(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 23 بهمن 1389- شماره 19862

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
از كاخ نياوران تا كاخ سفيد - قسمت سوم جنگ جهاني چهارم
حجت الاسلام والمسلمين صديقي امام جمعه موقت تهران: هر دولت حامي اسرائيل پايان راه خود را طي مي كند
نگاه امام(ره) به فجر امروز خاورميانه- قسمت پاياني گرگ ها چوپان نيستند
حضور مراجع تقليد، علما و فضلاي قم در راهپيمايي 22 بهمن
بذرپاش در برنامه ديروز، امروز، فردا: شرح وظيفه مشخصي براي سازمان ملي جوانان تدوين نشده است
با انتقاد از هاشمي رفسنجاني رضايي : امروز روز تماشاچي بودن نيست
ارتش مصر نبايد از صحراي سينا و كانال سوئز غافل شود



از كاخ نياوران تا كاخ سفيد - قسمت سوم جنگ جهاني چهارم

پيام فضلي نژاد
عليرغم همه اين پروژه ها و راهبردها، هيچ يك از رؤساي سرويس هاي جاسوسي اروپا و آمريكا كه در مقام «مشاوران ويژه اعليحضرت» عمل مي كردند، چاره اي براي «بي ثباتي سياسي» رژيم سلطنتي او نيافتند. از نگاه اغلب اين سرويس ها، مسئله فقط سقوط شاه ايران نبود، بلكه كابوس آن ها اقتدار سياسي شيعيان بود.
از نگاه ليبرال هاي يهودي، اساسا وقوع انقلاب اسلامي برابر با پيروزي ايران در نخستين صحنه هاي سهمگين «جنگ جهاني چهارم» بود، چون دست كم اين انقلاب با وقوع خود، شالوده فلسفي «فكر مدرنيته» را شكست و به قول جرج ويگل، آمريكا در اوج ناباوري مجبور گشت تا «روند سكولار-زدايي از جهان» را به رسميت بشناسد38. جف هينس اين روند را يكي از پيامدهاي بهت آور سال هاي پاياني قرن بيستم مي داند و آن را به مرگ تئوري «نوسازي و توسعه اجتماعي ليبرال» تعبير مي كند39. او مي گويد انقلاب ايران نادرستي اين تئوري را نشان داد، چون نوسازي و توسعه مدرن اگرچه به «بي هويتي بشر» انجاميد، اما سبب سكولار شدن و دين زدايي اجتماعي نگشت، بلكه بشر را به سوي جستجوي هويت، معنا و حقيقت زندگي اش كشاند40. برنارد لوئيس، استاد برجسته اسلام شناسي در دانشگاه هاي اسرائيل، سال ها پيش از ساموئل هانتينگتون زنگ خطر انقلاب را چنين به صدا درآورد:
مبارزه آينده چيزي جز برخورد تمدن ها نيست. يعني يك واكنش احتمالا غيرعقلاني، اما مطمئنا تاريخي، از سوي يك رقيب كهن عليه «ميراث يهودي- مسيحي ما»، عليه «وضعيت كنوني سكولار» ما، و عليه گسترش جهان شمول اين دو است41.
جهان لحظات حساسي را به خود مي ديد و ليبرال ها عليرغم همه نقشه هايشان مانند عمليات طبس و طرح كودتا در ارديبهشت و تيرماه 1359، نتوانستند مسير تاريخ را به سود خود تغيير دهند. روزهاي پاياني آبان 1359، جمبوجت الكساندر دمارانش دوباره از مقر سرويس جاسوسي در پادگان تورل و 20 كيلومتري پاريس برخاست. اين بار نه به سوي ايران يا مراكش، بلكه وارد كريدور هوايي اختصاصي سازمان سيا (سنت لوسيا) شد و مسير كاليفرنيا را پيمود تا در باند فرودگاه اختصاصي يك اقامتگاه ويلايي بنشيند؛ جايي كه رونالد ريگان به عنوان برنده مبارزات انتخاباتي آمريكا، خود را براي ورود به مقر رياست جمهوري آماده مي ساخت. نشست محرمانه كاليفرنيا كه 3ساعت طول كشيد و سرپرست خبرنگاران خارجي مجله نيوزويك نيز در آن حضور يافت، آغازگر يك رشته جلسات پياپي بود تا رهبر آينده ايالات متحده تصوير روشني از «پازل ايران» در ذهنش بسازد42. بيشتر وقت به رايزني درباره چگونگي آزادسازي گروگان هاي آمريكايي از ايران و جنگ افغانستان گذشت، اما ريگان ناگهان بحث را نيمه كاره گذاشت و از رئيس سرويس جاسوسي فرانسه پرسيد: «اشخاصي درست مانند آيت الله خميني، دقيقاً چطور مي انديشند؟»43 دمارانش در پاسخ، از سطح يك بحث سياسي به درون مسئله اي فلسفي رفت:
آن ها آنطور كه ما مي بينيم، نمي بينند. سيستم داخلي شان و فكرشان مانند ما نيست. دشمنان جديد ما كه مسلمانان اصول گرا هستند، به عنوان «سربازان خدا» خدمت مي كنند. بنابراين، انسان براي آن ها معناي كاملا متفاوتي نسبت به معنايي كه براي ما دارد، داراست44.
درك اطلاعاتي از شخصيت رهبران مسلمان ايران، هميشه مشكل عمده سيستم سياسي آمريكا بوده است. به روايت دمارانش، رهبران جوامع سرمايه داري هيچ وقت نظم فكري مسلمانان را نفهميدند. ريچارد هلمز، رئيس سابق سيا، پس از 4 سال حضور در ايران گفت كه «هيچ وقت نمي تواند ايرانيان را درك كند، چون آنان چرخش فكري عجيبي دارند.»45 در ميانه دهه 1350، يك بار هلمز و همسر انگليسي اش سينتيا از مشهد و بارگاه امام هشتم شيعيان ديدن كردند. آن ها از مشاهده شور و حرارت زائران يكه خوردند و البته به شدت مضطرب شدند. رئيس سابق سيا در خاطراتش آن صحنه ها را اين گونه جمع بندي كرد:
تلاش براي سوق دادن چنين مردمي به سمت غرب كه اگر چه عرق از سر و رويشان مي ريزد، اما براي رساندن دست خود به ضريح امام رضا(ع) چنان اشتياقي دارند، كار آساني نيست46.
وانگهي، رهبران امنيتي آمريكا در گزارش هاي رسمي شان ضمن اعتراف به عدم درك جامعه مذهبي ايران، از ناتواني خود نيز براي نفوذ در ميان انقلابيون واقعي مي ناليدند47. براي همين، از ابتداي انقلاب چاره كار را سرمايه گذاري بر روي افزايش نفوذ سياسي جناحي يافتند كه آن را «ميانه روهاي اسلامي» در داخل حكومت ناميدند48. پيشنهاد كنت براي گذر از اين بحران اطلاعاتي، تغيير سبك جاسوسي از ايران بود: جاسوسي به سبك فرانسوي؛ يعني يا جاسوسان بومي را استخدام كنيد، يا به ايران برويد و «مدت ها شهرها را بگرديد. به زبان مردم كوچه و بازار حرف بزنيد. افكار و آرزوهايشان را درك كنيد. بعد شما مي توانيد يك تحليلگر اطلاعاتي و يك جاسوس خوب در منطقه باشيد.»49 با پيروي از همين استراتژي، سال ها از انجمن ايران شناسي فرانسه در خيابان فلسطين تهران به عنوان يك پوشش امنيتي و پاتوق پنهان براي جاسوسان فرانسوي و سرويس هايي مانند موساد استفاده مي گردد50.
او سه ماه بعد در بهمن 1359 باز هم به ملاقات ريگان رفت، اما پيش از آن عازم بغداد شد تا شخصا عمليات نظامي مشترك فرانسه و عراق عليه ايران را در جنگ تحميلي ارزيابي كند. وقتي پاي دمارانش به كاخ صدام حسين رسيد، در اولين ديدار با رئيس جمهور عراق يك خواهش بيشتر نداشت و خواست تا ترتيب حضورش را در اردوگاه اسراي ايراني بدهد. تصوير «پازل ايران» براي كنت شفاف تر مي شد و البته، اعتراف كرد «آمادگي لازم براي آنچه مي ديدم را نداشتم.»51 اگر دي ماه 1357 هنگام آخرين سفرش به تهران لحظه هاي آغازين «جنگ عقيده» را ديد، دي ماه 1359 در اردوگاه هاي عراقي صحنه هاي يك مقاومت شگفت انگيز را شاهد بود:
آنجا نيز ايرانياني را ديدم كه قاطعانه براي فدا كردن جان خود در راه اعتقاداتشان آمادگي داشتند. آن منظره، منادي جنگ جهاني چهارم بود كه ما فقط درك نامشخصي از آن روي صفحه رادار داريم52.
با اين حساب، شما مجبوريد مغزي داشته باشيد كه شايد مورد لعنت خداوند است! با گفتن اين جمله، الكساندر دمارانش نقشه يك عمليات پنهان براي «جنگ نرم» با مسلمانان اصول گرا را جلوي رونالد ريگان پهن كرد. دومين ملاقات آنان در واشنگتن دي.سي و دفتر كار رئيس جمهور آمريكا موسوم به «اوال آفيس» برگزار شد. برپايه تحليل كنت، جنگ جهاني چهارم «نبرد كشورهاي فقير و سازماندهي نشده، عليه كشورهاي غني و متشكل» بود؛53 همان «جنگ فقر و غنا» كه وقتي حضرت امام خميني(ره) از آن سخن گفتند، تصورش لرزه بر اندام ليبرال ها انداخت54. اين جنگ، چنانكه پيش تر دمارانش به صدام گفت، چون گلوله آتشي است كه مرزهاي فكري را درمي نوردد و اين بار نيز به ريگان گفت:
شما نمي توانيد با يك عقيده به وسيله تانك و هواپيما مبارزه كنيد. بايد دست به كار هوشمندانه اي بزنيد، چيزي كه من آن را «نبوغ فعال» ناميده ام. شما بايد با هر عقيده اي به وسيله عقيده بجنگيد. كلام در برابر كلام و گاهي حتي، دروغ در برابر دروغ. ما به جاسوسي معتقديم. بنابراين در اين مبارزه بايد از فكرمان استفاده كنيم55.
¤ منابع در آرشيو «دفترپژوهش هاي كيهان» موجود است.

 



حجت الاسلام والمسلمين صديقي امام جمعه موقت تهران: هر دولت حامي اسرائيل پايان راه خود را طي مي كند

خطيب نمازجمعه تهران گفت: هر جرياني كه در دنياي اسلام حامي رژيم صهيونيستي است، بداند كه امروز در مواجهه با ملت ها پايان راه خود را طي مي كند.
به گزارش فارس، حجت الاسلام كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نمازجمعه، ضمن دعوت ملت به تقواي الهي، اظهار داشت: پرچم امامت و ولايت خلق به دست امين خدا و آخرين ذخيره الهي و اميد و پناه ما داده شده است.
وي افزود: پيروزي انقلاب اسلامي ايران مبدأ تحول تاريخ بشر و نقطه عطفي است كه آغاز ظهور امام عصر(عج) به حساب مي آيد و راه براي حضور حضرت نيز در حال هموار شدن است؛ اين انقلاب معجزه آسا كه جزو كرامت هاي امام امت و يقينا با مددهاي غيبي همراه بود و پديده فوق العاده و غيرقابل توجيه علمي بود كه اين موضوع را هم تبريك عرض مي كنم.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه صداي پاي انقلاب اسلامي ايران امروز مصر را فرا گرفته است، گفت: ديديد كه مردم مصر كه راس الحسين دارند و مردمي كه سيد زينب(س) را آنجا زيارت مي كنند، نام نامي پيام آوران خون شهيدان كربلا در آنجا آوازه اي دارند، سيد نفيسه دارند، مردمي كه در برابر اسرائيل ايستادند و اولين جنگ را آنها كردند، امروز به لطف الهي توانستند فرعون زمان را از صحنه بيرون كنند و اين مسئله اتفاقي نيست و در 22 بهمن اين موضوع اتفاق مي افتد و اين روز جزو ايام الله است و روزي است كه خداوند منان عنايت خاص به اين روز دارد و بايد سجده شكر به جاي آورد.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي در بخش ديگري از سخنانش مهمترين اثر انقلاب اسلامي ايران را «لااله» دانست و گفت: ملت ايران در ابتدا ديو را بيرون كردند و يك رژيم وابسته كه نه از نظر سياسي هيچ اراده اي داشت و نه براي مردم اراده اي باقي گذاشته بود و از نظر فرهنگي، مامور بود كه فرهنگ غرب را به ايران تحميل كند و تا حد زيادي هم موثر بودند و از نظر اقتصادي و از نظر نظامي مستشاران بيگانه بودند كه نبض اقتصاد و فرهنگ را در اختيار داشتند و چپاول مي كردند؛ اين ملت و شرق و غرب در اينجا سهم داشتند، باج مي گرفتند و هواي شاه را در دستگاه سلطنت داشتند و اين اجتماع عظيم و اين رهبري بي بديل گونه و ماموريت خاص امام.
به گفته وي، ملت ايران از صبح امروز در خلق حماسه ديگر در سي ودومين سال انقلاب در راهپيمايي 22 بهمن حضور يافتند و طنين حماسي شان را به گوش دنيا رساندند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مطالب گفتني در امداد غيبي امام فراوان است و فقط يك نكته را عرض مي كنم كه يك عزيزي از اولياء الهي و از اوتاد تا آنجا كه ما پيگيري كرديم، تشرفات مكرر خدمت امام زمان(عج) داشت و علما هم او را قبول داشتند؛ مرحوم شهيد دستغيب 2 مورد از تشرفات مرحوم حاج محمدعلي پشندي را نوشتند و از علمايي كه در حال حاضر حضور دارند و با ايشان حشر و نشر داشتند، مطالب جالبي از او نقل مي كنند و اين بزرگوار مي گويد من در عالم خواب ديدم كه باران رحمت در حال نزول است ولي قطرات باران نام امام است و اين را براي حضرت امام هم گفته بودند.
وي همچنين گفت: واقعا انقلاب باران رحمت نجات بود و زمين مرده دل ها را زنده كرد و طاغوت را از صحنه سياسي و فرهنگي بيرون كرد و راه را براي تحقق آرمان هاي دين هموار كرد؛ در فساد دستگاه كه بسياري از مسائل را همه مي دانند، اما نسل چهارم انقلاب نمي دانند، چه خبر بود در آن روز تهران 10 ميليون نفر نبودند و شايد بيش از يك ميليون جمعيت نداشت؛ 2 هزار و 500 مركز فحشا فعاليت مي كردند و 400 هزار بطري آب جو نقل و انتقال مي شد و 50 هزار فاحشه در تهران حضور داشتند و قمارخانه ها در تهران فعاليت مي كردند و از اين مراكز فساد در دولت ماليات اخذ و به خزانه واريز مي شد و از همين ها به كاركنان دولتي حقوق مي دادند.
حجت الاسلام صديقي افزود: انقلاب در تدبير زندگي ها چه خدمتي كرد، شايد كمتر كسي توجه دارد به طهارتي كه انقلاب براي زندگي مردم پيش آورد؛ افراد نالايق و ناشايست در رژيم پهلوي روي كار بودند و از شكوفايي استعدادها واقعا جلوگيري مي شد و نمي شد آنچه را كه امروز جوانان دانشمند ما مايه حيرت دنيا شدند، اين جهش علمي و فناوري و اين جهش معنوي و عرفاني كه امروز هست، به هيچ وجه در دوران طاغوت ممكن نبود.
وي گفت: در مساجد و دانشگاه ها مشتري نبود و اگر جواني نماز مي خواند، او را تحقير مي كردند و فرهنگ دين به طور كلي به انزوا كشيده شده بود؛ صدها از اين نوع ننگ ها كه بايد جوانان عزيز ما كه امروز به حمدالله پرشورتر از نسل قبل در صحنه حضور دارند، بخوانند و وضعيت آن روز را كه امام چه كرد و انقلاب چه كرد را بدانند و بدانند كه انقلاب ريشه يك رژيم مرتجع و مستبد و زورگوي داراي ساواك مسلط را از بين برد و مردم را از اين زندان نجات داد و به دنبال آن نظام جمهوري اسلامي تاسيس شد.
حجت الاسلام صديقي عنوان كرد: رهبري پيامبرگونه امام خميني(ره) و بصيرتي كه ايشان در روحيه ها دميدند، موجب شد تا نظامي مبتني بر اسلام تاسيس شود و راه جديدي در دنيا به وجود آيد.
وي احياي اسلام ناب محمدي را از ديگر بركات انقلاب اسلامي ايران دانست و گفت: اين بيداري اسلامي كه تولد مباركي بود، در ايران اتفاق افتاد و تهذيب نفس شد و حزب الله در لبنان و انتفاضه در فلسطين و بعد از آن نهضت هاي ديگر كه امروز شاهديم، به وجود آمد و اين شعله جهان را گرفته است و مي رود تا ريشه استبداد و استعمار و ريشه شرك، فساد، ظلم و ضد ديني را در همه جاي عالم بسوزاند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران مطرح شدن امت اسلامي در سطح جهان را از ديگر بركات انقلاب اسلامي ايران خواند و تصريح كرد: هر جا امروز مسلماني در آمريكا و در انگليس و در شرق و غرب عالم پيدا مي شود، هويت خودش را شناخته است و به خودش مباهات مي كند كه مسلمان است.
وي هويت دادن به آحاد مسلمانان در جهان را از آثار و بركات راهي مطرح كرد كه امام(ره) جلودار آن بودند و گفت: ارائه راه جديد در مديريت جهاني و تجديدنظر در شيوه زندگي و آنچه را كه انبيا آرزوي آن را داشتند، از آثار و نتايج انقلاب اسلامي ايران است.
حجت الاسلام صديقي در بخش ديگري از سخنانش تاكيد كرد: 400 سال است كه غرب روي موضوع جدايي دين از سياست كار كرده بود تا بگويند دين در زندگي بشر نقش ندارد و دين يك آيين فردي است و مخصوص عبادتگاه است اما اين امام بود كه يك تجربه عيني به دنيا ارائه كرد كه دين براي زندگي است و دين مديريت و جهاد دارد.
به گفته وي، مديريت ديني «كارآمدترين مديريت» است كه شرق و غرب در برابر اين مديريت ارائه شده واقعا به زانو درآمده اند و راه خودش را طي مي كند.
خطيب نمازجمعه تهران ادامه داد: خودباوري از آثار و بركات انقلاب اسلامي ايران است و ملت ايران در پيروزي انقلاب باور كردند كه مي توانند ره 100ساله را يك شبه طي كنند.
وي با بيان اينكه 22بهمن 89 پيروزي مصر را هم به دنبال دارد، گفت: ملت ايران در 9 دي و 22 بهمن 88، كار را تمام و تمام توطئه هاي دشمنان را خنثي كرد و امروز نويد استقرار و تثبيت و تعميق و ريشه دار شدن اسلام ناب محمدي را به همراه داشت.
حجت الاسلام صديقي با بيان اينكه ايران براي مردم مصر تجربه خوبي است، عنوان كرد: ملت مصر بايد اتحاد خودشان را حفظ كنند و بايد از رخدادهايي كه در گوشه و كنار پيش مي آيد با هوشياري از كنار آن بگذرند و متوقف نباشند و بدانند كه نبايد فقط به دنبال بيرون رفتن شخص باشند.
وي در خاتمه گفت: بايد هر جرياني كه در دنياي اسلام حامي رژيم صهيونيستي است و موجب پايمال شدن حقوق حقه مسلمانان خصوصا فلسطينيان مي شود و هر جريان حكومتي كه ملت خود را تحقير كرده و سلطه بيگانگان خصوصا شيطان بزرگ آمريكا را تعميق كرده، بدانند كه امروز در مواجهه با ملتها پايان راه خود را طي مي كند و به زودي اين نوع جريانها سرنگون خواهند شد.
همچنين خطيب جمعه تهران در خطبه اول نمازجمعه اين هفته اظهار داشت: در انقلاب، نهضت و قيام مردم ايران عواملي رخ داد كه از اساسي ترين آنها هدايت الهي از مجراي امامت و رهبري بود.
حجت الاسلام صديقي افزود: خداوند هدايت را مخصوص خود معرفي كرده و از آنجا كه آخرت و دنيا از آن خداست مشخص كردن راه در عبور از دنيا و رسيدن به آخرت از آن مالك و خالق است و خداست كه قانون و شرع را فرستاده و براي بشر فكر صحيح، اخلاق درست و منش انساني را از طريق انبياء قرار داده است.
امام جمعه موقت تهران يادآور شد: تقوا بدون قبول ولايت مورد پذيرش حق تعالي نيست ولي اگر فردي، گروهي، جامعه اي و يا ملتي اهل تقوا بودند، با نظامات ديني زندگي خود را تطبيق دادند و ولايت الهي و حاكميت خليفه خدا را پذيرفتند، خداوند به آنها نوري مي دهد كه اين نور، نور هدايت است نه نور راهنمايي لذا نتيجه اين نور وصال و رسيدن است.
حجت الاسلام صديقي به كلمات حضرت علي(ع) درباره مسئله جهاد اشاره و خاطرنشان كرد: اين جهاد در بهشت است و يكي از اهداف زندگي ما همانا تحصيل بهشت است.
امام جمعه موقت تهران به درجات مختلف بهشت اشاره كرد و ادامه داد: خداوند جهاد را باب الجنه معرفي مي كند.
حجت الاسلام صديقي با بيان اينكه جهاد حضور آگاهانه براي نيل به مرگ آگاهانه است، گفت كه اسم مرگ آگاهانه شهادت است و انسان مي تواند با جهاد و گذشتن از تعلقات دنيا و عبور از زرق و برق دنيا، حجاب ها را از جلوي چشمان خود كنار بزند و در اين صورت است كه چشم دلش باز مي شود و جمال خدا و حق را مي بيند.
وي با بيان اينكه روح خداجويي، عرفان، اعتكاف، نمازجماعت، نمازشب و گريه ها همان بهشت است، تصريح كرد: انسان مجاهد با تقوا است.
خطيب جمعه تهران در بخش ديگري از اين خطبه خطاب به مردم اعلام كرد: شمايي كه دشمن داريد و توطئه هاي جهاني عليه شماست بايد هميشه زره به تن داشته باشيد.
حجت الاسلام صديقي با بيان اينكه آتش نفس اماره هميشه روشن است لذا بايد هميشه سنگرنشين تقوا باشيم، گفت: كسي كه زره ندارد در باطن آماج نيروهاي شيطاني قرار مي گيرد.

 



نگاه امام(ره) به فجر امروز خاورميانه- قسمت پاياني گرگ ها چوپان نيستند

ابراهيم حاجي محمدزاده
«... مسلمانان بايد بدانند تا زماني كه تعادل قوا در جهان به نفع آنان برقرار نشود، هميشه منافع بيگانگان بر منافع آنان مقدم مي شود، و هر روز شيطان بزرگ يا شوروي به بهانه حفظ منافع خود حادثه اي را به وجود مي آورند. راستي اگر مسلمانان مسائل خود را به صورت جدي با جهانخواران حل نكنند و لااقل خود را به مرز قدرت بزرگ جهان نرسانند، آسوده خواهند بود؟ هم اكنون اگر آمريكا يك كشور اسلامي را به بهانه منافع خويش با خاك يكسان كند، چه كسي جلوي او را خواهد گرفت؟ پس راهي جز مبارزه نمانده است. و بايد چنگ و دندان ابرقدرت ها و خصوصا آمريكا را شكست و الزاما يكي از دو راه را انتخاب نمود: يا شهادت يا پيروزي. كه در مكتب ما هر دوي آنها پيروزي است. كه ان شاءالله خداوند قدرت شكستن چهارچوب سياستهاي حاكم و ظالم جهانخواران، و نيز جسارت ايجاد داربستهايي بر محور كرامت انساني را به همه مسلمين عطا فرمايد، و همه را از افول ذلت به صعود عزت و شوكت همراهي نمايد...»(1)
حضرت امام با صداقت پيامبرگونه و مثال زدني شان راه دشوار مبارزه و ضرورت مقابله با توطئه هاي همه جانبه داخلي و خارجي استكبار جهاني را برمي شمارند و بر اين باورند كه اين سختي ها از يكسو به ايجاد شكوفايي در كشور مي انجامد و از سوي ديگر تجربه حاصل از آن هديه اي به همه مبارزان جهان براي مقابله با مستكبران خواهد بود.
«... تجربه انقلاب اسلامي در ايران، با خونبهاي هزاران شهيد و مجروح و خراب شدن منزلها و به آتش كشيدن خرمنهاي كشاورزان و كشته شدن تعداد بسياري در بمب گذاري ها و اسير شدن فرزندان انقلاب و اسلام به دست دژخيمان بعث عراق و هزاران گونه تهديد و فشار اقتصادي و جاني بدست آمده است. ملت ايران تجربه پيروزي بر كفر جهاني را در خراب شدن منازل خود بر سر كودكان در خواب به دست آورده و با فداكاريها و مجاهدات، انقلاب و كشور خود را بيمه نموده است و ما به تمام جهان تجربه هايمان را صادر مي كنيم و نتيجه مبارزه و دفاع با ستمگران را بدون كوچكترين چشمداشتي، به مبارزان راه حق انتقال مي دهيم و مسلما محصول صدور اين تجربه ها، جز شكوفه هاي پيروزي و استقلال و پياده شدن احكام اسلام براي ملت هاي دربند نيست...»(2)
و با تاكيد بر استقبال از رنج هاي دشوار و شهادت و طولاني بودن راه مبارزه و اعلام برداشته شدن قدم هاي اول مبارزه جهاني مي فرمايند:
«... ما هنوز در قدمهاي اول مبارزه جهاني خود عليه شرق و غربيم. مگر بيش از اين است كه ما ظاهرا از جهانخواران شكست مي خوريم و نابود مي شويم؟ مگر بيش از اين است كه ما را در دنيا به خشونت و تحجر معرفي مي كنند؟ مگر بيش از اين است كه با نفوذ ايادي قاتل و منحرف خود در محافل و منازل، عزت اسلام و مسلمين را پايكوب مي كنند؟ مگر بيش از اين است كه فرزندان عزيز اسلام ناب محمدي در سراسر جهان بر چوبه هاي دار مي روند؟ مگر بيش از اين است كه زنان و فرزندان خردسال حزب الله در جهان به اسارت گرفته مي شوند؟ بگذار دنياي پست ماديت با ما چنين كند ولي ما به وظيفه اسلامي خود عمل كنيم...»(3)
معمار انقلاب اسلامي با يادآوري مكرهاي شيطاني استكبار جهاني و فريب مزدوران بي اراده آنها متذكر مي شوند:
«... با توسل به دامن آمريكا ضعف و ناتواني خود را بر ملا نسازيد و از گرگ ها و درنده ها براي شباني و حفظ منافع خود استمداد نطلبيد. ابرقدرت ها آن لحظه اي كه منافع شان اقتضا كند شما و قديمي ترين وفاداران و دوستان خود را قرباني مي كنند و پيش آنان دوستي و دشمني و نوكري و صداقت ارزش و مفهومي ندارد. آنان منافع خود را ملاك قرار داده اند و به صراحت و در همه جا از آن سخن مي گويند...»(4)
و در همين راستا به نكته مهمي برگرفته از قرآن كريم اشاره مي كنند: «... نكته مهمي كه همه بايد به آن توجه كنيم و آن را اصل و اساس سياست خود با بيگانگان قرار دهيم اين است كه دشمنان و جهانخواران تا كي و تا كجا ما را تحمل مي كنند و تا چه مرزي استقلال و آزادي ما را قبول دارند. به يقين آنان مرزي جز عدول از همه هويت ها و ارزش هاي معنوي و الهي مان نمي شناسند. به گفته قرآن كريم، هرگز دست از مقاتله و ستيز با شما برنمي دارند مگر اينكه شما را از دين تان برگردانند. ما چه بخواهيم و چه نخواهيم صهيونيست ها و آمريكا و شوروي در تعقيب مان خواهند بود تا هويت ديني و شرافت مكتبي مان را لكه دار نمايند...»(5)
منادي انقلاب جهاني و انتظار در پيام قبول قطعنامه و سالگرد به شهادت رساندن حجاج ايراني توسط مزدوران آمريكا (آل سعود) از آنجا كه به خوبي واقف بودند كه دشمنان داخلي و خارجي انقلاب اسلامي توقف جنگ را دليل عقب نشيني از تمامي مواضع الهي و پشت پا زدن به وراثت انبياء قلمداد خواهند نمود. لذا ايشان در آن پيام خطاب به تمام محرومان و پابرهنگان و آزادگان بارها تأكيد مي كنند كه قبول قطعنامه تنها و تنها به منظور تداوم بخشيدن و گسترش انقلاب اسلامي در سرتاسر جهان است و جمهوري اسلامي همان گونه كه تا به حال شاهد آن بوده ايم به تمامي مواضع سياسي الهي خويش پايبند بوده و با تمام امكانات در راه تحقق تمامي آرمان هاي انقلاب اسلامي در جهان تلاش خواهد نمود.
«... من به صراحت اعلام مي كنم كه جمهوري اسلامي ايران با تمام وجود براي احياي هويت اسلامي مسلمانان در سراسر جهان سرمايه گذاري مي كند. و دليلي هم ندارد كه مسلمانان جهان را به پيروي از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت نكند و جلوي جاه طلبي و فزون طلبي صاحبان قدرت و پول و فريب را نگيرد. ما بايد براي پيشبرد اهداف و منافع ملت محروم ايران برنامه ريزي كنيم. ما بايد در ارتباط با مردم جهان و رسيدگي به مشكلات و مسائل مسلمانان و حمايت از مبارزان و گرسنگان و محرومان با تمام وجود تلاش نماييم. و اين را بايد از اصول سياست خارجي خود بدانيم. ما اعلام مي كنيم كه جمهوري اسلامي ايران براي هميشه حامي و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است و كشور ايران به عنوان يك دژ نظامي و آسيب ناپذير نياز سربازان اسلام را تأمين و آنان را به مباني عقيدتي و تربيتي اسلام و همچنين به اصول و روش هاي مبارزه عليه نظام هاي كفر و شرك آشنا مي سازد.
...خداوندا، اين دفتر شهادت را همچنان به روي مشتاقان باز و ما را هم از وصول به آن محروم مكن، خداوندا كشور ما هنوز در آغاز راه مبارزه اند و نيازمند مشعل شهادت، تو خود اين چراغ پرفروغ را حافظ و نگهبان باش...
خداوندا تو ميداني كه ما سر سازش با كفر را نداريم خداوندا، تو مي داني كه استكبار و آمريكاي جهانخوار گل هاي باغ رسالت تو را پرپر نمودند. خداوندا، در جهان ظلم و ستم و بيداد همه تكيه گاه ما تويي، و ما تنهاي تنهاييم و غير از تو كسي را نمي شناسيم و غير از تو نخواسته ايم كه كسي را بشناسيم ما را ياري كن، كه تو بهترين ياري كنندگاني. خداوندا تلخي اين روزها را به شيريني فرج حضرت بقيه الله- ارواحنا لتراب مقدمه الفدا- و رسيدن به خودت جبران فرما... در خاتمه از پيشگاه مقدس پروردگار، كه الطاف بيكران خود را به اين ملت ارزاني داشته است تشكر و قدرداني مي كنم و از محضر مقدس بقيه الله- ارواحنافداه- عاجزانه مي خواهيم كه ما را در مسير و هدف مان مدد و رهبري فرمايد...»(6)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) صحيفه امام ج 12 ص 38 (2) صحيفه امام ج 02 ص 523
(3) صحيفه امام ج 12 ص 823 (4) صحيفه امام ج 02 ص 923
(5) صحيفه امام ج 12 ص 09 (6) صحيفه امام ج 12 ص 001

 



حضور مراجع تقليد، علما و فضلاي قم در راهپيمايي 22 بهمن

سرويس شهرستانها -
مراجع تقليد، علما و فضلاي حوزه علميه شهر مقدس قم همپاي ملت ايران اسلامي در راهپيمايي 22 بهمن حضور يافتند و حمايت خود را از نظام اسلامي كشورمان اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري رسا، حضرات آيات ناصر مكارم شيرازي، حسين نوري همداني، عبدالله جوادي آملي از مراجع تقليد در شهر خون و قيام در جمع راهپيمايان حضور داشتند.
همچنين آيت الله سيدمحمود هاشمي شاهرودي، رئيس پيشين قوه قضاييه و عضو خبرگان رهبري، آيت الله مرتضي مقتدايي مدير حوزه هاي علميه كشور، حجت الاسلام جواد فاضل لنكراني و علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، حجت الاسلام سيدمحمد سعيدي، امام جمعه قم، اعضاي جامعه مدرسين و اعضاي خبرگان رهبري نيز ديروز در راهپيمايي 22 بهمن حضور پرشور داشتند.
¤ آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد در حاشيه حضور در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن از حضور پرشور آحاد مختلف مردم در اين راهپيمايي قدرداني كرد و گفت: امام خميني بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي فرمودند كه انقلاب اسلامي مرز نمي شناسد و كل دنيا را درخواهد نورديد و ما امروز اين مساله را در كشورهاي مختلف از جمله تونس، مصر، اردن و ساير كشورها مشاهده مي كنيم.
اين مرجع تقليد خطاب به ملت انقلابي كشورهاي عربي گفت: پيام ما به شما اين است كه مقاومت كنيد تا رژيم هاي دست نشانده آمريكا سقوط كنند و در اين راه، ثبات قدم داشته باشيد تا رژيم هاي دست نشانده استكبار نيز دچار سقوط شوند.
¤ آيت الله عبدالله جوادي آملي نيز در حاشيه حضور خود در راهپيمايي 22 بهمن قم، از حضور پرشور آحاد مختلف جامعه در راهپيمايي اين روز قدرداني كرد و گفت: اين ملت خودشان انقلاب كردند و خودشان هم در صحنه حاضر مي شوند و از آن حمايت مي كنند.
وي تاكيد كرد: مردم هم در حفظ نظام و هم در حفظ وحدت اسلامي تلاش و كوشش مي كنند تا اين نظام مقدس را به دست صاحب اصلي آن امام زمان(عج) بسپارند.
¤ آيت الله سيدمحمود هاشمي شاهرودي از اعضاي جامعه مدرسين و مجلس خبرگان رهبري، در حاشيه حضور در راهپيمايي 22 بهمن حضور پرشور آحاد مختلف مردم در اين راهپيمايي را ستود و با بيان اينكه راهپيمايي يوم الله 22 بهمن پيام هاي بسياري دارد، تاكيد كرد: خوشبختانه امروز در كشورهاي مختلف شاهد تحقق پيام هاي انقلاب اسلامي هستيم و تفكر انقلاب صادر شده است.
¤ آيت الله مرتضي مقتدايي مدير حوزه هاي علميه، در حاشيه راهپيمايي 22 بهمن ماه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپيمايي اين روز، گفت: ملت ايران بار ديگر نشان دادند بر اصول انقلاب پايبند هستند.
وي با بيان اينكه ملت شريف ايران ادامه دهنده راه امام خميني هستند، ابراز داشت: حضور پرشور و گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن بار ديگر ثابت كرد مردم همچنان از اهداف تبيين شده از سوي رهبر معظم انقلاب براي ايران اسلامي تبعيت مي كنند.
مدير حوزه هاي علميه، حضور گسترده مردم را داراي پيام هاي متعدد دانست و تاكيد كرد: ملت ما امروز نشان دادند كه از نظام اسلامي و ارزشهاي ديني و والاي آن حراست و دفاع مي كنند.
ولايت فقيه هيچ گاه تضعيف شدني نيست
دبير شوراي نگهبان با اشاره به اينكه سران فتنه و فتنه گران به اهميت حضور رهبري و ولايت فقيه در جامعه اسلامي پي برده اند، تصريح كرد: رهبري و ولايت فقيه، عامل مهم استواري انقلاب و حضور مردم در تمامي صحنه ها و بحران هاي انقلاب است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، آيت الله احمد جنتي پيش ازظهر ديروز در جمع راهپيمايان اصفهاني با اشاره به اينكه اصل اساسي فعاليت سران فتنه در فتنه پس از انتخابات سال گذشته، به زير سؤال بردن ارزشهاي انقلاب اسلامي بود، اظهار داشت: با وجود اينكه امروز سران فتنه بي آبرو و منزوي شده اند اما هنوز در حال نقشه كشيدن و توطئه كردن هستند و قصد دارند مسير انقلاب را به انحراف بكشانند.
وي با اشاره به اينكه سران فتنه، وقاحت را به حد اعلاي خود رسانده اند، افزود: سران فتنه هنوز در راه تضعيف قدرت ولايت فقيه گام برمي دارند و به دنبال اين هستند كه قدرت رهبري را در جامعه اسلامي كاهش دهند و ولايت فقيه را در جامعه اسلامي تضعيف كنند.
وي با تاكيد بر اينكه هيچ احتياجي به محاكمه سران فتنه نيست، اضافه كرد: مردم با حضور خود در صحنه سران فتنه را محكوم كرده اند و ذلتي را به اين افراد چشانده اند كه 10بار اعدام هم نمي تواند طعم تلخ اين ذلت را از زندگي سران فتنه پاك كند.
آيت الله جنتي با تاكيد بر اينكه مردم عامل اصلي سربلندي انقلاب در جريان فتنه بودند، بيان داشت: به ياري خداوند شاهد بوديم كه همان مشتي كه مردم در سال 57 بر سر آمريكاي جنايتكار فرود آوردند، سال گذشته بر سر سران فتنه فرود آمد و آنها را در جاي خود نشاند.
وي با تاكيد بر اينكه مردم به هيچ عنوان با سياستهاي فتنه گران و عوامل آنها موافق نيستند، گفت: اين افراد هنوز از وقايع سالهاي گذشته و مجموع 32 سال سپري شده از انقلاب اسلامي ايران درس عبرت نگرفته اند و نمي دانند كه مردم با سياستهاي اين افراد مخالف هستند.
دبير شوراي نگهبان افزود: كاملا مطلع هستيم كه افراد مشهور و نامدار كشور و نظام در فتنه ها دست دارند و به دنبال آن هستند كه كشور و نظام را تضعيف كنند.
وي با اشاره به اينكه ولايت فقيه در كشور هيچ گاه تضعيف شدني نيست، اظهار داشت: بدون شك مهم ترين دليل خروج پر از سربلندي از جريان فتنه، ولايت و رهبري رهبر معظم انقلاب بود.
آيت الله جنتي با تاكيد بر اينكه خداوند نعمت ولايت فقيه و رهبر معظم انقلاب را به اين ملت عرضه كرده است، تصريح كرد: قدرتها 32 سال دست به دست هم دادند تا ملت ايران را بشكنند اما ملت بزرگوار ايران اسلامي با تبعيت از ولايت فقيه در صحنه باقي ماندند و همواره دشمنان را شكست دادند.
دبير شوراي نگهبان در بخش ديگري از صحبت هاي خود با تاكيد بر اينكه خيزش كنوني در ملتهاي مظلوم جهان، با تأسي از اعتقادات رهبر معظم انقلاب شروع شد، گفت: نمي توان اعتقاد داشت كه حرفهاي امام خميني(ره) تاريخ مصرف دارد چرا كه اگر اين صحبت ها تاريخ مصرف داشت، بدون شك انقلاب هاي امروز كشورهاي جهان، بي نتيجه مي ماند و به انقلاب اسلامي ايران اقتدا نمي كرد.
وي در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به اينكه سران سه قوه بايد از اختلافات جلوگيري كنند، گفت: سران قوا بايد در يك مسير حركت كنند و در اين مسير از رهبر معظم انقلاب تبعيت داشته باشند.
آيت الله جنتي تاكيد كرد: سران قوا هيچ گاه نبايد اختلافات خود را علني كنند بلكه بايد اين اختلافات را در ميان خود به بحث و بررسي گذارند و در راستاي منويات رهبر معظم انقلاب حركت كنند.
مردم مصر راهپيمايي ملت ايران را حمايت از خود تلقي مي كنند
وزير اطلاعات تصريح كرد كه مردم مصر راهپيمايي ملت ايران را حمايت از خود تلقي مي كنند.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي در حاشيه راهپيمايي 22 بهمن در گفت وگو با ايسنا با تاكيد بر اين كه انقلاب اسلامي ايران نشأت گرفته از فطرت انسان هاست، افزود: فطرت هيچ انساني زير بار ظلم نمي رود و طاغوت و بي عدالتي را نمي پذيرد و مردم كشور ما نيز در مقابله با طاغوت و استكبار نقش خود را به خوبي ايفا كرده اند.
وي راهپيمايي بيست ودوم بهمن هر سال را معنايافته با تحولات همان سال ارزيابي كرد و گفت: اين حركت دقيقا متناسب با حركت بيداري اسلامي در منطقه شكل گرفته و تاثير خود را داشته و مردم دنياي اسلام و مصر اين حركت را در عين حال كه تثبيت نظام جمهوري اسلامي مي دانند حمايت از خود نيز تلقي مي كنند.
وي در پاسخ به پرسشي در مورد پيگيري وضعيت جاسوسان بنياد رون آراد، گفت: آن ها جاسوس هستند و اين كار نيازمند كار اطلاعاتي است و به اين زودي ها نتيجه نمي دهد.
آمريكا در ايجاد خاورميانه جديد شكست خورده است
مشاور عالي رهبر معظم انقلاب گفت: هم اكنون قدرت نفوذ و تاثيرگذاري سياسي، نظامي و فرهنگي ايران اسلامي در بيداري ملت هاي منطقه و تغيير سرنوشت آنها بي بديل است.
به گزارش فارس از اردبيل، سرلشكر سيديحيي صفوي در مراسم راهپيمايي 22 بهمن و در جمع اهالي اردبيل اظهار داشت: آمريكا در ايجاد خاورميانه جديد و بزرگ شكست خورده و قطعا در اين بين فرصتي براي انقلاب اسلامي به وجودآمده تا الگوي اسلامي و معنوي خود را در منطقه پياده كند. وي به شرايط فوق العاده حساس، پيچيده و سرنوشت ساز جهان اسلام و خاورميانه اشاره كرد و افزود: بعد از حادثه سپتامبر آمريكا در 10 سال گذشته رژيم هاي جعلي با حضور در منطقه درصدد تغييراتي بودند اما امروز استراتژي آنها با شكست و بن بست مواجه شده است.
وي حمله نظامي به افغانستان و عراق به بهانه مبارزه با تروريست، حضور و بهره برداري از منافع انرژي خاورميانه و ايجاد خاورميانه جديد آمريكايي را از جمله اهداف استكبار جهاني در منطقه عنوان كرد.
صفوي ادامه داد: به دنبال اين حضور آنها به فكر حمله نظامي به ايران بعد از تصرف افغانستان و عراق بودند تا بتوانند امنيت و بقاي رژيم صهيونيستي را تضمين كنند.
وي افزود:حمايت از رژيم هاي دست نشانده در منطقه با هدف تشويق براي ارتباط سياسي و نظامي با صهيونيست از جمله اهداف شومي بود كه آمريكا در 10 سال گذشته آن را تعقيب كرده است.
وي به همراهي نظام استكباري با فتنه گران داخلي در 10 سال گذشته اشاره كرد و بيان داشت: همراهي آمريكا و سردمداران رژيم هاي غاصب با فتنه گران و آشوبگران داخلي در سال گذشته به گونه اي بود كه اگر هدايت ها و رهبري هاي امام خامنه اي نبود امروز اين كشور تا مرز انحلال و انشقاق پيش مي رفت.
وي گفت: دشمن در حال حاضر نيز به دنبال طراحي و راه اندازي جنگ نرم و ارزشي در كشور است و عده اي نيز در داخل كشور به چنين فتنه انگيزي هايي كمك مي كنند.
سران فتنه
قطعا محاكمه خواهند شد
رئيس ديوان عالي كشور با اشاره به شعارهاي مردم براي محاكمه سران فتنه اعلام كرد به طور قطع اين كار انجام خواهد شد.
آيت الله احمد محسني گركاني رئيس ديوان عالي كشور كه همگام با ديگر آحاد ملت در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن حضور يافته بود، در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: به نظر من حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن بسيار با قيمت است، چرا كه اين انقلاب و راهپيمايي مردم به دليل پايبندي به اسلام است.
وي افزود: انگيزه مردم در اين حركت و موج توفنده، به اين دليل است كه حكومت ما يك حكومت ديني است.
آيت الله گركاني با اشاره به شعارهاي مردم براي محاكمه سران فتنه گفت: براي محاكمه بايد تمام جوانب كار آماده شود و انشاءالله اين كار انجام خواهد شد ولي به هرحال اين كار زمان مي برد.
رئيس ديوان عالي كشور تصريح كرد: به طور كلي محاكمات زمان بر است، چرا كه اگر حكمي صادر شود متهم به آن اعتراض خواهد كرد و مجددا بايد در دادگاه ديگر آن حكم بررسي شود.

 



بذرپاش در برنامه ديروز، امروز، فردا: شرح وظيفه مشخصي براي سازمان ملي جوانان تدوين نشده است

رئيس سابق سازمان ملي جوانان، اين سازمان را فاقد شرح وظيفه مشخصي ارزيابي كرد.
مهرداد بذرپاش، قائم مقام بنياد تعاون سپاه و فعال سياسي با حضور در برنامه «ديروز، امروز، فردا» گفت: سازمان ملي جوانان به عنوان سازمان سياست گذار در سال 76 تشكيل شده و دبيرخانه شوراي عالي جوانان به سازمان ملي مبدل شد اما اين سازمان جايگاه خود را در نظام مديريتي كشور به دست نياورد. وي با تاكيد بر اينكه شرح وظيفه مشخصي براي سازمان ملي جوانان تدوين نشده، افزود: اين سازمان بين وظيفه سياست گذاري و اجرايي توان تصميم گيري نداشت.
اين فعال سياسي بيان داشت: دشمنان جمهوري اسلامي همواره براي انحراف جوانان نقشه داشته و از اين رو دشمن از سال 76 يك دهه را براي جوانان ايراني تعريف كرد تا از اصول اخلاقي اوليه و واضحات اخلاق قبح زدايي كند. بذرپاش با اشاره به آغاز دهه دوم برنامه ريزي هاي دشمن براي انحراف جوانان كشور، خاطرنشان كرد: آنها در اين مرحله اصول اوليه انقلاب يعني ولايت فقيه، قانون اساسي، حكومت اسلامي و وجه تمايز انقلاب اسلامي با ساير كشورها را هدف گرفتند.
وي افزود: دشمن به خوبي اصول انقلاب اسلامي را شناسايي كرده و بر روي آنها سرمايه گذاري مي كند بنابراين اتفاقات سال گذشته در همين زمينه قابل ارزيابي است.
مسئولان به ولي فقيه ساده زيست خود اقتدا كنند
حبيب الله عسگراولادي نيز در همين برنامه، با بيان اينكه امام(ره) فرمودند: «پس از 30 سال از گذشت انقلاب، روند اسلامي شدن در كشورهاي اسلامي شروع خواهد شد»، گفت: بايد به شهدا تبريك گفت كه راهي را كه رفته اند، اكنون همه كشورهاي اسلامي آن را دنبال مي كنند. وي با تاكيد بر اينكه امام(ره) مبناي جمهوري را اسلام گذاشتند، افزود: جمهور احتياج به كادرسازي دارد؛ توجه به تشكل هاي سياسي در جامعه كم است و به دليل بي اعتنايي به تشكل ها كادرسازي همراه جمهوريت پيش نيامد. عسگراولادي يادآور شد: مقام معظم رهبري ساده زيست ترين علما هستند اما زندگي برخي از مسئولان اجازه نمي دهد كه آنها ساده زيست باشند كه موجب لطمه زدن به نظام خواهد شد و همه بايد به امام و ولي فقيه ساده زيست خود اقتدا كنند و خواسته جوانان ساده زندگي كردن مسئولان است. وي در پايان خاطرنشان كرد: شعارهاي الله اكبر و لااله الاالله مردم مصر و اينكه تابع هيچ حزب و جمعيتي حتي تابع الازهر هم نشده و ظهور كارهايشان با اقامه نمازجمعه با حضور يك ميليون نفر در ميدان التحرير است، در اين كشور سابقه ندارد.

 



با انتقاد از هاشمي رفسنجاني رضايي : امروز روز تماشاچي بودن نيست

دبير مجمع تشخيص مصلحت ضمن ابراز گلايه از سكوت هاشمي گفت امروز روز بي تفاوتي نيست بلكه بايد پشت سر رهبري به سمت جلو حركت كنيم.
محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام چهارشنبه شب در برنامه تلويزيوني «ديروز، امروز، فردا» اظهار داشت: از حدود 5 سال پيش آمريكايي ها آماده درگيري با كشور ايران شدند؛ آنها مي خواستند ابتدا از طريق بحث هسته اي و درگير كردن نظامي وارد شوند اما با آمدن اوباما مسير جديدي آغاز شد و از مذاكره گرفته تا اغتشاشات داخلي و تحريم اقتصادي جزء مجموعه جديدي بود كه آمريكايي ها آن را پيگيري مي كردند و يكي از مهمترين مسائلي كه پيگيري مي شد مسئله جنگ نرم با ايران بود.
وي در پاسخ به اين مسئله كه طراحان خارجي فتنه 88 چقدر توانستند خواسته هاي خود را در كشور پياده كنند، گفت: معتقدم كه غرب نتوانست از اين حوادث بهره برداري موردنظر خود را ببرد ولي اين نيز به اين معنا نيست كه آسيبي به كشور وارد نشد؛ غرب با تبليغاتي كه در عرض 7 ماه عليه ايران انجام داد چهره غيرواقعي از جمهوري اسلامي در افكار عمومي درست كرد گرچه در اين بين اشتباهاتي نيز صورت گرفت اما اين مسائل يكطرفه نبود چرا كه 850 نفر از نيروهاي بسيجي و امنيتي كشور زخمي و يا شهيد شدند.
رضايي با اشاره به اين نكته كه 9 دي و 22 بهمن 88 توانست آثار منفي 8 ماه فتنه را برطرف كند، خاطرنشان كرد: معتقدم كه غربي ها در اين فتنه دست داشته اند و آمريكايي ها چنين طرحي را از قبل آماده كرده بودند حتي اگر در حوادث پس از انتخابات اين طرح پياده نمي شد در يك زمان ديگري اين مسئله را پياده مي كردند؛ دليل من نيز اين است كه بوش زماني كه مي خواست به ايران حمله كند با يك معضل بزرگي درگير بود و آن معضل اين بود كه نمي توانست مانند عراق و افغانستان وارد ايران شود و بمباران و موشكباران ها نيز نياز به نيروي پياده داشت.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: بسياري مي گفتند هدفمند كردن يارانه ها تورم كشور را به بالاي 50 درصد مي رساند من نمي خواهم آمار دولت را تاييد كنم اما طبق اين آمار كه مي گويند تورم 11 درصد است مطمئنا به 45 درصد نرسيده است و اين نشان مي دهد كه ما مي توانيم كارهاي بزرگي انجام دهيم اما بايد همكاري كنيم و اگر نسبت به دولت نيز انتقاداتي داريم بايد روي نقاط مشترك كار كرده تا انتقادات جنبه سازنده به خود گيرد .
رضايي با بيان اينكه اكنون برخي از ياران انقلاب تماشاچي شده اند، گفت: امروز روز بي تفاوتي و گله گذاري نيست و بايد پشت سر رهبري حركت كنيم چرا كه من مسير رهبري را درست مي بينم و معتقدم بايد پشت سر ايشان به جلو برويم. البته گله اي نيز از برخي آقايان از جمله هاشمي دارم چرا كه وي مي تواند كمك بزرگي به مسئولان كشور و رهبر انقلاب انجام دهد؛ امروز روز تماشاچي بودن نيست.
وي اضافه كرد:اگر به تحولات جهان اسلام نگاه كنيم و مقاومت آمريكا و غرب را در مقابل انقلاب و شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي را ببيني نمي تواني تماشاچي باشي.

 



سرلشكر فيروزآبادي با اشاره به خطر رژيم صهيونيستي هشدار داد
ارتش مصر نبايد از صحراي سينا و كانال سوئز غافل شود

سرويس سياسي-
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به طراحي هاي جديد رژيم صهيونيستي براي صحراي سينا و كانال سوئز، به ارتش مصر هشدار داد از اين منطقه غافل نشود.
سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با گراميداشت روز تاريخي 22 بهمن، ضمن تبريك به مردم مسلمان و پيروز مصر، از ارتش مصر خواست تا از دشمن صهيونيستي غفلت نكرده و با تمام وجود براي حفظ تماميت ارضي كشور و حيثيت اسلامي خود مراقب باشند. سرلشكر فيروزآبادي با بيان اينكه صحراي سينا و كانال سوئز در خطر است، تأكيد كرد: ارتش مصر بايد متوجه اين خطر باشد.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح خاطرنشان كرد: مردم مسلمان مصر فريب عناصر آمريكايي و صهيونيستي كودتاگر را نخورند و بدانند كه هيچ كودتايي كاري را از پيش نخواهد برد و جز روسياهي كودتاگران در پيشگاه خدا و مردم مصر ثمري نخواهد داشت.
فيروزآبادي در پايان گفت: مراقبت از تماميت ارضي در صحراي سينا و كانال سوئز موجب عزت و افتخار دائمي براي ارتش مصر خواهد بود.
هشدار فيروزآبادي از اين حيث حائز اهميت است كه اخيراً اطلاعاتي درباره تلاش احتمالي اسرائيل براي اشغال صحراي سينا و كانال سوئز منتشر شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14