(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 11 بهمن 1389- شماره 19853

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بزرگ ترين مركز آزمايشگاهي سازه و سيستم هاي فضايي در خاورميانه افتتاح شد
تجمع دانشجويان در تهران به حمايت از خيزش اسلامي مردم مصر
انتخاب روساي كميسيون مشترك بررسي طرح نظارت بر نمايندگان مجلس
حذف فيلم جنايات رژيم اسرائيل عليه فلسطين در آلمان
سه شنبه اختتاميه دومين نمايشگاه تخصصي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي در اهواز
سرتيپ علي فضلي: كاروان هاي راهيان نور دريايي راه اندازي مي شود
معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: هيچ محدوديتي براي بيمه هنرمندان وجود ندارد
ايران چهارمين توليدكننده و سومين مصرف كننده گاز جهان
اخبار ادبي و هنري



با حضور رئيس جمهور
بزرگ ترين مركز آزمايشگاهي سازه و سيستم هاي فضايي در خاورميانه افتتاح شد

رئيس جمهور صبح ديروز مركز آزمايشگاهي سازه و سيستم هاي فضايي ايران را افتتاح كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، اين آزمايشگاه كه در آستانه دهه مبارك فجر به بهره برداري رسيد، بزرگ ترين واحد آزمايشگاهي خاورميانه در نوع خود به شمار مي آيد.
اين مجموعه را متخصصان وزارت دفاع با هدف تقويت زيرساخت هاي صنايع فضايي جمهوري اسلامي ايران با سه محور تامين نيازها و تجهيزات تست، تربيت نيروي انساني خبره و مشاركت و نقش آفريني در پروژه هاي فضايي در قالب 10 آزمايشگاه مجهز به عنوان يك مركز منحصر به فرد در سطح منطقه و در بخش هايي نيز با قابليت هاي كلاس جهاني طراحي و ساخته اند.
مشخصات مركز آزمايشگاهي سازه و سيستم هاي فضايي توسط وزير دفاع
در همين حال، سردار احمد وحيدي در مراسم افتتاحيه اين مركز طي سخناني اظهار داشت: طراحي و ساخت مركز آزمايشگاههاي سازه و سيستم هاي فضايي در ادامه گام بلند و محكمي بود كه متخصصان زبده و كارآمد دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در 14 بهمن ماه 1387 برداشتند و با قرار دادن ماهواره بومي سفير در مدار زمين، آرزوي ديرينه ملت سلحشور و انقلابي ايران را در دستيابي به فضا تحقق بخشيدند و چشم جهانيان را خيره و تحسين دوستان و حتي دشمنان را برانگيختند.
وحيدي افزود: آزمايشگاه ها در علوم مهندسي جايگاه ويژه اي دارند و امكان توسعه تحقيقات بدون در اختيار داشتن آزمايشگاه هاي تحقيقاتي مناسب ميسر نيست. بطور خاص در سامانه هاي فضايي نقش آزمايشگاه ها به دليل پيچيدگي موضوع، بالا بودن سطح نيازها و ماموريت ها، بالا بودن قابليت اطمينان، وجود ناشناخته ها و عدم قطعيت ها از اهميت فوق العاده اي برخوردارند و از اين روست كه تمامي مراكز معتبر فضايي جهان مجهز به آزمايشگاه هاي پيشرفته اند.
وي گفت: سازه نيز يكي از بخش هاي اصلي يك سامانه حامل ماهواره است كه علاوه بر ساختار و الزامات خاص ماموريت خود، لازم است قيود و الزامات تحميلي از ديگر بخش هاي سامانه حامل را جوابگو باشد. اين در حالي است كه سازه حامل ماهواره از لحظه آماده سازي در كارخانه و حمل و نقل هاي زميني تا رسيدن به نقطه تزريق ماهواره در مدار با بارها و محيط هاي گوناگوني مانند بارهاي استاتيكي و شبه استاتيكي، بارهاي حرارتي، بارهاي شوك، ارتعاش و اكوستيكي مواجه است كه بايستي تحمل آنها با قابليت اطمينان بسيار بالا را داشته باشد.
وزير دفاع با بيان اينكه در مسير طراحي، توسعه و ساخت سازه سامانه آزمايشگاههاي متعدد سازه مورد نياز است كه بدون وجود آنها، طراحي بهينه و مطمئن سازه حضور قابليت اطمينان مناسب در محصول، غيرممكن است، گفت: آزمون هاي سازه اي داراي تنوع بسياري است كه مي توان به صورت ساده آنها را به سه بخش دسته بندي كرد:
الف) بررسي و ارزيابي صحت عملكرد بخش ها و مكانيزم هاي مختلف
ب) آزمون هاي بارگذاري جهت ارزيابي سطح تحمل و تخريب و نيز يافتن مودهاي تخريب يك بخش سازه اي تحت بارگذاري هاي مختلف
ج) آزمون هاي شناسايي و تعيين مدل رفتار سازه
وي ادامه داد: پس از انجام اين آزمون ها، آزمون هاي متعدد ديگري تحت عنوان آزمون هاي تاييدي، اجرا مي گردند تا محصولات نهايي تائيد شوند.
بنابر اين گزارش، آزمايشگاه هاي افتتاح شده عبارتند از:
- آزمايشگاه بارگذاري و استحكام استاتيكي سازه با قابليت تست استحكام محصول از سطح قطعات تا زير سامانه و بارگذاري محوري، ممان خمشي، نيروي متمركز.
-آزمايشگاه بارگذاري و استحكام حرارتي سازه با قابليت تست و استخراج پارامترهاي حرارتي محصول و انتقال حرارت در سطوح مختلف قطعات تا زير سامانه و انجام تست هاي حرارتي براي سازه هاي تا قطر سه متر و اندازه گيري دماي نقطه اي و كانتوري، شار حرارتي، كرنش، جابجايي و نيرو.
- آزمايشگاه مودال و تلاطم با قابليت استخراج مشخصات مودال شامل فركانس هاي طبيعي، شكل مودها، ضرايب ميرايي و انجام تست مودال بر روي ماهواره برهايي تا قطر 4 متر و حداكثر وزن 200 تن
-آزمايشگاه هاي بارگذاري ارتعاشي و خستگي سازه با قابليت انجام انواع تست هاي ارتعاشي در راستاهاي مختلف و اندازه گيري ارتعاشات در رنج هاي مورد نظر
- آزمايشگاه شوك و پيرو شوك با قابليت تعيين ميزان شوك وارد بر سازه ها و اجزاء الكترونيكي و اثرات مخبر آنها و اعمال شوك سينوسي، نيم سينوسي، دندانه اره اي و ذوزنقه اي و اندازه گيري شوك انفجاري در محيط هاي پيرو تكنيك
- آزمايشگاه خواص جرمي با قابليت استخراج جرم، مختصات مركز جرم و ماتريس ممان اينرسي سازه براي زيرمجموعه هاي ماهواره و ماهواره بر و همچنين مجموعه كامل ماهواره و ماهواره بر
- آزمايشگاه جدايش مراحل ماهواره بر، ماهواره و پوشش ماهواره با قابليت شبيه سازي فرآيند جدايش مراحل ماهواره بر، ماهواره و پوشش ماهواره و اندازه گيري و تحميل پارامترهاي خروجي مانند ميزان پيرو شوك ناشي از انفجار، ديناميك صلب و زيرالمان هاي جدايش
- آزمايشگاه داده برداري ميداني با قابليت داده برداري از كليه مراحل آزمايش با استفاده از تجهيزات داده برداري شامل سيستم اخذ داده، سيستم ثبات حالت گذرا و انواع اندازه گيري هاي آزمايشگاهي و ميداني
آزمايشگاه هاي اشاره شده با توجه به ماموريت هاي فعلي و آينده نزديك طراحي و ساخته شده اند ولي براي انجام ماموريت هاي آينده مانند ماهواره برهاي با قابليت حمل چند ماهواره و يا ماهواره هاي بزرگتر و سنگين تر در مدارهاي LEO و حمل ماهواره به مدار GEO و نيز ماهواره هاي بزرگتر و سنگين تر نياز به توسعه و بروزرساني قابليت هاي آن وجود دارد. اين مهم تنها با ادامه حمايت هاي خدمتگزار همانند سنوات گذشته ميسر مي شود.
پروژه هاي آماده بهره برداري وزارت دفاع
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، وزير دفاع در خاتمه برخي از پروژه هاي در آستانه و يا آماده بهره برداري وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح را نيز به شرح زير معرفي كرد:
ماهواره بر سفير 1-ب
با بالا بردن تراست موتور از 32 به 37 (افزايش در حدود 50 درصدي در وزن و 25 درصدي در ارتفاع) با قابليت حمل ماهواره تا وزن 50 كيلوگرم در مدار بيضوي 300-450 كيلومتري
بهينه سازي ماهواره بر سفير 1-آ
براي پرتاب ماهواره رصد (بهينه سازي موتور ترمزي مرحله دوم، سيستم جدايش ماهواره، سنسورها و سيستم تله متري، تجهيزات زميني و هدايت و كنترل و پايگاه پرتاب) با افزايش ارتفاع حضيض مداري از 250 كيلومتر به 275 كيلومتر
ماهواره رصد
به عنوان اولين ماهواره تصويربرداري كشور با قابليت تصويربرداري با تفكيك پذيري بهتر از 200 متر
ماهواره فجر
به عنوان اولين ماهواره با ماموريت مانورمداري كشور با قابليت تغيير مدار 300-450 كيلومتر بيضوي به مدار 450 كيلومتر دايروي است كه سبب افزايش طول عمر ماهواره به يك و نيم سال است.
كاوشگر چهار
مجموعه آزمايشگاه فضايي با محموله زيستي و ارتفاع بيش از 120 كيلومتر با همكاري پژوهشگاه هوافضا
ايستگاه زميني ثابت
براي دريافت تصاوير از ماهواره هاي سنجش از دور با قطر آنتن 6 متر
- شبكه فرماندهي و كنترل امنيت فضايي
- مركز آزمايش موتور ماهواره بر تا تراست 150 تن
- سامانه جامع بهره برداري از اطلاعات فضايي
- شروع ساخت فاز اول پايگاه مراقبت فضايي كشور
- سامانه رديابي و شناسايي سيگنالي
- سامانه رديابي راداري آرايه فضايي

 



تجمع دانشجويان در تهران به حمايت از خيزش اسلامي مردم مصر

جمعي از دانشجويان و تشكل هاي دانشجويي به صورت خودجوش در حمايت از تظاهرات مردم مصر در مقابل حكومت ديكتاتوري اين كشور در برابر دفتر حافظ منافع مصر در تهران تجمع كردند.
به گزارش منابع خبري تجمع كنندگان پلاكاردهايي با مضامين «حسني نامبارك ننگت باد ننگت باد»، «يا ايهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا»، و همچنين عكس هايي از مبارزات و تظاهرات مردم مصر را در دست داشتند. همچنين تجمع كنندگان شعارهاي «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسرائيل»، و «الله اكبر» را سر دادند. در ادامه اين مراسم عكس هايي از حسني مبارك در ميان تجمع كنندگان با سر دادن شعار «الله اكبر» به آتش كشيده شد.
در ادامه اين مراسم طهمورثي نماينده جنبش جهان اسلام گفت: امروز حسني نامبارك و حكومت فرعوني سقوط كرده و در واقع يكي از حاميان آمريكا و اسرائيل نابود شده است. ما براي پيروزي مردم مصر در اينجا حضور يافته و اميد است اين پيروزي را جشن بگيريم. همچنين براتي دبير جنبش عدالتخواه دانشجويي گفت: امروز ما اينجا جمع شده ايم تا در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در جمهوري اسلامي ايران اعلام كنيم كه ما دانشجويان پيرو خط حضرت امام خميني(ره) و امام خامنه اي هستيم و از انقلاب هاي مردمي در كشورهاي تونس و مصر حمايت خود را اعلام مي كنيم.

 



انتخاب روساي كميسيون مشترك بررسي طرح نظارت بر نمايندگان مجلس

اعضاي كميسيون مشترك طرح نظارت بر نمايندگان مجلس انتخاب شدند.
حجت الاسلام محمدتقي رهبر به عنوان رئيس و حسين فدايي به عنوان نايب رئيس اول و محمد دهقان به عنوان نايب رئيس دوم اين كميسيون انتخاب شدند.
همچنين حجت الاسلام موسي قرباني به عنوان سخنگوي اين كميسيون معرفي شد.
حجت الاسلام موسي غضنفرآبادي و نيره اخوان بي طرف نيز به عنوان منشي اول و دوم اين كميسيون برگزيده شدند.

 



حذف فيلم جنايات رژيم اسرائيل عليه فلسطين در آلمان

مقامات آلماني نمايش فيلم سينمايي «دره گرگها؛ فلسطين» را كه با الهام از جنايات ارتش اسرائيل عليه كشتي مرمره آبي حامل كاروان بين المللي آزادي ساخته شده، به تيغ سانسور سپردند و اكران آن را ممنوع كردند.
به گزارش رسانه هاي تركيه، شركت پانا فيلم اين كشور كه تهيه كنندگي فيلم سينمايي مزبور را به عهده دارد، با انتشار بيانيه اي عمل مزبور را «شرم آور» و «مغاير با قوانين موجود آلمان» اعلام كردند كه هرگونه سانسور فيلم را منع مي كند.
لازم به يادآوري است كه در تركيه چند سال پيش، فيلمي با عنوان «عراق؛ دره گرگها» با موضوع جنايات ارتش آمريكا در شمال عراق در سالهاي پس از اشغال غيرقانوني اين كشور اسلامي ساخته شد. در آن فيلم، صحنه هايي از سرقت اعضاي بدن جوانان زخمي توسط پزشكان صهيونيست با همكاري ارتش آمريكا و ارسال آنان به تل آويو و چند پايتخت مهم اروپايي و آمريكا به تصوير كشيده شده بود.
آلمان و ساير كشورهاي غربي به بهانه آزادي بيان، تاكنون انتشار هرگونه فيلم و كاريكاتور ضد اسلامي را آزاد گذاشته است اما در اكران فيلمهاي مربوط به جنايات رژيم صهيونيستي هيچ گونه تحمل و مدارا و شكيبايي از خود نشان نمي دهد.

 



سه شنبه اختتاميه دومين نمايشگاه تخصصي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي در اهواز

اهواز - خبرنگار كيهان:
دومين نمايشگاه تخصصي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي با حضور توليدكنندگان، صنعتگران و دست اندركاران صنعت نفت در اهواز فردا به كار خود پايان خواهد داد.
رئيس شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب در آيين افتتاح اين نمايشگاه نفت را اصلي ترين حامل انرژي در جهان عنوان كرد و اظهار داشت: نفت از يك سو سوختي غيرقابل رقابت و از سوي ديگر بنيادي ترين پشتيبان ممالك و حكومت هاست. از اين رو در كشور ما نيز با توجه به صنايع بالادستي و ضرورت توسعه صنايع پايين دستي نياز برپايي نمايشگاه در اين خصوص ضروري به نظر مي رسد.
مهندس حسن بيگلو در ادامه تاكيد كرد: حضور صنعتگران و متوليان امر توليد در صنعت نفت در اين نمايشگاه فرصت مغتنمي در راستاي ايجاد يك تعادل هدفمند در جهت تبادل تجارب علمي و فني و به اشتراك گذاشتن داشته ها و آموخته هاست.
همچنين چهار ميزگرد تخصصي در حاشيه اين نمايشگاه با عنوان هاي مكانيزم هاي توانمندسازي سازندگان داخلي و راهكارهاي مقابله با اثرات تحريم، ارزيابي جذب سرمايه و سرمايه گذاري در استان، بحث درباره برنامه هاي توسعه اي ميادين نفت و گاز مناطق نفت خيز جنوب و توسعه شبكه هاي ساخت تجهيزات در صنايع نفت، گاز و پتروشيمي برگزار مي گردد و جلساتي نيز به منظور انعقاد قرارداد با سازندگان داخلي نفت و گاز و پتروشيمي براي ساخت تجهيزات مورد نياز برگزار مي شود.
شايان ذكر است اين نمايشگاه با حضور 140 غرفه از 9 تا 12 بهمن ماه در محل نمايشگاه هاي بين المللي خوزستان داير خواهد بود.

 



سرتيپ علي فضلي: كاروان هاي راهيان نور دريايي راه اندازي مي شود

جانشين سازمان بسيج مستضعفين اعلام كرد: در حال آماده سازي زيرساختها و فراهم كردن مقدمات راه اندازي كاروانهاي راهيان نور دريايي هستيم.
به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان جنوبي «سردار علي فضلي» افزود؛ براي بازديد از مناطق عملياتي سواحل و آبهاي خليج فارس در آينده شاهد كاروانهاي راهيان نور دريايي آن خواهيم بود.
وي در نشستي كه براي تبيين سياستهاي كلان اطلاع رساني كاروانهاي راهيان نور برگزار شد، اظهار داشت: امسال برخي علما و مراجع عظام تقليد با كاروانهاي راهيان نور همراه شده و از يادمانها و مناطق عملياتي هشت سال دفاع مقدس بازديد خواهند كرد.
فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور اعلام كرد: امسال علاوه بر انبوه فراوان زائران، 600 هزار نفر از دانش آموزان به صورت داوطلبانه در قالب كاروانهاي راهيان نور براي گذراندن طرح آمادگي دفاعي به يادمان هاي دفاع مقدس اعزام خواهند شد. وي افزود: اعزام دومين مرحله از اين سفرها آغاز شده و روزانه شاهد حضور چندين هزارنفر از دانش آموزان در مناطق عملياتي كشور هستيم.
سردار فضلي با بيان اينكه تمهيدات خوبي براي اسكان و امنيت زائران در نظر گرفته شد، ادامه داد: اولويت ما كار فرهنگي و بازديد از يادمانها و روايتگري راويان دفاع مقدس است لذا دركنار بازديدها نمايشگاه هاي تخصصي با موضوعات انقلاب اسلامي، دفاع مقدس، جنگ تحميلي و جنگ نرم برپا خواهد شد.
وي اضافه كرد: براساس تدابير صورت گرفته اقدام به برگزاري رزمايش هايي در محل جغرافيايي برخي عمليات ها از جمله منطقه اروند خواهيم كرد.
در اين نشست «علي اصغر جعفري» رئيس مركز بسيج صدا و سيما با ارائه گزارشي از فعاليت هاي صورت گرفته گفت: راهيان نور در حقيقت حج معرفيتي و بصيرتي نسل جوان انقلاب اسلامي است.
وي اظهار داشت: بسيج رسانه ملي در تلاش است از اين فرصت ارزشمند، بي بديل و معنوي براي انتقال ارزش هاي والاي فرزندان انقلاب در طول هشت سال دفاع مقدس حداكثر بهره را ببرد.
جعفري ادامه داد: براساس هماهنگي هاي صورت گرفته با معاونت هاي مختلف سازمان صدا و سيما امسال شاهد پوشش متفاوت و گسترده برنامه هاي راهيان نور در تمامي شبكه هاي سراسري و استاني صدا و سيما و بخش هاي مختلف خبري خواهيم بود.

 



معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: هيچ محدوديتي براي بيمه هنرمندان وجود ندارد

معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در حال حاضر هيچ گونه محدوديتي براي بيمه هنرمندان واجدشرايط در كشور وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از خرم آباد، حميد شاه آبادي شنبه شب در ديدار با هنرمندان و پيشكسوتان هنري لرستاني در سالن شهيد آويني خرم آباد اظهار داشت: در حوزه بيمه و وام صندوق حمايت از هنرمندان ماهانه بيش از يك ميليارد تومان تسهيلات به هنرمندان پرداخت مي شود.
وي با اشاره به اينكه امروز شرايط سازندگي در كشور مهيا شده است، افزود: امروز در شرايطي داريم زندگي مي كنيم كه هنرمندان ما از يك امكانات حداقلي برخوردار هستند.
معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه بالغ بر 700 هزار هنرمند در سطح كشور وجود دارد، گفت: در حال حاضر هيچ گونه محدوديتي براي بيمه هنرمندان واجدشرايط در كشور وجود ندارد.
وي افزود: در حوزه هنري تمام ظرفيت هاي موجود را بايد ديد و آنها را ساماندهي كرد.

 



ايران چهارمين توليدكننده و سومين مصرف كننده گاز جهان

مديرعامل شركت انتقال گاز ايران گفت: در زمان حاضر 90درصد ظرفيت انتقال گاز دركشور توسط هشت منطقه عملياتي انجام مي شود و تاكنون روزانه 592 ميليون متر مكعب گاز توليد و توزيع شده كه توانايي توزيع روزانه 700ميليون متر مكعب نيز وجود دارد.
رضا الماسي درنشست تخصصي خبري مديران ارشد وزارت نفت درجمع خبرنگاران افزود: در 10ماهه سال جاري 118ميليارد متر مكعب گاز توزيع شده كه پيش بيني مي شد تا پايان سال به 167 ميليارد متر مكعب برسد.
وي تعميرات اساسي80 واحد توربو كمپرسور،تعميرات دوره اي 83 واحد توربو كمپرسور، تعويض پوشش 450كيلومتر خطوط لوله، پيك راني سه هزار و 235كيلومتر، پيكراني هوشمند 22هزار كيلومتر و نشست يابي 32هزار كيلومتر از خطوط انتقال را از برنامه هاي سال آينده اين شركت عنوان كرد.
مديرعامل شركت انتقال گاز ايران همچنين ايجاد ظرفيت پالايش و نم زدايي روزانه 674 ميليون متر مكعب گاز، احداث خطوط انتقال 44هزار و 657كيلومتر، احداث 110 مورد تقويت فشار و ذخيره سازي روزانه 115ميليون متر مكعب گاز را از برنامه هاي افق 1440براي اين شركت دانست.
الماسي با بيان اينكه ايران دومين كشور دارنده ذخاير گازي جهان است. اظهارداشت: كشور از لحاظ توليد گاز با 8/15ميليارد مترمكعب در جهان جايگاه چهارم و از لحاظ مصرف گاز با
2/141ميليارد متر مكعب سومين مصرف كننده گاز بدون محاسبه اتحاديه اروپا است.
الماسي با اشاره به اينكه شبكه انتقال گاز كشور 32هزار كيلومتر مي باشد، گفت: به رغم اينكه ايران چهارمين دارنده شبكه انتقال گاز جهان است ولي سهم آن در صادرات نيم درصد بوده و مقام نوزدهم در صادرات است.
وي تصريح كرد: طبق بررسي هاي آژانس بين المللي انرژي تا سال 2030 بيش از 160ميليارد متر مكعب نياز گاز اتحاديه اروپا مي باشد كه مي بايست از خاورميانه تامين شود.
الماسي با اشاره به اينكه درحال حاضر 15ميليارد متر مكعب اين گاز از خاورميانه وارد اروپا مي شود و ايران هم حدود 10ميليارد متر مكعب گاز به تركيه صادر مي كند، اضافه كرد: با توجه به حجم گاز حوزه خليج فارس خاك ايران مناسب ترين گزينه براي انتقال گاز به اروپا است.
وي درتشريح بازارهاي تجارت گاز نيز گفت: دربازار اروپـا امنيت عرضه درمقابل تقاضا وجود دارد و با توجه به اينكه مدت زماني است كه از انعقاد قراردادها مي گذرد منطقه شناخته شده اي براي تجارت است.
الماسي اضافه كرد: بازار آسيا نيز تقاضاي بالايي دارد از جمله پاكستان و هند كه محل عرضه بالقوه گازهستند اما اين مناطق مانند اروپا شناخته شده نبوده و تجربه كمتر است.
وي با اشاره به اجراي قانون هدفمند سازي يارانه ها و در مقابل كاهش مصرف و افزايش توليد، اظهار داشت: بايد در كنار افزايش سهم تجارت گاز به صادرات تكنولوژي اين صنعت نيز توجه ويژه داشت.
مديرعامل شركت انتقال گاز ايران با تاكيد براينكه صنعت گاز به قدري توسعه يافته كه تحريم ها دراين بخش اثري ندارد، گفت: نشانه عبور از تحريم ها تامين گاز در فصل سرماي سال جاري است.
الماسي افزود: براي فصل سرما درسال جاري روزانه 20 ميليون متر مكعب گاز از تركمنستان وارد كشور مي شود و با اجراي هدفمند كردن يارانه ها معادل يك فاز پارس جنوبي حدود 20ميليون متر مكعب گاز صرفه جويي شده است.
مديرعامل شركت انتقال گاز ايران افزود: هم اكنون 2تا سه برابر متوسط مصرف انرژي جهان مصرف دركشور بالا است.

 



اخبار ادبي و هنري

واكنش شهرداري تهران به افشاگري كيهان
آقاي امير خوراكيان، رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران در واكنش به خبر «روزنامه كيهان» مبني بر «كمك مالي شهرداري تهران به عناصر فرهنگي جريان فتنه» در جشن سالانه «انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي ايران» گفت: اين انجمن به صورت رسمي و قانوني فعاليت مي كند و ملاك ما براي در اختيار گذاشتن سالن به آن ها همين بود؛ بنابراين كيفيت برنامه اين انجمن به خودشان مربوط است و ما هيچ مسئوليت و نظري درباره برنامه هاي آن نداريم.
واكنش آقاي خوراكيان به خبر كيهان پيرامون كمك مالي شهرداري تهران به برخي اعضاء گروهك غيرقانوني «شيرين عبادي»، خبرنگاران روزنامه هاي زنجيره اي و كارگزاران فرهنگي حزب «رستاخيز» در حالي است كه شهرداري فقط اقدام به در اختيار گذاشتن سالن براي برگزاري جشن فتنه گران نكرده است، بلكه «موسسه توسعه تصوير شهر» حامي مالي اصلي برگزاري اين جشن و تهيه جوايز برگزيدگان آن بوده است! بنابراين مسئولان شهرداري بايد پاسخگوي اين رويكردهاي انحرافي باشند.
سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران در حالي خود را «فاقد مسئوليت» براي حمايت مالي از اين جريان مي داند كه بسياري از نويسندگان روزنامه هاي زنجيره اي (پايگاه هاي دشمن) و همكاران نشريات حامي فتنه 88 اكنون با نشريات متعلق به شهرداري تهران مانند «خردنامه همشهري» همكاري رسمي دارند و متاسفانه آثار نويسندگاني مانند «هاينريش بل» (داستان نويس عضو CIA) و... را تبليغ مي كنند.
روزنامه كيهان پيش از اين با انتشار خبري ويژه از «نفوذ اعضاء يك گروهك سياسي برانداز» در بخش فرهنگي شهرداري تهران خبر داده بود كه اعضاء اين گروهك با «حسين بشيريه» (عضو موسسه NED، بازوي پژوهشي CIA) مرتبط مي باشند. از اين رو، تا هنگامي كه چنين عناصري در آن مجموعه مديريتي حضور دارند، برخي اتفاقات مانند كمك مالي شهرداري تهران به عوامل فتنه آمريكايي قابل تكرار به نظر مي رسد.
درماندگي صداي آمريكا و توسل به عناصر لمپن
صداي آمريكا (A.O.V) كه از هر شيوه اي براي جبران كمبود شديد مخاطب استفاده مي كند، مدتي است متوسل به عناصر لوده و لمپن شده است. اين شبكه، چند شب پيش به سراغ «م.ح» مجري سابق و لوده صداوسيما رفت.
به گزارش خبرنگاركيهان، «م.ح» كه قبلاً در ميان منتقدين به عنوان مجري بي سواد و لاله زاري معروف بود، در توهين آشكار به كاركنان متعهد صداوسيما مدعي شد: «همه كاركنان صداوسيما، مخالف نظام جمهوري اسلامي هستند.»
«م.ح» در ايران به دروغ خود را كارشناس فيزيك كاربردي معرفي مي نمود در حالي كه فاقد تحصيلات دانشگاهي بود.او كه تصور مي كرد به دليل شهرت مي تواند در خارج از كشور به موقعيت بهتري دست پيدا كند، به امارات و قبرس سفر كرد اما هدف اعتناي شبكه هاي مبتذل هم قرار نگرفت.
«م.ح» چند سال پيش به اتهام دست داشتن در يك كلاهبرداري، مدتي ممنوع التصوير شد. تمسك صداي آمريكا، به ورشكستگان سياسي و به اصطلاح هنري، از سطح نازل و غيرحرفه اي اين شبه رسانه خبر مي دهد!
معاون فرهنگي ارشاد:شايعه تعطيلي كتابفروشي ها
با اغراض سياسي منتشر شد
معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره شايعه تعطيلي كتابفروشي ها گفت: نحوه اعلام خبر تعطيل شدن كتابفروشي ها طبيعي و عادي نبود و حكايت از زمينه سازي قبلي عده اي با اغراض غيرفرهنگي بود.
وي در ادامه با اشاره به اغراض سياسي در انتشار اين خبر گفت: اولا نحوه اعلام خبر تعطيل شدن كتابفروشي ها طبيعي و عادي نبود و حكايت از زمينه سازي قبلي عده اي با اغراض غيرفرهنگي بود كه گذشت زمان صحت موضوع را ثابت كرد. ثانياً موج سواري يكي-دو باب از كتابفروشي ها كه از قضا ناشر هم هستند و تعداد آنها حتي از انگشتان يك دست هم تجاوز نمي كند به دليل نوع عملكرد و تخلفات صنفي و اداري شان است كه با اعلام تعطيلي كتابفروشي خود درصدد بودند فرافكني كنند و تخلفات خود را در سايه اخبار و اقدام جديد پنهان نمايند و جالب اينكه پس از عدم موفقيت اين پروژه، آنان اعلام كردند كه از تعطيلي كتابفروشي خود منصرف شده اند و در حال حاضر اين كتابفروشي ها هم كه در بوق و كرنا فرياد وافرهنگ ها دادند، مشغول كتابفروشي هستند.
اكران فيلم ضد ايراني ايرانيوم در آمريكا
فيلم ضدايراني «ايرانيوم» در آمريكا نمايش داده شود.
به گزارش فارس، قرار است فيلم ضد ايراني «ايرانيوم» كه به دليلي ايميل ها و تماس هاي تلفني در اعتراض به اكران آن در كتابخانه و مراكز آرشيو اسناد كانادا لغو شد، قرار است فردا به صورت محدود و پيش از اكران عمومي آن در اينترنت، در انديشكده هريتيج آمريكا با حضور كارشناسان ايران اكران شود. در اين فيلم به دروغ ايران به عنوان كشوري معرفي مي شود كه براي ساخت سلاح هاي هسته اي و ترويج تروريسم تلاش مي كند. پيش از اين سفارت ايران در كانادا نيز در شكايتي رسمي خواستار لغو اكران اين فيلم در كانادا شده بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14