(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 7 اسفند 1389- شماره 19873

نقطه عطفي در ارتقاي كمي و كيفي درمان بيماران لرستان
رونمايي از تنديس دكتر محمد معين در آستانه اشرفيه
وزير صنايع و معادن: كاهش سود بانكي باعث كاهش تورم مي شود
ايران در كيهان
آذربايجان شرقي قطب خودروسازي كشور مي شود
مسئول سازمان تبليغات اسلامي وزارت نيرو:
مركز تخصصي فقه و صنعت در حوزه هاي علميه كشور راه اندازي مي شود
راه اندازي نيروگاه توليد برق حرارت و برودت در دانشگاه كاشان
15هزار رأس گوسفند از ارمنستان وارد كشور شد
اجراي طرح فاضلاب در روستاهاي انزلي
اختصاص تسهيلات مقاوم سازي به واحدهاي روستايي اهواز
پيشرفت 75درصدي سدشهيد قنبري ماكو
افتتاح دانشكده بهداشت و پيراپزشكي قزوين
مديركل دفتر واردات گمرك كشور : مناطق ويژه اقتصادي در دستيابي به اهداف خود ناكام ماندند
سرپرست كميته امداد امام خميني استان البرز خبر داد طرح هاي كمك به محرومان تدوين مي شود
فرمانده لشكر 21 حمزه آذربايجان: 40 درصد پادگان تبريز به فضاي سبز تبديل مي شود
استان اصفهان رتبه اول ضريب نفوذ تلفن همراه در كشور را داراست



نقطه عطفي در ارتقاي كمي و كيفي درمان بيماران لرستان

تربيت نيروي انساني متخصص، امكانات و تجهيزات درماني از جمله نيازهاي اساسي و اوليه در ارتقاء عملكرد حوزه بهداشت و درمان به شمار مي رود و اين مهم به عهده دولت به عنوان يك وظيفه قانوني سپرده شده است. لذا دولت عدالت محور در راستاي انجام اين وظيفه قانوني و همچنين تحقق عدالت اجتماعي در حوزه سلامت اقدامات موثر و نتيجه بخش را در استان لرستان عملياتي كرده است.
دراين بين عنايات ويژه وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به زدودن محروميت هاي ريشه دار و رسوبي از پيكر لرستان از جمله اختصاص سهميه مناسب در جذب نيروهاي جديد است.
اختصاص سهميه استخدامي 815 نفر نيروي جديد به استان لرستان نشانگر شناخت جامع و كارشناسانه دكتر دستجردي از اوضاع و احوال دانشگاه علوم پزشكي لرستان و نياز مبرم اين خطه به چنين نيروهايي است.
اين نوع توجه وزير بهداشت- درمان و آموزش پزشكي به لرستان نه تنها در قبل از انقلاب اسلامي بلكه پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران نيز در نوع خود بي سابقه است.
بدون ترديد چنانچه ساير وزارتخانه ها با اين نوع نگرش نسبت به رفع نيازها و جاماندگي هاي لرستان اهتمام ورزند، فاصله فاحش اين استان با استان هاي برخوردار از امكانات در كشور سير نزولي به خود خواهد گرفت.
نكته در خور تامل اينكه پس از پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون همه وزراي بهداشت- درمان و آموزش پزشكي هريك چندين بار به اين استان سفر كرده اند و علاوه بر قول و قرارهايي كه داده اند حتي كلنگ هايي هم بر زمين زده اند و تصميماتي نيز اتخاذ كرده اند، اما يا تحقق نيافته اند و يا اگر بعضي از آنها هم به مرحله اجرا گذاشته شده پيشرفت لاك پشتي آنها روح و روان مردم را آزار داده است.
اما دكتر دستجردي با اتخاذ تصميم انقلابي و عادلانه در امر جذب 815 نيروي تحصيلكرده در پيكره دانشگاه علوم پزشكي لرستان از لحاظ ايجاد اشتغال براي نيروهاي تحصيلكرده كه از امكان سودمندي تحصيلات خويش مأيوس شده بودند و در نتيجه به عنوان الگويي ناموفق درنظر ديگر جويندگان علم و دانش جلوه مي كردند تحولي اساسي به شمار مي رود.
لذا تحولات صورت گرفته از منظر ارتقاء توان مراكز بهداشتي- درماني در ارائه خدمات بهتر و بيشتر به مردم و تقويت ظرفيت و توان دانشگاه علوم پزشكي لرستان خود نوعي انقلاب اداري در بخش بهداشت و درمان محسوب مي شود.
دراين ميان قطعا وزير بهداشت با دقت و تامل در وضعيت برخورداري استان ها از نيرو و امكانات بهداشتي- درماني و شناخت نياز لرستان اين تصميم مدبرانه را اتخاذ كرده است كه بركات ارزشمند آن با جذب اين نيروها و اشتغال به كار آنان، نقطه عطفي در ارتقاء كمي و كيفي ارائه خدمات درماني به مردم رقم خواهد زد.
خرم آباد- خبرنگار كيهان

 



رونمايي از تنديس دكتر محمد معين در آستانه اشرفيه

رشت- خبرنگار كيهان:
در مراسمي از تنديس دكتر محمدمعين در ميدان شهر آستانه اشرفيه رونمايي شد.
در اين مراسم قهرماني چابك استاندار گيلان از دكتر معين به عنوان شخصيتي برجسته و ارزشمند نام برد كه در طي دوران عمر خود خدمات شايان توجهي به جامعه ارائه داد.
وي با بيان اين كه آثار بي نظير و فاخر مرحوم دكتر معين انسان ها را مديون خود كرد افزود: وي در دوران عمر پرخير و بركت خود با جديت و تلاش فراوان به تحصيل علم و دانش و فرهنگ و ادب پرداخت و آثار ماندگاري از خود بر جاي گذاشت.
وي از مرحوم دكتر محمد معين به عنوان شخصيتي بي نظير و مايه فخر و مباهات ايرانيان و گيلانيان نام برد.
استاندار گيلان همچنين فرهنگ لغت 6 جلدي دكتر معين و تدوين و تكميل لغت نامه علامه دهخدا را از جمله اقدامات ارزشمند آن فقيد نام برد.

 



وزير صنايع و معادن: كاهش سود بانكي باعث كاهش تورم مي شود

اصفهان - خبرنگار كيهان:
وزير صنايع و معادن سودهاي بانكي را عامل تورم در كشور دانست و گفت: در صورتي كه سودهاي بانكي را كنترل و پايين آوريم كاهش تورم در كشور را تضمين خواهيم كرد.
علي اكبر محرابيان در جمع صنعتگران و معدنكاران اصفهان گفت: با نگرشي به هدفمندكردن يارانه ها، صنايع راهي جز تغيير تكنولوژي و كاهش قيمت تمام شده ندارند.
وزير صنايع و معادن تصريح كرد: در اين مسير دولت نيز بايد تلاش كند تا با كاهش نرخ سود بانكي قيمت تمام شده واحدهاي صنعتي كاهش يابد.
وي گفت: همان گونه كه پرداخت يارانه مانعي براي پيشرفت تكنولوژي در كشور بود، واريز سودهاي كلان در بخش هاي مختلف از جمله بانكها هم مانعي براي گسترش صنعت و رونق اقتصادي هستند.
محرابيان افزود: زماني كه سود بانكها 18 درصد است طبيعي است قيمت تمام شده كالا نيز افزايش مي يابد و در نهايت تورم را شاهد خواهيم بود.

 



ايران در كيهان

نخستين رشته مقطع كارشناسي ارشد در پيام نور
نيشابور- خبرنگار كيهان: رئيس دانشگاه پيام نور مركز نيشابور از موافقت شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم با صدور مجوز نخستين رشته مقطع كارشناسي ارشد در اين دانشگاه خبر داد. مرتضي چرمگي عمراني رئيس دانشگاه پيام نور نيشابور با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: رشته زبان و ادبيات فارسي پيام نور نيشابور به صورت فراگير از مهرماه سال آتي، پذيرش دانشجو دارد و همچنين تقاضاي راه اندازي رشته رياضي كاربردي مقطع كارشناسي ارشد دراين مركز مورد قبول دانشگاه پيام نور استان و واحد تحصيلات تكميلي سازمان مركزي قرار گرفته است.
برخورد شديد با خودروهاي متخلف
اهواز- خبرنگار كيهان: ماموران انتظامي خوزستان طي دو روز 989 دستگاه وسيله نقليه فاقد پلاك و مدارك را توقيف و راهي پاركينگ ها كردند. جانشين فرمانده انتظامي خوزستان بيان داشت: ماموران براي پيشگيري از جرايم با تلاش هاي بي وقفه 202 دستگاه انواع خودرو و 787 دستگاه موتورسيكلت فاقد پلاك و مدارك را توقيف و راهي پاركينگ كردند.
عبدالله نظرپور افزود: مالكان وسايط نقليه مي توانند با ارائه مدارك مالكيت به ستادهاي محل توقيف نيروي انتظامي در سراسر استان مراجعه و پس از سير مراحل قانوني براي تحويل وسيله نقليه خود اقدام كنند.
احداث زايرسرا در شلمچه
آبادان- خبرنگار كيهان: مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با توافق سازمان حج و زيارت و شركت سرمايه گذاري مناطق آزاد، زايرسرايي با ظرفيت دوهزار نفر در شلمچه احداث مي گردد. مهندس علي اصغر پرهيزكار در گفت وگويي اختصاصي با كيهان ضمن اشاره به اينكه در زمان حاضر پروژه ياد شده در مرحله طراحي و جانمايي و نقشه است افزود: عمليات ساخت اين زايرسرا از سال 90 آغاز مي شود.
جشن تكليف دانش آموزان خرمشهري
¤ جشن تكليف 5 هزار دانش آموز آباداني و خرمشهري با عنوان «جشن عبادت» در سالن ورزشي 17 شهريور شهرستان آبادان و سالن ورزشي آزادي خرمشهر با همكاري سازمان منطقه آزاد اروند و ادارات آموزش و پرورش شهرستان هاي آبادان و خرمشهر برگزار شد.
گازرساني به روستاهاي گنبدكاووس
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور مديرعامل شركت گاز گلستان، دوپروژه گازرساني به مناطق روستايي گنبد كاووس به بهره برداري رسيد و عمليات اجرايي يك پروژه نيز آغاز شد.
روستاهاي «بهرام آباد و قراول تپه» از توابع بخش مركزي گنبدكاووس مجموعا با 600 نفر جمعيت و مجموع هزينه يك ميليارد و 500 ميليون ريال از نعمت گاز طبيعي بهره مند شدند.
افتتاح و آغاز ساخت 6 طرح عمراني
اوز- خبرنگار كيهان: معاون استاندار و فرماندار ويژه لارستان از افتتاح و يا آغاز ساخت 6 طرح عمراني و توليدي با صرف هزينه 89 ميليارد ريال در بخش بيرم لارستان خبرداد. به گزارش خبرنگار ما از شهر اوز لارستان علي محمد اميري در جمع خبرنگاران گفت: در ايام دهه فجر طرح هاي عمراني فراواني در سطح شهرستان لارستان به بهره برداري و يا آغاز ساخت شده است.
افتتاح مركز آموزشي و رفاهي فرهنگيان
اوز- خبرنگار كيهان: معاون مديركل و مديرآموزش و پرورش شهرستان لارستان از افتتاح اولين مركز آموزشي و رفاهي فرهنگيان دراين شهرستان خبر داد. به گزارش خبرنگار ما از شهر اوز محمدابراهيم روشن ضمير صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: لارستان يكي از شهرستان هاي وسيع و مهم جنوب استان فارس محسوب مي شود كه متاسفانه تاكنون فاقد مجتمع آموزشي و رفاهي مستقل و مجهز بوده كه به حول و قوه الهي اين مشكل برطرف شده و با همت مسئولان اين مجتمع در لارستان ساخته شد.
مرمت خانه هوشمند ميبد
يزد- خبرنگار كيهان: خانه تاريخي هوشمند ميبد با كاربري نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان ميبد به بهره برداري رسيد. مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان ميبد با بيان اين مطلب گفت: خانه هوشمند متعلق به دوره پهلوي اول و در محله مهرجرد ميبد واقع است. دهقاني افزود: از جمله اقدامات مرمتي اين خانه مي توان به ديوارچيني حياط، اجراي كاهگل و سيم گل نماهاي دروني و بيروني و اجراي آجرفرش حياط اشاره كرد.
اعزام دانشجويان به مناطق عملياتي كشور
تبريز- خبرنگار كيهان: 750 دانشجوي دانشگاه تبريز به مناطق عملياتي جنوب و غرب كشور اعزام مي شوند.
سجاد حسين زاده، مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تبريز گفت: دانشجويان از روز 19 تا 27 اسفندماه، به مناطق هويزه، دوكوهه، طلائيه، شلمچه، پاسگاه زيد، فكه، تنگه مرصاد، مناطق عملياتي فتح المبين، پادگان شهيد باكري و اروندكنار اعزام مي شوند كه 450 دانشجوي دختر و 300 نفر از دانشجويان، پسر خواهند بود.
«اگر شهردار بودم» در شهركرد
شهركرد- خبرنگار كيهان: مديرعامل سازمان فرهنگي، تفريحي شهرداري شهركرد از برگزاري مسابقه انشانويسي با موضوع «اگر شهردار شهركرد بودم» دراين شهر خبرداد. حميد مهديان گفت: اين مسابقه با هدف مشاركت و بهره گيري از نفرات، پيشنهادات و ايده هاي جديد دانش آموزان در ساختن شهري زيبا و آباد اجرا مي شود.
خروج مراكز بازپروري معتادان از شهر
بيرجند- خبرنگار كيهان:كار گروه اجتماعي شهرستان بيرجند با حضور معاون سياسي فرماندار برگزار و مصوب شد كه مركز بازپروري معتادان به خارج از شهر منتقل شود.
فرهنگ سازي بيشتر توسط صدا و سيماي محلي از طريق توليد و پخش فيلم و سريال، نظارت بر اماكن گردشگري، درج پيام هاي هشداري درمطبوعات و رسانه ها و... از مهمترين مصوبات اين كارگروه بود.
خندق فرهنگي در بيرجند
¤ همايش استاني خندق فرهنگي همزمان در سراسر كشور با محوريت آشنايي با جنگ نرم در بيرجند برگزار شد. رئيس سازمان دانش آموزي خراسان جنوبي هدف برگزاري اين همايش را آشنايي دانش آموزان با جنگ نرم و روش هاي مقابله با آن ذكر كرد.

 



آذربايجان شرقي قطب خودروسازي كشور مي شود

تبريز- خبرنگاركيهان:
با توجه به ظرفيت هاي بسيار قوي موجود در استان آذربايجان شرقي، اين استان در 5 سال آينده به قطب خودروسازي ايران تبديل مي شود.
قائم مقام «ايران خودرو تبريز» با اعلام مطلب فوق گفت: در آينده نزديك خط توليد يكي از محصولات ايران خودرو به تبريز انتقال داده مي شود.
غلامرضا صادقيان با اشاره به صدور محصولات اين كارخانه در تبريز به كشورهاي منطقه، اظهار داشت: به دليل كيفيت بالاي محصولات، هيچ شاكي از توليدات ايران خودرو تبريز وجود ندارد.
به گفته صادقيان، امسال و تاكنون 85 هزار دستگاه وانت در كارخانه ايران خودرو تبريز توليد شده است.
وي افزود: تا آخر سال جاري تعداد وانت هاي توليدي به 100هزار دستگاه مي رسد.

 



مسئول سازمان تبليغات اسلامي وزارت نيرو:
مركز تخصصي فقه و صنعت در حوزه هاي علميه كشور راه اندازي مي شود

زرين شهر- خبرنگار كيهان:
مركز تخصصي فقه و صنعت به زودي در حوزه هاي علميه كشور راه اندازي مي شود.
مشاور فرهنگي وزير و مسئول سازمان تبليغات اسلامي وزارت نيرو در نخستين گردهمايي روحانيان و ائمه جماعات شركت هاي تابعه سازمان ايميدرو گفت: يك روحاني كه در كارخانه اي صنعتي به عنوان مسئول سازمان تبليغات اسلامي مشغول است بايد از صنعت نيز سر رشته اي داشته باشد كه به همين منظور رشته صنعت در حوزه هاي علميه كشور راه اندازي مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين لقمان پور از وجود 850 روحاني تحصيل كرده در رشته هاي فني در كشور خبرداد. معاون هماهنگي سازمان ايميدرو كشور نيز با بيان اينكه عظيم ترين ذخاير معدن دنيا در ايران وجود دارد گفت: بيش از 70درصد از عناصر تاكنون در ايران شناخته شده است كه در اين بين ذخاير سنگ آهن چهار ميليارد و ششصد ميليون تن است.
مهندس دريه افزود: كشور ايران هم اكنون با توليد 12ميليون تن فولاد در سال در جايگاه هفدهم دنيا قراردارد كه در آينده اي نزديك توليدات فولادي كشور به 55 ميليون تن در سال خواهد رسيد.

 



راه اندازي نيروگاه توليد برق حرارت و برودت در دانشگاه كاشان

كاشان- خبرنگاركيهان:
رئيس دانشگاه كاشان از راه اندازي نيروگاه يك مگاواتي توليد همزمان برق، حرارت و برودت كشور با مزيت بازيافت حرارت و راندمان مصرف سوخت دراين دانشگاه خبر داد.
سيدجواد ساداتي نژاد گفت: اين نيروگاه با حمايت سازمان بهينه سازي مصرف سوخت دراين دانشگاه با صرف هزينه 14ميليارد ريال اعتبار براي احداث، تجهيز و هزينه هاي حفاظتي به بهره برداري مي رسد.
وي افزود: ايجاد يك نمونه واقعي براي توليد برق، حرارت و برودت به منظور بالابردن راندمان نيروگاههاي مولد برق از طريق موتور ژنراتور و توليد يك مگاوات برق و يك مگاوات حرارت در تابستان و زمستان از اهداف و مزاياي اصلي ساخت اين نيروگاه است.
ساداتي نژاد، اين نيروگاه را نخستين نمونه اجرايي و عملياتي درسطح كاربردي در كشور دانست و تاكيد كرد: نمونه هاي ديگر اين نيروگاه در كشور فقط تا مرحله توليد همزمان برق و حرارت (CHP) تأسيس و راه اندازي شده است.
رئيس دانشگاه كاشان بازيافت حرارت در نيروگاه توليد همزمان برق، حرارت و برودت يك مگاواتي اين دانشگاه را از مزايا و كار منحصر به فرد اين نيروگاه به عنوان نخستين نيروگاه كشور ذكر كرد.
به گفته وي، اجراي طرح اين نيروگاه با همكاري 4 تيم تخصصي توليد و انتقال برق، تأسيسات مكانيك (موتور ژنراتور)، ساختمان و همكاري با 4 شركت بخش خصوصي متناسب با اين حوزه هاي تخصصي، عملياتي شده است.
وي خاطرنشان كرد: برق توليدي اين نيروگاه به شبكه سراسري منتقل و مازاد مصرف آن به شبكه فروخته مي شود.

 



15هزار رأس گوسفند از ارمنستان وارد كشور شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
رئيس جهادكشاورزي آذربايجان شرقي گفت: 15هزار و 400 رأس گوسفند زنده از ارمنستان وارد كشور شده است.
«مسعود محمديان» افزود: اين تعداد گوسفند از مرز ارمنستان وارد شده و ارزش توليدات دامي استان 14هزار و 240 ميليارد ريال است.
به گفته وي به رغم خشكسالي، در محصولات زراعي 40درصد افزايش توليد در محصولات دامي صورت گرفته و در سال 88 حدود 45هزار تن محصول زراعي- باغي و 6هزار و 400 تن محصول دامي از اين استان، به خارج از كشور صادر شده است.
محمديان تصريح كرد: هر سال 60 هزار تن گوشت قرمز در آذربايجان شرقي توليد مي شود كه 47 هزار تن آن، مصرف مي شود و 13 هزار تن نيز به ديگر استانها، صادر مي شود كه در صورت تكميل ظرفيت توليد مقدار مازاد تا 30هزار تن قابل افزايش است.

 



اجراي طرح فاضلاب در روستاهاي انزلي

بندرانزلي- خبرنگار كيهان:
فرماندار بندرانزلي از اجراي طرح فاضلاب روستاهاي حاشيه تالاب بين المللي اين شهر و كانالهاي فاضلاب غازيان كه از پروژه هاي مصوب دور سوم سفر رئيس جمهوري به استان گيلان است خبر داد.
نادر عبدالله پور گفت: در اين دور از سفر رئيس جمهوري 163 پروژه عمراني براي توسعه شهرستان انزلي پيشنهاد شد كه تعريض خيابان هاي تكاوران و 30 متري و نيز تكميل فاز دوم مصلاي نماز جمعه از طرحهاي مصوب است.
وي با بيان اينكه همزمان با سفر هيئت دولت 100 ميليارد ريال اعتبار در قالب طرح احياي تالاب انزلي مصوب شد تصريح كرد: احياي تالاب بين المللي انزلي با اعتبار اوليه 73 ميليارد ريال نيازمند مطالبه بيشتر و اجراي همزمان است زيرا با توجه به سرازيرشدن آب 13 رودخانه گيلان به اين تالاب قبل از اجراي پروژه مذكور مي بايد رسوب گيري شود.
فرماندار انزلي گفت: در سال جاري افزون بر 35 ميليارد ريال تسهيلات صندوق مهر امام رضا(ع) در قالب طرح هاي اشتغالزايي در اختيار 400 جوان جوياي كار شهرستان قرار گرفت.

 



اختصاص تسهيلات مقاوم سازي به واحدهاي روستايي اهواز

اهواز- خبرنگار كيهان:
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان اهواز گفت: در سال جاري، 25 ميليارد تومان براي مقاوم سازي واحدهاي روستايي شهرستان اهواز اختصاص يافته است.
حيدر سيدي با بيان اين كه اين اعتبار جهت مقاوم سازي دو هزار و 500 واحد روستايي اختصاص داده شده است، افزود: سهميه مقاوم سازي شهرستان اهواز در سال جاري نسبت به سال 88 به ميزان 150 درصد افزايش داشته است.
وي در ادامه يادآور شد: از سال 84 تاكنون، سه هزار و 960 واحد جهت اخذ وام مقاوم سازي عقد قرارداد كرده اند كه تاكنون 65 درصد از اين واحدها به مرحله صدور پايان كار رسيده اند.
وي همچنين خاطرنشان كرد: ساخت مسكن روستايي در قالب طرح مقاوم سازي موجب تغيير چهره روستاها و رعايت اصول ايمني در سكونت گاه هاي روستايي شده است.
رئيس بنياد مسكن اهواز افزود: در حال حاضر تسهيلات مقاوم سازي روستايي به مبلغ 10 ميليون تومان افزايش يافته و با مدت بازپرداخت 15 ساله به متقاضيان پرداخت مي شود.
سيدي اظهار داشت: علاوه بر آن جهت تكميل ساختمان هاي با پيشرفت فيزيكي 90 درصد وام قرض الحسنه روستايي به مبلغ يك ميليون تومان قابل پرداخت است.

 



پيشرفت 75درصدي سدشهيد قنبري ماكو

اروميه- خبرنگاركيهان:
نماينده مجري طرح شبكه سدشهيد قنبري گفت: شبكه آبرساني سد شهيد قنبري ماكو 75درصد پيشرفت اجرايي دارد.
محمدعلي خياطي افزود: عمليات اجرايي اين شبكه از سال85 آغاز شده و پيش بيني مي شود با تخصيص كامل اعتبارات لازم تا پايان سال مالي90 به بهره برداري برسد.
وي اظهار كرد: با اجراي كامل اين طرح بيش از پنج هزار و 500هكتار از اراضي كشاورزي و تعداد 18 روستاي منطقه تحت پوشش قرار مي گيرد.
وي با اشاره به اعتبار هزينه شده براي اجراي اين طرح گفت: براي احداث اين طرح كه شامل بيش از 20كيلومتر خط لوله انتقال آب نيز است، تاكنون براي اجراي آن 170ميليارد ريال هزينه شده است.
وي ادامه داد: طي سال جاري نيز بيش از 45ميليارد و 500ميليون ريال براي اجراي طرح شبكه سد شهيد قنبري اختصاص يافت و پيش بيني مي شود براي اتمام كامل آن به 130ميليارد ريال ديگر نيز نياز باشد.
خياطي احداث بيش از هشت هزار و 700متر كانال درجه به همراه جاده سرويس مربوطه، احداث بيش از سه هزار و 400متر كانال اصلي، احداث 12عدد آب بند و احداث افزون بر 55كيلومتر جاده سرويس نهايي در امتداد رودخانه «ساري سور» را از عمده فعاليت هاي تجهيز شبكه اين سد ذكر كرد.

 



افتتاح دانشكده بهداشت و پيراپزشكي قزوين

قزوين- خبرنگار كيهان:
ساختمان دانشكده بهداشت و پيراپزشكي استان قزوين با حضور استاندار و جمعي از مديران استان به بهره برداري رسيد.
احمد عجم در مراسم بهره برداري از اين پروژه گفت: افتتاح اين دانشكده يكي از مصاديق عدالت در توسعه مراكز آموزش است.
استاندار قزوين افزود: استان قزوين به دليل نزديكي به مركز به خصوص در زمينه آموزش عالي روند توسعه خوبي نداشت ولي در چند رسانه اخير روند پرشتابي را در توسعه پيش گرفته است.
وي افزود: توجه به سلامت و بهداشت يك امر جدي است كه در اين دولت توجه ويژه اي به آن شده است.
احمد عجم ابراز اميدواري كرد با افتتاح بيمارستان هاي استان در بخش هاي خصوصي و دولتي به زودي استان از اين حيث به نرم مطلوب دست يابد.
گفتني است اين مجموعه با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 700 ميليون تومان و در زميني با وسعت 4هزار و 500 متر مربع زيربنا به بهره برداري رسيده است.

 



مديركل دفتر واردات گمرك كشور : مناطق ويژه اقتصادي در دستيابي به اهداف خود ناكام ماندند

شيراز- خبرنگار كيهان:
هيچ يك از مناطق ويژه اقتصادي كشور نتوانسته به هدف خود كه جذب سرمايه گذاري است دست پيدا كند.
مديركل دفتر واردات گمرك كشور با بيان اين مطلب در همايش جايگاه مناطق ويژه اقتصادي در توسعه صنعت و تجارت درشيراز گفت: بايد براي سرمايه گذاران در مناطق ويژه اقتصادي ايجاد انگيزه كنند. اما در كشور در همان ابتدا زمين را به سرمايه گذاران به قيمت بالايي مي فروشند ، بدون اينكه اين مناطق از زير بناي كافي برخوردار باشند.
«ناصر ابراهيمي» اظهار داشت: متاسفانه دولت به مديران مناطق ويژه اقتصادي مي گويد با فروش زمين به مديريت منطقه بپردازيد كه اين امر موجب شده تا سرمايه گذاران و صنعت گران از حضور در مناطق ويژه منصرف شوند.
وي افزود: متاسفانه به دليل بروكراسي هاي پيچيده اداري، هزينه بالاي ترخيص مواد اوليه و هزينه هاي جانبي كه به سرمايه گذاران تحميل مي شود قيمت تمام شده توليد كالا در ايران افزايش مي يابد.
وي گفت: فعالان اقتصادي در سفرهاي رئيس جمهور به استان ها و در ملاقات با نمايندگان مجلس بايد خواستار از بين رفتن هزينه ها و پايين آوردن هزينه هاي مرتبط با توليد باشند تا بتوانيم در امر صنعتي شدن و رقابت صنعتي موفق شويم زيرا هم اكنون مهمترين عامل، بالا بودن قيمت تمام شده كالا و رونق نگرفتن صادرات، بالا بودن هزينه هايي است كه به فعالان اقتصادي تحميل مي شود.

 



سرپرست كميته امداد امام خميني استان البرز خبر داد طرح هاي كمك به محرومان تدوين مي شود

كرج- خبرنگار كيهان:
كميته امداد امام خميني استان البرز از عموم مردم، خيرين و امدادگران دعوت كرد تا در تدوين و ارائه طرح هاي مبتكرانه درخصوص امور محرومين مشاركت فعال داشته باشند.
مشاور سرپرست كميته امداد امام خميني كشور در امور توسعه مشاركت هاي مردمي در استان تهران و البرز گفت: در راستاي زدودن فقر از سيماي كشور به همياري و همفكري عموم مردم و خيرين براي ارائه طرح و نظر نياز داريم.
حسينعلي عروجي با اشاره به آيات نوراني 24 و 25 سوره معارج تصريح كرد: نظرات پيشنهادي بايد درخصوص كارآمدترين طرح ها با هدف عمل به محتواي آيات ياد شده و برقراري پيوند عميق بين خيرين و محرومين، شناسايي زمينه هاي مشاركت افراد برخوردار جامعه، نحوه افزايش روحيه همگرايي در سطح كشور به منظور رسيدگي به امور محرومين باشد.
عروجي در پايان تصريح كرد: به طرح و نظرات برگزيده جوايزي اهدا خواهد شد.

 



فرمانده لشكر 21 حمزه آذربايجان: 40 درصد پادگان تبريز به فضاي سبز تبديل مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
فرمانده لشكر 21 حمزه آذربايجان گفت: حداكثر 40 درصد پادگان تبريز به فضاي سبز تبديل مي شود.
سرتيپ حبيب ميربيرنگ افزود: ارتش جمهوري اسلامي ايران علاقه مند است پادگانهاي داخل محدوده شهر تبريز را براساس مصوبات مجلس شوراي اسلامي و طبق مقررات پس از كسب مجوز از ستاد كل و رهبر معظم انقلاب جابجا كرده و به محل هاي جديد تغيير مكان دهد تا مردم تبريز از نظر بافت شهري و تردد واحدهاي نظامي، كمترين مشكل را داشته باشند.
وي ادامه داد: در اين راستا لشكر 21 حمزه سيدالشهدا(ع) آذربايجان نيز پس از اخذ مجوزهاي لازم اقدام مي نمايد.
وي افزود: پس از جابجايي كامل يگان ها از پادگان هاي قديم زمين ها و تاسيسات اين اماكن، برابر صلاحديد ارتش جمهوري اسلامي ايران تصميم گيري خواهد شد و بديهي است كه طبق توافقات به عمل آمده حداكثر 40 درصد اين زمين ها در اختيار شهرداري تبريز قرار خواهد گرفت و شهرداري موظف است از اين زمين ها به عنوان فضاي سبز و پارك در راستاي تامين رفاه مردم استفاده كند و بقيه زمين ها، طبق طرحهاي تعريف شده ارتش از كاربري نظامي به كاربري هاي تجاري و مسكوني تغيير يابد.

 



استان اصفهان رتبه اول ضريب نفوذ تلفن همراه در كشور را داراست

اصفهان- خبرنگار كيهان:
استان اصفهان از نظر كمي در خصوص تلفن ثابت رتبه دوم كشوري، از نظر ضريب نفوذ رتبه چهارم و در زمينه ضريب نفوذ تلفن همراه بيش از 2سال است كه رتبه اول را داراست.
اين مطلب را سيدفاضل زماني مديرعامل شركت مخابرات استان اصفهان در ديدار كاركنان و كارشناسان اين شركت با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان عنوان كرد و از راه اندازي شورايي براي هماهنگي و هم راستا كردن فعاليت هاي فرهنگي خبر داد و گفت: تشكيل اين شورا با حضور تمامي مسئولان مربوطه علاوه بر صرفه جويي در هزينه ها مانع از حزبي و جناحي شدن فعاليت ها مي شود.
وي افزود: در طول 3 سال گذشته با اجراي طرح GSM هيچ روستايي براساس تعريف وزارت كشور بدون ارتباط نيست.
وي اظهار داشت: در 457 روستا، دفاتر پيشخوان دولت افتتاح شده و اموري چون انتقال وجه، ثبت نام دانشگاه و يارانه هاي دولت را پيگيري مي كنند كه اين امر در سهولت كارهاي روستائيان نقش ارزنده اي داشته است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14