(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 22 اسفند 1389- شماره 19886

حديث دشت عشق
182 ميليون تومان براي تيم هاي برتر جام جهاني روسيه تركيب نهايي تيم ملي كشتي آزاد اعلام شد
نكته ورزشي
توقف صبا برابر پاس همدان تراكتورسازي جاي پيروزي را گرفت
اختلاف نظر سازمان و فدراسيون فوتبال سرمربي تيم ملي چه زماني معرفي مي شود؟!
سرمربي تيم ملي: اين برخوردها به تيم ملي ضربه مي زند پلمب سالن فدراسيون جودو
تكواندو بين المللي آلمان 3 نماينده ايران حذف شدند
اخبار كوتاه از فوتبال
«پائولو مالارا» سرمربي جديد تيم ملي واترپلوي ايران



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «فيض الله بزرگي اتوئي»
منتظران واقعي بسيجيانند
اگر پيرو اسلام هستيد، اگر پيرو امام هستيد، امام فرموده: كه حفظ حكومت از نماز و روزه واجب تر است. نكند ما هم مثل مردم كوفه بي وفا باشيم و اماممان را تنها بگذاريم! فرمايشات امام را كاملا گوش كنيد و عمل نماييد. امروز ديگر از شعار گذشت. امروز روز عمل است. ديگر در خانه نشستن و منتظر دروغين امام زمان(عج) بودن، گذشت. اگر پيرو امام زمان(عج) هستيم، اگر منتظران واقعي مهدي موعود هستيم، بايد به جبهه ها رو كنيم. اين را به جرأت مي گويم كه كنج خانه نشستن و تسبيح به دست گرفتن، انتظار نيست. منتظر واقعي آن بسيجيان پرتوان هستند كه با اسم امام زمان و با ياد امام زمان و با رمز امام زمان، بر دشمنان امام زمان مي تازند. باز هم سفارش مي كنم جبهه ها و پايگاه هاي بسيج و مساجد را خالي نگذاريد كه والله هر چه از اسلام داريم، از اين مكان ها سرچشمه مي گيرد.
بسيجي شهيد «فيض الله بزرگي اتوئي» در 24/11/1364 در كربلاي شلمچه به شهادت رسيد.
ستاد يادواره شهداي كسليان

 



182 ميليون تومان براي تيم هاي برتر جام جهاني روسيه تركيب نهايي تيم ملي كشتي آزاد اعلام شد

پيش از حضور در جام جهاني روسيه، تيم ملي كشتي آزاد ايران دچار تغيير شد.
در حالي كه تيم ملي كشتي آزاد ايران صبح روز سه شنبه هفته جاري عازم ماخاچكالاي داغستان مي شود تا در جام جهاني شركت كند، ميثم مصطفي جوكار جانشين حسن رحيمي در وزن 84 كيلوگرم شد و محمد يوسفي در وزن 66 كيلوگرم اعزام نمي شود تا مصطفي حسين خاني تنها كشتي گير اين وزن در جام جهاني باشد.
پيش از اين صادق گودرزي هم از تركيب تيم ملي خارج شده بود.
بر اين اساس، تيم ملي كشتي آزاد با 13 كشتي گير به جام جهاني ماخاچكالا مي رود. در اين رقابت ها 10 تيم برتر جهان در دو گروه پنج تيمي با هم مسابقه مي دهند كه روسيه و آذربايجان سرگروه هستند و تيم هاي ايران، كوبا، قرقيزستان، بلغارستان، اوكراين، ازبكستان، گرجستان، مجارستان و قزاقستان 8 تيم ديگر حاضر در اين رقابت ها هستند. تركيب جديد تيم ملي كشتي آزاد ايران براي جام جهاني به ترتيب زير است:
¤ 55كيلوگرم: حسن رحيمي و ياسر حيدرقلي نژاد
¤ 60 كيلوگرم: عباس دباغي و مصطفي آقاجاني
¤ 66 كيلوگرم: مصطفي حسين خاني
¤ 74 كيلوگرم: حسين طهماسبي و حسام مقدم
¤ 84 كيلوگرم: احسان اميني و ميثم مصطفي جوكار
¤96 كيلوگرم :رضا يزداني و عباس طحان
¤ 120 كيلوگرم: محمدرضا آذرشكيب و كميل قاسمي
شكسته شدن ركورد جوايز دلاري
ركورد جوايز دلاري در جام هاي جهاني كشتي آزاد شكسته شد.
در حالي جام جهاني كشتي آزاد 28 و 29 اسفند با حضور 10 تيم برتر جهان در ماخاچكالاي روسيه برگزار مي شود كه نايب رئيس فدراسيون روسيه از اختصاص 166 هزار دلار (معادل 182ميليون تومان) جايزه براي اين مسابقات خبر داد.
گئورگي بروس اف اعلام كرد كه براي اولين بار در تاريخ برگزاري جام هاي جهاني، 166 هزار دلار جايزه نقدي براي تيم ها در نظر گرفته شده است و اين يك ركورد محسوب مي شود. تيم قهرمان 80 هزار دلار (معادل 88 ميليون تومان) جايزه دريافت مي كند و تيم هاي دوم و سوم نيز به ترتيب 50 هزار و 30 هزار دلار خواهند گرفت. همچنين براي مربيان تيمهاي اول تا سوم نيز به ترتيب سه هزار، دو هزار و هزار دلار در نظر گرفته شده است.

 



نكته ورزشي

انضباط مالي در ورزش
سرويس ورزشي-
لايحه بودجه سال 1390 توسط نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي در دست بررسي است و طبق قانون، لايحه بودجه سالانه در واقع اجراي يك پنجم برنامه پنجساله و دستورالعمل يكساله بخش هاي مختلف كشور است و همه دستگاه هاي اجرائي در حوزه هاي فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي خود را با لايحه بودجه سالانه تنظيم مي كنند و بخش ورزش از اين قاعده مستثني نيست. بنابراين انتظار مي رود نمايندگان محترم ملت دقت لازم را در خصوص بودجه ورزش در دو بخش تخصيص و نظارت بر اجراي دقيق آن را اعمال نمايند.
براساس مصوبات ده ساله مجلس شوراي اسلامي، بودجه ورزش رشد قابل ملاحظه اي داشته است و طي اين مدت بودجه ورزش از 100 ميليارد تومان در سال به حدودا چهار صد ميليارد تومان در سال افزايش پيدا كرده است و در سال 1389 و پيشبيني لايحه بودجه 1390 بودجه ورزش با يك شيب تند افزايش يافته است. حال سوال اساسي اينجا مطرح مي شود كه افزايش بودجه ورزش در ده سال گذشته با چه خروجي و كاركردي همراه بوده است؟ به عبارت ديگر افزايش بودجه ورزش در عرصه فوتبال، كشتي، رشته هاي پايه، فراگيري ورزش در مورد ساير رشته ها و ساخت و ساز با چه دستاوردي مواجه بوده است؟
در يك نگاه كلي وقتي عملكرد ورزش را بررسي مي كنيم با نقاط مثبت و منفي زيادي مواجه مي شويم كه در حد اختصار و ايجاز به بعضي از آنها اشاره مي كنيم. در بخش ساخت و ساز هر چند با استانداردهاي جهاني هنوز فاصله چشمگيري داريم اما انصافا در دولت نهم گامهاي بسيار بلندي برداشته شد و در زمينه توسعه ورزش و فراگيري آن با افزايش فدراسيون هاي ورزشي و تنوع رشته هاي گوناگون فضا براي انتخاب هر شهروند جهت تعيين رشته ورزشي مورد علاقه اش نسبت به گذشته بازتر شد و در بازيهاي آسيايي گوانگجو تنوع رشته ها و تلاش قابل تحسين رشته هاي مدال آور مانند كشتي، تكواندو و ... باعث شد ايران در اين رقابت ها در جايگاه چهارم قرار گيرد.
اما روي ديگر سكه ورزش با ضعف ها و چالش هايي مواجه بوده است كه دقت نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي در زمان تخصيص بودجه ورزش و در هنگام نظارت بر اجراي قانون بودجه سالانه در بخش ورزش را مي طلبد به عنوان مثال فوتبال كه رشته اي پرطرفدار در سراسر كشور است مسئولان آن براي بسياري از برنامه هاي خودشان رسما اعلام كرده اند كه مشكل كمبود بودجه ندارند نمونه اين ادعا زمان بكارگيري سرمربي خارجي براي تيم ملي فوتبال است كه در چند نوبت مسئولان فدراسيون فوتبال و حتي سازمان تربيت بدني اعلام كردند جهت استفاده از سرمربي خارجي براي تيم ملي مشكل مالي براي عقد قرارداد نداريم. از سوي ديگر ميزان قراردادهاي بعضي از بازيكنان حاضر در ليگ برتر در باشگاه هاي كاملا دولتي گواه ديگري بر اين ادعاست كه فوتبال ما مشكل مالي ندارد حال اگر پرسپوليس و استقلال زمين اختصاصي براي تمرين و مسابقه ندارد اين كمبود را مي بايست در حوزه مديريت يا بهتر بگويم سوءمديريت جستجو كرد.
اگر فوتبال ما با افزايش بودجه قابل ملاحظه روبرو ولي خروجي آن راه نيافتن به جام جهاني بوده و تيم اميد ما از راهيابي به چندين دوره المپيك بازمانده است، مشكل را بايد در عدم انضباط مالي ورزش به ويژه فوتبال جستجو كرد اگر سهم ايران از مدال هاي متعدد دووميداني بسيار ناچيز است، مشكل خلأمالي نيست. در مجموع اگر نمايندگان محترم خانه ملت به زوايا و ابعاد گوناگون ورزش دقت كنند و با حاكم كردن يك انضباط مالي در ورزش مسئولان اين بخش را موظف به تبعيت از اين انضباط مالي نمايند قطعا بسياري از ضعف هاي ورزش به نقاط قوت تبديل خواهد شد.

 



توقف صبا برابر پاس همدان تراكتورسازي جاي پيروزي را گرفت

در ادامه رقابت هاي ليگ برتر تراكتورسازي برابر مس به پيروزي رسيد و صبا مقابل پاس متوقف شد.
هفته بيست و ششم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال ايران روز گذشته با پيروزي تراكتورسازي تبريز و توقف صباي قم پيگيري شد.
در يكي از مسابقات و در تبريز تيم هاي تراكتور و مس به مصاف هم رفتند كه تيم ميزبان با يك گل ميهمان خود را شكست داد و با 45 امتياز به رتبه چهارم جدول رده بندي صعود كرد و جاي پيروزي تهران را گرفت.
علي عليزاده در دقيقه 70 تنها گل مسابقه را به ثمر رساند. جاسم كرار محمدو لئوناردو پيمنتا از تراكتورسازي، كيوان امرايي، فرهاد سالاري پور، فرزاد حسين خاني، شجاع خليل زاده، مصطفي سيفي و ابوالقاسم دهنوي از مس اخطار گرفتند.
در ديگر مسابقه تيم هاي صباي قم و پاس همدان با هم ديدار كردند كه تلاش دو تيم به تساوي يك-يك منجر شد.
آكمل هولماتوف(54) براي پاس و مرتضي كاشي(64) از روي نقطه پنالتي براي صبا گلزني كردند.
نادر احمدي بازيكن پاس از زمين اخراج شد. همچنين احمد تقوي از صبا و حميد كاظمي از پاس كارت زرد دريافت كردند.
با اين نتيجه صبا 34 امتيازي شد و پاس هم با 22 امتياز كماكان در قعر جدول قرار دارد.
اما هفته بيست و ششم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال ايران امروز با برگزاري دو ديدار به پايان مي رسد كه تيم هاي پيكان قزوين-فولاد خوزستان و شاهين بوشهر-ملوان انزلي به مصاف هم خواهند رفت.
دو تيم پيكان و فولاد تقريبا شرايط متفاوتي دارند؛ يكي براي فرار از سقوط دست و پا مي زند و ديگري براي رسيدن به رتبه هاي بالاي جدولي تلاش مي كند. در حال حاضر پيكان با 25 امتياز در رتبه شانزدهم قرار دارد و فولاد با 36 امتياز در جايگاه هفتم ايستاده است.
در ديگر مسابقه تيم هاي شاهين و ملوان به مصاف هم خواهند رفت و تقابل تيم هاي جنوبي و شمالي ليگ مي تواند صحنه هاي زيبايي را خلق كند. شاهين و ملوان هفته گذشته با يك گل سايپا البرز و راه آهن شهرري را شكست داده اند و از اين لحاظ شرايط مشابه اي دارند.

 



اختلاف نظر سازمان و فدراسيون فوتبال سرمربي تيم ملي چه زماني معرفي مي شود؟!

در شرايطي كه رئيس سازمان تربيت بدني عنوان مي كند سرمربي تيم ملي فوتبال تا پايان سال 89 معرفي مي شود، فدراسيون فوتبال نظر ديگري دارد.
علي سعيدلو در خصوص مسائل مالي فدراسيون هاي ورزشي، اعتراض برخي از مديران فدراسيون ها، انتخاب سرمربي تيم ملي فوتبال مسائلي را مصاحبه اي با خبرگزاري ايسنا انجام داده كه گزيده اي از آن در ادامه مي آيد:
¤ اگر مديري بيايد و به ما بگويد كه 5 ميليارد تومان پول مي خواهد ما به نسبت برنامه هايش به او پول مي دهيم.
اگر كسي فكر مي كند نمي تواند مديريت كند و كارش را ادامه دهد بايد به دفتر من بيايد تا با هم در مورد مشكلات بحث كنيم. اگر به جاي دفتر من جاي ديگري برود موضوع چيز ديگري است.
¤ مسئول ورزش كشور سجادي است. اگر مسئولان فدراسيون تيراندازي مشكلي دارند پيش سجادي بروند و پيگير حل آن باشند. سجادي بهتر مي داند كه اين مشكلات شامل چه چيزهايي است و اهميت مسابقات را به خوبي درك مي كند.
¤ تا قبل از عيد سرمربي تيم ملي فوتبال انتخاب خواهد شد. ما براي هيچ فدراسيوني كم نمي گذاريم. براي ايران خرج زيادي نيست كه امكانات مورد نيازمان را فراهم كنيم.
رئيس سازمان تربيت بدني در قسمت پاياني صحبت هاي خود به انتخاب سرمربي تيم ملي فوتبال پيش از آغاز سال 90 اشاره كرده است كه اما گويا فدراسيون فوتبال چنين اعتقادي ندارد. در همين خصوص سرپرست امور بين الملل اين فدراسيون مدعي شد علاقه مندان به فوتبال در پايان تعطيلات نوروز اخبار خوشي را در خصوص انتخاب سرمربي تيم فوتبال كشورمان خواهند شنيد. پارادوكس در صحبت هاي مسئولان سازمان و فدراسيون فوتبال زياد بوده و مشخص نيست كه سرمربي تيم ملي در آخرين روزهاي سال 89 انتخاب مي شود يا خير؟!

 



سرمربي تيم ملي: اين برخوردها به تيم ملي ضربه مي زند پلمب سالن فدراسيون جودو

سالني كه تيم ملي جودو كشورمان در آن تمرين مي كرد عصر روز گذشته پلمب و از ورود ملي پوشان جلوگيري شد.
در حالي كه ملي پوشان تيم ملي جودو كشورمان قصد انجام تمرينات در سالن جودو را داشتند از سوي ماموران حراست سازمان تربيت بدني سالن محل تمرين اين تيم در ورزشگاه شهيد شيرودي پلمب شد.
اما سرمربي تيم ملي جودو در واكنش به اين اتفاق اظهار داشت: از صبح سالن محل تمرين تيم ملي بزرگسالان و جوانان جودو را بسته اند و كسي هم پاسخگو نيست. با مسئولان فدراسيون هم صحبت كرده ام اما كسي به درستي نمي داند كه چرا اين سالن پلمب شده است.وي با بيان اينكه سالن جودو از سوي حراست سازمان تربيت بدني پلمب شده است گفت: ما از صبح پشت درهاي بسته و پيگير اين موضوع هستيم كه چه كسي اين سالن را پلمب كرده است اما هنوز به پاسخ مشخصي نرسيده ايم. وقتي هم از يكي از مسئولان حراست پرسيديم گفتند فقط بايد از دفتر آقاي سعيدلو زنگ بزنند كه ما اين پلمب را باز كنيم. سرمربي تيم ملي جودو خاطرنشان كرد: در حالي كه ما بايد فروردين ماه در مسابقات قهرماني آسيا شركت كنيم اين اتفاقات به تيم ملي لطمه خواهد زد. از رئيس فدراسيون و دبير فدراسيون هم سوال كرده ام اما آنها هم نمي دانند چرا سالن فدراسيون جودو پلمب شده است.

 



تكواندو بين المللي آلمان 3 نماينده ايران حذف شدند

رقابتهاي تكواندو بين المللي آلمان از روز گذشته در هامبورگ آغاز شد كه نمايندگان كشورمان در گام نخست رقباي خود را شكست دادند.
اين رقابتها با حضور 1264 تكواندوكار در قالب 178 تيم از 41 كشور جهان از صبح شنبه در شهر هامبورگ آلمان آغاز شد. در وزن هفتم مردان جلال خدامي در نخستين مبارزه خود حريفي از لهستان را مغلوب كرد. او در دو مبارزه ديگرخود پيروز شد اما در بازي چهارم خود مقابل نماينده كرواسي نتيجه را واگذار كرد و از گردونه رقابتها حذف شد.
در وزن پنجم (74 كيلوگرم) بهنام بيات با غلبه بر تكواندوكاراني از مجارستان، كانادا و هلند در بازي چهارم حريفي از اتريش را شكست داد و سپس نماينده فرانسه را با نتيجه 3 بر 2 مغلوب كرد. در همين وزن عليرضا نصر آزاداني تكواندوكاري از نروژ را ناك اوت كرد. وي در بازي نخست موفق شده بود حريفي از كرواسي را شكست دهد .
در وزن چهارم (68 كيلوگرم) فرشاد فروغي كيا هم پس از برتري مقابل تكواندوكاري از كانادا در بازي دوم نماينده آلمان را با نتيجه 7 بر 5 برد و در بازي سوم مغلوب حريفي از انگليس شد و از دور رقابتها كنار رفت. در وزن ششم (80 كيلوگرم) فرزاد عبدالهي در نخستين مبارزه نماينده سوئد را ناك اوت كرد .
در وزن ششم (67 كيلوگرم ) بانوان، پريسا فرشيدي ابتدا نماينده فرانسه را 6 بر 5 مغلوب كرد و در بازي دوم نتيجه را 7 بر 5 به تكواندوكاري از روسيه واگذار نمود و از دور رقابتها كنار رفت.
در وزن اول (46 كيلوگرم) دينا پوريونس در بازي نخست مقابل حريفي ازفرانسه نتيجه را واگذار كرد و حذف شد.اين مسابقات امروز هم ادامه دارد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

انگشت نگاري از تيم هاي استقلال و ذوب آهن
ماموران فرودگاه رياض روز گذشته از بازيكنان، مربيان و همراهان دو تيم استقلال و ذوب آهن انگشت نگاري كردند و بعد از آن دو تيم وارد خاك عربستان شدند. قبل از اين ماموران عربستان از كاروان پيروزي در فرودگاه جده نيز انگشت نگاري كرده بودند و بازيكنان سپاهان تنها تيمي بودند كه به هنگام ورود به عربستان انگشت نگاري نشدند. استقلال در دومين مسابقه از مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا سه شنبه هفته جاري به مصاف النصر عربستان مي رود و ذوب آهن نيز ديگر تيم ايراني در روز چهارشنبه با الشباب ديدار خواهد كرد.
تعطيلي فوتبال در ژاپن
رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا با انتشار نامه اي ضمن ابراز تسليت به زلزله زدگان ژاپن اعلام كرد كه همه مسابقات داخلي و خارجي فوتبال در اين كشور تا اطلاع ثانوي لغو است. خبر ديگر از فوتبال ژاپن اينكه نزديكان افشين قطبي سرمربي سابق ايران كه در ژاپن فعاليت دارد تا روز گذشته موفق به برقراري ارتباط با او نشده بودند تا اينكه او خودش از طريق ايميل خبر سلامتي اش را در اختيار دوستان ايراني خود قرار داد.
فدراسيون با مرد پرتغالي به توافق رسيد؟!
روز گذشته سايت خبرآنلاين مدعي شد كرش كه مدتي قبل قيد حضور در ايران را زده بود، سرانجام راضي شده سرمربيگري تيم ملي ايران را قبول كند.در اين خبر آمده او كه قراردادش را با مسئولان فدراسيون فوتبال امضا كرده، اول آوريل (جمعه دوازدهم فروردين 1390) همراه با دستيارانش وارد ايران مي شود. البته عباس ترابيان سرپرست امور بين الملل فدراسيون فوتبال از اين موضوع ابراز بي اطلاعي كرد.
آقاي تيم جمع كن رفت
هومن افاضلي از هدايت تيم فوتبال اميد كناره گيري كرد.افاضلي كه علي كفاشيان گفته بود به عنوان تيم جمع كن اميدها است، با اعلام اين خبر گفت: پس از بازي تيم فوتبال اميد برابر قرقيزستان از اين تيم كناره گيري كردم. من هيچ استعفاي مكتوبي ننوشتم چرا كه براي حضورم در تيم اميد حكم رسمي نگرفته بودم كه اكنون بخواهم بطور رسمي استعفا دهم.

 



«پائولو مالارا» سرمربي جديد تيم ملي واترپلوي ايران

«پائولو مالارا» سرمربي ايتاليايي كه سابقه هدايت تيم ملي فرانسه را نيز در كارنامه دارد با ثبت قراردادي چهار ساله هدايت تيم ملي واترپلوي ايران را برعهده گرفت.
«مالارا» پس از ثبت اين قرارداد روز چهارم فروردين ماه مجدداً وارد تهران مي شود و از پنجم اردوي تيم ملي واترپلو زير نظر اين مربي آغاز مي شود تا اين تيم با آمادگي كامل در مسابقات كاپ فينا كه اوايل ارديبهشت ماه سال آتي در عربستان برگزار خواهد شد، شركت كند.
اين مربي از سال 1996 تا 2005 هدايت تيم ملي فرانسه را برعهده داشته و از سال 2005 تا 2008 نيز به عنوان سرمربي در تيم ملي واترپلوي ايتاليا مشغول به كار بوده است. وي كه جزو بهترين مربيان حال حاضر واترپلوي جهان است با تيم ملي ايتاليا عناوين متعددي در سطح جهان و اروپا به دست آورده و در المپيك 2008پكن نيز هدايت تيم ملي ايتاليا را برعهده داشته است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14