(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 8 اسفند 1389- شماره 19874

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله مصباح يزدي:
كسي كه زماني از دست امام (ره) حكم گرفت امروز براي براندازي نظام از اسرائيل كمك مي گيرد
صالحي با اشاره به ترفند جديد آمريكا:
هدف قطع روابط سنگال با ايران انحراف افكار عمومي از موج بيداري در منطقه است
پيام تسليت رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت داماد حضرت امام(ره)
محمود بروجردي داماد حضرت امام(ره) دار فاني را وداع گفت
با صدور پيامي احمدي نژاد درگذشت داماد امام خميني(ره) را تسليت گفت
اعتراف روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز قدرت ايران با انقلاب هاي منطقه رو به افزايش است
حضور رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب در منزل مرحوم بروجردي
پاسخ پاپ به نامه احمدي نژاد صلح حاصل تلاش افراد خوش نيت است
ورود اولين كاروان راهيان نور به مناطق عملياتي جنوب
معاون نيروي هوايي ارتش خبر داد ساخت جديدترين جنگنده بومي كشور در آينده اي نزديك
سفير ليبي در تهران : معمر قذافي بايد از قدرت كنار برود
با احداث بزرگترين پل خرپايي كشورلرستان و چهارمحال بختياري با هم پيوند خوردند
ماهي زينتي را از مراكز مورد تاييد تهيه كنيد
در سالروز تشريف فرمايي به شهر قم حرم حضرت معصومه(س) امروز گلباران مي شود
درگذشت بازيگر توانمند گيلاني
اخبار ادبي و هنري
شوراي سياستگذاري رسانه هاي اصولگراي استان قزوين: حمايت از فتنه همراهي با ضد انقلاب است
آغاز به كار چهارمين جشنواره منطقه اي مطبوعات خليج فارس در اهواز
جانشين سازمان بسيج مستضعفين كشور: حضور ميليوني مردم نقشه هاي سران فتنه را باطل كرد



آيت الله مصباح يزدي:
كسي كه زماني از دست امام (ره) حكم گرفت امروز براي براندازي نظام از اسرائيل كمك مي گيرد

عضو خبرگان رهبري گفت وقتي انحراف برخي صحابي پيامبر را مطالعه كنيم، از حال كسي كه زماني از دست امام(ره) حكم گرفت و امروز براي براندازي نظام از اسرائيل كمك مي گيرد، تعجب نخواهيم كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر آيت الله مصباح يزدي، رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، با اشاره به تأكيدهاي مقام معظم رهبري بر كسب بصيرت گفت: پس از به خلافت رسيدن اميرالمؤمنين عليه السلام مشكلات فراواني پيش روي ايشان قرار داشت از جمله اينكه «طلحه» و «زبير» دو تن از كساني كه سابقه زيادي در اسلام داشتند، به همراه عايشه كه همسر پيامبر بود، در مقابل علي عليه السلام ايستادند.
وي با بيان اينكه در آن زمان مردم به مقام عصمت توجه نداشتند و نزد مردم، طلحه و زبير با علي عليه السلام تفاوت زيادي نداشتند، گفت: چه بسا اگر ما نيز آنجا بوديم، در حمايت از علي عليه السلام به جنگ نمي پرداختيم.
آيت الله مصباح يزدي ادامه داد: حتي در جنگ جمل بسياري از كساني كه در ركاب علي عليه السلام جنگيدند، نه به خاطر اعتقاد به درستي راه وي، بلكه به خاطر بيعتي بود كه با او بسته بودند.
وي با اشاره به سخنان حضرت علي عليه السلام كه كارهاي خود را از روي بصيرت كامل ديني عنوان مي كنند، گفت: ايشان پس از صبر و تأمل بسيار، تنها راه چاره را جنگ با آنان دانستند و غير از آن را خروج از دين اسلام معرفي كردند.
وي با اشاره به اينكه بصيرت داراي مراتب است، اظهار داشت: مرتبه اي از آن بصيرت مخصوص معصوم است.
عضو خبرگان رهبري با اشاره به بصيرت براي مردم عادي گفت: مردم اگر اين بصيرت را داشته باشند كه بدانند بايد از امام معصوم عليه السلام تبعيت كنند و در زمان غيبت به اشبه افراد به امام معصوم يعني ولي فقيه رجوع كنند، قطعاً در فتنه ها گرفتار نخواهند شد، هر چند اين مرتبه از بصيرت براي مسئولان نظام، كافي نيست.
وي با تأكيد بر لزوم شكرگزاري از خداوند به خاطر نعمت رهبري حضرت آيت الله خامنه اي كه بهترين گزينه براي جانشيني امام عصر عج الله تعالي فرجه الشريف است، اظهار داشت: اين كه بفهميم از چه كسي بايد پيروي كنيم، خود بصيرت است. اما تاكيد مقام معظم رهبري بر بصيرت افزايي يعني هر كسي بايد براي افزايش بصيرت خود تلاش كند.
آيت الله مصباح يزدي هوشمندي خدادادي، شناخت دين و كسب تقوا را از مؤلفه هاي بصيرت ديني برشمرد و گفت: استعداد و هوش امري خدادادي است، اما تقوا و آگاهي ديني كسبي است و انسان بايد براي به دست آوردن آنها تلاش كند.
وي با بيان اينكه براي شناخت مصاديق، مطالعه تاريخ اسلام و به ويژه شناخت وقايع صدر اسلام مؤثر است، اظهار داشت: وقتي انحراف كساني را كه همراه با پيامبر صلي الله عليه و آله بوده و از بزرگان مسلمانان به شمار مي رفتند مطالعه كنيم، از حال كسي كه زماني از دست امام(ره) حكم مسئوليت دريافت كرده و امروز براي براندازي نظام از اسرائيل كمك مي گيرد، تعجب نخواهيم كرد.
آيت الله مصباح يزدي ادامه داد: برخي از افراد به قدري ثروت اندوخته اند كه نسل هاي بعدي آنها نيز بي نياز از مال خواهند بود، اما باز به دنبال جمع كردن ثروت و كسب پست و مقام بيشترند.
وي با اشاره به اينكه خطر انحراف براي همگان وجود دارد، گفت: حب دنيا بزرگ ترين آفت بصيرت است و براي رهايي از انحراف بايد تقواي الهي داشت.

 



صالحي با اشاره به ترفند جديد آمريكا:
هدف قطع روابط سنگال با ايران انحراف افكار عمومي از موج بيداري در منطقه است

وزير امور خارجه كشورمان قطع رابطه يكجانبه كشور سنگال با ايران را تحت فشارهاي ديگران و در راستاي تلاش غرب براي انحراف افكار عمومي منطقه از حركت بيداري اسلامي دانست.
دكتر علي اكبر صالحي با اشاره به استقبال رسانه هاي بيگانه از قطع روابط سنگال با ايران، گفت: ما هم از اين اقدام سنگال بسيار متعجب شديم چرا كه وقتي اين كشور دست به اين اقدام زد، هيئت اقتصادي كشورمان تا ساعت 24 همان روز با نخست وزير اين كشور مشغول مذاكره بود.
وي افزود: به هيچ وجه بحثي در مورد قطع رابطه وجود نداشت، سفير آنها هم به كشور بازگشت و مسئولان سنگالي نيز رسما با صدور بيانيه اي اعلام كرده بودند كه ما ديگر با ايران مشكلي نداريم و سوءتفاهمات برطرف شده است.
وزير امور خارجه تصريح كرد: به نظر مي رسد با توجه به تحولاتي كه در منطقه رخ داده، غرب نگراني زيادي داشته و قصد دارد فضايي ايجاد كند كه تا حدي توجهات را از حركت هاي مردمي منطقه و بيداري اسلامي به سوي ديگري متوجه كند.
صالحي در گفت وگو با فارس با بيان اينكه غرب در اين مسير از همه عوامل خود استفاده خواهد كرد افزود: ما از مسئولان سنگالي تعجب مي كنيم، مسئولان وقتي وعده اي مي دهند، آن وعده مهم است لذا اگر آن مسئول نخواهد به وعده خود عمل كند، اعتبار خود را از دست خواهد داد.
وي خاطرنشان كرد: سنگال همراه با صدور بيانيه، سفير خود را نيز به تهران فرستاده بود و هم اكنون سفير اين كشور 2 ماه بود كه در ايران حضور داشت، اما وقتي ناگهان چنين اتفاقي رخ مي دهد، اين مسئله براي ما جاي سؤال دارد.
وزير امور خارجه تاكيد كرد: به نظر بنده فشارهاي ديگران باعث شده است كه سنگالي ها چنين كاري را انجام دهند.
صالحي با بيان اينكه ايران روابط خود را با سنگال قطع نكرده است، اظهار داشت: ما مقداري در اين زمينه فكر خواهيم كرد چرا كه شايد اين اقدام سنگال شتاب زده بوده باشد، لذا تامل و صبر خواهيم كرد تا بلكه آنها نسبت به تصميم خود بيشتر فكر كرده و مشخص شود كه چنين تصميمي را بر چه مبنايي گرفته و چرا چنين تصميمي اتخاذ كرده اند.
گفتني است؛ وزارت امور خارجه كشورمان نيز با صدور بيانيه اي در واكنش به بيانيه قطع رابطه ديپلماتيك سنگال با ايران، اين اقدام را فاقد توجيه و دليل منطقي خواند و اعلام كرد: به نظر مي رسد اين اقدام تحت تاثير عوامل ديگري صورت گرفته است.
سناريوي ايران هراسي!
در همين حال، يك عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي، اقدام سنگال در قطع رابطه سياسي يكطرفه با جمهوري اسلامي ايران را ناشي از تلقينات غرب و آمريكا در بحث ايران هراسي ارزيابي كرد.
حجت الاسلام حسن سبحاني نيا با بيان اينكه بحث قطع رابطه سنگال با ايران يك سناريو و برنامه از قبل طراحي شده است ادامه داد: اين اقدام در راستاي برنامه ايران هراسي آمريكاست كه مي خواهد در مراكز مختلف با وارد كردن فشار به جمهوري اسلامي ايران از عناصر و ساختارهاي سياسي آن كشورها در برابر ايران استفاده كند.
وي با اشاره به اينكه سنگال يك عضو فعال سازمان كنفرانس اسلامي است و مقامات دو كشور سفرهاي متعددي به دو كشور داشته اند، خاطرنشان كرد: هر دو كشور يكسري كارهاي علمي و دانشگاهي در سطح تعليم و تربيت و امور بهداشتي و كشاورزي داشته اند و ايران داراي اعتبار خوبي در سنگال مي باشد.
به گزارش ايسنا، به گفته سبحاني نيا نفوذ و حضور ايران در غرب آفريقا، آمريكا را دچار وحشت كرده و اين بار پس از يك كشور ديگر آفريقايي سنگال را براي قطع رابطه ايران ترغيب كرده است.

 



پيام تسليت رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت داماد حضرت امام(ره)

رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي درگذشت داماد گرامي حضرت امام خميني(ره) را تسليت گفتند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي درگذشت داماد گرامي حضرت امام خميني(ره) مرحوم آقاي محمود بروجردي را تسليت گفتند.
متن پيام به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
با تاسف فراوان اطلاع يافتيم كه داماد گرامي حضرت امام خميني، جناب آقاي محمود بروجردي رحمه الله عليهما پس از دوران بيماري جانكاه و طولاني، دار فاني را وداع گفته اند.
درگذشت اين شخصيت فرزانه و محترم را به همسر فاضل و مكرم و آقازادگان معزز ايشان و به بيت شريف امام بزرگوار تسليت مي گويم و رحمت و غفران الهي را براي ايشان مسألت مي كنم.
سيدعلي خامنه اي
7 اسفند ماه 1389

 



محمود بروجردي داماد حضرت امام(ره) دار فاني را وداع گفت

محمود بروجردي داماد امام خميني(ره) صبح روز شنبه به ديار باقي شتافت.
دكتر بروجردي همسر زهرا مصطفوي دختر حضرت امام خميني(ره) بود.
درپي درگذشت داماد بنيانگذار جمهوري اسلامي، دفتر امام خميني(س) در اطلاعيه اي ضمن تسليت با اعلام زمان و مكان برنامه تشييع و خاكسپاري، از عموم مردم دعوت كرد در اين مراسم شركت كنند.
متن اطلاعيه به شرح ذيل است:
انا لله و انا اليه راجعون
با نهايت تأثر و اندوه، ارتحال داماد بزرگوار حضرت امام خميني(سلام الله عليه)، آقاي دكتر محمود بروجردي رابه اطلاع ملت شريف و قدرشناس ايران و دوستداران و پيروان امام راحل(س) مي رسانيم.
آوازه نام نيك و سلامت نفس و ملازمت طولاني با امام خميني و مراتب فضل و ادب و دانش و خدمات ارزنده علمي و فرهنگي از مرحوم دكتر محمود بروجردي، كه افتخار فرزندي مرحوم حجت الاسلام والمسلمين حاج ميرزا محمدحسين بروجردي را دارا بود، چهره اي نام آشنا براي تمامي اهل فرهنگ و ادب كشورمان ساخته است.
مرحوم دكتر بروجردي همچون ديگر اعضاي خاندان شريف امام، در تمام سال هاي سخت مبارزه و تبعيد امام، با صبوري و گشاده رويي مثال زدني خويش، كاروان پيشگامان نهضت امام را همراهي كرده است.
دفتر امام خميني(س) ضمن عرض تسليت به همسر مكرمه ايشان سركار خانم دكتر زهرا مصطفوي و فرزندان مكرم ايشان خصوصاً جناب حجت الاسلام والمسلمين، حاج شيخ مسيح بروجردي و ساير منسوبين، از عموم طبقات مردم شريف و خصوصاً علما و فرهيختگان جامعه براي حضور در مراسم بزرگداشت مرحوم دكتر بروجردي دعوت مي نمايد.
تجليل از اين چهره خدوم علمي و فرهنگي كشور در حقيقت بزرگداشت نام و ياد رهبر كبير انقلاب اسلامي است.
مراسم تشييع در ساعت 30:9 صبح يكشنبه (8/12/89) از مقابل حسينيه جماران آغاز و سپس مراسم تدفين در حرم مطهر حضرت امام(س) برگزار خواهد شد.
مجلس يادبود نيز روز دوشنبه 9/12/89 از ساعت 14 تا 30:15 بعدازظهر در مسجد الجواد در ميدان هفت تير برگزار خواهد شد.

 



با صدور پيامي احمدي نژاد درگذشت داماد امام خميني(ره) را تسليت گفت

رئيس جمهور در پيامي درگذشت داماد مكرم بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني(ره) را تسليت گفت.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در پيامي درگذشت داماد مكرم بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني(ره) را تسليت گفت.
متن كامل پيام محمود احمدي نژاد به شرح زير است :
بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
سركار خانم زهرا مصطفوي
درگذشت همسر گرامي تان جناب دكتر محمود بروجردي داماد مكرم بنيانگذار جمهوري اسلامي كه در تمام دوران مبارزه و تبعيد حضرت امام(ره) با صبوري و متانت پيشگامان نهضت امام را همراهي كرد و پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز منشأ خدمات علمي و فرهنگي شاياني بوده است را به حضرتعالي و فرزندان گرامي، ساير بازماندگان و ملت قدرشناس ايران اسلامي تسليت و تعزيت عرض مي نمايم .
از درگاه خداوند سبحان براي آن مرحوم رحمت واسعه الهي و براي جنابعالي و بازماندگان صبر و سلامتي آرزومندم .
محمود احمدي نژاد

 



اعتراف روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز قدرت ايران با انقلاب هاي منطقه رو به افزايش است

روزنامه مهم آمريكايي با اشاره به تحولات منطقه اذعان كردند كه با انقلاب هاي خاورميانه قدرت ايران رو به افزايش گذاشته است.
در همين زمينه، روزنامه آمريكايي «لس آنجلس تايمز» در گزارشي با اشاره به تحولات خاورميانه تاكيد كرد كه تنها برنده انقلاب هاي مردمي منطقه، ايران است.
به گزارش فارس، اين روزنامه آمريكايي، اعزام دو ناوايراني به آب هاي آزاد مديترانه را كه پس از 32سال از كانال سوئز عبور كردند و در بندري در ساحل سوريه پهلو گرفتند، گواهي بر ادعاي خود برشمرد و نوشت: عبور ناوهاي ايران از كانال سوئز و پهلو گرفتن آن در آب هاي سوريه بزرگ ترين دليل بر استفاده ايران از تحولات منطقه است در حالي كه در زمان حسني مبارك ايران چنين اقدامي نكرد.
لس آنجلس تايمز نوشت: ايران بزرگ ترين برنده ناآرامي هاي خاورميانه است و اين به دليل اين است كه ايران خود را با كشورهايي كه ديكتاتورهاي خود را سرنگون كردند، همدرد نشان مي دهد.
«تغييرات زلزله وار عربي به سود ايران و به زيان عربستان سعودي است». اين عبارتي است كه روزنامه نيويورك تايمز در مقاله اي به كار برد و اذعان كرد كه تحولات منطقه، به سود ايران و به زيان متحدان آمريكاست.
بنابراين گزارش، برخلاف اينكه فريد زكريا تحليلگر هندي الاصل آمريكايي انقلاب هاي عربي را «اولين تحرك مردم در قرن 21 خواند» ولي «مايكل سلكمن» تحليلگر امور خاورميانه در روزنامه نيويورك تايمز تصريح كرد كه اين تحولات «به سود ايران و به زيان عربستان، متحد آمريكاست».
مايكل سلكمن نوشت؛ نظام هايي كه دچار زلزله شده اند همه متحد آمريكا هستند به طوري كه همه اين كشورها مانند نظام حسني مبارك و زين العابدين بن علي و علي عبدالله صالح و عبدالعزيز بوتفليقه روساي جمهوري(سابق) مصر، تونس، (كنوني) يمن و الجزاير در جنگ آمريكا عليه تروريسم داراي جنبه مشترك هستند و اين علاوه بر ارتباط و همكاري دائم حكومت هاي پادشاهي عربي با آمريكا در همه مسائل است.
در اين گزارش با بيان اينكه حتي نظاميان سودان و ليبي در دوره اخير با آمريكا همكاري كرده اند، آمده است كه دولت عمر البشير در سودان در جنگ با تروريسم با آمريكا كاملا همكاري اطلاعاتي كرد؛ معمرالقذافي رئيس جمهوري ليبي يكي از سران عربي است كه جنبش هاي اسلامي را سركوب كرد و تنها كشوري است كه برنامه هسته اي خود را تحويل آمريكا كرد؛ وضعيت براي عربستان سعودي دشوارتر است و از بيم آغاز اعتراضات مردمي طرحي به ارزش 100 ميليارد ريال سعودي آغاز شده است. رياض مي ترسد كه در كانون ناامني قرار بگيرد.
بنابراين گزارش، همه اين مسائل نشان مي دهد كه عربستان تحت فشار است و نفوذ و قدرت ايران افزايش يافته است؛ در حالي كه اين دو كشور براي افزايش نفوذ منطقه اي و حتي اسلامي در رقابت هستند.
فريد زكريا تحليلگر هندي الاصل آمريكايي نيز در واشنگتن پست نوشت، تقريبا يك دهه است كه آمريكا دريافته است كه حمايت واشنگتن از رژيم هاي ديكتاتوري سبب ايجاد گرايش هاي افراطي ديني شده است كه منطقه و آمريكا را تهديد مي كند.

 



حضور رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب در منزل مرحوم بروجردي

در پي درگذشت مرحوم بروجردي داماد ارشد امام خميني(ره)، حجت الاسلام محمدي گلپايگاني ديروز با حضور در منزل آن مرحوم، از جانب حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي درگذشت ايشان را به خانواده بروجردي تسليت گفت .
حجت الاسلام والمسلمين محمد محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري شنبه در منزل مرحوم محمود بروجردي داماد ارشد امام خميني(ره) حضور يافت و با خانواده آن مرحوم ديدار كرد .
در اين ديدار حجت الاسلام محمدي گلپايگاني ضمن ابراز همدردي با خانواده مرحوم بروجردي، درگذشت آن مرحوم را از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامي تسليت گفت.

 



پاسخ پاپ به نامه احمدي نژاد صلح حاصل تلاش افراد خوش نيت است

رهبر كاتوليك هاي جهان در پاسخ به نامه چندي پيش رئيس جمهور كشورمان ضمن تشكر فراوان از وي، تأكيد كرد كه صلح حاصل تلاش افراد خوش نيت است.
برپايه گزارش مركز خبر حوزه، مشروح پاسخ پاپ بنديكت شانزدهم رهبر كاتوليك هاي جهان به نامه محمود احمدي نژاد رياست جمهوري اسلامي ايران به شرح ذيل است:
عاليجناب محمود احمدي نژاد
رئيس جمهور اسلامي ايران
آقاي رئيس جمهور
من بدين وسيله از ابراز تهنيات صميمانه و تأملات جنابعالي كه به صورت محبت آميز توسط حجت الاسلام حاج سيدمحمدرضا ميرتاج الديني، معاون رئيس جمهوري اسلامي ايران براي اينجانب ارسال نموديد، تشكر مي نمايم.
عقيده عميق من بر اين است كه احترام به بعد معنوي انسان، شرط اجتناب ناپذير براي تكوين نظام اجتماعي عادلانه و استقرار صلح پايدار مي باشد. در حقيقت رابطه فرد با خداوند، براي كرامت و قداست بطلان ناپذير زندگي همه انسان ها اصل بنيادين محسوب مي شود.
وقتي ارتقاء كرامت انساني بصورت اصل، الهام بخش فعاليت سياسي و اجتماعي باشد، در تعقيب خير عمومي تعهد بوجود مي آورد و از اين طريق پايه هاي محكم و پايدار صلح و آرامش ميان ملل بنا مي شود.
صلح قبل از هر چيز موهبتي است از جانب خداوند كه بايد آن را در دعا جستجو كرد. اما در عين حال صلح حاصل تلاش افراد خوش نيت نيز هست. در اين چشم انداز معتقدان تمامي اديان نسبت به ايفاي نقش تعيين كننده خود و همكاري براي اقدامات مشترك، مسئوليت ويژه دارند. از اين روي گفتگو ميان اديان و فرهنگها، راه اساسي به سوي صلح است.
كاتوليك هاي ساكن در ايران و كل جهان تمام تلاش خود را در همكاري با هموطنان خويش و سهيم شدن در خير عمومي جوامعي كه در آن زندگي مي كنند صادقانه و بي تزوير بكار بسته و به صورت سازندگان صلح و آشتي عمل مي نمايند.
بااين وصف، من اميدوارم كه روابط صميمانه موجود ميان مقر مقدس و ايران همواره بيش از پيش توسعه و به همين منوال روابط ميان كليساي محلي و مقامات مدني ايران نيز گسترش يابد. علاوه بر اين من معتقدم كه ايجاد كميسيون دوجانبه مي تواند به تبادل نظر در مورد مسائل مشترك از جمله وضعيت حقوقي كليساي كاتوليك ايران، كمك نمايد.
آقاي رئيس جمهور با اين احساس، من بار ديگر فرصت را مغتنم شمرده و احترامات فائقه خويش را به جنابعالي ابراز مي دارم.
واتيكان بنديكت شانزدهم

 



ورود اولين كاروان راهيان نور به مناطق عملياتي جنوب

سرويس شهرستان ها -
اعزام كاروان هاي راهيان نور براي بازديد از مناطق عملياتي 8 سال دفاع مقدس آغاز شد.
بنابر اعلام مسئولان ستاد كاروان هاي راهيان نور، اعزام اين كاروان ها تا 15 فروردين ادامه دارد.
همچنين اعزام كاروان هاي دانشجويي راهيان نور نيز آغاز شده است.
حسين قدياني رئيس سازمان بسيج دانشجويي اعلام كرد كه 50هزار نفر تاكنون در قالب كاروان هاي دانشجويي به مناطق عملياتي اعزام شده اند و تا پايان اسفند ماه 150هزار نفر ديگر نيز اعزام مي شوند. همزمان از سراسر كشور كاروان هاي دانش آموزي نيز حركت خود را به سمت مناطق جنگي جنوب آغاز كرده اند.
پيش بيني مي شود كه صدها هزار نفر از جوانان كشورمان امسال در قالب كاروان هاي زيارتي راهيان نور از مناطق عملياتي 8 سال دفاع مقدس بازديد كنند.

 



معاون نيروي هوايي ارتش خبر داد ساخت جديدترين جنگنده بومي كشور در آينده اي نزديك

معاون تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي هوايي ارتش از شروع پروژه ساخت جديدترين جنگنده بومي كشور خبر داد.
اميرمحمدرضا كارشكي معاون تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي هوايي ارتش در گفتگو با فارس از شروع پروژه ساخت جديدترين جنگنده بومي كشور با همكاري اين نيرو و صنايع دفاعي وزارت دفاع خبر داد و گفت: مراحل آغازين اين پروژه در حال اجراست و در آينده بايد منتظر شنيدن خبرهاي خوشي در اين زمينه باشيم.
كارشكي با اشاره به تجربه ساخت جنگنده صاعقه به عنوان اولين جنگنده بومي كشور تصريح كرد: پروژه ديگري در دست اقدام است كه طي آن با ايجاد تغييرات اساسي در يك نوع هواپيماي ديگر غير از صاعقه، اين هواپيما به يك جنگنده پيشرفته تبديل خواهد شد كه اين امر نيز در مرحله مطالعات و پژوهش قرار دارد.
به گزارش فارس به دنبال دستيابي متخصصان نظامي كشور به اين فناوري پيشرفته، طراحي ساخت جنگنده صاعقه در سال 79 توسط مركز تكنولوژي و الكترونيك نيروي هوايي با كمك دانشگاه شهيد ستاري آغاز شد و اين جنگنده در تابستان سال 1383 اولين پرواز آزمايشي خود را با موفقيت انجام داد.
پس از ساخت سري بعد اين جنگنده بومي كه با انجام تحقيقات فراوان بر روي نسل اول آن با همكاري نيروي هوايي و سازمان صنايع وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح صورت گرفت، در تاريخ 29 شهريور 86 بود كه دو فروند از سري جديد جنگنده هاي صاعقه در محل پايگاه يكم شكاري مهرآباد، با حضور فرماندهان عالي رتبه ارتش، وزير دفاع و چند تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تحويل نيروي هوايي شد.
براساس اين گزارش، امروز و با همت متخصصان صنايع دفاعي كشور جنگنده بومي صاعقه در كنار انواع جنگنده هاي استراتژيك موجود در نيروي هوايي ارتش مانند اف4، اف5، اف14، سوخو24، ميگ29 و ميراژ اف1 به انجام ماموريت هاي محوله مي پردازد و با توجه به دستيابي متخصصان صنايع دفاعي كشور به فناوري پيچيده طراحي و ساخت هواپيماهاي نظامي، بايد منتظر ورود جديدترين نوع جنگنده بومي به ناوگان نيروي هوايي ارتش باشيم.

 



سفير ليبي در تهران : معمر قذافي بايد از قدرت كنار برود

سعد مجبر سفير ليبي در جمهوري اسلامي ايران با انتشار بيانيه اي از معمر قذافي خواست تا از قدرت كنار برود.
در بيانيه سفير ليبي در تهران آمده است: قذافي در صورت كناره گيري از قدرت، شجاعت و شهامت خود را به نمايش خواهد گذاشت.
وي افزوده است: مردم در مقطع كنوني مي توانند مسئوليت اداره ليبي را برعهده بگيرند.
گفتني است؛ تاكنون نمايندگان ليبي در سازمان ملل متحد، اتحاديه عرب و سفراي اين كشور در واشنگتن، پاريس، پكن، دهلي نو، رباط و پايتخت هاي ديگر با اعلام حمايت از خواسته هاي مردم ليبي، خواستار كناره گيري قذافي از قدرت شده اند.

 



با احداث بزرگترين پل خرپايي كشورلرستان و چهارمحال بختياري با هم پيوند خوردند

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
پل «چال فهره» بخش بشارت با حضور مشاور رئيس جمهور و رئيس مناطق محروم كشور و استاندار لرستان به بهره برداري رسيد.
اين پل خرپايي كه ارتباط ميان استانهاي لرستان و چهارمحال بختياري را برقرار مي كند، با حضور جليل بشارتي مشاور رئيس جمهور و رئيس مناطق محروم كشور و استاندار لرستان به بهره برداري رسيد.
اين پل داراي پنج متر و نيم عرض،81متر طول و 217 تن وزن است كه براي احداث آن بر روي رودخانه بختياري در مجموع اعتباري بالغ بر 20ميليارد ريال هزينه شده است.اين پل قابليت عبور خودروها و محموله هايي با وزن 70 تن را داراست.استاندار لرستان در مراسم افتتاح اين پل گفت: خدمت رساني به مناطق محروم از شاخص هاي اصلي دولت خدمتگزار و عدالت محور دكتر احمدي نژاد است.
به گزارش روابط عمومي استانداري لرستان پس از مراسم افتتاحيه، دكتر «حبيب الله دهمرده» به اتفاق مشاور رئيس جمهور و رئيس مناطق محروم كشور ضمن بازديد از مناطق محروم شهرستان هاي اليگودرز و دورود نسبت به حل مشكلات آنها دستوراتي را به مديران استاني و شهرستاني ابلاغ كردند.

 



ماهي زينتي را از مراكز مورد تاييد تهيه كنيد

اداره كل دامپزشكي خراسان جنوبي با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد كه با توجه به نزديك شدن به عيد نوروز و خريد ماهي قرمز تنها مرجع كنترل بهداشتي ماهيان قرمز دامپزشكي بوده و از مردم درخواست شده تا ماهي زينتي خود را از مراكز مجاز تهيه كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند به نقل از روابط عمومي دامپزشكي خراسان جنوبي، در اين اطلاعيه با توجه به اهميت نحوه نگهداري، تغذيه ماهي قرمز، رعايت مسائل بهداشتي و زيست محيطي و به منظور حفظ سلامت خانواده ها رعايت برخي نكات بهداشتي ضروري است كه تنها مرجع كنترل بهداشتي ماهيان قرمز دامپزشكي بوده و از مردم درخواست شده تا ماهي زينتي خود را از مراكز مجاز كه داراي مجوز فروش موقت ماهي هستند تهيه كنند.
دامپزشكي خراسان جنوبي تاكيد كرد: اين مراكز بايد مسقف بوده و از لوازم شستشو و ضدعفوني مناسب برخوردار شوند كه براي طول عمر بيشتر ماهي بايد از ظروف با حجم مناسب و دهان گشاد همراه با آب كلرزدايي شده استفاده و براي تغذيه ماهي نيز از غذاي آماده كه در فروشگاهها وجود دارد استفاده شود.
همچنين افرادي كه سابقه بيماري پوستي يا آلرژي دارند بايد براي دست زدن به ماهي و ظرف نگهداري ماهي از دستكش استفاده كرده و حتي الامكان ماهي را از دسترس كودكان دور نگه دارند.
اداره كل دامپزشكي خراسان جنوبي هشدار داد: ظروف نگهداري ماهي را بايد با محلول نمك طعام سه درصد و يا پرمنگنات پتاسيم و پركلرين ضدعفوني كرد.

 



در سالروز تشريف فرمايي به شهر قم حرم حضرت معصومه(س) امروز گلباران مي شود

همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم، حرم كريمه اهل بيت(ع) گلباران مي شود.
مدير حرم حضرت معصومه(س) ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با تبريك فرا رسيدن سالروز ورود كريمه اهل بيت(س) به شهر مقدس قم اظهار داشت: آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) به منظور گراميداشت روز ورود حضرت معصومه(س) به قم و ارج نهادن به شأن و منزلت ائمه اطهار(س) و فرزندان بلافصل ايشان، مراسمي را به اين مناسبت برگزار مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين محمد نظري افزود: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته و همانند سال هاي گذشته، كاروان نمادين استقبال از حضرت معصومه(س) از ميدان معصوميه(س) به طرف ميدان مطهري حركت كرده و پس از ملحق شدن ديگر ارادتمندان به آن، كاروان به سمت بيت النور، محل سكونت بانوي كرامت و در نهايت به سمت حرم حضرت معصومه(س) حركت خواهد كرد. وي خاطرنشان كرد: مردم ساوه نيز همچون سال هاي گذشته از اين شهر به قم عزيمت كرده و در اين مراسم باشكوه شركت خواهند كرد.
مدير حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: پذيرايي از استقبال كنندگان توسط ايستگاه هاي صلواتي، مديحه سرايي و گلباران بارگاه ملكوتي حرم حضرت معصومه(س) از ديگر برنامه هاي سالروز ورود كريمه اهل بيت(س) به قم است.

 



درگذشت بازيگر توانمند گيلاني

عباس اميري بازيگر سينما و تلويزيون كشورمان صبح ديروز در سانحه تصادف رانندگي در مسير رشت - فومن جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، عباس اميري كه صبح ديروز از مسير رشت به طرف فومن در حركت بود، در اثر واژگوني خودروي پيكان حامل وي و برخورد اين خودرو با يك درخت جان خود را از دست داد.
اين بازيگر توانمند گيلاني در حال بازي در تله فيلمي در فومن بود كه از 10 روز گذشته كليد خورده بود و در اين مدت همواره در مسير مذكور در تردد بود.
از آنجا كه مادر اميري در رشت زندگي مي كرد وي براي ديدن مادرش جمعه شب به رشت رفت و صبح ديروز در مسير بازگشت به فومن در منطقه جمعه بازار در اثر سانحه رانندگي به ديار باقي شتافت. مرحوم اميري در فيلم ها و سريال هاي زيادي به ايفاي نقش پرداخت و از جمله در سريال يوسف پيامبر نقش «آمن حوتب» را بازي كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

حمايت مدير خانه سينما از فيلمساز مجرم
مدير عامل خانه سينما، يك بار ديگر از فيلمساز مرتكب جرائم ضد امنيتي حمايت كرد.
مهدي عسگرپور، در مراسم افتتاح تالاري در خانه سينما، خواهان همكاري نهادهاي گوناگون براي آزادي جعفر پناهي شد.
جعفر پناهي از حاميان و عوامل فتنه سال 88 است كه در كنار چند سينماگر صهيونيست، براي جلب حمايت خارجي از آشوب اراذل و اوباش تقلا كرد. وي در زيرزمين خانه اش در حال مستندنمايي ادعاهاي يكي از سران فتنه دستگير شد.
خبر مشكوك يك روزنامه سينمايي!
يك روزنامه سينمايي كه علاقه فراواني به جريان سكولاريستي نفوذ كرده در ساحت هنر و فرهنگ كشورمان دارد، خبر مشكوكي را منتشر كرد. روزنامه باني فيلم در شماره ديروز خود، از مهاجرت تعدادي از فيلم سازان ايراني به خارج از كشور خبرداد.
گفتني است برخي محافل و عناصر ضد انقلاب، با طرح موضوع مهاجرت سينماگران، قصد دارند ضمن فراهم كردن خوراك براي تبليغات سوء عليه نظام، دولت را وادار به دادن باج به سينماگران معاند نمايند.
از سوي ديگر، برخي فعالان سينمايي كه به اعتقاد منتقدين از حيث هنري، «پايان يافته» ارزيابي مي شوند، براي جلب حمايت خارجي و بهره از مجال فعاليت در خارج از كشور، در مقام معاند نظام آشكار شده اند. اين در حالي است كه هيچ گونه ممنوعيت و محدوديتي براي فعاليت آنها در داخل كشور وجود ندارد.
پسر قذافي تهيه كننده سينماي آمريكا شد
در شرايطي كه ديكتاتور ليبي در حال كشت و كشتار مردم انقلابي كشورش است، فرزند وي به هاليوود پيوسته و در حال خدمت به دستگاه سينمايي آمريكاست.
«السعيد قذافي» كه همواره از سياست هاي پدرش معمر قذافي حمايت مي كند، فيلم «مرد يخي: اعترافات يك قاتل مافيايي» را براي سينماي آمريكا توليد مي كند.
وي همچنين در حال ساخت فيلم ديگري با نام «انزوا» هم است.
گفتني است، با وجود كشتار شديد مردم ليبي به دست قذافي، دولت هاي غربي و به خصوص آمريكا مخالفت آشكاري را با وي انجام ندادند. وجود روابط اقتصادي يكي از عوامل حمايت غربي ها از ديكتاتور ليبي است كه همكاري فرزند وي نيز يكي از مصاديق اين روابط است.
هشدار وزير ارشاد نسبت به اهداف خطرناك امپرياليسم
در عرصه هنر
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به سرمايه گذاري غرب در هنر براي مقاصد خاص گفت: هنرمندان ما نبايد نسبت به تلاش هايي كه در غرب براي نمايش چهره اي ضد مسيح از حضرت موعود صورت مي گيرد، بي توجه باشند.
به گزارش توانا سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در آيين پاياني نخستين جشنواره «از بهار تا بهار» ادامه داد: در غرب سرمايه گذاري كلاني در بحث منجي و آخرين منجي در حال انجام است و انواع سينماي آخرالزماني و در قالب هاي آخرالزماني بيولوژيكي، تكنولوژيكي، طبيعي، علمي، اسطوره اي و ديني رواج يافته است و آنچه كه غربي ها از مهدي موعود (عج) ترسيم مي كنند؛ موعود ضد مسيح است. اين در حالي است كه مطابق روايات ما حضرت مسيح(ع) يار و ياور حضرت مهدي(عج) به شمار مي رود.
وي ادامه داد: با وجود سرمايه گذاري غربي ها هنرمند ما نسبت به تلاش هايي كه در غرب صورت مي گيرد بي توجه است و براي ساخت فيلم هايي با موضوع مهدويت بايد از انديشمندان و فلاسفه كه در زمينه مهدويت كار كرده اند استفاده كرد.
برترين هنرمندان حوزوي معرفي مي شوند
برترين هاي سومين جشنواره هنر آسماني روز پنجشنبه 12 اسفند در تالار شهيد مطهري استان قم معرفي مي شوند.
رمضانعلي بذرافشان دبير كميته اطلاع رساني و تبليغات اين جشنواره از برپايي چهار كميسيون تخصصي در جشنواره هنر آسماني خبر داد و گفت: پس از سخنراني مديران و دست اندركاران جشنواره، چهار كميسيون تخصصي با حضور داوران هر بخش براي كاربردي شدن مباحث مطرح شده، تشكيل مي شود.
وي، همچنين از برپايي نمايشگاه هنرهاي تجسمي در حاشيه جشنواره خبر داد و گفت: علاوه بر نمايشگاه مذكور، از شنبه هفتم اسفند دو نمايشگاه از آثار رسيده به جشنواره در نگارخانه اشراق و فرهنگ استان قم برپا شده است.

 



شوراي سياستگذاري رسانه هاي اصولگراي استان قزوين: حمايت از فتنه همراهي با ضد انقلاب است

قزوين-خبرنگار كيهان:
شوراي سياستگذاري رسانه هاي اصولگراي استان قزوين در بيانيه اي حمايت از فتنه را همراهي با ضد انقلاب دانست و خواستار حركت همه اقشار در صراط مستقيم ولايت پذيري و قانونمداري شد.
شوراي سياستگذاري رسانه هاي اصولگراي استان قزوين طي بيانيه اي عليه حاميان فتنه گران اعلام كرد: بحث انقلاب و ارزش هاي انقلاب كه مردم خون هاي بسيار براي آن داده اند چيزي نيست كه قابل معامله باشد.
در ادامه اين بيانيه تاكيد شده است: حاميان جريان فتنه با اطلاعيه پراكني هايي كه كردند و با سخناني كه اذنابشان در داخل و خارج كشور مطرح كردند، حركت هاي ارزشمند امام خميني در طول دهه نخست انقلاب و در ادامه آن اصول و ارزش هاي مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب را زير سوال بردند.
اين بيانيه خاطرنشان مي كند: در ميان حركت توفنده ملت و موج عظيم بصيرت مردم كشورمان برخي هنوز در خواب خرگوشي هستند و تصميم دارند نقش ابوموسي اشعري را بازي كنند. شوراي سياستگذاري رسانه هاي اصولگراي استان قزوين در اين بيانيه آورده است: بدون ترديد اين همراهان، چه آنهايي كه آشكارا در زمين دشمن، رو در روي نظام به بازي گرفته شدند و چه آنها كه با بيان مواضع دو پهلو و ابهام برانگيز به غبار آلود كردن فضاي جامعه كمك كردند و چه آنهايي كه با بي بصيرتي و عدم موضع گيري سر در لاك خويش فرو بردند، بهترين سرمايه و اميد دشمن و قوي ترين سربازان او در ميدان اين جنگ نرم بوده اند. اما حضور حماسي هوشمندانه، كم نظير و حداكثري توده هاي ميليوني مردم در راهپيمايي روز نهم دي ماه 88، 22 بهمن 88، 22 بهمن 89 و 29 بهمن 89 كه به واقعيت «بيعت عاشورايي امت با ولايت» بوده است، حجت را بر عوامل داخلي دشمن، خواص بي خاصيت، طلحه و زبيرهاي زمانه و عده اي از دوستان بي بصيرت تمام كرد.
در پايان آمده است: حضرت امام خميني(ره) در وصيت نامه سياسي الهي خويش مي فرمايند: «از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در اين عصر و عصرهاي آينده مي خواهم كه اگر خداي نخواسته عناصر منحرفي با دسيسه و بازي سياسي وكالت خود را به مردم تحميل كردند، مجلس اعتبارنامه آنان را رد كنند و نگذارند حتي يك عنصر خرابكار وابسته به مجلس راه يابد» و امروز نيز مردم قزوين با حضور در راهپيمايي شش اسفند ماه، ضمن تجديد بيعت با آرمان هاي امام و رهبر معظم انقلاب به نمايندگان كج انديش هشدار مي دهند كه بايد در مقام نمايندگي مردم در مجلس شوراي اسلامي راه خود را از مردم و رهبري جدا نكنند تا همچنان در راه انقلاب باقي بمانند.
گفتني است ششم اسفند مردم ولايتمدار و انقلابي قزوين عليه دو تن از نمايندگان استان در خانه ملت كه همچنان حامي جريان فتنه هستند بعد از نماز جمعه اقدام به راهپيمايي خودجوش كردند.

 



آغاز به كار چهارمين جشنواره منطقه اي مطبوعات خليج فارس در اهواز

اهواز - خبرنگار كيهان:
چهارمين جشنواره منطقه اي مطبوعات خليج فارس با حضور 250 نفر از اصحاب رسانه استان هاي حوزه خليج فارس در محل موزه هنرهاي معاصر اهواز گشايش يافت.
اين جشنواره با حضور مطبوعات استان خوزستان و استان هاي سيستان و بلوچستان، بوشهر، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد و هرمزگان برپا شده است.
چهارمين جشنواره منطقه اي مطبوعات خليج فارس داراي بخش هاي جنبي حجاب و عفاف، هدفمند كردن يارانه ها، بهداشت، نظافت شهري و ... است.
در پايان اين جشنواره، استان برتر، غرفه برتر و بخش تخصصي برتر در عرصه مطبوعات انتخاب خواهد شد.
دبير سرويس شهرستان هاي روزنامه كيهان در بازديد از چهارمين نمايشگاه منطقه اي مطبوعات خليج فارس با حضور در غرفه سرپرستي اين روزنامه در استان خوزستان گفت: سطح كيفي اين نمايشگاه از حد متوسطي كه براي نشريات استاني وجود دارد، فراتر است.
تقي دژاكام با اشاره به راه كارهاي ارتقاي سطح كيفي نمايشگاه هاي منطقه اي مطبوعات اظهار داشت: برگزاري برنامه هاي جانبي، كارگاه هاي آموزشي، جلسات نقد مطبوعات، نظرسنجي از مخاطبين موافق و مخالف، حضور مديران مسئول و سردبيران نشريات جهت پاسخ گويي به سوالات و ابهامات مخاطبان و بهره گيري از نظرات تخصصي و كاربردي كارشناسان، نخبگان و مسئولان اين حوزه از جمله راه كارهاي افزايش جذب مخاطب و ارتقاي سطح كيفي نمايشگاه مطبوعات به شمار مي آيد.

 



جانشين سازمان بسيج مستضعفين كشور: حضور ميليوني مردم نقشه هاي سران فتنه را باطل كرد

شيراز- خبرنگار كيهان:
تمامي دستگاههاي فرهنگي و بخصوص رسانه ها وظيفه دارند كه ارزش هاي دفاع مقدس را به نسل هاي آينده منتقل كنند.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين كشور با بيان اين مطلب در نخستين يادواره شهداي منسوبين كاركنان هواپيمايي آسمان منطقه جنوب كشور ترويج فرهنگ شهادت طلبي را رسالت خطير همه مردم و دوستداران انقلاب برشمرد و گفت: مردم ايران با انقلاب اسلامي احياگر دين مبين اسلام به ويژه تشيع شدند.
سرتيپ «علي فضلي» در ادامه سخنان خود به جريان فتنه اشاره كرد و اظهار داشت: سران فتنه نقشه حذف رهبري را در سر پرورانده بودند اما از حضور ميليوني مردم در مقابله با خود غافل بودند.
وي افزود: سران فتنه ماهيت اصلي خود را به نمايش گذاشتند و خوشحال بودند كه با ايجاد چنين فتنه هايي حمايت مستكبران و صهيونيست ها را دارند.
وي به موج آزادي خواهي در كشورهاي عربي اشاره كرد و گفت: الگوي انقلاب اسلامي الگويي مردمي است و اين موضوع كشورهاي عربي اسلامي را به وجد آورده است.
علي فضلي اظهار داشت: شهيدان در هشت سال دفاع مقدس در سايه ايمان به خدا و عمل به تكليف الهي با مجاهدت و پايمردي در مقابل استكبار جهاني ايستادند و به الگويي براي آزادي خواهان جهان مبدل شدند.
وي به اجراي طرح راهيان نور اشاره كرد و گفت: در سال جاري حدود 2 ميليون و 900 هزار نفر از مناطق جنگي دوران دفاع مقدس ديدن كرده اند كه اين رقم نسبت به سال گذشته صد درصد افزايش يافته است.
در اين مراسم خلبان «سعيدرضا نصرفرد» مديركل هواپيمايي آسمان منطقه جنوب كشور ضمن ارائه گزارشي از روند برگزاري اين يادواره گفت: فتنه گران بدانند تا زماني كه فرزندان شهدا در اين آب و خاك هستند اجازه نخواهند داد كه خدشه اي به نظام و انقلاب اسلامي وارد شود.
وي تصريح كرد: فتنه گران دست نشانده آمريكا و ايادي استكبار هستند و مردم بهايي به عقايد و افكار آنان نمي دهند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14