(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 اسفند 1389- شماره 19882

با حكم شهردار تهران محسن هاشمي مشاور قاليباف شد
عضو شوراي حفظ حقوق بيت المال: زمين خواري بايد به عنوان جرمي سازمان يافته تلقي شود
از 25 اسفند صورت مي گيردآغاز فعاليت ستاد استقبال ايمن از بهار
حاجي بابايي: با آغاز انجام عمليات ساماندهي كمبود معلم در مدارس تهران برطرف مي شود
بهره برداري از بزرگراه هاي يادگار امام امام علي و صياد شيرازي در سال90
سال آينده اولين دكل حفاري ايراني تحويل وزارت نفت مي شود
امحاي 40 تن كراك و شيشه با حضور وزير كشور
طرح امداد نوروزي هلال احمر آغاز شد
با بهره برداري آزمايشي در نوروز فاصله چابهار- زاهدان 185 كيلومتر كاهش يافت
بالابر شيشه خودرو كودك زاهداني را به كام مرگ فرستاد
رويدادهاي خارجي
شهرداري تهران اعلام كرد آغاز ثبت نام براي دريافت غرفه در بازار عبدل آباد
امحاي 20 تن داروي غيرمجاز در كرمانشاه
توقف ده ها خودرو در جاده اسالم به خلخال به علت كولاك
وزارت بهداشت اعلام كرد تلفن پاسخگوي شكايت از بهداشت محيط در ايام نوروز
بندهاي ويژه مسلمانان در گوانتانامو



با حكم شهردار تهران محسن هاشمي مشاور قاليباف شد

با صدور حكمي از سوي شهردار تهران محسن هاشمي مشاور شهردار در امور حمل ونقل شد.
طي حكمي از سوي محمدباقر قاليباف، شهردار تهران، محسن هاشمي مدير سابق شركت مترو تهران را به عنوان مشاور خود در امور حمل ونقل تعيين كرد.
براساس اين گزارش، مراسم توديع و معارفه محسن هاشمي صبح ديروز در سالن ايران زمين شهرداري تهران برگزار شد.
در اين مراسم محمدهادي ايازي، سخنگوي شهرداري، حسين محمد پورزرندي معاون مالي و اداري شهرداري، حميدرضا ارشادمنش، رئيس سازمان شهرداري ها و دهياري ها و معاون عمراني وزير كشور و همچنين جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند.

 



عضو شوراي حفظ حقوق بيت المال: زمين خواري بايد به عنوان جرمي سازمان يافته تلقي شود

عضو شوراي حفظ حقوق بيت المال در اراضي و منابع طبيعي بر لزوم جرم انگاري «زمين خواري» توسط قانونگذار به عنوان جرمي سازمان يافته تاكيد كرد.
به گزارش خبرنگارما، حسين معصوم، مشاور وزير مسكن در نشست خبري خود با خبرنگاران كه ديروز به مناسبت پنجمين همايش شوراي حفظ حقوق بيت المال در اراضي و منابع طبيعي برگزار شد، شوراي حفظ حقوق بيت المال در اراضي و منابع طبيعي را يكي از شوراهاي كارآمد برشمرد و تصريح كرد: در حال حاضر 13 زمين خوار بزرگ در استان تهران در حال سپري كردن دوران محكوميت خود هستند.
وي افزود: براساس آمار اعلام شده از سوي دادسراي ويژه زمين خواري (ناحيه 3) از ابتداي تاسيس اين شورا تا دي ماه سال جاري در استان تهران حدود 75 ميليون مترمربع اراضي رفع تصرف شده و براي پرونده ها قرار مجرميت صادر شده است.
معصوم با تاكيد بر اين كه «مهم تر از تصويب قانون، اجراي آن است»، ادامه داد: در اين راستا آگاهي بخشي مردم بايد مورد توجه قرار گيرد. به عنوان نمونه، پرونده خانه گستر پرديس منجر به صدور راي نهايي شده است. ما در وزارت مسكن به صورت ويژه در اين زمينه ورود كرديم، آنها اقدام به پيش فروش جاهايي مي كردند كه مالك آن نبودند و تعهدي نيز نسبت به مشتري ها نداشتند و ظاهراً حدود چند هزار نفر شاكي دارد.
معصوم خاطر نشان كرد: راي اين پرونده قطعي است و علاوه بر رد مال، متهم رديف اول به يك سال حبس محكوم شده است. اگر اين پرونده دنبال نمي شد شايد بالغ بر چند ده هزار نفر گرفتار اين موضوع مي شدند. البته اين پرونده با شكايت وزارت مسكن شكل گرفت.
وي با تاكيد بر اين كه «ما در انجام وظايفي كه برعهده داريم هيچ گونه اغماضي نداشته ايم»، افزود: شوراي حفظ حقوق بيت المال در اراضي و منابع طبيعي در استان هاي كشور فعال است و اين فعاليت در استان تهران دو چندان است.
معصوم تصريح كرد: يكي از رويكردهاي دادسرا در سال جاري اجراي يك سري از احكامي بود كه به قطعيت رسيده ولي به عللي اجرا نشده بود. در اين راستا سال جاري در استان تهران 90 مورد اجراي حكم صورت گرفت كه درخصوص مواردي از جمله قلع و قمع، تخريب و... بوده است.
وي درخصوص قانون پيش فروش املاك نيز با بيان اين كه « به زودي اين قانون توسط رئيس جمهور ابلاغ مي شود»، اظهار كرد: يكي از معضلات در گذشته اين بود كه افراد به اميد صاحب خانه شدن، مبالغي را به افرادي كه مدعي پيش فروش ساختمان بودند پرداخت مي كردند؛ اما به دليل اين كه قانوني براي حمايت از پيش خريداران نبود و در زمينه پيش فروش خلاء وجود داشت، پرونده هايي در اين زمينه تشكيل مي شد كه با همكاري دولت و مجلس اين قانون تدوين و تصويب شد.
مشاور وزير مسكن ادامه داد: براساس قانون مذكور، آژانس هاي مسكن مكلف هستند پس از مذاكرات اوليه، براي تنظيم پيش سند رسمي به دفاتر اسناد رسمي مراجعه كنند و در آن جا سند تنظيم شود و اگر اين كار انجام نشود، جرم به وقوع پيوسته است. مردم نيز بايد از جزئيات اين قانون مطلع شوند.
وي با بيان اين كه موضوع همايش امسال «زمين خواري؛ جرم سازمان يافته» است، گفت: در اين پديده ظاهراً يك نفر وجود دارد ولي در عمل چند نفر دست به دست هم داده و اقدام به خلاف مي كنند. اگر با اين جرايم پيچيده با ساز و كارهاي مناسب برخورد نشود، نتيجه اي به دنبال نخواهد داشت.
مشاور وزير مسكن گفت: اگر بخواهيم در مقوله زمين خواري با توجه به آسيب شناسي هايي كه صورت گرفته برخورد مناسبي داشته باشيم، قانون گذار بايد زمين خواري را به عنوان يك جرم سازمان يافته تعريف كند و در اين خصوص جرم انگاري شود و ما نيز در شوراي حفظ حقوق بيت المال در اراضي و منابع طبيعي اين موضوع را مطرح مي كنيم.
معصوم يادآور شد: يكي از علل عدم توفيق در پرونده هاي كلان، نبود ساز و كارهاي مناسب براي رسيدگي و برخورد است.

 



از 25 اسفند صورت مي گيردآغاز فعاليت ستاد استقبال ايمن از بهار

وزير كشور از آغاز فعاليت ستاد استقبال ايمن از بهار از 25اسفندماه خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت مصطفي محمدنجار گفت: در آستانه ايام نوروز ستاد تسهيلات نوروز را تشكيل داديم كه به صورت متناسب در همه استانداريها تشكيل شده است.
وي در حاشيه جلسه هيئت دولت، افزود: ستاد استقبال ايمن از بهار براي مقابله با مشكلات احتمالي و ارائه خدمات به مسافران نوروزي تشكيل مي شود كه علاوه بر اين مسائل به شكايات نيز رسيدگي مي كند.
نجار افزود: فرمانداريها، بخشداريها و استانداريها در امور مختلف تمهيدات لازم را پيش بيني كردند و مكانهايي كه جهت بيتوته و اداي فريضه نماز مسافران است را غبارروبي و آماده سازي مي كنند.
به گفته وي، اين ستاد همچنين بر نحوه فعاليت اماكن اعم از هتل ها و ساير خدمات قابل ارائه در استان هاي مختلف نظارت دارد.وزير كشور به آماده بودن اورژانس و مراكز امدادي جاده اي در شهرستانها و استانهاي مختلف اشاره كرد و گفت: نيروي انتظامي براي مراقبت از اماكن و منازل مردم از سرقت هاي احتمالي آمادگي لازم را دارد.
محمدنجار در خاتمه تصريح كرد: همچنين پليس راهبر آماده رفع هر گونه مشكل مانند برف و كولاك شديد در جاده ها است.

 



حاجي بابايي: با آغاز انجام عمليات ساماندهي كمبود معلم در مدارس تهران برطرف مي شود

وزير آموزش و پرورش از ساماندهي عمليات توزيع و رفع كمبود معلم در مدارس تهران خبر داد.
حميدرضا حاجي بابايي درباره ساماندهي نيروهاي انساني در آموزش و پرورش به منظور رفع كمبود معلم با توجه به ممنوعيت انتقال فرهنگيان به تهران گفت: نيروها در استان تهران به گونه اي ساماندهي خواهند شد كه مشكل خاصي در زمينه كمبود معلم به وجود نيايد و اين موضوع هم كاملاً برنامه ريزي شده است.
حاجي بابايي در ادامه تصريح كرد: خوشبختانه امسال در بحث ساماندهي نيروي انساني تمام برنامه ها به خوبي پيش رفت و با مشكل خاصي مواجه نشديم؛ امسال را سال ساماندهي نيروي انساني قرار داديم تا در سراسر كشور تدابيري انديشيده شود كه با افت و خيزهاي هر ساله درباره كمبود معلم و اشكالات ديگر در اين زمينه مواجه نشويم.
وزير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: تمام مسئولان آموزش و پرورش در سراسر كشور مشغول ساماندهي كلاس هاي درس، مدارس و نيروي انساني شده اند و برنامه ها به صورتي انجام شده است كه در شهر تهران با مشكل خاصي درباره كمبود معلم مواجه نشويم.
همچنين حاجي بابايي در همايش ائمه جماعات مدارس شهر تهران هم از قرآن به عنوان اصلي ترين محور كار در آموزش و پرورش نام برد.
وي با اشاره به احداث 670 دارالقرآن موجود در كشور در گذشته گفت: امسال نيز 10 هزار مدرسه قرآني با ميانگين 100 دانش آموز در هر مدرسه به صورت داوطلبانه راه اندازي شده است.

 



بهره برداري از بزرگراه هاي يادگار امام امام علي و صياد شيرازي در سال90

معاون عمراني شهردار تهران در رفع كامل معارضان پروژه هاي قديمي در تهران خبر داد و گفت: سال 90 سال اتمام و بهره برداري از بزرگراه هاي يادگار امام، امام علي(ع) و شهيد صياد شيرازي است.
مازيار حسيني با بيان اينكه عمده ايرادات وارد شده به حوزه عمراني مربوط به چند پروژه قديمي در تهران است، گفت: برخي از پروژه ها نظير بزرگراه يادگار امام، امام علي (ع) و يا شهيد صياد شيرازي در چند سال گذشته به دليل معارضان بسيار و حجم زياد پروژه بيش از حد معمول پيش بيني شده روي زمين مانده است.
وي تصريح كرد: اولويت معاونت عمراني در سال 90 سامان دادن به اين چند پروژه و اتمام آنهاست و سه بزرگراه يادگار امام، امام علي(ع) و شهيد صياد شيرازي در اولويت اين ساماندهي قرار دارند.
حسيني با بيان اينكه مردم و حتي در برخي موارد اعضاي شوراي شهر نسبت به رفع معارضان بي توجه هستند و زمان و هزينه به كار گرفته شده در اين پروژه ها را در نظر نمي گيرند، افزود: به عنوان مثال آخرين معارضان اين پروژه ها مربوط به اواخر مهرماه بوده است اما شوراي شهر طبق وظيفه قانوني خود معمولا روي نقاط ضعف و كمبودها توجه دارد.
به گزارش ايسنا، معاون عمراني شهردار تهران با بيان اينكه ميزان مجاز جابه جايي در اعتبارات پروژه ها 10 درصد است اظهار كرد: بيش از اين ميزان بايد با مجوز شوراي شهر تهران انجام شود و ما تاكنون چنين جابه جايي را نداشته ايم.
گفتني است تعدادي از اعضاي شوراي شهر تهران در جلسه هفته گذشته خود نسبت به تاخيرهاي قابل توجه در پروژه هايي نظير بزرگراه هاي يادگار امام و يا امام علي(ع) اعتراض داشته و به معاون عمراني تذكر داده بودند.

 



سال آينده اولين دكل حفاري ايراني تحويل وزارت نفت مي شود

رئيس جهاد دانشگاهي گفت: ساخت دكل حفاري با دانش بومي در سال 1390 به پايان مي رسد و تحويل وزارت نفت داده مي شود.
محمدحسين يادگاري، رئيس جهاد دانشگاهي با اشاره به قرارداد جهاد دانشگاهي براي ساخت دكل هاي حفاري افزود: در ابتدا ما پيشنهاد ساخت پنج دكل حفاري را به وزارت نفت داديم.
وي ادامه داد: ما توانستيم اجازه ساخت 3 دكل حفاري را بگيريم و كار را در جهاد دانشگاهي آغاز كرديم.
رئيس جهاد دانشگاهي افزود: بايد ظرف 2 سال آينده اين 3 دكل حفاري كه براي اولين بار است توسط دانشمندان ايراني طراحي مي شوند، تكميل و تحويل داده شوند.
وي گفت: نخستين دكل در سال 90 آماده تحويل خواهد بود و 2 دكل ديگر نيز در سالهاي آتي به وزارت نفت تحويل داده خواهد شد.

 



امحاي 40 تن كراك و شيشه با حضور وزير كشور

بعدازظهر روز دوشنبه و با حضور وزير كشور 42 تن كراك امحاشد.
مصطفي محمدنجار در حاشيه مراسم امحاي 42 تن كراك و شيشه گفت: تا پايان سال جاري 110 تن موادمخدر امحا مي شود كه 60 تن آن را كراك تشكيل مي دهد.وي افزود: هر يك تن ماده مخدر كراك معادل 15 تن ترياك است.
وي با اشاره به اين كه كراك و شيشه هيچ قابليت دارويي ندارند گفت: در سال جاري كشفيات خوبي در زمينه موادمخدر داشتيم به نحوي كه تاكنون 400 تن موادمخدر از سوي پليس و دستگاه هاي اطلاعاتي كشف و ضبط شده است.
نجار با اشاره به راه اندازي اردوگاه معتادان در فارس نيز به مهر گفت: اردوگاه هاي تهران، خراسان و مازندران نيز به زودي راه اندازي خواهند شد.

 



طرح امداد نوروزي هلال احمر آغاز شد

طرح امداد و نجات نوروزي هلال احمر صبح ديروز با حضور مديران جمعيت هلال احمر و ارائه تجهيزات مورد نياز استان ها در سراسر كشور آغاز شد.
محمود مظفر ديروز در نشست خبري با حضور رئيس جمعيت هلال احمر، رئيس سازمان جوانان هلال احمر و رئيس سازمان مديريت بحران كشور اعلام كرد: در سال گذشته 29 هزار و 441 حادثه در كشور اتفاق افتاده است كه 435 هزار نفر به كمك نياز داشتند و تيم هاي امداد و نجات توانستند بيش از 83 هزار شهروند را از مرگ نجات دهند. وي افزود: در سال 89 خودروهاي امداد و نجات 8 هزار روز در عمليات ها شركت كردند و 71 هزار نيروي عملياتي براي نجات مردم حاضر بودند.
آمادگي جوانان هلال احمر براي تكريم 22 ميليون مسافر نوروزي
محمد جواد جعفريان با بيان اينكه در سال نو 11 طرح راهنماي مسافرين نوروزي اجرايي مي شود،گفت: ايجاد450 خيمه نمازخانه در راه آهن، ترمينال ها و فرودگاه ها با حضور 15 هزار جوان داوطلب هلال احمر و همچنين توزيع 500 هزار بسته اقلام امدادي و غذايي براي خودروهاي سواري همراه با پيام هاي امدادي از مهمترين برنامه هاي سازمان جوانان هلال احمر است.
وي افزود: در ايام تعطيلات نوروز دوميليون بطري آب معدني همراه با بسته هايي حاوي اطلاعات امدادي، مقابله با بحران و راهنماي گردشگري به مسافران نوروزي توزيع مي شود.
به گزارش مهر، جعفريان از ايجاد سامانه 6427-021 ويژه مسافران نوروزي خبر داد و افزود: مسافران پس از تماس با اين سامانه با صداي هنرمندان ماندگار اطلاعات كاملي از نقاط پرحادثه كشور، كمك هاي اوليه و امدادي، اطلاعات گردشگري و ... مطلع مي شوند.
همچنين سامانه پيام كوتاه 30000140 اطلاعات مورد نياز مسافران نوروزي از جمله آدرس و شماره تلفن پايگاه هاي اطلاعات درمان هاي اضطراري را به آحاد جامعه ارائه مي كند.
گفتني است اين مراسم با رژه يگان هاي امداد و نجات داوطلبان و جوانان هلال احمر و طرح امداد و نجات نوروزي هلال احمر رسماً در سراسر كشور آغاز شد.
برنامه هاي امداد اورژانس تهران در تعطيلات سال 90
مركز اورژانس تهران از روز پنجشنبه 26 اسفندماه تا يكشنبه 14 فروردين ماه سال 90 به صورت شبانه روزي در شهر تهران و مبادي ورودي كلان شهر در آماده باش براي ارائه سرويس هاي امدادي به مسافران است.
در طرح امداد نوروزي مركز اورژانس تهران يك فروند بالگرد امداد هوايي و پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس، 19 دستگاه آمبولانس و سه دستگاه ميني بوس فرماندهي كه مجهز به تجهيزات است به همراه 88 پرسنل مجرب و كارآزموده تا پايان روز يكشنبه 14 فروردين ماه سال 90 در خدمت هموطنان است.


 



با بهره برداري آزمايشي در نوروز فاصله چابهار- زاهدان 185 كيلومتر كاهش يافت

فرماندار نيكشهر گفت: با بهره برداري از محور ايرانشهر- نيكشهر فاصله چابهار تا زاهدان 185 كيلومتر كوتاهتر مي شود.
هدايت الله ميرمرادزهي دوشنبه به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: محور جديد نيكشهر- ايرانشهر كه با استفاده از اعتبارات ملي ساخته شد جايگزين جاده قديمي و سخت گذر ايرانشهر- سرباز- جكيگور- چابهار مي شود.
وي اظهار داشت: اين محور كه به طور آزمايشي براي ايام نوروز گشايش مي يابد باعث حذف تمامي نقاط سخت گذر، عبور از رودخانه و گردنه هاي مسير قبلي ايرانشهر- چابهار مي شود.
ميرمرادزهي گفت: كاهش 185 كيلومتري فاصله زاهدان به چابهار سهم بسزايي در صرفه جويي وقت، انرژي و همچنين كاهش ضريب خطر ناشي از سوانح جاده اي را در محورهاي كوهستاني مركز و جنوب سيستان و بلوچستان به دنبال دارد.
فرماندار نيكشهر افزود: دستگاه هاي ذيربط بايد هرچه زودتر نسبت به ايجاد پايگاه پليس راه در محور ترانزيتي جديد نيكشهر- ايرانشهر اقدام كنند تا خدمت رساني به مسافران نوروزي در ايام تعطيلات تسهيل شود.

 



بالابر شيشه خودرو كودك زاهداني را به كام مرگ فرستاد

كودكي پنج ساله در زاهدان به علت فشار دكمه بالابر برقي و بسته شدن شيشه خودرو به دور از چشم والدين، دچار خفگي شد و جان خود را از دست داد.
به گزارش يكشنبه ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، به دنبال اطلاع از فوت يك كودك پنج ساله به نام «آرمين.غ» در بيمارستان تامين اجتماعي زاهدان، به سرعت گروهي از ماموران انتظامي به محل اعزام شدند.
با بررسي هاي اوليه ماموران مشخص شد اين كودك بر اثر خفگي جان خود را از دست داده است.
پدر اين كودك در جريان تحقيقات ماموران انتظامي علت مرگ فرزندش را بي احتياطي خود عنوان كرد.
پدر آرمين در تشريح حادثه گفت: صبح هنگامي كه براي رفتن به محل كارم خودرو را روشن گذاشته بودم، براي دقايقي به داخل منزل رفتم كه پس از بازگشت با پيكر نيمه جان فرزند خود روبه رو شدم.
در ادامه اظهارات پدر آرمين مشخص شد كه اين كودك پنج ساله پس از رفتن پدرش به داخل منزل، وارد خودرو شده و در حالي كه سرش از شيشه درب جلو بيرون بوده، با فشرده شدن دكمه بالابر برقي و بسته شدن شيشه خودرو دچار خفگي شده است.

 



رويدادهاي خارجي
بي. بي سي: اسرائيل منفورترين حكومت دنيا است

براساس نظرسنجي جديد بي بي سي، اسرائيل به عنوان يكي از منفورترين حكومت هاي دنيا شناخته شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه يديعوت آحارونوت، در اين نظرسنجي كه توسط بي بي سي طي دسامبر 2010 تا فوريه 2011 صورت گرفته حكومت اسرائيل از سوي مردم 27 كشور جهان منفور معرفي شده است: براساس اين گزارش، شمار حاميان اسرائيل در جهان بسيار كم است و تنها آمريكا با ثبت رقم
حمايتي 49 درصد، بيشترين حمايت را از اين حكومت داشته است.
بنا به اين گزارش، از 27 كشور مورد نظرسنجي، 23 كشور اعلام كردند كه حكومت اسرائيل را به رسميت نمي شناسند.
اين گزارش مي افزايد: ميزان محبوبيت آمريكا نيز در كشورهاي اسلامي چون پاكستان، مصر و تركيه به شكل چشمگيري كاهش يافته است.
گفتني است، محبوبيت برزيل نيز از 40 درصد قبلي به 49 درصد كنوني ارتقا يافته است.

 



شهرداري تهران اعلام كرد آغاز ثبت نام براي دريافت غرفه در بازار عبدل آباد

مديرعامل شركت ساماندهي مشاغل شهرداري تهران از استقرار مشاغل بي كانون در بازار عبدل آباد خبرداد.
كمال عليپور افزود: اين بازار در منطقه 19 خيابان شكوفه جنب مركز معاينه فني شماره 4 قرار دارد كه تا قبل از پايان امسال به طور كامل افتتاح مي شود.
وي با بيان اينكه مساحت بازار عبدل آباد دو هزار و 500 مترمربع است، اظهار كرد: در بازار عبدل آباد سه دسته بازارچه تعبيه شده به نام هاي نرگس، لاله و مريم كه قرار است، مشاغل بي كانون سيار و زنان سرپرست خانوار در آن استقرار يافته و به اشتغال بپردازند.
مديرعامل شركت ساماندهي مشاغل شهرداري تهران اضافه كرد: هم اكنون ثبت نام اصناف مشاغل بي كانون آغاز شده و اين افراد مي توانند براي دريافت غرفه در بازار عبدل آباد به شركت ساماندهي مشاغل تهران مراجعه كرده و ثبت نام كنند.
عليپور به مهر گفت: در مورد استقرار زنان سرپرست خانوار در بازار عبدل آباد نيز بايد زنان سرپرست خانوار مورد تأييد ستاد توانمندسازي بانوان قرار گيرند و مجوزهاي لازم را از اين ستاد دريافت كنند تا بتوانند از شركت ساماندهي در بازار عبدل آباد غرفه بگيرند.
وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار كرد: همچنين در قالب طرح استقبال از بهار، ساماندهي بازار گل بهشت زهرا(س) نيز تا قبل از پايان سال به انجام مي رسد.
وي خاطرنشان كرد: هم اكنون بازار گل بهشت زهرا(س) در حال ساماندهي است و قرار است، دست فروشان و گل فروشان اطراف حرم و خيابان ها و اتوبان هاي منتهي به حرم مطهر در يك بازارچه مركزي متمركز شوند، كه اين اقدام نيز تا قبل از پايان سال صورت مي گيرد.

 



امحاي 20 تن داروي غيرمجاز در كرمانشاه

با حضور مسئولان استاني، 20 تن داروي غيرمجاز در منطقه سراب كرمانشاه امحا شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمانشاه، معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه در حاشيه اين امحا در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: امروز بيش از 20 تن اقلام دارويي، آرايشي و بهداشتي غيرمجاز و قاچاق امحا مي شود كه طي يك كار تيمي مشترك با معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي، نيروي انتظامي، اداره اماكن، استانداري، تعزيرات حكومتي و دادگاه انقلاب انجام گرفته است.
رضا تحويليان افزود: اين داروهاي غيرمجاز و تقلبي، تهديدكننده جدي سلامت مردم هستند. از اين رو حساسيت فوق العاده اي براي كشف و ضبط آنان وجود دارد.
وي ادامه داد: بحث كشف و امحاي كالاها و داروهاي غيرمجاز يك كار مستمر و دائمي است و بازرسي و نظارت دانشگاه علوم پزشكي به صورت مداوم آن را انجام مي دهد و اين كالاها از سال 1388 تاكنون جمع آوري و در انبار نگهداري شده اند كه امروز پس از طي مراحل قانوني و دستور مراجع قضايي، آماده امحاست.
تحويليان تاكيد كرد: بخشي از اين داروها تركيباتي است كه در شيشه و اكس و داروهاي روانگردان به كار مي روند و به صورت آشپزخانه اي قابل توليد هستند كه از مراكز زيرزميني كشف شده اند.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه بيان داشت: در كشور يك سيستم رسمي براي توليد، نگهداري و توزيع دارو وجود دارد كه منوط به صدور مجوز از سوي وزارت بهداشت است و هر دارويي خارج از اين چرخه قرار گيرد غيرمجاز محسوب شده و قابل پيگرد است و اين همان كيفي است كه مردم به دنبال آن هستند، از اين رو تهيه داروي سالم تنها در داروخانه ها ميسر است.

 



توقف ده ها خودرو در جاده اسالم به خلخال به علت كولاك

كولاك و يخبندان در گردنه الماس واقع در محور خلخال به اسالم مسافران اين مسير را گرفتار كرد.
به گزارش خبرنگار ايرنا از خلخال سهل انگاري راننده يك دستگاه تانكر سوخت در نبستن زنجير چرخ در اين جاده موجب گرفتاري و توقف دهها دستگاه خودرو در كولاك و جاده يخ بسته اسالم به خلخال شد.
اين تانكر كه از سمت اسالم در استان گيلان به طرف خلخال در حال حركت بود به دليل نداشتن زنجير چرخ در وسط جاده چرخيده و با توقف كامل در عرض جاده موجب توقف ساير خودروهاي عبوري در دو طرف جاده شد.
رانندگان خودروهاي عبوري پس از يك ساعت بلاتكليفي با كمك ماموران راهداري راهدارخانه الماس خلخال و پس از حركت خودروي تانكر و نمك پاشي جاده به مقصدهاي خود هدايت شدند.

 



وزارت بهداشت اعلام كرد تلفن پاسخگوي شكايت از بهداشت محيط در ايام نوروز

به مناسبت آغاز سال جديد، ستاد فوريت هاي سلامت محيط و كار وزارت بهداشت براي افزايش رفاه حال شهروندان اطلاعيه اي منتشر كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: در آستانه حلول سال نو و آغاز سفرهاي نوروزي و تشديد فعاليت هاي صنوف در تمامي رده ها و اطلاع رساني به هموطنان در زمينه حقوق شهروندي آنان مرتبط با مسائل بهداشتي و اعلام موارد غيربهداشتي در صورت لزوم به محل مناسب، سامانه مديريت ارتباطات مردمي ستاد فوريت هاي سلامت محيط و كار آماده اخذ اخبار مردمي در زمينه تخلفات بهداشتي است.
به همين جهت هموطنان گرامي در سراسر كشور مي توانند تمامي موارد فوق را از ساعت 8 صبح تا 8 شب(حتي در ايام تعطيل) به كد تلفن 09678 اعلام كنند.

 



بندهاي ويژه مسلمانان در گوانتانامو

راديو ملي آمريكا از كشف سلولهاي ويژه مسلمانان در زندان مخوف خليج گوانتانامو پرده برداشت.
گزارش هاي رسيده از واشنگتن حاكي از آن است كه زندان هاي فدرال آمريكا در سه سال گذشته، بندهاي ويژه اي را براي مسلمانان راه انداخته اند.اين بند موسوم به «گوآنتاناموي شمال» به گونه اي طراحي شده تا ارتباط زندانيان مسلمان را با جهان بيرون قطع كند.فاش شدن اين موضوع، گزارشات منتشر شده دولت آمريكا در مورد شمار مسلمانان محبوس در اين زندان را زير سؤال مي برد؛ چرا كه براساس اسناد بدست آمده بين 65 تا 72 درصد زندانيان مسلمان هستند.گفتني است، جرم بسياري از اين زندانيان هنوز اثبات نشده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14