(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 26 بهمن 1389- شماره 19865

حديث دشت عشق
اختلاف نظر در برخي از بندهاي قرارداد كرش سرمربي تيم ملي مي شود؟
اخبار كوتاه از فوتبال
مدير تيم هاي ملي دووميداني اعلام كرد عذر مربيان خارجي ناكارآمد خواسته مي شود
تيم كشتي فرنگي فردا راهي جام جهاني مي شود
سرمربي تيم ملي هندبال از بلوك شرق مي آيد
قهرماني جهان را مي خواهم اما... مهماندوست: وضعيت تكواندوكاران راضي كننده نيست
خواندني از ورزش ايران
اخراج دقيقه 2 نيز مانع از پيروزي شاگردان مورينيو نشد رئال به 5 امتيازي بارسلونا رسيد
اولتيماتوم از نوع سرمربي تيم جوانان مدعيان كشتي نگيرند جايي در تيم ملي ندارند



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «ابراهيم نگهبان»
دست پرورده مكتب امام حسين(ع)
دانشجوي جاويدالاثر شهيد ابراهيم نگهبان در خانواده اي مذهبي در سال 1344 چشم به جهان گشود. از همان اوان كودكي و نوجواني همواره روح خود را در پرتو قرآن جلا داد و با نشاطي وصف ناشدني تعاليم اسلام را فرا گرفت. اين رشد و باروري با شركت در بسيج مسجد و نماز جمعه و جماعت و در نهايت با حضور در جبهه به حد كمال رسيد. او در منطقه بهمن شير به فيض شهادت نايل شد. خدايا! بارها لبيك گفته ام ولي گويا خالصانه نبوده كه نپذيرفته اي. چون آن كس كه لبيك را خالصانه بگويد، شهيدش مي كني. ولي سوگند به جلالت كه اين بار خالصانه رو به سويت آورده ام. خدايا، راهم را هموار كن.
خدايا نصرتم ده تا سرباز رشيدي باشم كه از خيل دشمن نهراسم و از جمله سربازان شمشير زن در ركاب مهدي موعود(عج) باشم و توفيق آن را پيدا كنم كه از دانشگاهي كه حسين(ع) استاد آن است فارغ التحصيل شوم.

 



اختلاف نظر در برخي از بندهاي قرارداد كرش سرمربي تيم ملي مي شود؟

سرويس ورزشي-
اختلاف نظر فدراسيون فوتبال و كرش در برخي از بندهاي قرارداد، شانس حضور اين مربي پرتغالي را در تيم ملي فوتبال كشورمان تا حدودي كاهش داده است.
تا به اين لحظه تمام خواسته هاي فدراسيون فوتبال از سوي كرش پرتغالي پذيرفته نشده است؛ اين جمله مشترك تعدادي از مسئولان فدراسيون فوتبال بود كه روز گذشته شنيده شد. درحالي كه طي روزهاي گذشته مسئولان فدراسيون فوتبال مدعي شده بودند توافقات لازم با كرش انجام شده، حال موارد تازه اي از قرارداد اين مربي با فدراسيون فوتبال رسانه اي شده كه احتمال حضوركرش پرتغالي را در ايران تا حدودي كاهش مي دهد.
مبلغ قرارداد 6 ميليون دلار است
صبح روز گذشته خبرگزاري ايسنا مدعي شد نامزد اصلي مربيگري تيم ملي فوتبال ايران به سايت اسپورت 360 گفته كه با فدراسيون فوتبال ايران به توافق رسيده است. طبق اعلام اين سايت توافق كرش با قراردادي سه ساله به ارزش شش ميليون دلار خواهد بود. گفته مي شود اين شش ميليون دلار كه توسط رسانه هاي خارجي مورد تأكيد قرار دارد، هزينه اي است كه فدراسيون فوتبال ايران بايد بابت حضور كارلوس كرش و سه دستيارش بپردازد. البته فدراسيون فوتبال اين رقم را تائيد نكرده و گفته مبلغ قرارداد سرمربي پرتغالي تيم ملي محرمانه است.
اختلاف در بندهايي از قرارداد
اما ساعاتي پس از مخابره اين خبر دبيركل فدراسيون فوتبال از اختلافات در بندهايي از قرارداد كرش پرده برداشت. نبي گفت: توافقات مالي و حقوقي با كارلوس كرش انجام شده و مشكلي از اين نظر وجود ندارد. او حتي دستياران خود را نيز معرفي كرده و تنها در برخي جزئيات با اين مربي پرتغالي اختلاف داريم كه اميدواريم آن هم برطرف شود. وي در مورد طولاني شدن روند عقد قرارداد با اين مربي پرتغالي تصريح كرد: بهرحال فدراسيون فوتبال براي سه سال آينده قصد استخدام كارلوس كرش را دارد و طبيعي است كه براي جذب اين مربي حساسيت هاي خاصي داشته باشد و با دقت مفاد قرارداد همكاري با او را تنظيم كند. دبيركل فدراسيون فوتبال تأكيد كرد: تصور مي كنم حداكثر تا پايان هفته جاري وضعيت قطعي همكاري كارلوس كرش با فدراسيون فوتبال مشخص شود.
فدراسيون فوتبال: منافع ملي
از جذب كرش مهم تر است
علاقه مندان به فوتبال دوست دارند بدانند كه موارد اختلافي ميان فدراسيون فوتبال وكرش چيست؟!
ترابيان سرپرست امور بين الملل فدراسيون فوتبال در اين خصوص مي گويد: مواردي است كه نمي توانيم آن را رسانه اي كنيم؛ اما فقط در همين حد بگويم اختلافات ما با كرش اين چيزهايي كه امروز در رسانه ها مطرح مي شود، نيست.
وي ادامه داد: گفته مي شود كه كرش از ما خواسته تعداد مرخصي ها را حذف كنيم، در صورتي كه چنين چيزي نيست و فدراسيون فوتبال در قرارداد خود تعداد روزهاي مرخصي اين مربي پرتغالي را مشخص كرده است. موضوع ديگري كه اين روزها شنيده مي شود، عدم تمايل كرش به استفاده از مربي ايراني است كه چنين چيزي نيز صحت ندارد و اين مربي مخالفتي با استفاده از مربي ايراني در كادر خود ندارد. و پرسش پاياني از سرپرست امور بين الملل فدراسيون فوتبال اين است كه آيا به توافق با كرش اميدوار باشيم يا خير؟!
وي مي گويد: بله. البته به شرطي كه خواسته هاي ما از سوي ايشان اجابت شود. شك نداشته باشيد براي فدراسيون فوتبال منافع كشورمان بيش از هر چيز ديگري اهميت دارد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تيم ملي فوتسال در تورنمنت 6 جانبه تايلند
تيم ملي فوتسال ايران همراه با تيم هاي اسپانيا، ايتاليا، آرژانتين و ژاپن به تورنمنت شش جانبه فوتسال تايلند دعوت شد. تايلندي ها از شاگردان حسين شمس دعوت كرده اند كه مرداد ماه سال آينده در اين رقابت حضور پيدا كنند كه علاوه بر ايران و ميزبان، تيم هاي اسپانيا، ايتاليا، آرژانتين و ژاپن نيز در آن شركت دارند. تايلندي ها تمامي هزينه هاي تيم ها را پرداخت خواهند كرد.
500 هزار يورو مبلغ قرارداد كريمي
رقم دستمزد احتمالي بازيكن ايراني تيم شالكه اعلام شد.سايت اخبار فوتبال جهان با توجه به ارقام دستمزد و ارزش بازيكنان حاضر تيم آبي پوش احتمال داد علي كريمي براي مدت پنج ماه و نيم رقمي بالغ بر 500 هزار يورو دريافت خواهد كرد. بازيكن اسبق تيم هاي بايرن مونيخ آلمان، پيروزي، استيل آذين ايران، اسپرت قطر و الاهلي امارات، در آخرين ساعات روز 31 ژانويه (خاتمه موعد نقل و انتقالات زمستاني) قراردادي تا پايان فصل جاري با تيم شهر گيلزن كرشن بست.
خداحافظي رونالدو از فوتبال
رونالدو، ستاره برزيلي روز دوشنبه خداحافظي اش را از دنياي فوتبال اعلام كرد.اين مهاجم برزيلي كه در حال حاضر عضو تيم كورينتيانس است در ماه هاي اخير با مصدوميتهاي متعددي دست و پنجه نرم مي كرد و معتقد است كه همين مصدوميتها و عدم آمادگي باعث شد تا تصميم بگيرد كه چند ماه پيش از پايان قراردادش از دنياي فوتبال كنار برود.
اخراج رضايي و ميرقرباني از پيكان
بنا به تصميم مديريت باشگاه پيكان صابر ميرقرباني و رحمان رضايي از حضور در تمرينات اين تيم محروم شدند و به گفته مديرعامل اين باشگاه به احتمال فراوان اين دو بازيكن از باشگاه اخراج مي شوند. شيعي با اعلام اين خبر گفت: بعد از بازي برابر استقلال اين دو بازيكن صحبتهايي را مطرح كردند و مربي و كادر فني ما را زير سوال بردند.
واكنش سايت ذوب آهن به شكست برابر سپاهان
تيم ذوب آهن كه دربي اصفهان را پس از 1579 روز به سپاهان واگذار كرد در واكنش به اين باخت سايت باشگاه ذوب آهن نوشت: در ادامه رقابت هاي ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي كشور بيستمين شهر آورد اصفهان به ميزباني فولاد مباركه سپاهان در ورزشگاه بزرگ فولادشهر به انجام رسيد. اين ديدار سنتي پس از سال ها با نتيجه 2 بر صفر به سود فولاد مباركه به پايان رسيد، اما اين تيم با وجود اين شكست همچنان در صدر جدول ليگ برتر قرار دارد وبه قهرماني مي انديشد.
اسامي بازيكنان بخشيده شده اعلام شد
اسامي بازيكنان فوتبال و فوتسالي كه از سوي كميته انضباطي مورد بخشش قرار گرفته اند، به شرح زير است: حسين كعبي از استيل آذين، جاسم كرار از تراكتورسازي ، محمد حسين مهر آزما از نفت تهران ، محمد نيك نهال از نفت تهران ، ساكت الهامي از مس كرمان(مربي) ، كوروش بختياري زاده از فولاد خوزستان(مربي) .
اعلام اسامي داوران هفته بيست و سوم
اسامي داوران هفته بيست و سوم ليگ برتر از سوي كميته داوران اعلام شد. ممبيني و مظفري زاده به ترتيب ديدار تيم هاي شاهين بوشهر - پيروزي و استقلال - نفت تهران را قضاوت خواهند كرد.ديدارهاي هفته بيست و سوم روز جمعه برگزار خواهد شد.
شكايت شاهين از كميته انضباطي
سرمربي تيم فوتبال شاهين بوشهر از احتمال شكايت باشگاهش از كميته انضباطي فدراسيون به فيفا خبر داد. حميد استيلي در اعتراض به بخشش تعدادي از بازيكنان محروم پيش از بازي هاي هفته بيست و دوم اظهار كرد: به راحتي نمي شود هر كسي را بخشيد، بلكه بخشيدن متخلفين بايد تابع قوانين معين و مشخص باشد. اگر آقاي سعيدلو به كميته انضباطي گفته اند اگر امكانش هست محرومان ليگ را ببخشند كميته انضباطي فدراسيون بايد قانون فيفا را در نظر داشته باشد و بر طبق آن عمل كند. چطور مي شود كسي كه در يك بازي داور را زده است بخشيده مي شود ولي بازيكنان سه اخطاره ما همچنان محروم مي ماند؟! استيلي ادامه داد: به دليل رعايت نكردن قانون توسط كميته انضباطي از طريق وكيل قانوني باشگاه به اين كميته شكايتي ارسال مي كنيم و اگر كميته انضباطي به شكايت ما ترتيب اثر ندهد در مرحله بعدي به فيفا شكايت خواهيم كرد.

 



مدير تيم هاي ملي دووميداني اعلام كرد عذر مربيان خارجي ناكارآمد خواسته مي شود

مدير تيم هاي ملي دووميداني از بررسي كارنامه تك تك مربيان خارجي در ايران خبرداد و گفت درصورت ناكارآمدي آنها عذرشان خواسته مي شود.
محمد صادق داداشي اظهار كرد: مربيان خارجي كه عملكرد خوبي دارند با فدراسيون ادامه همكاري خواهند داشت، مربي احسان حدادي روسي است و عملكرد خوبي دارد و كارش را ادامه خواهد داد اما عذر كساني كه خوب كار نكردند را مي خواهيم. هدف فدراسيون اين است كه مربياني جذب شوند تا در روند فعاليتشان به چندين مربي داخلي نيز آموزش بدهند.
وي درباره شرايط ملي پوشان و اردوها نيز تاكيد كرد: با رايزني هايي كه آقاي آشتياني انجام داده است به زودي احسان حدادي به آفريقاي جنوبي اعزام مي شود تا بتواند تمرين هاي خودش را نيز ادامه دهد. در ارتباط با سجاد و امير مرادي نيز فدراسيون فعاليت ها را بيشتر به خود اين دونده ها واگذار مي كند. رايزني ها انجام مي گيرد تا مربي خارجي خوبي براي آنها جذب كنيم. در دوهاي استقامت نكته مهم مهارتهاي تاكتيكي و برنامه ريزي هاست. سجاد مرادي تازه از مسابقه ها خلاص شده است و سال پركاري را گذرانده است. با تلاش و همتي كه داشته از بيشتر مسابقه ها نيز موفق و سربلند بيرون آمده است. او عضو تيم ذوب آهن اصفهان نيز هست و در روند فعاليت هاي باشگاهي به مسائل ملي نيز مي پردازد. فدراسيون سعي دارد در رقابت هاي حساس از ملي پوشان باتجربه استفاده كند و پس از آن از جوانان و ورزشكاراني كه درحال كسب تجربه هستند، همانند امير مرادي، تا اين دونده ها نيز بتوانند با برنامه ريزي دقيق، در آينده جا پاي بزرگان بگذارند. داداشي در پايان تاكيد كرد: فدراسيون و تمامي ورزشكاران در تلاش هستند تا كمبودي در شرايط آمادگي تيم ملي احساس نشود تا بتوانيم در تيرماه سال آينده با قدرت در قهرماني آسيا شركت كنيم.

 



تيم كشتي فرنگي فردا راهي جام جهاني مي شود

تيم كشتي فرنگي ايران براي دفاع از عنوان قهرماني خود در جام جهاني فردا راهي بلاروس مي شود.
ملي پوشان ايران كه سال گذشته در ارمنستان براي نخستين بار به مقام قهرماني اين مسابقات رسيدند امسال و اين بار در شهر مينسك به فكر دفاع از عنوان قهرماني خود هستند.براين اساس، تيم ايران امسال در تركيب خود از نفراتي همچون حميد سوريان و امير علي اكبري استفاده نمي كند اما ملي پوشاني نظير نوروزي، عبدولي، عليزاده، نعمت پور و برادران قرباني در مينسك به ميدان مي روند10. تيم برتر دنيا از جمله تيمهاي ايران، روسيه، تركيه، بلغارستان و كره جنوبي در اين رقابتهاي دوروزه كه شنبه و يكشنبه هفته آينده برگزار مي شود، شركت دارند.

 



سرمربي تيم ملي هندبال از بلوك شرق مي آيد

فدراسيون هندبال قصد دارد براي كسب سهميه المپيك لندن يك سرمربي خارجي از بلوك شرق به استخدام تيم ملي درآورد.
جلال كوزه گري رئيس فدراسيون هندبال ضمن تاييد خبر فوق گفت: مهمترين رويداد ورزشي پيش رو المپيك 2012 لندن است. فدراسيون هندبال در حال برنامه ريزي براي كسب سهميه المپيك است. اولويت كار ما انتخاب يك سرمربي مطرح براي تيم ملي است. ما به دنبال يك مربي سرشناس از بلوك شرق هستيم. فردي كه هدايت كادرفني تيم ملي هندبال را برعهده مي گيرد بايد كارنامه مشخص داشته باشد.
وي با بيان اين كه برنامه ريزي براي اردوهاي تداركاتي تيم ملي را به پس از انتخاب سرمربي در ارديبهشت ماه سال آينده موكول كرده ايم، افزود: در حال حاضر تمركز ما روي برگزاري منظم رقابتهاي ليگ در رده هاي مختلف است. همچنين اردوي آماده سازي تيم جوانان براي شركت در رقابت هاي جهاني در يونان از اسفندماه برگزار مي شود و اين مسابقه ها در اواخر تيرماه سال 1390 در كشور يونان برگزار مي شود. احتمالا دور دوم اردوي اين تيم در خردادماه سال آينده برگزار مي شود.

 



قهرماني جهان را مي خواهم اما... مهماندوست: وضعيت تكواندوكاران راضي كننده نيست

سرمربي تيم ملي تكواندوگفت: مرحله به مرحله براي حضور در رقابتهاي قهرماني جهان آماده خواهيم شد و بدون شك فقط بهترين ها مي توانند بليط سفر به كره جنوبي را دريافت كنند.
رضا مهماندوست ضمن بيان مطلب فوق افزود: تيمي كه قهرمان آسيا و جام جهاني شده بايد با بهترين تركيب راهي مسابقات قهرماني جهان شود. كار ما در كره جنوبي بسيار سخت است ولي ما هم با انتخاب بهترين نفرات خود با آمادگي كامل و با تمام قوا به مصاف رقبا خواهيم رفت.
وي ادامه داد: هدف ما كسب عنوان قهرماني جهان است. براي رسيدن به اين هدف برنامه داريم و طبق همين برنامه پيش خواهيم رفت. برگزاري رقابتهاي انتخابي در مراحل مختلف به اين منظور برگزار شد. ولي آخرين مرحله با وجود آنكه در سطح فني خوبي برگزار شد، ولي از ميزان آمادگي تكواندوكاران راضي نيستم.
سرمربي تيم ملي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: تكواندوكار در تمرينات باشگاهي خود را براي تنها يك يا دو بازي در ليگ آماده مي كند. ولي ما بايد آنها را براي حضور در ماراتن مسابقات جهاني يعني جايي كه شش يا هفت مبارزه بايد انجام دهند آماده كنيم. مهماندوست در پايان گفت: بعد از رقابتهاي جهاني برنامه حضور در مسابقات انتخابي المپيك را آغاز خواهيم كرد. به عبارت ساده تر بعد از جهاني كره، نفرات اعزامي به مسابقات انتخابي المپيك را معرفي خواهيم كرد. البته اگر شرايط يكسان باشد مسابقات انتخابي برگزار مي كنيم و اگر دو نفر بهتر از ساير نفرات ظاهر شده باشند، همان ها را معرفي مي كنيم. تيم ملي تكواندو هفته اول ارديبهشت ماه در رقابتهاي قهرماني جهان به ميزباني كره جنوبي شركت خواهد كرد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ وديم اسكراتوف مربي صاحب نام و پرافتخار اوكرايني براي مذاكره با فدراسيون شنا و هدايت تيم ملي واترپلوي ايران ديروز (دوشنبه) به تهران آمد.
¤ مرحله سوم و پاياني مسابقات وزنه برداري ليگ برتر باشگاه هاي كشور به ميزباني تيم نيروي زميني تهران در سالن كبكانيان برگزار خواهد شد. اين رقابت ها طي روزهاي پنجشنبه و جمعه هفته جاري (28 و 29 بهمن ماه) با حضور وزنه برداران تيم هاي ملي حفاري اهواز، مناطق نفت خيز جنوب، مانيزان كرمانشاه، نيروي زميني تهران و هيئت وزنه برداري خراسان رضوي به ميزباني تيم نيروي زميني در سالن كبكانيان تهران برگزار مي شود تا در پايان چهره قهرمان رقابت هاي اين فصل ليگ برتر وزنه برداري مشخص شود.
¤ تيم ملي شمشيربازي كشورمان در اسلحه سابر در روزهاي پاياني سال جاري (27 و 28 اسفندماه) جهت شركت در مسابقات جايزه بزرگ مسكو عازم روسيه مي شود.
¤ علي اكبر دودانگه، عليرضا رضايي منش و حسين كريمي همكاران عليرضا رضايي در تيم جوانان كشتي آزاد شدند.
¤ تيم دوچرخه سواري پتروشيمي تبريز براي شركت در تورهاي بين المللي اسفندماه سال جاري راهي مالزي و تايوان خواهد شد. ركابزنان اين تيم در تور بين المللي مالزي از 18 تا 22 اسفند و تور تايوان از 28 اسفند تا 8 فروردين آينده رقابت خواهند كرد.

 



اخراج دقيقه 2 نيز مانع از پيروزي شاگردان مورينيو نشد رئال به 5 امتيازي بارسلونا رسيد

تيم فوتبال رئال مادريد درحالي كه تمام بازي را مقابل اسپانيول با يك يار كمتر بازي مي كرد، موفق شد اين تيم را شكست دهد.
تيم رئال مادريد يكشنبه شب گذشته در هفته بيست و سوم رقابت هاي لاليگا درحالي كه در زمين اسپانيول بازي مي كرد، اين تيم را شكست داد. «ايكر كاسياس» در دقيقه 2 اين ديدار از زمين اخراج شد با اين حال رئالي ها موفق شدند در دقيقه 24 توسط مارسلو به گل برتري برسند تا فاصله خود را با تيم بارسلوناي صدرنشين به پنج امتياز برسانند. خوزه مورينيو، سرمربي رئال مادريد، در نشست خبري اين ديدار اظهار داشت: نمي خواهم چون دو امتياز به بارسلونا نزديك شده ايم تن صدايم را عوض كنم. دوست داشتم درحالي كه تيم دوم جدول هستيم، پنج امتياز بالاتر از بارسلونا مي بوديم.
تيم اوساسونا هم در شرايطي كه از دو بازيكن ملي پوش كشورمان نكونام و شجاعي در تركيب ثابت خود بهره مي برد با يك گل مغلوب رئال سوسيه داد شد. در اين ديدار كه در زمين رئال سوسيه داد برگزار شد، نكونام به طور كامل براي تيمش بازي كرد اما شجاعي در دقيقه 64 تعويض شد.
جدول رده بندي: 1- بارسلونا 62 امتياز 2- رئال مادريد 57 امتياز 3-والنسيا 47 امتياز 4- ويارئال 45 امتياز و...

 



اولتيماتوم از نوع سرمربي تيم جوانان مدعيان كشتي نگيرند جايي در تيم ملي ندارند

سرمربي تيم ملي كشتي آزاد جوانان تاكيد كرد تمامي مدعيان تيم ملي بايد در مسابقات انتخابي تيم ملي شركت كنند.
عليرضا رضايي اظهار كرد: اين هفته مسابقات انتخابي تيم ملي برگزار مي شود كه اهميت بسياري براي ما دارد. هر كسي مدعي رسيدن به تيم ملي است بايد كشتي بگيرد و اگر كشتي گيري غايب باشد جايي در تيم ملي نخواهد داشت حتي اگر سال قبل ملي پوش بوده است.
وي ادامه داد: مثلا اگر ملي پوش سال قبل كشتي بگيرد ولي شكست بخورد ممكن است نظر كادر فني را جلب كرده باشد و به اردو دعوت شود ولي اگر كسي كشتي نگيرد شانسي نخواهد داشت. كشتي گيري كه در كشورش از بقيه بهتر نباشد چگونه مي خواهد در جهان مدال بگيرد.
نايب قهرمان المپيك آتن در پاسخ به اين سؤال كه چه آينده اي را براي تيم جوانان پيش بيني مي كنيد؟ گفت: با حرف زدن نمي شود نتيجه گرفت و بايد كار كنيم. بايد قبول كنيم كه در حال حاضر تيم پنجم جهان هستيم و كادر فني اين انگيزه را دارد تا تيم ملي جوانان را به جايگاه گذشته اش برگرداند. كشتي گيران ما هم اكثرا براي اولين سال از تيم نوجوانان به جوانان آمده اند ولي انگيزه بالايي دارند.رضايي در پايان گفت: جام هاي سيراكوف و تورنمنت آذربايجان مسابقات تداركاتي بعدي تيم ملي جوانان هستند كه پس از مسابقات انتخابي برگزار مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14