(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 25 بهمن 1389- شماره 19864

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حسن شايانفر از بيمارستان مرخص شد
دادسراي فرهنگ و رسانه افتتاح شد
آيت الله العظمي مكارم شيرازي: مردم مصر بيدار باشند و فريب غرب را نخورند
دادستان تهران: پليس وظيفه دارد با قانون شكنان برخورد كند
با حكم رئيس جمهور دكتر فريدون عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي شد
ايجاد 5 مركز نگهداري، درمان و كاهش آسيب معتادان
درخواست همكاري روسيه با ايران در حوزه هاي درياي خزر، افغانستان و قفقاز
اعزام 1/5ميليون زائر ايراني به عتبات در سال 90
تعدادي از تيم هاي تروريستي نفاق دستگير شدند
جزئيات دقيق از آخرين وضعيت سلاح هاي اتمي آمريكا مستقر در اروپا
اصلاح خبر
ايران از واردات محصول كاستيك و اتيلن دي كلرايد بي نياز شد
معاون سازمان محيط زيست كشور:جمع آوري آلودگي هاي نفتي بندر ديلم 2 ماه زمان مي برد
كار ساخت نخستين بوستان قرآني كشور در تبريز آغاز شد
28 بهمن ماه جاري همايش حج و جهاني شدن در قم برگزار مي شود
رئيس پژوهشكده پالايش پژوهشگاه صنعت نفت:
محققان ايراني به فناوري تصفيه گاز پروپان و بوتان دست يافتند
با حضور معاون وزير راه و ترابري بهره برداري از قطعه اول بزرگراه سلماس- صوفيان آغاز شد
معاون سياسي وزير كشور: دولت با استاني شدن انتخابات مجلس مخالف است
پس از گذشت 40 سال از سوختن گاز مشعل سكوهاي سروش و نوروزدر خليج فارس خاموش شد
اخبار ادبي و هنري



حسن شايانفر از بيمارستان مرخص شد

مدير دفتر پژوهش هاي كيهان از بيمارستان مرخص شد.
حسن شايانفر معاون فرهنگي حسين شريعتمداري مدير مسئول كيهان و همراه ديرينه او از اوايل آذرماه گذشته و در پي بروز يك بيماري حاد در بيمارستان حضرت بقيه الله اعظم(عج) بستري شده بود. شدت اين بيماري موجب شد تا وي بيش از دو ماه را در ICU بگذراند و اين در حالي بود كه امر معالجه در هفته هاي نخست بسيار دشوار پيش مي رفت.
بااين وجود به مدد انفاس قدسي بزرگان و مؤمنان و تلاش درخور تقدير پزشكان سختكوش بيمارستان بقيه الله، بيماري كنترل شد و حال عمومي آقاي شايانفر در چند هفته اخير رو به بهبودي گذاشت. اين بهبودي فوق العاده موجب شد تا وي از ICU به بخش منتقل و پس از آن نيز از بيمارستان مرخص شود. پزشكان، حجم و فشردگي فعاليت هاي آقاي شايانفر را علت اصلي بيماري وي ارزيابي كردند.
همان قدر كه مجموعه سي و پنج جلدي نيمه پنهان در معرفي جريان هاي فرهنگي- سياسي آلوده شناخته شده است، مرد پرتلاش تدارك كننده اين مجموعه گمنام مانده است. «برادر حسن» معروف همواره از شهرت طلبي فراري بوده اما گويا دست تقدير بر آن بود كه او به بهانه يك بيماري صعب، براي دوستاني كه مي شناسندش دوباره شناخته شود و براي بسياري ديگر كه از زحمات و تلاش هاي گسترده وي - بي آنكه بشناسندش- بهره مند مي شدند، معرفي گردد. او ايوب وار رنج بيماري را به جان خريد در حالي كه دعاي خوبان و اولياي الهي در آن 75 روز نثارش بود و به فضل الهي اين دعاها به اجابت رسيد.
اكنون همه منتظرند كه حسن شايانفر پس از پايان دوره درمان، سلسله كتاب هاي منتشره در عرصه جريان شناسي فرهنگي و سياسي را چندان كه وعده كرده به مدد الهي به 60 جلد برساند.
كيهان بدين وسيله از زحمات پزشكان و كادر بيمارستان حضرت بقيه الله و همچنين دوستان و برادران مؤمني كه دست دعا به جانب آستان ربوبي برداشتند، قدرداني مي كند و بهترين پاداش هاي الهي را براي اين عزيزان مسئلت مي كند.

 



دادسراي فرهنگ و رسانه افتتاح شد

سرويس سياسي -
دادسراي فرهنگ و رسانه ديروز با حضور مسئولان قضايي و رسانه اي به طور رسمي در تهران آغاز به كار كرد.
در آيين افتتاح اين دادسراي تخصصي كه در محل دادسراي عمومي و انقلاب تهران برگزار شد، رئيس كل دادگستري استان تهران، دادستان عمومي و انقلاب تهران، اعضاي هيئت منصفه مطبوعات و جمعي از مديران مسئول روزنامه ها و همچنين مديران خبرگزاري هاي كشور حضور داشتند.
بنا بر اعلام مسئولان قضايي، در دادسراي فرهنگ و رسانه به صورت تخصصي به دعاوي حوزه فرهنگ و رسانه و پرونده هاي مطبوعاتي رسيدگي خواهد شد.
عباس جعفري دولت آبادي، دادستان عمومي و انقلاب تهران نيز در مراسم افتتاح اين دادسرا، در تبيين كاركرد تخصصي دادسراي فرهنگ و رسانه رسيدگي به حوزه هاي ميراث فرهنگي، چاپ و ادبيات هنري، هنرهاي اجرايي، هنرهاي تجسمي، سينما، راديو، تلويزيون، طبيعت و مسايل مربوط به محيط زيست را از جمله مسايل مرتبط در حوزه فرهنگ برشمرد.
دادستان تهران با تاكيد بر اينكه قضات در دادسراي فرهنگ و رسانه بايد داراي اطلاعات قضايي و همچنين اطلاعات فني و تخصصي باشند خاطرنشان كرد: اگر امروز دادستاني بگويد فلان فيلم را توقيف كن من اگر بخواهم به سليقه خود عمل كنم ممكن است بسياري را خلاف بدانم اما اگر قاضي متخصص وجود داشته باشد براساس فاكتورهاي فرهنگي عمل مي كند.
جعفري دولت آبادي همچنين در سخنانش به جنس متفاوت پرونده هاي فرهنگي از ساير پرونده ها پرداخت و تاكيد كرد: وقتي مي خواهيم مدير يك بخش فرهنگي را به دادسرا بياوريم بايددقت عمل بيشتري صورت گيرد و ممكن است برخوردهاي پليسي در اين حوزه جواب ندهد. همان گونه كه جنس اين پرونده ها متفاوت است، برخورد قضات نيز در اين پرونده ها بسيار مهم است و ما سعي كرديم از قضاتي فاضل و باتجربه در اين راستا استفاده كنيم.
اين مقام قضايي اين نكته را نيز در اظهاراتش مورد توجه قرار داد كه امروز مطبوعات جايگزين احزاب سياسي در كشور شده اند و افزود: بنابراين، وقتي برخوردي صورت مي گيرد مشكلات بيشتري ايجاد مي شود. وقتي نويسنده اي از يك مقام مسئول انتقاد مي كند ممكن است هم دادستان و هم مسئولان به وي مراجعه كنند. كار ما بايد به گونه اي باشد كه روح انتقاد از بين نرود و از سوي ديگر مطبوعات به ابتذال و تخريب مسئولان كشيده نشوند.
در اين مراسم، عباس زاقلي سرپرست دادسراي كاركنان دولت نيز تخصصي شدن رسيدگي به پرونده هاي مطبوعاتي و فرهنگي را در راستاي تحقق بهتر عدالت قضايي دانست و تاكيد كرد كه خروجي دادسراي فرهنگ و رسانه بايد ترويج اخلاق رسانه اي باشد.
گفتني است؛ بنا به گفته دادستان عمومي و انقلاب تهران در حاشيه مراسم افتتاح دادسراي فرهنگ و رسانه، سرپرست اين دادسرا به دليل اهميت پرونده هاي دادسراي فرهنگ و رسانه با شخص دادستان تهران است.
همچنين به گفته دولت آبادي، قرار است ظرف دو سال آينده با رفع محدوديت ها يك مجتمع كامل از دادسرا و دادگاه در رابطه با جرايم فرهنگ و رسانه ايجاد شود.

 



آيت الله العظمي مكارم شيرازي: مردم مصر بيدار باشند و فريب غرب را نخورند

آيت الله العظمي مكارم شيرازي گفت: نسيم آزادي در خاورميانه وزيدن گرفته و كشورهاي اسلامي يكي پس از ديگر از يوغ استعمار غرب رهايي پيدا مي كنند.
اين مرجع تقليد در ابتداي درس خارج فقه با اشاره به حوادث مصر تصريح كرد: استعمارگران براي آنكه خاورميانه تحت سلطه آنها باشد نقشه كشيده بودند اما نسيم آزادي در خاورميانه وزيدن گرفته و كشورهاي اسلامي يكي پس از ديگر از يوغ استعمار غرب رهايي پيدا مي كنند.
وي در ادامه با قدرداني از حضور با شكوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن افزود: بايد قدر اين تظاهرات و راهپيمايي ها را بدانيم. مردم كشورمان بعد از 32 سال با اين راهپيمايي باشكوهشان ثابت كردند كه انقلاب همچون روز اول بالنده و سرزنده است.
مكارم شيرازي ادامه داد: بايد بدانيم كه اين تظاهرات و راهپيمايي ها كه به ظاهر ساده و كم هزينه به نظر مي رسد توانست در طي 18 روز، حكومت 30 ساله اي را واژگون كند. 30 سال حكومت يعني در همه جا مهره چيني كردن و نيروهاي خود را در جاهاي حساس گذاشتن ولي 18 روز تظاهرات، همه اين 30 سال را به هم ريخت.
اين مرجع تقليد در ادامه با هشدار به مردم مسلمان مصر نسبت به اينكه بايد بيدار باشند و فريب غربي ها را نخورند، گفت: مردم مصر بايد اين راه را تا آخر ادامه بدهند و عظمت ديرينه اسلام در اين منطقه آشكار بشود.
وي يكي از ثمرات انقلاب مردم مصر و كشورهاي ديگر خاورميانه را خارج شدن جهان از تك قطبي بودن دانست و خاطرنشان كرد: مهم ترين پيامدي كه اين انقلاب ها دارد اين است كه ديگر جهان از تك قطبي بودن خارج مي شود.
مكارم شيرازي اظهار كرد: كشورهاي اسلامي مثل ايران و مصر دست به دست هم دهند و ديگر نگذارند جهان به صورت تك قطبي اداره شود تا آنها هر كاري خواستند انجام بدهند.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه آينده اسلام، آينده درخشاني خواهد بود، تاكيد كرد: ديگر كشورهاي اسلامي كه تحت نفوذ غربي ها هستند نيز اين خط را ادامه بدهند و از يوغ استعمارگران نجات يابند.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر آيت الله مكارم شيرازي، اين مرجع تقليد در ابتداي سخنان خود با تبريك سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) تصريح كرد: ان شاالله همگان بتوانيم ظهور آن حضرت را درك كنيم، در سايه آن حضرت زندگي كنيم و مورد عنايات و دعاهاي خاصه آن حضرت باشيم.

 



دادستان تهران: پليس وظيفه دارد با قانون شكنان برخورد كند

دادستان عمومي و انقلاب تهران با اشاره به برخي از فعاليت هاي سران فتنه تاكيد كرد كه پليس موظف است با افرادي كه برخلاف قوانين كشور عمل مي كنند برخورد كند.
عباس جعفري دولت آبادي با بيان اينكه برخي از سران فتنه دست به يكسري فعاليت ها و تحركات جديدي زده اند، افزود: تعدادي از افراد مرتبط با سران فتنه به جرم فعاليت در ارتباط با جرايم امنيتي دستگير شده اند كه پرونده آنها در حال رسيدگي است.
وي كه در حاشيه افتتاح دادسراي فرهنگ و رسانه در جمع خبرنگاران حضور يافته بود، در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا اقدامي منفي در مراسم راهپيمايي 22 بهمن شده است؟ گفت: هيچ حادثه منفي در 22 بهمن در كشور رخ نداده است.
جعفري دولت آبادي درخصوص حادثه ايران خودرو كه منجربه كشته شدن پنج نفر شد، گفت: پرونده اين حادثه به دادگاه ارسال شده است و پزشكي قانوني درخصوص اينكه راننده كاميون در هنگام تصادف به دليل استفاده از مشروبات الكلي تعادل نداشته است، نظر صريح نداده است.
دادستان عمومي و انقلاب تهران درخصوص اينكه چه برخوردي با متخلفان فروش سوالات دستياري خواهيد داشت؟، گفت: پرونده تخلفات امتحان دستياري پزشكي در سال گذشته به دادگاه ارسال شده و حكم آن نيز اعلام شده است ولي براي امسال هنوز گزارشي به دست ما نرسيده است.
جعفري دولت آبادي در پاسخ به سوالي درباره ادعاي شبكه ماهواره اي «من و تو» كه اعلام كرده با مجوز قانوني در ايران فعاليت مي كند، تصريح كرد: من هم اين اخبار را از رسانه هاي خبري شنيدم كه در حال پيگيري صحت آنها از سوي وزارت ارشاد هستم.

 



با حكم رئيس جمهور دكتر فريدون عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي شد

محمود احمدي نژاد طي حكمي دكتر فريدون عباسي دواني را به عنوان معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي منصوب كرد.
فريدون عباسي دواني 3 دوره در 8 سال دفاع مقدس حضور داشته و بعد از جنگ نيز دكتراي فيزيك هسته اي گرفته است.
دكتر عباسي همچنين از سال 72 عضو هيئت علمي دانشكده فيزيك دانشگاه امام حسين(ع) سپاه بوده و در ادامه به رياست دانشكده فيزيك اين دانشگاه رسيده است.
گفتني است، پيش از اين علي اكبر صالحي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي بود كه پس از اخذ راي اعتماد از مجلس وزير امورخارجه شد.
چندي پيش فريدون عباسي دواني طي عمليات تروريستي از سوي گروهك هاي وابسته به سرويس هاي بيگانه مجروح شده بود.

 



محمد نجار خبر داد
ايجاد 5 مركز نگهداري، درمان و كاهش آسيب معتادان

وزير كشور گفت: 5 مركز نگهداري، درمان و كاهش آسيب معتادان در نظر گرفته شده است كه معتادان ولگرد را به درمان فرا مي خواند.
به گزارش خبرگزاري ها مصطفي محمدنجار در مراسم تجليل از دست اندركاران سازمان حج درجلوگيري از حمل مواد مخدر به عربستان اظهار داشت: در حال حاضر ايران در مجاورت كانون مواد مخدر يعني افغانستان است و بيشترين هزينه ها را در زمينه انسداد مرز، درمان، پيشگيري و مقابله داده ايم.
وي افزود: با همكاري و هماهنگي بادستگاه قضا در سال گذشته با داشتن 108 هزار حاجي به عمره و تمتع حتي يك نفر هم دستگيري در زمينه حمل مواد مخدر نداشتيم كه اين موفقيت بزرگي است.
محمد نجار يادآور شد: با قانون جديد مبارزه با مواد مخدر دست نيروي انتظامي و دستگاه قضا باز شده است و افرادي كه به اين كار مبادرت كنند براي بار اول يك تا 5 سال و براي بار دوم 5 تا 15 سال گذرنامه آنها باطل شود.
وي اضافه كرد: مبارزه با قاچاقچيان شيشه به طور جدي شروع شده است كه طبق قانون با آنها به شدت برخورد خواهد شد.
محمد نجار خاطرنشان كرد: در همين مدت كم ابلاغ قانون پليس توانسته است 29 لابراتوار شيشه را كشف كند كه موفقيت بزرگي است و از مقامات قضايي مي خواهيم كه با آنها با قدرت مقابله كنند.
وزير كشور تصريح كرد: در زمينه مقابله با محكومان مواد مخدر مقرر شده است كه محكومان دراردوگاه هاي شرايط سخت نگهداري شوند و رئيس جمهور 60 ميليارد تومان براي تأسيس اين مراكز در نظر گرفته است.
محمد نجار گفت: در حوزه ديگر با توجه به ماده 16 قانون جديد كه اگر معتاد به درمان مراجعه نكند مجرم است 5 اردوگاه شرايط سخت براي نگهداري معتادان در نظر گرفته شده است كه معتادان ولگرد را به درمان فرا مي خواند.
محمد نجار يادآور شد: يكي از موضوعاتي كه سال گذشته وجهه ايرانيان رامخدوش كرده بود و وهابيون با دست آويز قرار دادن آن، مقام و منزلت شيعيان را زير سؤال قرار داده بودند حمل و استفاده مواد مخدر توسط عده اي معدود از حجاج و عمره گزاران در كشور عربستان بود كه موجب دستگيري تعدادي از اين افراد شد.
وي اضافه كرد: مقامات عربستان با استفاده از اين نقطه ضعف تبليغات مسمومي را عليه اتباع كشورمان انجام دادند و افراد دستگير شده كه اغلب نيز سالخورده بودند در زندان هاي اين كشور بلاتكليف در چندين ماه در سخت ترين شرايط نگهداري و بعضاً تعدادي از آنها فوت كردند.
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر يادآور شد: سالانه 6 ميليون نفر از جمعيت كشور به آموزش هاي اوليه پيشگيري از اعتياد توجيه شده اند كه اين امر مي تواند در كاهش نرخ اعتياد مؤثر باشد.
كشف 25 كيلو مواد مخدر
از زائران
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور نيز گفت: طي دو سال گذشته حدود 25 كيلو و 839 گرم انواع مواد مخدر در جاسازهاي كاملاً ماهرانه از زائران كشف شد.
سردار نبي الله حيدري در مراسم تجليل از فعالان صيانت از حجاج و عمره گذاران ايراني در برابر مواد مخدر گفت: در طول دو سال گذشته يك ميليون 337 هزار نفر به عمره و تمتع از فرودگاههاي كشور اعزام شدند كه از اين افراد 25 كيلو و 839 گرم انواع مواد مخدر كه به طرز بسيار ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف و ضبط شد.
رئيس پليس فرودگاههاي كشور ادامه داد: در طول اين مدت 1736 نفر در ايران و 168 نفر توسط پليس عربستان دستگير شدند.

 



درخواست همكاري روسيه با ايران در حوزه هاي درياي خزر، افغانستان و قفقاز

معاون آسيا و اقيانوسيه وزير امور خارجه روسيه بر درخواست همكاري كشورش با ايران در زمينه مسايل درياي خزر، افغانستان و قفقاز تاكيد كرد.
آلكسي بورودافكين با بيان اين كه مسائل زيادي در منطقه وجود دارد كه ايران و روسيه بايد با همكاري يكديگر به حل آنها بپردازند، گفت: همكاري هاي تهران و مسكو در منطقه حائز اهميت فراوان است.
وي در گفت وگو با ايرنا در مسكو، درياي خزر را عرصه مهم همكاري هاي ايران و روسيه خواند و گفت: دو كشور ساحلي درياي خزر بايد براي حل و فصل مسائل اين دريا اهتمام كنند.
وي گفت: موضوع استفاده از منابع طبيعي اين دريا هم حائز اهميت فراوان است كه همكاري ايران و روسيه را مي طلبد.
معاون وزير خارجه روسيه همچنين با اشاره به اهميت مسئله افغانستان براي دو كشور، بر لزوم حل اين مسئله تاكيد كرده و گفت: ايران و روسيه بايد در حل مسئله افغانستان با يكديگر همكاري كنند.
وي با بيان اين كه منطقه قفقاز ناآرام است، خواستار تعامل و همكاري دو كشور براي حل مسائل اين منطقه و تقويت و تحكيم ثبات آن شد.
معاون وزير امور خارجه روسيه، روابط دو كشور را خوب توصيف كرده و گفت: مناسبات دوجانبه ما براساس اصول دوستي، حسن همجواري و همكاري متقابل بنا شده و با موفقيت جريان دارد.
معاون وزير خارجه روسيه با ابراز رضايت از حجم مبادلات بازرگاني ميان دو كشور، دورنماي توسعه همكاري هاي دو كشور را روشن توصيف كرده و گفت: در حال حاضر در عرصه هاي مهمي همچون انرژي، انرژي هسته اي، حمل و نقل همكاري مي كنيم.
مقام روس خاطرنشان كرد كه دو طرف براي توسعه همكاري هاي اقتصادي تلاش مي كنند و پيشنهاداتي نيز براي اجراي طرح هاي بزرگ ميان دو كشور ارائه شده است.

 



رئيس سازمان حج و زيارت خبر داد
اعزام 1/5ميليون زائر ايراني به عتبات در سال 90

رئيس سازمان حج و زيارت از برنامه ريزي براي اعزام يك ميليون و500 هزار زائر ايراني از چهار مرز زميني كشور به عتبات عاليات عراق خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از آبادان، علي ليالي در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده در سال 90، بيش از 3 ميليون ايراني براي سفرهاي زيارتي اعم از حج عمره، عتبات عاليات عراق و سوريه اعزام مي شوند.
وي اضافه كرد: از اين تعداد، بالغ بر يك ميليون و500 هزار نفر از مرزهاي زميني كشور به عتبات عاليات عراق مشرف خواهند شد.
رئيس سازمان حج و زيارت در ادامه از اعطاي ويزاي حج عمره در كشور خبر داد و گفت: به زودي افراد ثبت نام شده، عازم سرزمين وحي خواهند شد.
ليالي افزود: امسال با تاكيد مسئولان عالي نظام، ظرفيت زائران حج عمره را به 800 هزار نفر افزايش داديم تا امكان مشرف شدن تعداد زيادي از اقشار مختلف مردم خداجو مهيا شود.
وي در ادامه با اعلام اينكه اعزام دانشجويان از 25 بهمن ماه سال جاري آغاز مي شود گفت: اعزام زائران عمره دانشجويي از 25بهمن آغاز و تا پنجم ارديبهشت سال 90 ادامه خواهد يافت.
وي افزود: نرخ سفر به عمره براي دانشجويان 850 هزار تومان خواهد بود و اين در حالي است كه به دانشجويان، تسهيلات ويژه مانند وام ارائه مي شود.
رئيس سازمان حج و زيارت در ادامه درباره اعزام دختران مجرد به عمره مفرده تصريح كرد: اين افراد در قالب كاروان هاي عادي به عمره مفرده اعزام مي شوند و حضور محارم براي اين افراد در صورتي كه به همراه كاروان اعزام شوند، الزامي نيست اما اعزام دانشجويان دختر به عمره مفرده همچنان متوقف است.
ليالي خاطرنشان كرد: ظرفيت اعزام امسال به عمره مفرده به بيش از 800 هزار نفر رسيده است.

 



تعدادي از تيم هاي تروريستي نفاق دستگير شدند

اخيرا يك تيم متشكل از تعدادي از عناصر فعال وابسته به گروهك تروريستي منافقين طي يك عمليات گسترده امنيتي دستگير شدند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران فردي به نام «س- الف» (معروف به بختاش) كه در پوشش و به عنوان دبير گروهكي موسوم به نهضت سبز ايران فعاليت مي كرد ، همراه با تعدادي از اعضاي گروهك بازداشت شدند.
براساس اين خبر اقدام براي بازداشت ساير اعضا و مرتبطين اين هسته عملياتي ، در سطح گسترده اي در جريان بوده كه به محض كسب اخبار جديد ، اعلام خواهد شد.
تيم ديگري كه به قصد انجام عمليات ترور در تجمعات مربوط به فتنه گران وارد كشور شده بود نيز مورد شناسايي قرار گرفته است. يكي از اهداف اين گروه ، شناسايي برخي از دختران و پسران جوان و فعال در تجمعات فتنه گران و اقدام به ترور آنها در صحنه ، سپس انتساب آن به نيروهاي امنيتي و انتظامي نظام (به سبك ترور ندا آقاسلطان در اغتشاشات سال گذشته) بوده است.

 



جزئيات دقيق از آخرين وضعيت سلاح هاي اتمي آمريكا مستقر در اروپا

سرويس سياسي-
يك گزارش راهبردي تازه منتشر شده نشان مي دهد آمريكا بي آنكه موافقت همه جامعه اروپايي را داشته باشد، همچنان چيزي حدود 200 كلاهك هسته اي تاكتيكي در اروپا آماده شليك نگه داشته است.
بر مبناي اين گزارش كه بولتن دانشمندان آمريكايي به تازگي آن را منتشر كرده، در حال حاضر چيزي بين 200-150 كلاهك هسته اي تاكتيكي در 6 پايگاه 5 كشور اروپايي مستقر است. 20-10 سلاح در هر يك از كشورهاي هلند، بلژيك و آلمان وجود دارد، بين 70-60 سلاح هم در هر يك ازكشورهاي ايتاليا و تركيه انبار شده است. مجموعاً بالاي 100 سلاح در تركيه و ايتاليا وجود دارد.
سلاح هاي موجود در تركيه عمدتاً در پايگاه اينجرليك قرار دارد. اين پايگاه در سال 2001 داراي 90 سلاح هسته اي بود كه از اين تعداد 50 عدد براي استفاده آمريكايي ها و بقيه براي استفاده توسط هواپيماهاي اف 16تركيه در نظر گرفته شده بود. البته آمريكايي ها هواپيماهاي لازم براي استفاده از اين سلاح ها را در اينجرليك ندارند و براي هرگونه اقدام بايد هواپيماهايي را از ديگر پايگاه هاي ناتو به اين پايگاه منتقل كنند. تا سال 1995حدود 40 سلاح نيز در پايگاه هاي آكين چي در مركز و بالي كي ير در غرب تركيه مستقر بود كه بعد از تخليه آن پايگاه ها به اينجرليك منتقل شد.
قرار است از سال 2015 هواپيماهاي جي اس اف جايگزين هواپيماهاي اف 16 موجود و از سال 2017 بمب هاي بي12-61 جايگزين بمب هاي بي61 سه و چهار شود. بمب هاي جديد از طول عمر بالاتري برخوردارند و استفاده از آنها نيز فقط در قالب هواپيماهاي جي اس اف امكانپذير است. بناست از سال 2015، شش فروند هواپيماي جي اس اف به تركيه داده شود كه تعداد آنها تا سال 2025 به 100 فروند خواهد رسيد. همزمان اين هواپيماها به ايتاليا و هلند هم داده خواهد شد.
كشورهاي اروپايي مانند هلند و آلمان خواهان برچيده شدن اين سلاح ها از اروپا هستند. احتمالاً در نشست هاي مربوط به «بازدارندگي ناتو» در 2011 در اين مورد بحث خواهد شد. آلمان اين بحث را در كنفرانس اخير ناتو در ليسبون هم مطرح كرد ولي به نتيجه نرسيد.
اعضاي ناتو تصميم گرفته اند موضوع برچيده شدن سلاح هاي هسته اي تاكتيكي از اروپا را به كاهش سلاح هاي هسته اي تاكتيكي روسيه مشروط كنند.
آنها درخواست خواهند كرد كه روسيه در مورد سلاح هاي خود شفاف تر باشد و آن را از نزديكي مرزهاي كشورهاي عضو ناتو دور كند. آمريكا و روسيه در معاهده نيو استارت كه ماه گذشته تصويب شد فقط در مورد سلاح هاي هسته اي استراتژيك توافق كردند و بحثي درباره سلاح هاي هسته اي تاكتيكي انجام ندادند.
استقرار سلاح هاي تاكتيكي آمريكا در خاك اروپا از سال 1954 آغاز شد و تعداد آن در سال 1971 به 7300 فروند رسيد. اين سلاح ها از آن تاريخ به تدريج كاهش پيدا كرده است.
ايران هم درمذاكرات ژنو و هم در استانبول به وجود اين بمب هاي به شدت تهديدكننده در اروپا اعتراض كرد اما هيچ پاسخي نشنيد.

 



اصلاح خبر

به دنبال چاپ خبر برگزاري يادواره 500 شهيد دفاع مقدس در كرج به اطلاع خوانندگان كيهان مي رساند كه اين يادواره امروز دوشنبه در كانون جوانان بسيج ناحيه كرج برگزار مي شود.

 



ايران از واردات محصول كاستيك و اتيلن دي كلرايد بي نياز شد

اهواز-خبرنگاركيهان:
صادرات نخستين محموله اتيلن دي كلرايد پتروشيمي اروند بزرگترين مجموعه زنجيره كلرآلكالي و پي وي سي دنيا به خارج از كشور آغاز و كشور از واردات اين محصول مهم بي نياز شد.
رئيس اداره مهندسي فرآيند و كنترل توليد اين پتروشيمي در گفت وگو با خبرنگار مهر در ماهشهر اظهار كرد: پس از صادرات دو كشتي حامل محصولات پتروشيمي اروند با تناژ 25 هزار تن به مقاصد كشورهاي هند، تركيه و ايتاليا، صادرات محصول EDC (اتيلن دي كلرايد) نيز آغاز شد.
بهمن بهزادي افزود: در خلال چند روز گذشته همچنين يك كشتي حامل اتيلن دي كلرايد به تناژ پنج هزار تن به كشور تايوان، كشتي دوم با تناژ دو هزار تن به كشور هند و كشتي سوم با تناژ پنج هزار تن به مقصد چين صادر شد.
وي ارزش كل اتيلن دي كلرايد صادر شده را 53 ميليون دلار برآورد كرد و اظهار كرد: بارگيري دو كشتي حاوي اتيلن دي كلرايد ديگر با تناژ 10 هزار تن از اواسط بهمن ماه و يك كشتي حاوي كاستيك با 10 هزار تن محصول از اواسط اسفند ماه براي صادرات انجام خواهد شد.
محصول اتيلن دي كلرايد در صنعت كاربردهاي مختلفي از جمله در توليد مونومر پي وي سي، حلال هاي آلي، توليد محصول پركلر و اتيلن استفاده مي شود.

 



معاون سازمان محيط زيست كشور:جمع آوري آلودگي هاي نفتي بندر ديلم 2 ماه زمان مي برد

معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست كشور گفت: اگر از تمام امكانات منطقه استفاده كنيم مي توانيم آلودگي هاي نفتي بندر ديلم را طي دو ماه جمع آوري كنيم.
سيدمحمدباقر نبوي شنبه شب در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: تمام تلاش ما اين است كه با بسيج امكانات و نيروها، آلودگي ها در مدت ياد شده از ساحل ديلم جمع آوري شود اما ممكن است اين عمليات بنا به شرايط و امكانات حداكثر سه ماه زمان ببرد.
به گزارش ايرنا، وي اظهار داشت: در بازديدي كه از ساحل ديلم داشتيم مشاهده شد تلاش خوبي در منطقه شروع شده و اين تلاش در ساحل ماسه اي چشمگيرتر بود.
نبوي بيان كرد: بايد توجه داشت رفع آلودگي در سواحل به تلاش و مداومت بيشتر نياز دارد و هر قدر هم نيرو و امكانات داشته باشيم نمي توانيم اين عمليات را كمتر از يك ماه به پايان برسانيم.
معاون سازمان محيط زيست يادآور شد: به علت بارندگي هاي اخير، آلودگي هاي نفتي از دريا به ساحل برگشته و فضايي بين 10 تا 15 كيلومتر از ساحل آلوده به لكه هاي نفتي شده است.
وي ادامه داد: از آنجا كه بخشي از ساحل كه آلوده شده، ماسه اي است و جمع آوري آلودگي هاي نفتي بويژه با استفاده از ابزارهاي مكانيكي در سواحل ماسه اي با مشكل كمتري همراه است، اميدواريم در كوتاه ترين زمان ساحل را پاكسازي كنيم.
معاون سازمان محيط زيست گفت: طولاني شدن روند پاكسازي ساحل ممكن است اثرات زيست محيطي در منطقه داشته باشد كه انتظار مي رود با فعال شدن بخش خصوصي و همكاري اين بخش در جمع آوري آلودگي ها از بروز حوادث ناخوشايند زيست محيطي جلوگيري كنيم.
هفته گذشته به دليل نشت نفت از لوله گاز آغاجاري خوزستان به منطقه گوره ديلم در استان بوشهر، آلودگي نفتي منطقه ديلم را فرا گرفت.

 



كار ساخت نخستين بوستان قرآني كشور در تبريز آغاز شد

تبريز- خبرنگاركيهان:
عمليات اجرايي نخستين بوستان قرآني كشور در متراژ 800 مترمربع در تبريز آغاز شد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز در اين مراسم، از تلاش ها براي تعميق آموزه هاي قرآني در جامعه تقدير و بر ضرورت جدي تر شدن فعاليتها در اين باره تاكيد كرد.
وي گفت: اساس و بنياد انقلاب اسلامي، بر پايه آموزه هاي اسلامي بنا شده است و نهضت اسلامي ما، ريشه در دين مبين اسلام دارد و متاثر از تعاليم عالي قرآني است.
بر پايه همين گزارش، فاز اول بوستان قرآني تبريز در هفته دفاع مقدس سال 90 به بهره برداري خواهد رسيد و براي اجراي اين طرح 10ميليارد ريال اعتبار درنظر گرفته شده است.

 



28 بهمن ماه جاري همايش حج و جهاني شدن در قم برگزار مي شود

همايش سراسري حج و جهاني شدن 28 بهمن ماه جاري در قم برگزار مي شود.
مسئول كميته اطلاع رساني اين همايش گفت: «حج، جهاني شدن و سياست»، «حج، جهاني شدن و اقتصاد»، «حج، جهاني شدن و امنيت»، «حج، جهاني شدن و فرهنگ» از مهمترين محورهاي اين همايش است.
حجت الاسلام «روزبه بركت رضايي» روز شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: تاكنون 20 مقاله تخصصي در اين زمينه به دبيرخانه اين همايش رسيده است.
وي گفت: در اين همايش تلاش مي كنيم با حضور انديشمندان و رسانه ها مقوله حج و جهاني شدن و راهكارهاي تحقق اين مهم را بررسي كنيم.
وي گفت: در اين همايش حجت الاسلام والمسلمين «قاضي عسكر» نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني و «علي لاريجاني» رئيس مجلس شوراي اسلامي سخنراني خواهند كرد و همچنين سه نفر از صاحبان مقالات برتر و برگزيده توضيحاتي در اين باره ارائه مي كنند.
مسئول كميته اطلاع رساني اين هم انديشي با اشاره به ديدار دست اندركاران برگزاري هم انديشي «حج و جهاني سازي» با حضرت آيت الله جوادي آملي افزود: اين هم انديشي با پيام حضرت آيت الله جوادي آملي از ساعت هشت و سي دقيقه صبح پنجشنبه 28 بهمن در سالن اجتماعات سازمان حج و زيارت قم گشايش مي يابد.

 



رئيس پژوهشكده پالايش پژوهشگاه صنعت نفت:
محققان ايراني به فناوري تصفيه گاز پروپان و بوتان دست يافتند

رئيس پژوهشكده پالايش پژوهشگاه صنعت نفت از دستيابي محققان داخلي به فناوري تصفيه گاز پروپان و بوتان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه، منصور بزمي شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پژوهشگران صنعت نفت در سال هاي اخير پژوهش هاي ارزشمندي در حوزه نفت انجام داده اند.
اين مقام مسئول درادامه با اشاره به توانمندي محققان داخلي، از دستيابي محققان پژوهشگاه صنعت نفت به فناوري تصفيه ميعانات گازي خبر داد و خاطرنشان كرد: اين فناوري ارزش و اهميت بسيار زيادي دارد و توانايي كشور را در تصفيه ميعانات گازي حوزه پارس جنوبي ارتقا مي دهد.
رئيس پژوهشكده پالايش پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اسيدي بودن ميعانات گازي حوزه پارس جنوبي عنوان داشت: اين ويژگي سبب شده تا علاوه بر افزايش آلودگي هاي زيست محيطي، فروش اين مواد با مشكلاتي همراه شود كه بدون شك فناوري جديد مي تواند اين نگراني را برطرف كند.
بزمي در ادامه از انعقاد قراردادهايي با وزارت نفت براي انتقال فناوري «دي ام سي» خبر داد و گفت: به زودي فاز صنعتي اين فناوري براي برخي از فازهاي پارس جنوبي راه اندازي مي شود.
وي از دستيابي محققان داخلي به فناوري تصفيه گاز پروپان و بوتان خبر داد و بيان داشت: دستيابي محققان به فناوري تصفيه گاز پروپان و بوتان نيز از ديگر اقدامات تحقيقاتي پژوهشگاه صنعت نفت است كه اين فناوري در برخي از فازهاي ميدان گازي پارس جنوبي اجرايي شده است.
وي اظهار داشت: در حال حاضر، دانش فني تصفيه گاز پروپان و بوتان از سوي كشورهاي غربي به ايران ارائه نمي شود و در شرايط كنوني، سولفور موجود در گازهاي بوتان و پروپان حدود 80ppm است، اما با كاربردي كردن اين فناوري موفق شديم سولفور موجود در اين دو گاز را به استانداردهاي جهاني (ppm10) برسانيم.

 



با حضور معاون وزير راه و ترابري بهره برداري از قطعه اول بزرگراه سلماس- صوفيان آغاز شد

18 كيلومتر از بزرگراه سلماس- صوفيان به عنوان بزرگترين محور ترانزيتي شمال آذربايجان غربي با حضور معاون وزير راه و ترابري به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و ترابري آذربايجان غربي، مراحل احداث قطعه اول بزرگراه سلماس- صوفيان به طول 18 كيلومتر كه از عظيم ترين پروژه هاي راهسازي آذربايجان غربي به شمار مي رود با صرف 122 ميليارد و 800 ميليون ريال به پايان رسيده است.
معاون برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و ترابري اظهار داشت: ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل بين المللي در اولويت برنامه ريزي هاي وزارت راه و ترابري قرار دارد و در چند سال گذشته حركت هاي بزرگي در راستاي شكوفايي صنعت حمل و نقل كشور انجام شده است.
مجيد اسعدي از اختصاص اعتبار لازم براي تكميل طرح بزرگراه سلماس- صوفيان خبر داد و گفت: بزرگراه سلماس- صوفيان در مجموع به طول 111 كيلومتر يكي از مهمترين محورهاي ترانزيتي كشور به شمار مي آيد كه اين پروژه سال آينده به صورت كامل تكميل مي شود.
اين مسئول ادامه داد: با گشايش پايانه مرزي كوزه رش در سال آينده تحول بزرگي در اقتصاد آذربايجان غربي تحقق مي يابد.
قطعه دوم بزرگراه سلماس- صوفيان به طول 13 كيلومتر با 40 درصد پيشرفت اجرايي و صرف 25 ميليارد ريال در دست ساخت است كه براي اتمام اين طرح در محدوده راه هاي ارتباطي آذربايجان غربي اعتباري افزون بر 40 ميليارد ريال موردنياز است.

 



معاون سياسي وزير كشور: دولت با استاني شدن انتخابات مجلس مخالف است

معاون سياسي وزير كشور گفت: دولت با استاني شدن انتخابات مجلس شوراي اسلامي مخالف است.
سيدصولت مرتضوي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در دامغان اظهار داشت: علت مخالفت دولت با استاني شدن انتخابات مجلس اين است كه مناطق كمتر توسعه يافته در حاشيه قرار مي گيرند.
وي تصريح كرد: همچنين راه بروز و ظهور نخبگان در مناطق محروم و شهرهاي كوچك بسته و محدود مي شود و از سوي ديگر، اين طرح هم براي مردم و كانديداها و هم براي دولت هزينه بر و كم فايده است.
معاون سياسي وزير كشور افزود: بحث اصلاح نظام انتخاباتي در دستور كار معاونت سياسي وزارت كشور بوده و در اين حوزه در حال فعاليت هستيم تا هرچه زودتر اين اصلاح به نتيجه نهايي برسد.
معاون سياسي وزير كشور به تدوين لايحه جديد فعاليت احزاب در كشور اشاره كرد و اظهار داشت: لايحه جديد فعاليت احزاب با هدف فعاليت و شفاف كردن احزاب در حال تدوين بوده و اميدواريم در آينده نزديك اين لايحه تقديم دولت شود.
مرتضوي همچنين تصريح كرد: از يك سال گذشته تاكنون، حدود 60 منطقه به بخش، شهر و شهرستان در سطح كشور تبديل شده است و اين روند در آينده هم ادامه دارد.
وي گفت: تلاش وزارت كشور بر اين است كه براساس ظرفيت و جمعيت تغييراتي در تقسيمات كشوري صورت گيرد.
وي افزود: تغييرات در تقسيمات كشوري فرايند طبيعي خود را طي مي كند و در چارچوب قانون ارتقا صورت مي گيرد.
معاون سياسي وزير كشور همچنين براي پيگيري مصوبه هاي دور سوم سفر هيئت دولت به استان سمنان مبني بر ايجاد دو شهر جديد در اين استان در وزارت كشور قول مساعد داد.

 



پس از گذشت 40 سال از سوختن گاز مشعل سكوهاي سروش و نوروزدر خليج فارس خاموش شد

مجري طرح جمع آوري و استحصال گازهاي همراه ميدان هاي نفتي سروش و نوروز گفت: با اجرايي شدن پروژه مكانيزم توسعه پاك، مشعل سكوهاي سروش و نوروز در خليج فارس خاموش شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه به نقل از روابط عمومي شركت نفت فلات قاره ايران، نادر رحيمي اظهار داشت: مشعل سكوهاي نفتي سروش و نوروز در آب هاي خليج فارس با اجرايي شدن طرح مكانيزم توسعه پاك، خاموش و 25 ميليون دلار درآمد نصيب كشور شد.
مجري طرح جمع آوري و استحصال گازهاي همراه ميدان هاي نفتي سروش و نوروز افزود: پس از گذشت نزديك به 40 سال از سوختن گاز در سكوهاي سروش و نوروز، در دهه فجر امسال و همزمان با سي ودومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، سوختن گاز طبيعي در سكوهاي سروش و نوروز پايان يافت و مشعل اين سكوها خاموش شد.
رحيمي خاطر نشان كرد: با اجرايي شدن اين طرح، از سوختن روزانه 26 ميليون فوت مكعب گاز شيرين همراه نفت ميدان هاي سروش و نوروز جلوگيري مي شود كه از اين ميزان 20 ميليون فوت مكعب مربوط به ميدان نوروز و 6 ميليون فوت مكعب مربوط به ميدان سروش است.
وي تصريح كرد: براساس برنامه ريزي ها، تا سال 2012 در اثر جلوگيري از سوختن روزانه اين حجم گاز طبيعي در حدود 25 ميليون دلار درآمد نصيب كشور مي شود، همچنين براساس پيش بيني ها، اجراي پروژه مكانيزم توسعه پاك (CDM) در سكوهاي سروش و نوروز تا سال 2012 ميلادي از ورود معادل 2 ميليون تن دي اكسيد كربن به اقليم خليج فارس جلوگيري مي شود.
اين مقام مسئول عنوان داشت: با اجراي اين طرح در واقع بخش مهمي از پروژه بزرگ و ملي ان جي ال جزيه خارك به اجرا درآمده است.
رحيمي گفت: گاز همراه نفت ميدان هاي سروش و نوروز پس از تفكيك اوليه در سكوهاي ياد شده به وسيله خطوط لوله به سكوي تقويت فشار ابوذر ارسال، سپس براي مصرف به جزيره خارگ منتقل مي شود، همچنين بخشي از گاز انتقالي از ميدان هاي سروش و نوروز به عنوان سوخت مصرفي مورد نياز توربين هاي مجتمع نفتي ابوذر مورد استفاده قرار مي گيرد.

 



اخبار ادبي و هنري

صدور مجوز نمايش به يك فيلم ضد انقلابي
يك تهيه كننده سينما، از رفع توقيف فيلم ضد انقلابي خود خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان، «م.شايسته» در سينماي تهيه كنندگان در ايام جشنواره بين المللي فيلم فجر، در گفت وگو با همكاران خود تاكيد كرد كه با تلاش هاي به عمل آمده، فيلم «صد سال به اين سالها» رفع توقيف شده و مجوز نمايش اخذ كرده است.
گفتني است فيلم ياد شده، در مقايسه ايران قبل و پس از انقلاب اسلامي، تصويري مثبت از رژيم سفاك طاغوت ارائه كرده و به سياه نمايي نسبت به انقلاب اسلامي پرداخته است.
صد سال به اين سالها فيلمي ضعيف است و به دست سامان مقدم كارگرداني شده است.
تهيه كننده اين فيلم يكي از هواداران سركرده فتنه سال گذشته بود.
اعتراض دانشجويان ايراني به يك فيلمساز كمونيست
عده اي از دانشجويان ايراني مقيم سوئد به يك فيلمساز كمونيست كه اخيرا فيلمي موهن و ضد ايراني با محوريت فرح ديبا ساخته است، اعتراض كردند.
به گزارش خبرنگار كيهان، چندي پيش يك زن فيلمساز كمونيست مقيم سوئد، فيلمي مستند به نام «من و ملكه» ساخت كه از شبكه بي بي سي فارسي پخش شد.
در اين فيلم ضد ايراني، فرح ديبا همسر شاه معدوم، به توجيه جنايات دوران پهلوي پرداخت.
هنگام اكران عمومي اين فيلم در سوئد، برخي از دانشجويان ايراني اقدام به اعتراض كردند و قصد دارند به دليل پخش آن از بي بي سي، بار ديگر اعتراض خود را تكرار نمايند.
محتواي ضد ايراني و ضد بشري اين مستند تا آنجاست كه برخي از اهالي سوئدي سينما، حاضر به همكاري با سازنده اين فيلم نشدند.
نگاهي به آخرين لحظات ديكتاتور تونس
«آخرين شب ديكتاتور»، نگاهي به آخرين كتاب نويسنده الجزايري محمد شيكو است كه به صورت طنزگونه و نمايشنامه آخرين لحظات ديكتاتور تونس را به تصوير كشيده است.
به گزارش فارس «آخرين شب ديكتاتور» آخرين كتاب نويسنده الجزايري است كه به زودي توسط انتشارات «ريووناو» همزمان در فرانسه و تونس منتشر مي شود و با نگاهي ادبي به مساله انقلاب هاي اخير در مصر و تونس مي پردازد.
كتاب عكس هاي «سمير قنطار» منتشر مي شود
سيدعباس ميرهاشمي از انتشار كتاب عكس «تبادل» با موضوع عكس هاي «سمير قنطار» در زمان تبادل اسرا بعد از جنگ 33 روزه لبنان خبر داد كه از سوي انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس منتشر خواهد شد. سيدعباس ميرهاشمي در گفت وگو با فارس گفت: سمير قنطار قديمي ترين اسير لبناني در بند رژيم صهيونيستي بود كه پس از 30 سال اسارت، بعد از جنگ 33 روزه لبنان آزاد شد و با توجه به اهميت اين موضوع براي انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس، با هماهنگي هاي انجام شده پيش از انجام اين تبادل، دو عكاس به نام هاي وحيد فرجي و سعيد فرجي به لبنان اعزام شدند تا از اين جريان عكاسي كنند.
«مقاومت» اساس تعريف ما از زندگي در لبنان است
«پير داغر» بازيگر لبناني فيلم سينمايي «33 روز» به كارگرداني جمال شورجه گفت: ما در لبنان هميشه در حال مقاومت و جنگ هستيم، زيرا مقاومت اساس تعريف زندگي ماست.
اين بازيگر لبناني درباره شناخت از سينماي ايران گفت: در حقيقت من از ابتدا نمي دانستم كه چرا فيلم هاي ايراني در دنيا اكران نمي شود و اساسا اسمي از فيلم هاي ايراني در دنيا برده نمي شود. البته به دليل همين مسئله در لبنان، ما نيز هيچ تصوير روشني از سينماي ايران در لبنان نداريم اما هميشه در لبنان از سينماي ايران مي شنويم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14