(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 10 بهمن 1389- شماره 19852

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سرلشكر صفوي در يادواره شهيد باقري:
خون شهيدان ايران نويدبخش آزادي بشر از دست آمريكا و صهيونيست هاست
آيت الله آملي لاريجاني: علوم انساني نيازمند بازنگري در مباني است
سردار جزايري: صنايع دفاعي بايد روي جنگ نرم تمركز كند
تلاش «العربيه» در داووس براي خطرناك نشان دادن ايران ناكام ماند
ابطحي: عملكرد اصولگرايان مجلس ضعيف است
سردار همداني: بزرگ ترين دستاورد نهضت امام خميني(ره) بيداري ملت هاست
فروزنده: دفع فتنه 88 از نتايج وحدت اصولگرايان بود
اسماعيلي: تضييع حق دولت دليل نامه احمدي نژاد به نمايندگان مجلس بود
سرگذشت يك قاچاقچي مواد مخدر كه محبوب فتنه گران بود
محمد كوثري: مواضع هاشمي براي عموم جامعه قابل قبول نيست
فاز اول طرح جمع آوري گازهاي همراه نفت راه اندازي مي شود
وزير آموزش و پرورش: فعلاً مجبور به استفاده از نيروهاي سرباز معلم هستيم
نماينده ولي فقيه در استان خوزستان:
سقوط هيئت حاكمه مصر مساوي است با شكسته شدن شيشه عمر اسرائيل
جمعي از مولوي هاي اهل سنت سيستان و بلوچستان: اذن حاكم در برپايي نمازجمعه شرط است
جوان روستايي تغيير دهنده خودكار نور بالاي خودرو ساخت
معرفي نفرات برتر جشنواره بين المللي سيماي انسان در قرآن
اخبار ادبي و هنري



سرلشكر صفوي در يادواره شهيد باقري:
خون شهيدان ايران نويدبخش آزادي بشر از دست آمريكا و صهيونيست هاست

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا، خون شهيدان را نويدبخش آزادي بشريت مظلوم از دست ظالماني همچون آمريكا و صهيونيست ها دانست.
به گزارش روابط عمومي دفتر دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا، سردار سرلشكر سيديحيي صفوي در يادواره شهيد حسن باقري در مسجد صاحب الزمان(عج) حكيميه، گفت: شهيدان با نثار خون پاكشان، امنيت ايران را براي سال هاي طولاني تضمين كردند و هشت سال دوران دفاع مقدس تضمين كننده هشتاد سال امنيت ايران شد.
وي افزود: انقلاب اسلامي ما شعاعي از نهضت امام حسين(ع) بود و هشت سال دفاع مقدس و كربلاي ايران در راستاي كربلاي امام حسين(ع) معنا و مفهوم پيدا مي كند.
صفوي ادامه داد: خون شهيدان ايران، ملت ها را يكي يكي به خيزش وامي دارد. ثمره خون شهيدان ملت بزرگ ايران نه تنها آزادي كربلا و قدس شريف بلكه آزادي بشريت مظلوم از دست ظالماني همچون آمريكا و صهيونيست ها را نويد مي دهد.
وي همچنين با ذكر خاطراتي از شهيد حسن باقري، وي را نابغه جنگ تحميلي دانست و گفت: شهيد باقري توكل و اعتماد بسياري به خداوند و همچنين وعده هاي خدا در قرآن داشت.
مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا با بيان اين كه شهيد باقري در سخت ترين شرايط جنگ، هيچگاه آرامش و خونسردي خود را از دست نداد، افزود: شهيد باقري عشق و علاقه عجيبي به اهل بيت عصمت و طهارت به خصوص امام حسين(ع) و حضرت مهدي(عج) داشت.
صفوي خاطرنشان كرد: شهيد باقري استعداد، خلاقيت و نبوغ بي نظيري داشت و تصميم گيري در شرايط سخت از ديگر ويژگي هاي وي بود.

 



آيت الله آملي لاريجاني: علوم انساني نيازمند بازنگري در مباني است

رئيس دستگاه قضايي بر بازنگري علوم انساني در مباني و همراه با كار عالمانه تاكيد كرد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني با حضور در نشست هم انديشي تحول در علوم انساني با رويكرد اسلامي، اظهار كرد: بحث علوم انساني و مسئله تحول در مباني علوم انساني، كار بسيار بزرگي است و زواياي اين امر خيلي باز نشده است.
رئيس قوه قضاييه گفت: علوم انساني در مغرب زمين براساس بسترهاي خاصي به ويژه نگاه خاص ليبرالي و نگاهي كه تابع مدرنيته بوده، رشد يافته است. متاسفانه در كشور شاهد هستيم كه برخي به شدت طرفدار علوم اجتماعي غربي هستند و حتي بازشناسي هايي كه در مغرب زمين در خصوص اين موضوع صورت گرفته را مورد توجه قرار ندادند.
وي با بيان اين كه عظمت اين اقدام روشن نشده و امري بسيار دشوار به شمار مي رود، گفت: مغرب زمين كه در تحولات اخير پيشتاز بوده اند، قروني بر سر اين مسئله كار كرده اند. در روزهايي كه ما به كندي پيش مي رفتيم آنها در اين زمينه فعاليت مي كردند. ساليان سال دانشمندان بسيار در اين حيطه كار كرده و هزاران هزار كتاب و مقاله نوشته شده است.
آملي لاريجاني افزود: اين علوم هم به كشور ما و هم به ساير كشورها هجوم آورده اند. كشورهاي اسلامي يكي از قربانيان هجوم اين علوم هستند. مهم اين است كه بصيرت نسبت به اين علوم بايد مورد توجه قرار گيرد. اكنون پرچمي بلند شده و مقام معظم رهبري با تيزبيني خاصي آسيب جدي را در بستر كشورهاي مسلمان مشاهده كردند.
رئيس قوه قضاييه با بيان اين كه اولين اقدام ما اين است كه از علماي مختلف اين رشته استفاده كنيم، يادآور شد: كارهاي عجولانه نتيجه نمي دهد. پيگيري پروژه جدي، عزم و پشتكار بسيار مي خواهد. نكته مهم در اين رابطه اين است كه بايد مباحث سياسي را از آن جدا كنيم.
آملي لاريجاني ادامه داد: يكي از روشنفكران كشور ما كه اكنون چپ افتاده، مطرح كرده كه اين حرفها براي نگه داشتن اين نظام و به ويژه ولايت فقيه است و ادعا كرده كه اين ولوله كه در كشور ايجاد شده براي اين بوده كه بنيان هاي نظام درخطر افتاده است.
وي با بيان اين كه اين بحث، بحثي سياسي نيست و كاملا فرهنگي، نظري و فلسفي به شمار مي رود، گفت: البته مانند هر بحث فلسفي ممكن است آثار سياسي نيز داشته باشد. نكته ديگر در اين رابطه اين است كه بايد تلاش كنيم تا دريابيم مقصود از اسلامي كردن بنيان هاي علوم انساني چيست. مسلما اين نيست كه نقل را به جاي عقل بگذاريم.
رئيس قوه قضاييه با تاكيد بر اين كه نگاه ما به بازسازي مباني علوم انساني توجيه معقولي دارد، تصريح كرد: ما مؤمن هستيم و ديني بر اساس آموزه ها و تعاليم اسلامي داريم. بر اين اساس طبيعي است كه چنين ديني با اين تعاليم و آموزه ها، نسبت به علوم انساني حرف دارد.
آملي لاريجاني در ادامه طرح سؤال كرد كه اگر بخواهيم راجع به انسان و رفتار انساني نظرياتي عرضه كنيم آيا بدون شناخت انسان ممكن است؟ چگونه مي توان نظريه اي عرضه كرد بدون اين كه انسان را بشناسيم؟ چگونه مي شود در فلسفه سياسي، مشروعيت حكومت ها را بشناسيم بدون اين كه انسان را شناخته باشيم؟
وي با تاكيد بر اين كه تعاليم ديني ما مشتمل بر آموزه هايي است كه در علوم انساني سرازير هستند، در بخش ديگري از سخنانش يادآور شد: منظور ما از علوم انساني اسلامي چيست؟ در اين ميان بحث مهمي بايد مطرح كرد كه اصلا علم چيست؟ اين موضوع كه ماهيت علم چيست نيز بسيار مهم است.
رئيس قوه قضاييه در بخش ديگري از اظهاراتش با بيان اين كه در اين راستا بايد به چيستي هدف علوم نيز توجه كرد، گفت: يكي از مسائل بسيار مهم براي ما به عنوان افرادي كه به دين اسلام اعتقاد داريم، ارزش هاي اقداماتي است كه انجام مي دهيم. يك مسلمان مي تواند در تعريف آن از آموزه هاي ديني خود استفاده كند.
آملي لاريجاني خطاب به افرادي كه مي خواهند در علوم انساني بازنگري كنند، گفت: توصيه مي كنم كه خيلي كارها را افراطي نكنيم. ما نمي توانيم علومي را كه اكنون داريم دور بريزيم ولي كار معقول اين است كه پروژه هاي تحقيقاتي را تعريف و از آنها حمايت كنيم. به عنوان مثال عده اي از جامعه شناسان و روانشناسان را گرد هم آوريم تا در خصوص پيش فرض ها به بحث و تبادل نظر بپردازند. وي گفت: اين كه همه علوم را كنار بگذاريم معقول نيست. بازنگري بايد در مباني صورت گيرد و همراه با كار عالمانه و متين باشد.

 



سردار جزايري: صنايع دفاعي بايد روي جنگ نرم تمركز كند

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح انتظارات موجود از يك صنايع دفاعي قوي را توجه به ابعاد جنگ نرم عنوان كرد.
به گزارش معاونت فرهنگ و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح، سردار سيدمسعود جزايري در جمع مديران صنايع، رؤساي عقيدتي سياسي، مديران روابط عمومي و فرهنگي وزارت دفاع مستقر در استان فارس، شرايط كشور را به لحاظ سياسي، اقتصادي، فرهنگي و به خصوص جنگ نرم، شرايط خاص توصيف كرد و افزود: سال هاست كه در عرصه جنگ نرم دشمن هستيم ولي متاسفانه نسبت به اين جنگ دير هوشيار شديم، اين جنگ داراي ابعاد و زواياي پيچيده اي است و تلفات اين جنگ برخلاف جنگ سخت، ميليوني است.
وي اظهار داشت: ستاد كل نيروهاي مسلح درصدد ارزيابي و بررسي مباحث و فعاليت فرهنگي در سطح نيروهاي مسلح است و عمده نگاه ستاد كل نيروهاي مسلح به فعاليت هاي وزارت دفاع اين است كه به خودكفايي صنعت دفاعي توجه ويژه شود، بنابراين، مي بايست نخبگان و بخش هاي صنعتي كشور را باور كنيم و تلاش شود مجموعه صنايع دفاعي از هر جهت نمونه باشد.
معاون فرهنگي و تبليغاتي دفاعي ستاد كل با بيان اينكه انتظار از يك صنعت قوي اين است كه توجه به شرايط فرهنگي، اجتماعي سياسي و جنگ نرم را داشته باشد، خاطرنشان كرد: در اين زمينه بازدارندگي نظامي و مسأله اميد افزايي و نشاط آفريني بايد مورد توجه قرار گيرد.
سردار جزايري، در ادامه با اشاره به جامعه اميدوار و جوانان با نشاط مورد تأكيد مقام معظم رهبري گفت: جامعه نااميد، آينده اي هم نخواهد داشت و براي همين دشمن در اين زمينه بسيار فعاليت مي كند.
وي افزود: فعاليت هايي كه در صنايع دفاعي انجام مي گيرد، در بعد اقتدار، بازدارندگي و ايجاد اميد و نشاط، بسيار مؤثر است.
اين مقام ارشد نظامي گفت كه ما بايد خود را به روز كنيم، به اين معنا كه ابتكار و نوآوري داشته باشيم و در هر كاري، حرفي نو و طرحي نو دراندازيم.

 



فاكس نيوز گزارش داد
تلاش «العربيه» در داووس براي خطرناك نشان دادن ايران ناكام ماند

شبكه تلويزيوني فاكس نيوز از تلاش شبكه العربيه (العبريه) براي خطرناك نشان دادن برنامه هسته اي ايران در نشست داووس و شكست آن خبر داد.
به گزارش مهر به نقل از فاكس نيوز، روز جمعه در نشست جهاني اقتصاد در داووس سوئيس شبكه العربيه برنامه اي را با موضوع برنامه هسته اي ايران ترتيب داده بود و ميهمانان اين برنامه شاهزاده نام آشناي عربستاني «تركي الفيصل» و «علي باباجان» وزير خارجه سابق تركيه و وزير اقتصاد فعلي اين كشور بودند.
به گزارش فاكس نيوز، العربيه برنامه خود را با اين پرسش آغاز كرد كه «كداميك براي شما خطرناك تر است ايران مسلح به سلاح هسته اي يا دموكراسي؟» اما خيلي زود اين موضوع به سوي تحولات موجود در كشورهاي عربي كشيده شد و العربيه نتوانست به هدف اصلي خود كه خطرناك نشان دادن برنامه هسته اي ايران بود برسد.
شاهزاده سعودي در پاسخ به اين پرسش گفت : من در ايران سلاح هسته اي نمي بينم و چيزي به اسم دموكراسي نيز وجود ندارد.
باباجان نيز در پاسخ به اين پرسش گفت : ايران سلاح هسته اي در اختياز ندارد و آنچه خاورميانه نيازمند آن است منطقه عاري از سلاح هاي كشتار جمعي است.
باباجان در ادامه بدون اشاره به رژيم صهيونيستي گفت : ما در خاورميانه كشورهايي را داريم كه ان.پي.تي را امضا نكرده و سلاح هسته اي در اختيار دارند.
تركي فيصل در تكميل سخنان باباجان گفت : عربستان سعودي همواره بر وجود خاورميانه عاري از سلاح هاي كشتار جمعي تاكيد دارد. خطر موجود در خاورميانه اسرائيل است. اسرائيلي كه سلاح هسته اي در اختيار داشته باشد خطرناك است.
ميهمان ديگر اين نشست «ريچارد هاس» رئيس شوراي روابط خارجي آمريكا بود كه در پاسخ به اين پرسش گفت : گمان مي رود اسرائيل تا زماني كه در مورد امنيت خود مطمئن نباشد دست از برنامه هاي هسته اي خود نكشد.
اما تركي فيصل در پاسخ به اين گفته هاس گفت : ممكن است خود اسرائيل بخواهد خلع سلاح را اجرا كند اما آمريكا و غرب خواهان تحقق اين موضوع نيستند. فاكس نيوز در ادامه اعلام كرد : در اين ميان يكي از حاضرين در نشست در پاسخ به سخنان هاس گفت : اين فقط متحدان آمريكا هستند كه مي توانند سلاح هسته اي در اختيار داشته باشند.
در ادامه اين نشست، باباجان و فيصل هر دو بر حق تمامي كشورها در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي تاكيد كرده و لزوم خاورميانه عاري از سلاح هسته اي را يادآور شدند.
هاس در پايان اين برنامه زماني كه پاسخي در مورد اظهارت منطقي ديگر شركت كنندگان نداشت بار ديگر بر ريسمان پوسيده آمريكا متوصل شد و گفت : گزينه نظامي عليه ايران همچنان مطرح است و در كنار ساير راهكارها قرار دارد.

 



ابطحي: عملكرد اصولگرايان مجلس ضعيف است

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: فراكسيون اصولگرايان مجلس تاكنون نتوانسته آن طور كه بايد در فعاليت ها قوي ظاهر شود.
سيدمحمدجواد ابطحي عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با اشاره به تدوين منشور اصولگرايي از سوي جامعتين اظهار داشت: تدوين اين منشور يك اقدام اساسي و رو به جلو براي وفاق و كارايي بيشتر اصولگرايان به خصوص فراكسيون اصولگرايان در مجلس است.
وي افزود: فراكسيون اصولگرايان مجلس تاكنون نتوانسته آن طور كه بايد در فعاليت ها قوي ظاهر شود و با اينكه نسبت به مجالس گذشته در مجلس هشتم نمايندگان اصولگرا بيشتر هستند، ولي متاسفانه شاهديم كه در عمل فراكسيون اقليت مجلس را اداره مي كند.
نماينده مردم خميني شهر با بيان اينكه فراكسيون اقليت تاثير زيادي در روند تصويب طرح و لوايح مجلس دارد ادامه داد: تعدادي از نمايندگان به هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان انتقاد جدي دارند، ولي متاسفانه تشتت آراء باعث شده كه نظرات مختلفي در اين فراكسيون باشد.
ابطحي گفت: در جريان فتنه هم شاهد بوديم كه تعدادي از نمايندگان اصولگراي مجلس به صف فتنه گران پيوستند و با آن ها همكاري كردند و در كل بايد گفت كه اعضاي فراكسيون در بسياري از موارد نتوانستند به موضع و تصميمي واحد برسند.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس ابراز اميدواري كرد كه تدوين منشور اصولگرايي باعث انسجام بيشتر اصولگرايان مجلس شود و اظهار داشت: شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان بايد براي انسجام و قدرت بيشتر مرتباً تشكيل جلسه دهد بر اين اساس ما هم از هيئت داوري فراكسيون درخواست كرده ايم كه پي گير اين موضوع باشد.
ابطحي افزود: قصد داريم اقداماتي انجام دهيم تا مطالبات اصولگرايان مجلس از شوراي مركزي و هيئت رئيسه اين فراكسيون بيش از گذشته شود چرا كه اصولگرايان مجلس بايد از موضع يك عضو در فراكسيون مطالبات خود را عنوان كنند تا اين فراكسيون كه در اكثريت قاطع هم است رويكرد منسجم تري داشته باشد.

 



سردار همداني: بزرگ ترين دستاورد نهضت امام خميني(ره) بيداري ملت هاست

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) بزرگترين دستاورد نهضت امام خميني (ره) را بيداري ملت ها دانست.
سردار حسين همداني، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در گفت وگو با فارس با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي، اظهار داشت، بزرگ ترين دستاورد نهضت امام خميني(ره) بيداري ملت ها بود چرا كه انقلاب اسلامي برخلاف انقلاب هاي ماركسيستي و كمونيستي مادي نبود بلكه اهداف عاليه آن برگرفته از نهضت و حركت پيامبر عظيم الشأن اسلام بود.
وي ادامه داد: هدف انقلاب اسلامي رها كردن انسان ها از قيد و بند بندگي و هدايت آنها به سمت اهداف متعالي است.
سردارهمداني در خصوص نقش تحريم ها در عزم ملي براي به دست آوردن دستاوردهاي بيشتر انقلاب اسلامي، اضافه كرد: دشمنان نظام جمهوري اسلامي با وجود گذشت سي سال از عمر انقلاب هنوز مباني، اصول و قواعد انقلاب اسلامي و باورهاي ديني مردم را نفهميده اند از اين رو تصميمات آنها به نفع ملت ايران مي شود.
وي با بيان اينكه هرگاه دشمن چنگ و دندان عليه ملت ايران نشان داده، مردم متحدتر شده اند، افزود: در سال هاي پس از انقلاب هر زمان فشار، تحريم و محاصره اقتصادي به وجود آمده، تمام اختلافات جزئي در ميان ملت ايران برطرف شد.
فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) در خاتمه تأكيد كرد: تحريم ها به صورت قطعي تاكنون هيچ تأثيري در روند انقلاب اسلامي نداشته است.

 



فروزنده: دفع فتنه 88 از نتايج وحدت اصولگرايان بود

قائم مقام جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي خواستار توجه به اصل وحدت اصولگرايان در شرايط كنوني جامعه شد.
لطف الله فروزنده در خصوص منشور اصولگرايي كه توسط جامعتين (جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز) منتشر شد، گفت: وحدت اصولگرايان اصل مهمي است كه بايد امروز مورد توجه قرار گيرد.
وي با بيان اين كه وحدت اصولگرايان مطالبه رهبري و متناسب با شرايط فعلي كشور است، افزود: تمام افراد اعم از حقيقي و حقوقي كه به مباني نظام، حضرت امام(ره) و رهبري مقام معظم رهبري اعتقاد دارند، اصولگرا هستند كه بايد براي حفظ دستاوردهاي انقلاب، توسعه و پيشرفت، عدالت و مبارزه با نظام استكبار متحد باشند.
قائم مقام جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي اظهار داشت: آنچه كه موجب پيروزي نظام جمهوري اسلامي ايران در همه عرصه ها شده وحدت مردم و اصولگراها است، اگر تاريخ انقلاب را نگاه كنيم پيروزي و تداوم انقلاب، جنگ، حذف جريان ليبراليسم، مبارزه با جريان استكبار و دفع جريان فتنه 88 از بركات وحدت همه نيروهاي اصولگراياني است كه به نظام اعتقاد و باور دارند.
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور با اشاره به اين كه يك سطح از وحدت، وحدت نيروهاي سياسي است كه ضروريست، گفت: براي حفظ گفتمان، به ويژه در انتخابات مجلس كه پيش روست، نيروهاي سياسي اصولگرا بايد متحد باشند كه اين اتحاد مي تواند براساس اصولي باشد كه در منشور آمده است.
فروزنده تاكيد كرد: منشور اصولگرايي با اصولي نظير تبعيت از رهبري مي تواند زمينه تفاهم را فراهم كند و كارآمدي جريان هاي اصولگرا را افزايش دهد.
وي با بيان اين كه اصولگرايي را نبايد در جريانات سياسي محدود كرد، تصريح كرد: همه آحاد ملت كه پاي نظام ايستاده و زحمت كشيده و شهيد شده اند و امروز نيز آماده دفاع از دستاوردهاي نظام هستند و در حماسه 9 دي و 22 بهمن 88 در صحنه حضور داشتند، اصولگرا هستند.
سخنگوي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي ادامه داد: مردم اصولگرا به دنبال حفظ ارزش ها هستند و در 22 بهمن بار ديگر حماسه هاي گذشته را تكرار خواهند كرد.

 



اسماعيلي: تضييع حق دولت دليل نامه احمدي نژاد به نمايندگان مجلس بود

عضو هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان مجلس اعلام كرد كه رئيس جمهور به دليل تضييع حق دولت در انتخاب رئيس كل بانك مركزي چاره اي جز ارسال نامه به نمايندگان مجلس نداشت.
«ولي اسماعيلي» در گفت وگو با مهر با اشاره به انتشار نامه رئيس جمهور به مجلس، اظهار داشت: من در اين باره حق را به رئيس جمهور مي دهم كه چنين نامه اي را به مجلس بدهد چرا كه با اين نامه احمدي نژاد تأكيد مي كند كه مجلس در مواردي كه در نامه ذكر شده، كمكش كند.
وي با اشاره به اينكه رئيس جمهور در اين نامه موضوعات مختلفي را مطرح كرده اند از جمله موضوع رئيس كل بانك مركزي و اختياراتي كه رئيس جمهور بايد در اين حوزه داشته باشد، تصريح كرد: رئيس جمهور به عنوان شخص دوم كشور و فردي كه درگير كار اجرايي است حق دارد كه درباره رئيس كل بانك مركزي اختيار داشته باشد و در اين مورد حق با رئيس جمهور است.
نماينده مردم گرمي اظهار داشت: مجلس بايد در اين مسير با رئيس جمهور همراهي كند چرا كه رهبري نيز تاكيد كردند دولت در مسير سنگلاخي حركت مي كند و مجلس بايد در اين مسير دولت را ياري دهد.
عضو هيئت رئيسه مجلس معتقد است، به دليل اينكه در بررسي ها در اين موضوعات حق دولت در نظر گرفته نشده است رئيس جمهور در نامه اي گلايه هاي خود از مجلس را منتشر كرده است.
وي ادامه داد: رئيس جمهور مي توانست با صبر و حوصله از راههاي ديگر براي گلايه از مجلس استفاده كند اما به نظر مي رسد چون در مورد بانك مركزي حق دولت ضايع شده، رئيس جمهور چاره اي جز ارسال نامه به نمايندگان مجلس نداشته است.

 



گزارش خبري كيهان
 سرگذشت يك قاچاقچي مواد مخدر كه محبوب فتنه گران بود

سرويس سياسي-
يك قاچاقچي مواد مخدر به نام زهرا بهرامي فرزند علي به اتهام فروش و نگهداري مواد مخدر، سحرگاه روز شنبه به دار مجازات آويخته شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادستاني تهران، محكوم عليها ياد شده عضو يك باند بين المللي ترانزيت مواد مخدر بود كه با همكاري رابط هلندي خود، از آن كشور كوكائين به ايران قاچاق مي كرد و به واسطه مشاركت با اين باند، طي دو مرحله كوكائين به داخل كشور منتقل و توزيع شده بود.
اين گزارش حاكيست در بازرسي از منزل نامبرده، كه پيشتر به اتهام ارتكاب جرايم امنيتي دستگير شده بود، 450 گرم كوكائين و 420 گرم ترياك نيز كشف و در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد وي 150 گرم كوكائين نيز به فروش رسانده است.
گزارش ياد شده مي افزايد: متعاقبا در پي تكميل تحقيقات و صدور كيفرخواست، پرونده زهرا بهرامي به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال و جلسه دادگاه با حضور نماينده دادستان و وكيل محكوم عليها تشكيل و پس از رسيدگي، نامبرده، به اتهام نگهداري450 گرم كوكائين و مشاركت در فروش 150 گرم كوكائين به اعدام و مصادره اموال و در مورد نگهداري 420 گرم ترياك به پرداخت چهارده ميليون ريال جزاي نقدي و تحمل هفتاد ضربه شلاق محكوم شد كه راي صادره مورد تاييد دادستان كل كشور نيز قرار گرفت.
با انتشار اين خبر از سوي دادستاني تهران، برخي از رسانه ها و سايت هاي غربي و ضدانقلاب در اقدامي هماهنگ و ناشيانه سعي داشتند رنگ و بوي حقوق بشري و سياسي به موضوع بدهند.
در همين حال، شبكه تلويزيوني يورونيوز مدعي شد كه اتهام قاچاق مواد مخدر عليه زهرا بهرامي ساختگي است.
اين شبكه تلويزيوني بدون آن كه براي ادعاي واهي خود مستندي ارايه كند منبع اين ادعاي خود را كه «گروه هاي مدافع حقوقي بشري»! ناميده بود دانست.
سايت هايي نظير ايران گلوبال، گويانيوز و... نيز تلاش كردند القاء نمايند زهرا بهرامي قاچاقچي مواد مخدر نبوده و تنها در 6 دي 88 (روز عاشورا و هتك حرمت فتنه گران به مقدسات) جزو معترضين بوده است!
اين در حالي است كه سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان چندي پيش و قبل از اجراي حكم اعدام اين قاچاقچي مواد مخدر با اشاره به فشارهاي كشورهاي غربي گفت: اخيرا موضوع حقوق بشري را به صورت هدفمند و با اهداف سياسي در دستور كار قرار داده اند تا پرونده هايي كه به هيچ وجه ارزش طرح به عنوان مسئله سياسي ندارند و چارچوب آنها كاملا حقوقي است مثل پرونده سكينه آشتياني كه با يك پرونده جنايت و خيانت درگير است و پرونده زهرا بهرامي كه متهم مواد مخدر است. به عنوان مواردي سياسي به منظور فشار بر نظام و مردم ما مطرح سازند.
وي در گفت وگو با ايرنا افزود: البته پاسخ ما در برابر آنها كاملا مشخص است و اجازه ندارند كه در امور داخلي ما دخالت كنند و در جريان محاكمه، قوه قضاييه ما كاملا مستقل است و حتما با رعايت همه ضوابط و عدالت حكم نهايي را درباره اين افراد صادر خواهد كرد.

 



محمد كوثري: مواضع هاشمي براي عموم جامعه قابل قبول نيست

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از مواضع اخير هاشمي رفسنجاني گفت: اظهارنظرهاي هاشمي راجع به نظام براي عموم جامعه قابل قبول نيست.
محمداسماعيل كوثري در گفت وگو با فارس با اشاره به بيانيه اخير هاشمي رفسنجاني به مناسبت سالگرد واقعه 19دي اظهار داشت: مطابق فرمايش امام راحل(ره) كه ملاك قضاوت در مورد افراد را حال فعلي آنها دانسته اند لازم است تا هاشمي رفسنجاني نسبت به اظهارنظرهاي خود توجه بيشتري كنند زيرا چنين اظهارنظرهايي راجع به نظام براي عموم جامعه قابل قبول نيست.
وي خواستار موضع گيري صريح هاشمي در رابطه با فتنه سال گذشته شد و گفت: متاسفانه علي رغم تاكيد تمامي دوستداران انقلاب، هاشمي هنوز مواضع صريح خود نسبت به حوادث پس از انتخابات را اعلام نكرده است.
كوثري همچنين برخي از معيارهاي مشترك اصولگرايان را برشمرد و گفت: ولايتمداري و تبعيت از مقام معظم رهبري و پايبندي به قانون اساسي از مهمترين معيارهاي مورد وفاق همه اصولگرايان است كه توجه به آنها سبب رفع اختلافات مي شود.

 



فاز اول طرح جمع آوري گازهاي همراه نفت راه اندازي مي شود

معاون وزير نفت از آغاز بهره برداري رسمي از فاز دوم طرح توسعه ميدان نفتي دارخوين و فاز اول طرح NGL خارگ به عنوان يكي از بزرگترين طرحهاي گازي خليج فارس خبر داد.
محسن خجسته مهر در گفت وگو بامهر افزود: در بهمن ماه سالجاري در مجموع 89 طرح اصلي و صدها زير پروژه در صنايع نفت، گاز و پتروشيمي به طور رسمي افتتاح و يا عمليات اجرايي آنها آغاز خواهد شد.
معاون وزير نفت از راه اندازي سامانه الكترونيكي خريد كالاهاي نفتي به عنوان يكي از اين پروژه ها ياد كرد و افزود: فاز اول اين پروژه بهمن ماه سالجاري و سپس فازهاي تكميلي آن به تدريج وارد مدار بهره برداري خواهند شد.
وي در ادامه با اعلام اينكه هم اكنون فاز دوم طرح توسعه ميدان نفتي دارخوين آماده بهره برداري رسمي است، اظهار داشت: با اجراي اين پروژه در مجموع ظرفيت توليد در اين ميدان نفتي به 160 هزار بشكه در روز افزايش مي يابد.
وي گفت: در فاز اول توسعه ميدان دارخوين دستيابي به توليد 50 هزار بشكه نفت و تزريق 70 ميليون فوت مكعب گاز در روز و در فاز دوم توليد 110 هزار بشكه نفت و تزريق 210 ميليون فوت مكعب گاز در روز برنامه ريزي شده است.
وي افزود: پيش بيني مي شود با توسعه فاز اين ميدان افزايش توليد حدود 100 هزار بشكه نفت مازاد بر توليد فاز اول و دوم حاصل شود.
خجسته مهر يكي ديگر از طرحهاي آماده بهره برداري در بهمن ماه سالجاري را فاز اول طرح جمع آوري گازهاي همراه (ان.جي.ال) خارگ عنوان كرد و افزود: در اين طرح با نصب و راه اندازي خطوط لوله زيردريايي ميادين نفتي سروش و نوروز و انتقال گازهاي همراه به جزيره خارگ رسما راه اندازي مي شود.
معاون برنامه ريزي نفت با يادآوري اينكه به زودي با نصب و راه اندازي خطوط لوله بين سكوهاي ميادين نفتي ابوذر و بهرگانسر بخش عمده اي از گازهاي همراه نفت در خليج فارس جمع آوري خواهد شد گفت: همچنين در اين مدت نيروگاههاي سكوهاي ميادين نفتي سلمان و رشادت هم به طور رسمي وارد مدار بهره برداري خواهند شد.
وي هدف از راه اندازي پروژه NGL خارگ را جمع آوري روزانه حدود 600 ميليون فوت مكعب گاز همراه از سكوهاي نفتي بهرگانسر، سروش، نوروز، فروزان، ابوذر، خارك و ميادين دورود يك و دو اعلام كرد.
در اين پروژه گازي بيش از 200 كيلومتر خط لوله زير دريايي نصب و راه اندازي شده است كه در فاز اول اجراي آن از سوختن روزانه حدود 20 ميليون فوت مكعب گاز طبيعي در سكوهاي سروش و نوروز جلوگيري مي شود و گاز حاصل از آن پس از انتقال به جزيره خارگ به مصارف صنعتي مي رسد.
خجسته مهر همچنين راه اندازي يكي از خطوط لوله زيردريايي فاز 12 پارس جنوبي را از ديگر طرحهاي آماده افتتاح در صنعت نفت يادكرد و ادامه داد: با بهره برداري از اين پروژه خطوط لوله فاز 12 پارس جنوبي در زير بستر خليج فارس به پالايشگاههاي گازي در منطقه عسلويه متصل خواهند شد.

 



وزير آموزش و پرورش: فعلاً مجبور به استفاده از نيروهاي سرباز معلم هستيم

وزير آموزش و پرورش علت به كارگيري نيروهاي سرباز معلم را عدم امكان استخدام نيروهاي حق التدريسي دانست.
حميدرضا حاجي بابايي در گفت وگو با فارس تأكيد كرد: سرباز معلمان نيروي استخدامي آموزش و پرورش نيستند و تنها دوران سربازي خود را در آموزش و پرورش مي گذرانند.
وي ادامه داد: اگر روزي بتوانيم از 2 راه اعلام شده نيرو بگيريم و ديگر نيازي به سرباز معلمان نداشته باشيم، اين نيروها را به كار نخواهيم گرفت اما در حال حاضر در روستاها و مناطق محروم نياز به نيرو داريم و بايد نياز خود را برطرف كنيم؛ به همين دليل مجبور به جذب سرباز معلم هستيم.
حاجي بابايي در پاسخ به اين پرسش كه «چرا نياز استخدامي خود را با استخدام بيشتر معلمان حق التدريس برطرف نمي كنيد؟» تصريح كرد: استخدام نياز به مجوز دارد، به همين دليل از سرباز معلمان استفاده مي شود.
وزير آموزش و پرورش درباره ساز و كارهاي نظارت بر عملكرد سرباز معلمان هم گفت: در فصل تابستان و پيش از آغاز سال تحصيلي، به مدت 2 ماه براي اين افراد دوره هاي آموزشي برگزار مي شود و در حين فعاليت نيز، نظارت بر كار آنها برعهده مجتمع هاي آموزشي روستايي است.
حاجي بابايي در گفت وگو با مهر هم با اشاره به فعاليت يك هزار و 900 مدرسه هيئت امنايي در كل كشور گفت: در طول يك سال گذشته صدور مجوز مدارس هيئت امنايي به هيچ وجه متوقف نشده و به هر مدرسه اي كه شرايط لازم را داشته مجوز ارائه شده است.
اين در حالي است كه پيش از اين معاون مدارس غير دولتي و مشاركتهاي مردمي آموزش و پرورش شهر تهران عنوان كرده بود كه در سال جاري جلوي توسعه مدارس هيئت امنايي براي كيفيت بخشي به مدارس موجود گرفته شده است.

 



نماينده ولي فقيه در استان خوزستان:
سقوط هيئت حاكمه مصر مساوي است با شكسته شدن شيشه عمر اسرائيل

اهواز - خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در استان خوزستان گفت: طوفان انقلاب تونس وارد سرزمين كهن مصر شده و اگر هيئت حاكمه كنوني مصر كه به منزله شيشه عمر اسرائيل است سقوط كند، اسرائيل بايد جل و پلاسش را جمع كرده و فرار كند.
آيت الله سيدمحمدعلي موسوي جزايري در آيين افتتاحيه دومين نمايشگاه تخصصي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي اظهار داشت: آمريكايي كه قدرت خود را مرهون اسرائيل است و اسرائيلي كه وامدار آمريكاست و حيات اين دو به يكديگر گره خورده است، با قيام مردمي ملت ها، گويي به يكباره زير پايشان خالي شد و تقابل با اسرائيل و آمريكا تقابل با قدرت هاي قاهر بين المللي است.
وي رقابت بين كشورهاي منقلب را در مبارزه با حكومت هاي استكباري خود موهبتي از سوي خداوند متعال دانست و افزود: امروز اين ملت ها سربلندي خود را در ساقط كردن ديكتاتورهاي بر راس كار كشورشان مي دانند و اميدواريم كه اين حركت تا خروج تمامي اهرم هاي قدرت از دست آمريكا ادامه پيدا كند.
امام جمعه اهواز در ادامه تاكيد كرد: ملت شريف ايران بايد قدر خود را بدانند زيرا انقلاب ما در 32 سال پيش زمينه ساز و الهام بخش اين انقلاب هاست و صبر و شكيبايي مردم در اين سال ها باعث شد تا انقلاب مستدام و استوار بماند و از مسير خود منحرف نشود.
وي شخصيت امام راحل، شهداي انقلاب و جنگ تحميلي و مجتهدين و علما را پشتوانه و از رموز ماندگاري انقلاب عنوان كرد و تصريح كرد: خداوند نخواست كه انقلاب منحرف شود تا به نقطه ثمربخشي كه امروز شاهد آن هستيم، برسد و ان شاءالله به پيچيدن طومار اهريمنان و استكبار منتهي شود.
نماينده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود نسبت به وسعت و شرايط نمايشگاه بين المللي خوزستان اظهار ناخرسندي كرد و گفت: با توجه به نقش تعيين كننده خوزستان در امور كشور و ارتباط بين المللي با كشورهاي همسايه، اقتضا مي كند، فضاي نمايشگاهي آبرومند و در خور شأن استان تاسيس شود.

 



جمعي از مولوي هاي اهل سنت سيستان و بلوچستان: اذن حاكم در برپايي نمازجمعه شرط است

جمعي از مولوي هاي اهل سنت سيستان و بلوچستان اعلام كردند: نمازجمعه با هدف وحدت و تعامل در جامعه اسلامي برگزار مي شود و اذن حاكم در آن شرط است.
جمعي از مولوي هاي اهل سنت در شهرهاي مختلف سيستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان ضمن اشاره به دشمن شكن بودن نمازجمعه و نقش وحدت آفريني آن بر ضرورت هوشياري هر چه بيشتر براي عدم بهره برداري ابزاري دشمنان اسلام با ايجاد تفرقه و يا شبهه افكني در مقوله جنگ نرم تاكيد كردند.
مولوي دوست محمد درواخ امام جمعه شهر كهك گفت: اذن حاكم در نمازجمعه شرط است و كسي نمي تواند بدون اجازه رهبري، نمازجمعه را در منطقه اي برگزار كند مگر اينكه مجوز حاكم يا نماينده حاكم را كسب كرده باشد.
مولوي عبدالله حسن زهي امام جمعه اهل سنت اسلام آباد لوتك نيز اظهار داشت: در مذهب ابوحنيفه و اهل سنت، اذن حاكم براي اقامه نماز لازم است و حاكم اسلام هرگاه تشخيص دهد در منطقه اي ضرورت دارد نمازجمعه اقامه شود خودش يا توسط نماينده اش كه به او حكم تفويض كرده اند، مي تواند اجازه دهد، نمازجمعه اقامه شود.
امام جمعه اهل سنت زهك گفت: هر كس مسلمان باشد واجب است در نمازجمعه شركت كند.
مولوي عبدالكريم ذوقي پاك افزود: براساس مذهب و فقه حنفي از شرايط امام جمعه اين است كه توسط حاكم مشخص شود يا اينكه از سوي نماينده يا نايب حاكم باشد به جز امر سلطان يا نايبش، كس ديگري نمي تواند دستور و اجازه اقامه نمازجمعه را صادر كند.
امام جمعه موقت مسجد جامع نور سراوان بيان كرد: نخستين نشانه جمهوري اسلامي ايران، نمازجمعه است. مولوي ابراهيم ارباب گفت: نمازجمعه پيشاني نظام جمهوري اسلامي ايران و اصلي ترين فرض است، بنابراين نبايد خودسرانه نمازجمعه را اقامه كرد.
وي يادآور شد: امام جمعه بايد از رهبر و ولي امر مسلمين يا نايبش مجوز داشته باشد، در غير اين صورت حق خواندن نماز را ندارد.
امام جمعه مسجد جامع گشت عليا نيز گفت: در فقه حنفي براي اقامه نمازجمعه، هفت شرط وجود دارد كه دو شرط از اين هفت شرط لازم و ضروري است اول اينكه نمازجمعه در شهر اقامه شود دوم و مهم تر اينكه تعيين امام جمعه توسط رهبر مسلمانان صورت گيرد.
مولوي محمد رفيع حسين بر خاطرنشان كرد: فقهاي اسلامي بر اين شرط تاكيد دارند حتي نوشته اند كه بايد امام جمعه به وسيله رهبر يا نايب او انتخاب شود، در غير اين صورت اگر افرادي بخواهند خودشان اقامه نمازجمعه كنند نمازشان صحيح نيست و بايد نمازظهر بجا آورند.
امام جمعه مسجد جامع ابوذر غفاري زابلي اظهار داشت: براي خواندن نمازجمعه بايد سلطان وقت حضور داشته باشد اگر سلطان نبود نايبش مي تواند نمازجمعه را اقامه كند.
مولوي محمد صالح حسيني بيان كرد: اين افراد مي توانند كساني را براي اقامه نمازجمعه تعيين كنند، نمازجمعه بايد به اذن حكومت اقامه شود و اذن حكومت از شروط اصلي اقامه نمازجمعه است.

 



جوان روستايي تغيير دهنده خودكار نور بالاي خودرو ساخت

خوانسار- خبرنگار كيهان:
مخترع جوان روستاي ويست خوانسار موفق به اختراع تغيير دهنده اتوماتيك چراغ نور بالاي خودرو به وسيله مادون قرمز شد.
جواد جوادي مخترع اين سامانه گفت: اين سامانه كه بر روي خودروها بكار رفته به صورت اتوماتيك نور بالاي خودرو به نور پايين تبديل مي شود.
وي افزود: اين سامانه همچنين بر روي خودروهاي در حال سبقت نيز عمل كرده و نور آنها را به نور پايين تبديل مي كند.
مدت زمان تحقيقات اين مخترع جوان از سال 85 تا 88 به طول انجاميد و هزينه ساخت اختراع وي بالغ بر 30 ميليون ريال بوده است. هزينه توليد انبوه اين سامانه هر قطعه 400 تا 500 هزار ريال برآورد شده است.

 



در گرگان انجام شد
معرفي نفرات برتر جشنواره بين المللي سيماي انسان در قرآن

نخستين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي سيماي انسان در قرآن شامگاه روز جمعه در استان گلستان با معرفي نفرات برتر به كار خود پايان داد.
به گزارش ايرنا از گرگان براساس راي هيئت داوران نخستين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي سيماي انسان در قرآن، در بخش نقاشي سمانه عرب ساغري از گلستان با اهداي تنديس جشنواره، ديپلم افتخار و 10 سكه بهار آزادي به عنوان نفر اول، محدثه منصوري از گلستان با اهداي تنديس، ديپلم افتخار و 8 سكه نفر دوم و سلام محمدي از كردستان با اهداي تنديس، ديپلم افتخار و پنج سكه به عنوان نفر سوم اين بخش معرفي شدند.
در بخش تصويرسازي، ثنا حبيبي راد از تهران با اهداي تنديس جشنواره، ديپلم افتخار و 10 سكه رتبه اول، محبوب حبيب وند از آذربايجان شرقي با اهداي تنديس، ديپلم افتخار و 8 سكه رتبه دوم و محسن صحتي از گلستان با اهداي تنديس، ديپلم افتخار و پنج سكه رتبه سوم اين بخش را كسب كرد.
براساس راي هيئت داوران بخش طراحي، محمدرضا رهبر از مازندران با اهداي تنديس، ديپلم افتخار و مبلغ 15 ميليون ريال به عنوان نفر دوم و رضا شجاعي از گلستان با اهداي تنديس، ديپلم افتخار و مبلغ 12 ميليون ريال به عنوان نفر سوم اين بخش معرفي شد.
هيئت داوران جشنواره در بخش طراحي، هيچ اثري را حائز رتبه اول ندانست.
در بخش نگارگري، مجيد اقوام كرباسي از اصفهان با اهداي ديپلم افتخار، تنديس و مبلغ 15 ميليون ريال رتبه اول، حبيب الله سوخته سرايي از گلستان با اهداي تنديس، ديپلم افتخار و 12 ميليون ريال رتبه دوم و سيما خليلي بهروز از آذربايجان شرقي با اهداي تنديس، ديپلم افتخار و مبلغ 10 ميليون ريال رتبه سوم اين بخش را از آن خود كرد.
هيئت داوران نخستين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي «سيماي انسان در قرآن»، در گلستان در بخش حجم، نبي الله مصدق از گلستان را با اهداي تنديس، ديپلم افتخار و 10 سكه به عنوان نفر اول معرفي كردند.
همچنين در اين بخش عباس ضيايي از خراسان رضوي با اهداي تنديس، ديپلم افتخار و 8 سكه به عنوان نفر دوم و خاقان احمد اف از كشور آذربايجان با اهداي تنديس، ديپلم افتخار و 5 سكه به عنوان نفر سوم معرفي شد.هيئت داوران، از نريمان تقي اف از كشور آذربايجان نيز با اهداي ديپلم افتخار و تنديس جشنواره تقدير كرد.
براساس راي هيئت داوران در بخش پوستر، از مصطفي تقي زاده شكيبا از تهران، نجوا عرفاني از تهران، آريا رحمان و محبوب مرشد از كشور بنگلادش به طور يكسان با اهداي تنديس جشنواره، ديپلم افتخار و چهار سكه بهار آزادي تقدير شد.
در بخش كاريكاتور نيز، مهدي عزيزي از استان مركزي با اهداي تنديس، ديپلم افتخار و 10 سكه به عنوان نفر اول، عليرضا باقري از گلستان با اهداي تنديس، ديپلم افتخار و 8 سكه به عنوان نفر دوم و ندا تنهايي مقدم از آذربايجان شرقي با اهداي تنديس، ديپلم افتخار و پنج سكه به عنوان نفر سوم اين بخش معرفي شد.
همچنين، هيئت داوران با اهداي لوح تقدير و تنديس جشنواره و يك سكه از علي شعباني و مسلم نعيمي از استان مركزي تقدير كرد.
يادآور مي شود «علي تن، سعيد فلاح فر، حسن ظريف، غلامرضا حسني و رسول احمدي» داوري نخستين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي «سيماي انسان در قرآن» كه در تالار فخر الدين اسعد گرگاني برگزار شد، را برعهده داشتند.
در مراسم معرفي نفرات برتر اين جشنواره، حجت الاسلام محمدي رئيس مركز توسعه و ترويج فعاليت ها قرآني كشور، عليرضا جمشيدي معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان، غلامرضا منتظري مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان و هنرمندان شركت كننده در جشنواره حضور داشتند.
نخستين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي سيماي انسان در قرآن از روز شنبه گذشته و به مدت يك هفته در تالار فخر الدين اسعدگرگاني برگزار شد.

 



اخبار ادبي و هنري

كمك مالي شهرداري تهران به عوامل فرهنگي فتنه سبز!
انجمن نويسندگان و منتقدان سينمايي ايران با كمك شهرداري تهران در جشن سالانه خود به برخي از اعضاء گروهك غيرقانوني «شيرين عبادي» (كمپين يك ميليون امضاء) و نويسندگان روزنامه توقيف شده «اعتماد ملي» جايزه داد و همچنين از «هوشنگ كاووسي»، رئيس اداره سانسور فيلم در رژيم ستم شاهي، تجليل كرد!
اين جوايز با حمايت مالي موسسه «توسعه تصوير شهر» (وابسته به سازمان فرهنگي - هنري شهرداري تهران» جمعه شب (9 بهمن 89) در «فرهنگسراي ارسباران» اهداء شد و نويسندگان و خبرنگاران نشريات زنجيره اي دوران اصلاحات طيف غالب برگزيدگان جشن سالانه «انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي ايران» را تشكيل مي دادند.
همچنين خبرنگاران و نويسندگان ماهنامه «فيلم» بسياري از جوايز اين جشن را به خود اختصاص دادند. اين ماهنامه سينمايي كه در طول 2 دهه گذشته از حاميان «مكتب سينماي سياه» (سينماي جشنواره اي) و مبلغ سينماي هاليوود است، تا سال 1380 روابطي نزديك با «سيامك پورزند» (عامل سرويس جاسوسي CIA) داشت و كارگردان فرهنگي «حزب رستاخير» در عصر پهلوي دوم، آن را منتشر مي كنند.
اهداء جايزه به اعضاء گروهك غيرقانوني شيرين عبادي و تجليل از كارگزاران فرهنگي رژيم ستم شاهي و تقدير از نويسندگان روزنامه هاي سران فتنه (اعتماد ملي) در حالي توسط انجمن منتقدان سينمايي و با حمايت مالي شهرداري تهران صورت مي گيرد كه هويت و ماهيت اين جريان هاي فاسد فرهنگي براي ايرانيان افشاء شده است، اما برخي نهادها مي كوشند تا با برگزاري چنين جشن هايي(!) از مرگ عوامل فرهنگي جريان فتنه جلوگيري كنند.
گفتني است رياست انجمن منتقدان سينمايي - كه از صفوف خانه سينما است - تا پيش از اين برعهده يكي از نويسندگان اصولگرا بود و پس از پايان دوران مسئوليت وي، رويكرد جديدي در حمايت از عوامل فتنه در حال شكل گيري است.
اميرحسين فردي:
هر نويسنده اي كه سوار قطار انقلاب نشد جا ماند
مدير مركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري تاكيد كرد: هر نويسنده اي كه سوار قطار انقلاب نشد جا ماند.
اميرحسين فردي در نشست ديروز بررسي توليد و انتشار كتاب انقلاب در حوزه هنري همچنين گفت: امروز ادبيات داستاني انقلاب حرفي براي گفتن دارد و پاي خود را فراتر از مرزها گذاشته و همانند سينما قصد معرفي به خارج از مرزها را دارد كه اميدواريم تداوم داشته باشد.
وي افزود: به تعبير بنده داستان و ادبيات انقلاب همزاد انقلاب بوده و عمري 30 ساله دارد و در اين ميان حال ما در اين عمر كوتاه سعي كرديم آثار درخشان توسط نويسندگان واقعي ملت، توليد كنيم.
مدير مركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري گفت: دسته اي از نويسندگان ضدانقلاب كه به خيزش مردم پشت كردند افرادي هستند كه براي تاريخ پاسخي ندارند، حوزه هنري هم قرار نبوده براي آنها كارت دعوتي ارسال كند تا درباره انقلاب بنويسند.
جايزه جشنواره برلين به فيلم صهيونيستي
جشنواره فيلم برلين كه اخيرا با پافشاري بر حضور «جعفر پناهي» در اين رقابت ها، بر سياست هاي ايران ستيزانه خود مهر تاييد زد، جايزه دوربين برليناله امسال را به كارگردان صهيونيستي اعطا كرد.
به گزارش فارس، «ليافن لير»، كارگردان يهودي كه از بنيانگذاران چند انجمن فيلم در مناطق اشغالي فلسطين است روز 13 فوريه اين جايزه را دريافت خواهد كرد.
گفتني است، جشنواره برلين با رويكردي سياسي در حالي به حمايت از جعفر پناهي پرداخت كه وي داراي جرم قضايي و امنيتي است و به خاطر تلاش براي ساخت فيلم عليه نظام محكوم شده است.
13 زن قرباني يك فيلم هاليوودي
جوزف بروكز، كارگردان و آهنگساز فيلم هاليوودي «تو زندگي ام را روشنايي بخشيدي»، متهم است كه 13 زن را با وعده بازي در فيلمش، مورد آزار و اذيت جنسي قرار داده است. به گزارش فارس به نقل از آسوشيتدپرس، بروكز در دادگاه عالي آمريكا به خاطر آزار و اذيت جنسي 13 زن در آپارتمان خود در نيويورك به پاي ميز محاكمه كشيده شده است.
نيكلاس بروكز، پسر جوزف بروكز نيز چندي پيش به اتهام قتل دستگير شده و پرونده او نيز در دست بررسي است.
در اين ميان، گفتني است 40 درصد از عوامل هاليوود را همجنس بازان تشكيل مي دهند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14