(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 اسفند 1389- شماره 19882

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در وين نشست فصلي شوراي حكام آغاز به كار كرد
بهره برداري از 170طرح صنعتي در استان فارس
آيا آمريكا بابت حمايت چند دهه اي از ديكتاتورها محكوم مي شود
درختان بادام كاشان گل داد
با حضور انبوه مردم اصفهان پيكر آيت الله حاج حسن امامي به خاك سپرده شد
حجت الاسلام قرباني:لغو اعتبارنامه ومحروميت از جلسات در طرح نظارت بر نمايندگان مجلس گنجانده شد
در سن 90 سالگي اولين بانوي فيزيكدان ايراني درگذشت
سردار قاآني: كشورهاي منطقه در حال پر كردن فاصله زماني خود با انقلاب اسلامي هستند
با گذشت بيش از يك و نيم سال علت سقوط توپولف كاسپين اعلام شد
آغاز به كار نمايشگاه «فتح قريب» در اهواز
بهره برداري از بيمارستان پلدختر پس از 20 سال
نماينده تام الاختيار ناجا در ستاد مركزي راهيان نور:
بازديد روزانه 20هزار دانش آموز و دانشجو از يادمان هاي دفاع مقدس
از امروز ثبت نام كارشناسي ناپيوسته پودماني علمي كاربردي آغاز شد
وزير نفت خبر داد نياز به 60 ميليارد دلار سرمايه گذاري براي فعال كردن فازهاي پارس جنوبي
با امضاي طومار 40 متري مردم اليگودرز خواستار ديدار با رهبر معظم انقلاب شدند
با حضور در بيت آيت الله علوي گرگاني بسكتباليست فرانسوي راه و ترابري قم مسلمان شد
اخبار ادبي و هنري



در وين نشست فصلي شوراي حكام آغاز به كار كرد

نشست فصلي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي از ديروز در وين آغاز به كار كرد.
در اين نشست، 35 عضو شوراي حكام آژانس به مدت 4 روز پيرامون موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر خواهند كرد.
در همين رابطه، خبرگزاري فرانسه به نقل از يك ديپلمات غربي كه خواست نامش فاش نشود، ادعا كرد: اين كه آژانس چطور بايد به مساله هسته اي ايران پاسخ دهد بزرگ ترين چالش است.
با اين حال روز گذشته ديپلمات هاي غربي گفتند كه بعيد مي دانند در نشست شوراي حكام به اعمال فشار عليه ايران و سوريه پرداخته شود.
خبرگزاري آلمان از وين به نقل از ديپلمات ها گزارش داد: در حال حاضر انتظار هيچگونه اقدامي عليه ايران و سوريه در شورا نمي رود.
اين ديپلمات ها گفتند در حالي كه اعضاي غربي شورا درخصوص اينكه چه ميزاني از فشار را اعمال كنند تصميمي نگرفته اند و در حالي كه توجه ديپلمات ها متمركز بر ناآرامي هاي كشورهاي غربي است، بعيد به نظر مي رسد كه شوراي حكام پيش از جلسه بعدي خود كه ماه ژوئن تشكيل مي شود، در اين زمينه به اقدامي دست بزند.
همچنين يك ديپلمات غربي گفت كه گزارش جديد آژانس درباره ايران از گزارشات قبلي دقيق تر بود.
براساس اين گزارش در عين حال سوريه يك هفته قبل از تشكيل نشست شورا تصميم گرفت كه اجازه بازديد از چهارمين مكان مورد درخواست آژانس را به اين نهاد بين المللي بدهد. اين مكان يك كارخانه شيميايي غيرنظامي است كه اورانيوم را به عنوان يك محصول فرعي توليد مي كند.
يك ديپلمات غربي گفت كه اقدام عليه سوريه به دليل ارتباط پيچيده اين كشور با سياست هاي خاورميانه اقدامي مشكل است.
اين گزارش به نقل از ديپلمات ها افزود كه پايتخت هاي اين كشورها در حال حاضر بر مسايل هسته اي اين دو كشور متمركز نيستند بلكه بيشتر مشغول ناآرامي ها در خاورميانه و شمال آفريقا هستند.
يك ديپلمات اروپايي نيز گفت كه افزايش فشار ديپلماتيك در آژانس بين المللي انرژي اتمي در حال حاضر نتايج معكوس به دست خواهد داد.
بنابه اعلام دبيرخانه آژانس بين المللي انرژي اتمي، يوكيا آمانو، مدير كل آژانس در برابر 35 عضو شوراي حكام سخنراني خواهد كرد.
گزارشات مدير كل درباره «اجراي توافقنامه پادمان هاي ان.پي تي و مفاد مربوطه قطعنامه هاي شوراي امنيت در جمهوري اسلامي ايران» و نيز گزارش آمانو درباره «اجراي توافقنامه پادمان هاي ان.پي تي در جمهوري عربي سوريه» در اين نشست ميان اعضا شورا به بحث گذاشته مي شود.
همچنين انتظار مي رود درباره تضمين هاي سوخت هسته اي، مسائل مربوط به پادمان ها در جمهوري دموكراتيك خلق كره، تدابيري براي تقويت همكاري بين المللي در زمينه ايمني هسته اي، تشعشع، انتقال و زباله هسته اي، تقويت فعاليت آژانس در ارتباط با علوم، فن آوري و كاربردهاي انرژي هسته اي و بررسي تصميمات مربوط به پرسنل كه در نشست مجمع عمومي آژانس اتخاذ شد، مذاكراتي انجام گيرد.

 



با حضور رئيس جمهور صورت گرفت
بهره برداري از 170طرح صنعتي در استان فارس

شيراز- خبرنگار كيهان:
با حضور دكتر «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهور 170 طرح صنعتي با اعتباري بالغ بر 5 هزار ميليارد ريال بطور همزمان در استان فارس افتتاح و به بهره برداري رسيد.
كارخانه سيمان لامرد با اعتباري بالغ بر 1830ميليارد ريال و توليد 4 هزار تن سيمان در روز، كارخانه ايران خودرو فارس با اعتبار 600 ميليارد ريالي و توليد سالانه 30 هزار دستگاه خودرو، كارخانه توليد كاشي اكسترودر به عنوان چهارمين كارخانه توليد اين نوع كاشي در جهان، كارخانه شيراز سرم با اعتباري بالغ بر 410ميليارد ريال و اشتغال زايي براي 200 نفر و كارخانه توليد كيسه هاي بسته بندي پروپيلن با اعتبار 200ميليارد ريالي و توليد 29 هزار و 500 تن كيسه در سال از جمله پروژه هاي صنعتي بود كه مورد بهره برداري قرار گرفت.
رئيس جمهور در جشنواره بزرگ صنعت و معدن در جمع سرمايه گذاران و صنعتگران فارس در سخناني ساختن كشور را وظيفه همه مردم و مديران دانست و اظهار داشت: ايران اسلامي بايد در زمينه اخلاق، فرهنگ، عدالت، اقتصاد و زندگي متعالي الگويي براي مردم جهان شود و ما ايران را براساس فرهنگ الهي و انساني خواهيم ساخت.
وي به تحولات اخير جهان اشاره كرد و گفت: مردم جهان از تحقير شدن به تنگ آمده اند و همه تحولات جهان نشأت گرفته از آرمان هاي ملت بزرگ ايران است و اين تحولات به زودي همه جهان را دربرخواهد گرفت.
دكتر احمدي نژاد به منابع 30ميليارد دلاري صندوق توسعه ملي كشور تا پايان سال آينده اشاره كرد و افزود: بخش هاي كشاورزي و صنعت كشور هر كدام يك سوم از اين منابع را به خود اختصاص خواهند داد و باقي مانده اين منابع در بخش هايي چون تقويت صادرات، ايجاد تأسيسات زيربنايي، توسعه حمل و نقل و... هزينه خواهد شد.
وي به توانمندي هاي استان فارس در بخش هاي مختلف اشاره كرد و گفت: فارس يك پايگاه مهم و يك پشتوانه بي بديل براي نظام و يك موتور حركت فرهنگي، سياسي و اقتصادي است كه بايد به الگويي براي كشور تبديل شود.
وي اظهار داشت: بهترين ظرفيت اين استان كشاورزي است كه بايد در بخش هاي تامين آب و شيوه هاي كشت و آبياري جديد سرمايه گذاري نمود.
وي اضافه كرد: كشاورزي فارس فرصت هاي فراواني براي ايجاد اشتغال مفيد و پايدار دارد و بايد با برنامه ريزي و سرمايه گذاري درست به جايي برسيم كه استان فارس نياز غذايي و كشاورزي منطقه خليج فارس را تأمين كند.
رئيس جمهور ظرفيت ديگر فارس را صنعت دانست و گفت: با توجه به وجود منابع انرژي، معادن، دانشگاه ها و نيروي انساني متخصص در فارس، اين استان مي تواند به قطب صنعت كشور نيز تبديل شود كه بخشي از اين صنعت بايد پشتيبان كشاورزي شود و دولت آماده است همه منابع مالي براي گسترش صنعت فارس را تأمين كند.
وي توسعه گردشگري را عامل ديگري براي توسعه استان فارس دانست و افزود: در اين بخش ظرفيت بسيار بالايي در استان وجود دارد كه بايد با سرمايه گذاري گردشگري مذهبي و تاريخي را در اين استان گسترش و توسعه داد.
«احمدي نژاد» در ادامه اظهار داشت: استان فارس با توانمندي هايي كه دارد بايد نيازهاي فرهنگي، اقتصادي و علمي كشورهاي منطقه خليج فارس را تأمين كند و اين امر شدني است و شيراز بايد به كانون و مركز نشست هاي بين المللي تبديل شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: همه دستاوردهاي مدعيان پيشرفت و تمدن در جهان به پاي خدمات حافظ و سعدي به بشريت نمي رسد.
وزير صنايع و معادن نيز در اين مراسم در سخناني ايجاد توازن و توجه به مناطق مختلف را از ويژگي هاي طرح هاي در دست اجرا دانست و گفت: پوشش 170 طرحي كه در فارس به بهره برداري رسيد يك پوشش كامل است اما اين نويد را مي دهيم كه در سرمايه گذاري هاي آينده توازن بيشتري لحاظ خواهد شد و توجه جدي به شهرستان هاي محروم خواهيم داشت.

 



چالشي جديد براي شوراي حقوق بشر سازمان ملل
آيا آمريكا بابت حمايت چند دهه اي از ديكتاتورها محكوم مي شود

ستاد حقوق بشر قوه قضاييه با صدور بيانيه اي از شوراي حقوق بشر سازمان ملل خواست تا به جنايات غربي ها كه شركاي اصلي ديكتاتورهاي ساقط شده منطقه هستند رسيدگي كند.
در اين بيانيه آمده است: ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران، ضمن استقبال از خيزش هاي گسترده مردمي در كشورهاي اسلامي خاورميانه و شمال آفريقا آن را نشانه اي روشن از بيداري ملت ها و مخالفت آشكار با حكومت هاي دست نشانده و غيرمشروع و خودكامه مي داند و كشتار سبعانه مردم را توسط عوامل اين دولت ها قويا محكوم مي كند.
اين بيانيه افزوده است: ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران، اين حوادث را فرصت مهمي مي داند كه ضمن آن بايد پرده از روي فريبكاري دولت آمريكا و برخي دول غربي متحد آن كشور در حوزه حقوق بشر برداشته شود زيرا اين دولت ها براي چندين دهه از حاميان اصلي سياسي و تسليحاتي ديكتاتورهايي بوده اند كه آمده اند و اين چنين در مقابل ملت هاي خود ايستاده اند؛ لذا بدون ترديد در تمام تخلفات آنان شريك هستند.
در اين بيانيه تصريح شده است: ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران موكدا معتقد است كشورهاي غربي و در راس آنها آمريكا و انگليس كه هنوز به صورت پيدا و پنهان از اين حكومت ها دفاع مي كنند و اگر مواضعي نيز به نفع مردم و انقلاب آنها مي گيرند از سر ناچاري و يا رسيدن به اهداف آتي خود مبني بر مداخله و مصادره انقلاب آنهاست، بايد پاسخگوي حمايت هاي بي دريغ خود از اين حكام در دهه هاي گذشته باشند.
ستاد حقوق بشر كشورمان با تاكيد بر اينكه برخي كشورهاي غربي در سالهاي گذشته از هيچ گونه حمايتي از ديكتاتورهاي خونريز دريغ نكرده اند خواستار رسيدگي به سوابق ضد حقوق بشري كشورهاي غربي در اين زمينه شده است.
همچنين در بيانيه ستاد حقوق بشر قوه قضاييه افزوده شده است: متاسفانه آمريكا و برخي دول غربي به جاي اينكه پاسخي براي كارنامه سياه اين ديكتاتورها در اين چند دهه به جهانيان ارائه دهند با تحريك به آشوب و بلوا در برخي كشورهاي با ثبات مانند ايران دست به تحركات كاريكاتوري زده اند تا روپوشي بر جنايات خود گذاشته باشند. ما اين اقدام آمريكا و كشورهاي غربي را يك تخلف آشكار در حق ملت هاي مستقل مي دانيم.
اين بيانيه در پايان تاكيد كرده است: «ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران بدينوسيله به طور جدي از شوراي حقوق بشر سازمان ملل و از شخص خانم ناوي پيلاي كميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل مي خواهد كه مسائل عمده حقوق بشري در دنيا را رها نكرده و اجازه ندهند اين شورا مثل برخي ديگر از نهادهاي سازمان ملل به ميدان تحركات ضد بشري برخي دولت هاي غربي تبديل شود.»

 



درختان بادام كاشان گل داد

رئيس اداره بهبود توليدات گياهي جهاد كشاورزي كاشان گفت: در نخستين روزهاي اسفند با شكفتن گل هاي بادام، باغ هاي اين محصول چتر سفيدي از گل را روي مزارع كشيده است.
سيد مصطفي قمصري در گفت وگو با خبرنگار فارس در كاشان پيش بيني كرد: ميزان برداشت بادام در سال زراعي جاري حدود يك هزار و 500 تن و درآمد ناخالص از محل فروش بادام حدود 22 ميليارد و 500 ميليون ريال باشد.
وي سطح زير كشت بادام در اين شهرستان را 500 هكتار و متوسط عملكرد اين محصول را سه تن در هكتار اعلام و اضافه كرد: در عمليات برداشت براي حدود يك هزار و 500 نفر كارگر فصلي ايجاد اشتغال مي شود.
به گفته وي عمده اين محصول از باغ هاي روستاها و منطقه فين، شهرهاي قمصر، نياسر، برزك و مشكات به دست مي آيد.

 



با حضور انبوه مردم اصفهان پيكر آيت الله حاج حسن امامي به خاك سپرده شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
مردم اصفهان در مراسمي با شكوه پيكر آيت الله حاج حسن امامي را تشييع كردند.
در حاليكه اصفهان كاملا سيه پوش و سه روز عزاي عمومي اعلام شده است مردم وفادار به روحانيت، با تعطيلي كسب و كار و بازار در مراسمي باشكوه، پيكر آيت الله حاج حسن فقيه امامي را از مسجد حاج محمد جعفرآباده اي تشييع و در امامزاده ابوالعباس خوراسگان و در جوار مقبره برادرش مرحوم آيت الله حاج سيداحمد فقيه امامي به خاك سپرده شد.
در شرايطي كه مراسم تشييع پيكر مطهر اين عالم رباني ساعت 30/8 صبح اعلام شده بود، مردم از ساعات اوليه بامداد در اطراف مسجد حاج محمد جعفرآباده اي و اطراف بيت ايشان تجمع كردند به طوري كه در لحظات تعيين شده رفت و آمد در بين جمعيت حاضر در خيابان عبدالرزاق غيرممكن و خيابان عبدالرزاق و خيابانهاي مجاور آن از شدت ازدحام بسته شد و پليس مجبور گشت تا خودروها را به سمت چهارباغ پايين هدايت كند.
به گزارش خبرنگار ما، در مسير تشييع پيكر اين فقيه وارسته به سمت خوراسگان اصفهان، دسته هاي عزاداري در حاليكه طوق و علامت حمل مي كردند و نواي عزا سرمي دادند به پيشواز از پيكر مطهر اين عالم رباني مي آمدند.
در مراسم تشييع پيكر مطهر آيت الله حاج حسن امامي، آيت الله سيديوسف طباطبايي نژاد نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان، آيت الله مهدوي نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان، استاندار، جمع كثيري از مسئولان دستگاههاي اجرايي همراه با نيروهاي مسلح، هيئت هاي مذهبي، علماي اسلام و مردم اصفهان حضور داشتند.
بازاريان بازار بزرگ اصفهان، كسبه هاي شهر، با سياه پوش كردن محل كسب خود و تعطيلي آن در اين مراسم حضور داشتند، در همين راستا حوزه علميه اصفهان ديروز را تعطيل كردند. پيش از اين نيز از سوي استاندار اصفهان به مناسبت ارتحال آيت الله حاج حسن امامي سه روز عزاي عمومي در شهر اصفهان و يك روز عزاي عمومي در استان اعلام شده بود.
مراسم ختم اين عالم بزرگوار امروز از ساعت 8 لغايت 30/11 دقيقه در مسجد حاج محمد جعفرآباده اي منعقد مي باشد.
آيت الله مرحوم حاج حسن فقيه امامي صبح يكشنبه بر اثر عارضه قلبي در سن 76 سالگي به ديار حق شتافت.
تسليت جامعه مدرسين حوزه علميه قم
جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پي ارتحال آيت الله حاج سيدحسن امامي(ره) پيام تسليتي صادر كرد.
در اين پيام آمده است: خبر درگذشت مرحوم آيت الله حاج سيدحسن امامي (رحمت الله عليه) از علماي محترم اصفهان موجب تاثر و تاسف گرديد.
آن عالم رباني عمر پربركت خود را در راه خدمت به اسلام عزيز و تدريس و تربيت شاگردان فراوان در عرصه علوم اهل بيت (عليهم السلام) گذرانيد و هميشه ملجأ و مرجع مؤمنين بود.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم فقدان اين عالم مجاهد را به حوزه هاي علميه، علي الخصوص حوزه علميه و مردم ولايت مدار اصفهان و بيت شريف ايشان تسليت عرض نموده و علو درجات براي آن مرحوم و اجر و صبر براي بازماندگان ايشان را از خداوند متعال خواستار است.

 



حجت الاسلام قرباني: لغو اعتبارنامه و محروميت از جلسات در طرح نظارت بر نمايندگان مجلس گنجانده شد

سخنگوي كميسيون مشترك رسيدگي به طرح نظارت بر نمايندگان از اضافه شدن مجازات لغو اعتبارنامه و محروميت از شركت در جلسات در اين طرح خبر داد.
حجت الاسلام موسي قرباني در گفت وگو با ايسنا در توضيح مصوبات كميته كميسيون مشترك اظهار كرد: در اين جلسه اصلاحاتي صورت گرفت كه طبق آن واژه انفصال موقت مربوط به فصل مجازات هاي نمايندگان به ممنوعيت يا محدوديت براي شركت در جلسات مجلس اصلاح شد.
وي افزود: همچنين واژه انفصال يا محروميت دائم مربوط به فصل مجازات هاي نمايندگان نيز به لغو اعتبارنامه نمايندگان اصلاح گرديد. البته دو مجازات مربوط به لغو اعتبارنامه نمايندگان و محروميت از شركت در جلسات مجلس بايستي پس از ارائه پيشنهاد هيات نظارت، توسط مجلس تصويب و پس از آن اجرايي شود.
عضو هيات رئيسه كميسيون مشترك رسيدگي به طرح نظارت بر نمايندگان مجلس در ادامه خاطرنشان كرد: طبق مصوبه اين جلسه نمايندگان در مقام ايفاي وظايف نمايندگي شان قابل تعقيب نيستند كه تشخيص اين موضوع برعهده هيات نظارت مجلس است؛ در ساير موارد كه مجازات ربطي به وظايف نمايندگي ندارد، احضار نمايندگان از سوي هيات نظارت انجام مي شود و چنانچه تعقيب آنها مستلزم بازداشت باشد، اين امر نيز با موافقت هيات نظارت صورت مي گيرد.
قرباني در ادامه توضيح مواد مرتبط با فصل تخلفات در اين طرح گفت: سه ماده در اين طرح مي گنجد كه اولين آن در مورد اقدامات مجرمانه اي است كه نمايندگان مرتكب مي شوند؛ اين اقدامات ربطي به وظايف نمايندگي شان ندارد بدان معنا كه اگر نماينده اي جرمي مرتكب شود علاوه بر مجازات قانوني كه دادگاه تعيين مي كند، هيات نظارت مجلس نيز به بررسي تخلفش پرداخته و مجازاتي را مشخص مي كند كه اين روند در قانون تخلفات اداري نيز طي مي شود.
وي رفتارهاي ضدامنيتي و خلاف شئون نمايندگي را نيز از ديگر موارد مرتبط با فصل تخلفات در اين طرح برشمرد.
نماينده مردم قائنات در مجلس رئوس مطالب بررسي شده توسط اين كميته را در چهار محور تشكيل هيات نظارت، تخلفات، مجازات ها و چگونگي تعقيب نمايندگان عنوان و اظهار كرد: بررسي اين چهار محور در كميته به اتمام رسيده و درنظر داريم به مرور طرح بپردازيم. مطمئنا اگر موارد ديگر غير از اين 4 محور وجود داشته باشد، كميته با بررسي اش، آن را در طرح مي گنجاند. قرباني در پايان تاكيد كرد كه اهتمام اين كميته اتمام بررسي اين طرح تا پايان سال جاري است.

 



در سن 90 سالگي اولين بانوي فيزيكدان ايراني درگذشت

نخستين بانوي استاد فيزيك ايران و بنيانگذار اولين رصدخانه تاريخ نجوم كشور در سن 90 سالگي در خانه سالمندان درگذشت.
آلينوش طريان در سال 1299 در خانواده اي ارمني به دنيا آمده و براي تكميل تحصيلات خود به فرانسه رفت. او بعد از فارغ التحصيلي در رشته دكتراي فيزيك از دانشگاه سوربن پاريس، به ايران بازگشت و به عنوان اولين استاد زن، در مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران مشغول به كار شد.
وي نخستين كسي بود كه در رصدخانه دانشگاه تهران به تدريس فيزيك ستاره پرداخت. علاقه او به علم و دانش سبب شد وصيت نامه اي تنظيم كند و منزل مسكوني خود را بعد از مرگ به ارامنه جلفا و دانشجوياني كه محل اسكان مناسبي ندارند ببخشد. او تا سال هاي اوليه انقلاب مشغول فعاليت بود.
دكتر طريان پايه گذار نخستين رصدخانه فيزيك خورشيدي و نخستين تلسكوپ خورشيدي ايران و ارائه درس هاي فيزيك خورشيدي و اختر فيزيك براي نخستين بار در كشور بود.
وي سال هاي پاياني عمر خود را در خانه سالمندان توحيد گذراند. در سال 82 نيز از زندگي دكتر طريان فيلمي با عنوان «سوي خورشيد» ساخته و در آن زندگي اين نخستين بانوي استاد كرسي فيزيك ستاره در دانشگاه تهران به تصوير كشيده شد.
به گزارش مهر، دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در مراسمي به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن در تاريخ 26 تيرماه سال 85 از وي تقدير كرد.
او همچنين از سوي برنامه فرزانگان صدا و سيما به عنوان چهره ماندگار درعرصه علمي معرفي شد و در فيلم مستندي زندگي و فعاليت هاي علمي وي بازگو مي شود.
در پاييز سال جاري هم طي مراسمي در باشگاه آرارات از اين بانوي ارمني تجليل شد.
مراسم تشييع وي در روز دوشنبه 16 اسفند از كليساي مريم مقدس برگزار شد.

 



سردار قاآني: كشورهاي منطقه در حال پر كردن فاصله زماني خود با انقلاب اسلامي هستند

يكي از فرماندهان سپاه با تأكيد بر الهام گيري تحولات اخير منطقه از انقلاب اسلامي ايران تصريح كرد كه الان فضايي ايجاد شده كه ملت ها فرصت كرده اند تا فاصله زماني خودشان با انقلاب اسلامي را كم كنند.
سردار اسماعيل قاآني با اشاره به تحولات اخير منطقه گفت: اين تحولات نشان مي دهد كه مردم در هر نقطه جغرافيايي از عالم، تعيين كننده اصلي هستند و اگر فشارهاي كاذب روي آنها باشد، معناي آن اين نيست كه مردم از خواسته هاي خود برمي گردند بلكه اين فشارها، خواسته ها را متراكم مي كند و همين كه احساس كنند فرصتي بدست آمده به صحنه مي آيند و خواسته هاي خود را مطرح مي كنند.
وي افزود: آنچه كه امروز در سطح منطقه احساس مي شود، يك حركت آزادي خواهانه مبتني بر مباني اعتقادي اسلام است و مي بينيم شعار اول هر كدام از اين كشورها، «الله اكبر» و نقطه تجمع هم نماز جماعت است و اين خود معناي خيلي روشني دارد كه مردم اين كشورها حركت خود را بر مبناي اعتقادات ديني و اسلامي شروع كرده اند.
قاآني با بيان اينكه اين حركت ها الهام گرفته از انقلاب اسلامي ايران است، خاطرنشان كرد: اين ملت ها چون براي تحرك فرصت پيدا نكرده بودند يك فاصله زماني با پيروزي انقلاب ما دارند، اما الان فضايي ايجاد شده كه ملت ها فرصت پيدا كردند و همه با همان سبك با همان شعارها و روش ها به تأسي از انقلاب اسلامي ايران حركت مي كنند.
اين فرمانده سپاه ادامه داد: اين ملت ها مي خواهند آزاد باشند و مباني ديني را در ممالكشان پياده كنند و حكومت هايشان با استقلال و آزادي و مباني اعتقادي شان مخالفت نكند.
وي افزود: يكي از عوامل مهمي كه شايد بسترساز اين حركات در منطقه بود، اين است كه ملت هاي منطقه كه عمدتاً مسلمان هستند در طول اين سالها به دليل بي توجهي مسئولين و بعضاً وابستگي مسئولينشان، تحقير شده بودند، به عنوان مثال ملت مصر يك سابقه طولاني دارد و در مبارزات مختلف اسلام خواهي همواره حضور داشته است حالا حكومت اين كشور اين ملت را يك ملت تابع آمريكا و همكار اسرائيل كرده بود و مشخص بود كه ملت مصر حتماً اين وضعيت را تحمل نمي كند.
اين فرمانده سپاه ادامه داد: در تمام اين كشورها اولين متهم جناياتي كه اتفاق افتاده، آمريكايي ها هستند اما اين آمريكايي ها امروز آمده اند و خود را جزء آزادي خواهان و طرفدار اصلاحات در اين كشورها تلقي مي كنند.
قاآني افزود: اين يك روي سكه است و روي ديگر آن هم اين است كه آمريكايي ها تا يك خلأ قدرت مي بينند سعي مي كنند وارد شوند و از آن خلأ قدرت استفاده كرده و در آن كشور حضور فيزيكي و نظامي پيدا كنند تا بعدها هركه از آنها بخواهد از آنجا خارج شوند مابه ازا بگيرند و الان در خصوص كشور ليبي هم چنين طراحي را انجام مي دهند و بعيد است به ليبي حمله نظامي كنند ولي قدم به قدم دارند يك حضور نظامي پيدا مي كنند كه اين حضور نظامي باعث مي شود فردا هر كه به آنها بگويد از اين كشور بيرون برويد يك مابه ازا بگيرند و در مقابلش يك جابه جايي در نيروهايشان انجام دهند.
وي در پايان تصريح كرد: اين فرصت طلبي آمريكايي هاست اما ملت هاي منطقه تا الان با آن مقابله كردند و بايد در آينده هم مراقب باشند تا آمريكا از اين فرصت طلبي سوءاستفاده نكند.

 



با گذشت بيش از يك و نيم سال علت سقوط توپولف كاسپين اعلام شد

علت سانحه هوايي توپولف 154 تهران- ايروان كه سال گذشته در قزوين رخ داد و در پي آن 168 مسافر آن كشته شدند، اعلام شد.
به گزارش ايسنا، حسين حبيبي اهزون- معاون استاندارد پرواز سازمان هواپيمايي كشوري- با اعلام اين خبر افزود: پس از بررسي مكالمات برج و كابين خلبان و همچنين فرمان هاي خلبان، دليل بروز سانحه پيدا شد.
وي دليل سقوط هواپيما را جدا شدن يك قطعه از كمپرسور كم فشار موتور شماره يك هواپيما اعلام و اضافه كرد: اين قطعه پس از جدا شدن با موتور هواپيما برخورد كرد و باعث پرت شدن فرمان ها و از كار افتادن لوله هاي سوخت شد.
حبيبي اهزون اضافه كرد: آتش سوزي عامل اصلي از كار افتادن كنترل به دليل جدا شدن اين قطعه است.
بنابراين گزارش 24 تيرماه سال گذشته يك فروند هواپيماي توپولف 154 متعلق به شركت هواپيمايي كاسپين كه از تهران عازم ايروان بود، 16 دقيقه پس از برخاستن از فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) در حوالي قزوين دچار سانحه شد و سقوط كرد. در پي اين حادثه و رفت و آمد كارشناسان روسي به ايران و اعزام ايراني ها به روسيه، ارسال قطعات هواپيما به اين كشور و درخواست پاسخ كتبي از آنان مبني بر تشخيص علت وقوع سانحه، سرانجام علت اين حادثه اعلام شد.

 



آغاز به كار نمايشگاه «فتح قريب» در اهواز

سرويس شهرستانها-
نمايشگاه «فتح قريب» توسط نيروي مقاومت بسيج و نيروي زميني سپاه و اجراي طرح از سوي «كانون فرهنگ و هنر ناوك» برگزار خواهد شد.
در اين رابطه، نيروي مقاومت بسيج و نيروي زميني سپاه اقدام به بررسي و اجراي طرح هاي مختلفي كردند كه در يكي از اين طرح ها، اردوگاه «شهيد مصطفي مسعوديان» نيز با هماهنگي سپاه، اجراي طرحي از سوي «كانون فرهنگ و هنر ناوك» كه در عرصه توليد هنر ديني، ارزشي و متعهد فعاليت هايي داشته است، ميزباني نمايشگاه «فتح غريب» را برعهده دارد.
اين نمايشگاه به صورت دائمي و سرپوشيده در فضايي بالغ بر يك هزار و200 مترمربع در اين اردوگاه، يكي از برنامه هاي اردويي است كه به طور دائمي در مناطق راهيان نور، با تكيه بر نيروهاي اجرايي بومي و طراحي «كانون فرهنگ و هنر ناوك» آمادگي پذيرايي روزانه دو هزار دانش آموز را داراست.
اين نمايشگاه به بخش هاي تركيبي از هنر مفهومي مانند بيان محتوا و ارائه يك مفهوم با اجراي مراسم، هنر اجرايي، چيدمان و بداهه گرايي با توجه به شرايط حاكم بر محيط، مينيماليسم و خلاصه گرايي در فرم با تاكيد بر محتوا كه به همراه صداي دالبي سارند فضايي بسيار گيرا و جذاب را تشكيل داده است.
نمايشگاه در چهار بخش پيش از انقلاب و انقلاب اسلامي، جنگ تحميلي و دفاع مقدس، جنگ نرم و تهاجم خاموش، و نگاه به آينده و سازندگي ايران اسلامي به انتقال مفاهيم به دانش آموزان در قالبي جذاب مي پردازد.
نمايشگاه راوي يك قصه، در فضاي دانش آموزي با محوريت تاريخ ايران از 1320 تا امروز است كه بازيگران و نقش اصلي قصه، دانش آموزان هستند كه با عبور از مراحل مختلف، دانش آموزان با مفاهيم دشمن شناسي، ولايت پذيري، بررسي زمينه هاي انقلاب اسلامي، آشنايي با آرمان هاي امام و انقلاب، جدا شدن بخش هاي مختلف ايران در زير سايه نوكري پادشاهان قبل، فالگوسازي براي دانش آموزان با تكيه بر زندگي و سرگذشت شهداي دانش آموز، انقلابي زندگي كردن، مفهوم شهادت، عزت ملي، وطن پرستي، جنگ، خودسازي، جنگ نرم و ابزارهاي تبليغاتي، رسانه، راه پيشرو و سازندگي ايران اسلامي آشنا مي شوند.

 



بهره برداري از بيمارستان پلدختر پس از 20 سال

پلدختر- خبرنگار كيهان:
پس از 20 سال از كلنگ زني بيمارستان 64 تختخوابي پلدختر با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و در جريان سفر سوم رياست جمهوري به استان لرستان به بهره برداري رسيد.
وحيددستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كار ساخت بيمارستان امام خميني(ره) پلدختر را از مصوبات دور دوم رياست جمهوري دانست و سفرهاي استاني دولت را مهمترين برنامه هاي عملي براي تحقق اهداف دولت برشمرد و گفت: 90 درصد مصوبات سفرهاي رياست جمهوري در پلدختر به بهره برداري رسيده است.
ايشان 10درصد باقيمانده را مربوط به مصوبات بخش خصوصي دانست و بهره برداري از آنها را منوط به سرمايه گذاري در بخش خصوصي توصيف كرد.
وزير بهداشت حضور پزشكان متخصص ارتوپدي و قلب، راه اندازي دستگاه پيشرفته سي تي اسكن در بيمارستان پلدختر، احداث خانه هاي بهداشت مورد نياز را در روستاهاي شهرستان قول مساعد داد و اظهار داشت: امسال 1400 پزشك متخصص در كشور و 55 متخصص در استان لرستان توزيع شده است كه سهم پلدختر 12 پزشك بوده است.
براساس گزارش خبرنگار ما فرمانداري شهرستان پلدختر در يك اقدام از حضور همه خبرنگاران در جلسه شوراي اداري ممانعت بعمل آورد و خبرنگار كيهان هم با زحمت فراوان و با همكاري نيروي انتظامي در جلسه حضور يافت.

 



نماينده تام الاختيار ناجا در ستاد مركزي راهيان نور:
بازديد روزانه 20هزار دانش آموز و دانشجو از يادمان هاي دفاع مقدس

اهواز- خبرنگاركيهان:
نماينده تام الاختيار نيروي انتظامي در ستاد مركزي راهيان نور كشور گفت: از نيمه آبانماه تاكنون روزانه 16هزار دانش آموز و چهار هزار دانشجو از يادمانهاي دفاع مقدس در خوزستان بازديد كرده اند.
سرهنگ سيدمحمود تقي زاده در نشستي خبري كه در محل فرماندهي انتظامي خوزستان برگزار شد با اعلام اين خبر افزود: در راستاي گسترش چتر حمايت انتظامي ترافيكي نيروي انتظامي، دستورالعمل هاي خاصي به پليس راه و ساير رده هاي ذي ربط ابلاغ شد و اين آمادگي در سراسر كشور به ويژه در استان خوزستان ايجاد شده تا اين سفر معنوي هرچه بيشتر تقويت شود.
وي در ادامه اظهار داشت: تاكيد ما به كاروان هاي راهيان نور توجه جدي به توصيه هاي نيروي انتظامي در ابتداي حركت و در مدت توقف در يادمان هاي دفاع مقدس و همچنين استفاده از وسايل نقليه استاندارد و رانندگان مجرب است.
وي شعار امسال كاروان هاي راهيان نور را «راه شهيدان، راه بصيرت است»، عنوان و خاطرنشان كرد: اميدواريم بتوانيم امسال اين شعار را آنگونه كه شايسته است ساري و جاري كنيم.
تقي زاده در ادامه از اعزام 3 هزار نفر از شاغلان نيروي انتظامي به همراه خانواده هايشان به سرزمين هاي نور خبر داد و گفت: اين فرصتي است تا هم اين نيروها خدمتگزار زائران باشند و هم بتوانند از فضاي معنوي و پربركت مناطق عملياتي بهره مند شوند.
تقي زاده از طرح پيك راهيان نور از 25 اسفند تا 15فروردين خبر داد و گفت: طبق پيش بيني صورت گرفته آمادگي پذيرش پنج ميليون نفر زائر در اين مدت فراهم شده است.

 



از امروز ثبت نام كارشناسي ناپيوسته پودماني علمي كاربردي آغاز شد

ثبت نام از داوطلبان شركت در آزمون كارشناسي ناپيوسته پودماني علمي كاربردي از امروز آغاز شد.
دكتر حسين توكلي، مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور گفت: ثبت نام داوطلبان دوره هاي كارشناسي ناپيوسته كارداني به كارشناسي پودماني دانشگاه جامع علمي كاربردي از امروز سه شنبه، 17 اسفند ماه آغاز شد.
وي افزود: ثبت نام آزمون كارشناسي ناپيوسته پودماني علمي كاربردي به شيوه اينترنتي، انجام مي گيرد و تا 22 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
توكلي در مورد روش هاي تهيه مدارك لازم براي ثبت نام در آزمون كارشناسي ناپيوسته پودماني، توضيح داد: داوطلبان مي توانند به يكي از دو روش مراجعه به باجه هاي پستي و يا پرداخت الكترونيكي از طريق كارت هاي عضو شبكه شتاب، كارت اعتباري و دفترچه راهنماي ثبت نام در آزمون را تهيه كنند.
توكلي خاطرنشان كرد: داوطلبان پس از مطالعه دقيق دفترچه راهنما و تهيه مدارك ثبت نام، ضرورت دارد به پايگاه اينترنتي سازمان سنجش به نشاني wwwsanjeshorg مراجعه كرده و تقاضانامه الكترونيكي ثبت نام را تكميل كنند.
ثبت نام دوره هاي كارشناسي ناپيوسته پودماني دانشگاه جامع علمي كاربردي در 19 كد رشته، 072 كد رشته محل در 13 استان كشور با ظرفيت پذيرش 54 هزار نفر انجام مي شود.
از مجموع ظرفيت پذيرش دوره هاي كارشناسي ناپيوسته پودماني علمي كاربردي، 45 درصد به حوزه صنعت، 52 درصد به حوزه مديريت و خدمات اجتماعي، 81 درصد به حوزه فرهنگ و هنر و سه درصد به حوزه كشاورزي اختصاص دارد.
آزمون دوره هاي كارشناسي ناپيوسته پودماني دانشگاه جامع علمي كاربردي، 92 ارديبهشت ماه 0139 برگزار مي شود.

 



وزير نفت خبر داد نياز به 60 ميليارد دلار سرمايه گذاري براي فعال كردن فازهاي پارس جنوبي

وزير نفت گفت: براي فعال كردن تمام فازهاي پارس جنوبي در حوزه بالادستي در عسلويه استان بوشهر حداقل بايد 60 ميليارد دلار سرمايه گذاري صورت گيرد.
مسعود ميركاظمي دوشنبه در دومين همايش ملي چشم انداز توسعه پايدار، يكپارچه و مديريت دانايي محور منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس افزود: با دستور رئيس جمهوري و همكاري كارگروه نفت، قراردادهاي تسريع در اجراي اين مهم منعقد و كار به صورت جدي شروع شده و اميد است بدون وقفه و بموقع فازهاي باقي مانده به بهره برداري برسد.
به گزارش ايرنا، وي اضافه كرد: اگر همه فازهاي پارس جنوبي به بهره برداري برسد، با قيمت هر بشكه نفت 80 دلار، سالانه 110 ميليارد دلار براي كشور درآمد كسب خواهد شد. ميركاظمي يادآور شد: براي استفاده از اين قابليت بايد از همه توان ملي و منابع بين المللي استفاده كنيم زيرا غفلت از اين مهم باعث خواهد شد تا كشور قطر از اين ميدان مشترك بهره برداري نهايي را انجام دهد.
وي گفت: هشت درصد ذخاير گازي جهان در ميدان پارس جنوبي قرار داد و هم اكنون روزانه بيش از 200 ميليون متر مكعب گاز شيرين برداشت مي شود كه اين مهم بايد به 700 ميليون متر مكعب افزايش يابد.
وي يادآور شد: هم اينك ظرفيت طرح هاي پتروشيمي در منطقه عسلويه 7/21 ميليون تن است كه تا پايان برنامه پنجم بايد به 55 ميليون تن افزايش يابد.
وزير نفت با تاكيد بر فعال شدن واحدهاي پايين دستي منطقه عسلويه و با اشاره به اينكه طرح جامع پارس جنوبي با هشت درصد در دست اجراست افزود: همه عوامل موثر بايد بصورت دقيق با نگاه ملي و شناخت محدوديت هاي منطقه مورد توجه قرار گيرد.
وزير نفت مصوبه 50درصدي اشتغال نيروهاي بومي استان بوشهر در طرح هاي نفت و گاز و پتروشيمي را يادآور شد و افزود: اين موضوع مصوبه دولت است و مديران صنعت نفت تا جايي كه امكان دارد بايد نيروهاي بومي را به خدمت گيرند مگر جايي كه نيروي متخصص نياز باشد و در بين نيروهاي بومي وجود نداشته باشد.
دومين همايش ملي چشم انداز توسعه پايدار، يكپارچه و دانايي محور منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس روز دوشنبه در عسلويه استان بوشهر گشايش يافت و به مدت دو روز با حضور صاحبنظران رشته هاي مختلف برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا از بوشهر به نقل از روابط عمومي شركت نفت و گاز پارس جنوبي، مدير توليد و عمليات اين شركت گفت: ميزان توليد گاز غني در 10 سكوي فازهاي پارس جنوبي در بهمن ماه سال جاري به حدود هفت ميليارد و 280 ميليون متر مكعب رسيد كه اين ميزان بالاترين رقم حجم توليد گاز ايران از چاه هاي راه اندازي شده پارس جنوبي است.
فرخ عليخاني افزود: اين ميزان توليد گاز همزمان با آغاز نهمين سال برداشت ايران از ميدان مشترك گازي پارس جنوبي در بهمن ماه امسال صورت گرفت كه ميانگين توليد روزانه گاز از اين ميدان در اين ماه بيش از 242 ميليون متر مكعب بوده است.

 



با امضاي طومار 40 متري مردم اليگودرز خواستار ديدار با رهبر معظم انقلاب شدند

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
مردم ولايتمدار و مؤمن شهرستان اليگودرز با امضاي طوماري به طول 40 متر خواستار ديدار با رهبر معظم انقلاب شدند.
در اين طومار كه به امضاي جمع كثيري از اقشار مختلف مردم اين شهرستان رسيده، آمده است: سالهاست مردم اين شهر در آرزوي ديدار رهبر معظم انقلاب به سر مي برند اما تاكنون اين سعادت نصيبشان نشده است.
در بخش ديگري از طومار از مسئولان دفتر رهبر معظم انقلاب درخواست شده ديدار مردم ولايتمدار اليگودرز در اوايل سال آينده با معظم له برگزار شود.

 



با حضور در بيت آيت الله علوي گرگاني بسكتباليست فرانسوي راه و ترابري قم مسلمان شد

«كلود ماركوس» بازيكن فرانسوي تيم راه و ترابري قم با حضور در بيت آيت الله علوي گرگاني به دين مبين اسلام روي آورد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم «كلود ماركوس» بازيكن فرانسوي تيم راه و ترابري، يكشنبه شب با حضور در بيت آيت الله محمد علوي گرگاني شهادتين خود را به زبان آورد و مسلمان شد.
اين بازيكن فرانسوي الاصل تيم راه و ترابري قم براي حضور در مسابقات ليگ برتر بسكتبال باشگاه هاي كشور به قم آمده و بازي هاي خوبي براي اين تيم انجام داده است.
كلود ماركوس 30 ساله كه بعد از گرايش به دين مبين اسلام نام خود را به احمد ماركوس تغيير داده است فقط 45 روز است كه وارد استان قم شده است.
لازم به ذكر است مراسم جشني قبل از مسابقه ديروز راه و ترابري در سالن 2 هزار نفري شهيد حيدريان براي «احمد ماركوس» برگزار شد.

 



اخبار ادبي و هنري

برگزيدگان جايزه ادبي شهيد حبيب غني پور معرفي شدند
برگزيدگان دهمين دوره جايزه ادبي شهيد حبيب غني پور معرفي شدند.
در اين دوره پس از ارزيابي 435 عنوان كتاب ارسال شده، اين نتايج به دست آمد:
در بخش كودك، «شماره تلفن بهشت»، نوشته مرضيه جوكار شايسته تقدير شناخته شد و «خداحافظ راكون پير»، نوشته كلر ژوبرت (نويسنده و تصويرگر تازه مسلمان فرانسوي) به عنوان كتاب سال معرفي گرديد.
در بخش نوجوان، كتاب «... وخدا پاسخ داد» نوشته سوسن طاقديس به عنوان اثر قابل تقدير شناخته شد و كتاب «دشتبان» نوشته احمد دهقان و اثر «غوص عميق» نوشته جمشيد خانيان به عنوان كتاب سال معرفي شدند.
در بخش داستان و رمان با موضوع دفاع مقدس، كتاب «عبور از ضخامت ابرها» نوشته بهزاد شيخي، به عنوان كتاب تقديري شناخته شد و «قفس» نوشته محمد حنيف، به عنوان كتاب سال معرفي شد.
در بخش داستان بزرگسال با موضوع آزاد، «ميهماني با كلاغ ها» نوشته زهرا پورقربان به عنوان كتاب تقديري و «عروس بيد»، نوشته يوسف عليخاني به عنوان داستان برتر در حوزه داستان كوتاه معرفي شد.
در بخش داستان بلند و رمان نيز «تالار پذيرايي پـايتخت» نوشته محمدعلي گوديني به عنوان كتاب قابل تقدير شناخته شد و كتاب «همسفران» نوشته محمدرضا بايرامي به عنوان كتاب سال معرفي شد.
شورجه: سينماي ما بايد نيازهاي جهان اسلام را پاسخ دهد
جمال شورجه معتقد است كه سينماي ايران بايد بتواند نيازهاي جهان اسلام را پاسخ بدهد.
جمال شورجه كه با فيلم «33روز» در بخش بين الملل جشنواره بيست و نهم فيلم فجر شركت كرده بود، در گفت وگو با فارس گفت: ما الان يك مسئوليت ويژه اي در قبال جهان اسلام و ديگر بخش هاي جهان داريم كه با توجه به حوادثي كه در منطقه دارد صورت مي گيرد، سينماي ما نيازمند جهش و پوست اندازي جديدي است.
وي افزود: سينماي ما بايد بتواند نيازهاي جهان اسلام را پاسخ دهد و به عبارتي اهداف بلند نظام را كه در واقع همه در جهت تكامل انسان است، در قالب فيلم و سينما به جهان ارائه كنيم تا مردم جهان بتوانند اين انديشه ها و ديدگاهها را استفاده بكنند.
دلايل علي معلم براي خداحافظي با شاعري
علي معلم دامغاني دلايلش براي خداحافظي از عرصه شعر را اعلام كرد.
به گزارش ايسنا، اين شاعر كه چند روز پيش در مراسم پاياني جشنواره شعر فجر، بازنشستگي خود را از شاعري اعلام كرده بود، در توضيحي در اين باره گفت: شعرهايي كه من مي سرودم، بيشتر با طبع جوانان سروكار داشت و اكنون ديگر به من نمي آيد؛ آدمي در اين سن و سال بايد عارف باشد.
او در پاسخ به اين كه چگونه بازنشستگي خود را از شعر اعلام كرده، در حالي كه اگر شاعر سراغ شعر نرود، شعر به سراغ او مي رود، گفت: حال اگر چنين اتفاقي هم افتاد، اشكالي پيش نمي آيد؛ آن را براي آيندگان مي گذاريم؛ به هرحال، هركس بايد از خودش ميراثي باقي بگذارد.
آيين پاياني جشنواره داستان بسيج
با حضور 700 داستان نويس بسيجي
آيين پاياني جشنواره داستان بسيج، 18 اسفند با حضور 700 داستان نويس بسيجي در محل سينما نفت آبادان برگزار مي شود.

به گزارش ايسنا، سيداسماعيل اشرف نيا معاون امور انجمن هاي سازمان بسيج هنرمندان با اعلام اين خبر، افزود: در اين آيين، از ملاصالح قاري، يكي از پيشكسوتان و اسوه هاي مقاومت و حماسه، تجليل و زندگي پرافتخار وي به داستان نويسان جوان معرفي خواهد شد.
او با بيان اين كه از سه هزار و356 داستاني كه از 31 استان به دبيرخانه جشنواره ارسال شده، در مرحله استاني از 279 برگزيده تقدير به عمل آمده، گفت: اين تقديرشدگان در كنارساير داستان نويسان منتخب تهران و شهرستان ها، ميهمانان ويژه آيين پاياني ششمين جشنواره ادبيات داستاني بسيج را تشكيل مي دهند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14