(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23 اسفند 1389- شماره 19887

وزير كشور خبر داد اتخاذ تدابير لازم براي چهارشنبه آخر سال
كاهش 15 درجه اي دما در كشور
رئيس پليس كشور: عرضه مواد محترقه غيرمجاز در كشور كاهش يافت
رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي خبر داد كشف 9 تن انواع مواد محترقه
شوراي شهر تصويب كرد افزايش 15درصدي نرخ كرايه ها از ارديبهشت ماه 90
دانشجوي ايراني عمره گزار آزاد شد
بعد از زلزله و سونامي در ژاپن ، فاجعه اتمي در راه است
هفته آينده ماه به زمين نزديك مي شود
مرگ مشكوك 30 قلاده روباه در شبستر
دستگيري عاملان سرقت مسلحانه از بانكي در خيابان طالقاني
به دليل اختلاف خانوادگي رخ داد قتل مادرزن و خواهرزن توسط داماد
انتصاب در جهاد دانشگاهي
بزرگترين ميلياردر جهان
جايزه 60 ميليون دلاري براي سرقذافي
اولين زن تاكسيران پاكستاني



وزير كشور خبر داد اتخاذ تدابير لازم براي چهارشنبه آخر سال

وزير كشور با اشاره به تدابير وزارت كشور براي چهارشنبه آخر سال گفت كه مشكلي دراين باره نيست و برنامه ريزي هاي لازم براي اين روز انجام شده است.
به گزارش فارس، مصطفي محمد نجار وزير كشور كه پيش از ظهر ديروز در حاشيه آخرين گردهمايي استانداران در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، پيرامون مباحث مطرح شده در اين گردهمايي گفت: امروز در گردهمايي استانداران سراسري كشور كه معاون اول رئيس جمهور و وزير كار وجود داشتند، مروري بر فعاليت هاي سال جاري انجام شد و گزارش خوبي از اقدامات انجام شده ارائه كردند.
وي با اشاره به اجراي موفقيت آميز هدفمند كردن يارانه ها در سال جاري كه با همكاري خوب استانداران و مردم انجام شد، افزود: امروز كه بيش از سه ماه از اجراي هدفمند كردن يارانه ها مي گذرد، شاهد آثار خوب اين موضوع هستيم.
وزير كشور ادامه داد: يكي از مباحثي كه در جلسه امروز مطرح شد بحث حمل و نقل و سوخت بود كه براي بهره وري حمل و نقل و كاهش مصرف سوخت مباحث جديدي را در سال آينده برنامه ريزي و پيگيري خواهيم كرد.
نجار همچنين دستور رئيس جمهور مبني بر حل مشكل اشتغال جوانان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال جاري هدف گذاري دولت در ايجاد اشتغال يك ميليون و صدهزار شغل بود كه توانستيم بيش از اين رقم يعني يك ميليون و 600 هزار شغل را ايجاد كنيم كه براي سال جديد نيز دولت 5/2 ميليون اشتغال زايي را هدف گذاري كرده است.
نجار همچنين درخصوص تدابير وزارت كشور براي برگزاري بهتر چهارشنبه آخر سال گفت: مشكلي براي اين روز وجود ندارد و دلمان مي خواهد كه جوانان با شور و نشاط و در كنار خانواده خود و با رعايت مسائل لحظات خوبي را داشته باشند و اين روز براي آنها تلخ نشود كه در همين راستا برنامه ريزي هاي لازم انجام شده است.

 



مديركل پيش بيني آب و هواي كشور خبر داد
كاهش 15 درجه اي دما در كشور

مديركل پيش بيني آب و هواي كشور گفت: طي روزهاي آينده دماي هوا در استان هاي كشور 5 تا 15 درجه كاهش خواهد يافت.
پرويز رضازاده در گفت وگو با برنا افزود: طي 24 ساعت آينده استان هاي غربي، از شمال غرب تا جنوب غرب و سواحل درياي خزر، استان هاي شمال شرق و استان هاي جنوب رشته كوه هاي البرز درگير بارش شديد باران خواهد بود.
مديركل پيش بيني آب و هواي كشور در ادامه افزود: عمده شدت بارش در استان هاي ايلام، خوزستان، كهكيلويه و بويراحمد، چهارمحال و بختياري، لرستان، گيلان و مازندران مشاهده خواهد شد.
وي درباره وضعيت هواي كشور در 24 ساعت آينده نيز گفت: بارش در پايتخت تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.
رضازاده در ادامه تصريح كرد: بارش ها فردا استان هاي ساحلي خزر و جنوب البرز را تحت تاثير قرار خواهد داد كه عمده و شدت آن در استان هاي ز نجان، مركزي، البرز، قزوين، سمنان و تهران خواهد بود.
مديركل پيش بيني آب و هواي كشور با اشاره به بارش برف در برخي نقاط سردسير پايتخت اظهار داشت: تا روز چهارشنبه نيمه شمالي و مناطق غربي از جمله تهران شاهد كاهش دما از 5 تا 10 درجه سانتيگراد خواهند بود.
مديركل پيش بيني آب و هواي كشور در پايان با اشاره به بارش برف در مناطق سردسير كشور خاطرنشان كرد: دماي هوا در استان هاي خراسان شمالي، رضوي و جنوبي نيز تا 15 درجه سانتيگراد كاهش مي يابد.

 



رئيس پليس كشور: عرضه مواد محترقه غيرمجاز در كشور كاهش يافت

فرمانده نيروي انتظامي از كاهش عرضه مواد محترقه غيرمجاز در بازار و متعاقب آن كشفيات پليس در سال جاري خبر داد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم با اشاره به اينكه رسم و رسومات چهارشنبه آخر سال جزو رسومات قديمي در كشور بوده و جنبه هاي ديگري مانند قاشق زني و نيز داشته كه هم اكنون كنار رفته است گفت: در قديم استفاده از مواد انفجاري، ترقه و غيره در اين آيين نبوده و تنها نسبت به روشن كردن بوته اقدام مي كردند اما زندگي شهري موجب شد كه اين مراسم توام با خسارات و تلفاتي نيز همراه شود.
وي با اشاره به اينكه خوشبختانه در سالهاي اخير ميزان تلفات و خسارات چهارشنبه آخر سال به شدت كاهش يافته است، گفت: خوشبختانه با همكاري خوب مردم هم بازه زماني استفاده از مواد محترقه و هم استفاده از مواد محترقه غيرمجاز به شدت در كشور كاهش يافته است. از سوي ديگر در سال جاري نيز عرضه مواد محترقه غيرمجاز در بازار كم شده و متعاقب آن كشفيات اين مواد نيز كاهش داشته است.
به گفته احمدي مقدم، پليس امسال فروش مواد محترقه كم خطر را منع نكرده است.
وي با اشاره به اينكه حضور پليس در چهارشنبه آخر سال امسال نسبت به سال گذشته حتما پررنگ تر خواهد بود گفت: قطعا پليس با افراد معدودي كه هنجارشكني كرده و ايجاد مزاحمت كنند، برخورد مي كنند و براساس هماهنگي صورت گرفته با دستگاه قضايي اين افراد تا پايان نوروز در بازداشت باقي مي مانند.
فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر اينكه پليس به هيچ عنوان علاقه اي ندارد تا در آستانه سال نو با شهروندان برخورد كند تاكيد كرد: در عين حال براي حفظ امنيت مردم بايد با معدود افرادي كه موجب ناراحتي و به خطر افتادن جان خود و ديگران مي شوند برخورد صورت گيرد اما با فضاي موجود پيش بيني مي كنيم نيازي به برخوردهاي پليسي در چهارشنبه آخر سال نباشد.

 



رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي خبر داد كشف 9 تن انواع مواد محترقه

رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي از كشف 9 هزار و 700 كيلوگرم انواع مواد محترقه كم خطر و پرخطر خبر داد.
سردار بهرام نوروزي ديروز در نشست خبري با تشريح برنامه هاي اين پليس براي چهارشنبه آخر سال و ايام نوروز گفت: تمهيدات مناسبي در اين زمينه انديشيده شده و تمام واحدها در كلانتري ها، پاسگاه ها، فرودگاه ها، ايستگاه هاي راه آهن و ايست بازرسي همگي در آمادگي كامل هستند.
وي اظهار داشت: هدف پليس ايمني و امنيت مردم در ايام نوروز و سراسر ايام سال است.
سردار نوروزي تصريح كرد: براي چهارشنبه آخر سال با اطلاع رساني مناسبي كه انجام شده و آموزش هاي همگاني اميدواريم خسارات جاني و مالي كاهش پيدا كند.
اين مقام نيروي انتظامي گفت: اميدواريم مردم چهارشنبه سوري را با شادي و نشاط طي كرده و به استقبال سال نو بروند و شاهد نقص عضو يا مرگ هموطنان نباشيم.
به گزارش فارس سردار نوروزي گفت: ماموران پليس پيشگيري موفق شدند 9 تن مواد محترقه كم خطر و 700 كيلوگرم مواد محترقه پرخطر را كشف كنند.
وي اظهار داشت: 2 هزار و 19 نفر نيز در ارتباط با حمل مواد محترقه دستگير شده اند و 7 ميليون و 690 هزار انواع مواد محترقه به وزن 9 تن كشف شده است.

 



شوراي شهر تصويب كرد افزايش 15درصدي نرخ كرايه ها از ارديبهشت ماه 90

شوراي شهر افزايش 15درصدي نرخ كرايه تاكسي ها را از ابتداي ارديبهشت سال 90 به تصويب رساند.
سخنگوي شوراي شهر تهران درباره يكي از مصوبات ديروز شوراي شهر، گفت: براساس مصوبه شورا مقرر شد از ابتداي ارديبهشت سال آينده 15درصد به نرخ افزايش يافته چند ماه پاياني سال اضافه شود.
وي در ادامه گفت: براساس مصوبه شورا شهرداري تهران مكلف شده است در سال آينده مقدمات كارتخوان هاي اعتباري را در تاكسي ها فراهم كند تا مسافران براي پرداخت پول هاي خرد به تاكسيران ها دچار مشكل نشوند.
به گزارش فارس دانشجو تصريح كرد: اگر تاكسي ها به دستگاه كارتخوان مجهز شوند مشكل پول خرد بين مسافر و تاكسيران حل خواهد شد چرا كه تاكنون به دليل اين مشكل برخوردها و گاهي درگيري هايي بين مسافر و راننده اتفاق مي افتد. بنابراين چاره رفع اين مشكل استفاده از دستگاه هاي كارتخواني است كه بتوان با كارت هاي بليت مترو و اتوبوس نيز از آنها استفاده كرد.

 



دانشجوي ايراني عمره گزار آزاد شد

دانشجوي ايراني كه در جريان عمره دانشجويي امسال توسط مأموران عربستاني دستگير شده بود، آزاد شد.
حجت الاسلام سيدمحمد فقيهي رئيس ستاد عمره دانشگاهيان در گفت وگو با مهر در اين باره گفت: موضوع دستگيري يك دانشجوي ايراني توسط مأموران عربستاني را از طريق مسئولان ايراني درعربستان و نماينده هايمان در اين كشور پيگيري كرديم و آنها نيز اعلام كردند دانشجو هم اكنون آزاد شده است.
اين دانشجوي ايراني به دليل شعار عليه آمريكا در هنگام طواف از سوي مأموران عربستاني بازداشت شده بود.

 



بعد از زلزله و سونامي در ژاپن ، فاجعه اتمي در راه است

بسياري از كارشناسان اتمي از اين نگران هستند كه علاوه بر فاجعه سونامي و زلزله در ژاپن يك فاجعه اتمي در راه باشد.
در شرايطي كه بزرگترين زلزله تاريخ ژاپن و همراه شدن آن با سونامي خسارات فراواني به توكيو تحميل كرده، وقوع انفجار در سايت هسته اي فوكوشيما مقابله با بحران را در اين كشور پيچيده تر كرده است.
نيروگاه هسته اي فوكوشيما در شمال توكيو 4 راكتور دارد كه در حال حاضر به علت وقوع انفجار در راكتور اول و نشت مواد راديواكتيو خود به بحراني در دل بحران تبديل شده است.
گفتني است نخست وزير ژاپن شخصاً متعهد شده كه با انجام به موقع اقدامات پيشگيرانه سلامت مردم اين كشور در برابر تشعشعات هسته اي را تامين كند. اين در حالي است كه آخرين گزارش ها از مثبت بودن تست راديواكتيو در شهروندان ژاپني خبر مي دهد.
در حال حاضر دولت ژاپن سعي دارد با انتقال 80 هزار نفر از ساكنان اطراف نيروگاه ها از ايجاد يك فاجعه اتمي پيشگيري كند.
تلويزيون ژاپن اعلام كرد، فشار داخل راكتور شماره 3 نيروگاه فوكوشيما به خاطر از كار افتادن سيستم خنك كننده اضطراري به طور خطرناكي رو به افزايش است. و در عين حال آژانس بين المللي انرژي اتمي تخليه 390 هزار نفر از ساكنان اين نيروگاه را تا شعاع 20كيلومتري تاييد كرده است.
بنابه گزارش اداره ايمني هسته اي ژاپن تاكنون آلوده شدن 160 نفر به مواد راديو اكتيو تاييد شده است و متخصصان با حضور در اردوگاه هاي آوارگان مشغول آزمايش و شناسايي افراد آلوده به مواد هسته اي هستند.
براساس گزارش ستاد مديريت بحران زلزله ژاپن، سه راكتور نيروگاه برق هسته اي استان فوكوشيما همچنان در وضعيت خطرناك قرار دارند و متخصصان نيروگاه مي كوشند با پر كردن مخازن آب اين نيروگاه دماي تاسيسات هسته اي را تا حد توان پائين نگه دارند.
خبرگزاري فرانسه اعلام كرد: انفجار روز گذشته نيروگاه فوكوشيما موجب شد سطح موادراديواكتيو در اين نيروگاه در عرض يك ساعت به 20 برابر حد معمول برسد. همچنين خبرگزاري شينهوا در گزارشي از افزايش تشعشعات هسته اي در نيروگاه هسته اي اوناگوا واقع در استان مياگي خبر داد.
آمار تلفات سنگين شد
منابع خبري از افزايش آمار كشته شدگان زلزله و سونامي اخير در اين كشور به بيش از 10 هزار نفر خبر دادند.
شبكه خبري الجزيره به نقل از پليس ژاپن اعلام كرد: بيم آن مي رود كه بيش از 10هزار نفر از ساكنان منطقه زلزله زده مياگي كشته شده باشند.
البته اكثر ساكنان اين منطقه ساحلي در پي زلزله 9/8 ريشتري آسيب چنداني نديده بودند، اما با رسيدن امواج سونامي به اين منطقه خبري از سرنوشت آنان در دست نيست.
خاطر نشان مي شود پس از زمين لرزه 9/8 ريشتري ژاپن امواج سهمگين سونامي از كرانه هاي اقيانوس آرام به سواحل ژاپن رسيد. اين امواج سهمگين كه گفته مي شود ارتفاع آن تا حد 10 متر نيز مي رسيد اكثر مردم ژاپن را غافلگير كرد تا آمار قربانيان به صورت تصاعدي افزايش يابد.اين در حالي است كه منابع خبري آمار نهايي قربانيان زلزله و سونامي اخير در ژاپن را 1800 نفر اعلام كرده بودند كه با اضافه شدن اين 10هزار كشته، ميزان تلفات جاني بسيار بالا خواهد رفت.
بنابه گزارشهاي رسيده در حال حاضر بيش از 6 ميليون ژاپني آب آشاميدني و برق ندارند و با مشكل كمبود مواد غذايي روبرو هستند و شبكه حمل و نقل زميني و هوايي تا اطلاع ثانوي لغو شده است. با اين وجود يك شركت بزرگ ارائه دهنده خدمات اينترنت به كمك مردم شتافته است و مردم مي توانند از آن به عنوان ابزاري ارتباطي استفاده كنند.
ژاپن 2متر جابه جا شد
زلزله بزرگ ژاپن باعث جابه جايي اين جزيره به فاصله 4/2 متر شده و 10 سانتي متر نيز مدار زمين را تغيير داده است.
سازمان زمين شناسي آمريكا اعلام كرده كه اين زمين لرزه بر اثر تغيير ساختاري حاصل از «گسل محوري» صفحه آمريكاي شمالي و اقيانوس آرام رخ داده است.بنابه اين گزارش زلزله هاي شيلي و اندونزي هم باعث تغيير و حركت صفحه زمين شده است. اما زلزله 7 ريشتري هائيتي چنين تاثيري در جابه جايي صفحه زمين نداشت.
هشدار آمريكا
در مورد سونامي ديگر
آمريكا نسبت به بروز سونامي شديد ديگري در سواحل اقيانوس آرام هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، مركز هشدار بروز سونامي در آمريكا با انتشار بيانيه اي در اين زمينه اعلام كرد: احتمال آن وجود دارد كه سونامي شديد ديگري در سواحل اقيانوس آرام رخ دهد.
براساس اين گزارش، اين مركز در ادامه بيانيه خود آورده است: اين امكان وجود دارد كه بسياري از كشورهاي واقع در سواحل اقيانوس آرام از جمله هاوايي، مكزيك، شيلي،پرو و ديگر مناطق نزديك اقيانوس آرام اين سونامي شديد را تجربه كنند.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است كه اين مناطق هرچه سريع تر بايد تخليه شود.
تيم هاي ارزياب هلال احمر
امروز به ژاپن مي روند
رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام نخستين تيم ارزياب هلال احمر به ژاپن خبر داد.
محمود مظفر در اين باره اظهار كرد: تيم 5 نفره شامل 2 امدادگر، يك پزشك و يك عضو معاونت درمان فردا براي ارزيابي اوليه به ژاپن اعزام مي شوند.
رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بيان اينكه خود نيز براي سرپرستي اين تيم به ژاپن سفر خواهد كرد، گفت: علاوه بر ارزيابي ميزان خسارت وارده به مناطق مختلف از جمله نيروگاه اتمي و نحوه مقابله با آن، ارزيابي هاي اوليه براي ميزان كمك ها و ارسال اقلام زيستي صورت مي گيرد.
وي گفت: در صورتي كه ژاپن درخواست كمك هلال احمر را قبول كند، اقلام زيستي شامل غذا، پتو و كنسرو به اين كشور ارسال خواهد شد.
مظفر افزود: تيم هاي درماني پس از انجام ارزيابي هاي اوليه به اين كشور اعزام مي شوند.
قدرداني ژاپن از ايران
ژاپن از اعلام آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي كمك به آسيب ديدگان زلزله و سونامي در اين كشور قدرداني كرد.
به گزارش خبرنگار اعزامي واحد مركزي خبر از توكيو، «تاكه آكي ماتسوموتو» وزير امور خارجه ژاپن در پاسخ به پيام ابراز همدردي و اعلام آمادگي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران مبني بر كمك به آسيب ديدگان از زلزله و سونامي اخير با قدرداني صميمانه از ابراز اين همدردي تاكيد كرد دولت ژاپن مصمم است با پشتوانه ساكنان مناطق آسيب ديده و همه مردم ژاپن براي بازسازي هر چه سريعتر ويراني ها با همه قدرت تلاش كند.
سيل كمك هاي بين المللي
به ژاپن
اخبار رسيده حاكي است بعد از زلزله 9/8 ريشتري ژاپن تيم هاي امدادي از سراسر جهان خود را به ژاپن رسانده اند تا به آسيب ديدگان كمك رساني كنند.
ناو آمريكايي رونالد ريگان اوايل يكشنبه به سواحل ژاپن رسيده و حمايت هاي لجستيكي از نيروهاي ژاپني را انجام خواهد داد. ژاپن از اين ناو خواسته تا براي سوختگيري دوباره هليكوپترها و كمك به نقل و انتقال نيروها به مناطق آسيب ديده به آنها كمك كند.
تيمي 144 نفره از آژانس توسعه بين المللي آمريكا هم قرار است يكشنبه به ميساوا در شمال ژاپن برسد و به عمليات زميني كمك كند. اين تيم داراي 12 سگ زنده ياب و 150 تن تجهيزات امدادي است.
استراليا، كره جنوبي و سنگاپور همگي در روز شنبه تيم هاي امدادي به همراه سگ هاي زنده ياب را به منطقه اعزام كرده و با توكيو ابراز همدردي كرده اند.
كوين راد وزير امور خارجه استراليا يكشنبه اعلام كرد كه بيمارستان هاي صحرايي و تيم هاي تشخيص هويت قربانيان را براي كمك به روند امدادرساني به بازماندگان و شناسايي اجساد به منطقه مي فرستد. آنها همچنين پيشنهاد اعزام متخصصان اتمي براي كمك به تهديد ناشي از نيروگاههاي اتمي آسيب ديده را ارائه داده اند.
از بريتانيا نيز تيم 59 نفره قدرتمندي در امر جستجو و نجات همراه با دو سگ زنده ياب و يك واحد امداد پزشكي و 11 تن تجهيزات تخصصي امداد از جمله تجهيزات آوار برداري و برش به منطقه اعزام شده اند.

 



هفته آينده ماه به زمين نزديك مي شود

آسمان زمين هفته آينده شاهد طلوع ماه در ابعادي بزرگتر از هميشه خواهد بود.
به گزارش مهر، ماه شنبه آينده در نزديك ترين فاصله خود طي 18 سال گذشته از زمين قرار خواهد گرفت، فاصله اي برابر 356 هزار و 577 كيلومتر كه به اين پديده حضيض نيز مي گويند و ماه را در اين شرايط ابرماه خطاب مي كنند.اين عنوان در دهه 1970 توسط ريچاردنول به ماهي اختصاص يافت كه در فازي كه 90 تا 100 درصد كامل است، در نزديك ترين مدارش نسبت به زمين قرار گرفته باشد، همانطور كه در هفته آينده ماه 100 درصد كامل خواهد بود.

 



مرگ مشكوك 30 قلاده روباه در شبستر

بيش از 30 قلاده روباه در منطقه شبستر واقع در استان آذربايجان شرقي به دليل نامعلومي تلف شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از شبستر، مرگ اين روباه ها در منطقه وسيعي از شهرستان شبستر از جمله مراتع شبستر، ديزج خليل، دريان و حيدرآباد رخ داد كه با توجه به اينكه موضوع در منطقه وسيعي از منطقه بوده است، حادثه از طريق ارگان هاي مربوط پيگيري شد.
عباس عادلي نيا مسئول گروه زيست محيطي شبستر در اين زمينه گفت: اين موضوع تنها توسط عوامل اين گروه شناسايي شد و ارگان هاي ذي ربط هيچ علاقه اي به آن نشان ندادند.
وي، اتلاف 30 قلاده روباه را تنها مربوط به آمار اوليه و شناسايي شده اعلام كرد و اظهار داشت: اين موضوع و فاجعه زيست محيطي بايد توسط مسئولان مربوطه پيگيري مي شد كه تنها با اصرار اين گروه ارگان هايي از جمله شبكه دامپزشكي و محيط زيست مجبور به پيگيري شده اند.

 



دستگيري عاملان سرقت مسلحانه از بانكي در خيابان طالقاني

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري عاملان سرقت مسلحانه از بانكي در خيابان طالقاني خبر داد.
سرهنگ عباسعلي محمديان صبح ديروز در نشست خبري افزود: در ساعت 14 روز 10 اسفند امسال ماموران پليس آگاهي در جريان وقوع يك سرقت مسلحانه قرار گرفتند.
وي ادامه داد: در جريان اين سرقت مشخص شد چند نفر سارق با مراجعه به يكي از بانك هاي خيابان طالقاني نبش خيابان انزلي بيش از 90 ميليون تراول چك را به سرقت برده اند.
محمديان افزود: همزمان با اين اقدام اشرار و سارقان مسلح، گروهي از ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ يك گروه از سارقان مسلح را زير نظر داشتند تا در صورت هرگونه اقدامي آنها را شناسايي كرده و دستگير كنند.
سرهنگ محمديان خاطرنشان كرد: به محض وقوع اين حادثه با بهره گيري از اقدامات فني و همچنين تطابق چهره نگاري سارقان مشخص شد افرادي كه به بانك دست برد زده اند همان اعضاي باند مورد تعقيب ماموران هستند.
وي ادامه داد: يكي از شيوه هاي اين باند اين بود كه با پرسه زدن در اطراف محل هاي خريد و فروش طلا و جواهر، مشتريان اين مغازه ها را تعقيب كرده و در موقعيتي مناسب با روش هايي از جمله خفه كني اموال آنها رابه سرقت مي برده اند.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ افزود: سرانجام در تاريخ 16اسفند امسال 10 نفر از متهمان اين پرونده به صورت همزمان در محل هاي اختفايشان دستگير شدند.
وي با اشاره به اين مطلب كه سركرده اين باند فردي 25 ساله به نام وحيد است گفت: در بررسي ها مشخص شد اين فرد در تاريخ 24 شهريور سال 87 در يك درگيري خياباني يك نفر را به قتل رسانده است.

 



به دليل اختلاف خانوادگي رخ داد قتل مادرزن و خواهرزن توسط داماد

به دنبال يك اختلاف خانوادگي دامادي كه مادرزن و خواهرزن هفت ساله خود را به قتل رسانده بود در دادگاه كيفري خراسان جنوبي مورد محاكمه قرار گرفت و به جرم خود اعتراف كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، معاون دادستان دادگاه كيفري استان در جلسه علني رسيدگي به اين پرونده به بيان جزئيات بيشتر اين پرونده پرداخت و اظهار داشت: در تاريخ سوم دي ماه سال جاري در روستاي گيوشاد از توابع شهر خوسف جنازه يك مادر به همراه دختر هفت ساله اش غرق خون در خانه پيدا شد.
محمد نوروزي ادامه داد: در پي اين تحقيقات مشخص شد كه داماد اين خانواده كه به همراه همسرش در روستاي گل زندگي مي كنند آخرين فردي است كه با اين خانواده تماس تلفني برقرار كرده است و از اينجا فرد مذكور مورد ظن ماموران قرار گرفت تا اينكه متهم به قتل عمد اعتراف كرد.
وي تصريح كرد: پس از كشف اجساد بيگم دلاكه به همراه دختر هفت ساله اش زهره خسروي كه از زمان وقوع جرم سه يا چهار روز گذشته بود مشخص شد كه علت برخورد تماس يك جسم سنگين با سر دو مقتول بوده است به گونه اي كه سبب شكستن جمجمه دختر بچه و بيرون ريختن مغز او شده بود.
معاون دادستان دادگاه كيفري خراسان جنوبي ازدواج اجباري اين فرد و اختلافات خانوادگي پس از آن را عامل اصلي وقوع اين جرم دانست و افزود: ك.خ كه اكنون متهم به قتل مادرزن و خواهرزن خود است با همسرش اختلاف داشته و در حالي كه تنها هشت ماه از ازدواج آنها مي گذرد اين اختلافات تشديد شده بود.
نوروزي تصريح كرد: با توجه به اعتراف صريح قاتل، وجود شواهد و مدارك در بازسازي صحنه جرم و نظر پزشكي قانوني عمدي بودن اين قتل كاملا مشخص بوده و دادگاه بايد حكم مقتضي را صادر و اجرا كند.
متهم 22 سال سن دارد و به شغل چوپاني مشغول است.

 



انتصاب در جهاد دانشگاهي

طي حكمي از سوي دكتر محمدحسين يادگاري، رئيس جهاد دانشگاهي، دكتر زهرا محمدي به عنوان سرپرست جهاد دانشگاهي واحد تهران منصوب شد.

 



بزرگترين ميلياردر جهان

نشريه فوربس در گزارشي، «كارلوس اسليم» از مكزيك را با 74 ميليارد دلار سرمايه و براي دومين سال پياپي به عنوان بزرگترين ميلياردر جهان معرفي كرد.
اين نشريه در تازه ترين شماره خود نوشت: افزايش قيمت نفت و فولاد در روسيه و برزيل و رشد اقتصادي چشمگير چين و هند موجب افزايش تعداد ميلياردرهاي بزرگ جهان شده است.فوربس در ادامه اين گزارش افزود: هم اكنون بيش از 79 ميلياردر بزرگ جهان در مسكو زندگي مي كنند و پس از مسكو شهر نيويورك با 58 ميلياردر قرار گرفته است. براي دومين سال پياپي بزرگترين ثروتمند جهان از مكزيك يعني «كارلوس اسليم» درصدر فهرست 1209 نفري بزرگترين ميلياردرهاي جهان قرار گرفته است.
ميزان دارايي و سرمايه وي با 5/20 ميليارد دلار افزايش به بيش از 74 ميليارد دلار رسيده است.براساس اين گزارش تعداد ميلياردرهاي بزرگ چيني با دو برابر افزايش به 115 نفر رسيده است. تعداد ميلياردرهاي بزرگ روسيه و برزيل نيز به ترتيب به بيش از 101 و 30 نفر رسيده است.
اين براي نخستين بار است كه كشورهايي غير از آمريكا با تعداد ميلياردرهاي بالاتر از 100 نفر روبرو شدند. تعداد ميلياردرهاي بزرگ هندي نيز با 6 نفر افزايش به 55 نفر رسيده است. البته ميانگين ثروت و دارايي ميلياردرهاي هندي به 5/4 ميليارد دلار و چيني ها به 5/2 ميليارد دلار رسيده است.براساس گزارش فوربس افزايش قيمت جهاني كالاها تاثير زيادي در افزايش تعداد ميلياردرهاي بزرگ در كشورهاي بريك داشته است. برزيل، روسيه، چين و هند نيمي از 214 ميلياردر بزرگ جديد در فهرست فوربس را در اختيار دارند. اين رقم سال گذشته 97 نفر بوده است. در منطقه آسيا اقيانوسيه نيز بيش از 105 ميلياردر جديد در اين فهرست قرار گرفته اند.
براساس اين گزارش بيل گيتس مالك و پايه گذار شركت مايكروسافت با 56 ميليارد دلار در جايگاه دوم فهرست قرار دارد. وارن بافت نيز با 50 ميليارد دلار در جايگاه سوم است.فوربس افزود: اگر بيل گيتس تاكنون 28 ميليارد دلار از دارايي و ثروت خود را به موسسات خيريه اهدا نكرده بود، اكنون بزرگترين ثروتمند جهان بود. براين اساس ميزان كل دارايي و ثروت ميلياردرهاي جهان با 25 درصد رشد به بيش از 5/4 تريليون دلار رسيده است. 47 نفر از اين فهرست خارج شده اند، 42 نفر به اين فهرست بازگشته اند و 10 نفر نيز از اين فهرست از دنيا رفته اند. تعداد زنان در اين فهرست از 89 به 102 نفر افزايش يافته است.براساس اين گزارش تعداد ميلياردرهاي بزرگ آمريكايي نيز از 403 به 413 نفر رسيده اند.

 



جايزه 60 ميليون دلاري براي سرقذافي

يكي از مقامات سابق ليبي براي تحويل زنده يا مرده معمر القذافي ديكتاتور ليبي 60ميليون دلار جايزه تعيين كرده است.
به گزارش روزنامه الجزايري النهار الجديد، «عبدالمنعم الهوني» سفير سابق ليبي در اتحاديه عرب اعلام كرد كه براي جلوگيري از ادامه خونريزي ها در ليبي به هر كسي كه زنده يا مرده معمر القذافي را تحويل دهد، 60 ميليون دلار جايزه خواهد داد.وي كه بعد از آغاز انقلاب ليبي، با اعلام استعفاي خود به عنوان نماينده دولت انتقالي ليبي به رهبري مخالفان قذافي در اين اتحاديه منصوب شده است، گفت: 60 ميليون دلار زياد است اما از تلاش براي ممانعت از خونريزي و كشتار شهروندان در اين كشور بيشتر نيست.الهوني ديروز نيز در گفت وگو با الشرق الاوسط تلاش براي پيدا كردن راهكاري براي نجات ملت ليبي از چنگال قذافي را مهم ترين مسئله روز دانست و گفت كه وي همچنان به كشتار مردم و از بين بردن ثروت هاي ملي كشور ادامه مي دهد.

 



اولين زن تاكسيران پاكستاني

«زهيده كزمي» كه به عنوان اولين زن تاكسيران در پاكستان شناخته مي شود تاكنون از بازارهاي شلوغ اسلام آباد به سمت مناطق حومه شمال پاكستان رانندگي كرده است.
به گزارش برنا به نقل از بي بي سي، وي كه در سال 1992 ، 33 سال داشت بعد از طلاق تصميم گرفت تا سرنوشتش را به دست بگيرد و راننده تاكسي شود.وي كه در يك خانواده مردسالار به دنيا آمده بود، با داشتن 6 فرزند راه چاره اي در مقابل خود نداشت جز اينكه در مقابل جامعه ايستادگي كرده و به عنوان اولين زني كه راننده تاكسي است، شناخته شود.
«زهيده» از برنامه دولت پاكستان و تسهيلاتي كه مي دهد استفاده كرد تا با وام براي خود تاكسي بخرد و هر روز صبح براي سوار كردن مسافران فرودگاه اسلام آباد به اين محل برود.در دنيايي كه هيچ چيز قابل پيش بيني نيست او براي مراقبت از خود سلاح حمل مي كند.
اما زهيده تاكيد دارد كه تنها داشتن حجاب براي حفاظتش كافي است و به تدريج ترس از روبرو شدن با ارازل را كنار گذاشته است.اين زن كه هر روز سر خود را در خيابان هاي سوزان اسلام آباد به مسافركشي گرم مي كند، مي گويد كه چيزهاي بسياري از مردم و كشورش با رفتن به برخي نقاط حاشيه اي پاكستان آموخته است.وي به تدريج توانست رئيس اتحاديه تاكسي داران پاكستان شود كه در آن زمان پيشنهاد آموزش به بانوان پاكستاني را اعلام كرد اما با استقبال روبرو نشد و حتي دخترانش نيز با وي مخالفت كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14