(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 اسفند 1389- شماره 19882

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سمفوني يغما (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
حبيبي: آقايان يك بار هم احساس تكليف كنند و كانديدا نشوند
آخرين ديدگاه هاي خبرگان در آستانه انتخابات حساس هيئت رئيسه
هيچي ! (گفت و شنود)
رئيس جمهور در ديدار نخست وزير كنيا:
ايران و كنيا استعدادهاي فراواني براي ارتقاي سطح مناسبات دوجانبه دارند
شوراي روابط خارجي آمريكا جمهوري اسلامي ايران برنده اصلي تحولات اخير منطقه است
تشريف بيارين اين ور آب با هم لنگش كنيم (خبر ويژه)
آقايان بس كنيد! مگر نمي بينيد كيهان داره بشكن مي زنه! (خبر ويژه)
اين سياست ندارها نمي توانند از پس هوشمندي جمهوري اسلامي برآيند (خبر ويژه)
لطيفه مقام انگليسي درباره تحريم و حقوق بشر (خبر ويژه)
كلينتون: تحميق مردم آمريكا خوب است اما نه تا اين حد! (خبر ويژه)
حمايت هاشمي رفسنجاني از رياست مهدوي كني در مجلس خبرگان (خبر ويژه)



سمفوني يغما (يادداشت روز)

تا همين چند وقت پيش خيال مي كرديم افسانه است داستاني كه مولوي حكايت مي كند. داستان مسافري كه شب هنگام خسته به خانقاهي رسيده و درازگوش خويش به خادم سپرده بود. مولوي مي گويد صوفيان مفلس خانقاه به غايت گرسنه بودند اما آن شب به افتخار مهمان تازه از راه رسيده، ضيافت بزرگي راه انداختند و او را گرامي داشتند و بساط دف و كف و سماع به راه انداختند. مجلس گل انداخت و ريتم دست افشاني مدام تندتر شد. «خر برفت و خر برفت و خر برفت». هيجان محفل چنان صاحب درازگوش را فراگرفت كه او نيز هم آواز شد. خواندند و خوردند و نوشيدند از اين سفره چرب و شيرين تا گرگ و ميش صبح. صبح كه شد درويشان رند، يك به يك رفتند. مسافر ماند و خادم خانقاه، فقط! درازگوش كو؟ درازگوش كه خرج همين ضيافت بود! فروختند و باهم خورديد. مجادله ميان آن دو افتاد و مسافر، شاكي از اينكه چرا دزديدن درازگوش را به من خبر ندادي؟ چه مي توانست بگويد خادم بيچاره؟
گفت والله آمدم من بارها
تا تو را واقف كنم زين كارها
تو همي گفتي كه خر رفت اي پسر
از همه گويندگان با ذوق تر
باز مي گشتم كه او خود واقف است
زين قضا راضي است، مردي عارف است
خلق را تقليدشان بر باد داد
اي دو صد لعنت بر اين تقليد باد
تا همين چند وقت پيش خيال مي كرديم افسانه است داستاني كه مولوي حكايت كرده است. شايد اگر خود آن حكيم بزرگ امروز در قيد حيات بود باور نمي كرد كه ببيند جماعتي رند ورشكسته، «سرمايه» آبروي برخي رجال پرآوازه را به سرقت برده باشند و با اين حال همين چند رجل مال و آبرو باخته، با آنان اركستر سمفوني مشترك راه انداخته باشند. اما جناب مولوي- نور به قبرت ببارد!- آنچه را تو قرن ها پيش سروده بودي، مردم ما با حيرت و كنجكاوي به چشم ديدند كه چگونه تمام اعتبار و سرمايه برخي سياست پيشگان را مردرندها به يغما بردند و با اين همه سارق و مال باخته باهم بر سر خوان يغما نشستند. مولوي عزيز! قصه بيخ پيدا كرد. شايد اگر بودي، ابياتي به حكايت خويش مي افزودي و روايت مي كردي رنداني را كه نه تنها سرقت كردند، بلكه سواري گرفتند از برخي مالباخته هاي فتنه كه يادشان رفته بود نبايد به فتنه گران سواري داد، دوشيده شدن كه به جاي خود محفوظ! مالباخته هاي داستان ما به خيال زرنگي و مرد رندي، تاراج شدند و دوشيده شدند و سواري دادند، حتي به فرومايگاني كه آشكارا مي گفتند شير درازگوش خورده و پاي در عرصه سياست و صدارت گذاشته اند. جناب مولوي! اگر مرد مسافر قصه تو زودباور و ساده دل بود كه غارت شد اما در قصه ما غير از ساده دلي، برخي رفتارها بوي خيانت هم مي داد.
خائنان حكمي دارند و ساده دلان حكمي ديگر و بدكاران خيال پرداز، حكم سوم. طايفه سوم جماعتي هستند كه با زحمت، عمل اندوختند و يكجا به آتش كشيدند چندان كه هيچ وزني برجاي نماند، به سان كافران! خداوند در آيات 103 تا 105 سوره كهف، اين طايفه را زيان كارترين مردم مي شمرد و مي فرمايد «قل هل انب ّئكم بالاخسرين اعمالاً الذين ضلّ سعيهم في الحياه الدنيا و هم يحسبون انهم يحسنون صنعاً... اي پيامبر بگو آيا شما را از زيانكارترين مردم باخبر كنم كه چه كساني هستند؟ آنها كه كوششان در زندگي دنيا گم و نابود شد؛ با اين حال مي پندارند كه كار نيك انجام مي دهند. آنها كساني هستند كه به آيات پروردگارشان و ملاقات او كافر شدند. به همين جهت، اعمالشان نابود شد و از اين رو در روز قيامت، چيزي به عنوان وزن (ارزش و حقانيت) براي آنها برپا نخواهيم كرد». اميرمؤمنان(ع) درباره مصاديق اين آيات الهي به اصبغ بن نباته فرمود «منظور يهود و نصاري هستند كه در آغاز بر حق بودند سپس بدعت هايي در دين خود آوردند كه همين بدعت ها آنان را به انحراف كشانيد اما گمان مي كردند كار نيك انجام مي دهند.» امام همچنين فرمود كه خوارج نهروان نيز چندان از يهود و نصاري فاصله نداشتند. يعني كه در نظام ديني، سردمداران خروج عليه حاكميت به مرز كفر و نفاق وارد مي شوند ولو پيشاني پينه بسته داشته باشند و اداي زاهدان و صوفيان و درويشان را درآورند. گم كردن عمل و باختن اصل سرمايه در خانقاه شياطين، عمرو و زيد ندارد و كوچك و بزرگ نمي شناسد. وارد زمين شيطان كه شدي و در زمين او بازي كردي، لاجرم بازنده اي چه رسد به اينكه به ياري حريف هم بشتابي و به سوي دروازه خودي بتازي.
آيا كسي يكبار ديده يا شنيده كه شياطين به غارت زدگان خود در وقت تنگنا ياري رسانده باشند؟ منافقين هم بر آيين شيطانند در تحميق و تحريك به انتحار و سپس پشت قرباني را خالي كردن. اين، خبري كاملاً سري است. «آيا آنها را كه نفاق ورزيدند، نديدي؟ پيوسته به برادران كافر خود از اهل كتاب مي گفتند اگر شما را بيرون كنند، همانا ما نيز با شما بيرون مي آييم و هرگز هيچ كس را درباره شما اطاعت نخواهيم كرد و اگر با شما بجنگند، ياري تان خواهيم كرد. خداوند شهادت مي دهد كه آنها دروغگو هستند. اگر آنها را بيرون كنند، با آنها بيرون نمي روند و اگر با آنها پيكار شود، ياري شان نخواهند كرد و اگر ياري شان كنند، پشت به ميدان كرده و فرار مي كنند، سپس كسي آنان را ياري نمي كند. وحشت از شما در دلهاي منافقان بيش از ترس از خداست، اين به خاطر آن است كه آنها گروهي نادانند... كار آنها مانند شيطان است كه به انسان گفت كافر شو اما هنگامي كه انسان كافر شد، گفت من از تو مبرّا و بيزارم، من از پروردگار جهانيان بيم دارم. سرانجام كارشان اين شد كه هر دو در آتش دوزخ جاودانه خواهند بود.» (آيات 11 تا 71 سوره حشر). جاي دوري نرويم، همين خاورميانه بزرگ و شمال آفريقا به وسعت چند ده ميليون كيلومتر مربع شهادت مي دهد كه چگونه شياطين به هنگام تنگنا پشت نوكران خود را خالي مي كنند و آنان را زير پا مي گذارند، هر چند كه به زودي اين صحنه تحقير و برائت آشكارتر خواهد شد.
راست مي گويد مشاور ارشد آقاي كروبي- عباس عبدي- كه «غربي ها بسيار بي شخصيت هستند و روي حمايت آنها نمي شود حساب باز كرد». دست اندركاران فتنه- تا آخرين مسافر قطار «شهر اسباب بازي»- همه خيانت هايشان را كه روي هم بگذارند، به اندازه يك سال نوكري 03 ساله حسني مبارك نمي شود. آيا كسي هست كه عبرت بگيرد از اين حقيقت؟ اينكه ديگر قصه مثنوي معنوي يا افسانه قطار سوار شدن و به شهر اسباب بازي رفتن پينوكيو و مسخ شدن وي در شمايل درازگوش نيست، واقعيت جاري پيش روي ماست كه آمريكايي ها نوكر 03 ساله را زير پا گذاشتند بلكه خود را نجات دهند. شما را به خدا گرفتاراني اين چنين در تله انفجاري زنجيره اي- حدفاصل مراكش در غرب آفريقا تا بحرين و يمن و عربستان در جنوب خاورميانه- يا نوكران ايراني پناهنده به لندن و پاريس و برلين و تل آويو و واشنگتن، مي آيند براي كروبي و موسوي و خاتمي «قيامت» كنند؟! شبي بود و شيطان و بساطي. رنداني دست افشان كردند و ريختند و پاشيدند و گريختند تا بساط سور و سات را اين بار با سر كيسه كردن انگليس و آلمان و فرانسه و آمريكا در پايتخت هاي اروپايي و آمريكا برپا كنند.
قيامت كنند براي آنها كه سرمايه شان را غارت كردند؟! چرا بايد قيامت كنند براي آنها كه خودشان هم سرشان درد مي كرد براي غارت شدن. اصلا سر چهار سوق ايستاده بودند به اميد يك پارتي توهم. آفتاب كه برآمد و صحنه كه روشن شد، خيابان مانده بود و مالباخته ها. رندان ساعت ها بود كه گريخته بودند، كه اساساً براي بزم آمده بودند نه رزم. چهار سوق خيابان بود و چند مالباخته، انگار كه نه خري بوده و نه خانقاهي. انگار نه انگار كه پروژه هاي پي درپي درازگوش ترواي 1 و 2 را 22بهمن پارسال و 52 بهمن امسال، به خرج آبروي همين حضرات ساز كرده بودند. آنها در اين معامله فقط زيان نكردند، بلكه اصل سرمايه و همه چيز خود را باختند. آنان در اين قمار خود را باختند و شگفت آن كه دست كم همت نمي كنند تا خود را از گرو راهزنان به درآورند. آن وقت طنز تلخي خواهد بود اگر جماعتي چنين فاقد اراده و حركت، دم از جنبش و حركت هم بزنند. كو حركت؟!
حالا همه حقه ها و تروكاژها هويدا شده است. اگر بشود با حقه هاي تصويري و سينمايي، به واسطه يك استخركوچك، اقيانوس را تصوير كرد يا چند ده نفر را جاي سياهي لشكر ده هزار نفري جا زد يا اگر بتوان دكور تك ديوار چوبين را جاي يك كاخ واقعي نشان داد، امكان ندارد پيش چشم ملتي حاضر و ناظر، بادكنكي از «جنبش» ساخت و فيل هوا كرد. آنها كه دهه 06 با سبيل هاي استاليني به روي ملت و حاكميت اسلحه كشيدند و از جنايت دريغ نكردند، به وقت تنگ آمدن قافيه از تراشيدن تمام آن سبيل مردي! دريغ نكردند و با لباس مبدل از كشور گريختند. حالا همان ها و مشابهان آنان پاي ماهواره و اينترنت در آمريكا و اروپا نشسته اند و خيال مي كنند با «كليك، كليك- بنگ، بنگ» مي توان ملتي ميدان ديده و سلحشور را واداشت تا دست بالا ببرند و سرمايه هاي ملي و ديني خويش را به حساب «مخملي» هاي آن طرف آب واريز كنند.
بد عادت شدند از وقتي كه توانستند كلاه از سر «مهندس» بردارند و بر سر «شيخ» بگذارند. اما حال و روز مخملي هاي خارج نشين، بهتر از داخلي ها نيست. مگر با يك ترفند چند بار مي شود كلاهبرداري كرد؟ با مقامات ام آي6 انگليس، موساد اسرائيل و سازمان سيا تا كجا مي شود سورچراني مشترك كرد كه «جنبش است اين، جنبش است اين، جنبش است»؟! چه قدر مي توان ريتم تند داد و در فضاي مجازي «داغ» كرد؟ آنها اينك نزد سران خشمگين سرويس هاي جاسوسي غرب اگر نه به چشم خائن، دست كم به چشم متهم و سرمايه بر باد ده نگريسته مي شوند. هرچه خورده اند را بايد بالا بياورند. سران سرويس هاي غربي هرگز به اندازه امروز عصباني و به هم ريخته نبوده اند. خاورميانه بزرگ و شمال آفريقا يكجا سر به عصيان گذاشته است. فيس بوك و تويتر اگر در ايران معجزه نكرد اما گويا به كمك انقلابيون در فرو ريختن بنياد حاكميت هاي وابسته آمد. تامير پاردو، لئون پانتا و جان ساورز (رؤساي موساد، سيا و ام آي6) حق دارند جماعت اپوزيسيون نماي ايراني را تن پرور و كلاهبردار «برآورد» كنند، اگر كه به فضاي مجازي باور دارند.
كافه به هم ريخته اي است اردوگاه معارضه با جمهوري اسلامي ايران. كدام طيف در اين كافه مالباخته ترند؟ آمريكا و انگليس و اسرائيل؟ اپوزيسيون 03سال مفت خوري كرده؟ منافقين جديد؟ يا گروه چهارمي كه نقطه ضعف هايشان باعث شده تا به امروز در نقشه دشمن رو به هزيمت و عقب نشيني، ايفاي نقش كنند؟ كسي نيست تا به دست اين گروه انگشت شمار آخر، چرتكه و ماشين حساب يا دست كم فهرست سرمايه غارت شده شان را بدهد؟ چرا از حساب و كتاب گريزانند، مگر خود را سياستمداراني تاجرمسلك و زيرك نمي پندارند؟! كسي كه نتواند سرمايه اعتبار و آبروي خود را از رندان راهزن بپايد، آيا مي توان امانتي به وي سپرد؟ آن را كه واعظ وجدان خويش در بند كرده، چگونه مي توان موعظه كرد و هشدار داد؟ ديگري چه مي تواند بكند وقتي صاحب سرمايه در سماع سارقان و طرّاران، معركه گرفته و ميداندار باشد؟ در غلغله دف، كف مي زنند كف زنان. اي كه چنين غرقه اي! بهل تا ببرند.
محمد ايماني

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
مشخصه مشترك آلت دست غربي ها ديكتاتوري است. از كروبي كه نتوانست بر آراء باطله غلبه كند و ادعاي پيروزي داشت تا موسوي كه اطرافيان خود را همه ايران مي دانست وابومازن كه پيروزي قاطع حماس را تاب نياورد و سعد حريري كه تحمل شكست اخيرش را ندارد و تقاضاي شورش كرده و تا قذافي كه حق استادي بر مهندس (موسوي) دارد و دارنده كتاب سبز است و همه ملت را تحت تأثير مواد مخدر و خونشان را مباح مي داند و تا بن علي و علي عبدالله صالح و مبارك همه آنها ديكتاتوري را از اربابشان به ارث برده اند اما خائنان در برابر سيل خروشان ملت بيهوده دست و پا مي زنند و خود را مضحكه تاريخ مي كنند.
عبدالغفور كاوسي از ساوه
¤ از زحمات دست اندركاران روزنامه به ويژه يادداشت روز مدير مسئول كيهان با عنوان «آن بلا نازل شده» تقدير و تشكر مي كنم و برايتان آرزوي موفقيت دارم. از حضرت آيت الله موسوي اردبيلي نيز درخواست مي شود به سؤالات اين يادداشت پاسخ دهند.
خانم قهرماني و چند تماس مشابه ديگر
¤ با مطالعه بيانيه اخير حضرت آيت الله موسوي اردبيلي كه بصورت كلي توصيه هاي اخلاقي را متذكر شده بودند اگر جسارت نباشد و ايشان خرده نگيرد عرض مي كنم در حوادثي كه دشمنان سر راه انقلاب پيش مي آورند دو طرف بيشتر ندارد يك طرف طرفداران نظام و انقلاب هستند طرف ديگر ضد انقلاب. وظيفه بزرگان و خواص اين است كه در حوادث ابتدا جريان ضد انقلاب را مشخص و محكوم كنند سپس اگر در ميان نيروهاي انقلاب شخصي تندي كرده تذكر اخلاقي داده شود.
شجاع
¤ بعنوان يك معمار ساختمان كه در تمام انتخابات جمهوري اسلامي با وضو و به قصد عبادت شركت كرده ام خطاب به آيت الله موسوي اردبيلي عرض مي كنم آيا جنابعالي در اين مورد كه چند نفر آلوده سياسي به نظام تهمت تقلب زدند و چون سند نداشتند به كمك رسانه هاي انگليسي، اسرائيلي و آمريكايي شهر را به آشوب كشيدند وظيفه نداشتيد در اين مدت با صدور بيانيه سران فتنه آقايان ميرحسين موسوي و كروبي را دو كلمه نصيحت كنيد.
رحيم سعيدي
¤ با خيزش هاي مردمي كه در كشورهاي عربي منطقه شروع شده ديگر زمان احتياط و كارهاي محتاطانه در روابط ديپلماسي گذشته است. مسئولين كشور از حوادث منطقه نبايد عقب باشند. و در عرصه خارجي دست به عصا راه بروند.
محمدي-شجاع
¤ اينكه خاتمي و شاگرد شيخ ساده لوح از قطع ارتباط موسوي و كروبي با سرويس هاي جاسوسي بيگانه ابراز نگراني كرده اند مي تواند به اين دليل باشد كه احتمالاً اين افراد بلندگوهاي اين آقايان براي افكار و عقايدشان بر عليه نظام بوده و حالا كه ارتباط آنها با خارج قطع شده نگرانند. افراد محيط بيروني فتنه اگر شهامت داشته باشند بايد شخصاً به ميدان بيايند البته بايد منتظر عكس العمل هاي ديگري از جانب رابط جورج سوروس در اين زمينه ها بود.
محمودي
¤ رسانه هاي دوم خردادي كه در جريان اختلاف دولت و مجلس بسياري اوقات منافقانه طرف مجلس را مي گيرند چرا گزارش مجلس راجع به غائله سران فتنه در 25 بهمن 89 را انعكاس ندادند؟
حبيبي
¤ شانتاژ خبري غرب در مورد حكم اعدام يك زن مجرم در ايران و سكوتشان درباره كشته شدن شش هزار نفر در انقلاب هاي كشورهاي عربي تنها به معني خودكامگي و منفعت طلبي غربي ها است.
9051---0912
¤چرا تفاوت حقوق بازنشستگان قبل از سال 88 با بعد از سال 88 بايد 150 هزار تومان باشد. لطفا مسئولين پاسخ قانع كننده بدهند.
7256---0918
¤از مسئولين بنياد شهيد و ايثارگران مي خواهم كه علت عدم پرداخت فوق العاده ايثارگري هنگام بازنشستگي را بيان كنند.
7256---0918
¤از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود كه نسبت به حقوق معلمان مناطق مرزي و محروم بلوچستان كه كمتر از مناطق توسعه يافته است رسيدگي نمايند.
2315---0937
¤شاخه اي از جنگ نرم صهيونيسم بين الملل در سريال هاي هاليوودي ماهواره اي در حال اجراست در پايان هر كدام از اين برنامه ها باورهاي ديني مردم مسلمان را جابه جا كرده و تغيير مي دهند. مسئولين محترم صدا و سيما بايد با تهيه برنامه هاي متنوع و هنرمندانه خطر سريال هاي ماهواره اي را براي خانواده ها گوشزد كنند.
2878--0919
¤مسئولين كشور كه انتقال كارمندان شهرستاني به تهران را ممنوع كرده اند فكري هم براي انتقال امكانات تهران به شهرستان ها بكنند كه هيچ كارمندي انگيزه آمدن به تهران را نداشته باشد.
4625---0911
¤ چرا هيچ مسئولي به فكر حق و حقوق افراد تحت پوشش بيمه بي كاري نيست؟ به اين افراد نه عيدي و نه سهام عدالت و هيچ مزايايي تعلق نمي گيرد. چرا بايد اين قشر از كارگران در نزد خانواده خويش شرمنده باشند.
2171---0913
¤از بنده كه جانباز 30درصد هستم مبلغ 615 هزار تومان براي تحويل برچسب طرح ويژه ترافيك پول گرفته اند. ولي در جامعه به گونه اي تبليغ مي شود كه همه چيز براي جانبازان رايگان است!
يك جانباز
¤لطفا از مسئولين سازمان تامين اجتماعي علت عدم افزايش حقوق كارمندان اين سازمان طي دو سال اخير را جويا شويد.
4874---0917
¤با اينكه جانباز و از خانواده شهيد هستم و سالها سابقه حضور در جبهه جنگ را دارم و به رغم داشتن تخصص حسابداري چندين سال است كه در پذيرش شركت صنايع پتروشيمي بنده را بلاتكليف نگه داشته اند و استخدام نمي كنند. به نامه رياست محترم جمهوري هم ترتيب اثر نمي دهند درخواستم اين است كه از اين طريق به مقامات مسئول گوشزد شود.
م-ن
¤در شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي آذربايجان شرقي قدمي براي اجراي دستور و بخشنامه دولت مبني بر تغيير وضعيت نيروهاي شركتي برداشته نمي شود. چرا؟
0511---0914
¤به تمام كاركنان پيماني فني حرفه اي مبلغي به عنوان فوق العاده مخصوص پرداخت مي شود. پس چرا 51 كارگر فني حرفه اي مازندران از ابتداي سال 88 از اين حق محروم شده اند؟
0830---0939
¤ متأسفانه برخي مغازه هاي فروش لباسهاي زنانه حيا را به كلي به فراموشي سپرده و عكس ها و مانكن هايي را به نمايش گذاشته اند كه انسان شرم دارد كه وارد مغازه شود. از نيروي انتظامي درخواست رسيدگي ويژه و فوري را داريم براي نمونه فقط سري به چهارراه اسلامبول و سعادت آباد بزنيد.
ساعدي
¤ از كار زيباي بخش خبر راديو جوان تقدير و تشكر مي شود. گوينده خبر در شروع هر بخش خبري، علاوه بر صلوات بر محمد و آل محمد(ص)، در هر بار يكي از صفات خداوند و پيامبر اسلام را يادآوري مي نمايند.
موسوي از نكا
¤ آيا انصاف است درحالي كه يك سرمايه صد ميليون توماني با سود بانكي 17% در پايان سال 17 ميليون سود بانكي معادل حدوداً 4 برابر حداقل دستمزد كارگري به آن تعلق بگيرد و مسئولين از عدم افزايش دستمزدها در سال آينده دفاع نمايند؟ آيا بهتر نيست در صورتي كه سود بانكي 12% تصويب شود در قبال افزايش 12 درصدي دستمزدها تصميم گيري شود؟ به طوري كه سرمايه مادي به سرمايه انساني معنوي بالنده و پويا و خلاق فخر نفروشد و دهن كجي به عدالت اجتماعي ننمايد.
گودرزي
¤ از مهمان نوازي بيمارستان شهيد بهشتي، نيروي انتظامي و مردم خونگرم كاشان در رسيدگي به خودروي حادثه ديده زائرين كربلاي حسيني كه در روز 26/11/89 اتفاق افتاد تقدير و تشكر مي كنيم.
جمعي از مردم شهيدپرور شهر محي آباد كرمان
¤ از خداوند مي خواهم كه حاج احمد متوسليان و همراهانش پس از سالها اسارت در دست دژخيمان صهيونيستي به زودي به ميهن برگردند- دلمان خيلي براي اين عزيز تنگ شده است.
3068---0936
¤ از هيئت محترم دولت درخواست مي شود به وضع موتور آبهاي كشاورزان توجه ويژه اي كند تا اگر روند فعلي ادامه يابد كشور از اين ناحيه آسيب جدي خواهد ديد چرا كه افزايش سوخت برق و نفت و گازوئيل با قيمت آزاد توان كشاورزان را كاهش مي دهد.
قاري
¤كارمند دولت هستم و با شراكت برادرم درحال ساخت مسكن هستم آجر سفال كه تا چند روز قبل (10 سانتي) 120 تومان بود يكدفعه با جهش 100% به 220 تومان رسيد در چنين وضعيتي چطور وزارت مسكن مي خواهد از افزايش قيمت مسكن جلوگيري كند؟ وقتي پيگيري شد اعلام داشتند كه وزارت بازرگاني نرخ جديدي را اعلام كرده است.
كمره اي
¤ بدحجابي در ميان مجريان زن سيما زود رايج مي شود. مديران و مسئولين محترم رسانه ملي كشور رسالت سنگيني بر عهده دارند و نبايد از كنار اين موضوع به راحتي عبور كنند.
8516---0919
¤ خيابان هاي فرعي محله حسين آباد و آق تپه مهرشهر كرج پر از چاله و چوله شده و حالت معبر بودن خود را از دست داده اند. چرا مسئولين امر در اين رابطه كاري نمي كنند.
5588---0938
¤ بانك سپه چندين سال است كه شركت هاي واسطه اي تحت پوشش خود دارد و علي رغم دستور و تأكيد دولت مبني بر حذف موسسات شركتي زير بار اجراي قانون نمي رود. اين مقاومت در مقابل قانون براي چيست؟
2581---0912
¤ كارگر شركت پوشينه بافت قزوين هستم و 9 ماه مي شود كه حقوق نگرفته ام. چرا هيچ يك از مسئولين به مشكلات ما كارگران اين شركت رسيدگي نمي كند.
6132---0919
¤ از دولت و مسئولين سؤال مي كنم چرا يارانه بنده با حقوق ماهيانه 350 هزار تومان با يارانه كارمند شركت مخابرات كه ماهيانه دوميليون تومان حقوق مي گيرد يكسان مي باشد.
6533---0917
¤ فيلم ها و سريال هايي كه از شبكه هاي مختلف سيما پخش مي شود فقط مشكلات، غم و دردهاي زندگي را به تصوير كشيده اند. چرا روي خوش زندگي و روزهاي شادي و موفقيت را به تصوير نمي كشند.
4426---0916
¤ مادرم را كه بيماري قلبي داشت در بيمارستان ساسان عمل جراحي قلب باز كردند. مشكل وقتي پيدا شد كه او را بلافاصله بعد از عمل جراحي وارد بخش كردند و ايشان به دليل بي توجهي و عدم رسيدگي بعد از عمل فوت كرد. آيا مسئولين وزارت بهداشت خبر دارند در مراكز درماني بر سر مردم چه مي آيد؟
حيدريان
¤ چند سال است كه براي گرفتن مجوز راه اندازي قهوه خانه سنتي در غرب تهران دوندگي مي كنم ولي موفق نمي شوم. از طرف ديگر در بعضي از خيابان ها و محله هاي تهران تا چشم كار مي كند مغازه هايي را كه در آنها قليان كشيده مي شود مي بينيد.
از مسئولين پليس امنيت سؤال مي كنيم س رّ اين دوگانگي چيست؟
سعيد
¤در بيمارستان كسري در كرج دو متر مربع فضا در كنار موتورخانه را به نمازخانه مخصوص بانوان اختصاص داده اند كه واقعاً خجالت آور است از كثيف بودن موكت و مهرهاي آن چيزي نمي گويم كه درد انسان چند برابر مي شود.
حق شناس
¤ باتوجه به اينكه گفته مي شود امام موسي صدر در قيد حيات است و از آنجا كه قذافي فاقد تعقل است بايد چاره اي انديشيد كه خداي نكرده به آن رهبر شيعيان لبنان آسيبي وارد نشود.
گرم رودي- تهران
¤آن امامي كه امثال محمد خاتمي از سران فتنه و شيخ صانعي و... دم از آن مي زنند، با امام راحل عظيم الشأن ما ملت ايران فرسنگ ها فاصله دارد. تجاهل كردن هم حدي دارد.
2066-0911 و 1752-0911
¤ وظيفه خبرگان رهبري در جلسه آتي دوچندان مي شود. قاطبه مردم مدتها مدارا و صبر پيشه كردند، برخي نامرادي هاي خواص مداوا شود ولي رفتار برخي خلاف اين امر را ثابت كرد و جو ناامني رواني را براي مردم ايجاد نمود يعني همان چيزي كه موردنياز استكبار جهاني است و لذا انجام عمل جراحي تنها راه حل اين معضل مي باشد و انتظار مي رود آن عزيزان به آن بپردازند.
محمودي
¤ سران فتنه و عناصر ميداني آنها كودتا چياني هستند كه بايد به جرم محاربه با نظام مردمي و انقلاب اسلامي ايران محاكمه شده و به مجازات برسند. دشمنان نظام نيز اگر فكر مي كنند با فشار مي توانند امتياز بگيرند كور خوانده اند ملت عاشورايي ايران تا تمام منافع آنان را در تمام جهان به خطر نيندازد آرام نمي نشيند.
كريم
¤ خداوند چه زيبا فرمود كه دين خودش را حفظ مي كند. در نبود امام موسي صدر، سيدحسن نصرالله ظهور مي كند و جاي خالي امام خميني(ره) را آيت الله خامنه اي پر مي كند. اين قدرت خداوند در حمايت از دينش است كه هيچ گاه بي ياور نمي ماند.
جنت خواه دوست
¤ از مسئولين رسيدگي به امور مساجد درخواست مي شود نسبت به بازنشسته كردن برخي ائمه جماعت محترم مساجد كه بيش از 30سال است در يك مسجد به اقامه نماز مي پردازند اقدام نمايند چراكه برخي به علت كهولت سن و... قادر به جنب و جوش با جوانان تشنه امروزي نيستند.
3163-0911 ازغازيان
¤ما بي صبرانه منتظر محاكمه سران فتنه هستيم.
مهران فلاح نژاد- ساوجبلاغ
¤ قبض گاز براي منزل بنده پانصدوپنجاه هزار تومان آمده درحالي كه قبلاً 9هزار تومان مي آمد. اگر پول يارانه هاي چند روزه را روي هم بگذارم فقط پول گاز مي شود.
5468-0935
¤از رئيس جمهور محترم تقاضا مي كنم كه نظارتشان را بر عملكرد مديران و مسئولان استان لرستان در رسيدگي به مشكلات مردم بيشتر كنند.
نادعلي-لرستان
¤ شهردار تهران از تلويزيون اعلام كرد كه از بافت هاي فرسوده عوارض دريافت نمي كند و حال آنكه منزل بنده به عنوان بافت فرسوده به حساب مي آيد اما اخيراً از بنده 5/3ميليون تومان عوارض دريافت كرده اند. قبض آن هم موجود است. اين درحالي است كه با ارائه اسناد مربوطه به شهردار منطقه 15 تأكيد كردم كه منزل بنده جزو بافت فرسوده است و نبايد عوارض گرفته شود اما شهردار همچنان تأكيد داشت كه بايد مبالغ اعلام شده را بدهيد.
داوود سينافر
¤ آيا خدا را خوش مي آيد كه بنده با مدرك ليسانس به عنوان يك بازنشسته فرهنگي بعد از اين همه مدت خدمت ماهيانه 400هزارتومان دريافت كنم اما يك كارگري كه سواد كافي هم ندارد در برخي ادارات ديگر ماهيانه بيش از يك ميليون تومان دستمزد بگيرد.
يك خانم فرهنگي
¤ از مسئولان ذي ربط در هدفمند كردن يارانه ها تقاضا مي كنم كه تدابيري بينديشند تا حق و حقوق كساني كه هنوز موفق به ثبت مشخصات و يا شماره حساب خود در سايت مربوطه نشده اند ضايع نشود.
سليمي- تهران
¤ بنده از مددجويان منطقه 15 و 17تهران هستم كه به نمايندگي از طرف 70هزار نفر مددجو مي خواستم به اطلاع برسانم كه از مهر سال جاري تاكنون كه 6ماه مي گذرد مستمري مان را پرداخت نكرده اند. از رئيس جمهور محترم تقاضا مي كنم كه به اين مسئله رسيدگي كند.
يك مددجوي 76ساله
¤ به رغم اينكه جزو اولين ثبت نام كننده هاي طرح هدفمندي يارانه ها بودم، اما هنوز هم هيچ يارانه اي به بنده پرداخت نشده است. لطفاً رسيدگي شود.
شكفته
¤بيمارستان هاي شهرستان گرمسار فاقد دستگاه ماموگرافي هستند. به همين دليل بانواني كه قصد استفاده از آن را داشته باشند بايد به شهرهاي ديگر مسافرت كنند. از مسئولان بهداشت و درمان تقاضاي رفع اين كمبود مي شود.
حسيني از گرمسار
¤ متأسفانه مدتي است كه معدودي از دخترخانم ها و زنان جوان ازدواج را به وسيله اي براي سودجويي و كاسبي تبديل كرده اند. به طوري كه فقط با هدف مهريه پاسخ مثبت مي دهند، اما پس از مدتي جدا مي شوند و با فرد ديگري باز هم به خاطر كسب مهريه وصلت مي كنند و اين كار را دائم تكرار مي كنند. لازم است كه دولت فكري كند و به طور قانوني براي مهريه سقف تعيين شود.
يك هموطن از كاشان
¤ در برخي برنامه هاي شاد كودك در سيما، عده اي از تماشاچيان خردسال دختر، بدون حجاب ظاهر مي شوند. هرچند ازنظر فتواي بسياري از مراجع افراد نابالغ تكليفي در اين باره ندارند، اما اين روند نوعي ترويج بدحجابي است.
سليمان بلغار
¤ ماده147 كه در ارتباط با شش دانگ كردن املاك مشاع است سال گذشته از سوي مجلس شوراي اسلامي مصوب و به قوه قضائيه ابلاغ شد. اما هنوز هيچ آئين نامه، دستور يا بخشنامه اي از طرف اداره ثبت و اسناد املاك به ادارات استان ها ابلاغ نشده است. لطفاً رسيدگي شود.
عطارزاده
¤ از وزير محترم علوم درخواست مي شود نتيجه آزمون كارشناسي ارشد زودتر اعلام شود تا در صورت قبول نشدن، خود را براي كنكور كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد آماده كنيم.
سيدرضا بهبهاني
¤ بسياري از مردم با اينكه نامشان در سامانه طرح هدفمندي يارانه ها ثبت شده اما يارانه مراحل اول و دوم را دريافت نكرده اند. باتوجه به اينكه در آستانه شب عيد قرار داريم، از وزير محترم رفاه تقاضا مي شود يارانه هاي نوبت هاي قبلي اين افراد نيز پرداخت شود.
تفرشي
¤ بنده يك كارگر خدماتي با سه نفر عائله هستم، اما فقط براي يك نفر يارانه واريز مي شود. از وزير محترم رفاه و ساير مسئولان طرح هدفمندي يارانه ها تقاضاي رسيدگي مي شود.
سيدنظري از اروميه
¤ هر سال در شب چهارشنبه سوري امنيت مردم تهديد مي شود، توقع مردم اين است كه با افراد مخل امنيت عمومي در اين شب همانند آشوبگران برخورد شود.
واقفي
¤ اتفاقات اخير در كشورهاي عربي نشانه هايي از ظهور آقا امام زمان(عج) است. اميدواريم اين ظهور هرچه سريع تر رخ نمايد و ملت هاي جهان از زير بار ظلم و ستم آزاد شوند.
يك ايراني
¤ آخر كدام مسئول فرهنگي به سريال ضدارزش «ستايش» اجازه پخش داده است. جا داشت مجلس صداوسيما را در اين مورد بازخواست كند.
0178-0912 و 6406-0912
¤ باتوجه به اعلام دولت مبني بر غيرقانوني بودن برداشت از حساب افراد به جاي اقساط از حساب يارانه ها متأسفانه مجدداً بانك ملت از حساب بنده قسط كم كرده است. خواهش مي كنم مسئولين رسيدگي كنند.
سيدمهدي قربي از رامسر
¤ در بند يك تذكرات قبوض گاز عنوان شده است كه پس از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها آبونمان دريافت نمي شود ولي علي رغم تذكر در قبض مجدداً مبلغ 5822ريال آبونمان قيد گرديده است. آيا اين مبلغ زياد آبونمان متعلق به همان 15 روز است كه با تعرفه سابق محاسبه شده است؟
امامي پور
¤ در تاريخ 30/4/89 به بانك مراجعه و حساب باز كردم و بانك اعلام نموده شماره حساب را ما خودمان براي يارانه ها مي فرستيم و نيازي نيست شما به كافي نت برويد ولي تا به حال يارانه اي براي ما واريز نشده است. حال باتوجه به اجراي طرح و افزايش قبوض آب و برق و گاز مصرفي چه بايد كنيم؟
كريمي از آباده فارس
¤ اين از انصاف به دور است كه افراد جامانده از يارانه 1 و 2 از گرفتن آن محروم شوند باتوجه به افزايش قيمت قبوض شايسته است دولت محترم تدبيري بينديشد.
8326-0917
¤ از رئيس محترم بانك ملت شعبه مركزي كاشان تقاضا مي شود نسبت به راه اندازي بانك ملت در روستاي بادرود كه بيست هزار جمعيت دارد اقدام نمايد.
4217-0913
¤ آقاي رويانيان سياست شما بايد افزايش اتوبان و بزرگراه ها باشد نه پافشاري بر تقليل سهميه بنزين وانت و تاكسي كه درآمدشان از اين ناحيه است. با اين تدابير بسياري زندگي خود را از دست مي دهند. به فكر گشايش در زندگي قشر ضعيف باشيد.
4143-0935
¤ همان خدايي كه به لطف خود، فرج حضرت مهدي(عج) را خواهد رساند ان شاءالله علامه امام موسي صدر را نيز به آغوش شيعيان جهان باز خواهد گردانيد.
ميرزايي
¤ اميدوارم با هوشياري همه، من جمله خبرگان، فتنه گران و مردگان سياسي با ژست هاي ناقص ضدفتنه به صحنه سياست برنگردند.
4398-0912
¤ در سال 87 مبلغ پانصدميليون تومان وام از بانك اقتصاد نوين دريافت كردم باتوجه به شغل 40 ساله ام در خريد و فروش شيرآلات متأسفانه كارم پيش نرفت و سرمايه اصلي از بين رفت و بانك در سال88 مبلغ 176ميليون تومان سود يكساله را و در سال 89 مبلغ 000/230ميليون تومان يعني چهار پنجم پول خود را فقط از جريمه دريافت كرده است. از مسئولين حمايت بيشتر را مي طلبم تا از اين بحراني كه دامن مرا گرفته رهايي يابم.
محمود انصاري
¤ خيزشهاي منطقه هيچ كدام براي ما به اهميت بحرين نيست. بحرين با دسيسه استكبار در سال 1971 از ايران جدا شد. اكثريت جمعيت آن شيعيان هستند و يك اقليت خارج از بحرين و وارداتي از باديه نشين هاي كويتي بر آن حاكم اند.
اصالت منش
¤ اگرفقط برخورد با سران فتنه به مصلحت نظام و كشور نيست پس چرا به تخلفات مكرر خانم فائزه هاشمي هم رسيدگي نمي شود و هر موقع كه بخاطر شرارت و تحريك افراد ضدانقلاب دستگير مي شود بلافاصله آزادش مي كنند.
0094-0911
¤ ما جوانان مسلمان و با بصيرت كشور كه به تعبير مقام معظم رهبري افسران جنگ نرم با دشمنان محسوب مي شويم قبل از هر چيز بايد به احياء فكر، جان و روح خود بپردازيم و با مطالعه، استدلال و منطق عقايد خويش را محكم كنيم.
0585-0911
¤ باتوجه به تجاربي كه از فرار افراد خائن به كشور در لباس زنانه بدست آمده بايد انتظامات بخش خواهران كشور هوشيار بوده و با به نمايش درآمدن چهره هاي متفاوت از سران فتنه در لباس زنانه در اينترنت راه فرار از كشور به روي آنان بسته شود.
متقي از خرم آباد
¤ حدود 65 روز قبل برادرزاده ام را به خاطر سرطان مغز عمل جراحي كرده اند و ايشان به حالت كما رفته است. غرضم از بيان اين موضوع التماس دعا از خوانندگان روزنامه مي باشد.
3254-0913

 



حبيبي: آقايان يك بار هم احساس تكليف كنند و كانديدا نشوند

دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي براي محقق شدن وحدت اصولگرايان در انتخابات سال آينده مجلس توصيه كرد كه برخي چهره هاي اين جريان يك بار هم احساس تكليف كنند و كانديدا نشوند.
«محمدنبي حبيبي» دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي در جمع اصولگرايان اصفهان با اشاره به ضرورت وحدت اصولگرايان در انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: برخي زماني كه احساس تكليف شرعي مي كنند، چيزي جلودارشان نيست و مصمم به حضور در صحنه انتخاباتي مي شوند، اما آنها بايد يك بار هم احساس تكليف شرعي كرده و به صحنه انتخابات نيايند، تا وحدت محقق شود.
وي اضافه كرد: سرنوشت اصولگرايان به هم گره خورده است اما امروز تله اي به نام غرور در مقابل اصولگرايان پهن شده است كه عده اي براساس آن كنار زدن ساير رقبا را دنبال مي كنند.
حبيبي با انتقاد از افرادي كه به بهانه هاي مختلف جريان اصولگرايي را به چند دسته تقسيم مي كنند، تاكيد كرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب هر فردي كه اسلام، نظام اسلامي، خط و سيره امام خميني(ره) و اصل ولايت فقيه را قبول داشته باشد، اصولگراست.

 



آخرين ديدگاه هاي خبرگان در آستانه انتخابات حساس هيئت رئيسه

سرويس سياسي-
اجلاسيه خبرگان رهبري در حالي آغاز مي شود كه گمانه ها درباره كم و كيف انتخابات هيئت رئيسه به موضوع اصلي گفت وگوهاي سياسي در اين روزها تبديل شده است.
مهم ترين مسئله در اين روزها اين است كه اعلام آمادگي قطعي آيت الله مهدوي كني براي كانديداتوري رياست خبرگان با اقبال از سوي اعضاي اين مجلس همراه بوده و اين اقبال تداوم دارد. به عنوان نمونه آيت الله يوسف طباطبايي نژاد نماينده اصفهان در مجلس خبرگان تاكيد كرد كه آيت الله مهدوي كني در حال حاضر بهترين گزينه براي تصدي رياست مجلس خبرگان است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي موحدي كرماني نماينده كرمان هم گفت، آيت الله مهدوي كني از محبوبيت خاصي در خبرگان رهبري برخوردار است.
وي تصريح كرد: تصور ما اين است كه مجلس خبرگان آگاهانه راي خوبي خواهد داد، تكليف اينكه به چه فردي راي بدهند با اعضاي مجلس خبرگان است و اين مجلس هم آگاه است. تاكيد بر استقلال اعضاي خبرگان و انتقاد از برخي سياسي نگري ها به مقوله انتخابات هيئت رئيسه نيز بخش ديگري از اظهارات اعضاي اين مجلس را به خود اختصاص داده است.
آيت الله سيد محمود علوي نماينده مردم تهران در اين زمينه گفت: اعضاي خبرگان اجازه نخواهند داد تا برخي ها از بيرون عليه اين مجلس، هجمه هاي سياسي بياورند چرا كه رهبر معظم انقلاب هم بر حفظ وحدت در جامعه تاكيد دارند.
آيت الله عباس كعبي هم با تاكيد بر همين موضوع اظهار داشت: به طور يقين فضاسازي رسانه اي و خبري تاثيري در راي و تشخيص اعضاي مجلس خبرگان نخواهد داشت.
با اين همه انتقاد از برخي مواضع و اقدامات رئيس فعلي مجلس خبرگان يكي از محوري ترين موضوعاتي است كه در اظهارات اعضاي اين مجلس به چشم مي خورد تا آنجا كه اين مسئله به ملاكي براي انتخاب كانديداي مورد نظر مطرح شده است.
بر همين مبنا آيت الله كعبي عنوان كرد: شفاف سازي در محكوميت فتنه گران به ويژه فتنه 88 و فتنه بعد از آن و شفافيت موضع گيري ها در برابر فتنه گران يكي از ملاك هاي اعضاي مجلس خبرگان براي انتخاب هيئت رئيسه و شخص رئيس است.
وي گفت: براساس اين اصول تعداد قابل توجه و در حد اكثريت از آيت الله مهدوي كني حمايت مي كنند و با توجه به جايگاه معنوي و علمي ايشان و همچنين نقش ايشان در ايجاد وحدت، تقويت و انسجام در سطح عموم، اعضاي مجلس خبرگان از ايشان براي كانديداتوري رياست خبرگان دعوت كرده اند.
آيت الله كعبي با اشاره به شخصيت برجسته آيت الله مهدوي كني تصريح كرد: ايشان علاوه بر رويكردهاي خوب، در برابر فتنه گران موضع گيري داشته اند و اين امر موجب حمايت اعضاي خبرگان از نامزدي ايشان شده است كه ايشان هم در همين راستا اعلام آمادگي كرده اند.
وي اضافه كرد: دشمن مي خواهد القا كند كه در خبرگان رقابت است اما به هيچ عنوان اينگونه نيست و تصميم گيري ها در خبرگان بر پايه وظيفه شرعي است و اعضاي خبرگان به كسي راي خواهند داد كه حامي رهبري و نظام است و در مسير رهبري و نظام حركت مي كند.
عضو خبرگان رهبري تصريح كرد: انتخاب يك شخص به عنوان رياست خبرگان به عنوان عضو خاصي نيست و بايد گفت كه همه اعضاي خبرگان از حاميان رهبري و نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند.
 



هيچي ! (گفت و شنود)

گفت: سايت «روز آنلاين» نوشته تحريم 80 نفر از دشمنان جنبش توسط اتحاديه اروپا و بستن حساب هاي بانكي آنها يك هديه ارزشمند از سوي كشورهاي اروپايي به جنبش سبز(!!) بود!
گفتم: كدام حساب هاي بانكي را بسته اند؟!
گفت: حساب هاي بانكي آنها در كشورهاي اروپايي را!
گفتم: مرد حسابي! كشك چي؟! پشم چي؟! موسوي و خاتمي و كروبي هم از همين اربابانشان ياد گرفته اند كه سر قبر خالي فاتحه مي خواندند! هر چي باشه، تره به تخمش ميره، غلومي به باباش!
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: شخصي به عابري گفت؛ اين صندوق را براي من تا طبقه پنجم بيار، يارو پرسيد چقدر ميدي؟ جواب داد؛ هيچي! و يارو صندوق سنگين را به دوش كشيد و به مقصد رساند و بعد گفت؛ حالا مزدم را بده! طرف پرسيد كدوم مزد؟ من كه گفتم هيچي نميدم و يارو گفت؛ همون «هيچي» رو بده! و طرف كه ديد يارو خيلي خل و چله بهش گفت؛ اون فرش رو كنار بزن! زيرش چيه؟ يارو جواب داد؛ «هيچي» و طرف بهش گفت؛ همون هيچي رو بردار و برو، اما مواظب باش ولخرجي نكني؟!

 



رئيس جمهور در ديدار نخست وزير كنيا:
ايران و كنيا استعدادهاي فراواني براي ارتقاي سطح مناسبات دوجانبه دارند

رئيس جمهور زمينه همكاري هاي ايران و كنيا را گسترده و متنوع دانست و گفت: دو كشور بخصوص در شرايط كنوني تحولات جهاني به دنبال گسترش روزافزون همكاري هاي همه جانبه به نفع دو ملت و كشورهاي مستقل هستند.
دكتر محمود احمدي نژاد در ديدار رايلا اودينگا نخست وزير كنيا، مناسبات ايران و كنيا را برادرانه و داراي ماهيت فرهنگي دانست و اظهار كرد: ايران و كنيا در جبهه مشتركي قرار دارند و فرهنگ و ديدگاه مشترك، دو ملت ايران و كنيا را به هم پيوند زده است .
وي با اشاره به اين كه ايران و كنيا ظرفيت ها و استعدادهاي فراواني براي ارتقاي سطح مناسبات دوجانبه و منطقه اي دارند، گفت: ايران و كنيا با فعال كردن ظرفيت هاي همكاري خود در زمينه هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي مي توانند گام هاي مؤثري در تحكيم هرچه بيشتر مناسبات دوجانبه بردارند.
رئيس جمهور همچنين با اشاره به اهميت زيرساخت هاي بانكي و گمركي در گسترش همكاري هاي صنعتي و تجاري بين دو كشور، بر ضرورت توجه به اين زيرساخت ها تأكيد كرد.
احمدي نژاد در ادامه خاطرنشان كرد: كنيا از مراكز اصلي جنبش هاي استقلال خواهي در آفريقا محسوب مي شود و به اين خاطر در انديشه و فرهنگ ملت ايران از جايگاه ويژه اي برخوردار است.
رايلا اودينگا نخست وزير كنيا نيز در اين ديدار مذاكرات خود با معاون اول رييس جمهور را سازنده و مفيد دانست و گفت: كنيا به عنوان مركز تجاري در شرق آفريقا تقويت مناسبات خود با ايران را در همه زمينه ها مورد توجه جدي قرار داده و در اين زمينه توافقات خوبي در دستور كار دو كشور قرار گرفته است.
وي همچنين از اراده كشورش براي تقويت هرچه بيشتر مناسبات سياسي و بين المللي با ايران خبر داد.

 



شوراي روابط خارجي آمريكا جمهوري اسلامي ايران برنده اصلي تحولات اخير منطقه است

شوراي روابط خارجي آمريكا در گزارشي تأكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران برنده اصلي تحولات اخير در كشورهاي عربي است و تهران با قدرت بيشتري در صحنه بين الملل ظاهر شده است.
«سوزان مالوني«(Suzanne Maloney) پژوهشگر ارشد سياست خارجي مركز سابان براي سياست خاورميانه در موسسه بروكينگز در گزارشي با عنوان «ايران از تحولات اخير در كشورهاي عربي منتفع خواهد شد»به بررسي علت افزايش قدرت ايران در اين برهه زماني حساس پرداخته و معتقد است كه تهران در مقايسه با گذشته با قدرت بيشتري در صحنه بين المللي ظاهر شده است. در اين گزارش كه در روزنامه فايننشال تايمز منتشر شده آمده است كه با تحولات اخير در خاورميانه، افراد خوشبين اميدوار بودند ملت ايران نيز به زودي راه مردم تونس، مصر و ليبي را بپيمايند.
در حقيقت، اين مخالفت مدني اتفاق افتاد اما تصميم شجاعانه دولتمردان ايران در عبور ناوگان جنگي از كانال سوئز براي اولين بار در طول 31 سال گذشته نشان داد كه رهبري اين كشور انتظار دارد تا از ناآرامي هاي منطقه با قدرت و امنيت بيشتر بيرون آيد.
وي همچنين افزود: با شروع دوباره مخالفت ها كه اعتراضات بسياري را نيز به همراه داشت، جمهوري اسلامي ايران بايد با ترس و وحشت اوضاع منطقه را زير نظر داشته باشد. اما دولتمردان ايران ناآرامي هاي اخير در جهان عرب را نشانه اي دال بر استيلاي خود به عنوان قدرت منطقه و افول قدرت آمريكا مي دانند.
تهران از شباهت وقايع مصر و تونس با انقلاب خود ابراز خوشحالي مي كند. اما عليرغم تجديد فعاليت «جنبش سبز»، رهبران ايران به توانايي خود در عقب راندن مخالفان و تطميع شهروندان بيزار از درگيري داخلي اطمينان دارند. به اعتقاد مالوني، هوش چنداني لازم نيست تا دريابيم رهبران جديد كشورهاي عربي احتمالاً بر طبل احساسات ملي مي كوبند و بعيد است كه جمهوري اسلامي را در آغوش خود بگيرند. معهذا، با تغيير رژيم ناگزير دولتي به روي كار خواهد آمد كه از سياست هاي آمريكا دوري گزيده و در عين حال از كينه و دشمني خود با مقامات تهران مي كاهد. تجربه آمريكا در عراق به انقلابيون سالخورده ايران آموخته است كه خلع يد دشمن قديمي شرط كافي براي افزايش نفود ايران در منطقه است.

 



تشريف بيارين اين ور آب با هم لنگش كنيم (خبر ويژه)

ديالوگ عناصر ضدانقلاب در فضاي مجازي و ماهواره اي در زمينه تحريك و تشجيع همديگر، به نقاط طنزآلودي رسيده است.
يكي از اعضاي اپوزيسيون در وبلاگ خود موسوم به «سبز هشتم» خطاب به دست اندركاران شبكه هاي ماهواره اي لس آنجلسي و از جمله شهرام همايون نوشت: جناب آقاي همايون و ديگر دوستان! اگر واقعا هستيد لطفاً تشريف بياوريد اينجا با هم باشيم. «ما هستيم» در اينجا مزه متفاوتي دارد. گاهي بوي باتوم مي دهد و گاهي هم بوي زندان. اگر مي خواهيد باشيد ما هم حرفي نداريم. لطفاً تشريف بياوريد اينجا با هم لنگش كنيم. همين! اگر هستيد فقط اين ور آب!
همزمان يكي از كاربران شبكه صهيونيستي بالاترين به ديگر هم قطاران خود حمله كرد كه چرا بر سر حكم سكينه آشتياني و شهلا جاهد آن همه سر و صدا كردند اما براي حمايت از موسوي و كروبي سكوت كرده اند. اين ضدانقلاب خارج نشين مي نويسد: در اين چند روز از حيراني به خود مي پيچم، كجا رفتند آدم هاي احساساتي و آتشي، حقوق بشري ها، مخالفان مقيم خارج كشور، شبكه هاي مجازي و همه آنها كه شيخ و مهندس را شير مي كردند كه كوتاه نيايند و بمانند؟ آنهايي كه امكان حرف زدن دارند چرا خفقان مرگ گرفته اند؟ يعني اين دو تا اندازه شهلا جاهد و سكينه آشتياني و كبري رحمان پور ارزش توجه نداشتند؟
در همين حال كاربر ديگري كه تازه فهميده بالاترين محل چاخان گويي و دروغ پردازي به ويژه طي ماه هاي اخير بوده، با لحني التماس آميز مي نويسد: كاربر گرامي! التماس مي كنم. ما خودمان كه هر روز در بالاترين هستيم، هفته قبل قاطي كرديم و نمي دانستيم چي به چي است، چه خبر است. بابا اين خبر دروغ كه شريعتمداري اون هفته اومده چهارراه وصال دور زده رفته، چه ارزشي داره؟ يا اينكه «من دارم مي رم تظاهرات يا من رفته بودم و دوباره دارم ميرم و من يه ساعت ديگه ميرم» و اين ها را بي خيال بشين. آخه اين كه الان چند هزار نفر آن لاين هستن يا پاي كيبورد نشستن و سايت بايد «داون» بشه و مزخرفاتي از اين دست رو هم ديگه ارسال نكنين. جان هر كي دوست دارين ديگه از به آتش كشيدن دروغين ون ها در لينك هاي تكراري خودداري كنين!

 



آقايان بس كنيد! مگر نمي بينيد كيهان داره بشكن مي زنه! (خبر ويژه)

اعتراف سرحلقه باند لندن به استقلال جمهوري اسلامي ايران در مقابل آمريكا و سلامت اقتصادي رهبرانقلاب و خانواده ايشان، محافل ضدانقلاب را كه طي هفته هاي اخير با بدبياري و رسوايي هاي گسترده اي دست به گريبان بوده اند، به شدت عصباني و پريشان كرد.
اظهارات بهاءالله مهاجراني كه ضمناً اعتراف به وابستگي فتنه سبز به بيگانگان و ماهيت كذاب اين جريان نسبت به رهبري و نظام جمهوري اسلامي بود، باعث شد كه رسانه هاي ضدانقلاب مهاجراني را به رگبار انواع ناسزا ببندند و اين در حالي است كه تا همين چند هفته قبل، گوش به فرمان وي و حلقه رسانه اي او (جرس) بودند. اين رسانه ها از رئيس اتاق فكر فتنه سبز در لندن با الفاظي نظير، خائن، شيرپاك[...]خورده، بي شرف، ولگرد و سبزجلبكي، مزدور جمهوري اسلامي و... ياد كردند. برخي از اين تعابير به قدري موهن است كه حتي قابليت چاپ ندارد.
در اين ميان شبكه بالاترين با «داغ» كردن موضوع اظهارات مهاجراني نوشت: دوستان اظهارات مهاجراني را جدي بگيريد و تأمل كنيد. هوشيار باشيد كه جنبش به انحراف و انفعال و سردي كشيده مي شود. باند مهاجراني با زيركي افسار جنبش را به دست گرفته اند. تشكيل شوراي هماهنگي راه سبز با حضور برخي اصلاح طلبان از اقدامات اين باند است. شوراي مذكور به شدت مشكوك است مخصوصاً كه اعضاي خود را معرفي نمي كنند و برنامه هاي بي خاصيتي مانند سه شنبه اعتراض يا طرح اسب تروا را گذاشتند يا بيانيه به اسم جبهه مشاركت دادند كه ما برانداز نيستيم. حركات اصلاح طلبان بسيار شك برانگيز بود تا اينكه با سخنان مهاجراني تبديل به يقين شد. متاسفانه دسيسه اي از سوي اصلاح طلبان در كار است تا جنبش به سردي و انفعال كشيده شود، مانند سناريوي اسب تروا كه سال گذشته براي 22 بهمن مطرح كردند. آن موضوع هم زير سر مهاجراني بود يا همين تظاهرات 10 اسفندي كه شوراي هماهنگي اعلام كرد.
بالاترين در مطلب ديگري نوشت: واقعا كه 2 روز است وقتمان را در بالاترين اختصاص داده ايم به شستن و [...] هيكل اين مردك مهاجراني. خاك بر سرمون با اين اطلاع رساني. خوشم مي آيد كه همه مون هم مي گيم اين جماعت از نيروهاي رژيمن، اونوقت دوباره بازي شونو مي خوريم. نگاه بكنين حرف زدن هاي اين جماعت اصلاح طلب دقيقاً كيا -چه وقت ها- شروع ميشه، همون موقع كه صحبت راهپيمائيه. اينها معلوم نيست [...] و نوكر كين. اون از كديور كه گفت هم غزه هم لبنان، اين هم از مهاجراني. حكومت خيلي از اينها استفاده نمي كنه، مگر به وقتش.
مهدي خزعلي هم كه مي كوشد خود را در فتنه سبز فعال نشان دهد، در بالاترين به مهاجراني حمله كرد و نوشت: مرد ناحسابي بنشين رمانت را بنويس و با سياست كاري نداشته باش، مثل من كه ديگه قلم سياسي نمي زنم و دارم آشپزي مي نويسم! آقاي مهاجراني شما اول كسي بوديد كه طرح مادام العمري رياست جمهوري هاشمي را نوشتيد. دوران اصلاحات هم، تساهل و تسامح شما كمر ما را شكست. بي انضباطي مالي شما در ارشاد هم كه جاي خود دارد. فراموش كه نكرده ايد خاصه خرجي براي نشريات اصلاح طلبان ومحدوديت براي مخالفان را! ماجراي فرار شما سر ماجراي خانم «مهسا-ي» بود نه مسئله سياسي. شما مي توانيد برگرديد و با جناب عطريانفر شب شعر داشته باشيد اما پرونده تان سنگين تر از اين حرفهاست.
سايت فيس بوك نيز خطاب به اپوزيسيون نوشت: آقايان! بس كنيد! مگر نمي بينيد كه كيهان چهارچشمي مواظب شماست و از خوشحالي داره با دمش گردو ميشكنه. اصلا هيچ فكر كرده ايد چرا كيهان كه مهاجراني را «بهاءالله» و «شيرخرخورده» مي ناميد، امروز به او تخفيف داده و از القاب قبلي فاكتور گرفته؟ فردا گند گنجي هم درمياد و كيهان القاب اكبرگاف و اكبرپونز را حذف مي كند! بابا چه جوري بگم؟ به خودم هم شك دارم، شايد من هم روزي روزگاري از كيهان سردرآوردم!




 



اين سياست ندارها نمي توانند از پس هوشمندي جمهوري اسلامي برآيند (خبر ويژه)

«نتيجه احساساتي بودن را در شكست اپوزيسيون سبز و حضور خياباني آن مي بينيم. بايد به قدرت و هوشمندي حريفي به نام جمهوري اسلامي احترام گذاشت و واقعيت را مانند آب سردي بر سر خود پذيرفت».
اين تحليل را پايگاه ضد انقلابي «مردمك» پس از شكست مطلق اپوزيسيون در سناريوي خودنمايي 25 بهمن و اول اسفند ارائه كرد. اين سايت كه در روزهاي وعده داده شده، گزارش هاي به اصطلاح آن لاين(!؟) را از خيابان منتشر مي كرد، اكنون در مطلبي تحت عنوان «آب سرد واقعيت» خاطرنشان مي كند: به نظر مي رسد با اين واقعيت بايد كنار بياييم كه سران دو قلوي جنبش دست كم تا مدتي در بازداشت باشند. متاسفانه آنها هم كمترين تمايلي به پيش بيني وضعيت امروز نشان نداده بودند و با اشتباه برآورد به جنبش ضربه زدند. اما حال چه؟ از گروه هايي هم كه در خارج تلاش مي كنند رهبري جنبش را به دست بگيرند، نبايد انتظار موفقيت داشت، حتي دو نماينده نيمه رسمي موسوي و كروبي هم در خارج به شدت «سياست ندار» نشان داده اند، چه امير ارجمند كه در پاسخ به سؤالات بي بي سي، پي در پي جواب هاي پرت مي دهد و چه مجتبي واحدي كه هنوز با تم افشاگري در حال مناجات خواني است.
اين پايگاه اپوزيسيون اضافه مي كند: جمهوري اسلامي در برخورد با مخالفان ناشيگري نمي كند و از كشته پشته نمي سازد. بايد اعتراف كنيم آنها در همين يك سال گذشته در حال برنامه ر يزي براي همين روز بوده اند، برخلاف مخالفان. ما اكنون مدتهاست در بلاتكليفي به سر مي بريم، نه پيشنهاد دهم اسفند كمكي به منسجم كردن ما كرد و نه اعلام هاي مضحكي مثل هر سه شنبه يك راهپيمايي. همان طور كه چند نفر ديگر نوشته بودند، راهپيمايي خياباني با شكست مواجه شده است. ظاهراً اين نوشته امتياز به رژيم مي دهد. اگر اين طور است باكي نيست، مي بايست از خوارشماري حريف پرهيز كرد. نتيجه احساساتي بودن جنبش را همين امروز مي بينيم. بايد به هوشمندي رژيم احترام بگذاريم. ما بايد شرايط پيش آمده و واقعيات را قبول كنيم. اين راه خسته كننده و فرسايشي است، بايد قبول كنيم.
همزمان با اين نوشته، راديو زمانه ارگان اپوزيسيون مقيم هلند نيز از «بحران جنبش سبز» خبر داد و از قول حسن شريعتمداري (عضو متواري گروهك جنبش خلق مسلمان) تصريح كرد: جنبش سبز به كل طيف ايراني تسري پيدا نكرد و نتوانست موجب ريزش دروني حاكميت و جلب متحدان شود.
آرش حسيني پژوه يكي ديگر از عناصر فراري هم در سايت روزنت تأكيد كرد: تأكيد بر حضور خياباني و تبليغ حضور مردم، حالتي غلو شده داشته و همراهان جنبش را دچار مشكل كرده است. هيچ يك از خواست هاي اپوزيسيون در خيابان به دست نيامد و با اين وجود به خاطر فضاي احساسي، مطالبات كلان تري مطرح شد. بايد پرسيد اين اوج گيري مطالبات، با كدام منطق و كدام داشته و كدام توازن قوا شكل گرفت؟ حضور در خيابان براي فشار به حاكميت بود اما متأسفانه جنبش سبز در اين مدت دچار ريزش خياباني شده است. بايد به نيروي چانه زني نگاهي عميق داشت و افرادي را كه توان بازكردن فضا را دارند، جذب كرد، بايد فضا را براي گفت وگو و چانه زني مهيا كرد و شعارها را به شكلي برنامه ريزي كرد كه بتوان آنها را روي ميز حاكميت گذاشت.
وي البته توضيح نداده كه جريان ساختارشكن از هم پاشيده چگونه مي تواند «فشار بياورد» و «چانه زني» كند در حالي كه اربابان جريان اپوزيسيون (آمريكا و انگليس) بر سر همين يك فقره، به عجز و استيصال مطلق رسيده و زير همين بار مانده اند.

 



لطيفه مقام انگليسي درباره تحريم و حقوق بشر (خبر ويژه)

اظهارات تازه معاون وزارت خارجه انگليس از نوعي تناقض و بن بست رويكرد غرب نسبت به برنامه هسته اي ايران حكايت مي كند.
آليستر برت در مصاحبه با بي بي سي، نتيجه مذاكرات اسلامبول با ايران را «بسيار نااميدكننده» توصيف كرد و گفت:فرصت براي گفت وگو هنوز وجود دارد ولي موضوع و هدف چنين گفت وگوهايي بايد روشن باشد.
وي همچنين با بيان اينكه «كمترين فايده ادامه دادن به گفت وگو براي ايران اين است كه تشديد تحريم ها را به تعويق مي اندازد»، افزود: «پيش از آغاز دور جديد مذاكرات، پيشنهاد گفت وگوي ما به مدت يك سال روي ميز بود، ولي چون ايران پاسخي به اين دعوت نداد تحريم هاي جديد وضع شد و فشارهاي اقتصادي بيشتر شد و در نهايت حكومت ايران مجبور شد كه به ميز مذاكره باز گردد».
معاون وزير خارجه انگليس توضيح نداده كه اگر فشار و تحريم اقتصادي در بازگرداندن ايران به پاي ميز مذاكره موثر بوده، پس چرا خود وي مذاكرات اسلامبول را «بسيارنااميدكننده» توصيف مي كند؟ و اين چه اثري است كه مي تواند ايران را پاي ميز مذاكره بكشاند اما ذره اي تغيير در مواضع اين كشور پاي ميزمذاكره ايجاد نكند؟!
علت اصلي نافرجام مذاكرات، مواضع پرتناقض و طلبكارانه طرف غربي است و ايران معمولا با اعتماد به نفس كامل و پيشنهادهاي سازنده در مذاكرات شركت جسته است اما با اين حال دست پر ايران پاي ميز مذاكره به همراه سرعت فوق العاده پيشرفت هاي هسته اي و نيز شكست هاي زنجيره اي آمريكا و غرب در منطقه خاورميانه باعث شده تا غرب طرف ضعيف مذاكرات باشد، بماند كه انقلاب هاي اخير در منطقه اساساً باعث شده رشته ديپلماسي و سياستگذاري به كلي از دست آمريكا و غرب در برود.
معاون وزير خارجه انگليس هم چنين درباره حمايت لندن از رژيم هاي ديكتاتوري خاورميانه كه اكنون دستخوش انقلاب شده اند، به شيوه اي انگليسي گفت: قبول دارم كه ما هميشه رابطه خوبي با حكومت هاي قانوني در سراسر منطقه داشته ايم ولي اين به معناي آن نبوده كه در مورد كارنامه حقوق بشري اين حكومت ها يا روند دموكراسي در اين كشورها كاري نكرده باشيم.

 



كلينتون: تحميق مردم آمريكا خوب است اما نه تا اين حد! (خبر ويژه)

بي اعتنايي مطلق رسانه هاي آمريكايي به تحولات جهاني و پرداختن به سرگرمي و مسائل حاشيه اي، اعتراض هيلاري كلينتون را هم برانگيخت.
وي در نشست كميته روابط خارجي مجلس سنا شبكه ها و رسانه هاي آمريكايي را مورد خطاب قرار داد و گفت به جاي پرداختن به مسائل بيهوده و حاشيه اي، به مردم آمريكا بگوييد در جهان چه خبر است.
اين رويكرد انتقادي و پرخاشگرانه نسبت به رسانه ها در حالي است كه هيئت حاكمه آمريكا به ويژه پس از شكست در جنگ هاي افغانستان و عراق از يك سو و بحران اقتصادي شديد از سوي ديگر، راهبرد غير سياسي كردن رسانه ها و شبكه هاي تلويزيوني را پيشه كردند. با اين حال اكنون به نظر مي رسد همين سياست سرگرم سازي افكار عمومي آمريكا، براي كاخ سفيد دردسر ساز شده و زمامداران آمريكا به درستي فكر مي كنند مردم اين كشور از تحولات مهم جهاني به ويژه اتفاقات خاورميانه و شمال آفريقا عقب مانده اند.
در چنين شرايطي بود كه هيلاري كلينتون رسانه هاي آمريكايي را مورد خطاب و سرزنش قرار داد. گزارش راديو فردا حاكي است: بي اعتنايي حيرت انگيز شبكه هاي تلويزيوني آمريكايي به رخدادهاي مهم خاورميانه موجب واكنش جدي كلينتون شد كه در مجلس سنا گفت در حالي كه شبكه الجزيره در نظرسنجي ها پيشتاز است ولي شبكه هاي ما در آمريكا دارند به عقب باز مي گردند. خانم كلينتون با اشاره به وضع رقت بار برنامه هاي خبري شبكه هاي آمريكايي گفت اينجا يك ميليون تبليغ دائم وسط خبرها پخش مي شود و وقتي هم گويندگان را مي بينيد، آن ها صرفاً سرهايي هستند كه دهانشان مشغول حرف هاي حاشيه اي و غير خبري است.
راديو فردا افزود: شبكه سي .ان.ان كه در داخل آمريكا پخش مي شود با بخش جهاني سي .ان.ان تفاوت زيادي دارد و مجريان شبكه در شعبه اصلي آمريكايي آن نيز تحت تأثير شبكه هاي داخلي آمريكايي، به مسايلي كه حاشيه اي به نظر مي رسد، مشغول مي شوند. قريب به اتفاق شبكه هاي خبري آمريكايي حالت سرگرمي گرفته اند و بخش چشمگيري از برنامه هاي خبري آن ها، نيز، افزون بر برنامه هاي ديگرشان، بر مسايلي مانند زندگي هنرمندان و چهره هاي ديگري كه به دلايلي مشهور مي شوند تمركز يافته است.
اين رسانه آمريكايي درباره شعور شهروندان كشور متبوع خود نيز اعلام كرد: هنگامي كه نبرد آمريكادر عراق شروع شد، آمريكاييان بسياري كه حتي عزيزانشان مي بايست راهي اين جبهه شوند، نمي دانستند كه عراق در كجا قرار دارد و از مسايل مربوط به اين بخش از جهان به شدت ناآگاه بودند.

 



حمايت هاشمي رفسنجاني از رياست مهدوي كني در مجلس خبرگان (خبر ويژه)

«آيت الله هاشمي رفسنجاني براي رياست مجلس خبرگان نامزد نمي شود و او هم از رياست آيت الله مهدوي كني حمايت مي كند.»
سايت آفتاب وابسته به حزب «اعتدال و توسعه» و نزديك به مركز تحقيقات استراتژيك، ضمن انتشار اين خبر، از قول غلامعلي دهقان نوشت: با توجه به اينكه آيت الله مهدوي كني براي انتخابات رياست خبرگان اعلام آمادگي كرده است، آيت الله هاشمي رفسنجاني از حضور ايشان در منصب رياست مجلس خبرگان استقبال و ايشان گزينه مورد نظر آيت الله هاشمي رفسنجاني براي رياست خبرگان مي باشد.
اين عضو شوراي مركزي حزب اعتدال و توسعه افزود: آيت الله مهدوي كني شخصيتي فرهيخته و فرزانه داشته كه هميشه مورد اجماع تمامي نيروهاي انقلاب بوده است و حضورشان در كسوت رياست خبرگان زيبنده اين مجلس مي باشد.
وي افزود: در همين راستا آيت الله مهدوي كني گزينه مناسب و مورد تأييد آيت الله هاشمي رفسنجاني هم هست و با توجه به اينكه آيت الله مهدوي كني براي انتخابات رياست خبرگان اعلام آمادگي كرده است، آيت الله هاشمي رفسنجاني از حضور ايشان در منصب رياست مجلس خبرگان استقبال و ايشان گزينه مورد نظر آيت الله هاشمي رفسنجاني براي رياست خبرگان مي باشد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14