(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 7 اسفند 1389- شماره 19873

بزرگراه 30 كيلومتري شهيد همت بهسازي مي شود
فرمانده ناجا خبر داد حضور گشت هاي اطلاعاتي و انتظامي در مراكز خريد
انفجار مواد محترقه ، آپارتماني را ويران كرد
آتش سوزي در يكي از مراكز فروش قطعات خودرو
توصيه هاي پليس براي مقابله با مامورنماها
كشف بيش از يك تن مواد محترقه در بازار تهران
دستگيري جاعلان مهرهاي مراكز دولتي در تبريز
سرپرست سازمان بهزيستي خبر داد 24ميليارد ريال بالاترين رقم مزايده خودرو رئيس جمهور
موفقيت پژوهشگاه رويان در باروري جنس ماده بدون دخالت جنس نر
رئيس سازمان بهزيستي كشور: مستمري و عيدي مددجويان بهزيستي 10 اسفند پرداخت مي شود
آتش سوزي يك بيمارستان در غرب تهران
اثرانگشت افراد ضميمه گذرنامه الكترونيك مي شود
تصادف تريلي با تابلوي راهنمايي و رانندگي
نجات معجزه آساي 41 مسافر اتوبوس در محور اردبيل
در كرج قاتل شيشه اي به دام ماموران پليس افتاد
نتايج آزمون پرستاران نيمه اول فروردين اعلام مي شود



بزرگراه 30 كيلومتري شهيد همت بهسازي مي شود

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: بزرگراه 30كيلومتري شهيد همت به زودي بهسازي مي شود.
به گزارش فارس، جعفر تشكري هاشمي با تاكيد بر اين كه به دستور شهردار تهران و در قالب طرح استقبال از بهار 90، مسئوليت بهسازي بزرگراه شهيد همت به معاونت ترافيك شهرداري تهران سپرده شده، گفت: به اين منظور علاوه بر به كارگيري تمامي امكانات و تجهيزات اين معاونت از همكاري ساير معاونت ها و مناطق نيز برخوردار خواهيم شد.
وي افزود: اين معاونت به نمايندگي از شهردار تهران علاوه بر پيگيري اجراي صحيح ماموريت هاي محوله، هماهنگي هاي مورد نظر را انجام خواهد داد تا عمليات بهسازي بزرگراه شهيد همت به بهترين شكل ممكن انجام شود.
وي انجام مستندسازي هاي مورد نياز به منظور شناخت دقيق موقعيت پروژه و برآورد اوليه از حجم و نوع كاري كه مي بايست در آن صورت پذيرد را مورد تاكيد قرار داد و اظهار كرد: منظور از طرح ضربتي، كار كم كيفيت نيست و تمام بضاعتمان را در جهت پيشرفت پروژه به كار مي گيريم تا كيفيت هيچ كاري تحت تاثير كاهش زمان اجراي آن قرار نگيرد.
وي از بزرگراه شهيد همت به عنوان كريدور اصلي شرقي- غربي تهران نام برد و افزود: اين بزرگراه به عنوان يكي از طولاني ترين و در عين حال پررفت و آمدترين شريانهاي شهر، از حجم عبوري و ميزان جابه جايي بسيار بالايي برخوردار است و از اين رو به همين نسبت نيز مي بايست مورد توجه قرار گيرد.
معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه مسير رفت و برگشت بزرگراه شهيد همت به طول 58 هزار و680 متر بهسازي مي شود، اظهار كرد: به اين منظور 25درصد سطح آسفالت اين مسير كه معادل 190 هزار و710 متر مربع برآورد مي گردد، نيازمند مرمت و روكش آسفالت است كه با همكاري معاونت فني و عمراني شهرداري تهران انجام و مورد بهسازي قرار مي گيرد.

 



فرمانده ناجا خبر داد حضور گشت هاي اطلاعاتي و انتظامي در مراكز خريد

فرمانده نيروي انتظامي با تشريح اقدامات پليس در آستانه سال جديد از حضور گشت هاي اطلاعاتي و انتظامي در مراكز خريد و ايجاد تسهيلات ترافيكي خبر داد.
به گزارش ايسنا سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه همايش سراسري فرماندهان مرزباني درباره اقدامات پليس در آستانه فرارسيدن سال جديد و آغاز خريدهاي نوروزي گفت: پيش بيني هاي لازم انجام شده است كه از جمله آن تسهيل ترافيك به منظور تردد مردم و ايجاد امنيت مراكز خريد با حضور گشت هاي انتظامي است كه هرقدر به نوروز نزديك شويم حضور ماموران بيشتر خواهد شد.
وي ادامه داد: گشت هاي اطلاعاتي و انتظامي در اين ايام در مراكز خريد حضور دارند.
فرمانده ناجا از مردم خواست تا مراقبت هاي لازم را از كارتهاي الكترونيكي خود در زمان استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي داشته باشند.
احمدي مقدم خاطرنشان كرد: هشدارهاي لازم به جيب برها هم داده شده است و با همكاري دستگاههاي قضايي با اين افراد به شدت برخورد مي شود.
فرمانده ناجا درباره تغيير مسير ورود مواد مخدر به كشور اظهار كرد: مسير ورود مواد مخدر در يك دهه گذشته مرزهاي خراسان بود كه در برنامه سوم توسعه اين مرزها امن شد و شرارت هاي داخلي كاهش پيدا كرد و مسير ورود مواد مخدر به سمت سيستان و بلوچستان و زابل كشيده شد و زماني كه اين مرزها بسته شد، مسير قاچاق مواد مخدر به سمت جنوب سوق پيدا كرد.
وي افزود: درراستاي انسداد مرزي شرق كشور امسال تنها منطقه سراوان باقي مانده است.
احمدي مقدم ادامه داد: در حال حاضر حداقل انتظارات در انسداد مرزهاي شرقي ايجاد شده و امكان عبور خودرو وجود ندارد كه با توجه به اين موضوع مسير قاچاق مواد مخدر به كشورهاي ديگر سوق پيدا كرده يا از طريق دريا به كشور وارد مي شود.
سردار حسين ذوالفقاري، فرمانده مرزباني ناجا نيز در حاشيه اين همايش از متلاشي شدن يك باند قاچاق مواد مخدر و دستگيري هفت تن در مرز ميرجاوه خبر داد.
وي درباره جزئيات اين خبر اظهار كرد: ماموران مرزباني مطلع شدند كه يك باند مواد مخدر در مرز ميرجاوه قصد قاچاق مواد مخدر به داخل كشور را دارند و اين قاچاقچيان پنج دستگاه خودرو را در مرز مستقر كرده اند.
ذوالفقاري افزود: در ساعات اوليه صبح چهارشنبه (4 اسفند ماه) اين پنج خودرو وارد مرز ايران شدند و در محاصره ماموران مرزباني قرار گرفتند كه در اين رابطه هفت نفر دستگير و دو هزار و200 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف و ضبط شد.
فرمانده مرزباني ناجا در ادامه از دستگيري دو قاچاقچي سلاح در مرز خبر داد و در اين باره گفت: در منطقه قصر شيرين دو قاچاقچي سلاح توسط مرزبانان دستگير شدند كه در اين رابطه نيز 32 قبضه سلاح شكاري و جنگي از آنان نيز كشف شد.

 



انفجار مواد محترقه ، آپارتماني را ويران كرد

وقوع حادثه اي تلخ در هنگام ساخت مواد محترقه باعث سوختگي و آسيب ديدگي شديد مردي 41ساله شد.
در پي تماس همسايگان با سامانه 125آتش نشاني و ابراز نگراني آنان از شنيده شدن صداي مهيب انفجار، ستاد فرماندهي آتش نشاني، نيروهاي عملياتي ايستگاه 74 را در ساعت 38:9 صبح جمعه روانه محل حادثه در كوي شهران كرد.
حبيب خداكرمي فرمانده آتش نشانان اعزامي با بيان اينكه انفجار در قسمت بالكن طبقه سوم يك ساختمان مسكوني چهار طبقه روي داد، افزود: شدت اين انفجار به حدي بود كه باعث شكستن شيشه هاي آپارتمان هاي همسايه و نيز از بين رفتن و تخريب اتاق مجاور محل انفجار شد.
وي گفت: بر اثر اين حادثه مالك منزل مسكوني كه مردي 41 ساله است از ناحيه دست، پا و چشم دچار سوختگي و آسيب ديدگي شديد شد.
خداكرمي افزود: آتش نشانان پس از قطع جريان برق و گاز اين واحد مسكوني، شخص آسيب ديده را كه در كنار مواد اوليه ساخت مواد محترقه از جمله اكليل، سرنج و سنگ هاي ريز افتاده بود بيرون آورده و براي انتقال به مركز درماني، تحويل اورژانس حاضر در محل دادند.
اين فرمانده آتش نشاني علت اين حادثه تلخ را ساخت مواد محترقه دستي اعلام كرد و افزود: ظاهراً اين مرد در حال تركيب كردن مواد اوليه و ساخت ترقه و مواد محترقه بود كه ناگهان اين مواد با صداي شديدي منفجر شد.

 



آتش سوزي در يكي از مراكز فروش قطعات خودرو

يكي از مراكز فروش قطعات بدنه خودرو در خيابان شوش شرقي شب پنجشنبه دچار آتش سوزي شد.
به گزارش برنا، وقوع اين آتش سوزي در ساعت 28:19 پنجشنبه از طريق تلفن 125 به ستاد فرماندهي سازمان آتش نشاني تهران گزارش شد كه بلافاصله نيروهاي عملياتي ايستگاه 13 و نيز ايستگاه هاي 3 و 4 روانه محل حادثه در خيابان شوش شرقي، پشت ميدان تره و بار شدند.
با توجه به گسترده بودن آتش سوزي به دنبال اعزام اين نيروها، آتش نشانان ايستگاه هاي 1، 21، 24، 14، 79 و 5 به همراه خودروهاي تانكر 30 هزار ليتري حامل آب از ايستگاه هاي 21، 37، 83 و نيز يك دستگاه خاور حامل دستگاه هاي تنفسي به محل اين حادثه اعزام شدند.
تلاش آتش نشانان موجب شد از سرايت بيشتر آتش به اطراف و ديگر اماكن مجاور جلوگيري شده و در نهايت شعله آتش در همان نيمه شب گذشته مهار و كاملاً خاموش شود.
علي شريفي فرمانده عملياتي ايستگاه 13 آتش نشاني درباره اين آتش سوزي گفت: به محض اينكه زنگ اعلام حادثه ايستگاه به صدا درآمد در حالي كه از محل ايستگاه به طرف محل آتش سوزي در حال حركت بوديم من دود بسيار زيادي را از فاصله دور مشاهده كردم و همان موقع به حسب تجربه حدس زدم كه آتش سوزي بسيار گسترده است و بنابراين با بي سيم خودروي آتش نشاني از ستاد فرماندهي سازمان درخواست كردم تا نيروهاي كمكي از سه ايستگاه ديگر، تانكر آب و نيز عوامل اورژانس و نيروي انتظامي سريعاً به محل حادثه اعزام شوند.
سيدتقي رضواني جانشين معاون عمليات سازمان آتش نشاني تهران كه از همان لحظات اوليه در محل آتش سوزي حضور يافته بود در مورد اين حادثه گفت: مكان آتش سوزي سوله اي به وسعت 800 مترمربع بود كه در آن حدود 15 مغازه فروش قطعات بدنه انواع خودروها قرار داشت و مملو از گلگير، سپر و ديگر قطعات بدنه خودرو بود.
جانشين معاون عمليات آتش نشاني با اشاره به اينكه در اين حادثه به هيچ كس آسيب جاني نرسيد در مورد علت اين حادثه گفت: با خاموش شدن آتش سوزي، گروهي از كارشناسان آتش نشاني هم اكنون در حال بررسي به منظور تعيين دقيق ميزان خسارات وارده و نيز علت وقوع آن هستند.

 



توصيه هاي پليس براي مقابله با مامورنماها

معاون اجتماعي پليس آگاهي به شهروندان توصيه كرد با آگاهي و درايت خود و رعايت چند نكته ماموران قلابي را در رسيدن به اهداف شوم خود ناكام گذارند.
سرهنگ عبدالله قاسمي گفت: با توجه به فرا رسيدن ايام پايان سال و افزايش خريدهاي نوروزي افراد سودجو با جعل عنوان مامور پليس اقدام به اخاذي مي كنند.
اين مقام پليس آگاهي اعلام كرد: مامورنماها معمولا از طريق بزرگ نمايي تخلفات و ضعف افراد و با شيوه ارعاب اقدام به اخاذي و سوءاستفاده از قربانيان خود مي كنند.
وي اظهار داشت: مامور بودن نيروهاي پليس، با كارت شناسائي معتبر ثابت مي شود، نه با تجهيزات پليسي همراه آنها.
اين مقام پليس آگاهي افزود: قبل از ارائه هرگونه پاسخ يا توضيح، با حفظ آرامش و خونسردي خود، از ماموراني كه به شما مراجعه مي كنند كارت شناسايي بخواهيد و به دقت مندرجات كارت را ملاحظه كرده و ضمن تطبيق عكس به صاحب كارت، توجه كنيد.
سرهنگ قاسمي گفت: شهروندان گرامي در صورت مواجهه با موارد مشكوك به جعل عنوان، مراتب را از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 منعكس كنند. ماموران جعلي در اين گونه موارد صحنه را ترك مي كنند.
معاون اجتماعي پليس آگاهي تصريح كرد: ماموران علاوه بر داشتن كارت شناسايي براي ورود به منزل و محل كار حتما بايد حكم ورود به منزل را داشته و در صورت لزوم شماره تلفن يگان آن را اخذ و در تماس با مركز فوريت هاي پليسي 110 از صحت و سقم موضوع آگاه شوند.
سرهنگ قاسمي افزود: براي پيشگيري از وقوع چنين جرايمي شهروندان مي توانند با عمل به توصيه هاي پليسي سارقان را در رسيدن به مقاصد پليد خود ناكام گذارند.

 



كشف بيش از يك تن مواد محترقه در بازار تهران

رئيس پليس پيشگيري تهران از كشف بيش از يك تن مواد محترقه در بازار تهران طي روز گذشته خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس سرهنگ خانچرلي رئيس پليس پيشگيري پايتخت گفت:براي اجراي طرح ارتقاي امنيت و انضباط اجتماعي و محله ماموران كلانتري 16 مولوي، موفق به كشف بيش از يك تن مواد محترقه شدند.
اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: بعد از شكاياتي مردمي مبني بر اينكه افرادي در خيابان «مصطفي خميني» اقدام به تهيه و توزيع مواد محترقه مي كنند، بررسي موضوع در اين زمينه در دستور كار ماموران قرار گرفت.
سرهنگ خانچرلي افزود: ماموران در تحقيقات خود موفق به شناسايي اين متهمان شده و طي عملياتي ضربتي همه آنها دستگير شدند.
خانچرلي ادامه داد: در بازرسي هاي اوليه از انبار متهمان 65 كارتن، (حدودا يك تن) انواع مواد محترقه غير مجاز كشف و ضبط و چند توزيع كننده مواد محترقه دستگير شدند.
وي در ادامه افزود: پس از انجام عمليات فوق تلاش براي پاكسازي محل فوق در اين ايام وجود دارد كه اين امر موجب رضايتمندي كسبه بازار را در پي داشت.

 



دستگيري جاعلان مهرهاي مراكز دولتي در تبريز

رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي از دستگيري يك مهرساز تبريزي كه با همدستي جاعلان اقدام به ساخت مهر ادارات دولتي مي كرد خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، قنبر مداحي پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: درپي كسب اطلاع از فعاليت گسترده افراد سودجو در زمينه ساخت غيرمجاز مهر ادارات دولتي اكيپ ويژه اي در اداره آگاهي تشكيل شد.
وي ادامه داد: مأموران با انجام تحقيقات گسترده، محل فعاليت جاعلان كه يك مغازه مهرسازي بود را شناسايي كردند.
وي تصريح كرد: با هماهنگي مقام قضايي و پس از دريافت حكم قضايي ماموران اقدام به بازرسي از مغازه موردنظر كرده و موفق شدند تعدادي مهر جعلي از جمله مهر فرماندهي انتظامي استان آذربايجان شرقي، صدور پروانه رانندگي، بيمارستان ارتش و مهر تعدادي از ماموران انتظامي را كشف كنند.
رئيس پليس آگاهي استان آذربايجان شرقي گفت: متهم دستگير شده ضمن اعتراف به جرم خود با تشكيل پرونده تحويل مقامات قضايي و با قرار مناسب روانه زندان شد.

 



سرپرست سازمان بهزيستي خبر داد 24ميليارد ريال بالاترين رقم مزايده خودرو رئيس جمهور

خودروي پژو 504 رئيس جمهور در حالي در نمايشگاه بين المللي نمايش داده شد كه بالاترين پيشنهاد ارائه شده براي خريد آن 24ميليارد ريال است.
بنابر اظهارات احمد اسفندياري، سرپرست سازمان بهزيستي اين پيشنهاد از سوي يك فرد قطري ارائه شده است در حالي كه به نظر مي رسد با نمايش اين خودرو در نمايشگاه بين المللي منطقه آزاد اروند در روزهاي آينده پيشنهادات بالاتري براي خريد اين خودرو تقريبا قديمي ارسال شود.
سرپرست سازمان بهزيستي با اشاره به اينكه مبلغ ثبت نام در اين سايت براي افراد داخل كشور 50 هزار تومان و براي افراد خارج از كشور 50 يورو است، گفت: افراد مي توانند بعد از واريز اين مبلغ از طريق سايت وارد مراحل بعدي سايت شوند و مبلغ پيشنهادي خود را براي خريد اتومبيل شخصي رئيس جمهور اعلام كنند.
وي ادامه داد: اين حركت نمادين رئيس جمهور منجر به تشويق خيرين شده است به طوري كه نيكوكاران در چند ماه گذشته كمك هاي قابل توجهي را در امر ساخت مسكن به معلولان و مددجويان كرده اند.
اسفندياري تصريح كرد: در مدت رونمايي از سايت حراج بين المللي اين خودرو تاكنون بيش از 500 هزار نفر براي خريد خودرو مراجعه كرده اند كه اكثر افراد مراجعه كننده از دوستداران نظام جمهوري اسلامي و شخص احمدي نژاد به شمار مي روند.
خودروي رئيس جمهور در حراج بين المللي، پژو 405 به رنگ سفيد و به مدل 1977 ميلادي بوده ضمن اينكه افراد مي توانند براي ثبت نام به آدرس سايت Ahmadinejad-Carcom مراجعه كنند.

 



موفقيت پژوهشگاه رويان در باروري جنس ماده بدون دخالت جنس نر

پژوهشگران پژوهشگاه رويان موفق شدند بدون حضور اسپرم اقدام به باروري جنس ماده كنند كه اين روش در احياي حيوانات در حال انقراض و توليد دارو به كار مي رود.
اعظم دالمن، در حشايه ششمين سمپوزيوم جنين شناسي در جمع خبرنگاران با اشاره به موفقيت هاي پژوهشگاه رويان در زمينه باروري با حذف اسپرم گفت: فردي كه متولد مي شود نيمي از ماده ژنتيكي خود را از مادر و نيمي ديگر را از پدر دريافت مي كند. ما در اين تحقيق با حذف ماده ژنتيكي مادر و پدر با استفاده از يكي از سلول هاي مادر كه داراي ماده ژنتيكي كامل است اقدام به باروري مي كنيم.
وي با تأكيد بر اينكه مادر بدون حضور اسپرم بارور مي شود، ادامه داد: در اين روش جنس ماده تنها با استفاده از سلول داراي ماده ژنتيكي باروري مي شود.
دالمن با بيان اينكه به دلايل اخلاقي اين روش تنها بر روي حيوانات انجام مي شود، اضافه كرد: از اين روش كه جزء روشهاي شبيه سازي است مي توان در توليد حيوانات ترانس ژن يعني حيواناتي كه با توجه به اهداف مورد نظر ژن آنها دستكاري شده است استفاده كرد.
اين محقق با اشاره به سابقه اين پژوهشگاه در توليد حيوانات ترانس ژن خاطرنشان كرد: در اين پژوهشگاه بزغاله ترانس ژن توليد شد و پژوهشگران اميدوارند بتوانند فاكتور 9 انعقادي خون انسان را در شير آنها بيان كنند.به گزارش مهر وي با تأكيد بر اينكه فاكتور 9 انعقادي خون در درمان بيماري هموفيلي به كار مي رود اضافه كرد: از اين روش همچنين مي توان در تكثير حيوانات در حال انقراض نيز استفاده كرد.

 



رئيس سازمان بهزيستي كشور: مستمري و عيدي مددجويان بهزيستي 10 اسفند پرداخت مي شود

سرپرست سازمان بهزيستي كشور گفت: مستمري اسفندماه و عيدي مددجويان تحت پوشش اين نهاد حمايتي از دهم اسفندماه جاري پرداخت مي شود.
«احمد اسفندياري» پنج شنبه در محل نمايشگاه بين المللي خودروهاي كلاسيك و مدرن منطقه آزاد اروند در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: برنامه ريزي و منابع مستمري و عيدي مددجويان تامين شده است.
وي همچنين از افزايش مستمري مددجويان در سال آينده خبر داد و گفت: اعتبار سال آينده سازمان بهزيستي در لايحه پيشنهادي دولت به مجلس شوراي اسلامي، بيش از 5/24 درصد نسبت به سال جاري افزايش دارد.
اسفندياري گفت: دولت در اين لايحه بالغ بر 6 هزار و 400 ميليارد ريال اعتبار براي هزينه هاي اين نهاد حمايتي پيش بيني كرده است.

 



آتش سوزي يك بيمارستان در غرب تهران

اتصالي در سيستم برق دستگاه بيهوشي يك بيمارستان را در غرب تهران به آتش كشيد.
پس از اعلام اين آتش سوزي در يكي از بيمارستان هاي غرب تهران، آتش نشانان ايستگاه هاي 80 و 77 به محل حادثه واقع در بلوار فردوس اعزام شدند.
پس از حضور آتش نشانان در اين محل مسئولان اين بيمارستان اعلام كردند كه جا به جايي بيماران به علت دودگرفتگي فراوان در بخش اتاق عمل در طبقه چهارم جان هيچ يك از بيماران را به مخاطره نينداخته است.
نيروهاي آتش نشاني هم آتش سوزي را در اتاق عمل در مدت زمان كوتاهي خاموش كردند.
عطاالله شيشه معاون منطقه 4 عمليات آتش نشاني در مورد اين حادثه گفت: آتش سوزي در طبقه چهارم در قسمت اتاق عمل و در دستگاه بيهوشي رخ داده بود.
به گفته وي، آتش نشانان با استفاده از دستگاه هواكش ويژه دود شديد در اين طبقه را تخليه و آرامش را به بيماران و مراجعه كنندگان به بيمارستان باز گرداندند.
آتش نشاني تهران، علت وقوع اين حادثه را اتصالي در سيستم برق دستگاه بيهوشي اعلام كرد.

 



اثرانگشت افراد ضميمه گذرنامه الكترونيك مي شود

رئيس اداره كل گذرنامه ناجا گفت: از سال آينده اثر انگشت افراد به گذرنامه هاي الكترونيكي اضافه مي شود.
سرهنگ محمود صادقي گفت: ديگر گذرنامه هاي غيرالكترونيكي صادر نمي شود، مگر درخواست هايي كه در سيستم ثبت شده باشند.
وي اظهار داشت با توجه به اينكه گذرنامه هاي جديد داراي تراشه هستند، لازم است در نگهداري و حفظ گذرنامه دقت شود و از تا كردن آن يا قرار دادن گذرنامه در كنار تلفن همراه يا وسايل مغناطيسي خودداري كنند، زيرا باعث آسيب تراشه شده و ممكن است صاحب گذرنامه را هنگام ورود يا خروج با مشكل مواجه كند.رئيس اداره كل گذرنامه ناجا به فارس گفت: گذرنامه هاي الكترونيك غيرقابل جعل هستند و ضريب امنيتي اين گذرنامه ها بسيار بالاست. از سال آينده نيز اثر انگشت افراد به تراشه گذرنامه اضافه خواهد شد.

 



تصادف تريلي با تابلوي راهنمايي و رانندگي

راننده يك تريلي حامل مخزن آب كه درون اتاقك له شده اي گرفتار شده بود از سوي آتش نشانان نجات يافت.
تصادف يك تريلي حامل مخزن آب به آتش نشاني گزارش شد و آتش نشانان ايستگاه هاي 86، 9 و گروه نجات 2 سازمان به همراه جرثقيل 10 تني ويژه ايستگاه 21 در ساعت 09:10 روز پنجشنبه به محل وقوع حادثه در بزرگراه آويني اعزام شدند.
عليرضا چراغي افسر آماده منطقه دو عمليات آتش نشاني درباره اين حادثه گفت: در محل مشاهده شد كه بر اثر برخورد تريلي 18 چرخ حامل مخزن آب با تابلو راهنمايي و رانندگي و سقوط تابلو بر روي اتاقك آن منجر به آسيب ديدگي و گرفتار شدن راننده تريلي در داخل اتاقك آن شده است.
چراغي افزود: آتش نشانان پس از رسيدن به محل با عملياتي حساس و با استفاده از تجهيزات ويژه نجات راننده 30 ساله را كه تا كمر زير اتاقك له شده گرفتار شده بود بيرون كشيدند.وي خاطرنشان كرد: آتش نشانان پس از تحويل فرد مجروح به عوامل اورژانس و ايمن سازي محل به ماموريت خود پايان دادند.
سازمان آتش نشاني تهران اعلام كرد: علت اين حادثه توسط عوامل راهور در دست بررسي است.

 



نجات معجزه آساي 41 مسافر اتوبوس در محور اردبيل

براي سومين روز متوالي 41 مسافر يك اتوبوس در محور اردبيل - مشكين شهر به طور معجزه آسايي از صحنه تصادف نجات يافتند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، در اين حادثه رانندگي كه ظهر جمعه روي داد يك دستگاه اتوبوس كه از تهران عازم مشكين شهر بود در 15 كيلومتري شهرستان مشكين شهر پس از تصادف با يك خودرو پژو از جاده منحرف و در آستانه سقوط از بالاي يك پل نسبتا بلند معلق ماند.
مسافران اين اتوبوس كه به طرز خطرناكي بر روي پل معلق مانده بودند و احتمال سقوط آن وجود داشت با كمال احتياط موافق شدند آن را ترك كرده و از خطر مرگ و يا زخمي شدن رهايي يابند.
در اين حادثه راننده و تمام 41 مسافر اتوبوس سالم مانده و آسيبي به آنها وارد نشد اما راننده خودروي پژو به علت شدت تصادف و از هم پاشيدن خودرو در دم جان سپرد.
اين سانحه رانندگي بر اثر انحراف خودرو پژو از مسير خود و برخورد با اتوبوس به وقوع پيوست.
در دو هفته گذشته چند مورد تصادف خونين در جاده اردبيل - مشكين شهر - مغان روي داده و در جريان آن دست كم 10 نفر كشته و چند نفر نيز زخمي شدند.

 



در كرج قاتل شيشه اي به دام ماموران پليس افتاد

اراك- خبرنگار كيهان:
فردي كه در شهرستان ساوه مرتكب قتل هفت نفر شده بود توسط ماموران نيروي انتظامي در شهرستان كرج دستگير شد.
قاتل كه معتاد به شيشه است چندي قبل با ورود به منزل يكي از همسايگان خود ساكنان اين خانه را به گلوله بست و متواري شد.
در اين جنايت هفت نفر به قتل رسيدند و ماموران نيروي انتظامي براي دستگيري قاتل وارد عمل شدند.
بدنبال تحقيقات ماموران آگاهي مشخص شد كه قاتل فراري در مخفيگاهي در شهرستان كرج است. ماموران نيروي انتظامي در يك عمليات غافلگيرانه قاتل را دستگير كردند و موفق شدند از مخفيگاه او يك قبضه سلاح كلاشينكف كشف و ضبط كنند. گفتني است پس از تكميل پرونده قاتل تحويل مقامات قضايي شد.

 



نتايج آزمون پرستاران نيمه اول فروردين اعلام مي شود

آزمون استخدام 23 هزار نيرو براي اجراي قانون ارتقاي بهره وري نيروهاي باليني نظام سلامت با شركت 83 هزار متقاضي برگزار شد.
دكتر حسين مباركي، مديركل منابع انساني و پشتيباني وزارت بهداشت با اعلام اين خبر افزود: نتايج اين آزمون نيمه اول فروردين ماه از طريق دانشگاههاي علوم پزشكي اعلام مي شود.
گفتني است پس از اعلام نتايج آزمون و انجام سريع گزينش ها، پذيرفته شدگان از اواسط سال آينده به تدريج وارد سيستم بهداشتي- درماني دولتي كشور مي شوند.
بنابر اظهارات مباركي حداقل 80 درصد مشمولان قانون ارتقاي بهره وري كادر پرستاري شامل پرستار، اتاق عمل، هوشبري و بهيار هستند و بر همين اساس مراتب به دانشگاهها ابلاغ شده كه حداقل سقف مربوطه را در استخدام كادر پرستاري مورد نياز رعايت كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14