(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 7 اسفند 1389- شماره 19873

حديث دشت عشق
برتري پيروزي و ذوب آهن، توقف سپاهان دقايق پاياني سرنوشت تيم ها را تغيير داد
آغاز سي و يكمين دوره مسابقات جام تختي مدعيان كشتي آزاد وارد گود مي شوند؟
اخبار كوتاه از فوتبال
اهداي پاداش مدال آوران پاراآسيايي با حضور رئيس جمهور
هفته پانزدهم ليگ برتر بسكتبال صعود پتروشيمي به صدر جدول
با راي قاطع و با حضور سعيدلور ضازاده رئيس فدراسيون وزنه برداري شد
افتتاح مسابقات قهرماني اعضاي سازمان نظام پزشكي



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «مختار اميري»
عاشقانه فداي يار شدند
شهيد «مختار اميري» سال 1339 در روستاي لولاك منطقه كسليان در يك خانواده مذهبي چشم به جهان گشود. در دوران كودكي همراه پدر بزرگوارش به شغل دامداري و زنبورداري مشغول بود. دوران ابتدايي را در روستاي لولاك سپري نمود. جهت ادامه تحصيل به شهر زيراب رفت و مقطع راهنمايي را نيز عليرغم مشكلات زياد و كمبود امكانات با نمرات عالي گذراند. علاقه وافر به رشته مكانيك، موجب شد ادامه تحصيل را در هنرستان قائم شهر در رشته مكانيك آغاز نمايد كه اين دوره مصادف شد با تظاهرات مردمي عليه رژيم ستم شاهي. علاقه وافرش به امام امت موجب شد كه در تظاهرات شركت فعال داشته باشد. بعد از اتمام تحصيلات دبيرستان با نمرات عالي به خدمت مقدس سربازي رفت و دو سال و اندي را در جنوب كشور (سومار) سپري نمود. بعد از پايان خدمت سربازي، از آنجايي كه به نظام اسلامي اداي دين مي كرد به عضويت سپاه پاسداران درآمد و جزء گروه تخريب مشغول شد و در اين راه به آرزوي ديرينه اش كه همان شهادت بود، رسيد.
پاسدار شهيد «مختار اميري»، سال 1339 متولد شد و در 4/2/1366 در منطقه بانه كردستان (عمليات كربلا 10) به شهادت رسيد.
ستاد يادواره شهداي كسليان

 



برتري پيروزي و ذوب آهن، توقف سپاهان دقايق پاياني سرنوشت تيم ها را تغيير داد

سرويس ورزشي -
هفته بيست و چهارم رقابت هاي ليگ برتر در شرايطي به پايان رسيد كه اتفاقات دقايق پاياني برخي ديدارها سرنوشت چند تيم را تغيير داد.
در چارچوب رقابت هاي هفته بيست و چهارم ليگ برتر روزهاي پنجشنبه و جمعه 9 ديدار در شهرهاي مختلف كشورمان برگزار شد كه طي آن در مهمترين بازي ها تيم هاي پيروزي و ذوب آهن برابر حريفان خود به برتري رسيدند و جدال تيم هاي استقلال و سپاهان با تساوي به پايان رسيد.
در2 ديداري كه روز پنجشنبه به طور همزمان برگزار شد استقلال در خانه سپاهان در حالي به ميدان رفت كه نيم نگاهي به صدرنشيني داشت و قصد داشت پيروزي هاي هفته هاي اخير را ادامه دهد. در سوي ديگر امير قلعه نويي و شاگردانش به قصد جبران شكست 4 بر 3 دور رفت مقابل استقلالي ها صف آرايي كردند.
دو تيم در زمين فولادشهر و در حضور 15 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند كه اين ديدار در نهايت با تساوي يك بر يك خاتمه يافت.
در دقيقه 37 احمد جمشيديان دروازه استقلال را باز كرد. بعد از اين گل هم دو تيم صاحب موقعيت شدند اما استفاده نكردند تا نيمه اول با برتري يك بر صفر سپاهان خاتمه يابد.
در دقيقه 90 سيد صالحي گل تساوي آبي پوشان را به ثمر رساند تا استقلال با يك امتياز از اصفهان بازگردد. قضاوت اين مسابقه بر عهده هدايت ممبيني بود كه عملكرد وي به شدت در پايان بازي از سوي امير قلعه نويي مورد انتقاد قرار گرفت، بطوريكه سرمربي سپاهان، ممبيني را باعث از دست رفتن پيروزي تيمش قلمداد كرد.
در ديگر ديدار هفته بيست و چهارم تيم صدرنشين يعني ذوب آهن در خانه صباي قم به ميدان رفت تا صدرنشيني اش را تثبيت كند. اصفهاني ها كه تا دقيقه 92 همه چيز را از دست رفته مي ديدند در اين بازي و در دقايق 92 و 93، دو گل پياپي را به ثمر رسانده تا شاگردان ابراهيم زاده با يك پيروزي دراماتيك قم را به مقصد اصفهان ترك كنند.
در بازي هاي روز جمعه، تيم سايپا موفق شد پاس را با دو گل شكست دهد تا نماينده شهر همدان يك گام ديگر به سقوط نزديك تر شود. سايپا با اين پيروزي 28 امتيازي شد و پاس نيز 21 امتيازي ماند. در قزوين تيم فوتبال پيكان با گل دقايق پاياني عباسفرد مقابل شهرداري به برتري رسيد. عليرضا عباسفرد در دقيقه 90 تك گل پيروزي را براي پيكان به ثمر رساند تا اين تيم 25 امتيازي شود. پيكان با اين پيروزي به ماندن در ليگ برتر اميدوارتر از قبل شود. در آبادان تيم نفت با دو گل از سد ملوان عبور كرد تا جاي خالي كاسميرو چندان احساس نشود. مهرداد اولادي و فرهاد پورغلامي بازيكن و مربي ملوان در دقيقه 18 به دليل اعتراض به داور اخراج شدند. تيم نفت در حالي اين مسابقه را با پيروزي پشت سر گذاشت كه آلفردو كاسيميرو روي نيمكت نفت نبود و احمد پارو هدايت اين تيم را بر عهده داشت. در تبريز تيم فوتبال استيل آذين با شكست مقابل تراكتورسازي دوازدهمين باخت فصل خود را تجربه كرد.حضور 50 هزار هوادار تبريزي در ورزشگاه نيز از نكات جالب توجه اين بازي بود.با اين شكست ثابت شد شرايط استيل آذين بحراني تر از آني است كه تصور مي شد. در كرمان ديدار تيم هاي مس و نفت تهران با نتيجه تساوي به پايان رسيد. در دقيقه 62 اين بازي فرزاد حسين خاني دروازه نفت تهران را باز كرد، اما داور اين گل را آفسايد اعلام كرد.در ديگر ديدار اين هفته تيم راه آهن در دقايق پاياني مقابل شاهين بوشهر از شكست گريخت. ستار زارع در دقيقه 19 دروازه راه آهن را باز كرد. بازيكنان راه آهن در نيمه دوم تلاش كردند نتيجه را تغيير دهند و سرانجام در دقيقه 90+2 ايمان رزاقي راد توانست گل تساوي راه آهن را به ثمر برساند.
اما در آخرين بازي هفته بيست و چهارم تيم فوتبال پيروزي، فولاد خوزستان را شكست داد و به رده پنجم جدول صعود كرد.نيمه نخست اين بازي با تساوي صفر - صفر به پايان رسيد اما در نيمه دوم روند بازي تغيير كرد و تيم پيروزي با استفاده از ضربات شروع مجدد موفق شد با سه گل فولاد را شكست دهد. پيروزي با اين برد 40 امتيازي شد و با يك پله صعود به مكان پنجم جدول رسيد. فولاد خوزستان نيز 33 امتيازي باقي ماند.
نتايج كامل ديدارهاي هفته بيست و چهارم به اين شرح است:
¤ سپاهان 1 - استقلال تهران 1
گل : احمد جمشيديان (38) براي سپاهان - سيدمهدي سيدصالحي (1+90) براي استقلال
¤ صباي قم 1 - ذوب آهن 2
گل : رامين رضاييان (82) براي صباي قم و - فرشيد طالبي (90) و محمد قاضي (1+90) براي ذوب آهن
¤سايپا البرز 2 - پاس همدان1
گل: كريم انصاريفرد(29 و 61) براي سايپا - حميد كاظمي(70) براي پاس همدان
¤ نفت آبادان 2 - ملوان انزلي 1
گل : علي ممبيني(81) و روح الله عرب(87) براي صنعت نفت ، مهرداد اولادي(6) براي ملوان
اخراج: مهرداد اولادي(19 )
¤ پيكان قزوين 1 - شهرداري تبريز صفر
گل: عليرضا عباسفرد(88 )
¤ تراكتورسازي 3 - استيل آذين صفر
گل: مصطفي اكرامي(23)، علي عليزاده(46) و محمدحسن ابراهيمي(56 )
¤ راه آهن شهرري 1 - شاهين بوشهر1
گل: ستار زارع( 19 ) براي شاهين - ايمان رزاقي راد ( 92) براي راه آهن
¤ پيروزي 3 - فولاد خوزستان 1
گل: سپهر حيدري ( 60) ، هادي نوروزي ( 82 ) و حسين بادامكي ( 90+2) براي پيروزي - رضا معقولي ( 90 ) براي فولاد
¤ مس كرمان صفر- نفت تهران صفر

 



آغاز سي و يكمين دوره مسابقات جام تختي مدعيان كشتي آزاد وارد گود مي شوند؟

سي ويكمين دوره جام بين المللي كشتي آزاد تختي بار ديگر با اولتيماتوم تكراري كادر فني تيم ملي مبني بر حضور همه مدعيان، از امروز در جزيره كيش استارت مي خورد.
سي ويكمين دوره جام بين المللي كشتي آزاد تختي طي امروز و فردا در جزيره كيش برگزار خواهد شد.
بار ديگر در آستانه اين رقابتها برخي از مدعيان صحبت از مصدوميت مي كنند، مصدوميت هايي كه هميشه در آستانه مسابقات داخلي شدت گرفته و زمينه اي براي غيبت بعضي از بزرگان ايجاد شده است.
اين بار هم مثل سالهاي گذشته، كادر فني تيم ملي اولتيماتوم داده هركسي دوبنده تيم ملي در مسابقات قهرماني آسيا و جام جهاني را مي خواهد بايد در جام تختي كشتي بگيرد و براي هيچ آزادكاري هنوز استثنايي قائل نشده است. در چنين شرايطي به نظر مي رسد خيلي از چهره هاي شاخص در كيش كشتي بگيرند. در ذيل به اسامي برخي از كشتي گيران مطرح كه احتمال حضور آنها در مسابقات تختي زياد است اشاره مي شود:
¤ 55 كيلو: حسن رحيمي
¤ 60 كيلو: مسعود اسماعيل پور
¤ 66 كيلو: مهدي تقوي، مصطفي حسين خاني، نصرالله فدايي و محسن آقاجاني
¤ 74 كيلو: صادق گودرزي و ايمان محمديان
¤ 84 كيلو: احسان لشگري و مصطفي جوكار
¤ 96كيلو: رضا يزداني، سعيد ابراهيمي و احتمالا عرفان اميري
¤ 120كيلو: فردين معصومي و محمدرضا آذرشكيب
فاصله 20روزه جام تختي و جام جهاني باعث مي شود با وجود صحبت ها و اظهارنظر مربيان و كشتي گيران در آستانه جام تختي، باز هم ابهاماتي براي حضور برخي نفرات در جام تختي وجود داشته باشد. ابهامي كه تنها در روز مسابقه و با ديدن همه مدعيان روي تشك، از بين خواهد رفت.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

قلعه نويي: تصميم ممبيني درست باشد از فوتبال مي روم
امير قلعه نويي با بيان اين كه حنيف عمران زاده بايد اخراج مي شد، گفت: به «ممبيني» به خاطر اين جور قضاوت تبريك مي گويم، او مي خواست شرايط تيمي ما را بر هم بزند. سرمربي تيم فوتبال سپاهان اصفهان پس از كسب تساوي برابر استقلال در نشست خبري اظهار كرد: پيرامون بازي صحبت نمي كنم اما به هدايت الله ممبيني به خاطر اين جور قضاوت تبريك مي گويم. اگر تمام كارشناسان داوري ايران و آسيا بگويند تصميم ممبيني بر روي اخطار به عمران زاده صحيح بود فوتبال را براي هميشه كنار مي گذارم. داور اگر خطا گرفت بايد وي را اخراج مي كرد. متاسفانه داور مي خواست شرايط تيمي ما را برهم بزند. اگر سپاهان دو سال پشت سر هم قهرمان بشودمگر چه اتفاقي مي افتد؟
پيشنهاد مدير تيم فوتبال اميد به شفق
هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال پيشنهاد مديريت تيم فوتبال اميد كشورمان را به ناصر شفق مطرح كرد. قرار است در نشست آتي هيئت رئيسه فدراسيون كه طي هفته جاري برگزار خواهد شد در اين زمينه تصميم گيري شود. ناصر شفق عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال ضمن تاييد اين خبر اظهار داشت: علاقمندم اين مسئوليت را بپذيرم و در صورتيكه كه اين مسئوليت به بنده محول شود و از اختيارات لازم براي اين مسئوليت برخوردار باشم، اين قول را مي دهم كه پس از 36 سال تيم اميد را با صعود به المپيك لندن به فدراسيون فوتبال تحويل بدهم.
ديدار استقلال و السد در تهران برگزار مي شود
به دنبال درخواست غيرحرفه اي و غيراصولي فدراسيون فوتبال قطر، كنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام كرد كه ديدار استقلال و السد در تاريخ مقرر در تهران برگزار مي شود. به دنبال ارسال نامه عجيب باشگاه السد قطر به كنفدراسيون فوتبال آسيا و درخواست برگزاري بازي تيمهاي استقلال تهران والسد قطر در ليگ قهرمانان آسيا در كشوري به غير از ايران به دليل مسائل امنيتي، دبيركل فدراسيون فوتبال با ارسال نامه اي به كنفدراسيون فوتبال آسيا، باعث شد تا AFC، تقاضاي قطري ها مبني بر انجام ديدار در زمين بيطرف را مردود اعلام كند و اين ديدار در تاريخ اعلام شده در ورزشگاه آزادي تهران برگزار شود.
خاكپور: شايد مشكل استيل آذين من باشم
سرمربي تيم فوتبال استيل آذين گفت: شايد مشكل تيم من باشم، اما مي دانم كه هيچ يك از بازيكنان كم كاري نمي كنند. محمد خاكپور در پايان بازي با تراكتورسازي اظهار داشت: مخالف موضوع كم كاري بازيكنانم هستم و همه آنها را مي شناسم. آنها زحمت مي كشند و در طول هفته در كنار من هستند، اما فقط بدشانس هستند.
پورغلامي: داور نتيجه را تغيير داد
سرمربي تيم فوتبال ملوان انزلي گفت: داور با دادن كارت هاي فراوان زياد باعث شد نتيجه بازي عوض شود. فرهاد پورغلامي اظهار داشت: داور تا دقيقه 17 با دادن كارت زردهاي فراوان به بازيكنان ملوان تيم ما را قلع و قمع كرد. مهرداد اولادي زماني كه كارت زرد گرفت، به خودش اعتراض كرد من هم به داور گفتم چرا اين اتفاق افتاد، اما داور مهاجم ما را اخراج كرد.
مرفاوي: از فدراسيون فوتبال گله دارم
مرفاوي سرمربي مس كرمان در پايان بازي با نفت گفت: از برنامه ريزي فدراسيون گله دارم، چون در 9 هفته بايد 6 بازي خارج از خانه بازي كنيم. در نيم فصل اول نتايج بهتري كسب كرده بوديم و در نيم فصل دوم با افت چشم گيري مواجه شديم. با تمام اين شرايط براي كم كردن اختلاف خود با صدر جدول تلاش خواهيم كرد.
عليدوستي: دقت مي كرديم بيشتر گل مي زديم
عليدوستي سرمربي تيم فوتبال پيكان گفت: اگر در نيمه اول دقت مي كرديم مي توانستيم بيش از 2-3 گل به شهرداري بزنيم. اميدوارم اين بردها ادامه داشته باشد و به شرايط ايده آل و به جايگاه اصلي مان برسيم.

 



اهداي پاداش مدال آوران پاراآسيايي با حضور رئيس جمهور

پاداش مدال آوران نخستين دوره بازي هاي پاراآسيايي طي مراسمي با حضور محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان به اين ورزشكاران اهدا شد.
مراسم تجليل از مدال آوران بازي هاي پاراآسيايي صبح روز پنجشنبه هفته گذشته در محل كمپ تمريني فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولان برگزار شد و طي آن ورزشكاران معلول كشورمان از دست محمود احمدي نژاد پاداش هاي خود را دريافت كردند.
در اين مراسم كه با حضور علي سعيدلو و محمدعلي آبادي، روساي سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك، محمود خسروي وفا، رئيس كميته ملي پارالمپيك، حميد سجادي، معاون سازمان تربيت بدني و بهرام افشارزاده، دبيركل كميته ملي المپيك و جمعي از روساي فدراسيون ها و مسئولان ورزشي كشور برگزار شد، به ورزشكاران طلايي 150 سكه بهار آزادي، به ورزشكاران نقره اي 75 سكه بهار آزادي و به ورزشكاران برنزي 50 سكه بهار آزادي اهدا شد.
نكته جالب توجه اينكه به ورزشكاران مدال آور در بازيهاي پاراآسيايي برخلاف مدال آوران بازيهاي آسيايي گوانگجو حواله سكه هاي طلا اهدا شد.
در اين مراسم رئيس جمهور همچنين وعده كرد به ورزشكاران محجبه زن ايراني به دليل دفاع از شئونات اسلامي در طول برگزاري رقابت ها، پاداش ويژه اي اهدا خواهد شد ضمن اينكه به حمزه ندري در رشته جودوي نابينايان به عنوان ورزشكاري كه بيستمين مدال طلاي ايران را كسب كرد، جايزه ويژه اي تعلق گرفت.

 



هفته پانزدهم ليگ برتر بسكتبال صعود پتروشيمي به صدر جدول

پانزدهمين هفته از مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با صعود تيم پتروشيمي بندرامام به صدر جدول رده بندي و سقوط دو پله اي تيم ذوب آهن پيگيري شد.
در چارچوب هفته پانزدهم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور عصر پنجشنبه هفته گذشته تيم پتروشيمي بندر امام در سالن شهرك بعثت و در مصاف با كاسپين قزوين به برتري دست يافت. شاگردان مصطفي هاشمي با كسب اين پيروزي از رده سوم به صدر جدول رده بندي رقابت ها صعود كرده و جانشين ذوب آهن شدند.
اصفهاني ها كه در اين هفته به خاطر حضور در رقابت هاي باشگاه هاي غرب آسيا غيبت داشتند از رده نخست جدول دو پله سقوط كرده و در جاي سوم قرار گرفتند.
نتايج ديدارهاي هفته پانزدهم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ بانك سامان 76 - ب.آ شيراز 78
¤ راه و ترابري قم 80 - شهرداري گرگان 70
¤ هيئت شهركرد 65 - مهرام تهران 86
¤ شركت ملي حفاري 50 - توزين الكتريك كاشان 78
¤ پتروشيمي بندرامام 78 - كاسپين قزوين 69
جدول رده بندي: 1- پتروشيمي بندر امام (12 برد، 3 باخت، 27 امتياز)، 2- راه و ترابري قم (11 برد، 4 باخت، 26 امتياز)، 3- ذوب آهن اصفهان (12 برد، يك باخت، 25 امتياز)، 4- توزين الكتريك كاشان (10 برد، 5 باخت، 25 امتياز)، 5- مهرام تهران (11 برد، 2 باخت، 24 امتياز) و...

 



با راي قاطع و با حضور سعيدلور ضازاده رئيس فدراسيون وزنه برداري شد

حسين رضازاده با راي قاطع اعضاي مجمع انتخاباتي فدراسيون وزنه برداري براي چهار سال آينده رئيس اين فدراسيون ورزشي شد.
مجمع انتخاباتي فدراسيون وزنه برداري عصر روز پنجشنبه هفته گذشته با حضور علي سعيدلو، رئيس سازمان تربيت بدني، حميد سجادي، رئيس مركز توسعه ورزش هاي حرفه اي و قهرماني سازمان تربيت بدني و بهرام افشارزاده، دبيركل كميته ملي المپيك در سالن هگمتانه هتل المپيك برگزار شد.
در اين مجمع حسين رضازاده، محمدحسين برخواه و حميد هيدران براي رياست فدراسيون وزنه برداري با هم به رقابت پرداختند كه در پايان رضازاده با كسب 42 راي از 45 راي ماخوذه رسما به عنوان رئيس اين فدراسيون معرفي شد. در اين بين محمدحسين برخواه، پيشكسوت وزنه برداري ايران تنها سه راي را به خود اختصاص داد و هيدران بدون كسب راي عرصه انتخابات را ترك كرد.
پيش از راي گيري مهران آذري، رسما انصراف خود را از حضور در انتخابات فدراسيون وزنه برداري اعلام كرد تا انتخابات با حضور تنها سه كانديدا برگزار شود.
حسين رضازاده پس از انتخاب به عنوان رئيس فدراسيون وزنه برداري براي چهار سال اظهار كرد: من در مدت زمان 14 ماهي كه به عنوان سرپرست فعاليت كرده بودم تلاش كردم تا وزنه برداري را به جايگاه مناسبي برسانم. در اين مدت در رقابت هاي مختلف نتايج خوبي را كسب كرديم و فكر مي كنم راي امروز اعضاي مجمع به خاطر عملكرد خوبمان در اين 14 ماه بوده است.
رضازاده در پايان گفت: با توجه به نظر مثبتي كه اعضاي مجمع داشتند، انتخاب كادر اجرايي فدراسيون را به من واگذار كردند كه طي روزهاي آينده همكارانم را معرفي خواهم كرد.

 



افتتاح مسابقات قهرماني اعضاي سازمان نظام پزشكي

اولين دوره مسابقات قهرماني اعضاي سازمان نظام پزشكي ديروز جمعه با حضور رييس كل سازمان نظام پزشكي كشور افتتاح شد.
سيد مصطفي ميري در افتتاحيه نخستين دوره مسابقه هاي قهرماني اعضاي سازمان نظام پزشكي گفت: اين مسابقه ها در بين 23 استان كشور از فردا (امروز) برگزار مي شود. وي با اشاره به رشته هاي ورزشي مردان و زنان در نخستين دوره مسابقه هاي قهرماني اعضاي سازمان نظام پزشكي كشور گفت: در اين مسابقه ها مردان در چهار رشته ورزشي تيراندازي، شنا، تنيس روي ميز، شطرنج و فوتسال و زنان در رشته هاي شطرنج، شنا، تيراندازي و تنيس روي ميز با يكديگر به رقابت مي پردازند. وي با اشاره به آغاز اين مسابقه ها از مهرماه گفت: با دستور رييس كل سازمان نظام پزشكي مسابقه هاي قهرماني اعضاي سازمان نظام پزشكي در سطح تهران آغاز شد و بخشنامه هايي نيز براي سازمان هاي نظام پزشكي استان ها صادر شد. در مجموع اولين دوره مسابقه هاي اعضاي سازمان نظام پزشكي كشور از ششم تا يازدهم اسفندماه در تهران برگزار مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14