(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23 اسفند 1389- شماره 19887

حديث دشت عشق
هفته بيست و يكم ليگ برتر بسكتبال ديدار حساس مدافع عنوان قهرماني با صدرنشين ليگ
اخبار كوتاه از فوتبال
روگ: لوگو به سياست ربطي ندارد ايران در بازي هاي المپيك لندن شركت مي كند
به شايسته سالاري اعتقاد داريم محمدي : فقط نتيجه را ببينيم ، آينده اي نخواهيم داشت
كشتي جام سيراكف-بلغارستان يك طلا و پنج برنز براي نمايندگان كشورمان
پس از كسب يك طلا، 2 نقره و يك برنز در هامبورگ تركيب تيم ملي تكواندو در پنج وزن مشخص شد
خواندني از ورزش ايران
ركوردشكني پس از 37 سال پايان كار شمشيربازان ايران در آسيا با 6 مدال
سومين تقابل ذوب آهن و الجلا در بسكتبال اصفهان و ايران در يك قدمي فينال غرب آسيا
اخبار فوتبال جهان
آيا تيم فوتبال اميد راهي المپيك مي شود؟!
لطفاً اين 90روز را از دست ندهيد
اخبار ورزش ايران



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «محمدزماني لاجيمي»
مي روم به سفري كه رنج است، جراحت است اسارت است و در پايان شهادت است
خدايا تو را شكر كه به من نعمت عطا فرمودي خصوصا نعمت والاي رهبري امام در طول عمرم و در پايان عمرم نعمت شهادت را به من عطا فرمودي.
اينجانب محمد زماني فرزند مرحوم محمدعلي زماني متولد 1347، موقعي كه اعزام به جبهه مي شدم كه امام رفتن به جبهه را از اهم واجبات مطرح كرده و خود نيز در اين مقطع حساس از زمان اسلام را در خطر ديده بودم وظيفه شرعي خود دانستم كه به ياري ديگر رزمندگان بشتابم و مهيا شوم به سفري طولاني كه رضايت خدا در آن است، مي روم به سفري كه عزيزانمان با آن به هدفشان رسيدند، سفري كه در آن خستگي است، رنج است، جراحت است، اسارت است و در انتهاي آن شهادت است.
بسيجي شهيد «محمد زماني لاجيمي» در 14/10/1365 در منطقه ام الرصاص (عمليات كربلاي 4) به شهادت رسيد.
ستاد يادواره شهداي كسليان

 



هفته بيست و يكم ليگ برتر بسكتبال ديدار حساس مدافع عنوان قهرماني با صدرنشين ليگ

هفته بيست و يكم ليگ برتر بسكتبال عصر امروز (دوشنبه) با انجام 5 ديدار حساس آغاز مي شود.
در حساس ترين ديدار اين هفته، مهرام ميزبان پتروشيمي بندر امام، تيم صدرنشين ليگ برتر است. اين ديدار حساس درحالي برگزار خواهد شد كه مدافع عنوان قهرماني پس از ناكامي در رسيدن به فينال رقابت هاي غرب آسيا درحالي در انتظار تيم پتروشيمي است كه بازيكنان اين تيم همچنان در فكر انتقام شكست ديدار و در رفت هستند. مهرام كه هم اكنون در رده پنجم جدول رده بندي قرار دارد، براي دفاع از عنوان قهرماني خود كار دشواري در پيش رو دارد. در طرف مقابل شاگردان مصطفي هاشمي هستند كه پس از هفته ها پيروزي و صدرنشيني قصد ندارند از كورس نزديك قهرماني عقب بيفتند. پتروشيمي كه در اين روزها حريفانش را يكي پس از ديگري شكست مي دهد با تكرار پيروزي هايش مي تواند اصلي ترين رقيب مهرام براي قهرماني باشد. اين ديدار كه در سالن بسكتبال آزادي تهران برگزار مي شود، مي تواند زيباترين و نفس گيرترين رقابت نيم فصل دوم باشد.
در ديگر ديدار حساس اين هفته ب.آ شيراز ميزبان راه و ترابري قم است. راه و ترابري كه هم اكنون در رده دوم جدول رده بندي قرار دارد، براي حفظ جايگاه خود و باقي ماندن در بين چهار تيم نخست مبارزه مي كند. در طرف مقابل تيم ب.آ كه هم اكنون در رده هفتم قرار دارد و سه تيم كاسپين، حفاري و شهركرد را در تعقيب خود مي بيند، براي باقي ماندن در بين هشت تيم نخست تنها به پيروزي فكر مي كند.
در آخرين ديدار هفته بيست ويكم، تيم توزين الكتريك كاشان ميزبان بانك سامان است. توزين الكتريك كه هم اكنون در رده سوم قرار دارد براي حضور در بين چهار تيم اول، رقابت نزديكي با راه و ترابري قم دارد و مي تواند در اين هفته پيروزي آساني به دست بياورد و حساسيت رقابت را بيش از پيش كند.
برنامه كامل مسابقات هفته بيست ويكم به اين شرح است:
مهرام تهران- پتروشيمي بندر امام
ب.آ شيراز- راه و ترابري قم
شهرداري گرگان- هيئت بسكتبال شهركرد
توزين الكتريك كاشان- بانك سامان
دانشگاه آزاد- شركت ملي حفاري اهواز
جدول رده بندي ليگ برتر بسكتبال: 1-پتروشيمي بندر امام 35امتياز، 2- راه و ترابري قم 33 امتياز، 3- توزين الكتريك كاشان 32امتياز، 4- ذوب آهن اصفهان 28امتياز (4بازي كمتر)، 5- مهرام تهران 28امتياز (4بازي كمتر) و...

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي هاي خارج از خانه ملوان و فولاد
بيست و ششمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با پيروزي خارج از خانه ملوان مقابل شاهين بوشهر و شكست خانگي پيكان برابر فولاد خوزستان به اتمام رسيد . روز چهارم از هفته بيست و ششم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از ساعت 15:16 ديروز(يكشنبه) با برگزاري دو بازي پيگيري شد. در قزوين تيم فولاد با دو گل رضا نوروزي (67 و 2+90) از سد پيكان گذشت تا شاگردان جلالي با اين پيروزي 39 امتيازي شده و به رده ششم جدول صعود كنند. اين تيم با اينكه امتيازي برابر با مس كرمان دارد اما به دليل تفاضل گل بهتر نسبت به اين تيم رتبه ششم جدول را به خود اختصاص داد. در بوشهر هم تيم شاهين در حالي كه از امتياز ميزباني بهره مي برد مقابل ملوان با يك گل تن به شكست داد.در اين ديداركه در ورزشگاه شهيد بهشتي و در حضور حدود 10 هزار تماشاگر برگزارشد ملوان در دقيقه 80 توسط محمد نزهتي به گل رسيد.ملوان نيز با تحميل يازدهمين شكست به شاهين بوشهر 36 امتيازي شد و به رده هشتم جدول صعود كرد.
زلزله داور ديدار پيروزي و الوحده را تغيير داد!
دومين ديدار پيروزي از مرحله گروهي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا روز چهارشنبه در حالي برگزار مي شود كه داور اين ديدار به دليل زلزله ژاپن تغيير كرد . در حالي كه اسامي داوران دور دوم مرحله گروهي نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام شده بود و قرار بود «مينورو توجو» قاضي مسابقه تيمهاي پيروزي و الوحده باشد، اما AFC به دليل وقوع زلزله اخير در كشور ژاپن قضاوت اين بازي را به يوئيجي ميشي مورا سپرد .
صبح روز دربي بليت فروشي انجام مي شود
عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ حرفه اي فوتبال در باره تمهيدات سازمان ليگ براي دربي گفت: نشست شوراي تامين استان در اين باره برگزار شده و همه تمهيدات براي دربي بزرگ پايتخت انديشيده شده است. بليت فروشي بازي براي جلوگيري از بازارسياه صبح روز بازي در ورزشگاه آزادي و بر طبق قيمت هاي قبلي يعني 5000 ، 3000 و 2000 توماني فروخته مي شود. البته در نظر داريم كه از سال بعد فروش بليت را اينترنتي كنيم.
برگزاري بازي حذفي تيم اميد در خرداد
دومين مسابقه حذفي تيم فوتبال اميد در خرداد سال آينده برگزار مي شود.تيم اميد براي اينكه بتواند در مسابقات گروهي مقدماتي المپيك لندن حضور داشته باشد بايد يك مسابقه حذفي ديگر برگزار كند. اين مسابقه در خرداد سال آينده برگزار مي شود، اما حريف آينده تيم ملي هنوز مشخص نيست.
بازگشت زاكروني به ايتاليا پس از زلزله ژاپن
آلبرتو زاكروني پس از زمين لرزه و سونامي در ژاپن، به همراه ساير اعضاي كادر فني به ايتاليا بازگشت تا در كنار خانواده اش زندگي كند. سرمربي ايتاليايي تيم ملي ژاپن گفت: با توجه به نگراني خانواده من و همكارانم كه از زلزله ژاپن خبردار شده بودند، با اجازه ازفدراسيون فوتبال ژاپن به ايتاليا برگشتيم تا نگراني آنها برطرف شود. زاكروني همچنين اظهار كرد: منتظرم شرايط هر چه زودتر فراهم شود و به ژاپن برگردم و كارم را ادامه دهم.

 



روگ: لوگو به سياست ربطي ندارد ايران در بازي هاي المپيك لندن شركت مي كند

در حالي كه برخي سياستمداران انگليسي سعي دارند با دخالت هاي غيرمعمول خود عليه ورزش ايران جبهه گيري كنند اما دبير كل كميته ملي با بيان اينكه حضور ايران در المپيك ربطي به اين سياستمداران ندارد، از حضور كاروان كشورمان در المپيك 2012 خبر داد.
كميته ملي المپيك ايران پيش از اين با ارسال نامه اي به ژاك روگ، رئيس كميته بين المللي المپيك، نسبت به لوگوي رقابت هاي المپيك 2012 لندن كه دربرگيرنده نام صهيون ( ZION) است اعتراض كرده است. با اين حال مسئولان ذيربط اعلام كردند كه اين لوگو هيچ ارتباطي به كلمه صهيون ندارد و فقط نشان المپيك است.
بهرام افشارزاده دبير كل كميته ملي المپيك ضمن اشاره به اين موضوع گفت: تصميم ما مبني بر شركت در بازي-هاي المپيك هيچ ارتباطي به سياستمداران انگليسي ندارد. ما در حال هماهنگي با مسئولان كميته بين المللي المپيك هستيم و مي خواهيم حضور درخشاني در اين بازي ها داشته باشيم.
ژاك روگ در گفتگويي كه ديروز با رسانه هاي خارجي داشته است در اين خصوص گفت: اين قضيه جدي گرفته نمي شود و ما به طرف ايراني خود پاسخ صريحي داده ايم و گفته ايم كه اين لوگو هيچ ارتباطي به مسائل نژادپرستانه و سياسي ندارد.
«ديويد كامرون»، نخست وزير انگلستان، طي روزهاي گذشته گفته بود كه دل انگليسي ها براي ايراني ها در المپيك 2012 لندن تنگ نخواهد شد. وي در گفتگو با يك روزنامه يهودي گفته است: اگر ايراني ها نمي خواهند بيايند خب نيايند. دل ما براي آنها تنگ نمي شود. اما اين دليل ديوانه وار براي نيامدن است. اظهار نظر نخست وزير انگليس نه تنها همسو با منشور المپيك نيست بلكه مصداق بارز دخالت مسئولان و مقامات سياسي در تصميم گيري هاست كه بارها از سوي مجامع بين المللي محكوم شده است.

 



به شايسته سالاري اعتقاد داريم محمدي : فقط نتيجه را ببينيم ، آينده اي نخواهيم داشت

غلامرضا محمدي گفت: اگر هميشه بخواهيم فقط نتيجه را ببينيم، آينده اي نخواهيم داشت.
سرمربي تيم ملي كشتي آزاد با اشاره به اعزام تيمي جوان به جام جهاني روسيه اظهار كرد: براي حضور در جام جهاني كار خوبي انجام داديم و تيم را جوان كرديم. البته اين كشتي گيران جوان همگي نفرات قابلي هستند، ضمن اين كه سرداري مانند رضا يزداني در كنار تيم قرار دارد.
وي ادامه داد: اگر بخواهيم هميشه دنبال نتيجه باشيم و به جوانها ميدان ندهيم، آينده را از دست خواهيم داد. جام جهاني يك ديدار تداركاتي بسيار خوب است كه كشتي گيران جوان بايد خود را در آنجا نشان دهند.
محمدي در اين باره كه آيا فدراسيون هم از اين تصميم شما حمايت كرده و آنها خواستار نتيجه گيري در جام جهاني نيستند؟ پاسخ داد: فدراسيون از اين تصميم ما حمايت كرده است، مسابقات مهم پيش روي ما رقابت هاي جهاني استانبول است كه سهميه المپيك هم محسوب مي شود و بايد در آنجا موفق باشيم.
محمدي در پايان در پاسخ به اين سؤال كه آيا بعد از سالها شاهد يك مسابقه انتخابي با حضور همه مدعيان خواهيم بود، گفت: شرايط حضور در مسابقات انتخابي را شفاف و قانونمند اعلام مي كنيم و همه موظفند كشتي بگيرند. برخي مواقع يك شرايط استثنايي مانند آسيب ديدگي جدي به وجود مي آيد كه اميدوارم هيچ استثنايي هم در مسابقات 2 و 3 تيرماه نداشته باشيم. تنها اين را بگويم كه در سال 90 شاهد يك مسابقه انتخابي جذاب خواهيم بود و ما به شايسته سالاري اعتقاد داريم.

 



كشتي جام سيراكف-بلغارستان يك طلا و پنج برنز براي نمايندگان كشورمان

در پايان روز دوم جام سيراكف بلغارستان كه در رده سني جوانان در شهر وارنا در حال برگزاري است نصيري صاحب مدال طلا شد و پنج نماينده كشورمان به مدال برنز دست يافتند.
در روز دوم رقابتهاي بين المللي كشتي جام سيراكف بلغارستان كه از روز جمعه و در رده سني جوانان در شهر وارنا بلغارستان آغاز شده است ابراهيم نصيري كشتي گير آزادكار وزن 66 كيلوگرم كشورمان به مدال طلا دست يافت و پنج نماينده كشورمان صاحب مدال برنز شدند.
بر اين اساس در رشته كشتي آزاد در وزن 66 كيلوگرم ابراهيم نصيري در ديدار فينال با شكست حريف قزاقستاني صاحب مدال طلا شد و آرش دنگسركي، نادر حامدي پور و امير محمدي صاحب مدال برنز شدند و در كشتي فرنگي نيز حسين نوروزي و پژمان شاهبداغي صاحب گردن آويز برنز شدند.
تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي جوانان كشورمان سال آينده در رقابتهاي آسيايي اندونزي و جهاني روماني شركت مي كنند.

 



پس از كسب يك طلا، 2 نقره و يك برنز در هامبورگ تركيب تيم ملي تكواندو در پنج وزن مشخص شد

در پايان روز نخست از رقابت هاي تكواندو بين المللي آلمان نفرات اصلي تيم ملي براي حضور در رقابتهاي قهرماني جهان در پنج وزن مشخص شد.
براساس تصميم كادر فني تيم ملي محمدباقري معتمد، مسعود حجي زواره و يوسف كرمي به دليل مصدوميت در رقابتهاي بين المللي شركت نكردند. حذف فروغي كيا در وزن چهارم و خدامي در وزن هفتم در تورنمنت آلمان باعث شد حضور معتمد و كرمي در اوزان چهارم و هفتم تيم ملي براي شركت در رقابتهاي قهرماني جهان قطعي شود.
اما در وزن ششم فرزاد عبداللهي روز گذشته موفق به كسب مدال طلا شد. به همين دليل ديدار انتخابي بين او و مسعود حجي زواره نماينده اين وزن را مشخص خواهد كرد. عليرضا نصر آزاداني و كوروش رجلي هم با كسب مدال نقره در رقابتهاي آلمان به ترتيب جواز حضور در اوزان پنجم و هشتم مسابقات قهرماني جهان را كسب كردند. بهنام بيات ديگر نماينده كشورمان در وزن پنجم تكواندوكاراني از مجارستان، كانادا، هلند، اتريش و فرانسه را برد و در نيمه نهايي مغلوب نماينده تركيه شد و به مدال برنز دست يافت. در وزن اول هم حضور ميثم باقري در تركيب اصلي تيم ملي براي رقابتهاي جهاني قطعي شده است. رقابتهاي تكواندو قهرماني جهان ارديبهشت ماه سال آينده به ميزباني كره جنوبي برگزار خواهد شد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ مهدي شربياني ملي پوش سابق تيم ملي كشتي فرنگي و نايب قهرمان بازي هاي آسيايي دوحه در وزن 120 كيلو، به عنوان مربي به تيم ملي نوجوانان دعوت شد. اين اولين تجربه مربيگري شربياني در رده ملي است. در حال حاضر خليل رشيد محمدزاده سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي نوجوانان است. تيم كشتي فرنگي نوجوانان سال آينده به ترتيب در مرداد و شهريوردر رقابت هاي آسيايي تايلند و جهاني مجارستان شركت مي كند.
¤ نخستين طلايي تاريخ ورزش ايران در المپيك ها به روسيه دعوت شد. روسها از امامعلي حبيبي قهرمان سابق كشتي آزاد جهان و المپيك دعوت كرده اند تا با حضور در ماخاچكالاي داغستان، شاهد جام جهاني كشتي آزاد باشد. حبيبي در المپيك 1956 ملبورن اولين مدال طلاي تاريخ ورزش ايران در المپيك ها را ثبت كرد و 3-2 ساعت پس از آن غلامرضا تختي هم قهرمان المپيك شد.
¤ مقداد نجف نژاد عضو هيئت رئيسه فراكسيون ورزش مجلس با تاكيد بر اينكه بلاتكليفي براي تشكيل وزارت ورزش و جوانان به صلاح ورزش نيست، تصريح كرد: طرح تشكيل وزارت ورزش پس از تصويب بودجه سال 90 از سوي دولت اجرايي خواهد شد. عضو فراكسيون ورزش مجلس با اعلام اينكه مشكل يك درصد جذب اعتبارات دستگاه ها به ورزش نيز حل شد با اشاره به تشكيل جلسه امروز (ديروز) اين فراكسيون در جلسه امروز(ديروز) متاسفانه با وجود دعوت از مسئولان كميته ملي المپيك و سازمان تربيت بدني، هيچ كس در اين جلسه حضور پيدا نكرد. وي ادامه داد: در حالي كه در حال حاضر بهترين فصل بودجه بوده و آنها بايد بيايند از بودجه بخش ورزش دفاع كرده و در اين رابطه پيشنهادات خود را ارايه دهند و در جهت تقويت بودجه هاي تربيت بدني تلاش كنند، متاسفانه اين كار صورت نگرفت.

 



ركوردشكني پس از 37 سال پايان كار شمشيربازان ايران در آسيا با 6 مدال

رقابتهاي شمشيربازي قهرماني نوجوانان و جوانان آسيا با كسب 3 مدال برنز توسط ورزشكاران جوان كشورمان به پايان رسيد.
رقابتهاي شمشيربازي قهرماني نوجوانان و جوانان آسيا در دو بخش تيمي و انفرادي در حالي ظهر ديروز به كار خود پايان داد كه نه تنها سفير ايران بلكه هيچ نماينده اي از سوي سفارت كشورمان در بانكوك در سالن اين مسابقات حاضر نشدند.
اين مسابقات از 14 اسفند ماه آغاز و امروز با برگزاري مسابقات در سه بخش اسلحه سابر و فلوره پسران و اپه دختران جوان به پايان رسيد. تيم شمشيربازي نوجوانان ايران در اين مسابقات صاحب سه مدال (يك نقره و 2 برنز) شد كه براي اولين بار تيم دختران كشورمان صاحب مدال در قاره آسيا شدند. در رده سني جوانان نيز تيم ايران صاحب سه مدال برنز شدند كه تيم اسلحه اپه دختران ايران براي اولين بار بعد از 37 سال صاحب يك مدال آسيايي شده است.

 



سومين تقابل ذوب آهن و الجلا در بسكتبال اصفهان و ايران در يك قدمي فينال غرب آسيا

ديدار سوم از مرحله نيمه نهايي رقابت هاي بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا بين دو تيم ذوب آهن ايران و الجلا امروز برگزار مي شود.
ديدار سوم بين دو تيم ذوب آهن ايران و الجلاي سوريه از مرحله نيمه نهايي بسكتبال غرب آسيا روز دوشنبه در سوريه برگزار مي شود. اين ديدار كه ديگر فيناليست اين رقابت ها را مشخص خواهد كرد، درحالي برگزار خواهدشد كه دو تيم در دو مسابقه قبلي يك پيروزي و يك شكست را تجربه كرده اند.
تيم الجلاي سوريه در ديدار دور رفت توانست مهمانش را با نتيجه 89 به 76 شكست دهد و خود را در يك قدمي فينال رقابت ها ببيند اما با شكستي كه ذوب آهن در اصفهان به اين تيم تحميل كرد، باعث شد تا ديگر فيناليست اين رقابت ها در ديدار سوم مشخص شود. ذوب آهن در ديدار دور برگشت توانست تيم الجلاي سوريه را با نتيجه 93 بر 76 شكست دهد.
بازيكنان ذوب آهن كه هم اكنون در سوريه هستند منتظر ملحق شدن هم تيمي هاي سرباز خود هستند تا بتوانند پيش از آغاز رقابت خود را آماده پيروزي شيرين در خانه حريف كنند. از اصلي ترين شاگردان فرزاد كوهيان در اين ديدار مي توان حامد آفاق، آرن داودي، اوشين ساهاكيان، علي باهران، عثمار بارو و كارلوس پاول را نام برد.
تيم پيروز اين مسابقه ديگر فيناليست رقابت هاي بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا خواهد بود و بايد برابر الرياضي لبنان صف آرايي كند.
تيم الرياضي لبنان با پيروزي برابر مهرام مدافع عنوان قهرماني توانست به فينال اين رقابت ها راه پيدا كند.

 



اخبار فوتبال جهان

بارسلونا با آبيدال 31 ساله تمديد مي كند
سران باشگاه بارسلونا قصد دارند با تمديد قرارداد اريك آبيدال مدافع 31 ساله فرانسوي خود را براي سالهاي آينده حفظ كنند.
آبيدال كه در رقابتهاي فصل اخير بازي هاي قابل قبولي براي بارسلونا انجام داده توانسته رضايت سران باشگاه را جلب كند. آبيدال پس از نمايش خوبي كه در ديدار مقابل آرسنال داشت با پيشنهاد قرارداد روبرو شده تا حضورش را در جمع آبي و اناري ها تا سال 2013 تمديد كند.
جوزپ ماريا بارتومئو، نايب رئيس باشگاه بارسلونا با اعلام اين خبر گفت: آبيدال با بازيهاي خوبي كه براي بارسلونا انجام داده به يك بازيكن تاثيرگذار و عالي تبديل شده است و به همين دليل مطمئنا از سوي باشگاه با پيشنهاد تمديد قرارداد تا سال 2013 روبرو خواهد شد.
قرارداد فعلي آبيدال كه در سال 2007 بين باشگاه بارسلونا و ليون منعقد شده تا 18 ماه ديگر اعتبار دارد.
پيشنهاد 40 ميليون يورويي آبراموويچ به كاكا
مالك ثروتمند باشگاه چلسي به مهاجم برزيلي تيم فوتبال رئال مادريد پيشنهاد 40 ميليون يورويي داده است.
منابع خبري از انگليس معتقدند كه آبراموويچ در يك ضيافت شام تنها و تلويحا از علاقه اش براي خريد كاكا سخن گفته اما سايت هاي خبري اسپانيايي بر اين باورند كه رومان آبراموويچ در تماسي تلفني از وكيل پرس خواسته تا كاكا را به مبلغ 40 ميليون يورو به شيرهاي آبي لندن بفروشد. ديلي تلگراف از قول وكيل آبراموويچ خبر موافقت ضمني پرس را منتشر كرده، اما سايت خبري باشگاه رئال مادريد با جديت اين خبر را تكذيب كرد.
كاكا مصدوم است و اين حقيقتي است كه خود او و وكيل باتجربه اش، برونزتي قويا تكذيب مي كنند اما نيمكت نشيني اين برزيلي فقط به خاطر لجبازي مورينيو با او نيست و بايد قبول كرد كه كاكا شرايط خوبي در مادريد ندارد.
دوري يك ماهه جرارد از ليورپول
كاپيتان تيم فوتبال ليورپول تحت عمل جراحي كشاله ران قرار گرفت. اين بازيكن كه در جريان ديدار با منچستريونايتد دچار آسيب ديدگي شد، بنا به گفته مقامات تيم آنفيلدي عمل جراحي شد. بر اين اساس وي به مدت يك ماه دور از ميادين خواهد بود. كني دالگيش، سرمربي ليورپولي ها قادر نخواهد بود تا در سه بازي بعدي يارانش در ليگ برتر از وجود فرمانده اصلي بازي خود در ميدان سود ببرد. از طرفي فابيو كاپلو، سرمربي ايتاليايي تيم انگليس نيز قادر به فراخواني و استفاده از اين هافبك مجرب در دو ديدار با ولز در تاريخ (ششم فروردين 1390) و غنا (نهم فروردين 1390) نخواهد شد. يك مقام آگاه ليورپول در اين زمينه عنوان كرد عمل جراحي جرارد موفقيت آميز انجام شده و اين بازيكن در منزل به استراحت مي پردازد.
ته وز و آخرو غايبان بزرگ تيم ملي آرژانتين
سرمربي تيم ملي فوتبال آرژانتين براي جدال با آمريكا و كاستاريكا فهرست نفرات انتخابي خود را به صورت رسمي اعلام كرد.
در فهرست اعلام شده توسط سرخيوباتيستا اثري از نام دو بازيكن كليدي اين تيم يعني سرخيو آخرو، داماد مارادونا و مهاجم اثرگذار آتلتيكومادريد و كارلوس ته وز مهاجم انكارناپذير من سيتي نيست. هر دو نامبرده در بازي هاي اخير تيمشان خوش درخشيده و گلزني كرده اند. باتيستا دليل اين كار را جوانگرايي و اعطاي فرصت به سايرين اعلام و برآمادگي و شايستگي هر دو بازيكن غايب در فهرست اعلام شده تأكيد كرده است.
اسامي تيم ملي فوتبال آرژانتين به اين شرح است:
دروازه بان ها: ماريانو آندوخار (كاتانيا)، آدريان گاباريني (اينديپندينته) و سرخيو رومرو (آلكمار) مدافعين: خاوير زانتي (اينترميلان) پابلو سابالتا (من سيتي)، اسكيل خاراي (رئال مادريد)، گابريل ميليتو (بارسلونا)، نيكلاس اوتامندي (پورتو)، فدريكو فاتزيو (سويا)، نيكلاس بورديسو (رم) و ماركوس روخو (اسپارتاك مسكو)
هافبك ها: خاوير ماسكرانو (بارسلونا)، ماريو بالوتلي (اينترناسيونال)، اور بانخا (والنسيا)، فرناندو بلوچي (پورتو)، استبان كامبياسو (اينترميلان)، لوكاس باليا (اندرلخت) و خاوير پاستوره (پالرمو)
مهاجمين: ليونل مسي (بارسلونا)، اسكيل لاوتزي (ناپولي)، آنخل دي ماريا (رئال مادريد)، نيكلاس گايتان (بنفيكا)، خوسه سوسا (ناپولي) و ادواردو سالويو (بنفيكا)
آرژانتين ششم فروردين برابر آمريكا و نهم اين ماه برابر كاستاريكا قرار مي گيرد.
تاتنهام به دنبال دروگباي كوچك فرانسه
تيم فوتبال تاتنهام انگليس براي تقويت خط حمله به دنبال جذب بازيكن تيم فوتبال المپيك ليون است.
مسئولان باشگاه انگليسي تاتنهام مدتي است كه به دنبال جذب مهاجم جديد براي افزايش قدرت خطوط آتش تيمشان هستند و در اين باره بافيتيمبي گوميس از تيم المپيك ليون گزينه اي است كه توجه تاتنهام را به خود جلب كرده است.
اين بازيكن 25 ساله در ديدار ليگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادريد اسپانيا در ميدان حضور داشت و نمايش خوبي از خود نشان داد. مسئولان تاتنهام براي جذب گوميس سيه چرده كه به دروگباي كوچك مشهور شده است رقمي بالغ بر 1/11 ميليون يورو پيشنهاد داده اند.
علاوه بر اين بازيكن سرخيو آگرو آرژانتيني نيز مدنظر مسئولان تاتنهام قرار دارد و مديران اين باشگاه قصد دارند اين بازيكن را براي فصل آينده راهي وايت هارت لين كنند.
آلمان و فرانسه به مصاف هم مي روند
آلمان و فرانسه در 2ديدار رفت و برگشت سال آينده به مصاف هم خواهند رفت.
تيم هاي ملي آلمان و فرانسه براي سال آينده ميلادي ديدار دوستانه اي را با يكديگر برگزار خواهند كرد. براساس توافق فدراسيون هاي 2كشور، ديدار رفت 29 فوريه سال 2012 در كشور آلمان برگزار خواهد شد و بازي برگشت 5مارس 2014 به ميزباني فرانسه خواهد بود. در اين رابطه يواخيم لو سرمربي تيم ملي آلمان اظهار داشت: پس از ديدار دوستانه مقابل ايتاليا، بازي هاي دوستانه ديگري مقابل برزيل و اروگوئه برگزار خواهيم كرد.
برزيل در ماه آگوست در اشتوتگارت با آلمان بازي خواهد كرد و در ماه مي ديداري ديگر مقابل اروگوئه خواهد داشت.

 



آيا تيم فوتبال اميد راهي المپيك مي شود؟!
لطفاً اين 90روز را از دست ندهيد

سرويس ورزشي:
اميدهاي فوتبال ايران براي آماده سازي جهت حضوري پرقدرت در مرحله دوم مسابقات فوتبال انتخابي المپيك 2012 لندن نزديك به سه ماه فرصت خواهند داشت، فرصتي كه هفته گذشته آغاز شده و خيلي زود به اتمام خواهدرسيد.
كنفدراسيون فوتبال آسيا در مسابقات فوتبال المپيك 2012 لندن 5/3سهميه دارد كه براي دستيابي به اين سهميه 35 تيم از روز 23 فوريه 2011 (4اسفندماه 1389) رقابت هاي خود را آغاز كردند.
بنابر مكانيزم قرعه كشي، در مرحله اول 22 تيم رنك پايين تر (بر مبناي حضور در بازي هاي انتخابي المپيك 2008 پكن) در دو بازي رفت و برگشت در تاريخ 23 فوريه و 9مارس 2011 (4و 18 اسفند 1389) ديدار مي كنند تا تيم برنده بالا بيايد.
تيم فوتبال اميد كشورمان يكي از تيم هايي بود كه در كنار 21 تيم آسيايي ديگر در اين مرحله از رقابت ها به ميدان رفت و با برتري يك بر صفر مقابل قرقيزستان در دو بازي رفت و برگشت جواز حضور در دور دوم مسابقات فوتبال انتخابي المپيك 2012 لندن را بدست آورد.
اميدهاي فوتبال ايران در مرحله دوم رقابت ها در كنار 10 برنده مرحله اول به 13 تيم رنك بالاتر ملحق مي شوند تا دوباره در يك بازي پلي آف رفت و برگشت در تاريخ هاي 19 و 23 ژوئن 2011 (يكشنبه- 29خرداد و پنجشنبه- دوم تير1390) بازي كنند.
«تيم هاي كره جنوبي، استراليا، چين، ژاپن، عراق، بحرين، قطر، عربستان، كره شمالي، سوريه، لبنان، ازبكستان و ويتنام در رنك يك تا 13 هستند و از دور دوم وارد بازي ها مي شوند.»
بدين ترتيب مسئولان فدراسيون فوتبال نزديك به سه ماه فرصت خواهند داشت تا تيم فوتبال اميد ايران را براي حضوري پرقدرت در مرحله دوم مسابقات فوتبال انتخابي بازي هاي المپيك 2012 لندن آماده كنند.
در مرحله سوم 12 تيمي كه صعود كرده اند به سه گروه چهار تيمي تقسيم خواهند شد تا بعد از بازي هاي رفت و برگشت، تكليف تيم هاي آسيايي در المپيك 2012 لندن را مشخص كنند. ديدارهاي گروهي مرحله سوم از 21 سپتامبر 2011 تا 14 مارس 2012 (30شهريور تا 23 اسفند 1390) برگزار خواهدشد.
سه تيم اول گروه ها مستقيم به المپيك مي روند و سه تيم دوم از 25 تا 29 مارس 2012 (6تا 10 فروردين 1391) در يك ورزشگاه باهم رقابت خواهند كرد تا تيم برتر در بازي پلي آف به مصاف نماينده آفريقا برود.
در المپيك 2008 چين، ژاپن، كره جنوبي و استراليا به اين بازي ها صعود كردند اما نه ميزبان و نه هيچكدام از سه نماينده ديگر آسيا نتوانستند از مرحله گروهي بالا بروند.

مجيد جلالي بخشي از طرحش را تشريح كرد:
تيم اميد با اردوهاي سه روزه و پنج روزه به جايي نمي رسد!
كانديداي سرمربيگري تيم ملي فوتبال اميد گفت: باشگاه هايي كه بازيكن اميدشان را به تيم ملي مي دهند مي توانند به ازاي هر كدامشان يك بازيكن اضافه در اختيار بگيرند.
مجيد جلالي درباره انتقادات مطرح شده در مورد طرح پيشنهادي وي براي سرمربيگري تيم ملي اميد و در اختيار گرفتن تمام بازيكنان اميد باشگاه ها براي يك سال اظهار كرد: در طرح پيشنهادي خود براي باشگاه هايي كه بازيكن اميدشان را در اختيار تيم ملي قرار مي دهند امتيازها و مشوق هايي در نظر گرفته ام كه باعث مي شود از اين بابت ضرري متوجه آنها نباشد.وي ادامه داد: باشگاه ها مي توانند به ازاي هر بازيكن اميدي كه به تيم ملي مي دهند در فصل نقل و انتقالات اضافه بر سهميه خود يك بازيكن خارجي ليگ برتري يا آزاد در اختيار بگيرند. به اين ترتيب باشگاه ها علاوه بر آن كه بازيكن اميدشان را دارند يك يا چند بازيكن اضافه هم خواهند داشت.جلالي همچنين افزود: به جز اين امتياز، مشوق هاي ديگري نيز به باشگاه ها داده مي شود كه در طرح پيشنهادي من به فدراسيون موجود است. اگر فدراسيون كل طرح من را منتشر كند، مطمئن باشيد اذهان روشن مي شود.
سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان در ادامه با تأكيد بر اين كه انتشار كل پيشنهادهاي وي به روشن شدن موضوع كمك زيادي مي كند، تصري ح كرد: اگر فدراسيون صلاح بداند تمام طرح من را منتشر مي كند. به هر حال مطمئن باشيد هر طرح و برنامه اي كه مطرح مي شود، عده اي با آن موافق نيستند. البته ايرادي ندارد كه كسي با برنامه اي مخالف باشد ولي بايد به ازاي مخالفت اش برنامه جايگزيني ارائه كند.جلالي افزود: وقتي تيم اميد ما 32سال است از حضور در المپيك محروم شده است، نتيجه مي گيريم كه برنامه هاي اين 32 سال جوابگو نبوده است و بايد براي صعود به المپيك برنامه متفاوتي ارائه كرد. اين حرف به اين معني نيست كه چيزي را ناديده بگيريم. در برنامه ما بايد هم تيم ملي جا داشته باشد و هم باشگاه ها اگر مي خواهيم ضريب موفقيت تيم را بالا ببريم نمي توانيم به اردوهاي سه روزه و پنج روزه اكتفا كنيم.
وي همچنين با انتقاد از نحوه بازي تيم اميد اضافه كرد: شرايط فعلي تيم اميد به گونه اي است كه برابر تيمي مثل قرقيزستان به مشكل برمي خورد. اين تيم بايد ساخته شود و براي اين كار زمان لازم است. نمي توانيم از بازيكني كه بين تيم ملي و باشگاه سرگردان است انتظار كار بزرگي داشته باشيم.جلالي با بيان اينكه نبايد از خواسته هاي مطرح شده در طرح استنباط نادرستي داشت، گفت: بنده به هيچ وجه نخواستم كه بازيكنان تيم اميد براي كل ليگ در اختيار اين تيم باشند. طبق برنامه ريزي هاي زمانبندي شده احتمالا آنها نيمي از ليگ را همراه تيم اميد باشند. ضمن اينكه آنچه مسلم است و نيازي به توضيح ندارد، مبناي برنامه ها براي فصل آينده است. با مشخص شدن بازيكنان تيم اميد در مقاطع مختلف، تيم ها به منظور بستن ليست بازيكنان شان، از شرايط موجود مطلع خواهند بود و كار به گونه اي انجام نمي شود كه يك تيمي بخش قابل توجهي از بازيكنانش را از دست بدهد و هيچ جايگزيني هم نداشته باشد.

مسئولان فدراسيون فوتبال به حرفم رسيدند
افشارزاده: باز هم زمان را از دست مي دهيم
دبيركل كميته ملي المپيك كار اميدهاي فوتبال ايران براي صعود به المپيك 2012 را دشوار خواند و گفت: متأسفانه در ابتدا مسئولان فدراسيون حرف هاي مرا جدي نمي گرفتند اما خوشحالم كه به اين نكته رسيدند و به حرف آمدند كه تيم اميد راه آساني ندارد.
بهرام افشارزاده ضمن بيان اين مطلب افزود: از ابتدا مشخص بود، تيم فوتبال اميد ايران كار دشواري براي صعود به المپيك 2012 لندن دارد. من پيش از اين هشدار داده بودم، كار اميدها دشوار است و مسئولان فدراسيون فوتبال با طرح دوباره اين موضوع به نوعي حرف مرا تأييد كردند.افشارزاده از مسئولان فدراسيون فوتبال خواست هر چه زودتر برنامه آماده سازي تيم فوتبال ايران را تدوين كنند و افزود: متأسفانه هنوز سرمربي تيم اميد مشخص نشده است. اين تيم يك مربي مي خواهد كه توانايي و تجربه كار در اين رده سني را داشته باشد. مربي كه بتواند با باشگاه ها همكاري كند، استعدادها را شناسايي كرده و زمينه پرورش آنها را فراهم آورد و...
«هر روزي كه از دست مي دهيم به اندازه يك ماه و هر يك ساعت به اندازه يك روز ما را از ديگر تيم ها عقب مي اندازد»، دبيركل كميته ملي المپيك با بيان اين جمله افزود: حريفان ما بيكار ننشسته اند و مدام در حال كار و برنامه ريزي هستند. اما ما فرصت ها را به راحتي از دست مي دهيم. يك هفته ديگر عيد نوروز است. 13 روز هم كه همه جا تعطيل است. با اين شرايط يك ماه را خيلي راحت از دست مي دهيم.افشارزاده با ابراز اميدواري از اينكه تيم فوتبال اميد ايران بعد از 36 سال جواز حضور در المپيك را به دست آورد، درخصوص انتخاب سرمربي براي تيم اميد و اينكه بهتر است سرمربي اين تيم مجيد جلالي باشد يا حميد استيلي؟، گفت: من اصلا راجع به انتخاب سرمربي تيم اميد هيچ اظهارنظري نمي كنم. تا به امروز در اين رابطه نه اظهارنظري كرده ام و نه اظهارنظري مي كنم. مسئولان فدراسيون فوتبال نيز با من براي انتخاب سرمربي تيم اميد مشورت نكرده اند و اطلاعات من در اين رابطه همان چيزهايي كه در روزنامه ها منتشر شده است.دبيركل كميته ملي المپيك خاطرنشان كرد: به عقيده من تيم فوتبال اميد ايران نياز به يك مربي تمرين دهنده خوب خارجي دارد. مربي كه بتواند تيم را جمع كند.

سر مربي موقت بدون حكم آمد و رفت!
افاضلي: با خيلي از افراد نمي توانستيم به مرحله بعد صعود كنيم!
هومن افاضلي سرمربي موقت تيم فوتبال اميد پس از هدايت اين تيم در دو ديدار مرحله مقدماتي المپيك لندن از اين سمت كناره گيري كرد.
هومن افاضلي پس از ديدار برگشت تيم فوتبال اميد در بيشكك مقابل قرقيزستان تصميم خود را به اعضاي كادر فني و بازيكنان تيم اميد اعلام كرد. وي 30 بهمن ماه گذشته از سوي كميته فني فدراسيون فوتبال و بصورت موقت و تا زمان انتخاب سرمربي جديد به عنوان سرمربي تيم اميد انتخاب شده بود.
گفته مي شود برخي مشكلات و اختلافات داخلي باعث كناره گيري پيش از موعد افاضلي از هدايت تيم فوتبال اميد شده است. هومن افاضلي ابتدا به عنوان «تيم جمع كن» هدايت ملي پوشان اميد را برعهده گرفت و سپس كميته فني بدون آنكه حكمي به وي بدهد او را سرمربي موقت كرد و در نهايت هم وي بدون اينكه استعفاي كتبي بدهد از سرمربيگري تيم فوتبال اميد كناره گيري كرد!
هومن افاضلي مربي مستعفي تيم فوتبال اميد با بيان اينكه پس از ديدار برگشت تيم فوتبال اميد ايران برابر قرقيزستان از اين تيم كناره گيري كرده، در اين باره اظهار كرد: در نشست خبري بعد بازي از تيم اميد خداحافظي كردم. كناره گيري ام را شفاهي بيان مي كنم چرا كه براي آمدنم حكمي نگرفته بودم كه الان بخواهم استعفاي رسمي بدهم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا چنين تصميمي گرفتيد، گفت: مگر زماني كه آمدم كسي گفت چرا آمديد كه اكنون بخواهم بگويم چرا مي روم. به هر حال با توجه به شرايط فعلي از مسئوليتم كناره گيري كردم. وظيفه من بردن تيم به مرحله بعدي رقابتهاي انتخابي المپيك 2012 لندن بود كه خوشحالم با موفقيت انجام وظيفه كردم.
مربي سابق تيم اميد درباره علت تساوي با تيم قرقيزستان نيز گفت: ما با اين تيم مساوي كرديم چون همه قرقيزستان بسيج شده بودند تا ما را شكست دهند. پس از جدا شدن قرقيزستان از شوروي سابق، شايد براي اولين مرتبه بود كه 15 هزار نفر براي حمايت از تيم كشورشان به استاديوم مي آمدند. همچنين معتقدم اين تيم به شدت از سوي داور مسابقه حمايت شد. داور مي توانست دو يا سه كارت قرمز مستقيم به بازيكنان حريف بدهد در حالي كه يك كارت زرد هم نداد! در صحنه اي يكي از بازيكنان شان مثل يك گل در محوطه جريمه شيرجه زد و توپ را گرفت اما داور به سادگي از آن گذشت. وي در پاسخ به اين سؤال كه علت اخراج كادر فني در اين مسابقه چه بود نيز تصريح كرد: بيژن طاهري در صحنه اي كه بازيكنان دو تيم با هم درگير شده بودند به داخل زمين رفت تا آنها را از هم جدا كند، او به دليل ورود غيرقانوني به داخل زمين اخراج شد. در ادامه هم بنده به دليل اعتراض هايي كه به قضاوت داور داشتم، از روي نيمكت اخراج شدم. تنها هادي طباطبايي تا پايان روي نيمكت ماند.
افاضلي با بيان اينكه قرقيزستان حريف جدي بر سر راه ايران در مسابقات انتخابي المپيك بود، گفت: حريفي كه به نظر خيلي از ايراني ها ساده بود، در آينده حرف هاي زيادي براي گفتن خواهد داشت. واقعا خداوند متعال خيلي به ما كمك كرد كه توانستيم در مجموع پيروز شويم؛ معتقدم اگر خيلي هاي ديگر هدايت تيم را برعهده داشتند، ما نمي توانستيم به مرحله بعدي صعود كنيم.

بايد ديد فدراسيون چه توقعي از من دارد
استيلي: مي توانيم آينده درخشاني براي تيم اميد رقم بزنيم
سرمربي تيم فوتبال شاهين بوشهر يكي از دو گزينه فدراسيون فوتبال براي هدايت تيم اميد است.
حميد استيلي با تائيد اين خبر كه مدنظر فدراسيون فوتبال براي تيم اميد است؛ صحبت هايي درخصوص اين تيم انجام داده كه گزيده اي از آن در ادامه مي آيد:
¤ با من صحبتي نشده و من هم در رسانه ها ديدم كه اين موضوع مطرح شده است. فدراسيون در چند روز گذشته يك بار صحبتي را با مهاجراني انجام داده و او هم گفته كه من فعلاً با شاهين قرارداد دارم. بايد ديد فدراسيون و باشگاه چه توافقاتي با هم انجام مي دهند و من هم تابع باشگاه هستم درهر حال براي من يك افتخار است كه سرمربي تيم ملي اميد كشورم باشم.
¤ مربيگري در سطح ملي براي هر فردي مي تواند چالش جذابي به حساب بيايد. معتقدم مربيگري در تيم اميد جايگاه بسيار خوبي براي هر مربي است.
¤ كادر فني تيم اميد درحال حاضر بازي هاي حساسي دارد و ما نبايد با طرح موضوعات مختلف تمركز اين دوستان را به هم بزنيم. به همين دليل اجازه بدهيد درباره جزييات مذاكره ام با فدراسيون فعلاً حرف نزنم.
¤ فردي كه مي خواهد به عنوان مربي ملي انتخاب شود به طور حتم بايد معيارهاي خاصي داشته باشد به عنوان مثال بايد بتواند با بازيكنان رابطه خوبي برقرار كند از لحاظ علمي به روز باشد كارنامه قابل دفاعي از خود ارائه دهد از همه اين ها مهم تر اينكه بتواند روابط بيروني اش با مديران و رسانه ها را به خوبي تنظيم كند تا در فضاي توأم با آرامش به مسائل فني تيم ملي بپردازد. اگر قرار باشد مربي تيم ملي خود را درگير مسائل حاشيه اي كند ترديد نداشته باشيد كه هيچ موفقيتي به دست نمي آيد.
¤ تيم اميد ما بازيكنان خيلي خوبي دارد آرش افشين، احسان حاج صفي، كريم انصاري فرد، حميد علي عسگر و خيلي از بازيكنان ديگر مي توانند به تيم اميد كمك كنند و آينده درخشاني را براي اين تيم رقم بزنند به شرطي كه ما در بخش تدارك زيرساخت ها اقدامات ويژه اي داشته باشيم.

 



اخبار ورزش ايران

طلب900 ميليوني فدراسيون كشتي از سازمان
دبير فدراسيون كشتي گفت: شايد اگر فدراسيون منتظر طلبش از سازمان مي نشست اين موفقيت ها را بدست نمي آورديم . عارف ربطي درباره ارزيابي اش از عملكرد فدراسيون كشتي در سال جاري، گفت: فدراسيون با توجه به برنامه 4 ساله اي كه دارد با تكميل شدن برنامه هاي سالانه مي خواهد به هدف اصلي برسد. با موفقيت هايي كه در سال هاي 88 و 89 داشتيم تقريبا در جهت رشد قرار گرفته ايم و از روند طي شده راضي هستيم .
وي با اشاره به مشكلات فدراسيون ادامه داد: البته در راه رسيدن به اهداف بالاتر با مشكلاتي روبرو هستيم كه شايد ما را با وقفه روبرو كند. تمام سعي خود را براي برطرف كردن آن انجام مي دهيم، اما حل برخي از اين مشكلات نياز به زمان و مساعدت مسئولان بلندپايه ورزش دارد تا روندي را كه در پيش گرفته ايم با سرعت طي كنيم. در هر صورت تمام هم و غم فدراسيون كشتي موفقيت اين رشته و رسيدن به هدف اصلي براي حضور موفق در المپيك لندن است . دبير فدراسيون كشتي در پاسخ به اين سوال كه چند درصد از بودجه در نظر گرفته براي اين فدارسيون در سال جاري محقق شده است، اظهار داشت: با صحبتي كه با يزداني خرم، رئيس فدراسيون داشتم وي گفت حدود 900 ميليون از سازمان تربيت بدني طلبكار هستيم. اميدواريم كه اين بودجه قبل از پايان سال و براي پيگيري مسابقات اردوها در اختيار ما قرار داده شود . وي ادامه داد: سال آينده سال پركاري را پيش رو داريم و در صورت
عدم پرداخت بودجه با مشكل مواجه مي شويم. شايد اگر فدراسيون منتظر طلبش از سازمان مي نشست اين موفقيت ها را بدست نمي آورديم. در هر صورت با مبلغي كه در اختيارمان قرارداده شده بود و كمك هايي كه از حاميان مالي جذب كرديم فدراسيون را در جايگاهي قرار داديم تا از برنامه ها عقب نمانيم .
گردهمايي روساي فدراسيونها با سعيدلو
گردهمايي پايان سال روساي فدراسيون هاي ورزشي با رئيس سازمان تربيت بدني روز 24 اسفند ماه برگزار خواهد شد. دراين نشست كه با حضورعلي سعيدلو رئيس و معاونان سازمان تربيت بدني و روساي فدراسيون هاي ورزشي برگزارخواهد شد ، گزارشي عملكرد سال 89 سازمان تربيت بدني در بخش قهرماني و همگاني و توسعه فضاها و زير ساخت هاي ورزش كشور از سوي معاونين سازمان ارائه خواهد شد.دراين نشست همچنين تعدادي از روساي فدراسيون هاي ورزشي به نمايندگي از ساير فدراسيون ها به طرح مسائل و مشكلات خود و برنامه هاي سال جاري خود خواهند پرداخت . رئيس سازمان تربيت بدني دراين جلسه نقطه نظرات، چشم اندازها و اهداف ورزش كشور درسال آينده را براي روسا و مسئولان فدراسيونها ترسيم خواهد كرد.
ذوب آهن اصفهان قهرمان ليگ برتر واليبال نشسته
تيم واليبال نشسته ذوب آهن اصفهان با شكست گسترش فولاد مقام قهرماني باشگاه هاي برتر ايران را از آن خود كرد. ديدار سوم دو تيم گسترش فولاد تبريز و ذوب آهن اصفهان در فولاد شهر اصفهان برگزار شد و تيم ذوب آهن در سه گيم متوالي گسترش را شكست داد.
شاگردان هادي رضايي سرمربي ذوب آهن در گيم هاي اول تا سوم به ترتيب با امتيازهاي 25 بر 21، 28 بر 26 و 25 بر 16 از سد گسترش فولاد گذشتند تا با دو پيروزي از سه ديدار نهايي، براي پنجمين سال متوالي به مقام قهرماني اين رقابتها دست يابند. تيم گسترش فولاد نيز كه تنها امتياز ديدار نخست مرحله نهايي را از آن خود كرده بود، به مقام نايب قهرماني اكتفا كرد تا به همراه ذوب آهن به عنوان نمايندگان ايران در مسابقات واليبال نشسته قهرماني باشگاه هاي آسيا كه سال آينده برگزار خواهد شد، حضور يابد.
صعود ميثاق و شهرداري به ليگ برتر فوتسال
چهره دو تيم صعود كننده به مسابقات ليگ برتر قوتسال مشخص شد .
در ديدارهاي دور برگشت رقابتهاي پلي اف ليگ دسته اول فوتسال تيم ميثاق تهران با پيروزي مقابل بنياد مسكن فارس به رقابت هاي فوتسال باشگاه هاي برتر ايران صعود كرد. در اين ديدار كه درسالن شهيد ابوالفتحي شيراز برگزار شد، تيم ميثاق با نتيجه 4 بر 2از سد ميزبان خود گذشت و گام به ليگ برتر گذاشت. مجيد حاجي بنده ،مجتبي حسن نژاد،ميثم داودي ومحسن كبيريان زننده گل هاي تيم ميثاق در اين ديدار بودند.هدايت اين تيم بر عهده رضازرخانلي ومحمد صادق قديمي ومديريت آن بر عهده سهراب خليلي است.
دو تيم در ديدار رفت كه هفته گذشته در تهران برگزار شد به نتيجه تساوي سه بر سه دست يافته بودند.در ساوه نيز تيم شهرداري ساوه با پيروزي مقابل فرش آرا مشهد جواز حضور در فصل آينده ليگ برتر فوتسال را به دست آورد .
فصل جديد مسابقه هاي فوتسال باشگاه هاي برتر ايران از اوايل تابستان سال آينده با حضور 14 تيم آغاز مي شود .
برنامه هاي فدراسيون تيراندازي روي زمين نمي ماند
دبير فدراسيون تيراندازي گفت: همه اقدامات براي اعزام تيم ملي به رقابت هاي كسب سهميه المپيك در استراليا انجام شده است. ما اجازه نمي دهيم حتي برنامه هاي جزيي فدراسيون روي زمين بماند. هرطور كه شده اعتبار مورد نياز را تامين مي كنيم تا تيم ملي را روانه اين رقابتها كنيم. نواب نوري درپاسخ به اين پرسش كه آيا اعتبار مورد نياز براي اعزام تيم ملي به سيدني تامين شد، اظهار كرد: ما هميشه همه برنامه هايمان را انجام مي دهيم، حتي به قيمت اينكه پول قرض بگيريم. ما باز هم پول قرض مي گيريم و تيم را اعزام مي كنيم. استراليا مسابقات كسب سهميه است و براي ما اهميت زيادي دارد. بعد از بازيهاي آسيايي گوانگجو ما هيچ اعزامي نداشتيم. اين رقابت ها سطح بالايي دارد و براي افزايش آمادگي تيراندازان بسيار مطلوب است.

آغاز ليگ بزرگسالان كاراته از اواخر ارديبهشت
ليگ برتر و سوپرليگ كاراته سال آينده زودتر آغاز مي شود تا از فشردگي مسابقات جلوگيري شود.
امسال به دليل برگزاري شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي در برگزاري مسابقات سوپرليگ بسيار وقفه افتاد به طوريكه اين پيكارها با فشردگي زيادي برگزار شد كه هم خستگي ورزشكاران و هم داوران را همراه داشت.
اين مسئله موجب شد هر هفته شاهد انجام چندين ديدار در يك سالن كوچك باشيم. چنين مشكلاتي سازمان ليگ را برآن داشت كه در برنامه ريزي جديد خود اين ليگ ها را براي سال آينده زودتر پيش بيني كنند. در همين راستا سوپرليگ و ليگ برتر اواخر ارديبهشت يا اوايل خردادماه انجام مي شود. ليگ دسته يك براي اواخر خردادماه پيش بيني شده است و ليگ هاي نوجوانان بعد از پايان امتحانات برگزار مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14