(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 16 بهمن 1389- شماره 19856

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سناريوي B (يادداشت روز)
گزارش خبري كيهان از بي اعتنايي مستمر شركت هاي آمريكايي به تحريم ايران
مبارك ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
قائم مقام سازمان انرژي اتمي:
جوسازي ها درباره تاثيرات استاكس نت هيچ تاثيري بر زمان بهره برداري نيروگاه بوشهر ندارد
ابلاغ قانون موافقتنامه همكاري هاي امنيتي ميان ايران و قطر
عقب نشيني اتحاديه اروپا از ممنوعيت صدور رواديد براي صالحي
با مجوز كميسيون ماده 10 احزاب دو حزب جديد تاسيس مي شود
همين كارها را مي كنيد كه كيهان ما را دست مي اندازد (خبر ويژه)
شگرد جديد سايت پيمانكار (خبر ويژه)
ديروز پهلوي، امروز مبارك فردا هم ملك عبدالله سعودي و اردن (خبر ويژه)
شما جيب ما را نزنيد مخالفت با جمهوري اسلامي پيشكش! (خبر ويژه)
عمليات رواني براي حفظ اموات! (خبر ويژه)



سناريوي B (يادداشت روز)

اصل مسئله در مورد مصر چيست؟ چرا اين موضوع كه آينده مصر در دست چه كسي و كدام گروه باشد اينقدر مهم است؟ فقط زماني كه يك پاسخ درست و دقيق براي اين پرسش فراهم شود مي توان فهميد علت اين همه هراس كه به جان آمريكا و اسراييل افتاده چيست.
مسلما قضيه اين نيست كه آمريكايي ها به مبارك علاقمندند و نمي توانند از او دل بكنند. گزارش هاي موجود نشان مي دهد كه آمريكا با گزينه هايي مانند كنار رفتن مبارك و حتي خوار و خفيف كردن او به قصد همراه نشان دادن خود با نهضت مردم مصر كنار آمده است. در اينگونه موارد اصطلاحا گفته مي شود سناريوي Bجايگزين سناريويA شده است. سناريوي A اين بود كه مبارك حفظ شود. حمايت از اين سناريو اكنون براي آمريكا به صرفه نيست به اين دليل كه اولا آمريكا را كنار يك ديكتاتور شكست خورده مي نشاند و ثانيا آمريكايي ها فهميده اند حالا كه عدد تظاهر كنندگان از چند ميليون نفر و گستره آن از قاهره بسيار فراتر رفته، بدون شك هيچ ابزار امنيتي و انتظامي قادر به مهار آن نيست و تا زماني كه معترضان به لااقل يكي از هدف هاي كليدي اعلام شده خود نرسند، اين شعله فروكش نخواهد كرد. سناريوي Bهمان سناريوي آشنايي است كه مي گويد رفتار آمريكا با ديكتاتورهاي مورد حمايتش در دقيقه 90، 180 درجه تفاوت مي كند انگار نه انگار اصلا آنها را مي شناخته اند. آمريكايي ها اكنون به اين مي انديشند كه اولا مبارك با كمترين هزينه ممكن و حتي المقدور در زماني با فاصله چند ماه از زمان فعلي از مصر بيرون برود، ثانيا كسي مانند عمر سليمان يا اگر نشد محمد البرادعي به جاي او بنشيند كه به «منافع حياتي» آمريكا درخاورميانه وفادار باشد و ثالثا حركت مردم مصر ماهيت اسلامي يا ضد آمريكايي و ضد صهيونيستي پيدا نكند.
آنچه باعث شده سناريويB تمام و كمال اجرا نشود مخالفت يا شايد بهتر باشد بگوييم بيم و هراس اسراييل است. گزارش هاي بسيار دقيقي هست كه نشان مي دهد اسراييلي ها به توان آمريكا براي اجراي كامل سناريويB اعتماد ندارند. بر مبناي يك سند مقام هاي اسراييلي به ياد همتايان آمريكايي خود مي آورند كه در جريان حمله به عراق و ساقط كردن صدام هم همين حرف ها را مي زدند و اطمينان مي دادند كه قادر خواهند بود كل ماجرا را با روي كار آوردن سكولارها مديريت كنند اما آنچه بعد از 7 سال اشغالگري در عراق روي دست آمريكا و اسراييل مانده دولتي اسلامي است كه خود را بخشي از محور شيعي منطقه مي داند.
بسيار خوب، اگر مسئله اصلي سرنوشت مبارك نيست، پس چيست؟ در يك جمله پاسخ اين است: «ژئوپلتيك خاورميانه». همه نگراني آمريكايي ها اين است كه با سقوط رژيم مبارك در مصر بر سر جغرافياي سياسي حساس ترين منطقه جهان كه حياتي ترين منافع آمريكا در آن قرار دارد چه خواهد آمد و تمام دغدغه آنها هم اين است كه سيستمي در مصر برسر كار بيايد كه ژئوپلتيك خاورميانه را به هم نريزد. مهم براي آمريكايي ها حفظ كاركردهاي مبارك است نه خود او و اساس سناريويB هم همين است كه تعريف مصر در سناريوي منطقه اي آمريكا تغيير نكند؛ با يا بي مبارك مهم نيست.
آنچه نبايد تغيير كند اينهاست: 1- مصر موتور محركه روند سازش و عامل اصلي تفرقه در صفوف فلسطيني هاست. اگر مصر از روند سازش كنار بكشد يا نسبت به آن بي تفاوت باشد عربستان به تنهايي توان به دوش كشيدن اين بار را نخواهد داشت و حماس به آساني قادر خواهد بود كل سرزمين هاي اشغالي را در دست بگيرد. 2- مصر عامل اصلي حفظ امنيت پيراموني اسراييل است. اگر فرض كنيم براي آمريكايي ها هيچ موضوعي در خاورميانه مهم تر از حفظ موجوديت اسراييل و تداوم برتري راهبردي آن بر اعراب نيست، ابعاد اهميت حفظ موجودي مانند مبارك كاملا واضح مي شود. اكنون اين مصر است كه اجازه نمي دهد محاصره غزه بشكند، اين مصر است كه جلوي اتحاد عربي در حمايت از آرمان فلسطين و وقوع جنگ هايي مانند آنچه در 1967 و 1973 رخ داد را گرفته است، مصر است كه مانع انتقال هرگونه سلاح و كالاهاي استراتژيك به غزه مي شود و در يك كلمه مصر است كه نمي گذارد دست جهان اسلام به اسراييل برسد. اگر حكومت مبارك در مصر سقوط كند اسراييل دوباره با مسئله مزمن موجوديت اين بار به صورت حاد مواجه خواهد شد و با توجه به اينكه غربي ها هم آرام آرام فهميده اند ضررهاي اسراييل در حال پيشي گرفتن از منافع آن است، بعيد است غاصبان قدس اين دفعه جان به در ببرند. 3- آنچه آمريكايي ها مايلند آن را اتحاد عربي عليه ايران بنامند و در واقع چيزي نيست غير از مجموعه اي از خيانت هاي پشت پرده چند دولت وابسته به آمريكا در منطقه، جايگاه سيستم مبارك بسيار كليدي است. سرسلسله حركتي در منطقه كه مي خواهد برنامه هسته اي ايران را كنار برنامه هسته اي اسراييل قرار بدهد، حركتي كه مي خواهد القا كند خطر اصلي براي اعراب اكنون ايران است نه اسراييل و جرياني كه تهديد مي كند اگر به ايران اجازه تسلط بر فناوري هسته اي داده شود يك مسابقه تسليحاتي در منطقه به راه خواهد افتاد، مبارك و شخص عمر سليمان به عنوان كسي است كه غربي ها مي گويند نخ هاي عروسكي به نام مبارك را تكان مي دهد. اگر همه اينها با هم فرو بريزد درست مثل اين است كه آمريكايي ها جمع كنند، سوار بر ناوهايشان بشوند و از منطقه بروند و بنابراين طبيعي است كه آمريكايي ها تا سر حد مرگ نگران باشند. سناريوي B بناست جلوي اين فروپاشي ژئوپلتيك در خاورميانه را بگيرد.
موضوع حفظ رويكرد غربي در جغرافياي سياسي منطقه براي آمريكايي ها آنقدر حياتي است كه حتي به مسئله اي مانند برنامه هسته اي ايران هم عموما از همين منظر نگاه مي كنند. در آمريكا همه مي دانند كه ايران قصد ساخت سلاح ندارد. علاوه بر اين تقريبا همه مجامع استراتژيك در اين باره اتفاق نظر دارند كه به فرض محال ايران بناي ساخت سلاح هم داشته باشد هرگز از آن استفاده نخواهد كرد و كاركرد اين سلاح در حد ايجاد بازدارندگي باقي خواهد ماند. بسياري از تحليلگران در آمريكا اكنون اين سوال را مطرح مي كنند كه وقتي چنين تحليلي به طور فراگير وجود دارد پس چرا آمريكايي ها اينقدر از برنامه هسته اي ايران احساس نگراني مي كنند و حاضرند براي جلوگيري از پيشرفت آن، چنين بي محابا هزينه كنند. پاسخ باز هم همان يك جمله است: «ژئوپلتيك خاورميانه»! استدلال اصلي دولت آمريكا در مخالفت با برنامه هسته اي ايران اين است كه اگر ايران در كنار اين نفوذ معنوي عظيم كه در خاورميانه دارد به فناوري هسته اي در عالي ترين شكل آن مجهز شود، آن وقت تركيب دو برنامه هسته اي و منطقه اي ايران مهارناپذير خواهد بود و ايران از موضعي بسيار بالاتر و جايگاهي مطمئن تر از گذشته به ايفاي نقش در معادلات منطقه خاورميانه خواهد پرداخت. به همين دليل آمريكايي ها بارها سعي كرده اند يك اجماع منطقه اي عليه برنامه هسته اي ايران بوجود بياورند و مدارك بسيار از جمله اسناد تازه منتشر شده وزارت خارجه آمريكا نشان مي دهد مصر در قلب اين تلاش ها قرار داشته است.
موضوع آخري كه بايد به اجمال به آن پرداخت اين است كه ببينيم آمريكايي ها اين بار كجا اشتباه كرده اند. پاسباني از ژئوپلتيك صهيونيستي خاورميانه عربي به عنوان مهم ترين پروژه آمريكا در منطقه دچار يك مشكل اساسي است و آن هم اين است كه به جاي ملت ها به دولت ها تكيه دارد آن هم دولت هايي لرزان و هراسان كه حالا معلوم شده تا چه حد در دفاع از خود ناتوانند. مبتني كردن سياستگذاري بر ارتباط صرف با دولت ها و فراموش كردن ملت هايي كه نه تنها دولت هاي خود را قبول ندارند بلكه با سرعت بسيار زياد در مسير عكس سياست هاي آن در حال حركت هستند اولا آمريكا را تبديل به كارفرما و حامي اصلي ديكتاتورهاي منفور كرده است و ثانيا باعث شده زماني كه متغيري به نام «مردم» وارد معادله مي شود از دست آمريكا و همه سيستم هاي عريض و طويل ديپلماتيك و اطلاعاتي آن هيچ كاري برنيايد. در مقابل ايران ديپلماسي منطقه اي خود را روي ملت ها و توانايي هاي منحصر بفرد آنها متمركز كرده است. اين چيزي است كه آمريكايي ها آن را تحت عنوان ديپلماسي عمومي همواره تحقير كرده اند اما اكنون كارآمدي خود را نشان مي دهد. برقراري ارتباط با ملت ها و ايجاد توان نرم تاثيرگذاري بر رفتارها و اهداف آنها، ركن اصلي استراتژي منطقه اي ايران در 30 سال گذشته بوده است. آنها كه اين استراتژي را بي حاصل مي ناميدند، حالا بايد پاسخ بدهند كه چه استراتژي ديگري مي توانست نفوذ و تاثيري چنين تعيين كننده به ايران بدهد؟
مهدي محمدي

 



گزارش خبري كيهان از بي اعتنايي مستمر شركت هاي آمريكايي به تحريم ايران

سرويس سياسي-
آخرين گزارش هاي موجود نشان مي دهد اقتصاد آمريكا به شدت از اعمال تحريم هاي يك جانبه عليه ايران صدمه ديده است و به همين دليل شركت هاي آمريكايي يكي يكي در حال بيرون كشيدن خود از باتلاقي هستند كه دولت اوباما درست كرده است.
نخستين پديده كه منابع غربي در روزهاي اخير به آن پرداخته اند افزايش بسيار شديد تعداد شركت هايي است كه تحريم ايران را نقض مي كنند. وزارت خزانه داري آمريكا اكنون حدوداً ماهي يكبار فهرستي از اين شركت ها منتشر مي كند اما منابع اقتصادي مي گويند شركت هايي كه اسامي آنها منتشر نمي شود بسيار فراوانند.
روزنامه نيويورك تايمز در هفته پيش خبر داد كه تحريم ها عليه ايران هزاران بار توسط دولت آمريكا نقض شده و آمار بخش خصوصي ده ها برابر اين است. استدلال اصلي شركت هاي آمريكايي هم اين است كه نمي توانند اجازه بدهند بازار پرسود ايران در انحصار رقباي اروپايي و آسيايي آنها قرار بگيرد.
مورد دوم مربوط به بانك هاست. گزارش هاي موجود كه كيهان به زودي متن كامل آنها را منتشر خواهد كرد نشان مي دهد فشار وزارت خزانه داري آمريكابه شركت ها و بانك هاي اين كشور براي گزارش دهي هاي تفصيلي در مورد معاملاتشان فعاليت اقتصادي را براي بسياري از اين بانك ها و شركت ها غيرممكن كرده و آنها را در آستانه ورشكستگي قرار داده است.
لاوروف: تاريخ مصرف تحريم ها عليه ايران به پايان رسيده است
وزير خارجه روسيه هرگونه اقدام سخت گيرانه جديد عليه ايران را برخلاف حقوق بشر دانست.
سرگئي لاوروف در مصاحبه با شبكه روسيه امروز گفت: «تاريخ مصرف تحريم هاي ايران عملاً تمام شده و هرگونه اقدام سخت گيرانه جديد عليه ايران برخلاف حقوق بشر است».
وزير خارجه روسيه افزود: «تحريم هاي تكميلي ثابت مي كند جامعه جهاني به دنبال تخريب اقتصاد ايران است كه موجب بحران ضد بشري مي شود و روسيه نمي تواند اجازه چنين كاري را بدهد.»
لاوروف سپس گفت: «قطعنامه شوراي امنيت در ماه ژوئن سال 2010 براي وادار كردن ايران به ادامه مذاكرات ضرورت داشت.»
اين اظهارات لاوروف نشان مي دهد 1+5 پس از مذاكرات اسلامبول توان و انگيزه حركت به سمت هيچ اقدام تحريمي را ندارد.

 



مبارك ! (گفت و شنود)

گفت: دهه فجر امسال حال و هواي ديگري دارد.
گفتم: فجر خاورميانه هم در سالروز فجر انقلاب اسلامي ما دميده است.
گفت: آمريكا و متحدانش باور نمي كردند كه 32 سال پس از انقلاب اسلامي در ايران، و بعد از آنهمه كينه توزي عليه انقلاب و صرف هزينه هاي هنگفت براي جلوگيري از گسترش آن، امروزه شاهد انقلاب هاي ديگري در خاورميانه باشند.
گفتم: انقلاب اسلامي مردم مصر، تونس، الجزاير، اردن، يمن و جرقه هاي اوليه آن در عربستان و...
گفت: حيوونكي ها، آمريكا و متحدانش چي فكر مي كردند، چي شد! دهه فجر امسال هزاران بار بيشتر از سال هاي پيش جاي تبريك دارد.
گفتم: ولي من آرزو مي كنم كه دهه فجر امسال «مبارك» نباشد!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
مردم انقلابي مصر بالاخره به اين نتيجه رسيدند و درك كردند كه تنها راه رهايي و نجاتشان از اسارت حسني مبارك قيام و شهادت است. اميدواريم شاهد پيروزي ملت ها در تونس و يمن باشيم. بايد خدا را شاكر باشيم كه بالاخره آرزوي ديرينه امام(ره) در خصوص شكل گيري خاورميانه جديداسلامي به تحقق پيوست.
غلامرضا جنت خواه دوست - رشت
¤ هر چه قيام مردم مسلمان مصر پيش مي رود ابعاد بيشتري از پشت پرده ارتباط صهيونيست ها، آمريكايي ها، انگليس، ناتو و فرانسه با دولت حسني مبارك برملا مي شود. به همين خاطر هم آن ها اين روزها بسيار دستپاچه هستند و به شدت نگران سرنگوني حسني مبارك هستند.
يك هم وطن
¤ مردم مصر نبايد فريب البرادعي را بخورند زيرا البرادعي مهره ذخيره شده آمريكا و غرب براي فريب دادن ملت مصر است.
مصطفي طاهري
¤ نسخه حسني مبارك را مردم زماني پيچيدند كه او زمان محاصره و كشتار مردم مظلوم غزه در حمايت از رژيم صهيونيستي كاسه داغ تر از آش شد و زماني مردم به فكر سرنگوني مبارك افتادند كه وي در جريان محاصره غزه تنگه رفح را به روي كمك هاي مردمي دنيا بست.
كاشاني
¤ به عنوان يك ايراني از خودباوري ملل اسلامي و تحولات جهان اسلام مفتخرم و به خود مي بالم حالا سران فتنه كاسه ليسي و پادويي مستكبران خونخوار را بكنند تا عاقبتشان شود بن علي، نامبارك، حريري، محمود عباس و...
3910---0912
¤ از مسئولان ذيربط تقاضا مي كنيم كه فكري به حال كساني بكنند كه موفق به ثبت مشخصات و يا شماره حساب خود جهت دريافت يارانه ها نشده اند. اين در حالي است كه هم اكنون سايت ها بسته است و امكان تلاش مجدد براي ثبت شماره حساب وجود ندارد.
حميدخاني از تهران و چندين تماس مشابه
¤ ماههاست براي يارانه ها ثبت نام كرده ام مشخصاتم هم ثبت شده است ولي متاسفانه در ثبت شماره حسابم موفق نمي شوم.
زارعي - اسلامشهر
¤ با توجه به اينكه شهرستان تسوج از توابع استان آذربايجان شرقي فاقد اداره راهنمايي و رانندگي و آموزشگاه رانندگي است تقاضا مي كنيم كه براي جلوگيري از تردد بي مورد متقاضيان گواهي نامه به شهرهاي ديگر راهنمايي و رانندگي شعبه اي در اين شهرستان راه اندازي كند.
يك شهروند
¤ به رغم پي گيري هاي مكرر ساكنين شهرك هاي پارچين پاكدشت اداره برق هيچ اقدامي در خصوص روشنايي بلوار اين شهرك ها نكرده است به طوري كه هرچند روز يك بار شاهد كشته شدن عابرين در اين بلوارها هستيم.
حسن حري - پاكدشت
¤ پيشنهاد مي كنم در مورد عرفانهاي كاذب، فرقه هاي شيطان پرستي و موضوعاتي مثل آرماگدون نظير آنچه در شبكه خبر است مطلب ارايه كنيد.
5046---0919
¤ از تغييرات و تحولاتي كه در دوره مديريت و مسئوليت آقاي حاج بابايي در وزارت آموزش و پرورش بوجود آمده خوشحال هستيم و آنها را به فال نيك مي گيريم اما بنده يك خواسته دارم و آن اين است كه در مورد احراز صلاحيت مديران و معلمان مدارس ابتدايي بيشتر دقت بشود. در حال حاضر در بعضي از مدارس ابتدايي شهر كبوترآهنگ همدان ما اوليا به خاطر فراهم نبودن مقدمات و شرايط اوليه اقامه نماز در مدرسه كه نتيجه كوتاهي هاي مديران و معلمان است نگران و گله منديم.
يك هموطن
¤ بعضي از شركت هاي خصوصي در حق اين قشر زحمتكش كارگر تا مي توانند اجحاف مي كنند. از مسئولين وزارت كار درخواست داريم بر عملكرد اين شركت ها نظارت و كنترل بيشتري داشته باشند.
1902---0913
¤ در تبليغات جديد يك بانك چهره مرد محاسن دار به عنوان يك آدم پريشان و بدون ريش به عنوان يك فرد آرامش يافته تبليغ مي شود. اين كار دانسته يا ندانسته دهن كجي به ارزش هاي ديني است.
8858---0919
¤ چرا بايد يك معلم بيمه طلايي داشته باشد ولي بنده كه كارگر هستم از اين تسهيلات محروم باشم. پس عدالت چه مي شود؟
0861---0914
¤ بي كاري عامل اصلي مهاجرت از شهرستان ها به تهران پايتخت كشور است از مسئولين دولت مي خواهيم كه نسبت به اشتغال زايي در شهرهاي كوچك عنايت بيشتري داشته باشند.
46---0912
¤ راننده وانت بار هستم كه از ابتداي سال تحصيلي چندين مرتبه براي آموزش و پرورش منطقه 13 تهران مقدار زيادي بار و كتاب جابه جا كرده ام. ولي بعد از گذشت پنج ماه هنوز پول كرايه را پرداخت نكرده اند. از مقامات مسئول در وزارتخانه مربوطه درخواست رسيدگي دارم.
8655---0912
¤ بيشتر شبكه هاي صداوسيما را سريال هاي چيني و كره اي پر كرده اند بنويسيد از اين وضع خسته شده ايم درخواست داريم با تجديدنظر در اين مورد به برنامه ها تنوع بدهند.
1752---0911
¤ همسرم مسافركش عمومي پايانه شهرستان ايلام است. هر شب كه به خانه مي آيد فريادش از مزاحمت هاي مسافركش هاي شخصي بلند است. چرا كه مسافركش هاي شخصي بيرون از پايانه مسافران را سوار مي كنند. گلايه بنده از مسئولين امر در اين شهرستان است كه با مسافركش هاي شخصي هيچ برخوردي نمي كنند.
حميدي
¤ از مديركل صداوسيماي خوزستان درخواست مي شود نسبت به تغيير برخي برنامه هاي راديوي سراسري اقدام نمايند تا مردم خوزستان از دعاي كميل سراسري شب هاي جمعه و برنامه صبح جمعه با شما محروم نگردند.
افشار
پاسخ روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان مركزي
در پاسخ به مطلب مندرج در «كيهان و خوانندگان» مورخ 23/10/89 مبني بر مطالبه مبلغ 510 هزار تومان براي 2 واحدي نمودن انشعاب آب و فاضلاب شهروند اراكي به آگاهي مي رساند. احتمالاً اين مشترك هنگام خريد انشعاب آب صرفاً بابت يك واحد مسكوني هزينه حق انشعاب آب و فاضلاب پرداخت نموده است بنابراين چنانچه خواهان برخورداري از تعرفه 2 واحدي و يا تفكيك انشعاب باشد بايستي طبق قوانين و مقررات حق انشعاب آب و فاضلاب واحد اضافي را پرداخت نمايد. ضمن اينكه موضوع تبصره (1) ماده (1) قانون هدفمند كردن يارانه ها صرفاً شامل مشتركيني مي گردد كه در زمان تقاضاي انشعاب آب براساس ارزيابي انجام شده كليه هزينه هاي حق انشعاب آب و فاضلاب تمام واحد ها را پرداخت نموده باشند كه در اين صورت فقط با دريافت هزينه كنتور و نصب آن نسبت به تفكيك انشعاب اقدام مي شود. بنابراين اطلاعيه شماره 6 ستاد هدفمند كردن يارانه ها صرفاً شامل مشتركيني مي گردد كه در زمان خريد انشعاب تمام هزينه هاي حق انشعاب ملك را پرداخت كرده باشند.
 



قائم مقام سازمان انرژي اتمي:
جوسازي ها درباره تاثيرات استاكس نت هيچ تاثيري بر زمان بهره برداري نيروگاه بوشهر ندارد

قائم مقام سازمان انرژي اتمي تاكيد كرد كه هدف جوسازي هاي اخير درباره تاثير ويروس استاكس نت، تاخير در بهره برداري از نيروگاه بوشهر است.
«محمد احمديان» در گفت وگو با ايسنا در پاسخ به اين پرسش كه آيا ايران موضوع اقدام برخي كشورها براي آلوده كردن نيروگاه بوشهر به ويروس استاكس نت را از مراكز و نهادهاي بين المللي به ويژه پيمانكار روسي نيروگاه پيگيري مي كند يا خير؟ گفت: بسياري از مباحث كه در رسانه ها و افكار عمومي دنيا درباره ويروس استاكس نت منتشر مي شود، تلاش براي ايجاد نگراني در ميان مردم ايران و منطقه و ايجاد تاخير در كار نيروگاه است. از اين رو لازم است تا متخصصان در اين زمينه بررسي كنند كه تا چه حد اين مباحث جنبه واقعي داشته است تا اقدام حقوقي لازم انجام گيرد.
وي تاكيد كرد: به فرض اگر اتفاقي مبني بر تاثير مخرب بر روند كار و راه اندازي نيروگاه بوشهر بيفتد بيش از آن كه متوجه ايران باشد متوجه روس هاست و اعتبار آن ها را به عنوان مجموعه اي كه مدعي هستند مي خواهند در ساخت نيروگاه هاي هسته اي در كشورهاي مختلف فعاليت كنند، خدشه دار مي كند.
معاون نيروگاهي سازمان انرژي اتمي درباره زمان بحراني شدن قلب راكتور بوشهر اظهار كرد: به زودي از رسانه ها براي حضور در نيروگاه و اطلاع از انجام مرحله بحراني شدن قلب راكتور دعوت مي شود.
احمديان تاكيد كرد: تعلل و تاخير قابل توجهي در روند كار و بهره برداري از نيروگاه بوشهر نداريم.
روزنامه ديلي تلگراف چندي پيش در خبري مدعي شد: گروهي از دانشمندان هسته اي روسيه كه به ايران در ساخت نيروگاه هسته اي بوشهر كمك هاي فني ارائه مي كنند، به بهانه آسيب هايي كه مدعي شدند ويروس استاكس نت به تاسيسات هسته اي ايران زده است از كرملين خواستند كه راه اندازي نيروگاه بوشهر را به تعويق بياندازد.

 



از سوي احمدي نژاد صورت گرفت
ابلاغ قانون موافقتنامه همكاري هاي امنيتي ميان ايران و قطر

قانون موافقتنامه همكاري هاي امنيتي بين ايران و قطر از سوي رئيس جمهور ابلاغ شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، قانون موافقتنامه همكاري هاي امنيتي بين ايران و قطر كه در مجلس شوراي اسلامي تصويب و به تاييد شوراي نگهبان رسيده است، توسط رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شد.
براساس اين قانون، ايران و قطر براي اتخاذ تدابير لازم براي مقابله با جرائمي همچون قاچاق مواد مخدر، عرضه مواد روان گردان، قاچاق كالا و اموال منقول فرهنگي و تاريخي، جعل اوراق بهادار دولتي، جعل اسناد باارزش، فعاليت هاي اقتصادي غيرقانوني همچون پول شويي، قاچاق سلاح گرم، مهاجرت غيرقانوني، جرائم اينترنتي، دزدي دريايي و قاچاق انسان همكاري خواهند كرد.
پيشگيري و مبارزه با جرايم سازمان يافته فراملي در عبور از مرزهاي ملي تروريسم و ساير جرائم مندرج در اين موافقتنامه و جرايم رايانه اي و ساير جرائمي كه با استفاده از وسايل مخابراتي صورت مي گيرد از ديگر زمينه هاي همكاري اعلام شده در اين قانون است.
در اين قانون، علاوه بر تعيين روش هاي همكاري و موارد امتناع از همكاري، مسئول اجراي اين موافقتنامه در ايران و قطر، وزارت كشور تعيين شده است.
براساس ماده 4 قانون موافقتنامه همكاري هاي امنيتي بين ايران و قطر، طرف هاي متعاهد كارگروهي به رياست نمايندگان منتخب وزراي كشور طرف ها تشكيل مي دهند تا وظايفي از جمله پيگيري اجراي اين موافقتنامه، ارائه راه حل براي كليه مسائل مورد اختلاف كه ممكن است در جريان اجراي اين موافقتنامه حادث شود، بررسي هرگونه تغيير يا اصلاح اين موافقتنامه و ارائه گزارش هاي ساليانه در مورد روند اجراي اين موافقت نامه را دنبال و پيگيري كند.

 



عقب نشيني اتحاديه اروپا از ممنوعيت صدور رواديد براي صالحي

يك مقام اتحاديه اروپا از تصميم اين اتحاديه براي لغو ممنوعيت صدور رواديد براي وزير امور خارجه كشورمان خبر داد.
خبرگزاري رويترز به نقل از يك مقام اتحاديه اروپا خبر داد اين اتحاديه با صرف نظر از ممنوعيت صدور ويزا براي وزير امور خارجه ايران به اين منظور كه وي بتواند در كنفرانس امنيتي آلمان شركت كند، موافقت كرده است.
براساس اين گزارش علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه ايران در فهرست آن دسته از مقامات ايراني قرار دارد كه درخصوص آن ها ممنوعيت ورود به اتحاديه اروپا به عنوان بخشي از تحريم هاي تحميلي عليه ايران اعمال مي شود.
يك مقام اتحاديه اروپا روز پنج شنبه گفت: آلمان ها موافقت كردند كه وي (صالحي) بتواند در كنفرانس مونيخ شركت كند؛ بنابراين با توافق ديگر كشورهاي عضو اتحاديه نام وي از اين فهرست خارج شده است اما ما خبري دراين باره كه آيا وي واقعا ( به اين كنفرانس) خواهد رفت يا خير نشنيده ايم.
ديپلمات هاي شوراي امنيت سازمان ملل در نيويورك به رويترز گفتند كه منطقي است به نفع تداوم گفت وگوها ميان ايران با اعضاي دائم شوراي امنيت و آلمان درباره برنامه هسته اي ايران به صالحي اجازه داده شود در كنفرانس امنيتي سه روزه مونيخ كه به طور سالانه برگزار مي شود و روز جمعه آغاز خواهد شد، شركت كند.

 



با مجوز كميسيون ماده 10 احزاب دو حزب جديد تاسيس مي شود

دبير كميسيون ماده 10 احزاب، از موافقت مجوز تاسيس «حزب سياسي جمعيت ادوار جنبش دانشجويي كشور» و «حزب عدالت طلبان ايران اسلامي» در اين كميسيون خبر داد.
محمود عباس زاده مشگيني در گفت وگو با فارس درخصوص جلسه اين كميسيون در هفته گذشته گفت: در اين جلسه با مجوز تاسيس «حزب سياسي جمعيت ادوار جنبش دانشجويي» و «حزب عدالت طلبان ايران اسلامي» موافقت شد.
وي افزود: در ادامه اين جلسه با تبديل پروانه فعاليت چند انجمن اقليت ديني نيز موافقت شد.
كميسيون ماده 10 احزاب وزارت كشور كه متشكل از دو عضو از قوه قضائيه، دو عضو از مجلس و يك عضو از وزارت كشور است، ماه گذشته بعد از بررسي هاي شش ماهه، پيش نويس قانون احزاب را به پايان رساند و قرار است اين پيش نويس به صورت لايحه به مجلس ارائه شود.

 



همين كارها را مي كنيد كه كيهان ما را دست مي اندازد (خبر ويژه)

اكثر كساني كه وعده هاي دروغ تجمع عليه جمهوري اسلامي در داخل كشور را منتشر مي كنند، خارج نشين هستند.
اين اعترافات را سايت ضدانقلابي بالاترين در حالي منتشر كرد كه اخيرا يكي از وعده هاي كذايي را در صفحه اول خود براي روز پنج شنبه «داغ» كرده بود. اين داغي كه مدتي بعد به «انجماد» و «يخبندان» در بالاترين و شبكه هاي مجازي مشابه منجر شده، باعث اعتراض هاي گسترده اي در ميان عناصر ضدانقلاب شده است. يكي از همين كاربران بالاترين پس از آشكار شدن دروغ تازه «شبكه عنكبوت» نوشت: خوب همان طوري كه از قبل هم معلوم بود پنج شنبه هيچ اتفاقي نيفتاد. كساني كه براي اين تجمع ها فراخوان مي دهند، اكثراً خارج نشين هستند كه به صورت گروهي يا فردي با درست كردن پوستر و لينك دادن در شبكه مجازي فعال مي شوند. چه بسا تيم سايبري وزارت اطلاعات با فرستادن دهها و يا هزاران ايميل و يا درست كردن چندين و چند وبلاگ اطلاعات نادرست به فعالين سياسي خارج از كشور بدهد تا آنها را در تحليل هايشان دچار اشتباه كند.
پس توصيه مي شود كه اين دوستان سعي كنند كه راه هاي ارتباطي خود با درون ايران را بهبود ببخشند و سعي كنند كه واقع نگري را جايگزين هيجان گردانند. وگرنه به جز ضايع كردن خودشان و مسخره ساختن ما به دست كيهانيان كار ديگري از دستشان برنمي آيد.
بالاترين در مطلب ديگري از وجود طيف «جو زدگان» در ميان اپوزيسيون خبر داده و مي نويسد: فراخوان مال جو زدگان بود. هر عقل سليمي مي تواند رد پاي وزارت اطلاعات را در اين گونه پديده ها كه ماهيت «هخايي» دارند، ببيند. اين بخشي از جنگ رواني عليه اپوزيسيون است. كاربر ديگري هم با به سخره گرفتن اين قبيل تحركات مجازي نوشت: عاغاجون، پص كي مي خوايم بريم طو خيابون؟ خيلي خلوطه، يك كم ذايه نيصت! آه خداي من، بالاخره يه نفر رو ديدم. اي بابا اينم كه...
بالاترين كه خود ركن اين قبيل كلاهبرداري هاي مجازي است، براي رد گم كني، عناصر فعال در زمينه دعوت به تجمع را مجددا «جو گيرشده ها» مي نامد و مي نويسد: بعضي از سبزهاي جوگير عزيز با فوتوشاپ و پوسترسازي و فراخوان تظاهرات... سر و كار دارن. خواهشن جوگير نشين، تا تقي به توقي مي خوره مي رين فوتوشاپتون رو باز مي كنين و يه پوستر مي سازين ميرين بالاترين لينك مي كنين و براخودتون فراخوان مي دين، فكر كردين همه چيز كشكي كشكيه؟ فكر كردين با چارتا پوستر اينجام ميشه تجمع راه انداخت؟ نه عزيزم جوگير نشين، اينجا خودتو آتيشم بزني مردم به فلان حسابت نمي كنن، ديگه پوستر فوتوشاپي كه جاي خود داره، اين سايت به ظاهر مشاركتي و باطنا با مديريت صهيونيستي، در مطلب ديگري كار را به فحاشي عليه مردم كشاند و نوشت: اين مردم خيلي بي غيرتند كه با هيچي تحريك نمي شن.
بالاترين يادآور شده است «مشكل اصلي ما در ايران، اسلام است نه حكومت و روحانيت. بايد ايران را از اين اسلام ناب محمد ]صلي الله عليه وآله و سلم[ عاري كرد.



 



شگرد جديد سايت پيمانكار (خبر ويژه)

يكي از سايت هاي اينترنتي كه به علت قراردادهاي آنچناني با برخي از محافل سياسي و فرهنگي به سايت پيمانكار شهرت دارد، اخيراً براي مخدوش كردن حركت اسلامي مردم مصر و تونس به شگرد جديدي روي آورده است. اين سايت كه گردانندگان آن تا مدتي قبل در سايت تابناك فعال بودند، در تازه ترين اقدام خود براي تخطئه نهضت هاي اسلامي خاورميانه، از ستون مربوط به نظر بينندگان-كامنت- استفاده مي كند و با تكرار اين نظرات در قالب هاي به ظاهر متفاوت ولي با مفهوم مشترك- كه از ساختگي بودن اين نظرات حكايت مي كند- سعي دارد كه مخصوصاً اسلامي بودن نهضت هاي اسلامي خاورميانه را زيرسوال ببرد.
به عنوان مثال در حالي كه آمريكا و اسرائيل و اروپا به شدت از شكل گيري انقلاب اسلامي مصر ابراز نگراني مي كنند و آشكارا از روي كار آمدن اسلامگرايان در حاكميت اين كشورها به عنوان «كابوس وحشتناك آمريكا و اسرائيل» ياد مي كنند، سايت پيمانكار در نظريات ساختگي اصرار دارد كه حركت اسلامي مردم مصر را وابسته به آمريكا و اروپا معرفي كند و يا در بخش ديگري از همين به اصطلاح نظر بينندگان، سعي دارد خروش مردم مصر و تونس را حركتي مشابه اقدام فتنه گران در جريان فتنه 88 قلمداد كند!
اخيراً اين سايت يكي از يادداشت هاي كيهان با عنوان «قيافه هاي ديدني» كه به دو شكست سنگين مثلث آمريكا، انگليس و اسرائيل در جريان فتنه 88 و نهضت هاي اسلامي خاورميانه اشاره داشت را نقل كرده و در بخش مربوط به نظر مراجعه كنندگان ضمن فحاشي عليه كيهان- كه تابلوي اين سايت براي جلب اعتماد سفارش دهندگان است!!- مردم مصر را به «گرفتن سانديس»! «بازي خوردگي از آمريكا و اروپا»! و نمونه هاي ديگري از اين دست متهم كرده است.
گفتني است سايت ياد شده عمدتاً در پوشش حمله به كيهان از اين شگرد استفاده مي كند و بديهي است كه كيهان به اين حملات وقعي نمي گذارد و اگر انگيزه هشدار نسبت به شگرد ياد شده در ميان نبود، به همين اندازه - يعني بدون ذكر نام- هم به اين سايت اشاره اي نمي رفت و در اين خصوص شايان توجه است كه چند روز قبل، «محسن سازگارا» اصلاح طلب فراري كه به استخدام راديو آمريكا درآمده است در مصاحبه اي با اين راديو گفته بود؛ در ايران كه بوديم به مخالفت كيهان با خود نياز داشتيم و امروز هم افراد و محافلي هستند كه به اين مخالفت نيازمندند، چون مخالفت كيهان با يك روزنامه، يا فرد و گروه باعث اعتماد و اطمينان آمريكا به آن فرد و گروه مي شود.
اين نكته هم گفتني است كه سايت مورد اشاره هم پوشاني محسوسي با سايت جرس- حلقه ماسوني لندن- دارد و در مواردي نيز، مطالب و تحليل هاي سايت راديو فردا- وابسته به سيا- را بدون ذكر منبع روي خروجي خود قرار مي دهد، يعني همان كاري كه قبلا برخي از دست اندركاران روزنامه هاي زنجيره اي كه اكنون آشكارا به آمريكا گريخته اند، انجام مي دادند.

 



ديروز پهلوي، امروز مبارك فردا هم ملك عبدالله سعودي و اردن (خبر ويژه)

اعتراض سياستمداران و محافل صهيونيستي نسبت به انفعال آمريكا در قبال خيزش آتشفشاني ملت مصر شدت گرفت.
در حالي كه آمريكا در قبال تحولات مصر كاملا درمانده به نظر مي رسد، محافل صهيونيستي واشنگتن را متهم مي كنند كه مبارك را تنها گذاشته و با تكرار اشتباه 32 سال پيش نسبت به محمدرضا پهلوي، پيام بدي به سران عربستان و اردن مي دهد.
همزمان با اظهارات نتانياهو كه گفته بود نگران است مصر در مسير ايران پيش برود و ماجراي انقلاب اسلامي تكرار شود، روزنامه هاآرتص فاش كرد: «دولت اسرائيل پيام هايي براي رهبران غرب فرستاده و به آنها هشدار داده كه دگرگون شدن وضع مصر، در وهله نخست، منافع غرب را شايد براي مدت هاي طولاني در مصر و سراسر منطقه حساس خاورميانه، با ضربه اي هزار بار جدي تر از ضربات ناشي از انقلاب 32 سال پيش ايران روبرو كند.»
به نوشته هاآرتص، دولت اسرائيل انتقادهاي علني روزهاي اخير باراك اوباما و هيلاري كلينتون از دولت مصر عميقا تلخكام شده و آن را «شتابزده» مي داند.
يك مقام ارشد اسرائيلي كه نامش فاش نشده به هاآرتص گفته است «انتقاد از دوستان را مي توان به گونه اي مطرح كرد كه آنها احساس تنهايي نكنند. سران اردن و عربستان سعودي مي بينند كه چگونه آمريكا مبارك را رها مي كند، و اين امري است كه عواقب بسيار جدي خواهد داشت.»
هاآرتص با اشاره به اينكه كارتر ايران را از دست داد و ممكن است اوباما تركيه و مصر و لبنان را با هم از دست بدهد، نوشت: در شرايط كنوني كسي كه از همه بيشتر مي ترسد، بنيامين نتانياهو است كه تنها در دفتر دولتي اش نشسته است و تلاش مي كند تا وضعيت موجود را حفظ كند، بويژه اينكه دولتمردان جهان هيچ رغبتي براي ديدار با او ندارند و وي هنوز منتظر دريافت يك دعوت نامه از پكن است. در چنين شرايطي تنها مبارك است كه با او دوستي مي كند و همواره او را به حضور مي پذيرد. اغلب سران جهان از اينكه نتانياهو را دعوت يا از او استقبال كنند اكراه دارند جز مبارك.
انتقادها از آمريكا در محافل صهيونيستي به حدي بالا گرفته كه حتي روزنامه يديعوت آحارونوت به سيم آخر زده و نوشت: اوباما در خدمت منافع ايران است. كارشناسان مي گويند اوباما با رفتار فعلي خود مي تواند اسرائيل را هم مانند مصر و مبارك رها كند. آنها مي گويند اسرائيل مي تواند بعد از مبارك كه هم پيمان ديرين واشنگتن است، از سوي آمريكا با بي مهري مواجه شود.
ميترا فرهمند خبرنگار راديو فردا هم از اسرائيل گزارش داد: مقامات اسرائيل، رسانه ها و افكار عمومي اين كشور كه رخدادهاي مصر را عمدتا يادآور انقلاب اسلامي ايران در 32 سال پيش در چنين روزهايي مي دانند، با اين احساس كه منطقه و جهان در آستانه يك دگرگوني بسيار عميق قرار گرفته است، تلخكامي از اظهارات شتابزده سران آمريكا در قبال مصر را نيز ديگر پنهان نمي كنند. دولتمردان و تحليلگران بسياري در اسرائيل مي گويند ابراز برائت سريع سران آمريكا در قبال متحد ديرينه آنها در مصر، نشان مي دهد كه آمريكا ممكن است در سربزنگاههاي تاريخي، همپيماني خود با اسرائيل را نيز رها كند. شائول موفاز رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي كنست (پارلمان اسرائيل) در سخناني به «خالي كردن پشت حسني مبارك از سوي آمريكا» اشاره كرد و آن را براي اسرائيل «كاملا عبرت انگيز» دانست.
ارگان وزارت خارجه اسرائيل هم از قول نخيك ناوت (معاون پيشين سازمان جاسوسي موساد) نوشت: دولت آمريكا درك درستي از جامعه كشورهاي خاورميانه ندارد كه نمونه آن 32 سال پيش در ايران ديده شد. غرب نبايد اشتباه ايران را تكرار كند، فرهنگ اسلامي با فرهنگ غربي از زمين تا آسمان فرق دارد و ارزشهاي غربي دموكراسي نمي تواند بر شرق انطباق يابد.
اين ارگان صهيونيستي مي نويسد: سخنراني اخير مبارك نتيجه مستقيم پيام اوباماست كه از طريق فرستاده ويژه (فرانك ويزنر- سفير اسبق آمريكا در قاهره) ارسال شد و قاطعانه به مبارك گوشزد مي كرد «دوران حكومت شما به سر آمده است.» اعزام فرانك ويزنر مانند فرستادن ژنرال هويزر به نزد شاه فقيد پهلوي بود.

 



شما جيب ما را نزنيد مخالفت با جمهوري اسلامي پيشكش! (خبر ويژه)

شبكه هاي تلويزيوني ضدانقلاب از زور بي مخاطبي به جان هم افتاده و گوشه هايي از زد و بندهاي يكديگر را فاش مي كنند.
سايت ضدانقلابي «كدوم» با انتشار گزارشي نوشت: تعداد شبكه هاي تلويزيوني خارج از كشور يك ركورد جهاني محسوب مي شود اما تمام آنها ضرر ده هستند. به عنوان مثال حميد شب خيز از پيشكسوتان تلويزيون هاي ايراني در لس آنجلس كه به عشقي بودن معروف است، ابتدا شبكه هاي «تلويزيون ايران» را افزايش داد اما با سقوط اقتصادي دوبي و همچنين سريال هاي محبوب تلويزيون جمهوري اسلامي، مجبور شد يكي از اين شبكه ها را تعطيل كند. مخاطبان از خستگي و بيماري مفرط اين مجري سابقا جذاب خسته شده بودند. برخي از منتقدان شب خيز، وي را عامل جمهوري اسلامي مي دانند. يكي ديگر از شبكه هاي مخالف جمهوري اسلامي، شبكه تي آي (سابقا تپش) به مديريت امير قاسمي است كه اگرچه برنامه ريزي خوبي داشت اما به علت بدهي هاي كلان و دعواهاي حقوقي متعدد مجبور به توقف فعاليت (ورشكستگي) شد و با نام جديد «تي آي» به كار خود ادامه داد. 15 همكار اين شبكه اكنون اخراج شده اند. قاسمي در سالهاي اخير درگير دعواهاي حقوقي با گوگوش شده است.
اين سايت ضدانقلابي اضافه مي كند: اخيرا بيگدلي مدير شبكه «ايران زمين» در افشاگري خود گزارش كرد كه شبكه «تي آي» شروع به پخش برنامه هاي ترويج مسيحيت در ايران توسط «بني هين» كرده است. «بني هين» كه بيماران صعب العلاج را از طريق معجزه مسيحيت شفا مي دهد! و پول جمع مي كند، در آمريكا به كلاهبرداري متهم شده است و تلويزيون افشاگر «ايران زمين» با نشان دادن فيلم ويدئويي عقد قرارداد بين «بني هين» و امير قاسمي همكاري نزديك «تي آي» و «بني هين» را نشانه ادامه سياستهاي ناراست و متقلبانه «تي آي» و امير قاسمي خواند.
گزارش پايگاه اينترنتي «كدوم» درباره شبكه كانال يك وابسته به شهرام همايون حاكي است: همايون داراي تمايلات سلطنت طلبانه است. او قبلا از حمايت 3600 طرفدار پرچم شير و خورشيد برخوردار بود اما تحركات وي و از جمله پرچم مذكور باعث درگيري در تظاهرات حاميان جنبش سبز در آمريكا شد. او دوستان زيادي ندارد. اكثر رسانه ها و هنرمندان لس آنجلس از همايون و شبكه وي دوري مي كنند و برخي نيز مانند تلويزيون «ايران زمين» و «آي پي ان» علنا و گاه «تي آي» و «اميد ايران» (در لفافه) و برخي از هنرمندان و شخصيتها (در صحبتهاي خصوصي) وي را به كلاهبرداري و مشكلات زياد در زندگي شخصي (سفرهاي متعدد به لاس وگاس و...) متهم مي كنند. اين شبكه علي رغم اين مشي اوليه خود اكنون در فروش اجناس و حتي برگزاري و تبليغ كنسرت هاي سالانه لاس وگاس (سال گذشته با همراهي تلويزيون ملي شهرام هاشمي نژاد) فعاليت مي كند كه اين امر اخيرا مورد تمسخر ويدئوي طنزآميز مهران مديري قرار گرفت. همايون در واكنش به اين ويدئو براي مدتي از اجراي برنامه كناره گيري كرد ولي پس از بازگشت با اعتراف به اينكه اكنون فقط كمتر از 500 نفر از 3600 حامي وي به او كمك مالي مي كنند و شبكه اكنون 200 هزار دلار بدهي دارد، به نوعي به كاهش محبوبيت و مشكلات مالي شبكه اذعان كرد. منتقدين وي نظير شبكه «ايران زمين» و «آي پي ان» معتقدند آقاي همايون هرچند ماه يك بار با بهانه اي جديد طرفداران نظام سلطنتي را «مي دوشد» و اين بازي جديد اوست.
شبكه ماهواره اي ديگري كه مورد بررسي پايگاه ضدانقلابي «كدوم» قرار گرفته، شبكه «اميد ايران» است. اين شبكه به مديريت نادر رفيعي از پيشكسوتان تلويزيوني ايران در لس آنجلس و فرزند كارگردان معروف سينماي قديم ايران فعاليت كرده، معمولا در مسايل سياسي و يا مذهبي رويه اعتدال را حفظ مي كند اگرچه اخيرا بواسطه مشكلات مادي تبليغات ارتش و سازمان اطلاعات آمريكا ]سيا[ و برنامه هاي ترويج مسيحيت نيز در اين شبكه پخش مي شود.(!)

 



عمليات رواني براي حفظ اموات! (خبر ويژه)

شبكه هاي خبري وابسته به آمريكا و صهيونيسم جهاني كه اين روزها در اثر مواجهه با شوك ناشي از نهضت عظيم اسلامي مردم مصر به شدت دستپاچه شده اند، عصر روز جمعه تلاش كردند با خبرسازي از قول رهبران اخوان المسلمين مصر ماهيت اسلامي اين نهضت را مخدوش كنند.
بي بي سي و يورونيوز ديشب در خبري فوري از قول جريان اخوان المسلمين مصر گزارش دادند كه اين جريان گفته است مردم مصر به دنبال انقلاب اسلامي نيست!
اين خبر در حالي روي يك پايگاه اينترنتي به آدرس ikhvanwebcom منتشر شد كه در متن آن مطلقاً به اينكه كدام مقام اخوان المسلمين و كجا چنين حرفي زده اشاره نشده است.
در خبر كوتاهي كه اين سايت منتشر كرده صرفا آمده است كه اخوان المسلمين چنين موضوعي را اعلام كرده بي آن كه به منبع آن اشاره اي بكند.
اين در حالي است كه محمد البلتاجي يكي از رهبران سرشناس اخوان المسلمين روزجمعه در مصاحبه اي با الجزيره گفته است كه اخوان المسلمين مي خواهد كشور مصر را از حركت به سوي سكولاريسم نجات بدهد اما در فكر آن نيست كه لزوما رياست جمهوري مصر را در اختيار بگيرد.
گفتني است اين خبرسازي ها نشان دهنده عمق نگراني آمريكا و صهيونيست ها از تاثير تعيين كننده حمايت قاطع ايران اسلامي از انتفاضه مصر و در حكم آخرين ترفندهاي عمليات رواني آنها براي حفظ مبارك است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14