(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23 اسفند 1389- شماره 19887

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سر و كار ايران با جنبش هاي منطقه (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
پرهيز از نگاه يك جانبه به توصيه هاي اخلاقي رهبر معظم انقلاب در جمع اعضاي مجلس خبرگان
خل و چل (گفت و شنود)
رئيس جمهور در نشست هيأت دولت با استانداران:
دشمن از هدفمندي يارانه ها سيلي خورده و ممكن است به دنبال فتنه گري باشد
شوراي نگهبان طرح دو فوريتي اصلاح قانون تدوين و تنقيح قوانين را تاييد كرد
وقتي چوپان دروغ گو از رو مي رود! (خبر ويژه)
حشمتيه نبود پاستور بود زندان نبود، منزل بود (خبر ويژه)
ايران آل سعود را به جهنم مي فرستد همان كاري كه با صدام كرد (خبر ويژه)
خودشان چپيدن زيرزمين به ما ميگن بمب بسازين! (خبر ويژه)
چرا سران فتنه سبز شبيه مبارك هستند مهاجراني توضيح مي دهد (خبر ويژه)



سر و كار ايران با جنبش هاي منطقه (يادداشت روز)

شطرنج با گوريل. اين نامي است كه مي توان بر تحولات يك سال اخير خاورميانه و شمال آفريقا گذاشت. اصطلاح «شطرنج با گوريل» پيش از اين، تمثيلي از امر محال به شمار مي رفت اما مي توان گفت كه اين اتفاق اكنون امكان پذير شده است. در روزگاري كه منطقه به مدت يك دهه بوي جنگ و خون مي داد و آمريكا و ناتو و اسرائيل، جنگ جهاني چهارم را پيش مي بردند، جمهوري اسلامي ايران و سپس ملت هاي مسلمان منطقه، همين قدرت هاي ياغي را مجبور كردند دست و پا بسته بنشينند و تن به جنگ نرم بسپارند، نوعي از شطرنج سياست كه در آن، تدبير و درايت و شناخت امواج حقيقي قدرت (مردم) حرف اول را مي زند نه زور بازو و تعداد كلاهك هاي اتمي و رزمناوهاي پيشرفته و جنگنده هاي رادار گريز و بمب هاي هيدروژني و اورانيومي. تسليحات اتمي بلوك محافظه كار غرب و حتي سرويس ها و امكانات پيشرفته جاسوسي آنها نه از پس ايران برآمد و نه توانست دومينوي انقلاب اسلامي در مصر و تونس و ليبي و بحرين و عربستان و يمن را مهار كند.
7 سال پيش مدتي پس از آن كه آمريكا افغانستان را فتح كرد، دانيل پايپز مشاور ارشد بوش و استاد موسسه هوور وابسته به دانشگاه استنفورد سخني گفت كه بسياري ديگر مانند رئول مارك گركت (از متخصصان سابق سازمان سيا در امور خاورميانه) با الفاظي مشابه تكرار مي كردند؛ «اگر در عراق انتخابات برگزار كنم، طرفداران ايران و فرزندان معنوي آيت الله خميني روي كار خواهند آمد.» پايپز البته يك جمله اضافه تر گفت و آن اينكه «صدام با همه عيب ها يك حسن داشت و آن ديكتاتوري و سركوب او بود. ما بايد دست كم به مدت 10 سال مدل حكومت نظاميان در تركيه را به اجرا بگذاريم.» كسي كه 7 سال پيش علنا از حكومت نظامي دفاع مي كرد، اكنون فهميده كه آنچه در خاورميانه پيش آمده، جنگي نرم از جنس شطرنج است و زور بازوي محض كارآمدي خود را از دست داده است. پايپز 10 روز پيش در روزنامه صهيونيستي جروزالم پست نوشت: «طغيان ها از مراكش تا جنوب خاورميانه، در متن يك شطرنج منطقه اي و جنگ سرد تعريف مي شوند. در يك سوي اين جنگ، بلوك مقاومت به رهبري ايران (با حضور تركيه و لبنان و سوريه و غزه) قرار دارد كه در جست وجوي به لرزه درآوردن و تغيير نظم فعلي به نظم مبتني بر دينداري قوي تر اسلامي و خصومت بيشتر با غرب است. جبهه ديگر طرفداران حفظ وضع موجود و از جمله عربستان و اسرائيل هستند. اينها ترجيح مي دهند همه چيز به شكل فعلي خود حفظ شود.»
به اين مفهوم، جنبشي كه در منطقه در جريان است اسلامي- ايراني و ضدآمريكايي- ضدصهيونيستي است. يعني محتوا و جوهره آن اسلامي است و از انقلاب اسلامي ايران تأثير مي پذيرد بي آن كه كسي بتواند كوچك ترين اثري از مداخله ايران پيدا كند. چگونه مي توان هويت اين جنبش ها را انكار كرد درحالي كه به عنوان مثال، طبق نظرسنجي 8 ماه پيش مركز تحقيقاتي آمريكايي موسوم به PEW «83 درصد مردم مصر از آمريكا متنفرند و 84 درصد آنان خواستار تطبيق قوانين با شريعت اسلامي هستند.» از ديگر سو چگونه مي توان نقش الهام بخش انقلاب اسلامي و رهبري حكيمانه امام خميني و امام خامنه اي را در اين جنبش هاي به هم پيوسته انكار كرد حال آن كه روزنامه واشنگتن تايمز اول اسفند امسال با صريح ترين بيان نوشت: «تحولات و ناآرامي هاي جديد خاورميانه همان هدفي را دنبال مي كند كه انقلاب اسلامي از سال 1979 به دنبال آن بوده و آن، تضعيف قدرت آمريكاست. ايراني ها از همان ابتدا در پي گسترش الگوي انقلاب خود و كمرنگ كردن نفوذ آمريكا بودند و به نظر مي رسد اكنون اين اتفاق آشكار شده است. اتفاقات جديد خاورميانه و شمال آفريقا ادامه همان راهي است كه آيت الله خميني آغاز كرد. اينك به رغم ارزيابي غلط تحليل گران غربي، نفوذ ايران رو به افزايش است و شايد در آينده حتي شاهد پايان حيات اسرائيل باشيم.»
اين تحليل را نتانياهو نخست وزير اسرائيل اواخر مهرماه گذشته در جمع سركرده هاي يهودي عنوان كرد كه «ايران به مرزهاي اسرائيل رسيده است. ما از جنوب لبنان خارج شديم و ببينيد كه چگونه حكومت اسلامي به جدار مرزي ما رسيده است. و از غزه خارج شديم و ببينيد كه چگونه ايران خود را به جدار اسرائيل رسانده است. نبايد اجازه داد چنين وضعي براي بار سوم تكرار شود [اتفاق سوم، كمتر از 3 ماه بعد در جنوب غزه و در مصر شكل گرفت]. امروز نفوذ ايران را از غزه تا لبنان و از افغانستان تا آمريكاي جنوبي و آفريقا مي بينيم.» همان ايام كه هنوز طوفان از مصر برنخاسته بود، هفته نامه آمريكايي ويكلي استاندارد گزارش داد: «مركز ثقل امنيتي خاورميانه در روزگار جنگ سرد، مصر بود اما اكنون اين مركز ثقل به ايران منتقل شده است. ايران قدرت خود را هم عرض آمريكا مي بيند». دو ماه و نيم بعد «ايلينا راس لتينن» رئيس كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريكا درحالي كه مانند ديگر سياستمداران اين كشور بي خبر از سونامي انقلاب هاي جديد در شمال آفريقا و خاورميانه بود، گفت «ايران چالش شماره 1 و 2 و 3 سياست خارجي آمريكا در سال 2011 خواهد بود». اين سخنان مربوط به اوايل دي ماه امسال است. اما اكنون اگر كسي بخواهد چالش هاي پيش روي آمريكا را بشمارد، حكايت كسي خواهد بود كه خواست آمار گل هاي يك بازي فوتبال را با ريختن سنگ در جيب خود داشته باشد و بازي كه تمام شد، هر دو جيب او پر از سنگ بود چون حريف قدرتمندتر، بازي فوتبال را تبديل به بسكتبال كرده بود! بشماريد: ايران، تركيه، لبنان، فلسطين، عراق، افغانستان، مصر، تونس، ليبي، مراكش، بحرين، يمن، عربستان، اردن و... احتمالاً شمارش مناطقي كه هنوز دچار چالش و خيزش عليه آمريكا نشده اند، آسانتر باشد.
مقامات آمريكايي پاي اين ميز بزرگ شطرنج- جنگ نرم جديد معطوف به انقلاب ملت هاي مسلمان- زياد حرف مي زنند و مي كوشند خود را از تك و تاب نيندازند اما صحنه آن قدر پيچيده نيست كه نتوان فهميد كدام حرف، زيادي است و كدام سخن درست. پريروز بود كه خانم كلينتون به كنگره رفت تا به پرسش هاي استيو راسمن نماينده جمهوريخواه پاسخ دهد. وزير خارجه آمريكا درباره حوادث بحرين گفت: «من از حساسيت شما درمورد ايران تشكر مي كنم. ما به دقت رويدادهاي شمال آفريقا و خاورميانه را رصد مي كنيم و حواسمان به ايران هست. اگر شما مي پرسيد كه آيا ما حواسمان به تلاش هاي ايران براي نفوذ در منطقه هست من مي گويم بله حواسمان هست. ما به دقت مراقب حركات ايران هستيم و معتقديم ايران هركسي را كه بتواند عليه آمريكا تحريك مي كند. اما اعتراضات بحرين به خواست 70درصد مردم اين كشور شكل گرفته است... حق با شماست ما بايد نگران عراق باشيم تا در آنجا نيز مانند لبنان، نفوذ خود را از دست ندهيم. شبي نيست كه من به عراق و اوضاع آن در اين سالها فكر نكنم. برنامه هاي ما بايد به گونه اي باشد كه اين كشور بتواند استقلال خود را حفظ كند و نيازمند كمك گرفتن از ايران نباشد.»
اين وسط اتفاقي افتاده كه نه راه پس براي آمريكايي ها گذاشته و نه راه پيش. آنها يقين دارند كه آواي جنبش ها در منطقه اي به وسعت ده ها ميليون كيلومترمربع از شمال غرب آفريقا تا جنوب خاورميانه، «اسلامي» و هم آهنگ با انقلاب اسلامي ايران است. حال با اين درد چه كنند. نگويند، مي تركند ضمن اينكه بايد هشدار بدهند. بگويند، وضع را بدتر مي كنند و خود، پژواك صداي انقلاب اسلامي خواهند شد. به همين دليل وقتي آقاي رابرت گيتس پس از ديدار با سران رژيم بحرين، به گفت وگو با خبرنگاران در هواپيما مي نشيند، آشفته سخن مي گويد: «نشانه اي ديده نمي شود كه ايران پشت سر ناآرامي هاي كشور پادشاهي بحرين يا نقاط ديگر منطقه باشد. من به پادشاه و وليعهد بحرين گفتم ما شواهدي نداريم كه حاكي از اقدام ايران در به راه انداختن انقلاب ها و تظاهرات مردم در منطقه باشد اما شواهد روشني وجود دارد كه در صورت طولاني شدن وضعيت فعلي و عدم اصلاحات به خصوص در بحرين، ايران به دنبال بهره برداري از ناآرامي هاي خاورميانه مي رود. زمان به سود ما كار نمي كند.» اين مشابه همان تحليلي است كه واشنگتن پست از قول جان مك لافلين (معاون سيا در دولت بوش) نوشت: «ايران با اعتماد به نفس همه چيز را در انقلاب هاي خاورميانه وفق مراد خود مي بيند درحالي كه در امور ديگر كشورها مداخله نمي كند.»
گر بگويم كه مرا با تو سر و كاري نيست، در و ديوار شهادت بدهند آري هست. اين همان حكايت انقلاب اسلامي ما و عطرافشاني قيام ملت هاي مسلمان در جاي جاي منطقه است و هرچه نام ايران را بيشتر بياورند، شمع تازه اي از اين نام و ياد در دل ملت ها برخواهند افروخت. پس همان بهتر كه اين حقيقت را كتمان كنند و 2ماه پس از ضربات گيج كننده اوليه، در مطبوعات غربي لاف بزنند جنبش هاي منطقه به ضرر ايران و به نفع آمريكاست چراكه دموكراسي ها روي كار مي آيند! قمارباز همه چيز باخته اگر نگويد به جهنم كه باختم، مي تركد. اين همان آمريكايي است كه سران آن از آغاز امسال مدام اعلام كردند با تحريم هاي گزنده اقتصادي و سياسي، ايران را ايزوله و فلج مي كنند. بعد هم با لطايف الحيل، قطعنامه 1929 را از شوراي امنيت گرفتند كه اگر امروز مفت آن گران است، اما در خردادماه قيمتي مي نمود. يك سال پس از آن همه غوغاي مقامات آمريكا، اگر كسي بگويد تحريم و قطعنامه كيلو چند، سخني كاملاً ارزيابي شده در قواره هاي ديپلماتيك گفته است.
سالي كه به نام همت مضاعف و كار مضاعف سپري شد، شاهدي بر آيات الهي بود كه «انّ مع العسر يسراً» و «ان تنصروا الله ينصركم و يثبت اقدامكم». ديگربار يقين كرديم كه «ولينصرنّ الله من ينصره». ديديم كه تصاوير امام خميني و امام خامنه اي در بحرين و لبنان و بوليوي دست به دست گشت. اگر زمامداران آمريكا دزدكي به عراق و افغانستان و لبنان و مصر مي روند، همين مهرماه امسال دنيا ديد كه مردم لبنان از طوايف و مذاهب گوناگون و درحالي كه تصاوير امام خميني و آيت الله خامنه اي و سيدحسن نصرالله بر دستشان بود به استقبال پرشكوه نماينده و رئيس جمهور ايران رفتند. دنيا مقارن همان هفته ها بود كه شكست پروژه آمريكا و تشكيل دوباره دولت اسلامي در عراق را ديد همچنان كه اندكي بعد، سقوط دولت غربگراي لبنان و نخست وزيري نامزد پيشنهادي حزب الله را نظاره كرد. آن روزها هنوز، طوفان از مصر عليه حسني مبارك بر نخاسته بود.
اين صحنه واقعي است. ملت ها گوريل آمريكا و صهيونيسم بين الملل را دست و پا بسته نشانده اند تا از موضع پايين تمرين شطرنج كند. اگر تعبير ديگري مي پسنديد، ورزش رزمي جوجيتسو را به خاطر آوريد كه نظريه پردازان كودتاي مخملي در سازمان«سيا» بسيار به كار بستند. آنها مي گفتند براي كودتاي مخملي- از جمله در ايران- بايد از نيروي حريف و نقطه ضعف هاي خود وي براي ضربه زدن به او استفاده كرد. اگر جوجيتسو اين است، پرچمداران انقلاب اسلامي در منطقه، در واقع مشغول مشت و مال دادن آمريكا در عراق و لبنان و مصر و بحرين و يمن و عربستان هستند. يك قلمش كاري كه اسلامگرايان در عراق با پروژه هفت ماهه آمريكا پس از انتخابات پارلمان كردند و قلم دوم ضربه بزرگي كه حزب الله به گيجگاه آمريكا در لبنان زد و سومي اش مطالباتي است كه ملت مسلمان مصر همين هفته ها يكي پس از ديگري به آمريكا و حكومت انتقالي ديكته كرده اند. چهارمي اش بازي ويكي ليكس براي منزوي نشان دادن ايران كه كمانه كرد و به پاي آمريكا و متحدان مرتجعش پيچيد. راست مي گويد آقاي گيتس كه زمان به ضرر آمريكا پيش مي رود و اين هنوز اول راه است. باشند تا شجره طيبه «محمدرسول الله والذين معه» تناور و ستبر شود. اين بشارت آنان در انجيل است «و مثلهم في الانجيل كزرع اخرج شطأه فآزره فاستغلظ فاستوي علي سوقه يعجب الزراع ليغيظ بهم الكفار...»(آيه 29 سوره فتح). اكنون هنگام بشارت دوباره «انا فتحنا لك فتحاً مبينا» است. مكه هم بدون كمترين جنگي فتح شد چرا كه سپاه اسلام پيش از آن هزينه ها را پرداخته بود.
محمد ايماني

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤سال 89 را در حالي به پايان مي بريم كه سرشار از موفقيت و پيروزي براي ملت بزرگوار و شهيد داده ايران اسلامي بود چه از بعد علمي، چه بعد معنوي چه بعد حماسه سياسي 22 بهمن و چه بعد اقتصادي و... و همچنين در حالي سال را به پايان مي بريم كه شاهد سرنگوني قدرت هاي پوشالي سران كشورهاي عربي و آفريقا و نزديكي فروپاشي صهيونيسم جهاني و آمريكاي جهانخوار هستيم و ان شاء ا... سال 1390 را در حالي آغاز خواهيم كرد كه كشورهاي اسلامي با وحدت و يكپارچگي و تحت زعامت ولي امر مسلمين حضرت آيت الله العظمي خامنه اي آماده تحويل دادن پرچم انقلاب اسلامي خاورميانه اسلامي به دست صاحب اصلي انقلاب حضرت مهدي(عج) خواهيم بود. و جهان سال 1390 جهان به سمت ريشه كني فقر، فساد و تباهي و ظلم وجهان پر از شكوفايي و عدل و انصاف و معنويت خواهد بود. انشاءا...
طاهري
¤ تغييرات صورت گرفته توسط خبرگان رهبري نشان از عنايت حق تعالي بر دلهاي آن عزيزان است و درستي راهي كه تاكنون طي كرده اند. در دام و تله اي كه دشمنان بيروني و دروني تعبيه كرده بودند هم چيزي جز آه و افسوس نيفتاد. و قدر مسلم رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب نيز مانند هميشه به گوش جان ملت نشست كه ضمن تبعيت از آن تا پاي جان در حمايت از ولايت دريغ نداريم و پس از اين، هم راهها براي پيگيري خواست ملت هاي منطقه و راه اندازي حكومت ديني و اتحاد ملتهاي مسلمان هموار و بايد همه نگاه ها نيز به آن ختم شود.
محمودي
¤ به نظر مي رسد با توجه به اينكه در اغلب بانكهاي جهان بهره بانكي دو يا سه درصد است از اقتصاددان هاي مؤمن و متعهد و متخصص درخواست مي شود نسبت به سود بانكي اظهارنظر و ارايه طريق نمايند.
0046---0912
¤ از مجموعه نظام به خاطر به رخ كشيدن اقتدار و تحقير دشمن در اعزام ناو گروه به درياي مديترانه واقعاً تشكر مي كنم. از اين تاكتيك هاي جسورانه و انقلابي واقعاً ممنونم و اميدوارم منجر به آزادي قدس شريف شود.
0637---0936
¤ از تاريخ عبرت بگيريم، نگذاريم جشن هاي 2500 ساله پهلوي ملعون، به بهانه جشن نوروزي در تخت جمشيد آن هم در سرزمين انقلاب اسلامي تداعي شود.
7960---0912
¤ از رئيس جمهور محترم درخواست مي شود در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام شركت كنند كه باعث وحدت و همدلي و يأس و نااميدي دشمنان و خشنودي رهبر عزيزمان مي شود.
0642---0936
¤ از دولت محترم و بويژه رئيس جمهور محترم درخواست مطالبات قانون نظام هماهنگ خدمات كشوري كه در سال 86 اجرا شد را داريم. چندي پيش يكي از مسئولين نيز اظهار داشت كه تا پايان سال 89 تمام مطالبات فرهنگيان پرداخت خواهد شد.
جمعي از بازنشستگان فرهنگي
¤ از نيروي انتظامي درخواست مي شود تدابيري براي امنيت تردد مردم در شهرها به ويژه ميادين اصلي آن در چهارشنبه آخر سال بينديشند.
4291---0912
¤ ضمن تشكر از مسئولين هلال احمر كشورمان در كمك رساني به زلزله زدگان ژاپني معتقدم به چند دليل بايد در اين كار خداپسندانه و انسان دوستانه پيش قدم باشيم. يكي به خاطر اينكه دين اسلام به چنين امري توصيه و سفارش كرده است و دوم به دليل ارتقاي بيش از پيش وجهه بين المللي جمهوري اسلامي.
اصالت منش
¤ رفتار و پوشش خانم هاي فروشنده بعضي از غرفه ها در نمايشگاه بهاره مصلي شايسته جامعه اسلامي نيست و اگر بگويم اسف بار است دروغ نگفته ام. متأسفانه مسئولين امر اين معضلات را مي بينند ولي اقدامي در جهت اصلاح نمي كنند.
5587---0912
¤ با توجه به نامگذاري دو سال اخير به نام هاي سال صرفه جويي و سال همت و كار مضاعف تمام نهادها و مسئولين امر بايد با تلاش بيشتر و مصرف كم تر كاري كنند كه بدهكار اين دو سال با اين دو ويژگي نباشند.
ايراني
¤ از رئيس جمهور محترم درخواست مي شود با برخورد قاطع با نارسايي ها در برخي ادارات دولتي نسبت به افزايش اعتماد عمومي همت گمارند.
8516---0919
¤ مادر و برادرم دو نفري در يك واحد مسكوني 50 متري در خيابان شوش تهران زندگي مي كنند قبض گاز اين دوره براي آنها 220 هزار تومان آمده است. به كجا مي توانيم شكايت بكنيم؟ در ضمن چون در شماره حساب بانكي آنها اشتباه رخ داده از دريافت يارانه نيز محروم هستند.
ابراهيمي
¤ بين عدد تورمي كه توسط مسئولين امر محاسبه و اعلام مي شود با واقعيات جامعه و قيمت هاي بازار تفاوت زيادي احساس مي شود خوب است مسئولان اقتصادي درباره شيوه محاسبه تورم به مردم توضيح دهند.
8313---0919
¤ از مديركل صدا و سيماي استان آذربايجان غربي درخواست مي شود نسبت به راه اندازي شبكه خبر در شهرستان نقده اقدام نمايند.
1339---0914
¤ بازنشسته و مستأجر و داراي سه فرزند هستم در زمان ثبت اطلاعات خانوار شماره حسابم را به بانك تجارت دادم ولي تا به حال پولي به حسابم واريز نشده است مسئولين امر رسيدگي كنند.
0062---0938
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 7 آن روزنامه در تاريخ 8/12/1389، پيرامون نحوه خدمت رساني اتوبوس هاي ريالي شهر تهران، به اطلاع مي رساند: طبق دستورالعمل هاي صادره، تمامي رانندگان اتوبوس هاي تحت نظارت اين شركت از جمله اتوبوس هاي ريالي موظف به حركت از ايستگاه هاي مبدأ و مقصد طبق برنامه زمانبندي مشخص و عدم توقف در خارج از ايستگاه هاي مصوب مي باشند.
ضمناً، توصيه هاي لازم به رانندگان اتوبوس ها در خصوص نظافت اتوبوس ها و رعايت حقوق شهروندي ارائه شده است.
در خاتمه از شهروندان محترم درخواست مي شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با سامانه 1888 تماس حاصل و با اعلام مشخصات لازم نظير شماره پلاك اتوبوس، خط مربوطه، ساعت و تاريخ واقعه، مسئولين اين شركت را در بررسي و پيگيري دقيق موضوع ياري نمايند.
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 27/11/89 كيهان با عنوان «خاموشي معابر» محدوده ضلع شمالي ميدان ابن سينا به آگاهي مي رساند: با پيگيري هاي انجام شده خاموشي محدوده مذكور مرتفع و درحال حاضر محل فوق از روشنايي مطلوب برخوردار مي باشد.
پاسخ روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان اصفهان
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 9 روزنامه كيهان، مورخ 7/11/89 با عنوان «مشكل دفع فاضلاب» به استحضار مي رساند در حال حاضر طرح شبكه جمع آوري فاضلاب شهرك بختيار دشت با اعتباري بالغ بر 9 ميليارد ريال در مرحله آماده سازي نهايي است كه در آن 12 هزار و 620 متر لوله پلي اتيلن در قطرهاي 250 و 300 ميليمتر به روش هاي نقبي و ترانشه باز در زمين سنگي اجرا مي شود.
¤ انقلاب اسلامي ما در اين 32 سال فراز و نشيب هاي زيادي را پشت سر گذاشت به عنوان يك نسل سومي به داشتن چنين انقلاب و رهبري افتخار مي كنم.
0912...9051
¤ خاتمي حق تطهير ديگران را ندارد. وي چگونه موسوي و كروبي را دل بسته نظام و انقلاب مي داند در حالي كه در خيانت آنها نه تنها هيچ شك و شبهه اي نيست بلكه خود خاتمي نيز يكي از آنهاست. او خود بايد محاكمه شود عجب روزگاري است كه مدعي شده است؟!
0911...2066
¤ آيا رواست كه براي امثال من كه موفق به ثبت شماره حساب نشده ام حق يارانه اي كه در دو ماه گذشته به همه پرداخت شده به ما ندهند.
عليرضا شيخيان
¤ چرا دولتمردان ما نسبت به باغ قلهك كه همچنان در اشغال رژيم روباه پير انگليس مي باشد هيچ اقدامي انجام نمي دهند. حال كه انگليس عملا با ما دشمني مي كند پس چرا ما نبايد از حقوق خودمان دفاع كنيم.
خانم جهانشاهي- تهران
¤ ايران خودرو در قبال تحويل يك خودرو به مردم اين همه پول دريافت مي كند اما خودرو خوب و سالم تحويل نمي دهد. الان در تمام دنيا براي جلوگيري از هر نوع بيماري از قبيل بيماري قلبي و سرطان همه خودروها به صورت هيدروليك توليد مي شود و يا در توليد لنت ترمز به هيچ وجه از ماده سرطان زاي «آزبست» استفاده نمي كنند. اما متأسفانه در ايران خودرو هيچ كدام از اين دو مورد رعايت نمي شود.
يك شهروند
¤ توصيه مي كنم از آن دسته از مداحان اهل بيت كه در تلاش براي جذب جوانان به دوستي با اهل بيت از وقت و زندگي خودشان مي گذرند به نحوي تشكر و تقدير شود قبل از آنكه به قول خودشان پير غلام شوند.
يك خانم هم وطن
¤ شركت مخابرات نسبت به قانون ابلاغ شده از سوي رئيس جمهور مبني بر واگذاري خانه هاي سازماني به ساكنين و كارمندان خود بخصوص به كارمندان ايثارگر بي تفاوت است. از مسئولان ذي ربط تقاضا مي كنم كه به اين مسئله رسيدگي كنند.
غضنفري
¤ يكي از ضروري ترين اقدام انقلابي مردم ليبي اين است كه با حركات اطلاعاتي و امنيتي محل اختفاي امام موسي صدر را شناسايي و معظم له را از حبس نجات دهند.
0912...6399
دخترم دانشجوست و هر روز مسير دانشگاه تا منزل را با مترو طي مي كند. در بعضي اوقات مأموران در برخورد با فروشندگان دوره گرد حتي كيف خانمها را هم مي گردند كه اين امر باعث نارضايتي همه افراد مي شود و پس از پياده شدن به مسئولين ناسزا مي گويند از فرماندهي ناجا و شهرداري تهران انتظار مي رود افراد آموزش ديده اي را براي اين قبيل امور بكار گيرند تا اسباب نارضايتي و آزار و اذيت افراد را فراهم نكنند.
مادر يك دانشجو از تهران
¤ از خدمات پس از فروش شركت سايپا ناراضي و پشيمانيم. از مسئولين درخواست نظارت و كنترل بيشتري براي چنين مجموعه هايي هستيم.
0912...8006
¤ شهرداري هاديشهر در آذربايجان شرقي فضاي سبز موجود در ميدان سپاه كه يكي از ميدانهاي اصلي شهر است را تخريب كرده و به عنوان بخشي از بدهي خود به بخش خصوصي واگذار كرده است كه در حال حاضر اين ميدان به انبار نخاله ساختماني مبدل شده است. از استاندار محترم استان درخواست مي شود به اين مسئله رسيدگي نمايند.
جمعي از كسبه و اصناف هاديشهر
¤ به جز چند سريال معدود مثل مختارنامه متأسفانه اكثر فيلم ها و سريالهاي سيما يا تكراري و يا ضعيف اند. باتوجه به نقش رسانه ديداري در جذب مخاطب ضرورت نظارت و كنترل بيشتر رسانه ملي مي رود تا جوانان جذب فيلم هاي مبتذل و... وارداتي نشوند.
0911...1953 و 0911...6346
¤ با تمام احترامي كه براي دولت محترم و بويژه وزير امور خارجه دارم اما برخورد محبت آميز ايشان با خانم اشتون نماينده روباه پير دلم را به درد آورد. اي كاش ايشان نيز همانند صلابت دكتر جليلي با او برخورد مي كردند.
يك شهروند ايراني
¤ در شهرداري زنجان عده اي از خدا بي خبر در شركت تعاوني مسكن كارگران شهرداري ميلياردها تومان از زمين هاي ما در هيئت مديره را بالا كشيدند و هيچ كس هم به فرياد ما رفتگران و كارگران نرسيد؟ شما را به خدا كمكم كنيد؟
0912...5773
¤ خيلي شرم آور است كه افراد بسيار بدحجاب در آزمون پرستاري شركت نمايند و بعد هم پذيرفته شوند و حقوق بگير نظام و عمله دشمن شوند.
0915...4255
¤ مشكل كاركنان شركتي شركت مخابرات تبريز هنوز حل نشده و هيچ كدام تغيير وضعيت پيدا نكرده اند از مديريت راهبردي و نيروي انساني رئيس جمهوري درخواست مساعدت داريم.
0914...1501
¤ بيمه اختياري تأمين اجتماعي هستم و ماهيانه 80هزار تومان حق بيمه پرداخت مي كنم با اين حال بيمه پولي را كه هزينه گچ گرفتن پاي شكسته شده ام كرده ام نمي پردازد و بهانه هاي عجيب و غريب مي آورد.
0912...1002
¤ شهردار ناحيه2 منطقه2 شهرداري احداث پارك محله ارمغان را از مدت ها قبل نيمه كاره به حال خود رها كرده و اين فضا در حال حاضر به محل تجمع افراد معتاد تبديل شده است. شهردار ناحيه اظهار مي دارد هركس هر شكايتي دارد مستقيم به شهردار منطقه مراجعه بكند و بدين وسيله هيچ مسئوليتي نمي پذيرد از شهردار منطقه تقاضا داريم به اين بازي پاسكاري مراجعين به يكديگر پايان بدهد.
تبريزي
¤ مردم ورامين تا آنجا كه توانسته اند براي پيروزي و تداوم انقلاب اسلامي ايران زحمت كشيده اند. حال حق اين مردم نيست كه براي 30 كيلومتر جاده تا تهران مشكل داشته باشند و مردم انقلابي از هر كس و ناكس حرف بشنوند.
محمدزاده
¤ با اينكه در سال 87 براي يارانه ها اقدام به ثبت نام كردم و كد رهگيري نيز دارم، تاكنون هيچ يارانه اي به حساب بنده پرداخت نشده و نمي شود. مسئولين امر راهنمايي كنند بنده بايد چگونه اين مشكل را حل بكنم.
نوري
¤ شايد يكي از دلايلي كه مردم كشورمان مصرف گرا شده اند يعني مصرف بيش از حد معمول دارند تصاوير خريد از بازار باشد كه از شبكه هاي مختلف سيما به صورت مرتب پخش مي شود و انبوه شهروندان را در بازارهاي گوناگون در حال خريد نشان مي دهد. اين تبليغات اشتهاي كاذب خريد ايجاد مي كند.
جعفري
¤ چند وقت پيش در روستاي زين آباد از توابع داراب فارس سيل آمد و تمام كوچه هاي روستايي را خراب كرد. اما هيچ كدام از مسئولين منطقه براي درست كردن كوچه ها اقدام نكردند و بالاخره مجبور شديم خودمان پول روي هم بگذاريم و گل و لاي باقي مانده در كوچه ها را بيرون ببريم.
عسگري
¤ آخرين مدل اتومبيل پژو پارس اتومات ساخت شركت ايران خودرو از چراغ هشدار باز بودن درب ها و نبستن كمربند ايمني محروم است. مهندسين اين شركت چگونه تشخيص داده اند كه نيازي به وجود چنين علائمي نيست؟
0912...4055
¤ اعلام تأييد و رضايت آژانس بين المللي انرژي هسته اي از مواضع هسته اي كشورمان در حقيقت اعلام پيروزي كشورمان پس از سال ها كشمكش و دغدغه جنگ طلبانه غرب عليه انرژي هسته اي ما بود. خداوند منان را به خاطر اين نصرت بزرگش بي نهايت شاكريم.
سليمان
¤ بعضاً مشاهده مي شود كه برخي افراد شرور كه مرتكب قتل مي شوند با ارعاب و تهديد و حتي تطميع رضايت صاحب دم را مي گيرند. پيشنهاد مي شود قانون قصاص به نحوي اصلاح شود كه خانواده مقتول هميشه امكان تجديدنظر در تصميم خود داشته باشند.
علي قسطنطنيه
¤ مي خواستم بگويم كه چرا مردم فقيرنشين محله اسلام آباد بندرعباس كه بيش از 30سال است در اين خانه ها ساكن هستند الآن براي صدور سند بايد با قيمت روز پول به بنياد شهيد و سازمان مسكن بدهند. خواهش مي كنم كه اين موضوع را پي گيري كنيد.
يك شهروند
¤ معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور در روز 7اسفند گفته بود كساني كه 5سال سابقه كار دارند رسمي خواهند شد پس تكليف ما كارگران عمران شهرداري بروجرد كه 4سال است قراردادي هستيم و 3سال هم روزمزد بوديم چه مي شود؟
داوود رضايي- بروجرد
¤ براي مذهبي و اسلامي نشان دادن نماي شهرهاي بزرگ پيشنهاد مي كنم كه در طبقه بالاي برج ها، مسجد ساخته شود.
يك هم وطن
¤ به نظر من آقاي خاتمي بايد خودش را به يك روان شناس نشان دهد. نتيجه منطقي نظر اخير او اين است كه قذافي و حسني مبارك خادم ملت بودند و اين مردم اين دو كشور هستند كه در قيام عليه سران وابسته خود به آمريكا و رژيم صهيونيستي دچار اشتباه شده اند.
عليمرداني- تهران
¤ بنده و خيلي كسان ديگر براي دريافت وام خودرو به بانك معرفي شده ايم اما با نوع ضامني كه بايد به بانك معرفي كنيم با مشكل جدي روبه رو شده ايم. جالب اينكه ضامن هايي را هم كه مورد قبول بانك واقع مي شوند گواهي كسر از حقوق نمي توانند ارائه كنند. لطفاً براي رفع مشكل ما تدبيري انديشيده شود.
علي عابديني- تهران
¤ پاداش بازنشستگان تأمين اجتماعي هر سال تا 9 اسفند واريز مي شد ولي امسال با گذشت 11روز از اسفند هيچ خبري نيست از مسئولين امر درخواست تسريع داريم.
حيدري از كرج
¤ از سال گذشته تا به حال پاداش بازنشستگي خانواده شهدا پرداخت نشده چرا اين قدر تعلل و اجحاف در حق اين خانواده ها صورت مي گيرد؟
7571-0912
¤ اگر موسوي و كروبي به قول خاتمي دلبسته نظام اند چرا برضد نظام قيام كردند؟ چرا نمي دانند سالگرد انقلاب 22بهمن است نه 25بهمن؟ و چرا تنها ياران آنها براي دعوت هواداران به آشوب گري، رسانه هاي صهيونيستي و غربي هستند؟
7352-0912
¤ از دولت خدمتگذار درخواست مي گردد، همانطور كه پنج سال بازنشستگي پيش از موعد كاركنان دولت توسط نمايندگان محترم مجلس به تصويب رسيد و موجب گرديد تا بسياري از جوانان با استعداد جذب كار شوند تدبيري اتخاذ شود كه از جذب افراد بازنشسته با ترفندهاي مختلف توسط سازمان ها و ارگان ها جلوگيري شود.
علي واحد
¤ در مرداد ماه89 براي اخذ پروانه ساختماني متري 11هزار تومان به تأمين اجتماعي پرداخت نمودم. پس از چند ماه اعلام شد كه مبالغ اضافه است و مبلغ مازاد عودت داده مي شود. با وجود دريافت شماره حساب متأسفانه تاكنون هيچ خبري از واريز مبالغ ذكر شده نيست.
2338-0918
¤ اداره آموزش وپرورش استان گيلان در برگزاري دوره هاي ضمن خدمت غيرحضوري فرهنگيان منابعي را معرفي كرده است كه هيچ نسبتي با شغل معلمي ندارد. مواردي وجود دارد كه هيچ تناسبي با دين مبين اسلام ندارد. از وزير آموزش وپرورش تقاضاي رسيدگي داريم.
يك فرهنگي از رشت
¤ وقتي استقبال پرشكوه مردم لرستان را از سفر استاني رئيس جمهور از تلويزيون تماشا كردم بي اختيار به ياد حرف خنده دار زهرا رهنورد همسر ميرحسين موسوي از سران فتنه افتادم كه از روي كينه گفته بود مگر مي شود مردم لرستان به داماد خودشان كه ميرحسين موسوي باشد راي نداده باشند. با ديدن شكوه استقبال از رئيس جمهور آن هم در سومين سفر به اين استان فهميدم كه جمله اين خانم واقعا احمقانه و از سر غيض به نظام و انقلاب است.
ابوالحسني از تبريز
¤ زندگي سياسي گذشته ميرحسين موسوي از سران فتنه نشان داده رابطه تنگاتنگ و ديرينه اي با فتنه انگيزي دارد. فراموش نمي كنيم كه در اوايل انقلاب زماني كه نخست وزير بود به فضاسازي هاي كاذب و انحرافي تحت عناوين خط يك يا خط دو و خط سه دامن زده شد تا جايي كه كار به انشعاب در جامعه روحانيت انجاميد.
6374-0936
¤ در رابطه با قيام ملت هاي عرب منطقه عليه دولت هاي ديكتاتور وابسته به غرب بايد اين جمله شهيد آويني را يادآوري كرد كه گفت: حلقوم ها را مي توان بريد اما فريادها را هرگز علي الخصوص فريادي كه از حلقوم بريده برآمده باشد جاودانه تر مي ماند.
5166-0915
¤ بعد از ايجاد محدوديت براي سران ظاهري فتنه، تحركات ضدانقلاب داخلي و خارجي و همراهي آشكار آمريكاي مستكبر و صهيونيست هاي كودك كش با آنان مشخص كرد كه موسوي آلت دست و مترسك صهيونيست هاست و مديريت فتنه هم دست آمريكا و صهيونيست هاست.
6406-0912
¤ مگر قرار نبود كه يارانه ها را به تدريج حذف كنند پس چرا بنده امروز شير را 500 تومان خريداري كرده ام.
شيرين رز
¤ تقاضا مي كنم كه درباره قبض هاي گاز كه به صورت نجومي در استان گيلان به دست خانوارها رسيده حتما چيزي بنويسيد. بنده قبلا ماهي حدود 40هزار تومان هزينه مصرفم مي شد اما اين بار 400هزار تومان آمده است.
بابك عسكري- رشت
¤ واقعا اگر كمي دقت شود متوجه خواهيم شد كه امكان ادغام دو يا چند مسير اتوبوس هاي شركت واحد و همچنين مسير سرويس هاي كاركنان ادارات و كارخانه هاي دولتي وجود دارد. اين اقدام نتايج خوبي در اصلاح الگوي مصرف انرژي و جلوگيري از اتلاف وقت نيروي انساني خواهد داشت.
سليمان- بلغار
¤ از آقاي شريعتمداري به خاطر تفكر نابش كه باعث بصيرت و آگاهي آحاد مردم شده است تشكر مي كنم. و خطاب به اراذل و اوباش آمريكايي هم مي گويم كه از اين به بعد تحريم، ترور و انقلاب خزنده مخملي در اين كشور اثري ندارد.
موسوي- تبريز
¤ اين شعر ممكن است وزن و قافيه نداشته باشد ولي زبان حال مردم است.
فتنه گران جملگي ستون پنجم دشمنند
مزدوران روزگار آلت دست دشمنند
دلار گيرند كه سطل آشغال آتش زنند
خود بيكار و همواره مزاحم كسب و كار مردمند
انگشت شمارند اين روبه صفتان
گوش به فرمان آمريكا و اسرائيل و انگلستان
خودفروخته و دغلكار و نمك به حرامند
جملگي لكه ننگي به دامن انسانند
5010-0913

 



فعالان سياسي تاكيد كردند
پرهيز از نگاه يك جانبه به توصيه هاي اخلاقي رهبر معظم انقلاب در جمع اعضاي مجلس خبرگان

به دنبال فرمايشات اخير رهبر معظم انقلاب در جمع اعضاي مجلس خبرگان مبني بر پرهيز از توهين و هتك حرمت، فعالان سياسي تاكيد كردند كه بايد از نگاه يكجانبه به توصيه هاي اخلاقي معظم له پرهيز شود.
آيت الله سيداحمد خاتمي، عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در گفت وگو با فارس با تاكيد بر اينكه بايد به مجموع سخنان رهبر حكيم انقلاب اسلامي توجه كرد، گفت: نبايد عده اي با به دست گرفتن بخشي از رهنمودهاي معظم له از انتقاد و نقد جدي درباره برخي از اشتباهات جلوگيري كنند، لذا بايد توجه داشت كه رهبر انقلاب فرمودند انتقاد و مخالفت آري، اما اهانت نه.
امام جمعه موقت تهران، اين رهنمود رهبر معظم انقلاب را بسيار خردمندانه توصيف و با انتقاد از يك جانبه نگري نسبت به بيانات رهبر انقلاب، افزود: عقل سياسي برگرفته از فقه سياسي شيعه اين گونه حكم مي كند كه «اعلام موضع قاطعانه و مرگ بر آمريكا» دشنام نيست.
آيت الله خاتمي همچنين خاطرنشان كرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب همان گونه كه جوانان نياز به نصيحت دارند، برخي بزرگترها هم نياز به نصيحت دارند چرا كه برخي بزرگان با شنيدن يك خبر دروغ خيلي زود تحت تاثير آن قرار گرفته و موضع نابجايي را اعلام مي كنند كه زحمات بسياري از مسئولان زحمتكش و مخلص نظام را زير سوال مي برد.
وي افزود: همه كساني كه داراي تريبون هستند، بايد توجه كنند كه آيا موضع گيري هاي آنها از مبناي محكمي برخوردار است كه بايد اعلام كنند اما اگر براساس حدس و گمان است نبايد اعلام موضع كنند.
عضو هيئت مديره مركز تحقيقات علوم اسلامي، صاحبان تريبون را به گفتار عالمانه توصيه كرد و گفت: اعلام سخن و موضع بايد از علم و پشتوانه محكمي برخوردار باشد، كه در قرآن از آن به عنوان «قول سديد» ياد شده است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ادامه مسئله اخلاق سياسي را بسيار مهم و نيازمند تفسير فراوان دانست و تاكيد كرد: براي دست يابي به اخلاق سياسي بايد تقواي سياسي داشت چرا كه تقوا بايد در همه عرصه هاي زندگي فردي، اجتماعي، سياسي وجود داشته باشد.
آيت الله «حسن ممدوحي» نماينده مردم كرمانشاه در مجلس خبرگان رهبري نيز به ديدار مقام معظم رهبري با اعضاي مجلس خبرگان اشاره كرد و اظهار داشت: متاسفانه در فضاي كنوني فضاي تهمت باز است و برخي با شنيدن بعضي از خبرها، بدون تحقيق صحبت هاي ناروايي را مطرح مي كنند.
وي بر همين اساس به فرمايش مقام معظم رهبري خطاب به جوانان مبني بر اينكه «هرگونه هتك حرمت و رفتارهاي غيراخلاقي و توهين آميز خلاف شرع، مخالف عقل سياسي و ضربه به جمهوري اسلامي است كه خداوند را خشمگين مي سازد» اشاره و تصريح كرد: منظور از عقل سياسي اين است كه همواره حريم ها بايد حفظ شود و عصبانيت موجب ارتكاب عمل هاي غيراخلاقي نشود.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه متاسفانه برخي افراد و فعالان سياسي در تشخيص انتقاد از هتاكي دچار اشتباه شده اند، افزود: با تقواي الهي مي توان از فضاي تهمت و افترا دور شد.
آيت الله ممدوحي با تاكيد بر اينكه نبايد نسبت به شنيدن خبري كه در دروغ يا صحت آن شك وجود دارد، اعلام موضع كرد، يادآور شد: عصبانيت در شنيدن برخي از خبرها، فضاي تهمت را در جامعه گسترش خواهد داد.
حجت الاسلام «موسي قرباني» عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس نيز با تاكيد بر پرهيز از نگاه يكجانبه به فرمايشات مقام معظم رهبري گفت: رهبر معظم انقلاب همواره در طول سال در مورد رعايت اخلاق در جامعه تاكيد داشتند اما جريان هاي تند سياسي كنوني شرايط را به گونه اي تشديد كرده كه ايشان در مقطع كنوني اين بيانات را فرمودند.
وي يكي از دلايل هتاكي و رفتارهاي غيراخلاقي و تشديد آن را در مقاطعي عدم برخورد جدي عنوان و اظهار كرد: منظور از برخورد با هتاكي برخورد با فرد يا گروه خاصي نيست بلكه بايد با اين روند برخورد شود.
«سيدكمال الدين سجادي» سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري هم با بيان اينكه كار سياسي بايد منطبق با تعاليم ارزش هاي اسلامي، سيره پيامبر اكرم و ائمه معصومين باشد، گفت: جمهوري اسلامي ايران بايد در زمينه اخلاق سياسي در جهان نمونه و الگو باشد.
وي با تاكيد بر اينكه احزاب و رسانه ها نبايد خبرسازي هاي موهوم، غيردقيق و براساس آمارهاي اشتباه را به مردم و حتي به بزرگان بدهند، افزود: مقام معظم رهبري مردم و به ويژه جوانان را به پرهيز از هر نوع تهمت و افترا عليه مديران، مسئولان و شخصيت ها توصيه كردند.
سجادي بر همين اساس به وجود آوردن فضاي بداخلاقي را در جامعه موجب تشويش اذهان عمومي و اضطراب مردم دانست و يادآور شد: قوه قضائيه براساس وظايفي كه دارد بايد هم از كيان جمهوري اسلامي در مقابل فتنه گران و معاندان و هم از حقوق شهروندان كه شامل مردم عادي، مديران، شخصيت ها و مسئولان كشور است، دفاع كند.

 



خل و چل (گفت و شنود)

گفت: چه خبر؟!
گفتم: تعدادي از ايرانيان فراري به حمايت از موسوي و كروبي در مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو دست به تحصن چند ساعته زده اند!
گفت: كه چي بشه؟!
گفتم: از آمريكا و كشورهاي اروپايي خواسته اند ايران را وادار كنند كه ارتباط قطع شده موسوي و كروبي با خارج از كشور را دوباره برقرار كنند!
گفت: آمريكا و اروپا آن روزهايي كه قدرت داشتند نتوانستند عليه ايران هيچ غلطي بكنند، چه رسد به حالا كه با انقلاب هاي اسلامي در خاورميانه از هميشه خاك برسرتر شده اند.
گفتم: اما خودمونيم! چقدر خوب شد كه اين خل و چل ها از ايران فرار كردند.
گفت: غلط نكنم! بعضي ها براي خدمت به مردم ايران زمينه فرار اين خل و چل ها را فراهم كرده اند!
گفتم: تعدادي ديوانه را با هواپيما به تيمارستان يك شهر ديگر منتقل مي كردند و ديوانه ها با سر و صدا و حركت هاي ديوانه وار براي پرواز مشكل ايجاد كرده بودند. خلبان به مهماندار گفت؛ برو اين ديوانه ها را آرام كن! و بعد از چند دقيقه همه چيز آرام شده بود. خلبان از مهماندار پرسيد چيكار كردي؟ گفت؛ در هواپيما را باز كردم گفتم برويد بيرون هواخوري!
 



رئيس جمهور در نشست هيأت دولت با استانداران:
دشمن از هدفمندي يارانه ها سيلي خورده و ممكن است به دنبال فتنه گري باشد

رئيس جمهور گفت: قانون هدفمندي يارانه ها هنوز به طور كامل اجرايي نشده و بايد اهداف آن را با دقت در همه بخش ها به طور كامل اجرايي كرده و مراقب بود كه آسيبي به آن وارد نشود چرا كه دشمن از اجراي اين قانون سيلي خورده و چه بسا به دنبال فتنه گري باشد.
محمود احمدي نژاد در نشست هيأت دولت با استانداران سراسر كشور اقدامات انجام شده در سال جاري را بسيار ارزشمند و بزرگ دانست و گفت: در سال جاري به رغم اينكه براي اولين بار در تاريخ بودجه ريزي كشور 20 درصد از درآمد نفت در صندوق توسعه ملي بلوكه و سنگين ترين تحريم ها عليه كشورمان اعمال شد اقدامات گسترده اي مانند قانون هدفمند كردن يارانه ها اجرايي شد، يك ميليون و 600 هزار شغل ايجاد و طرح مسكن مهر گسترش يافت كه اين همه با معادلات مادي قابل تصور نيست.
وي افزود: سال 89 اولين سالي بود كه متمم يا اصلاحيه بودجه ارائه نشد و كشور با همه فشارها و تحريم ها بانشاط و اميد اداره و خدمت رساني به مردم و عمران و آباداني كشور به خوبي پيش رفت و همه اينها ناشي از عنايات خداوند متعال و الطاف امام عصر(عج) است.
رئيس جمهور در ادامه با اشاره به تاسيس سازمان مهارت حرفه اي به وزرا و استانداران توصيه كرد در سال آينده اهداف اين سازمان را با جديت پيگيري كرده و در مسير تحقق شعار آن مبني بر هر ايراني يك مهارت تلاش كنند.
وي بر ضرورت استمرار مراقبت و هوشياري در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها تاكيد كرد و گفت: اين قانون هنوز به طور كامل اجرايي نشده و بايد اهداف آن را با دقت در همه بخش ها به طور كامل اجرايي كرده و مراقب بود كه آسيبي به آن وارد نشود چرا كه دشمن از اجراي اين قانون سيلي خورده و چه بسا به دنبال فتنه گري باشد.
احمدي نژاد بخش مسكن را مورد تأكيد قرار داد و گفت: بايد ساخت وسازهاي جديد را آغاز كرده و در كنار آن معماري شهري را هم مورد توجه قرار داد.
وي همچنين با اشاره به اهميت رفع مشكل بيكاري افزود: مي توان با همت و پيگيري هاي جدي مشكل اشتغال را در طي چند سال آينده برطرف كرد و مسئولان بايد مراقبت كنند تا اشتغال پايدار ايجاد و از اقدامات موازي در اين خصوص جلوگيري شود. رئيس جمهور در ادامه توجه به امام عصر(عج) را در آغاز سال جديد مورد تأكيد قرار داد و اظهار داشت: بايد همواره به ياد امام عصر(عج) بود و ياد امام بودن در حقيقت ياد خدا بودن است به خصوص در لحظه تحويل سال خوب است كه انسان با دعاي فرج سال را تحويل كرده و براي سلامتي و فرج امام عصر(عج) و سلامتي رهبري عزيز دعا كند.

 



شوراي نگهبان طرح دو فوريتي اصلاح قانون تدوين و تنقيح قوانين را تاييد كرد

شوراي نگهبان پس از بررسي طرح دو فوريتي «اصلاح قانون تدوين و تنقيح قوانين و مقررات كشور مصوب 1389»، اين طرح را مغاير با شرع و قانون اساسي ندانست.
به گزارش اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان، نظر اين نهاد طي نامه اي به مجلس شوراي اسلامي به شرح زير اعلام شد:
«طرح دو فوريتي اصلاح قانون تدوين و تنقيح قوانين و مقررات كشور مصوب 1389 مصوبه جلسه مورخ 18 اسفند 1389 مجلس شوراي اسلامي در شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.»
همچنين، شوراي نگهبان طرح دو فوريتي اصلاح ماده بيست و هشت قانون انتخابات مجلس را مغاير قانون اساسي دانست.
نظر اين نهاد طي نامه اي به مجلس شوراي اسلامي به شرح زير اعلام شده است: طرح دو فوريتي اصلاح ماده 28 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي مصوب سال 1378 و اصلاحات بعدي آن مصوب جلسه مورخ 17 اسفندماه 1389 مجلس شوراي اسلامي در شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت كه بر اين اساس، مصوبه مذكور مغاير بندهاي 8 و 9 اصل سوم قانون اساسي شناخته شد.
كدخدايي: سران فتنه
در حصر افكار عمومي قرار دارند
سخنگوي شوراي نگهبان، سران فتنه را علاوه بر حصر خانگي، در حصر افكار عمومي دانست.
عباسعلي كدخدايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، 25بهمن را پايان فتنه و يكدست شدن فضاي سياسي كشور دانست و گفت: حوادث 25 بهمن آمريكايي- اسرائيلي بودن فتنه 88 را بر همگان آشكار ساخت و آن تعدادي از نخبگان و چهره هاي سياسي كه سكوت كرده بودند اعلام موضع كردند و موجي از وحدت و همگرايي در ميان چهره ها، جريان هاي سياسي و مردم براي مقابله با فتنه گران و كوتاه كردن دست ايادي داخلي دشمنان نظام و انقلاب به وجود آمد.
سخنگوي شوراي نگهبان همچنين حصر خانگي سران فتنه را كمترين مجازات براي آنان دانست و خاطرنشان كرد: سران فتنه در يك حصر بزرگتري قرار دارند كه آن حصر افكار عمومي است و با توجه به اينكه ديگر هيچ جايگاه و اعتباري در جامعه و در ميان مردم ندارند در يك حصر ابدي فرو رفته اند.

 



وقتي چوپان دروغ گو از رو مي رود! (خبر ويژه)

ديروز بي بي سي فارسي در ادامه آبروريزي هاي پي در پي چند هفته اخير مجبور شد ته مانده دروغ هاي خود را هم پس بگيرد. پس از ماجراي روز 25 بهمن كه در آن موسوي و كروبي با مشاركت در پروژه اسرائيلي «ناآرام سازي ايران» به طور صددرصد به جرگه ضدانقلاب پيوستند، مسئولان امنيتي گام اول در برخورد با اين افراد را كه قطع ارتباط آنها با بيگانگان بود برداشتند.
به دنبال اين اقدام كه با استقبال بسيار وسيع توده مردم و مطالبه برداشته شدن هر چه سريع تر گام هاي بعدي همراه شد، جريان رسانه اي هماهنگ با سرويس هاي اطلاعاتي «كارفرماي» موسوي و كروبي به دروغ پردازي در اين باره روي آوردند كه اين دو نفر بازداشت شده اند! اين جريان كه بي بي سي در راس آن قرار داشت و آشكارا از بي اعتنايي محض مردم به سرنوشت موسوي و كروبي به خشم آمده بود حتي محل هايي مانند زندان حشمتيه را هم به عنوان محل بازداشت موسوي و كروبي اعلام كرد تا شايد بتواند بخش هاي باقي مانده ضدانقلاب را وادار به انتحار خياباني كند.
وقتي اين پروژه هم ناكام ماند بي بي سي براي مدتي ترجيح داد انتشار خبر درباره سرنوشت موسوي و كروبي را متوقف كند تا اينكه ديشب به ناچار اعتراف كرد اين دو نفر به همراه همسرانشان در منزل خود حضور دارند.
حسين باستاني كه دوره اي طولاني به بولتن نويسي براي محمد خاتمي در نهاد رياست جمهوري اشتغال داشت غروب يكشنبه در تلويزيون بي بي سي ظاهر شد و تاييد كرد كه دختران ميرحسين موسوي وي و زهرا رهنورد را «در خانه خود» ملاقات كرده اند. منابع مستقل در تهران هم اين خبر را تاييد كردند.
و به اين ترتيب بي بي سي فارسي براي چندمين بار و به ناچار تاييد كرد كه در هفته هاي گذشته جز دروغ به مخاطبان خود نگفته است.




 



حشمتيه نبود پاستور بود زندان نبود، منزل بود (خبر ويژه)

رفتار توأم با بي صداقتي سايت «كلمه» موجب واكنش هاي قابل تامل در محافل رسانه اي ضدانقلاب شده است.
سايت كلمه كه پيش از اين به موسوي منسوب بود اما قريب به يك سال است كه از خارج كشور و توسط برخي عناصر فراري نظير امير ارجمند و سراج ميردامادي به روز رساني مي شود، چندي پيش براي ايجاد هيجان در بقاياي فتنه سبز مدعي شد كه موسوي و همسر وي در زندان حشمتيه زنداني شده اند. اين خبر بلافاصله به خبر اول انبوهي از رسانه هاي غربي و ضدانقلاب تبديل و تا مدت ها مورد بهره برداري تبليغاتي قرار گرفت. اما وقتي كه جنجال مذكور، هيچ هيجاني را بر نيانگيخت گردانندگان خارج نشين كلمه مجبور شدند اعتراف كنند كه دروغ گفته اند و موسوي و همسر وي در خانه خود در پاستور هستند.
«كلمه» روز گذشته هم خبر ملاقات فرزندان موسوي با وي و زهرا رهنورد را منتشر كرد كه باعث شد واكنش هاي ديگري عليه آنها صورت گيرد. مهدي جامي سردبير اخراجي راديو زمانه و همكار بي بي سي در وبلاگ خود نسبت به حركات زيگزاگ دست اندركاران كلمه واكنش نشان داده و آنها را متهم كرد كه با اين تاييد و تكذيب هاي خود باعث بي اعتمادي مي شوند. وي با متهم كردن اين طيف تصريح كرد «اگر هيچ سناريوي امنيتي را در نظر نگيريم، كف ماجرا اين است كه سردبيران كلمه شايستگي اطلاع رساني درست درباره موسوي را ندارند.»
سايت ضدانقلابي بالاترين هم طي چند تحليل به كلمه اي ها حمله كرد و از جمله نوشت: سايت كلمه توسط چه كساني اداره مي شود؟ آيا اين بازي جديد رژيم است كه از طريق سايت مذكور انجام مي شود؟ چرا اين خبر با 5 روز تاخير منتشر شده؟ هدف از انتشار اين قبيل خبرها چيست.
يك كاربر بالاترين هم نوشت: بايد ديد اون كساني كه خبر دستگيري و انتقال اينها به زندان حشمتيه را دادند، كي بودند؟ منظورشان چي بود؟ راستش داره يه جوري ميشه كه ديگه هيچ خبري را باور نكنم. يك جور بي اعتمادي براي من درست شده. فكر مي كنم يك جرياني نفوذ كرده. من گيج شده ام. از كجا ميشه خبرها رو دريافت كرد. فعلا كه به خيلي چيزها مشكوك شده ام، حتي به كسي كه طرح سه شنبه هاي اعتراض رو پس از 25 بهمن مطرح كرد به شدت مشكوكم (همون طوري كه وقتي من به اون طرح اعتراض كردم، به من مشكوك بودند).
از طرف ديگر سايت جرس ارگان حلقه لندن به دفاع از كلمه پرداخت. اين سايت كه از جمله توسط كديور (يكي از عناصر مربوط به شوراي هماهنگي خارج نشينان) اداره مي شود، نوشت: بعضي دوستان انتشار خبر انتقال موسوي به زندان حشمتيه و سپس تكذيب آن را برنتافته اند. اما انكار واقعيت كه دردي را درمان نمي كند. اگر نادرستي خبر معلوم شده، پس تكذيب واجب است و عذرخواهي كمترين كاري كه يك سايت مي تواند انجام دهد. راستي اگر همين فردا معلوم شود كه فرزندان موسوي با پدر و مادر خود ديدار كرده اند و معلوم شد كه آنها اين مدت را در خانه بوده اند باز هم مي توان كلمه را بازخواست كرد كه چرا قبل از تاييد فرزندان موسوي از بازداشت خانگي نوشته است؟
به نظر مي رسد انتشار اين خبر گروهي را به ترديد در اصالت سايت كلمه واداشته تا جايي كه گفته اند سايت كلمه را هم وزارت اطلاعات در اختيار گرفته است. زهي توهم! مگر قرار است هر خبري كه كلمه - و يا هر سايت ديگري - منتشر مي كند، اگر مطلوب تاكتيك هاي ما نبود آن را تخطئه كنيم. گيرم فرداي كار موفق شديم بر مبناي خبر بازداشت سران سبز، نهاد يا مقامي را به موضع گيري و واكنش وادار كرديم و پس از آن حكومت ايران، مستندات محكمي را در خصوص ديدار با فرزندان منتشر كرد، آن وقت چه براي گفتن داريم؟

 



ايران آل سعود را به جهنم مي فرستد همان كاري كه با صدام كرد (خبر ويژه)

يك عضو خاندان حاكم سعودي ضمن محكوم كردن قيام مردم عربستان مدعي شد ايران، عربستان را به سوي جهنم سوق مي دهد.
خالدبن طلال گفت: هميشه يك نفر پشت پرده چنين اتفاقاتي هست. شكي نيست كه ايران، معممين شيعه و رافضي ها پشت پرده حوادث اخير عربستان هستند. ايران مي خواهد عربستان را به جهنم سوق دهد. آنها همين كار تحريك را در بحرين و عراق و يمن (در جنگ حوثي ها) كردند. همين كار را حزب الله در لبنان انجام داد. الان هم بحرين شلوغ شده است.
اين اظهارات در حالي عنوان مي شود كه مردم عربستان اعم از شيعه و سني، به شدت از خيانت ها و جنايت هاي خاندان حاكم سعودي خشمگين هستند و آنها را نوكر آمريكا و رژيم صهيونيستي تلقي مي كنند.
از سوي ديگر بايد يادآور شد كه خاندان سعودي عقوبت دشمني با جمهوري اسلامي را به واسطه قيام مردم عربستان مي بينند. اين خاندان پولهاي كلاني را خرج طيف افراطي و منافق اصلاح طلبان كردند و رسانه هايي مانند العربيه (العبريه) را در خدمت فتنه گران قرار دادند.ملك عبدالله ارديبهشت ماه سال 88- يك ماه قبل از انتخابات رياست جمهوري ايران- ميزبان خاتمي بود و رقم ميلياردي به فتنه گران اختصاص داد. همچنين اسناد منتشره از مذاكرات ديپلمات هاي آمريكايي و مقامات سعودي حاكي از آن است كه ملك عبدالله و زيردستان وي مكررا از آمريكا مي خواسته اند با حمله نظامي، سر مار (جنبش بيداري اسلامي) را در ايران بكوبد. اما گويا روياي جناب ملك عبدالله برعكس تعبير شده و اكنون سر خاندان وابسته سعودي است كه توسط ملت مسلمان عربستان كوبيده مي شود.
استخبارات سعودي نقش گسترده اي در تامين مالي و آموزش فرقه اي و تجهيز جنايتكاراني چون گروهك ريگي و سلفي ها بر عليه جمهوري اسلامي داشت و در برخي آدم ربايي هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي، نقش واسطه را ايفا مي كرد.

 



خودشان چپيدن زيرزمين به ما ميگن بمب بسازين! (خبر ويژه)

«آقايان نظريه پرداز جنبش سبز خارج نشين! جان هركي كه دوستش داريد، آتيش بازي امسال ما را خراب نكنيد!».
اين پيغام يكي از وبلاگ نويسان خطاب به عناصر فراري است. وي در «بالاترين» نوشت: آقاياني كه از خارج فرمان حمله صادر مي كنيد، مي دونيد من خودم وقتي دانش آموز بودم از يك هفته قبل درس و مرس را ول مي كردم و مي رفتم دنبال خريدن زرنيخ و كرومات تا چهارشنبه سوري راه بيندازيم و ترقه بزنيم. حالا هم همين طوريه اما يك عده اي اومدند مي خوان هر كاري را كه عاشورا و 22بهمن نتونستن، اين جا با كوكتل مولوتف و بمب صوتي و نارنجك بكنن. بابا اينكه راهش نيست بلكه رژيم از خداشه كه اين طور نيرومون رو هدر بديم. اي خدا آخه آدم دردشو به كي بگه. اين طوري هم از آتيش بازي مي مونيم و هم بهانه دستشون مي ديم كه دوباره يه چيزي بهمون ببندن. آخه طرز تهيه بمب ديگه چه صيغه ايه؟
بالاترين در مطلب مشابهي و در حالي كه معلوم شده آبي از گروه مجعول موسوم به شوراي هماهنگي در خارج گرم نمي شود، با تخطئه اين گروه نوشت: با گذشت چند هفته فقط دو نفر از اعضاي اين شورا خود را معرفي كرده اند. اخباري هم درباره حضور كديور در اين شورا منتشر شده است. وقتي اين شورا در خارج تشكيل شده، چه ضرورتي دارد شكل زيرزميني داشته باشد. به نظر مي رسد ديگر وقت جنبش هاي زيرزميني و ناشناخته سپري شده است.

 



چرا سران فتنه سبز شبيه مبارك هستند مهاجراني توضيح مي دهد (خبر ويژه)

رئيس حلقه لندن مي گويد بي دليل نبود كه مقامات صهيونيست حسني مبارك را گنج استراتژيك اسرائيل مي دانستند.
مهاجراني به تازگي طي سخناني در كتابخانه كنزينگتون لندن تصريح كرده بود كه ايران و مصر قابل مقايسه نيستند چرا كه برخلاف نظام مصر، نظام ايران مستقل از آمريكاست و با شناختي كه از زمان نمايندگي مجلس و وزارت در ايران از زندگي آيت الله خامنه اي دارد، به يقين مي گويد كه به لحاظ اقتصادي نه تنها يك نقطه تاريك بلكه حتي نقطه خاكستري هم در زندگي آيت الله خامنه اي و خانواده ايشان وجود ندارد.
اين اظهارات كه باعث آشفتگي شديد محافل ضدانقلاب شد، با اعتراض هاي تندي نيز همراه بود. به همين دليل هم مهاجراني مجدداً در وبلاگ مكتوب -و نه سايت جرس- نمونه اي از فساد خاندان حسني مبارك را به نقل از اسناد و مطبوعات مصر منتشر كرد.
رئيس حلقه لندن مي نويسد: مي خواهم به يك نمونه اشاره كنم، كه هم سند آشكاري از وابستگي سياسي مصر و هم دليل روشني بر فساد مالي مبارك و خاندان اوست. در ماه ژانويه سال 2005 يك قرارداد فروش گاز مصر به اسرائيل امضا شده است. اطلاعات اين قرارداد پس از سقوط مبارك در اختيار مردم مصر قرار گرفته است. مطابق قرارداد، اسرائيل سالي 1/7ميليارد مترمكعب گاز از مصر مي خرد. قرارداد پانزده ساله امضا شده است. اسرائيل روزي 13 و نيم ميليون دلار به مصر مي دهد و روزي 3 ميليون دلار هم كميسيون به جمال مبارك و علا مبارك و حسين سالم! حسين سالم پديده قابل تاملي است. هفتاد و پنج ساله است. با امواج تظاهرات از مصر گريخت. قبلا مامور امنيتي بوده است و پس از آن رفيق گرمابه و گلستان مبارك... پنج درصد كميسيون سهم جمال بوده است و به حسين سالم و علا مبارك پسر كوچك مبارك هم نفري دو ونيم درصد رسيده است. چرا اسرائيل اين كميسيون هنگفت را پرداخت كرده است؟ دليلش روشن است چون گاز را به قيمت بسيار نازل خريداري مي كرده است.
وي مي افزايد: از اين موارد تقريبا هر روزه مي توان در روزنامه هاي مصر ديد. مستند اصلي روزنامه هايي مثل الاهرام هم همين اسناد بخش اطلاعات و امنيت مصر است. سخن بر سر مباحث تئوريك استقلال و وابستگي نيست. سخن بر سر اين است كه مبارك و خاندان او ثروت ملي مصر را اين چنين غارت مي كردند و به ثمن بخس به اسرائيل مي فروختند و از سوي ديگر سالي يك و نيم تا دو ميليارد دلار از دولت آمريكا نواله مي گرفتند و عزت و شرف ملي مردم مصر را مي فروختند. بيهوده نبود كه بنيامين العاذر وزير تجارت و صنعت اسرائيل سال گذشته گفت «مبارك گنج استراتژيك اسرائيل است».
مهاجراني در پايان نوشت: با اين وجود، مصرشناسان صداي آمريكا- قناري هاي سبز سينه سرخ- در همان هفته نخست كه امواج مردم مصر ميدان تحرير را پر كرده بود، گفتند «مبارك با اقتدار بر اوضاع مسلط مي شود» دراين باره بسيار مي توان نوشت. اين يادداشت تنها اشاره اي بود كه بحث وابستگي و استقلال بحثي امروزين است و از مقوله داد و ستد تجاري نيست.
آقاي مهاجراني در اين ميان چند سوال كوچك را بي پاسخ گذاشته است 1- اگر وزير اسرائيلي مي گويد «مبارك گنج استراتژيك اسرائيل است»، نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي هم گفته بود «سران جنبش سبز در ايران بزرگ ترين سرمايه اسرائيل هستند» و شيمون پرز رئيس اين رژيم نيز تصريح مي كند «جنگ با جمهوري اسلامي از درون مرزهاي ايران آغاز مي شود و اپوزيسيون سبز به نيابت از ما با رژيم اسلامي مي جنگند». به نظر آقاي مهاجراني ميان آن «گنج استراتژيك» و اين «سرمايه بزرگ» چه سنخيت و نسبتي وجود دارد؟!
2- حسني مبارك به اعتبار مزدوري، پشتوانه اسرائيل در سركوب ملت مسلمان فلسطين به ويژه در غزه بود و دست اندركاران فتنه سبز در ايران شعار ديكته شده وزارت خارجه رژيم صهيونيستي را تكرار كردند و گفتند نه غزه، نه لبنان. روز 25 بهمن نيز اين جريان شكست خورده تلاش كرد با حادثه سازي مصنوعي در تهران، اذهان را از قاهره و ديگر كشورهاي اسلامي ناآرام منحرف كند، شايد كه آمريكا و رژيم صهيونيستي از عهده قيام ها برآيند. چرا؟
3- تكليف رشوه ها و مواجبي كه انبوهي از مدعيان اصلاح طلبي از محسن كديور تا عبدالكريم سروش و اكبر گنجي و شيرين عبادي و مجيد محمدي و محسن مخملباف و صدها نوچه جزء و كل ديگر. به ويژه طي يك دهه اخير به اسم جايزه و دستخوش و مزد و... از دولت هاي غربي و سرويس هاي جاسوسي و رسانه اي آنها گرفتند چه مي شود؟

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14