(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 23 بهمن 1389- شماره 19862

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تبعيد آمريكا به حاشيه (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
عاشوراي سامرا (به جاي گفت و شنود)
احمدي نژاد در اجتماع ميليوني راهپيمايان 22 بهمن:
رهبري گرانقدر با تدبير و هوشمندي بار سنگين انقلاب را به دوش مي كشند
آيت الله آملي لاريجاني: حركت مردم در جهان اسلام ادامه حركت انقلاب اسلامي است
فرمانده نيروي دريايي ارتش: ساخت ناوشكن جماران 2 در سال 90 به اتمام مي رسد
چه كسي بايد عذرخواهي كند؟! (خبر ويژه)
اينجا دفتر مركزي حزب مشاركت است صداي ما را از لندن مي شنويد! (خبر ويژه)
فارين پاليسي: آمريكا سرمايه گذار اصلي اغتشاش در ايران بود (خبر ويژه)
سند تازه از مزدوري بهاءالله و كديور افندي براي موساد و ام آي 6 (خبر ويژه)
دي سايت: اسرائيل تنها و تنهاتر مي شود (خبر ويژه)



تبعيد آمريكا به حاشيه (يادداشت روز)

گذشته ايران تبديل به آينده خاورميانه خواهد شد. اين جمله زماني يك پيش بيني درباره تحولات آينده به حساب مي آمد و موافقان و مخالفاني داشت. امروز اما اين جمله فقط يك توصيف است نه پيش بيني. توصيف آنچه جلوي چشم همگان مي گذرد و البته باز هم موافقان و مخالفاني دارد. منتها اين بار مخالفاني هراسان و نااميد كه همه فكر و ذكرشان اين است كه اگر نمي توانند جلوي اين روند را بگيرند لااقل آن را كند كنند يا از دامنه نفوذ و گستره اش بكاهند و موافقاني سرخوش و اميدوار كه اكنون تازه احساس مي كنند راهي مطمئن با دورنمايي روشن براي پيمودن يافته اند.
اين بحث كه آيا انقلاب مردم مصر و پيش از آن انتفاضه مردم تونس، يك حركت اسلامي است و از انقلاب اسلامي مردم ايران و نظامي كه 30 سال است بر مبناي آن پايه گذاري شده الگو گرفته اگرچه بسيار كليدي است ولي جاي بحث و جدل چنداني ندارد. روشن است كه مردم مصر و تونس براي آغاز حركت نياز به يك عامل بسيار نيرومند برانگيزاننده در ذهن خود داشته اند و پس از آغاز حركت هم براي آنكه رنج ها و فشارهاي ناشي از مبارزه با ديكتاتورهايي بي رحم را تاب بياورند محتاج آن بوده اند كه دائما به مدلي آرماني در ذهن خود مراجعه كنند. ترديدي نيست كه خشم ناشي از سيطره چند دهه اي خودكامگي و تحقير بي امان توده ها از جانب ديكتاتورهاي متكبر و البته فرومايه، انگيزه اي مهم در اين ميان بوده است اما تاريخ معاصر به ياد ندارد كه گرسنگي و رنج اقتصادي يا طلب زندگي مرفه بي آنكه يك ايدئولوژي محكم آن را پشتيباني كند، باعث شعله ور شدن يك انقلاب شده باشد. نگاهي به ابعاد حركتي كه اكنون در مصر آغاز شده و در شرف به نتيجه رسيدن است جاي شبهه اي باقي نمي گذارد كه خيزشي چنين عظيم را جز نيروي ايمان و باور ديني نمي تواند به وجود بياورد و به پيش ببرد. علاوه بر اين، همچنان كه بسياري از انديشمندان مصري در روزهاي گذشته به صراحت گفته اند آنچه به آنها نيرو بخشيده و گام هاي آنها را استوار كرده اين است كه مي بينند يك الگوي موفق از استقلال متكي به آموزه هاي ديني پيش چشم آنها وجود دارد كه توانسته 30 سال تمام توطئه ها و كينه توزي هاي آمريكا را تاب بياورد و روز به روز قدرتمندتر شود. ترديدي نيست كه اگر اين مدل و آن باور وجود نداشت، منبعي هم نبود كه «جرئت و شهامت» لازم براي اين خيزش عظيم را فراهم كند. توجيهات سكولار براي تبيين اين حركت عظيم بسيار فقير و كم مايه است. اينكه ميليون ها نفر جان خود را كف دست بگيرند، 16 شبانه روز در محاصره تانك ها كف خيابان بمانند و شعار خود را از «مبارك برو» به «مرگ بر مبارك» تغيير بدهند، مسلما هدفي بزرگتر و ارجمندتر از طلب نان دارد و اين حقيقتي است كه اگر چشم بر آن بسته شود تنها اتفاقي كه افتاده اضافه شدن يك اشتباه محاسباتي جديد به خروارها اشتباه محاسباتي آمريكايي ها و همدستانشان درباره حال و روز منطقه است. همان اشتباهي كه روز پنج شنبه جيمز كلاپر مدير اطلاعات ملي آمريكا و لئون پانتا رييس سازمان سيا در مقابل اعضاي كميته اطلاعاتي مجلس نمايندگان به آن اعتراف كردند اما هنوز معلوم نيست از آن به اندازه كافي درس گرفته باشند.
نگاه به تحولات خاورميانه از منظر راهبردي روش ديگري است كه به دقت نشان مي دهد منشا اين زلزله بزرگ كجاست. لئون پانتا رييس سيا گفته است سال گذشته بيش از 400 گزارش اطلاعاتي مطالعه كرده كه همه آنها مي گفته اند منطقه خاورميانه در شرف تغيير است. اما او نگفته كه پس چرا نتوانسته حادثه اي چنين عظيم را كه امام خميني بيش از 30 سال پيش با جزئيات از آن خبر داده بود پيش بيني كند. علاوه بر اين نه پانتا و نه كلاپر نگفته اند كه اگر واقعا حدس مي زده اند كه چنين تحولاتي در راه باشد پس چرا در مقابل آن هيچ اقدامي انجام نداده اند و اكنون سير پرشتاب حوادث است كه آنها را به اين سو و آن سو مي كشد بي آنكه بدانند چه مي كنند و چند دقيقه بعد بايد منتظر چه چيزي باشند. اين ادعاهاي بزرگ آدمي را به ياد آن چند بار ديگري مي اندازد كه دستگاه هاي عريض و طويل اطلاعاتي آمريكا قادر به پيش بيني حوادثي بسيار بزرگ كه حتي مردم عادي هم از آن باخبر بوده اند، نشده اند و ثابت مي كند كه ناتواني ذهني آمريكا در تحليل درست حوادث منطقه سابقه دار است.
نخستين مورد انقلاب اسلامي ايران بود كه همه اسناد موجود نشان مي دهد آمريكايي ها در مقابل آن غافلگير شدند. يكي از آخرين اسنادي كه در اين مورد منتشر شده سخنان اوري لوبراني مشاور موشه يعلون معاون نخست وزير اسراييل و آخرين سفير رژيم اشغالگر قدس در ايران است. وي در سخنراني كه اواخر سال گذشته در بنياد دفاع از دموكراسي هاي واشينگتن(FDD) انجام داده مي گويد چند هفته قبل از سقوط محمدرضا پهلوي با سفير آمريكا در تهران ملاقات كرده و او مطلقا حاضر نشده اين موضوع را بپذيرد كه حكومت پهلوي رو به زوال است. لوبراني مي گويد مشكل آمريكايي ها اين است كه هيچ وقت نتوانسته اند بفهمند ايران چه جور جايي است و مردم آن چگونه فكر مي كنند. مورد دوم هم فتنه سال 88 در ايران است. جوزف فيتساناكيس گزارشگر ويژه فارين پاليسي در امور اطلاعاتي در همان هفته هاي اول بعد از 22 خرداد 88 در مقاله اي بسيار مهم كه متاسفانه كم مورد توجه قرار گرفته است نوشت تحليلگران سازمان سيا با شنيدن صداي الله اكبر از پشت بام برخي خانه ها در ايران به اين تحليل رسيده اند كه اتفاقات سال 57 در حال تكرار است و نظام جمهوري اسلامي رفتني است! اگرچه اين خوش خيالي خيلي زود زايل شد اما همين كه تحليلگران سيا باز هم نتوانسته بودند الله اكبر واقعي را از نوع بدلي و قلابي آن تشخيص بدهند نشان مي داد كه از 30 سال پيش تا حالا پيشرفتي نكرده اند. نمونه مصر آخرين موردي است كه نشان مي دهد آمريكايي ها در فهم وقايع خاورميانه تا چه حد كودن هستند. تلاش براي تبديل انقلاب به رفورم و جايگزين كردن يك مهره با مهره ديگر، و بعد همراه نشان دادن خود با مردم (كاري كه اوباما ديشب انجام داد)چنان كه گويي در اين 30 سال همه كور و كر بوده اند و هيچ كس نديده است كه چگونه آمريكا روي مبارك به عنوان يك سرمايه استراتژيك حساب مي كرد همه نشان دهنده اين است كه آمريكايي ها نتوانسته اند به عمق آنچه در مصر مي گذرد و از اين پس به سراسر منطقه سرايت خواهد كرد، پي ببرند.
در واقع قضيه بسيار فراتر از عدم پيش بيني است. اينكه آمريكايي ها نمي توانند بفهمند در منطقه چه خبر است و قادر به پيش بيني تحولات نيستند تازه اول ماجراست. اصل داستان بسيار عميق تر از اين است.
نخست اينكه بدون شك خاورميانه ديگر هرگز چنان نخواهد بود كه پيش از اين بود. جغرافياي سياسي خاورميانه به سرعت دگرگون خواهد شد و انقلاب مصر به همه ديكتاتوري هاي وابسته منطقه سرايت خواهد كرد. اعضاي تيم امنيت ملي اوباما احتمالا 15 روز است كه نخوابيده اند اما بايد خود را براي بي خوابي هاي بسيار بيشتر از اين آماده كنند. اگر يك جرقه كوچك در تونس آتشي چنين عظيم در مصر برانگيخته بدون شك اين آتش به طوفاني مهيب در سراسر خاورميانه تبديل خواهد شد. كابوس ديكتاتورها تازه آغاز شده است. منافع حياتي آمريكا دچار چنان آسيبي خواهد شد كه بعيد است تا سال هاي طولاني بتوانند ابعاد آن را حتي برآورد كنند چه رسد به اينكه راه چاره و درماني بيابند. هنوز معلوم نيست كه آمريكايي ها با مصيبتي به نام سقوط رژيم مبارك چه خواهند كرد. بهترين كار اين است كه اسراييل را به حال خود رها كنند و بار كنند و از خاورميانه بروند. اما سناريوهاي احمقانه تري هم هست كه احتمالا با سيستم ذهني آمريكايي ها سازگارتر است. يك سناريو آغاز يك قشون كشي نظامي جديد به منطقه و اشغال نقاط استراتژيك مانند كانال سوئز و صحراي سيناست كه اگر اتفاق بيفتد مي توان آن را پايان كار آمريكا در جهان خواند چرا كه اين حماقت در مدت زماني كوتاه آتشي را كه در قاره روشن شده به واشينگتن خواهد كشاند. سناريوي دوم تلاش براي كودتا در مصر است كه بعيد است تا زماني كه مردم هوشيارانه در خيابان ها حضور دارند امكانپذير باشد. سناريوي سوم تلاش براي به راه انداختن كودتاها و ناآرامي هاي جديد در كشورهاي عضو محور مقاومت است كه آن هم البته ايده مسخره اي بيش نيست چرا كه تحولات اخير مصر همه غرب گرايان در سراسر منطقه را در بهت و حيرتي بي مانند فرو برده و امكان هرگونه ابتكار عمل را از آنها گرفته است.
دوم اينكه اسراييل به پايان كار نزديك مي شود. تا همين جا هم اسراييل يك پروژه شكست خورده است كه مدتهاست هزينه هاي آن بر فوايدش غلبه كرده اما از اين به بعد بحران موجوديت اسراييل به يك گرفتاري دائمي براي آمريكا تبديل خواهد شد. اسراييلي ها تازه از اين به بعد است كه مزه محاصره واقعي را خواهند چشيد و خواهند دانست كه قلدري كردن و دست اندازي به سرزمين هاي اسلامي چه تبعاتي مي تواند داشته باشد.
و سوم اينكه نقش بازيگردان ها در منطقه جابجا خواهد شد. آمريكايي ها از اين بعد نقشي جز مديريت حاشيه ها در منطقه نخواهد داشت. مديريت متن تحولات خاورميانه در اختيار ايران به عنوان يگانه منبع الهام و تغذيه حركت هاي ضد آمريكايي در منطقه خواهد بود كه مي تواند الگوهاي آينده سياسي منطقه را ايجاد و مديريت كند. تبعيد آمريكا به حاشيه مهم ترين حادثه ژئوپلتيكي است كه بايد در انتظار آن بود.
مهدي محمدي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤امسال در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به مصداق «زكات العلم نشره» بايد به مردم انقلابي مصر كمك كنيم تا آن ها هم بتوانند راه درست را بپيمايند و در مسيري كه حركت مي كنند و شهيد مي دهند بهترين نتيجه را بگيرند.
يك شهروند
¤من معتقدم كه مردم مصر بايد خودشان را براي مبارزه طولاني تر از اين آماده كنند. چون تا نتوانندمراكز حساس رژيم مبارك را به اشغال خود در بياورند مثلا تا ارتش به آن ها نپيوندد پيروزي بر اين رژيم كه حامي آن آمريكاست كمي مشكل خواهد بود.
شهيدي
¤هر ساله حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن با دستاوردهاي گوناگون و روز افزون و چشمگير علمي، صنعتي، كشاورزي، نظامي، هوافضا، هسته اي بيوتكنولوژي، سلولهاي بنيادي و افتخارات سياسي و بسياري از اين دست همراه است. در سال گذشته شكست فتنه هدايت شده استكبار و مرگ سياسي سران آن نيز از اين رهاورد حضور بود در فجر امسال نيز به بركت حفظ اسلاميت نظام شاهد انقلاب اسلامي و مردمي در مصر، تونس و اردن و ديگر كشورهاي تحت سلطه استكبار هستيم روشن است كه فجرآفرينان مسلمان با اتحاد و پيوستن در صف واحد استكبار را خواهند شكست و مستقل و آزاد نهضت جهاني اسلام را ادامه خواهند داد.
محمودي
¤امروز جوامع غربي تا گردن غرق در فساد و شهوت و بي بندباري غوطه ور است. جرم و جنايت اوج گرفته و بنياد خانواده متزلزل شده است و دنيا تشنه معنويت و عدالت است و تنها انقلاب اسلامي با رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي مي تواند ملت ها را از سلطه امپرياليسم رها سازد.
5010---0913
¤ يكي از ويژگي هاي منافق دورويي و دروغگويي است. اخيرا فرقه سبز اموي اعلام نموده براي حمايت از مردم مصر و تونس درخواست مجوز راهپيمايي در 25 بهمن ماه نموده اند ولي با توجه به عملكرد اين فرقه اگر تقاضاي راهپيمايي براي حمايت از بن علي و مبارك مي كردند احتمالا مجوز مي گرفتند و كسي اتهام دروغگويي به آنها نمي زد!
شفيعي
¤با توجه به ترس و واهمه اي كه بر جان قاچاقچيان و اوباش افتاده است از قوه قضائيه درخواست مي گردد برخورد با اين جانيان را با شدت تداوم بخشند كه مردم پشتيبان آنها و خدا ناظر همه است.
3419---0935
¤متاسفانه برخي هنرمندان فكرشان تنها به پول است . بايد از هنرمندان اخلاقي و مسن كه عمرشان را در فيلم هاي مذهبي گذرانده اند تقدير شود و با مروجان بي بند و باري برخورد شود.
3419---0935
¤شنيدن خبر گمنامي و غريبي شهيد شهسواري اسوه اسيران قهرمان و خبر تشكيل جلسه تجليل از بعضي افراد مشكل دار در عرصه فرهنگ و سينما در كنار هم، دل اصول گرايان را درد مي آورد.
اكبري از تهران و چند تلفن مشابه
¤از مطلب بازخواني سخنان رهبر معظم انقلاب در صفحه سياسي روزنامه بسيار بهره مند شدم. درخواستم اين است كه درباره موضوعات مختلف بيانات معظم له را چاپ كنيد و اين ستون را به صورت سلسله وار ادامه بدهيد.
4360---0919
¤مديران صدا و سيما به جاي اينكه از ماه ها قبل براي مناسبت دهه مبارك فجر دست به تهيه فيلم و برنامه هاي فاخر بزنند، هر سال فيلم هاي تكراري تاريخ مصرف گذشته را پخش مي كنند.
2470---0919
¤از مسئولين موزه «عبرت» كه با صبر و حوصله و بيان وقايع كميته مشترك رژيم منحوس پهلوي بدون خستگي به تشريح نحوه شكنجه هاي مخوف انقلابيون براي آگاهي مردم به ويژه در ايام ا دهه مبارك فجر مي پردازند و هماهنگي خوبي كه براي ديدارها صورت مي گيرد تقدير و تشكر مي شود.
مجيد زماني شاد از دانشگاه علوم پزشكي قزوين
¤تجربه تاريخي ثابت كرده كه ملي گراها، تكنوكرات ها و ليبرال هانتوانسته اند مستقل عمل كنند و وابسته به غرب نشوند ولي برعكس خط ولايت ثبات قدم داشته و به انحراف نيز كشيده نشده است. به همين دليل مورد وثوق و اعتماد ملت ها قرار گرفته است.
9005---0913
¤فريدون شهر اصفهان زمستان بسيار سرد و طولاني دارد مع الوصف در اقليم بندي وزارت نيرو در اقليم 3 قرار گرفته كه عادلانه نمي باشد. درخواست داريم در اين مورد تجديد نظر بشود.
7075---0913
¤حقوق بازنشستگان سال 88 و 89 به دليل اجراي ناقص قانون خدمات كشوري از حقوق بازنشستگان سال 87 و ماقبل كمتر است و به رغم وعده هاي مسئولين تاكنون اصلاح نشده است. از معاون توسعه مديريت و منابع انساني رئيس جمهور درخواست پيگيري و پاسخگويي را داريم.
سيدمحمدعلي اشرف زاده بازنشسته 89
¤در گزارشي كه كيهان در انتقاد از مصوبه مجلس مبني بر اجباري بودن ثبت انتقال خودرو در دفاتر ثبت به مسائل مهمي اشاره شده كه كاملا حقوقي و قابل دفاع است. بنده مي خواهم اضافه بكنم كه دفاتر ثبت با اين مصوبه علاوه بر اينكه درآمدهاي ميلياردي پيدا مي كنند شرايط و بستر تخلفات گوناگون و همچنين گرفتن چندين برابر حق الزحمه ثبت از مردم برايشان فراهم مي شود. مسئولين نبايد نسبت به موضوع بي تفاوت باشند و ساده از كنار قضيه بگذرند.
يوسفي و رحيمي از تهران
¤يكي از بندهاي برنامه پنجساله پنجم كشور مربوط به تعهدات سازمان هاي بيمه گر مي شود. آنها موظف شده اند امتيازهاي بيمه شدگان خود را اعم از دولتي و شخصي يكسان بكنند. از دولت خدمتگزار تقاضا داريم قانون بازنشستگي پيش از موعد را شامل حال بيمه شدگان اختياري نيز بكند و تبعيض موجود را از ميان بردارد.
جباري
¤وقتي شنيدم مسئولين فوتبال با قرارداد 6 ميليون دلاري اقدام به آوردن مربي خارجي براي فوتبال كشور كرده اند سر درد گرفتم. بنده يك جوان بي كار هستم و به همين سبب، ازدواج هم نكرده ام اميدوارم مسئولين بدانند كه بنده چه مي گويم.
سعيدي
¤با نزديك شدن به ايام عيد از اتحاديه قاليشويي بخواهيد نرخ شست وشوي قالي را اعلام كند. دستگاه نظارت كننده نيز به وظيفه قانوني خود عمل نمايد تا اجحافي به مردم نشود.
0485---0935
¤بعضي از برنامه هاي كودك تلويزيون به بهانه شاد ساختن بچه ها حالت رقص پيدا كرده است. بايد دقت كرد كه حريم ها شكسته نشود و برنامه ضمن شاد بودن سالم و غير حرام از آب دربيايد.
يك هم وطن

 



عاشوراي سامرا (به جاي گفت و شنود)

 امروز در سالروز شهادت مظلومانه مولايمان حضرت امام حسن عسكري عليه السلام، اين ستون را به سروده اي از آقاي اسماعيل مهدي پور درباره انفجار حرم مطهر آن حضرت(ع) به دست حراميان اجير شده اختصاص مي دهيم؛
گلدسته هايش با نگاهم آشنا بود
آنگه كه بر تن بود دست عسكريين
روزي كه سر از تن برفت و دست ها ماند
گلدسته ها با خاك يكسان شد دوباره
در ظهر عاشورا اگر دستان عباس
در كربلاي سامرا در قرن حاضر
از انفجار مرقد قدس دو خورشيد
از انگليس دون و آمريكاي ملعون
هان اي جوان مردان قرآني كجاييد
اينجا مزار مادر و باباي مهدي است
تا كي سكوت مرگبار و سازش زشت
اي زادگان حضرت موسي بن جعفر(ع)
اي وارثان خون خورشيد حسيني
هان اي مسلمانان بپا وقت قيام استگويي قنوتي سبز و ذكر ربنا بود
كي لشكر كفار را در شهر جا بود
گويي كه عاشوراي سرخ سامرا بود
اين ظلم از بوش و بلر در عصر ما بود
از پيكر ماه بني هاشم جدا بود
از سامرا سر رفت و دستانش به جا بود
آواي غم، رنگ عزا در ماسوا بود
در جاي جاي اين وطن ماتم به پا بود
اين بارگاه قدس آل مصطفي بود
اين خانه بيتي از بيوتات خدا بود
اين بزدلي ها در شريعت كي روا بود
اي حاميان دين و قرآن و پيامبر(ص)
اي رهروان راه و افكار خميني
دشمن درون خانه خوابيدن حرام است

 



احمدي نژاد در اجتماع ميليوني راهپيمايان 22 بهمن:
رهبري گرانقدر با تدبير و هوشمندي بار سنگين انقلاب را به دوش مي كشند

رئيس جمهور تاكيد كرد رهبري گرانقدر با هوشمندي و تدبير بار سنگين انقلاب را به دوش مي كشند.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران كه به مناسبت 22 بهمن در ميدان آزادي، در خيل جمعيت مردم تهران سخنراني مي كرد، ضمن گراميداشت دهه فجر، با بيان اينكه انقلاب اسلامي يك سال و يك گام ديگر به اهداف خود نزديك شده است، تصريح كرد: بدون ترديد 22 بهمن 57 يك حادثه عظيم در سير تاريخي بشر به سوي قله هاي كمال انساني است.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: مكاتب مادي آمدند با تحقير كردن حقيقت انسان او را تا مرز سقوط و اضمحلال پيش ببرند؛ فقر، تبعيض، جنگ و چپاول را بر ملت ها تحميل كردند اما در اوج يأس و در نقطه شكستن همه اميد بشريت بر همه زمين و جامعه بشري، انقلاب اسلامي آمد، امام آمد، ملت بزرگوار ايران با يك لبيك تاريخي و تاريخساز به امام پيوست و با انقلاب عظيم خود بيداري انساني و جهاني را پايه گذاري كرد و راه احيا و بازيابي كرامت و حقيقت انساني را پيش روي ملت ايران و جامعه بشري قرار داد.
وي در بخش ديگري از صحبت هايش ضمن ابراز اميدواري از فرستادن موجودات زنده به فضا براي آزمايش در سال 90 توسط دانشمندان ايراني تاكيد كرد: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته، اولين انسان ايراني قبل از سال 1400 با دستگاه پرتابگر و تجهيزات ايراني در فضا قرار خواهد گرفت.
رئيس جمهور با اشاره به حضور ايران در زمره معدود كشورهاي داراي فناوري نانو تكنولوژي تصريح كرد: تا قبل از اين، ملت ايران را به پسته و فرش مي شناختند و هر زمان كه مسئولان كشور به ساير كشورها سفر مي كردند، براي همتايان خود، پسته، هنر و فرش ايراني هديه مي بردند اما امروز به نقطه اي رسيده ايم كه در سفرها، علاوه بر پسته و هنر دستي ايراني، يك دستگاه پيشرفته و بسيار مجهز از نانو تكنولوژي و پيشرفت هاي فناوري ايران را به عنوان سوغات ايران به مسئولان ساير كشورها هديه مي دهيم.
وي ادامه سخنان خود را به پيشرفت هاي دانشمندان ايران در عرصه هاي بيوتكنولوژي، ساخت داروهاي جديد و روش هاي درماني جديد از جمله سلول درماني اختصاص داد و با اشاره به قرار گرفتن دانشمندان ايراني در رده هاي برتر جهاني در اين زمينه تصريح كرد: امروز صنعت ملت ايران نيز به سرعت در حال پيشرفت است و طي 5 سال اخير ظرفيت فولاد، سيمان، پتروشيمي، آلومينيوم، مس و صنايع پايه و مادر 2 برابر شده و امروز يك حركت سنگين سرمايه گذاري در زمينه هاي صنعت و كشاورزي در تمام ايران در جريان است.
رئيس جمهور حركت در جهت اجراي عدالت را يكي ديگر از دستاوردهاي انقلاب اسلامي برشمرد و با اشاره به توليد 25 ميليون تني بخش كشاورزي قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، خاطرنشان كرد: امروز توليد كشاورزي ايران از مرز 100 ميليون تن در سال گذشته است.
رئيس جمهور تصريح كرد: اقدام ديگري كه در جهت عدالت انجام شده، توزيع سهام عدالت است كه بر اساس آن تاكنون بيش از 39ميليون نفر سهام گرفته اند كه با برنامه ريزي هاي انجام شده اين رقم به 45ميليون هم خواهد رسيد.
احمدي نژاد ادامه داد: دولت تلاش كرده كه توان و فرصت خود را در تمام ايران به طور عادلانه توزيع كند كه در اين راستا 85 سفر استاني در طول پنج سال و نيم، يك ركورد تاريخي است، البته در ابتداي دولت نهم كه موضوع سفرهاي استاني مطرح شد، برخي انجام اين امر را باور نداشتند اما امروز همه دولت 85 بار به شهرها و روستاهاي سراسر كشور سفر كرده و تاكنون جلسات استاني، 17هزار و 800 مصوبه داشته است.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: در مورد كنترل قيمت مسكن و توزيع حقوق بازنشسته ها نيز قدم هايي در جهت عدالت برداشته ايم كه امسال تاكنون يك ميليون و 600هزار شغل ثابت براي جوانان ايجاد شده و با برنامه ريزي هاي دولت قبل از پايان دولت دهم، مشكلي به نام بيكاري وجود نخواهد داشت.
وي خاطرنشان كرد: مديريت اصلي عالم در اختيار امام زمان (عج) است، لذا هر ملتي كه در مسير عدالت قرار گرفته و در جهت ترويج توحيد و عدالت قيام كند، توسط ايشان ياري و هدايت خواهد شد.
احمدي نژاد به اين نكته هم اشاره كرد كه امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها بر همين اساس فرمودند كه دست الهي در كار است و هدايت مي كند.
«بيداري و حركت منحصر به ايران و خاورميانه يا مصر و تونس نيست، بلكه در همه جاي جهان در آمريكاي لاتين، در آفريقا، در اروپا و آسيا و نقطه نقطه زمين اين حركت آغاز شده و گرايش به عدالت و عدالت گستر حقيقي روزافزون است.»
وي افزود: ملت ايران در تبعيت از امام (ره) و خط نوراني امامت و ولايت با هوشمندي، وحدت و مجاهدت بي نظير توحيد و عدالت را احيا كرد و ايران اسلامي را آزاد و كشور را در مسير عدالت قرار داد.
رئيس جمهور همچنين تاكيد كرد: رهبري گرانقدر انقلاب با هوشمندي و تدبير بار سنگين انقلاب را به دوش مي كشند.
احمدي نژاد خطاب به ملت ها و جوانان اسلامي و عربي و مردم و جوانان سربلند مصر و همه ملت هاي عالم گفت: هوشيار باشيد، حق شماست كه آزاد باشيد و حاكميت خود را اعمال و درباره مسائل كشوري و جهاني آزادانه اعمال نظر و اعمال اراده كنيد؛ انتخاب نوع حكومت و شكل اداره كشور و نوع حاكمان و شخص حاكمان حق شماست.
وي اضافه كرد: ملت ايران دوستدار شماست و اين حق شماست كه سرنوشت خودتان را آزادانه انتخاب كنيد و ملت بزرگ ايران از حق انتخاب شما حمايت مي كند.
رئيس جمهور در ادامه سخنان خود به طرح سؤالاتي از آمريكا و مستكبران عالم پرداخت و عنوان كرد: شما در افغانستان و عراق چه كار مي كنيد؟ اين پايگاه هاي نظامي در منطقه براي چيست؟ شما دلسوز ملت ها هستيد يا يك شيطان فريب كار و دغلكار؟
احمدي نژاد افزود: ثانياً رژيم صهيونيستي كه عامل اصلي تمام جنايات است را جمع كنيد و همانطور كه آن را آورديد و تحميل كرديد، بايد بساط اين رژيم جنايتكار را جمع و منطقه را آزاد كنيد و بدانيد كه اين رژيم صهيونيستي نقطه اشتراك همه زشتي هاي زشتكاران تاريخ از يك طرف و نقطه مشترك دشمني همه ملت هاي جهان از سوي ديگر است.
وي همچنين گفت: از رهبري گرانقدر انقلاب كه با هوشمندي و تدبير بار سنگين انقلاب را به دوش مي كشند، تشكر مي كنم.
رئيس جمهور ادامه داد: از همه ملت هاي منطقه و جهان كه با كاروان حقيقت و پرچم عدالت و توحيد همراهي دارند، تشكر مي كنم و به آنها مي گويم كه اميدوار باشيد كه پيروزي نزديك است.
احمدي نژاد گفت: به طور ويژه از محضر مولايمان حضرت ولي عصر(عج) به خاطر همه عنايات و توجهاتشان، الطاف بيكرانشان و هدايت ها و كرامت هايشان سپاسگزاري مي كنم و ان شاءالله خداوند وجود شريفشان را از همه حوادث و بلايا محفوظ بدارد و قلب مهربانشان را از همه ما، ملت ايران و رهبري گرانقدر راضي و خشنود بگرداند.
 



آيت الله آملي لاريجاني: حركت مردم در جهان اسلام ادامه حركت انقلاب اسلامي است

رئيس قوه قضائيه حركت مردم در جهان اسلام را ادامه حركت انقلاب اسلامي ايران دانست.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در حاشيه راهپيمايي 22 بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور گسترده مردم در اين راهپيمايي اظهار كرد: مردم ايران همواره حضور خوبي در صحنه داشته اند و اين حضور اقتدار نظام را به نمايش مي گذارد.
وي با بيان اين كه حضور مردم ايران اسلامي 32 ساله بوده، ادامه داد: به تعبير امام راحل اين قدرت واحده هميشه موجب شده كه كشورهاي غربي از اهداف خود عقب نشيني كنند و فشارهايي كه در طول اين انقلاب وارد شده هميشه تحت الشعاع قدرت حضور و اتحاد مردم قرار گرفته است.
رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: انعكاس اين انقلاب را در كل دنيا به ويژه در جهان اسلام مشاهده مي كنيم همچنان كه امروز حركت مردم مسلمان جهان به ويژه در تونس و مصر و كشورهاي عربي را شاهد هستيم و هيچ كس نمي تواند ترديد كند كه اينها ادامه همان حركت انقلاب اسلامي ما است.
وعده امام درباره قيام ملت ها در حال تحقق است
دادستان تهران هم با اشاره به تحولات اخير خاورميانه، وعده امام(ره) درباره قيام ملت ها را در حال تحقق ارزيابي كرد.
عباس جعفري دولت آبادي كه در راهپيمايي تهران حضور يافته بود در گفت وگو با فارس درباره حضور مردم گفت: مردم نشان دادند كه در برابر تهديدات داخلي و خارجي از پاي نمي نشينند و حضور پررنگ آنها در خيابان ها مشت آهنيني بر دهان دشمنان خارجي و داخلي بود.
وي تصريح كرد: دشمنان بايد بدانند كه انقلاب ما براساس يك رهبري قدرتمند و مردم مقاومي شكل گرفته كه با جان، مال و آبروي خود از انقلاب حمايت مي كنند.
دادستان تهران اظهار داشت: تاثير انقلاب در كشورهاي خاورميانه قابل مشاهده است و خبرهاي مربوط به فرعون مصر، نشان مي دهد كه قيامي را كه امام(ره) سي سال پيش آغاز كرده و اعلام نمودند كه ملت ها روزي قيام خواهند كرد در حال تحقق است و اميدواريم اين پيام شامل همه ملت هاي دربندي كه سال ها گرفتار حاكمان ظالمي هستند، شود.

 



فرمانده نيروي دريايي ارتش: ساخت ناوشكن جماران 2 در سال 90 به اتمام مي رسد

فرمانده نيروي دريايي ارتش از اتمام ساخت ناوشكن جماران 2 در آينده نزديك خبر داد.
امير دريادار حبيب الله سياري در حاشيه راهپيمايي 22 بهمن در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: پروژه ساخت ناوشكن جماران 2 در حال پيش روي است و در آينده نزديك و ان شاءالله در سال 90 به اتمام خواهد رسيد.
وي همچنين بر اهميت برگزاري مانورها و تمرين هاي نظامي مشترك با همكاري كشورهاي منطقه تاكيد كرد و افزود: هميشه براي حفظ امنيت منطقه مانورهايي را در دستور كار داريم و همواره به دنبال اين هستيم كه با برگزاري تمرين هاي نظامي مشترك با كشورهاي منطقه، امنيت منطقه را برقرار كنيم و اين توانمندي وجود دارد.
فرمانده نيروي دريايي ارتش، در ادامه به آرمان هاي انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: يكي از مهمترين آرمان هاي انقلاب اسلامي، پياده شدن اعتماد و عدل اسلامي در منطقه و در همه جاي جهان بوده است.
سياري در پايان تاكيد كرد: تاكنون در دستيابي به آرمان هاي انقلاب اسلامي موفق بوده ايم و از اين پس نيز با سرعتي كه انقلاب خواهد گرفت قطعا سرعت دستيابي به اين اهداف بيشتر هم خواهد شد.

 



چه كسي بايد عذرخواهي كند؟! (خبر ويژه)

انتقاد روزنامه «كيهان» از گردانندگان «جشنواره فيلم فجر» پيرامون «تجليل از مسعود كيميايي» و «صدور مجوز نمايش فيلم هاي مبتذل» بازتاب هاي گوناگوني در محافل سياسي- فرهنگي كشور داشت؛ چنانكه شبكه هاي ماهواره اي اپوزيسيون برانداز شبكه تلويزيوني VOA- آمريكا- و رسانه هاي وابسته به «حلقه حاشيه ساز دولت» واكنش هاي مختلفي به آن نشان دادند. اين واكنش ها در حالي است كه «كيهان» در خبر ويژه اي به متوليان فرهنگي نسبت به «احياء شبكه نفوذي و شناخته شده دشمن در عرصه هنر و سينما» هشدار داده و همچنين با تحليل برخي رخدادهاي تاسف آور به اصطلاح هنري مانند برگزاري مراسم «بزرگداشت» براي فيلم سازان مبتذل و كارگردانان آثار اروتيكال (سكسي)، عناصر فرقه ضاله بهائيت، اعضاء شبكه پورزند و...- آن هم در جشن هاي انقلاب اسلامي- خواهان پايان دادن به اين رويه بيمار فرهنگي توسط وزارت ارشاد شد. با اين حال، «جواد شمقدري» معاون سينمايي وزير ارشاد در مصاحبه اي با برنامه «هفت» ضمن دفاع از آثار مبتذل سينمايي، و بي آن كه به تلخي آنچه در حوزه مسئوليت وي اتفاق افتاده است، خواهان حلاليت خواستن «كيهان» از كيميايي شد!
در اين ميان، سايت «انتخاب» كه مدير پشت صحنه آن به دليل اتهامات مختلف تحت تعقيب قضايي بوده است، با انتشار فحش نامه اي عليه مدير مسئول «كيهان» مدعي شد: «دليل كيهان براي كوبيدن كيميايي مضحك است؛ مثلا همسر سابق گوگوش!» اين نوشته در حالي با استقبال سريع رسانه هاي ضدانقلاب روبرو شد كه اولا «كيهان» نقش «مسعود كيميايي» را براي فراري دادن اين خواننده درباري از ايران به كانادا در سال 1380 يادآوري كرده و به مشاركت گسترده وي با «گوگوش» در برگزاري كنسرت هاي خارجي اش اشاره كرده بود. گفتني است رسانه هاي وابسته به مافياي سينما براي رد گم كردن مي گويند رابطه سببي يا نسبي يك نفر با افراد ضدانقلاب نمي تواند نقطه منفي تلقي شود كه اين نكته مورد تاييد كيهان نيز هست ولي مسعود كيميايي علاوه بر سوابق سوء ياد شده، همراه گوگوش در كنسرت هاي آنچناني وي حضور فعال داشته است. ثانياً كيهان از مسئولان «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي» سؤال كرده و مي كند كه كارنامه اين فيلم فارسي ساز مبتذل چه نسبتي با «هنر متعهد و انقلابي» دارد كه جشن هاي هنري انقلاب را با «بزرگداشت» وي آغاز كرده اند و بدتر از آن نه تنها «وزير ارشاد اسلامي» و «معاون سينمايي» وي به سخنان كيميايي در افتتاحيه «جشنواره فيلم فجر» در حمايت از يك مجرم امنيتي (جعفر پناهي) اعتراض نكرده اند، بلكه برايش كف زده اند!
اما، رصد رويدادهاي فرهنگي- هنري كشور توسط «كيهان» و خصوصاً افشاي پشت پرده سياستگذاري «جشنواره فيلم فجر» فرد حاشيه ساز دولت را با دستپاچگي بي سابقه اي روبرو كرده و باعث سوختن پروژه هاي وي شده است؛ تا جايي كه برخي از فيلم سازان اصولگرا و مسئولان فرهنگي در تماس با «كيهان» اخبار مستندي را از نقش وي در اتفاقات تكان دهنده «جشنواره فيلم فجر» مطرح كردند. براساس اين اخبار، اظهارات مسعود كيميايي با توصيه فرد حاشيه ساز بي ارتباط نبوده است. وي ماه گذشته طي 2 مصاحبه از قوه قضاييه خواستار آزادي «جعفر پناهي» (مجرم امنيتي و فيلم ساز وابسته به فتنه سبز ماسوني) شده بود، اما افشاگري كيهان درباره هويت وابسته «مسعود كيميايي» اين پروژه را نقش بر آب كرد.
گفتني است اخبار مستند ديگر از ورود يكي از «ايرانيان خارج از كشور» به نام «اسدالله -ن» كه در «سينماي هاليوود» چندين فيلم سكسي را كارگرداني كرده است، حكايت دارد و اين فرد اكنون نقشي فعال در همايش هاي هنري ايفا مي كند كه در روزهاي آينده گزارش آن منتشر خواهد شد. پيش از اين نيز در «نخستين جشن رسانه هاي سينماي ايران» مراسم بزرگداشت يكي ديگر از كارگردانان مبتذل زمان طاغوت كه به تازگي از آمريكا به ايران آمده، برگزار شد! ... بنابراين، لازم است مسئولان وزارت ارشاد و مخصوصا معاون سينمايي اين وزارتخانه از مردم انقلابي ايران به خاطر برگزاري «جشنواره فيلم فجر» با چنين كيفيتي حلاليت بخواهند، نه «روزنامه كيهان» كه به تجليل از فيلمسازان مبتذل و نمايش آثار مستهجن اعتراض كرده است!

 



اينجا دفتر مركزي حزب مشاركت است صداي ما را از لندن مي شنويد! (خبر ويژه)

اعضاي فراري سازمان مجاهدين(انقلاب) و حزب مشاركت پس از يك سال پنهانكاري و فريبكاري، اعتراف كردند كه از خارج كشور و تحت نام دو حزب غيرقانوني مذكور فعاليت مي كرده اند.
عناصر مذكور در بيانيه اي اعلام كرده اند كه «شاخه برون مرزي سازمان مجاهدين انقلاب» را راه اندازي كردند و اين در حالي است كه نه سازمان ياد شده و نه حزب مشاركت، پس از آغاز اغتشاشات خياباني ديگر داراي شاخه درون مرزي نيستند. با اين حال طي يك سال و نيم گذشته و در حالي كه اعضاي مركزيت دو گروهك غيرقانوني مذكور در بازداشت به سر مي بردند يا اقدام به افشاگري عليه زد و بندهاي مشاركت و مجاهدين كرده بودند، بيانيه هاي راديكالي از خارج كشور در سايت ها منتشر مي شد كه صادركنندگان آن ادعا مي كردند در داخل حضور دارند و مشغول مبارزه چريكي هستند. كساني چون توفيقي، مزروعي، حقيقت جو، امير ارجمند(مشاور موسوي و مرتبط با سرويس هاي جاسوسي بيگانه) و... از جمله افراد حزبي يا ستادي فتنه هستند كه در كنار ده ها تن از روزنامه نگاران زنجيره اي به خارج كشور گريخته اند و از آنجا تلاش مي كنند «سازمان» فتنه را فعال و سرپا نشان بدهند. اين عده در خارج كشور در همكاري كامل با گروهك هاي نفاق قديمي تر قرار دارند.
بي بي سي با اشاره به انتشار خبر «فعاليت شاخه برون مرزي سازمان مجاهدين»، از قول «يك فرد نزديك به اصلاح طلبان در خارج كشور كه نخواست نامش فاش شود»، نوشت: اعضاي اين گروه در چند كشور خارجي به سر مي برند و به زودي سخنگوي خود را معرفي مي كنند. پيش از اين از كساني چون رهنورد هم خواسته شده به خارج كشور برود.

 



فارين پاليسي: آمريكا سرمايه گذار اصلي اغتشاش در ايران بود (خبر ويژه)

رنشريه فارين پاليسي نوشت: آمريكا و غرب در اغتشاشات سال 2009 در ايران سرمايه گذاري كرده بودند.
اين نشريه با بيان اينكه برخي كشورهاي غربي تأمين كننده هزينه هاي لازم براي آشوب در ايران پس از انتخابات رياست جمهوري بودند، تصريح كرد: آمريكا همواره به دنبال برنامه اي براي تحريك گروه هاي اپوزيسيون عليه جمهوري اسلامي بود و انتخابات رياست جمهوري سال 2009 اين فرصت را ايجاد كرد تا آمريكا سرمايه گذاري لازم براي اغتشاش در ايران را انجام دهد.
تحليلگر فارين پاليسي در عين حال خاطرنشان كرد: با وجود اين سرمايه گذاري ها و اختصاص بودجه هاي لازم، آمريكا نتوانست به اهداف مورد نظر از اين اغتشاش چند ماهه دست يابد و در نهايت جريان اپوزيسيون با ناكامي مواجه شد.
غير از كمك هاي مالي سري كه به جريان هاي ضدانقلاب و برانداز پرداخت شده، مراكز رسمي آمريكا بارها گزارش هاي رسمي درباره اختصاص و اعطاي صدها ميليون دلار به گروهك هاي ضدانقلاب جهت انجام جنگ نرم و كودتاي مخملي منتشر كرده اند.

 



سند تازه از مزدوري بهاءالله و كديور افندي براي موساد و ام آي 6 (خبر ويژه)

راظهارات يك عضو ارشد اخوان المسلمين كه تبديل به تيتر اول روزنامه كيهان شد، محافل ضدانقلاب را دچار سرگيجه و عصبانيت كرد.
اين محافل طي هفته اول قيام مصر تلاش كرده بودند حركت ملت مصر را اقتصادي و غيراسلامي توصيف كنند و همزمان اخوان المسلمين را جرياني كه مخالف تأسيس «حكومت اسلامي» و «جمهوري اسلامي ايران» است، جا بيندازند. اين در حالي است كه تأسيس حكومت اسلامي و مبارزه با كفار جزو مرامنامه «اخوان » است.
با اين حال، اظهارات غافلگيركننده كمال الهلباوي در برنامه زنده شبكه بي بي سي كه تمام رشته هاي شبكه رسانه اي ضدانقلاب را پنبه كرد، موجي از شوك را در اين محافل به وجود آورده است. بلافاصله پس از انتشار مصاحبه «الهلباوي»، مجدداً بي بي سي و راديو فردا و دويچه وله و راديو فرانسه و... دهها شبكه و رسانه مشابه تلاش كردند با تحريف مصاحبه، چهره اي سكولار و مخالف ايران از اخواني ها بتراشند.
در اين ميان و پس از آن كه متن مصاحبه الهلباوي در تيتر اول روزنامه كيهان در سه شنبه هفته گذشته نشست، موجي از خشم و فحاشي را در رسانه هاي ضدانقلاب برانگيخت. كيهان اين تيتر را براي مصاحبه الهلباوي انتخاب كرده بود؛ «با قدرداني از بيانات ولي امر مسلمين اعلام شد- اخوان المسلمين: آرزوي ما تشكيل حكومتي مانند ايران است». اين عضو ارشد اخوان المسلمين، از حضرت آيت الله خامنه اي به عنوان «امام خامنه اي» ياد كرده بود.
به دنبال انتشار اين اظهارات روشنگرانه، رسانه هاي ضد انقلابي واكنش هايي از سر خشم و پرخاش نشان دادند چنان كه «جرس» ارگان حلقه لندن و وابسته به زوج مهاجراني- كديور ضمن اشاره به سخنان الهلباوي و تيتر اول كيهان نوشت: الهلباوي براي اين مداحي از حكومت ايران پول گرفته است چرا كه مي گويد «من از امام خامنه اي به خاطر مواضعش راجع به مصر تشكر مي كنم. اين موضعي است كه همه مصري ها بايد از آن قدرداني كنند و من اميدوارم در مصر نيز دولت خوبي مثل دولت ايران و رئيس جمهور شجاعي نظير احمدي نژاد سركار بيايد». او اين جملات را گفت و بلافاصله تيتر يك كيهان شد.
مهاجراني و كديور ارتباطات گسترده اي با محافل صهيونيستي دارند و كديور 2 بار به تل آويو سفر كرده است.
اين رسانه بدنام كه به عنوان پياده نظام شبكه بي بي سي و سرويس جاسوسي انگلستان عمل مي كند و رسماً از انگليسي ها پول و امكانات دريافت مي كند، در واكنشي توأم با سرگيجه، ابتدا سعي كرد انتساب الهلباوي به اخوان المسلمين را انكار كند و سپس اذعان كرد او «دو سال سخنگوي اخوان بوده» و «روابط حسنه اي با اخوان دارد». جرس آنگاه در توضيح بيشتري كه دروغ بودن تحليل ها و خبرهاي قبلي شبكه عنكبوت را آشكارتر مي سازد، اذعان كرد اعضاي اخوان المسلمين پيش از اين بارها در جشن هاي گراميداشت دهه فجر و ايام پيروزي انقلاب اسلامي در ايران شركت كرده اند.
جرس آنگاه به اعتبار «كافر همه را به كيش خود پندارد» و از آنجا كه كساني چون مهاجراني و كديور در آمريكا و انگليس هم از توبره و هم از آخور بهره مند مي شوند، مدعي شده اخواني ها از ايران پول مي گيرند و هر عكسي كه از رهبري و رئيس جمهوري ايران در هر گوشه از دنيا بالا مي برند، براي پول گرفتن است! جرس در نهايت اين سرگيجه تحليلي مدعي شده الهلباوي عضو بخش محافظه كار اخوان المسلمين است!
افتضاح اخير شبكه عنكبوت در حالي است كه ارگان وزارت خارجه رژيم صهيونيستي ضمن حمله به اخوان المسلمين نوشت: اخوان المسلمين يك گروه بسيار متعصب ضديهودي [ضد صهيونيسم] است و در آرم و لوگوي آن نوشته شده «الله غايت ماست، رسول[ص] رهبر ماست، قرآن شريعت ماست، جهاد راه ماست، شهادت در راه خدا بزرگترين اميد ماست. الله اكبر». حسن البنا پايه گذار اخوان معتقد بود «طبيعت اسلام آن است كه همواره مسلط باشد نه تحت تسلط ديگران. اسلام بايد قدرت خويش را در سراسر جهان بسط دهد».
اين رسانه صهيونيستي افزود: «محمد بديع رهبر فعلي اخوان المسلمين مي گويد «قصد ما آن است كه آمريكا فرو افتد و مؤمنين بايد صبور باشند و بدانند كه آمريكا در سراشيب نيستي قرار گرفته است. آمريكائيان كفاري هستند كه از اخلاق و ارزش هاي انساني بي بهره مي باشند و بنابراين حاشا كه هدايت بشريت به دست آنان سپرده شود». آنها يك گروه تروريستي مانند فدائيان اسلام در ايران هستند كه در سال 1981 پرزيدنت انور سادات را به خاطر صلح با اسرائيل به قتل رساندند. حماس شعبه اي از اخوان المسلمين است و مي گويد اسرائيل بايد نابود شود و يك حكومت اسلامي جايگزين آن گردد.»
ارگان وزارت خارجه اسرائيل يادآور شد: اخوان المسلمين علناً از جنگ حزب الله لبنان عليه اسرائيل جانبداري مي كند و در تابستان سال 2006 هنگام جنگ دوم لبنان (جنگ 33 روزه اسرائيل عليه حزب الله)، محمد مهدي عاكف سركرده روحاني اخوان المسلمين مصر در آن هنگام اعلام داشت كه اين گروه آماده است براي جنگ با اسرائيل ده هزار سرباز به لبنان بفرستد. آنها مي گويند كه تنها از راه جهاد و ايثار است كه مسلمانان مي توانند به مقصود برسند. آنها در راه باطل كردن پيمان صلح مصر و اسرائيل مي كوشند و اسرائيل را كيان صهيونيستي كه سرزمين هاي عربي و اسلامي را به تصرف درآورده، معرفي مي كنند.

 



دي سايت: اسرائيل تنها و تنهاتر مي شود (خبر ويژه)

«اسرائيل از تكرار انقلاب اسلامي ايران در مصر هراسان است. رژيم حسني مبارك متحد نزديك تل آويو است و با سقوط او اسرائيل يك متحد بزرگ را از دست خواهد داد».
نشريه آلماني دي سايت ضمن درج اين خبر نوشت: بدون حسني مبارك، بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل كاملاً در منطقه تنها خواهد شد. اسرائيل از پديد آمدن انقلابي همچون انقلاب اسلامي ايران در مصر هراسان است. قبل از سقوط رژيم شاه درايران در سال 1979 هيچ كس در غرب باور نمي كرد كه اين رژيم سقوط كند، اما امروز جمهوري اسلامي در ايران حكمفرماست.
به تازگي تلويزيون 10 اسرائيل نيز ضمن گزارشي تأكيد كرده بود: قيام مردم مصر، اسرائيلي ها را به فضاي سال 1979 و انقلاب اسلامي ايران مي برد، سالي كه مردم ايران با رهبري روحانيت، رژيم شاه را ساقط كردند. كارتر رئيس جمهور وقت آمريكا، رژيم شاه را سرمايه استراتژيك واشنگتن براي پيشبرد اهداف خويش در منطقه معرفي مي كرد.
همچنين راجر كوهن در روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز حوادث مصر را به انقلاب سال 1979 ميلادي در ايران تشبيه كرد و يادآور شد: غرب به شدت از سوراخ انقلاب ايران گزيده شد. امروز دوباره گويا تاريخ از ياد ما رفته است. آمريكا آن زمان براي مدت طولاني به شاه پهلوي چسبيده بود و سپس ايران را از دست داد. بدين ترتيب مصر به تنها ستون نگاه دارنده منافع راهبردي كاخ سفيد در خاورميانه تبديل شد. بنابراين جاي شگفتي نيست اگر آمريكا به شدت مي ترسد از اينكه مصر را هم از دست بدهد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14