(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23 اسفند 1389- شماره 19887

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
وزير كشور در جمع خبرنگاران: هدف دولت ايجاد 2 ميليون و500 هزار شغل در سال 90 است
انتقاد سرلشكر سليماني از برخي گزافه گويي ها درباره دفاع مقدس
استاندار قم: ديدار با علما جزو برنامه سفر اخير رئيس جمهور به قم نبود
سازمان مهارت ملي از ابتداي سال جديد كار خود را آغاز مي كند
نشست ويژه مجلس و دولت درباره نحوه بررسي بودجه 90
هديه 200 ميليون ريالي رهبر معظم انقلاب به جشن نيكوكاري
آغاز عمليات احداث كارخانه فولاد نورد سرد اشتهارد
دانشگاه هاي كشور رتبه بندي مي شوند
آسيب سلاح شيميايي به 100 هزار ايراني در جنگ
اختصاص 620 هزار ميليارد ريال در بودجه 90 به هدفمندسازي يارانه ها
بهره برداري از بزرگترين معدن طلاي كشور در تكاب
فرمانده درياباني ناجا خبر داد استفاده از تجهيزات الكترونيكي و سامانه هاي راداري جديد در دريا
امام جمعه حلبچه: آمريكا به عنوان تامين كننده سلاح هاي شيميايي عراق بايد محاكمه شود
معاون پارلماني رئيس جمهور خبر داد بررسي لايحه بودجه 90 تا پايان سال جاري
برگزاري مراسم بزرگداشت آيت الله سيدحسن فقيه امامي در اصفهان
اخبار ادبي و هنري



وزير كشور در جمع خبرنگاران: هدف دولت ايجاد 2 ميليون و500 هزار شغل در سال 90 است

مصطفي محمد نجار از هدف گذاري دولت براي 2 ميليون و500 هزار شغل در سال جديد در راستاي اشتغال زايي خبر داد.
وزير كشور روز يكشنبه در حاشيه آخرين گردهمايي استانداران در جمع خبرنگاران درباره اين گردهمايي گفت: در گردهمايي استانداران سراسري كشور كه معاون اول رئيس جمهور و وزير كار وجود داشتند، مروري بر فعاليتهاي سال جاري انجام شد و گزارش خوبي از اقدامات انجام شده ارائه كردند.
وي با اشاره به اجراي موفقيت آميز هدفمند كردن يارانه ها در سال جاري كه با همكاري خوب استانداران و مردم انجام شد، افزود: امروز كه بيش از سه ماه از اجراي هدفمند كردن يارانه ها مي گذرد، شاهد آثار خوب اين موضوع هستيم.
وزير كشور ادامه داد: يكي از مباحثي كه در جلسه امروز طرح شد بحث حمل و نقل و سوخت بود كه براي بهره وري حمل و نقل و كاهش مصرف سوخت مباحث جديدي را در سال آينده برنامه ريزي و پيگيري خواهيم كرد.
نجار همچنين دستور رئيس جمهور مبني بر حل مشكل اشتغال جوانان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال جاري هدف گذاري دولت در ايجاد اشتغال يك ميليون و100 هزار شغل بود كه توانستيم بيش از اين رقم يعني يك ميليون و600 هزار شغل را ايجاد كنيم كه براي سال جديد نيز دولت 2 ميليون و500 هزار اشتغال زايي را هدف گذاري كرده است.
برخي اقتصاددانان در صحت اين آمار ترديد دارند.
وي در خصوص دغدغه اصلي دولت يعني حل مشكل بيكاري همچنين ادامه داد: همانطور كه رئيس جمهور بر حل مشكل بيكاري طي دو سال آينده تاكيد دارد، اين موضوع را دنبال خواهيم كرد تا مشكل را برطرف كنيم.
وزير كشور افزود: در هدف گذاري دولت براي ايجاد اشتغال سهم هر استان به دقت مشخص شده و در اين راستا اختيار تام به استانداران داده شده است.
نجار بحث مسكن مهر را از ديگر مباحث مطرح شده در جلسه روز يكشنبه استانداران برشمرد.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه وجود امنيت در سال 89 را چگونه ارزيابي مي كنيد، اظهار داشت: ايران در سطح منطقه و جهان از امن ترين كشورهاي دنيا است چرا كه مردم خود خواستار امنيت هستند و علاوه بر اين نيز دستگاههاي مذكور با حضور در صحنه به وظايف خود عمل مي كنند.
نجار همچنين در پاسخ به سؤالي در مورد سفر اخيرش به افغانستان نيز تصريح كرد: از آنجايي كه كشور افغانستان كشور دوست و همسايه ما است و 950 كيلومتر مرز مشترك با اينجا داريم سفر اخير به همراه دو تن از استانداران كشورمان به اين كشور انجام شد كه مباحث خوبي را داشتيم.
نجار بحث مراقبت از مرز، مبارزه با مواد مخدر و رسيدگي به اتباع افغاني را از جمله مباحث سفر اخيرش به افغانستان برشمرد و تاكيد كرد: با توجه به اينكه افغانستان يكي از بزرگترين كشورهاي توليدكننده مواد مخدر است براي توقف كشت مواد مخدر و جلوگيري از ترانزيت آن مباحث مفصلي را در اين سفر داشتيم.
وي با اشاره به حضور بيش از 3 ميليون افغاني در كشورمان گفت: با توجه به حضور بالاي افغاني ها در ايران راهكارهاي تردد راحت تر و قانونمندتر اتباع افغاني و خدماتي كه به آنها ارائه مي شود و نوع خدمت گيري از آن را مورد بحث و بررسي قرار داديم.
وزير كشور همچنين افزود: همكاري هاي استاني نيز از ديگر مواردي بود كه در سفر به افغانستان به آن پرداختيم كه نتيجه آن امضاي توافقاتي ميان استانداران ما و استانهاي افغانستان بود.
نجار روابط ميان ايران و افغانستان را خوب توصيف و تاكيد كرد: در خصوص راه اندازي زيرساختها و جاده هاي ريلي نيز مباحثي را با طرف افغاني انجام داديم چرا كه براي توسعه مناسبات تجاري نيازمند خطوط ارتباطي هستيم.
وي همچنين در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه دليل برگزاري لويي جرگه صلح افغانستان در ايران كه در سفر اخير توافق كرده ايد چيست خاطرنشان كرد: ايران از شوراي صلح افغانستان حمايت مي كند كه از همين رو توافق شد لويي جرگه صلح افغانستان در ايران انجام شود.
نجار همچنين در پايان در خصوص تدابير وزارت كشور براي برگزاري بهتر چهارشنبه آخر سال گفت: مشكلي براي اين روز وجود ندارد و دلمان مي خواهد كه جوانان با شور و نشاط و در كنار خانواده خود و با رعايت مسائل لحظات خوبي را داشته باشند و اين روز براي آنها تلخ نشود كه در همين راستا برنامه ريزي هاي لازم انجام شده است.
گفتني است؛ وزير كشور ديروز طي سخناني در گردهمايي استانداران سراسر كشور كه با محوريت اشتغال در سالن پيامبر اعظم(ص) وزارت كشور برگزار شد عملكرد اين وزارتخانه در سال 89 را تشريح كرد.
برنامه ريزي وزارت كشور براي انسداد كامل مرز و مقابله با باقيمانده گروهك ريگي
معاون وزير كشور از جمله برنامه هاي اين وزارتخانه در سال آينده را انسداد كامل مرز در برخي نقاط براي مقابله با باقيمانده گروهك ريگي اعلام كرد.
علي عبداللهي معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور روز يكشنبه در حاشيه همايش استانداران سراسر كشور درخصوص اولويت هاي امنيتي وزارت كشور در سال 90 گفت: يكي از اولويت هاي ما در كاهش جرائم در سطح جامعه است تا در امنيت عمومي شاهد كاهش جرم باشيم.
وي ادامه داد: بحث كاهش جرائم در سطح جامعه در شوراي امنيت كشور نيز مورد بحث قرار گرفته و بنا شده طرح جامعي تهيه و به تصويب اين شورا برسد.
معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور تهيه طرح جامع حريم امنيتي مرز را از ديگر اولويت هاي وزارت كشور در سال 90 برشمرد و تاكيد كرد: اين طرح شامل همه مباحث مرزي مي شود كه در برنامه پنجم توسعه به وزارت كشور تكليف شده است.
عبداللهي با اشاره به تشكيل كارگروهي براي تهيه طرح جامع حريم امنيتي مرز خاطرنشان كرد: تقريبا 4 ماه براي تهيه طرح جامع حريم امنيتي مرز كار انجام شده است.
وي ادامه داد: در بحث مرز توجه به ساماندهي مرز از بازارچه تا ميله هاي مرزي و توجه به رودخانه هاي مرزي را دنبال مي كنيم كه همه اينها در طرح جامع حريم امنيتي مرز ديده شده و از سال آينده شروع خواهيم كرد.
معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه ارزيابي شما از امنيت كشور در سال 89 چيست، اظهار داشت: الحمدلله در خيلي از شاخص هاي امنيتي روند عمومي خوبي وجود داشته است.
عبداللهي در همين زمينه ادامه داد: با توجه به موقعيت جغرافيايي و شرايطي كه در كشورهاي اطرافمان وجود دارد، واقعا امنيت بي نظيري داريم ضمن اينكه دشمنان تلاش زيادي براي خدشه دار كردن امنيت مان داشته اند ولي با همه اين اوصاف، سال 89 از نظر امنيتي سال موفقي بود.
وي درباره دستگيري فردي كه اخيرا قصد داشت از مرز سيستان و بلوچستان وارد كشور شده و دست به عمليات تروريستي بزند، نيز گفت: افرادي كه توسط گروه هاي تروريستي و از طريق برخي كشورهاي همسايه قصد داشتند به داخل نفوذ داشته و عمليات تروريستي انجام دهند دستگير شده كه اين موضوع يك مورد نبوده بلكه چندين مورد بوده است و نشان دهنده اشراف اطلاعاتي و تجارب خود دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي كشورمان است.
معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه وزارت كشور كه برنامه هايي براي مقابله با باقيمانده گروهك ريگي دارد، نيز يادآور شد: انسداد كامل مرز در نقاطي كه مشكلات بيشتر دارد، تقويت نيروهاي عملياتي و سازمان مرزباني از جمله برنامه هايمان براي مقابله با باقيمانده گروهك ريگي است كه در اين راستا با كشورهاي همسايه نيز رايزني هايي داشتيم كه بايد مانع استفاده از خاك كشورشان عليه جمهوري اسلامي ايران شوند.

 



در همايش يادواره شهدا عنوان شد
 انتقاد سرلشكر سليماني از برخي گزافه گويي ها درباره دفاع مقدس

يكي از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس گفت: اگر فردي حقيقت جنگ را بداند و آن را بيان كند، هيچكس نخواهد توانست چيز گزافي را به جنگ نسبت دهد.
به گزارش روابط عمومي سپاه، سردار سرلشكر «قاسم سليماني» از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس در يادواره سرداران و يك هزار شهيد شهرستان فسا ضمن اشاره به آثار دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: اگر فردي حقيقت جنگ را بداند و آن را بيان كند، هيچكس نخواهد توانست چيز گزافي را به جنگ نسبت دهد.
وي ادامه داد: اگر ما گاهي مواقع چيزي را به غلط به جنگ نسبت مي دهيم به دليل عدم شناخت ما از جنگ است.
سليماني حماسه جنگ هشت ساله و راه شهيدان را همانند حماسه كربلا جاويد و ابدي دانست و افزود: آن چيزي كه حقيقت ديني جنگ ما را به نمايش مي گذارد حقيقتي است كه صحنه جنگ را شبيه كربلا كرده است.
وي خاطرنشان كرد: برگزاري يادواره شهدا سد محكمي در مقابل تهاجم فرهنگي دشمنان است و هيچ عملي تاثيرگذارتر و زيباتر از اين كار نيست.
اين فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس در پايان تصريح كرد: آنچه كه باعث شد جنگ به قله بزرگ عرفان و انسانيت برسد مهمترين بخش آن فرماندهي و رهبري امام راحل بود كه همگان را به سمت و سوي اسلام هدايت مي كردند.

 



استاندار قم: ديدار با علما جزو برنامه سفر اخير رئيس جمهور به قم نبود

حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين موسي پور تاكيد كرد كه تنها برنامه رئيس جمهور در سفر به قم شركت در مراسم بزرگداشت آيت الله مرعشي نجفي بود.
رئيس جمهور پنج شنبه گذشته براي شركت در همايش بين المللي بزرگداشت آيت الله مرعشي نجفي به قم سفر كرده بود.
استاندار قم ديروز در حاشيه گردهمايي استانداران سراسر كشور در پاسخ به سؤالي در خصوص ديدار رئيس جمهور يا رئيس دفتر وي با علماي قم در سفر اخير احمدي نژاد به اين استان گفت: رئيس جمهور براي شركت در همايش بين المللي بزرگداشت آيت الله مرعشي نجفي به قم سفر كرده بود و در برنامه وي چنين چيزي وجود نداشت.
به گزارش خبرگزاري ها، وي همچنين از ديدار اعضاي دفتر رئيس جمهور با علماي قم اظهار بي اطلاعي كرد.
پس از سفر رئيس جمهور به قم اين پرسش در برخي محافل مطرح شده بود كه چرا وي با هيچ كدام از علما ملاقات نكرده است.

 



سازمان مهارت ملي از ابتداي سال جديد كار خود را آغاز مي كند

معاون اول رئيس جمهور گفت: سازمان مهارت ملي با هدف آراسته كردن هر ايراني به يك شغل و مهارت از ابتداي سال 90 كار خود را آغاز مي كند.
محمدرضا رحيمي روز يكشنبه در حاشيه گردهمايي سراسري استانداران با خبرنگاران گفت وگو مي كرد از آغاز به كار سازمان مهارت ملي از ابتداي سال 90 خبر داد و گفت: اين سازمان با شعار هر خانه يك كارخانه، هر ايراني يك مهارت، هر كارخانه يك دانشگاه و هر كارگاه يك آموزشگاه با هدف مهارت آموزي به ايرانيان شروع به كار مي كند.
وي تصريح كرد: بحث مهارت آموزي يكي از كارهاي اساسي دولت است كه در قالب سازمان مهارت ملي از ابتداي سال 90 كار خود را شروع خواهد كرد.

 



سبحاني نيا خبر داد
 نشست ويژه مجلس و دولت درباره نحوه بررسي بودجه 90

يك عضو هيئت رئيسه مجلس از برگزاري نشست ويژه نمايندگان مجلس و دولتمردان براي اخذ نظرات دولت درباره بررسي بودجه 90 خبر داد.
حجت الاسلام «حسين سبحاني نيا» نماينده مردم نيشابور و عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با اشاره به روند بررسي لايحه بودجه 90 در كميسيون تلفيق گفت: اگر كميسيون تلفيق بتواند تا پايان وقت اداري عصر امروز (يكشنبه) بررسي لايحه بودجه را به پايان رسانده و گزارش لايحه را به صحن علني ارائه دهد، اميدي براي نهايي كردن بودجه سال آينده تا پايان هفته جاري وجود دارد اما در غير اين صورت بعيد است كه بودجه 90 در سال جاري نهايي شود.
وي افزود: اگر كميسيون تلفيق نتواند گزارش بودجه را فردا به صحن ارائه دهد، دستور كار جلسه علني صبح فرداي مجلس، همان دستور عادي خواهد بود چرا كه در روزهاي باقي مانده فرصت لازم براي بررسي لايحه وجود نخواهد داشت.
عضو هيئت رئيسه مجلس تصريح كرد: البته براي حل مشكل بودجه سال آينده، در صورت عدم ارائه گزارش لايحه بودجه 90 به جلسه علني صبح فرداي مجلس، بايد طرحي دوفوريتي تهيه شده و بودجه سال جاري براي سال آينده نيز تمديد شود. سبحاني نيا اضافه كرد: مجلس قطعا در زمينه بودجه سال آينده با دولت نهايت همكاري را خواهد داشت تا نظرات دولت هم در موضوعات مطروحه لحاظ شده و راه براي فعاليت دولت باز شود، لذا باز شدن راه براي دولت قطعا با اخذ نظرات دولتمردان انجام خواهد شد.
عضو هيئت رئيسه مجلس در پايان تاكيد كرد: براي اين كه بتوانيم مشكل بودجه را حل كرده و دست دولت نيز در ابتداي سال جديد بسته نباشد، وكلاي ملت قصد دارند جلساتي را با دولتمردان براي اخذ نظرات، پيدا كردن راهكار حل مشكل پيش آمده و نهايتا جلب رضايت دولت برگزار كنند.

 



هديه 200 ميليون ريالي رهبر معظم انقلاب به جشن نيكوكاري

رهبر معظم انقلاب اسلامي با اهداء مبلغ 200 ميليون ريال در جشن نيكوكاري شركت فرمودند.
به منظور برخورداري اقشار آسيب پذير از هداياي مردمي در آستانه سال نو، جشن ملي و معنوي نيكوكاري در سراسر ايران اسلامي از سوي كميته امداد امام خميني(ره) برگزار مي شود.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي امسال نيز با شركت در جشن نيكوكاري، بركت و قداست ويژه اي به اين مراسم خداپسندانه بخشيدند.

 



با حضور معاون وزير آموزش و پرورش صورت گرفت
آغاز عمليات احداث كارخانه فولاد نورد سرد اشتهارد

عمليات ساخت كارخانه توليد فولاد نورد سرد در آييني با حضور معاون فني و عمراني وزارت آموزش و پرورش در اشتهارد كرج آغاز شد.
به گزارش ايرنا، كارخانه توليد فولاد نورد سرد (S.F.L) با اعتبار 70 ميليارد ريال در قالب تسهيلات بانكي و ارزي و 40 ميليارد ريال سرمايه بخش خصوصي ساخته خواهد شد.
طبق پيش بيني مرحله نخست اين كارخانه ظرف مدت 18 ماه تكميل به توليد مصالح و قطعات فولادي ساختمان خواهد پرداخت.
كارخانه نورد سرد اشتهارد در دو فاز احداث مي شود كه فاز نخست با ظرفيت 150 هزار متر مربع فولاد و فاز دوم به ظرفيت 350 هزار متر مربع در سال به بهره برداري خواهد رسيد.

 



دانشگاه هاي كشور رتبه بندي مي شوند

مديركل دفتر گسترش و برنامه ريزي آموزش عالي كشور از اجراي طرح رتبه بندي دانشگاه هاي كشور در سال آينده خبر داد.
«ابوالفضل حسني» روز شنبه در سمنان افزود: دانشگاه هاي كشور از نظر توسعه كمي و كيفي ارزيابي و رتبه بندي مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه هدف از داشتن دانشگاه صرفا وجود تابلوي دانشگاه نيست، گفت: در اين زمينه مراكز آموزش عالي نيز ارزيابي و رتبه بندي خواهد شد.
وي يادآور شد: در كشور 2 هزار و 232 دانشگاه و مركز آموزش عالي فعاليت دارد.
حسني با اشاره به اينكه توسعه آموزش عالي در برنامه پنجم توسعه، كيفي خواهد بود گفت: توسعه رشته هاي تحصيلي با توجه به يك هزار ساعت كار كارشناسي بر مبناي طرح آمايش است.
مديركل دفتر گسترش و برنامه ريزي آموزش عالي كشور افزود: ايجاد رشته هاي جديد با توجه به تاكيد رهبر فرزانه انقلاب از اين پس هدفمند شده و براساس نياز استان ها راه اندازي مي شود.

 



آسيب سلاح شيميايي به 100 هزار ايراني در جنگ

مديرعامل انجمن حمايت از جانبازان شيميايي كشور با اشاره به 350 بار بمباران مناطق مختلف كشور در جنگ تحميلي عراق عليه ايران، گفت: 100 هزار ايراني از سلاح هاي شيميايي آسيب ديده اند.
به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، محمود سروش شنبه شب در چهارمين همايش سراسري علمي، حقوقي و نظامي مبارزه با كاربرد سلاح هاي شيميايي در مجتمع فرهنگي و هنري فجر سنندج، اظهار داشت: براي نخستين بار در جهان، رژيم بعثي با استفاده از گازهاي شيميايي عامل اعصاب، گاز خردل، تابون و سارين بيش از 350 بار نقاط مرزي و شهرهاي مرزي ايران اسلامي را بمباران شيميايي كرد كه از اين تعداد 30 مورد مربوط به مناطق غيرجنگي و شهرهاي بي دفاع است.
وي افزود: در جريان اين بمباران ها بيش از يك ميليون ايراني اين مواد را استشمام كرده و با دزهاي پايين مصرف كرده اند كه از اين تعداد 100 هزار نفر آسيب ديده شيميايي داريم و حدود 60 هزار نفر از آسيب ديدگان درصد آسيب ديده گيشان مشخص شده است
مديرعامل انجمن حمايت از جانبازان شيميايي كشور، اظهار داشت: رژيم بعث عراق بيش از 205 هزار راكد، بمب و گلوله شيميايي در جنگ با ايران استفاده كرد و طبق اظهارنظرهاي مسئولان رژيم بعث حدود يك هزار و 800 تن گاز خردل، 140 تن گاز تابون و 600 تن گاز سارين در جنگ با ايران استفاده شده است.
سروش اظهار داشت: جنگ بين ايران و عراق طولاني ترين جنگ كلاسيك قرن بيستم بود و در مجموع دو كشور در اين جنگ بيش از يك تريليون و 200 ميليارد دلار هزينه كردند.
وي خاطرنشان كرد: ايران اسلامي در هشت سال دفاع مقدس 183 هزار شهيد و 600 هزار جانباز را در راه دفاع از آب و خاكش تقديم كرد و در جبهه دشمن نيز 500 هزار نفر توسط رزمندگان اسلام به هلاكت رسيدند.

 



رئيس كميسيون اقتصادي مجلس خبر داد
اختصاص 620 هزار ميليارد ريال در بودجه 90 به هدفمندسازي يارانه ها

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: 620 هزار ميليارد ريال در لايحه بودجه 90 به هدفمند كردن يارانه ها اختصاص يافته است.
ارسلان فتحي پور روز شنبه در گفتگو با ايرنا افزود: يكي از ويژگي هاي بودجه سال 90 توجه ويژه دولت به اعتبارات بخش عمراني بوده كه به ميزان دو برابر افزايش دارد.
وي اظهار داشت: در لايحه بودجه سال آينده كاهش بار و تصدي گري دولت در رابطه با تامين اجتماعي، فضاي كسب و كار و اشتغال، توجه ويژه به كشاورزي و روش هاي آبياري زهكشي و تسطيح اراضي و اهداف برنامه پياده شده است.
وي از پيش بيني افزايش اشتغال جوانان از 900 هزار نفر به 2 ميليون و يكصد هزار نفر در لايحه بودجه سال 90 خبر داد.
نماينده مردم كليبر و هوراند در مجلس شوراي اسلامي گفت: تخصيص اعتبارات به پروژه ها موجب مي شود پروژه ها به يك باره تمام شود و اين موضوع به نفع دولت است.
وي ابراز اميدواري كرد درآمدهاي دولت در بودجه سال 90 تحقق يابد تا تغيير چشمگيري را در بخش هاي كشاورزي، صنعت و ديگر بخش ها شاهد باشيم.
وي گفت: در صورتي كه درآمدهاي دولت تحقق يابد و بودجه عملياتي شود شاهد رشد اقتصادي و بهبود كسب و كار در سال آينده خواهيم بود و بودجه سال 90 بهترين بودجه اي است كه مي شد براي اين سال ارائه كرد.
وي افزود: از شاخصه هاي مثبت لايحه بودجه 90 تفسير قوانين مهم، جهت گيري بودجه عمومي در رابطه با تملك زدايي و دارايي و پروژه هاي عمراني، افزايش پزشك خانواده در شهرها، احياي اراضي كشاورزي با زهكشي پايان سدها است.

 



بهره برداري از بزرگترين معدن طلاي كشور در تكاب

مديركل صنايع و معادن استان آذربايجان غربي گفت: پروانه بهره برداري از بزرگترين معدن طلاي ايران در شهرستان تكاب در جنوب شرقي اين استان صادر شد.
«مهدي داداشي زين الدين» روز شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: اين معدن در روستاي «زره شوران» تكاب قرار دارد و ميزان ذخيره قطعي كشف شده آن 4 ميليون تن با عيار 81/5 گرم در هر تن طلا و 7 ميليون تن ذخيره احتمالي با عيار متوسط چهار گرم در هر تن است.
وي، با بيان اينكه استخراج سالانه از اين معدن در مرحله اول 250 هزار تن كانسنگ است، افزود: با احداث واحد فرآوري و استحصار طلا در اين معدن، سالانه 3 هزار و 600 كيلوگرم شمش طلا و يكهزار و 200 كيلوگرم نقره از آن استخراج خواهد شد.
داداشي از اشتغال زايي 500 نفر در اين معدن و كارخانه هاي وابسته خبر داد و گفت: عمليات اكتشافي معدن «زره شوران» توسط سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران صورت گرفته است.

 



فرمانده درياباني ناجا خبر داد استفاده از تجهيزات الكترونيكي و سامانه هاي راداري جديد در دريا

فرمانده درياباني ناجا از نصب و بهره برداري سامانه هاي الكترونيكي و راداري با هدف افزايش كنترل و نظارت در حوزه دريايي كشور خبر داد.
به گزارش ايرنا سرتيپ «حسين ذوالفقاري» در حاشيه بازديد و بررسي مسايل و مشكلات درياباني در خزر شهر فريدونكنار همچنين با تاكيد بر لزوم سرمايه گذاري در حوزه آموزش درياباني بيان كرد: در نيمه دوم سال 89 تلفات و خسارات به نيروهاي انتظامي بسيار كاهش داشته است و در حالي كه تلفات اشرار و قاچاقچيان افزايش پيدا كرده كه ناشي از آموزش هاي بيشتر نيروهاست و اگر بر روي تاكتيك ها و آموزش همكاران توجه بيشتري شود، خسارت ها به حداقل خواهد رسيد.
ذوالفقاري منشاء بخش عمده اي از ناامني ها را در خارج از مرزها دانست و گفت: هنوز روند مزاحمت هاي برون مرزي وجود دارد به خصوص در چند سال اخير حوادثي كه در شرق و شمال غرب كشور همانند شرارت ها، آدم ربايي ها، راهبندانها و مشكلات ناشي از قاچاق موادمخدر به دليل مسائل و ناامني هاي فرامرزي بوده است.
فرمانده درياباني ناجا به تلاش هاي جمهوري اسلامي در مقابله با موادمخدر اشاره كرد و بيان كرد: حدود چهار هزار نفر از بهترين نيروهاي اين كشور جان خود را براي مبارزه با موادمخدر از دست داده اند و بيش از 10 هزار نفر مجروح و ميلياردها تومان در شرق كشور هزينه شده است.
وي اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران شش برابر كل دنيا كشف موادمخدر دارد و اينها همه هزينه هايي است كه بر كشور ما تحميل شده است و اين هزينه به اين خاطر است كه كشورهاي همسايه قدرت كاملي براي رفع اين گونه مشكلاتشان ندارند.

 



امام جمعه حلبچه: آمريكا به عنوان تامين كننده سلاح هاي شيميايي عراق بايد محاكمه شود

امام جمعه حلبچه عراق گفت: آمريكا و كشورهاي غربي كه در جريان جنگ تحميلي عراق عليه ايران، پشتيبان رژيم بعث و تأمين كننده سلاح هاي شيميايي آن بودند، بايد محاكمه و به سزاي اعمالشان برسند.
ماموستا عثمان سيداحمد در حاشيه برگزاري چهارمين همايش علمي، حقوقي و نظامي مبارزه با كاربرد سلاح هاي شيميايي در سنندج، در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: استكبار جهاني و به ويژه آمريكاي شيطان كه دم از حقوق بشر مي زند، تأمين كننده سلاح هاي شيميايي رژيم بعث عراق در جنگ عليه ايران بود كه هزاران نفر را شهيد و زخمي كرد.
وي تأكيد كرد: اين كشورهاي پشتيبان صدام بايد محاكمه شوند و همانند ديكتاتور سرنگون شده عراق به سزاي اعمالشان برسند.
امام جمعه حلبچه خاطرنشان كرد: كشورهاي استكباري همچون آمريكا و رژيم صهيونيستي در برابر جنايات خود و كشورهاي امثال خود در فلسطين، لبنان و غزه سكوت مي كنند و اين در صورتي است كه صداي دفاع از حقوق بشر آنان گوش جهانيان را كر كرده است.
وي به فاجعه بمباران شيميايي شهر حلبچه اشاره كرد و گفت: حادثه اين روز سند و هويت مظلوميت مردمان اين شهر است كه در كمال ناباوري، ديكتاتوري همچون صدام جنايتكار شهرهاي خودي را به بهانه «كرد» بودن و عدم پشتيباني آنان در جنگ بمباران كرد.
رئيس حزب حركت اسلامي شهر حلبچه عراق يادآوري كرد: اين روز هيچ وقت از خاطره و اذهان مردم حلبچه دور نمي شود كه در روز بمباران شيميايي، مردم خانه و كاشانه خود را رها كرده و به دامن جمهوري اسلامي ايران پناه آوردند.
به گفته ماموستا سيداحمد، بيشتر مردم در آن روز جان خود را از دست دادند و يا اينكه افرادي امروز پس از 23 سال از آن حادثه، همچنان گرفتار آثار گازهاي خردل و سيانور آن فاجعه عظيم هستند و يكي پس از ديگري به شهادت مي رسند.
وي افزود: تمامي كشورهاي ضد اسلامي و ضد ايران در قالب رژيم بعث عراق در تأمين امكانات و ادوات جنگي صدام را پشتيباني مي كردند تا جايي كه حتي در تامين ادوات شيميايي نيز غفلت نكردند و علاوه بر شهر حلبچه شهرهاي سردشت، مريوان و سروآباد كردستان را نيز بمباران شيميايي كردند ماموستا سيداحمد در پايان كمك هاي ايران به مردم مظلوم حلبچه در جريان بمباران شيميايي اين شهر را ستودني خواند و گفت: ايران به وسيله بالگرد و حتي زميني زخمي ها و افراد سالم را به تهران و ساير بيمارستان هاي ديگر استان ها انتقال دادند و حتي بچه ها را نيز پس از پايان حادثه به خانواده هايشان بازگرداندند.
گفتني است در جريان جنگ تحميلي عراق عليه ايران، 6 هزار و 500 شهيد و 55 هزار مجروح بمباران هاي شيميايي شدند.

 



معاون پارلماني رئيس جمهور خبر داد بررسي لايحه بودجه 90 تا پايان سال جاري

معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: مجلس در تلاش است تا بررسي لايحه بودجه سال 90 را تا پايان سال جاري به اتمام برساند.
محمدرضا ميرتاج الديني شنبه شب در حاشيه افتتاح و كلنگ زني چندين پروژه عمراني در گرمي مغان در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: نمايندگان مجلس در سه شيفت مشغول بررسي لايحه بودجه 90 هستند و تاكيد رئيس مجلس نيز بر پايان بررسي بودجه و تصويب آن در سال جاري است.
وي بيان كرد: ما اميدواريم لايحه تا پايان اسفند تصويب شود ولي امكان موكول شدن آن به روزهاي آغازين سال جديد نيز وجود دارد.
ميرتاج الديني، حمايت از بخش خصوصي و ايجاد اشتغال پايدار در كشور را در اولويت برنامه هاي سال 90 دولت ذكر كرد و گفت: از سرمايه گذاران در سراسر كشور بويژه مناطق محروم حمايت هاي ويژه خواهد شد.
وي ادامه داد: افزايش حضور بخش خصوصي در توليد، زمينه ايجاد اشتغال و رفع معضل بيكاري در كشور را مهيا خواهد كرد و دولت ريشه كني بيكاري را در برنامه هاي خود دارد.
وي در اين راستا، گسترش صنايع تبديلي را از سياست هاي اقتصادي دولت ذكر كرد و افزود: رشد اين صنايع و مشاركت بخش خصوصي در راه اندازي آنها در مناطق محروم مورد توجه دولت است.

 



برگزاري مراسم بزرگداشت آيت الله سيدحسن فقيه امامي در اصفهان

آيين بزرگداشت عالم رباني آيت الله «سيدحسن فقيه امامي» با حضور شمار زيادي از مردم، در ساختمان «قائميه» اصفهان برگزار شد.
به گزارش روز شنبه ايرنا، در اين آيين كه با حضور علما و روحانيون و طلاب حوزه هاي علميه اصفهان و حجت الاسلام والمسلمين «سيدمهدي فقيه امامي» فرزند آن عالم فقيد برگزار شده بود چند تن از روحانيون در زمينه سجاياي اخلاقي و روحيه پژوهشي و همت والاي آن عالم جليل القدر سخن گفتند و مداحان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام نيز مديحه سرايي كردند.
يكي از وعاظ اصفهاني در اين آيين با بيان شمه اي از خدمات عالم والا آيت الله فقيه امامي به اسلام و مسلمين گفت: اين بزرگ انديشمند اسلامي چندين حوزه علميه جديد احداث و طلاب بومي و خارجي زيادي را در آنها پرورش داد.
حجت الاسلام والمسلمين «مهدي دانشمند» در بيان سجاياي اخلاقي و خدمات ارزنده اين عالم وارسته به جهان تشيع گفت: مرحوم آيت الله فقيه امامي پيوسته در امور مختلف بر خداوند توكل داشت.
وي گفت: آن فقيه صمداني، غريب نواز و مظلوم نواز بود و با مهرباني بي شائبه خويش براي همه پدري دلسوز بود و همين امر خيل عظيم مردم را بدون تبليغ به آيين هاي تشييع و يادبود ايشان سوق داد.
اين واعظ اصفهاني در سخنانش تصريح كرد: مرحوم آيت الله فقيه امامي موقعيت و نفوذ زيادي در جامعه داشت اما هيچگاه از اين جايگاه مردمي استوار خود سوءاستفاده نكرد و نان را نرخ روز نمي خورد. وي بصيرت ديني و اجتماعي و توجه به هياتهاي مذهبي را از خصيصه هاي آن عالم والا دانست و گفت: تنها دغدغه خاطر ايشان از تصوف گرايي و درويش مسلكي بعضي مداحان بود و عقيده داشت اين افراد تفكرات غلط دارند و بايد جلو رسوخ اينگونه تفكرات گرفته شود.
حجت الاسلام دانشمند «شرح زندگاني علماي معاصر»، «صراط مستقيم»، «فتنه ها از كجا آغاز مي شود»، «مباحثي در مورد بهائيت»، «حج»، «ايدئولوژي اسلامي»، «تفسير سوره يوسف» و «مبارزه با تصوف و وهابي ها» را از جمله آثار مكتوب مرحوم آيت الله سيدحسن فقيه امامي بيان كرد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين آئين پيام هاي علما و شخصيت هاي اسلامي در سطح كشور بيان و تصاوير و سي دي هاي چند سخنراني آيت الله فقيه امامي نيز در اختيار مردم قرار گرفت.اين عالم رباني اصفهان هفته گذشته در سن 76 سالگي به ديار باقي شتافت.

 



اخبار ادبي و هنري

استقبال روزنامه هاي عرب ضد ايراني از فيلم اصغر فرهادي
تعدادي از روزنامه هاي ضد ايراني و وابسته به جريان هاي فالانژ عربي از فيلم جديد اصغر فرهادي استقبال كردند و آن را عليه نظام جمهوري اسلامي دانستند.
روزنامه الحيات چاپ لندن يكي از اين روزنامه ها است كه با اشاره به حوادث سال گذشته در ايران و مسئله فتنه 88 تأكيد مي كند: فيلم جديد فرهادي اولين فيلمي است كه به مطالعه طبقات اجتماعي در ايران مي پردازد و جدايي آنها را به تصوير مي كشد.
در همين حال روزنامه السفير، لبنان در گزارشي از جشنواره برلين و عدم حضور «جعفر پناهي» كارگردان فتنه گر كشور در اين جشنواره پيام وي به اين جشنواره را يادآور مي شود و مي نويسد: پناهي گفت... منتظر تجسم آرزوهايم در فيلم هاي شما هستم... آنچه كه پناهي از آرزوهايش گفت بدون شك در اثر هموطن او اصغر فرهادي منعكس شده است.
براساس گزارش فارس، اين روزنامه در نهايت تأكيد مي كند: فيلم جديد فرهادي تكميل فيلم «درباره الي» است كه جوانان ايراني چه در ساحل و چه در قلب تهران را با زجرهاي فراوان از ... نظام ايران نشان مي دهد.
به نظر مي رسد فيلم «جدايي نادر از سيمين» برخلاف آنچه كه مسئولان سينمايي مدعي اند نه تنها تصوير شفاف و واقعي از داخل ايران به تماشاگران خارج از مرزها نشان نداده بلكه نگاه سياه آنان بر اساس آنچه كه در دو روزنامه عربي «الحيات» و «السفير» آمده مشهود و روشن است.
آغاز فعاليت اولين مركز تخصصي توليد بازي هاي رايانه اي
در خاورميانه
اولين مركز تخصصي توليد بازي هاي رايانه اي در خاورميانه، با عنوان «خانه بازي» از اوائل اسفند امسال فعاليت خودش را آغاز كرده است.
به گزارش خبرنگار كيهان، در اين مركز كه با هدف ساخت بازي هاي رايانه اي جهت مقابله با اهداف دشمن در جنگ نرم و تربيت نيروهاي متعهد و متخصص توليدكننده اين گونه بازي ها كارش را شروع كرده، نخستين دوره آموزشي در حال برگزاري است.
براساس اين گزارش، دوره دوم كار آموزش در اين مركز پس از تعطيلات نوروزي برگزار خواهد شد كه نتيجه آن توليد 15 بازي رايانه اي به دست دانش آموزان است.
يادواره راشل كوري در فرهنگسراي انقلاب
يادواره «راشل كوري» شهروند آمريكايي كه توسط رژيم صهيونيستي به شهادت رسيد، برگزار مي شود.
در اين همايش كه با عنوان «كدام حقوق، كدام بشر، كدام آمريكا؟» برپا خواهد شد 30 سازمان مردم نهاد شركت مي كنند.
يادواره راشل كوري ساعت 14 تا 17 امروز دوشنبه 23 اسفند در فرهنگسراي انقلاب برگزار مي شود.
يادبود «مختارنامه» و «يوسف پيامبر(ع)» براي اميري
مراسم يادبود زنده ياد «عباس اميري» فردا از طرف سازندگان سريال هاي «مختارنامه» و «يوسف پيامبر(ع)» برگزار مي شود.
به گزارش فارس، اين مراسم امروز ساعت 15تا 30:16 در مسجد بلال سازمان صدا و سيما برگزار مي شود.
زنده ياد «عباس اميري» در سريال «يوسف پيامبر(ع)» نقش «آنخ مائو» كاهن مبعد را ايفا مي كرد و در سريال «مختارنامه» نيز عهده دار نقش «عامر بن مسعود» بود.
اين هنرمند پيشكسوت روز هفتم اسفند هنگام رفتن به سر صحنه فيلم تلويزيوني «صبح بخير سركار» در جاده رشت- فومن بر اثر صانحه تصادف جان باخت.
هر 30 دقيقه يك فيلم مستهجن در آمريكا ساخته مي شود!
در هر 30 دقيقه يك فيلم بلند جنسي در كشور آمريكا ساخته مي شود.
به گزارش شبكه ايران به نقل از پايگاه اطلاع رساني ماكينگ جكت، ايالات متحده آمريكا قريب به 89 درصد از كل فيلم هاي مستهجن را توليد مي كند، تا آنجا كه در هر ثانيه 30 هزار نفر در اين كشور مشغول تماشاي اين برنامه هاي مبتذل هستند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14