(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 26 بهمن 1389- شماره 19865

تندباد با سرعت 110 كيلومتر در ساعت محور نير- سراب را در نورديد
سيل و صاعقه در زابلي جان 2 نفر را گرفت
سربازان متقاضي دانشجوي ضمن خدمت مي شوند
بر اثر گودبرداري غيراصولي ساختمان 2 طبقه 12 نفر را بلعيد
جزئيات ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد علوم پزشكي
راه اندازي نخستين مركز مجهز نگهداري از زنان كارتن خواب
آغاز فعاليت گشت هاي شبانه يگان امداد
اعتبار يكهزار و200 ميليارد توماني ويژه مسكن معلولان و مددجويان
ورود سري جديد اتوبوس هاي دو كابين به كشور
13 بار اعدام مجازات باند كفتارها
سرپرست كميته امداد: مستمري مددجويان تا پايان بهمن ماه به حساب آنها واريز مي شود
حوادث كوتاه از كشور
كشف يك ميليون نخ سيگار خارجي در خوي
كشف 20 كيلوگرم نقره از قاچاقچيان در بازرگان
دادستان عمومي و انقلاب استان خبر داد اجراي حكم اعدام دو قاچاقچي مواد مخدر در ساري
سوءاستفاده رژيم مبارك از كودكان خياباني



تندباد با سرعت 110 كيلومتر در ساعت محور نير- سراب را در نورديد

تندباد با سرعت 110كيلومتر در ساعت تردد خودروها در گردنه صايين واقع در محور نير- سراب را با مشكل روبه رو كرد.
به گزارش ايرنا، فرماندار نير ديروز با اعلام خبر فوق گفت: تندباد به همراه كولاك شديد موجب متوقف شدن خودروهاي سبك و سنگين در اين محور شد.
سيدحميد عباداللهي افزود: امدادگران جمعيت هلال احمر اين شهرستان 60 نفر از مسافران گرفتار شده در كولاك گردنه صايين را اسكان داده و با آرام شدن وضعيت جوي مسافران را به مقصدهاي خود هدايت كردند.
وي بر لزوم آماده باش كامل نيروهاي امدادي در محورهاي مواصلاتي اين شهرستان و جلوگيري از ايجاد راه بندان احتمالي در اين مسير تأكيد كرد و خواستار ايجاد امكانات لازم براي اسكان اضطراري مسافران در راه مانده شد.

 



سيل و صاعقه در زابلي جان 2 نفر را گرفت

دهيار دهستان آشار از توابع شهرستان زابلي در سيستان و بلوچستان گفت: بر اثر اصابت صاعقه، جاري شدن سيل و طغيان رودخانه يك نفر در اطراف روستاي آشار كشته، يك نفر ناپديد و سه نفر زخمي شدند.
«محمد عارف كريم زايي» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: چند نفر از اهالي اين دهستان در حال تردد در منطقه دچار بارندگي شديد و سيل شدند كه براي نجات جانشان به صخره اي در وسط آب پناه بردند.
وي گفت: ناگهان صاعقه با اصابت به صخره جان يك نفر از آنان را گرفت و فرد ديگري نيز به علت اصابت سنگ به سرش طعمه سيل شد كه با وجود جست وجوي مردم تاكنون تنها پيراهن و كاپشن نامبرده در مسير رودخانه پيدا شده است.
او افزود: در اين حادثه سه نفر كه در كنار صخره پناه برده بودند دچار حادثه و زخمي شدند.
وي بيان كرد: بارندگيهاي چند روز گذشته در بخش آشار سبب طغيان رودخانه هاي منطقه از جمله «رودخانه بگن» و مسدود شدن هشت ساعته محور ارتباطي مركز بخش به ساير شهرها شد. او گفت: بر اثر اين بارندگي سد مخزني آشار نيز در حال سرريز است. استانداري سيستان و بلوچستان نيز به نقل از ستاد حوادث پيش بيني نشده شهرستان زابلي اعلام كرد: به دنبال بارندگيهاي شديد و وقوع صاعقه، دو نفر مرزنشين در اين شهرستان جان خود را از دست داده اند.
اين حادثه در 30 كيلومتري جنوب روستاي ايرفشان از توابع شهرستان زابلي به وقوع پيوسته است.
زابلي در فاصله حدود 360 كيلومتري جنوب شرقي زاهدان مركز سيستان و بلوچستان واقع است.
سرريز آب از سد نيكشهر
رئيس اداره منابع آب نيكشهر در سيستان و بلوچستان گفت: سد بزرگ مخزني نيكشهر پس از گذشت دو سال از افتتاح آن براي نخستين بار در پي بارندگيهاي اخير سرريز شد.
«فيض محمد بلوچي» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: با ادامه بارندگيهاي اخير بيش از 11 ميليون متر مكعب آب به حجم سد خيرآباد اضافه شد.
وي، حجم ذخيره سازي اين سد بزرگ را بيش از 27 ميليون متر مكعب ذكر و خاطرنشان كرد: قبل از بارندگيها 16 ميليون متر مكعب آب پشت اين سد ذخيره شده بود.
رئيس اداره منابع آب نيكشهر گفت: سد خيرآباد به منظور تامين آب آشاميدني 50 ساله نيكشهر و زمينهاي كشاورزي پايين دست ساخته شده است.
وي اضافه كرد: با سرريز شدن اين سد، قناتها، چاهها و سفره هاي زيرزميني منطقه سيراب مي شود.
بلوچي گفت: 600 هكتار از زمينهاي كشاورزي پايين دست كه زير كشت محصولات فصلي و گلخانه اي است با آب اين سد آبياري مي شود.
تعطيلي مدارس اردبيل براي سومين روز متوالي
مدارس مقاطع آمادگي و ابتدايي اردبيل و دو شهرستان ديگر اين استان براي سومين روز متوالي، ديروز(دوشنبه) به لحاظ سرما و كولاك شديد تعطيل اعلام شدند.
به دليل وقوع كولاك برف و يخبندان اكثر گذرگاه ها به ويژه كوچه ها و خيابان هاي فرعي، مدارس مقاطع آمادگي و ابتدايي در سطح شهرهاي اردبيل، نير و سرعين و بخش ها و روستاهاي تابعه در نوبت صبح دوشنبه تعطيل شدند.
پس از بارش 18 ساعت برف از ظهر جمعه تا سپيده دم شنبه سرما و يخبندان شديدي بر شهرستان اردبيل حاكم شده است.
اكثر مدارس اين شهرستان و تعدادي ديگر از شهرستان هاي سردسير استان اردبيل روزهاي شنبه و يكشنبه هفته جاري نيز به همين علت تعطيل شده بودند.
تعطيلي مدارس
9 روستاي قاين
دبير ستاد مديريت بحران شهرستان قاين گفت: در پي بارش شديد برف يك شنبه شب گذشته در بخش سده، مدارس ابتدايي نوبت صبح در 9 روستا و مركز بخش سده در روز دوشنبه اعلام شد.
علي اكبر اكبري راد، در گفت وگو با خبرنگار فارس در قاين، گفت: بارش بيش از 120 سانتي متر برف در اين شهر موجبات كندي حركت وسائل نقليه را فراهم كرد. براساس هماهنگي هاي انجام شده با آموزش و پرورش و فرمانداري شهرستان قاين، مدارس شيفت صبح ابتدايي اين شهرستان تعطيل شدند.
وي از واژگوني يك دستگاه اتوبوس در مسير سه راهي روم-آفريز خبر داد و گفت: به علت لغزندگي جاده و سرعت زياد اتوبوس اين اتوبوس واژگون شد كه منجر به فوت يك نفر از سرنشينان و مجروح شدن مسافران شد.
اكبري راد از اعزام اكيپ هاي امداد جاده اي، اورژانس، راه و ترابري و پليس راه به محل حادثه خبر داد و تصريح كرد: در كوتاهترين زمان ممكن كار امدادرساني به حادثه ديدگان انجام شد.
نجات 26 شكارچي
از ميان برف و كولاك
26 نفر شكارچي كه گرفتار برف و كولاك شديد در زيستگاه هاي نقده شده بودند توسط ماموران گارد اجرايي اداره حفاظت محيط زيست اين شهرستان نجات يافتند.
اين افراد براي شكار پرنده به تالاب هاي نقده عزيمت كرده بودند كه به علت تاريكي هوا و آشنا نبودن به مسير برگشت، گرفتار برف و كولاك شدند.
در عمليات نجات اين شكارچيان، هلال احمر، ناحيه مقاومت بسيج، دهياري و روستائيان روستاي قرده قيط نقده، ماموران گارد اجرايي اداره حفاظت محيط زيست شهرستان همكاري داشتند.

 



سربازان متقاضي دانشجوي ضمن خدمت مي شوند

سرپرست دانشگاه جامع علمي كاربردي گفت: در آينده نزديك سربازان با ورود به دوره خدمت سربازي مي توانند وارد دانشگاه شوند.
عبدالرسول پورعباس در يك نشست خبري با اعلام اين مطلب افزود: در راستاي ماموريت هاي جديد دانشگاه جامع، تحولاتي را پيش رو داريم به طوري كه طي سه ماه گذشته رشته هاي مهارتي به شدت گسترش يافت و تمام برنامه هاي آموزشي در قالب مهارتي تدوين مجدد شد.
پورعباس گفت: دو دوره جديد از امسال راه اندازي مي شود كه يكي از آنها كارشناسي ناپيوسته پودماني است و ديگري دوره هاي كارداني پيوسته ترمي است كه دانشجويان اين دوره تا انتهاي سال جذب مي شوند.
پورعباس در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در آينده هر سربازي با ورود به دوره سربازي مي تواند وارد دانشگاه شود و پس از طي دوره سربازي و تحصيل خود مدرك كارداني و چه بساكارشناسي و كارشناسي ارشد دريافت كند.
وي ادامه داد: در برنامه فعلي سربازاني كه با مدرك ديپلم وارد مي شوند، مي توانند در دوره هاي پودماني كارداني دانشگاه جامع ثبت نام كنند و پس از گذراندن اين دوره ها مدرك كارداني دانشگاه جامع را دريافت كنند.
سرپرست دانشگاه جامع علمي كاربردي گفت: با همكاري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي دوره هاي پودماني دانشگاه جامع در 25 استان و 13 رشته برگزار مي شود.
6 هزار ظرفيت براي اين دوره ها در نظر گرفته شده است و زمان ثبت نام اين دوره ها از 10 تا 15 اسفند ماه در نظر گرفته شده است.
سرپرست دانشگاه جامع علمي كاربردي درباره شهريه پرداختي اين دانشجويان هم گفت: در تعاملي كه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صورت پذيرفته است قسمتي از شهريه توسط سپاه پرداخت مي شود و قسمتي از آن نيز توسط دانشگاه تخفيف داده شده و مابقي شهريه توسط دانشجو پرداخت مي شود.

 



بر اثر گودبرداري غيراصولي ساختمان 2 طبقه 12 نفر را بلعيد

مدير روابط عمومي اورژانس تهران گفت: صبح ديروز ريزش يك ساختمان در خيابان شقايق 12 مصدوم بر جاي گذاشت.
به گزارش ايسنا حسن عباسي افزود: در ساعت 23/10 صبح دوشنبه امدادگران اورژانس از طريق تماس شهروندي با سامانه امدادي (115) در جريان وقوع ريزش آواري قرار گرفتند.
وي گفت: امدادگران با حضور در صحنه حادثه در خيابان شقايق واقع در آيت الله كاشاني دريافتند آوار 12 تن را به كام خود كشيده است.
مدير روابط عمومي اورژانس تهران يادآور شد: با تلاش امدادگران و آتش نشانان حاضر در صحنه حادثه سرانجام 12 مصدوم اين حادثه نجات و توسط شش دستگاه آمبولانس به بيمارستان هاي شريعتي، پيامبران و رسول اكرم(ص) منتقل شدند.
همچنين تيموري، معاون عمليات سازمان آتش نشاني تهران درباره جزييات اين حادثه اظهار كرد: ريزش آوار يك ساختمان مسكوني دو طبقه پيش از ظهر ديروز به ستاد فرماندهي آتش نشاني گزارش داد و ابتدا ماموران آتش نشاني ايستگاه 27 و گروه نجات ايستگاه 25 در ساعت 19/10 به محل حادثه واقع در خيابان شقايق در آيت الله كاشاني اعزام شدند.
وي افزود: آتش نشانان مشاهده كردند كه طبقه اول ساختمان مسكوني ريزش كرده است.
تيموري با بيان اينكه اين حادثه تلفات جاني در پي نداشت، ادامه داد: آتش نشانان 12 مجروح را كه زير آوار مانده بودند، بيرون آورده و به عوامل اورژانس تحويل دادند.
به گفته وي علت وقوع اين حادثه گودبرداري غيراصولي در مجاورت ساختمان حادثه ديده بوده است.

 



با اعلام 2 رشته جديد پرستاري توانبخشي و سالمندي اعلام شد
جزئيات ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد علوم پزشكي

قائم مقام معاونت آموزشي وزارت بهداشت جزئيات ثبت نام آزمون هاي كارشناسي ارشد مجموعه رشته هاي علوم پزشكي را اعلام كرد.
جبرئيل نسل سراجي با بيان اينكه ثبت نام اين آزمون ها از تاريخ 4 تا 24 اسفند برنامه ريزي شده است اظهار داشت: ثبت نام صرفا از طريق اينترنت است لذا داوطلبان تا تاريخ 4 اسفند مدارك لازم را آماده كنند.
وي با اشاره به برنامه زمانبندي براساس ثبت نام تا اعلام نتايج تصريح كرد: پس از پايان ثبت نام در 24 اسفند امسال در 21 تا 23 فروردين سال آينده مهلتي براي ويرايش اطلاعات داوطلبان در نظر گرفته شده است همچنين در تاريخ 14 ارديبهشت در صورت لزوم تغييرات يا ارائه اطلاعات به داوطلبان اطلاعيه هاي لازم از طريق سايت سنجش اعلام مي شود.
نسل سراجي افزود: در تاريخ 18 خرداد كارت ورود به جلسات آزمون از ساعت 18 عصر همان روز روي پايگاه اينترنتي قرار مي گيرد كه داوطلبان مي توانند با وارد كردن كد رهگيري پرينت كارت ورود به جلسه را دريافت كنند.
به گزارش فارس وي يادآور شد: در تاريخ دوم و سوم تير 90 آزمون ها در دو نوبت صبح و بعدازظهر در حوزه هاي اعلامي برگزار مي شود و پس از آزمون كليد اوليه آن در سايت سنجش آموزش پزشكي قرار داده مي شود و داوطلبان مي توانند در تاريخ هاي هشتم، نهم و دهم تير نسبت به سوالات آزمون اعتراضات خود را وارد كنند.
نسل سراجي با بيان اينكه پيش بيني مي شود حدود 50 هزار داوطلب در اين آزمون ها شركت كنند، گفت: تا اين لحظه در آزمون هاي امسال 2 رشته جديد علاوه بر 52 رشته سال قبل با عناوين پرستاري توانبخشي و پرستاري سالمندي اضافه شده كه برنامه آموزشي آن به تصويب رسيده است.

 



راه اندازي نخستين مركز مجهز نگهداري از زنان كارتن خواب

معاون سازمان رفاه، خدمات و مشاركتهاي اجتماعي شهر تهران از راه اندازي نخستين مركز مجهز نگهداري از زنان كارتن خواب و بي خانمان تهراني خبر داد.
به گزارش مهر، رضا جاگيري افزود: هم اكنون 85 زن بي خانمان در اين مركز نگهداري مي شوند.
وي گفت: پيش از اين مركز شبانه روزي نگهداري از زنان كارتن خواب و بي خانمان تهران در منطقه خاوران بود كه به دليل كوچك بودن مكان و نزديكي آن به مركز نگهداري آقايان به منطقه لويزان انتقال يافت.
جاگيري افزود: پيش از اين مركز لويزان براي متكديان مبتلا به بيماريهاي خاص مانند ايدز و هپاتيت استفاده مي شد كه پس از پاكسازي، تعميرات و بازسازي براي نگهداري شبانه روزي از زنان كارتن خواب آماده شد.
معاون سازمان رفاه، خدمات و مشاركتهاي اجتماعي اظهار داشت: هم اكنون مركز شبانه روزي نگهداري از زنان كارتن خواب و بي خانمان تهراني با ظرفيت پذيرش 200 نفر در منطقه لويزان تهران داراي كلينيك ترك اعتياد، سيستمهاي گرمايشي و سرمايشي مناسب، سرويسهاي بهداشتي و حمام در محيطي پاك و زيبا همراه با ارائه آموزشهاي مهارتهاي زندگي و پيشگيري از بيماريها به 85 زن بي خانمان خدمات ارائه مي كند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا آموزشهاي فني و حرفه اي براي اشتغال زنان بي خانمان در اين مركز ارائه مي شود گفت: اين وظيفه برعهده سازمان فني و حرفه اي است و اگر اين سازمان آماده ارائه اين خدمات باشد شهرداري همكاري مي كند.

 



آغاز فعاليت گشت هاي شبانه يگان امداد

فرمانده يگان امداد تهران بزرگ از آغاز فعاليت گشت هاي شبانه يگان امداد براي تامين امنيت بزرگراههاي تهران خبر داد.
به گزارش مهر سرهنگ اردشير مطهري گفت: طرح امنيت شبانه بزرگراههاي تهران از مدتي پيش آغاز شده و تيم هاي گشتي يگان امداد در طول شب اقدام به گشتزني در محدوده بزرگراهها مي كنند.
وي ادامه داد: در اين طرح خودروهايي كه به علل مختلف در بزرگراهها دچار مشكل شده و متوقف مي شوند، تحت حمايت و پوشش ماموران يگان امداد تهران بزرگ در آمده و به مشكل آنها رسيدگي مي شود.
فرمانده يگان امداد تهران گفت: از آغاز اجراي اين طرح بزرگراههاي شهيد بابايي، امام رضا(ع)، آزادگان و شهيد صياد شيرازي توسط ماموران تيمهاي گشت تحت پوشش قرار گرفته است.
وي تاكيد كرد: ماموران يگان امداد تهران هر شب در بزرگراههاي شهر اقدام به گشتزني و برقراري نظم و امنيت شهروندان كرده و شهروندان در صورت بروز مشكلات اجتماعي-انتظامي مي توانند به آنها مراجعه كنند.

 



قائم مقام سازمان بهزيستي كشور اعلام كرد
اعتبار يكهزار و200 ميليارد توماني ويژه مسكن معلولان و مددجويان

قائم مقام سازمان بهزيستي كشور از گشايش خط اعتباري يك هزار و 200 ميليارد توماني ويژه نهضت مسكن معلولان و مددجويان خبر داد.
حسن بدخشان در مراسم امضاي تفاهم نامه با بانك سرمايه، به منظور بهره گيري از امكانات اين بانك در زمينه جلب مشاركت هاي مردمي، اظهار كرد: دولت نهم و دهم توانمندسازي مددجويان نهادهاي حمايتي را در دستور كار خود قرار داده و نهضت مسكن نيز به همين منظور شكل گرفته است.
وي با تأكيد بر اينكه در صورت تأمين مسكن مددجويان بار مالي بزرگي از هزينه هاي خانواده هاي مددجو كاسته مي شود، عنوان كرد: در عين حال بايد براي تأمين آورده مددجويان نيز چاره انديشي شود.
به گزارش ايسنا، در اين مراسم تفاهمنامه اي به منظور فراهم شدن امكان استفاده از خدمات نوين بانكي براي جلب مشاركت هاي مردمي توسط نمايندگان سازمان بهزيستي و بانك «سرمايه» امضا شد.

 



ورود سري جديد اتوبوس هاي دو كابين به كشور

معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران از ورود سري جديد اتوبوس هاي دو كابين خارجي به كشور خبر داد.
سيدجعفر تشكري هاشمي گفت: 30 دستگاه اتوبوس دوكابين خارجي كه از استانداردهاي روز دنيا برخوردارند وارد گمرك شده است كه در حال طي كردن مراحل ترخيص و حمل اين اتوبوس ها به تهران هستيم و در تلاشيم كه اين اتوبوس ها از اسفند وارد خطوط شوند.
تشكري هاشمي تصريح كرد: قرارداد خريد 700 اتوبوس دو كابين با 100 درصد پول شهرداري منعقد شده است كه سري اول اين اتوبوس ها وارد كشور شده و اميدواريم به مرور ساير اتوبوس ها هم وارد ناوگان شوند تا بتوانيم ضمن خدمات رساني بهتر به شهروندان در خطوط موجود اتوبوس هاي تندرو، نسبت به توسعه خطوط و احداث خطوط جديد BRT در شهر نيز اقدام كنيم.

 



13 بار اعدام مجازات باند كفتارها

اعضاي باند كفتارها كه تحت عنوان مسافربر زنان و دختران را با اهداف شيطاني ربوده و مورد آزار و اذيت قرار مي دادند در مجموع به 13 بار اعدام محكوم شدند.
به گزارش شبكه ايران، قاضي «نورالله عزيزمحمدي» رئيس شعبه 71 دادگاه كيفري كه صبح شنبه در جلسه غيرعلني چهار مرد تبهكار را با همراهي چهار مستشار محاكمه كرده بود با اعلام حكم مجازات اعضاي باند گفت: براساس علم 5 قاضي پرونده، كيفرخواست صادره از سوي دادسرا، شكايت 5 زن و دختر جوان، اقرار صريح متهمان و مطابق ماده 82 قانون مجازات اسلامي «سياوش» - 27 ساله - به اتهام 5 فقره تجاوز به عنف، آدم ربايي و سرقت مقرون به آزار به پنج بار اعدام، 25 سال زندان و 74 ضربه شلاق «محمود» - 25 ساله - به چهار بار اعدام، 25 سال زندان و 74 ضربه شلاق، «علي» - 26 ساله - به سه بار اعدام، 25 سال زندان و 74 ضربه شلاق و «كريم» - 31 ساله - به يك بار اعدام و يك بار قصاص - به اتهام قتل يك زن جوان - 7 سال زندان و 74 ضربه شلاق محكوم شدند.
البته طبق قانون متهمان پس از ابلاغ حكم 20 روز براي تجديد نظرخواهي فرصت خواهند داشت براساس اوراق پرونده اعضاي باند كفتارها از عصر 29 مهر 88 همزمان با انتقال پيكر خونين و نيمه جان زن جواني به يكي از بيمارستان هاي جنوب تهران تحت تعقيب ماموران كلانتري 14 «حصار امير» قرار گرفتند.
پس از دستگيري «سياوش» سردسته باند كفتارها - وي و همدستانش به ربودن و آزار و اذيت چند زن با انگيزه سرقت اعتراف كردند.
«كريم» - عضو باند - نيز به قتل يكي از زن ها اعتراف كرد، بدين ترتيب پس از پايان جلسه محاكمه، دادگاه با حكم رئيس و چهار قاضي مستشار - آروين، واعظي، بردبار وسري - حكم مجازات شيطان صفت ها را صادر كردند.

 



سرپرست كميته امداد: مستمري مددجويان تا پايان بهمن ماه به حساب آنها واريز مي شود

سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) گفت: مستمري مددجويان با تاخير دوماهه آذر و دي تا پايان بهمن ماه به حساب آنها واريز مي شود.
حسين انواري با بيان اينكه يك ميليون و 100 هزار خانوار تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) قرار دارند، گفت: هر ماه 750 ميليارد ريال از محل خزانه دولت به حساب خانواده هاي مددجو واريز مي گردد.
وي همچنين درمورد واريز يارانه ها به حساب مددجويان تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) اظهار داشت: واريز يارانه ها طبق برنامه دولت بوده و كميته امداد امام خميني(ره) هيچگونه دخل و تصرفي در واريز يارانه ها ندارد.
عضو شوراي مركزي كميته امداد امام در مورد تعيين و تكليف پرداخت مستمري به مددجويان در آينده به مهر گفت: پرداخت مستمري به اين افراد همچنان از طرف كميته امداد امام خميني(ره) انجام مي شود اما هنوز برنامه اي در زمينه پرداخت از سوي دولت اعلام نشده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري سارقان به عنف
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، با مراجعه خانمي به پليس آگاهي تبريز و اظهار اينكه دو نفر با مراجعه به درب منزل، در يك لحظه با زدن اسپري و شوكر به صورت و پهلو وارد حياط شده و طلاهايم را به سرقت بردند نظر به اهميت موضوع كارآگاهان پليس آگاهي وارد عمل شدند.
كارآگاهان با انجام تحقيقات ويژه و چهره نگاري از متهمين هر دو متهم را شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه دستگير كردند.
سرشاخه هاي شركت هرمي در دام پليس
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، در پي وصول گزارش هاي متعدد مردمي و شكايات در دستگاه قضايي اصفهان درخصوص فعاليت شركت هاي هرمي كه در فضاي مجازي و با پوشش تجارت الكترونيك اقدام به كلاهبرداري كرده بودند، پرونده در دستور كار كارآگاهان استان قرار گرفت. با تلاش و پيگيري هاي اطلاعاتي كارآگاهان و انجام تحقيقات ويژه 31 نفر از اعضا و فعالان شركت هرمي دستگير شدند.متهمان در بازجويي ها به كلاهبرداري خود اعتراف كردند و تعداد 7 نفر از متهمان به عنوان سرشاخه شناسايي شدند.
دستگيري جاعل اسناد
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، در پي گزارشات رسيده مبني بر اينكه شخصي اقدام به جعل اسناد و مدارك مي نمايد رسيدگي به موضوع در دستور كار كارآگاهان قرارگرفت.كارآگاهان با انجام تحقيقات و اقدامات اطلاعاتي موفق شدند فردي را كه اقدام به جعل انواع اسناد و مدارك كرده بود شناسايي و دستگير كنند.
انهدام باند سارقان
اهواز- خبرنگار كيهان: در پي افزايش سرقت به عنف ماموران كلانتري 23 اهواز با تلاش هاي شبانه روزي ضمن شناسايي سارقان و مخفيگاه آنان در يك اقدام غافلگيرانه 13 نفر از سارقان را دستگير كردند. در بازرسي از مخفيگاه متهمان اموال مسروقه قابل توجهي كشف شد و متهمان در بازجويي ها به 15 فقره سرقت به عنف اعتراف كردند.
تصادف جان 2 نفر را گرفت
گناباد- فارس: در پي اعلام مركز فوريت هاي پليس 110 مبني بر وقوع يك فقره تصادف در جاده گناباد به كلات، گشت پاسگاه و پليس راه شهرستان به محل اعزام شدند.در پي اعزام ماموران مشخص شد بين يك دستگاه خودروي سواري پيكان و يك دستگاه موتورسيكلت تصادف رخ داده و دو سرنشين موتورسيكلت بر اثر جراحات وارده جان باختند.
دستگيري آدم ربايان خوزستاني
اهواز- خبرنگار كيهان: در پي اجراي طرح دستگيري متهمان تحت تعقيب و متواري، دو نفر كه به اتهام آدم ربايي در خوزستان تحت تعقيب بودند توسط ماموران پليس امنيت عمومي شناسايي و با انجام تحقيقات ويژه مخفيگاه آنها را شناسايي و آنها را دستگير كردند.متهمان پس از دستگيري در بازجويي ها به جرم خود اعتراف كردند.
دستگيري كلاهبردار ميلياردي
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، با توجه به شكايت تعدادي از شهروندان به پليس آگاهي در خصوص كلاهبرداري، اكيپي از كارآگاهان اداره مبارزه با كلاهبرداري براي رسيدگي به موضوع وارد عمل شدند.براساس گزارش شاكيان مشخص شد كه متهم با روش هاي مختلف و از جمله فريب مالباختگان در اين زمينه كه با وارد كردن اجناس ارزشمند سود فراواني عايد شما مي شود، مبالغ هنگفتي از آنان كلاهبرداري كرد.كارآگاهان با استفاده از بانك اطلاعاتي و منابع مردمي متهم را شناسايي و دستگير كردند.
اعتراف به 30 فقره كيف قاپي
مشهد - فارس: ماموران كلانتري شهيد هاشمي نژاد مشهد حين گشت زني در ميدان راه آهن به دو نفر راكب و ترك نشين يك دستگاه موتورسيكلت مشكوك شده و آنان را متوقف كردند و با استعلام پلاك متوجه شدند موتورسيكلت سرقتي است بنابراين متهمان كه تبعه خارجي نيز بودند به كلانتري منتقل شدند.سارقان در بازجويي ها به 3 فقره زورگيري و 30 فقره كيف قاپي اعتراف كردند.

 



كشف يك ميليون نخ سيگار خارجي در خوي

فرمانده انتظامي خوي از كشف بيش از يك ميليون نخ سيگار خارجي از اعضاي يك باند قاچاق در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش ايرنا از خوي سرهنگ قهرمان حقيقي ديروز در گفت وگو با خبرنگاران افزود: كشف و ضبط اين تعداد سيگار خارجي در راستاي اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و با تلاش ماموران انتظامي خوي انجام شده است.
وي گفت: اعضاي اين باند قصد داشتند سيگارهاي مذكور را از مسير خوي- ايواوغلي به مركز و خارج از كشور انتقال دهند.
وي ادامه داد: 10 نفر از اعضاي اين باند دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
وي افزود: سه دستگاه خودرو نيز در اين رابطه توقيف شد. شهرستان خوي در استان آذربايجان غربي قرار دارد.

 



كشف 20 كيلوگرم نقره از قاچاقچيان در بازرگان

فرمانده هنگ مرزي شهرستان ماكو از كشف و ضبط 20 كيلوگرم نقره در منطقه مرزي بازرگان از قاچاقچيان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از ماكو، عزيز حسن اقدم صبح ديروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: قاچاقچيان قصد داشتند اين ميزان نقره را به همراه 214بسته لوازم آرايش خارجي، 80 هزار نخ سيگار خارجي و بيش از 5 هزار يورو ارز به صورت قاچاق از تركيه وارد كشور كنند كه توسط ماموران هنگ مرزي ماكو شناسايي و دستگير شدند.
وي ارزش كالاهاي قاچاق كشف شده را يك ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: در اين زمينه چهار نفر دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
اين مسئول اضافه كرد: همچنين از قاچاقچيان يك قطعه كارت شناسايي تردد در گمرك بازرگان و چهار قطعه كارت سوخت گازوئيل و يك عدد مهر جعلي كشور تركيه كشف و ضبط شده است.
وي خاطرنشان كرد: در اين ارتباط چهار نفر قاچاقچي دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.

 



دادستان عمومي و انقلاب استان خبر داد اجراي حكم اعدام دو قاچاقچي مواد مخدر در ساري

ساري- خبرنگار كيهان:
دادستان عمومي و انقلاب مركز استان مازندران از اجراي حكم اعدام دو قاچاقچي مواد مخدر در ساري خبر داد.
به گزارش روابط عمومي دادگستري مازندران، دادستان عمومي و انقلاب مركز استان در حاشيه اجراي اين حكم گفت: اين افراد به اتهام خريد و فروش، حمل و نگهداري انواع مواد مخدر از نوع، كراك و ترياك مجموعاً به مقدار 8 كيلو و 50 گرم دستگير شدند. حجت الاسلام اسدالله جعفري اظهار داشت: بعد از تحقيقات مقدماتي پرونده اين افراد در دادگاه انقلاب شهرستان ساري رسيدگي و منجر به صدور حكم اعدام شد كه حكم صادره طي تشريفات قانوني در محوطه زندان ساري به اجرا درآمد.

 



سوءاستفاده رژيم مبارك از كودكان خياباني

روزنامه اينديپندنت از سوءاستفاده رژيم حسني مبارك از 50 هزار كودك خياباني پرده برداشت.
براساس اين افشاگري، رژيم «مبارك» در جريان قيام مردمي، از كودكان خياباني براي ايجاد اخلال در تظاهرات استفاده مي كرده و بعد از هرج و مرج هاي بوجود آمده آنها را هدف تيراندازي قرار مي داده است.براساس اسناد و مداركي كه بدست اين روزنامه رسيده، نيروهاي پليس در بيست و هشتم ژانويه دختر 16 ساله اي را كه از يك مركز سرپرستي كودكان خياباني فرار كرده بود، از ناحيه پشت هدف گلوله قرار دادند. او هنگام اصابت گلوله سرگرم گرفتن فيلم با دوربين موبايل خود از پاسگاه پليسي بود كه ماموران يكي از دوستانش را به آنجا برده بودند. پس از اين ماجرا دوست اين دختر خياباني از پاسگاه پليس آزاد شد و به داخل جمعيت تظاهركنندگان رفت. اما فردي ناشناس به سرش شليك كرد و او را نيز كشت.مدارك ديگري نيز وجود دارد كه نيروهاي پليس كودكان خياباني را بازداشت مي كنند و مورد سوءاستفاده جنسي قرار مي دهند. بسياري از اين كودكان از ترس پليس حاضر نيستند درباره رفتارهاي شرم آور برخي از نيروهاي پليس حرفي بزنند.گفتني است، هم اكنون 50 هزار كودك خياباني و بي سرپرست در قاهره پايتخت مصر زندگي مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14