(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 23 بهمن 1389- شماره 19862

آغاز فروش بليت هاي نوروزي از فردا
فروش بليت هواپيماي توپولف از اول اسفند ممنوع شد
مهار آتش در بازار حضرتي تهران
حوادث كوتاه از كشور
20 هزار تاكسي به كپسول آتش نشاني مجهز مي شوند
چمران رئيس هيئت حل اختلاف مركزي شوراي عالي استان ها شد
حسين آبادي خبر داد هزينه 800 ميليون دلاري ايران براي انسداد مرزها
پسر گمشده بعد از 30 سال مادرش را پيدا كرد
استخدام رسمي فرزندان شهدا در ادارات دولتي
انواري: مستمري مددجويان كميته امداد تا پايان بهمن پرداخت مي شود
دستگيري جيب بر اتوبوس هاي بي آرتي
پيش بيني سازمان هواشناسي اغلب نقاط كشور باراني است
صبح ديروز به وقوع پيوست انفجار خط انتقال گاز در قم
ثبت نام دوباره كنكور 90 از دوشنبه
فيليپين لرزيد
ريزش معدن در تركيه



آغاز فروش بليت هاي نوروزي از فردا

فروش سراسري بليت قطارهاي مسافري براي نوروز 90 از ساعت 7 صبح يكشنبه 24 بهمن همزمان در يك هزار نمايندگي فروش در سراسر كشور آغاز مي شود.
مديرعامل شركت قطارهاي مسافري رجا با اعلام اين خبر گفت: فروش بليت قطارهاي مسافري نوروز در روز 24 بهمن براي محورهاي شمال (ساري، گرگان و...)، شمال غرب و آذربايجان (زنجان، ميانه، تبريز، مراغه و...) همچنين قطارهاي ساري- مشهد، قزوين- مشهد- تبريز- مشهد، زنجان- مشهد، كرج- مشهد و بالعكس است.
به گزارش پايگاه اينترنتي شركت قطارهاي مسافربري رجا، ناصر بختياري افزود: ساعت 7 صبح 25 بهمن، فروش بليت براي محورهاي جنوب (اراك، انديمشك، اهواز، خرمشهر و...)، جنوب شرق (يزد، كرمان، بندرعباس، اصفهان و...) و قطارهاي اراك- مشهد، اهواز- مشهد، قم- مشهد، كاشان- مشهد، اصفهان- مشهد، شيراز- مشهد، يزد- مشهد، بندرعباس- مشهد، كرمان- مشهد و بالعكس آغاز مي شود. وي گفت: ساعت 7 صبح 26 بهمن نيز بليت براي قطارهاي مسافري محور خراسان، طبس، خواف و بالعكس به فروش مي رسد.
مديرعامل رجا اظهار داشت: فروش بليت قطارهاي مسافري براي نوروز 90 با افزايش قابليت هاي مركز رايانه اي فروش بليت ها و توسعه امكانات مربوطه از طريق سيستم فروش جديد (Online2)، به منظور سهولت دسترسي هموطنان به بليت انجام مي شود.
مديرعامل شركت قطارهاي رجا در خصوص فروش بليت قطارهاي بين المللي (دمشق و استانبول) خاطرنشان كرد: فروش بليت اين قطارها با هماهنگي كشورهاي سوريه و تركيه بعد از پيش فروش بليت قطارهاي داخلي، ساعت 8 صبح 27 بهمن آغاز مي شود.
بختياري فروش امسال بليت هاي نوروزي را ويژه دوره زماني 25 اسفند تا 15 فروردين اعلام كرد و گفت: به هر متقاضي يك كوپه و حداكثر به تعداد اعضاي خانواده با ارائه شناسنامه سرپرست خانوار بليت فروخته مي شود و همچون سال هاي گذشته فروش هرگونه بليت گروهي و دسته جمعي براي تاريخ هاي ياد شده ممنوع است.
وي از همه خريداران بليت قطار خواست بلافاصله بعد از صدور بليت، همه مشخصات بليت را كنترل كنند و در صورت مشاهده هرگونه مغايرت، در همان لحظه به قسمت فروش اطلاع دهند تا اصلاحات لازم انجام شود.
مديرعامل شركت رجا از همه متقاضيان خريد بليت قطار خواست از خريداري بليت غيرهمنام، مخدوش و خارج از سامانه رسمي فروش بليت كه از نظر اين شركت باطل محسوب مي شود، جداً خودداري كنند تا هنگام سفر و كنترل بليت در ايستگاه ها و قطارها دچار مشكل نشوند.
بختياري گفت: متقاضيان بليت مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص فروش هاي نوروزي اعم از موجودي بليت، قيمت بليت، نشاني مراكز فروش و ... يا اعلام نظر، انتقاد و شكايت در زمينه فروش بليت قطار در طول شبانه روز با سامانه ارتباط با مشتري رجا تلفن 139 يا پيامك 3000139 ارتباط برقرار كنند يا به سايت WWWrajair مراجعه نمايند.

 



فروش بليت هواپيماي توپولف از اول اسفند ممنوع شد

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري با ارسال نامه اي به شركت ها و دفاتر خدمات مسافرت هوايي و ايرلاين ها، به آنها اعلام كرد كه فروش بليت هاي توپولف هاي 154 از اول اسفند، ممنوع است و با خاطيان برخورد قانوني مي شود.
كاپيتان رضا نخجواني با تاكيد دوباره بر اين كه تمامي توپولف هاي 154 ناوگان هوايي كشور تا 30 بهمن ماه سال جاري قطعا زمين گير خواهند شد، خطاب به دفاتر خدمات مسافرت هوايي و شركت هاي هواپيمايي، اظهار داشت: با توجه به حذف و خروج هواپيماهاي توپولف
(154-tu) از ليست ناوگان هوايي كشور از يكم اسفندماه سال جاري مقتضي است از هرگونه ايجاد تعهد و فروش بليت بر روي هواپيماهاي مذكور از تاريخ ياد شده خودداري كنند.
وي تاكيد كرد: در خصوص الزام زمين گيري توپولف ها چندين دستورالعمل به شركت هاي هواپيمايي داخلي كه در ناوگان خود داراي توپولف هستند، ابلاغ شده است.
نخجواني، اذعان داشت: بديهي است در صورت فروش بليت توپولف از تاريخ مذكور توسط ايرلاين ها و دفاتر خدمات مسافرت هوايي، پرونده آن شركت يا دفتر حسب مورد در كميته هوانوردي يا كميته فني مطرح و تمامي مسئوليت ها و عواقب ناشي از آن متوجه آن شركت يا دفتر خاطي خواهد بود.
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري خاطرنشان كرد: در آخرين ابلاغيه طي ارسال نامه اي به شركت هاي هواپيمايي ايران ايرتور، كيش اير، تابان و كاسپين بر انقضاي تاريخ فعاليت هواپيماهاي توپولف 154 از سي ام بهمن ماه سال جاري تاكيد شده است.
نخجواني اظهار داشت: در اين نامه خطاب به شركت هاي هواپيمايي مذكور اعلام شده است كه با توجه به اعلام قبلي سازمان هواپيمايي كشوري مبني بر الزام خروج توپولف ها از ناوگان هوايي كشور، از برنامه ريزي و ايجاد تعهد براي ادامه پرواز با هواپيماهاي مذكور از يكم اسفندماه سال جاري جدا خودداري كنند.
كاپيتان نخجواني تصريح كرد: بديهي است در صورت ايجاد تعهد و فروش بليت اين هواپيماها به مسافران، تمامي مسئوليت ها و عواقب ناشي از آن متوجه شركت هاي هواپيمايي مذكور خواهد بود.
بنابراين گزارش به دنبال دستورالعمل سازمان هواپيمايي كشوري، خروج تدريجي توپولف هاي 154 از ناوگان هوايي كشور، طبق توافق با ايرلاين ها صورت گرفته است و شركت هاي هواپيمايي ملزم شدند با ارائه برنامه خروج هواپيماهاي مذكور، نسبت به جايگزيني ناوگان خود اقدام كنند.

 



مهار آتش در بازار حضرتي تهران

آتش نشانان 4 ايستگاه آتش نشاني در عملياتي آتش سوزي كارگاه كفاشي در بازار حضرتي را مهار و از سرايت آن به ساختمان هاي مجاور جلوگيري كردند.
به گزارش ايسنا با تماس شهروندان با سامانه 125 ستاد فرماندهي آتش نشاني آتش نشانان ايستگاه هاي 7، 1، 4 و 97 به محل حادثه در بازار حضرتي اعزام شدند.
غلامرضا ترحمي معاون عمليات منطقه يك گفت: آتش سوزي در يك ساختمان 2 طبقه با كاربري توليدي كفش در حال سوختن و كانون آتش سوزي در طبقه دوم بود كه انفجار بشكه هاي تينر در كارگاه، عمليات را براي آتش نشانان با دشواري همراه كرده بود.
وي افزود: آتش نشانان به دو گروه عملياتي تقسيم شده و پس از قطع جريان برق و گاز ساختمان و كشيدن لوله آبرساني با پوشيدن دستگاه تنفسي از دو جهت به كانون آتش سوزي حمله ور شده و درمدت زمان كوتاهي آتش سوزي را مهار و از سرايت آن به شيرواني و ساختمان هاي مجاور جلوگيري كردند.
ترحمي در مورد عمليات نجات توانستند دو كارگر از درون كارگاه اضافه كرد: آتش نشانان در جريان مهار آتش دو كارگر را كه از ترس به پشت بام مجاور پناه برده بودند، نجات دهند.علت اين آتش سوزي توسط كارشناسان آتش نشاني در دست بررسي است.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري سارق 19 ساله
اصفهان- خبرنگار كيهان:در پي وقوع چندين فقره سرقت در شهرستان اصفهان مأموران كلانتري 17 فرماندهي اين شهرستان به يك سارق 19 ساله افغاني كه داراي سابقه كيفري نيز بود مظنون و وي را دستگير كردند.متهم ضمن اعتراف به عمل بزهكارانه خود به 85 فقره سرقت از مغازه هاي شهروندان و 24 فقره سرقت از اماكن خصوصي در حوزه شرق اصفهان اقرار كرد.
رد رشوه 3 ميليون ريالي
اصفهان- خبرنگار كيهان: مأموران يگان امداد پليس اصفهان در حين گشت زني به خودرويي مشكوك و آن را متوقف كردند.
در بازرسي از خودرو مقداري مواد مخدر شيشه كشف شد و در اين بين متهم قصد رشوه دادن به مأموران را داشت كه مأموران با مناعت طبع خود ضمن رد مبلغ مذكور متهم را تحويل مراجع قضايي دادند.
چهره نگاري دست زورگير را رو كرد
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، در پي شكايت تعدادي از رانندگان مبني بر اينكه فردي جوان با كرايه دربست خودرو پس از طي مسافتي از مسير با تهديد چاقو و ايجاد ضرب و شتم راننده رابه مسير فرعي كشانده و اقدام به سرقت اموال راننده و اشياء داخل خودرو مي كرد، اين موضوع در دستور كار قرار گرفت و كارآگاهان با انجام چهره نگاري به كمك مالباختگان و با انجام اقدامات اطلاعاتي طي يك اقدام ضربتي متهم را دستگير كردند.
دستگيري سارقان مسلح
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا به دنبال دريافت چند شكايت در خصوص وقوع سرقت هاي مسلحانه خودرو در شهر اهواز اكيپي از كارآگاهان وارد عمل شدند. كارآگاهان با انجام چهره نگاري و با استفاده از بانك اطلاعاتي توانستند سارقان سابقه داري را كه داراي سابقه سرقت مسلحانه از طلافروشي بودند دستگير كنند و نهايتاً اين متهمان به سرقت هاي مسلحانه خود اعتراف كردند.
غرق شدن دو كودك
برازجان- خبرنگار كيهان: پس از غيبت طولاني دو پسربچه 5 ساله كه مادرانشان به خيال اينكه آنها در حال بازي در منزل هستند مشخص شد كه اين دو پسربچه به خارج از منزل رفته و بازيشان را كنار چاله آب ادامه مي دهند كه در اين حين در چاله آب افتاده و غرق مي شوند. تلاش مادران براي نجات جان فرزندان خود بي ثمر بوده و با وجود تلاش هاي بسيار پزشكي، اين دو پسربچه جان خود را از دست دادند.
سرقت مجدد پس از آزادي
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، به دنبال گزارشاتي مبني بر سرقت به عنف از مغازه و عابران و ادعاي مالباختگان مبني بر اينكه سارقان با قمه و ايجاد رعب و وحشت اقدام به سرقت اموال آنها نموده اند، پرونده در دستور كار كارآگاهان قرار مي گيرد كه كارآگاهان با انجام چهره نگاري و استفاده از بانك اطلاعاتي دو نفر از سارقين سابقه دار را شناسايي و دستگير مي كنند و در بازجويي به ده ها فقره سرقت به عنف با استفاده از سلاح هاي سرد و همدستي دو نفر ديگر اعتراف كردند.
دستگيري سارقان كيف قاپ
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، دو سارق كه طعمه هاي خود را كه اكثراً خانم ها بودند در مسيرهاي خلوت گير آورده و از پشت سر اقدام به سرقت كيف مي كردند دستگير شدند.
كارآگاهان در حين گشت زني در حالي كه از سارقان چهره نگاري كرده بودند آنها را در حين پرسه زني دستگير كردند.

 



20 هزار تاكسي به كپسول آتش نشاني مجهز مي شوند

مدير عامل سازمان آتش نشاني از تجهيز 20 هزار تاكسي تا پايان سال به كپسول آتش نشاني خبر داد.
به گزارش فارس محمدرضا حاجي بيگي از آغاز مرحله دوم تجهيز 20 هزار تاكسي به كپسول آتش نشاني خبر داد وافزود: به طور كلي تا پايان سال 40 هزار تاكسي در سطح شهر به كپسول آتش نشاني مجهز مي شوند.
وي درباره تجهيز تاكسي ها به خاموش كننده هاي آتش نشاني، اظهار داشت: در مرحله اول 20 هزار تاكسي توسط سازمان آتش نشاني به كپسول آتش نشاني تجهيز شد و هم اكنون مرحله دوم تجهيز تاكسي ها آغاز شده كه در پي آن تا پايان سال جاري 20 هزار تاكسي ديگر نيز به اين ميزان اضافه خواهد شد.
حاجي بيگي در ادامه تصريح كرد: تاكنون بخش اعظمي از رانندگان سطح شهر نيز توسط سازمان آتش نشاني از آموزش هاي اطفاي حريق برخوردار شدند.
مدير عامل سازمان آتش نشاني شهر تهران افزود: آموزش هاي اطفاي حريق شامل ارائه لوح هاي فشرده آموزشي و برگزاري كلاس هاي آموزشي براي رانندگان تاكسي بوده كه با نصب خاموش كننده در خودروهايشان، آمادگي هاي لازم فراهم شده تا رانندگان به عنوان آتش نشانان داوطلب بتوانند در منطقه به فعاليت اطفاء حريق بپردازند.

 



چمران رئيس هيئت حل اختلاف مركزي شوراي عالي استان ها شد

مهدي چمران با اكثريت آرا رئيس هيئت حل اختلاف مركزي شوراي عالي استان ها شد.
به گزارش فارس، رفيع آبادي، عضو هيئت حل اختلاف مركزي شورا گفت: مهدي چمران، رئيس شوراي عالي استانها و حيدرپور، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اكثريت آرا اعضاي هيئت حل اختلاف مركزي با عنوان رئيس و نايب رئيس اين هيئت انتخاب شدند. به گفته وي، جلسه روز دوشنبه 18 بهمن 1389 هيئت حل اختلاف مركزي، در غياب 3 عضو برگزار شد.
عضو هيئت رئيسه شوراي عالي استانها ادامه داد: انتخاب رئيس و نايب رئيس هيئت حل اختلاف مركزي در دستور كار اين جلسه قرار داشت كه با پيشنهاد اكثريت اعضاي اين هيئت، مهدي چمران را به عنوان نامزد رياست اين هيئت معرفي كردند كه پس از رأي گيري با اكثريت آرا وي رئيس هيئت حل اختلاف مركزي شدند.
رفيع آبادي گفت: به پيشنهاد جمع حاضر در جلسه، حيدرپور، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي به عنوان گزينه نايب رئيسي پيشنهاد شد كه با اجماع آرا به اين سمت منصوب شدند.هيئت حل اختلاف مركزي به منظور رسيدگي به شكايات مبني بر انحراف شوراها از وظايف قانوني تشكيل مي شود كه متشكل از 3 عضو از نمايندگان شوراي عالي استانها، معاون دادستان كل كشور، معاون ديوان عالي اداري كشور، معاون وزير كشور، معاون رئيس جمهور و 2 نفر از نمايندگان كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي است.

 



حسين آبادي خبر داد هزينه 800 ميليون دلاري ايران براي انسداد مرزها

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر گفت: ايران تاكنون بيش از 800 ميليون دلار تنها براي انسداد مرزها هزينه كرده و اين در حالي است كه كمك سازمان هاي بين المللي حتي به يك ميليون دلار نيز نمي رسد.
سردار حميدرضا حسين آبادي افزود: سازمان هاي بين المللي به اندازه تلاش ايران در كشور ما سرمايه گذاري نمي كنند و در واقع ايران بيشترين تلاش را بر عليه قاچاق مواد مخدر در منطقه مي كند و از كمترين پشتيباني بين المللي برخوردار مي شود.
وي گفت: 60 درصد از توليد مواد مخدر افغانستان كه از مسير بالكان ترانزيت مي شد با اقدامات پليس كشور ما به 30 درصد كاهش يافت.
حسين آبادي به ناامني موجود در مرزهاي 2 كشور افغانستان و پاكستان اشاره كرد و گفت: به دليل ضعف حاكميت پليس در مرزهاي غربي افغانستان و پاكستان، پليس جمهوري اسلامي ايران در مرزها به جاي 2 كشور مرزباني مي كند.

 



پسر گمشده بعد از 30 سال مادرش را پيدا كرد

پسري كه از 30 سال قبل به علت كينه مادربزرگش از مادرش جدا شده بود با عنايت امام رضا(ع) مادرش را پيدا كرد.
به گزارش فارس يكي از روزهاي سال 59 و در يكي از بيمارستان هاي شهر اروميه، زن جواني نوزاد پسر خود را به دنيا آورد اما مدت كوتاهي بعد از زايمان، به دنبال يك كينه توزي فرزندش را از دست داد.
مادرشوهر اين زن بعد از زايمان به دلايل مختلفي خواستار جدايي اين زوج شد و وقتي كه با مخالفت آنها رو به رو شد، در اقدامي عجيب نوه خود را ربود و به خانواده ديگري كه در مشهد زندگي مي كردند، فروخت.
بعد از آن هم، مادر شوهر به خواسته اصلي خود يعني جدايي پسر خود از عروسش رسيد، اما زن جوان از همان زمان به دنبال فرزند خود رفت.
سال ها از اين جدايي گذشت و پسرجوان بعد از 15 سالگي هويت اصلي خود را شناخت و از آن موقع به دنبال يافتن نشانه اي از گذشته مبهم خود رفت.
مدتي قبل، اين پسر كه در حال حاضر جواني 30 ساله است، به حرم امام رضا(ع) رفت و به امام متوسل شد تا خانواده واقعي خود را پيدا كند و از اين سرگشتگي رهايي يابد.
او در حرم امام رضا(ع) با فردي آشنا شد و آن فرد با توجه به تنها سرنخي كه از خانواده اصلي جوان يعني، برگه ترخيص از بيمارستان محل تولد بود، شروع به تجسس كرد و در نهايت و در كمال ناباوري مادر اين جوان را پيدا كرد. ابتدا اين زن يكي از گزينه هاي احتمالي پيش روي اين جوان بود اما وقتي اطلاعات لازم درباره زمان ولادت و همچنين محل تولد به دست آمد، مشخص شد كه او مادر واقعي اين جوان است. طبق برنامه ريزي هاي انجام شده قرار است اين مادر و فرزند بعد از 30سال در تهران همديگر را در آغوش بگيرند.

 



مديركل اشتغال و كارآفريني سازمان بنياد شهيد خبر داد
 استخدام رسمي فرزندان شهدا در ادارات دولتي

مديركل اشتغال و كارآفريني سازمان بنياد شهيد گفت: از ابتداي سال 1390 همه فرزندان شهدا كه در دستگاههاي اجرايي به كار اشتغال دارند، استخدام رسمي مي شوند.
به گزارش فارس، علي حيدرشيرآوند در همايش تبلور اشتغال ايثارگران در دولت كارآفرين با اشاره به ابلاغ آيين نامه ساماندهي اشتغال فرزندان شاهد و ايثارگر و جانبازان 25درصد به بالا در سراسر كشور اظهار داشت: براساس اين آيين نامه تمام دستگاههاي مشمول ماده 5 قانون مديريت كشوري، مكلف هستند حداقل 25درصد سهميه استخدامي خود را به فرزندان شاهد و فرزندان جانباز 25درصد به بالا كه توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران به آنها معرفي مي شوند، اختصاص دهند.
وي تصريح كرد: در تبصره يك اين آيين نامه، بنياد شهيد و امور ايثارگران سراسر كشور موظف هستند فرزندان شاهد و جانباز 25 تا 70 درصد را به ادارات دولتي و غيردولتي براي استخدام معرفي كنند.
شيرآوند خاطرنشان كرد: دستگاهها مكلفند از محل سهميه هاي استخدامي خود نسبت به استخدام رسمي فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر در مشاغل حاكميتي كه به صورت قراردادي يا پيماني مشغول انجام كار هستند، اقدام نموده و همچنين نسبت به استخدام پيماني فرزندان قراردادي در مشاغل غيرحاكميتي اقدام لازم را به عمل آورند.

 



انواري: مستمري مددجويان كميته امداد تا پايان بهمن پرداخت مي شود
<
br>سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) از پرداخت كل مطالبات مستمري بگيران كميته امداد امام خميني(ره) تا پايان بهمن ماه خبر داد.
حسين انواري در حاشيه افتتاح مركز فعاليت هاي نوين مديريت خدمات مددكاري روز پنج شنبه برگزار شد در جمع خبرنگاران تاكيد كرد: 100 هزار خانوار تحت پوشش امداد قرار دارند دو ماه آذر و دي حقوق دريافت نكرده اند كه تا پايان بهمن ماه به حساب آن ها واريز خواهد شد.
وي با بيان اينكه هر ماه 75 ميليارد تومان از محل خزانه دولت به حساب خانواده هاي مددجو واريز مي شود، گفت: همچنين يارانه ها طبق برنامه دولت به حساب سرپرستان خانوار واريز و امداد هيچ دخل و تصرفي در واريز يارانه ها ندارد.
عضو شوراي مركزي كميته امام درباره پرداخت مستمري به مددجويان در سال آينده گفت: پرداخت مستمري همچنان از طرف امداد انجام مي شود و هنوز برنامه اي درخصوص پرداخت از سوي دولت اعلام نشده است.
همچنين در اين مراسم ساختمان مركز فعاليت هاي نوين خدمات مددكاري و مشاوره اي امداد افتتاح شد.
وي ادامه داد: از فعاليت هاي نوين مديريت خدمات مددكاري اين مركز مي توان به ارائه خدمات مشاوره اي، شناسايي، پذيرش و مددكاري نام برد و اين مجموعه آمادگي دارد با راه اندازي اين مركز خدمات مختلفي را به مددجويان و نيازمندان ارائه دهد به طوري كه افراد اشاره شده مي توانند در كمترين زمان ممكن به اين مركز مراجعه و خدمات مختلف دريافت كنند.
انواري اضافه كرد: در آينده مركز فعاليت نوين مديريت خدمات مددكاري به صورت شبانه روزي خواهد شد.
سرپرست كميته امداد افزود: چنانچه فردي از استان هاي ديگر در اين جا حضور پيدا كند، بايد بررسي صورت گيرد كه چرا وي به اين محل مراجعه كرده و در واقع چه دليلي داشته كه مدير كل استان نتوانسته مشكل وي را برطرف كند و در واقع اين مركز عملكرد ادارات به امداد در استان هاي مختلف را ارزيابي مي كند.

 



دستگيري جيب بر اتوبوس هاي بي آرتي

جيب بر سابقه دار اتوبوس هاي بي آرتي دستگير شد.
به گزارش ايسنا، چندي پيش مأموران كلانتري 129 جامي از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 درجريان خبر دستگيري يك جيب بر در ايستگاه اتوبوس هاي بي آرتي در ابتداي خيابان رودكي قرار گرفتند.
با حضور مأموران كلانتري 129 جامي در محل حادثه و انجام بررسي هاي مقدماتي مشخص شد كه اين متهم در حين ارتكاب سرقت توسط مأموران پليس مترو ايستگاه انقلاب كه پس از پايان ساعت كاري خود در حال بازگشت به منزل بوده اند، شناسايي و دستگير شده است.
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه يكم دادسراي ناحيه 11 تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز تحقيقات از متهم كه عليرضا نام داشت، وي به چندين فقره جيب بري در ايستگاه هاي اتوبوس خيابان آزادي اعتراف كرد؛ كارآگاهان در ادامه تحقيقات خود و با بررسي سوابق مجرمان سابقه دار اطلاع پيدا كردند؛ عليرضا از مجرمان سابقه داري است كه پيش از اين نيز در سال هاي 79 و 85 به اتهام ارتكاب جيب بري، حمل و نگهداري مواد مخدر دستگير و روانه زندان شده اما در آخرين بار، پس از آزادي از زندان به سمت مصرف مواد مخدر بازگشته و براي تأمين هزينه مواد مورد نياز خود اقدام به سرقت از مسافران پايانه هاي مسافري و ايستگاه هاي اتوبوس و مترو در سطح شهر تهران بويژه در منطقه غرب كرده است.
سرهنگ حسين خان بابايي، رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ، گفت: با توجه به شناسايي تعدادي از مالباختگان و همچنين اعترافات صريح متهم درباره ارتكاب سرقت هاي متعدد از مسافران درون شهري در سطح شهر تهران دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم، براي شناسايي مالباختگان صادر شده است.
وي از كليه مالباختگاني كه موفق به شناسايي متهم شده اند دعوت كرد تا براي پيگيري يا طرح شكايات به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان امام خميني(ره)، خيابان 12 فروردين مراجعه كنند.
بابايي از شهرونداني كه از اقدامات مجرمانه متهم اطلاعاتي در اختيار دارند خواست تا اطلاعاتشان را از طريق شماره تماس 21866046 در اختيار كارآگاهان پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

 



پيش بيني سازمان هواشناسي اغلب نقاط كشور باراني است

سازمان هواشناسي در شبانه روز آينده آسمان باراني را براي اغلب نقاط كشور پيش بيني كرد.
به گزارش اين سازمان، طي 24 ساعت آينده دو سامانه بارشي كه شمال و جنوب كشور را فرا گرفته است موجب مي شود تا اكثر مناطق كشور شاهد بارش برف و باران، وزش باد و كاهش دما باشند.
بنابه اين گزارش، سامانه فعال در بخش شمالي كشور در 24 ساعت آينده در مناطق شمال غرب، سواحل شمالي، شمال شرق، دامنه هاي رشته كوه البرز، مناطقي از غرب، مركز و جنوب غرب همچنان فعال خواهد بود كه شدت بارشها در سواحل غربي و مركزي خزر است.اين گزارش حاكيست: شدت بارش سامانه جنوبي نيز امروز در سيستان و بلوچستان است و فردا كاهش دما در نوار شرقي رخ مي دهد.

 



صبح ديروز به وقوع پيوست انفجار خط انتقال گاز در قم

انفجار همزمان سه خط لوله يك هزار پوندي گاز در ساعت پنج و 50 دقيقه صبح جمعه در منطقه اراضي طرلاب، قم را لرزاند.
به گزارش خبرگزاري مهر از قم، انفجار همزمان سه خط لوله يك هزار پوندي گاز در 25 كيلومتري شمال منطقه سلفچگان، قم را لرزاند و آسمان بخش وسيعي از جنوب غربي قم به شدت قرمز شد.
اين حادثه كه با لرزش و صداي عجيب همراه بود، حدود يك دقيقه به طول انجاميد و پس از آن نيروهاي امداد و آتش نشاني به محل حادثه اعزام شدند.
بهرامي، معاون امداد و نجات استان قم نيز از ارائه اطلاعات تكميلي به خبرنگار مهر در قم خودداري كرد و تنها بيان داشت هم اكنون نيروهاي هلال احمر در منطقه انفجار حضور دارند.
اين انفجار موجب وحشت و نگراني مردم قم شد و تا لحظه مخابره اين خبر، به دليل عدم اطلاع رساني مناسب در اين خصوص، پخش شايعه ها در بين مردم رو به گسترش بوده است.

 



ثبت نام دوباره كنكور 90 از دوشنبه

داوطلبان كنكور سال 90 كه تاكنون موفق به ثبت نام نشده اند، مي توانند از 25 بهمن ماه اينترنتي براي ثبت نام در كنكور اقدام كنند.
به گزارش مهر، آن دسته از متقاضياني كه به هر دليل در تاريخ هاي تعيين شده براي ثبت نام موفق به ثبت نام در آزمون سراسري سال 90 نشده اند مي توانند از 25 بهمن تا دوم اسفندماه به آدرس wwwsanjeshorg مراجعه و ثبت نام كنند.همچنين براساس اعلام سازمان سنجش، داوطلباني كه ثبت نام كرده اند اما موفق به اعلام علاقمندي خود به دانشگاه پيام نور و مؤسسات غيرانتفاعي نشده اند نيز مي توانند در تاريخ مقرر نسبت به وارد كردن اطلاعات خود اقدام كنند.
بنا به اين گزارش، آن دسته از متقاضياني كه علاقمند به شركت در گروه هاي آزمايشي هنر يا زبان هاي خارجي بوده اما علاقه مندي خود را در مرحله ثبت نام اعلام نكرده اند، تنها تا دوم اسفند فرصت دارند با مراجعه به سايت سازمان سنجش گزينه هاي مورد نظر خود را تكميل كنند.
گروهي از داوطلبان كنكور سال 09 كه در زمان مقرر نسبت به ثبت نام خود اقدام كرده اند مي توانند به منظور اطمينان از اطلاعات ثبت نامي خود به سيستم ويرايش اطلاعات ثبت نامي كه از 52 بهمن ماه تا اسفندماه بر روي سايت سازمان سنجش آموزش كشور قرار خواهد گرفت، مراجعه و پس از مشاهده اطلاعات ثبت نامي در صورت لزوم نسبت به ويرايش اطلاعات براساس دستورالعمل مندرج در سايت اقدام كنند.
به گزارش مهر، پيش از اين 894 هزار داوطلب در كنكور سراسري سال 09 ثبت نام كرده اند.

 



فيليپين لرزيد

موسسه لرزه نگاري و زمين شناسي دانشكده ژئوفيزيك فيليپين در گزارشي از وقوع زمين لرزه اي به قدرت 6/6 ريشتر در يكي از جزاير اين كشور خبر داد.
«دزيدريو كابان ليت» مدير اجرايي لرزه نگاري و زمين شناسي دانشكده ژئوفيزيك فيليپين در اين باره گفت: اين زمين لرزه قدرتمند به شدت 6/6 ريشتر در مقياس امواج دروني زمين، در ساعت 39/22 به وقت محلي در جزيره «جولو» در جنوب اين كشور رخ داد.اين مقام مسئول دپارتمان لرزه نگاري فيليپين در ادامه يادآور شد: مركز اين زمين لرزه 323 كيلومتري جنوب شرقي جزيره «جولو» اعلام شده است.به گزارش ايسنا، در گزارش رسانه هاي دولتي اين كشور كه در خبرگزاري شينهوا نيز منتشر شده است، اين زمين لرزه در اكثر نقاط فيليپين و جزيره «جولو» احساس شده است. با اين حال، هنوز از تعداد تلفات، ميزان خسارت و شمار مجروحان اين زمين لرزه قدرتمند اطلاعي در دست نيست.

 



ريزش معدن در تركيه

روزنامه هاي دولتي تركيه از كشته شدن يك تن و مفقودي چهار تن ديگر در پي فروريختن معدني در اين كشور خبر دادند.
«شوكركوكاتپ» فرماندار استان «قهرمان ماراس» در تركيه در مصاحبه اي با رسانه هاي دولتي اين كشور گفت: اين حادثه زماني رخ داد كه كارگران مشغول حفر معدن زغال سنگ در اين ناحيه بودند كه متاسفانه يك تن در اين حادثه جان خود را از دست داد و چهار تن هم مفقود شدند.به گزارش ايسنا، اين مقام مسئول در ادامه به روزنامه «حريت» يادآور شد: ماموران امداد و نجات و نيروهاي ارتش تركيه براي يافتن مفقودان اين حادثه در محل حضور يافتند، اما تاكنون موفق نشدند از اين افراد اثري بيابند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14