(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 16 اسفند 1389- شماره 19881

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اعتراف رايس به نقش بازوي فرهنگي «سيا» در تربيت سكولارهاي ايران
كاشت نهال به دست رئيس جمهور در روز درختكاري
كانترپانچ: اعراب به رهبران ايران بيش از سران خود احترام مي گذارند
3 روز عزاي عمومي در اصفهان آيت الله سيد حسن امامي به لقاءالله پيوست
دبير ستاد حقوق بشر: افشاي ماهيت فتنه گران بر محاكمه آنها ارجحيت دارد
سردار نقدي: حمايت غرب از افرادي مثل موسوي يا يك قاچاقچي موادمخدربراي تامين مقاصد ضدمردمي است
اعزام نخستين كاروان دانش آموزي به سرزمين وحي
اخبار ادبي و هنري
علت سرمايه گذاري تاجر كنيايي در ايران
طي مراسمي و با حضور مردم در سنندج پيكر مطهر شهداي محيط زيست كردستان تشييع شد
معاون اول رئيس جمهور: ايراني بي خانه تا پايان دولت دهم نخواهيم داشت
نماينده ولي فقيه در استان: مردم ايلام هيچ تحركي راعليه نظام برنمي تابند
امضاي تفاهم نامه حمايت از مساجد توسط استانداران
آغاز ثبت نام اينترنتي اسكان نوروزي فرهنگيان
صفارهرندي: الگوي قيام كشورهاي عربي انقلاب اسلامي ايران است
بهره برداري از پروژه ايستگاه پمپاژ فاضلاب در نورآباد



اعتراف رايس به نقش بازوي فرهنگي «سيا» در تربيت سكولارهاي ايران

سرويس سياسي -
روز گذشته يك نشريه آلماني مصاحبه اي از كاندوليزارايس وزير امور خارجه سابق آمريكا را به چاپ رساند كه در آن رايس اعتراف مهمي درباره چگونگي كمك آمريكا به غربگرايان در منطقه و از جمله در ايران انجام داده است.
به گزارش نشريه سايت آلمان رايس در پاسخ به «يوزف يوفه» خبرنگار اين نشريه در خصوص نقش غرب در ساير كشورها اظهار داشت: بايد به اصل دموكراسي پايبند باشيم و آن را مورد حمايت قرار دهيم و در مرحله بعد بايد به آناني كه حقوقشان را مطالبه مي كنند اما همزمان حاضرند مسئولانه نيز رفتار كنند كمك كنيم.
مقصود رايس از «آنها كه مسئولانه رفتار مي كنند» در اينجا احتمالاً كساني است كه تعهد مي دهند متعرض منافع آمريكا نشوند.
رايس در ادامه گفت وگوي اختصاصي خود با اين نشريه آلماني به نكته بسيار مهمي اشاره داشته و پرده از واقعيات بسياري برداشته است كه مي توان آن را در زمره كدهاي مورد استفاده براي رمزگشايي حوادث 20 ماهه اخير كشور گنجاند. وي تصريح كرده است: «ما تاكنون به اشكال بسيار مختلف از طريق بنياد اعانه ملي براي دموكراسي در بحث آموزش سرمايه گذاري كرده ايم تا يك لايه اجتماعي از لحاظ فكري سكولار را در عرصه بين المللي رشد و پرورش دهيم.»
بنياد اعانه ملي براي دموكراسي در آمريكا (NED) در ادبيات كارشناسي رسانه هاي غربي بازوي فرهنگي و البته پوشش سازمان سيا خوانده مي شود.
رايس پس از افشاي پروژه سرمايه گذاري آموزشي نيروهاي هواخواه آمريكا در كشورهاي منطقه با اشاره به موضوع ايران تصريح كرد:«نيروهاي سكولار ايران قوي تر از گذشته شده اند و از اين رو ما نبايد به قياس هاي اشتباه بسنده و تكيه كنيم.»
تاكيد وزير امور خارجه دولت بوش بر سرمايه گذاري بنياد اعانه ملي براي دموكراسي (NED) براي پرورش براندازان سياسي در حكومت هاي مخالف آمريكا و علي الخصوص ايران در حالي است كه جرج بوش در سال 2004 به صراحت اعلام كرده بود كه قصد دارد بودجه اين بنياد را تا 2 برابر افزايش دهد. وي در آن زمان تأكيد كرده بود كه وظيفه جديد اين بنياد به ارتقا و افزايش انتخابات هاي آزاد، تبادلات آزاد و آزادي مطبوعات در خاورميانه متمركز خواهد بود.
اسناد بسياري از دخالت مستقيم بنياد NED در عمليات هاي سري سازمان جاسوسي آمريكا حكايت مي كند. از آن جمله پايگاه- خبري ولترنت با اشاره به همكاري هيئت ملي دموكراسي با سازمان سيا مي نويسد: اغلب افراد مشهوري كه در عمليات هاي پنهاني سيا مشاركت داشته اند، عضو شوراي اجرايي و يا هيئت مديره ان.اي. دي بوده اند. از جمله اين افراد مي توان به اوتورايخ، جان نگروپونته، هنري سينسنروس واليوت آبرامز اشاره كرد.

 



كاشت نهال به دست رئيس جمهور در روز درختكاري

رئيس جمهور در روز درختكاري در ارتفاعات غرب تهران يك درخت كاشت.
دكتر محمود احمدي نژاد در مراسم روز درختكاري كه با حضور شهردار تهران، برخي نمايندگان و تعدادي از مسئولان شهري و دولتي برگزار شد، 2 هزار هكتار جنگل كاري را در قالب طرح كمربندي شهر تهران مورد بهره برداري قرار داد.
رئيس جمهور در اين مراسم با تقدير از دست اندركاران طرح تكميل كمربند سبز تهران گفت: دولت از طرح هايي كه در رابطه با ايجاد فضاي سبز و درختكاري است، حمايت مي كند.
احمدي نژاد در ادامه به مشكل آلودگي هواي تهران اشاره كرد و گفت: ترديدي نيست يكي از منابع اصلي توليد آلودگي، حمل و نقل است از اين رو بايد حمل و نقل عمومي را گسترش دهيم.
رئيس جمهور درباره ارائه لايحه ساماندهي حمل و نقل به مجلس از سوي دولت يادآور شد: با وجود اينكه اين لايحه را به مجلس ارائه كرديم، نتوانستيم هر ساله مبلغ 10 هزار ميليارد را به حمل و نقل عمومي اختصاص دهيم.
وي با اشاره به اقدامات انجام شده در شهر تهران براي گسترش حمل و نقل عمومي اظهار داشت: اين گسترش خوب بوده اما سرعت تحولات ترافيكي همچنان جلوتر از رشد حمل و نقل عمومي است.
وي منبع ديگر آلودگي تهران را وسايل گرمايشي عنوان كرد و گفت: حمل و نقل شهري عامل آلودگي ها است ولي بايد توجه داشت كه مصرف وسايل گرمايشي مردم 3 تا 4 برابر سوخت حمل و نقل شهري است.
احمدي نژاد در ادامه با طرح اين سؤال كه تا كي شهرداري بايد براي فضاي سبز رفع آلودگي و حمل و نقل عمومي هزينه هاي سنگين را متقبل شود؟ گفت: عامل كليدي مورد غفلت واقع شده اين است كه چرا بايد 8 ميليون نفر از جمعيت اين كشور در 800 كيلومتر مربع كه در واقع تهران است، زندگي كنند.
رئيس قوه مجريه با طرح سؤالات ديگري مبني بر اينكه چرا شيوه شهرسازي در تهران مورد بازنگري قرار نمي گيرد و چه كسي گفته است مردم در زندان هايي به نام آپارتمان زندگي كنند؟ تصريح كرد: فكر مي كنم راهي براي فرار از اين موضوع وجود دارد و آن تخصيص بخش هايي از مساحت ايران به ويلايي كردن منازل مردم است.
رئيس جمهور در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به بحث زلزله گفت: ما نگران حادثه در تهران هستيم كه همه صاحب نظران مي گويند قطعي است و اگر اتفاق بيفتد، شهرداري تهران كه مسئول مديريت اين موضوع است، با كمك دولت هم نمي تواند جنوب تهران را جمع كند، بنابراين صاحب نظران، مسئولان و دلسوزان بايد يك تصميم انقلابي بگيرند.
3 راهكار شهردار تهران براي كاهش آلودگي
محمدباقر قاليباف شهردار تهران نيز در اين مراسم كه در ارتفاعات وردآورد كرج برگزار شد، با اشاره به تلاشها براي كنترل آلودگي هواي تهران گفت: براي حل آلودگي هواي تهران بايد از گسترش بي رويه شهر جلوگيري كنيم.
وي با اشاره به اهميت درخت و درختكاري و گسترش اين سنت حسنه يادآور شد: در زندگي شهري درخت و درختكاري نشانه اي از زندگي، زيبايي، پاكيزگي و صداقت و نشاط است، آن هم در كلانشهري مانند تهران كه در آلودگي هوا و در انبوه ماشين ها محاصره شده است.
شهردار تهران با تأكيد بر اينكه براي حفظ جان شهروندان همه تلاش كنيم، اظهار داشت: براي رفع اين مشكل بايد سه تصميم اتخاذ شود، يكي گسترش فضاي سبز است كه در اين راستا پارك ها و كمربند سبز در حال افزايش است. نكته دوم مربوط به حمل و نقل عمومي است كه در اين ارتباط بايد ظرفيت ايجاد كنيم تا مردم از حمل و نقل عمومي استفاده بيشتري كنند و همچنين براي استفاده از خودروهاي شخصي در تهران محدوديت بگذاريم.
وي آخرين راهكار را حركت به سمت ايجاد شهر الكترونيك براي كاهش تقاضاهاي سفر عنوان كرد.

 



كانترپانچ: اعراب به رهبران ايران بيش از سران خود احترام مي گذارند

پايگاه خبري- تحليلي كانترپانچ در مقاله اي با بررسي تحولات اخير خاورميانه و شكست طرح هاي آمريكايي در اين منطقه، قيام هاي مردم دنياي عرب را نشانگر انتفاضه وسيع به منظور پايان دادن به تسلط امپرياليست ها بر دولت هاي عرب دانست.
اين پايگاه خبري آمريكايي در ابتداي اين مقاله با يادآوري طرح نومحافظه كاران آمريكايي به موسوم به «تأثير دومينويي» كه قرار بود با سرنگوني طالبان و صدام حسين در افغانستان و عراق آغاز شود، مي نويسد: قرار بود اين طرح با فروپاشي سران «غيردوست» رژيم هاي مخالف آمريكا مثل ايران و سوريه كه منافع آمريكا و اسرائيل را در منطقه تامين نمي كنند، ادامه يابد.
بنابراين گزارش، البته در اين طرح قرار نبود كه هيچ تهديدي متوجه رژيم هاي «دوست» يعني مصر، تونس، اردن، عربستان سعودي، يمن، بحرين و ديگر هم پيماناني كه در صف دوستان ايالات متحده قرار داشتند، شود.
در حقيقت قرار بود تا نوع رژيم هاي «مستقل» تغيير كرده و كشورهاي مخالف آمريكا تبديل به كشورهاي وابسته اي شوند كه همراه با طراحي هاي ژئوپوليتيكي آمريكا و اسرائيل در منطقه حركت كنند.
به گزارش فارس،كانترپانچ در اين مقاله مي افزايد: همان طور كه انتفاضه فلسطينيان براي پايان بخشيدن به اشغالگري صهيونيست ها شكل گرفته است، قيام هاي گسترده مردم دنياي عرب نيز نشانگر يك انتفاضه وسيع به منظور پايان دادن به تسلط امپرياليست ها بر دولت عرب است.
كانترپانچ ادامه مي دهد: اين مطلب كه اعراب تا چه حد از سران خود به خاطر خدمت به منافع آمريكا و اسرائيل متنفر و از رفتار وحشيانه اي كه با فلسطيني ها مي شود خشمگين هستند، در نظرسنجي ها نيز قابل مشاهده است. به طوري كه براساس نظرسنجي انجام شده از سوي نشريه «مانثلي ريويو» مردم كشورهاي عربي همواره براي رهبران ايراني احترام بيشتري قائل هستند. اين در حالي است كه رهبران ايران نه عرب هستند و نه سني؛ با اين حال اعراب به سران ايران بيش از سران عرب خود احترام مي گذارند. زيرا ايراني ها از انقلاب سال 1979اين كشور، برخلاف سران كشورهاي عربي، به سختي در مقابل سياست هاي امپرياليستي در منطقه ايستادگي كرده اند.
اين مقاله در پايان تصريح مي كند: براي جمع بندي بايد گفت كه دنياي عرب و مسلمانان هم اكنون تنها عليه ديكتاتورهاي محلي مثل مبارك در مصر و يا بن علي در تونس قيام نكرده اند بلكه مهم تر از آن اعراب عليه حاميان امپرياليست اين ديكتاتورها و استعمارگران نوين آن سوي مرزها قيام كرده اند.
همچنين،كانترپانچ در گزارش ديگري به نقل از كنت پولاك مدير مركز صهيونيستي سابان در كنفرانس لابي صهيونيستي موسوم به «جي استريت» تصريح كرد كه انقلاب هاي عربي خاورميانه آن قدر وقت مقامات آمريكايي را گرفته كه آنها ديگر فرصت توجه به ايران را ندارند.

 



3 روز عزاي عمومي در اصفهان آيت الله سيد حسن امامي به لقاءالله پيوست

اصفهان - خبرنگار كيهان:
آيت الله سيدحسن فقيه امامي از علماي بزرگ اصفهان صبح ديروز به ملكوت اعلي پيوست.
آيت الله سيدحسن فقيه امامي در سال 1313 ه.ش در محله درب امام اصفهان متولد شد و پس از سال ها تلمذ و تحصيل در حضور مراجع عاليقدر در سن 76 سالگي به ديار باقي شتافت.
ايشان از سلسله سادات امامي است كه نسب شان به امامزاده ابوالحسن زين العابدين، مدفون در درب امام مي رسد همچنين نسب ايشان به علي بن جعفر فرزند امام صادق مي رسد.
اين عالم جليل القدر پس از تحصيلات دبيرستان به حوزه علميه اصفهان وارد شد و سال هاي متمادي نزد اساتيد بزرگ اين حوزه همچون مرحوم حاج سيدعلي بهبهاني، سيدحسين خادمي، حاج شيخ علي مشكاه و مرحوم معلم حبيب آبادي و مولي محمدعلي عالم حبيب آبادي در زمينه ادبيات، منطق و فلسفه، فقه و اصول، هيئت و قانون به تحصيل پرداخت.
آيت الله سيدحسن امامي منشا خدمات شايسته اي در راه اندازي، بازسازي و اداره مدارس علميه حوزه اصفهان و نيز فعاليت هاي انجمن هاي خيريه اين شهر بوده است.
ايشان برادر مرحوم آيت ا... احمد امامي است و در مسجد عبدالرزاق اصفهان نمازجماعت را بجاي مي آوردند.
بمناسبت ارتحال اين عالم بزرگوار، آيت الله سيديوسف طباطبايي نژاد نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان پيام تسليتي صادر كرد كه متن اين پيام به اين شرح است:
ارتحال عالم رباني، فقيه صمداني، حضرت آيت الله حاج سيد حسن امامي (قدس سره) سبب تالم و تاثر اينجانب و مردم ولايت مدار استان اصفهان شد.
فقدان اين عالم رباني كه سال ها با تلاش بي وقفه در خدمت به اسلام و مسلمين انقلاب اسلامي و حوزه هاي علميه عمر شريف خود را مصروف داشته را به محضر حضرت بقيه الله الاعظم، رهبر معظم انقلاب، مراجع تقليد، حوزه هاي علميه اصفهان، هيئت هاي مذهبي و مردم شريف استان اصفهان تسليت عرض كرده و رضوان و غفران الهي را براي اين عالم و صبر و اجر براي بازماندگان به ويژه بيت معظم له را از خداوند منان خواستاريم.
همچنين عليرضا ذاكر اصفهاني استاندار اصفهان طي پيامي درگذشت آيت الله سيد حسن امامي را به محضر ولي عصر ارواحنا فداه رهبر معظم انقلاب، علما، فضلا و طلاب حوزه هاي علميه و مردم شهيدپرور اصفهان تسليت گفت و به همين مناسبت سه روز در شهر اصفهان و يك روز در استان عزاي عمومي اعلام كرد.

 



دبير ستاد حقوق بشر: افشاي ماهيت فتنه گران بر محاكمه آنها ارجحيت دارد

محمد جواد لاريجاني بر ارجحيت افشاي ماهيت فتنه گران بر محاكمه آنان تأكيد كرد.
دبير ستاد حقوق بشر گفت: فتنه سال 88 يك حادثه منفرد نبود بلكه بخشي از توطئه وسيع آمريكا و دولت هاي غربي عليه تجربه افتخارآميز جمهوري اسلامي ايران بود؛ چرا كه ايران يك نظام سياسي- مدني براساس اسلام است.
وي كه با فارس گفت وگو مي كرد، ادامه داد: تجربه جمهوري اسلامي در طي 3 دهه، ايران را به قوي ترين و پيشرفته ترين كشورهاي منطقه تبديل كرده است.
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه با تأكيد بر الگوي پيام انقلاب اسلامي ميان ساير ملل هاي اسلامي، تصريح كرد: طبيعتاً اين تجربه براي منافع دولت هاي غربي كه در آن از ادبيات تجارت گرانه، سلطه طلبانه و تحقيرآميز كه عليه ملل اسلامي به كار گرفته شده است، تهديد جدي به شمار مي رود.
لاريجاني افزود: فتنه سال 88 يكي از حربه هاي توطئه عليه نظام اسلامي ايران است و اتفاق 25 بهمن سال جاري، حكايت از همين توطئه را دارد.
وي اظهار داشت: خوشبختانه دشمنان در اين توطئه شكست سنگيني خورده اند و افرادي مانند كروبي و موسوي كه در اين توطئه به دام نفاق افتاده و بر سر سفره انقلاب مشهور و حيثيت پيدا كردند، اكنون در حال پنجه انداختن به چهره انقلاب اسلامي ايران هستند.
لاريجاني با اشاره به نداشتن وزن بين المللي چهره فتنه گران اظهار داشت: ملت ما فتنه گران را طرد كرده است و روز به روز ماهيت اين اشخاص و رابطه آنان با توطئه وسيع صهيونيست و غرب در حال روشن شدن است.
مشاور رئيس قوه قضائيه گفت: دستگاه قضايي در چارچوب قوانين خود طبيعتاً اين گونه اقدامات بسيار رسوا و زشت نسبت به ملت را پيگيري خواهد كرد.
لاريجاني ادامه داد: بنده اعتقادم اين است كه افشاي ماهيت حركات فتنه گران بر محاكمه آنان ارجحيت دارد، چرا كه اين فتنه قربانياني از ميان جوانان ما گرفته است و ما بايد سعي كنيم تا در اين توطئه افراد كمتري از ميان ملت قرباني شوند.
وي بااشاره به شكسته شدن سكوت خواص و برخورد نظام و مردم با اين افراد تصريح كرد: طبيعتاً بايد از اين گونه حركات استقبال كنيم چرا كه اين يك نقطه مثبت و به معنايي پيروزي انقلاب اسلامي است؛ آرزوي ما اين است كه تمام افراد به اين توطئه دشمنان آگاه شوند تا بتوانند به خوبي به مقابله با آنان بپردازند.

 



سردار نقدي: حمايت غرب از افرادي مثل موسوي يا يك قاچاقچي موادمخدربراي تامين مقاصد ضدمردمي است

رئيس سازمان بسيج مستضعفين علت حمايت غرب از كساني كه از ارزش هاي انقلاب فاصله گرفته يا قاچاقچي هاي موادمخدر و يا كساني كه مرتكب اعمال منافي عفت شده اند را بخاطر مقاصد شوم آمريكايي ها و غربي ها دانست.
سردار محمدرضا نقدي در گفت وگو با «مهر» درباره افشاگري شبكه الجزيره كه چندي پيش در مورد ميرحسين موسوي انجام داد عنوان كرد: هر كسي كه از ارزش هاي انقلاب و راه امام(ره) فاصله بگيرد بلافاصله غرب به آن شخص اميدوار مي شود.
چندي پيش شبكه الجزيره افشا كرد، صائب عريقات از مقامات تشكيلات خودگردان در ديدار خود با جرج ميچل كه اكتبر 2009 (مهر88) انجام گرفته به وي مي گويد: محمود عباس تلاش كرده يك تاجر را متقاعد كند تا كمك 50 ميليون دلاري در اختيار موسوي و ديگر مخالفان جمهوري اسلامي براي كارهاي رسانه اي قرار دهد.
نقدي اضافه كرد: از سوي ديگر آمريكايي ها و صهيونيست ها به دليل اينكه هم اكنون مي بينند كه در حال نابود شدن هستند به هر خس و خاشاكي چنگ مي زنند. پس از هر كسي كه با ارزشهاي انقلاب زاويه پيدا كند و يا حرفي بر عليه نظام بزند حمايت مي كنند. به عنوان مثال وقتي يك قاچاقچي موادمخدر و يا خانمي كه مرتكب زنا شده و همسر خود را كشته است در كشور مجازات مي شوند به طور مستقيم مورد حمايت روساي جمهوري آمريكا قرار مي گيرند. بنابراين اينها به كساني كه نظر مخالفي نسبت به انقلاب داشته باشند چنگ مي زنند تا به مقاصد خود برسند و دلشان براي ملت ايران نسوخته است.
وي در بيان تعبير غربي ها از جناح حامي موسوي به جناح حامي صلح خاورميانه عنوان كرد: وقتي عده اي شعار نه غزه نه لبنان را در خيابان ها سر مي دهند اين يعني اينكه صهيونيست ها بمانند. به هر حال تصور و توهم برخي از اين گروه هاي سياسي اين است كه قدرت فائقه در دنيا آمريكا واسرائيل است و اگر بخواهند بر سر كار بيايند چون پايگاه مردمي ندارند بايد به آمريكا و صهيونيست ها تكيه كنند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين خاطر نشان كرد: طبيعتاً گروه هاي سياسي فاسد اين تصورات و توهمات را دارند و شعارهايي به نفع آنها (آمريكا و اسرائيل) مي دهند و چراغ سبز نشان مي دهند غافل از اينكه قدرت و اقتداري كه آمريكايي ها و صهيونيست ها مي توانستند يك حزب را بر سر كار بياورند متعلق به سه دهه پيش است اما الان ديگر وضع فرق كرده و آمريكا نمي تواند از اين غلط ها بكند.
وي افزود: از زماني كه شاه در كشورمان ساقط شد آنها ديگر نتوانستند طرفدارهاي خود را در ايران بر سر كار بياورند و حتي در حال حاضر در كشورهاي مختلف عربي دست و پا مي زنند و نمي توانند خود را نگاه دارند. دوره آنها گذشته است.
سردار نقدي تاكيد كرد: افرادي كه توهم دارند براي روي كار آمدن و به قدرت رسيدن مي توانند با چراغ سبز نشان دادن به غرب و صهيونيست ها به هدف خود برسند كور خوانده اند زيرا الان شرايط عوض شده و هر كسي كه در دنيا مي خواهد به قدرت برسد بايد عليه آمريكا حرف بزند حتي در عراق و افغانستان كساني كه مي خواهند بر سر كار بمانند عليرغم داشتن روابط با آمريكا مجبورند كه عليه آمريكايي ها سخنراني هاي مفصل كنند و به مواضع آنها حمله كنند. چون مردم دنيا الان بيدار شده اند و اين را مي خواهند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين همچنين درخصوص تعقيب مهدي هاشمي نيز گفت: ما (بسيج) راجع به اين افراد حرف نمي زنيم بلكه راجع به آمريكا و صهيونيست ها حرف مي زنيم چون حريف ما آنها هستند.

 



اعزام نخستين كاروان دانش آموزي به سرزمين وحي

نخستين كاروان دانش آموزان عمره گزار كشور ديروز به سرزمين وحي اعزام شدند.
به گزارش فارس، معاون سازمان دانش آموزي با اعلام اين مطلب اظهار داشت: اين كاروان متشكل از 240 دانش آموز از استان هاي كرمان، يزد و سيستان و بلوچستان است كه به بندر جده عربستان پرواز كرد.
علي حسني گفت: امسال 17 كاروان شامل 2 هزار و 40 دانش آموز از مراكز متوسطه پسرانه شامل نخبگان علمي، قرآني و فعالان تشكل هايي مانند پيشتازان، اتحاديه انجمن هاي اسلامي، بسيج و مجامع دانش آموزي و خبرگزاري پانا از همه استان ها به ديار وحي اعزام مي شوند.
وي با اشاره به برگزاري دوره هاي آموزشي براي عمره گزاران افزود: در اين دوره دانش آموزان با حضور در اردوهاي آموزشي با مناسك عمره، تاريخ اسلام، اسرار و عرفان عمره، آداب زيارت، شناخت اماكن زيارتي مكه و مدينه و قوانين عربستان آشنا مي شوند.

 



 



اخبار ادبي و هنري

وزير ارشاد:عده اي با اغراض سياسي مسئله امنيت شغلي را
مطرح مي كنند
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: عده اي با اغراض سياسي از مسئله امنيت شغلي به عنوان سپري براي خود استفاده مي كنند و اين گونه نشان مي دهند كه آنها مدافع هنرمندان هستند و وزارت ارشاد خير.
سيدمحمد حسيني در نشستي خبري درباره مسئله امنيت شغلي براي هنرمندان توضيح داد: اگر بخواهيم به صورت مقايسه اي درنظر بگيريم، امسال فعاليت هاي هنري پررونق تر از گذشته بود. حال در اين ميان ممكن است عده اي با اغراض سياسي امنيت شغلي را به عنوان سپري براي خود مورد استفاده قرار دهند و اين گونه نشان دهند كه آنها مدافع هنرمندان هستند و وزارت ارشاد به اين موضوع بي توجه است. اما فكر مي كنم اين گونه انتقادات نسبت به وزارت ارشاد نتيجه اي نخواهد داشت، چرا كه ما امسال فقط در جشنواره فيلم فجر 95 فيلم داشته ايم كه اين حجم آثار در تاريخ كل اين جشنواره بي سابقه بوده است و به خوبي نشانگر رونق و بالارفتن ضريب امنيت شغلي محسوب مي شود.
وزير ارشاد همچنين كانون هاي فرهنگي هنري مساجد را گسترده ترين فعاليت هنري وزارت ارشاد برشمرد و تصريح كرد: در تلاشيم تا در سال 90 حدود 60 درصد از امكانات را به روستاها اختصاص دهيم تا عدالت بيشتر رعايت شود.
وي از حمايت وزارت ارشاد از اماكن فرهنگي از جمله سينماها در زمينه هدفمند شدن يارانه ها خبر داد و افزود: حمايت هاي قبلي ما همچنان ادامه دارد، در سال آينده هم بودجه بخش فرهنگي افزايش پيدا خواهد كرد.
در پي آن هستيم كه در اين زمينه حمايت هاي خاصي را صورت دهيم. اكنون هم اين موضوع در حال پيگيري است و حتي در دومين جلسه شوراي عالي سينما با حضور رياست محترم جمهوري هم اين مساله مطرح شد.
حسيني همچنين درباره تغيير معاونت سينمايي به سازمان سينمايي گفت: كليت اين طرح به تصويب رسيده و پس از پيگيري جزييات اين مساله در سال 1390 محقق خواهد شد.
پرس تي وي در بحرين مسدود شد
دولت منامه امكان دسترسي كاربران به پايگاه اينترنتي شبكه پرس تي وي را در اين كشور مسدود كرده است.
نبيل رجب يكي از اعضاي مركز حقوق بشر بحرين شنبه (14اسفند) در گفت وگو با شبكه پرس تي وي تاكيد كرده است كه مطابق قوانين سازمانهاي حمايت از حقوق بشر، اوضاع حقوق بشر در بحرين در شرايط بحراني قرار دارد.
وي در ادامه ضمن اشاره بر مسدود كردن پايگاه اينترنتي شبكه پرس تي وي از سوي دولت بحرين، اين اقدام را نقض آشكار قوانين حقوق بشر و آزادي بيان دانسته است.
رجب همچنين افزود، پايگاه اطلاع رساني شبكه پرس تي وي، يكي از دهها هزار پايگاه اينترنتي است كه در ماههاي اخير از سوي دولت منامه امكان دسترسي به آن ناممكن شده است.
پايان داوري آثار ششمين جشنواره داستان بسيج
دبير هيئت داوران ششمين جشنواره ادبيات داستاني بسيج از پايان يافتن داوري و مشخص شدن برگزيدگان اين جشنواره خبر داد.
احمد شاكري گفت: علي رغم فاصله چهار ساله اي كه بين جشنواره پنجم تا ششم ادبيات داستاني بسيج وجود داشت، سطح كمي و كيفي جشنواره فراتر از انتظار بود؛ به نحوي كه شاهد رشد حدود 30درصدي در تعداد آثار رسيده به جشنواره بوديم. از سوي ديگر، بنده به عنوان يكي از داوران جشنواره هاي ادبي ديگر هم مي توانم به جرات بگويم آثار رسيده در مقايسه با ساير جشنواره هاي داستاني، آثار قابل دفاعي است و حرفي براي گفتن دارد.
وي داوري هاي انجام شده را در دو سطح بزرگسالان و جوانان و نوجوانان برشمرده و اظهار داشت: در اين جشنواره در بخش بزرگسال و جوانان سه برگزيده و پنج اثر تقدير شده خواهيم داشت و در بخش نوجوان هم به طور قطع از سه اثر برگزيده تقدير خواهيم نمود.
گفتني است مراسم پاياني و برنامه هاي جانبي ششمين جشنواره ادبيات داستاني بسيج با حضور بيش از 700 داستان نويس بسيجي از 17 تا 19اسفند در شهر اهواز برگزار خواهد شد.
شعرهاي منتشر نشده حسيني منتشر مي شود
مجموعه اي از شعرهاي آييني منتشر نشده سيدحسن حسيني در دفتري با عنوان «تنها طرف آفتاب را گرفت» توسط انتشارات انجمن شاعران ايران در دست چاپ است.
براساس گزارش خبرگزاري كتاب، اين شعرها توسط همسر مرحوم حسيني گردآوري شده اند.

 



علت سرمايه گذاري تاجر كنيايي در ايران

سرمايه گذار كنيايي در آيين كلنگ زني بزرگترين پايانه غلات كشور گفت: تنها با اعتقاد به ظهور امام عصر(عج) مشتاق سرمايه گذاري در ايران شدم چون اين كشور بيشترين دلداده به اين امام همام را دارا است.
به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب خوزستان، محمدحسين محمد جعفر، در آيين كلنگ زني بزرگ ترين پايانه غلات كشور در بندر امام كه با حضور معان اول رئيس جمهور و نخست وزير كنيا صورت گرفت، با اشاره به جايگاه معنوي ايران اسلامي اظهار داشت: من به عشق واردات به ساحت مبارك بنيان گذار فقيد ايران اسلامي حاضر به سرمايه گذاري در اين كشور شدم و با وجود داشتن سه بندر در آرژانتين و همچنين مهيا بودن فضا براي سرمايه گذاري در ساير كشورها، ترجيج دادم در سرزمين امام عصر(عج) كه به ظهور ايشان اعتقاد راسخ دارم به اينجا آمدم.
وي با اشاره به تاثيرات سرمايه گذاري در اين پروژه براي مناسبات اقتصادي و فرهنگي دو كشور ايران و كنيا تصريح كرد: امروز يك لحظه تاريخي براي دو كشور ايران و كنيا است، و اين نشست مي تواند امكان همكاري هاي تاريخي گسترده اي را براي دو ملت فراهم كند.
وي خاطرنشان كرد: در واقع با اين همكاري مي توان ارتباط فرهنگي بيشتري بين دو كشور ايجاد كرد زيرا آفريقا در حال حاضر مي خواهد تكنولوژي بدهد و اين به معناي نبود تكنولوژي در ايران نيست و ايران يك كشور پيشرفته است.
سرمايه گذار مشهور كنيايي ادامه داد: معاون رئيس جمهور ايران و نخست وزير كنيا، بسيار تلاش كردند كه اين پروژه احداث ترمينال غلات شماره يك بندر امام خميني، در ايران آغاز شود وزراي ايران و كنيا دوستان خوبمان هستند و همچنين آغاز حجازي استاندار خوزستان براي تصريح در اجراي اين پروژه تلاش بسياري كردند.
محمدجعفر در ادامه گفت: ما به كشور ايران و بنيانگذار اين انقلاب، آيت الله امام خميني(ره) احترام و ارج مي نهيم زيرا ايشان با تلاش هاي خود اين ملت را به اينجا رسانيد و ايشان پدر معنوي امت اسلامي است. وقتي ايشان آمدند، مسلمانان توانستند سر خود را بالا بگيرند و با افتخار بگويند كه مسلمان هستيم و در واقع آن فقيد، پدر معنوي همه مسلمانان جهان به شمار مي روند.
وي خاطرنشان كرد: از سال 2009 در جريان سفر رئيس جمهور ايران به كنيا رايزني هاي اوليه براي اجراي اين پروژه آغاز شد.
محمد جعفر با اشاره به قابليت هاي بسيار زياد بندر امام خميني تصريح كرد: مي توانم بگويم بندر امام، بندري بي نظير در منطقه است.
وي ادامه داد: معتقدم بندر امام بايد مثل بندرعباس بتواند مركزي براي واردات و صادرات شود.
سرمايه گذار كنيايي خاطرنشان كرد: در حال حاضر در بندرعباس بيش از دو هزار ميليارد دلار امكانات نصب شده وجود دارد. ما بايد از اين مزيت ها استفاده كنيم و كنيا مي خواهد در ايران سرمايه گذاري كند و ما مي خواهيم اين تكنولوژي را از آفريقا به ايران بياوريم.
وي افزود: البته اين به معنا نيست كه ايران داراي تكنولوژي نيست اما كشور كنيا به دنبال استفاده از ظرفيت اقتصادي كشور دوست و برادر ايران است.
جعفر در پايان ابراز اميدواري كرد سرمايه گذاري در احداث ترمينال بزرگ غلات آغازگر توسعه روابط فرهنگي و اقتصادي دو كشور ايران و كنيا شود.

 



طي مراسمي و با حضور مردم در سنندج پيكر مطهر شهداي محيط زيست كردستان تشييع شد

سنندج- خبرنگار كيهان:
پيكر مطهر چهار شهيد محيط باني اداره كل حفاظت محيط زيست كردستان با حضور گسترده مردم قدرشناس سنندج ديروز صبح تشييع شد.
پيكر مطهر چهار محيط بان اداره كل محيط زيست كردستان كه در حين انجام ماموريت اداري به دست افراد ناشناس به ضرب گلوله شهيد شدند، يكشنبه 15 اسفند با حضور مردم قدرشناس سنندج و مسئولين استان كردستان تشييع شد.
مراسم تشييع پيكر اين چهار شهيد از مقابل مسجد جامع سنندج تا ميدان انقلاب برگزار شد و از آنجا به بهشت محمدي سنندج براي تدفين انتقال يافت.
چهار مامور محيط باني حفاظت محيط زيست كردستان به نام هاي معمر مرغوبي، كمال حسين پناهي، محمود احمدي نژاد و مسعود عليخاني در حين انجام وظيفه در منطقه بوچكان واقع در حومه سنندج(روستاي دوشان) توسط افراد ناشناس به شهادت رسيدند و خودرو آنان نيز به آتش كشيده شد.
تاكنون هيچ گروه و دسته اي مسئوليت اين اقدام تروريستي را برعهده نگرفته است.

 



معاون اول رئيس جمهور: ايراني بي خانه تا پايان دولت دهم نخواهيم داشت

معاون اول رئيس جمهور گفت: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته، تا پايان دولت دهم ايراني بي خانه نخواهيم داشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب خوزستان، با حضور معاون اول رئيس جمهور و نخست وزير كنيا شش هزار واحد مسكن مهر در شهرهاي مختلف خوزستان به بهره برداري رسيد.
اين پروژه ها با حضور محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور و رايلا اودينگا نخست وزير كنيا به صورت نمادين در شهر ماهشهر به بهره برداري رسيد.
محمدرضا رحيمي در آيين بهره برداري از اين پروژه ها در سخنان كوتاهي اظهار داشت: مسكن مهر يكي از مهم ترين اقدامات دولت احمدي نژاد در شش سال اخير است كه طعم شيرين آن را مردم به زودي خواهند چشيد.
وي تصريح كرد: عزم دولت بر اين است كه تا دو سال آينده هيچ فرد ايراني به ويژه زوج هاي جوان دغدغه خانه نداشته باشند و يقين داريم اين آرزو صددرصد محقق خواهد شد.
وي تصريح كرد: امروز به حمدالله با بهره برداري از 259 واحد مسكن مهر تعاوني امام حسين عليه السلام ماهشهر شاهد خانه دار شدن تعدادي از شهروندان ماهشهري هستيم و اميدواريم مابقي اين طرح در سطح اين شهرستان با شتاب بيشتري ادامه يابد.
معاون اول رئيس جمهور در ادامه تصريح كرد: در حال حاضر مردم استقبال خوبي از طرح مسكن مهر دولت داشته اند كه اين موضوع بارقه اميدي در دل دولت ايجاد كرده است.
واحدهاي مسكوني مسكن مهر امام حسين عليه السلام در فاز شش اتوبان آزادي ماهشهر در قالب 30 بلوك و سه طبقه اي روي پاركينگ احداث شدند.
نوع سازه اين واحدها اسكلت فلزي به روش نيمه صنعتي است.
اين واحدها در زميني به مساحت 34 هزار مترمربع و زيربناي 22 هزار مترمربع ساخته شده است.
اين واحدها از امكاناتي همچون آب، برق، گاز، تلفن، كمد ديواري، كابينت، درب و پنجره دوجداره و دستگاه آب تصفيه كن برخوردار هستند.

 



نماينده ولي فقيه در استان: مردم ايلام هيچ تحركي راعليه نظام برنمي تابند

ايلام- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه و امام جمعه ايلام گفت: مردم غيور ايلام هيچگونه تحركي عليه نظام مقدس اسلامي را برنمي تابند.
حجت الاسلام والمسلمين محمدنقي لطفي با بيان اين مطلب افزود: مردم همان سيلي كه در مزار شهدا به صورت بني صدر زدند، به صورت بدخواهان نظام خواهند زد.
امام جمعه ايلام اظهار داشت: اخيراً در اين استان تعدادي اعلاميه توسط افرادي كه 200ميليون تومان پول از شيخ فتنه دريافت كرده اند توزيع شده بود كه در كمترين زمان ممكن توسط سربازان امام زمان«عج» شناسايي و دستگير شدند.
حجت الاسلام والمسلمين لطفي با اشاره به همدستي منافقين، سلطنت طلبان، جبهه ملي با فتنه گران گفت: شيخ صانعي كه خود را مرجع مي داند همسو شده است با سران فتنه و مستقيماً از منافقين و تروريست حمايت مي كند و براي همين است كه مورد انزجار ملت بزرگ ايران قرار گرفته است.
امام جمعه ايلام افزود: ضمن اينكه تعداد انگشت شمار حاميان جريان فتنه در اين استان عددي نيستند و نمي توانند هيچ غلطي كنند به آنان هشدار مي دهيم كه چنانچه كوچكترين تحركي داشته باشند مردم ولايتمدار اين استان جوابشان را خواهند داد و من جوانان عزيز استان را به هوشياري در برابر بدخواهان نظام توصيه مي كنم.

 



امضاي تفاهم نامه حمايت از مساجد توسط استانداران

تبريز- خبرنگاركيهان:
مديركل بازرسي و نظارت ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور گفت: استانداران كشور تفاهم نامه حمايت از مساجد را امضا كردند.
علي حسيني خراساني در جمع نخبگان و مديران كانونهاي مساجد آذربايجان شرقي در تبريز با اعلام خبر فوق گفت: از سال 71 تاكنون 10هزار كانون فرهنگي و هنري مساجد در كشور تاسيس شده و برنامه توسعه كانونها دنبال مي شود و امضاي تفاهم نامه با استانداران در استان هاي مختلف صورت گرفته و تلاش مي شود در كليه استانها، اين مهم، انجام شود.
وي يادآور شد: فعالان مسجدي، افسران جنگ نرم هستند.

 



آغاز ثبت نام اينترنتي اسكان نوروزي فرهنگيان

مدير كل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت نام اينترنتي اسكان نوروزي فرهنگيان در كشور خبر داد.
به گزارش ايرنا نامدار عبدالهيان افزود: فرهنگيان مي توانند براي استفاده از تسهيلات اسكان نوروزي از 15 تا 27 اسفندماه سال جاري به سايت اسكان نوروزي به نشاني wwweskanmeduir و wwwreservemeduir مراجعه و ثبت نام كنند.
وي گفت: در حال حاضر تمامي استان هاي كشور به سايت اينترنتي ستاد اسكان نوروزي متصل شده اند.
عبدالهيان افزود: براي ارائه هرچه بهتر تسهيلات اسكان در مدارس و كاهش زمان انتظار و دريافت امكانات اسكان، طرحي به اجرا درآمد تا ميهمانان فرهنگي در استان ها براي نوروز 0931 محل اقامت خود را به صورت اينترنتي انتخاب كنند.
مدير كل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: ستاد نوروزي آموزش و پرورش از عصر روز 82 اسفندماه جاري تا 21 فروردين ماه سال آينده پذيراي ميهمانان نوروزي خواهد بود.

 



صفارهرندي: الگوي قيام كشورهاي عربي انقلاب اسلامي ايران است

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به تحولات اخير كشورهاي اسلامي تاكيد كرد كه بي شك اين قيام ها از انقلاب اسلامي ايران الگو گرفته شده است.
به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج مستضعفين، «حسين صفارهرندي» كه در جمع تعدادي از خبرنگاران افتخاري سازمان بسيج طلاب سخن مي گفت، با تشريح خاطره اي از خبرنگار روزنامه كيهان به منظور انعكاس خبري اجلاس شرم الشيخ چند سال قبل به كشور مصر اعزام شده بود، گفت: اين خبرنگار پس از بازگشت با اشاره به ابراز علاقه و محبت اقشار مختلف مردم مصر از خبرنگاران ايراني عنوان كرد ملت مصر پيوند محكمي با مردم ايران دارد به طوري كه در حاشيه اين اجلاس و به دور از چشم ديگران يكي از افسران دستگاه انتظامي مصر كه در حقيقت جيره خور ديكتاتور مخلوع اين كشور بود شجاعت ايرانيان را تحسين كرد و افزود: انرژي هسته اي نه تنها حق مسلم شماست بلكه حق مسلم همه كشورهاي اسلامي و غيراسلامي است.
به گفته وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي اين خبرنگار در ادامه از گفته پليس مصر گفت كه چشم اميد ملت هاي تحت سلطه منطقه به ايران است و بايد ايران در ابعاد نظامي، اقتصادي و ... در منطقه و جهان قدرت پيدا كند تا ملت هاي مظلوم به پشتوانه انقلاب اسلامي ايران حركات اسلام خواهانه خود را شروع كنند.

 



بهره برداري از پروژه ايستگاه پمپاژ فاضلاب در نورآباد

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
با حضور وزير نيرو، نماينده مردم سلسله و دلفان در مجلس شوراي اسلامي، مديران عامل شركتهاي تابعه وزارت نيرو و مقامات محلي، پروژه ايستگاه پمپاژ فاضلاب شهر نورآباد به بهره برداري رسيد.
به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان لرستان، مهندس مجيد نامجو وزير نيرو در مراسم افتتاح پروژه ايستگاه پمپاژ فاضلاب شهر نورآباد به قابليت هاي استان لرستان به خصوص شهر دلفان اشاره كرد و گفت: استان لرستان از ظرفيت هاي خوب انساني و مديريتي برخوردار است كه با توجه به داشتن پتانسيل هايي بالا و توانمند، چشم انداز نويدبخشي را براي استان پيش بيني مي كنيم.
مديرعامل شركت آبفاي شهري استان در خصوص الزام ساخت ايستگاه پمپاژ فاضلاب شهر نورآباد گفت: با درنظر گرفتن اينكه امكان انتقال فاضلاب به صورت ثقلي به تصفيه خانه فاضلاب وجود نداشت، طراحي و ساخت ايستگاه پمپاژ در ابتداي خط انتقال الزامي است. وي در اين خصوص اضافه كرد: ايستگاه پمپاژ در زميني به مساحت 6200 مترمربع واقع شده است و ظرفيت نهايي ايستگاه پمپاژ 410 ليتر بر ثانيه است.
مهندس اكبريان افزود: 5 پمپ به ظرفيت 103 ليتر بر ثانيه و ارتفاع پمپاژ 21 متر فاضلاب شهر را به تصفيه خانه منتقل مي كند و طول خط انتقال تحت فشار آن 1240 متر و قطر آن 630 ميلي متر و از جنس UPVC است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14