(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 23 بهمن 1389- شماره 19862

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ملت سنگ تمام گذاشت
معاون توسعه و فناوري صدا و سيما: كانال هاي جديد وارد شبكه ملي مي شود
اتصال آذربايجان غربي به راه آهن منطقه شمالغرب كشور
معاون اول قوه قضاييه: وحشت غربي ها از ايجاد انقلاب اسلامي ديگر در خاورميانه است
امام جمعه قم: علماي الازهر از قيام مردم مصر حمايت كنند
وزير بازرگاني: بازار شب عيد آرام است
رئيس مجلس شوراي اسلامي: برخي با عدم تبعيت از ولايت فقيه از مسير انقلاب منحرف شدند
اخبار ادبي و هنري
مديركل ضد جاسوسي وزارت اطلاعات: جذب افراد از داخل كشور شگرد سازمان جاسوسي آمريكاست



حضور 50 ميليوني مردم در خيابان هاي ايران
 ملت سنگ تمام گذاشت

سرويس سياسي-
جشن 32 سالگي انقلاب اسلامي ديروز در شرايطي در سراسر كشور برگزار شد كه يك بار ديگر حضور دهها ميليوني آحاد ملت نمايشي از اقتدار و وحدت ملي را رقم زد.
بزرگداشت سي و دومين بهار آزادي در ايران اسلامي كه در بيش از 800 شهر و 4 هزار روستا در اقصي نقاط كشور برگزار شد به گونه اي بود كه هر چند برخي از رسانه هاي غربي سعي داشتند با كوچك جلوه دادن جمعيت دهها ميليوني مردم كشورمان حقيقت را قلب نمايند اما درياي خروشان و پرمواج ملت، اعتراف رسانه هاي خارجي را در پي داشت.
از همين روي؛ اگرچه آسوشيتدپرس، فاكس نيوز، شينهوا، سي ان ان و... كوشيدند تا جمعيت دهها ميليون ايراني را هزاران يا نهايتا صدها هزاران نفر معرفي كنند، اما اين «انكار» مدت زيادي دوام نياورد و برخي رسانه هاي خارجي از جمله خبرگزاري آلمان و روزنامه آمريكايي بوستون گلاب، حضور گسترده ملت ايران در راهپيمايي سي و دومين سالگرد انقلاب اسلامي را با عنوان «ميليون ها» نفر بازتاب دادند.
اما واقعيت كه از حضور دهها ميليوني مردم ايران اسلامي در سراسر كشور حكايت داشت و زن و مرد، پير و جوان و طبقات مختلف جامعه در راهپيمايي بزرگ ديروز به چشم مي آمدند بيش از همه بر اين مطلب استوار بود كه امت غيور و انقلابي ايران اسلامي با تجديد بيعت با رهبر خبير و بصير خود بار ديگر در صحنه عمل اثبات كردند كه هميشه پشتيبان انقلاب اسلامي باقي خواهند ماند.
جالب است كه روزنامه آمريكايي «واشنگتن پست» نيز با انعكاس حضور گسترده مردم در راهپيمايي ديروز خاطرنشان مي كند كه زنان، مردان و كودكان ايراني همگي در اين راهپيمايي باز هم ثابت كردند هميشه در صحنه حاضرند. حضور دهها ميليوني مردم در طليعه سي و سه سالگي جمهوري اسلامي ايران حيرت بيش از 400 خبرنگار خارجي كه اخبار اين راهپيمايي بزرگ را پوشش مي دادند به دنبال داشت.
در تهران نيز مردم با در دست داشتن تصاوير امام راحل(ره) و رهبر فرزانه انقلاب و پرچم هاي سه رنگ جمهوري اسلامي از همان ساعات ابتدايي صبح به سمت ميدان آزادي حركت كرده و با شعارهاي مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل، مرگ بر ضد ولايت فقيه و... حضور گسترده خود را در وفاداري به انقلاب اسلامي و پايداري بر آرمان ها و ارزش ها به رخ كشاندند.
همچنين جمعيت انبوهي از راهپيمايان در مسير خيابان آزادي پرچم بزرگ فلسطين را براي نشان دادن همبستگي خود با آرمان هاي مردم مظلوم فلسطين و حمايت از خط مقاومت آنان و همچنين پرچم مصر را به نشانه حمايت از انتفاضه مردم مسلمان مصر حمل مي كردند.
مردم تهران همچنين پرچم 1500 متري ايران را كه گفته مي شد طولاني ترين پرچم بود را بر دوش خود حمل كردند.
جمعيت ميليوني و انبوه مردم تهران در راهپيمايي ديروز بار ديگر انزجار خود را از فتنه گران داخلي و خارجي فرياد كشيدند و با شعار «مرگ بر فتنه گر» از جريان فتنه بيزاري جستند.
در همين راستا؛ راهپيمايان تهراني با امضاي طوماري بلند خواستار محاكمه سران فتنه 88 شدند و از دستگاه قضايي خواستند هرچه زودتر اين خواسته عمومي را اجرايي كند.
از سوي ديگر؛ مردم انقلابي و مؤمن تهراني در حاشيه برگزاري مراسم بزرگداشت 22 بهمن نامه هايي خطاب به ملت هاي مسلمان منطقه، كشورهاي غربي و سازمان بين المللي نوشتند.
برخي از دانشجويان و جوانان نيز با به آتش كشيدن آدمك هاي حسني مبارك و شعار «مرگ بر ديكتاتور»، «حسني نامبارك سرنگونيت مبارك» و... حمايت خود را از قيام مردم مصر اعلام كردند.
از نكات گفتني ديگر در راهپيمايي ديروز در تهران اين بود كه شركت كنندگان در راهپيمايي با امضاي طوماري خواستار انتشار رساله توضيح المسايل آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب شدند.
اما علاوه بر حضور گسترده مردم از اقشار مختلف و در سنين مختلف، ديروز شخصيت ها، تشكل ها و گروه هاي مختلف سياسي در ميان مردم حضور يافتند و وحدت گروه ها و شخصيت ها جلوه اي از وحدت ملي را به نمايش گذاشت.
رسانه هاي خارجي هم در بازتاب راهپيمايي بزرگ و پرشمار مردم كشورمان در سي و دومين سالگرد انقلاب اسلامي هر يك از زاويه اي آن را انعكاس دادند.
خبرگزاري شينهوا در گزارش خود تاكيد كرد مردم ايران در حالي كه پرچم كشورشان و پلاكاردهايي در حمايت از نظام اسلامي ايران با خود حمل مي كردند سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را گرامي داشتند.
شبكه تلويزيوني «سي ان ان» نيز تصاوير راهپيمايان در تهران كه عكس هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي و آيت الله خامنه اي رهبر معظم ايران را با خود حمل مي كردند و در حال حركت به سمت ميدان آزادي بودند را پخش كرد.
خبرگزاري رويترز هم راهپيمايي مردم كشورمان را اقدامي به منظور همبستگي با مردم مصر و اعتراضات آنها بر ضد رژيم حسني مبارك دانست.
خبرگزاري فرانسه نيز با تاكيد بر اين كه ايراني ها در راهپيمايي خود شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل سر مي دادند نوشت كه حضور گسترده مردم ايران در حالي بود كه احتمال مي رفت به دليل آب و هواي نامساعد شمار شركت كنندگان در راهپيمايي كاسته شود.
همچنين در حالي كه رسانه هاي صهيونيستي همچون هاآرتص، يديعوت آحارونوت و ديگر رسانه هاي صهيونيستي با گذشت چندين ساعت از آغاز راهپيمايي گسترده 22 بهمن در ايران، سكوت كردند و خبري از اين رخداد منتشر نكردند خبرگزاري «ترند نيوز» آذربايجان پيرامون راهپيمايي ملت ايران در 22 بهمن امسال نوشت كه ايرانيان در تمامي 818 شهر و 4هزار روستاي خود راهپيمايي هايي را برگزار كردند.
آنچه در جمع بندي حضور ده ها ميليوني مردم ايران مي توان گفت چيزي جز تجلي «بيزاري و بيداري» آحاد ملت ايران اسلامي نبود. بيزاري از فتنه گران و كساني كه از صف بي شمار ملت جدا شدند و عموم مردم در 9 دي و 22 بهمن سال گذشته مرگ سياسي آنها را رقم زدند و ديروز يكبار ديگر از آنها و سرانشان كه به مرده هاي متحرك تبديل شده اند بيزاري و تبري جستند.
از سوي ديگر؛ مردم كشورمان ديروز با حضور ده ها ميليوني خود موج بيداري اسلامي را كه ايران اسلامي پيشقراول و پرچمدار آن در سه دهه گذشته بوده است را جشن گرفتند و از انتفاضه مردم تونس، مصر، اردن، يمن و... حمايت كردند.
قطعنامه راهپيمايي ملت ايران
مردم ايران در قطعنامه راهپيمايي سراسري يوم الله 22 بهمن، با اعلام حمايت كامل از قيام مردم مسلمان مصر و خيزش مردم تونس و ديگر كشورهاي خاورميانه تاكيد كردند كه وعده حمايت و نصرت الهي در پرتو ايستادگي ملتها محقق خواهد شد.
در اين قطعنامه با تاكيد بر اينكه، ملت مسلمان و انقلابي ايران، در طليعه سي وسومين فجر انقلاب اسلامي، متحد و يكپارچه و با گام هايي استوار و سرشار از بصيرت، بزرگي و عظمت خداي جل جلاله را از عمق جان و عمل فرياد برمي آورد و با اعلام وفاداري كامل نسبت به رهبر حكيم خويش، بر صبر و استقامت خود تا تحقق كامل وعده هاي الهي، جانانه پاي مي فشارد، آمده است: سي ودو سال حيات پربركت جمهوري اسلامي، اثبات اين واقعيت است كه نظريه حكومتي اسلام و تئوري «ولايت فقيه»، دكتريني راهگشا براي مديريت و حركت جوامع به سمت پيشرفت حقيقي و عدالت اجتماعي است.
در اين قطعنامه همچنين آمده است: ملت ايران، با برخورداري از تجربيات سي ودو سال پايداري و بصيرت و پيشرفت، ضمن اعلام حمايت كامل از قيام مردم مسلمان مصر و خيزش مردم تونس و ديگر كشورهاي خاورميانه و تذكر اين حقيقت جاري در هستي كه: وعده حمايت و نصرت الهي از مظلومان و حق جويان وعده اي تخلف ناپذير است كه در پرتو ايستادگي ملت ها، بدون هيچ گونه ترديدي محقق خواهد شد؛ آنان را به هوشياري كامل در مقابل توطئه ها و ترفندهاي پيچيده نظام استبداد بين الملل و در راس آن آمريكا و اسرائيل براي ايجاد اختلاف و انحراف در مسير مبارزات ملتها فرا مي خواند.
شركت كنندگان در راهپيمايي عظيم 22بهمن همچنين در قطعنامه خود تصريح كردند: ترور، كودتا، جنگ قومي، تحريم، 8 سال جنگ تحميلي، 32سال جنگ رواني بي وقفه و همه جانبه و فتنه هاي گوناگون از جمله فتنه سال 1388 بخشي از طرح ها و اقدامات جبهه كفر و شرك و نفاق در مقابله با ملت مسلمان ايران و نظام اسلامي است كه به ياري حق و در پرتو عنايات الهي، هدايت مدبرانه مقام معظم رهبري و استقامت و بصيرت ملت، ناكام مانده است.

 



معاون توسعه و فناوري صدا و سيما: كانال هاي جديد وارد شبكه ملي مي شود

معاون توسعه و فناوري صدا و سيما از ورود كانال هاي جديد به شبكه ملي با تلاش متخصصان خبر داد.
به گزارش فارس از بيرجند، علي عسكري در مراسم افتتاح سيستم آپلينگ و پخش ماهواره اي سيماي خراسان جنوبي با اشاره به مزاياي تلويزيون ديجيتال از جمله نشان دادن زيباترين تصويرها و ديدن تصاوير به صورت استوديويي، اظهار داشت: با راه اندازي تلويزيون ديجيتال در سراسر كشور مردم مي توانند با داشتن گيرنده تلويزيون ديجيتال تصاوير را به صورت ديجيتال ببينند.
وي ادامه داد: با راه اندازي اين تلويزيون مراكز استان هايي كه در دريافت شبكه خبر، قرآن و آموزش مشكل دارند به راحتي مي توانند از برنامه هاي اين شبكه ها بهره مند شوند.
عسكري با بيان اينكه صدا و سيما هم تلاش مي كند كه كانال هاي جديد را به شبكه ملي اضافه كند، افزود: هم اكنون هشت استان كشور از مزاياي تلويزيون ديجيتال برخوردارند.

 



مديركل راه آهن منطقه شمالغرب خبر داد
اتصال آذربايجان غربي به راه آهن منطقه شمالغرب كشور

مديركل راه آهن منطقه شمالغرب كشور از پيوستن آذربايجان غربي به راه آهن منطقه شمالغرب خبر داد.
حسن ماسوري در گفت وگو با مهر در زنجان، با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر استانهاي قزوين، زنجان و آذربايجان شرقي محدوده جغرافيايي خط آهن شمالغرب را تشكيل مي دهند كه چيزي نزديك به 485 كيلومتر خط آهن است و با افزوده شدن استان آذربايجان غربي اين تعداد به چهار استان افزايش يافت.
ماسوري با بيان اينكه از اين مقدار 17درصد حوزه فعاليت راه آهن شمالغرب كشور در استان قزوين، 40 درصد در زنجان و 43 درصد نيز در آذربايجان شرقي واقع شده است افزود: حدود 120كيلومتر از طول مسيرهاي ياد شده، فرعي و متصل به شهرك ها و برخي صنايع هستند و بقيه خطوط اصلي محسوب مي شوند.
وي يادآور شد: پيش از اين در خط آهن شمالغرب كشور، چهار ايستگاه اصلي و تشكيلاتي قزوين، زنجان، ميانه و مراغه را داشتيم.

 



معاون اول قوه قضاييه: وحشت غربي ها از ايجاد انقلاب اسلامي ديگر در خاورميانه است

معاون اول قوه قضاييه در بيرجند گفت: وحشت غربيان از ايجاد يك انقلاب اسلامي ديگر در خاورميانه و در كشور مصر است.
به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، حجت الاسلام ابراهيم رئيسي ظهر جمعه در سخناني پيش از خطبه هاي نمازجمعه اين هفته بيرجند و در جمع تظاهرات كنندگان يوم الله 22بهمن با اشاره به وضعيت برخي كشورهاي عربي مانند مصر و ليبي اظهار داشت: وحشت امروز غربيان از رفتن حسني مبارك نيست بلكه آنها هراس دارند كه الگوي اسلامي انقلاب ايران در مصر نيز پياده شود و با اين كار خاورميانه از دست آنها برود.
وي با بيان اينكه دنيا امروز تشنه يك مدل جديد اسلامي است، افزود: انقلاب اسلامي ما مدل مردم سالاري ديني را به جهان نشان داد.
نماينده مردم خراسان جنوبي در مجلس خبرگان رهبري به بيان ويژگي هاي اصلي انقلاب ايران پرداخت و گفت: انقلاب اسلامي ما سه ويژگي اصلي داشت كه مردمي بودن آن مهم ترين ويژگي محسوب مي شود.
رئيسي مبتني بر دين بودن و ضداستعمار و استبداد بودن را ديگر ويژگي هاي اصلي انقلاب ايران دانست و افزود: در پيروزي انقلاب همه اقشار جامعه حضور فعال داشتند و روحانيت نيز در صف اول اين مبارزات بود.
وي مسئله استعمار را در كشور مصر نگران كننده عنوان كرد و افزود: به دليل اينكه در مصر رهبري متمركزي در ميان مسلمانان وجود ندارد و اين عامل شايد سبب شود كه استعمار به مديريت جريان بپردازد.
رئيسي با بيان اينكه خشم مردم مصر با عوض كردن مهره هاي سياسي فروكش نمي كند، تصريح كرد: مردم مصر شاهد ظلم و ستم هاي زياد دولت اين كشور بر خود مردم و مردم غزه بوده اند و فريب بازيهاي سياسي استكبار را نمي خورند.

 



امام جمعه قم: علماي الازهر از قيام مردم مصر حمايت كنند

امام جمعه قم با اشاره به تحولات مصر، از سكوت علماي الازهر انتقاد كرد و از آنها خواست سكوت خود را شكسته و از قيام بيدارگرايانه مردم اين كشور حمايت كنند.
به گزارش خبرگزاري رسا، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه كه در شبستان امام خميني(ره) حرم كريمه اهل بيت(ع) برگزار شده بود با قدرداني از حضور حماسي ملت ايران در راهپيمايي 22 بهمن، گفت: ملت ايران در اين روز به خوبي در صحنه حاضر شده و از ارزشهاي ديني، آرمانهاي انقلاب اسلامي و همچنين قيام مردم مصر دفاع كردند.
آيت الله حسيني بوشهري ابراز داشت: امروز در جاي جاي ميهن اسلامي امت ايران در صحنه حاضر شده و به خوبي هرچه تمام تر وفاداري خود را نسبت به نظام اسلامي نشان دادند و اعلام كردند كه همچنان در مسير انقلاب هستيم و از راهي كه انتخاب كرده ايم لحظه اي هم عقبگرد نخواهيم كرد.
خطيب جمعه قم، موج بيداري پديد آمده در كشورهاي مختلف را نشانه اي از صدور تفكر انقلاب اسلامي دانست و تصريح كرد: اگر تحليل درستي داشته باشيم و آينده و گذشته را مدنظر قرار دهيم، موقعيت و جايگاه انقلاب را به خوبي درك خواهيم كرد.
وي دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران را باعث حيرت جهانيان ارزيابي و تاكيد كرد: امروز كشور ما در وضعيتي است كه جهانيان در بهت و حيرت عجيبي قرار گرفته اند.
آيت الله حسيني بوشهري بيان داشت: اين اتفاقاتي كه در تونس، مصر و ساير كشورها رخ داد، نتيجه مقاومت ملت ايران است و ملتهاي دنيا از اين وضعيت درس و الهام گرفته و عليه حاكمان مستبد خود قيام كرده اند.
امام جمعه قم، با بيان اينكه موج بيداري برگرفته از انقلاب اسلامي به سراغ همه ملتهاي جهان رفته است، ابراز داشت: امت اسلام بدانند، پيروزي نزديك است و البته بايد در اين راه مقاوم و استوار باشند.
وي ادامه داد: امروز به بركت انقلاب اسلامي معادلات استكبار به هم ريخته و آنها سرگشته و حيران هستند كه چه كنند، سراغ هر مزدوري كه مي روند مي بينند نمي توانند دردي از آنها را دوا كنند و اينها همه به بركت انقلاب اسلامي است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم خطاب به ملت مصر بيان داشت: قيام شما، مردمي و اسلامي است و با توكل به خدا مقاوم بمانيد، مراقب توطئه ها باشيد و با اميد به آينده بدانيد كه پيروزي نهايي به سراغ شما خواهد آمد و دشمنان نخواهند توانست اقدامي عليه شما انجام دهند.
امام جمعه قم تاكيد كرد: به آمريكايي ها هرگز اعتماد نكنيد! ارتش مصر سابقه درخشنده اي دارد، چگونه حركت شما را كنترل كرده اند؟ علماي الازهر نشسته ايد و شاهد به خون كشيده شدن جوانان و مردم مصر هستيد؟ چرا ساكت نشسته ايد؟ براي كي و چه زماني گذاشته ايد تا اقدامي انجام دهيد؟
وي ابراز داشت: شما مردم همت كنيد و بدانيد كه پيروزي شما نزديك است، اميدواريم در روزهاي آينده شاهد يك 22 بهمن جديدي در كشور اسلامي مصر باشيم.

 



وزير بازرگاني: بازار شب عيد آرام است

وزير بازرگاني گفت: بازار شب عيد آرام است و مردم در آن ايام براي تامين مايحتاج خود با هيچ مشكلي مواجه نخواهند شد.
به گزارش ايرنا، «مهدي غضنفري» روز جمعه در جمع مردم نمازگزار شهرستان بجنورد مركز خراسان شمالي با تاكيد بر اين كه پس از گذشت نزديك به دو ماه از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها بازار در سراسر كشور روند طبيعي خود را براساس عرضه و تقاضا طي مي كند، تصريح كرد: دولت براي بعد از سال نو نيز تنظيم بازار را به خوبي مديريت خواهد كرد و از اين بابت نگراني وجود ندارد.
وي در ادامه از تحقق 150 درصد اهداف صادرات غيرنفتي در فاصله سال هاي 84 تاكنون خبر داد.
غضنفري اظهار داشت: رقم صادرات غيرنفتي در سال 84، 80 ميليارد دلار است كه هم اكنون اين ميزان به 97 ميليارد دلار رسيده است.
وي صادرات بخش كشاورزي در سال 84 را 7/1 ميليارد دلار اعلام كرد و گفت: هم اكنون اين ميزان از مرز سه ميليارد دلار عبور كرده است.
وي به موضوع خودكفايي گندم در سال زراعي جديد نيز پرداخت و گفت: همزمان با توليد بالاي گندم، امسال گندم نيز صادر شد.
وي ابراز اميدواري كرد تا كشور بزودي شاهد برابري صادرات و واردات و حتي پيشي گرفتن صادرات از واردات شود.

 



رئيس مجلس شوراي اسلامي: برخي با عدم تبعيت از ولايت فقيه از مسير انقلاب منحرف شدند

مراسم سالگرد ارتحال حجت الاسلام فاكر با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي در مسجد اعظم قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، در مراسم سالگرد ارتحال حجت الاسلام فاكر كه پنج شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار شد، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، استاندار قم و جمعي از مسئولان استان به همراه فضلاي حوزه، جمعي از طلاب و اقشار مختلف مردم حضور يافتند و ياد و خاطره اين عالم مجاهد را گرامي داشتند.
حجت الاسلام عباس صالحي خوانساري در اين مراسم طي سخناني از مرحوم فاكر به عنوان روحاني مجاهد نام برد و تصريح كرد: اين فقيه برجسته انسان بسيار ارزشمندي بود كه تلاش هاي زيادي را در راه اعتلاي دين انجام داد.
در اين مراسم رئيس مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه اگر ولايت فقيه در كشورما وجود نداشته باشد، مشكلات بسياري براي ما ايجاد خواهد شد، بيان داشت: ما موضوع خود را نسبت به حوادث انتخابات و افرادي كه عليه رهبر معظم انقلاب حرف مي زنند را بارها گفته ايم ولي برخي افراد با غبارآلود كردن فضا از رهبري تبعيت نكرده و از مسير انحراف پيدا كردند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در زمان دوم خرداد نيز در برابر برخي صحبت ها و افراد موضع مي گرفتيم و امروز نيز در برابر انحرافي كه در خط امام ايجاد كنند، موضع خواهيم گرفت كه البته در كشور برخي افراد حرف هاي ليبرالي مي زنند و در اذهان طور ديگري آن را مطرح مي كنند.
دكتر علي لاريجاني با بيان اينكه از حرف هاي كذبي كه برخي افراد در كشور مي زنند و راه را اشتباه مي روند تعجب مي كنم، تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند كه سران قوا نسبت به يكديگر صحبت نكنند و اين معذوريت شرعي براي ما ايجاد كرد، البته ما نبايد به ديگران تهمت بزنيم و مجمع تشخيص مصلحت نظام كه يك نهاد در كشور است را نبايد تخريب كنيم.
وي با اشاره به بررسي مسئله دانشگاه آزاد اسلامي در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: نمايندگان مجلس مسئله دانشگاه آزاد را در مجلس بررسي كردند و نسبت به وقف آن نيز اخطار قانون اساسي داده شد ولي اين مسئله نبايد موجب شود كه درباره مجلس شوراي اسلامي حرف هايي زده شود.
لاريجاني در سفر به قم عمليات اجرايي ساخت فرودگاه قم را آغاز كرد.
فرودگاه قم - قرار است در فاصله 15 كيلومتري قم و در مسير جاده قم اراك احداث شود.
اين فرودگاه توسط بخش خصوصي احداث مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

اعتراض رسانه هاي غربي به منع آموزش غذاهاي خارجي در صدا و سيما
واشنگتن پست، جروزالم پست، هافينگتون پست، سي بي اس، ان پي آر و... در پي اقدام صدا و سيما در خصوص ممنوعيت آموزش غذاهاي غربي، ابراز نگراني كردند.
به گزارش خبرنگار مشرق، هافينگتون پست نوشت: «مسئولين صدا و سيماي ايران پخش برنامه هاي آشپزي را كه در آنها دستور پخت غذاهاي خارجي آموزش داده مي شود ممنوع كرده است. يكشنبه (هفته) گذشته معاون رئيس سازمان صدا و سيما، علي دارابي، در بازديدش از يكي از 30 شبكه تلويزيوني دولتي، اين ممنوعيت را اعلام كرده است».
شكنجه و دستگيري مستندساز آمريكايي دعوت شده
به جشنواره فيلم فجر
مستندساز آمريكايي كه براي حضور در جشنواره فيلم فجر و شركت در همايش «هاليوووديسم و سينما» به ايران دعوت شده بود، در راه سفر به ايران در مصر دستگير شده است.
به گزارش روابط عمومي جشنواره فيلم فجر، جمهوري اسلامي ايران از «عبدالله هاشم» محقق و كارگردان مستندساز آمريكايي مصري الاصل جهت شركت در مراسم و همايش ضدصهيونيستي «هاليووديسم و سينما» دعوت رسمي انجام داده بود كه او در راه اين سفر و در شرايطي كه قرار بود از مصر راهي ايران شود دستگير شد.
براساس ايميلي كه يكي از همراهان وي به مسئول همايش «هاليووديسم و سينما» ارسال كرده، گويا «عبدالله هاشم» هفته گذشته زنداني شده و تحت بازجويي و شكنجه قرار گرفته است.
اخبار رسيده حاكي از آن است كه وي هنوز در زندان به سر مي برد.
اين در حالي است كه براساس اعلام دست اندركاران كنفرانس دو روزه «هاليووديسم و سينما» كه در روزهاي ابتدايي جشنواره فيلم فجر در مركز همايش هاي برج ميلاد برپا شد، براي حضور او برنامه ريزي شده بود و جاي خالي او احساس شد.
عذرخواهي دبير جشنواره فيلم فجر
مهدي مسعودشاهي به جهت توهين يكي از كارگردانان حاضر در بيست و نهمين جشنواره فيلم فجر به هيئت انتخاب و داوران، از اين دو هيئت عذرخواهي كرد.
به گزارش ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره بين المللي فيلم فجر، پيرو مصاحبه يكي از كارگردانان (رضا ميركريمي) حاضر در جشنواره با يكي از سايت هاي خبري و توهين به هيئت انتخاب و داوري جشنواره، مهدي مسعودشاهي دبير جشنواره بيست و نهم با انتشار يادداشتي ضمن تقدير از زحمات اعضاي اين دو هيئت از آنان عذرخواهي كرد.
مستند دستگيري سه جاسوس آمريكايي
در راستاي جنگ تبليغاتي ساخته شد
آمريكا به منظور جنگ تبليغاتي و اثبات ادعاي كوهنورد بودن سه جاسوس خود كه در جريان فتنه سال گذشته در مرزهاي ايران و عراق، بازداشت شده بودند؛ فيلم مستند «شين و جاش را آزاد كنيد: درخواست فوري براي شفقت» را ساخت.
آمريكا ادعا مي كند اين سه نفر در روزهاي اغتشاشات 88، صرفاً براي كوهنوردي در كوههاي شمال عراق وارد ايران شده اند! و داستان فيلم را براساس اين روايت به پيش مي برد.
برگزاري نمايشگاه كتاب در 20 نقطه يادماني
دفاع مقدس
نمايشگاه هاي كتاب در 20 نقطه يادماني دفاع مقدس، توسط سازمان حفظ آثار سپاه و بسيج از 15 اسفند 89 تا 15 فروردين سال 90 برگزار مي شوند.
مصطفي آقاميري، كارشناس ادبيات سازمان حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس سپاه در گفت وگو با ايبنا گفت: بيش از 300 عنوان كتاب دفاع مقدس از ناشران كتاب هاي جنگ تحميلي عراق عليه ايران در اين نمايشگاه ها با تخفيف 50 درصد عرضه خواهند شد.

 



مديركل ضد جاسوسي وزارت اطلاعات: جذب افراد از داخل كشور شگرد سازمان جاسوسي آمريكاست

همدان - خبرنگار كيهان:
مديركل ضد جاسوسي وزارت اطلاعات در همدان گفت: جذب افراد از داخل كشور با پوشش آموزش از شگردهاي سازمان جاسوسي آمريكاست.
سنايي در ششمين روز از همايش نكوداشت پيشگامان انقلاب اسلامي در همدان افزود: ريشه هاي شكل گيري فتنه سال گذشته به سال هاي قبل باز مي گردد. طوري كه در سال 83، پنج راهبرد شامل تضعيف ولايت فقيه، بهره برداري از ظرفيت هاي مردمي، ارقام سازي عليه جمهوري اسلامي، دموكراسي سازي براي ايران، گشودن سفارت يا كنسولگري يا دفتر حافظ منافع آمريكا در ايران، به عنوان اولويت سياست خارجي آمريكا در قبال جمهوري اسلامي مطرح شد.
وي با اشاره به اقدامات آمريكايي ها براي پيشبرد هر يك از راهبردهاي مذكور، اظهار داشت: از جمله راهكارهاي سازمان هاي جاسوسي آمريكا، پروژه مبادلات مردمي بود كه با شناسايي افرادي از حوزه هاي مختلف مانند روحانيان، ورزشكاران، هنرمندان، اساتيد و ... به ظاهر توسط موسسات غيردولتي و با پوشش آموزش، آنان را به آمريكا مي بردند.
سنايي گفت: به محض ورود اين افراد به آمريكا، از سوي وزارت خارجه آن كشور، از آنان استقبال مي شد و طي يك دوره آموزش 18 روزه در اصل به تغيير نگرش جهت مقابله با جمهوري اسلامي در مهمانان خود مي پرداختند.
وي اضافه كرد: حتي يك فرد روحاني را رفتن به آمريكا خود را خسي در گلزار ناميد و يك كارگردان كه فيلمي نيز با موضوع «شهيد باكري» ساخته بود، پس از سفر به آمريكا، در بازگشت به ايران، بلافاصله با ارسال ايميلي، آمادگي خود را براي مبارزه با جمهوري اسلامي تا سر حد مرگ اعلام كرد.
وي كار بر روي جوانان به خصوص تحصيل كرده ها و بيكاران و نيز فعاليت در حوزه هاي مذهبي را از ديگر شگردهاي سازمان هاي جاسوسي آمريكا دانست و گفت: در حوزه مذهب، رقيق سازي تشيع و تبليغ عليه آن، مهمترين برنامه آمريكايي هاست كه به همين منظور 40 ميليون دلار بودجه، اختصاص داده شد تا بنا به گفته «فوكوياما» مبني بر تضعيف بال سبز شيعه يعني مهدويت و بال سرخ آن يعني شهادت، به كار گرفته شود.
همايش نكوداشت پيشگامان انقلاب به همت اداره كل اطلاعات استان همدان به مدت 6 روز با حضور بيش از 8 هزار نفر از اقشار مختلف مردم و دعوت و تجليل از 300 تن از مبارزان دوران انقلاب برگزار شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14