(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 8 اسفند 1389- شماره 19874

حوادث كوتاه از كشور
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر خبر داد كشف هر 3 روز يك كارگاه شيشه در كشور
وزير كشور خبر داد حرفه آموزي و اشتغال معتادان در اردوگاه هاي ترك اعتياد
ساخت 200 هزار مسكن مهر ويژه معلولان تحت پوشش بهزيستي
اتصال بزرگراه شهيد باكري به باند شمالي تهران-كرج
مژدهي پور اعلام كرد رشد 7درصدي پرونده تخلفات بعد ازاجراي هدفمندي يارانه ها
دستگيري كلاهبرداري كه زمين دولتي را به چند نفر فروخته بود
رويدادهاي خارجي
19 اسفند روز جشن نيكوكاري
نامگذاري ميداني به نام 9 دي در انتظار اقدام شهرداري
توسط شهرداري تهران مهمانسرايي با ظرفيت 700 نفر در نجف اشرف احداث مي شود
شوراي عالي ترافيك افزايش محدوده زوج و فرد را تصويب كرد
سرقت مسلحانه توسط مامور اخراجي پليس
تا آذر90 كاهش ساعت كاري پرستاران در كل كشور اجرا مي شود
توزيع يك ميليون نهال رايگان در 123 ناحيه شهر تهران
شبكه تجاوز به عنف در شيراز متلاشي شد



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري قاتل جوان گلپايگاني
گلپايگان- فارس: شامگاه پنجشنبه پس از اعلام تماس اورژانس بيمارستان با پليس مبني بر فوت جواني بر اثر شليك گلوله ماموران نيروي انتظامي به بيمارستان مراجعه كردند.
براساس اظهارات شخصي كه همراه مقتول به بيمارستان آمده بود قاتل ظرف مدت 20دقيقه پس از وقوع قتل در منزلش دستگير شد.
سرگرداني مسافران پرواز- بندرعباس
بندرعباس- خبرنگاركيهان: تاخير و نقص فني در پرواز مشهد بندرعباس و بالعكس مسافران اين پرواز را در فرودگاه بندرعباس ساعت ها سرگردان كرد.
اين پرواز در موعد مقرر انجام نشده و صبح روز بعد نيز كه طبق اعلام قبلي قرار بود اين پرواز انجام شود، انجام نشد و همين امر موجب سرگرداني مسافران در فرودگاه بندرعباس شد.
كشف 2 هزار عدد ماده محترقه
گرگان- خبرنگاركيهان: رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي گلستان گفت: اولين محموله مواد محترقه طي يك عمليات توسط ماموران پليس آگاهي كشف شد.
در اجراي طرح برخورد با فروشندگان مواد محترقه، طي يك عمليات 2311 عدد انواع مواد محترقه كشف شده و 3 نفر نيز دستگير شدند.
دستگيري 3 شكارچي غيرمجاز
خور و بيابانك- خبرنگاركيهان: نيروهاي اجرايي اداره حفاظت محيط زيست اين شهرستان 3 شكارچي متخلف را دستگير كردند.
از اين شكارچيان متخلف، ادوات شكار و لاشه دو راس كل وحشي كشف شده و متهمان به مراجع قضايي تحويل داده شدند.
كشف 2 كيلوگرم كراك
قائم شهر- خبرنگاركيهان: با تلاش ها و عمليات غافلگيرانه پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قائم شهر، از يك باند تهيه و توزيع مواد مخدر مقدار 2 كيلو و200 گرم كراك، 40گرم شيشه، 12گرم ترياك و مقاديري وسايل استعمال مواد مخدر كشف و ضبط شد. در اين رابطه 4 نفر دستگير و به مراجع قضايي تحويل داده شدند.

 



رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر خبر داد كشف هر 3 روز يك كارگاه شيشه در كشور

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي با اعلام انهدام 24 كارگاه توليد شيشه در كشور گفت: از 14 دي تا امروز تقريباً هر 3 روز يك كارگاه توليد شيشه كشف و منهدم شده است.
به گزارش فارس سردار حميدرضا حسين آبادي گفت: با ابلاغ قانون جديد مبارزه با مواد مخدر تلاش پليس در اين زمينه افزايش يافته است.
وي اظهار داشت: در 11ماه گذشته 370 تن انواع مواد مخدر از قاچاقچيان كشف شده است.
كشف 23 تن هروئين در كشور
سردار حسين آبادي افزود: در 11ماه گذشته 23 تن هروئين كشف شده كه 90 درصد آن را هروئين مخرب كراك تشكيل مي دهد.
اين مقام نيروي انتظامي تصريح كرد: در 11 ماه گذشته 210 هزار نفر در ارتباط با قاچاق، توليد و توزيع و ترانزيت مواد مخدر در كشور دستگير شدند.
وي گفت: طي 11ماه گذشته مأموران مبارزه با مواد مخدر موفق به انهدام هزار و 707 باند مواد مخدر در كشور شدند.
اين مقام نيروي انتظامي گفت: از ابتداي امسال شاهد روند كاهش كشفيات مواد مخدر هستيم به طوري كه امسال شاهد 27 درصد كاهش كشفيات هستيم.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: قيمت ترياك با كاهش 48 درصد توليد ترياك در افغانستان 160 درصد افزايش يافت و از كيلويي 48 دلار به 200 دلار رسيد.
سردار حسين آبادي تصريح كرد: با توجه به افزايش قيمت سال آينده وضعيت توليد خشخاش در افغانستان بدتر خواهد شد زيرا گرايش كشاورزان به كشت و توليد خشخاش به علت قيمت بالا افزايش مي يابد.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر گفت: كشت حشيش با تشويق نيروهاي غربي در افغانستان افزايش يافته است.
وي ادامه داد: غربي ها به دنبال توليد مواد مخدر كم خطرتر در افغانستان براي تغيير الگوي مصرف در اروپا هستند.
ضوابط و شرايط كمپ هاي ترك اعتياد تعديل مي شود
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر گفت: برخورد با كمپ هاي غيرمجاز ترك اعتياد به طور جد دنبال خواهد شد و پليس با هرگونه برخورد غيرانساني و غيرعلمي در اين زمينه به شدت مخالف است.
سردار حسين آبادي تصريح كرد: شرايط و ضوابط كمپ هاي ترك اعتياد تعديل مي شود تا كمپ هاي غيرمجاز بتوانند خود را با ضوابط و استانداردها وفق دهند. وي اظهار داشت: پيش از اين ضوابط سختگيرانه و استانداردهاي بالايي براي كمپ هاي در نظر گرفته شده بود. رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر از آموزش 10 نفر از كاركنان وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان خبر داد و افزود: اين افراد طي دوره آموزشي به مدت يك هفته با مسائل توليد و كشت خشخاش و مواد مخدر آشنا مي شوند.

 



وزير كشور خبر داد حرفه آموزي و اشتغال معتادان در اردوگاه هاي ترك اعتياد

وزير كشور از تصويب حرفه آموزي و اشتغال معتادان در اردوگاه هاي ترك اعتياد خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها مصطفي محمدنجار در حاشيه جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با توجه به اين كه سال 90 شروع برنامه پنجم توسعه است براي اجرايي كردن مواردي كه در حوزه مواد مخدر است، يك برنامه و نقشه راه جامعي تدوين شده كه مورد تاييد مجلس شوراي اسلامي است كه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر جزييات اين اقدام به تصويب رسيد.
وزير كشور با اشاره به اين كه دستگاه هاي عضو ستاد هماهنگي و همكاري خوبي با ستاد مبارزه با مواد مخدر دارند، تصريح كرد: همه اين دستگاه ها كمك مي كنند و امر مقابله را اولويت بندي كرده اند تا با سركردگان حمل و توزيع مواد مخدر برخورد جدي شود.
وي بيان كرد: همه دستگاه ها اعم از نيروي انتظامي، قضايي و ساير دستگاه ها دست به دست هم داده اند تا با افراد و اراذلي كه به بحث مواد مخدر و مصرف آن در داخل كشور دامن مي زنند، برخورد قانوني شود، ضمن اين كه با ابلاغ قانون جديد مبارزه با مواد مخدر يك ظرفيت بالايي براي مقابله با توزيع مواد مخدر به وجود آمده است.
نجار اظهار كرد: يكي از بحث هاي ديگري كه در جلسه شنبه به تصويب رسيد، راهكارهاي عملي براي اجرايي كردن قانون جديد مبارزه با مواد مخدر بود.
وي در ادامه توضيح داد: بحث حرفه آموزي و اشتغال معتادان در اردوگاه هاي ترك اعتياد از بحث هاي ديگري بود كه در اين جلسه به تصويب رسيد و مقرر شد، دستگاه هاي مختلف و عضو اين ستاد به اشتغال معتادان كمك كنند.
وزير كشور در پايان ايجاد اردوگاه هاي نگهداري از معتادان را يكي ديگر از مصوبات جلسه شنبه عنوان و خاطرنشان كرد: در اين اردوگاه ها علاوه بر سم زدايي و روان درماني معتادان، بحث حرفه آموزي و اشتغال آن ها در دستور كار قرار گرفته است.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اعلام اينكه متخلفان چهارشنبه آخر سال تا پايان تعطيلات در زندان مي مانند گفت: زندانيان بايد براساس نوع جرائم از يكديگر تفكيك شوند.
سردار رادان در مورد تمهيدات ناجا براي چهارشنبه آخر سال گفت: توصيه مي شود كه بزرگترها در اين مراسم مانند گذشته در كنار فرزندانشان بمانند و رفتارهاي آنان را كنترل كنند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: در چهارشنبه آخر سال افرادي كه با رفتار خطرناك خود براي ديگران مزاحمت ايجاد كنند تا پايان تعطيلات نوروز در بازداشتگاه خواهند ماند.
رادان مواد منفجره دستي را يكي از خطرناك ترين موضوعات در چهارشنبه آخر سال دانست و گفت: اين مواد همواره خسارت جبران ناپذيري را وارد مي كنند بر همين اساس توصيه مي شود تا جوانان به سمت اين مواد نروند.

 



ساخت 200 هزار مسكن مهر ويژه معلولان تحت پوشش بهزيستي

آبادان - خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان بهزيستي كشور از ساخت 200هزار مسكن مهر ويژه معلولان تحت پوشش اين سازمان خبر داد.
احمد اسفندياري در آيين افتتاحيه نخستين نمايشگاه بين المللي خودروهاي كلاسيك و مدرن در منطقه آزاد اروند افزود: با برنامه ريزي انجام شده در جهت رفع هميشگي مشكل مسكن مهر معلولان به رغم وجود 180 هزار معلول تحت پوشش اين سازمان، رئيس جمهور دستور ساخت 200 هزار واحد مسكن مهر را صادر كردند.به گفته وي اين واحدهاي مسكوني قرار است در مدت سه سال و از طريق جذب مشاركت هاي مردمي انجام گيرد.رئيس سازمان بهزيستي كشور سهم امسال از ساخت اين واحدهاي مسكوني را 60 هزار واحد عنوان كرد.
وي تصريح كرد: هرچند كه دولت اين كار را مي تواند انجام دهد اما به دليل زمان بر بودن اين كار (در صورت عدم مشاركت مردمي) تصميم گرفتيم تا از مشاركت هاي مردمي در اين زمينه استفاده كنيم.
او با بيان اينكه از سال 71 تا 78 تنها دو هزار واحد مسكوني براي افراد تحت پوشش بهزيستي ساخته شد خاطرنشان ساخت: از ابتداي دولت نهم تا پايان سال 88، 20 هزار واحد مسكوني ساخته و تحويل مددجويان اين سازمان شده است.
اسفندياري با شرح اينكه هنگامي كه صحبت بر سر مسكن مهر مددجويان و تصويب احداث 200 هزار واحد مسكوني و جذب مشاركتهاي مردمي پيش آمد يادآور شد: رئيس جمهور در نخستين گام براي شروع اين طرح خودروي خود را اهدا كردند.
او ادامه داد: پس از اين اقدام و با برنامه ريزي صورت گرفته قرار شد تا اين خودرو در يك مزايده بين المللي به فروش برسد.

 



اتصال بزرگراه شهيد باكري به باند شمالي تهران-كرج

معاون فني و عمراني شهرداري تهران با بيان اينكه اتصال بزرگراه شهيد باكري به بزرگراه تهران-كرج به سرعت در حال انجام است گفت: بزرگراه شهيد باكري در ارديبهشت 90 به باند شمالي اتوبان تهران-كرج متصل مي شود.
دكتر مازيار حسيني افزود: در اين محور با وجود محدوديت هاي موجود كار به سرعت در حال انجام است و تلاش خواهيم كرد احداث باند شمال به سمت غرب را، باندي كه تهران را به كرج متصل مي كند، تا پايان سال به اتمام برسانيم.
وي درخصوص محدوديت هاي اجرايي اين محور افزود: گذر از روي خط مترو يكي از محدوديت هاي اين پروژه است، قطار در اين محدوده از روي زمين عبور مي كند و بايد حريم خاص مترو را رعايت كرد.
معاون فني و عمران شهرداري ادامه داد: با توجه به عبور مترو، تكنيك هاي خاص مهندسي در احداث اين اتصال همچون به كارگيري قالب هاي فلزي جديد به كار گرفته مي شود.
به گزارش مهر، حسيني با بيان اينكه در بزرگراه شهيد باكري 7 تقاطع وجود دارد كه 5 مورد آن ها به اتمام رسيده اظهار داشت: به غير از اتصال آزاد راه تهران-كرج، تقاطع لاله نيز باقي مانده است كه به احتمال بسيار احداث آن نيز تا پايان سال پايان خواهد يافت.

 



مژدهي پور اعلام كرد رشد 7درصدي پرونده تخلفات بعد ازاجراي هدفمندي يارانه ها

رئيس سازمان تعزيرات حكومتي كشور گفت: پرونده تخلفات از زمان اجراي هدفمندي يارانه ها تاكنون تنها حدود 7درصد رشد داشته است.
به گزارش فارس علي مژدهي پور رئيس سازمان تعزيرات حكومتي كشور در حاشيه گردهمايي مبارزه با قاچاق كالا و ارز در سطح عرضه گفت: از زمان اجراي طرح هدفمندي يارانه ها با همكاري اي كه مردم و بازاريان داشتند و برنامه ريزي هاي خوبي كه مسئولان ارائه دادند رشد پرونده هاي تخلفات در اين زمينه حدود 7درصد بوده است كه در مقابل حجم زياد فعاليت هايي كه در بازار وجود دارد رشد بسيار ناچيزي است.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه انتظار مي رفت حجم تخلفات بيشتر از اين باشد اما خوشبختانه روند به خوبي طي شد و لازم است از دست اندركاران اجراي طرح و همچنين مردم شريف تشكر كنيم.
مژدهي پور درخصوص اجراي طرح ويژه نوروزي خاطرنشان كرد: اين طرح آثار بسيار خوب و مثبتي دارد كه گشت هاي سازمان در سطح بازار فعال خواهند شد و برخورد قانوني با متخلفان صورت خواهد گرفت.
وي درخصوص پرونده هاي مربوط به احتكار در زمان اجراي هدفمندي يارانه ها گفت: درخصوص احتكار كالا از زمان اجراي طرح هدفمندي يارانه ها پرونده هاي ناچيزي وجود داشته است كه نكته و پرونده خاصي كه قابل اشاره باشد وجود ندارد.

 



دستگيري كلاهبرداري كه زمين دولتي را به چند نفر فروخته بود

مرد شيادي كه زمين متعلق به دولت را به چندين نفر فروخته بود دستگير و صبح ديروز روانه زندان شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران از دادسراي ناحيه يك شميران، چندي پيش فردي با مراجعه به دادسرا با طرح شكايتي عنوان كرد و گفت: مدتي قبل كه قصد خريد قطعه زميني را داشتم در روزنامه متوجه آگهي فروش زميني در لواسان شدم و به همين منظور جهت مشاهده زمين با صاحب ملك قرار گذاشته و پس از آن قرار شد كه زمين خريداري شده را دو ماه بعد تحويل داده و سند آن را به نام من بزند.
شاكي ادامه داد: پس از پيگيري هاي به عمل آمده متوجه شدم كه اين زمين متعلق به دولت بوده و مرد شياد آن را به چند نفر ديگر فروخته است.
اين گزارش حاكي است، پس از ثبت شكايت تحقيقات در اين زمينه آغاز شد كه با پيگيري موضوع از سوي پليس آگاهي متهم با هويت حقيقي افشين.ل دستگير و در جريان بازجويي ها به جرمش اعتراف كرد.
گفتني است، قاضي پرونده متهم را با صدور قرار قانوني روانه زندان كرد.
در همين حال صاحب يك بنگاه معاملات ملكي كه با فروش يك واحد آپارتمان امانتي، اقدام به كلاهبرداري كرده بود، دستگير و صبح ديروز روانه زندان شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران از دادسراي ناحيه يك شميران، چندي پيش فردي با مراجعه به دادسرا و طرح شكايتي، عنوان كرد: مدتي قبل براي خريد يك واحد آپارتمان به بنگاه معاملات مسكن مراجعه كردم و پس از كمي جستجو ملك مورد نظر خود را يافته و صاحب بنگاه كه خود را مالك معرفي كرد، گفت: قولنامه را نوشته و پس از انجام يكسري تعميرات، كليد آن را تحويل من مي دهد و پس از آن براي به نام زدن سند به دفترخانه مي رويم.
شاكي ادامه داد: در ازاي نوشتن قولنامه، نيمي از مبلغ آپارتمان را از من دريافت كرد و پس از مدت تعيين شده كه مراجعه كردم، متوجه نبود شخص فروشنده شدم و بعد از بررسي، مشخص شد كه وي اين مبالغ را كلاهبرداري كرده و پس از واگذاري مغازه، متواري شده است. اما پس از گذشت مدتي متهم دستگير شده و تحويل مراجع قضايي شد.
ديروز همچنين 3 كلاهبردار ديگر كه يكي به بهانه استخدام شخصي در پوشش موسسه كاريابي از 700 شهروند تهراني كلاهبرداري كرده و متواري شده و ديگري كه كلاهبرداري از طريق خريد و فروش غيرقانوني خودرو و زمين مي كرد و همچنين سومي به بهانه ساخت مسكن با راه اندازي يك باند داراي شركت سرمايه گذاري در زمينه ساخت مسكن در منطقه سعادت آباد، از بيش از 200 نفر كلاهبرداري كرده بود دستگير شدند و ديروز روانه زندان شدند.

 



رويدادهاي خارجي

بازگشت مرد موميايي 5 هزار ساله

مجله «نشنال جغرافي آلمان» تصويري از چهره بازسازي شده «اوتزي» موميايي كه 20 سال قبل در ميان يخهاي رشته كوه آلپ پيدا شد را منتشر كرد.
به گزارش مهر، اوتزي، يك مرد موميايي يخي با قدمتي 5 هزار و300 ساله است كه در سال 1991 در يخ هاي كوههاي آلپ در مرز ميان ايتاليا و دره «اوتزتال» اتريش كشف شد.
از آن زمان دانشمندان در تلاش براي كشف رازهاي اين مرد يخي بوده اند. حدود 6 ماه قبل دانشمندان موسسه موميايي ها و مرد يخي Eurac در بولتزانو ايتاليا، موسسه ژنتيك انساني دانشگاه توبينگ آلمان و شركت بيوتكنولوژي «فبيت» آلمان موفق شدند DNA اوتزي را به طور كامل رمزگشايي كنند. اوتزي بر روي يك تكه يخ طبيعي در موزه بولتزانو نگهداري مي شود.
در راديوگرافي كه در سال 2001 روي بقاياي «اوتزي» انجام شد، يك پيكان در كتف آن مشاهده شد. در سال 2002 نتايج تحقيقات بر روي زخمهاي شانه راست اوتزي نشان داد كه اين مرد به صورت خشونت آميزي مرده است.
در اين تحقيقات مشخص شد در زمان مرگ، اين مرد 48 سال داشته و به دليل بقاياي مس و آرسنيك كه در ميان موهاي آن پيدا شد اين فرضيه مطرح شد كه وي داراي زمينهاي كشاورزي بوده است.
در سال 2007 تحقيقات دقيق تري نشان داد كه مرگ اوتزي در اثر يك جراحت عروقي در زير استخوان ترقوه بوده است.
در سال 2008 از DNA ميتوكندريال اوتزي نقشه برداري شد و در سال 2009 دانشمندان تحقيقاتي را بر روي خالكوبي هاي اين مرد ماقبل تاريخ انجام دادند.
همچنين در اين سال، باستان شناسان يك دست نوشته سومري را كشف كردند كه نشان مي داد اوتزي كه بين سالهاي 3350 تا 3199 قبل از ميلاد موميايي شده است در يك آيين عبادي كه به مناسبت سقوط شهاب سنگي در منطقه «كوفلس» آلپ برگزار شده بود، قرباني شده است.

 



19 اسفند روز جشن نيكوكاري

سرپرست كميته امداد امام(ره) از برگزاري جشن نيكوكاري در تاريخ 19 اسفند سال جاري خبر داد.
حسين انواري در حاشيه برگزاري گردهمايي معاونان خودكفايي و اشتغال امداد سراسر كشور در جمع خبرنگاران با اشاره به حمايت امداد از نيازمندان و محرومان اظهار داشت: مجموعه امداد سعي مي كند در بخش هاي مختلف از قشر نيازمند و محروم حمايت كند.
وي تصريح كرد: طبق سنوات گذشته، جشن نيكوكاري در راستاي كمك به محرومان و نيازمندان در تاريخ 19 اسفند در سراسر كشور برگزار مي شود و تمام پايگاه هاي امداد و مدارس در سراسر كشور آمادگي دارند تا در اين جشن، كمك هاي مردمي را جمع آوري كرده و تا قبل از پايان سال به دست خانواده هاي نيازمند برسانند.
به گزارش فارس سرپرست كميته امداد امام(ره) اضافه كرد: توانمندسازي خانواده ها، اولويت برنامه كاري امداد است كه در اين راستا اقدامات خوبي در سال جاري انجام شده است و در سال هاي آتي نيز همچنان ادامه خواهد داشت.

 



نامگذاري ميداني به نام 9 دي در انتظار اقدام شهرداري

رئيس كميسيون نامگذاري شوراي شهر تهران گفت: اقداماتي كه شوراي شهر بايد براي تغيير نام ميدان حق شناس به نام نه دي انجام دهد پايان يافته و در انتظار اقدام شهرداري تهران است.
به گزارش فارس معصومه آباد درباره نامگذاري ميدان يا معبري به نام نهم دي گفت: اقداماتي كه براي انجام اين كار بايد در شوراي شهر انجام مي شد به اتمام رسيده و در حال حاضر شهردار تهران بايد آن را عملي كند.
وي ادامه داد: شوراي شهر كار بررسي و تصويب اين نامگذاري را انجام داده و باقي كارها به عهده شهرداري تهران است.
آباد درباره نامگذاري خيابان يا معبري به نام «راشل كوري» نيز گفت: به دليل اينكه قرار است اين نامگذاري در محدوده حوزه انتفاضه قرار گيرد منتظر دريافت پيشنهاد از سوي سفارت هستيم كه تا اين لحظه پيشنهادي دريافت نكرده ايم.

 



توسط شهرداري تهران مهمانسرايي با ظرفيت 700 نفر در نجف اشرف احداث مي شود

با تشكيل ستاد معين بازسازي عتبات عاليات در شهرداري تهران، علاوه بر ساخت يك مهمانسرا با ظرفيت 700 نفر در نجف اشرف، مبلغ يك ميليارد و 500 ميليون تومان نيز از سوي شهروندان منطقه 2 براي بازسازي حرمين عسگريين جمع آوري مي شود.
غلامرضا زاده معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 2 با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ستاد معين بازسازي عتبات عاليات اين منطقه ابراز داشت: ستاد معين بازسازي در شهر تهران به رياست دكتر قاليباف تشكيل شده است كه در سطح مناطق نيز شهرداري منطقه 2 به عنوان رابط فعاليت مي كند.
وي ساخت مهمانسرا به استعداد 700 نفر در نجف اشرف و ساخت سرويس بهداشتي داراي 400 چشمه در عتبات عاليات را از جمله اقدامات شهرداري در اين زمينه خواند.
به گفته غلامرضا زاده، با توجه به اقدامات صورت گرفته در بازسازي حرمين كاظمين امام جواد(ع) و امام موسي كاظم(ع)، بازسازي حرم عسگريين در سامرا نيز به شهرداري تهران واگذار شده است.
معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 2 افزود: به همين منظور تبليغات و اطلاع رساني براي جمع آوري كمك هاي مالي شهروندان در سطح مساجد، اماكن عمومي و ميادين اصلي انجام شده است.
وي خاطرنشان ساخت: شهروندان تهراني در صورت تمايل به مشاركت در اين امر خداپسندانه، مي توانند مبالغ نقدي خود را از طريق شماره حساب 1212 بانك شهر، با نام ستاد معين با سازي عتبات عاليات واريز كنند.
غلامرضا زاده همچنين از برنامه ريزي براي تامين يك ميليارد و 500 ميليون تومان هزينه در سطح شهرداري منطقه 2 براي ارسال به ستاد مركزي عتبات عاليات شهرداري تهران تا 20 اسفند ماه خبر داد.

 



شوراي عالي ترافيك افزايش محدوده زوج و فرد را تصويب كرد

دبير شوراي عالي ترافيك گفت: افزايش محدوده زوج و فرد به تصويب شوراي عالي ترافيك رسيده است.
به گزارش فارس مجتبي شفيعي افزود: طبق ماده 6 قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا اين اختيار را داشتيم كه محدوديت هاي جديدي براي تردد خودروها ايجاد و يا محدوديت هاي قبلي را اصلاح كنيم.
دبير شوراي عالي ترافيك بيان كرد: براساس پيشنهادات ارائه شده تصميم گرفتيم، محدوده زوج و فرد را افزايش دهيم.به گفته شفيعي، اين كار به منظور كاهش آلودگي هوا انجام مي شود.

 



سرقت مسلحانه توسط مامور اخراجي پليس

مامور اخراجي پليس كه با همدستي سارق ديگري در پوشش پليس اقدام به سرقت مسلحانه از چند فروشگاه و منزل در تهران كرده بود دستگير شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران از دادسراي ناحيه دو سعادت آباد، چندي پيش در پي شكايات متعددي مبني بر سرقت از فروشگاه ها و منازل توسط افرادي تحت عنوان ماموران نيروي انتظامي، ماموران پليس تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز كردند.
ماموران در نخستين گام تحقيقات خود پي بردند دو سارق تحت پوشش پليس با شناسايي منازل و فروشگاه ها در نقاط خلوت شمال شهر اقدام به سرقت مسلحانه كرده و متواري شده اند.
ماموران، با استفاده از چهره نگاري رايانه اي و استعلام از بانك اطلاعاتي مجرمان يك تن از آنها را كه يك افسر اخراجي پليس بوده شناسايي كردند.
پس از شناسايي مخفيگاه متهمان، با مراقبت هاي شبانه روزي و كنترل نامحسوس در يك عمليات هماهنگ و ضربتي سرانجام هر دو متهم شناسايي و دستگير شدند.
گفتني است، هر دو متهم پس از اعتراف به جرم خود، تا صدور حكم نهايي به دستور مقام قضايي روانه زندان شدند.

 



تا آذر90 كاهش ساعت كاري پرستاران در كل كشور اجرا مي شود

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با برگزاري آزمون استخدام 23 هزار كادر درماني جديد كه بيش از 80 درصد آنها پرستار هستند و با جذب و بكارگيري تدريجي آنها، كاهش ساعت كاري پرستاري تا آذر سال 90 در سراسر كشور اجرايي مي شود.
حسن امامي رضوي افزود: استخدام پرستاران فقط به منظور اجراي قانون ارتقاي بهره وري و كاهش ساعت كاري پرستاران انجام مي شود و ربطي به كمبود پرستار و نيروهاي انساني در مراكز جديدالتاسيس ندارد.
وي ادامه داد: اين پرستاران با نظر وزارت بهداشت در بخش هاي مختلف بيمارستاني كه مورد نياز باشند بكارگيري مي شود و بخش هاي سوختگي و رواني هم شامل مي شود، البته براي ايجاد انگيزه براي فعاليت پرستاران در بخش هاي رواني و سوختگي تعرفه خدمات پرستاران در اين بخش ها به صورت ويژه ديده ايم كه در حد تعرفه خدمات در بخش هاي مراقبت هاي ويژه و حتي بيش از آن است.
امامي رضوي گفت: تعرفه گذاري خدمات پرستاري نيز به زودي به صورت آزمايشي در 7 بيمارستان در تهران آغاز مي شود و بعد از رفع نواقص و تصويب شوراي عالي بيمه احتمالا در سال آينده به صورت يك طرح كشوري اجرا مي شود، البته اجراي اين طرح نياز به اعتبار و تامين بودجه از سوي دولت دارد كه براي اجراي آن در بخش خصوصي افرادي كه براي دريافت خدمات به بخش خصوصي مراجعه مي كنند بايد خود مابه التفاوت هزينه آن را بپردازند اما در بخش دولتي با حمايت دولت موجب افزايش پرداخت از جيب مردم نمي شود.
وي ادامه داد: تعرفه خدمات پرستاري فعلاً فقط براي خدمات درماني است و هنوز اين تعرفه ها براي خدمات حوزه بهداشت و توانبخشي تدوين نشده است.
امامي رضوي به فارس گفت: پرستاران جزء گروه هاي پروانه دار نيستند و نمي توانند به تنهايي كاري انجام دهند بلكه بايد در كنار پزشكان و افراد داراي پروانه فعاليت كار كنند اما اگر قرار باشد پرستاران نيز بتوانند به عنوان گروه هاي مستقل داراي پروانه فعاليت باشند بايد همه آنها به اجبار به عضويت سازمان نظام پرستاري درآيند و شماره نظام داشته باشند.

 



توزيع يك ميليون نهال رايگان در 123 ناحيه شهر تهران

مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران گفت: 15 اسفند همزمان با روز درختكاري يك ميليون نهال رايگان در 123 بوستان در نواحي مختلف شهر تهران توزيع مي شود.
محمد مختاري با بيان اينكه همزمان با روز درختكاري 2 هزار هكتار از كمربند سبز تهران به بهره برداري مي رسد گفت: در بوستان هايي كه نهال هاي رايگان توزيع مي شود كارشناسان اين سازمان نيز حضور دارند و شهروندان را با نحوه كاشت و نگهداري اين نهال ها كه در گونه هاي مقاوم، مناسب و سازگار با اقليم شهر تهران هستند آشنا مي كنند.
وي با اعلام اين خبر كه 21 تا 26 اسفند ماه نمايشگاه گل و گياه در محل دائمي نمايشگاه هاي شهرداري برپا مي شود، خاطرنشان كرد: اين نمايشگاه كه سومين نمايشگاه گل و گياه در سال جاري است به دنبال استقبال شهروندان از نمايشگاه بين المللي گل و گياه در ارديبهشت سال جاري به دستور شهردار تهران برگزار مي شود.

 



شبكه تجاوز به عنف در شيراز متلاشي شد

شيراز- خبرنگار كيهان:
با تلاش ماموران پليس آگاهي فارس يك شبكه تجاوز به عنف در شيراز متلاشي و اعضاي آن دستگير شدند.
چندي پيش گزارش هايي مبني بر اين كه يك دستگاه خودروي سواري كه 3 سرنشين مرد دارد با سوار كردن دختران جوان به عنوان مسافر آنان را مورد تعرض قرار مي دهند به اداره آگاهي و دادسراي شيراز واصل شد كه با توجه به حساسيت موضوع با دستور مقام قضايي ماموران انتظامي تحقيقات گسترده اي را آغاز كردند كه در نهايت خودروي مذكور شناسايي و توقيف شد.
با پيگيري صورت گرفته توسط پليس 3 جوان به نام هاي «سجاد- د» 21 ساله، «علي- ب» 19 ساله و «شمشاد- ن» 24 ساله دستگير و در بازجويي ها اعتراف كردند كه دختران جوان را به عنوان مسافر سوار خودرو كرده و پس از انتقال به محل خلوتي با تهديد آنان را مورد آزار و اذيت جنسي قرار مي دادند و سپس متواري مي شدند.
گفتني است پرونده اين شبكه در دادسراي عمومي و انقلاب شيراز در حال رسيدگي است و تاكنون 6 دختر جوان كه مورد تجاوز قرار گرفته اند عليه اعضاي اين باند اعلام شكايت كرده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14