(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 28 بهمن 1389- شماره 19867

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ابراز نااميدي رژيم صهيونيستي از فتنه گران ايران نظام جمهوري اسلامي ايران ساقط شدني نيست
نايب رئيس مجلس : برخورد قاطع با فتنه گران مهم ترين رسالت همه ماست
خارج از دستور
احمدي نژاد در گفت وگوي زنده تلويزيوني: رهبري عزيز بار اصلي اداره انقلاب را به دوش مي كشند
موج محكوميت خيانت هاي سران فتنه در ميان خواص فراگير شد
اظهارنظر رئيس مجلس درباره فتنه گران و سران دوم خردادي
آيت الله نوري همداني: اين ديگر فتنه نيست چهره ها كاملا مشخص شده است
عضو مجمع تشخيص مصلحت:
حوادث 25 بهمن نتيجه اقدام گروهي ورشكسته سياسي با همراهي منافقين بود
تا ملاقات خدا -6 شرط رسيدن به لقاء الهي



ابراز نااميدي رژيم صهيونيستي از فتنه گران ايران
نظام جمهوري اسلامي ايران ساقط شدني نيست

سرويس سياسي-
تلويزيون رژيم صهيونيستي در گزارشي، ضمن ابراز نااميدي از فتنه گران ايران اعلام كرد كه آشوب نتيجه نمي دهد زيرا به نظر مي رسد نظام اسلامي ايران ساقط شدني نيست.
كانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي آشوب اغتشاشگران داخلي ايران را اعتراض ناميد و از به ثمر رسيدن اين آشوب ابراز نااميدي كرد.
كانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي در گزارشي اعلام كرد: اعتراض هاي ايراني مانند مصر و تونس به نتيجه نخواهد رسيد.
خانم «اورلي نوي» كارشناس صهيونيست در اين گزارش اعلام كرد: به خلاف اظهارات مخالفان در ايران، درباره ادامه تظاهرات، هيچ موردي كه اميدواركننده باشد به چشم نمي خورد كه وضعيت مانند آن چيزي شود كه در تونس و مصر روي دهد.
اين كارشناس صهيونيست با بيان اينكه نظام ايران در مقابل فتنه گران بيش از كشورهاي ديگر مصمم است، تصريح كرد: با اين حال به نظر نمي رسد نظام اسلامي در ايران ساقط شدني باشد.
تلويزيون رژيم صهيونيستي در ادامه با ابراز نااميدي از تعداد اندك آشوب طلبان داخلي ايران اعلام كرد كه علاوه بر مصمم بودن نظام ايران براي مقابله با فتنه گران، موج تظاهرات آنان نيز اين بار بسيار كوچك است.
در اين گزارش به نيروهاي امنيتي ايران اشاره و تصريح شده است كه نيروهاي امنيتي ايران در مقايسه با ارتش مصر بسيار باعقيده تر و داراي ايدئولوژي محكمتري در قبال نظام ايران هستند و اين در حالي است كه مخالفان ايران رهبر ندارند.
«اباديا شوئر» نويسنده اسرائيلي هم در گزارشي تحت عنوان «ايران پيروز مي شود» تصريح كرد: ظرف ماههاي گذشته ايران از كشوري كه در معرض خطر حمله آمريكا قرار داشت، هم اكنون به امپراطور خاورميانه تبديل شده است.
اين گزارش همزمان با سفر «عبدالله گل» رئيس جمهوري تركيه به تهران تاكيد كرد: پس از اينكه تركيه با وجود مخالفت هاي آمريكا، اتحاد مستحكمي را با ايران به وجود آورده است، هم اكنون عربستان سعودي نيز شروع كرده تا روابط نزديكي را با تهران برقرار كند.
حمايت آشكار اوباما
از اغتشاشگران
در اين ميان رئيس جمهور آمريكا حمايت آشكار خود را از اغتشاشگران 25 بهمن در تهران اعلام كرد.
به گزارش شبكه «العربيه»، «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا در كنفرانسي مطبوعاتي و در تداوم مواضع تفرقه افكنانه آمريكا به طور آشكار از اغتشاشگران روز 25 بهمن ماه در تهران حمايت كرد.
باراك اوباما در ادامه خصومت با ايرانيان، بر حمايت از آنچه وي ادامه اعتراضات در ايران خواند، حمايت كرد. رئيس جمهور آمريكا در موضع تفرقه افكنانه و مداخله جويانه اي ادعا كرد: ايراني ها بايد شجاعت لازم براي بيان آزادي را داشته باشند و به اعتراضات خود ادامه دهند.
وي همچنين با دخالت آشكار در موضوعات منطقه اي و با هدف انحراف انقلاب ملت مصر گفت: نشانه هاي مثبتي در مصر مي بينيم. كشورهاي خاورميانه ضرورت تغييرات را احساس كرده اند. يك نسل جوان و پرانرژي در خاورميانه به دنبال فرصتي بزرگتر مي گردد. اگر شما اين كشورها را اداره مي كنيد، لازم است تا مسير تغيير را در پيش گيريد.
در واكنش به اين اقدام اوباما روزنامه نيويورك تايمز در گزارش خود در مورد موضع آمريكا در زمينه نابساماني هاي ايران و بحرين نوشت كه دولت آمريكا اقدام به تشويق و تحريك ايراني ها براي ريختن به خيابان ها و اعتراض عليه نظام حاكم آن كرده اند.
اين در حالي است كه همين دولت در مقابل با اتفاقات بحرين كه از هم پيمانان اساسي اين كشور در منطقه به شمار مي رود، خواستار تعامل با مطالبات آنها شده اند تا اين درگيري ها به نظام كنوني اين كشور ضربه اي نزند.
اين دو موضع در سخنراني روز سه شنبه «باراك اوباما» رئيس جمهور اين كشور در كنفرانس مطبوعاتي كاملا واضح و آشكار بود.
وي در ميان اين سخنان از فتنه افكنان و اقشار ضدانقلاب و فراري در ايران خواست تا با شجاعت و آزادي خواهي به آشوب طلبي در ايران ادامه دهند و در همين حال از اوضاع بحرين ابراز نگراني كرد و به جاي اينكه خطاب به تظاهركنندگان صحبت كند، دولت اين كشور را مخاطب قرار داد.
شبكه خبري الجزيره انگليسي نيز اعلام كرد كه دولت آمريكا مي كوشد توجه همگاني را از قيام هاي مردمي در كشورهاي متحد خود در منطقه به طرف ايران منحرف كند.
به گزارش تلويزيون پرس تي وي، «پل شلدون فوت» استاد دانشگاه كاليفرنيا در مصاحبه با اين شبكه گفت: قطعا آمريكا كه از شورش ها در ايران حمايت مي كند اجازه نمي دهد در داخل خود اين كشور تظاهرات عليه دولت، آن هم با حمايت يك دولت خارجي برپا شود.

 



در جلسه علني روز گذشته مجلس عنوان شد
نايب رئيس مجلس : برخورد قاطع با فتنه گران مهم ترين رسالت همه ماست

حجت الاسلام ابوترابي فرد مهمترين رسالت همه ما را، برخورد قاطع و اصولي با فتنه گران دانست.
حجت الاسلام سيدمحمد حسن ابوترابي فرد نايب رئيس اول مجلس كه صبح روز گذشته در آغاز جلسه علني سخن مي گفت، با اشاره به آغاز هفته وحدت اظهار داشت: امروز ما شاهد شكل گيري جبهه متحد در سراسر دنياي اسلام هستيم. تركيه، لبنان، عراق، ايران اسلامي، سوريه، كشورهاي اسلامي، غزه، فلسطين، ملت عزيز مصر و ملل آگاه و قهرمان جنوب آسيا همه با هم در يك جبهه واحد و متحد قرار دارند.
در اين راه و در اين مسير شناخت نقطه هاي تفرقه برانگيز و شناخت كساني كه نقش ايادي دشمن را ايفا مي كنند و در اين جبهه متحد ايجاد تفرقه و شكاف مي كنند، اهميت بسياري دارد.
به گفته وي، شناخت و برخورد قاطع و اصولي با كساني كه در جبهه متحد ما ايجاد اختلال مي كنند و اين راه هموار را مي خواهند با چالش مواجه كنند، مهمترين رسالت همه ماست.
اين نماينده مجلس اضافه كرد: ديروز ملت عزيز ايران فرياد رساي خود را در ضرورت اتحاد جبهه حق و رويارويي با جبهه نفاق، تفرقه افكنان و فتنه آفرينان از حنجره هاي پاك نمايندگان خود در مجلس شوراي اسلامي شنيدند و اميدوارم اين راه را با عزت و افتخار تداوم ببخشيم و با تفرقه افكنان و فتنه آفرينان رويارويي منطقي و اصولي داشته باشيم و اجازه ندهيم در برابر سيل خروشان ملت عظيم ايران كه در 22 بهمن 89 آن افتخار بزرگ را خلق كردند، خس و خاشاكي بخواهند اختلال ايجاد كنند.
نايب رئيس اول مجلس در ادامه ضمن تسليت شهادت دو تن از هم وطنان در حوادث 25 بهمن گفت: لازم مي دانم شهادت دو فرزند برومند دانشگاه، اسلام و بسيج را كه در جنايت مشترك صحنه گردانان و بازيگران حوادث 25 بهمن ماه و فتنه آفرينان به شهادت رسيدند، محضر دانشجويان، دانشگاهيان، استادان و خصوصاً خانواده هاي معزز و مكرم آنان و مردم شريف خطه كردستان كه در تقديم شهداي پاك باخته هميشه پيش قدم و پيش روبودند، محضر خانواده محترم و معزز برادر شهيد و ارجمندم، دانشجوي گرانقدر «صانع ژاله» و برادر عزيز و ارجمندم، «محمد مختاري» و خانواده هاي مكرم و معزز آنان تسليت عرض كنم و براي مردم عزيز پاوه كه شهيد ديگري را تقديم داشتند و مردم عزيز تهران كه شهيد ديگري را براي دفاع از حق و مقابله با فتنه تقديم كردند، تبريك و تسليت عرض كنم.
وي در خاتمه گفت: مردم شريف تهران پيكرهاي خونين اين دو شهيد بزرگوار را بر شانه هاي افتخارآفرين خويش حمل خواهند كرد و مشت محكمي بر سينه فتنه آفرينان و اختلاف افكنان خواهند زد و براي همه شهداي اسلام و روح بلند امام(ره) از محضر خداي متعال علو درجات را مسئلت مي كنم به اميد پيروزي كامل حق بر باطل.
ابوترابي فرد همچنين از تشكيل 3 جلسه كاري كميته بررسي كننده حوادث 25 بهمن مجلس خبر داد.
وي افزود: همكاران ما در مجلس روز گذشته به همراه رؤساي كميسيون هاي اصل 90، فرهنگي، قضايي، امنيت ملي و سياست خارجي و شوراها و امور داخلي با تشكيل 3 جلسه كاري كه تا ساعت 22 شب گذشته به طول انجاميد، با دعوت از مسئولان ذي ربط، فتنه و حوادث 25 بهمن ماه را بررسي كردند كه بنده هم افتخار حضور در اين جلسات را داشتم.
نايب رئيس اول مجلس همچنين ابراز اميدواري كرد كه ان شاءالله نتيجه اين جلسات و گزارش كميته در كوتاه ترين زمان به اطلاع نمايندگان مجلس، مسئولان و مردم اعلام مي شود.
تعيين جهات قانوني رسيدگي به تخلفات انتظامي قضات
در ادامه جلسه روز گذشته مجلس، رسيدگي به لايحه تشكيلات دادسرا و دادگاه عالي و نظارت انتظامي بر رفتار قضايي ادامه يافت و در اين جلسه، نمايندگان جهات قانوني براي شروع تعقيب و رسيدگي به تخلفات انتظامي قضات را تعيين كردند.
نمايندگان ملت با آغاز بررسي فصل سوم اين لايحه مبني بر آيين دادرسي به تخلفات انتظامي، مصوب كردند كه جهات قانوني براي شروع تعقيب و رسيدگي انتظامي به قرار شكايت ذي نفع يا نماينده قانوني او، اعلام رئيس قوه قضائيه، اعلام رئيس ديوان عالي كشور يا دادستان كل كشور، اعلام شعبه ديوان عالي كشور در مقام رسيدگي به پرونده قضايي، ارجاع دادگاه عالي و اطلاع دادستان است.
فتنه گران نان اسلام خورده و در برابر اسلام ايستاده اند
فاطمه آجرلو نماينده مردم كرج هم كه به عنوان اولين ناطق ميان دستور در صحن علني مجلس سخن مي گفت با اشاره به حوادث 25 بهمن اظهار داشت: فتنه گران نان اسلام را خورده و فربه شده اند و در برابر اسلام و خون هاي شهدا و رهبري معظم و ولايت امر صف آرايي كردند.
وي با بيان اينكه به كساني كه امروز با سكوت خودشان، سياست مدارانه از پشت صحنه مديريت مي كنند، پيام مي دهيم، تصريح كرد: آقاي هاشمي و آقاي خاتمي سكوت خودتان را بشكنيد و در مقابل اين شرارت ها موضع خودتان را روشن كنيد، چرا كه مردم منتظر اين نگرش و صف آرايي شما هستند.
حجت الاسلام سيدعلي طاهري نماينده مردم گرگان و آق قلا نيز در نطق ميان دستور مجلس گفت: ملت فهيم و بصير ايران مانند هميشه با حضور پرصلابت خويش دشمن را نااميد كردند اما متاسفانه برخي خواص مانند هاشمي رفسنجاني با سكوت معنادار خود به حمايت آشكار از جريان فتنه مشغولند و خوب است او از سرنوشت منتظري ساده لوح كه در اواخر سال 67 خون به دل امام(ره) كرد، عبرت گيرد و خود را از شر فتنه مال و فرزند برهاند.
طاهري در بخش ديگري از سخنانش متذكر شد: حوادث 25 بهمن امسال نشان داد كه جريان فتنه هنوز اميد دارد بتواند تحركاتي داشته باشد و البته رفتار برخي خواص اين اميد را در آنان تقويت كرده است.
اين نماينده مجلس افزود: ديدار برخي نمايندگان اقليت همين مجلس با خاتمي خائن از جمله همين رفتارهاست ديداري كه موجب وقاحت شد و با پررويي تمام، كف خواسته هاي فتنه گران را آزادي هاي سياسي بيشتر و برداشتن محدوديت ها اعلام كرد.
وي ادامه داد: نمايندگاني كه در اين ديدار حضور داشتند اگر پشيمانند اعلام كنند و به آغوش گرم ملت برگردند و اگر پشيمان نيستند شجاعانه از كار خود دفاع كنند تا مردم تكليف خود را بدانند.
جلسه علني روز گذشته البته به منظور حضور نمايندگان در تشييع پيكر شهيد صانع ژاله پيش از ظهر به پايان رسيد.
حجت الاسلام ابوترابي فرد خطاب به نمايندگان اعلام كرد بنا به درخواست نمايندگان و به منظور اعلام انزجار نسبت به جناياتي كه توسط صحنه گردانان و بازيگران فتنه اتفاق افتاد و منجر به زخمي شدن تعدادي از برادران عزيزمان و شهادت 2 دانشجو شد، امروز نمايندگان در مراسم تشييع پيكر دانشجوي شهيد صانع ژاله شركت مي كنند.

 



خارج از دستور

ارائه گزارش دستگاه هاي امنيتي از ابعاد فتنه 25 بهمن
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي در نخستين جلسه كميته بررسي اتفاقات 25 بهمن، گزارشي از مسائل آشكار و پنهان فتنه ارائه كردند.
محمد كوثري با بيان اين خبر افزود: نخستين جلسه اين كميته به رياست حجت الاسلام نكونام رئيس كميسيون اصل 90 و نواب رئيس چهار كميسيون، برگزار و ابعاد مختلف فتنه اخير، با حضور نمايندگان دستگاه هاي مربوط به مدت 4 ساعت بررسي شد.
وي اضافه كرد: در اين جلسه همچنين پيشنهادهاي اعضاي اين كميته و نمايندگان دستگاه ها مطرح و مقرر شد در جلسات بعدي جمع بندي و به هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي ارائه شود. كوثري ادامه داد: جلسات بعدي اين كميته نيز به زودي برگزار مي شود و نتايج بررسي هاي خود را حداكثر تا هفته آينده به هيئت رئيسه مجلس ارائه مي كند.

 



احمدي نژاد در گفت وگوي زنده تلويزيوني: رهبري عزيز بار اصلي اداره انقلاب را به دوش مي كشند

رئيس جمهور با قدرداني از ملت ايران به دليل همكاري بسيار عالي در اجراي قانون هدفمندي يارانه ها گفت: از رهبري عزيز هم تشكر مي كنم، ايشان بار اصلي را در اداره انقلاب به دوش مي كشند.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در برنامه زنده گفت وگوي تلويزيوني كه سه شنبه شب از شبكه اول سيما پخش شد، ضمن تبريك ايام ربيع به ملت مسلمان ايران و همه مسلمانان جهان به تحولات جهاني اشاره كرد و گفت: تحول جهاني در حال رخ دادن است چرا كه نظام حاكم بر جهان نه تنها انساني نيست بلكه ضدانساني و ظالمانه است.
تحريم چه معنايي دارد؟
احمدي نژاد در واكنش به ادعاي برخي از كشورهاي غربي براي افزايش تحريم ها عليه ملت ايران گفت: در دنيايي كه به سرعت در حال جهاني شدن است و رقابتهاي اقتصادي ميلي متري است و براي فروش يك كالا پورسانت مي گيرند، تحريم چه معنايي دارد؟
وي با بيان اينكه آمريكا در بحران اقتصادي به سر مي برد گفت كه آنها درشرايطي كه خودشان اسير بحران اقتصادي هستند وقتي تحريم را مطرح مي كنند، خنده دار مي شود.
حجم بالاي معاملات نشانگر رشد اقتصادي كشور است
احمدي نژاد با اشاره به فعال بودن بورس كشورمان گفت: اگر بورس فعال بود و حجم معاملات كاهش مي يافت، مي توانستيم بگوييم اين موضوع حبابي است اما اكنون كه حجم معاملات ما بالاست پس اين نشانگر رشد اقتصادي كشور است.
وي افزود: به يكي از مسئولين كشورهايي كه طرف مذاكره با ماست، گفتم: شما همه حرفهايتان را زديد و تحريم هايتان را هم كرديد حالا چه كار مي خواهيد بكنيد؟ هيچ راهي نداريد جز اينكه همكاري كنيد و براي همكاري بايد گفت وگو كنيد و ما اهل گفت وگوي منطقي هستيم.
احمدي نژاد خطاب به غربي ها گفت: شما اگر مي گوييد كه تحريم ها به قول خودتان فلج كننده و نتيجه بخش بوده است پس چرا ما بزرگترين طرح اقتصادي كشورمان را اجرا مي كنيم؟ پس شما بايد بدانيد كه ايران و ملت ايران را نمي شناسيد و يا اينكه اصلا نمي دانيد تحريم يعني چه.
كاهش مصرف انرژي
رئيس جمهور كنترل مصرف را دستاورد هدفمند كردن يارانه ها دانست و در اين مورد گفت: به طور مثال ما در مصرف برق 6، 7 درصد افزايش قيمت داشتيم اما امسال نه تنها افزايش نداشتيم بلكه كاهش هم داشته ايم. در حقيقت ما در مصرف برق 10درصد كاهش داشتيم.
احمدي نژاد از كاهش مصرف روزانه بنزين در كشور خبر داد و گفت: اكنون مصرف روزانه بنزين در كشور 51ميليون ليتر است و اين كاهش مصرف دستاورد هدفمند كردن يارانه ها بوده است.
وي با بيان اينكه كاهش مصرف نان در كشور موجب افزايش سلامت نان شده است، گفت: در مصرف گازوئيل، گاز، نفت سفيد و گاز مايع كاهش مصرف داشتيم البته در مورد كيفيت نان بايد بيشتر كار كنيم چرا كه براي ارائه نان با كيفيت جاي كار بسيار زياد است.
رئيس جمهوري كاهش فاصله طبقاتي را از ديگر دستاوردهاي هدفمند كردن يارانه ها دانست و گفت: كساني كه دستشان به جيبشان مي رسد نگران فقرا هستند و من بايد از آن دسته افرادي كه از دريافت يارانه انصراف داده اند تقدير و تشكر كنم چرا كه آنها فرصت را به طبقات پايين تر داده اند.
رئيس جمهوري همچنين گفت: ما براي حل مشكل قبوض اعلام كرديم كه مهلت پرداخت قبوض را به 20 روز افزايش بدهند تا مردم بتوانند يارانه بعدي را هم دريافت و سپس بدهي خود را پرداخت كنند؛ اگر كساني هم كه بدهي دارند مي توانند بروند و بدهي خود را قسط بندي كنند.
احمدي نژاد از كساني كه مي گفتند هدفمند كردن يارانه ها با 70 درصد تورم همراه خواهد شد، انتقاد كرد و گفت: اينها بعد از اجراي هدفمند كردن يارانه ها گفتند فلان چيز چرا گران شده و پاسخ نمي دهند كه تورمي كه از آن سخن مي گفتند كجاست؟
بايد ساليانه دو ميليون و 400 هزار شغل ايجاد كنيم
رئيس جمهور ادامه داد: هم اكنون دوميليون و 400 هزار نفر در انتظار شغل هستند و يك ميليون و 200 هزار نفر تا سال 92 به اين ميزان اضافه مي شود اما از سال 92 ميزان فعلي افت مي كند، لذا اگر بخواهيم اين مسئله را حل كنيم بايد ساليانه دو ميليون و 400 هزار شغل ايجاد كنيم.
احمدي نژاد ادامه داد: پيش بيني مي شود كه امسال يك ميليون و 800 هزار شغل ايجاد شود اما ميزان بيكاري در كشور بايد تا ابتداي سال 92 به 3 يا 4 درصد برسد كه با برنامه ريزي ها و پيش بيني منابع به ويژه ايجاد صندوق توسعه ملي اين كار شدني است؛ در مورد صندوق توسعه ملي هم تا پايان سال 15 ميليارد دلار در اين صندوق منابع ذخيره خواهد شد و تا پايان سال آينده اين ميزان به بيش از 30ميليارد دلار مي رسد، اگر يك گام ديگر برداريم بايد ظرف 2 سال مشكل چندين دهه ايران را حل كنيم.
دشمني با ملت، خاك پاشيدن به خورشيد است
اغتشاشات خياباني 25 بهمن، موضوع ديگري بود كه رئيس جمهور درباره آن گفت: اينكه ملت ايران دشمن دارد، موضوع كاملاً روشني است، ملتي كه قرار است مناسبات را تغيير دهد دشمن هم خواهد داشت؛ اما در كل به نظر مي رسد كه 22 بهمن امسال به مذاق بدخواهان خوب نيامده است، اما مردم كشور انقلاب اسلامي را از آن خود مي دانند.
احمدي نژاد اضافه كرد: دشمني ها عليه مردم ايران زياد است، البته عليه دولت هم دشمني وجود دارد؛ در واقع دشمني ها با ملت ايران خاك پاشيدن به سمت خورشيد است و برنامه ريزان بايد بدانند كه اين خاك به چشم خودشان خواهد رفت.
وي همچنين خاطرنشان كرد: ملت ايران راه خود را شناخته است، البته ضعف ها و اشكالات نيز زياد هستند ولي چه كسي گفته كه در حال حاضر ما در قله كمال هستيم.
رئيس جمهور ادامه داد: فشار به دولت هم زياد است، برخي نمي خواهند دولت كار كند، عده اي نمي خواهند پيشرفت اتفاق بيفتد لذا هر روز يك شايعه و تهمت درست مي كنند و هر چه دلشان مي خواهد به دولت مي گويند.
احمدي نژاد درباره سلامت كاري اطرافيان خود به ويژه مشايي خاطرنشان كرد:او آدم پاك، مؤمن، زلال، داراي انديشه هاي روشن، طرفدار مردم، پركار، مردمي، ساده زيست و ضد استكباراست(!)
وي افزود: مثلاً برگزار شدن يا نشدن يك مراسم توديع و معارفه را مسئله اول كشور مي كنند، سپس آنقدر هم تبليغات مي شود كه انگار يك بحران در كشور ايجاد شده است.
هدفمند كردن يارانه ها
در مسير عدالت است
وي گفت:از ملت ايران و همه اقشار جامعه صميمانه تشكر مي كنم، ملت افتخاري ايجاد كرد كه ما همه جاي جهان عزيز شديم، در زمينه هدفمندي يارانه ها هم رسانه ملي بسيار خوب كار كرد البته اين مأموريت ادامه هم خواهد داشت.
رئيس جمهور ادامه داد: از رهبري عزيز هم تشكر مي كنم، ايشان بار اصلي را در اداره انقلاب به دوش مي كشند و همه تحت هدايت امام عصر(عج) قرار داريم.

 



موج محكوميت خيانت هاي سران فتنه در ميان خواص فراگير شد

سروس سياسي-
حوادث تلخ روز 25 بهمن باعث شد بالاخره برخي از خواص ساكت سكوت خود را در مقابل جنايات سران فتنه بشكنند و اقدامات موسوي و كروبي را محكوم كنند.
علي اكبر ناطق نوري يكي از اين افراد بود. وي ديروز گفت: «قوه قضائيه بايد بر اساس قانون و عدالت اسلامي با مسببين اين حادثه شرم آور برخورد قاطع كند». ناطق ادامه داد: « ملت ايران پاي اصول انقلاب، نظام، رهبري و ولي فقيه ايستاده و جان خود را در اين راه فدا خواهد كرد و از حريم نظام دفاع خواهد كرد». وي با اشاره به ناكام ماندن نقشه دشمن اضافه كرد: »دشمنان بايد بدانند ما شايد در داخل خانه خود اختلاف سليقه هم داشته باشيم اما آنگاه كه اصول و ارزشهاي نظام، اسلام، استقلال كشور و منافع ملي به خطر بيفتد، اعضاي خانه همه اختلاف سليقه ها و انتقادها را كنار مي گذارند و يك دل و يك صدا از نظام دفاع مي كنند، همان گونه كه پيش از اين دفاع كرده اند».
همچنين آيت الله امامي كاشاني هم پس از مدت ها سكوت خيانت هاي سران فتنه را محكوم كرد. وي روز سه شنبه گفت: «همان طور كه رهبري فرمودند سران فتنه، طراحان فتنه هستند و طراحان اصلي فتنه نيز ايالات متحده امريكا و برخي متحدانش مي باشند و كساني كه الان در ايران در راس اين فتنه قرار دارند خود نيز فريب خورده استكبار هستند».امامي كاشاني افزود: «دعواي عوامل اغتشاشات در داخل ايران با اسلام ناب محمدي و دين خداست. آنان جنگ با دين خدا را به هر صورت حتي با طرح شعارهاي فريبنده ادامه داده اند و اين اقدام اغتشاشگران عين وطن فروشي است».
علاوه بر اين، هاشمي رفسنجاني هم قانون شكني هاي روز 25 بهمن را محكوم كرد. هاشمي روز سه شنبه گفت: «بايد همه اقشار جامعه به قانون احترام بگذارند و هر اقدامي كه با قانون مطابقت نداشته باشد ضربه زننده به مملكت و خود انسان و به فتواي امام راحل(ره) حرام است». وي كه با شبكه خبر مصاحبه مي كرد، ادامه داد: «ما بايد با درايت و وحدت كامل در برابر توطئه هاي قدرت هاي بيگانه متحد باشيم».
گفتني است حضرات آيات صافي، مكارم، وحيد و نوري هم ديروز درس خارج خود را در اعتراض به اين تحركات تعطيل كردند.
بيانيه مجلس خبرگان
مجلس خبرگان رهبري هم با صدور بيانيه اي تاكيد كرد اعلام دروغين فتنه گران در حمايت از مردم تونس و مصر و برپايي اغتشاش آمريكايي- صهيونيسيتي، فراهم كردن فضاي «نفس كشي» براي استكبار بوده سران فتنه بهترين خدمات را به آمريكا و رژيم صهيونيستي كرده اند.
اين بيانيه در جلسه هيأت رئيسه مجلس خبرگان رهبري كه ظهر چهارشنبه در دفتر هاشمي رفسنجاني رئيس مجلس خبرگان رهبري برگزار شد، تدوين شده است.
در اين جلسه كه با حضور حضرات آيات شاهرودي، محمد يزدي، صادق آملي لاريجاني، ابراهيم رئيسي و احمد خاتمي برگزار شد، ضمن بحث و بررسي پيشنهادهاي كميسيون هاي مجلس خبرگان رهبري مقرر گرديد، اجلاس رسمي اين مجلس طي روزهاي 17 و 18 اسفند ماه سالجاري در تهران برگزار شود.
متن بيانيه چنين است:
بسم الله الرحمن الرحيم
ملت بزرگ ايران، ادام الله شوكتهم
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
راهپيمايي با شكوه بيست و دوم بهمن شما مردم، در سي وسومين فجر انقلاب اسلامي بيعتي مجدد با نظام مقدس اسلامي و آرمان هاي امام راحل عظيم الشأن و شهيدان عزيز و نشانه اي ديگر بر بيداري، بصيرت، رشد سياسي و موقع شناسي شما امت وفادار بود.
اين روزها خوشبختانه، شاهد امواج خروشان خيزش امت اسلامي در بسياري از كشورهاي منطقه به ويژه در مصر هستيم كه اميد مي رود با بيداري، آگاهي و متانت تا رسيدن به اهداف مقدس خود در صحنه بمانند و مراقب باشند اجانب، انقلاب بزرگشان را مصادره نكنند.
لكن متأسفانه فتنه گران با اعلام دروغين حمايت از مردم تونس و مصر، تلاش كردند تا اين خيزش بزرگ را تحت الشعاع قرار داده و آن را از نقطه كانوني جهان خارج كرده و با اغتشاش آمريكايي، صهيونيستي و ضدانقلابي، فضاي نفس كشي براي استكبار فراهم آوردند، گرچه بحمدالله مورد اقبال مردم قرار نگرفتند و با بي اعتنايي مردم مواجه شدند. ليكن اين عده قليل با اهانت به مقدسات، هويت ننگين ضداسلامي خود را نشان دادند.
اغتشاشات 25 بهمن بار ديگر به وضوح نشان داد كه سخن از جريان انقلاب و ضدانقلاب است، بر اين اساس مرزبندي شفاف صفوف و اعلام جدايي جريان انقلاب از ضدانقلاب يك تكليف شرعي، سياسي و انقلابي است، مجلس خبرگان رهبري ضمن محكوم كردن اين اغتشاشات و آفرينندگان آن يعني سران فتنه كه بهترين خدمات را به آمريكا و رژيم صهيونيستي نمودند، امت بزرگوارمان را همچنان دعوت به پاسداري از نظام مقدس اسلامي، هوشياري، وحدت و تبعيت از مقام معظم رهبري مدظله العالي مي نمايد.
مجلس خبرگان رهبري

 



اظهارنظر رئيس مجلس درباره فتنه گران و سران دوم خردادي

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: سران فتنه بدانند كه ايران تبديل به دژي شده است كه كشورهاي بيگانه به سادگي نمي توانند آن را فتح كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از جهرم، علي لاريجاني پيش از ظهر ديروز در مراسم افتتاحيه همايش جهرم و انقلاب اسلامي اظهار داشت: هر بخش از كشور ما يك سهم ويژه در انقلاب داشته است.
وي با بيان اينكه در شكل گيري انقلاب اسلامي بايد عناصر فخيمي اين انقلاب را به دست بگيرند، گفت: در حوادث مصر و تونس عده اي عجول هستند كه زود به نتيجه برسند و اين در حالي است كه انقلاب بايد به حتم در توده ها عميق شود تا به پيروزي برسد.
وي با بيان اينكه نظريه صدور انقلاب هم يك تكليف ديني بود و هم يك نگاه ملي اظهار داشت: زماني به امام خميني مي گفتند كه شما به دنبال صدور انقلاب هستيد، ايشان اينگونه جواب دادند كه ما مخالف صدور انقلاب نيستيم اما با صدور آن با توپ و تانك مخالف هستيم.
لاريجاني ابراز داشت: نقش رهبري در طول اين ابعاد نقش كانوني بود و هيچ موضوع مهم و استراتژي در كشور وجود ندارد كه ولايت فقيه و رهبري در هدايت و راهبري آن نقش اساسي نداشته باشد.
وي با بيان اينكه در دوران اصلاحات انحرافات فكري پيچيده اي مطرح شده بود، افزود: در دوره دوم خرداد گاهي براي جمهوريت و اسلاميت تئوري پردازي مي كردند و اين اعتقاد را داشتند كه اگر جمهوريت را قبول داريم ديگر نيازي به اسلاميت نيست.
وي با محكوم كردن سران فتنه در جريانات اخير تهران گفت: در حوادث اخير اگر ورزيدگي سياسي و ديني در جامعه وجود نداشت، مي توانست اشكالاتي در كشور به وجود آورد.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: در اين شرايط عده اي ماجرايي درست مي كنند و اطلاعيه مي دهند كه به خيابان ها بريزيد تا شبيه اموري كه در كشور مصر به وجود آمده در ايران نيز محقق شود و اين در حالي است كه ايران تبديل به دژي شده كه به اين سادگي سران فتنه و آمريكايي ها نمي توانند آن را فتح كنند.

 



آيت الله نوري همداني: اين ديگر فتنه نيست چهره ها كاملا مشخص شده است

آيت الله حسين نوري همداني با اشاره به تحركات اخير آشوبگران در تهران گفت: اين ديگر فتنه نيست، چهره ها كاملا مشخص شده است.
به گزارش وبلاگ نيوز از قم اين مرجع تقليد در ديدار با شركت كنندگان در اردوي سه روزه شوراي هماهنگي فعالان سايبري انقلاب افزود: دشمنان در كشور ما چند نفر را استخدام كردند. همان ها كه مي گفتند «نه غزه، نه لبنان جانم فداي ايران» 25 بهمن راهپيمايي كردند. اين ديگر فتنه نيست، فتنه امري است كه كار را مشتبه بكنند و براي تشخيص آن نياز به بصيرت است. اما الان چهره ها كاملا مشخص شده است. اين ها معاندند، منافقند. ما 30 سال بود دشمنان را خشمگين كرديم، اما اين ها آنان را خوشحال كردند.
وي درباره تقابل اين جريان با تفكر امام خميني ادامه داد: دشمنان ما از امام حساب مي بردند و هيچ وقت امام اين ها را خوشحال نكرد. امام اينگونه رفتار كردند اما اين ها به منافقان چراغ سبز نشان دادند. مردم آنها را شناختند و در مجلس هم صحبت شد كه جلوي آن ها را بگيرند. بايد هم اينطور بشود.
آيت الله نوري همداني در پايان فرمايشات شان گفتند: اميدوارم كه شما افسران جنگ نرم در اين راه روز به روز موفق تر باشيد. امام فرمودند كه اين انقلاب زمينه ساز ظهور است. ما به اين ديد به اين انقلاب مي نگريم كه اين مقدمه ظهور است. روز به روز مستضعفان را قوي تر و مستكبران را ضعيف تر مي كند و سعي كنيد ارادت تان را با امام زمان(عج) بيشتر كنيد و به طور مستمر در جلسات دعاي ندبه شركت كنيد.

 



عضو مجمع تشخيص مصلحت:
 حوادث 25 بهمن نتيجه اقدام گروهي ورشكسته سياسي با همراهي منافقين بود

يك عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با محكوم كردن حوادث 25 بهمن خواستار شكسته شدن قفل سكوت بر دهان كساني شد كه با سكوت خود جريان فتنه را همراهي مي كنند.
دكتر محمدجواد ايرواني در اين باره به خبرنگار ما گفت: استكبارستيزي و حمايت از مظلومان آموزه اي است كه در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران نهادينه شده است. حركت ميليوني آحاد ملت در روز 22 بهمن كه براي مردم ما يادآور روزهاي حماسه و حضور است، امسال رنگ و بوي ديگري داشت. اعتراف دوست و دشمن به الگوگيري حركتهاي مردمي جهان اسلام از انقلاب اسلامي ايران، براي مردم ما افتخارآميز بود.
وي افزود: جهان استكبار و صهيونيسم جهاني، مبهوت و آشفته و سردرگم به دنبال مفري است تا فرصت صف آرايي مجدد بيابد. بر همين اساس آنها نيازمند انتقال توجه افكار آزادانديشان از امواج بيداري جهان اسلام هستند و مزدوران پشت كرده به آرمانهاي امام خميني برخلاف منافع ملي در اين ميدان بار ديگر درصدد نقش آفريني به نفع دشمن قسم خورده ايران اسلامي برآمدند. اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان تصريح كرد: حركت مذبوحانه گروهي ورشكسته سياسي با ميدان داري منافقين و سلطنت طلبان و حمايت رسانه اي، سياسي و... تمامي دشمنان اسلام و ايران در 25 بهمن، نشاني است كاملا آشكار و اتمام حجتي است براي كساني كه در محكوميت حركتهاي آنان تاكنون سكوت پيشه كرده اند.

 



تا ملاقات خدا -6 شرط رسيدن به لقاء الهي

انّ الّذ ين لا يرجون ل قاءنا و رضوا ب الحياه الدّنيا و اطمأنّوا ب ها و الّذ ين هم عن آيات نا غاف لون أولئ ك مأواهم النّار ب ما كانوا يكس بون(1)
قبلا بيان شد كه در آيات قرآن از كساني كه به لقاء الهي اميد ندارند، نكوهش شده است. اگر مراد ملاقات عمومي باشد، اين پرسش مطرح مي شود كه آيا اين ها اصلاً به وجود آفريدگار معتقد نيستند و يا به رغم گمان به وجود خداوند، هيچ اميدي به ديدار او ندارند؟ و اگر ملاقات ويژه اولياي خدا مراد باشد، سؤال به اين صورت مطرح مي شود كه: چه طور ممكن است انسان مؤمن، به ملاقات با خدا اميد نداشته باشد؟
تفاوت ظن واميد
از باب مقدمه عرض مي كنم: احتمال بيش از پنجاه درصد را اصطلاحاً ظن مي گويند. گاهي به معناي اعتقاد راجح با قيد نرسيدن به حدّ علم استعمال مي شود و گاه به معناي مطلق اعتقاد راجح است، حتي اگر به حد علم برسد. ظن و اميد هم پا هستند، البته در ظن به گذشته جاي اميد نيست زيرا اميد فقط نسبت به آينده حاصل مي شود. براي نمونه در بازي فوتبال، اگر هيچ اطلاعي از ويژگي هاي دو تيم بازي كننده نداشته باشيم، احتمال برنده شدن هر دو يكسان است. ولي اگر بدانيم تيم الف، مربي، بازيكن و وضعيت بهتري دارد احتمال بيش تر مي دهيم كه برنده شود. ظن و اميد به برنده شدن اين تيم با هم هستند، اين ظن در اثر دانستن ويژگي هاي تيم حاصل مي شود. هر قدر شناخت انسان از حادثه اي بيش تر باشد اميدش نيز بيش تر خواهد بود. عجيب اين است كه گاه عاملي احساسي در شناخت انسان اثر مي گذارد. گاهي محاسبات، وقوع حادثه اي را تأييد نمي كند، ولي انسان از بس تمايل دارد، مي گويد: نه، حتماً مي شود! و اميدش افزايش مي يابد. اميد در شناخت اثر مي گذارد، عكس آن هم امكان پذير است: گاهي نمي خواهد موضوعي واقع شود با اين كه عوامل پيدايش ظن، بلكه يقين موجود است. نخواستن، ناخودآگاه در شناخت اثر مي گذارد. اين ها به روانكاوي مربوط است. عوامل بسياري در حالات روحي انسان اثر مي گذارد كه خودش متوجه نمي شود. اگر براي كسي كه به سيگار كشيدن عادت كرده، صدها دليل پزشكي بر نفي سيگار بياوري نمي پذيرد، بر عكس، اگر براي كسي كه از چيزي بيزار است صدها دليل قوي برپذيرش آن بياوري زير بار نمي رود. اين جاست كه ظن از اميد جدا مي شود، البته ظن منطقي، نه ظن به معناي حالات رواني:ايحسب ال نسان ألّن نجمع ع ظامه بلي قاد ر ين علي أن نسوّ ي بنانه بل ير يد ال نسان ل يفجر أمامه(2)
معناي «يحسب، حسبان» با ظن خيلي نزديك است و شايد مترادف باشند. مي فرمايد: آيا آدميزاد مي پندارد ما او را زنده نخواهيم كرد و اين كار شدني نيست؟! آن كسي كه اصل اين استخوان ها را آفريده است، مي تواند آن ها را زنده كند. زنده كردن مرده دشوارتر است يا آفريدن از عدم؟! عقل، امكان وقوع معاد را نفي نمي كند پس چرا آدميزاد مي گويد ممكن نيست؟ چون مي خواهد آزاد باشد و بي بندوباري كند.
آزادي وبي بند وباري
مي گويند: آزادي مسأله اي مستحدثه است كه اروپايي ها آن را كشف كرده اند و ما هم بايد بپذيريم، حقي است كه دنياي كنوني كشف كرده و ما هم بايد تابع باشيم هر چند برخلاف دين باشد! در حالي كه تازه كشف نشده، بلكه آزادي از قديمي ترين مسائل بشريت است. انسان مي خواهد آزاد باشد و بر اساس هواي نفساني عمل كند: بل ير يد ال نسان ل يفجر أمامه مي خواهد مانعي در پيش رو نداشته باشد اگر بپذيرد آخرتي هست و به دنبالش حساب و كتابي وجود دارد، كار او مشكل مي شود. به همين سبب مي گويد: قيامتي در كار نيست و همه چيز براي من جايز است! به جاي اين كه شناخت، منشأ احساس و باور باشد، ابتدا مي پذيرد، سپس مي گويد: شناختم يا رد مي كند، آن گاه مي گويد: وجود ندارد. به كساني كه باور كرده اند آخرت وجود ندارد، نمي توان گفت: به آخرت اميد داشته باشيد ولي اگر كسي دست كم احتمال راجح بدهد كه آخرتي در كار است، مي تواند به آن اميدوار باشد، البته گاهي با اين كه به قيامت ظن دارد، ممكن است به آن اميد نداشته باشد. گاه مسأله اي را ثابت يا رد مي كند، ولي به لوازم آن توجه ندارد يعني اصل اعتقاد يافتن در اثر عوامل عقلاني، مسأله اي است و زنده نگه داشتن آن در ذهن، مسأله اي ديگر. همه ما معتقديم كه خداي متعال همه جا حاضر و ناظر است، ولي آيا هميشه توجه داريم؟!
عدم دلبستگي به دنيا،شرط اعتقاد به آخرت
اميد بالفعل داشتن هنگامي است كه انسان به اعتقاد خود توجه داشته باشد و عوامل ناخودآگاه در او اثر نكند به عبارتي، بايد مقتضي موجود و مانع مفقود باشد. كسي كه به آخرت و ملاقات با خدا در آن اعتقاد دارد، بايد به وقوع آخرت اميد داشته باشد ولي گاهي عوامل ناخودآگاه،مانع مي شود. اگر انسان واقعاً بخواهد اعتقادش را منشأ اثر قرار دهد، بايد آن را هميشه زنده نگه دارد و موانع مربوط را برطرف كند. آيه مذكور ممكن است اشاره اي به اين مطلب باشد كه: اي مؤمنان! بايد ابتدا بينديشيد و با دليل ثابت كنيد كه معاد هست سپس اين اعتقاد را در دل خود زنده نگه داريد، به لوازمش ملتزم و منتظر وقوع آن باشيد. گاه هيجان ها و عادت ها مانع پاي بندي به لوازم اعتقاد مي شوند: نّ الّذ ين لا يرجون ل قاءنا و رضوا ب الحياه الدّنيا و اطمأنّوا ب ها و الّذ ين هم عن آيات نا غاف لون أولئ ك مأواهم النّار ب ما كانوا يكس بون بنده گمان مي كنم ترتيب جملات مذكور به سبب ارتباطي است كه بين آن ها وجود دارد. برخي انسان ها چون زندگي دنيا را پسنديده اند، براي آخرت حسابي باز نمي كنند و منتظر ملاقات با خدا نيستند. آن چه مي خواستند همين است و غير از لذت هاي دنيوي هيچ دغدغه و گم شده اي ندارند. اميدي به آخرت ندارند تا به آن بينديشند ولي بايد بدانند: أولئ ك مأواهم النّار ب ما كانوا يكس بون. بنابراين سرّ پاي بند نبودن به لوازم اعتقاد به آخرت، دلبستگي به حيات دنياست چنان با لذت هاي دنيوي انس گرفته كه نمي خواهد از اين ها جدا شود، پس براي چه درباره چيزي بينديشد كه او را از آن ها جدا خواهد كرد! اگر بخواهي برايش از اوصاف مرگ و قيامت بگويي، مي گويد: حالا بي خيال ! اگر آيه و روايت بياوري، مي گويد: قبول دارم، قيامت و حسابرسي هست ولي حالا كار و كاسبي دارم، حوصله ندارم درباره اين چيزها فكر كنم. آن كه قيامت را باور داشت و به لوازم آن ملتزم بود، فرمود: والله لابن ابي طالب آنس بالموت من الطفل بثدي امّ ه ،(3) علي(ع)مي فرمايد: به خدا قسم! انس من به مرگ از انس طفل شيرخوار به پستان مادر بيش تر است. او باور دارد، مي داند با چه كسي ملاقات خواهد كرد و چه لذت هايي در انتظارش است.
سخنراني حضرت آيت الله مصباح يزدي (دامت بركاته)در دفتر مقام معظم رهبري ـ قم، 4و5/8/1384
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. يونس، 7 و 8 2. قيامت، 3 تا 5 3. بحار الانوار، ج28، ص234
زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14