(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 8 اسفند 1389- شماره 19874

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پاسخ به چند سؤال درباره تحولات منطقه (يادداشت روز)
ها آرتص : براي انحراف افكار عمومي به ايجاد آشوب در ايران نياز داشتيم
سواركار (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
همسر شهيد شهرياري: آمانو حاضر نشد ترور دانشمندان هسته اي را محكوم كند
مديرمسئول كيهان در همايش سراسري جوانان حزب موتلفه اسلامي:
اسرائيل در 25 بهمن قصد داشت زغال حاصل از مهره هاي سوخته را هم مصرف كند
شارپ: نسخه ما حرف نداشت اپوزيسيون ايران ناشي بود (خبر ويژه)
گيتس: كدام ديوانه اي ما را به جنگ افغانستان و عراق كشاند؟! (خبر ويژه)
ايران دست موساد را در حمله رايانه اي استاكس نت خوانده بود (خبر ويژه)
جروزالم پست: انقلاب هاي خاورميانه از ايران سرچشمه مي گيرد (خبر ويژه)
روايت آلماني از خفّت ديپلماسي برلين در برابر ايران (خبر ويژه)
با اين رگبار بيانيه و منشورك آب بر سر اپوزيسيون گرفتيد! (خبر ويژه)



پاسخ به چند سؤال درباره تحولات منطقه (يادداشت روز)

وقوع انقلاب هاي همزمان در كشورهاي «عرب مسلمان» و فروپاشي نظام هاي حاكم بر اين كشورها سؤالات فراواني را در مورد علل، انگيزه، هويت، رويكرد و مقصد نهايي آنها به وجود آورده است و تحليلگران سياسي بر مبناي اطلاعات و يا علايق خود به تجزيه و تحليل اين «تحولات» پرداخته اند. در اين ميان پاسخ به چند سؤال ضروري به نظر مي رسد:
1- كدام كليد واژه مي تواند اين تحولات را تعريف كند؟ اگر نگاهي به رژيم هاي تونس، مصر، بحرين، يمن و ليبي كه بيش و زودتر از كشورهاي ديگر اين تحولات را تجربه كردند، بياندازيم، درمي يابيم كه آنان در وابستگي به غرب، فساد مالي، ديكتاتوري و حكومت هاي خودكامه، ناكارآمدي و ضديت با دين و دينداران مشترك بوده اند و مي توانيم بگوييم اين تحولات به فروپاشي نظام هايي كه به اين صفات موصوفند منجر خواهد شد. البته با توجه به تفاوت كشورها و نظام هاي سياسي و درجه اتصاف به عناصر پنج گانه سرعت تحولات و به نتيجه رسيدن آن تا اندازه اي متفاوت خواهد بود. اما از منظر ديگر موارد ياد شده با مقوله «عزت» ارتباط روشني دارد و به عبارت ديگر در رژيم هاي ياد شده آنچه مردم را به خيابان كشانده از بين رفتن عزت و كرامت آنان در عرصه هاي خارجي و داخلي و نيز در حوزه هاي ديني، فرهنگي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي بوده است اين موارد همان مواردي است كه به پيدايي «انقلاب اسلامي» در ايران منجر شده است. اولين حركت رسمي حضرت امام(ره) در قامت «قائد مردم» مقابله با تصويب كاپيتولاسيون در مجلس ايران بود و در اين ماجرا رساترين فرياد امام اين بود كه: «عزت ما را فروختند و پايكوبي كردند» و يا مي فرمود: «من سينه خود را براي سرنيزه هاي شما آماده كرده ام ولي براي قبول زورگويي هاي شما هرگز.» پس «عزت» رمز اصلي انقلاب هاي ايران و كشورهاي عرب شمال آفريقا و خاورميانه عربي است. اين «عزت خواهي» ارتباط كاملا روشن و مستقيمي با اسلام دارد. اولين جمله پيامبر اسلام در مواجهه با كفار اين بود: «قولوا لااله الاالله تفلحوا» و نفرمود: «قولوا لااله الاالله تسلموا يا تؤمنوا. راز اين موضوع مشخص است فلاح و رستگاري نتيجه ايمان و اسلام است. پس از باب چونكه صد آيد نود هم پيش ماست پيامبر(ص) از نقطه انتهايي كه «فلاح» (به معناي آزادي و كمال و به تعبيري «عزت») است، سخن گفتند. بنابر اين پرواضح است كه عزت محصول اسلام است و خداوند متعال در اين مورد تحدي كرده و فرموده است: «ان العزه لله جميعا هوالسميع العليم» (يونس 56) به اين معنا عزت جز در سايه ايمان به خدا و عمل به تعاليم پيامبر تحقق نمي يابد.
2- تحولات كشورهاي ياد شده تحت تاثير كدام علت يا علل مي باشد؟ هيچ ترديدي در اين نيست كه هر پديده علوم انساني- حتي در امور كاملا فردي- بدون سابقه و مقدمه نيست و امكان وقوع ندارد. تحولات در جامعه انساني به هر ميزان از دايره فردي خارج شده و طيف وسيعتري از انسانها را دربر بگيرد، از پيچيدگي بيشتري برخوردار بوده و در تحليل آن بايد سابقه و مقدمات بيشتري را مد نظر قرار داد. در ارتباط با تحولات انقلابي جهان عرب چند رخداد مهم و درس آموز وجود دارند كه بدون هيچ ترديدي در اين تحولات اثر جدي و تعيين كننده داشته اند. رخداد اول وقوع انقلاب «اسلامي» در ايران است كه منجر به غلبه مردم بر پايگاه استراتژيك غرب و از ميان برداشتن رژيمي خودكامه و مجهز به ارتشي نيرومند گرديد؛ رخداد دوم مقاومت افغان ها درمقابل ارتش سرخ شوروي در فاصله سالهاي 1357 تا 1366 بود. در اين ماجرا مردمي با حداقل امكانات بر يك ابرقدرت بي رحم غلبه كردند؛ رخداد سوم مقاومت لبنان در فاصله سالهاي 1361- زمان اشغال لبنان- تا 1385- جنگ 33روزه- و غلبه بر قدرت افسانه اي هوايي، دريايي و زميني رژيم صهيونيستي بود؛ رخداد چهارم مقاومت حوثي هاي يمن در فاصله سالهاي، 1382 تا 1388 عليه ائتلاف ضد اسلامي رژيم هاي يمن، عربستان، اردن و آمريكا بود. در اين دوران حوثي ها با حداقل امكانات، شش بار با نظاميان ائتلاف مزبور درگير شدند و در پايان بر سه استان صعده، عمران و حجه و 53 پايگاه نظامي رژيم سعودي در شمال يمن مسلط گرديدند و رخداد پنجم غلبه مردم عراق بر 300 هزار نيروي نظامي و امنيتي آمريكايي در فاصله سالهاي 18 تا 98 بود كه با هدف تسخير طولاني مدت به عراق آمده بودند. مردم عراق در شرايط اشغال كشورشان و عليرغم وجود اختلافات مذهبي و قبيله اي توانستند دولت دلخواه و دمكراتيك خود را به وجود آورند و قانون اساسي مناسب خويش را - عليرغم مخالفت اشغالگران - به تصويب برسانند.
در واقع اين پنج تحول عمده چند نكته را به اثبات رساند: اسلام و رهبري اسلامي مي تواند مهمترين عامل «برانگيختگي» و «همبستگي» باشد، اسلام مي تواند نظامي پاسخگو و كارآمد را به وجود بياورد و در برابر مخالفت ها مقاومت كند و جبهه غرب قابل عبور است و غلبه بر آن دشوار نيست. اين ها بصورت آئينه اي فرا روي مردم در خاورميانه و آفريقا وجود دارد و از اين رو رهبر معظم انقلاب، سيدحسن نصرالله، محمود احمدي نژاد و اسماعيل هنيه محبوب ترين شخصيت ها در نزد مردم اين دو منطقه هستند. متاسفانه بعضي از تحليلگران بدون توجه به اين واقعيات و با تناقض گويي مدعي اند اين رخدادها بطور دفعي به وجود آمده و صرفا از طريق اينترنت هدايت و رهبري شده اند!
3- آيا به آنچه در حال رخ دادن است مي توان واژه «انقلاب» اطلاق كرد؟
آنچه در تعريف واژه انقلاب مي آيد «وقوع دگرگوني اساسي و سريع در ساختارها، هنجارها و ارزش هاي حاكم» است در اين ميان بعضي آن را الزاما توام با خشونت و خونريزي دانسته و بعضي هم خشونت را شرط اساسي ندانسته اند. آنچه تاكنون در كشورهاي عربي اتفاق افتاده اگرچه هنوز با «دگرگوني اساسي» فاصله دارد و اگر كسي بخواهد با نگاه به اين دستاوردها صحبت كند خواهد گفت انقلابي رخ نداده است ولي اين نگاه درستي به تحولات ياد شده نيست چرا كه در اين كشورها ماجرا تازه شروع شده و مردم ميدان را ترك نكرده اند. آنچه در چشم انداز ماجرا وجود دارد وقوع «تحول اساسي» در رژيم هاي ياد شده مي باشد. اين تحول اساسي چيست و چگونه واقع مي شود. بعنوان مثال اگر در مصر، رژيم فعلي - كه رياستي است - برود و رژيمي پارلماني - مجلس محور - روي كار بيايد و از سوي ديگر انتخابات واقعا آزاد برگزار شود، تحول اساسي به معناي انقلاب در ساختار نظام سياسي مصر اتفاق افتاده چرا كه ژريمي خودكامه رفته و رژيمي مردم محور روي كار آمده است. چنين رژيمي از نظر هويت نيز دگرگون خواهد شد چرا كه انتخابات آزاد قطعا به پيروزي قاطع اسلام گراها منجر مي شود و اسلام در محور و كانون قانون گذاري و اجرا قرار مي گيرد. خب تا اينجا- بعنوان مثال- در مصر چه اتفاقي افتاده است؛ رأس نظام سياسي بركنار شده و شوراي عالي نظامي- هرچند منصوب رئيس جمهور معزول است- هيئتي از قضات و حقوقدان ها به رهبري «طارق البشري» تعيين كرده تا پيش نويس قانون اساسي جديد مصر را بر مبناي تغيير ساختار و انتقال قدرت از رئيس جمهور به مجلس را انجام دهد در همان حال اين شورا اعلام كرده است كه قطعا تا ماه سپتامبر- شهريور آينده- انتخابات آزاد را- كه چاره اي جز آن نخواهد داشت- برگزار مي كند. با اين وصف چشم انداز مصر قطعا تحول اساسي است- كه البته مصري ها بايد مراقب توطئه ها هم باشند- اما اين تحول در يك بستر زماني شش ماه تا يك سال اتفاق خواهد افتاد پس بايد به آمريكايي ها و اسرائيلي ها حق داد كه مي گويند در مصر جديد جايگاهي براي ما وجود ندارد. روزنامه عكاظ چند روز پيش فاش كرد حسني مبارك يك روز پس از آنكه آمريكايي ها به او گفته بودند چاره اي جز كنار رفتن او وجود ندارد در مكالمه تلفني با امير امارات- كه به او پيشنهاد سفر و اقامت در امارات را داده بود- با عصبانيت گفت: «آمريكايي ها احمق هستند و نمي دانند كه اگر من كناره گيري كنم چه اتفاقي در مصر و در خاورميانه مي افتد.»
4- رژيم ايالات متحده هيچ كنترلي بر تحولات جهان عرب ندارد اين در حالي است كه گاهي وانمود مي كند كه سوار كار است ولي اظهارنظرهاي ضد و نقيض مقامات اين كشور نشان مي دهد آمريكايي ها هرچند وقوع اين تحولات را پيش بيني مي كردند- كه پيش بيني آن كار آساني بود- ولي قادر نبودند برنامه اي براي مهار و يا منحرف كردن آن تنظيم نمايند. در شرايط كنوني هرچند آمريكايي ها روي تحولات اين دو منطقه متمركز شده اند ولي برنامه مشخصي هم ندارند و نمي توانند هم داشته باشند چرا كه اين انقلاب ها ماهيت ضد غربي دارند و از اين رو به تناسب تحولات موضع مي گيرند. يك گزارش قطعي بيانگر آن است كه در روز سوم تظاهرات مردم در مصر- هشتم بهمن ماه- حسني مبارك از آمريكا چهل وهشت ساعت فرصت مي خواهد تا با كشتار وسيع به تظاهرات مردم خاتمه دهد و آمريكايي ها اين اجازه را مي دهند اما پس از چهل و هشت ساعت و به شهادت رساندن بيش از 300 نفر كه جسد بعضي از آنها در حاشيه نيل پيدا شد، شعله هاي خشم مردم برافروخته تر شد و آمريكايي ها كانال را عوض كرده و روي جايگزيني عمر سليمان تاكيد كرده و خواستار گفت وگو شدند. به نظر مي آيد كه آمريكا در شرايط فعلي دنبال كند كردن حركت و خريد زمان باشد كه البته اين نيز محقق نمي شود.
ترديدي در اين نيست كه انقلاب هاي جهان عرب اسلامي است و به نتيجه مطلوب خود كه تحول بنيادين در ساختارها و مناسبات داخلي و بين المللي اين رژيم هاست، مي رسد.
سعدالله زارعي

 



ها آرتص : براي انحراف افكار عمومي به ايجاد آشوب در ايران نياز داشتيم

يك روزنامه صهيونيستي آمريكا را مقصر سقوط ديكتاتور هاي كشورهاي عربي منطقه دانست و از آن خواست با استفاده از شبكه هاي اجتماعي اينترنتي براي براندازي نظام ايران در اين كشور آشوب ايجاد كند.
روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» در گزارشي از انقلاب هاي مردم منطقه عليه حاكمان وابسته خود به غرب، تاكيد كرد كه سقوط متحدان آمريكا به دليل عملكرد واشنگتن است.
اين روزنامه دولت آمريكا را مسئول سقوط ديكتاتورهاي تونس و مصر و به احتمال بسيار ليبي، بحرين و يمن دانست و تصريح كرد: آمريكا مستقيم و غير مستقيم در ايجاد اين خطر [براي متحدان خود] با خالي كردن پشت متحدان خود در مصر و بحرين و ليبي و تونس سهيم است.
«اوري شاويت» تحليلگر سياسي روزنامه هاآرتص در ادامه به ايران اشاره كرد و نوشت: برخلاف اينكه انقلاب هاي عربي تاكنون موفق شده است برخي ديكتاتورهاي منطقه را سرنگون كند (چيزي كه براي حتي افراد خوش بين هم قابل پيش بيني نبود) ولي در اين ميان خطري هست كه كسي آن را احساس نمي كند.
شاويت با بيان اينكه خطر از جانب افزايش قدرت ايران به دليل انقلاب هاي منطقه است، تصريح كرد كه ايران با اين انقلاب ها قدرت بزرگ خاورميانه مي شود.
هاآرتص خواستار ايجاد آشوب در ايران شد و افزود: آمريكا در پيدايش اين خطر مقصر است زيرا حمايت خود را از سران مصر و تونس برداشت، بنابراين شايسته است كه واشنگتن با استفاده از توييتر و فيس بوك ميدان التحرير مصر را به ميدان هاي ايران ببرد تا نظام ايران و احمدي نژاد را ساقط كند.
هاآرتص در ادامه بيم و نگراني شديد خود را از روي كار آمدن جريان اسلامي در كشورهاي مختلف خاورميانه آشكار كرد و مدعي شد: نيروهاي اسلامي و عثماني [اسلامگرايان تركيه]به جاي انقلاب هايي كه انجام شده نقشه منطقه را ترسيم خواهند كرد بنابراين انقلاب 2011 سرنوشت انقلاب 1789 فرانسه را پيدا خواهد كرد كه ناپلئون آن را ربود و به زنجيره اي از جنگ هاي خونين تبديل كرد.
اين روزنامه اسرائيلي، صراحتا هراس خود را از افزايش قدرت ايران و مسلمانان نشان داد و نوشت: تحت شعار «دموكراسي» جريان شيعي تلاش مي كند كه بخش بزرگي از خليج فارس را پوشش دهد و تحت شعار آزادي، جريان اسلامي تلاش مي كند بر جهان عرب تسلط پيدا كند.

 



سواركار (گفت و شنود)

گفت: جين شارپ، يكي از طراحان فتنه 88 گفته است طرح ما نقص نداشت ولي عوامل داخل ايران ناشي بودند و باعث شكست شدند.
گفتم: ولي سران فتنه كه ادعا مي كنند ما شكست نخورده ايم.
گفت: اي عوام! من كاري ندارم كه آنها چي خورده اند! حرف اين است كه فرمانده آمريكايي آنها مي گويد؛ اگر سران فتنه و عوامل حزب مشاركت و سازمان مجاهدين عرضه داشتند و طرح ما را دقيقا مطالعه مي كردند، فتنه شكست نمي خورد.
گفتم: اين حيوونكي ها كه از چند سال پيش به آمريكا و هلند و انگليس و دوبي رفته و زير نظر جرج سوروس و جين شارپ و مايكل لدين و اليزابت چني آموزش ديده بودند.
گفت: مديران بيروني خيط كاشته اند مي خواهند بي عرضگي و ناشي گري سران و عوامل داخلي فتنه را متهم كنند.
گفتم: يكي از خان ها كه نوكرش از روي اسب افتاده بود او را صدا كرد و گفت؛ به من نگاه كن تا ياد بگيري چطوري بايد سوار اسب شد و خودش جفت زد كه روي زين بپرد ولي از آن طرف به زمين افتاد و در حالي كه از درد ناله مي كرد و كمرش را مي ماليد، گفت؛ احمق! تو اينطوري سوار اسب مي شوي!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤سخنان نخبگان جهان اسلام چه شيعه و چه سني از مصري، عراقي و لبناني و فلسطيني گرفته تا پاكستاني و تاجيك و در حضور رهبر فرزانه انقلاب و تجليل آن ها از مقام معظم رهبري جاي مباهات دارد. لعنت خدا و نفرين رسول او بر سران فتنه كه اين چنين در حق رهبري جفا روا داشتند اما اين كلام خداست كه عزت از آن خدا و رسول و مومنين است ولكن منافقين نمي فهمند.
سعيدي
¤امام(ره) در سال 42 وعده پيروزي انقلاب اسلامي را دادند و در سال 57 اين وعده به وقوع پيوست. امام پس از پيروزي انقلاب گفتند كه ما انقلاب اسلامي را به دنيا صادر خواهيم كرد، اين وعده نيز در سال 89 به طور كامل به وقوع پيوست.
علي زاده-كرمان
¤عوامل فتنه چه آنان كه شمشير را از رو بسته اند و چه خواص ساكت و بي بصيرت همگي پيروي از هوي و هوس مي كنند ما منتظر محاكمه سران فتنه هستيم.
عمار-خرم آباد
¤ حكايت برخي از خواص ساكت حكايت ثعلبه انصاري است كه زكات نداد و به تدريج از پيغمبر(ص) فاصله گرفت تا سرانجام به نفاق پيوست.
كنون ات كه امكان گفتار است
بگو اي برادر به لطف و خوشي
كه فردا چو پيك اجل در رسيد
به حكم ضرورت زبان دركشيد
يك شهروند-خرم آباد
¤شبكه هاي ماهواره اي ضد انقلاب اين روزها ادعا مي كنند كه 500 چريك حزب الله لبنان براي سركوب كردن آشوب ها به تهران آمده اند! مي خواستم بگويم كه اين ها چقدر احمق هستند كه نمي دانند ايران 15 ميليون بسيجي آموزش ديده دارد و به راحتي مي توانند از انقلاب اسلامي خود حفاظت بكنند. ضمن اين كه كينه ضد انقلاب از حزب الله لبنان بيش از هر چيز نشانه صهيونيستي بودن فتنه است.
يك هم وطن
¤سقوط حكومت هاي وابسته به باندهاي قدرت و ثروت نامشروع بين المللي امري طبيعي است چرا كه اساسا اين باندها ضد مردم بوجود آمده و در جهت مخالفت با منافع ملت ها عمل مي كنند بنابراين هرچه ظلم بيشتري بكنند زودتر سقوط خواهند كرد.
ايراني
¤تيتر برخي از روزنامه ها مبني بر عمل به قانون بي شباهت به عملكرد آن دزدي نيست كه دزدي مي كند و در حال فرار همصدا با جمعيت فرياد مي زند و مي گويد، آهاي دزد را بگيريد. فتنه گران بي قانوني مي كنند بعد صحبت از قانون گرايي مي كنند.
تقوي-تهران
¤از مسئولان ايران خودرو تقاضا مي كنم كه براي بخش خدمات پس از فروش خود تدابيري بينديشند. چون هيچ گونه خدماتي در اين بخش با توجه به وظايفي كه برعهده دارند ارائه نمي شود. خودرويي از ايران خودرو به مبلغ 5/17 ميليون تومان خريداري كرده ام. اما از روز اول با مشكلات عديده اي رو به رو شده ام با هركدام از شماره تلفن هاي گويا هم تماس مي گيرم كسي جوابگو نيست.
رضا رجبيان-قم
¤مي خواستم از رئيس جمهور محترم و دست اندركاران هدفمند كردن يارانه ها از صميم قلب تشكر و قدرداني كنم و خسته نباشيد بگويم. خداوند ان شاءالله اجر اين عمل بسيار ارزشمند را به آنها عطا كند.
عين الله فراهاني-اراك
¤از دولت خدمتگزار مي خواهم زيرساختهاي لازم و جذابيتهاي زيادي را براي سرمايه گذاري داخلي و خارجي در خراسان جنوبي ايجاد كنند و اجراي پروژه هاي شهرها را تسريع نمايند تا برخي از مشكلات مردم منطقه مرتفع شود.
2773---0913
¤از سرپرست محترم سازمان اوقاف تقاضامندم تا به فكر قشر ضعيف خادمين امامزاده ها باشند. با توجه به اينكه بيشترين پاداش ادارات اوقاف در اعياد و ديگر مناسبتها از درآمد بقاع تامين مي شود چرا خادمين از اين موهبت و يا حتي اضافه كار محرومند.
يك خادم دردمند
¤مسئولين شركت گاز خميني شهر در اصفهان درخصوص تفكيك كنتور گاز منازل شهروندان سخت گيري هاي بي مورد مي كنند و با اين سوءمديريت خود اسباب نارضايتي مردم را فراهم كرده اند. لطفا بنويسيد رسيدگي شود.
9005---0913
¤از كارگردان و نويسنده سريال ارزشمند ارمغان تاريكي كه هر شب از شبكه سوم سيما پخش مي شود تشكر ويژه دارم چرا كه اين سريال خيلي خوب ماهيت كثيف منافقين را به نسل جديد مي شناساند و حقايق پشت پرده نفاق را رو مي كند.
مقدم
¤در نمايشگاه صنعت گردشگري كه برگزار شده بعضي از غرفه هاي خارجي اقدام به چاپ و توزيع بروشورهايي كرده اند كه متاسفانه عكس هاي مبتذل در آنها ديده مي شود.
8755---0912
¤ در يكي از پاساژهاي خيابان افسريه كه مركز فروش جواهرات است در اين هواي سرد برخي كسبه به قدري پاساژ را گرم كرده بودند كه براي خنك كردن پاساژ كولر گازي روشن كرده بودند! مي خواستم بگويم كه واقعا چقدر كار اين ها وارونه است و ديگر اينكه پول اين مصرف انرژي را حتما با كشيدن روي قيمت جواهرات از مردم خواهند گرفت كه طبعا حرام است.
رستمي
يارانه هاي مرحله اول و دوم فقط براي سرپرست خانواده واريز شده و هرچه تلاش و پيگيري كردم تا به حال نتيجه اي حاصل نشده است با وجودي كه خانواده چهار نفري هستيم از مسئولين وزارت رفاه درخواست حل مشكل يادشده را دارم.
علي اكبر از تهران
¤ از آقاي رويانيان درخواست مي شود طرح بيمه رانندگان آژانس را پيگيري كنند. هنوز از رانندگان 20% كميسيون دريافت مي شود.
2143---0935
¤ همسرم كارگر پيماني شهرداري شهرستان گنبد است. پيمانكار مربوطه حقوق كارگران را با دو ماه تأخير پرداخت مي كند. به مسئولين شهرداري اعتراض كرديم با جسارت مي گويند وقتي پول يارانه به شما تعلق مي گيرد حقوق براي چه مي خواهيد! آيا يك مسئول بايد اعتراض به حق مردم را اين گونه با بي ادبي پاسخ بدهد.
م-ن
پاسخ روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي
در پاسخ به مطلب مندرج تحت عنوان «عدم صدور كارت بيمه مكمل درمان» مورخ 16/9/89 به آگاهي مي رساند: «با توجه به صدور دستور اداري در خصوص بيمه تكميلي مستمري بگيران، همه بازنشستگان و مستمري بگيران اين صندوق از تاريخ 1/7/89 مي توانند با مراجعه به كانون هاي بازنشستگي شهرستان مربوطه از مزاياي بيمه تكميلي درمان استفاده نمايند.»
¤ در تاريخ 21/11/89 با قطار تندرو پرديس از تهران عازم مشهد شدم. اين قطار با دو ساعت تأخير مسافرين را به مقصد رسانيد. در ضمن سيستم گرمايي آن اعتدال نداشت يا خيلي داغ و يا به شدت سرد مي شد. اعتراض هم كرديم كسي جوابگو نبود.
علي آبادي
¤ وقتي خانمي با وضع زننده بيرون مي آيد و يا فردي با نامحرم دست مي دهد و يا ديگري روسري را از سرش برمي دارد عده اي مي گويند سخت نگيريد فعلاً جوان هستند بعدها متوجه اشتباه خود مي شوند اگر قرار است با اجراء اسلام اينگونه برخورد داشته باشيم همان بهتر كه اسلام را چند سال تعطيل بكنيم تا خيال همه راحت بشود حداقل كسي اعتراض نمي كند.
3419- 0935
¤شك نكنيد كه در روابط ايران و انگليس آن كه ضرر مي كند ايران است و آني كه نفع مي برد انگليس است. انگليس مي خواهد اين رابطه ناعادلانه و يك سويه ادامه داشته باشد و ما ايراني ها اگر بخواهيم جلوي آن بايستيم يك ياعلي بايد بگوييم و يك اراده جدي از خودمان نشان بدهيم.
يك هم وطن
¤ با وجود تخصيص اعتبار مالي از مركز، شهرداري منطقه 3 تهران از پرداخت مطالبات پيمانكاران سر باز مي زند. لطفاً مطلب را براي پي گيري از مسئولين بالاتر چاپ كنيد.
3223-0936
¤ براساس نامه شماره 71/40492 تاريخ 29/3/89 وزارت راه و ترابري به معاون حقوقي امور مجلس و هماهنگي استانهاي وزارت راه نصب جي پي اس روي كاميونها الزامي نيست و اقدام راهنمايي و رانندگي وجاهت قانوني ندارد ولي متأسفانه راهنمايي و رانندگي از چهار هزار تا بيست و پنج هزار تومان جريمه مي كند. از فرماندهان ناجا درخواست حل مشكل يادشده را داريم.
جمعي از كاميونداران
¤ متاسفانه به رغم وعده هاي متعدد وزير آموزش و پرورش مبني بر اين كه كليه مطالبات فرهنگيان پرداخت خواهد شد، ولي حق التدريسي هاي تعدادي از شهرستان هاي استان همدان 5/3 ماه است كه هنوز حقوقي دريافت نكرده اند.
يك فرهنگي- همدان
¤ از آقاي رويانيان به عنوان مسئول كميته سوخت تقاضا داريم كه در اين نرم افزار كارت سوخت طرحي را بريزند كه افراد بتوانند اگر ماشين شان را معامله كردند سوختي هم كه روي كارت سوخت شان است به كارت جديدشان منتقل كنند.
نيري
¤ فقدان استاد جعفر محتشمي راد نويسنده تواناي مجله كيهان ورزشي را به خانواده آن عزيز و همچنين خانواده بزرگ كيهان ورزشي تسليت عرض مي نمايم.
غلامرضا محمدرضايي- ميان كوه
¤ مي خواستم خطاب به آقاي شمقدري بگويم كه شما به خاطر تجليل از افرادي مثل كيميايي بايد از تمامي خانواده شهدا كه براي پايداري اين نظام خون خود را تقديم كرده اند حلاليت بخواهيد.
يك خانم هم وطن
¤ در شرايطي كه مردم براي گذران زندگي روزمره شان سختي و مشقت را تحمل مي كنند روا نيست كه دست اندركاران فدراسيون فوتبال با قرارداد بيش از شش ميليون دلار با يك اجنبي اين چنين به مردم لطمه مالي و رواني وارد كنند.
رجبعلي زاده
¤ يكي از نكاتي كه اين روزها بسيار نگران كننده شده است تبليغات وسيع و فريبنده و رنگارنگ برخي نشريات ما به ويژه در تهران از جمله برخي روزنامه ها و نشريات مختلف خانوادگي و اجتماعي درباره اعزام متقاضيان تحصيلات عاليه به انگلستان است كه به نظر مي رسد نمي تواند اين گونه تبليغات وسيع و گسترده سازمان يافته و هدفدار نباشد.
يك شهروند- تهران
¤ براي دريافت يارانه نقدي كليه مراحل را طي نموديم ولي وقتي يارانه ها به حساب سرپرست خانوار واريز شد براي ما اقدام نشد. با پيگيري اعلام نمودند شماره حساب شما مشكل داشته است. شماره ديگري اعلام نماييد اين كار نيز صورت گرفت ولي حالا اعلام مي نمايند مرحله اول شما سوخته و چيزي به شما تعلق نمي گيرد. يعني افراد زيادي كه مثل ما هستند در مرحله اول افزايش قيمت آب و برق و گاز و... نبايد نسبت به پرداخت آن اقدام نمايند. از مسئولين امر درخواست مي شود مشكل تعدادي از هموطنان كه دچار اين مشكل شده اند به نحو مقتضي حل شود.
بهادري از خوزستان
¤ مهمانداران شركت راه آهن شرقي بنياد چند سال است كه به صورت دو روز كار و يك روز استراحت مشغول به كارند و هيچ گونه اضافه كار و حق شيفت هم ندارند. از مسئولين درخواست مي شود به اين مشكل مهمانداران رسيدگي كنند.
جمعي از پرسنل راه آهن
¤ همان طوري كه از نام شهريه ثابت برمي آيد معمولاً تا انتهاي تحصيل ميزان اين شهريه تغيير نمي كند ولي شهريه هاي متغير واحدهاي نظري و عملي امكان تغيير دارد. ولي با كمال ناباوري سه ترم دانشگاه شبانه گيلان هر ترمي هشتاد هزار تومان بود كه ترم چهارم به يكصد هزار تومان افزايش يافت با پي گيري هايي كه صورت گرفت اعلام شد طي نامه اي محرمانه؟ با امضاي دو معاون وزير علوم ابلاغ شده است؟ در صورت وجود قانون براي تغيير شهريه ثابت لطف كنند نام شهريه ثابت نيز به شهريه متغير و... تغيير يابد.
صالح دانشجوي دانشگاه گيلان شبانه
¤ تنها روزنامه اي كه براي آن وقت مي گذارم و از ابتدا تا انتهاي آن را مطالعه مي كنم روزنامه كيهان است. واقعاً مطالب نغز و پرمحتوا در تمام زمينه ها در كيهان يافت مي شود.
شعبان زاده از آمل
¤ طرح در حال اجراي هدفمند كردن يارانه ها صرف نظر از ايجاد آثار بسيار مفيد در جامعه باعث تفكر و تامل عموم اقشار جامعه در اصل و مفهوم عدالت گشته است و بديهي است اين تحول بزرگ، بي نظير و سازنده محسوب مي شود.
سليمان بلغار
¤ تا به حال دو بار براي دريافت يارانه ها ثبت نام كرده ام ولي تاكنون موفق به دريافت يارانه ها نشده ام از مسئولين امر درخواست مي شود مشكل ما را حل كنند.
محمد اوتارلو از روستاي چپقلو شهرستان رزن
¤ در دانشگاه آزاد واحد رودهن از دانشجوياني كه براي ثبت نام مراجعه مي كنند مازاد بر شهريه ثابت مبلغ 100هزار تومان تحت عنوان حق ثبت نام دريافت مي كنند براي شكايت هم دستمان به كسي نمي رسد.
سرآباداني
¤ از رئيس جمهور محترم تقاضا مي كنم كه فكري هم به حقوق هاي 300هزار توماني بكنند چرا كه تكافوي زندگي را نمي كند.
خانم مهدابي
¤ طبق يكي از اصول تامين اجتماعي (اصل 96) حقوق بازنشستگان بايد به نسبت تورم افزايش يابد سال 88 كه تورم 25% بود حقوق ما 20% افزايش يافت و امسال كه تورم 11% بود حقوق ها 6% افزايش يافتند و اين دور از انصاف است. از مسئولين امر به ويژه سازمان تامين اجتماعي درخواست مي شود اقدام لازم را به عمل آورند كه اين قدر به اين قشر عزيز فشار وارد نشود.
دزفولي از خوزستان
¤ 147 نماينده اي كه قانون اخير مربوط به ثبت اسناد را تصويب كردند مرتكب خطاي فاحشي شدند. پيشنهاد بنده اين است كه سريال كيف انگليسي را براي هوشيار شدن اين تعداد نماينده مجددا پخش كنند.
8963-0918
¤ اگر بودجه ميلياردي سازمان تربيت بدني صرف مشكلات جامعه مي شد فقير در بين مردم نداشتيم.
4061-0917
¤ در شهر ياسوج مركز استان كهكيلويه و بويراحمد قبض گاز تعداد زيادي از مشتركين، بالاي 200هزار تومان آمده است در صورتي كه اين شهرستان در منطقه سردسير و محروم كشور واقع شده و بايد اصلاح بشود.
1525-0917
¤ كارگاه شن شويي گلريز شهرستان درگز در استان خراسان رضوي سلامت زندگي مردم منطقه را به خطر انداخته است چرا سازمان محيط زيست طبق ماده 50 نسبت به موضوع بي توجهي مي كند و از خود واكنش نشان نمي دهد.
9418-0915
¤ اگر مسئولين كشور در برخورد با سران فتنه و عوامل اصلي اغتشاشات همچنان قصد مماشات دارند و تعرض به جان و مال مردم ادامه پيدا مي كند دست كم فكري براي جايگزيني سطل هاي زباله فلزي به جاي پلاستيكي بكنند تا خسارت كمتري به بيت المال وارد شود. اين يك كار كه از آنها برمي آيد.
9732-0912
¤ مستمري ماهيانه 14هزار توماني كه بهزيستي براي هزينه دانشجويي بنده مي پردازد جواب هزينه اياب و ذهاب را نمي دهد از مسئولين امر تقاضاي مساعدت بيشتر دارم.
4865-0911
¤ به كتابداران كتابخانه هاي عمومي كشور سفارش شده كه در بازرسي ها صحبتي از مشكلات حقوقي كاركنان به ميان نيايد پس گرفتاري هاي خود را به كجا و چه كسي بگوييم تا به هيچ يك از مسئولين بر نخورد و مشكلي به وجود نيايد.
5801-0911
¤ دو سال است كه در نوبت گازسوز كردن اتومبيل خود در شركت سايپا نمايندگي بهارستان اصفهان منتظر هستم. اخيرا تماس گرفته اند و مي گويند به دليل هدفمندي يارانه ها براي گازسوز كردن خودروها اقدامي انجام نمي دهند. عرض بنده اين است كه مسئولين اين شركت چرا به هر بهانه اي از مسئوليت شانه خالي مي كنند و به حق و حقوق مشتريان خود توجه ندارند.
9005-0913
¤ جمهوري اسلامي به اين آساني به دست نيامده است كه به اين راحتي هم از دست برود. عصاره 14 قرن است با سران فتنه به شدت بايد برخورد شود و سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن.
حسينعلي كرمي
2409-0912
¤ نامه آقاي شجوني شجاعانه و صادقانه و حرف دل خيلي ها نسبت به آقاي هاشمي بود.
8911-0912
¤ از مطالعه يادداشت روز اخير آقاي شريعتمداري با عنوان شكر بي آشغال وجود ندارد واقعا بهره برديم. تطبيق سران فتنه به آشغال هاي شكر تطبيق بجا و هنرمندانه اي است و تشكر مي كنيم.
5035-0917
¤ از حوادث و رويدادهايي كه در اين چند روز در داخل كشور اتفاق افتاده بايد تحليل عميق و همه جانبه ارائه بشود شناختي كه از كيهان داريم اين توقع را در ما ايجاد كرده است كه دست به كار شود و مردم را از مسائل پشت پرده فتنه جديد آگاه كند.
اصالت منش
¤ مسئولان وزارت علوم و خانواده هاي متعهد كشورمان را متذكر مي شوم كه به اعزام جوانان طالب تحصيلات عاليه به انگلستان توجه ويژه اي داشته باشند چرا كه دولت اهريمني انگليس تمامي توطئه هاي درازمدت خود را متوجه اين گونه از دانشجويان مي كند. به ويژه آن دسته از دانشجوياني كه به نحوي ارتباط با اداره كشور داشته باشند.
يك هم وطن
¤ با قطار شركت پرديس كه قطار تندرو محسوب مي شود از مشهد به تهران آمدم. از ما پول بليت درجه يك به مبلغ 25هزار تومان گرفتند اما سوار واگن درجه دو كردند و خيلي اذيت شديم.
خانم علي آبادي- تهران
¤ از كاركنان سازمان تامين اجتماعي هستم و مي خواستم عنوان كنم كه از سال 87 تاكنون افزايش حقوق نداشته ايم كه هيچ بلكه مزايا شامل بهره وري، كارانه و بن ما را كاهش داده اند.
ميرزايي- شهر ري
¤تا كي بايد چند نفر مفسد با حمايت بيگانگان پيروزي هاي بزرگ ملت را به كامشان تلخ كنند و مسئولين قوه قضاييه فقط نظاره گر صحنه باشند. آنها نمي بينند چه بر سر اعتبار و اقتدار كشور و ملت مي آيد.
چالدنگ
¤ آيا دادگاه ويژه روحانيت اين قدرت را ندارد كه دو نفر روحاني از سران فتنه را دستگير و محاكمه بكند. تا كي بايد مردم از كوتاهي هاي مسئولين غصه بخورند و اين افراد فاسد نيز شرارت كنند.
نظري
¤سران فتنه حيا كنند و بيش از اين عذاب خدا را براي خودشان نخرند. تا كي مي خواهند براي بيگانگان مزدوري كنند و در جهت خواسته آمريكا و اسراييل قدم بردارند.
مهدي زاده
¤اينجانب به شما نمايندگان مجلس به خاطر اقامه شكرتان به جهت سقوط فرعون مصر درود مي فرستم و درحرم ثامن الحجج حضرت علي بن موسي الرضا(ع) به طور اختصاصي نايب الزياره و دعاگوي شما هستم.
نظري نيا نماينده معلمان ايثارگر خراسان رضوي
¤ قرن 21 قرن بيداري مسلمين، قرن شكوفايي اسلام و انديشه هاي امام راحل(ره) و قرن سرنگوني تمام زورمداران كفر جهاني به سركردگي شيطان بزرگ و قرن ظهور مهدي صاحب الزمان(عج) است كه با عدالت در سراسر گيتي حكمفرما خواهدكرد. انشاءا...
يوسف خاني
¤ در برنامه ديروز، امروز و فردا، كه آقاي محسن رضايي مهمان برنامه بود در هنگام بحث راجع به احتمال لشكركشي آمريكا و ناتو به صحراي سينا براي حمايت از صهيونيست ها از نقشه اي استفاده شد كه به جاي «فلسطين اشغالي» نام «اسرائيل» روي آن نوشته شده بود. چرا دقت نمي كنند.
5412-0936
¤ شوراي اسلامي شهر جلفا در آذربايجان شرقي از دارندگان گذرنامه كه قصد خروج از كشور را دارند مبلغ 1500 تومان دريافت مي كند. مي خواستم سؤال كنم آيا اجازه چنين كاري را دارند يا خير؟
4323-0914
¤ مدت يكسال از ثبت نام بنده در صندوق مهر رضا در شهرستان انديمشك مي گذرد. هنوز يك ريال وام نداده اند. پول خودمان را هم كه مي خواهيم پس بگيريم نمي دهند. چرا؟
5607---0937

¤ با توجه به راه اندازي خط 4متروي پيروزي- آزادي، يك درخواست از شهرداري دارم و آن اين كه لطف كنند پله برقي ايستگاه نبرد در خيابان پيروزي را راه بيندازند. دو مرتبه كه بالا و پايين رفتم واقعا بريدم. خدا به داد مسافران سالخورده برسد.
محمدي
¤ پل عابر پياده خيابان خواجه نصير حدفاصل ميدان سپاه و تقاطع شريعتي به دليل اين كه فاقد پله برقي است خيلي كم مورد استفاده قرارمي گيرد ولي اگر مجهز به نقاله بالابر بشود با توجه به اينكه چند مدرسه در اطراف وجود دارد مورد استفاده قرار خواهدگرفت. از مسئولين شهرداري منطقه7 در اين مورد تقاضاي مساعدت داريم.
از ساكنين محل
¤ بانك تجارت به كليه كارمندان خود مبلغ 900 هزارتومان عيدي داده ولي به بنده به خاطر اين كه چند روز قبل بازنشسته شده ام فقط 318 هزار تومان عيدي دادند. چرا چنين اجحافي در حق بازنشسته ها مي شود.
اقبالي
¤ برخي از اتوبوس هاي ريالي تهران هم كثيف هستند و هم معطلي زيادي دارند. ازطرف ديگر رانندگان آنها با مردم بدرفتاري مي كنند. اين عوامل موجب شده كه مسافرين رضايت نداشته باشند. اميدوارم ازسوي مسئولين امر به اين موارد توجه شود.
8229---0912
¤ بيش از دوماه است ثبت نام آزمون سراسري سازمان سنجش به علت هماهنگ نبودن با وزارت آموزش و پرورش و عدم دسترسي به سوابق تحصيلي سالهاي 89 تا 84 به تعويق افتاده است. طبق وعده سازمان سنجش قرار شد در تاريخ 25/11/89 مجددا ثبت نام آزمون سراسري 1390 انجام شود حالا بيش از سيصدهزارنفر بايد چوب بي توجهي مسئولان را بخورند. با يك عذرخواهي آيا مي توان از زير بار مسئوليت فرار كرد. شوربختانه تلفن اين سازمان 88452803 دائم مشغول است.
رستمي

 



همسر شهيد شهرياري: آمانو حاضر نشد ترور دانشمندان هسته اي را محكوم كند

سرويس سياسي-
در حالي كه همسر شهيد دكتر شهرياري در نامه اي به مديركل آژانس خواسته بود كه وي ضمن محكوم كردن ترور دانشمندان از هيچ گونه تلاشي براي جلوگيري از چنين اتفاقاتي دريغ نورزد، آمانو در پاسخ به اين نامه تنها با خانواده دكتر شهرياري ابراز همدردي كرد.
متن كامل نامه سركار خانم قاسمي كه 11 فوريه (22 بهمن) در اختيار مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار گرفت به اين شرح است:
جناب آقاي آمانو، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي
كاربرد سلاح هاي هسته اي در موطن شما هيروشيما و ناگازاكي و قرباني كردن هزاران ژاپني بي گناه پديده زشتي است كه در قرن بيستم رقم خورد و هرگز مردم جهان نبايد آن را فراموش كنند.
پديده زشت ديگري كه در قرن حاضر شاهد آن هستيم، ترور دانشمندان كه ميراث علم و دانش بشريت هستند، مي باشد.
با توجه به رسالت سنگين آژانس در گسترش استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي و جلوگيري از سلاح هاي هسته اي كه كشورم همواره به طور جدي و با صداقت حمايت كرده است. از جناب عالي انتظار مي رود ضمن محكوميت اين جنايت هولناك از هيچ گونه تلاشي براي جلوگيري از تكرار آن در سراسر جهان دريغ نورزيد.
با آرزوي توفيق جناب عالي و اعضاي محترم آژانس براي حصول اهداف عالي اتم براي صلح و شرافت انساني.
همسر شهيد شهرياري
استاد فيزيك هسته اي
يوكيا آمانو، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي ديروز در پاسخ به اين نامه ضمن خودداري از محكوم كردن ترور دانشمندان هسته اي كه با برنامه ريزي و حمايت سرويس هاي جاسوسي آمريكا و رژيم صهيونيستي انجام مي شوند، تنها به ابراز همدردي با خانواده شهيد دكتر شهرياري بسنده كرد.
متن پاسخ مديركل آژانس به شرح زير است:
سركار خانم قاسمي (شهرياري)
من از مطلع شدن خبر مرگ همسر شما متاسف شدم و مايلم هم دردي خود را به شما و خانواده تان ابراز دارم.
به عنوان مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي شما را مطئمن مي سازم كه من كاملا متعهد به جلوگيري از اشاعه سلاح هاي هسته اي و توسعه انرژي هسته اي براي صلح، سلامت و خوشبختي در سراسر جهان مي باشم.
ارادتمند شما
يوكيا آمانو

 



مديرمسئول كيهان در همايش سراسري جوانان حزب موتلفه اسلامي:
اسرائيل در 25 بهمن قصد داشت زغال حاصل از مهره هاي سوخته را هم مصرف كند

اسرائيل به قول «زئيف شف» در حركت كاريكاتوري 25 بهمن تلاش مي كرد زغال باقيمانده از مهره هاي سوخته خود را هم مصرف كند كه باز هم به اعتراف خودشان شكست رسواي ديگري را تجربه كردند.
به گزارش خبرگزاري هاي ايسناوفارس، حسين شريعتمداري در اجلاس روساي واحد جوانان سراسر كشور حزب موتلفه اسلامي با اشاره به انقلاب هاي اخير در كشورهاي اسلامي اظهار كرد: امام خميني(ره) در زمان مبارزات عليه رژيم شاهنشاهي اعتقاد داشتند ابتدا بايد حاكميت ايران در اختيار مسلمانان قرار گرفته و حكومت اسلامي مستقر شود و در مرحله دوم حاكميت اسلام در ساير كشورهاي اسلامي شكل بگيرد و سپس در انتظار حكومت جهاني حضرت صاحب الزمان ارواحنا له الفدا بود.
وي افزود: در آن زمان كمتر كسي باور مي كرد كه به اين زودي آرمان امام خميني(ره) تحقق يابد، اما امروز شاهد موج فراگير و پرشتاب انقلاب اسلامي در جهان اسلام هستيم.
وي ادامه داد: انقلاب مردم مصر، تونس، ليبي، يمن، اردن و ساير كشورهاي منطقه 3 ويژگي اسلامي، ضدآمريكايي و ضد اسرائيلي را در خود دارد و اين ويژگي ها برگرفته از شناسنامه انقلاب اسلامي در ايران است كه اين روزها در خاورميانه و آفريقاي اسلامي وزيدن گرفته است.
مدير مسئول كيهان با اشاره به ماجراي 25 بهمن گفت؛ حركت كور 25 بهمن اگرچه بستر فتنه 88 بود ولي برخلاف آنچه تصور مي شود، ادامه آن نبود. چرا كه فتنه 88 به اعتراف مديران بيروني و عوامل داخلي آن، مرده است. وي افزود؛ ماجراي 25 بهمن پاسخ سران و عوامل فتنه به يك نياز فوري و اورژانسي آمريكا و اسرائيل بود و با اين هدف طراحي شده بود كه اين حركت كاريكاتوري با بهره گيري از رسانه هاي غربي در حد يك تظاهرات واقعي بزرگنمايي شود و به مردم مسلمان مصر و تونس و يمن و ليبي اينگونه القاء شود كه انقلاب اسلامي در ايران هم با مخالفت مردمي روبروست و نمي تواند الگوي شما باشد! اسرائيل به قول زئيف شف، در حركت كاريكاتوري 25 بهمن تلاش مي كرد كه از زغال مهره هاي سوخته خود نيز بهره برداري كند كه باز هم به اعتراف خودشان شكست رسواي ديگري را تجربه كردند.
شريعتمداري گفت؛ دشمن در پي آن است كه اسلام ناب محمدي(ص) يعني اسلام ظلم ستيز را از كرسي حاكميت پايين بكشد و اگر در اين حركت موفق نبود -كه طي 32 سال گذشته ناكام مانده است- اسلام آمريكايي كه جريان موازي با اسلام ناب است و همه ظواهر اسلام را دارد ولي ظلم ستيز نيست را جايگزين آن كند و در اين ميدان، ولي فقيه و اصل ولايت فقيه را بزرگترين سد و مانع پيش روي خود مي بيند.
مدير مسئول كيهان تأكيد كرد، جنگ نرم با نظام سلطه را ما با پيروزي انقلاب اسلامي آغاز كرده ايم و دشمن در تمامي طول سال هاي گذشته و مخصوصاً دو دهه اخير حالت پدافندي داشته است. وي افزود؛ به قول هفته نامه آلماني اشپيگل، اگر به قول خانم كلينتون، آمريكا در جنگ نرم موفق بوده است، چرا 22 بهمن با آن حضور گسترده مردم شكل مي گيرد و چرا مسلمانان در خاورميانه، انقلاب اسلامي را الگوي خود مي دانند؟
شريعتمداري با اشاره به مواضع اشخاص در برابر فتنه اظهار كرد: برخي افراد با فتنه گران همراهي و همگامي داشتند و برخي نيز با آن ها مرزبندي كردند، حزب مؤتلفه اسلامي از ابتدا به صورت آشكار در مقابل فتنه گران بود و مواضع روشني داشت.
مدير مسئول روزنامه كيهان در پاسخ به سؤالي در خصوص محاكمه سران فتنه گفت: قبل از محاكمه قضايي سران فتنه لازم بود آن ها در افكار عمومي محاكمه شوند كه امروز اين محاكمه صورت پذيرفته و هر روز پرده ديگري از چهره اسرائيلي- آمريكايي سران فتنه كنار رفته و در حال حاضر زمان محكوميت آن ها در دستگاه قضايي فرا رسيده است.
شريعتمداري درباره نقش موسوي خوييني ها در جريان فتنه تصريح كرد: موسوي خوييني ها سعي كرد نقش سايه را در جريانات اخير بازي كند و امتحان بدي پس داد، وي جزو عوامل اصلي فتنه است.
وي در پايان در خصوص شهيد ژاله گفت: كار دشمنان شهيد دزدي است، دشمنان كه مي گويند شهيد ژاله با ما بوده در ابتداي شهادت ايشان در شبكه هاي تلويزيون خود از آن شهيد عزيز با عنوان خانم ژاله صانعي ياد مي كردند و در حالي وي را وابسته به خود قلمداد مي كردند كه اساساً نمي دانستند ايشان خانم بوده يا آقا؟! و نمي دانستند شهيد ژاله دختر است و يا پسر چگونه است كه اين شهيد متعلق به آنهاست ولي جنسيت او را نمي دانستند.

 



شارپ: نسخه ما حرف نداشت اپوزيسيون ايران ناشي بود (خبر ويژه)

يكي از طراحان كودتاي مخملي در سازمان سيا به جاي اعتراف به شكست طراحي هاي اين سازمان عليه جمهوري اسلامي ايران ادعا كرد كه اپوزيسيون تفكر و عملي استراتژيك نداشته است.
اظهارات جين شارپ در حالي است كه گروهك هاي ضد انقلاب و دست اندركاران فتنه سبز با اطاعت كامل صرفاً راهبرد ديكته شده از سوي سرويس هاي جاسوسي سيا و ام آي6 و تئوريسين هايي چون شارپ، جرج سوروس، ريچارد روروتي، جان كين، مايكل لدين و... را در پيش گرفته بودند.
شارپ در مصاحبه با تلويزيون دولتي انگليس هر چند ادعا كرد با سازمان سيا همكاري ندارد اما گفت: در ايران به نظر مي رسيد كه جنبش سبز و مخالفان خيلي چيزها را بلد بودند اما نشانه اي از اينكه مبارزه بدون خشونت را عميقاً فهميده باشند به چشم نمي خورد. شايد آنها به اندازه كافي برنامه ريزي نكرده بودند.
وي همچنين گفته است: اگر مخالفان در ايران مبارزه بدون خشونت را عميقاً مطالعه نكرده اند و حكومت را با دقت بررسي نكرده اند كه بفهمند چرا اينگونه عمل مي كند و اگر نمي دانند كه چطور بايد تفكر و عملي استراتژيك داشته باشند، نتيجه اين مي شود كه اغلب براي يكي دو تا راهپيمايي برنامه ريزي مي كنند و فكر مي كنند سقف حكومت به شكلي معجزه آميز فرو مي ريزد. اينگونه موفق نخواهند شد. ما دانش استراتژيك لازم را در جزوه اي گنجانده ايم كه راهنمايي است جهت برنامه ريزي استراتژيك. مخالفان گاه فكر مي كنند همه چيز را بلدند و به همين خاطر لاجرم شكست مي خورند چون به اندازه كافي آگاه نيستند.
اين اظهارات در حالي است كه عناصر اصلي سازمان اغتشاش و آشوب 88، ماه هاي متمادي با سرويس هاي سيا و موساد و ام آي6 در ارتباط بودند و كارورزي هاي لازم را چه قبل از راه اندازي آشوب و چه بعد از آن سپري كرده اند.
آنها در عرصه ميداني نيز تمام راهبردها و تاكتيك هاي ديكته شده را در پيش گرفتند كه القاي پيشاپيش تقلب در انتخابات، تشكيل كميته صيانت از آرا، متوسل شدن به نمادها و سمبل هاي فريبنده، گردآوري رنگين كماني از مخالفان حول محور نفي، تن ندادن به قانون و تلاش براي انسداد مكانيزم هاي حقوقي حل اختلاف، ايجاد آشوب خياباني، ترور و كشته سازي، و حمله به اركان قانون اساسي از آن جمله است.
نكته جالب، اقدام تبليغاتي BBC- به عنوان بازوي تبليغاتي سرويس جاسوسي MI6 انگليس- در خدمت مستقيم سازمان CIA و ترويج راهكارهاي عملياتي توصيه شده از سوي كساني نظير جين شارپ است. بي بي سي هر چند ادعا كرد شارپ آدم فقيري است كه در محله اي كارگرنشين در بوستون زندگي مي كند! اما در عين حال اذعان كرد كه وي به بسياري از كشورهاي مخالف آمريكا براي راه اندازي تنش و اغتشاش سفر كرده است.
نه بي بي سي و نه شارپ توضيح نداده اند كه اگر حقيقتاً دنبال مردم سالاري هستند چرا در ماجراي آشوب هاي اجتماعي- اقتصادي گسترده چند ماه پيش در كشورهاي اروپايي (انگليس، آلمان، فرانسه و ايتاليا) كه با سركوب شديد معترضان همراه بود، مطلقاً سكوت كردند و نسخه هاي «رهاسازي خويشتن» را براي مردم اروپا ارائه نكردند؟



 



گيتس: كدام ديوانه اي ما را به جنگ افغانستان و عراق كشاند؟! (خبر ويژه)

وزير دفاع آمريكا تلويحاً مقامات اين كشور طي 10 ساله گذشته را دچار بيماري مغزي توصيف كرد.
رابرت گيتس كه از دولت بوش تا به امروز در مسند وزارت دفاع قرار دارد، ضمن يك سخنراني در دانشكده افسري آمريكا گفت: اگر كسي در آينده وزير دفاع آمريكا شود و به كاخ سفيد و رئيس جمهور پيشنهاد كند كه تعداد فراواني نيروي نظامي به آسيا، خاورميانه و يا آفريقا گسيل كند، بايد سلامت مغز وي مورد آزمايش قرار گيرد.
رئيس اسبق سازمان سيا اين را هم گفته است كه «ايالات متحده نبايد بعد از اين درگير جنگ هايي مانند جنگ افغانستان و عراق شود. ما نبايد درس هاي سختي را كه از اين دو جنگ ياد گرفتيم، فراموش كنيم.
تحليل گران بسياري در آمريكا و غرب براين نكته اتفاق نظر دارند كه قشون كشي آمريكا به افغانستان و عراق، جز فرو بردن ابهت و قدرت اين كشور در باتلاقي بزرگتر از باتلاق ويتنام و فراهم كردن فرصت براي اقتدار بيشتر ايران، نتيجه ديگري به همراه نداشته است.

 



ايران دست موساد را در حمله رايانه اي استاكس نت خوانده بود (خبر ويژه)

كارشناسان مي گفتند ويروس استاكس نت مي تواند فرايند غني سازي اورانيوم در ايران را براي 2 سال به تعويق اندازد اما گزارش هاي منتشره اين اميد اسرائيل را بر باد داد.
اين مطلب را نيردفوري كارشناس و تحليل گر صهيونيست در گفت وگو با شبكه 2 تلويزيون اسرائيل اعلام كرد. مجري كانال تلويزيون اسرائيل درباره ويروس رايانه اي استاكس نت گفت: غرب و اسرائيل گمان مي بردند ويروس استاكس نت فعاليت هاي هسته اي ايران را براي مدت ها به تعويق مي اندازد در حالي كه اطلاعات بدست آمده خط بطلاني بر اين گمانه زني بود و نشان مي دهد نيروگاه نطنز با سلامت كار مي كند.
مجري كانال 2تلويزيون رژيم صهيونيستي خاطر نشان كرد: ايراني ها، سيستم هاي جديدي را جايگزين سيستم هاي آلوده به ويروس استاكس نت كردند.
به گزارش العالم «نيردفوري» كارشناس صهيونيست در گفتگو با كانال 2 تلويزيون رژيم صهيونيستي گفت: بعد از حمله ويروس استاكس نت به سيستم هاي رايانه اي برنامه هسته اي ايران، اغلب كارشناسان بر اين باور بودند كه اين ويروس فرآيند غني سازي اورانيوم را به مدت دو سال به تعويق مي اندازد. اما يك مركز پژوهشي با منتشر كردن گزارشي مفصل درخصوص وضعيت نيروگاههاي هسته اي ايران پس از آلوده شدن به ويروس رايانه اي استاكس نت، اميدهاي ما را بر باد داد. اين گزارش حاكي از آن بود كه ايراني ها دستگاه هاي سانتريفيوژ جديدي را جايگزين دستگاه هاي آلوده به ويروس كردند و فرايند غني سازي اورانيوم عملا دست خوش تغيير نشده است.
وي با بيان اينكه «اين گزارش اسرائيل و غرب را بشدت نگران كرد»، افزود: مسئله ديگري كه نگراني اسرائيل و غرب را دو چندان كرد، اين بود كه ايراني ها از تاكتيك هاي ما براي توقف برنامه هسته اي خود مطلع شدند.
دفوري گفت: آژانس بين المللي انرژي اتمي در سايت هاي هسته اي ايران دوربين هايي را نصب كرده است و تصاويري از تلاش هاي بي وقفه كاركنان سايت هاي هسته اي را براي سرعت بخشيدن به روند برنامه صلح آميز هسته اي نشان مي دهند و گويا ايراني ها براي جبران وقفه ايجاد شده در برنامه هسته اي بطور شبانه روزي فعاليت مي كنند.
يك شركت مطرح در زمينه امنيت اينترنت در تازه ترين تحقيق خود درباره ويروس استاكس نت اعلام كرده است كه به دليل عدم اتصال تاسيسات نطنز به اينترنت اين ويروس قادر نبوده است بطور مستقيم وارد آن شود.
روزنامه «نيويورك تايمز» مي نويسد: شركت امنيتي «سيمانتك» در گزارش سالانه خود تاكيد كرده است كه حمله مستقيمي به نطنز وجود نداشته است.
يكي از مديران اين شركت گفته است: اين احتمال وجود دارد كه يك مركز سري مانند نطنز مستقيماً به اينترنت متصل نباشد، بنابراين يك مهاجم ممكن است سعي كند سازمان هاي صنعتي را آلوده كند كه احتمالا با نطنز تبادل اطلاعات دارند.

 



جروزالم پست: انقلاب هاي خاورميانه از ايران سرچشمه مي گيرد (خبر ويژه)

يك روزنامه صهيونيستي نوشت: ريشه اعتراضات و ناآرامي هاي خاورميانه در ايران است و چاره آن هم در چرخش توجهات به سمت همين كشور است.
جروزالم پست با اشاره به برخي تحليل ها كه رژيم صهيونيستي را به خاطر نپذيرفتن مذاكره و صلح با فلسطيني ها مقصر رويدادهاي انقلابي اخير در منطقه معرفي مي كنند، نوشت: اين تحليلگران غافل از اين هستند كه اوضاع طوفاني ميدان التحرير قاهره، قابل تسري به ميدان مناره در رام الله نيز هست. شرايط اضطراري جاري از ايران برمي خيزد. ايران يك ويروس واگير است كه كل منطقه و نه تنها اسرائيل را دربر مي گيرد و مشتعل مي سازد. ايران فعالانه به دنبال صدور اسلام راديكال به مصر، اردن، لبنان، يمن، سومالي، بحرين، عراق و عربستان است. ايران دنبال نابودي رژيم هاي طرفدار غرب است و از حماس و حزب الله حمايت مي كند.
اين روزنامه افزود: اين كار فقط از عهده ايران ساخته است كه اسرائيل را تبديل به ديو خطرناكي براي وحشت غرب نسبت به خاورميانه در حال دگرگوني كند و مقامات غربي را بترساند.

 



روايت آلماني از خفّت ديپلماسي برلين در برابر ايران (خبر ويژه)

سفر وزير خارجه آلمان به ايران براي آزادي 2 خبرنگار دستگير شده، سياست خارجي برلين را نزد حاكمان ايران به خواري كشاند.
روزنامه تاگس سايتونگ به ماجراي آزادي دو خبرنگار آلماني پرداخت كه در ايران بازداشت شده بودند و در جريان سفر گيدو وستروله وزير خارجه آلمان به تهران آزاد شدند. اين روزنامه نوشت سفر وستروله نقض تحريم عليه ايران بود. دو خبرنگار نشريه بيلد زونتاگ در تلاش براي مصاحبه با پسر يك متهم محكوم به اعدام (سكينه آشتياني) بازداشت شدند. آنها بدون مجوز مطبوعاتي وارد ايران شده و در تماس تلفني از مينا احدي به عنوان مترجم استفاده كرده بودند. از ديد ايران تعيين كننده است كه احدي عضو دفتر سياسي حزب كمونيست كارگري است كه در پي سرنگوني انقلاب جمهوري اسلامي است و در اين كشور به عنوان سازماني تروريستي محسوب مي شود. صرف نظر از اين نكته، در آلمان نيز اين حزب به عنوان گروهي افراطي زير نظر سازمان اطلاعات داخلي آلمان است. از اين گذشته احدي در بين ايرانيان در تبعيد و اعضاي جنبش دموكراسي خواه ايران شخصيتي مشكوك دارد. زيرا او تا حد زيادي مسئول است كه يك گردهمايي موسسه هاينريش بول در سال 2000 با جنجال پايان يافت. اين ماجرا به زندان طولاني چندين شركت كننده منجر شد. زندانيان سابق- براي نمونه اكبر گنجي- مينا احدي را متهم كردند با علم به عاقبت اين ماجرا اين اقدام را كرده تا خود را مطرح كند.
اين روزنامه اضافه مي كند: اكنون كه 2 روزنامه نگار آلماني آزاد هستند مي توان گفت اين مسافرت تركيبي بود از حماقت و بي مسئوليتي. آنها بايد مي دانستند كه اقدامي چون سفر بدون رواديد معتبر مطبوعاتي بهانه به دست مقام هاي ايراني خواهد داد. و فعاليت زني را كه سازمانش در ايران به تروريسم شناخته مي شود به عنوان مترجم در آن سوي تلفن آوردن نهايت ناسنجيدگي است. آنها با اقدام ناشي از مسئوليت نشناسي خود ماهها سياست داخلي آلمان را فلج كردند و درست در روزي كه قرار بود مخالفان جمهوري اسلامي به خيابان بيايند، سياست خارجي آلمان را نزد حاكمان ايران به خواري واداشتند.

 



با اين رگبار بيانيه و منشورك آب بر سر اپوزيسيون گرفتيد! (خبر ويژه)

گرگيجه كامل بر سازمان رسانه اي و سياسي فتنه مستولي شده است. اين سرگيجه ناشي از عيارسنجي 25 بهمن و اول اسفند باعث شد تا شوراي شبح مانندي موسوم به شوراي هماهنگي راه سبز در كمتر از 10 روز 4 بيانيه صادر كند! گروه نقابدار مذكور شماري از اصلاح طلبان فراري را شامل مي شود، همچنين نوشته متناقضي را تحت عنوان «منشور» منتشر كردند كه باعث اعتراض هاي جدي در اردوگاه ضدانقلاب شد.
يكي از همكاران فراري نشريات زنجيره اي درباره حركت هاي ساده انگارانه شوراي اشباح نوشت: «كار مهم غافلگير كردن است. براي غافلگير كردن حاكميت نمي توان اعلام كرد كه فلان روز فلان جا تجمع مي كنيم، وقتي مخالفان در گروه هاي پر تعداد نمي آيند، كشاندن عده اي محدود به خيابان از طريق شبكه هاي مجازي آيا به تله انداختن آنها نيست؟». نيك آهنگ كوثر همچنين اشاره منافقانه اصلاح طلبان به نام اسلام و امام را باعث تفرقه در اردوگاه اپوزيسيون خوانده است.
سايت بالاترين نيز به قلم يكي از اعضاي اپوزيسيون (مصطفي صابر ) شوراي هماهنگي سبز را متهم به خدمتگزاري براي حاكميت كرد و نوشت: كساني كه خود را شوراي هماهنگي سبز مي نامند همين ابتداي كار ركورد احمق حساب كردن مردم و مخالفان را شكستند. اينكه چهار تا بيانيه بدهي و از مخالفان بخواهي شعار ياحسين ميرحسين، يامهدي شيخ مهدي سر بدهند، يعني دعوت به شعار مذهبي و كند كردن ماهيت ضداسلامي جريان سبز. آيا اينها ستون پنجم جمهوري اسلامي در مقابل صف سرنگوني نيستند. آنها آن قدر مخالفان را احمق فرض كرده اند كه انتظار دارند هدايت اپوزيسيون را هم به دست بگيرند. ركورد را در واقع اينجا شكسته اند.
نويسنده وبلاگ گامي به جلو نيز در تحليل خود تصريح مي كند: شوراي هماهنگي دستخوش سردرگمي است. موسوي و كروبي درخواست تجمعي براي 25 بهمن كردند. پس از آن، همين شورا خواستار تجمع در اول اسفند شد و پس از آن منشوري را منتشر كردند. بايد ديد اپوزيسيون سبز در اين ماجراها چه به دست آورد و حاكميت چه به دست آورد؟ حاكميت اقدام به حصر موسوي و كروبي كرد، اصولگرايان ناراضي را واداشت تا 25 بهمن را محكوم كنند و حتي نمايندگان اصلاح طلب مجلس را نيز به رفتاري مشابه واداشت. به اين ترتيب حاكميت توانست يك گام به پيش بردارد و نه تنها موسوي و كروبي را به بدترين شكل ممكن زنداني كند، بلكه جو سنگيني را نيز حاكم كند. به اين ترتيب، برنده 25 بهمن و اول اسفند حاكميت بوده است.
برخي همكاران بالاترين معتقدند كه ماجراي اعتراض و تجمع به عنوان يك امر دستمالي شده، تبديل به يك مضحكه شده است همچنان كه يكي از آنها نوشت: شيوه نوين مبارزه را از ما بياموزيد! هر هفته يك اعتراضي نموده و سپس به صرف چاي، قليان و يا كاپوچينو مشغول مي شويم 6روز بعدي را به استراحت پرداخته و چنانچه كسي كشته شده بود اظهار تاسف كرده لينكي در بالاترين گذاشته و لينك هاي مربوطه در فيس بوك را لايك كرده، به صرف چاي و شيريني و تنقلات ادامه داده تا هفته بعدي. يادمان نرود كه يادآور شويم چنانچه كروبي و موسوي را دستگير كردند ايران را قيامت خواهيم كرد اما خواهشاً اگه دستگيرشون كردن صداشو در نيارين. داريم تجديدقوا مي كنيم براي بعد.
كاربر ديگري هم نوشته است:آخه مگه كارناوال اجرا مي كنيم كه فراخوان بديم و تلفات روي دستمون بمونه و روز از نو روزي از نو؟ يا طرح ندين يا طرحي بدين كه باعث هرز رفتنمون نشه.
محسن سازگارا هم در شانصدمين پيام ويدئويي خود گفته كه «هفته اي يك اعتراض، پيشنهاد ماست اما هر كس بخواد مي تونه هر روز به خيابون بره». اما نويسنده خودنويس (با اسم مستعار) معتقد است اين فراخوان ها يك مشكل بزرگ دارد و آن كنترل با دقت شبكه مجازي از سوي حاكميت است كه بهتر از ما خودشو آماده مي كند. حاكميت بسيار ماهرانه در برابر شبكه مجازي عمل كرده و تاكتيك هايي را به كار برده كه خارج از قيل و قال هاي مجازي ما موفق هم بوده است.
خاطر نشان مي شود نوشته هاي پرحجمي نيز در فضاي مجازي و در شبكه هاي گوناگون ضدانقلاب منتشر شده مبني بر اينكه اشاره شوراي كذايي بر اجراي قانون اساسي ارتباط نيم بند جريان هاي اپوزيسيون را نيز از هم مي گسلد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14