(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 اسفند 1389- شماره 19882

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله كعبي: شفافيت مواضع برابر فتنه گران ملاك انتخاب رئيس مجلس خبرگان است
مصاحبه تفصيلي علي اكبر صالحي با روزنامه لبناني الاخبار:
آمريكا همواره از رژيم هاي ديكتاتوري حمايت كرده است
تجليل دولت از 32 سال آگاهي ، بصيرت و شايستگي كارگران
مصوبه كميسيون قضايي مجلس درخصوص قاچاق سلاح و مهمات:
ورود و خروج شوكر، موادشيميايي و راديواكتيو ممنوع مي شود
با حضور جليلي و منون نشست راهبردي ايران و هند برگزار شد
سلطانيه خواستار افزايش كمك هاي آژانس به كشورهاي در حال توسعه شد
 راهبرد تحريم دولت اوباما سير نزولي يافته است
افشاگري يك عضو جدا شده از منافقين دختران جوان پادگان اشرف از كجا آمده اند
همايش 100 هزار نفري ورزش هاي رزمي و دفاع شخصي نيروهاي انتظامي
كبگانيان: هيئت مؤسس دانشگاه آزاد فقط تا جلسه آتي فرصت دارد



آيت الله كعبي: شفافيت مواضع برابر فتنه گران ملاك انتخاب رئيس مجلس خبرگان است

عضو خبرگان رهبري، شفافيت موضع عليه فتنه گران را از ملاك هاي انتخاب رئيس جديد اين مجلس اعلام كرد.
آيت الله عباس كعبي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با بيان اينكه انتخاب هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري براساس آيين نامه داخلي و هر دو سال يك بار برگزار مي شود، تصريح كرد: اعضاي مجلس خبرگان براساس تقوا و با توجه به تشخيص خود و با استقلال كامل در خصوص انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان تصميم خواهند گرفت.
فضاسازي رسانه اي تأثيري در رأي و تشخيص اعضاي مجلس خبرگان ندارد
وي افزود: به طور يقين فضاسازي رسانه اي و خبري تأثيري در رأي و تشخيص اعضاي مجلس خبرگان نخواهد داشت.
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسين حوزه علميه قم تصريح كرد: چند بحث در تصميم گيري اعضاي خبرگان مورد توجه واقع مي شود كه از اين ميان مي توان به حفظ شأن و جايگاه خبرگان، رويكرد علمي و معنوي به جايگاه هيئت رئيسه به ويژه رياست خبرگان، تحكيم نظام اسلامي و تقويت رهبري اشاره كرد.
وي بيان داشت: تقويت روحيه اميدواري و ارتقاي ظرفيت اجتماعي مجلس خبرگان از ديگر مواردي است كه اعضاي خبرگان براي انتخابات هيئت رئيسه به آن توجه ويژه اي دارند.
عضو خبرگان رهبري اضافه كرد: شفاف سازي در محكوميت فتنه گران به ويژه فتنه 88 و فتنه بعد از آن و شفافيت موضع گيري ها در برابر فتنه گران يكي ديگر از ملاك هاي اعضاي مجلس خبرگان براي انتخاب هيئت رئيسه و شخص رئيس است.
تعداد قابل توجهي از اعضاي مجلس خبرگان از آيت الله مهدوي كني
حمايت مي كنند
وي گفت: براساس اين اصول، تعداد در حد اكثريت از آيت الله مهدوي كني حمايت مي كنند و با توجه به جايگاه معنوي و علمي ايشان و همچنين نقش ايشان در ايجاد وحدت، تقويت و انسجام در سطح عموم، اعضاي مجلس خبرگان از ايشان براي كانديداتوري رياست خبرگان دعوت كرده اند.
آيت الله كعبي با اشاره به شخصيت برجسته آيت الله مهدوي كني تصريح كرد: ايشان علاوه بر رويكردهاي خوب، در برابر فتنه گران موضع گيري داشته اند و اين امر موجب حمايت اعضاي خبرگان از نامزدي ايشان شده است كه ايشان هم در همين راستا اعلام آمادگي كرده اند.
اعضاي خبرگان به كسي رأي مي دهند كه حامي رهبري
و نظام است
وي اضافه كرد: دشمن مي خواهد القا كند كه در خبرگان رقابت است اما به هيچ عنوان اينگونه نيست و تصميم گيري ها در خبرگان برپايه وظيفه شرعي است و اعضاي خبرگان به كسي رأي خواهند داد كه حامي رهبري و نظام است و در مسير رهبري و نظام حركت مي كند.
عضو خبرگان رهبري تصريح كرد: انتخاب يك شخص به عنوان رياست خبرگان به عنوان وضع خاصي نيست و بايد گفت كه همه اعضاي خبرگان از حاميان رهبري و نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند.
وي در پاسخ به دلايل رسانه اي شدن انتخابات اين دوره مجلس خبرگان رهبري و احتمال تأثيرگذاري اين التهاب سازي هاي رسانه اي، با اشاره به اينكه نبايد انتخاب هيئت رئيسه و شخص رياست خبرگان رسانه اي مي شد، خاطرنشان كرد: اعضاي خبرگان بر پايه التهاب سازي رسانه اي تصميم نمي گيرند و انتخاب آنها برپايه وظيفه شرعي و مذهبي خواهد بود.

 



مصاحبه تفصيلي علي اكبر صالحي با روزنامه لبناني الاخبار:
آمريكا همواره از رژيم هاي ديكتاتوري حمايت كرده است

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر حمايت آمريكا از رژيم هاي ديكتاتور ي گفت: نزديكترين حكومت ها به آمريكا سقوط كرده اند و هر حكومتي كه از آمريكا دورتر است از ثبات بيشتري برخوردار است.
علي اكبر صالحي وزير خارجه جمهوري اسلامي ايران در گفت وگوي تفصيلي با روزنامه الاخبار لبنان، درباره ديدگاه خود در زمينه تغييرات ژئواستراتژيك در منطقه گفت: قبل از هر چيز بايد گفت كه بدون شك روند حوادث كنوني منطقه مثبت است و اين موضوع مشخصي است، اما در مورد اينكه آيا ما پيش بيني اين اوضاع را داشتيم، بايد بگويم كه كسي پيش بيني اوضاع را به اين حد نمي كرد، آنچه كه پيش آمده است، بيشتر به معجزه شباهت دارد.
انقلاب ايران قطعا نقش مهمي در قيام ملت هاي منطقه دارد
وي با اشاره به برخي تلاش ها در زمينه نسبت دادن اوضاع كنوني به آمريكا و جهت دهي هاي اين كشور اين اظهارات را بي اساس خواند و تصريح كرد كه اين ملت هاي منطقه هستند كه به دنبال سرنوشت خود مي روند؛ آنها مي خواهند كرامت خود را بازيابند و ديكتاتوري هاي منطقه را از بين ببرند. در مورد انگيزه هاي اين موضوع نيز بايد گفت كه انقلاب اسلامي در ايران قطعا نقش مهمي در تحريك ملت هاي منطقه در اين راستا داشته است، كساني كه در لبنان و غزه در جنگ هاي 33 روزه و 22 روزه نيز مقاومت كردند، به ملت هاي منطقه اين احساس را دادند كه آنها مي توانند با انتفاضه چيزهايي را كه مي خواهند به دست آورند.
همه مي دانند كه آمريكا همواره از ديكتاتورهاي فراري حمايت مي كرد
وي تصريح كرد: من معتقدم كه با جود فشارهاي غرب، آينده خوبي در انتظار منطقه است، البته آمريكايي ها مي خواهند در اين موج وارد شده و در آن دخالت كنند و مي خواهند اينگونه وانمود كنند كه با ملت هاي منطقه هستند، اما بايد همه اين سوال را از خود بپرسند كه اين حاكماني كه يكي پس از ديگري سقوط كردند، از سوي چه كساني حمايت مي شدند و چه كساني به آنها در رسيدن به قدرت كمك كرده است؟ همه مي دانند كه آمريكايي ها تنها كساني هستند كه از اين حاكمان حمايت كرده و به آنها كمك كرده اند، ما بويژه در زمينه تحولات مصر مي بينيم كه مواضع آمريكا همواره با ترديد و دودلي همراه شده است.
اسرائيل به ميزان قدرت ايران به خوبي آشناست
وي با اشاره به اينكه اين كشتي با هيچ مانعي از سوي مصر مواجه نشد، در جواب خبرنگار الاخبار در مورد اين فرض كه اگر اسرائيل به اين دو كشتي حمله مي كرد چه پيش مي آمد، گفت: مصيبت. آنها [اسرائيلي ها] اين موضوع را مي دانند. اسرائيل ميزان قدرت و توانمندي ايران را به خوبي مي داند، آنها اگر احساس مي كردند كه ايران ناتوان است و نمي تواند از خود دفاع كند، از مدت ها پيش به ايران مي آمدند، اسرائيلي ها مي دانند كه هر اتفاقي كه كرامت ايران را زير سوال ببرد، آنها را در بحراني جهاني وارد خواهد كرد، من اين سخنان را براي ترساندن نمي گويم و نمي خواهم در اين زمينه و در قدرت ايران مبالغه كنم، آنها نيازي به اين ندارند كه من قدرت ايران را برايشان شرح دهم، اسرائيل قدرت ايران را به خوبي مي شناسد و مي داند كه ما قادريم كه از خودمان دفاع كنيم.
ايران از توافق گروه هاي لبناني حمايت مي كند
خبرنگار الأخبار در ادامه اين مصاحبه درباره شكست طرح مشترك عربستان و سوريه براي توافق بر سر دادگاه بين المللي و ساماندهي اوضاع داخلي لبنان، ناكامي سياست تعامل با همه گروه ها و احتمال متهم شدن ايران به دست داشتن در ترور رفيق حريري پرسيد كه صالحي در پاسخ گفت: متهم نخست اين پرونده، سوريه بود، در مرحله بعد حزب الله را متهم كردند و حالا نوبت ايران فرا رسيده است، اين اتهامات به كجا ختم خواهد شد خدا مي داند؟!
وي ادامه داد: من بارها اعلام كرده ام كه ايران از هرگونه توافق ميان لبناني ها حمايت مي كند، بي تعارف عرض مي كنم ما در اين مورد هيچگونه موضع يا هدف خاصي نداريم. آقاي «سعد حريري» دو سه ماه پيش به ايران آمد و مورد استقبال گرم ما قرار گرفت. اگر لبناني ها به راه حلّي توافقي دست پيدا كنند ما از همه گروه هاي لبناني حمايت مي كنيم.
ايران هيچ اعتباري براي دادگاه حريري قائل نيست
خبرنگار الأخبار پرسيد: اگر دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري، برخي شخصيتهاي ايراني را متهم به ترور وي كند، چه اتفاقي رخ خواهد داد؟ صالحي پاسخ داد: ما هيچ اعتباري براي اين دادگاه قائل نيستيم، به عنوان مثال در رياضيات هنگامي كه به دنبال معادله خاصي مي گرديد اگر متوجه شويد كه اين معادله حتي در يك مورد، قابل اجرا نيست، آن را رد مي كنيد، حتي اگر اين معادله در 99 درصد موارد جواب بدهد. در مورد دادگاه نيز يكبار از شاهدان تقلبي استفاده شد، يكبار سوريه را متهم كردند و يكبار حزب الله را، اما همه اينها دروغ از آب درآمد، مگر چقدر بايد دروغ بگويند تا مطمئن شويم اين دادگاه صلاحيت ندارد.
صالحي در پاسخ به سؤالي مبني بر نگراني ايران از درگيري شيعه و سنّي در لبنان، اظهار داشت: هرگز نگران وقوع اين نوع درگيري نيستيم زيرا معتقديم كه هر كس وارد چنين اموري شود، ديوانه و كم عقل است.
تلاش ايران براي همپيماني اقتصادي با عراق، تركيه، سوريه و لبنان
الأخبار در مورد مطرح شدن ايران به عنوان يك قدرت منطقه اي و احتمال تشكيل پيمان منطقه اي توسط ايران پرسيد كه صالحي پاسخ داد: ما به دنبال چنين پيمانهايي نيستيم، اما تلاش مي كنيم پيمانهاي اقتصادي و تجاري در منطقه گسترش يابد، به عنوان مثال تلاش مي كنيم كه نوعي همپيماني اقتصادي- تجاري ميان ما، عراق، تركيه، سوريه و لبنان ايجاد شود، اما نه در چارچوب يك پيمان سياسي كه ساير پيمانهاي جهاني را به خطر بيندازد، ما چنين برنامه اي نداريم. ايران يك كشور بزرگ هفتاد و پنج ميليوني است و استراتژي سياسي مشخصي دارد. ما بر اساس قانون اساسي و تعاليم اسلامي موظفيم به مظلوم عليه ظالم كمك كنيم، چه اين مظلوم در فلسطين باشد و چه در دورترين نقطه آسيا. اين از اصول سياست خارجي ايران است.
دولت هاي دورتر از آمريكا ثبات بيشتري دارند
صالحي به نظام حاكم بر سوريه اشاره كرد و گفت: نظام بشار اسد با ساير نظامهاي عربي تفاوت دارد، وقتي كه به تحولات منطقه نگاه مي كنيد متوجه مي شويد كه نزديكترين حكومت ها به آمريكا، زودتر از ساير حكومتها سقوط كرده اند، اما هر حكومتي كه از آمريكا دورتر است از ثبات بيشتري نيز برخوردارند، سوريه در مركز مقاومت قرار دارد و ملت هاي اسلامي، عربي و مردم منطقه موضع سوريه را قدر مي دانند.
ايران به دنبال اتحاد گروه هاي فلسطيني است
صالحي در مورد حمايت ايران از برخي جنبشهاي فلسطيني عليه ساير گروه ها گفت: اينطور نيست، ممكن است تفكر برخي گروههاي فلسطيني به تفكر ما نزديكتر باشد، اما آرزو مي كنيم كه طرفهاي فلسطيني با هم متحد شوند.
اميدواريم اعراب بتوانند كرامت خود را بازيابند
صالحي در پايان تصريح كرد: ما در دوراني زندگي مي كنيم كه جهان كوچك و كوچكتر مي شود و ملتها بايد متحد شوند و ديگر عرب و عجم معنا ندارد، انسان مهم است و ما به برادران عربمان تبريك مي گوييم كه از طريق اين جنبشهاي اصيل مردمي، كرامت خود را بازيافتند. اعراب از همان آغاز مردماني عزتمند بوده اند، اما متأسفانه حكّامي پيدا شدند و اين عزّت و كرامت را به سرقت بردند، ان شاء الله اعراب بتوانند اين كرامت را بازگردانند و جايگاه شايسته خود را در جهان بازيابند، همه بايد به هم كمك كنيم، چرا كه قدرت اعراب، قدرت مسلمانان و قدرت ايران، قدرت اعراب است.

 



با پيام هاي آيت الله نوري همداني و رئيس جمهورانجام شد
تجليل دولت از 32 سال آگاهي ، بصيرت و شايستگي كارگران

با پيام هاي جداگانه از سوي حضرت آيت الله العظمي نوري همداني و آقاي احمدي نژاد از 32 سال آگاهي، بصيرت و شايستگي كارگران تجليل شد .
در بخشي از پيام آيت الله العظمي نوري همداني به اين همايش آمده است : «تاريخ انقلاب اسلامي ايران خدمات و جهاد كارگران عزيز را در آغاز حركت هاي انقلابي كه همواره با حضور در زير پرچم انقلاب و تشكيل صف هاي فعال در راه به ثمر رساندن حركت مي كردند فراموش نمي كند . جزاكم اله خيرا كثيرا .
شما در مدت سي سال كه از عمر پر بركت انقلاب مي گذرد و هميشه در عرصه هاي مختلف با كار و تلاش توام با اخلاق و معنويت و فكر بلند در راه تامين استقلال و عظمت ايران اسلامي كوشا بوده ايد و در جريان فتنه سال 88 نيز جامعه 8 ميليوني شما با بصيرت كامل و شناخت سر شاخه هاي اين فتنه در مسير كور كردن چشم فتنه گوي سبقت را ربوديد و صفحه ديگري را بر تاريخ پرفضيلت كارگران عزيز افزوديد در خاتمه با تقدير از خدمات آن مجمع محترم مخصوصا وزير محترم كار و امور اجتماعي و ساير خدمتگزاران ، همه شما را به خداوند بزرگ مي سپارم ومزيد توفيقاتتان را از ذات ذوالجلال مسالت مي نمائيم.»
پيام رئيس جمهور نيز درهمايش تجليل از 32 سال آگاهي ، بصيرت و شايستگي كارگران و افتتاح سامانه ثبت نام اينترنتي كارگران فصلي و ساختماني توسط شيخ الاسلامي وزير كار و امور اجتماعي قرائت شد.
در بخش هايي از اين پيام آمده است :
به طبع جمهوري اسلامي ايران بعنوان مردمي ترين حكومت تاريخ بشري و دولت هاي نهم و دهم كه برآمده از اعتماد كم نظير ملت بزرگ و رهبر عزيز انقلاب است اراده قطعي و اولويت اصلي خود را بر بسط عدالت در همه شئون بويژه جنبه هاي اقتصادي و معيشتي زندگي مردم و كاهش فاصله طبقاتي در جامعه قرار داده و در اين راه از هيچ كوششي فروگذار نكرده و نخواهند كرد .
دولت نهم و دهم در راستاي تحقق شعار عدالت محوري و به منظور دستيابي به اهداف عاليه اسلامي به خصوص عدالت اقتصادي و افزايش مشاركت عامه مردم در تعيين سرنوشت خويش تا كنون گام هاي فراواني برداشته كه بي شك طرح واگذاري سهام عدالت از مهمترين و موثرترين آنهاست و قشر شريف كارگران سهم و جايگاه مهمي در اين طرح عظيم دارد .
واگذاري سهام عدالت به كارگران فصلي و ساختماني يكي از اهداف كلان طرح توزيع سهام عدالت بين اقشار جامعه بوده است و به منظور متعادل كردن توزيع درآمد بين اين قشر و در راستاي گسترش فرهنگ سهام داري در كنار واگذاري سهام ترجيحي مدنظر دولت قرار گرفته است .
اين جانب رونمايي از سايت و آغاز ثبت نام سهام عدالت كارگران ساختماني را به تمامي اعضاي اين قشر زحمتكش و دست اندركاران توزيع سهام عدالت تبريك عرض مي كنم و عزت و سربلندي روز افزون كارگران شريف ساختماني و آحاد ملت ايران را از درگاه خداوند مسالت دارم .

 



مصوبه كميسيون قضايي مجلس درخصوص قاچاق سلاح و مهمات:
ورود و خروج شوكر، موادشيميايي و راديواكتيو ممنوع مي شود

نايب رئيس كميسيون قضايي مجلس گفت سلاح هايي همانند شوكرها، مواد راديواكتيو، موادشيميايي و سلاح هاي بيهوش كننده در زمره گروه سلاح هاي غيرمجاز قرار گرفتند.
حجت الاسلام موسي غضنفرآبادي نايب رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس با اشاره به جلسه عصر يكشنبه كميسيون متبوعش گفت: در اين جلسه برخي دستگاه هاي مرتبط با قوه قضائيه از جمله سازمان تعزيرات حكومتي و دادسراي ويژه روحانيت پيشنهاداتي در رابطه با بودجه سال آينده، به كميسيون ارائه كردند.
وي افزود: پس از طرح پيشنهادات بودجه اي سازمان تعزيرات حكومتي و دادسراي ويژه روحانيت در كميسيون قضايي و بررسي اين پيشنهادات، نهايتاً اعضاي كميسيون پيشنهادات ارائه شده را به تصويب رساندند كه اين پيشنهادات براي بررسي بيشتر به كميسيون تلفيق ارائه خواهد شد.
نايب رئيس كميسيون قضايي مجلس تصريح كرد: همچنين در اين جلسه بررسي لايحه مجازات قاچاق اسلحه و مهمات هم در دستور كار كميسيون قرار داشت كه اعضا به 4 ماده از اين لايحه رسيدگي و اين مواد را تصويب كردند.
غضنفرآبادي ادامه داد: براساس مواد تصويب شده تعريفي از قاچاق اسلحه تعيين شد كه بر آن اساس ورود و خروج سلاح از كشور غيرمجاز است و سلاح هايي همانند شوكرها، مواد راديواكتيو، موادشيميايي و سلاح هاي بيهوش كننده نيز در زمره گروه سلاح هاي غيرمجاز قرار گرفتند.
مصباحي مقدم: بودجه 90
دو دوازدهمي تصويب مي شود
نايب رئيس كميسيون تلفيق از قطعي شدن تصميم مجلس براي تصويب دو دوازدهمي بودجه سال 90 خبر داد.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم با اعلام اين كه تصويب دودوازدهمي بودجه سال 90، در نشست هاي كميسيون تلفيق بودجه قطعي شده است، افزود: تاخير 75 روزه دولت در ارائه لايحه بودجه به مجلس، علت اصلي تصويب نشدن بودجه تا پيش از پايان سال است.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي، گفت: مجلس با وجود تلاش بسيار نمايندگان براي تصويب بودجه در سال 89، ناگزير است بودجه را دو دوازدهمي تصويب كند، زيرا فرصت كافي براي مطالعه دقيق و كارشناسانه برنامه بودجه وجود ندارد.
وي تاكيد كرد: البته به لحاظ قانوني دولت اين فرصت را دارد كه بودجه عمراني كشور را در چهارماه نخست سال آينده براساس برنامه بودجه سال 89 تنظيم و پرداخت كند.
مصباحي مقدم افزود: تصويب دو دوازدهمي بودجه به معناي اين است كه مجلس به دولت اجازه مي دهد تا بودجه جاري كشور را در دو ماه نخست سال 90، با توجه به بودجه امسال خرج كند.
عضو كميسيون اقتصادي مجلس، با بيان اين كه يارانه نقدي فروردين ماه پرداخت شده است، افزود: با تصويب دو دوازدهمي بودجه 90 دولت موظف مي شود، يارانه دو ماه پاياني بهار سال آينده را بر اساس برنامه بودجه امسال پرداخت كند.
وي اظهار اميدواري كرد كه با توجه به عدم امكان تصويب بودجه 90، تا پيش از پايان سال، مشكلي در روند اجراي هدفمندي يارانه ها پيش نيايد، زيرا هر گونه اختلالي در اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، نارضايتي مردم را به همراه خواهد داشت.
اين نماينده تاكيد كرد: اگر دولت به قانون توجه داشته باشد، به تدوين ضمانت اجرايي براي هر بند از قانون ها و آيين نامه هاي كشور نياز ندارد.
وي ادامه داد: بي اعتنايي دولت به بند 216 آيين نامه داخلي مجلس و تاخيرهاي متوالي در ارائه لايحه بودجه، برخي از نمايندگان را بر آن داشته است تا ضمانت اجرايي مشخصي براي اين بند در نظر بگيرند.
عضو كميسيون اقتصادي گفت: قوانين كشور به صورت عمومي و كلي ضمانت اجرايي دارند و مجلس نيز با ابزارهايي مانند تذكر، سوال و استيضاح، صلاحيت قانوني برخورد با تخلف هاي دولت را دارد.
نماينده دور هشتم مجلس، با بيان اين كه دولت تاكنون تنها كم تراز 13هزار ميليارد تومان از اعتبار 31 هزار و 500 ميليارد توماني بخش عمراني كشور را پرداخت كرده است، تصريح كرد: قرار است تا پيش از پايان سال اين رقم به 21 هزار و تا پايان چهارماه نخست سال آينده به سقف اعتبار پيش بيني شده برسد.
نايب رئيس كميسيون تلفيق بودجه مجلس با بيان اين كه در شرايط كنوني بعيد است اعتبار مصوب بخش عمران به طور كامل پرداخت شود، به خبرگزاري خانه ملت اظهار داشت: مجلس به اين خاطر دو دوازدهمي بودجه را تصويب كرد تا با بررسي دقيق بتواند ارقام پيشنهادي دولت را در بودجه واقعي كند.

 



با حضور جليلي و منون نشست راهبردي ايران و هند برگزار شد

نشست گفت وگوهاي راهبردي ايران و هند با حضور دكتر سعيد جليلي ـ دبير شوراي عالي امنيت ملي ـ و شيوشانكار منون ـ مشاور امنيت ملي هند، صبح دوشنبه در تهران برگزار شد و دو طرف راه هاي ارتقا و توسعه مناسبات به سطح راهبردي را بررسي كردند .
به گزارش ايسنا، در اين نشست هم چنين دو طرف ضمن بررسي شرايط و تحولات جديد منطقه اي و جهاني، با تاكيد بر توافقات دوره هاي گذشته، درباره زمينه هاي مورد علاقه در بخش هاي سياسي، اقتصادي، امنيتي و راه هاي همكاري در مقابله با چالش هاي منطقه اي و جهاني رايزني كردند .

 



به عنوان رئيس گروه 77 و چين در نشست شوراي حكام
سلطانيه خواستار افزايش كمك هاي آژانس به كشورهاي در حال توسعه شد

رئيس گروه 77 و چين طي سخناني در اجلاس شوراي حكام، از آژانس خواست كه كمك هاي خود را به كشورهاي در حال توسعه در حل چالش ها و ايجاد زير ساختار ايمني، نظارت و مديريت بر تاسيسات هسته اي و استفاده از پرتوهاي يون ساز افزايش دهد .
به گزارش فارس، علي اصغر سلطانيه سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران به عنوان رئيس گروه 77 و چين در اجلاس شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي كه از دوشنبه( ديروز) تا يك هفته در وين ادامه دارد، در خصوص اقدامات آژانس براي تقويت همكاري هاي بين المللي ايمني هسته اي، حفاظت در برابر پرتو، ايمني حمل و نقل و ايمني پسماند به ايراد سخنراني پرداخت. رئيس گروه 77 و چين اظهار داشت كه اين گروه ضمن ملاحظه عملكرد بالاي جامعه بين المللي در زمينه هاي ايمني هسته اي در سال 2010 از آژانس مي خواهد كمك هاي خود به كشورهاي در حال توسعه را در حل چالش ها و ايجاد زير ساختار ايمني، نظارت و مديريت بر تاسيسات هسته اي و استفاده از پرتوهاي يون ساز افزايش دهد .
وي گفت: گروه 77 مسئوليت اصلي ايمني و حفاظت مواد هسته اي و راديواكتيو را تماماً بر عهده كشورهاي عضو مي داند و نبايستي مسائل ايمني و حفاظتي مانع توسعه و بهره برداري از فن آوري هسته اي براي مصارف صلح آميز شود .
سلطانيه افزود: آژانس مي بايد نقش محوري خود را در زمينه تقويت زيرساختارهاي ايمني هسته اي حفظ كند. گروه بر اهميت اشتراك گذاري دانش، تبادل اطلاعات مديريت دانش هسته اي و ظرفيت سازي و تدوين استانداردهاي ايمني تأكيد مي كند. گروه فروشندگان فن آوري هسته اي را موظف به حصول اطمينان از دسترسي بهره برداران به تمام اطلاعات و منابع لازم براي عملكرد ايمن مي داند و از آژانس مي خواهد در اين موضوع نقش تسهيل كننده داشته باشد .
رئيس گروه 77 و چين با بيان اينكه اين گروه از تاسيس جلسات همكاري نظامهاي ايمني در سال 2010 استقبال مي كند، تصريح كرد: گروه 77 و چين از اينكه در سال 2010 برخي كشورها رخدادهاي خود را به سيستم بين المللي گزارش دهي اطلاع نداده اند اظهار عدم رضايت مي كند. گروه بر اهميت رويكرد نظام مند و يكپارچه آژانس در بهبود توانمنديها و ظرفيت هاي فردي و سازماني و ارتقاي قابليت ها در زمينه ايمني هسته اي در كشورهاي در حال توسعه تأكيد مي كند .
سلطانيه اضافه كرد كه گروه 77 و چين همچنين تأكيد مي كند در حاليكه آژانس موظف به تدوين استانداردهاي ايمني هسته اي است ولي نقش آژانس در زمينه حفاظت هسته اي محدود به ارائه مشاوره (در صورت درخواست كشور عضو) است .
وي در عين حال گفت كه اين گروه در حاليكه از انتشار استانداردهاي ايمني آژانس استقبال مي كند ولي تأكيد دارد كه رعايت آنها نبايد به عنوان پيش شرط تصميم گيري ها در خصوص پروژه هاي همكاري فني استفاده شود .
سلطانيه در پايان اظهار داشت: گروه از كاهش پرتوگيري شغلي استقبال مي كند و آژانس را تشويق به ارائه دوره هاي آموزشي و كارگاه هاي آموزشي در زمينه آمادگي و واكنش اضطراري به شرايط حادثه مي كند .

 



يك موسسه تحقيقاتي وابسته به كنگره آمريكا اعتراف كرد راهبرد تحريم دولت اوباما سير نزولي يافته است

يك موسسه تحقيقاتي وابسته به كنگره آمريكا تاكيد كرد كه ميزان توفيق راهبرد تحريم دولت اوباما عليه ايران به طور مستمر سير نزولي يافته است.
موسسه تحيقاتي «گروه مشاوران امنيت درگيري ها» كه جزو نهادهاي مشورتي كنگره آمريكاست در گزارشي تاكيد كرد كه «تهديدهاي آمريكا براي جلوگيري از تجارت كشورها با ايران موفق نبوده و همچنان تا زماني كه به اندازه كافي قوي شود، داراي سيرنزولي خواهد بود».
اين تحقيق ظاهرا در تابستان سال 1389 (اوت 2010) انجام شده كه زمان اوج اجراي قطعنامه 1929 و تحريم هاي يك جانبه آمريكا و اروپا عليه ايران بوده است.
در بخشي از اين تحقيق آمده است: «اوباما درباره ايران دو هدف داشته است. اول اينكه درهاي ديپلماسي را در مقابل ايران باز بگذارد و آن را به پذيرش پيشنهاد مبادله ترغيب كند و دوم، درون شوراي امنيت به اجماع عليه ايران دست يابد.»
موسسه تحقيقاتي «گروه مشاوران امنيت درگيري ها» در ادامه تحقيق خود به ارزيابي استراتژي تحريم پرداخته و نوشت: «استراتژي وزارت خزانه داري آمريكا در تحريم يك جانبه ايران اين بود كه شركت هايي را مشخص و معامله با آنها را ممنوع كند. اين موثر نخواهد بود چرا كه حرف شنوي جامعه بين المللي از اين استراتژي عميقا اختياري است.»
اين موسسه با اشاره به اينكه ضعف اين استراتژي در اين است كه همواره تعداد شركت هايي كه در ليست آمريكا گنجانده مي شود خيلي كمتر از تعداد شركت هايي خواهد بود كه نام آنها در ليست وجود ندارد، ادامه داد: «در مورد تحريم هاي يك جانبه بعيد است هيچ كشوري عليه شركتي كه نام آن در ليست آمريكا نيست تحريمي وضع كند و اين در مورد تعداد بسيار زيادي از شركت ها مصداق دارد.»
اين موسسه افزود: «ضمنا خود آمريكا هم نمي خواهد در خارج از خاك خود دست به اقدامات يك جانبه واقعي بزند چرا كه تبعات مهمي در روابط آن با متحدانش خواهد داشت. به عنوان نمونه اقدام اروپا در عمل يك جانبه عليه ايران باعث اعتراض شديد روسيه شد و اين شتاب اقدام هاي پس از قطعنامه 1929 را گرفت.»
اين موسسه در ادامه گزارش خود به تحليل اين موضوع پرداخت كه ادبيات پذيرش ايران هسته اي در ميان مقام هاي آمريكايي در حال فراگير شدن است.
در بخشي از اين گزارش آمده است: «رابرت گيتس وزيردفاع اخيرا در سنا حاضر شده و در جواب يكي از سناتورها به نام Chambliss گفته است استقرار سپر دفاع موشكي در اروپا لازم است بويژه اگر ما در متوقف كردن ايران در ساخت سلاح هسته اي ناتوان باشيم.»
«گروه مشاوران امنيت درگيري ها» در تحليل اين اظهارنظر گيتس نوشت: «به نظر مي رسد تغيير واضحي در سخنان اعضاي جامعه نظامي و امنيتي آمريكا بويژه وزير دفاع رخ داده است و آنها به ظهور ايران هسته اي به عنوان يك اتفاق قابل تحمل نگاه مي كنند.»
اين تحقيق در پايان نتيجه گرفته است «ظهور ايران هسته اي» يكي از چند سناريوي محتملي است كه آمريكا بايد براي مواجهه با آن آماده باشد.

 



افشاگري يك عضو جدا شده از منافقين دختران جوان پادگان اشرف از كجا آمده اند

يك عضو جدا شده از فرقه رجوي در بخشي از افشاگري هايش تصريح كرد كه 95 درصد از زنان پادگان اشرف طي 25 سال گذشته در اماكن عمومي و تفريحي عراق به تنهايي قدم نزده اند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، يكي از افراد جدا شده از گروهك منافقين با بيان اين مطلب افزود: 70 درصد از زنان منافقين مجرد بوده و تاكنون ازدواج نكرده اند و در مجموع 10 درصد از زنان سازمان كه متاهل بوده اند داراي فرزند هستند.
وي اظهار داشت: از سال 1364 به بعد بچه دار شدن در تشكيلات منافقين ممنوع شده اما حاملگي هاي ناخواسته نيز وجود داشت و در 25 سال گذشته از اين مجموعه كمتر از يك درصد در عراق يا اروپا بچه دار شده اند و مابقي مربوط به قبل از سال 1364 شمسي است.
وي با بيان اينكه گرايش زنان به فعاليت هاي مدني و مطرح شدن در زير مجموعه فمينيسم، بازاري است كه در قرن حاضر به ناحق مورد سوءاستفاده سازمان ها و احزاب سياسي قرار مي گيرد، ادامه داد: زناني كه در پادگان اشرف يا در اورسوراواز بايگاني شده اند از هر نوع آزادي اجتماعي به دور هستند زيرا اين زنان در تشكيلات سازمان مجاهدين حق انتخاب همسر نداشتند و تا سال 1368 شمسي تشكيلات منافقين مشخص مي كرد كه كدام زن با كدام مرد ازدواج كند.
وي در ادامه گفت: از سال 1368 شمسي تاكنون حق ازدواج از زنان و مردان منافقين در عراق و ساير نقاط دنيا سلب شده و آنها حق زندگي خانوادگي و زناشويي ندارند ضمن اينكه فرزندان اين افراد از آنها جدا شده و در اروپا نگهداري مي شوند.
وي بيان داشت: 200 دختر جواني كه گاها از آنها به عنوان صف مقدم تبليغات در عكس هاي پادگان اشرف استفاده مي شود، بين سال هاي 1999 تا 2003 ميلادي از اروپا به پادگان اشرف اعزام شده اند و بايد گفت 99 درصد آنان همان فرزندان شيرخوار و كودكي بودند كه از سال 1368 شمسي به زور از پدران و مادران خود جدا شده و به اروپا ارسال گرديدند.
اين عضو جدا شده از منافقين به فضاي خفقان و غيرانساني حاكم بر اردوگاه تشكيلات منافقين اشاره كرد و گفت: زنان سازمان مجاهدين همانند دختران و زنان در جامعه جهاني كه مي بايست از نعمت داشتن زندگي شخصي، عشق و عاطفه برخوردار باشند، نيستند و تشكيلات منافقين از آنان دختران و زناني جنگي و بي عاطفه توليد كرده است كه با ازدواج و قوانين زناشويي كه در تمامي جوامع بشري مرسوم است بيگانه اند ضمن اينكه تشكيلات منافقين حق هيچ نوع انتخابي براي زندگي شخصي خود ندارند و حق تحصيل و استفاده از دانش نوين جامعه بشري را نيز ندارند.
وي با بيان اينكه منافقين در اروپا با ژست هاي حقوق بشري تلاش مي كنند خود را جماعتي طرفدار حقوق بشر و حقوق زنان معرفي كنند، گفت: منافقين در خارج از عراق و به طور خاص در اروپا از مساوات و آزادي زنان حرف مي زنند، گروه ها و تشكل هاي بسيار زيادي به نام زنان ايجاد كرده و در گروه هاي حقوق بشري فعاليت مي كنند و به نام زنان و دفاع از آزادي زنان ايران، كنفرانس و سمپوزيوم برگزار مي كنند اما دريغ از آنكه خود ذره اي به آن اعتقاد و التزام عملي داشته باشند.

 



با هدف ايجاد آمادگي در پرسنل نيروهاي انتظامي انجام شد
همايش 100 هزار نفري ورزش هاي رزمي و دفاع شخصي نيروهاي انتظامي

با هدف ايجاد آمادگي در پرسنل نيروهاي انتظامي همايش100 هزار نفري ورزش هاي رزمي و دفاع شخصي در سطح كشور به صورت همزمان انجام شد.
به گزارش فارس مراسم صبحگاه ستاد فرماندهي پليس تهران با حضور امير سرتيپ حسن مصطفي نژاد، معاون هماهنگ كننده پليس تهران بزرگ و سرهنگ محمد ابراهيم نوروزيان، معاون تربيت و آموزش فرماندهي انتظامي تهران بزرگ و جمعي از فرماندهان اين يگان ديروز در محل ستاد فرماندهي انتظامي تهران بزرگ برگزار شد.
اين مراسم به صورت نمادين و همزمان با همايش 100هزار نفري ورزش هاي رزمي و دفاع شخصي در سطح كشور با هدف ايجاد آمادگي در پرسنل نيروهاي انتظامي براي انجام ماموريت ها و جلوگيري از بروز مشكلات جسماني با حضور نمايندگان يگان هاي عملياتي مستقر در ميدان صبحگاه ستاد فرماندهي انتظامي تهران بزرگ برگزار شد.
درحاشيه اين مراسم پرسنل آموزش ديده اعم از مردان و زنان با انجام حركات رزمي و نمايشي، آمادگي خود را به معرض نمايش گذاشتند.

 



كبگانيان: هيئت مؤسس دانشگاه آزاد فقط تا جلسه آتي فرصت دارد

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي از پايان فرصت مؤسس دانشگاه آزاد براي معرفي اعضاي پيشنهادي هيئت امنا تا جلسه آينده اين شورا خبر داد.
منصور كبگانيان عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در گفت وگو با فارس، در خصوص آخرين وضعيت هيئت امناي دانشگاه آزاد اظهار داشت: قرار است كه در جلسه آينده شوراي عالي انقلاب فرهنگي تركيب هيئت امناي دانشگاه آزاد مشخص شود و بر همين اساس پيشنهادات كتبي اعضاي شورا در اين زمينه جمع آوري شده و در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين خصوص تصميم گيري خواهد شد. وي افزود: جلسه سه شنبه شب شورا جزء جلسات فوق العاده است كه در صورت برگزار شدن اين جلسه موضوع هيئت امناي دانشگاه آزاد نيز در دستور كار قرار خواهد گرفت. عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در پاسخ به اين سؤال كه وضعيت سه عضو پيشنهادي هيئت مؤسس دانشگاه آزاد براي تكميل هيئت امناي اين دانشگاه چگونه خواهد بود گفت: هيئت مؤسس دانشگاه آزاد نيز تا زمان برگزاري نخستين جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي معرفي اعضاي پيشنهادي خود فرصت دارد و اگر اين پيشنهادات تا جلسه آينده شورا ارائه نشود، بر اساس اساسنامه اصلاح شده دانشگاه آزاد، شوراي عالي انقلاب فرهنگي مي تواند رأسا در اين زمينه تصميم گيري كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14