(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 28 بهمن 1389- شماره 19867

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ولي امر مسلمين در ديدار هزاران نفر از مردم غيور آذربايجان:
جلوگيري از الگو شدن ايران اسلامي اصلي ترين برنامه دشمن است
مراسم تشييع شهيد ژاله به راهپيمايي عظيم ضد فتنه تبديل شد
پروژه هايي شبيه به معجزه در سپاه رونمايي خواهد شد
خيزش عمومي ملت در سراسر كشور عليه سران فتنه
چشم به راه سپيده
اخبار ادبي و هنري
فعاليت 273 شبكه تبليغات مسموم اديان ساختگي براي انحراف ذهن دانش آموزان
قيام 29 بهمن 56 تبريز 700 زخمي و شهيد داشت
رئيس جمهوري تركيه از شهرهاي اصفهان و تبريز ديدن كرد
برخورد وزير نفت با عوامل بي توجهي در تنگ بيجار
بذرافشان: دانشجويان متقاضي ميهمان ارديبهشت ماه ثبت نام الكترونيكي كنند
عرضه آبزيان فرآوري شده ارزان قيمت به بازار
دبير هيئت امناي سمپاد آزمون ورودي دوره راهنمايي سمپاد 20اسفند برگزار مي شود
مديرعامل گروه صنعتي تراكتورسازي ايران: كشاورزان براي تعويض تراكتورهاي فرسوده كمك بلاعوض مي گيرند
بر اثر بارندگي هاي اخير صورت گرفت تخريب 2 اثر تاريخي در سيرجان
بانوي قمي موفق به توليد 10 تن ماهي در يك استخر شد



ولي امر مسلمين در ديدار هزاران نفر از مردم غيور آذربايجان:
جلوگيري از الگو شدن ايران اسلامي اصلي ترين برنامه دشمن است

رهبر معظم انقلاب اسلامي جلوگيري از الگو شدن ايران اسلامي در منطقه و جهان را مهم ترين پروژه دشمن دانستند و بر شكست خورده بودن آن تاكيد كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي ديروز در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم آذربايجان با اشاره به حركت رو به گسترش بيداري اسلامي در دنياي اسلام، آن را ثمره شيرين مقاومت و ايستادگي ملت عظيم ايران در 33 سال گذشته دانستند و تأكيد كردند: امروز به بركت ايمان و اسلام، صلابت، عزت، پيشرفت و تأثيرگذاري ايران اسلامي، بيش از هر زمان ديگر درخشان تر و عزم ملت براي رسيدن به اوج قله عظمت مصمم تر است.
در اين ديدار كه در آستانه سالروز قيام تاريخي مردم تبريز در 29 بهمن سال 56، انجام شد، رهبر انقلاب اسلامي با تجليل از ايمان، اخلاص، پايمردي و بصيرت مثال زدني مردم آذربايجان در طول تاريخ بويژه در مقاطع مختلف نهضت اسلامي و انقلاب اسلامي ايران افزودند: مهمترين ويژگي حركت مردم تبريز در 29 بهمن سال 56 الگو شدن آن براي حركت هاي بعدي ملت ايران بود و اگر قيام 29 بهمن 56 روي نمي داد، قيام 19دي مردم قم به فراموشي سپرده و روند حركت ملت ايران در مسير نهضت اسلامي، متوقف مي شد.
حضرت آيت الله خامنه اي مهم ترين ويژگي انقلاب اسلامي ايران را نيز الگو شدن آن براي ملتها دانستند و خاطرنشان كردند: علت اصلي فشارهاي گوناگون به جمهوري اسلامي ايران از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون جلوگيري از الگو شدن حركت عظيم ملت ايران بوده است.
ايشان با اشاره به تحريم هاي اقتصادي، ترور دانشمندان برجسته علمي، و اتهام زني هاي گوناگون در زمينه حقوق بشر، تاكيد كردند: همه فشارها و تبليغات براي اين است كه حركت ملت ايران را متوقف كنند و موجب رويگرداني افكار عمومي منطقه و جهان از جمهوري اسلامي ايران شوند اما برخلاف خواسته سلطه گران، ايران اسلامي روز به روز قويتر و پيشرفته تر شده است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: هشت سال دفاع مقدس موجب شد سرداران جوان و شجاع ملت ايران امكان بروز بيابند و تحريم هاي اقتصادي و علمي نيز باعث شد، استعدادها و توانايي هاي جوانان شكوفا شود.
حضرت آيت الله خامنه اي مهمترين ويژگي مردم آذربايجان و تبريز را شور و شعور، و عزم راسخ همراه با بصيرت دانستند و خاطرنشان كردند: اين ويژگي ها از جمله بصيرت همراه با قدرت تحليل بايد همچون 33 سال گذشته در نسل جوان و همچنين نسلهاي بعدي حفظ و تقويت شود.
ايشان تأكيد كردند: اگر چه جوان امروز امام(ره) و شهيد باكري ها را نديده و دوران سخت 8 سال دفاع مقدس را لمس نكرده است اما فكر، تشخيص و راه جوان امروز، همان فكر و مسير سالهاي اول انقلاب اسلامي است.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه بصيرت ايماني، شريان حياتي احياء كننده فكرها و دلها است، افزودند: اين بصيرت ايماني بايد همواره ادامه پيدا كند، همان گونه كه تاكنون ادامه داشته و تأثير خود را نيز در دنيا گذاشته است.
حضرت آيت الله خامنه اي بيداري اسلامي مشهود كنوني در منطقه را متأثر از حركت ايماني و عزم راسخ ملت ايران دانستند و تأكيد كردند: قضاياي بسيار مهم مصر ناشي از حركت بيداري اسلامي و تحقير سالهاي متمادي ملت فهيم، كهن و صاحب تمدن مصر است.
ايشان شكل گيري حركتهاي عظيم اجتماعي را تدريجي و در طول ساليان متمادي اما بروز آنها را ناگهاني و دفعي، دانستند و افزودند: ذلت و تحقيري كه حكومت مصر در طول سال هاي گذشته به دليل وابستگي به آمريكا و رژيم صهيونيستي بر مردم تحميل كرد، سرانجام ملت و جوانان مصر را به ستوه آورد و اينگونه بصورت ناگهاني بروز كرد.
رهبر انقلاب اسلامي، نقش جوانان مصري و ايمان و عزم راسخ آنها را در حركت عظيم مردم، تعيين كننده خواندند و خاطرنشان كردند: حركت مردم مصر با پيشتازي جوانان از مساجد و نمازهاي جمعه آغاز و سرانجام به يك حركت عمومي تبديل شد.
حضرت آيت الله خامنه اي حضور مردم در صحنه را موجب ناكارآمد شدن ابزارهاي سياسي، نظامي و اقتصادي قدرتهاي زورگو دانستند و افزودند: آمريكائيها مي توانند به دولتهاي بدون پشتوانه مردمي به راحتي زور بگويند و هرگاه هم كه به سردمداران آنها نياز نداشته باشند به آنها همچون محمدرضا پهلوي و بن علي بي محلي كنند اما هنگام حضور مردم در صحنه، در مقابل عزم راسخ آنها، نمي توانند كاري از پيش ببرند.
ايشان تاكيد كردند: اين اتفاق مهم امروز در مصر روي داده است البته آمريكا تلاش دارد تا با منحرف كردن حركت مردم مصر و قانع كردن آنها به برخي دستاوردهاي جزئي، مردم را به خانه هايشان بازگرداند ولي بعيد است چنين ترفندهايي در مقابل مردمي كه بيدار شده و قدرت و توان تأثيرگذاري خود را متوجه شده است، به نتيجه برسد.
رهبر انقلاب اسلامي عامل اصلي عزت و پيشرفت ملت ايران را ايمان و اسلام دانستند و خاطرنشان كردند: تقويت ايمان، همت جوانان و تلاش براي تحقق بيشتر دستورات اسلام در جامعه، زمينه ساز عزت و پيشرفت روزافزون و اصلاح زندگي مادي و معنوي خواهد شد.
در ابتداي اين ديدار آيت الله مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه و امام جمعه تبريز در سخناني با گراميداشت حماسه 29 بهمن مردم تبريز در سال 56 و نقش آفريني مردم آذربايجان در مقاطع مختلف انقلاب اسلامي بويژه 8 دي سال 88، گفت: مردم آذربايجان بويژه تبريز همواره بصيرت و ولايتمداري خود را نشان داده اند و در 22 بهمن امسال نيز همگام با اقيانوس عظيم ملت ايران، باشكوه تر از هر سال به ميدان آمدند.

 



مراسم تشييع شهيد ژاله به راهپيمايي عظيم ضد فتنه تبديل شد

سرويس سياسي-
مراسم تشييع پيكر شهيد صانع ژاله به راهپيمايي عظيم عليه سران فتنه و اراذل و اوباش اجيرشده سرويس هاي جاسوسي غرب تبديل شد.
شركت كنندگان در اين مراسم كه صبح ديروز از دانشگاه هنر تا مقابل سردر اصلي دانشگاه تهران برگزار شد خواستار برخورد جدي و قاطعانه دستگاه قضايي با عوامل اين اقدام تروريستي و سران جنايتكار فتنه شدند.
تشييع كنندگان پيكر شهيد ژاله با در دست داشتن پلاكاردهايي با مضامين «مرگ بر موسوي»، «مرگ بر كروبي»، «مرگ بر خاتمي» و در دست داشتن تصاوير مقام معظم رهبري و امام خميني(ره) و شهيد ژاله و سردادن شعارهاي «مرگ بر خاتمي»، «مرگ بر موسوي» و «مرگ بر كروبي» در خيابانهاي دانشگاه تهران راهپيمايي كردند.
در پايان اين مراسم قطعنامه پاياني توسط يكي از دانشجويان دانشگاه تهران قرائت شد.
در بخشي از اين قطعنامه آمده است: 22بهمن امسال اوج غم و ماتم استكبار جهاني بود و در جاي جاي ايران اسلامي شور و شوق عظيم ملت ايران را مشاهده كرديم اما نوكران حلقه به گوش آمريكايي دست به كار شده تا كام ملتهاي آزاده جهان را تلخ كنند.
در ادامه اين قطعنامه خاطرنشان شده است: فتنه گران با پررويي تمام در روز 25 بهمن با شيطان بزرگ تشكيك مساعي كرده و با دعوت از منافقان، سلطنت طلبان و تروريست ها قصد مقابله با جبهه حق عليه باطل را داشتند اما دوباره نقشه آنان نقش بر آب شد.
در بخش ديگري از اين قطعنامه تاكيد شده است: اغتشاشات 25 بهمن امسال تنها عاملي جهت سنگين تر شدن پرونده سران فتنه و حاميان آنان است.
در ادامه اين قطعنامه با اشاره به اينكه اكنون سران فتنه، استكبار جهاني، منافقان و سلطنت طلبان با تنفس مصنوعي هم ديگر توان مقابله با ملت ايران را ندارند، تصريح شده است: اغتشاشات روز 25 بهمن غمي بزرگ را براي ما فراهم كرد و يار دبستاني ما به شهادت رسيد. اين برادر شهيد از اهل تسنن و از خطه دليرمردان پاوه بود كه از اعضاي بسيج شهر پاوه بود.
در پايان اين قطعنامه با تسليت و تبريك شهادت صانع ژاله از دانشجويان دانشگاه هنر تهران، تاكيد شده است: دانشجويان دانشگاههاي كشور اعلام مي دارند كاسه صبر دانشجويان انقلابي لبريز شده و به قوه قضاييه مهلت مي دهيم تا با منافقان و سران فتنه سريعا برخورد كنند در غير اين صورت دانشجويان كشور به دعوت ملت ايران لبيك گفته و بساط سران فتنه را برمي چينند.
درخواست اعدام
سران فتنه
حجت الاسلام «عليرضا پناهيان» از اساتيد حوزه و دانشگاه ديروز در مراسم تشييع پيكر پاك شهيد «صانع ژاله» و در صحن نمازجمعه دانشگاه تهران با اشاره به اينكه اين دانشجوي شهيد به افتخاري عظيم نائل آمد و بايد به خانواده وي و دليرمردان خطه كردستان تبريك و تسليت گفت، خاطرنشان كرد: اين شهيد مظلوم و بسيجي بدون اينكه در اغتشاشات 25 بهمن درگير باشد و در حال عبور از خيابان مورد هدف گروههاي تروريستي قرار گرفت تا مظلوميتش همانند ساير مظلومان اسلام مشخص باشد.
وي افزود: فتنه گران بايد بدانند ملت ايران با شهدايي كه تقديم انقلاب اسلامي مي كنند و به خصوص شهداي فتنه، شور و حرارت بيشتري پيدا مي كنند.
پناهيان تصريح كرد: فتنه گران بدانند اگر حتي يك نفر هم از هموطنانمان در اين اغتشاشات مجروح شود چنين همايشي را براي وي برگزار مي كنيم و آفرين به غيرت دانشگاهيان و دانشجويان هنر كه اجازه ندادند مراسم تشييع اين دانشجوي بسيجي در عزلت برگزار شود و مراسم تشييع باشكوهي را براي شهيد ژاله برگزار كردند.
اين استاد حوزه و دانشگاه تاكيد كرد: ملت ايران تمنا دارد تا پاي چوبه دار سران فتنه بايستند و شعارهاي استكبارستيز سر دهند.
وي با اشاره به اينكه سياستمداران كشور بايد بدانند كه سران فتنه حق بازگشت به درون نظام اسلامي ايران را ندارند، اظهار داشت: دست سران فتنه به خون شهداي اخير آغشته است و آنان موجب بي آبرويي ملت شده اند.
سران فتنه
بايد پاسخگو باشند
در همين رابطه دفتر حضرت آيت الله ممدوحي، نماينده مردم كرمانشاه در مجلس خبرگان و عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با صدور بيانيه اي ضمن تسليت به خانواده داغدار شهيد ژاله اقدام فتنه گران در تجمع غيرقانوني 25 بهمن ماه را محكوم كرد.
در اين بيانيه آمده است: «شهادت فرزند عزيز ملت ايران شهيد صانع ژاله به دست منافقين كوردل را به ملت ايران، هم استاني هاي گرانقدر و مردم پاك و نجيب خطه اورامانات خصوصا خانواده محترم شهيد تسليت عرض مي نماييم؛ بي شك سران داخلي و خارجي فتنه هم در دنيا و هم در آخرت بايد پاسخگوي خون جوانان اين مرز و بوم باشند. آنان در توهمات خود پنداشتند كه با اين اقدامات غيرقانوني مي توانند راهپيمايي بزرگ ملت ايران را تحت الشعاع قرار دهند اما باز هم چون گذشته با ذلت و خواري بازنده اين ميدان بوده و هستند و بيش از پيش منفور ملت مؤمن و خداجوي ايران اسلامي گرديده اند و لذا بايد بدانند خون اين جوانان پاك باعث استحكام پيوند عميق ملت با رهبري و نظام خواهد شد و هيچگاه به مقاصد شوم خود نخواهند رسيد.»

 



سرلشكر جعفري اعلام كرد
پروژه هايي شبيه به معجزه در سپاه رونمايي خواهد شد

فرمانده كل سپاه از رونمايي پروژه هايي شبيه به معجزه توسط سپاه در آينده اي نزديك خبر داد كه جهان را به شگفتي وا خواهد داشت.
سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ديروز در دهمين جشنواره تحقيقات سپاه با عنوان «سلمان فارسي» با بيان اينكه امروز شاهد پيروزي هاي مستمر انقلاب اسلامي در عرصه خاورميانه به خصوص در ميان كشورهاي عربي هستيم، تصريح كرد: اينها همان موفقيت هايي است كه سال ها پيش امام راحل آن را براي ما ترسيم فرمودند و ما چشم به انتظار اين موفقيت ها بوديم.
جعفري همچنين با بيان اينكه به زودي پروژه هايي شبيه به معجزه اعلام خواهد شد كه مختص انقلاب اسلامي است، افزود: در صورت افتتاح اين پروژه ها دنيا به شگفتي واداشته خواهد شد چرا كه اين پروژه ها در هيچ كجاي جهان وجود ندارد و اولين آن در آينده نزديك به اطلاع ملت ايران خواهد رسيد.
وي با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي نيازهاي متفاوتي دارد، گفت: برطرف كردن اين نيازها مستلزم مجاهدت، سخت كوشي و تلاش رزمندگان در عرصه هاي علمي، تحقيقاتي و نوآوري است كه مي تواند به صورت عميق نيازهاي انقلاب و نظام را در اين مقطع برطرف كند.
فرمانده كل سپاه همچنين با تاكيد بر اينكه البته ما هنوز در ابتداي راه قرار داريم، خاطرنشان كرد: امروز در عرصه امنيتي و دفاعي شاهد دستاوردهاي بي نظيري هستيم اما بايد بدانيم كه تلاش براي فناوري هاي جديد بايد ادامه پيدا كند و در اين صورت با مجاهدت رزمندگان در عرصه هاي دفاعي علاوه بر حفظ آمادگي ديگر نيازي به تكرار تجربه هاي گذشته نخواهيم داشت.
جعفري با بيان اينكه اين دانش و تجربه ها مي تواند به كشورهاي ديگر كه چشم اميد به جمهوري اسلامي دارند، منتقل شود، ادامه داد: سپاه يك نهاد انقلابي است كه بايد در همه عرصه ها فعاليت كند كه البته بعد از اتمام جنگ سرمايه گذاري هاي خوبي در عرصه علم و فناوري داشت كه به موفقيت هاي چشمگيري رسيد.
وي خاطرنشان كرد: اين راه طولاني است و هر چه در اين زمينه ما به زيرساخت ها توجه كنيم، آيندگان بهره بيشتري خواهند برد.
فرمانده كل سپاه ادامه داد: برخي از اين اقدامات در ابتدا با ابهام، ترديد و مخالفت شروع شد اما پس از چند سال كه نتايج آن به دست آمد، همه به اين باور رسيدند كه اين اقدامات درست بوده است.
جعفري گفت: براي مثال براي ورود سپاه به عرصه اقتصادي ابتدا مخالفت هايي مي شد اما امروز مي بينيم كه اگر اين اقدامات توسط سپاه پاسداران صورت نمي گرفت ما با مشكلات زيادي روبرو مي شديم.
وي با تاكيد بر اينكه نگاه ما به فعاليت هاي علمي بايد به عنوان يك جهاد مقدس باشد، خاطرنشان كرد: ما بايد تكليف محور باشيم نه نتيجه محور و تجربه نشان داده موفقيت هاي مراكزي كه با اين نگاه كار مي كند اصلا قابل مقايسه با ديگر مراكز نيست.
فرمانده كل سپاه خاطرنشان كرد: البته در راه جهاد علمي بايد سختي ها را تحمل كرد و از راحتي بگذريم و زماني كار ما ارزش پيدا مي كند كه براي رضاي خدا باشد.

 



در پي شهادت دانشجوي بسيجي «صانع ژاله» اتفاق افتاد
خيزش عمومي ملت در سراسر كشور عليه سران فتنه

سرويس شهرستانها-
ديروز همزمان با برگزاري مراسم تشييع پيكر مطهر شهيد بسيجي اهل تسنن «صانع ژاله» در تهران، مردم انقلابي در سراسر كشورمان، با برپايي تظاهرات پرشور و تجمع ها و تحصن هاي مختلف خواستار محاكمه سران فتنه شدند.
شهيد «صانع ژاله» كه در جريان تجمع غيرقانوني و راهپيمايي بدون مجوز فتنه گران و به دعوت سران فتنه گرشان مورد هدف گلوله منافقان قرار گرفت و به مقام رفيع شهادت نائل آمد، دانشجوي دانشكده هنر بود.
«قادر ژاله» پدر شهيد «صانع ژاله» در گفت وگو با خبرگزاري فارس در پاوه در شكايت از سران فتنه گفت: پسرم حافظ قرآن بود و همه عمرش را براي خدا كار مي كرد اما عده اي از خدا بي خبر نگذاشتند ميوه زندگي ام به ثمر برسد.
پدر شهيد «ژاله» تاكيد كرد: من او را در راه خدا دادم، خدا هم حتماً از من و او راضي است و قاتلان از خدا بي خبر پسرم را نمي بخشم.
برادر شهيد صانع ژاله نيز در مورد تجمع بدون مجوز فتنه گران و سران آنها در سالروز صدور حكم ارتداد و اعدام سلمان رشدي در 25 بهمن 1367 و همچنين سالگرد اولين تجمع اعتراض آميز منافقان ضد انقلاب در تاريخ 25 بهمن 1357 مقابل بيت رهبر كبير انقلاب اسلامي گفت: مطمئناً فتنه گران در شهادت برادرم در روز گذشته مقصر اصلي هستند و خواهان برخورد شديد دستگاه قضايي با آنان هستيم.
پيمان ژاله افزود: متاسفانه برادرم در حربه منافقان و فتنه گران كه عمله هاي آمريكا و انگليس و اسرائيل هستند، با شليك آنان به شهادت رسيد و به همين دليل از مسئولان مي خواهم با دستگيري و محاكمه جنايتكاران و قاتلان برادرم، تسلاي دل مردم را فراهم آورند.
وي تاكيد كرد: از مردم هم مي خواهم مانند سال گذشته و 9 دي با محكوم كردن جنايتكاران، براي هميشه ريشه فتنه گري منافقان را بكنند.
مراجع تقليد قم نيز ديروز به دنبال اعتراض به سران بازي خورده فتنه دشمن و فتنه گران در ايجاد آشوب و شهادت افراد بي گناه، دروس خود را تعطيل كردند.
در پي تعطيلي كلاس هاي درس مراجع عظام تقليد، هزاران نفر از طلاب شركت كننده نيز در تجمع اعتراض آميز مدرسه فيضيه، خواستار محاكمه موسوي و كروبي شدند و يك صدا شعار مي دادند: «مرگ سران فتنه، جواب خون ژاله».
شركت كنندگان در اين تجمع با ديگر شعارها نظير «مرگ بر موسوي، مرگ بر كروبي، مرگ بر خاتمي»، «هاشمي، بصيرت، بصيرت»، «قوه قضائيه، اقدامي انقلابي»، «مرگ بر فتنه گر»، «هاشمي حيا كن، خبرگان را رها كن»، «هاشمي حيا كن، مصلحت را رها كن»، «خبرگان، خبرگان، اقدامي انقلابي»، «موسوي، اسرائيل، پيوندتان مبارك»، «فتنه گر آشوب گر، اين آخرين پيام است، ملت انقلابي آماده قيام است»، سران فتنه را مستحق محاكمه و صدور حكم اشد مجازات را مناسب حال آنها مي خواندند. در تجمع بزرگ روحانيان حوزه علميه قم، آيت الله سيداحمد خاتمي براي حضار سخنراني كرد و تا لحظه مخابره اين خبر، تعداد شركت كنندگان در حال افزايش است و برخي گزارش ها حاكي از آن است كه اين تجمع، حالت تحصن به خود خواهد گرفت و تا زمان عملي شدن دستگيري و محاكمه سران فتنه ادامه پيدا خواهد كرد.
در همين رابطه، جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز در مورد محكوميت آشوب 25 بهمن فتنه گران اطلاعيه اي صادر كرد.
در اطلاعيه جامعه مدرسين قم آمده است: فتنه گران و اربابان خارجي آنها بايد بدانند كه اين تحركات مذبوحانه از سوي ملت سلحشور ايران بي پاسخ نخواهد ماند و سرانجام صبر مردم ولايت مدار و انقلابي به سر خواهد آمد.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه در استان گلستان و امام جمعه گرگان نيز در مصاحبه با ايرنا با محكوم كردن فتنه 25 بهمن، آنرا موجب فراهم شدن سوء استفاده بيشتر دشمنان خواند.
آيت الله سيدعلي اكبر قرشي نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري نيز گفت: حافظه سران فتنه، عاقبت وطن فروشان را فراموش كرده و نمي داند ديكتاتورهايي چون رضاشاه و فرزندش به رغم مطيع استكبار بودن، دچار چه سرنوشت شومي شدند و در عصر حاضر، حاكم مصر چگونه فراري شد زيرا آنها تلاش مي كنند كشور و ملت را فداي منافع كوتاه خود كنند.
در همين زمينه، تجمع بزرگ اعتراض آميز روحانيان، طلاب و فضلاي حوزه علميه و دانشگاهيان اهواز از ظهر ديروز مقابل مسجداعظم اين شهرستان برگزار شد.
در اين تجمع، آيات عظام آيت الله سيدمحمدعلي موسوي جزايري، آيت الله سيدعلي شفيعي و حجت الاسلام محسن حيدري، نمايندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري و حجت الاسلام والمسلمين ميراحمدرضا حاجتي، مدير حوزه علميه خوزستان حضور داشتند.
به گزارش خبرنگاركيهان از قائم شهر، در ادامه موج سراسري اعتراض هاي عمومي عليه سران فتنه، ديروز فضلا، اساتيد، مديران و طلاب حوزه هاي علميه امام صادق(ع) و محمديه قائم شهر، ضمن تعطيلي كلاس هاي درس و تجمع در مدارس علميه، در سطح خيابان هاي مركزي شهر قائم شهر راهپيمايي كردند.
حاضران در راهپيمايي قائم شهر با سر دادن شعار «لعن الله علي عدوك يا حسين، خاتمي و كروبي و ميرحسين» و «شعار ما يك كلام، محاكمه والسلام»، خواهان صدور حكم اشد مجازات براي سران فتنه شدند.
به گزارش خبرنگاركيهان، معترضان به اقدام فتنه گران، خواهان يكسره ساختن كار رئيس فعلي مجلس خبرگان شدند.
گزارشهاي رسيده از شهرهاي مختلف كشورمان از جمله اهواز، تبريز، سبزوار، تنكابن، ملارد، اروميه، يزد، قائمشهر، اصفهان، شهرقدس، همدان، تربت حيدريه، زنجان، بيرجند، علي آباد كتول و... حاكي است مردم و بخصوص دانشجويان در شعارهايشان عليه سران فتنه، خواستار محاكمه موسوي، كروبي، خاتمي، موسوي خوئيني ها و نيز بركناري و عزل اكبرهاشمي رفسنجاني از مجلس خبرگان شدند.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت به خواندن پيامك هايي كه جمعه ها به ياد تو رد و بدل مي كنند مي نشينيم و همصدا با آنان سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

قنوت گريان
دوباره جمعه گذشت و قنوت گريان ماند
دوباره گيسوي نجواي ما پريشان ماند
دوباره زمزمه كاسه هاي خالي ما
پس از نيامدنت گوشه خيابان ماند
¤¤¤
شبنم مفاتيح
داشتم كنج حرم جامعه را مي خواندم
برگ در برگ مفاتيح پر از شبنم شد
يازده پله زمين رفت به سمت ملكوت
يك قدم مانده به او كار جهان درهم شد
¤¤¤
بيرون از شماره
تا كي غروب جمعه ببينم كه مادرم
يك گوشه بغض كرده كه اين جمعه هم گذشت
مولا شمار درد دلم بي نهايت است
تعداد درد من به خدا از رقم گذشت
¤¤¤
غمزه مشكل گشا
دلبري داريم كه از صاحب دلان دل مي برد
غمزه اي مشكل گشا دارد كه مشكل مي برد
گر نقاب از چهره گيرد آن نگار نازنين
پرتو رخساره اش دل هاي مايل مي برد
¤¤¤
شب كوفه
در كدامين شب كوفه بازخواهي گشت؟... در كدامين اوج در كدامين عروج... چشم به راه آمدنت در پس تمامي دريچه هاي زمين ايستاده ام
¤¤¤
بي تو چه سود؟
آن كس كه تو را شناخت جان را چه كند
فرزند و عيال و خانمان را چه كند
ديوانه كني هر دو جهانش بخشي
ديوانه تو هر دو جهان را چه كند؟
¤¤¤
باران نور
يك نفر گل مي كند با جنگلي در كوله بار
نارون تنهاي كوهستان نمي ماند عزيز
يك نفر فردا زمين را نورباران مي كند
مهدي ما تا ابد پنهان نمي ماند عزيز
¤¤¤
چرا نه؟
تمام عمر تو نظاره كردي و ما
نديده ايم دمي آن جمال زيبا را...
¤¤¤
جمال كبريايي
مه من نقاب بگشا ز جمال كبريايي
كه بتان فرو گذارند اساس خودنمايي
¤¤¤
غايب مفرد
من گريه مي ريزم به پاي جاده ات تا
آيينه كاري كرده باشم مقدمت را
اول ضمير غائب مفرد كجايي؟
اي پاسخ آدينه هاي پر معما
¤¤¤
برگرد
دستم به دامانت در اين آغاز فصل سرد
آخر سكوت تو غزل را مي كشد برگرد
آوار غم بر شانه هاي شهر را بنگر
شعري بخوان آرامشي پيدا كند اين درد
¤¤¤
روزهاي يلدايي
غروب جمعه رسيده است و باز تنهايي
غروب اين همه غربت چرا نمي آيي؟!
زمين به دور سرم چرخ مي زند پس كي
تمام مي شود اين روزهاي يلدايي؟
¤¤¤
يار غايب
ديدار يار غايب داني چه لطف دارد؟
ابري كه در بيابان بر تشنه اي ببارد
¤¤¤
پرواز
فقط گفتي به ما پرواز، پرواز!
در زندان غيبت كي شود باز؟
بدون تو چگونه پر گشاييم؟
براي هر عمل هستي سرآغاز
¤¤¤
ركوع كوه
كوه بايد تو را ركوع كند
ماه بايد تو را خضوع كند
«سرافرازي» به احترام حضور
پيش پاي شما خشوع كند...

 



اخبار ادبي و هنري

خودداري خانه هنرمندان از عرضه نشريات متعهد
كتابفروشي خانه هنرمندان ايران از عرضه نشريات هنري ارزشي و متعهد خودداري مي كند.
مسعود شجاعي طباطبايي، هنرمند كاريكاتوريست به خبرنگار كيهان گفت: چندي پيش وقتي به كتابفروشي خانه هنرمندان ايران سر زدم، متوجه شدم كه در آنجا انواع و اقسام نشريات هنري وجود دارد، به جز نشرياتي كه در راستاي ارزش هاي اسلامي و انقلابي فعاليت مي كنند.
وي افزود: وقتي از يكي از دست اندركاران آنجا پرسيدم كه چرا چنين نشرياتي را عرضه نمي كنند؟ پاسخ داد كه اين نشريات حكومتي هستند و ما حاضر به عرضه آنها نيستيم.
رئيس خانه كاريكاتور ايران تصريح كرد: متاسفانه فضاي هنري كشورمان همچنان تحت تاثير سياست هاي فرهنگي دولت اصلاحات است و نمونه مذكور، يكي از مصاديق اين وضعيت است.
گفتني است، خانه هنرمندان ايران يكي از پاتوق هاي جريان هنرمندان غربزده است. اين مركز چندي پيش با دعوت از جعفر پناهي، طي مراسمي از تعدادي از هنرمندان سكولار و مدافع فتنه تجليل كرد.
جريان مديريتي خانه هنرمندان در تعارض آشكار با انقلاب و فرهنگ اسلامي قرار دارد.
اعتراض رسانه ملي به جشنواره فيلم برلين
صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران به اقدام سياسي جشنواره برلين واكنش نشان داد.
در اعتراض به اقدام سياسي و غيرحرفه اي دست اندركاران جشنواره برلين در حمايت از جعفر پناهي، مسئولان غرفه رسانه ملي در اين جشنواره اقدام به تعطيلي غرفه و بازگشت به ايران كردند.
جشنواره فيلم برلين، يك رويداد صهيونيستي و ضدايراني است.
تجمل گرايي در فيلم ها و سريال هاي تلويزيوني ممنوع شد
معاون سيماي رسانه ملي در بخشنامه اي به مديران شبكه ها، هر گونه الگوسازي و اشاعه تجمل گرايي، اشرافي گري و زندگي كاخ نشيني را در برنامه هاي نمايشي، سريال ها، تله فيلم ها و برنامه هاي تركيبي و گفتگو محور ممنوع كرد.
دكتر علي دارابي با تعيين خط مشي جديد برنامه سازي در سيما تاكيد كرده است: مديران فيلم و سريال و برنامه سازان سيما بايد ساده زيستي را الگو و سرلوحه برنامه سازي ها قرار دهند.
معاون سيما با اشاره به فرهنگ سازي و رفتارسازي برنامه هاي تلويزيوني، در اين بخشنامه تصريح كرده است: صرفاً در سريال ها و توليدات نمايشي تاريخي كه ضرورت روايت دقيق تاريخ، بازيابي برخي كاخ نشيني ها را اقتضا مي كند، به صورت محدود اقدام لازم صورت گيرد.
محكوميت فتنه از سوي محافل فرهنگي
برخي محافل و مراكز فرهنگي با صدور بيانيه هايي اقدام اخير فتنه در خيانت به كشور در تاريخ 25 بهمن را محكوم كردند.
سازمان بسيج هنرمندان، انجمن قلم ايران و حوزه هنري از جمله محافلي هستند كه در بيانيه هاي جداگانه خود، سران فتنه را محكوم كرده و خواستار مجازات آنها شده اند.
حمايت از توليد آثار با موضوع «ژاله»
رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي از حمايت اين نهاد فرهنگي از آثار هنري كه با محوريت شهيد «ژاله» خلق شوند، خبر داد.
محسن مومني شريف در حاشيه تشييع پيكر پاك شهيد «صانع ژاله» گفت: دانشجويان دانشگاه هنر دانشجويان با سليقه و باهوشي هستند و نمي گذارند ياد و نام اين شهيد فراموش شود.
وي به مهر افزود: اين شهيد از اهالي هنر است و همكاران هنرمندش با توجه به اينكه اين شهيد را مي شناختند و از سجاياي اخلاقي اش نيز مطلع بودند وظيفه دارند اين را منعكس كنند. صانع ژاله، روز 25 بهمن به دست منافقين حامي فتنه به شهادت رسيد.

 



زماني خبر داد
فعاليت 273 شبكه تبليغات مسموم اديان ساختگي براي انحراف ذهن دانش آموزان

مديركل آموزش و پرورش شهرستانهاي استان تهران از فعاليت 273 شبكه تبليغات اديان ساختگي براي انحراف ذهن دانش آموزان ايراني خبر داد.
رحيم زماني در گفت وگو با فارس با اشاره به برگزاري همايش «خندق فرهنگي» به منظور مقابله با جنگ نرم در حوزه دانش آموزي گفت: اين همايش كه 900 دانش آموز دختر عضو تشكل فرزانگان سازمان دانش آموزي مقطع متوسطه در آن شركت داشتند، صبح ديروز در سالن همايش 5 آذر برگزار شد.
مديركل آموزش و پرورش شهرستانهاي استان تهران افزود: با توجه به عنوان اين همايش كه «خندق فرهنگي» نام داشت، به احزاب و گروههايي كه در دوران رسول اكرم(ص) بودند مانند قبيله هاي يهودي، قريش، مشركين و ديگر قبيله هاي دوران پيامبر اكرم(ص) و اتفاقاتي كه در دوره ما رخ داده، اشاره شد.
زماني در ادامه با اشاره به اينكه در اين همايش به دانش آموزان تاكيد شد كه بايد براي مقابله با جنگ نرم آگاهي و علم لازم را داشته باشند، تاكيد كرد: امروز، مخالفان اين نظام تنها 2500 شبكه ماهواره اي قابل دريافت در كشور ما به وجود آورده اند كه از اين تعداد 232 شبكه مبتذل، 273 شبكه تبليغات اديان ساختگي، 73 شبكه مدل لباس، 300 شبكه موسيقي و ديگر شبكه هايي مانند بي بي سي فارسي و بسياري ديگر از شبكه ها براي انحراف ذهن دانش آموزان فعال هستند.
وي در ادامه افزود: همچنين در ادامه همايش به هشت سال جنگ تحميلي، دوران قبل از جنگ و ترورهايي كه در آن زمان اتفاق مي افتاد اشاره شد و به دانش آموزان اين آگاهي داده شد ابزارهايي كه مي تواند اين قدرت را تضعيف كند، علمي بودن دانش آموزان است.
مديركل آموزش و پرورش شهرستانهاي استان تهران با بيان اينكه به دانش آموزان شركت كننده در اين همايش از وضعيت جهان اسلام در كشورهاي عربي و صدور انقلاب اسلامي به ديگر كشورها نيز آگاهي داده شد، خاطرنشان كرد: در سال جاري در حوزه فرهنگيان، براي مديران جلسه هاي 12 و 24 ساعته ضمن خدمت برگزار شد كه به آنان دوره هاي بصيرت راههاي مقابله با آن آموزش ارائه شد.

 



قيام 29 بهمن 56 تبريز 700 زخمي و شهيد داشت

تبريز- خبرنگار كيهان:
در جريان قيام 29 بهمن سال 56 تبريز، 703 نفر در اين شهر دستگير، زخمي و شهيد شدند و رهبري اصلي حركت، بر عهده شهيد قاضي طباطبايي بود.
مدير مركز اسناد و كتابخانه شمال غرب كشور سه شنبه در تبريز گفت: در اين روز 571 نفر توسط مأموران وقت دستگير شدند و 118 نفر زخمي شدند و 14 نفر به شهادت رسيدند.
مسعود نقيب افزود: از تعداد دستگيرشدگان 548 نفر زنداني شدند. ضمن آن كه از افراد دستگير و زنداني شده، تعدادي كم سن و سال و نيز مسافر بودند و در بين شهدا نيز، كساني بودند كه اهل تبريز نبودند ولي در اين شهر سكونت داشتند.

 



رئيس جمهوري تركيه از شهرهاي اصفهان و تبريز ديدن كرد

تبريز- خبرنگار كيهان:
رئيس جمهوري تركيه در آخرين روز از سفر خود به ايران ظهر روز چهارشنبه وارد تبريز شد و مورد استقبال مقامات محلي قرار گرفت.
عبدالله گل در سفر به تبريز پس از گفت وگوي نيم ساعته با مقامات محلي، بازار، مسجد كبود، خانه مشروطيت و موزه تبريز را به اتفاق هيئت همراه مورد بازديد قرار داد.
گل پس از بازديد از اماكن فرهنگي و تاريخي تبريز با تجار و بازرگانان اين شهر در اتاق بازرگاني تبريز به گفت وگو نشست. هيئت اقتصادي تركيه همچنين از شهرك سرمايه گذاري خارجي تبريز كه بخش مهمي از 800 ميليون دلار سرمايه گذاري آن متعلق به تركيه است ديدن كرد.
تركيه به طور مشترك با ايران 35 طرح در بخش هاي مختلف را در اين شهرك اجرا كرده است.
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس، رئيس جمهوري تركيه پيش از سفر به تبريز از اماكن تاريخي و مذهبي اصفهان ديدن كرد. عبدالله گل كه در صدر هيئتي 100 نفره از تجار، بازرگانان، وزيران و برخي از فعالان دولتي كشور تركيه به اصفهان سفر كرده بود، از آثار تاريخي اصفهان و بازار اين شهر ديدن كرد.
رئيس جمهور تركيه در حين بازديد از بناهاي تاريخي شهر اصفهان، به اندازه اي تحت تاثير زيبايي اين آثار قرار گرفته بود كه به همراهانش اظهار داشت كه هر فردي براي درك، تفسير و توصيف ابنيه و آثار تاريخي اصفهان بايد با شعر و شاعري آشنايي داشته باشد چرا كه زبان براي بازگو كردن زيبايي هاي اصفهان ناتوان است.
گل پس از بازديد از كاخ عالي قاپو به سمت مسجد امام(ره) رفت و از اين مسجد كه يكي از هفت مسجد برتر تاريخ جهان اسلام به شمار مي رود ديدن كرد.
رئيس جمهور تركيه كه در شهر قيصريه آن كشور متولد شده است در هنگام بازديد از بازار قيصريه اصفهان اعلام كرد كه اصفهان به واقع نصف جهان است و از معماري هاي بي نظيري بهره مي برد. وي همچنين از مسجد شيخ لطف الله اصفهان نيز بازديد كرد و اين مسجد را يكي از زيباترين مساجد جهان اسلام دانست.
وي همچنين از كاخ چهلستون، پل هاي تاريخي خواجو و سي وسه پل اصفهان ديدن كرد.

 



نماينده مردم ايلام در گفت وگو با كيهان خبر داد
برخورد وزير نفت با عوامل بي توجهي در تنگ بيجار

ايلام - خبرنگار كيهان:
نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي از برخورد وزير نفت با عوامل بي توجهي در ميدان گاز بيجار خبر داد.
مهندس شاپور پولادي در گفتگوي تلفني با خبرنگار كيهان اظهار داشت: در جلسه اي كه چند روز گذشته با وزير نفت در رابطه با تنگ بيجار ايلام داشتم وي گفت كه با عوامل بي توجهي در ميدان گازي تنگ بيجار برخورد جدي مي شود.
نماينده مردم ايلام در مجلس افزود: در اين جلسه وزير نفت با بارگيري لوله هاي تاول زده تنگ بيجار بشدت مخالف بود و گفت كه تمام لوله ها كه بر اثر گاز ترش دچار تاول زدگي شده اند بايد تعويض شوند.
مهندس پولادي گفت: به عنوان نماينده مردم نسبت به بارگيري لوله هاي تاول زده اعتراض دارم و اگر اتفاق ناگواري حادث شود مسئوليت آن متوجه وزارت نفت خواهد بود و بايد پاسخگو باشند.
به گزارش خبرنگار ما بدنبال خبر كيهان مبني بر تاول زدگي لوله هاي گازي تنگ بيجار و واكنش نمايندگان و مسئولان استان ايلام به اين خبر، شركت بهره برداري نفت و گاز غرب كشور در اقدامي عجولانه و بدون در نظر گرفتن خطر احتمالي، بارگيري لوله هاي تاول زده را آغاز كرد.
برخي از كارشناسان فعال در صنعت نفت و گاز با اعلام اينكه بارگيري اين لوله ها در ميدان گازي تنگ بيجار خطرناك است، هشدار دادند، با توجه به حساسيت موضوع بارگيري لوله ها موجب انفجار در خط لوله خواهد بود كه متاسفانه چند سال گذشته هم اين اتفاق رخ داده است.

 



بذرافشان: دانشجويان متقاضي ميهمان ارديبهشت ماه ثبت نام الكترونيكي كنند

مديركل امور دانشجويان داخل وزارت علوم آخرين مهلت ارسال درخواست الكترونيكي دانشجويان براي ميهماني در دانشگاه ديگر را ارديبهشت ماه اعلام كرد.
مجتبي بذرافشان درگفت وگو با مهر افزود: دانشگاه تا خرداد ماه اين درخواست ما را بررسي خواهد كرد.
مديركل امور دانشجويان داخل وزارت علوم ادامه داد: به اين ترتيب درنيمه تابستان 90تكليف دانشجويان متقاضي مهماني درنيمسال اول 91-90 مشخص مي شود.
بذرافشان درباره نشاني پايگاه الكترونيكي مربوط به ثبت درخواست هاي ميهماني به مهر گفت: نشاني سامانه الكترونيكي كه دانشجويان متقاضي از طريق آن مي توانند درخواست هايشان را ثبت كنند قبل از ارديبهشت ماه 90 اعلام مي شود.
وي افزود: هدف از الكترونيكي شدن ثبت درخواست هاي دانشجويان براي ميهماني اين است كه دانشجويان و خانواده هايشان بي خود از اين دانشگاه به آن دانشگاه نروند. لذا از ارديبهشت ماه درخواست دانشجويان براي مهماني از دانشگاه مبدأ به صورت الكترونيكي به دانشگاه مقصد ارسال مي شود و ديگر لازم نيست دانشجو يا خانواده اش فاصله بين شهرها را بي خود طي كنند.

 



رئيس مركز ملي تحقيقات فرآوري آبزيان اعلام كرد
عرضه آبزيان فرآوري شده ارزان قيمت به بازار

رئيس مركز ملي تحقيقات فرآوري آبزيان گفت: آبزيان فرآوري شده ارزان قيمت، به سفره ايرانيان مي آيد.
«سيد حسن جليلي» صبح روز چهارشنبه در حاشيه همايش بهداشت و فرآوري آبزيان در مصاحبه با خبرنگار ايرنا گفت: بستني ماهي، پنير ماهي، اسنك حجيم شده، سوسيس ماهي، از جمله آبزيان فرآوري شده هستند.
وي افزود: شناسايي قسمت هاي كم و بدون استخوان ماهي كپور نقره اي براي توليد فيله، عمل آوري تخم ماهيان استخواني به منظور توليد خاويار رنگي، امكان تهيه پوره سوپ ماهي و امكان توليد اشترودل (نان مغزدار محتوي ماهي) از برنامه هاي اين مركز است.
وي خاطرنشان كرد: در اين مركز، ترويج فناوري فرآوري، بسته بندي ماهي و ساير آبزيان، روش هاي نوين ارزيابي، كنترل كيفيت و انتقال دانش به صاحبان صنايع شيلاتي دنبال مي شود. وي خاطرنشان كرد: ماهياني نظير كيلكا و انواع ماهيان جنوب با وجود ارزاني قيمت، به دليل برخورداري از شكل خاص، استخواني بودن، اندام ريز و يا بو و طعم خاص خود مورد بي توجهي قرار مي گيرند و مركز ملي تحقيقات فرآوري آبزيان درصدد عرضه اين ماهيان در قالب فرآورده هاي متنوع با قيمت مناسب به متقاضيان است.

 



دبير هيئت امناي سمپاد آزمون ورودي دوره راهنمايي سمپاد 20اسفند برگزار مي شود

رئيس سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان از آغاز ثبت نام آزمون ورودي دوره راهنمايي مراكز آموزشي سمپاد تا 30بهمن ماه جاري خبرداد.
به گزارش مركز اطلاع رساني وزارت آموزش و پرورش «محمد علي غفاري» افزود: مديران مدارس موظف به ثبت نام دانش آموزان واجد شرايط و علاقه مند در مراكز آموزشي سمپاد هستند.
وي افزود: تمامي دانش آموزان پايه پنجم ابتدايي با معدل بالاي 19 مي توانند در اين آزمون ثبت نام كنند.
رئيس سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان به اوليا دانش آموزان توصيه كرد: براي كسب اطلاعات بيشتر به مدارس و ادارات آموزش و پرورش محل سكونت خود مراجعه كنند.
دبير هيئت امناي سمپاد خاطرنشان كرد: اين آزمون ساعت 9 صبح روز جمعه بيستم اسفندماه سالجاري برگزار مي شود.

 



مديرعامل گروه صنعتي تراكتورسازي ايران: كشاورزان براي تعويض تراكتورهاي فرسوده كمك بلاعوض مي گيرند

مديرعامل گروه صنعتي تراكتورسازي ايران گفت: براي تعويض تراكتورهاي فرسوده به كشاورزان كشور 20 درصد كمك بلاعوض داده مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، ابوالفتح ابراهيمي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براي تعويض تراكتور فرسوده علاوه بر اين ميزان كمك بلاعوض 64 درصد نيز در قالب تسهيلات بانكي داده مي شود.
وي افزود: با تسهيلات و كمك بلاعوض اشاره شده يك كشاورز تنها با 16 درصد آورده شخصي قادر به تعويض تراكتور فرسوده خود خواهد بود.
ابراهيمي، درباره تراكتورهايي كه عنوان تراكتور فرسوده را دارند، گفت: تراكتورهايي كه بالاي 13 سال عمر دارند يعني تراكتورهاي توليدي در سال 76 و قبل از آن امسال جزو محصولات فرسوده قرار مي گيرند و كشاورزاني كه داراي اين تراكتورها هستند مي توانند نسبت به تعويض آن اقدام كنند.
وي اضافه كرد: كشاورزان متقاضي تعويض تراكتورهاي فرسوده در ابتدا بايد معرفي از جهاد كشاورزي به مراكز اسقاط در نظر گرفته شده در كشور دريافت كنند و با مراجعه به اين مراكز، اقدامات لازم نسبت به اسقاط تراكتور انجام مي شود.
مديرعامل گروه صنعتي تراكتورسازي ايران گفت: كشاورز در اين مرحله تراكتور مورد نظر خود را در نمايندگي هاي تراكتورسازي انتخاب و با دريافت پيش فاكتور از اين نمايندگي ها، اسناد اسقاط و پيش فاكتور را به جهاد كشاورزي براي تكميل پرونده و معرفي به بانك عامل در راستاي استفاده از تسهيلات 64 درصدي ارائه مي دهد. وي اظهار داشت: بعد از طي اين مراحل واريز مبالغ اشاره شده تراكتور انتخابي توسط كشاورز به وي تحويل داده مي شود.

 



بر اثر بارندگي هاي اخير صورت گرفت تخريب 2 اثر تاريخي در سيرجان

بر اثر بارندگي هاي اخير دو اثر تاريخي در شهرستان سيرجان تخريب شد.
دهيار محمودآباد سيرجان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سيرجان با اشاره به ريزش تنها بادگير تاريخي روستاي محمودآباد سادات سيرجان اظهار داشت: بارندگي هاي اخير و عدم توجه ميراث فرهنگي استان كرمان در مقاوم سازي اين بناي تاريخي كه ثبت آثار باستاني است، موجب ريزش ناگهاني اين بادگير شد اما هيچ فردي در زمان وقوع حادثه در اطراف اين بادگير نبود و خسارت و صدمات جاني در پي نداشت.
غلامرضا محمودآبادي افزود: تا به حال چند بار به ميراث فرهنگي شهرستان و استان نامه نگاري و مذاكره حضوري داشتيم و همچنين اعلام كرديم 50 درصد هزينه مرمت و ساخت اين اثر تاريخي را توسط دهياري پرداخت مي كنيم اما مسئولان ميراث فرهنگي توجهي نكردند. بنا بر همين گزارش مسئول موزه سيرجان و عضو انجمن دوستداران ميراث فرهنگي سيرجان اظهار داشت: تمام آثار باستاني سيرجان در معرض خطر است و حتي بخشي از خانه طالبان لاري از ميراث فرهنگي بر اثر بارندگي هفته گذشته تخريب شده است.
محسن اسدي گفت: بادگير محمودآباد قدمت 180 ساله دارد كه از عصر قاجاريان است و جزو ميراث فرهنگي و آثار باستاني به ثبت رسيده است.

 



بانوي قمي موفق به توليد 10 تن ماهي در يك استخر شد

سرويس شهرستانها-
يك بانوي 43ساله قمي موفق شد با احداث يك استخر پرورش ماهي در حياط منزل خود در روستاي بنابر از توابع دهستان قاهان قم، سالانه 10 تن ماهي قزل آلا توليد كند.
به گزارش روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي قم، زهرا بوجاران اظهار داشت: اين استخر پرورش ماهي را در سال 82 با هزينه اي معادل 150 ميليون ريال در اين منطقه احداث كردم.
وي ادامه داد: براي احداث اين استخر، 75 ميليون ريال تسهيلات از بانك كشاورزي قم دريافت كردم.
اين بانوي موفق قمي اضافه كرد: اين استخر با زيربناي 120مترمربع و با ظرفيت رهاسازي 10 هزار بچه ماهي در هر سري احداث شده كه سالانه دو يا سه سري بچه ماهي در اين استخر رهاسازي مي شوند.
وي خاطرنشان كرد: در اين استخر، يك دستگاه برج هوادهي و 14 دستگاه اكوتو براي توليد اكسيژن تعبيه شده است.
بوجاران گفت: سالانه 12 تن غذاي آماده (پلت) به صورت اكسترود و معلق در آب، براي تغذيه بچه ماهي ها استفاده مي شود و براي تامين منابع آبي اين استخر، از رودخانه اين منطقه استفاده مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14