(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 23 بهمن 1389- شماره 19862

كيش آماده پذيرايي از 180 هزار مسافرنوروزي است
استاندار البرز خبر داد ارائه تسهيلات به صنايع مصرف كننده انرژي خورشيدي
كوتاه از دهه فجر
بهره برداري از 16 پروژه عمراني در مازندران
شهردار: پادگان تبريز به فضاي مسكوني تبديل مي شود
مديرطراحي و بهسازي محيط شهري شهرداري مشهد:مشهد فاقد بافت معماري اسلامي است
بهسازي2300 واحد مسكن روستايي گنبدكاووس
اجراي 12 پروژه راه روستايي در نيشابور
اجراي طرح بهبود تغذيه براي كودكان زير 6 سال تحت پوشش كميته امداد
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهرستان:900نفر دردانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه استخدام مي شوند
رئيس مركز نخبگان شهيد فهميده: درياچه اروميه را مي توان با 50ميليارد ريال نجات داد
لايحه بودجه سال آينده شهرداري تبريز تسليم شوراي شهر شد
عضو شوراي شهر قزوين : رقابت براي خريد سنگ قبرگران تاسف بار است
از نگاه دوربين ضرورت ساماندهي عرضه مركبات
امضاي 9 تفاهم نامه بين اداره كل زندان هاي فارس و دستگاه هاي اجرايي
اختلاف سه ساله دو طايفه در يك روستاي گنبدكاووس برطرف شد



كيش آماده پذيرايي از 180 هزار مسافرنوروزي است

كيش- خبرنگاركيهان:
ستاد نوروزي جزيره كيش، آمادگي خود براي پذيرايي از 180هزار نفر مسافر طي تعطيلات سال نو اعلام كرد.
بنابراطلاعيه منتشره از سوي اين ستاد، اين تعداد مسافر ورودي به كيش درجريان روزهاي تعطيل سال 1390 از راههاي دريايي بنادر چارك، لنگه و آفتاب و همچنين از راه هوايي وارد اين جزيره خواهند شد.
دربخش ديگري از اطلاعيه ستاد نوروزي كيش آمده است: به جهت پذيرايي از ميهمانان ورودي به اين جزيره، 50هتل و تعداد زيادي از واحدهاي مسكوني به اضافه تعداد قابل توجهي چادر و مدارس آماده پذيرايي از مسافران هستند و حتي با رسيدن ميزان گردشگران ورودي به كيش به ميزان 180هزارنفر مشكلي پيش نخواهد آمد.

 



استاندار البرز خبر داد ارائه تسهيلات به صنايع مصرف كننده انرژي خورشيدي

كرج- خبرنگاركيهان:
استاندار البرز از ارائه تسهيلات ويژه به واحدهاي صنعتي اين استان كه از انرژي خورشيدي استفاده كنند، خبر داد.
«عيسي فرهادي» در جمع خبرنگاران گفت: از آنجا كه استفاده از انرژي خورشيدي در واحدهاي توليدي كاهش 40 تا 50درصدي مصرف سوخت را به دنبال دارد، به واحدهاي صنعتي و توليدي استان كه قصد به كارگيري اين نوع انرژي را داشته باشند، تسهيلات اعطا خواهد شد.
وي افزود: تا زمستان سال آينده بايد 100درصد گلخانه ها و مرغداري هاي استان البرز از سوخت بهتر استفاده كنند، چرا كه اين كار سبب مي شود مصرف سوخت 60درصد كاهش پيدا كند.
استاندار البرز از برگزاري نشست هاي ويژه اي در ارتباط با سوخت رساني به واحدهاي صنعتي استان خبر داد و اظهار داشت: فرمانداران و بخشداران بايد در اين نشست ها گزارش كاملي از نحوه توزيع سوخت به واحدهاي صنعتي و كشاورزي استان ارائه كنند.فرهادي با بيان اينكه سهميه سوخت استان البرز در دو ماه پاياني امسال 18ميليون ليتر است، گفت: از اين مقدار سوخت معادل 6ميليون ليتر سهميه سوخت خانگي، 6ميليون ليتر سهميه مرغداري ها و 6ميليون ليتر مربوط به بخش كشاورزي است كه اولويت در مصرف، با مرغداري ها و گلخانه هاست.

 



كوتاه از دهه فجر

افتتاح مدرسه تخصصي قرآن
شهريار- خبرنگاركيهان:اولين مدرسه تخصصي قرآن شهرستان شهريار در سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با حضور مسئولان استاني تهران و شهرستان شهريار افتتاح شد.
احمد ربيع زاده فرماندار شهرستان شهريار گفت: اين مدرسه داراي دوازده كلاس بوده و افراد در مقاطع مختلف سني مي توانند در آن حضور يابند و دركلاس هاي علوم قرآني شركت كنند.
بهره برداري از كانون فرهنگي و هنري
سنندج- خبرنگاركيهان:به مناسبت ايام دهه فجر كانون فرهنگي و هنري امام حسن مجتبي(ع) در روستاي دادانه سنندج به بهره برداري رسيد.
درمراسم افتتاح اين كانون فرهنگي مسئول دبيرخانه هيئت نظارت بر كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كردستان گفت: با بهره برداري از چند كانون ديگر تعداد كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كردستان تا پايان سالجاري به 197 باب خواهدرسيد.
113 پروژه جهاد كشاورزي
بابل- خبرنگاركيهان: مدير اراضي سازمان جهاد كشاورزي مازندران گفت: 113 پروژه سازمان جهاد كشاورزي استان با اعتباري بالغ بر 25 ميليارد و 200 ميليون تومان به بهره برداري رسيد.
مهندس علي فلاح در مراسم جمع آوري شير جهادكشاورزي بابل در روستاي گرد رودبار بندپي شرقي اظهارداشت: با افتتاح 113 پروژه 2هزار و 48 خانوار از خدمات جهادكشاورزي برخوردار و 2هزار و 100نفر در استان مشغول بكار شدند.
13 طرح عمراني
¤ مدير جهادكشاورزي شهرستان بابل گفت: با همت كاركنان جهاد كشاورزي بابل 13 طرح توليدي، زيربنايي و عمراني با اعتباري بيش از 9 ميليارد و 752 ميليون ريال در بابل افتتاح و به بهره برداري رسيد.
مهندس مسعود غلامي در ادامه گفت: با افتتاح اين طرح ها34 نفر به صورت مستقيم و 50 نفر به صورت غيرمستقيم مشغول بكار خواهندشد.
پارك ساحلي
¤ با حضور فرماندار، اعضاي شوراي شهر بابل كلنگ پارك ساحلي بابل به زمين زده شد.
براساس اين گزارش اين پارك در زميني به مساحت 12هزارمتر مربع و با هزينه حدود يك ميليارد تومان افتتاح خواهدشد. در اين پارك ساحلي آلاچيق، محل اسكان مسافران، پيست دوچرخه سواري، سرويس بهداشتي و... احداث خواهدشد.
گشايش مسير دروازه تاريخي
يزد- خبرنگاركيهان: دروازه تاريخي كسنوا به عنوان تنها دروازه باقيمانده از شهرستان قديم ميبد در ايام دهه فجر گشايش يافت. مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد درمراسم افتتاح اين دروازه تاريخي اظهارداشت: عمليات مرمت دروازه كسنوا به مساحت هزار و 200 مترمربع 700 ميليون ريال هزينه دربرداشته است.
بهرام رضايي با اشاره به اقدامات مرمتي انجام شده عنوان كرد: از جمله اقدامات مرمتي انجام شده مي توان به مرمت ديواره ها، ازاره چيني پاي ديوار، استحكام بخشي، بدنه سازي و اجراي كف فرش با سنگ طبيعي اشاره كرد.
گازرساني روستاهاي اليگودرز
اليگودرز- خبرنگاركيهان: به مناسبت دهه مبارك فجر تعداد 6 روستاي بخش مركزي گازرساني شدند.
در گازرساني به روستاهاي بخش مركزي استان لرستان 34 هزار و140 متر شبكه گذاري شد. 932 خانوار از اهالي روستاهاي دوزان، سنگ سفيد، باقرآباد، جوز، گندمينه و گايگان از نعمت گاز شهري بهره مند شدند.
محفل انس با قرآن در آزادشهر
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: محفل انس با قرآن درحوزه علميه محمديه اهل سنت شهرستان آزادشهر برگزار شد.
دراين مراسم معنوي كه با حضور علماي شيعه و سني، جمعي از مسئولان و مردم شهرستان آزاد شهر برگزار شد حجت الاسلام والمسلمين، «سيدمحمد حسينيان» امام جمعه اين شهرستان گفت: اميدواريم تمام برادران شيعه و سني همانگونه كه از ابتداي انقلاب تاكنون با اتحاد و همبستگي در صحنه هاي مختلف حضور داشته و انقلاب اسلامي را به پيش برده اند، اين روند وحدت و همدلي را ادامه دهند و تا ايران اسلامي به اهداف عاليه خود دست يابد.
بهره برداري از 51 طرح عمراني
مرودشت-خبرنگاركيهان: درايام دهه فجر 51 طرح عمراني، كشاورزي، راهسازي، بهداشتي و خدمات شهري درشهرستان مرودشت به بهره برداري رسيد. به گفته فرماندار مرودشت اعتباري كه براي اجرايي شدن اين طرح ها هزينه شده بالغ بر 220ميليارد ريال است.
گازرساني به روستاهاي گلستان
گرگان - خبرنگاركيهان: 33طرح گازرساني روستايي دراستان گلستان، سينماي بهمن آزادشهر، سيلوي فلزي 40هزار تني كارخانه آراد تلور دربندر گز طي ايام دهه فجر با حضور مسئولان استان گلستان به بهره برداري رسيدند.
38 واحد مسكوني تحويل مددجويان كميته امداد
چاراويماق- خبرنگاركيهان: تعداد 38 واحد مسكوني احداثي كميته امداد امام خميني شهرستان چاراويماق همزمان با دهه فجر در اختيار خانواده هاي تحت پوشش قرارگرفت. شايان ذكر است كه اين تعداد واحد مسكوني در 28روستاي شهرستان احداث شده و اعتبار اجرايي اين پروژه ها مبلغ 3 ميلياردو 40ميليون ريال است.
بهره برداري از دو طرح عمراني روستايي
بناب-خبرنگاركيهان: طرح گازرساني به «روستاي توتاخانه» با اعتباري بالغ بر 4ميليارد و 350ميليون ريال و ساختمان دهياري «روستاي قره چيق» با اعتباري بالغ بر 500ميليون ريال درايام فجر به بهره برداري رسيدند.



 



بهره برداري از 16 پروژه عمراني در مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي مازندران از بهره برداري 16 پروژه عمراني در شهرك ها و نواحي صنعتي مازندران خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي مازندران، مهندس ابراهيم گوهردهي گفت: براي اجراي اين پروژه ها، 58 هزار و 45 ميليون ريال از محل اعتبارات ملي و استاني هزينه شده است.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي مازندران بيان داشت: اين پروژه ها در بخش زيرساختهاي شهرك ها و نواحي صنعتي همچون احداث جاده ورودي، تصفيه خانه هاي صنعتي، جدول گذاري، اجراي شبكه هاي آب، برق، گاز، مخابرات و تجهيز چاه آب در شهرك هاي صنعتي ساري، كياسر، آمل، بهشهر، سلمانشهر، محمودآباد و نواحي صنعتي سنگتاب و گلوگاه اجراء شده است.
وي افزود: در راستاي اهداف دولت خدمتگزار و به منظور ترغيب و جلب مشاركت هاي هرچه بيشتر صنعتگران براي سرمايه گذاري، ساخت و راه اندازي واحدهاي صنعتي و جهت تسريع در تجهيز و تكميل زيرساخت هاي لازم در شهرك ها و نواحي صنعتي استان و فراهم كردن شرايط استقرار واحدهاي صنعتي، اين شركت با توجه به منابع مختلفي كه در اختيار دارد، با تمام ظرفيت هاي موجود، براي رفع موانع سرمايه گذاري در استان گام برمي دارد تا ضمن راه اندازي و رونق توليد، روند رو به رشد اشتغال را در منطقه نظاره گر باشيم.

 



شهردار: پادگان تبريز به فضاي مسكوني تبديل مي شود

تبريز- خبرنگاركيهان:
با اجراي طرح خروج پادگان تبريز از داخل اين شهر 60 هكتار فضاي پادگان به پارك و فضاي مسكوني و تجاري تبديل مي شود.
«شهردار تبريز» با اعلام اين خبر گفت: 06 هكتار فضاي پادگان و ميدان تير به زودي با تغيير كاربري تبديل به مجموعه اي از فضاهاي عمومي، تجاري و مسكوني خواهندشد كه از اين فضا حدود 42 هكتار براي ايجاد و تجهيز يك پارك بزرگ و مدرن و مشابه پارك و گردشگاه «ايل گلي» درنظر گرفته شده است.
«عليرضا نوين» از توافق بين ارتش و شهرداري دراين باره خبر داد و اظهارداشت: 63 هكتار از فضاي باقيمانده پادگان و ميدان تير تبريز نيز داراي كاربري و استفاده هاي مسكوني، تجاري و خدماتي خواهدشد.

 



مديرطراحي و بهسازي محيط شهري شهرداري مشهد:مشهد فاقد بافت معماري اسلامي است

مشهد-خبرنگاركيهان:
مدير طراحي وبهسازي محيط شهري شهرداري مشهد گفت: هم اكنون درشهر مشهد تك بناهايي با معماري اسلامي مشاهده مي شود اما متاسفانه عدم مديريت صحيح باعث شده كه پايتخت معنوي ايران فاقد بافت معماري ارزشمند اسلامي باشد.
محمود هادي عرفان افزود: فقدان يك سبك معماري اسلامي با هويت، دركليه فعاليت هاي ساخت و ساز پايتخت معنوي ايران به اين دليل است كه در دوران معاصر مطالعات اجتماعي، رواني و فرهنگي لازم دراين زمينه صورت نگرفته است.
وي با بيان اين كه نمادهاي شهري بايد با اصول و قواعد معماري ايراني -اسلامي هماهنگ و از دانش روزدنيا نيز بهره مند باشد، تصريح كرد:در شهر مشهد به سختي يك معماري اصيل پيدا مي شود.
عرفان با اشاره به اين كه هنوز معماري خاص ايراني و اسلامي درمشهد تعريف و تدوين نشده است، گفت: متاسفانه بي هويتي معماري دربناهاي جديد مشهد كاملا مشهود است.
وي اظهارداشت: درشرايط كنوني ساخت و ساز دراين شهر به يك كالاي اقتصادي تبديل شده و به معماري توجه نمي شود و معماران فرق بين معماري داخلي و بيروني ساختمان ها را نمي دانند.
مدير طراحي محيط شهري شهرداري مشهد با بيان اينكه درشهرهايي با معماري اسلامي و ايراني به احساسات و باورهاي ديني، اجتماعي و رواني افراد پاسخ داده است، تصريح كرد: درشرايط كنوني بايد سازمان ها و نهادهايي در سطح كلان كشور تشكيل شود تا اين تشكل ها با برنامه مدون و فهرست دقيق حركت هاي آينده معماري را برمبناي معماري اسلامي ترسيم كنند.

 



بهسازي2300 واحد مسكن روستايي گنبدكاووس

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
مديرشعبه بنياد مسكن گنبدكاووس از بهسازي دو هزار و 300واحد مسكن روستايي اين شهرستان تا پايان سال مالي جاري خبرداد.
«علي اكبر طاري» مديرشعبه بنياد مسكن گنبدكاووس گفت: عمليات بهسازي اين تعداد واحد مسكن روستايي آغاز شده است و تاكنون بهسازي 300واحد به پايان رسيده است.
وي افزود: براي بهسازي هرواحد مسكوني مبلغ 100ميليون ريال تسهيلات بانكي طي سه مرحله و طي مراحل ساخت به متقاضيان پرداخت مي شود.
طاري با بيان اينكه پرونده تمامي متقاضيان به بانك هاي عامل تحويل شده است، اضافه كرد: براي بهسازي اين تعداد واحد مسكوني مجموعاً مبلغ 230ميليارد ريال تسهيلات پيش بيني شده است.
مديرشعبه بنياد مسكن گنبدكاووس همچنين درخصوص طرح بهسازي مسكن روستايي نيز گفت: دراين طرح كه از سال 84آغاز شده است، تاكنون هشت هزار و 875 واحد مسكوني روستايي تسهيلات بهسازي مسكن دريافت كرده اند.
وي افزود: از اين تعداد تاكنون بهسازي پنج هزار و 445 واحد به پايان رسيده و بهسازي ساير واحدها نيز درحال انجام است.
به گفته طاري، مجموعا براي بهسازي اين تعداد واحد مسكوني روستايي حدود 670ميليارد ريال تسهيلات پيش بيني و پرداخت شده است.

 



اجراي 12 پروژه راه روستايي در نيشابور

نيشابور - خبرنگار كيهان:
معاون مديركل و رئيس اداره راه و ترابري شهرستان نيشابور اظهار داشت: عمليات احداث 12 پروژه راه روستايي در اين شهرستان در حال انجام است.
جواد نجار گفت: اين پروژه ها در محورهاي روستايي سيدآباد، سنگوني، حسن آباد، فديشه، ده حسيني ، ريگي، سالاري، قلعه شيشه، حصار يزدان، ابراهيمي، آهنگران، جالنده، راه روستايي عبدالله آباد، همايي، تنگه عليا، برمهان، توزنده جان، ماروسك- بقيع، قرونه، بجنو عليا، بار، درود، گرينه و ليگي جنداب در حال اجراست.
وي از اجراي پروژه بهسازي و آسفالت راه بهشت فضل به دو راهي اسحاق آباد و پروژه هاي راهسازي روستايي فيض آباد، گراب و حصار جوق حاجيان خبر داد.
رئيس اداره راه و ترابري شهرستان نيشابور بااشاره به گستردگي جمعيت روستايي ساكن و تعدد بالاي روستاها در حوزه استحفاظي اين شهرستان، گفت: اميد است با تخصيص اعتبارات لازم بتوانيم هرچه سريع تر نسبت به اجراي عمليات راهسازي در روستاهاي باقيمانده اين شهرستان اقدام كنيم.
وي تصريح كرد: با اتمام اين پروژه ها در كوتاه ترين زمان، شاهد تسهيل و افزايش ضريب ايمني تردد در اين راه هاي روستايي خواهيم بود.

 



اجراي طرح بهبود تغذيه براي كودكان زير 6 سال تحت پوشش كميته امداد

يزد- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره بهداشت، درمان و امور بيمه كميته امداد امام خميني(ره) استان يزد از اجراي طرح بهبود تغذيه براي كودكان زير 6 سال تحت پوشش اين نهاد خبر داد.
دكتر حسيني، هدف از اجراي اين طرح را برطرف كردن مشكل تغذيه اين كودكان عنوان كرد و افزود: تاكنون بيش از يك هزار و 100 كودك زير 6 سال از اين طرح استفاده كرده اند.
وي اظهار داشت: به سرپرست خانواده هاي اين كودكان كارت اعتباري داده شده و ماهيانه مبلغ 200 هزار ريال شارژ مي شود كه خانواده ها مي توانند با مراجعه به فروشگاه هاي طرف قرارداد سبد غذايي آماده شده را دريافت و استفاده كنند.
حسيني با اشاره به اينكه سبد غذايي توسط كارشناسان تغذيه اداره بهداشت، درمان و امور بيمه كميته امداد امام خميني(ره) استان يزد تعيين شده است گفت: در اين سبد غذايي بروشور آموزش هاي چگونگي استفاده از آن براي مادران تعبيه شده است.

 



رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهرستان: 900 نفر در دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه استخدام مي شوند

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، تا پايان سالجاري، 900 نفر پرستار در دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه استخدام مي شوند.
دكتر محمدرضا نيكبخت رئيس دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارتقاء شاخص هاي بهداشتي، تجهيز بيمارستانها و تجهيز اورژانس هاي بيمارستاني از اولويت هاي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه است.
وي افزود: در حال حاضر استان كرمانشاه از لحاظ دستگاه هاي آي.سي.يو، ام.آر.آي، سي تي اسكن و تجهيزات آنژيوگرافي در مضيقه است كه نياز است با حمايتهاي ويژه اين بخش ها هم مجهز شوند.
دكتر نيكبخت در بخشي از سخنانش به طرح پزشك خانواده اشاره كرد و گفت: در سال 1390 با تقويت طرح پزشك خانواده، اجراي اين طرح را در شهرهاي زير 50هزار نفر محقق خواهيم كرد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه در ادامه به تعداد اعضاي هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي اشاره كرد و گفت: در حال حاضر 250 نفر عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه هستند كه جا دارد اين اساتيد در حوزه آموزش و پژوهش اهتمام بيشتري در افزايش تعداد مقالات داشته باشند.رئيس دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه در ادامه افزود: در دور سوم سفر رياست جمهوري به استان كرمانشاه چندين پروژه مهم از جمله بيمارستان دكتر محمد كرمانشاهي با 500 تخت كه بيمارستان تخصصي كودكان است افتتاح خواهد شد.وي در خاتمه اظهار داشت: در سال آينده براي اولين بار كنگره بين المللي ميكروب شناسي به ميزباني دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه برگزار خواهد شد.

 



رئيس مركز نخبگان شهيد فهميده: درياچه اروميه را مي توان با 50ميليارد ريال نجات داد

تبريز- خبرنگاركيهان:
با تكنولوژي بومي و بدون نياز به انتقال آب از درياي خزر و نيز بارورسازي ابرها، مي توان درياچه بحران زده اروميه را كه به سرعت در حال خشك شدن است، از نابودي نجات داد.
مهندس «رضا كهولي» رئيس مركز نخبگان شهيد فهميده غرب كشور، در نشست كار گروه كشاورزي و حمايت از محيط زيست شمال غرب گفت: درياچه اروميه را نمي توان با دستور، نجات داد ولي با استفاده از تكنولوژي بومي، اين مركز و 50ميليارد ريال اعتبار و بدون اين كه نيازي به بارورسازي ابرها و يا انتقال آب از درياي خزر باشد، مي توان درياچه اروميه را احيا كرد.به گزارش خبرنگار ما، وي افزود: مي توان در طول يك سال، دو تا پنج ميليارد مترمكعب آب وارد درياچه كرد و آن را نجات داد.
وي خواستار تشكيل جلسات تخصصي تر به جاي جلسات اداري بي نتيجه از سوي مسئولان شد و گفت: در صورت وجود اعتماد، نخبگان تبريز قادر به رفع مشكل درياچه اروميه هستند اما متأسفانه برخي هنوز باور نمي كنند با خشكيدن درياچه، چه بر سر مردم و كشاورزان منطقه خواهد آمد و مركز نخبگان غرب كشور، پيگير جدي احياي درياچه اروميه است. كهولي افزود: اين مركز قادر به بارورسازي ابرها است و نيازي به وارد كردن تكنولوژي خارجي نيست.

 



لايحه بودجه سال آينده شهرداري تبريز تسليم شوراي شهر شد

تبريز- خبرنگاركيهان:
شهردار تبريز لايحه بودجه 11 هزار و 190 ميليارد ريالي سال آينده را تسليم شوراي اسلامي تبريز كرد.
از جلسه «شوراي شهر تبريز» شهردار در مراسم تقديم لايحه گفت: تسريع روند احياي بافت هاي فرسوده، توسعه فضاي سبز و بهبود و توسعه زيرساخت هاي حمل و نقل درون شهري، از اهداف عمده لايحه است.
نوين افزود: سهم درآمدهاي پيش بيني شده از محل فروش تراكم و عوارض ساختماني تنها 28 درصد كل بودجه را تشكيل مي دهد.وي علت اين امر را ركود ساخت و ساز در ساختمان سازي ذكر كرد.
وي از تشكيل صندوق ذخيره ريالي خبر داد و يادآورشد: تشكيل صندوق با منابع بسته هاي حمايتي دولت از محل هدفمندسازي يارانه ها و فروش املاك شهرداري خواهدبود.
شهردار، كاهش بودجه سال90 به ميزان 1300 ميليارد ريال نسبت به سال گذشته را رد كرد و گفت: در بودجه تقديمي، رديفي به عنوان سهم دولتي درنظرگرفته نشده است.
بودجه سال 90 حدود 2درصد افزايش يافته و براي سرعت در مراحل احياي بافت هاي فرسوده شهري، حاشيه نشيني و توسعه حمل و نقل درون شهري 5هزار و 950 ميليارد ريال اعتبار در قالب قانون درنظر گرفته شده است.

 



عضو شوراي شهر قزوين : رقابت براي خريد سنگ قبرگران تاسف بار است

قزوين -خبرنگاركيهان:
رقابت براي خريد سنگ قبر مرغوب تر، گران تر و به روزتر موضوعي تاسف بار است كه فرهنگ آن درحال نهادينه شدن درجامعه است.
عضو شوراي اسلامي شهر قزوين با بيان اين مطلب اظهارداشت: رويكرد برخي شهروندان كه انتخاب سنگ قبر را به ورطه تجمل گرايي كشانده اند نشانگر عدم باور آنها به مرگ و فلسفه حيات است.
محمدحسن خاكساران افزود: رقابت كاذب شهرك متوفيان كه دردام مد افتاده و رنگ، طرح و ساختار نو را با صرف هزينه هاي گزاف به مدد گرفته با آپارتمان هاي مناطق بالاي شهر كه از نظر سنگ، طراحي، رنگ و ... در شرايط روبه رشدي قرار دارند رقابتي مضحك و سوال برانگيز است.
اين عضو شوراي اسلامي شهر قزوين با استناد به آموزه هاي ديني، اسلام را مخالف توسعه قبور و مجلل ساختن آنها دانست و گفت: اسلام تنها دردو مورد جلوه دادن به قبور را مجاز دانسته كه آن هم تنها درخصوص مجاهدين (شهدا) و علما صادق است چرا كه مي خواهد از اين طريق ارزش شهادت و علم و اثر معرفتي آنها را تبيين كند.

 



از نگاه دوربين ضرورت ساماندهي عرضه مركبات

مركبات شمال كشور از جمله نعمت هاي خداوند است كه به دليل خاك مناسب و رطوبت و بارش فراوان به وفور در منطقه يافت مي شود و از لحاظ طعم و مزه همپايي با كشورهاي مختلف مي كند منتها عرضه اين محصول گرانبها در شهرمان لجام گسيخته و فله اي است و روستائيان زحمتكش با سبد و لگن و... براي فروش به بازارهاي محلي روي مي آورند.
اين در حالي است كه بسته بندي مناسب مركبات علاوه بر اينكه زمينه حمل و نقل آسان و بهتر اين محصول را فراهم مي كند، بلكه به كاهش ضايعات، افزايش طول عمر ميوه و زمينه صادرات كمك كرده و از همه مهم تر نوعي احترام به حقوق كشاورزان و مشتري نيز به شمار مي رود.
علي كفايي مهر- خبرنگار كيهان در بابل

 



با هدف اشتغال زايي براي زندانيان صورت گرفت
امضاي 9 تفاهم نامه بين اداره كل زندان هاي فارس و دستگاه هاي اجرايي

شيراز- خبرنگار كيهان:
با هدف اشتغال زايي براي زندانيان و خانواده آنان و كاهش آسيب هاي اجتماعي 9 تفاهم نامه بين اداره كل زندان هاي فارس و دستگاه هاي اجرايي استان منعقد شد.
«ناصر جعفرقيل» مديركل زندان هاي استان فارس با بيان اين مطلب گفت: اين تفاهم نامه ها براساس آيين نامه اجرايي سازمان زندان ها و مبتني بر تعامل و همكاري با ساير نهادها و سازمانها براي پيشبرد اهداف سازماني و با هدف گسترش و بهبود سطح كمي و كيفي ارايه خدمات به مددجويان زنداني و خانواده آنان منعقد شده است.
وي اظهار داشت: افزون بر اين به منظور كاهش ميزان بيكاري و استفاده از ظرفيت هاي اداره كل زندان هاي فارس تفاهم نامه اي با اداره كل كار و امور اجتماعي استان منعقد شده است كه ايجاد اشتغال پايدار با استفاده از توانمند هاي موجود از اهداف انعقاد اين تفاهم نامه است.
وي افزود: با اشتغال زايي پايدار در زندان ها استان فارس از نظر رشد اشتغال ارتقا مي يابد و منشأ جرم در جامعه كه بيكاري است كاهش خواهد يافت. وي گفت: اداره كار در اين تفاهم نامه متعهد شده كه در زمينه صدور مجوزهاي لازم براي مراكز ايجاد اشتغال مربوط به زندان ها و معرفي زندانيان واجد شرايط اشتغال به مراكز تحت اشراف اداره كار همكاري كند.
وي تصريح كرد: از ديگر تعهدات اداره كار ارايه وام بنگاه هاي زودبازده به بنياد تعاون زندانيان و تعاوني هاي مربوط به اشتغال زندانيان با رعايت اصول و موازين مربوطه است.
وي افزود: همچنين مراكز ثابت آموزش فني و حرفه اي در زندان عادل آباد شيراز و مجتمع حرفه آموزي و كاردرماني فارس با همكاري اداره كل فني و حرفه اي استان راه اندازي مي شود.
وي با اشاره به حمايت اداره كل زندان ها از بخش خصوصي گفت: اداره كل زندان هاي استان از فعالان بخش خصوصي و سرمايه گذاراني كه در زندان ها سرمايه گذاري و اشتغال پايدار ايجاد نمايند حمايت مي كند.
وي به همكاري با سازمان جهاد كشاورزي و اوقاف و امور خيريه استان اشاره كرد و اظهار داشت: هدف از اين همكاري كمك به احياي اراضي و زمين هاي تحت پوشش سازمان جهاد كشاورزي و اداره اوقاف و ارتقاي فعاليت هاي كشاورزي و گلخانه اي توسط اين دستگاه هاست.
وي افزود: سازمان جهاد كشاورزي استان متعهد شده كه از توان، امكانات و نيروي انساني موجود در زندانهاي استان در اجراي طرح هاي كشاورزي اعم از زراعت، باغباني، گلخانه، دام و طيور و شيلات استفاده كند.
وي گفت: همچنين مقرر شده در استان از توان زندانيان در انجام پروژه هاي عمراني و ساختماني همانند ساخت و ساز، تعميرات و نقاشي ساختمان استفاده شود.

 



اختلاف سه ساله دو طايفه در يك روستاي گنبدكاووس برطرف شد

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
با تلاش گروه سازش، اختلاف سه ساله بين دو طايفه در يكي از روستاهاي شهرستان كلاله ختم به خير شد.
«محمود اسپانلو» رئيس دادگستري شهرستان كلاله در اين باره گفت: در جريان نزاعي كه سه سال پيش بين دو نفر از اهالي يكي از روستاهاي اين شهرستان روي داد يكي از طرفين درگيري كشته شد كه به درخواست خانواده مقتول، حكم قصاص براي ضارب صادر و از سوي ديوان عالي كشور نيز تاييد شد.
وي گفت: به منظور حل اين مشكل، گروه سازشي در اين شهرستان با حضور واحد ويژه سازش شوراي حل اختلاف و اعضاي ستاد حفاظت اجتماعي تشكيل و پس از نشست ها و رايزني هاي متوالي، بالاخره اولياي دم از اجراي حكم قصاص منصرف شدند.
اسپانلو افزود: پس از گذشت بزرگ خانواده مقتول، خانواده هاي طرفين با برگزاري مراسم باشكوهي در مسجد روستاي «حاج علي اسلامي» با دعوت از كليه اهالي و ذبح گوسفند و اقامه نماز جماعت، شكرانه برقراري صلح و آشتي بين دو طايفه «ساراني» و «لكزايي» ا ين روستا را به جاي آوردند.به گفته اسپانلو، خانواده مقتول از قبول هرگونه وجه المصالحه خودداري و تنها در ازاي تقديم صلواتي بر محمد و آل محمد، از خون فرزند خود گذشتند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14