(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 26 بهمن 1389- شماره 19865

شهرهايي كه روستا مانده اند!
نخستين مركز بين المللي آموزش امداد و نجات كشور در استان اصفهان افتتاح شد
ايران در كيهان
قائم مقام وزير كار و امور اجتماعي: طرح دوركاري، انقلاب اداري در كشور است
مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان اعلام كرد: مبارزه با ويژه خواهان موقوفه خوار را ادامه مي دهم
پاي صحبت مردم
رئيس مسكن و شهرسازي استان: ايجاد سه ناحيه در استان همدان به تصويب رسيد
دبيركارگروه كشاورزي و حمايت از محيط زيست شمال غرب كشور:
120 هزار هكتار باغ آذربايجان شرقي در خطر نابودي قرار دارد
گنج پنهان بابل
نماينده مردم ايلام در مجلس خبرداد پيگيري تعطيلي پالايشگاه گاز ايلام ازطريق مجلس
رئيس شوراي اسلامي شهر خبر داد احداث دو پارك بزرگ ساحلي در بابل
با حكم وزير كشور نخستين فرماندار شهرستان طالقان منصوب شد
جنبش دانشجويان خط امام(ره) و رهبري دانشگاه آزاد قزوين:
دانشگاه آزاد قزوين به ايالت خودمختار فتنه گران تبديل شده است
با حمايت يك ميليارد ريالي استاندار تدوين دانشنامه مازندران آغاز شد



شهرهايي كه روستا مانده اند!

روستاي «زيارت» از توابع شهرستان برازجان و روستاي «آباد» از توابع شهرستان اهرم دو منطقه روستايي در استان بوشهرهستند كه علي رغم برخورداري از حوزه جغرافيايي وسيع، جمعيت نسبتا بالا، ظرفيت هاي اجتماعي و اقتصادي مناسب و سوابق غني فرهنگي و مذهبي همچنان از توجه مسئولان دورمانده اند. حضور بسيار كم رنگ مسئولان دراين مناطق و عدم توجه به نقش اين مناطق در برنامه هاي استاني و عدم تلاش براي سرمايه گذاري هاي مادي و معنوي دراين دو روستا باعث شده زيارت و آباد هرچند مستعد تبديل شدن به دو شهر هستند اما از امكانات رفاهي و فرهنگي مناسب و در خور شأن و شخصيت مردم انقلابي و وفادار به آرمان هاي ارزشمند نظام جمهوري اسلامي بي بهره باشند.
اميد مي رود در راستاي محروميت زدايي و شايسته محوري نسبت به اين دو حوزه نيز توجه لازم و كافي صورت گيرد و آينده اي روشن و تاثيرگذار براي اين دو منطقه كه همچنان در حد و قواره يك روستا دست و پا مي زنند ازسوي مسئولان ترسيم شود.
برازجان- خبرنگاركيهان

 



نخستين مركز بين المللي آموزش امداد و نجات كشور در استان اصفهان افتتاح شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان جمعيت هلال احمر كشور نخستين مركز بين المللي آموزش هاي تخصصي كشور در استان اصفهان، را مورد بهره برداري قرار داد.
در اين مراسم سيدابوالحسن فقيه با بيان اينكه در سال 88 بالغ بر 550هزار نفر آموزش همگاني امداد و نجات را در كشور فرا گرفته اند، اضافه كرد: چنانچه بخواهيم طي 10 سال به همه مردم كشور آموزش امداد و نجات را ارائه دهيم بايد سرعت آموزش را تا 10برابر وضعيت كنوني افزايش دهيم.
فقيه گفت: در سال جاري با پيگيري بخش آموزش عالي بيش از 11 استان تقاضاي افتتاح مركز تخصصي امداد و نجات را كرده اند كه در اين ميان استان اصفهان پيشتاز بوده است و اميدواريم در سال آينده در 30 استان كشور يك مركز تخصصي امداد و نجات داشته باشيم.
وي اضافه كرد: چنانچه در 11 استان اين مركز افتتاح شود مي توانيم سالانه بالغ بر 660نفر فارغ التحصيل در سطح كشور داشته باشيم.
رئيس سازمان جمعيت هلال احمر كشور با اشاره به اينكه مركز اصفهان سالانه ظرفيت پذيرش 400دانشجوي امدادگر را دارد، اظهار داشت: مركز بين المللي آموزش تخصصي امداد و نجات استان اصفهان اولين مركز تخصصي آموزشي با كيفيت بالا در سطح كشور و همچنين در سطح خاورميانه است.
وي به راه اندازي سازه هاي سيلاب، كوهستان و جاده در اين مركز اشاره كرد و افزود: به زودي سازه آوار نيز در مركز بين المللي آموزش هاي تخصصي استان اصفهان به بهره برداري خواهد رسيد. فقيه همچنين از راه اندازي اردوگاه جوانان در منطقه پيربكران استان اصفهان خبر داد.

 



ايران در كيهان

بهره برداري از طرح هاي عمراني و خدماتي
كاشان- خبرنگار كيهان: در ايام دهه فجر 15 طرح تعاوني با اعتباري بالغ بر 14 ميليارد و 700 ميليون ريال، 10 طرح عمراني، ورزشي، رفاهي خدماتي شهرداري كاشان با اعتباري بالغ بر 40 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
همچنين 4 شركت صنعتي در بخش مركزي كاشان راه اندازي شد و 22 روستاي اين شهرستان از نعمت گاز برخوردار شدند. به علاوه نمايشگاه معرق و مشبك در محل نگارخانه آزادي كاشان برپا شد.
افتتاح دو طرح صنعتي در نائين
نائين- خبرنگار كيهان: با حضور مسئولان استان اصفهان و شهرستان نائين كارخانه افسون شهيد نائين با سرمايه اوليه 7 ميليارد ريال در شهرك صنعتي نائين به بهره برداري رسيد. همچنين فاز اول كارخانه هريس نائين در شهرك مزبور افتتاح شد. اين كارخانه با سرمايه اوليه 17 ميليارد ريال در مدت 3 سال با اشتغال 35 نفر به بهره برداري رسيده است.
آبگيري سد مخزني باغكل
خوانسار- خبرنگار كيهان: فرماندار خوانسار از افتتاح طرح هاي ملي و استاني در اين شهرستان خبر داد. «سيدباقر محمدي» اظهار داشت: اين طرح ها شامل بهره برداري و افتتاح و آبگيري سد مخزني باغكل با اعتبار 250 ميليارد ريال، سالن ورزشي كوثر مخصوص بانوان با اعتباري افزون بر 4 ميليارد و 800 ميليون ريال سالن ورزشي انقلاب مخصوص آقايان با هزينه اي بيش از 5 ميليارد و 200 ميليون ريال، ايستگاه CNG تيدجان با اعتباري بالغ بر 8 ميليارد ريال، هتل سه ستاره خوانسار با اعتبار 17 ميليارد ريال، فاز اول كارخانه توليد بخاري و كولر توسط بخش خصوصي با اعتباري بالغ بر 20 ميليارد ريال، احداث دو دبستان به نام هاي مكتبي و آينده سازان با اعتباري بالغ بر 8 ميليارد و 500 ميليون ريال، احداث آموزشكده فني و حرفه اي با اعتباري بالغ بر 15 ميليارد ريال، احداث مركز بهداشتي درماني روستاي ويست با اعتباري افزون بر يك ميليارد و 700 ميليون ريال، 9 پروژه عمراني و خدماتي زير نظر دهياري خوانسار با اعتباري بالغ بر 820 ميليون ريال است.به گزارش خبرنگار ما كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان خوانسار در ايام دهه فجر سال جاري به 65 نفر از نوعروسان تحت پوشش مبلغ 6 ميليون ريال كمك هزينه ازدواج اهدا كرد.
بهره برداري از 92 پروژه
شهريار- خبرنگار كيهان: معاون امور گياهي سازمان جهاد كشاورزي استان تهران از افتتاح و بهره برداري 92 پروژه سازمان جهاد كشاورزي استان تهران با اعتباري بالغ بر 500 ميليارد ريال خبر داد و گفت با افتتاح اين طرح ها 2400 نفر شغل فراهم كرده است.
افتتاح 2 پروژه در رودهن
رودهن- خبرنگار كيهان: طي مراسمي ساختمان بخشداري و اداره گاز رودهن افتتاح شدند. ساختمان بخشداري رودهن با هزينه اي بالغ بر 528 ميليون تومان و ساختمان اداره گاز با اعتباري بالغ بر 413 ميليون تومان احداث شده اند.
81 طرح عمراني در ساوجبلاغ
ساوجبلاغ- خبرنگار كيهان: با حضور استاندار البرز 81 طرح بطور همزمان با اعتباري بالغ بر 95 ميليارد تومان در سطح شهرستان ساوجبلاغ به بهره برداري رسيد. از جمله اين طرح ها مي توان به احداث دبستان، سالن ورزشي، ساختمان، بخشداري، سيلوي 60 هزار تني اشاره كرد.
راه اندازي سالن ورزشي كارگران
خرم دره- خبرنگار كيهان: با حضور دكتر رئوفي نژاد استاندار زنجان و مسئولان شهرستان خرم دره سالن ورزشي كارگران خرم دره با مساحت 5 هزار مترمربع و زيربناي يك هزار و 400 مترمربع افتتاح شد همچنين با حضور استاندار طرح توسعه دشت مرغاب شركت يك و يك با اعتباري بالغ بر 27340 ميليون ريال به بهره برداري رسيد. كلنگ احداث سالن مسافري جديد ايستگاه راه آهن خرم دره با زيربنا 1200 مترمربع كه در سه طبقه احداث مي شود، با اعتبار 10 ميليارد ريال توسط رئوفي نژاد زده شد.
بهره برداري از 71 طرح عمراني
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: 71 پروژه عمراني و اقتصادي در شهرستان مينودشت با اعتباري معادل 710 ميليارد ريال از محل بودجه هاي ملي و استاني به بهره برداري رسيد و عمليات اجرايي 16 پروژه نيز آغاز شد. همچنين عمليات اجرايي احداث يك باب مسجد بين راهي، مجتمع مسكوني، پايانه مسافربري برون شهري و نصب يك دهنه پل فلزي در شهرستان گنبدكاووس شروع شد. به علاوه چهار واحد آموزشي در روستاهاي تابعه گنبدكاووس به بهره برداري رسيدند.
گازرساني به 12 روستا
بخش شاهيجان- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور استاندار فارس و جمعي از مسئولان محلي 12 روستاي كازرون از نعمت گاز طبيعي برخوردار شدند.
بهره برداري از راه روستايي
چناران- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور نماينده وزارت راه و ترابري، جاده روستايي نيسان به چمله و جو پائين به بهره برداري رسيد. اين جاده 5/4 كيلومتر و 7 متر عرض دارد كه براي آسفالت آن 3 ميليارد ريال هزينه شده است.
افتتاح فاز دوم يك طرح
گناباد- خبرنگار كيهان: طرح توسعه كارخانه چيني تقديس گناباد همزمان با 32 پروژه صنعتي ديگر در خراسان رضوي به بهره برداري رسيد. مدير كارخانه چيني تقديس گناباد در اين رابطه گفت: ظرفيت اسمي طرح توسعه يا فاز جديد اين كارخانه چهارهزار تن در سال است كه عملا ظرفيت كل خطوط كارخانه را به هشت هزار تن افزايش داده است. مسعود ايزدي افزود: براي راه اندازي اين فاز 45 ميليارد ريال سرمايه گذاري ثابت انجام شده است.

 



قائم مقام وزير كار و امور اجتماعي: طرح دوركاري، انقلاب اداري در كشور است

كرج- خبرنگار كيهان:
قائم مقام وزير كار و امور اجتماعي در همايش تجليل از كارگران، گروه هاي كاري و واحدهاي نمونه استان البرز در مركز تربيت مربي كرج اظهار داشت: طرح دوركاري مصوبه دولت است كه اگر خوب اجرا شود اثرات مفيدي در بحث كار و اشتغال دارد.
مجيد دوستعلي از دوركاري حداقل 50 درصد از كارمندان دولت خبر داد و گفت: با تمهيدات انديشيده شده در اجراي طرح دوركاري و با امكانات ويژه اي كه در اختيار كارمندان قرار مي گيرد بسياري از مشكلات كارمندان كاسته مي شود.
اين مسئول در وزارت كار با اشاره به شاخصه هاي اين طرح گفت: در اجراي طرح دوركاري وزارت كار و امور اجتماعي به عنوان پيش قراول و پس از آن وزارت بازرگاني، وزارت ارشاد و نيرو مرحله به مرحله در حال اقدام است.
دوستعلي تصريح كرد: طرح دوركاري در كشورهاي ديگر در حال عملياتي است و اميدواريم اين طرح به زودي در تمامي وزارتخانه هاي كشورمان عملياتي شود.
قائم مقام وزير كار با اشاره به نقش جامعه كارگري در كشور گفت: طرح سه جانبه گرايي به محوريت كارگر، كارفرما و دولت در دست تدوين است و احترام به حقوق كارگر يكي از مهمترين اهداف وزارت كار است.
وي در پايان گفت: توسعه مهارت در راستاي رفع معضل بيكاري موضوع ديگري است كه در برنامه پنجم توسعه نيز با جديت پيگيري مي شود.

 



مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان اعلام كرد: مبارزه با ويژه خواهان موقوفه خوار را ادامه مي دهم

سرويس شهرستانها:
مديركل اوقاف و امور خيريه استان گيلان گفت: شهرداري رشت حق و حقوق اراضي وقفي را پرداخت نمي كند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه گيلان حجت الاسلام والمسلمين ميرحسين اشكوري گفت: ما حق نداريم موقوفاتي كه براي نيت و مصرف خاص تعيين شده برخلاف ضوابط شرعي و قانوني در اختيار ديگران بگذاريم. وي ضمن انتقاد از تصرف عدواني بعضي از موقوفات بيان داشت: بيش از 14 ميليارد تومان از حقوق موقوفات در تصرف عدواني حقيقي و حقوقي است كه حاضر به پرداخت نيستند تنها يك مورد آن شهرداري رشت و حومه است كه بيش از 40 هزار مترمربع از زمينهاي اوقافي را در اختيار دارد و حاضر به پرداخت حق و حقوق اوقاف نيست.
اشكوري افزود: يكي از روشهاي شهرداري ها در تصاحب اموال اوقاف و موقوفه خواري اين است كه ابتدا زمين هاي اوقافي را فضاي سبز اعلام مي كنند سپس براي تغيير كاربري ميليون ها تومان از متوليان و مستأجران مطالبه مي كنند و اين خلاف آشكار و عين موقوفه خواري است.
وي ضمن انتقاد از شهرداري رشت اظهار داشت: مأموران شهرداري به بهانه هاي واهي جلوي تبليغات وقف را در هفته وقف گرفتند چون مي دانند ما مصمم هستيم جلوي موقوفه خواري آنان را بگيريم و تاكنون بيش از دو ميليارد تومان از حقوق موقوفات متصرفي و غيرمتصرفي را از طريق مراجع قضايي از شهرداري رشت بازپس گرفته ايم.
مديركل اوقاف گيلان در ادامه بيان داشت: ما بيش از اين صبر نخواهيم كرد و در آينده ليست موقوفه خواران دولتي و غيردولتي را اعلام خواهيم كرد تا مردم متجاوزان به حقوق الله را بشناسند.
وي در پايان گفت: من از آن مديران نيستم كه براي ماندن در پست رياست به ديگران باج بدهم تا هستم هم بقاع جعلي و غيرواقعي را تخريب خواهم كرد و هم با قاطعيت تمام با ويژه خواهان موقوفه خوار مبارزه خواهم كرد، حق و حقوق موقوفه را از حلقوم آنان بيرون خواهم كشيد و در اجراي نيت واقفين خيرانديش كوتاهي نخواهم كرد.

 



پاي صحبت مردم

سرقت كابل هاي برقي در شوشتر
شوشتر- خبرنگار كيهان:
¤ حدود دو ماه است كه در منطقه بافت قديم شوشتر،كابل برق مربوط به كولرگازي ساكنان كه روي ديوار بيروني خانه ها نصب شده، توسط سارقان به سرقت برده مي شود. جمعي از ساكنان مناطق بافت قديم با مراجعه به دفتر نمايندگي كيهان و تماس با خبرنگار ما گفتند: مدتي است سارقان شب ها ساعت دو بامداد به بعد با وسايلي از جمله قمه و تبر و نسبت به دزدي كابل برق كولرگازي اقدام مي كنند كه در اين زمينه از مسئولان انتظامي شهرستان درخواست داريم با نگهباني و سركشي ماموران انتظامي در مناطق بافت قديم، نسبت به رفع مشكل مردم اقداماتي انجام دهند.
ضرورت بازرسي مغازه ها
¤ بسياري از مغازه هاي سوپرماركت، لبنيات فروش، ترشي فروش شهرستان شوشتر نكات بهداشتي را رعايت نمي كنند. بسياري از صاحبان لبنيات فروشي ها فاقد روپوش مخصوص و مغازه آنها فاقد كاشي كاري مناسب است به طوري كه كف مغازه ها و ديوارهاي مغازه بسيار كثيف و چندش آور است. همچنين بسياري از ترشي فروشان روي ظرف هاي ترشي كه مرتبا خاك بر روي آنها مي نشيند هيچ پارچه اي كه مانع ريختن گرد و خاك بر روي ظروف مي شود نگذاشته اند. لازم است مسئولان بهداشت محيط و نظارت بر مواد غذايي شهرستان با مراجعه و بازرسي از اين مغازه ها با صاحبان مغازه هايي كه نكات بهداشتي را رعايت نمي كنند برخورد نمايند.
لزوم تسريع در اجراي پروژه روگذر
¤ پروژه زيرگذر شهرستان شوشتر، بر اثر ندانم كاري برخي مسئولان شهرستان به روگذر تبديل شده است. حدود چهارماه است كه پيمانكار و كارگران اين پروژه مشغول كار و فعاليت هستند و كار اين پروژه به صورت لاك پشتي پيش مي رود. به طوري كه ترافيك سنگين در آزادراه امام حسين شوشتر مردم و رانندگان را كلافه كرده است. مردم از مسئولان ذيربط شهرستان درخواست دارند با توجه به فرا رسيدن ماههاي آخر سال و ورود مهمانان نوروزي در اواخر اسفند، در تسريع اجراي پروژه روگذر اقداماتي انجام دهند.
ضرورت اطلاع رساني نرخ تاكسيراني
¤ جمعي از مردم شوشتر با مراجعه به دفتر نمايندگي كيهان و تماس با خبرنگار ما گفتند: از مسئولان تاكسيراني شوشتر انتظار داريم به مانند شهرستان اهواز ،جهت اطلاع رساني به مردم، نرخ تمامي مسيرها مصوب شوراي اسلامي شهر را به صورت دفترچه چاپ و بين مردم توزيع كنند. همچنين رانندگان تاكسي و مسافربرهاي شخصي مجاز را ملزم به نصب نرخ نامه جلوي شيشه جلو خودرو و در ديد مسافران كنند. اين عده از مردم در ادامه گفتند: از مسافركشي مسافربرهاي شخصي غيرمجاز توسط مسئولين راهنمايي و رانندگي جلوگيري به عمل آورند چون بسياري از رانندگان اين مسافربرها مجرد بوده و شئونات اسلامي را اصلا رعايت نمي كنند.

 



رئيس مسكن و شهرسازي استان: ايجاد سه ناحيه در استان همدان به تصويب رسيد

همدان- خبرنگاركيهان
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان همدان گفت: سه طرح ناحيه اي براي استان همدان به تصويب رسيد.
اصغر مجيدي در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در اجراي طرح تقسيمات ناحيه اي وزارت مسكن و شهرسازي، ايجاد سه ناحيه شمالي، جنوبي و مركزي براي استان همدان پيش بيني شده است.
وي ادامه داد: اين طرح به مسئولان اجازه مي دهد تا مكان يابي هاي جديدي را براي توسعه شهرها داشته و برنامه ريزيها را در مقياس هاي كلان انجام بدهند و از جمله به ساماندهي سكونت گاه هاي جديد، تعيين محدوده هاي استقرار صنايع سنگين و اراضي كشاورزي و... بپردازند.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان همدان طرح مسكن مهر را مهمترين سياست كاري اين وزارت خانه دانست و افزود: در استان همدان 36 هزار و 220 متقاضي مسكن مهر ثبت نام كردند كه تاكنون 29 هزار و 380 مورد قرارداد منعقد شده و 23هزار و 384 فقره پروانه ساخت صادر شده است.
مجيدي در پايان گفت: تا پايان سال جاري 4300 واحد مسكن مهر در سطح استان همدان به بهره برداري مي رسد.

 



دبيركارگروه كشاورزي و حمايت از محيط زيست شمال غرب كشور:
120 هزار هكتار باغ آذربايجان شرقي در خطر نابودي قرار دارد

تبريز- خبرنگاركيهان:
تبديل كشاورزي سنتي و معيشتي به كشاورزي صنعتي و اقتصادي، از برنامه هاي كلان نظام است.
«مسعود محمديان» دبيركارگروه كشاورزي و حمايت از محيط زيست شمال غرب كشور، در نشست اين كارگروه گفت: نخبگان بايد براي جلوگيري از كاهش اثرات زيانبار حوادث طبيعي دراين بخش، راهكار ارائه دهند.
وي افزود: دوسوم توليد محصولات كشاورزي آذربايجان شرقي ديم و وابسته به باران است و 120 هزار هكتار باغ در استان وجود دارد كه به هنگام كاهش بارندگي ها و سرمازدگي، دچار خسارت مي شوند و كاستن از اثرات زيان بار چنين مواردي، نياز به ارائه راه حل هاي عملي و جدي از سوي نخبگان دارد.
محمديان تصريح كرد: كارگروه از تمامي پيشنهادات علمي و عملي و راهكارهاي اجرايي منجر به افزايش بهره وري در واحدهاي توليدي كشاورزي و كاهش ضايعات و كاهش قيمت تمام شده محصولات كشاورزي و دفاع از محيط زيست، حمايت مي كند.
وي افزود: بايد نيازهاي اساسي شمال غرب ايران در كشاورزي و محيط زيست توسط نخبگان مورد توجه قرارگرفته و راهكارهاي مناسبي براي حل آن درنظر گيرد. ضمن آنكه افزايش نياز به غذا و تنوع آن با افزايش جمعيت، تلاش براي كاهش قيمت تمام شده محصولات كشاورزي با طرح هدفمندسازي يارانه ها، كاهش بارش و محدوديت هاي آب و خاك در بخش كشاورزي، سرمازدگي محصولات و مبارزه با حوادث غيرمترقبه و احياي درياچه اروميه مي تواند نمونه هاي خوبي براي شروع پژوهش هاي نخبگان باشد و اخيرا با مراكز دانشگاهي در رابطه با طرحهاي كشاورزي و محيط زيست، همكاري هايي آغاز گشته است.

 



از نگاه دوربين
گنج پنهان بابل

اين آب بندان محلي، به تعبير كارشناسان تالاب خدادادي است كه وسعت آن حدود 70هكتار درمنطقه حيدر كلاپشت انبار مخابرات در يك منطقه مسكوني واقع شده است. در فصل بهار از زيبايي خاصي برخوردار است. اگر توسط سرمايه گذار، دستي به سر و روي آن كشيده شود مي تواند يكي از جاذبه هاي مهم گردشگري براي شهرستان بابل به شمار مي رود.
نصب آلاچيق، وسيله تفريحي، پدالو، سفره خانه سنتي، ايستگاه پرورش ماهي، پرورش پرندگان محلي و... از كمترين امكانات و خدماتي است كه چنانچه با نظارت دولت و به طور كارشناسانه اجرايي شود علاوه بر جذب گردشگري مي تواند به اشتغال زايي، جذب سرمايه گذار و... نيز كمك قابل توجهي كند به شرطي كه با همكاري مردم (بومي و غيربومي) عاقبت برخي اماكن تفريحي نامناسب را پيدا نكند.
عكس از علي كفائي مهر- خبرنگاركيهان دربابل

 



نماينده مردم ايلام در مجلس خبرداد پيگيري تعطيلي پالايشگاه گاز ايلام ازطريق مجلس

ايلام-خبرنگاركيهان:
چاپ خبر تعطيلي پالايشگاه گاز ايلام در روزنامه كيهان با واكنش مسئولان اين استان مواجه شد.
طي هفته هاي گذشته براي بار دوم ميدان گازي تنگ بيجار ايلام به علت تاول زدگي لوله ها قادر به ادامه روندكاري نبود و پالايشگاه گاز ايلام براي دومين بار تعطيل شد.
چاپ خبر تعطيلي اين پالايشگاه درمورخه 2/11/89 در روزنامه كيهان واكنش هاي ذيل را به همراه داشت.
نماينده مردم استان ايلام دريك تماس تلفني با خبرنگار ما گفت: تاكنون در هيچ كجاي دنيا مشاهده نشده كه درمدت كوتاهي دوبار اين اتفاقي رخ دهد.متاسفانه درميدان گازي تنگ بيجار ايلام درطراحي، نظارت و خريد كالا بي توجهي شده و از لوله هاي نامناسب درآن استفاده شده و خسارات فراواني وارد كرده است.
علي عزتي افزود: اين موضوع را از طريق مجلس با طرح سؤال از وزير نفت پيگيري مي كنيم و نسبت به اين موضوع بي تفاوت نخواهيم بود.
البته دستگاه هاي نظارتي هم چون سازمان بازرسي و ديوان محاسبات بايد اين موضوع را به طور دقيق پيگيري كنند و نتيجه اقدامات خود را به اطلاع مردم برسانند.
استاندار ايلام هم درگفت وگوي تلفني با خبرنگار ما اظهارداشت: متاسفانه لوله هاي استفاده شده مناسب اين نوع گاز يعني گاز ترش نبود و براثر خوردگي كه درلوله ها بوجود آمده موجب تاول زدگي شده است و به خاطر اين كه خطري بوجود نيايد فعلاً پالايشگاه كار خود را تعطيل كرده است.
مجتبي اعلايي افزود: منتظر هستيم كه گزارشي از كارشناسان دراين زمينه به ما اعلام شود و پس از آن اگر بي توجهي و كوتاهي صورت گرفته باشد قطعاً موضوع را از طريق وزارت نفت پيگيري كرده و برخورد قانوني با افراد بي توجه خواهد شد.
مديركل ديوان محاسبات نيز به خبرنگار ما گفت: كارشناساني را مسئول كرده ايم كه به طور دقيق موضوع را بررسي كنند.
بهزاد بهراميان افزود: درحوزه فني و مالي ديوان محاسبات استان ايلام كارشناسان موضوع را پيگيري خواهند كرد. به دليل اينكه موضوع پيچيده اي است بعد از اعلام نظر كارشناسان فني و مالي ديوان محاسبات اظهار نظر خواهد كرد و اقدام قانوني دراين رابطه به عمل خواهيم آورد.

 



رئيس شوراي اسلامي شهر خبر داد احداث دو پارك بزرگ ساحلي در بابل

بابل-خبرنگاركيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهر بابل گفت: احداث دو پارك بزرگ ساحلي در كنار بابلرود چهره منطقه را دگرگون خواهد كرد.
فلاح در مراسم كلنگ زني اولين پارك ساحلي بابل كه با حضور جمعي از مسئولان عالي شهرستان صورت گرفت، اظهار داشت: متاسفانه كمبود فضاي سبز و عدم وجود اماكن تفريحي استاندارد در شهر بابل كاملا محسوس مي باشد و شوراي اسلامي شهر در كنار شهرداري در جهت رفع اين مشكل تلاش هاي جدي را آغاز كرده است.
وي با بيان اينكه در جهت رفع مشكل فضاي سبز شهرستان پارك هاي محلي متعددي احداث و به بهره برداري رسيده است، افزود: تلاش براي احداث پارك هاي بزرگ آغاز شده كه شروع عمليات پارك 10 هكتاري متي كلا و پارك ويژه بانوان و پارك هفتصد و ده هكتاري طبيعت بابلكنار (بزچفت) و شروع عمليات پارك ساحلي با اعتباري بيش از 10 ميليارد ريال از جمله اين موارد است.
در ادامه سرپرست شهرداري بابل اظهار داشت: فرهاد عسگري گفت: براي رسيدن به فضاي سبز مطلوب، پارك ساحلي در ادامه تكميل فاز اول و دوم جاده ساحلي در زميني به مساحت 12 هزار مترمربع در حاشيه رودخانه بابلرود به طول 990 متر با اعتباري بالغ بر 10 ميلياردريال كلنگ زني و احداث مي شود.
فرهاد عسگري گفت: از امكانات موجود در پارك ساحلي، كافي شاپ، نمازخانه، سرويس هاي بهداشتي، زمين بازي كودكان، آلاچيق، كمپ استقرار مسافران، جايگاه استقرار پليس، پيست دوچرخه سواري و پياده روي، محل كرايه دوچرخه، محل بازي هاي تفريحي، سكوهاي اسكان، محل تماشاي مناظر و محل استقرار خانوادگي است.

 



با حكم وزير كشور نخستين فرماندار شهرستان طالقان منصوب شد

طالقان- خبرنگاركيهان:
طي حكمي از سوي وزير كشور، «ابوالقاسم مهري» به عنوان نخستين فرماندار شهرستان طالقان منصوب شد.
همزمان با دهه مبارك فجر در آئيني فرمانداري شهرستان تازه تأسيس طالقان با معرفي اولين فرماندار آغاز به كار كرد.
دراين آئين كه با حضور معاون سياسي وزير كشور، استاندار البرز، و جمعي از مديران كل اين استان و همچنين مسئولان ادارات و نهادهاي شهرستان هاي طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد و مردم و خانواده هاي معظم شهدا برگزارشد. حجت الاسلام والمسلمين سيدفضل الله حسيني امام جمعه طالقان با اشاره به معضل مهاجرت جوانان اظهارداشت مهمترين علت مهاجرت عدم وجود زمينه اشتغال براي جوانان و همچنين عدم امكانات رفاهي از جمله گازطبيعي و جاده مناسب و... است كه اميد مي رود با ارتقاي طالقان به شهرستان اين معضلات نيز برطرف شود، دراين مراسم استاندار البرز آماده سازي زيرساخت هاي شهرستان تازه تأسيس طالقان را مشروط به دو شرط اساسي دانست و گفت: اول آنكه بايد مديراني لايق براي خدمت به مردم شريف طالقان در ادارات شهرستان منصوب شوندو دوم آنكه نخبگان و انديشمندان طالقان اين مسئولان را درپيشبرد اهداف و شكوفايي هرچه بيشتر طالقان ياري دهند.
وي از اجراي عمليات گازرساني به منطقه طالقان خبر داد و گفت: در سال آينده گاز طبيعي وارد شهر طالقان خواهدشد.
فرهادي ازجاده جديد هشتگرد - طالقان به عنوان يكي از طرح هاي حياتي در دست احداث شهرستان طالقان ياد كرد و گفت: عمليات اجرايي اين پروژه به سرعت درحال اجرا است و درمدت زمان كمتر از دوسال شاهد بهره برداري آن خواهيم بود كه با احداث اين جاده، مسير 62 كيلومتري كرج- طالقان به نصف كاهش خواهديافت.

 



جنبش دانشجويان خط امام(ره) و رهبري دانشگاه آزاد قزوين:
دانشگاه آزاد قزوين به ايالت خودمختار فتنه گران تبديل شده است

قزوين- خبرنگاركيهان:
جنبش دانشجويان خط امام(ره) و رهبري دانشگاه آزاد قزوين طي بيانيه اي دانشگاه آزاد قزوين را ايالت خودمختار فتنه گران در قزوين دانست و خواستار عكس العمل مردمي نسبت به اين فتنه گران شد.
جنبش دانشجويان خط امام(ره) و رهبري دانشگاه آزاد قزوين، طي بيانيه اي تت عنوان «انتظار اين بود كه...» اعلام كرد: در شهر قزوين چه مي گذرد؟! مي گويند امن و امان است. اگر صدايي هم آمده ان شاءالله كه گربه است.
در ادامه آمده است: انگار همين ديروز بود كه بخشي از فعاليت هاي ضد انقلابي رئيس دانشگاه آزاد قزوين را طي بيانيه اي منعكس كرديم و گفتيم كه چند تظاهرات ضدانقلابي در محيط دانشگاه با همكاري علني و جسورانه رئيس دانشگاه صورت گرفته و شعارهاي بسيار تندي عليه رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) و همچنين دين مظلوم اسلام سرداده شده است.
اين بيانيه خاطرنشان مي كند: گفتيم كه دانشگاه شهرتان به محلي امن براي سخنراني و تدريس افراد ضد دين و ضد انقلاب تبديل شده است تا در روز روشن و در كلاس درس به اهل بيت (عليه السلام) توهين كنند و قرآن را زير سؤال ببرند و از همه غم بارتر نظاره گر خوشحالي و كف زدن رسانه هاي بيگانه و ضدانقلاب براي دانشگاه آزاد قزوين بوديم و همچنين بسيار موارد ديگر كه در بيانيه محرم سال 88 با توضيح كامل بيان شد.
جنبش دانشجويان خط امام(ره) و رهبري دانشگاه آزاد قزوين افزود: با توجه به خاموش شدن فعاليت هاي آشكار فتنه گران در سراسر كشور، رئيس دانشگاه آزاد قزوين همچنان به اقدامات خود ادامه داده و در 16آذر امسال نيز يك تجمع ضد نظام در محيط دانشگاه با حمايت علني و جسورانه وي برپا شد تا دانشگاه شهر شما به بركت وجود اين شخص در خط مقدم فعاليت هاي ضدانقلابي عليه نظام جمهوري اسلامي همچنان فعال بماند.
اين بيانيه يادآور شده است: البته جسارت اين فدايي سران فتنه به اينجا نيز ختم نمي شود و به بهانه برگزاري مراسم محدود بزرگداشت حماسه نهم دي توسط بسيج، مسئولان بسيج دانشگاه را احضار كرده و به شدت مورد توبيخ قرار مي دهد تا نشان دهد حتي تحمل كوچك ترين اقدام دانشجويان مذهبي در برابر اين همه فعاليت ضدانقلابي را ندارد و بدين وسيله ماهيت ضدعاشورايي خود را بر هر شخص با بصيرت و بي بصيرتي به اثبات مي رساند، گويي حمايت از حسين مظلوم(ع) در دانشگاه شهر مذهبي! قزوين گناهي نابخشودني است!
اين بيانيه يادآور مي شود: اگر بعد از افشاگري بيانيه اول حركتي صورت مي گرفت اين جور آزادانه خون شهيدان شهرتان را لگدمال نمي كردند تا مجبور شويم بيانيه دوم را هم با اندوه و غم صدچندان منتشر كنيم.

 



با حمايت يك ميليارد ريالي استاندار تدوين دانشنامه مازندران آغاز شد

ساري- خبرنگاركيهان:
با حمايت يك ميليارد ريالي استاندار، مازندران پس از 3سال صاحب دانشنامه مي شود.
با حضور آيت الله نورالله طبرسي، نماينده ولي فقيه در استان و سيدعلي اكبر طاهايي، استاندار مازندران طي نشستي مشترك با متوليان امر فرهنگ و آموزش علوم استان در دانشگاه مازندران تدوين دانشنامه مازندران تدوين دانشنامه استان آغاز شد.
در اين نشست كه در محل دانشگاه مازندران در بابلسر برگزار شد آيت الله طبرسي با بيان اينكه دانشنامه مازندران مي تواند در شناخت و معرفي اين استان به مردم كمك شاياني كند، گفت: دانشنامه مازندران بايد در شأن تاريخ ديار علويان با داشته هاي كامل اين استان در تمام عرصه هاي علمي، ديني و ملي تدوين شود.
وي گفت: اميدواريم اين دانشنامه به همت دانشگاه مازندران و اساتيد دانشگاه و دستگاه هاي مرتبط به عنوان مرجعي جامع از نقطه نظرعلمي، ديني، ملي، طبيعي، جغرافيايي، كشاورزي تدوين شود.
استاندار مازندران نيز در نشست تدوين دانشنامه مازندران گفت: اين دانشنامه فارغ از سليقه هاي سياسي با توجه به دين باوري و اعتقادات مردم استان مازندران كه از گذشته ارادت و اعتقادات قلبي خود را به پيامبر(ص) و اهل بيت نشان دادند تدوين مي شود. طاهايي با بيان اينكه اين مجموعه طي مدت سه سال در دو جلد يك هزار صفحه اي به همراه تصاوير توسط استاد انوشه نگاشته مي شود گفت: استانداري يك ميليارد ريال اعتبار براي شروع تدوين نامه اختصاص داده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14