(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 8 اسفند 1389- شماره 19874

حديث دشت عشق
گزارش فيفا از شروع ليگ قهرمانان آسيا
اميد فوتبالدوستان ايراني به سپاهان و ذوب آهن است
اخبار كوتاه از فوتبال
درخواست سازمان تربيت بدني از فدراسيون فوتبال:مربي ايده آل خارجي را براي تيم ملي انتخاب كنيد
تمام زندگي من كشتي است بنا: از المپيك لندن مدال مي خواهم
برتري مدعيان در هفته نهم ليگ هندبال
ولاسكو، سرمربي جديد تيم ملي واليبال
دو نفر مامور انتخاب زمين براي خانه بسكتبال شده اند مشحون: حق مان را مي خواهيم
خواندني از ورزش ايران
بهداد بهترين وزنه بردار سال 2010 جهان سليمي: انتظارش را نداشتم



حديث دشت عشق

به ياد بانوي شهيد «رقيه رضايي لايي»
دوست دارم طوري بميرم
كه اجر شهيد را داشته باشم
بانوي شهيد رقيه رضايي لايي در دبيرستان از شاگردان ممتاز بود. در سال آخر دبيرستان تحت تأثير انقلاب، دچار تحول فكري شد و پس از پايان تحصيل به حوزه علميه قم رفت. دو سال قبل از شهادتش با همسرش آشنا شد. آن زمان رقيه در حزب جمهوري فعاليت داشت و يكي از كانون هاي حزب را اداره مي كرد. همسرش مي گويد: مهريه رقيه يك سفر حج عمره و چهارده سكه طلا بود. ماديات برايش ذره اي ارزش نداشت. در همسرداري اش طوري رفتارمي كرد كه همه اش رضايت خدا را مد نظر داشت. از حرف هاي پراكنده پرهيز داشت و غيبت نمي كرد.از همان روزهاي اول آشنايي، رقيه از فنا حرف مي زد. مي گفت: «اين امكان و فرصت نصيب مردها شد كه به جنگ بروند، اما براي زن ها چنين امكاني فراهم نيست. دوست دارم به گونه اي از دنيا بروم كه اجر و مزد شهيد را داشته باشم.» سال 66 با پدر و برادرش به نيابت از مادرش به سفر حج واجب رفت. رقيه به آن ها گفته بود كه بايد با آب زمزم غسل شهادت كنم. او در راهپيمايي برائت از مشركين در مكه مكرمه به شهادت رسيد.
در قسمتي از وصيت نامه اش نوشته است:
«الهي هزاران بار تو را شكر مي كنم كه من را از آناني قرار ندادي كه با دوري گزيدن از صاحبان امر، كه قرآن كريم از آنان به اولي الامر ياد مي كند، راه ضلالت را بپيمايم، چرا كه بدون توسل به ائمه و بدون عبور از شاهراه «ولايت» چگونه مي توان به جانان رسيد؟ چگونه لب به سپاست باز كنم كه نعمت عظماي زندگي در زير چتر «ولايت فقيه» را به من ارزاني داشتي...»
بسيج جامعه زنان

 



گزارش فيفا از شروع ليگ قهرمانان آسيا
اميد فوتبالدوستان ايراني به سپاهان و ذوب آهن است

پايگاه اينترنتي فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) در آستانه آغاز فصل جديد رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا به تيم هاي مدعي حاضر در اين رقابتها نگاهي مختصر انداخته است.
در اين گزارش كه به 10 تيم مدعي قهرماني در فصل جديد ليگ قهرمانان آسيا پرداخته آمده است: سال فوتبالي در آسيا از همان ابتدا با رقابتهاي حساسي آغاز شد. چرا كه در ماه ژانويه جام ملتهاي آسيا به ميزباني قطر برگزار شد و اكنون پاي باشگاه هاي آسيايي به ميان آمده است. از سه شنبه فصل 2011 ليگ قهرمانان آسيا از راه مي رسد.
در نهمين سال برگزاري معتبرترين رقابتهاي باشگاهي آسيا كه از سال 2003 جان گرفته است 32 باشگاه برجسته از 10 كشور آسيايي در اين رقابتها حضور دارند. در ميان تيمها 4 قهرمان پيشين رقابتها و 5 شركت كننده جديد ديده مي شوند.
در اين گزارش به نمايندگان ايراني حاضر در اين رقابتها اشاره شده و آمده است: پيروزي و استقلال قدرت هاي سنتي فوتبال ايران به شمار مي آيند كه در رقابتهاي آسيايي پيش از جان گرفتن ليگ قهرمانان آسيا عنوان قهرماني را به دست آورده اند با اين حال در رقابتهاي سال جاري اميد هواداران ايراني بيش از همه به سپاهان و ذوب آهن، فيناليستهاي سابق اين رقابتها دوخته شده است. چرا كه اين دو تيم در حال حاضر در آمادگي خوب خود به سر مي برند. سپاهان در سال 2007 نايب قهرمان اين رقابتها شد. ذوب آهن هم در ديدار پاياني سال گذشته برابر سئونگنام به شكست سه بر يك تن داد.
در اين گزارش هم چنين به تيم هايي از كره جنوبي، ژاپن، استراليا و ازبكستان اشاره شده است.
مسابقات ليگ قهرمانان آسيا براي نمايندگان ايران از دهم اسفندماه آغاز مي شود كه در هفته نخست اين بازي ها استقلال در تهران با السد قطر ديدار مي كند. در همين روز تيم سپاهان اصفهان در عربستان به مصاف الهلال مي رود. در يازدهم اسفند ذوب آهن در اصفهان با الامارات ديدار مي كند و تيم پيروزي نيز در عربستان با الاتحاد عربستان بازي مي كند

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پرواز پيروزي به عربستان با كاروان حجاج
بازيكنان پيروزي با پرواز حجاج به عربستان سفر خواهند كرد. محمود خوردبين درباره نحوه سفر تيم فوتبال پرسپوليس به عربستان براي انجام بازي برابر تيم الاتحاد اين كشور در چارچوب رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا اظهار كرد: بازيكنان ما به جز 8 نفر، امروز با پرواز حجاج به عربستان اعزام مي شوند و آن 8 نفر هم دوشنبه در عربستان به ما ملحق خواهند شد.
معرفي سرمربي تيم ملي پيش از تعطيلات نوروز
علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني گفت: من نظري نمي دهم كه سرمربي تيم ملي ايراني يا خارجي باشد، تنها چيزي كه وظيفه من است تلاش براي هرچه سريع تر اعلام شدن نام سرمربي تيم ملي است تا با توجه به علاقه مندي اي كه مردم نشان داده اند دل آن ها را شاد كنيم. به نظر من با توجه به فعاليت هايي كه فدراسيون فوتبال در اين زمينه انجام داده است به نتيجه هاي مثبتي رسيده ايم و تا قبل از عيد و سال جديد سرمربي تيم ملي فوتبال انتخاب خواهد شد.
دعوت از تيم فوتسال ايران به تورنمنت گرندپري برزيل
رئيس كميته فوتسال فدراسيون فوتبال از دعوت ايران به تورنمنت گرندپري برزيل خبر داد. ترابيان در اين خصوص گفت: تبادل نظرها انجام شد و جلسات بسيار خوبي با نتايج مثبت همراه بود. دعوت نامه رقابت هاي گرندپري جام جهاني كوچك برزيل كه اكتبر 2011 از 23 تا 30 برگزار خواهد شد به كميته فوتسال تحويل داده شد.
كاپيتان استقلال محروم نيست
كاپيتان تيم فوتبال استقلال با وجود دريافت كارت زرد در ديدار برابر سپاهان مشكلي براي بازي مقابل مس ندارد. سايت باشگاه استقلال نوشت، با توجه به شايعاتي كه بعد از ديدار با سپاهان و كارت زردي كه فرهاد مجيدي از داور مسابقه دريافت كرد مطرح شد، مسئولان باشگاه استقلال با استعلام از سازمان ليگ متوجه شدند نه تنها مجيدي، بلكه هيچ يك از بازيكنان استقلال كه در ديدار مقابل سپاهان كارت زرد دريافت كرده اند مشكلي از جهت محروميت براي بازي هفته بيست و پنجم با مس كرمان ندارند.
شكايت كميته داوران از امير قلعه نويي
حسين عسگري از شكايت كميته داوران از امير قلعه نويي خبر داد.سرپرست كميته داوران گفت: متاسفانه پس از بازي استقلال و سپاهان در اصفهان، امير قلعه نويي براساس آنچه كه در خبرگزاري ها آمده خطاب به داور بازي گفته است شرافتت كجاست ؟ كه ما در نامه اي به كميته انضباطي كه مرجع رسيدگي به اين قبيل موارد است از سرمربي سپاهان شكايت كرده ايم.
پيروزي تيم فوتبال نوجوانان برابر امارات
تيم ملي فوتبال نوجوانان ايران در نخستين بازي تداركاتي در اردوي امارات دو بر صفر تيم ميزبان را شكست داد. نوجوانان ايران در اولين بازي تداركاتي خود با دو گل تيم ملي نوجوانان امارات را شكست دادند. اين تيم كه اولين اردوي خارجي اش را با هدايت علي دوستي مهر تجربه مي كند جمعه توسط ايمان اوويدي پور و محمد ياسيني به 2 گل رسيد.
درخواست 60 ميلياردي فدراسيون فوتبال از صدا و سيما
عزيزمحمدي رئيس سازمان ليگ درباره آخرين رايزني هاي فدراسيون فوتبال براي بحث حق پخش تلويزيوني مسابقات ليگ برتر اظهار كرد: همان طور كه قبلا هم گفته بودم ما پيشنهادي را به دولت داده ايم كه در آن عنوان شده، دولت سالانه مبلغي در حدود 90 ميليارد تومان را بابت كمك به 18 تيم ليگ برتري پرداخت مي كند كه سهم هر تيم حدود 5 ميليارد تومان است. بعد از بررسي ها و كارشناسي هايي كه در حوزه هزينه و درآمدهاي برنامه هاي تلويزيوني انجام داديم، پيشنهاد كرديم تا مبلغ 60 ميليارد تومان هم از سوي صداوسيما بابت حق پخش تلويزيوني درنظر گرفته شود كه اين رقم بسيار پايين تر از مبلغي است كه اين سازمان براي ساخت برنامه هاي تلويزيوني در ميزان زماني كه بايد به پخش فوتبال اختصاص دهد، صرف مي كند.
احضار مدافع و دروازه بان پيروزي به كميته انضباطي
مدافع و سنگربان تيم فوتبال پيروزي به كميته انضباطي اين باشگاه دعوت شدند. بر اساس يكي از تصميمات آخرين جلسه كميته فني باشگاه، عليرضا حقيقي براي پاسخگويي درباره حواشي ديدار پيروزي و شاهين بوشهر و شيث رضايي به دليل مصاحبه مجدد و طرح مسايلي درخصوص تيم، به كميته انضباطي باشگاه دعوت شدند.
تعويق يك روزه ديدار ذوب آهن - تراكتورسازي
سازمان ليگ برتر از تعويق يك روزه ديدار تيم هاي ذوب آهن اصفهان و تراكتورسازي تبريز در هفته بيست و پنجم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور خبر داد. براساس اعلام سازمان ليگ برتر با توجه به حضور نمايندگان كشورمان در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا، ديدار تيم هاي ذوب آهن و تراكتورسازي تبريز از هفته بيست و پنجم به جاي روز شنبه 14 اسفندماه در ساعت 15:16 روز يكشنبه 15 اسفندماه برگزار خواهد شد.

 



درخواست سازمان تربيت بدني از فدراسيون فوتبال:مربي ايده آل خارجي را براي تيم ملي انتخاب كنيد

سازمان تربيت بدني از فدراسيون فوتبال خواسته يك مربي ايده آل خارجي را براي تيم ملي انتخاب كند.
حميد سجادي معاون سازمان تربيت بدني در مورد انتخاب سرمربي تيم ملي فوتبال و ديدگاه سازمان دراين زمينه اظهار داشت: سازمان تربيت بدني نظير ساير فدراسيون هاي ورزشي به فدراسيون فوتبال مأموريت داده تا يك مربي خارجي ايده آل و صاحب كارنامه را براي تيم ملي انتخاب كند و دراين زمينه قول همه گونه كمك ها و حمايت هاي مالي را به فدراسيون فوتبال داده ايم و اميدواريم گزينه اي كه به خير و صلاح فوتبال باشد و مردم فوتبال دوست ايران را از اين انتخاب راضي كند براي تيم ملي انتخاب شود. معاون سازمان تربيت بدني در بخش ديگري از صحبت هايش گفت: سازمان تربيت بدني در حال تدوين اساسنامه جديد براي برگزاري مجامع فدراسيونهاي ورزشي است تا بر اين اساس اشكالاتي كه درگذشته نسبت به نحوه برگزاري مجامع وجود داشته برطرف شود كه اميدواريم اين اساسنامه بزودي نهايي و تكميل شود و با ابلاغ آن ازسوي سازمان مجامع مطابق اساسنامه جديد و اصلاح شده برگزار شود.
سجادي در پاسخ به انتقاداتي كه درخصوص برگزاري مجامع انتخاباتي فدراسيونهاي ورزشي و بعضا انتصابي بودن برخي از مجامع مطرح مي شود، اظهارداشت: اين انتقادات موضوع تازه اي نيست و همواره اشكالاتي به نحوه برگزاري مجامع وجود داشته است. البته در دوره مديريت جديد سازمان تلاش شده مجامع انتخاباتي با رعايت انصاف، عدالت و شرايط برابر با كانديداها و درنهايت امانت داري و بي طرفي برگزار شود.

 



تمام زندگي من كشتي است بنا: از المپيك لندن مدال مي خواهم

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي گفت: اگر از كشتي فرنگي در رقابتهاي المپيك لندن مدال مي خواهيم بايد امكانات و بودجه المپيكي داشته باشيم.
محمد بنا با بيان اين مطلب افزود: قهرماني در جام جهاني كشتي فرنگي در بلاروس آغاز حركت ما براي موفقيت در المپيك 2012 لندن است. ما در ديدار فينال جام جهاني كشتي فرنگي موفق به شكست روسها شديم اين در حالي بود كه آنها با حربه هاي مختلف از جمله مسائل داوري درصدد شكست دادن ما بودند اما نتوانستند مقابل قدرت كشتي گيران ايران كاري از پيش ببرند.
وي تاكيد كرد: اگر مسئولان ورزش كشور از كشتي فرنگي مدال المپيكي مي خواهند بايد بودجه و امكانات نيز در حد اين رقابتها باشد در شرايط فعلي مسئولان فدراسيون، مربيان و كشتي گيران تمام تلاش خود را براي موفقيت به كار مي بردند اما با اين بودجه و امكانات نمي توان مدال المپيك گرفت.بنا در مورد اينكه رمز موفقيت وي در سرمربيگري تيم ملي چيست اظهار داشت: تمام زندگي من كشتي است نه تجارت مي كنم و نه كار متفرقه تمام فكر و ذكر من كشتي گيرانم است و تلاش كرده ام با ايجاد حس خودباوري و دادن روحيه و اعتماد بنفس به آنها ثمرات تلاشهاي شبانه روزيشان به بار نشيند.

 



برتري مدعيان در هفته نهم ليگ هندبال

هفته نهم از رقابت هاي هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با برتري مدعيان در شهرهاي مختلف پيگيري شد.
هفته نهم از بيست وسومين دوره مسابقات هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با برگزاري 6 ديدار در شهرهاي سبزوار، اراك، كرمان، اصفهان و يزد پيگيري شد.
در مهمترين ديدار اين هفته دو تيم ميان جدولي هپكو اراك و دانشگاه صنعتي اروميه به مصاف هم رفتند. در اين ديدار كه با نتيجه تساوي به پايان رسيد هرچند اين دو تيم باز هم با امتياز مشترك در ميانه جدول باقي ماندند اما جاي خود را در جدول جابجا كردند.
نتايج كامل ديدارهاي اين هفته بدين ترتيب است:
¤ فولاد مباركه سپاهان اصفهان 39 - جوونك كازرون 20
¤ سنگ آهن بافق يزد 22 - ذوب آهن اصفهان 27
¤ ثامن الحجج سبزوار 31 - پارسيان تهران 20
¤ هپكو اراك 24 - دانشگاه صنعتي اروميه 24
¤ شهرداري زرند كرمان 38 - شهرداري شهركرد 36
¤ فولادنوين سپاهان اصفهان 25 - مس كرمان 37
در پايان هفته نهم رقابت هاي هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور جدول رده بندي بدين ترتيب تغيير كرد:
1- فولاد مباركه سپاهان اصفهان با 18 امتياز
2- ذوب آهن اصفهان با 15 امتياز
3- ثامن الحجج سبزوار با 14 امتياز
4- شهرداري زرند با 12 امتياز و...

 



ولاسكو، سرمربي جديد تيم ملي واليبال

دبير فدراسيون واليبال از امضاي فرم قرارداد همكاري با «خوليو ولاسكو» براي حضور در رأس تيم ملي و ارسال آن براي وي خبر داد و گفت: منتظر هستيم تا اين قرارداد با امضاي اين مربي آرژانتيني الاصل كامل شود.
سعيد درخشنده ضمن بيان اينكه هر دو گزينه سرمربيگري تيم ملي واليبال موافقت خود را براي برعهده گرفتن هدايت اين تيم اعلام كرده بودند، اظهار داشت: فدراسيون واليبال بنا به ملاك هاي همكاري با گزينه هاي خارجي و براساس مذاكراتي كه با گزينه هاي ايتاليايي مورد نظر براي مربيگري داشت، «ولاسكو» را به عنوان «اولويت اول» همكاري انتخاب كرده است. البته اين انتخاب به معناي بسته شدن كامل پرونده مذاكره با «سيلوانو پرندي» نيست. همكاري با اين مربي فعلا و تا زمان مشخص شدن نتيجه نهايي پيگيري مذاكرات با «خوليو ولاسكو» منتفي است. در صورتي كه به هر دليلي با «ولاسكو» به نتيجه نهايي نرسيم مذاكره با پرندي دنبال مي شود.
دبير فدراسيون واليبال در مورد چگونگي پيگيري مذاكرات با «خوليو ولاسكو» توضيح داد و تصريح كرد: فرم قرارداد با اين مربي ايتاليايي كه البته آرژانتيني الاصل است از طرف فدراسيون امضا شده و براي وي ارسال شده است. «ولاسكو» در حال حاضر در آرژانتين به سر مي برد. منتظر بازگشت وي به ايتاليا هستيم تا از نظرش راجع به امضاي قرارداد مطلع شويم.
درخشنده با بيان اينكه اعلام نظر نهايي «ولاسكو» براي امضاي طرف ديگر قرارداد همكاري با فدراسيون واليبال ايران خيلي طول نمي كشد، خاطرنشان كرد: فكر مي كنم تا چند روز آينده اين اتفاق افتاده و نتيجه نهايي مذاكرات با اين مربي مشخص شود. در صورتي كه فرم قرارداد ارسال شده با امضاي او كامل شود بزودي همكاري ها را آغاز مي كنيم.
دبير فدراسيون واليبال يادآور شد كه قرارداد امضا شده با «خوليو ولاسكو» مانند ديگر قراردادهاي فدراسيون واليبال تا سال 2012 منعقد خواهد شد.

 



دو نفر مامور انتخاب زمين براي خانه بسكتبال شده اند مشحون: حق مان را مي خواهيم

رئيس فدراسيون بسكتبال با اشاره به صحبت هاي اخير علي سعيدلو براي احداث سالن اختصاصي اين رشته گفت: دو نفر را مامور كرده ايم تا بهترين زمين ممكن را براي ساخت اين سالن شناسايي كنند.
محمود مشحون اظهار داشت: سال ها از وعده هاي مطرح شده براي احداث خانه بسكتبال مي گذرد اما رئيس سازمان تربيت بدني تحقق اين وعده را منوط به پيدا كردن زمين مناسب توسط فدراسيون كرده است. ما هم اين كار را انجام مي دهيم تا به آنچه نيازمان است، برسيم.
دو نفر را مامور كرده ايم تا به طور ويژه و در مناطق مختلف پايتخت زمين هاي مناسب براي احداث خانه بسكتبال را شناسايي كنند. البته زمين هايي كه از نظر خودمان مناسب و ايده آل براي سالن سازي هستند را معرفي كرده ايم. با اين حال بررسي ها ادامه دارد.مشحون تاكيد كرد: نياز اول و آخر فدراسيون بسكتبال داشتن سالن اختصاصي است. اين حق ماست كه براي دستيابي به آنچه نياز داريم و داشتن آن لازمه حفظ موفقيت ها و ادامه روند آنهاست، تلاش كنيم. تلاش مي كنيم تا هر چه زودتر به حق خود برسم.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ مرحله سوم تور دوچرخه سواري تمدن كه در مسير تپه هاي باستاني كنار صندل و تمدن بيش از 7 هزار ساله جيرفت برگزار شد، مهدي سهرابي از تيم پتروشيمي تبريز مقام اول، حميدپور سعيدي از تيم دانشگاه آزاد نفر دوم و ماركوس ايلگه از تيم پتروشيمي تبريز مقام سوم اين مرحله را كسب كردند.
¤ شخرت گانيو مربي تيم ملي روئينگ ازبكستان به منظور مذاكره با احمد دنيامالي رئيس فدراسيون قايقراني جهت برعهده گيري تيم ملي روئينگ تك پاروي كشورمان 6 اسفندماه وارد تهران شده است.
¤ احسان حدادي و هادي سپهرزاد اردوي آمادگي خود را دوشنبه در جزيره كيش آغاز مي كنند .
¤ نوژن صميمي از پيشكسوتان و عضو اسبق تيم ملي ايران كه سابقه هدايت تيم هاي ملي و دبيري فدراسيون هندبال را در كارنامه دارد طي حكمي از سوي جلال كوزه گري به عنوان رئيس سازمان تيم هاي ملي هندبال ايران انتخاب شد.
¤ طي نامه اي از فدراسيون واليبال قزاقستان ملي پوشان ايران براي شركت در جام رياست جمهوري اين كشور به آلماتي دعوت شد.

 



بهداد بهترين وزنه بردار سال 2010 جهان سليمي: انتظارش را نداشتم

بهداد سليمي كه با راي كاربران سايت فدراسيون جهاني وزنه برداري به عنوان برترين وزنه بردار سال 2010 جهان انتخاب شد، گفت: انتظار كسب اين عنوان را نداشتم و اميدوارم بتوانم در ادامه راه نيز نماينده شايسته اي براي وزنه برداري ايران باشم.
بهداد سليمي كه در رقابت هاي وزنه برداري قهرماني بزرگسالان جهان در آنتاليا عنوان قهرماني را به دست آورد و در بازي هاي آسيايي گوانگجو هم مدال طلاي دسته فوق سنگين را به گردن آويخت از نگاه كاربران سايت فدراسيون جهاني، وزنه بردار برتر سال 2010 انتخاب شد.
بهداد سليمي با ابراز خوشحالي از كسب عنوان بهترين وزنه بردار سال 2010 جهان گفت: اميدوارم بتوانم در ادامه راه نيز نماينده شايسته اي براي وزنه برداري كشورم در عرصه هاي بين المللي باشم. از اينكه در حضور بزرگاني نظير ليائو از چين، مارتيروسيان از ارمنستان و ايليا از قزاقستان به عنوان بهترين وزنه بردار سال انتخاب شدم واقعا خوشحالم. اين افتخار انگيزه زيادي به من مي دهد تا همچنان بدون احساس خستگي به تمرينات در اردوي تيم هاي ملي ادامه دهم و با توان بيشتر در مسابقات سال آينده براي كشورم افتخارآفريني كنم.سليمي افزود: براي خودم رسيدن به عنوان بهترين وزنه بردار سال 2010 جهان در اولين سال حضورم در رده سني بزرگسالان كمي دور از ذهن بود. من سال 2010 را با هدف قهرماني در مسابقات جهاني آنتاليا و بازي هاي آسيايي گوانگجو آغاز كردم و براي رسيدن به اين اهداف، سختي هاي فراواني را متحمل شدم. هشت ماه حضور مستمر در اردو و جابه جا كردن ده ها تن وزنه به من كمك كرد تا به آنچه در ذهن مي پرورانم برسم و حالا خوشحالم از اينكه اين عملكرد خوب باعث شده تا به عنوان بهترين وزنه بردار سال جهان معرفي شوم. كسب طلاي المپيك 2012 لندن اصلي ترين هدف من است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14