(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 اسفند 1389- شماره 19882

حديث دشت عشق
صعود سپاهان به رده دوم جدول رده بندي پيروزي با برتري در همدان به جمع مدعيان بازگشت
معاون ورزشي سازمان تربيت بدني اعلام كرد ورزشكاران ، فريب وعده هاي بيگانگان را نخورند
اخبار كوتاه از فوتبال
آينده كشتي تضمين شده، منتظر موفقيت ها باشيد
يزداني خرم : بمانم ، با همين كادر مديريتي ادامه خواهم داد
مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا بارسلونا وداع مي كند يا آرسنال؟
ملي پوشان جودو به اردو مي روند
خواندني از ورزش ايران
دعوت از10 وزنه بردار به اردوي تيم ملي
رهنما، سرمربي تيم ملي كاراته در مسابقات قهرماني آسيا
تيم ملي تكواندو پنج شنبه در آلمان



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «رحيم كدخدايي»
من سرباز امامم
بسيجي شهيد «رحيم كدخدايي» دومين فرزند ذكور در آبان 1345 در جنوب شهر خون و قيام ورامين از پدري صبور و مادري حافظ قرآن به دنيا آمد. از سن 3 سالگي بخاطر اينكه مادرش قاري قرآن و مبلغه ديني بود توانست با صوت عالي و صداي دلنشين خود درجلسات مادر حضور يابد و قاري قرآن شود. در سن 5 سالگي تشويقي وارد مدرسه شد و در مدرسه هم صبحگاهان دانش آموزان را ازصداي تلاوت قرآنش به فيض مي رساند و در11 سالگي بخاطر پخش اعلاميه امام كه ازسوي شهيدان بهشتي و مطهري تحويل پدر انقلابي اش شده بود در مسجد مورد سوءظن قرارگرفت و در اواسط سال 57 به همين خاطر دستگير شد. مأمور شهرباني به او قول مي دهد اگر راست بگويد آزادش كند و رحيم مي گويد كنتور برق مسجد را خاموش مي كردم تا كسي متوجه پخش كننده نشود. مأمور او را آزاد مي كند و از همان تاريخ همان مأمور جذب بچه هاي انقلابي مي شود. مادرش مي گويد رحيم از روز شهادت سيد آقامصطفي خميني وارد صحنه هاي سياسي شد و روزي وقتي پدرش گفت برو نان بگير گفت پدرجان من نوكر شما هستم ولي نوكر امام هم هستم. اگر او دستور دهد اول او بعد شما. سال 57 رحيم 12ساله بود، هر وقت با نيروهاي شهرباني روبرو مي شد برايشان از قرآن مي گفت. در ايام پيروزي مثل يك بسيجي بزرگسال فرماندهي مي كرد و در اولين روزهاي جنگ با توجه به اينكه با مسئول اعزام نيرو آشنا بوده راهي جبهه شد. در 15سالگي براي سومين بار عازم جبهه شد. ديگر حاضر نشد بخانه برگردد. در عمليات خيبر به والدينش مي نويسد، آنقدر مي مانم تا سرور شهيدان امام حسين را زيارت و امام خميني و شهدا را از خودم راضي كنم. به همين خاطر بعد از سه سال حضور درجبهه در عمليات بدر بعنوان فرمانده تخريب از سوي سردار عباس كريمي منصوب و با رشادتهاي بي وقفه با لب تشنه و در يك جنگ تن به تن شهيد و بعد از 13 سال پيكر پاكش در جوار شهيدان ورامين به خاك سپرده شد. در يادداشتي كه در لباسش پيدا شد خطاب به مادرش گفته بود مادرجان در سن 13 سالگي وارد جنگ شدم و بدان جنازه ام هم تا 13 سال بعد بدست شما مي رسد.

 



صعود سپاهان به رده دوم جدول رده بندي پيروزي با برتري در همدان به جمع مدعيان بازگشت

سرويس وررشي -
هفته بيست و پنجم رقابت هاي ليگ برتر در شرايطي به پايان رسيد كه تيم هاي سپاهان و پيروزي دو برد با ارزش را در خارج از خانه بدست آوردند.
در روز سوم و پاياني مسابقات ليگ برتر روز گذشته دو ديدار درشهرهاي تبريز و همدان برگزار شد كه طي آن تيمهاي سپاهان و پيروزي برابر ميزبانان خود به برتري رسيدند.
در بازي نخست و در تبريز تيم فوتبال سپاهان با برتري مقابل شهرداري جاي استقلال را در رده دوم جدول رده بندي گرفت. هر دو گل تيم سپاهان را در اين بازي ابراهيم توره در دقايق 15 و 72 بازي به ثمر رساند و تك گل شهرداري تبريز نيز در دقيقه 92 بازي توسط محمدعلي كريمي به ثمر رسيد . به اين ترتيب سپاهان اصفهان با 24 بازي و 46 امتياز به رده دوم جدول صعود كرد و تيم شهرداري تبريز با اين شكست و با 24 امتياز در رده شانزدهم باقي ماند.
اما در بازي دوم تيم فوتبال پيروزي با نتيجه دو بر يك پاس همدان را شكست داد تا با يك پله صعود به رده چهارم جدول صعود كند. محمد نوري در دقيقه 33 و هادي نوروزي در دقيقه 37 گل هاي پيروزي را به ثمر رساندند. حميد كاظمي؛ بازيكن تيم پاس نيز در دقيقه 46 ضربه اي به سمت دروازه پيروزي زد كه توپ با پاي سپهر حيدري؛ كاپيتان سرخپوشان وارد دروازه شد. پاس در نيمه دوم حملات زيادي بر روي دروازه تيم دايي انجام داد اما از اين حملات سودي نبرد.
با اين برد پيروزي 43 امتيازي شد و پس از استقلال 45 امتيازي در رده چهارم جدول ايستاد و پاس همچنان با 21 امتياز آخرين تيم جدول است.
احمد صالحي كه مسئوليت قضاوت اين بازي را بر عهده داشت به مجتبي زارع ومحمد نوري از پيروزي و رحمان احمدي و محمد ابراهيم خسروي از پاس كارت زرد نشان داد.
پاس همدان در 6 ديداري كه محمود ياوري سرمربيگري اين تيم را بر عهده گرفته بردي نداشته است.
پيش از اين ديدار پيروزي با 40 امتياز در رده پنجم بود و پاس نيز با 21 امتياز رده آخر ليگ را به خود اختصاص داده بود.

 



معاون ورزشي سازمان تربيت بدني اعلام كرد ورزشكاران ، فريب وعده هاي بيگانگان را نخورند

معاون امور ورزش سازمان تربيت بدني با اظهار تاسف ازفرار چند ورزشكار كه در قالب تيم هاي ورزشي به خارج از كشور اعزام شده بودند، تصريح كرد: ورزشكاران ما نبايد فريب وعده هاي بيگانگان را بخورند.
حميد سجادي در گفت و گو با خبرگزاري ايرنا اظهار داشت: مجموعه عواملي كه تحت عنوان پيشنهادهاي اغوا كننده به جوانان ورزشكار از سوي برخي كشورها ارايه مي شود، باتلاقي است كه هم اكنون تعداد معدودي از اين جوانان فريب خورده ما را در خود جاي داده است. شايد ظاهر وعده هاي بيگانگان فريبنده باشد اما تمامي كساني كه گول اين وعده ها را مي خورند، در مي يابند كه چه بهاي سنگيني براي پناهندگي خود پرداخته اند.
سجادي در عين حال گفت كه آغوش جامعه ورزشي براي تمامي افرادي كه به نوعي خواهان بازگشت به كشورشان باشند، باز است. معاون ورزشي سازمان تربيت بدني در ادامه تصريح كرد: بسياري از افرادي كه در كسوت ورزشكار به خارج از كشور پناهنده شده اند، هم اكنون از دنياي حرفه اي ورزش دور شده اند و سير پيشرفت آنها در سرزمين بيگانه متوقف شده است. ما از ارايه هرگونه امكانات به فرزندان ورزشكار خودمان دريغ نمي ورزيم و جوانان با استعداد وآينده اي روشن در انتظار ورزشكاران ماست.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مذاكرات همزمان با سه مربي بزرگ دنيا
فدراسيون فوتبال كشورمان اعلام كرد كه مذاكرات همزمان با سه مربي مطرح براي حضور در تيم ملي آغاز شده است. سرپرست امور بين الملل فدراسيون فوتبال اظهار داشت: مذاكرات با مربيان خارجي ادامه دارد و توافقاتي نيز صورت پذيرفته، اما تا زماني كه نهايي نشود، نمي توانيم اسامي گزينه ها را اعلام كنيم. در حال حاضر با سه مربي مطرح و شناخته شده در جهان در حال مذاكره هستيم و اميدواريم كه مقدمات حضور يكي از اين سه تن را در تهران فراهم كنيم.
در خواست 110 ميليوني سرمربي تيم ملي فوتسال
اختلافات حسين شمس و فدراسيون فوتبال براي تمديد قرار داد در شرايطي ادامه دارد كه رقم درخواستي سرمربي تيم ملي فوتسال فاش شد. طبق خبرهاي دريافتي از فدراسيون فوتبال، شمس براي نشستن روي نيمكت تيم ملي فوتسال رقمي بين 100 تا 110 ميليون تومان مي خواهد. درخواست چنين رقمي براي تمديد قرار داد در حالي است كه شمس سال گذشته 90 ميليون تومان دريافت كرده بود.
باقري: دور فوتبال را خط كشيده ام
باشگاه پيروزي اعلام كرد براي برگزاري بازي خداحافظي كريم باقري با چهار باشگاه بزرگ دنيا وارد مذاكره شده است. اما باقري در واكنش به انتشار اين خبر گفت: هر كسي كه به ياد ما است دستش درد نكند اما من نظر خاصي در اين مورد ندارم.بنده ديگر نمي خواهم فوتبال را دنبال كنم و اين جوري راحت تر هستم .
بن همام كرسي نخست فيفا را مي خواهد
بن همام رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا خيز آشكاري براي تصاحب كرسي رياست فيفا برداشته و لابي سعودي او نشان از برنامه ريزي بلند مدت و حساب شده براي رساندن قطر به اوج قله موفقيت ها تا قبل از جام جهاني 2022 دارد. برخي منابع خبري در اروپا بر اين باورند كه بن همام به دنبال راهي مطمئن و بدون ريسك براي تصاحب كرسي فيفا قبل از جام جهاني 2022 قطر است.
تيم ملي فوتبال اميد ايران وارد بيشكك شد
كاروان 35 نفره تيم فوتبال اميد ايران صبح دوشنبه جهت انجام بازي برگشت از سري مسابقات انتخابي المپيك 2012 لندن با تيم ملي اميد قرقيزستان، وارد فرودگاه بيشكك شد. محل اقامت تيم اميد در شهر «كنت » است و ملي پوشان در اين شهر كه در 15 كيلومتري بيشكك است، تمرينات را زير نظر كادر فني پيگيري خواهند كرد. مسابقه برگشت قرقيزستان و ايران فردا برگزار خواهد شد. اميد ايران در بازي رفت با نتيجه يك بر صفر قرقيزستان را شكست داد.
پروين در آبادان هم استيل آذين را هدايت مي كند
علي پروين پس از پيروزي تيم فوتبال استيل آذين در بازي برابر صباي قم در بازي آينده نيز مسئوليت هدايت اين تيم را بر عهده دارد.شرايط تيم ته جدولي ليگ برتر به شكلي است كه مالك باشگاه تصميم دارد پروين در بازي خارج خانه برابر صنعت نفت آبادان نيز از روي سكو ها تيمش را هدايت كند.
انتخاب سرمربي تيم اميد پس از بازي با قرقيزستان
كفاشيان در خصوص انتخاب سرمربي تيم اميد گفت: قرار شد تا تيم اميد بازي رفت و برگشت خود را در مقابل قرقيزستان انجام دهد و با در اختيار داشتن زمان مناسب، بهترين گزينه را براي هدايت اين تيم انتخاب كنيم.در حال حاضر افاضلي هدايت تيم اميد را عهده دار است.
امكان برگزاري ديدار پيروزي و سپاهان وجود ندارد
عزيزمحمدي رئيس سازمان ليگ فوتبال از فشردگي برنامه مسابقات خبر داد و گفت: امكان لغو مسابقات روز 29 اسفندماه وجود نداشت زيرا زمان بسيار كم داريم و بايد بازي ها در تاريخ اعلام شده برگزار شود. اين هفته برنامه مسابقات ليگ را تا هفته سي و دوم اعلام مي كنيم و خواهيد ديد كه مسابقات چقدر فشرده برگزار مي شود. حتي تا پايان هفته سي و دوم كه حدود 20 ارديبهشت است امكان برگزاري ديدار پيروزي و سپاهان در جام حذفي وجود ندارد.
ركورد بابي چارلتون شكسته شد
رايان گيگز ركورددار انجام بيشترين بازي در باشگاه منچستريونايتد شد. گيگز در بازي عصر يك شنبه در ورزشگاه آنفيلد مقابل ليورپول ششصدو هفتمين بازي خود را براي منچستر انجام داد. 607 بازي از سوي گيگز به معناي پشت سر گذاشتن ركورد سربابي چارلتون خواهد بود. اين بازيكن قديمي يونايتدها تاكنون ركورد دار انجام بيشترين تعداد بازي در اين باشگاه ليگ برتري شناخته مي شد.
پيروزي رئال در غياب رونالدو
تيم فوتبال رئال مادريد با برتري مقابل راسينگ سانتاندر به هفت امتيازي بارسلونا در صدر جدول رده بندي رقابت ها رسيد.تيم فوتبال رئال مادريد در چارچوب هفته بيست و هفتم رقابت هاي لاليگا با نتيجه 3 بر يك در زمين سانتاندر به برتري رسيد. امانوئل آدبايور (23) و كريم بنزما (27 و 75) براي رئال گل زدند و تك گل تيم ميزبان را كندي در دقيقه 70 به ثمر رساند. رئال در اين ديدار كريستيانو رونالدو را به علت مصدوميت در اختيار نداشت.اوساسونا در ديگر ديدار برگزار شده اين هفته با تك گل دقيقه 90 سرخيو گونزالز در زمين مالاگا به برتري رسيد. جواد نكونام به طور كامل در اين ديدار حضور داشت و مسعود شجاعي ديگر بازيكن ايراني اوساسونا در دقيقه 70 به جاي آلوارو وارد ميدان شد.

 



آينده كشتي تضمين شده، منتظر موفقيت ها باشيد
 يزداني خرم : بمانم ، با همين كادر مديريتي ادامه خواهم داد

محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون كشتي درباره ارزيابي از جام يادگار امام(ره) گفت: امسال مسابقات راضي كننده بود و از سطح بالايي برخوردار بود و قهرمانان خوبي آمده بودند و تقريبا به صورت استاندارد برگزار شد.
وي در مورد انتخابات فدراسيون كشتي هم گفت: بنده بار ديگر كانديدا شده ام و براي چهار سال ديگر هم برنامه ريزي كرده ايم و اگر بمانيم هم با همين كادر مديريتي ادامه خواهيم داد چون بنده به ثبات مديريت اعتقاد دارم. يزداني خرم همچنين در سؤالي مبني بر اينكه آيا از وضعيت تيمهاي ملي راضي هستيد؟ گفت: بله، كادر فني خيلي خوب دارند كار مي كنند و جوانگرايي كرده اند. ضمن اينكه مربيان تيمهاي ملي تا پايان المپيك لندن خواهند بود.رئيس فدراسيون كشتي در مورد سرمايه گذاري در مورد تيمهاي پايه گفت: در شهرستانها استعداديابي كرده ايم و با برنامه ريزيهايي كه صورت گرفته است، آينده كشتي ايران تضمين شده است و بايد منتظر موفقيتهاي كشتي ايران در ده سال بعد باشيم.
يزداني خرم در پايان در مورد مسائل مالي نيز گفت: اكنون مشكلات مالي برطرف شده است.

 



مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا بارسلونا وداع مي كند يا آرسنال؟

لحظه حساس موعود براي وداع يكي از 2تيم قدرتمند بارسلونا يا آرسنال با رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا فرا رسيد.
امشب 2 ديدار از مسابقات دور برگشت مرحله يك هشتم نهايي اين پيكارها انجام مي شود كه در پايان تكليف چهره تيم راه يافته به دور يك چهارم نهايي را مشخص مي كند.
در ورزشگاه نيوكمپ، بارسلونا گوارديولا 90دقيقه هيجان انگيز فرصت دارد تا از حذف فاصله بگيرد و رقيب انگليسي كه توسط آرسن ونگر هدايت مي شود، را حذف شده به خانه بفرستد.
تيم آبي و اناري پوش كاتالاني كه در بازي رفت 2بريك در لندن شكست خورد، حتي با كسب برد يك برصفر نيز جواز صعود خواهد گرفت.
اما ياران ليونل مسي مي كوشند در شبي كه كارلوس پويول كاپيتان و پيكه را در اختيار ندارند، انتقام جانانه اي هم بگيرند. در مقابل شاگردان ونگر با وجود غيبت ستاره اول خود، سسك فابرگاس اميدوار به زدن گل به حريف و حفظ برتري خود مقابل ميزبان هستند. كاري كه باتوجه به جو سنگين نيوكمپ بسيار دشوار خواهد بود.
در ديداري ديگر شاختار دونتسك اوكراين در خانه پذيراي رم ايتاليا خواهد شد. تيم اوكرايني در بازي رفت 3بر2 پيروز شد. آنها اميدوارند با استفاده از امتيازات خانگي برنده اين جدال نيز شوند.

 



ملي پوشان جودو به اردو مي روند

دور جديد تمرينات تيم ملي جودو براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا از روز پنجشنبه هفته جاري در تهران آغاز مي شود.
اين آخرين مرحله از اردوي آماده سازي تيم ملي جودو قبل از پايان سال است و تا 27 اسفند ماه نفرات تيم ملي روزانه دو جلسه زير نظر كادر فني تمرين خواهند كرد.
پس از پايان اردو، به دليل تعطيلات نوروزي اردوي تيم ملي تا روز چهارم فروردين تعطيل خواهد شد. طبق برنامه قرار است در ابتداي سال جديد اردوي تيم ملي در يكي از شهرستان ها كه آب و هوايي نزديك به ابوظبي محل برگزاري رقابت هاي قهرماني آسيا دارد تشكيل شود.
تيم ملي جودو قرار است فروردين ماه با تركيب دليريان، ميراسماعيلي، معلومات، قاسمي نژاد، محمدنيا، محجوب و رودكي در رقابت هاي قهرماني آسيا به ميزباني امارات شركت كند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم هاي شمشيربازي پسران و دختران نوجوان كشورمان موفق به كسب يك نشان نقره و يك عنوان پنجمي در مسابقات قهرماني آسيا شدند.
¤ هيئت شناي آذربايجان شرقي به عنوان قهرماني رقابت هاي ليگ شيرجه كشور دست پيدا كرد.
¤ آشتياني سرپرست فدراسيون دووميداني به دنبال نگراني احسان حدادي براي اجراي برنامه هاي تمريني اش و شركت در مسابقات پيش رو گفت: مشكل قهرمان آسيا دغدغه ما نيز به شمار مي آيد.
¤ دوره رقابت هاي انتخابي تيم ملي كاتا در رده هاي سني مختلف 23 اسفندماه به ميزباني تهران برگزار مي شود.
¤ چهارمين دوره رقابت هاي روئينگ قهرماني كشور با حضور ملي پوشان از امروز در انزلي آغاز خواهد شد.

 



دعوت از10 وزنه بردار به اردوي تيم ملي

سرمربي تيم هاي ملي وزنه برداري ايران 10وزنه بردار را براي شركت در رقابت هاي قهرماني بزرگسالان آسيا به اردو دعوت كرد.
كوروش باقري پس از پايان رقابت هاي وزنه برداري جام نامجو كه روز جمعه در رشت به پايان رسيد، 10 وزنه بردار را براي شركت در رقابت هاي قهرماني بزرگسالان آسيا معرفي كرد.
مجيد عسگري در 56كيلوگرم، مرتضي رضاييان در 69كيلوگرم، كيانوش رستمي و سهراب مرادي در 85كيلوگرم، كيا قدمي و ياسين باقري در 94كيلوگرم، حامد مجيدي و ياسر دادوند در 105كيلوگرم و بهداد سليمي و بهادر مولايي در فوق سنگين، 10وزنه برداري هستند كه تركيب نهايي تيم ملي وزنه برداري كشورمان براي حضور در رقابت هاي قهرماني بزرگسالان آسيا از ميان آنها مشخص خواهد شد.
رقابت هاي وزنه برداري قهرماني بزرگسالان آسيا از 16 تا 29 فروردين ماه سال 90 در «تانگ لينگ» چين برگزار مي شود و كوروش باقري تا قبل از اعزام تيم ملي كشورمان به چين، اسامي هشت وزنه بردار نهايي را براي كنفدراسيون وزنه برداري آسيا ارسال خواهد كرد.

 



رهنما، سرمربي تيم ملي كاراته در مسابقات قهرماني آسيا

مسعود رهنما هدايت تيم ملي كاراته را براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا برعهده خواهد داشت.
رقابت هاي كاراته قهرماني در رده هاي سني مختلف تيرماه در چين برگزار خواهد شد و براساس تصميم فدراسيون، اردوي تيم ملي بزرگسالان از 23 اسفندماه آغاز خواهد شد. اين اردو با برگزاري رقابت هاي ورود به اردو براي نفرات سوم و منتخبين كميته فني تشكيل مي شود.
سيروس يزداني نايب رئيس فدراسيون ضمن اعلام اين خبر در مورد كادر فني تيم ملي گفت: مدير سازمان تيم هاي ملي هنوز مشخص نشده است ولي مسعود رهنما سرمربي تيم ملي در رقابت هاي قهرماني آسيا خواهد بود و همكاران وي را نيز به زودي معرفي خواهيم كرد.

 



تيم ملي تكواندو پنج شنبه در آلمان

تيم هاي تكواندو مردان و بانوان ايران براي حضور در رقابت هاي بين المللي آلمان بامداد پنجشنبه راهي آلمان مي شوند.
تيم ملي تكواندو كه خود را براي حضور در بيستمين دوره رقابتهاي قهرماني جهان آماده مي كند بامداد پنجشنبه براي شركت در تورنمنت بين المللي آلمان در صورتي راهي اين كشور مي شود كه سفارت آلمان رواديد اعضاي تيم را صادر كند.رقابتهاي تكواندو قهرماني جهان 11 تا 16 ارديبهشت به ميزباني كره جنوبي برگزار خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14