(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 9 بهمن 1389- شماره 19851

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انتقاد اعضاي مجلس خبرگان از مواضع اخير هاشمي رفسنجاني
آيت الله خاتمي : حوادث امروز جهان عرب پس لرزه هاي انقلاب اسلامي است
آيت الله مصباح يزدي: انقلاب اسلامي ايران الگوي مردم تونس و مصر است
امام جمعه قم: استكبار جهاني حق مصادره انقلاب هاي مردمي را ندارد
حمايت بولتون و مشاور سابق امنيت ملي آمريكا از گروهك منافقين
اولي هاينونن: آمريكا بايد با ايران درباره مبادله سوخت به توافق برسد
وزير خارجه برزيل: ديپلماسي بهترين گزينه درباره برنامه هسته اي ايران است
ساخت و بهره برداري از 2200 پروژه برق رساني در دهه فجر امسال
پيام آيت الله سبحاني به همايش علامه شوشتري:
همت بر هدايت فكري و عملي جامعه اساس كار علامه شوشتري بود
صفارهرندي: سابقه انقلابي الزاما بصيرت نمي آورد
حداد عادل: منيت و دنياطلبي لغزشگاه خواص است
اخبار ادبي و هنري
گاز گرفتگي بانوان كاراته كا در خوابگاه كبكانيان



انتقاد اعضاي مجلس خبرگان از مواضع اخير هاشمي رفسنجاني

سرويس سياسي-
تعدادي از اعضاي مجلس خبرگان رهبري مواضع اخير رئيس اين مجلس را خلاف وحدت و در جهت پشتيباني از فتنه گران دانستند.
آيت الله عباس كعبي نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري در گفت وگو با فارس با اشاره به سخنان اخير هاشمي رفسنجاني مبني بر اينكه مواضع وي همان مواردي است كه در نماز جمعه 26 تير بيان كرده است، اظهار داشت: اين مواضع در مسير تقويت وحدت و قانون گرايي نبوده و در واقع القاي ترديد در سلامت انتخابات و كوتاه آمدن در مقابل فتنه گران بود.
وي با انتقاد از سخنان اخير هاشمي، تصريح كرد: اين مواضع بسيار جنجالي بوده و مورد قبول بدخواهان نظام واقع شد كه اصلاً در مسير وحدت قرار نداشت.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه هاشمي به راحتي از كنار فتنه 88 عبور كرد، افزود: متأسفانه سكوت و مواضع دوپهلو و گاهي سخنان نسنجيده هاشمي مورد سوء استفاده دشمنان قرار مي گيرد.
وي با تأكيد بر اينكه اكثر نمايندگان مجلس خبرگان رهبري نسبت به مواضع چند پهلو، سكوت و عبور ساده هاشمي از كنار فتنه بارها به ايشان تذكر داده و نامه نوشته اند، گفت: هاشمي نبايد بر مواضع قبلي خود اصرار داشته باشد.
آيت الله سيدعبدالهادي حسيني شاهرودي نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري نيز گفت: سكوت برخي خواص همچون آقاي هاشمي در مقابل فتنه سال گذشته درست نيست.
وي در گفت وگو با فارس افزود: كسي كه مسئوليت پذير شده و جزء خواص به شمار مي رود بايد جاپاي اميرالمؤمنين عليه السلام، امام راحل و مقام معظم رهبري گذاشته و از آنها الگو بگيرند.
اين عضو مجلس خبرگان با بيان اينكه خواص نبايد نسبت به مسائلي كه در انقلاب به وجود مي آيد بي تفاوت بوده و پشت به صحنه كنند، خاطرنشان كرد: خواص بايد از مقام معظم رهبري الگو گرفته و در مواقع حساس همچون فتنه سال گذشته سكوت نكرده و در اين راستا كوتاهي نكنند.
حجت الاسلام موسي غضنفرآبادي عضو فراكسيون روحانيون مجلس هم با انتقاد از مواضع اخيرهاشمي گفت: هاشمي اخيراً در اظهاراتي به نماز جمعه خود در 26 تير استناد كرده و گفته مواضع وي همان عقيده است در حالي كه اين موضع خوبي نيست.
وي با بيان اينكه هاشمي بايد مواضعش در قبال فتنه گران روشن باشد گفت: بايد مواضع وي مشخص باشد تا تكليف مردم در قابل او روشن شود.
نبوي: فاصله گرفتن از مردم
به نفع هاشمي نيست
سيدمرتضي نبوي عضو مجمع تشخيص مصلحت هم در گفتگو با فارس گفت: ما دوست داريم آقاي هاشمي با سوابقي كه در انقلاب داشته حفظ شود اما اظهارات اخير وي به سوابق او لطمه مي زند.
وي تأكيد كرد: تكرار و تأكيد بر مواضعي كه در نماز جمعه بيست و ششم تير 88 اعلام شد كه براساس آن كشور را بحراني نشان مي داد و براي نظام شرط و شروط مي گذاشت و برخي سخنان افراطي گرايانه ديگر مورد ايراد جدي مردم و نيروهاي انقلاب است. آقاي هاشمي بايد از اينگونه اظهارات پرهيز كند. اظهارات هاشمي همان شروط خاتمي بود.
عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين يادآور شد: آقاي هاشمي رفسنجاني مراقب اظهاراتش باشد. هاشمي بايد فكر كند كه چه كساني از اين سخنان استقبال كردند؟ آيا رسانه هاي ضد انقلاب از اين سخنان خوشحال شدند يا نيروهاي انقلاب؟ ادامه اين مسير به صلاح آقاي هاشمي نيست و تنها فاصله او را با مردم و انقلاب گسترش مي دهد. اين اظهارات خلاف آنچه هاشمي مي خواهد اعتدال نيست و تندروي و افراط گرايي تلقي مي شود.
وي گفت: هاشمي ظاهراً فراموش كرده كه اصلاح طلبان ساختارشكن در مطبوعات خود عناويني چون عاليجناب سرخپوش به هاشمي دادند. آنها چنان بازي سخيفي كردند كه وي از حضور در مجلس پشيمان شد. اين سؤال پيش مي آيد كه آقاي هاشمي چرا پذيرفته كه اصلاح طلبان ساختارشكن همچنان از وي به عنوان سپر استفاده كنند؟ بهتر است هاشمي كنار مردم و انقلاب قرار گيرد. مقابله با مردم به نفع هاشمي نيست. مردم راهشان را در تبعيت از رهبري پيدا كرده اند.
وي اظهار داشت: اين حرف هاي هاشمي در تناقض جدي با برخي ادعاهاي او درباره رهبري است. او بارها گفته است «رهبري را صالح ترين فرد براي حل مشكلات فعلي مي دانم».
مدير مسئول روزنامه رسالت گفت: تندروي و فاصله گرفتن از مردم، انقلاب، انصاف، اعتدال و عدالت به نفع آقاي هاشمي نيست. نتيجه فاصله گرفتن از مردم را آقاي هاشمي قبلاً در چند انتخابات ديده است.

 



در خطبه هاي جمعه تهران
آيت الله خاتمي : حوادث امروز جهان عرب پس لرزه هاي انقلاب اسلامي است

خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به حوادث اخير دنياي عرب، اين حوادث را از پس لرزه هاي انقلاب اسلامي مردم ايران دانست.
به گزارش فارس، آيت الله سيد احمد خاتمي امام جمعه موقت تهران در خطبه نماز جمعه ديروز تهران در خصوص مسائل خارجي و به خصوص خاورميانه گفت: بحثي كه نبايد از كنار آن به راحتي گذشت، حوادث خاورميانه و كشورهاي عربي است.
خاتمي خاطرنشان كرد: در كشور تونس مردم به صحنه آمده و ديكتاتور 23 ساله مستبد خود را به زير كشيدند و در كشور مصر نيز موج خروش و فرياد مردم بلند است و امروز را روز «غضب و خشم» ناميدند. در يمن مردم به صحنه آمده و در عمان و اردن نيز وضعيت چنين است.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در ادامه تصريح كرد: پس از گذشت 31 سال از انقلاب اسلامي اين پديده ها بديع است و منصفانه بايد گفت اين تحركات پس لرزه انقلاب اسلامي است كه ملت ايران آن را به راه انداختند.
اين استاد حوزه علميه در خصوص تحليل قرآني اين قيام ها در كشورهاي عربي اظهار داشت: خداوند آنچنان كه در عرصه تكوين سنت هايي دارد، در تاريخ و جوامع نيز قوانيني دارد. سنت خداوند اين است كه سرانجام كساني كه با دين درمي افتند سقوط خواهند بود.
وي در ادامه گفت: حاكم 400 ساله مصر كه ادعاي خدايي مي كرد، در آب غرق شد و جسدش به فرمان خداوند به بالاي آب آمد تا ديكتاتوران از سرنوشت وي عبرت بگيرند.
آيت الله خاتمي در ادامه بيان داشت: ديكتاتور تونس با خداوند درافتاد و نماز جماعت وجمعه را ممنوع كرد. زندان و شكنجه در مدت حكومت اين ديكتاتور تونسي امري عادي شده بود و سنت خداوند اين است كه كساني كه دل از خدا مي برند و دل به بيگانگان مي بندند در روز حادثه، بيگانگان نيز به داد آنها نمي رسند.
خطيب نماز جمعه تهران تاكيد كرد: ديكتاتور تونس در هنگام فرار از اين كشور 20 ساعت با هواپيماي شخصي خود در هوا سرگردان بود و هيچ كشوري حتي فرانسه و ايتاليا نيز كه رابطه دوستانه اي با وي داشتند، اين ديكتاتور را به كشورهاي خود راه ندادند و اين همان بلايي بود كه بر سر رضا و محمدرضا پهلوي نيز آمد.
وي با اشاره به اين كه اين سرنوشت در انتظار كساني است كه دل از خدا بريده اند، افزود: كشورهاي غربي در رسانه هاي خود پيگير اين نكته هستند كه صبغه اسلامي اين قيام ها را در كشورهاي عربي كتمان كنند و مسائل دموكراسي، ليبرالي و صنفي را مطرح كنند. اما اصلي ترين بحث در پيدايش اين قيام ها صبغه ديني است.
آيت الله خاتمي اظهار داشت: اكنون مردم تونس به خروش خود ادامه مي دهند و خواستار اين هستند كه همراهان و حاميان ديكتاتور كشورشان دستگير و محاكمه شود.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه مردم تونس با شعار «الله اكبر » دست به اين قيام ها زده اند و اين امر ماهيت اسلامي قيام مردم تونس را نشان مي دهد، خاطرنشان كرد: مردم تونس پس از فرار ديكتاتور اين كشور بدون فوت وقت نماز جمعه برپا كردند و اين امر نشاندهنده قيام ديني مردم تونس است.
خاتمي در بخش ديگري از سخنان خود تاكيد كرد: وزير خارجه وقت آمريكا چند سال قبل نويد خاورميانه جديد را داده بود تا آمريكا آن را مديريت كند و رژيم صهيونيستي ميدان دار آن باشد اما به كساني كه واقعيت ها را نمي بينند اعلام مي كنيم كه خاورميانه اسلامي و جديد در حال شكل گيري است و اين خاورميانه اسلامي با محوريت اسلام، دين و مردم سالاري ديني برپا مي شود.
وي در ادامه گفت: به مجاهداني كه در صحنه و تظاهرات مردمي در كشورهاي عربي حضور دارند، پيام مي دهيم كه مراقب باشيد گوهر اسلام را از شما نربايند و پاي ارزش هاي اسلامي بايستيد.
خطيب نماز جمعه تهران در خصوص آخرين وضعيت داخلي لبنان گفت: خنثي شدن توطئه هاي دشمنان در لبنان نشان مي دهد كه مسئولان و مردم اين كشور خواستار كشوري مستقل هستند و دخالت بيگانگان را در امور داخلي خود برنمي تابند و قصد دارند خود براي كشورشان تصميم بگيرند.
اين استاد حوزه علميه قم تصريح كرد: جريان مجاهد حزب الله لبنان به رهبري سيد حسن نصرالله و كشور سوريه طرحي را براي آرامش كشور لبنان مطرح كردند كه آمريكا با طرح دادگاهي صهيونيستي و نامشروع قصد بر هم زدن آرامش را داشت.
وي در ادامه تاكيد كرد: خبر دقيقي داريم مبني بر اينكه يكي از كشورهاي منطقه در روزهاي اخير 400 ميليون دلار خرج كرده تا بتوانند اوضاع را در لبنان به نفع خود رقم بزننداما شكست خورده اند و دولتي بر سر كار آمده كه رژيم صهيونيستي در غم فرو رفته و آمريكا كينه اش را به روشني نسبت به لبنان ابراز كرده است.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: به جريان حزب الله لبنان به دليل اين موفقيت تبريك مي گوييم و اين موفقيت پيروزي ملت لبنان است.
وي با تاكيد بر اينكه دهه فجر اسلام را زنده كرد و انقلاب اسلامي حاكميت كفر را متزلزل ساخت، خاطرنشان كرد: رسانه ها، صدا و سيما و به خصوص سيماي جمهوري اسلامي ايران بايد در اين ايام الله دين خود را ادا كنند و براي نسل دوم و سوم انقلاب اسلامي به صورت مقايسه اي اين مسائل را مطرح نمايند تا اين دو نسل با بصيرت مدافع انقلاب اسلامي باشند.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در خصوص افق آينده انقلاب اسلامي در ادامه بيان داشت: ده عنصر : رهبري، معنويت، بصيرت، استكبارستيزي، وحدت، صبر، شكر، ياري خداوند، گسترش فرهنگ عدالت و عبر ت آموزي از تاريخ موجب مي شوند انقلاب اسلامي آينده روشن داشته باشد.
آيت الله خاتمي افزود: انقلاب اسلامي در بستر معنويت شكل گرفته و مساجد وشعارهاي ديني ،پايگاه اين انقلاب بوده است.
وي افزود: در 57 سال حكومت سياه پهلوي پدر و پسر، كمونيست ها، ليبرال ها، ملي مذهبي ها و التقاطي ها نتوانستند پايه هاي اين رژيم را بلرزانند اما تنها جرياني كه كاخ 2500 ساله پادشاهي را فرو ريخت قدرت ديني و مرجعيت ديني بود.
امام جمعه موقت تهران تاكيد كرد: آينده انقلاب اسلامي را دين رقم مي زند و دم زدن از ناسيوناليسم با جنس انقلاب اسلامي يكي نيست. بايد به عنصر دين در همه حوزه ها توجه شود. در شأن نظام جمهوري اسلامي نيست كه تئاتري مبتذل به نمايش گذاشته شود.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: يكي ديگر از عناصر مهم در داشتن آينده اي درخشان براي انقلاب اسلامي، رهبري است. انقلاب اسلامي ايران خلاء رهبري را نداشته و همواره فقيهي عالم 32 سال انقلاب اسلامي را به پيش برده است.
اين استاد حوزه علميه قم، با تاكيد بر اينكه ما ولي فقيه خود را جانشين امام زمان (عج) مي دانيم، تصريح كرد: جريان فتنه در طول 8 ماه تلاش خود سعي داشت قداست رهبري را بشكند. اما ديديم كه خودشان شكسته شدند.
وي افزود: در فتنه سال گذشته آنچه كه مطرح بود، شكستن قداست ولايت بود اما ملت ايران با بصيرت خود به محبوبيت رهبري اضافه كردند.
خاتمي در ادامه بيان داشت: ملت ايران در طول انقلاب اسلامي بصيرت داشتند كه همراه امام خميني (ره) بودند و 8 سال جنگ را اداره كرده و كشور را بيمه كردند. بصيرت ملت ايران حماسه 9 دي را آفريد و كشور را در مقابل ضد انقلاب داخلي بيمه كرد.
امام جمعه موقت تهران تاكيد كرد: در عرصه اداره كشور سه نكته اهميت دارد. كشور بايد بر اساس قانون اداره شود و اين قانون است كه به كشور سامان مي دهد و همه بايد طبق قانون با يكديگر مساوي باشند و هيچ كس نمي تواند با رانت سياسي و اقتصادي در حاشيه امن باشد.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: اطاعت از ولايت فقيه واجب است اما اين اطاعت براي مسئولان كشور اوجب است و از جهت اصل 57 قانون اساسي سه قوه بايد شنونده سخنان ولايت فقيه باشند و در اين عرصه تخطي از هيچ كسي پذيرفته نيست.
خاتمي تاكيد كرد: مقام معظم رهبري به صراحت نسبت به عدم اختلاف رسانه اي مسئولان تاكيد داشتند و اين امر را نهي كرده اند. اختلاف مسئولان وقتي به مردم كشيده شود، جامعه را به اختلاف مي كشاند و مقام معظم رهبري اين گونه اقدامات را خلاف شرع دانسته اند.
وي افزود: از مسئولان كشور و رؤساي سه قوه و همچنين رسانه ها درخواست مي كنم كه اختلافات را كنار بگذارند و با يكديگر خصوصي صحبت كنند و مشكلات خود را حل كنند و اين اختلافات را رسانه اي نكنند.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: از تمام شخصيت هايي كه صاحب تريبون هستند، مي خواهم قبل از اينكه اظهار نظر كنند، ببينند چه كسي از اين سخنان استفاده مي كند. اظهار نظري كه ضد انقلاب به وسيله آن خشنود شود، معيوب است. اين كشور مديون شهدا است و برخي از مسئولان محترم با اظهار نظر خود مردم را دشمن شاد نكنند.
امام جمعه موقت تهران با تسليت ارتحال علامه العمري از علماي بزرگ شيعه عربستان گفت: اين عالم بزرگوار شيعيان عربستان واقعا پناهگاه شيعيان اين كشور بود و اكثر عمر صدساله خود را در مسير نشر آموزه هاي ائمه اطهار به كار برد و آزارهاي فراواني ديد و زندان هاي طولاني تحمل كرد اما دست از آرمان ها و حمايت از انقلاب اسلامي و شيعيان لبنان برنداشت.
آيت الله خاتمي همچنين در خطبه اول نماز جمعه تهران با اشاره به اينكه روز قيامت روز قطع رابطه با دنياست، به بحث اصول اخلاقي اسلام پرداخت و گفت: انس با خدا از اصول اساسي است كه دعا يكي از زيرمجموعه هاي اين اصل است.
وي افزود: معرفت خداوند، دعاي خالصانه، لقمه حلال، رفتار بنده گونه و حضور قلب از شرايط استجابت دعاست.
خطيب نماز جمعه با اشاره به اينكه هر جا باشيم ذات مقدس ربوي آنجا هست، خاطرنشان كرد: حضور قلب يعني اينكه انسان در كنار خداوند كسي ديگر را نبيند.
اين استاد حوزه علميه قم در ادامه تصريح كرد: دعا نبايد عادت و سرگرمي باشد بلكه بايد انسان با عشق به سراغ دعا برود. خداوند دعاي كسي را كه اهل لهو است، اجابت نمي كند.
وي خاطرنشان كرد: وقتي دل بشكند فرصت دعا ايجاد مي شود و بايد گداوار به در خانه خدا رفت. گدايي محضر خداوند عزت است.

 



آيت الله مصباح يزدي: انقلاب اسلامي ايران الگوي مردم تونس و مصر است

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني، حركت انقلابي اخير مردم مسلمان و آزاده تونس، مصر و ساير كشورهاي عربي را الگو گرفته از انقلاب اسلامي ايران توصيف كرد.
به گزارش مركز خبر حوزه، آيت الله محمد تقي مصباح يزدي پنج شنبه در ديدار جمعي از طلاب حوزه هاي علميه در نمازخانه موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني، پيروزي انقلاب اسلامي ايران را بزرگترين نعمت خداوند برشمرد.
وي ادامه داد: در دوره طاغوت، مسائل سياسي ما در دست كشورهاي استعمارگر و دربار طاغوت بود و نيروي نظامي ايران نيز نوكر آمريكا و وسيله اي براي سركوبي دشمنان آمريكا بود.
مصباح يزدي اضافه كرد: از نظر اقتصادي، ديني و فرهنگي هم شرايط نامناسبي در جامعه آن زمان حاكم بود.
وي خاطرنشان كرد: خداوند به دست رهبري فرزانه و خداشناس، نظام جمهوري اسلامي را در كشور ايران ايجاد كرد و به اين ملت، عزت و سربلندي داد و آنها را از شرايط نامناسب گذشته رهايي داد.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني با اشاره به اين كه خداوند انقلاب را در طول 32 سال گذشته در برابر تمامي فتنه ها و نيرنگ هاي دشمنان، حفظ كرده است، اظهار داشت: در جريان فتنه اخير نيز دشمن، طرح خود را اجرا نمود اما به لطف خداوند، نقشه شوم آنها برملا و نابود شد و مهره هاي آنان نيز سوختند.
مصباح يزدي تاكيد كرد: در مقام شكرگزاري اين نعمت بزرگ خدايي، بايد انقلاب را حفظ كنيم و دست دشمنان را از صدمه زدن به آن كوتاه نماييم. مصباح يزدي اضافه كرد: امروز دشمن با حربه هاي مختلف، به اسلام و تشيع ضربه مي زند، لذا دقت كنيم به بهانه فعاليت فرهنگي به اصل دين آسيب نزنيم و اينطور نباشد كه همانند دوران طاغوت، تنها نامي از اسلام را نگه داريم.

 



امام جمعه قم: استكبار جهاني حق مصادره انقلاب هاي مردمي را ندارد

خطيب جمعه قم با اشاره به نهضت هاي مردمي در برخي كشورهاي اسلامي و شورش ضد حاكمان آنها گفت: استكبار جهاني حق مصادره انقلاب هاي مردمي را در اين كشورها ندارد.
به گزارش ايرنا، آيت الله «سيدهاشم حسيني بوشهري» در خطبه هاي نمازجمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان كرد: ما يك اصل قرآني داريم كه ظلم باقي نمي ماند، استكبار بداند دوران ديكتاتوري سپري شده و حاكمان بايد پيام ملتها را دريابند.
وي گفت: امروز حركت و جنبش هاي مردمي در كشور تونس، يمن، مصر و ساير كشورهاي عربي وارد فاز جديدي شده و حاكمان با حركت هاي غلط، كار را براي خود سخت تر نكنند.
حسيني بوشهري ادامه داد: به دولتهاي استكباري هشدار مي دهيم انقلاب هاي مردمي را مصادره نكنند و بدانند اين انقلاب ها، اسلامي و پايگاه آنها مساجد و نمازجمعه ها است.
خطيب جمعه قم يادآور شد: ملت رشيد لبنان وقتي متوجه شده اند كه نخست وزير آنها با بيگانگان وارد زد و بند شده او را از صحنه سياسي كنار زدند، ما امروز از ملت لبنان مي خواهيم اتحاد خود را در برابر دشمنان حفظ كنند.
حسيني بوشهري اظهار داشت: بايد لبنان قهرمان در برابر اسرائيل غاصب، همچنان قهرمان باقي بماند.
امام جمعه قم همچنين به دهه فجر انقلاب اسلامي و سالروز ورود امام خميني(ره) به كشور اشاره كرد و گفت: انقلاب اسلامي امروز در سطح ملي و بين المللي تاثيرگذار است.
حسيني بوشهري يادآور شد: انقلاب به رهبري امام خميني، در سطح ملي، سفاك ترين رژيم را از ميان برداشت و در سطح بين الملل نيز ميان جبهه كفر جهاني شكاف ايجاد كرده و جبهه سومي با شعار «استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي» ايجاد كرد.
وي گفت: حوادثي كه امروز در برخي كشورهاي عربي مي گذرد معلول انقلاب اسلامي است.
حسيني بوشهري يادآور شد: استكبار جهاني چه بخواهد يا نخواهد ما انقلاب اسلامي را به آنها تحميل كرديم.
وي ادامه داد: ما در دهه فجر بايد دستاوردهاي انقلاب اسلامي را به نسل سوم انقلاب بشناسانيم، انقلاب اسلامي را تحليل و براي مردم بازگو كنيم.
حسيني بوشهري گفت: ولايت و رهبري، حضور مردم در صحنه و الهام از اسلام و مكتب اهل بيت(ع) رمز پيروزي انقلاب اسلامي ايران بود.
وي افزود: جايگاه رهبري به عنوان يك مرجع فقيه، شجاع، عادل در حدوث انقلاب اسلامي بسيار زياد بود و ما امروز نيز از چنين نعمتي برخوردار هستيم.
حسيني بوشهري در قسمت ديگري از سخنان خود از مسئولان نظام خصوصا سران قوا خواست وحدت و همدلي خود را حفظ كنند.
وي ادامه داد: ممكن است گاهي بودجه هاي هنگفت به نام كار فرهنگي تصويب شود ولي در عمل حاصلي نداشته باشد بنابراين كار فرهنگي بايد به درستي انجام شود.
وي از حضور مردم در مراسم اربعين حسيني تقدير كرد.

 



در نشستي در بروكسل صورت گرفت
حمايت بولتون و مشاور سابق امنيت ملي آمريكا از گروهك منافقين

برخي از مقامات جنگ طلب آمريكايي با حضور در گردهمايي گروهك تروريستي منافقين، حمايت خود را از آنها اعلام كردند.
روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال در گزارشي نوشت: مجاهدين خلق ]گروهك تروريستي منافقين[نام گروهي است كه در صورتي كه به خوبي سازماندهي و تأمين بودجه نشود هيچ چيز نيست.
اين نشريه آمريكايي ادامه داد: حاميان مجاهدين خلق روز سه شنبه در بروكسل جمع شده بودند و پيام آنها اين بود كه فشار بر حكومت ايران را حفظ كنيد.
گردهمايي گروهك تروريستي منافقين روز سه شنبه در بروكسل پايتخت بلژيك با حضور حاميان و طرفداران و همچنين مريم رجوي يكي از سركردگان آنها برگزار شد.
وال استريت ژورنال نوشت: اين در حالي است كه اين گروه مخالف ايران هنوز به عنوان سازماني تروريستي از سوي دولت آمريكا شناخته مي شود.
در اين گردهمايي «جان بولتون» نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل، «بيل ريچاردسون» فرمانده سابق نيومكزيكو و «جيمز جونز» مشاور سابق امنيت ملي آمريكا حضور داشتند.
براساس اين گزارش هر سه مقام آمريكايي از گروهك تروريستي منافقين و حذف آن از فهرست سازمان هاي تروريستي حمايت كردند.
بولتون تأكيد كرد: سياست آمريكا بايد به روشني براندازي حكومت تهران باشد.
ريچاردسون فرمانده سابق نيومكزيكو نيز در اين گردهمايي از افزايش دامنه تحريم ها عليه ايران حمايت كرد و به «گزينه نظامي» فقط به عنوان آخرين راه حل تأكيد كرد.
بولتون كه به اظهارات جنگ طلبانه عليه جمهوري اسلامي ايران مشهور است در اين گردهمايي با تشويق گسترده گروهك تروريستي منافقين مواجه شد.

 



اولي هاينونن: آمريكا بايد با ايران درباره مبادله سوخت به توافق برسد

معاون سابق مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي در يادداشتي براي فارين پاليسي به آمريكا و شركاي غربي اش توصيه كرد تا در خصوص مبادله سوخت با ايران به توافق برسند.
اولي هاينونن با اشاره به فرايند غني سازي 5/3 درصد در ايران در طول چهار سال گذشته نوشت: ايران از فوريه سال گذشته به غني سازي در سطح 20 درصد پرداخته است كه براي تامين سوخت راكتور تهران مورد استفاده قرار مي گيرد، فعاليت مشروع و قانوني كه از احتياجات هر كشوري براي استفاده براي درمان برخي از بيماري ها و از جمله سرطان است. اين در حالي است كه در همين فرايند غرب نگران اين است كه اين غني سازي 20 درصدي به ميزان 90 درصد ارتقا پيدا كند، ميزاني كه قابل استفاده براي ساخت سلاح هسته اي خواهد بود.
هاينونن افزود: بحث مبادله اورانيوم كم غني شده ايران، مدت هاست كه در مذاكرات غرب با ايران مطرح شده است كه براساس آن اورانيوم كم غني شده ايران به فرانسه و روسيه براي فرآوري بيشتر، براي استفاده در راكتور تهران، انتقال داده مي شود. اورانيوم كم غني شده اي كه اكنون ميزان آن به سه تن رسيده است و به نظر مي رسد با بهبود سانتريفيوژهاي ايراني تا سال 2012، ايران قادر به غني سازي اورانيوم تا 90 درصد هم باشد.
وي با بيان اينكه اين يك فرصت طلايي براي آمريكا و شركاي غربي آن است كه با نزديك شدن به ايران، با اين كشور به توافق براي مبادله سوخت و همچنين تعويض و احداث راكتور جديدي به جاي راكتور فعلي تهران، دست يابند اضافه كرد: مقامات تهران نيز بايد بدانند كه راكتور تهران در سال 1967 ساخته شده است و هم اكنون راكتوري قديمي با تجهيزات مستعمل است كه ضرورت دارد مورد بازسازي يا تعويض قرار گيرد، تا امنيت مواد راديورايزوتوپ راكتور تهران نيز تامين گردد. راكتوري كه در سالي كه ساخته شد در يك منطقه خلوت در تهران قرار داشت، اما امروز ساختمان ها و مجتمع هاي زيادي در كنار آن ساخته شده است و ضرورت بيشتري براي حفاظت از مواد راديو ايزوتوپ آن راكتور حس مي شود.

 



وزير خارجه برزيل: ديپلماسي بهترين گزينه درباره برنامه هسته اي ايران است

وزير جديد خارجه برزيل تاكيد كرد كه كشورش همچنان بر گزينه ديپلماسي در قبال برنامه هسته اي ايران پايبند است.
به گزارش آنتونيو پاتريوتا، وزير امور خارجه برزيل كه كار خود را از اول ماه ژانويه در دولت جديد ديلما روسف آغاز كرد، گفت: مشخص نيست كه تحريم هاي اعمال شده توسط سازمان ملل، آمريكا و اتحاديه اروپا تاثيري روي ايران دارند و يا در نهايت موضع تهران را در زمينه غني سازي اورانيوم تغيير خواهند داد يا خير؟
وي افزود: من طرفدار گفت وگو و مذاكره هستم. مشخص نيست كه آيا تحريم ها تاثيري مطلوب دارد يا خير.
برزيل مدتهاست كه به جاي تحريم ها از مذاكرات به عنوان ابزاري براي رفع نگراني هاي غرب درباره برنامه هسته اي ايران حمايت كرده است.
برزيل سال ميلادي گذشته به همراه تركيه به توافقنامه اي با ايران دست يافت، كه كشورهاي غربي به بهانه اين كه اين توافقنامه به اندازه كافي بر ايران فشار اعمال نمي كند، آن را رد كردند.
اين كشور علاوه بر آن به دليل دادن راي مخالف به قطعنامه 1929 در سازمان ملل موجب عصبانيت آمريكا شد.

 



معاون وزير نيرو خبر داد
ساخت و بهره برداري از 2200 پروژه برق رساني در دهه فجر امسال

رشت- خبرنگاركيهان:
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي از افتتاح و آغاز ساخت بيش از 2 هزار و200 پروژه در كشور همزمان با دهه مبارك فجر امسال خبر داد.
مهندس بهزاد در سفر به استان گيلان افزود: اين ميزان پروژه با مجموع اعتبارات 33 هزار ميليارد ريالي افتتاح يا عمليات اجرايي آنها آغاز خواهد شد.
بنابر اظهار اين مقام مسئول در بخش نيروگاهها نيز بيش از يك هزار و500 مگاوات نيروگاه با 8 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري افتتاح مي شود.
وي خاطرنشان ساخت: در عين حال در اين ايام عمليات ساخت حدود 2 هزار مگاوات نيروگاه جديد نيز با 10 هزار ميليارد ريال اعتبار آغاز مي شود.
بهزاد در مراسم بهره برداري از چند پروژه برق رساني در گيلان با اشاره به اينكه ظرفيت نصب شده برق كشور در حال حاضر 59 هزار و853 مگاوات است افزود كه با بهره برداري از يك واحد 162مگاواتي، اين ظرفيت به بيش از 60 هزار مگاوات افزايش خواهد يافت كه در حال حاضر ايران از لحاظ ظرفيت نصب شده برق و توليد انرژي رتبه شانزدهم جهان را داراست.
وي با اعلام اينكه در حال حاضر راندمان نيروگاههاي كشور از مرز 38درصد گذشته است و اين رقم از متوسط راندمان جهان 2 درصد بيشتر است گفت: تا پايان دولت دهم اين ميزان به 41 و در طول برنامه پنجم توسعه به 45 درصد افزايش مي يابد.
به گزارش خبرنگار كيهان، با حضور وزير كشور و معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي 8 پروژه برقي در استان گيلان با صرف 688 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.

 



پيام آيت الله سبحاني به همايش علامه شوشتري:
همت بر هدايت فكري و عملي جامعه اساس كار علامه شوشتري بود

آيت الله شيخ جعفر سبحاني در پيام خود به همايش علامه شيخ جعفر شوشتري در شوشتر اظهار داشت: همت بر هدايت فكري و عملي جامعه اساس كار علامه شوشتري بود.
در اين پيام كه آيت الله محسن حيدري يكي از نمايندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري آن را براي حاضران در همايش قرائت كرد، ضمن تشكر از برگزاري همايش و تجليل از بزرگداشت شخصيت علمي و اخلاقي اين علامه آمده است: تاريخ علماي شيعه كمتر كسي را سراغ دارد كه در عين رسيدن به قله فقاهت در اوج توانايي وعظ و خطابه نيز باشد زيرا غالبا علما كاري با خطابه و وعظ و نهي از منكر و امر به معروف بر روي منبر نداشتند و خطيبان هم غالبا با تاريخ و حديث سر و كار داشتند و كمتر به مباني فقهي مي پرداختند ولي علامه شوشتري ذوالرياستين و در هر دو مقوله نابغه بود. وي كه در محضر شيخ انصاري تلمذ كرده بود گوي سبقت را از همه ربوده بود و هنگامي كه سخن مي گفت به شهادت شاهدان هزاران نفر در پاي منبر او حاضر مي شدند و بسياري از گنهكاران راه توبه را پيش مي گرفتند. وي محل اقتداي بسياري از افراد بود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز با ارسال پيامي به همايش بزرگداشت علامه حاج شيخ جعفر شوشتري وي را فقيه فريد و حصن سديد حكمت و معرفت معرفي كرد و افزود: وي در سراسر عمر خجسته خود، در طريق بسط معارف والاي اسلام، بي دريغ و بي وقفه با عزمي استوار و روحيه اي خستگي ناپذير مجاهدت كرد.
سيدمحمد حسيني در اين پيام كه عصر امروز پنج شنبه در آيين اختتاميه اين همايش توسط حجت الاسلام ادبي رئيس انجمن مفاخر و آثار فرهنگي كشور قرائت شد، افزود: «اينك بر ماست كه در تجليل و تكريم روحانيون و علماي معظم و متعهد وگرانسنگ و ارزشمند بكوشيم.»

 



صفارهرندي: سابقه انقلابي الزاما بصيرت نمي آورد

دورود - خبرنگار كيهان:
محمدحسين صفارهرندي در جمع پرشور مردم دورود با اشاره به بحث بصيرت، داشتن اين فاكتور شناسايي فتنه را محدود به سن و داشتن سواد و سابقه انقلابي ندانست.
وي كه در همايش بازخواني «بصيرت عاشورايي» سخن مي گفت، افزود: ديدن عادي محدود به زمان و مكان است در حالي كه بصيرت، مقيد به زمان و مكان نيست بلكه اكسيري است كه به هر دل و جاني بخورد، آنرا احيا خواهد كرد.
صفارهرندي يكي از راههاي افزايش بصيرت را افزايش معنويت و پاك كردن دل براي حق دانست و اظهار داشت: با بصيرت، گذشته و حال و آينده را مي توان بخوبي درك كرد و عبرت گرفت تا در دام دشمنان دين و معنويت قرار نگرفت.
وي كم يا زياد بودن سن را مانع داشتن بصيرت ندانست و بيان داشت؛ در ميهماني خويشاوندان پيامبر، حضرت علي(ع) كه جواني 13 ساله بودند با بصيرت، حقيقت رسالت پيامبر را دريافت و به پيامبري ايشان گواهي داد اما بزرگان قريش از فهم آن حقيقت درماندند و در صحنه عاشورا نوجوانان و كودكاني در ركاب حضرت سيدالشهدا به شهادت رسيدند كه وقتي شمشير حمايل مي كردند آنقدر كوچك بودند كه نوك شمشيرشان بر زمين كشيده مي شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم با اشاره به عدم تاثير سابقه انقلابي و سواد، در داشتن بصيرت افزود: شيخ علي تهراني از شاگردان و نزديكان حضرت امام«ره» بود و در انقلابي بودن وي نيز همين بس كه سالها زندان و شكنجه ديده بودند، اما وقتي حضرت امام(ره) برخلاف نظر ايشان كه انتظار داشت بعد از كنار رفتن مرحوم منتظري از امامت جمعه تهران بايد مرحوم خوانساري بدين منصب منصوب شود و رهبر معظم انقلاب را به امامت جمعه تهران برگزيدند با امام زاويه پيدا كرد.
هرندي تصريح كرد: شيخ علي تهراني كارش به جايي رسيد كه به دامن صدام پناه برد و از صبح تا شام از طريق راديو بغداد عليه امام و جمهوري اسلامي فحاشي و توهين مي كرد و بعد از سرنگوني صدام تازه فهميد چگونه با بي بصيرتي در خدمت شياطين قرار گرفته و اينك پير و فرتوت در گوشه اي افتاده است. اما با وجود تبليغات مسموم ايشان عليه امام و انقلاب جوانان13-12 ساله در ركاب حضرت امام در دفاع مقدس خود را به آب و آتش مي زدند.
وي با اشاره به اين مطلب گفت: اين نشان مي دهد كه جوانان كم سن و سال و بدون سابقه مبارزه و سواد اهل بصيرت بودند اما كساني چون شيخ علي تهراني به علت بي بصيرتي ساقط شدند.
هرندي افزود: در جريان فتنه سال گذشته نيز كساني كه هم سابقه انقلابي داشتند و هم در نظام اسلامي بارها مسئوليت هاي مهم را تجربه كرده بودند و مدعي خط امام(ره) بودند كم آوردند و با اينكه مي ديدند دشمنان امام و اسلام و ايران از جمله آمريكا و اسرائيل اغتشاشگران را به ماندن در خيابانها و مقابله با نظام فرا مي خوانند اما با بي بصيرتي حتي آنها را همراهي مي كردند اين در حالي بود كه خود نخست وزير امام و رئيس بنيادشهيد امام هم بودند و برخي نيز دهها حكم مسئوليت از سوي امام در سابقه داشتند و در پيروزي انقلاب سختي هاي زيادي تحمل كرده بودند.
مشاور فرهنگي فرمانده كل سپاه افزود: همين عده در جريان جنگ خليج فارس صدام را خالد بن وليد خواندند و مي گفتند بايد با او متحد شويم و وقتي كه آمريكا، عراق و افغانستان را به تسخير درآورد مي گفتند بياييد در مقابل آمريكا تسليم شويم!
وي گفت:مردم كوچه و بازار و كساني كه بيش از ده سال پس از پيروزي انقلاب متولد شده بودند وقتي ديدند كه منافقين و بهايي ها و سلطنت طلبها و عموم فاسدان و رقاصه ها كه پياده نظام آمريكا و اسرائيل هستند در كنار فتنه گران ايستاده اند قيام كردند، با بصيرت فهميدند كه هدف فتنه چيست. اما پر سابقه ها و كتاب خوانده ها و كتاب نوشته ها از فهم اين صحنه آرايي درماندند و از پذيرش حق سر باز زدند.
صفارهرندي با اشاره به اينكه قلت تعداد نبايد انسان را به كنار رفتن از جبهه حق وا دارد گفت: در حادثه عاشورا فرمانده سپاه دشمن (حرابن يزيد) با اينكه كثرت سپاه يزيد و قلت تعداد ياوران حسين عليه السلام را مي ديد اما با بصيرت الهي از كفر و انحراف جدا شد و به حسين عليه السلام پيوست يا آن جوان نصراني با اينكه مسلمان نبود با بصيرت به جبهه حق پيوست.
وي در پايان از عموم مردم بخصوص جوانان درخواست كرد با افزايش ارتباط با خداوند و معنويت و پاك كردن دل خود از ناخالصي هاي احتمالي بصيرت خود را افزايش دهند.
در آغاز اين مراسم، حجت الاسلام سيدعباس موسوي مطلق دبير همايش و فرمانده سپاه دورود ضمن خوش آمدگويي و تجليل از حضور دكتر هرندي اهداف برگزاري همايش را تشريح و از بسيج دانشجويي و عموم نخبگان كه در برگزاري همايش متحمل زحمت شده بودند تقدير كردند.

 



حداد عادل: منيت و دنياطلبي لغزشگاه خواص است

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: درك درست از مفهوم امامت و ولايت از شاخصه هاي سيره امام و رهبري است.
به گزارش ايرنا، دكتر «غلامعلي حداد عادل» پنجشنبه در همايش نقش انقلاب اسلامي در بيداري ملتها در مجتمع آموزش عالي فقه قم افزود: مفهوم صحيح امامت و ولايت را نمي توان در عواطف و احساسات چون محبت ها و عزاداري ها خلاصه كرد.
وي خاطرنشان كرد: براساس تعاريف اين دو واژه در آموز هاي اسلامي، به درستي مي توان متوجه رهبري سياسي در اسلام شد.
وي زمان شناسي و دقت نظر در مسائل گوناگون از سوي حضرت امام خميني«ره» و رهبر معظم انقلاب را از ديگر شاخصه هاي اين دو شخصيت نام برد و گفت: بر اين اساس رهبر انقلاب به راستي الگويي شايسته و بي نظير براي طلاب محسوب مي شود.
حداد عادل تاكيد كرد: بايد دشمن شناسي و تشخيص اصل و فرع در مسائل را از سيره امام و رهبري آموخت همانگونه كه در آن دوره امام دشمن اصلي مسلمانان و كشورهاي اسلامي را آمريكا و رژيم صهيونيستي تشخيص داد.
به گفته وي طلاب و روحانيون بايد سعي كنند كه مانند معظم له بوده و در جنبه هاي مختلف از ايشان الگوبرداري كنند و تنها به دروس سنتي حوزوي اكتفا نكرده بلكه نسبت به مسائل روز جهان نيز آگاه و فردي مطلع باشد.
وي وجود و بقاي انقلاب اسلامي را مرهون هدايت ولي فقيه دانست و گفت: امام و رهبري از اسلام دركي حكومتي و سياسي داشتند كه اين امر پيوسته بايد مورد توجه طلاب باشد.
وي با اشاره به اينكه امام خميني«ره» و رهبر معظم انقلاب محصول نظام يك هزار و400 ساله فقاهت و ميوه درخت دين و حوزه هاي علميه است، افزود: اين حوزه ها هستند كه قابليت تربيت و تحويل علماي شجاع و بصيري چون امام و رهبري را به جامعه دارند.
رئيس فرهنگستان زبان و ادبيات فارسي اضافه كرد: اگر يك فرد سياسي، دچار منيت، غرور و دنياطلبي شود، بدون ترديد پايش خواهد لغزيد.

 



اخبار ادبي و هنري

دارابي: آثار افراد ضد انقلاب در رسانه ملي جايي ندارد
معاون سيماي رسانه ملي تصريح كرد: آثار افراد ضد انقلاب در رسانه ملي جايي ندارد. علي دارابي اين جمله را در واكنش به قرار گرفتن نام يكي از فيلم هاي محسن مخمل باف در جدول پخش سيما بيان كرد.
براساس گزارش فارس، معاون سيماي رسانه ملي پس از بررسي اين موضوع علاوه بر دستور به حذف نام فيلم مذكور به مديران شبكه ها ابلاغ كرد كه آثار افراد ضد انقلاب مانند مخملباف مطلقا نبايد از سيماي جمهوري اسلامي ايران به نمايش درآيد.
وي در ابلاغيه خود تاكيد كرده است: آثار افرادي مانند مخمل باف كه عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي و امام عزيز و ملت بزرگ ايران اسلامي و خوش خدمتي به بيگانگان از هيچ اقدامي كوتاهي نكرده اند، در رسانه ملي جايي ندارد.
كيهان با استقبال از تصميم معاون سيما، اين نكته را تذكر مي دهد كه متاسفانه برخي از برنامه هاي سيما تبديل به تريبوني براي عناصر ضد انقلاب شده است. به طور مثال در برنامه هفت شبكه سوم سيما و دو قدم مانده به صبح(با نام كنوني دور ميز شب) عناصري حضور پيدا كرده اند كه كاملا در برابر انقلاب اسلامي ايستاده اند.
درخواست دانشجويان براي نمايش «يزدان تفنگ ندارد» در كانادا
جمعي از دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف خواستار نمايش فيلم «يزدان تفنگ ندارد» به كارگرداني حسين شمقدري در كشور كانادا شدند.
اين دانشجويان در نامه اي به نخست وزير كانادا، با اشاره به اصرار دولت متبوع وي براي نمايش مستند ضد ايراني «اورانيوم»، از وي خواستند براي اثبات شعار آزادي بيان در كانادا، دستور دهد مستند «يزدان تفنگ ندارد» نيز در اين كشور به نمايش درآيد.
به گزارش خبرنگار كيهان، اين فيلم مستند با همكاري گروهي از دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف و با موضوع فتنه سال 88 ساخته شده است. «يزدان تفنگ ندارد» در نخستين جشنواره مردمي فيلم عمار به رتبه اول دست يافت.
گفتني است دولت كانادا، در جريان فتنه 88، به همراه ديگر دولت هاي غربي، بهائيان، سلطنت طلبان و همجنس بازان و... از اغتشاشگران دفاع كرد.
اخراج 360 نفر از كاركنان بي بي سي
تعطيل شدن حدود 200 وب سايت بي بي سي كه در راستاي تغييرات در اين راديو تلويزيون دولتي انگليس است به كاهش بودجه آنلاين 34 ميليون پوندي منجر خواهد شد كه در نتيجه آن نزديك به 360 نفر نيز در دو سال آينده بيكار خواهند شد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگليسي اينديپندنت، بي بي سي اعلام كرده است كه اين تغييرات براي متمايز كردن وب سايت آن و كاهش رقابت با وب سايت هاي تجاري است.
«مارك تامپسون» مديرعامل بي بي سي نيز با دردناك توصيف كردن تغييرات آتي گفت: بي بي سي آنلاين يك موفقيت عظيم است و حجم عظيم وب سايت هاي ما به آن معناست كه در آينده شايد نتوانيم انتظارات مردم را برآورده كنيم.
گفتني است وزارت خارجه انگليس، عليرغم تنگناهاي بي بي سي، براي بقاي بي بي سي فارسي كه عليه ايران فعال است، در حال تكاپوست و درصدد تقويت بنيه مالي اين شبكه است.
عده اي از عناصر فراري منسوب به اصلاح طلبان و خبرنگاران روزنامه هاي زنجيره اي، در بي بي سي فارسي كار مي كنند.
نيايش شاعران و هنرمندان براي سلامتي عزيزي
شاعران و هنرمندان كشورمان با حضور در حرم حضرت صالح ابن موسي(ع) به نيايش و دعا براي سلامتي و شفاي احمد عزيزي شاعر اهل بيت(ع) پرداختند.
به گزارش مهر، مراسم «نيايش اهل قلم براي شفاي احمد عزيزي» بعدازظهر پنج شنبه هفت بهمن با حضور عده اي از هنرمندان و شاعران در شبستان مجاور سرداب مطهر آستان مقدس حضرت صالح ابن موسي(ع) برگزار شد.
احمد عزيزي شاعر اهل بيت(ع) از اسفند سال 86 به دليل كاهش سطح هوشياري ناشي از تشنج، بيماري قلبي و كليوي به كما رفت و از همان روز تاكنون در بيمارستان امام رضا(ع) در كرمانشاه بستري است.
مجري پرس تي وي در انگليس مجبور به استعفا شد
در ادامه فشار بر يك شبكه تلويزيوني مستقل در غرب مجري اين شبكه در انگليس مجبور به استعفا شد.
شهردار انتخابي سابق لندن، به خاطر اجراي يك برنامه فرهنگي در شبكه تلويزيوني پرس تي وي (متعلق به جمهوري اسلامي ايران) برخلاف ميل باطني اش از همكاري با اين شبكه كناره گيري كرد.
براساس گزارش خبرگزاري سينماي ايران، كن ليوينگستون شهردار انتخابي سابق لندن، كه به خاطر اجراي يك برنامه فرهنگي در شبكه تلويزيوني پرس تي وي، با انتقادات تندي مواجه بود گفته است كه به همكاري به اين شبكه خاتمه مي دهد.

 



گاز گرفتگي بانوان كاراته كا در خوابگاه كبكانيان

بانوان كاراته كا كه براي برگزاري مسابقات ليگ آينده سازان به تهران آمده بودند، دچار گازگرفتگي شدند.
بانوان كاراته كا كشورمان كه از استان هاي همدان، مركزي و سمنان براي برگزاري مسابقات ليگ آينده سازان به تهران آمده بودند، چهارشنبه شب گذشته در خوابگاه سالن كبكانيان دچار گازگرفتگي شدند.
بخاري بزرگ و غيراستانداردي كه در خوابگاه ورزشكاران قرار داشت باعث بروز اين اتفاق شده بود. البته بلافاصله پس از مسموميت بانوان كاراته كا اين ورزشكاران به بيمارستان فيروزگر منتقل شدند. هم اكنون شرايط جسماني اين ورزشكاران مساعد بوده و از بيمارستان مرخص شدند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14