(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 3 بهمن 1389- شماره 19847

حديث دشت عشق
هفته پنجم ليگ كشتي به كام گاز مي شود يا جويبار؟!نبرد صدرنشيني در ساري
آخرين اخبار از جام ملت هاي آسيا
هيات مديره 5 نفره براي استقلال و پيروزي
رئيس فدراسيون تكواندو از اهميت جام فجر مي گويد پولادگر: تيم ها با بهترين نفرات شركت مي كنند
اخبار كوتاه از فوتبال
نگاه ما المپيكي خواهد بود بنا: غيبت سوريان و علي اكبري در جام يادگار قطعي است
رايزني ها پس از جام ملت هاي آسيا انجام مي شود كفاشيان: شايد سرمربي تيم ملي ايراني باشد



حديث دشت عشق

به ياد معلم شهيد «علي فرشاد»
كبوتر گنبد عشق
بعداز سربازي به ادامه تحصيل پرداخت و سپس به خدمت آموزش و پرورش درآمد و متصدي امور تربيتي بود. با شروع جنگ تحميلي عازم جبهه هاي نبرد حق عليه باطل گرديد و سرانجام درتاريخ 9/9/1360 درعمليات آزادسازي بستان، كبوتر روحش به كبوترخانه عرش خداوندي پر كشيد.
معلم شهيد «علي فرشاد»، سال 1327 متولد شد و در 9/9/1360 در عمليات آزادسازي بستان به شهادت رسيد.-

 



هفته پنجم ليگ كشتي به كام گاز مي شود يا جويبار؟!نبرد صدرنشيني در ساري

هفته پنجم رقابت هاي ليگ كشتي از امروز در شرايطي آغاز مي شود كه در حساس ترين بازي تيم هاي مازندراني گاز و جويبار با يكديگر ديدار مي كنند.
هفته پنجم ليگ برتر آزاد در گروه دوم عصر امروز (يكشنبه) در ساري و گرگان پيگيري خواهد شد.
تيم گاز مازندران كه دور رفت در سالن مهدي حاجي زاده جويبار مغلوب تيم شهداي اين شهرستان شده بود، اين هفته در سالن سيد رسول ساري از حريف هم استاني اش پذيرايي مي كند. با توجه به حضور فدروشين و گوگچليدزه در ايران، قطعا جدال مسعود اسماعيل پور در وزن 60 كيلو با واسيلي فدروشين اوكرايني و رضا يزداني در 96 كيلو با گئورگي گوگچليدزه گرجستاني جالب و ديدني خواهد بود.
ديگر ديدار اين هفته گروه دوم در سالن امام خميني گرگان بين دو تيم بانك ملي گلستان و شهداي ملاير برگزار مي شود. اين در حالي است كه هنوز نتيجه ديدار نيمه تمام تيم بانك ملي و جويبار اعلام نشده است.
محمدي: مي بريم
و فيناليست مي شويم
اما سرمربي تيم گاز مازندران اعتقاد دارد اگر تيمش پيروز رقابت امروز باشد مي تواند به عنوان تيم اول راهي فينال مسابقات شود.
مراد محمدي گفت: جويبار تيم خوبي است، مسابقه با آنها حتما سنگين خواهد بود اما اگر اين تيم را شكست دهيم سرگره مي شويم و در مرحله نيمه نهايي با تيم دوم گروه مقابل كشتي مي گيريم بر اين اساس كارمان براي رسيدن فينال راحت مي شود. دور رفت مقابل جويبار شكست خورديم اما حالا شرايطمان فرق مي كند. در ساري ميزبان هستيم و حتما از اين شرايط به نحو احسن استفاده خواهيم كرد. اگر بچه ها در حد توان شان كشتي بگيرند، مشكلي نداريم.
محمدي با اشاره به حضور فدروشين و گوچليدزه در ايران خاطرنشان ساخت: فدروشين جمعه به ايران آمد و سر وزن بود. به همين دليل در وزن تخصصي اش (60 كيلو) از او استفاده مي كنيم. گوگچليدزه هم كه بعد از مبارزه با ملاير به گرجستان نرفت. در وزن 84 كيلو هم حسين زاده دچار ضرب ديدگي شديد از ناحيه آرنج شده و به احتمال فراوان از اصغر بذري استفاده مي كنيم.
يزداني: گوگچليدزه را
شكست مي دهم
از سوي ديگر قهرمان وزن 96 كيلوي بازي هاي آسيايي گفت: تنها با نيت شكست گوچليدزه براي تيم جويبار كشتي خواهم گرفت.
رضا يزداني عنوان كرد: شرايط بدني ام بد نيست. در واقع آمادگي ام در حد ليگ است و امروز تنها با هدف شكست كشتي گير گرجستاني روي تشك خواهم رفت و خيلي هم اميدوار هستم. وي اظهار داشت: در مسابقه دور رفت هم مي خواستم كشتي بگيرم كه چون تيم برده بود، نيازي به كشتي گرفتم نبود و از طرفي به شدت بيمار بودم ولي حالا شرايط فرق مي كند. سه هفته وزن كشي كردم كه يك هفته هم كشتي گرفتم. برابر تيم گلستان هم مي خواستم روي تشك بروم كه تيم مقابل انصراف داد.
دارنده دو مدال برنز وزن 84 كيلو در مورد شرايط تيم جويبار تصريح كرد: در پايان هفته چهارم صدرنشين ليگ هستيم. اين هفته هم با تمام قوا روي تشك مير ويم. بايد تيم گاز را در شهر ساري شكست دهيم تا اين صدرنشيني حفظ شود.

 



آخرين اخبار از جام ملت هاي آسيا

¤ شهر دوحه پس از حذف تيم ملي قطر در ديدارجمعه شب با سكوت عجيبي روبرو شد. تماشاگران قطري پس از حذف تيم خود در مرحله يك چهارم نهايي جام ملت هاي آسيا با ناراحتي فراواني ورزشگاه را ترك كردند.
¤ سرمربي تيم ملي فوتبال اردن معتقد است كه بازيكنانش با وجود حذف از جام ملتهاي آسيا مي توانند همچنان سرشان را بالا بگيرند. عدنان حمد پس از شكست اردن از ازبكستان و حذف از جام ملتها در مرحله يك چهارم نهايي گفت: به تيم و بازيكنانم افتخار مي كنم. در پنج دقيقه ابتدايي نيمه دوم تيم ما تمركزش را از دست داد اما پس از آ ن به گل رسيديم و به مسابقه برگشتيم تا شرايط اين پيكار تقريبا مساوي شود. بايد اقرار كنم كه فرسودگي و خستگي روي تيم من تاثير گذاشت. ما سه بازي انجام داديم و تقريبا چهار بازيكن اصلي مان را از دست داديم. اين مسئله بر عملكرد ما تاثير گذاشت اما با سري با لا از زمين خارج شديم و بازيكنانم به كشورشان خدمت كردند.
¤ سرمربي تيم ملي ازبكستان همچنان باور دارد كه تيمش مي تواند قهرمان جام ملت ها شود. واديم آبراموف پس از پيروزي تيمش مقابل اردن و راهيابي به مرحله نيمه نهايي جام ملتهاي آسيا گفت: باكائف هر دو گل ما را به ثمر رساند. او يك بازيكن بزرگ و با تجربه بسيار بالا است. به او فرصت دادم و او هم دو گل را براي ما زد. او با اين بازي تاريخ ساز شد و حالا همه در ازبكستان نام او را مي دانند. فكر مي كنم مردم ازبكستان از اين نتيجه بسيار شادمان هستند چون تيم ما به دور بعد راه يافته است و حالا مردم مي توانند، ببينند كه ازبكستان فوتبال را به خوبي بازي مي كند. سرمربي ازبكستان ادامه داد: اين بازي خيلي سختي بود چون اين شانس وجود داشت كه به جمع چهار تيم پاياني برسيم كه اين اتفاق براي اولين بار در فوتبال ازبكستان افتاد. فكر مي كنم كه در نيمه اول بعضي از بازيكنانم ترسيده بودند. وقتي به رختكن رفتيم به آنها گفتم كه در نيمه اول چه چيزهايي را كم داشتيم و سپس در مورد 5 دقيقه ابتدايي نيمه دوم صحبت كردم و به آنها گفتم ما در اين دقايق ابتدايي بايد قدرتمندتر بازي كنيم. به آ نها گفتم كه ما بايد حمله كنيم كه با زيكنان من هم خوش شانس بودند كه دو گل را به سرعت به ثمر رساندند. سرمربي ازبكستان در پايان گفت: در اولين كنفرانس مطبوعاتي ام گفتم كه ما مي توانيم قهرمان جام ملتها شويم و حالا هم عقيده ام تغيير نكرده است. بازيكنان من حتي مي توانند در تيم هاي اروپايي بازي كنند.
¤ آلبرتو زاكروني سرمربي ايتاليايي تيم ملي ژاپن پس از پيروزي 3 بر 2 مقابل قطر ميزبان جام ملتها عملكرد شاگردانش را ستود. اين مربي ايتاليايي پس از راه يابي تيمش به مرحله نيمه نهايي جام ملت ها، بازيكنانش را به خاطر اين كه دستشان را به علامت تسليم بالا نبردند و پس از عقب افتادن از قطر و 10 نفره شدن شجاعانه جنگيدند ستايش كرد. زاكروني گفت: وقتي 10 نفره شديم باز هم بازي را در دست داشتيم. اين يك بازگشت بزرگ براي ما بود و آمادگي رواني را به خوبي در بازيكنانم ديدم. اينوها با گل سومي كه زد نشان داد فوتبال ژاپني چيست. وقتي يك تيم 10 نفره مي شود، در حالت عادي بايد به لاك دفاعي فرو رود اما ما اين كار را نكرديم. اين شجاعت را داشتيم كه حمله كنيم و در نهايت پيروز هم شديم. وي ادامه داد: انتظار داشتم كه در تيم قطر به خاطر ميزبان بودن تحرك ايجاد شود و اگر مي خواستيم بر اساس توانايي هاي فيزيكي با قطر مبارزه كنيم اين يك ويژگي منفي براي ما محسوب مي شد. در تمام طول بازي آن طور كه مي خواستيم، نمي توانستيم بازي كنيم كه اين بستگي به شرايط بازي داشت.

 



هيات مديره 5 نفره براي استقلال و پيروزي

اسامي اعضاي هيات مديره دو باشگاه استقلال و پيروزي پس از جام ملت هاي آسيا اعلام خواهد شد.
انتخاب اعضاي هيات مديره دو باشگاه پيروزي و استقلال تهران نهايي شده و اسامي آنها پس از جام ملت هاي آسيا اعلام خواهد شد.
بنا بر اعلام مشاور رئيس سازمان تربيت بدني، تركيب اعضاي هيات مديره دو باشگاه استقلال و پيروزي به گونه اي خواهد بود كه در هر گروه پنج نفر ا نتخاب خواهند شد، يعني هيات مديره اين دو باشگاه 5 نفره خواهد بود. در تركيب هيات مديره يك پيشكسوت، يك اقتصاد دان و يك فعال عضو اقتصادي حضور خواهند داشت. دو عضو ديگر اين دو هيات مديره نيز افراد نزديك به سازمان تربيت بدني خواهند بود.
اين 10 نفر توسط سازمان تربيت بدني انتخاب شده و پس از جام ملت هاي آسيا اسامي آنها اعلام خواهد شد.

 



رئيس فدراسيون تكواندو از اهميت جام فجر مي گويد پولادگر: تيم ها با بهترين نفرات شركت مي كنند

رئيس فدراسيون تكواندو ايران با اشاره به اهميت مسابقات جام فجر گفت: اين مسابقات در رده بندي جهاني تكواندوكاران براي قرعه كشي مسابقات المپيك لندن تأثيرگذار است و تمامي تيم هاي خارجي با بهترين تركيب خود راهي اين پيكارها خواهند شد.
محمدرضا پولادگر اظهار كرد: مسابقات بين المللي تكواندو جام فجر در حال حاضر به عنوان يكي از قديمي ترين تورنمنت هاي قاره آسيا محسوب مي شود و بيست و سومين دوره اين مسابقات طي روزهاي 5 و 6 اسفندماه به ميزباني اروميه برگزار خواهد شد.
وي با اشاره به سطح كيفي اين مسابقات افزود: اين مسابقات هر ساله با كيفيت بسيار بالا با حضور بهترين تكواندوكاران از كشورهاي همسايه ايران و كشورهاي اروپايي برگزار شده است، انتظار داريم در اين دوره نيز تيم هاي بيشتري به جهت تأثير اين مسابقات در رنكينگ فدراسيون جهاني تكواندو براي قرعه كشي مسابقات المپيك لندن حضورپيدا كنند. رئيس فدراسيون تكواندو ادامه داد: تاكنون تيم تكواندو فرانسه در بخش خانم ها براي حضور در اين رقابت ها اعلام آمادگي كرده است و مطمئناً تيم هاي عراق، ارمنستان، اردن، بحرين، تركيه، افغانستان و برخي ديگر از كشورهاي اروپايي نيز تا پيش از آغاز اين مسابقات اعلام آمادگي خواهند كرد.
وي در رابطه با ابقا خود به عنوان رئيس اتحاديه تكواندو غرب آسيا گفت: اجلاس غرب آسيا درحالي برگزار شد كه به پيشنهاد نمايندگان لبنان و بحرين مبني بر ابقاي بنده در سمت رئيس اتحاديه غرب آسيا به مدت 4 سال ديگر به دليل سابقه كاري و كارهاي انجام گرفته در اين اتحاديه به گفت وگو بپردازيم و در نهايت بااستقبال ساير نمايندگان كشورها با كسب 10 رأي موافق مجدداً در سمت خود ابقا شدم كه اين افتخار متعلق به جامعه تكواندو ايران است و من هم به عنوان نماينده ايران در اين نهاد حضور مي يابم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ارسال مدارك پيروزي به آسيا
مدارك مربوط به بازيكنان و كادر فني تيم فوتبال پيروزي براي شركت در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا روز گذشته به كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال ارائه شد تا از آن طريق به كنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال شود . اين ليست در حالي ارسال شد كه در آن نامي از علي كريمي به چشم نمي خورد. گفته مي شد كريمي در بازي هاي باشگاه هاي آسيا با پيروزي خواهد بود.تيم فوتبال پيروزي در اين رقابت ها در گروه C با تيم هاي الوحده امارات، الاتحاد عربستان و بنيادكار ازبكستان به رقابت خواهد پرداخت.
جريمه سنگين براي كاپيتان استقلال
كاپيتان تيم فوتبال استقلال تهران از سوي مسئولان باشگاه جريمه نقدي شد.فرهاد مجيدي كاپيتان استقلال به دليل عدم حضور در تمرين از سوي مسئولان باشگاه با جريمه مواجه شد. مجيدي كه دليل غيبت خود را به اطلاع كادر فني باشگاه استقلال نرسانده بود، روز گذشته در جلسه مديريت باشگاه با معاونين و كادر فني مبلغ 30 ميليون تومان جريمه شد.
هوار محمد خود را استقلالي مي داند
هوار ملا محمد با تكذيب شايعات پيرامون انتقال او به تيم هاي اروپايي تاكيد كرد در پايان جام ملت هاي آسيا با استقلال قرارداد مي بندد. هوار ملا محمد كه درباره بازي عراق-استراليا با روزنامه نگاران صحبت مي كرد، درباره تيم آينده اش گفت: الان به زبان خودم و در حضور همه شما مي گويم كه منتظر تمام شدن باز ي هاي جام ملت هاي آسيا هستم تا خودم را به تهران برسانم و قراردادم را با تيم استقلال تهران نهايي كنم. بازيكن ملي پوش عراق كه سابقه بازي براي پيروزي را هم در كارنامه دارد، ادامه داد: پيوستن من به استقلال در واقع امري حتمي است و من در نيم فصل دوم ليگ برتر ايران، جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا براي تيم پرطرفدار ايراني بازي خواهم كرد.
پياده روي زمان بازي را تغيير داد
سازمان ليگ برتر از تغيير زمان يك بازي از هفته بيست وسوم رقابت هاي ليگ برتر خبر داد.ديدار تيم هاي شاهين بوشهر و پيروزي از هفته بيست و سوم ليگ برتر با يك روز فاصله به علت همزماني آن با پياده روي بزرگ خانوادگي و موافقت سازمان ليگ برتر، روز 30 بهمن ساعت 15 برگزار مي شود.
فيفا برنامه اي براي برگزاري جام جهاني قطر در زمستان ندارد
فيفا اعلام كرد كه هيچ برنامه اي براي برگزاري جام جهاني 2022 قطر در زمستان ندارد.بعد از اعلام نام قطر به عنوان ميزبان جام جهاني 2022، بحث هاي زيادي در مورد برگزاري اين ديدارها در زمستان به وجود آمد اما در صورتي كه قرار باشد اين رقابت ها در ژانويه و فوريه برگزار شود، رقابت هاي باشگاهي كشورهاي مختلف را دچار اختلال خواهد كرد.اما اكنون كميته اجرايي فيفا اعلام كرد اگر قطر مي خواهد اين رقابت ها را در زمان ديگري برگزار كند، بايد اقدامات اوليه اش را از هم اكنون انجام دهد.در بيانيه فيفا آمده است: در حال حاضر هيچ برنامه اي براي تغيير تقويم بين المللي وجود ندارد. هرگونه تغيير در زمان برگزاري جام جهاني قطر از تابستان به زمستان بايد توسط فدراسيون فوتبال قطر پيشنهاد شود و كميته اجرايي فيفا آن را بررسي خواهد كرد.
سعيدلو و كاشاني در دوحه
رئيس سازمان تربيت بدني و سرپرست باشگاه پيروزي عازم دوحه شدند.علي سعيدلو و حبيب كاشاني جمعه شب تهران را به مقصد دوحه ترك كردند.آنها صبح ديروز به اردوي تيم ايران رفتند و با ملي پوشان قبل از رويارويي با تيم كره جنوبي ديدار كردند و سپس راهي ورزشگاه شدند تا ديدار ايران و كره جنوبي را تماشا كنند. سعيدلو و كاشاني امشب راهي تهران مي شوند.
نماينده فدراسيون فوتبال به بارسلون رفت
رئيس كميته بين الملل فدراسيون فوتبال به بارسلون سفر كرد.سفر وي به اسپانيا در شرايطي انجام مي شود كه اين روزها بحث انتخاب سرمربي خارجي براي تيم ملي داغ است و ترابيان مسئول مذاكره با گزينه هاي خارجي است. البته اين موضوع كه وي براي مذاكره با مربي خارجي به اسپانيا رفته است از سوي فدراسيون فوتبال تاييد نشده است. ترابيان دلايل سفر خود به بارسلون را ذكر نكرد و تنها عنوان داشت دو روز ديگر به تهران بازمي گردد.
پيشنهاد دو ميليون يورويي رئال به نيستلروي
باشگاه رئال مادريد براي به خدمت گرفتن رود فان نيستلروي، پيشنهاد رسمي به مبلغ دو ميليون يورو به باشگاه هامبورگ ارائه داد. با انجام مذاكرات اوليه، مهاجم هلندي باشگاه هامبورگ كه پيش از اين در رئال مادريد هم بازي كرده، يك گام ديگر به پيوستن به باشگاه سابقش نزديك تر شد. رود فان نيستلروي در سال 2006 از منچستريونايتد به رئال مادريد پيوست و تا سال 2010 كه پيراهن سفيد كهكشاني ها را بر تن كرد، در 68 بازي 46 گل به ثمر رساند. نيستلروي و باشگاه هامبورگ 10 روز وقت دارند به پيشنهاد باشگاه رئال مادريد پاسخ بدهند.

 



نگاه ما المپيكي خواهد بود بنا: غيبت سوريان و علي اكبري در جام يادگار قطعي است

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان معتقد است كه مسابقات مختلف اين رشته را با نگاهي المپيكي به نظاره مي نشيند.
محمد بنا در اين خصوص گفت: نفرات اول و دوم مسابقات انتخابي جام يادگار جواز مستقيم حضور در اين تورنمنت را كسب كرده اند. گزارش مربيان تيم ملي از مسابقات بروجرد را مطالعه خواهم كرد تا طي چند روز آينده نفرات سومي را كه براي شركت در اين جام مستحق هستند، معرفي كنم. البته امكان دارد كشتي گيري به مقام پنج يا ششم دست يابد، ولي او هم مجوز حضور در جام يادگار را كسب كند.
وي در خصوص مدعياني كه بايد در تورنمنت بين المللي جام يادگار به ميدان بروند، گفت: حميد سوريان و اميرعلي اكبري در اين جام غايب هستند و امكان دارد برخي از كشتي گيراني كه در جام جهاني به ميدان مي روند هم طبق صلاحديد كادر فني در جام يادگار غايب باشند. به هر حال قصد داريم در تورنمنت بين المللي قم 8 يا 9 نفر را در هر وزن محك بزنيم.
بنا با اشاره به برنامه ريزي 20 ماهه كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي تا بازي هاي المپيك يادآور شد: نگاه ما به مسابقاتي كه ناظر آن هستيم، المپيكي است و تنها با هدف موفقيت در رقابت هاي جهاني 2011 به ارزيابي وضعيت استعدادهاي اين رشته نمي پردازيم. به عنوان مثال در وزن 55 كيلوگرم نفراتي چون باقر توكليان، محمد فقيري، محسن حاجي پور و ياسين بهرامي پور را به اردو دعوت مي كنيم تا براي حضور در جام جهاني و ميدان هاي بعدي پتانسيل خود را در اين وزن محك بزنيم. بها دادن به تمامي مهره هاي موجود باعث فشردگي رقابت و موفقيت كشتي فرنگي ايران خواهد بود.
نايب قهرمان سال 1983 جهان در پايان گريزي هم به ليگ زد و خاطرنشان ساخت: متأسفانه برخي از كشتي گيران به خاطر نياز مالي مجبورهستند كه در ليگ كشتي فرنگي به كرات كشتي بگيرند و از دايره رقابت ملي با رقبايشان خارج شوند. حاجي پور و بهرامي پور در اين دسته جاي دارند كه طي سال هاي گذشته در ليگ متضرر شدند و نتوانستند در رده ملي قابليت هاي خود را بروز بدهند.

 



رايزني ها پس از جام ملت هاي آسيا انجام مي شود كفاشيان: شايد سرمربي تيم ملي ايراني باشد

رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان از احتمال انتخاب سرمربي موقت ايراني براي هدايت تيم ملي خبر داد و گفت: اگر نتوانيم تا قبل از ديدار برابر روسيه سرمربي خارجي تيم ملي را انتخاب كنيم، يك سرمربي ايراني را موقتا معرفي خواهيم كرد.
علي كفاشيان كه به همراه تيم ملي فوتبال در دوحه به سر مي برد گفت: به دليل اينكه قرارداد افشين قطبي با تيم ملي به پايان رسيده است بلافاصله پس از پايان جام ملت ها رايزني براي انتخاب سرمربي جديد را آغاز خواهيم كرد. كفاشيان با رد مذاكره با گزينه هايي كه در برخي رسانه ها از آنها نام برده مي شود گفت: اينها همه گماني زني رسانه هاست. ما قبلا با برخي گزينه ها مذاكره كرده بوديم اما در دوره اخير هيچ مذاكره اي با مربيان خارجي نداشته ايم. كفاشيان در پايان گفت: اگر تا ديدار روز 20 بهمن ماه برابر روسيه نتوانيم سرمربي تيم ملي را انتخاب كنيم با تشخيص كميته فني فدراسيون فوتبال يك مربي ايراني سرمربي موقت خواهد شد و كار تيم ملي را پيگيري مي كند تا بتوانيم سرمربي جديد را انتخاب كنيم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14