(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23 اسفند 1389- شماره 19887

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كاخ شيشه اي و جرقه ديگري از فروپاشي
اعلام آمادگي ايران براي ورود به بازار جهاني صادرات هسته اي
رئيس قوه قضائيه : نقد سازنده با هتك حرمت افراد تفاوت دارد
چگونگي وارث انبياء شدن
سردار فضلي خبر داد حمله هكرهاي بسيجي به سايت هاي ضدانقلاب
گزارش خبري پشت پرده هتاكي يك جريان منحرف به سردار علي فضلي
مهمانپرست در واكنش به بيانيه شوراي همكاري خليج فارس: تغيير ديدگاه امارات گامي مناسب است



كاخ شيشه اي و جرقه ديگري از فروپاشي

بابك اسماعيلي
14سال پيش، يعني در اوايل سال 1997 ميلادي، زماني كه طرح موسوم به «پروژه اي براي قرن آمريكايي جديد» موسوم به PNAC توسط استراتژيست هاي نومحافظه كار موسسه «آمريكن اينترپرايز» نظير «ديك چني»، «دونالد رامسفلد»، «اليوت آبرامز» و «جان بولتون» تدوين مي شد، همگان در ايالات متحده، متعصبانه از راهبرد قرن جديد حوزه ديپلماسي و امنيت ملي دولت آمريكا و سيطره ليبرال سرمايه داري و ليبرال دموكراسي سخن مي گفتند كه قرار بود در قرن بيست و يكم، امپراتوري آمريكا را جهاني كند. اما پس از 13سال، آنچه از عملياتي شدن اين پروژه حاصل شده، تصويري واژگونه از طرحي است كه براي آمريكاييان نظامي سياسي و اقتصادي ورشكسته را به ارمغان آورده و براي ديكتاتورهاي وابسته به كاخ سفيد نيز جز دلهره، سقوط و فرار دستاوردي نداشته است.
براساس پيش بيني هاي مراكز تحقيقاتي اقتصادي آمريكا، ميزان بدهي دولت فدرال تا پيش از پايان سال 2011 ميلادي به بيش از 102درصد توليد ناخالص داخلي اين كشور خواهد رسيد كه در اين صورت ايالات متحده آمريكا، هفتمين كشور از نظر دراختيار داشتن بالاترين نرخ بدهي به GDP در جهان خواهد بود و در رديف كشورهايي مانند زيمبابوه، جامائيكا و... قرار خواهد گرفت. اين بدان معناست كه ايالات متحده آمريكا كه قصد داشت با عملياتي شدن پروژه PNAC و حتي لشكركشي به خاورميانه، قرن بيست و يكم را با روياي اقتصاد باز كاملا نامحدود، جهاني شدن اطلاعات و ارتباطات به وسيله شركت هاي فراملي بزرگ آمريكايي و ائتلاف سياسي و نظامي جمعي از دولت هاي غربي، قرن سيطره آمريكا بر جهان در تمامي حوزه هاي سياسي و اقتصادي كند، اين روزها در مسيري قرار گرفته كه تا چندي ديگر به يك كشور جهان سومي تبديل خواهد شد.
از سوي ديگر، دومينوي انقلاب و بيداري اسلامي در كشورهاي مرتجع عربي هم پيمان با آمريكا، هر روز وسعت بيشتري مي يابد. پس از پيروزي انقلاب اسلامي در تونس و مصر، كشورهاي ليبي، بحرين، اردن، عمان، يمن، مغرب، عربستان، كويت، امارات و قطر كشورهايي بوده اند كه تاكنون با شكل گيري خشم مقدس مردم مسلمان اين كشورها، تخت فرعونيان زمان را به لرزه انداخته و حكام عرب وابسته به غرب، يكي پس از ديگري به سرنوشت عبرت آموز بن علي و مبارك دچار مي شوند.
در اين ميان، دولت آمريكا با گسترش قيام هاي مردمي در كشورهاي عربي، از يك سو نااميدانه مي كوشد تا ديكتاتورهاي متحد خود را در خاورميانه و شمال آفريقا از دست ندهد و از سوي ديگر با محتمل دانستن سقوط رژيم هاي ديكتاتوري عربي، ناشيانه صداي حمايت از دموكراسي را سر مي دهد. اما آنچه مسير معادلات و پيش بيني هاي قبلي سران كاخ سفيد را تغيير داد، سرايت موج اعتراضات مردمي از روز چهاردهم فوريه سال جاري ميلادي (25 بهمن) به خاك آمريكا بود كه عملا پس از سقوط امپراتوري دلار، با برافروختن دومين جرقه فروپاشي ايالات متحده، يعني فراگير شدن دامنه اعتراضات مردمي و خطر بروز يك شورش عمومي، دولت آمريكا را با چالش جديدي روبرو ساخت.
ماجراي شورش در ايالت ويسكانسين از آنجا شروع شد كه «اسكات واكر» فرماندار ويسكانسين طرحي را به كنگره ايالتي خود ارسال و تصميم گرفت تا با توجه به مشكلات اقتصادي اخير آمريكا، برخي از حقوق را كه كارگران آمريكايي در طول 50 سال اخير از آن برخوردار بوده اند لغو كند و برنامه هاي رياضتي همچون «كاهش حقوق»، «افزايش ساعات كاري» و «كاهش حقوق بيمه اي» را در دستور كار قرار دهد.
ناظران آگاه، پشت پرده جريان ويسكانسين را آزمون قرار دادن اين ايالت براي اجراي طرح هايي مشابه رياضتي كاخ سفيد در ساير ايالات آمريكا عنوان مي كنند و طراح اصلي اين برنامه را نه «اسكات واكر» فرماندار ويسكانسين، بلكه «بخش مبارزه با بحران موسسه آمريكن اينترپرايز» مي دانند.
به نظر مي رسد يكبار ديگر استراتژيست هاي نومحافظه كار اين اتاق فكر آمريكايي، همانند سال 1997 و ارائه «پروژه اي براي قرن آمريكايي جديد» اشتباه راهبردي ديگري كرده اند. اشتباه اينبار اين استراتژيست ها، بي توجهي به اثرگذاري قيام و خيزش مردم مسلمان كشورهاي عربي خاورميانه و شمال آفريقا و شهروندان ايالت هاي مختلف آمريكاست كه هر روز دامنه بيشتري پيدا مي كند. تاكنون منابع خبري از احتمال گسترش قريب الوقوع تظاهرات و شورش ها در 40 ايالت ديگر آمريكا همچون اوهايو، نيوجرسي، كاليفرنيا، مينوسوتا، لويزيانا، كاروليناي شمالي، كاروليناي جنوبي، پنسيلوانيا، واشينگتن، مي سي سي پي، آريزونا،جورجيا، ميشيگان، هاوايي، نيومكزيكو، فلوريدا، ماساچوست و ويرجينياي غربي خبر مي دهند. اين موضوع از آن جهت حائز اهميت است كه به دلايل تاريخي، بسياري از اين ايالت ها خواهان جدايي از ايالات متحده، و استقلال خود هستند كه اين مهم بر تغيير معادلات در روزهاي آينده و احتمالا برخورد رسمي دولت اوباما با مردم آمريكا تاثير جدي مي گذارد.
اگرچه مستاجر كنوني كاخ سفيد تاكنون در قبال اين اتفاقات موضعي اتخاذ نكرده است، اما دور از ذهن نيست كه با گسترش دامنه اعتراضات به 40 ايالت ديگر آمريكا، در روزها و هفته هاي آينده، شورش و قيام سراسري در آمريكا نيز به خبر يك خبرگزاري ها و رسانه هاي خبري جهان تبديل شود. تاكنون جلوگيري از توجه افكار عمومي جهان به قضاياي داخلي و ناآرامي ها در آمريكا، دليل اصلي سكوت مقامات آمريكايي بوده است، اما حوادث در شرف اتفاق در روزهاي آينده، قطعا اين سكوت را خواهد شكست. كاخ سفيد و رسانه هاي جمعي در اختيار آن در آمريكا در طي هفته هاي اخير به سختي در تلاش بوده اند تا موج ناآرامي هاي داخلي و گسترش اعتراضات در آمريكا را در سايه اخبار انقلاب هاي عربي از اذهان عمومي مخفي نگاه دارند، اقدامي كه به نظر نمي رسد مدت زمان زيادي بتوان بدان مبادرت كرد.
اقتصاد همواره در طول تاريخ، يكي از اصلي ترين عامل ها در سقوط قدرت هاي بزرگ به شمار مي رود. مروري بر تاريخ نشان مي دهد كه امپراتوري هاي بريتانيا، فرانسه و عثماني در اثر ناتواني اقتصادي و كثرت بدهي ها سقوط كردند. حتي اتحاد جماهير شوروي نيز به علت عامل اصلي سايش نابود كننده اقتصاد و تراكم بدهي ها دچار ورشكستگي شد و عاقبت همانگونه كه حضرت روح الله(ره) پيش بيني كردند، با سقوطي تاريخي مواجه شد. تاكنون تحليل گران و آگاهان، كاهش سهم تجارت جهاني آمريكا به دليل از دست دادن نفوذ اقتصادي، كاهش نوآوري ها در تكنولوژي و پايان موقعيت ممتاز دلار به عنوان ارز ذخيره جهاني و بحران انرژي را از جمله دلايلي مي دانستند كه فروپاشي امپراتوري آمريكا در سالهاي آينده را نويد مي دهد. انتشار نزديك به 20 ميليون مقاله در جهان پيرامون سقوط امپراتوري آمريكا و يافتن نزديك به يك ميليون صفحه اينترنتي براي جستجوي عبارت (The collapse of the American empire) در موتورهاي جستجوگر، اين نظريه راتاييد مي كند.
هم اكنون، ايالات متحده با بيش از 14 تريليون دلار بدهي، بدهكارترين كشور دنيا محسوب مي شود. اين موضوع يعني بدهي بيش از 93 درصد توليد ناخالص داخلي اين كشور. براساس پيش بيني مراكز آكادميك اقتصادي، ميزان بدهي هاي آمريكا در سال 2015، به بيش از 7/19 تريليون دلار خواهد رسيد كه اين امر نسبت بدهي ها به توليد ناخالص داخلي اين كشور را به حدود 103 درصد مي رساند كه همانطور كه پيشتر گفته شد، عملاً بزرگترين اقتصاد جهان را در رديف بدهكارترين دولت هاي جهان و در كنار كشورهايي چون زيمبابوه و جامائيكا قرار مي دهد.
به اين نكته نيز بايد اشاره كرد كه برخلاف آنچه اين روزها برخي از تحليلگران اظهار مي دارند، ادعاي فروپاشي و تجزيه ايالات متحده ادعاي بزرگي نيست. رصد اخبار پيراموني، اقدامات سياسي و شاخص هاي اقتصادي و اجتماعي، همگي از تكميل شدن پازلي حكايت دارند كه تصوير نهايي آن، تجزيه ايالات متحده آمريكا در آينده اي نزديك است.
اگر تاريخ را مبناي قضاوت خود قرار دهيم، بايد بگوئيم كه ايالات متحده در وضعيتي مشابه و شايد به مراتب بدتر از امپراتوري رم باستان قرار گرفته است. كاهش فزاينده ارزش هاي اخلاقي، انساني و مدنيت سياسي در داخل اين كشور، بحران رو به گسترش اقتصادي، ارتشي مغرور، خسته و مهمتر از همه پراكنده در سرزمين هاي دور و بي مسئوليتي مالي دولت مركزي از جمله شباهت هاي قابل تأملي است كه ميان اوضاع فعلي آمريكا و عواملي كه راه را براي سقوط امپراتوري رم باستان فراهم آورد، وجود دارد. اين مسائل باعث شده تا همگان اوضاع اقتصادي، اجتماعي، سياسي و حتي نظامي كنوني آمريكا را در وضعيتي مشابه با امپراتوري هاي در حال زوال قابل مقايسه بدانند و آينده اي اسف بار را براي اين كشور پيش بيني كنند.
چند روز پيش، پايگاه اطلاع رساني «آمريكن دريم» در گزارشي تحليلي از بحران در ايالت ويسكانسين آمريكا، با اشاره به گسترده شدن اعتراضات مردمي در هفته هاي اخير در ايالت هاي آمريكا به خصوص در اين ايالت و ايالت هاي ديگر نظير اوهايو، وضعيت به وجود آمده در ايالات متحده را سرگرم شدن مردم اين كشور به بازي هاي چپ و راست بر سر منافع كوچك و دقيقاً آنچه طبقه سرمايه دار اين كشور انتظار آن را دارد خواند و سؤالي مطرح كرد كه يافتن پاسخي براي آن، شاه كليد افول سياسي و اقتصادي ابرقدرتي است كه هر روز به يك كشور جهان سومي نزديكتر مي شود. اين سؤال كليدي از اين قرار است: «چه كسي متهم اصلي فاجعه اقتصادي آمريكاست؟»
پاسخ اين پرسش كليدي را اين روزها مي توان از زبان مردم معترضي كه در ايالت ويسكانسين و ديگر ايالت هاي آمريكا دست به اعتراض زده اند شنيد و گويا همگي آنان ديگر به خوبي دريافته اند كه چه عواملي سبب شده تا كشورشان از مقام ابرقدرتي به بدهكارترين و مهمتر از همه به منفورترين كشور جهان تبديل شود.
گويا زمان آن فرا رسيده باشد تا استراتژيست هاي نومحافظه كار اتاق هاي فكر آمريكا در روياهاي دست نيافتني خود تجديدنظري اساسي كنند. آنها تاكنون براي قرن اخير توصيفي سلطه گرانه داشتند. به اعتقاد آنان در قرن بيست و يكم، همه شهروندان جهان بايد داراي خصوصيات مشتركي باشند. اين خصوصيت مشترك داشتن عقايد مشترك است. همه آدم ها در هر نقطه بايد عقايد، باورها، جهان بيني و آرمان هاي مشترك آمريكايي داشته باشند و يكسان فكر و عمل كنند! به اعتقاد اين استراتژيست هاي نومحافظه كار، بايد آدم هاي آمريكايي غيرآمريكايي ساخت كه از لحاظ مليت آمريكايي نيستند، اما از لحاظ تفكر آمريكايي اند.
اما گويا اين استراتژيست ها باور ندارند كه اين يك سنت الهي است كه جامعه ناسالم كه روابط خود را با تمام عالم بر اساس ناعدالتي، زور و اجبار و به عبارتي ديگر براساس نيازهاي اقتصادي و حيواني بنا مي كند، به سنت تغيير دچار مي شود.
قرن بيست و يكم، نه تنها با تلاش هاي نافرجام، سياسي، اقتصادي و حتي نظامي آمريكا، به قرن آمريكايي جديد تبديل نشده است، بلكه به گفته خود نظريه پردازان آمريكايي ، با چرخشي 180 درجه اي به قرن خميني تبديل شده است. اين تعبير ديگر يك شعار صرف سياسي نيست. تحولات اخير در خاورميانه بزرگ اسلامي و شمال آفريقا و چشم انداز قيام شهروندان آمريكايي در ايالت هاي اين كشور، حقيقتي است كه بيش از سه دهه از آن مي گذرد.
اگرچه فرانسيس فوكوياماي آمريكايي «پايان تاريخ» را مغرورانه آن هم با استيلاي همه جانبه ليبرال سرمايه داري و ليبرال دموكراسي بر سراسر جهان پيش بيني كرده بود، اما، با بازخواني پيام انقلاب اسلامي ايران، «آغاز تاريخ» جديد بشريت را طي ماههاي آينده بايد به نظاره نشست. تحولات اخير در خاورميانه، شمال آفريقا و ايالت هاي آمريكا، بهانه اي است براي بازخواني وعده هاي صادق حضرت روح الله(ره).
ميخائيل گورباچف در خرداد 1378 و در گفتگو با واحد مركزي خبر در مسكو سخني قابل تامل بر زبان راند كه اگر در آن زمان ديكتاتورهاي عربي و غربي آن را درك مي كردند، شايد اينگونه مورد خشم و غضب مردم خود قرار نمي گرفتند. سخن گورباچف اين بود: «...مخاطب پيام آيت ا... خميني از نظر من، همه اعصار در طول تاريخ بود.»

 



رئيس سازمان انرژي اتمي در جشنواره پايداري ملي خبر داد
اعلام آمادگي ايران براي ورود به بازار جهاني صادرات هسته اي

رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان از تلاش ايران براي «صدور مواد و خدمات هسته اي» خبر داد.
دكتر فريدون عباسي دواني كه روز يكشنبه 22 اسفند 1389 در همايش پايداري ملي و پدافند غيرعامل سخن مي گفت، تأكيد كرد: «ورود ايران به بازارهاي جهاني در بحث صدور مواد و خدمات هسته اي، مستلزم استانداردسازي و پايداري مواد و تجهيزات است». وي در ادامه گفت: «همه اين مسائل كمك مي كند كه براي آينده برنامه ريزي كنيم ولي شرط اول، آسيب پذير نبودن در زمان فعلي و چند سال آينده است تا بتوانيم موفق شويم».
عباسي همچنين با اشاره به احتمال حمله نرم افزاري به تأسيسات هسته اي ايران گفت: «يكي از بحث هاي مهم امروز، بحث نرم افزاري است و اين مقوله اي است كه كمتر به آن پرداخته ايم و آثار آسيب پذيري هاي اوليه مشاهده مي شود. در بحث تهاجم هاي نرم افزاري دشمنان، جايي كه بيشتر از همه مي تواند مورد حمله قرار بگيرد، تأسيسات هسته اي است كه در همين رابطه تلاش هاي دشمنان براي انتشار ويروس استاكس نت و مباحث اينچنيني را شاهد بوده ايم».
رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان، همچنين بر توجه بيشتر به نيروي انساني در بحث پدافند غيرعامل تأكيد كرد و گفت: «دشمنان در مقابل پيشرفت ما تلاش زيادي مي كنند كه در افراد نفوذ كنند تا از طريق آنها- دانسته يا ندانسته- بتوانند به روند پيشرفت ما ضربه وارد كنند. براي اين موضوع از انگيزه هاي مختلف افراد نظير نارضايتي هاي شغلي، اقتصادي، سياسي و مديريتي ممكن است استفاده كنند. بنابراين آسيب منابع انساني مي تواند بر روي بحث پدافندي تأثيرگذار باشد و در چند سال گذشته از اين نظر بيشتر آسيب ديده ايم. بنابراين جا دارد به بحث آسيب هاي اجتماعي در سازمان پدافند غيرعامل توجه بيشتري شود».
عباسي در بخش ديگري از سخنان خود به اين نكته اشاره كرد كه از مشاركت كشورهاي ديگر در پروژه هاي هسته اي هم مي توان به عنوان يك روش پدافند غيرعامل استفاده كرد.
وي در انتهاي سخنان خود ياد شهيدان مسعود علي محمدي و مجيد شهرياري را نيز گرامي داشت.
بايد اراده مردم در خصوص پدافند غيرعامل تقويت شود
رئيس مجلس شوراي اسلامي هم بر لزوم تقويت اراده مردم در مورد پدافند غيرعامل تأكيد كرد.
علي لاريجاني كه در اين مراسم صحبت مي كرد، با بيان اين كه در سياست هاي كلي برنامه پنجم و نيز قانون برنامه پنجم توجه خاصي به مقوله پدافند غيرعامل شده است، خاطرنشان كرد: اگر كشوري با تهديدات متنوع روبه رو باشد بايد بداند كه سرمايه گذاري در اين بخش مي تواند از تهديدات بكاهد زيرا مقوله پدافند غيرعامل جنبه بازدارندگي دارد.
وي با تأكيد بر اين كه بايد چرخه پدافند غيرعامل را به دقت ترسيم كرد و براي همه ابعاد آن جايگاه خاصي درنظر گرفت، اظهار داشت: بخشي از تهديدات عمومي است كه همه كشورها با آن درگير هستند اما برخي تهديدها هم مي تواند اختصاصي باشد.
لاريجاني با تأكيد بر اين كه براي تحقق پدافند غيرعامل در كشور نخست بايد الزامات هر بخش را مورد شناسايي قرار داد، موضوع شهرسازي را يكي از مقوله هاي مهم در اين زمينه دانست.
وي گفت: شهرسازي در كشور به شكلي است كه زلزله مي تواند مشكل ساز باشد كه اين مسأله در خصوص بافت هاي فرسوده شديدتر است.
لاريجاني افزود: اراده مردم در مورد پدافند غيرعامل را بايد تقويت كرد، اين موضوع بايد به باور ملي تبديل شود و مردم توجه به پدافند غيرعامل را به عنوان بخشي از حيات خود بپذيرند.
وي همچنين بر اهتمام رسانه ها براي اطلاع رساني در اين زمينه تاكيد كرد و گفت: توجه به پدافند غيرعامل بايد به يك فرهنگ عمومي تبديل شود تا هركس مي خواهد فعاليت اقتصادي داشته باشد آن را به عنوان يك اولويت درنظر بگيرد.
پدافند غيرعامل
دژي مستحكم در برابر تهاجمات احتمالي است
سردار سرلشكر سيديحيي صفوي دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا در دومين همايش پايداري ملي و پدافند غيرعامل در خصوص نقش پدافند غيرعامل در تهديدات نظامي آينده گفت: تشخيص اينكه در آينده چه شرايطي بر تهديدات و منازعات حاكم خواهد بود و مشخص كردن ماهيت تهديدات امري دشوار است.
وي افزود: ما هم اكنون در تامين امنيت محيط بين المللي در ابهام به سر مي بريم و بر حوادث آينده مديريت نداريم. كما اينكه شاهد بوديم ژاپني ها در زلزله اخير مديريت آن چناني از خود نشان ندادند.
صفوي با بيان اينكه قدرتهاي تهاجمي زمان، مكان و نوع تهديدات را برنامه ريزي مي كنند، اظهار داشت: به همين دليل ابتكار عمل در اختيار نيروهاي دشمن مهاجم است و پدافند غيرعامل دژي استوار و مستحكم در برابر تهاجمات احتمالي دشمنان آينده است.
وي ادامه داد: پدافند غيرعامل مديريت بر مبناي كاهش آسيب پذيري زيربناهاي كشور است و نيازمند مشاركت اساتيد و دانشمندان علوم مختلف در اين حوزه است.
دستيار و مشاور عالي فرمانده كل قوا در ادامه با بيان اينكه پدافند غيرعامل علمي كاربردي جهت مقابله با تهاجمات دشمن است، اظهار داشت: در پدافند غيرعامل با يك عقب ماندگي چندين ساله روبه رو هستيم كه بايد با تلاش فراوان آن را جبران كنيم.
وي در خصوص نقش پدافند غيرعامل در تهديدات آينده تاكيد كرد: رهبران سياسي ملتها و مديران كشوري و لشكري مهمترين نقش را هم در پدافند غيرعامل و هم عامل دارند و براي جلوگيري از وقوع جنگ و دفاع همه جانبه تلاش مي كنند و هزينه هاي آماده سازي دفاع همه جانبه براي جلوگيري از وقوع جنگ را مي پذيرند.
اجرايي شدن راهبردهاي پدافند غيرعامل
نيازمند قانون است
رئيس سازمان پدافند غيرعامل نيز گفت: اجرايي كردن راهبردهاي پدافند غيرعامل نيازمند قانون و الزامات اجرايي است.
سردار غلامرضا جلالي، رئيس سازمان پدافند غيرعامل با بيان اينكه سياست هاي دفاع سايبري كشور حدود دو هفته پيش توسط مقام معظم رهبري ابلاغ شد، گفت: اجرايي كردن راهبردهاي پدافند غيرعامل نيازمند آزمون و آيين نامه ها و الزامات اجرايي است.
وي افزود: پدافند غيرعامل در حوزه مهندسي تلاش مي كند با ادبيات مهندسي، تحصيلات و مولفه هاي دفاعي را ترجمه كند و در چند سال اخير توانستيم با استفاده از ظرفيت هاي مهندسي و دانشگاهي كشور مباحثه مشتركي را در اين دو حوزه توليد كنيم.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور با بيان اينكه در گذشته فاقد ادبيات مشترك دفاعي و مهندسي بوديم، اظهار داشت: ادبيات گذشته در حوزه مهندسي پايداري لازم را نداشت و بر اين اساس جهادي همه جانبه در جامعه مهندسي كشور با رويكرد پدافند غيرعامل و پايداري كشور ايجاد شد.
جلالي ادامه داد: امروز بعد از حدود 7 سال تلاش، مي خواهيم ثمرات و اقدامات مهندسي در حوزه پدافند غيرعامل را در اين جشنواره نمايش دهيم و از آنان تقدير و تشكر كنيم.
وي با بيان اينكه امروز دانش و ادبيات فني و مهندسي پدافند غيرعامل را در اكثر حوزه ها به دست آورده ايم، تصريح كرد: در حال حاضر امكان تبديل تهديدات به فرمول هاي مهندسي و دانش مدل سازي آتش سوزي هاي صنعتي را به دست آورديم كه حاصل اينها ايجاد شش رشته مرتبط با پدافند غيرعامل در دانشگاههاست.

 



رئيس قوه قضائيه : نقد سازنده با هتك حرمت افراد تفاوت دارد

آيت ا... آملي لاريجاني اجلاس مجلس خبرگان در هفته گذشته را اجلاسي بسيار خوب دانست و اظهار داشت: در اين اجلاس، شايد مهمترين بحثي كه مطرح شد بحث انتخاب رئيس مجلس خبرگان بود و همان طور كه در جلسه قبل هم عرض كردم با شناختي كه از مجلس خبرگان داريم، خبرگاني كه به لحاظ ديني و سياسي انسانهاي متدين، عادل، عالم و آگاه به زمانشان هستند، تحت تاثير جوسازي هاي رسانه اي در داخل و خارج كشور قرار نگرفتند.
رئيس قوه قضاييه در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي با تبريك سالروز ولادت امام حسن عسگري(ع) و اشاره به اجلاس خبرگان رهبري ضمن تقدير از رفتار متين و معقول آيت ا... هاشمي رفسنجاني و آيت ا... مهدوي كني و هم اعضاي مجلس خبرگان در نحوه بررسي مطالب كه رفتاري كاملاً متين و معقول داشتند و جلوه اي اخلاقي از خودشان نشان دادند افزود: با سخنان بسيار متيني كه روساي جديد و قديم مجلس خبرگان مطرح كردند و هم با علائقي كه نسبت به يكديگر داشتند، نشان دادند كه مجلس خبرگان جاي رقابتهاي معمول دنيا نيست و اين مجلس مجلسي نيست كه در آن خط كشي هاي امروزين انتخابات جهان در آن مطرح باشد. اگر كسي رياست مجلس خبرگان را مي پذيرد، مسئوليتي است كه بر اساس تكليف شرعي پذيرفته است.
آيت ا... آملي لاريجاني نتايج اجلاسيه مجلس خبرگان رهبري را موجب نااميدي دشمنان دانست و افزود: همان طور كه مقام معظم رهبري هم اشاره فرمودند انتخابات مجلس خبرگان رهبري بحمدا... در كمال عقلانيت و سلامت برگزار شد و خط بطلان بر تمام رجزخواني هايي كه در رسانه هاي غربي و گاه رسانه هاي داخلي صورت مي پذيرفت، كشيد. دشمنان مي خواستند نزاعي را در مجلس خبرگان و در كل كشور مطرح كنند كه بحمدا... نا اميد شدند و ما از اين بابت بسيار مسروريم.
عضو مجلس خبرگان رهبري در جمع مسئولان عالي قضايي با تشريح بيانات مقام معظم رهبري در جمع اعضاي خبرگان رهبري اظهار داشت: از مجموع سخنان ايشان، بنده دو محور را بسيار مهم تر مي دانم و اميدوارم كه اين دو محور كما اينكه براي كل ملت ما قابل توجه است بطور اخص براي مسئولين نظام بيشتر مورد عنايت و توجه باشد. ايشان در تحليلشان بر دو ركن تاكيد كردند و فرمودند كه حركت هايي كه الان در جهان اسلام رخ مي دهد دو محور اساسي دارد يكي اينكه اين حركتها مردمي است و دوم اينكه اين حركتها اسلامي هستند.
آيت ا... آملي لاريجاني با اشاره به اينكه براي اهل نظر شاخصه مردمي و اسلامي بودن اين حركتها از شاخصه هاي بسيار مهم است، افزود: به نظر مي رسد چون بعضي اوقات تحليل هاي ديگري هم مطرح مي شود، فرمايش مقام معظم رهبري نوع نگاه نظام را ترسيم كرده است. مردم اين كشورها صرفاً در شعار مطرح نمي كنند كه اين نظام ها ديكتاتوري بوده اند و بايد بروند، بلكه با تمام قوا در صحنه حاضر شده اند و با تمام وجودشان آمده اند و در صحنه حضور يافته اند.
ايشان همچنين اظهار داشتند: مردم با تمام وجود در صحنه حضور پيدا كردند، به معنايي شبيه به انقلاب اسلامي ايران كه مردم بي ابزار، بي وسيله و بي سلاح در خيابان ها و در مجامع عمومي شركت مي كردند و به هر نحو ممكن اعتراض خودشان را به گوش همگان مي رساندند كه اين حركت در آنجا هم دارد رخ مي دهد. محور دوم تحليل ايشان هم اين بود كه اين حركت اسلامي است و اين طبيعي است كه اين كشورها مسلمان هستند و در برخي از اين كشورها، اسلام سابقه طولاني دارد، بنابراين اسلام در عمق جان مردم نفوذ كرده و تاثيرات آن عميق است.
آيت ا... آملي لاريجاني با اشاره به اينكه البته اين حرف هم درست است كه در كنار اسلامي بودن، انگيزه هاي ديگري هم مطرح مي شود كه آنها هم واقعيت دارد ولي اين انگيزه ها در درون اسلامي بودن هم وجود دارد تاكيد كرد: انگيزه هايي مثل عدالت خواهي و مبارزه با ظلم و مبارزه با ديكتاتوري هم در درون خود مكتب اسلام نهفته است و اتفاقاً روشنفكران مصري از كساني بوده اند كه به همين نكات و به جهات اجتماعي دين اسلام توجه كرده اند و حركتهايي را شايد قريب به 80 سال پيش در اين مسير مطرح كرده اند.
رئيس قوه قضاييه با تقبيح فضاي توهين و فحاشي و افترا در برخوردهاي سياسي بر ضرورت توجه به اخلاق و ادبيات اسلامي در برخوردهاي سياسي اشاره كرد و افزود: نكته دومي كه در فرمايش مقام معظم رهبري وجود داشت و به نظر من اين اشاره به بحث بسيار مهمي در سطح كشور مي كند و آن بحث ضرورت اخلاق و ادبيات صحيح ديني در برخورد سياسي است. مقام معظم رهبري هم در جلساتي كه به محضر ايشان شرفياب مي شويم و هم در اين صحبت عمومي كه فرمودند، اظهار ناراحتي از برخي برخوردهاي سياسي نادرست كرده اند. ايشان مكرر در مجامع عمومي و غيرعمومي بر اين نكته تاكيد نموده اند كه مردم بايستي در صحنه حاضر باشند و كشوري زنده است كه مردم آن در صحنه هستند خصوصاً جوانها بايد همواره در صحنه باشند.
آيت ا... آملي لاريجاني با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري كه فرمودند: «جوانها بايد انتقادگر و منتقد باشند و بايد اوضاع را رصد كنند» تاكيد نمود: نقد سالم غير از توهين است اگر بنا باشد كه باب فحاشي و توهين به جاي نقد گشوده شود حد و مرزي ندارد مثل يك بيماري مسري به همه جا سرايت مي كند. ما گمان نكنيم كه يك گروهي مي توانند در يك برهه اي با توهين و فحاشي ميدان را در دست داشته باشند بايد بدانند كه جبهه هاي مقابل و كشورهايي هستند كه در پشت صحنه مي توانند كارهاي ايذايي انجام دهند و آرام آرام ممكن است صحنه گردان بشوند.
رئيس قوه قضاييه با تاكيد بر اينكه آلوده كردن فضاي سياسي به ناهنجاري هايي مثل فحاشي و توهين و افتراء به نفع هيچ كسي نيست افزودند: كشور و نظام ما ، اسلامي است بنابراين ما بايد با عمل خودمان نسبت به كل دنيا الگو سازي كنيم. اگر بنا باشد در صحنه سياسي كشور هم يك عده اي بخواهند رقيب خودشان را از ميدان بدركنند، اين طوري عمل كنند، اين بدترين روش است و همان طور كه مقام معظم رهبري تذكر دادند ما از همه كساني كه در صحنه سياسي حاضر هستند مي خواهيم كه تفكر خودشان را و ارزيابي هاي خودشان را در قالب نقدهاي سازنده بيان كنند.
آيت ا... آملي لاريجاني با بيان تفاوت نقد سازنده با هتك حرمت افراد و مسئولان اظهار داشت: افراد و رسانه ها مي توانند به كسي، شخصي، گروهي و حزبي و هر جرياني انتقاد كنند و مطالب نادرست شان را برجسته كنند اما اينكه با فحاشي و توهين باشد جز آلوده كردن فضا و جز خروج از حدود شرعي و حدودي كه ما خود را به حفظ آن موظف مي دانيم تا به عنوان نظام اسلامي حامي آن ارزشها باشيم، چيز ديگري نيست و سخنان ايشان در اين ارتباط بسيار مهم و راهگشا بود كه ان شاء ا... مورد توجه و عنايت همگان قرار خواهد گرفت.
آيت ا... آملي لاريجاني در آستانه فرا رسيدن سال نو ضمن تبريك حلول سال جديد اظهار اميدواري نمود كه ايام تعطيلات نوروزي توأم با نشاط و سرور و شادماني براي عموم مردم بوده و تحول طبيعت فرصت مغتنمي براي شادماني آحاد مردم باشد و در اين باره افزودند: شادماني و سرور با پرهيز از افراط و تفريط، امري معقول و از جهاتي مورد سفارش دين مبين اسلام است و مردم تلاش نمايند با خودداري اسراف و تبذير و رعايت جوانب ايمني در مسافرت ها از اين فرصت به دست آمده كمال استفاده را بنمايند و ان شاءا... خداوند قلوب همه ما را به انوار محبت و معرفت خويش منور سازد.

 



چگونگي وارث انبياء شدن

مي گويند: انسان خليفه الله است از راه وراثت انبياء. اگر العلماء ورثه الانبياء، انبياء چه كار كردند؟ آياهمين سه تا كار را كردند، همين سه حوزه؛ يعني دنيا را آباد كردند، برزخ را آباد كردند، قيامت را آباد كردند؛ يا سير عمودي هم داشتند، معلّم ملائكه شدند؟! اين كجا، آن كجا ! آدم مي تواند به جائي برسد كه فرشته ها از قداست روح او كمك بگيرند ! حالا اگر كسي مثل اهل بيت شد (عليهم السّلام)؛فرشته ها از آنها نور مي گيرند.اگر ذات أقدس له به حضرت آدم (ع) فرمود: يا آدم انب ئهم (1)، بعد فرمود: عالمان دين وارثان انبيايند؛ پس انسان مي تواند به جائي برسد كه معلّم ملائكه بشود. چه بايد ياد بگيرد كه معلّم ملائكه بشود؟ يك وقت است كه يك حوزه درسي است، از راه تصوّر و تصديق و اينهاست، اينها كه براي ملائكه نيست ! اگر كسي مجراي فيض تعليم الهي شد، مي شود « معلّم ملائكه »، كه علم از آن عالم تنزّل مي كند وبه فرشته ها مي رسد. علم از آن معلّم ملكوتي تنزّل مي كند، به فرشته ها مي رسد.
پس انسان مي تواند در حوزه خلافت،هم يك سير عمودي داشته باشد؛ اگر وارث انبياء شد، كار انبياء را انجام بدهد، معلّم ملائكه بشود؛ هم سير افقي. سير افقي اش اين است كه دنيا را بسازد، برزخ را بسازد، قيامت را بسازد، بهشت را بسازد. پس ساختن سد و امثال سد جزء خلافت هاي صغراي الهي است؛ اين كمترين كار است! و كار متوسط اين است كه مراحل مياني را انسان بسازد و كار برتر هم آن است كه بهشت را بسازد و جهنّم را خاموش كند؛ اينها هدف ماست. از خود ما اگر سئوال بكنيم كه براي چه رفتيم در حوزه،مي گوئيم براي همين كار ! اصل اين است، حالا 4 نفر را هم هدايت كرديم، آنها هم جزء خيرات ب العرض ماست. خير ب الاصاله آن است كه ما خودمان را در اين حد قرار بدهيم.
احياي حيات معنوي انسان، برترين وراثت از انبياء
همه ما شنيديم، مي دانيم و قرآن خبر داد كه وجود مبارك عيساي مسيح مرده را زنده مي كرد؛ بله، درست است. امّا آن كار، بالاتر است يا تعليم و هدايت؟! وقتي وجود مبارك پيامبر (ص) يك كافري را با اخلاق بزرگ خودش: نّك لعلي خلق عظيم(2) هدايت كرد؛ او بررسي كرد و بعد ايمان آورد. از آن كافري كه به دست پيامبرايمان آورد، سئوال كردند: از پيامبر چه ديدي؟ گفت: كاري كه پيامبر اسلام كرد به مراتب بالاتر از كار عيساي مسيح بود. گفتند: چه طور؟ گفت: عيساي مسيح يك مرده اي را زنده كرد، سپس آن مرد؛ ولي پيامبر مرا زنده كرد به حيات ابد !! اين ايمان ديگر مردني نيست ! آن احياي پيامبر كجا، احياي عيساي مسيح كجا !!
عالمان دين وارثان اين منص ب و مقامند. بله، آن به حسب ظاهر معجزه است، حرفي درآن نيست. امّا وقتي ذات أقدس له در سوره مباركه انفال مي فرمايد: يا أيّها الّذ ين آمنوا ا ستجيبوا ل لّه و ل لرّسول ذا دعاكم ل ما يحييكم(3)، ما مي خواهيم وارث اين بشويم. فرمود: پيامبر وقتي شما را هدايت مي كند، مي خواهد شما را زنده بكند وبه آن حيات برتر برسيد.ايّدهم ب روح م نه(4) مي شود،كتب ف ي قلوب ه م الا يمان (5) مي شود، مي خواهد شما را زنده كند،پس اين مقام را به ما ارث مي دهند، مي گويند: بيائيد وارث ما بشويد. اگر فرمود: انا و علي ابوا هذ ه الامّه (6)، يعني شما بايد شناسنامه بياوريد، مثل ما بشويد!فرمود: شما هويت تان را در اختيار ما قرار بدهيد، ما شما را به عنوان فرزندي قبول داريم.
اگر ما فرزند آنها شديم، حتماً از آنها ارث مي بريم. اگر فرمود: انا و علي ابوا هذ ه الامّه، اگر كسي فرزند معنوي اين ذوات مقدّس شد، يقيناً از اينها به ارث مي برد! مي شود علماء ورثه الانبياء. وقتي وارث اينها شديم؛ اگرآنها زنده كردند، ما هم زنده مي كنيم. منتها آنها ب الاصاله، ما ب التّبع؛ آنها ب الذّات، از طرف خدا؛ ما ب العرض. آنها در قلّه، ما در دامنه؛ آنها ميلياردها نفر، ما يك نفر؛ فرمود: مي شود كه شما مظهر هو المحيي باشيد. فرمود: كاري كه پيامبر اسلام كرد به مراتب برتر از كاري است كه عيساي مسيح كرد. عيساي مسيح يك حيات ظاهري به جسم داد، بعد هم در آينده نزديك يا دور همان شخص مرد؛ اينطور نيست كه بماند: كلّ نفس ذائ قه الموت(7). ولي پيامبر همه را به حيات ابد زنده كرده است. اين كارها براي علماء است.
سهولت نيل به وراثت انبياء
بعد هم اگر كسي لذّت اين مطالب را چشيد، بقيه براي او حل است. سخت نيست كه حالا مثلاً با دشواري روبرو بشود، بگويد من از امكانات محرومم و ديگران متنعّمند؛ نه ! براي او سهل است، سخت نيست. يك وقت است يك كسي مي گويد: ما اين رفاه را نداريم، براي ما سخت است؛ به او مي گويند: صبر بكن، وقتي يك قدري بالا آمدي تو هم از اين مسائل رفاهي برخوردار مي شوي. امّا براي اين دسته اصلاً سخت نيست ! اينچنين نيست كه حالا بگويند ما فلان چيز نداريم، يا فلان باغ را نداريم، يا فلان مرتع و مزرع را نداريم؛ نگران باشند ! اينها به چشم تحقير نگاه مي كنند، آنوقت راحتند ! به اينجا كه آدم رسيد، راحت است؛ به راحتي اين راه را ادامه مي دهند. به راحتي درسش را مي خواند، به راحتي كارش را انجام مي دهد واهل غصّه نيست. امّا اگر كسي خداي ناكرده در اوائل جواني در حوزه ها، در دانشگاهها، در طلبگي، در دانشجوئي همه اش زمزمه بكند:
فلك به مردم نادان دهد زمام مراد
تو اهل دانش و فضلي، همين گناهت بس(8)
اين به جائي نمي رسد ! اين منتظر است كه يك مدركي بگيرد و نان و آبي فراهم بكند. امّا اگر كسي بگويد: نه، آنها چيز ديگر دارند، ما هم چيز ديگر داريم، ما كم نداريم، تفاوت فقط در چاه هاي فاضلاب است؛ آنوقت اين ديگر چيزي كم ندارد ! به اينجا كه برسد ديگر راحت است. خوب درس مي خواند، خوب رشد مي كند، كسي را هم تحقير نمي كند؛ فقط دلسوزي مي كند كه به چيزي سرگرم شده اند. وقتي كه ما مي توانيم خودمان زنده بشويم و عده زيادي را هم زنده كنيم؛ چرا اين را از دست بدهيم؟! پس هدف اصلي ما در ورود به حوزه هاي علميه همين باشد ن شآء الله كه شناسنامه اي بگيريم، شناسنامه مان را عوض بكنيم، بشويم فرزند اهل بيت (عليهم السّلام)، بشويم فرزند علي بن أبيطالب، بشويم فرزند رسول خدا (ص) كه فرمود: انا و علي ابوا هذ ه الامّه.
وقتي فرزند آنها شديم، از اينها ارث مي بريم؛ وقتي ارث برديم، هيچ چيزي كم نداريم ! هم دنيا را خوب مي سازيم به بركت نظام اسلامي، هم برزخ مان را مي سازيم و هم مشغول ساخت و ساز بهشتيم. كسي كه از يك طرف دارد بهشت مي سازد، از يك طرفي دارد سد سازي مي كند؛ اين ديگر نه بيراهه مي رود، نه راه كسي را مي بندد! يك چنين آدمي در متن سياست هم هست، امّا كسي را نمي رنجاند و آلوده نمي كند خودش را !
اين بيان نوراني حضرت امير (ع) كه فرمود: من اتّجر ب غ ير ف قه فقد ا رتطم ف ي الرّ باء(9)؛ اين يك تمثيل است و نه تعيين ! يعني اگر يك كسي وارد يك كاري شد و فقه الهي و اسلامي را ندانست، اين گرفتار آلودگي مي شود؛ حالا يا رباست، يا ريا است، يا محذور ديگر ! اگر من اتّجر ب غ ير ف قه فقد ا رتطم، من ساس ب غ ير ف قه فقد ا رتطم، من الّف ب غ ير ف قه فقد ا رتطم، من دبّر ب غ ير ف قه فقد ا رتطم. اگر كسي سياستمدار باشد و فقيهانه وارد نشود، در آن رطم ه فرو رفته؛ فرق نمي كند. اين اختصاصي به مسأله بازار و تجارت ندارد ! اگر كسي وارد حوزه هاي علميه بشود و فقيهانه وارد نشود، فقد ا رتطم ف ي الرّ ياء و السّمعه؛ حالا ربا نشد، ريا است ! اين مشكل هست بالأخره. بنابراين ما از همان اوّل وقتي بدانيم كه براي چه داريم وارد مي شويم و هدف ما خيلي بلند است و آسان؛ درآن صورت راحت وارد مي شويم. اينچنين نيست كه بگوئيم مگر خليفه شدن ممكن است ! بله، ممكن است؛ اگر ممكن نبود كه ما را امر نمي كردند ! نه تنها اجازه دادند، بلكه امر كردند. گفتند: برويد، اين راه را طي كنيد.
( وزانت ) و ( سهولت ) نيل به وراثت انبياء
جمع بين اين دو اصل ممكن است؛ ( سنگيني ) و ( آساني ). اين هدف ها سنگين است، ولي سخت نيست؛ آسان است، ولي سبك نيست ! اين دو فضيلتي كه خدا براي قرآن كريم ذكر كرد، براي وراثت انبياء هست، براي خلافت انبياء هست. اين دو فضيلتي كه خدا براي قرآن ذكر كرد چيست؟ يكي اينكه اين كتاب، كتاب سنگين است؛ يعني وزين است، تهي مغز نيست:نّا سنلق ي عليك قولاً ثقيلاً (10)؛ اين سنگين است، وزين است، با محتواست، برهاني است. سنگين است، امّا سخت نيست. لقد يسّرنا القرآن ل لذّ كر (11)؛ اين دلپذير است، جان پذير است، آسان است ! سبك نيست، خفيف نيست. پس ثقيل است، خفيف نيست؛ آسان است، سخت نيست ! « يسر» در مقابل « عسر » است، ( ث قل ) در مقابل ( خفّت ). فرمود: اين ثقيل است، وزين است، با محتواست؛ تهي مغز نيست، سبك نيست: نّا سنلق ي عل يك قولاً ثقيلاً؛ امّا درعين حال فرمود:لقد يسّرنا القرآن ل لذّ كر، آسان است ! براي اينكه با فطرت سازگار است.
خلافت ها ووراثت هاي ياد شده اينچنين است؛ اينها وزين است، با محتواست؛ امّا آسان است. اينطور نيست كه سخت باشد، به دليل اينكه خيلي ها رسيدند. خيلي از انبياء و اولياء رسيدند؛ خيلي از زنها ومردها رسيدند؛ اگر سخت بود كه نمي رسيدند! بنابراين وقتي هدف ما اين شد، از ذات أقدس له مسألت مي كنيم ما را در فهميدن هدف، طي اين راه، نيل به اين هدف و حفظ اين هدف و نشر آثار اين هدف بيش از گذشته موفق بدارد.
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (دام ظلّه العالي) در مراسم افتتاحيه دوره تابستاني سال تحصيلي ( 86 ـ 1385 ) مدرسه علميه امام صادق (ع) ـ دماوند ؛ تير 1386
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1)بقره/33 (2) قلم/ 4 (3) انفال/ 24 (4و5) مجادله/ 22 (6) بحار الأنوار/ 36/ 11
(7) آل عمران/ 185 (8) ديوان حافظ (9) نهج البلاغه/ حكمت 447 (10) مزّمل/ 5 (11) قمر/ 17

 



سردار فضلي خبر داد حمله هكرهاي بسيجي به سايت هاي ضدانقلاب

جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين اعلام كرد كه لشگر سايبري بسيج به صورت جدي به سايت هاي دشمن حمله خواهند كرد.
سرتيپ پاسدار «علي فضلي» در گفت وگو با مهر، در خصوص فعاليت اين سازمان در مقابله با تهديدات سايبري، اظهار داشت: رويكرد سازمان بسيج مقابله با جنگ نرم، عمق بخشي داخلي و همچنين سازماندهي ارتش دهها ميليوني است.
وي با تاكيد بر اين كه بسيجيان در حوزه هاي مختلفي از جمله حوزه فرهنگي و سازندگي ورود جدي داشته اند، گفت: بسيجيان دريادل در عرصه دفاع و حفظ امنيت كشور نيز نقش بسزايي را در طول تاريخ انقلاب و بويژه در مقاطع اخير بر عهده داشته است.
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اين كه معاونت فن آوري و اطلاعات سازمان بسيج در حوزه سايبر و مقابله با جنگ نرم گام هاي اساسي را برداشته است، عنوان كرد: در حوزه سايبر ما بدون اتكا به توان بسيجيان قادر به رصد كردن و مقابله جدي با دشمنانمان نبوديم.
وي با تاكيد بر اين كه هيچ دفاعي بدون هجمه معنا ندارد، گفت: با توجه به اينكه عرصه جنگ بويژه جنگ سايبري دوطرفه است بنابراين دفاعي موفق است كه هجمه اي توام با فكر، انديشه و برنامه داشته اند.
سردار فضلي تصريح كرد: در حقيقت همانطور كه در حوزه سايبري به ما هجمه وارد مي شود لشگر سايبري ما هم كه شامل متخصصيني از بسيج اساتيد، بسيج دانشجويي، بسيج طلاب و حتي بسيج خواهران است به سايت هاي دشمن هجمه وارد مي كنند.
گفتني است، سردار سرلشگر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران پيش از اين در خصوص فعاليت ارتش سايبري در مقابله با دشمنان گفته بود كه با توجه به اتصال سپاه به بسيج و نيروهاي انقلاب هيچگونه محدوديتي در رابطه با تعداد نيروهاي متخصص در زمينه جنگ سايبري نداريم و علت موفقيت سپاه در عرصه جنگ سايبري هم استفاده از متخصصين بسيجي است.

 



گزارش خبري پشت پرده هتاكي يك جريان منحرف به سردار علي فضلي

سرويس سياسي-
دور جديدي از بي اخلاقي هاي رسانه اي يك گروه سياسي منحرف با حمله به سردار علي فضلي كليد خورد.
چند سايت زنجيره اي كه اخبار و اطلاعات موثق از وابستگي آنها به يك جريان سياسي منحرف وحاشيه ساز حكايت مي كند، دور جديدي از بي اخلاقي و هتاكي رسانه اي را آغاز كردند و اين حركت جديد و مشمئز كننده با حمله به يكي از چهره هاي مظلوم و خدوم كشور يعني سردار علي فضلي كليد خورد.
اين جريان سردار فضلي را متهم به «سركوب مردم مستضعف» كرده است!
ظاهراً بهانه اين جريان منحرف براي حمله به اين چهره ماندگار و يادگار سال هاي دفاع مقدس، انتقاد وي از برخي حركت هاي ناشايست و غيرقابل قبول بوده است كه در برخي مراسم رسمي از جانب اين جريان صورت گرفت و حاوي توهين هايي عليه برخي افراد بود و اطلاعات موجود نشان مي دهد اين جريان منحرف در سازماندهي آن دخيل بوده است. نكته مضحك ماجرا اين است كه اين جريان انحرافي در حركتي ناشيانه اين سردار جانباز و سرباز حريم ولايت را به سكوت در برابر جريان فتنه متهم كرده است! در حالي كه حاج علي فضلي يكي از مدافعين اصلي نظام جمهوري اسلامي در جريان اغتشاشات فتنه سبز بوده و حتي نام وي در ليست 80 نفره تحريم اتحاديه اروپا نيز (به دليل ايستادگي و مقابله با فتنه سبز) گنجانده شده است.
مهم ترين نكته اين موضوع، همزماني اين هتاكي با رهنمودهاي اخلاقي- سياسي اخير مقام معظم رهبري است .
رهبر معظم انقلاب در ديدار اخير خود با اعضاي مجلس خبرگان نسبت به هتاكي ها و بداخلاقي هاي سياسي در رسانه ها هشدار داده بودند. كيهان در آينده، بيشتر به اين موضوع خواهد پرداخت كه چرا جريان منحرف از چهره هاي طلايه دار دفاع مقدس و مردان بزرگي مانند حاج علي فضلي مي هراسد.

 



مهمانپرست در واكنش به بيانيه شوراي همكاري خليج فارس: تغيير ديدگاه امارات گامي مناسب است

مهمانپرست در واكنش به اقدام كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در حذف موضوع جزاير سه گانه ايران از بيانيه خود، تغيير ديدگاه امارات را به عنوان پيشنهاد دهنده اين موضوع، گامي مناسب دانست.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به بيانيه اجلاس 118 وزراي خارجه شوراي همكاري خليج فارس با تأكيد بر ايراني بودن سه جزيره ابوموسي، تنب بزرگ و تنب كوچك اظهار داشت: تغيير ديدگاه امارات عربي متحده را مي توان گام مناسبي در جهت تصحيح رويكرد اين كشور تلقي كرد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رامين مهمانپرست، افزود: جمهوري اسلامي ايران همواره آمادگي خود را براي گفت وگوي دو جانبه و مستقيم درباره سوءتفاهم ايجاد شده در مورد جزيره ابوموسي در خصوص ترتيبات اجرايي يادداشت تفاهم سال 1971 اعلام كرده است.
سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران ابراز اميدواري كرد كه روابط ميان جمهوري اسلامي ايران با هر يك از اعضاي شوراي همكاري خليج فارس از جمله امارات عربي متحده با همان ساز و كارهاي دو جانبه و در چارچوب روابط همسايگي و حسن همجواري به پيش رود و درك اين واقعيت از سوي آن شورا زمينه هاي گسترش هرچه بيشتر روابط و همكاري ها را فراهم كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14