(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 14 اسفند 1389- شماره 19879

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نگاه امام(ره) به ارتش در نظام اسلامي
تصويب 200 طرح براي توسعه و عمران لرستان
پيام كتبي احمدي نژاد تسليم وليعهد قطر شد
سرلشكر سليماني در همايش سرداران شهيد مهدي و حميد باكري:
امروز شاهد ظهور سخنان امام خميني(ره) در سطح دنيا هستيم
شريعتمداري درجمع علماي روحاني استان سمنان:
فتنه 88 جيغ دردناك آمريكا و اسرائيل از سيلي محكم مردم ايران بود
انقلابيون مصر از اقدام ناوهاي ايراني در اداي احترام به شهداي اين كشور تمجيد كردند
شبكه خبري راشاتودي: قدرت آرامگاه هاي شهيدان ايراني بيشتر از قدرت سلاح هسته اي است
حاشيه سفر رئيس جمهور



نگاه امام(ره) به ارتش در نظام اسلامي

ابراهيم حاجي محمدزاده
«... من بايد يك نصيحت به ارتش بكنم و يك تشكر از يك اركان ارتش، يك قشرهايي از ارتش. اما آن نصيحتي كه من مي كنم اين است كه ما مي خواهيم كه شما مستقل باشيد. ما داريم زحمت مي كشيم، ما خون داديم، ما حيثيت و آبرو داديم، مشايخ ما حبس رفتند، زجر كشيدند، مي خواهيم كه ارتش ما مستقل باشد، آقاي ارتشبد شما نمي خواهيد، آقاي سرلشگر، شما نمي خواهيد مستقل باشيد؟ شما مي خواهيد نوكر باشيد؟! من به شما نصيحت مي كنم كه بياييد در آغوش ملت، همان كه ملت مي گويد بگوييد، ما بايد مستقل باشيم، ملت مي گويد ارتش بايد مستقل باشد. ارتش نبايد زير فرمان مستشارهاي آمريكا و اجنبي باشد، شما هم بياييد... ما مي خواهيم تو آقا باشي و اما تشكر مي كنم از اين قشرهايي كه متصل شدند به ملت، اينها آبروي خودشان را، آبروي كشورشان را، آبروي ملتشان را، اينها حفظ كردند، اين درجه دارها، همافرها، افسرهاي نيروي هوايي، اينها همه مورد تشكر و تمجيد ما هستند... به اينهايي كه متصل نشدند مي گوييم كه متصل بشويد به اينها، اسلام براي شما بهتر از كفر است، ملت براي شما بهتر از اجنبي است... خيال نكنيد كه اگر رها كرديد، ما مي آييم و شما را به دار مي زنيم، اين چيزهايي است كه شماها يا كسان ديگر درست كرده ايد. والا اين همافرها و اين درجه دارها و اين افسرها آمدند و متصل شدند ما با كمال عزت و سعادت آنها را حفظ مي كنيم». (آخرين فراز از سخنراني امام در اولين روز ورود به ايران در بهشت زهرا 12/11/1357)(1)
اين روزها هر وقت در تلويزيون پيوستن ارتش هاي ملت هاي خاورميانه به مردم را نظاره مي كنم بخصوص ارتشي ها و صاحب منصبان ارتش ليبي كه در سنگر ملت شان و كنار خواهران و برادران خود با مزدوران قذافي نوكر استكبار جهاني مي جنگند بياد خاطره اي مي افتم كه در سالهاي اول جنگ تحميلي اتفاق افتاد.
در آن زمان هيئتي از ارتشيان بلندپايه ليبي به ايران سفر كرده بود و در جلسه اي كه با شوراي فرماندهي سپاه به همراه عده اي از برادران بزرگوار ارتش از جمله شهيدان مخلص نامجو و كلاهدوز داشتيم. افسري كه در كنار من نشسته بود و ناظر خوش و بش من با برادر پاسداري كه برايمان چاي آورده بود و اصرار من بر اينكه سيني چاي را از او بگيريم و جلوي حاضران قرار دهم بود. با معرفي شدن من به عنوان يكي از اعضاي شوراي فرماندهي سپاه از من پرسيد آيا واقعاً حقوق شما با اين برادر كه چاي آورد يكي است. به او گفتم اگر از من فرزند بيشتر داشته باشد يقيناً حقوقش بيشتر است. با تعجب پرسيد آخر چگونه؟ و بلافاصله از شغل من در قبل از انقلاب پرسيد به او گفتم من مهندس نصب و راه اندازي كارخانجات بوده ام «گويا به ذهن او خطور كرده بود كه ممكن است در ايران قبل از انقلاب فاصله حقوق ها بسيار كم بوده است» از من جويا شد. فاصله حقوق شما با يك كارگر ساده در كارخانه چقدر بوده است به او گفتم من حدود 150 برابر يك كارگر ساده حقوق مي گرفتم. بلافاصله با فرياد بلند خطاب به افسران همراهش گفت، آقايان توجه كنيد ايشان كه در زمان شاه حقوقش روزي 150 برابر يك كارگر ساده بود، امروز حقوقش از يك فرد ساده در سپاه اگر آن فرد فرزند بيشتري داشته باشد كمتر است. بحث در اين مورد در ابعاد گوناگون ادامه داشت تا اينكه يكي از افسران عاليرتبه ليبي گفت، در ايران با انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني مسئله بسيار مهم تري اتفاق افتاده كه براي هميشه الگو و اسوه ما ارتشيان در سراسر جهان خواهد بود. در گذشته در تمام دنيا سرنوشت ارتش ها همواره به سرنوشت حاكمان در هر نظامي وابسته بود و ارتشي ها اعم از درجه دار تا صاحب منصبان به علت سرنوشت مشترك با رئيس مملكت مجبور بودند علي رغم تنفر بسياري از آنها از ديكتاتورها به علت همين سرنوشت مشترك بناچار تا آخرين لحظه از نظام دفاع كنند و پس از فرار حاكمان مزدور تاوان جنايت هايي را كه به دستور آنان انجام داده اند در مقابل ملت بدهند. امام خميني ماه ها قبل از انقلاب براي اولين بار در دنيا اين سنت حسنه را برپا نمود تا ارتش ها به ملت پناه ببرند و در كنار خواهران و برادرانشان با ديكتاتورها بجنگند و امروز در كنار سپاه مردمي با تعاليمي كه در دوران شاه ديده اند از مملكت خودشان دفاع نمايند. اين نمونه والا و اسوه اي است براي تمام ارتشي ها در سراسر جهان بخصوص خاورميانه مسلمان:
از آنجا كه رهنمودهاي امام(ره) به عنوان وارث راه انبيا و اوليا در اين زمينه در قبل از پيروزي انقلاب و روزهاي پرالتهاب و سرنوشت ساز دهه فجر(12 بهمن تا 22 بهمن 1357) و پس از آن بسيار زياد و شگفتي آفرين است، تنها به چند نمونه كوچك در اين باره اشاره نموده و مشتاقان را به صحيفه امام ارجاع مي دهيم.
به عنوان نمونه حضرت امام در 16 آبان 1357(حدود سه ماه قبل از پيروزي انقلاب اسلامي) در فرانسه و نوفل لوشاتو در مقابل سؤال خبرنگار روزنامه انگليسي فايننشال تايمز كه موذيانه و هدفدار سؤال مي كند «اخيرا مخالفت خود را عليه دولت نظامي جديد اعلام كرده ايد. آيا از مردم خواهيد خواست كه علاوه بر اين كه بر ضد شاه بپاخيزند، بر ضد ارتش نيز قيام كنند» امام با صداقت و هوشياري سياسي و الهي خويش مي فرمايند «ما اكنون ملت را دعوت به هجوم و حمله به ارتش نكرده ايم. تنها از سربازان و افسران ارتشي خواسته ايم كه اطاعت از فرماندهان خود نكنند و به صاحب منصبان ارتش نيز هشدار داده ايم از شاه اطاعت و حمايت نكنند. و من اميدوارم كه سربازان و افسران كه پيوندشان با مردم بريده نشده است. هرچه زودتر به آغوش ملت بازگردند. تا پيروزي را در آغوش كشند»(2)
و در همان روز 16 آبان 1357 با اشاره به سخنان كارتر در حمايت از شاه و دستور او به ارتش براي كشتار مردم و به راه انداختن حمام خون مي فرمايند:
«... از اين هياهويي كه كارتر در آنجا گفته است كه خير ما منافعمان پيش ايشان است... به عبارت ديگر خدمتگذار ماست، ما نمي گذاريم، اين نوكر بايد بماند اينجا، تعبير او با اين تعبير نيست اما واقعش همين است، تعبيرش، لفظش اين نيست اما واقعش اين است كه ما ديگر از كجا پيدا كنيم يك همچو نوكري؟! اين را نبايد از آن بترسيد. با يك ملت نمي شود كه يك كار تحميلي تا آخر بشود. چنانچه ديديم كه با نظامي نتوانستند اين كار را بكنند. ايشان خيلي هم ميل داشت. خيلي هم مايل بود كه نظامي ها قتل عام بكنند، اصلا يك دو -سه ميليون جمعيت را بكشند لكن نمي شود...»(3) و با جدا نمودن سران وابسته و مزدوران آمريكايي ارتش از اكثريت قريب به اتفاق ارتش متعهد به اسلام و مردم و قرار دادن آنان در كنار ساير قشرهاي مدافع انقلاب مي فرمايند. «... همه ناراضي. تاجر بروي ناراضي، كاسب بروي ناراضي، اداري بروي ناراضي، ارتش بروي ناراضي. شما خيال كرديد همه ارتش مثل اين چند تا الدنگ هستند كه به جان مردم افتادند؟! نه همه اينطور نيستند. آنها به ما پيغام داده اند ما حاضريم، پيغام دادند، اگر وقتش شد آنها هم حاضرند... شما هر جا دست مي گذاريد دست آمريكا آنجاست. در اين مملكت ارتش را دست مي گذاريم شصت هزار نفر يا چهل و پنج هزار نفر مستشار آنجا هست! حالا دارند كم كم مي روند...»(4)
خبرنگار روزنامه آلماني دنياي سوم در تاريخ 24 آبان 1357 از امام سوال مي كند: «نفوذ غرب در ايران داراي اهميت است. مثلاً چهل هزار مستشار آمريكايي در ايران به سر مي برند كه اغلب در ارتش هستند. سياست خارجي شما چگونه خواهد بود» منادي راه انبياء(ع) با دفاع از شرف و حيثيت ارتشيان معتقد به اسلام و همراه ملت ميفرمايند: «حضور مستشاران آمريكايي در ايران به دنبال سياست هاي ضداسلامي و ضدملي رژيم ايران است، كه علاوه بر هزينه هنگفت آن كه بر ملت سنگيني مي كند، آنان را چنان تسلطي بر ارتش و مقدرات كشور داده است كه شرف و حيثيت صاحب منصبان و درجه داران ارتش را به دست آنان لكه دار و نابوده كرده است و ما در اينگونه موارد براساس يك سياست مستقل و آزاد، بدون دخالت قدرتها عمل خواهيم كرد...»(5)
از 12 بهمن روز ورود امام به ايران تا 22 بهمن جلوه هاي بسيار شكوهمندي از لبيك ارتشيان به ولي فقيه در صحيفه امام ضبط است و در شرايطي كه آمريكا اميدوار است هرچه زودتر با ارتش كودتا نموده و در ايران حمام خون راه انداخته و چندين ميليون انسان را به خاك و خون بكشد در تاريخ 19 بهمن پرسنل نيروي هوايي كه بعلت تخصص نظامي شان بيشتر از همه با مستشاران آمريكايي مواجه و تحقير شده بودند نخستين رژه نظامي پيوستن به انقلاب را در محضر امام در مدرسه علوي انجام مي دهند و شعار ميدهند «نظاميان ملي، به فرمان خميني، از طاغوت گسستيم، به ملت پيوستيم» و حضرت امام خطاب به آنان مي فرمايند:
«بسم الله الرحمن الرحيم. درود بر شما سربازان امام عصر سلام الله عليه همان طور كه فرياد زديد تاكنون در خدمت طاغوت بوديد. طاغوتي كه تمام هستي ما را ساقط كرد، طاغوتي كه خزاين ما را تهي كرد، طاغوتي كه ما را برده خارجيها كرد. و از امروز در خدمت امام عصر-سلام الله عليه- و در خدمت قرآن كريم هستيد... ما مي خواهيم كه سرنوشت ما را خودمان تعيين كنيم نه سفارت آمريكا و سفارت شوروي. ما مي خواهيم كه مملكت خودمان را خودمان تعمير كنيم نه يهوديها و اسرائيل. ما مي خواهيم مملكتمان را آزاد كنيم، اختناق در مملكت ما نباشد. ما ميخواهيم ارتش ما آزاد باشد، اسرائيل در آن تصرف نكند آمريكا در آن تصرف نكند...»(6)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) صحيفه امام ج 6 ص 18 (2) صحيفه امام ج 4 ص 366
(3) صحيفه امام ج 4 ص 376 (4) صحيفه امام ج4 ص365
(5) صحيفه امام ج 4 ص 508 (6) صحيفه امام ج6 ص102

 



تصويب 200 طرح براي توسعه و عمران لرستان

خرم آباد-خبرنگاركيهان:
دكتر احمدي نژاد در جمع مديران لرستان جبران عقب نگهداشتگي و فاصله لرستان با ساير استان هاي كشور را وظيفه مديران خواند و افزود: با استفاده از فرصت ها و لحظه ها، امكانات و ظرفيت هاي لرستان و اجراي برنامه هاي دولت اين فاصله و عقب نگهداشتگي بايد جبران شود.
رئيس جمهوري گفت: بايد نگاه و افق ديد و انديشه تان را به گونه اي ترسيم كنيد كه لرستان به قله هاي توسعه و پيشرفت برسد.
دكتراحمدي نژاد با اظهار نارضايتي از روند كارهاي عمراني و زيربنايي در لرستان، گفت: نسبت به پيشرفت لرستان حساسيت دارم.
وي گفت: قبل از انقلاب به همه استان ها ظلم شد اما لرستان به خاطر روحيه طاغوت ستيزي ويژه، مورد ظلم مضاعف قرار گرفت و لرستان امروز در بعد عمراني و اقتصادي با آنچه بايد باشد داراي فاصله مضاعف است و لرستان براي جبران اين فاصله نياز به جهش دارد.
دكتر احمدي نژاد گفت: لرستان با مردم خوب انقلابي، صميمي، مومن و وفادار نبايد در جدول رتبه بندي برخورداري استان ها در رتبه 28 و آخر جدول باشد چرا اين استان نبايد در رتبه هاي اول و دوم قرار بگيرد؟
دكتر احمدي نژاد با بيان اين مطلب كه يك استان ديگر كشور مثل لرستان با استان هاي ديگر كشور از لحاظ توسعه يافتگي فاصله زياد دارد، گفت: اگر مديران استان افق ديدشان را پايين بگيرند، هرچه تلاش شود، استان در آن سقف پايين مي ماند و لذا بايد فضاي كار، تصميم گيري، برنامه ريزي و اجرا در لرستان را در بالاترين قله پيشرفت كشور ترسيم كنيم و فضاي استان بايد خيلي باز شود.
معاون اول رئيس جمهور در نشست خبري تشريح دستاوردهاي سفر سوم هيئت دولت به استان لرستان، از تصويب بيش از 200 طرح در جهت توسعه و تسريع روند عمران و آباداني آن خبر داد.
محمدرضا رحيمي گفت: دولت در بخش احداث راه آهن، راه و نيروگاه مبلغ 35 هزار ميليارد ريال به لرستان اختصاص داده است.
معاون اول رئيس جمهوري افزود: سه خط راه آهن دورود- خرم آباد-انديمشك، دورود- بروجرد ملاير و ازنا- اليگودرز- اصفهان و آزاد راه اراك- بروجرد- خرم آباد به عنوان بخشي از آزاد راه بندر امام-تهران با دو هزار و 450 ميليارد ريال مصوب شده است.
براساس دستور و تاكيد جدي رئيس جمهوري، مشكل بيكاري در استان لرستان بايد هرچه سريعتر حل و نرخ بيكاري در اين استان به عدد سه كاهش پيدا كند.
وي تصريح كرد: در سال جاري، 24 هزار فرصت شغلي جديد در لرستان ايجاد شده و رئيس جمهوري دستور دادند كه شوراي عالي اشتغال در اين استان تشكيل تا راهكارهاي اصلي براي كاهش نرخ بيكاري در لرستان را تدوين و اجرايي كند و سال آينده حداقل سه برابر اين ظرفيت ايجاد اشتغال شود.
وي اظهار داشت: احداث كارخانه نورد 500هزار تني خرم آباد، احداث كارخانه خودروسازي كوهدشت، احداث كارخانه نورد پلدختر با حداقل 200 و حداكثر 500 هزار تن و احداث موزه تاريخ لرستان در سال هاي 90 و 91 از جمله مصوبات هيئت دولت در استان لرستان است.وي افزود: طرح گازرساني به 200 روستاي استان براي دو سال آينده مصوب و در دستور كار قرار گرفت.
رحيمي گفت: اختصاص مبلغ پنج هزار ميليارد ريال براي اجراي طرح هاي توليدي مورد نظر استان، اختصاص يك هزار ميليارد ريال تسهيلات بانكي به طرح هاي گردشگري و صنايع دستي، اختصاص 600 ميليون دلار براي تامين نياز ارزي طرح هاي سرمايه گذاري استان و نيروگاه هاي خرم آباد، ازنا و بروجرد در سال هاي 90 و 91 و اختصاص مبلغ 450 ميليارد ريال براي خريد يك هزار و 200 واحد مسكوني از جمله ديگر مصوبات دور سوم سفير هيئت دولت به استان لرستان است.
وي با اشاره به مصوبات دور اول سفر هيئت دولت به لرستان افزود: از مجموع 168 مصوبه سفر اول، معادل 86 درصد مصوبات به انجام رسيده يا در حال اجراست.
وي گفت: برآورد اعتبار براي سفر اول هيئت دولت به اين استان، چهار هزار و 890 ميليارد ريال است و در سفر دوم هيئت دولت به لرستان نيز 206 طرح به تصويب رسيده كه اجراي اين طرح ها حدود 70 درصد پيشرفت دارد.
رحيمي گفت: اعتبارات اجراي مصوبات سفر دوم دولت به لرستان را 11 هزار و 818 ميليارد ريال بوده است.وي افزود: سفر اول و دوم موجب ارتقا شاخص هاي بسياري در لرستان شده كه از آن جمله مي توان به رشد 109 درصدي فضاي ورزشي استان اشاره كرد كه فضاي ورزشي لرستان از 21 سانتيمتر اكنون به 44 سانتيمتر افزايش يافته و بيش از دو برابر شده است.
رحيمي در مورد مصوبات سفر سوم دولت به لرستان، گفت: تكميل 15 باب كتابخانه عمومي، 10 خانه فرهنگ ديجيتالي و اختصاص 13 ميليارد ريال براي فعاليت هاي فرهنگ و هنر در سال 90، اختصاص مبلغ 600 ميلياردريال براي اجراي عمليات آبخيزداري استان در سال هاي 90 و 91 را از ديگر مصوبات سفر سوم هيئت دولت براي استان لرستان عنوان كرد.
معاون اول رئيس جمهوري گفت: استان لرستان يكي از استان هايي است كه در بخش توليدات كشاورزي، دامي و دامپروري مي تواند توسعه پيدا كند به شرط اينكه بانك ها حمايت هاي لازم را براي ارتقا اين بخش ها داشته باشند.
وي با اشاره به اينكه در سفر دور سوم تصميمات مهمي در بخش انرژي، كشاورزي و صنعت معدن استان لرستان گرفته شد، اظهار داشت: اجراي سد «معشوره» براي سامانه انتقال آب به دشت هاي كوهدشت، اختصاص اعتبار براي ساخت 9 سد از ديگر مصوبات دولت است كه اين اعتبار هم اكنون در اختيار قرارگاه خاتم الانبيا به عنوان مجري طرح قرار گرفته است.
رحيمي افزود: عمليات اجرايي سد رودبار كه از سدهاي مهم كشور است به زودي آغاز مي شود كه در زمان بهره برداري تمامي اراضي كشاورزي استان لرستان را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.
وي تصريح كرد: اختصاص مبلغ 240 ميليارد ريال براي انتقال آب از طريق سيستم آبياري تحت فشار از ديگر مصوبات هيات دولت براي لرستان است كه 50 درصد اعتبار اين طرح به صورت نامحدود خواهد بود.
وي با بيان اين كه آبياري تحت فشار در اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها موجب صرفه جويي قابل توجه و استفاده بهينه از منابع آبي مي شود، اظهار داشت: ايران جزء كشورهاي كم باران است و استفاده از آبياري تحت فشار مي تواند در صرفه جويي مصرف آب موثر باشد.
وي گفت: همچنين 100 ميليارد ريال اعتبار براي اصلاح و بهينه سازي شبكه توزيع نيروي برق اين استان در سال 90 و 91 اختصاص يافت و مبلغ 100 ميليارد ريال نيز براي شبكه آب شهري و روستاي لرستان در نظر گرفته شد.
وي افزود: همچنين تامين چهار هزار قلم لوازم منزل، گازكشي دو هزار واحد مسكوني و تامين سه هزار مسكن مددجويان بهزيستي و كميته امداد امام خميني(ره)، اختصاص 250 ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه براي مشاغل خانگي استان، اختصاص مبلغ 400 ميليارد ريال براي طرح هاي خوداشتغالي مسكن و ديگر امور مردمي ايثارگران و ساير متقاضيان، اختصاص مبلغ 500 ميليارد ريال براي تشكيل تعاوني هاي فراگير ملي و ايجاد 12 مركز مجتمع فرش دستباف و اعطاي مجوز صادراتي فرش از گمرك خرم آباد. علاوه بر اين اختصاص مبلغ 130 ميليارد ريال تسهيلات براي فارغ التحصيلان، نوآوران و خلاقان نيز از ديگر تصميمات امروز هيات دولت براي كمك به مردم اين استان است.
رحيمي گفت: همچنين 620 ميليارد ريال اعتبار براي بهسازي و نوسازي بافت هاي فرسوده شهري به اجراي طرح هاي توسعه شهري اختصاص يافت و مبلغ 510 ميليارد ريال اعتبار نيز براي بهسازي و نوسازي راه ها و خريد تجهيزات راهداري اختصاص داده شده است.
معاون اول رئيس جمهوري افزود: همچنين مطالعه احداث بيمارستان 160 تختخوابي كوهدشت و اختصاص 400 ميليارد ريال براي اجراي طرح هاي هادي استان در سال هاي 90 و 91، اختصاص مبلغ 73 ميليارد ريال براي توسعه زيرساخت هاي استان لرستان شامل پوشش تلفن همراه و اينترنت پرسرعت از جمله ديگر مصوبات هيات دولت براي لرستان است.
وي اظهار داشت: اختصاص مبلغ قابل توجهي براي اجراي محور نورآباد به كوهدشت و كمربندي كوهدشت، احداث سه خط راه آهن كه مهمترين پروژه هاي استان هستند شامل سه خط راه آهن دورود - خرم آباد- انديمشك و دورود- خرم آباد- ملاير و ازنا- اليگودرز- اصفهان با اعتباري در حدود يك هزار و 650 ميليارد ريال و احداث آزادراه اراك- بروجرد با اعتباري بالغ بر هشت هزار ميليارد ريال نيز در جلسه هيات دولت در لرستان به تصويب رسيد.
معاون اول رئيس جمهوري افزود: علاوه بر اين واگذاري 38 هزار تلفن همراه و 10 هزار تلفن ثابت و مطالعه محور پلدختر- پل زال نيز در جلسه استاني هيات دولت در لرستان به تصويب رسيد.
معاون اول رئيس جمهور در پايان، از افزايش چشمگير سرعت اينترنت در سراسر كشور خبر داد.
همسر دكتر احمدي نژاد: شعار عدالت محوري و مهرورزي باعث جلوگيري از تبعيض در جامعه شد
همسر دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران گفت: دولتمردان نظام مقدس جمهوري اسلامي به ويژه شخص رئيس جمهوري در جهت تحقق عدالت در ميان اقشار مختلف مردم تلاش جدي دارند.
اعظم السادات فراهي در جمع بانوان فعال استان لرستان افزود: با توجه به اين كه مساله عدالت يك مساله جدي در جامعه است، به همين منظور دكتر احمدي نژاد با شعار عدالت محوري و مهرورزي روي كار آمد تا بتواند از اين طريق از تبعيض در جامعه جلوگيري كند.
وي تصريح كرد: اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها به عنوان يك حركت جدي از سوي دولتمردان و شخص رئيس جمهوري است و به طور قطع با اجراي اين قانون عدالت نسبي در جامعه محقق مي شود.
فراهي افزود: هدفمندي يارانه ها يكي از حركات جدي ما به عنوان آرزوي معمار كبير انقلاب، رهبر معظم انقلاب و شهداي انقلاب است كه به طور يقين با اجراي آن گامي موثر در جهت تحقق آرمان هاي انقلاب برداشته مي شود.
همسر دكتر احمدي نژاد در ادامه به خدمات ارزشمند انقلاب به بانوان افزود: ما به عنوان همسران مسئولان اجرايي كشور همواره مورد توجه جامعه هستيم و به همين دليل در قبال افراد جامعه به ويژه بانوان وظيفه بانوان سنگين تر است.
وي تصريح كرد: انقلاب اسلامي فرصت هاي زيادي در اختيار بانوان قرار داده است و مي توانند در عرصه هاي مختلف هميشه پيشقدم باشند.
در پايان اين نشست از 29 نفر از بانوان و دختران فعال در عرصه هاي مختلف استان لرستان تقدير شد.

 



پيام كتبي احمدي نژاد تسليم وليعهد قطر شد

پيام كتبي رئيس جمهور كشورمان به امير قطر توسط دكتر مرضيه وحيد دستجردي به وليعهد اين كشور تسليم شد.
شيخ تميم بن حمد آل ثاني وليعهد قطر پنجشنبه گذشته در ديدار با وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشورمان با تقدير و تشكر از پيام محبت آميز دكتر محمود احمدي نژاد خواستار ابلاغ درودها و سلام هاي صميمانه امير قطر و خود به رئيس جمهوري اسلامي ايران شد و تاكيد كرد: خوشبختانه روابط بسيار صميمي و دوستانه اي بين شيخ حمد بن خليفه آل ثاني- امير قطر- و دكتر محمود احمدي نژاد- رئيس جمهور اسلامي ايران- وجود دارد و اين ارتباط از دو عنصر مهم صداقت و برادري برخوردار است.
مرضيه وحيد دستجردي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز در اين ديدار كه عبدالله سهرابي- سفير كشورمان- نيز حضور داشت، بعد از تسليم پيام كتبي رئيس جمهوري با اشاره به روابط صميمي و دوستانه بين مردم و دولت هاي ايران و قطر تاكيد كرد: روابط بين دو كشور همسايه و مسلمان روابطي بسيار خوب است و اين ارتباط در تعامل دوستانه و صميمي سران دو كشور نمود يافته است.
وي با اشاره به ملاقات هاي بسيار خوب و سازنده خود با همسر امير قطر و رئيس شوراي عالي موسسه قطر و همچنين وزير بهداشت عمومي قطر، بر علايق و زمينه هاي مشترك براي توسعه و گسترش همكاري بين دو كشور در زمينه هاي آموزشي و بهداشتي و پزشكي تاكيد كرد.
ديدار احمدي نژاد
با رئيس مجلس بوليوي
رئيس جمهور كشورمان در ديدار رئيس مجلس بوليوي تاكيد كرد كه نزديكي ملتهاي آزاده نقشي سازنده در برپايي نظم جديد جهاني دارد.
محمود احمدي نژاد پنجشنبه گذشته در ديدار رئيس مجلس و تعدادي از نمايندگان و روساي كميسيون هاي مجلس بوليوي گفت: وقتي نظام سلطه مخالف عزت، استقلال و پيشرفت كشورهاي ديگر است پشتيباني كشورهاي آزاده و مستقل از يكديگر نعمت بسيار بزرگي است.
رئيس جمهور اظهار كرد: معتقدم ايران و بوليوي و همه كشورهاي آزاده جهان در يك جبهه قرار داشته و برادران يكديگر هستند و آينده متعلق به ما و همه ملت هاي آزاده جهان است.
رئيس جمهور گفت: برادري و نزديكي ملت هاي آزاده به يكديگر نه تنها در تقويت مقاومت آنها در برابر نظام سلطه بلكه در برپايي نظم جديد جهاني نيز نقشي اساسي و سازنده دارد.
رئيس مجلس بوليوي نيز در اين ديدار اظهار كرد: اگرچه زمان كوتاهي از آغاز روابط ايران و بوليوي مي گذرد اما به دليل آرمان ها و دشمنان مشترك روابط دوجانبه بسيار سريع گسترش يافته است.
همچنين وزير امور خارجه كشورمان چهارشنبه گذشته با هكتور آرسه رئيس مجلس بوليوي ديدار كرد و از آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي ارائه هرگونه كمك به سيل زدگان بوليوي خبر داد.

 



سرلشكر سليماني در همايش سرداران شهيد مهدي و حميد باكري:
امروز شاهد ظهور سخنان امام خميني(ره) در سطح دنيا هستيم

سرلشكر سليماني گفت امروز مي توان شاهد ظهور سخنان حضرت امام خميني(ره) درباره تغييرات دنيا در سطح جهان بود.
همايش بزرگداشت سرداران شهيد مهدي و حميد باكري، فرماندهان لشكر31 عاشورا، پنجشنبه شب با حضور سران لشكري و كشوري و بيش از 6 هزار نفر از مردم تهران و خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران در تالار بزرگ كشور برگزار شد.
در اين همايش سردار سرلشكر قاسم سليماني طي سخناني با اشاره به گذشت 20 سال از جنگ تحميلي گفت: برگزاري چنين همايش هايي كه مردم به طور خودجوش در آن شركت مي كنند، نشان دهنده آن است كه جنگ ما ابدي است؛ به طوري كه مي توان شاهد ظهور سخنان امام خميني(ره) در باره تغييرات دنياي امروز در سطح جهان بود.
وي حزب الله لبنان را متأثر از دفاع مقدس دانست و خاطرنشان كرد: تمام نمادهاي دنيا در گذشته با الگويي از حركت هاي ناسيوناليستي، ماركسيستي، ليبرالي يا افرادي همچون لنين و چه گوارا بود؛ اما اكنون اين معادله تفاوت كرده و پرچم ما با كلمات «الله اكبر» موجب تحولات گسترده اي در منطقه شده است؛ به راستي كه حزب الله لبنان زاييده اين حركت است كه به طور يقين از شهدايي همچون باكري و خرازي متأثر شده اند.
همرزم شهيدان باكري تحولات جاري كشورهاي عربي را به دليل تأثيرپذيري از انقلاب اسلامي برشمرد و يادآور شد: مديريت، معنويت، فضاي معنوي جامعه و نسل جوان ما متأثر از دفاع مقدس است و اين صحنه نزديك ترين صحنه به صدر اسلام و عاشورا است.
اين فرمانده دفاع مقدس، شهيد مهدي باكري را «سلمان جنگ» ناميد و گفت: سردار شهيد مهدي باكري از قله هاي رفيع دفاع مقدس ما بود كه در كنار مجيد بقايي، حسين خرازي، حميد باكري و حسن باقري قرار گرفت.در تاريخ مي توان ثابت كرد كه شهيدي همانند مهدي و حميد باكري وجود ندارد كه در مديريت، معنويت، ايثار و شهادت برجسته بودند.
وي در پايان با بررسي جنگ هاي صليبي گفت: تا سال 1917مسلمان ها داراي حكومت بودند؛ چه بسا زماني بني اميه، بني عباس يا عثماني ها حكومت كردند اما پس از فروپاشي عثماني ها مي توان گفت هيچ كشور مسلماني باقي نماند، مگر اينكه استعمار در آن داراي نقش بود؛ و اكنون تنها كشوري كه بعد از بيش از 70 سال با تلاش هاي امام خميني(ره) توانست از زير قدرت صليبي ها بيرون بيايد، ايران اسلامي است.
سرلشكر سليماني با بيان اينكه پيامبراكرم(ص) قرآن و عترت را در جامعه به يادگار گذاشته اند، خاطرنشان كرد: امام خميني(ره) با تشكيل جمهوري اسلامي در مصداق قرآني و ولايت فقيه در مصداق عترت، به اين دو اصل رسول خدا(ص) عموميت دادند و امروز بايد انسجام كشورمان را بر پايه تبعيت از ولايت فقيه حفظ كنيم.

 



شريعتمداري درجمع علماي روحاني استان سمنان:
فتنه 88 جيغ دردناك آمريكا و اسرائيل از سيلي محكم مردم ايران بود

آمريكا و متحدانش هنوز از سيلي محكمي كه در فتنه 88 خورده بودند، به هوش نيامده بودند كه انقلاب اسلامي در مصر و تونس و اردن و يمن و بحرين و ساير كشورهاي اسلامي، آنها را زير ضربات خرد كننده و سنگين خود گرفت.
به گزارش خبرنگاركيهان ازسمنان، حسين شريعتمداري مديرمسئول روزنامه كيهان كه چهارشنبه شب- 11/12/89- در جمع علماي روحاني استان سمنان شركت كرده بود گفت؛ «دو سال قبل، عمرو موسي دبيركل اتحاديه عرب به سران كشورهاي عربي با ملامت گفته بود؛ جمهوري اسلامي ايران به تكنولوژي هسته اي، نانوتكنولوژي، توليد سلول هاي بنيادي و دهها فناوري روز جهان مجهز شده و سفينه به فضا مي فرستد، ولي ما در كشورهاي عربي و آفريقايي دنبال كشف دهانه تونل هاي رفح هستيم كه از طريق آن براي مظلومان محاصره شده غزه آذوقه و دارو ارسال مي شود». مديرمسئول كيهان گفت؛ امروزه يكي از اعتراضات جدي ملت هاي مسلمان منطقه به ديكتاتورهاي حاكم آن است كه چرا با جدايي اسلام از حاكميت، ما را از آزادي، استقلال و پيشرفت هاي علمي و اقتدار منطقه اي محروم كرده ايد. آنان در اين مطالبه خود به جمهوري اسلامي ايران استناد مي كنند و مي گويند؛ ايران از هنگامي كه اسلام را بر سرنوشت خود حاكم كرد با وجود دشمني هاي بي وقفه قدرت هاي استكباري امروزه در عرصه نظامي مقتدرترين كشور منطقه است، در عرصه علم و تكنولوژي پيشرفته ترين است و استقلال و آزادي و دخالت مردم در سرنوشت خودشان براي همه ملت هاي مسلمان افتخارآفرين است.
مديرمسئول كيهان خاطر نشان كرد؛ انقلاب هاي كنوني در منطقه اولاً؛ اسلامي است، ثانياً؛ ضد آمريكايي و استكباري است، ثالثاً؛ ضداسرائيلي است و رابعاً؛ يك حركت فراگير و توده اي است كه همه قشرهاي مردم در آن حضور دارند و پاي حزب و گروه و جمعيت خاصي در ميان نيست. وي در ادامه گفت؛ تمامي اين ويژگي ها برگرفته از انقلاب اسلامي است، بنابراين وقتي شما مردم شريف و پاكباخته، طي 32 سال گذشته تمامي معادلات دنياي استكباري را به نفع مستضعفان و محرومان تغيير داده ايد و اين تحول هر روز شتاب بيشتري مي گيرد، نبايد انتظار داشته باشيد كه آمريكا و اسرائيل و متحدان اروپايي و منطقه اي آنها حتي در حد فتنه 88 جيغ نزنند؟!
مديرمسئول كيهان گفت؛ جنگ نرم را شما آغاز كرده ايد و دشمن اگرچه به حمله تظاهر مي كند ولي در حال دفاع است ولي از آنجا كه نمي تواند باورهاي ظلم ستيز اسلامي را بمباران كند و از سوي ديگر در ميان توده هاي عظيم ملت هاي مسلمان جاي پايي ندارد، ناچار است مهره هاي حقير و بي ارزشي نظير موسوي و كروبي و خاتمي را به ميدان بفرستد و ضعف و زبوني آنها را با تمسك به ماشين تبليغاتي عريض و طويل خود جبران كند، كه ديديم و ديديد و ديدند كه در اين عرصه نيز ناكام مانده اند.
وي با اشاره به تفسير هفته نامه آلماني و صهيونيستي اشپيگل گفت؛ نويسنده مقاله مزبور با عصبانيت خطاب به اوباما و نتانياهو مي نويسد؛ تا كي قصد داريد شهروندان آمريكايي و اروپايي را به نتيجه بخش بودن جنگ نرم عليه جمهوري اسلامي سرگرم كنيد؟ اگر در اين جنگ نرم، موفق بوده ايم، چرا، امروزه مردم در همه جاي خاورميانه، از جمهوري اسلامي ايران به عنوان الگوي ايده آل خود ياد مي كنند؟
مديرمسئول كيهان افزود؛ دشمن مي داند كه كانون اقتدار نظام اسلامي ايران، حضور اسلام ناب بر كرسي حاكميت است بنابراين تمامي فلش هاي حمله خود را نهايتاً متوجه اين نقطه كرده است. وي توضيح داد؛ دشمن در اين ترفند دو هدف را دنبال مي كند. اول؛ تحريف در اسلام ناب و جايگزيني آن با اسلام آمريكايي يعني دقيقاً همان حركتي كه مدعيان اصلاحات به سفارش، جورج سوروس، رورتي، هابرماس و... دنبال مي كردند و در پي حذف عنصر ظلم ستيز از اسلام بودند و دوم؛ حمله به نقطه اي كه در آن اسلام ناب محمدي(ص) از تئوري و نظريه به نسخه عملي تبديل مي شود. و اين نقطه حساس و سرنوشت ساز همان ولايت فقيه است.
شريعتمداري در ادامه اين نشست كه 3 ساعت به طول انجاميد به پرسش هاي حاضران درباره مسائل جاري كشور و منطقه پاسخ داد.

 



انقلابيون مصر از اقدام ناوهاي ايراني در اداي احترام به شهداي اين كشور تمجيد كردند

ائتلاف انقلاب 25 ژانويه مصر از اقدام دو رزمناو ايراني براي اداي احترام به شهداي انقلاب مصر، هنگام عبور از كانال سوئز تمجيد كرد.
احمد دومه - عضو ائتلاف انقلاب بيست وپنج ژانويه مصر - پنج شنبه شب در گفت وگويي با شبكه خبري العالم از دو رزم ناو ايراني كه هنگام عبور از كانال سوئز به شهداي انقلاب مصر اداي احترام كردند، تمجيد كرد.
فرماندهي و نيروهاي ناو «خارك» و ناوشكن «الوند» ارتش جمهوري اسلامي ايران در راه بازگشت به كشور و هنگام عبور از كانال سوئز به شهداي انقلاب مصر اداي احترام نظامي كردند.
اين دو ناو ايراني كه روز پنج شنبه وارد كانال سوئز شدند، هم چنين از مواضع ارتش مصر تقدير كردند.
خارك و الوند اوايل اسفندماه با عبور از كانال سوئز وارد آب هاي بين المللي درياي مديترانه شده بودند و عصر پنج شنبه گذشته در سواحل سوريه در شهر بندري لاذقيه پهلو گرفتند.
اين نخستين عبور ناوگان دريايي ايران از كانال سوئز پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال 1357 است.
بنا بر گزارش خبرگزاري رويترز به نقل از يك منبع در قاهره «دو ناو ايراني در ساعت 00:2 به وقت گرينويچ از ورودي شمالي درياي مديترانه وارد كانال سوئز شدند و در راه خود براي رسيدن به درياي سرخ قرار دارند.»
كاردار جمهوري اسلامي ايران در مصر هم با اشاره به قطع بودن روابط دو كشور طي 30 سال گذشته گفت با توجه به تحولات اخير در مصر، امروز گسترش روابط تهران و قاهره مناسب خواهد بود.
مجتبي اماني، روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، با ابراز خرسندي از دستاوردهاي انقلاب مصر و تمجيد از موضع ارتش اين كشور در مقابل خواسته هاي مردم خاطرنشان كرد كه ايران از نزديك تحولات و تغييرات اوضاع در مصر را پيگيري مي كند.
وي گفت: روابط تهران و قاهره سال هاي زيادي در سطح دفاتر حفظ منافع بوده اما اكنون زمان آن فرا رسيده كه با توجه به تحولات در مصر تصميمات متناسبي براي گسترش روابط اتخاذ شود. جمهوري اسلامي ايران همواره به رژيم سرنگون شده اين كشور به دليل برقراري ارتباط با رژيم صهيونيستي معترض بود.
اماني درباره بازگشت ناوهاي ايراني از سوريه از طريق كانال سوئز هم گفت: اين ناوها به شهداي انقلاب مصر و مواضع ارتش اين كشور در رويارو نشدن با مردم، احترام نظامي گذاشتند.

 



شبكه خبري راشاتودي: قدرت آرامگاه هاي شهيدان ايراني بيشتر از قدرت سلاح هسته اي است

شبكه خبري راشاتودي در گزارشي از بهشت زهرا(س) تهران، قدرت مزار شهيد ايراني را بيشتر از توان هسته اي دانست.
خبرنگار راشاتودي با حضور در بهشت زهرا(س) تهران گزارش داد:آرامگاه هاي شهيدان يك بعد قدرت ايراني ها حتي بيشتر از قدرت هسته اي هستند و بسياري از مردم هنگام زيارت آرامگاه ها از خداوند مي خواهند كه آنها هم در راه خدا شهيد شوند. آنها دعا مي كنند و خيرات مي كنند. مردم حضور خدا را بر مزار آنها احساس مي كنند و احساس ويژه با دوستان خود دارند.
به گزارش مشرق، راشاتودي در گزارش خود مي افزايد: مردم از هر قشري اينجا حضور دارند. وفاداران دولت و مخالفان، زنان چادري و زناني كه روسري نازكي بر روي سر خود انداخته اند. دانشمندان، دانشجويان، كارگران، خانواده ها، مجردها، بچه ها و افراد مسن. مردم با خود خوردني مي آورند و خيرات مي كنند. نمي توانيد خوردني ها را رد كنيد. اين يك تشريفات مذهبي براي بيان احترام به شهيدان و قهرماناني است كه در جنگ كشته شده اند يا به وسيله گازهاي شيميايي صدام، تسليحات شيميايي آمريكا يا بمب هاي تروريستي منفجر شده در مساجد يا پارلمان كشته شده اند.

 



حاشيه سفر رئيس جمهور

¤ در مراسم سخنراني دكتر احمدي نژاد در استاديوم ورزشي جهان پهلوان تختي خرم آباد برخلاف سفرهاي قبلي كه خبرنگاران در پشت جايگاه سخنراني رئيس جمهوري مستقر مي شدند و خبر و عكس تهيه مي كردند اين بار محلي در نظر گرفته نشده بود.
¤ براي تعدادي از خبرنگاران با سابقه و فعال روزنامه هاي سراسري و محلي كارت خبري خبرنگاران صادر نشده بود كه موجب بروز مشكلات در امر حضور آنان در مراسم ها و دشواري تهيه خبر و عكس شد.
¤ در نخستين روز سفر رئيس جمهوري به خرم آباد برخي افراد با حضور در محل هايي كه مردم براي تحويل نامه هايشان به رئيس جمهوري اجتماع كرده بودند، نامه نويس هاي خلق الساعه، خواسته هايشان را در چند خط خلاصه مي نوشتند و پول خوبي دريافت مي كردند.
¤ رعايت نظم و انضباط مردم در طول سفر رئيس جمهوري و همراهان درخور توجه بود.
¤ در جلسه هيئت دولت در لرستان وزرايي كه تصميمات در مورد حوزه آنان اتخاذ مي شد يكي پس از ديگري جلسه را ترك كردند و چهارشنبه شب از خرم آباد عازم تهران شدند.
¤ تعدادي از خبرنگاران از دكتر مرضيه وحيددستجردي به خاطر تلاش و توجه ويژه در امر جبران عقب نگهداشتگي هاي لرستان قدرداني كردند و خواستار ايجاد مراكز شيمي درماني، راديوتراپي و جبران كمبود نيروهاي فوق تخصص پزشكي شدند.
¤ يكي از شهروندان خرم آباد دو نسخه از روزنامه كيهان تاريخ
7/12/89 و 11/12/89 را كه مطالبي تشكرآميز از دكتر دستجردي به خاطر توجه به لرستان چاپ كرده بود براي ارائه به ايشان به استانداري مراجعه نمود كه مأموران مانع شده بودند. وي نشريات مذكور را به دكتر شيخ آزادي داد كه آنها را به وزير برساند.
¤ در مراسم حضور رئيس جمهوري در جمع ايثارگران و خانواده هاي معظم شهدا هنگامي كه رئيس جمهوري در مورد ايثار سخن مي گفت، يك نفر از طبقه دوم سالن جهادكشاورزي محل برپايي مراسم يك گوني سفيد رنگ را تكان داد و گفت: آقاي رئيس جمهور كدام ايثار، من فرزند شهيد هستم و فاقد سرپناه در پارك ها مي خوابم كسي به من توجه نمي كند كه دكتر احمدي نژاد از او خواست به طبقه پائين بيايد و به مشكلش رسيدگي شود.
¤ زماني كه رئيس جمهوري گليم را به عنوان محصول بومي بر فرش ماشيني برتر دانست، نظر دكتر شيخ آزادي رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان را پرسيد و ايشان هم نظر دكتر احمدي نژاد را تاييد كرد. تعدادي از حاضران به مزاح گفتند: دكتر شيخ زاده از ترس شما تاييد كرد كه رئيس جمهوري گفت: يك بچه مدرسه هم از من نمي ترسد چه رسد به ايشان كه پزشك هستند.
¤ همه وزرا و مسئولان در سخنراني ها در جمع مردم لرستان استقبال مردم از رئيس جمهوري و هيئت دولت را بسيار باشكوه توصيف كردند.
¤ دكتر بختياري، نمايندگان رئيس جمهوري و معاون اول كه در مراسم آزادي 71 زنداني جرائم غيرعمد در سفر سوم دولت به لرستان شركت كرده بودند از پيشنهاد قاضي «علي القاصي مهر» قائم مقام دادگستري لرستان مبني بر تامين 10 ميليون تومان براي پرداخت بخشي از بدهي هر يك از زندانيان جرائم غيرعمد توسط وزير دادگستري و تامين مابقي آن از سوي ستاد ديه استانها با همكاري خيرين و ديگر اقدامات انسان دوستانه به عنوان راهكاري مناسب براي كل كشور و موثر در جهت تحقق خواست رئيس جمهوري در خصوص تلاش براي آزادي زندانيان جرائم غيرعمد استقبال كردند.
¤ حجت الاسلام ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد و دكتر دهمرده استاندار لرستان از استقبال پرشور مردم از هيئت دولت قدرداني كردند.
¤ نجار وزير كشور به اتفاق دهمرده استاندار لرستان از پارك كوهستاني چهارده معصوم خرم آباد بازديد كرد و ضمن تحسين مجريان اين پروژه بسيار جذاب گفت: براي تكميل اين پروژه همكاري لازم را به عمل خواهد آورد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14