(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 24 اسفند 1389- شماره 19888

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انتقاد نمايندگان مجلس و فعالان سياسي از سفر پادشاه اردن به ايران
تصويب دوفوريت طرح اجازه دريافت وپرداخت هاي دولت در 2 ماه اول سال 09 براساس بودجه 89
محسن رضايي : هركس از مسير انقلاب و رهبري منحرف شود جاده صاف كن غرب است
حجت الاسلام ابراهيمي:اگر پادشاه اردن وارد ايران شود مجلس قطعاً بامسئولان ذي ربط برخورد مي كند
رسايي : گام برداشتن خلاف مسير رهبري حركت در راستاي دشمن است
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در گفت وگو با فارس:
حضور هريك از ديكتاتورهاي وابسته منطقه در شرايط فعلي در ايران مثبت نيست
خبرنگار كيهان پيوستن خود به خبرگزاري ايسنا را تكذيب كرد
از 23 فروردين؛ اولين گروه متخصصان داوطلب به مناطق محروم اعزام مي شوند
خارج از دستور



گزارش خبري كيهان
 انتقاد نمايندگان مجلس و فعالان سياسي از سفر پادشاه اردن به ايران

سرويس سياسي-
جمعي از فعالان سياسي و نمايندگان مجلس از سفر غيرمنتظره و غيرقابل توجيه پادشاه اردن به تهران انتقاد كردند.
در حالي كه موج انقلاب هاي مردمي و اسلامي سراسر منطقه خاورميانه را فرا گرفته، سفر ملك عبدالله به تهران كه ظاهرا با دعوت رسمي دولت صورت گرفته موجي از مخالفت ها را در داخل كشور برانگيخته است.
عبدالله اردني كه برخي خبرها حكايت از سفر او به تهران در ايام نوروز و برخي خبرها هم نشان دهنده سفر وي در زماني زودتر از نوروز است، در تهران با جمعي از مسئولان كشورمان ملاقات خواهد كرد. اسفنديار مشايي رئيس دفتر و مشاور رئيس جمهور حدود 3 ماه قبل به اردن رفته بود و احتمال مي رود دعوت از ملك عبدالله براي سفر به تهران در ديدار وي با پادشاه اردن انجام شده باشد.
اردن يكي از كشورهايي است كه موج انقلاب هاي اسلامي خيلي زود به آن رسيد و پادشاه كه تقريبا هر روز با ناآرامي هاي خياباني وسيع مواجه بود، ناچار شد دولت اين كشور را بركنار كند. با اين حال معترضان بارها اعلام كردند كه تغيير دولت فقط كف خواسته هاي آنهاست و در نهايت به چيزي كمتر از سرنگوني نظام پادشاهي رضايت نخواهند داد. معترضان علت اصلي اين تصميم خود را استبداد مطلقه، فساد حكومتي، دوستي با اسرائيل و سرسپردگي حكومت اردن به آمريكا اعلام كرده اند.
تحت اين شرايط و در حالي كه ايران به عنوان رهبر معنوي تحولات منطقه شناخته مي شود انتشار خبر سفر عبدالله به ايران اين پرسش را بوجود آورده كه كدام نهادها و با چه توجيهي در اين قضيه دخيل بوده اند و چه كسي بابت تبعات منفي اين اقدام جوابگو خواهد بود.
در همين زمينه عليرضا زاكاني نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با مهر با اشاره به سوابق خاندان پادشاه اردن در همكاري با رژيم صهيونيستي گفت: بعد از پيمان كمپ ديويد كه توسط انور سادات بسته شد شاه حسين پدر ملك عبدالله، نيز با رژيم صهيونيستي پيمان جداگانه اي منعقد كرد و پرونده سياه اين خاندان را سياه تر كرد. همچنين دست شاه حسين در كشتار بي رحمانه فلسطينيان در 16 سپتامبر به خون مردم مظلوم فلسطين آلوده است. لذا در پرونده شاه حسين و فرزندش كه امروز به ناحق بر اريكه قدرت تكيه زده هيچ جاي روشني وجود ندارد و پرونده اين خاندان سراسر خيانت است.
نماينده تهران در مجلس ادامه داد: دعوت از شاه اردن توسط رئيس دفتر رئيس جمهور امري خطا و مبتني بر تحليلي غلط صورت گرفته است زيرا امروز كه انقلاب هاي مردمي در منطقه طومار رژيم هاي وابسته را مي پيچد و اين لكه هاي ننگ را از دل كشورهاي اسلامي مي زدايد، تحليلي غلط در برخي جريان هاي انحرافي وجود دارد كه انقلاب هاي مردمي و اسلامي منطقه را نقشه آمريكا مي داند.
زاكاني با بيان اينكه اعلام آمادگي پادشاه اردن براي سفر به تهران در راستاي تثبيت جايگاه خود است، افزود: دستگاه ديپلماسي كشور به هيچ وجه حق ندارد با سطحي نگري و تحليل هاي غلطي كه متاسفانه انقلاب هاي مردمي و اسلامي منطقه را نقشه آمريكا مي نامد زمينه تثبيت اين جرثومه را آماده و مايه نگراني و دلسردي مسلمانان كشورهاي اسلامي شود.
نايب رئيس كميسيون اصل 90 در پايان تصريح كرد: بي شك دعوت پادشاه اردن به ايران برخلاف مصالح انقلاب اسلامي و آسيب جدي براي جهان اسلام خواهد بود.
همچنين رئيس مركز پژوهش هاي مجلس دعوت «ملك عبدالله» پادشاه اردن را به ايران در حالي كه مردم اين كشور دست به قيام زده اند محكوم كرد.
احمد توكلي در خصوص دعوت از «ملك عبدالله» پادشاه اردن براي سفر به تهران، گفت: در شرايطي كه جهان اسلام از كشورهاي عربي خاورميانه تا شمال آفريقا گرفته، عليه دولت هاي دست نشانده قيام كردند، براساس عزت و هويت اسلامي، سرنوشت منطقه را به دست خود رقم مي زنند، دعوت از ملك عبدالله پادشاه اردن براي نوروز به ايران عليه مصالح مسلمانان و مردم منطقه و منافع ملي ايران اسلامي است.
نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر، افزود: اين كار در عمل يك اشتباه فعلي است كه گرچه فاعلي نباشد، ملك عبدالله در روزهاي آخر عمر پدرش ملك حسين با زور و فشار سيا وليعهد اعلام شد و ملك حسن كه برادر كوچكتر ملك حسين پادشاه قبلي كه سياستمداري طرفدار اخوان المسلمين بود و پيش از ملك عبدالله وليعهد شده بود، كنار زده شد.
وي ادامه داد: اين روزها هم مردم اردن كه اكثريتشان را فلسطينيان تشكيل مي دهند، دست به تظاهرات زده اند، در اين شرايط چه دليلي دارد كه يك دست نشانده سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) كه مورد مخالفت مردمش است به بهانه نوروز به ايران دعوت شود.
توكلي تصريح كرد: اين حركت غيرانقلابي، در كنار ساير حركات انفعالي وزارت خارجه و دفتر رياست جمهوري محكوم است و نيروهاي انقلابي كشور نبايد در مقابل آن سكوت كنند.
محمود احمدي بي غش نماينده شازند هم ديروز در واكنش به خبر سفر پادشاه اردن به تهران گفت:از قطعي بودن اين سفر اطلاعي ندارم و اميدوارم كه اين خبر صحت نداشته باشد.
وي با بيان اينكه ملك عبدالله فردي انگليسي و ضد اسلامي است، افزود: بسياري از مشكلات مردم مظلوم فلسطين ناشي از تفكرات و خيانت هاي افرادي چون ملك عبدالله پادشاه اردن است. مردم مسلمان اردن مخالف ملك عبدالله هستند و اين رفتار آنها مورد حمايت دولت و مجلس ايران است.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به قيام مردم اردن براي سرنگوني حكومت پادشاهي ملك عبدالله گفت: در حالي كه امروز ملت ايران از قيام مردم منطقه عليه حكومت هاي دست نشانده كشورهاي غربي حمايت مي كنند نبايد شاهد سفر ملك عبدالله به تهران باشيم. سفر ملك عبدالله به تهران مقاومت در برابر اراده مردم اردن تلقي خواهد شد.
احمدي بيغش با بيان اينكه دستگاه ديپلماسي كشور بايد شرايط منطقه اي را درك كند، سفر پادشاه اردن به تهران را برخلاف مصالح مردم اردن و جهان اسلام توصيف كرد.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران از مردم اردن براي قيام عليه حكومت انگليسي ملك عبدالله حمايت مي كند، بنابراين سفر پادشاه اردن به تهران برخلاف استراتژي جمهوري اسلامي ايران است.
در همين حال خبرگزاري فارس ديروز با انتشار گزارشي نوشت دعوت نامه سفر عبدالله به تهران را اسفنديار مشايي در سفر اخير خود به او تقديم كرده است.
اين سفر در 21 آذر 89 و پيش از تحولات اخير منطقه انجام شده بود.
فارس نوشته است كه علي اكبر صالحي وزير خارجه- كه ديروز گفته بود چيزي به نام اسلام ايراني وجود ندارد- در اين دعوت نقشي نداشته است.
در حالي كه سكوت دولت ادامه دارد، آخرين خبر ديروز اين بود كه كميسيون امنيت ملي مجلس هم با اين اقدام مخالف است. علاء الدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس غروب دوشنبه در اين باره كه خبرگزاري فارس گفت كه چنين اقدامي در مقطع فعلي «قطعاً برخلاف مصالح و منافع ملي» مي داند.
بروجردي تاكيد كرده است كه اكثريت مجلس قطعاً با چنين اقدامي مخالفت خواهند كرد.

 



روز گذشته درمجلس صورت گرفت
تصويب دوفوريت طرح اجازه دريافت وپرداخت هاي دولت در 2 ماه اول سال 09 براساس بودجه 89

ساكنين خانه ملت ديروز با دو فوريت طرحي موافقت كردند كه براساس آن دولت اجازه دارد دريافت ها و پرداخت هايش را در 2 ماه اول سال 90، براساس بودجه 89 تنظيم كند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با 182رأي موافق، 12 راي مخالف و 4 رأي ممتنع از 202 نماينده حاضر در صحن علني، با دو فوريت طرح اجازه دريافت و پرداخت هاي دولت در ماه هاي فروردين و ارديبهشت 1390 موافقت كردند.
اين طرح كه به امضاي 53 تن از وكلاي ملت رسيده است، صبح دوشنبه در صحن علني مجلس مطرح و بررسي شد كه در صورت تصويب نهايي آن به دولت اجازه داده مي شود در چارچوب قانون پنجم توسعه و قانون بودجه 1389كل كشور در ماه هاي فروردين و ارديبهشت سال 1390 درآمدها و ساير منابع عمومي و اختصاصي را وصول و اعتبارات هزينه اي و تملك دارايي سرمايه اي و مالي و اختصاصي از آن محل در چارچوب احكام و جداول قانون بودجه سال 1389 و تا مبلغ 150 هزار ميليارد ريال به صورت علي الحساب پرداخت كند. همچنين در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها معادل سه ماه پاياني سال 1389عمل كنند.
همچنين در صورت تصويب نهايي اين طرح وزارت امور اقتصادي و دارايي (خزانه داري كل كشور) موظف است تنخواه گردان حسابداري، موضوع ماده 23 قانون محاسبات عمومي كشور را كه در چارچوب ماده مذكور در وقف اين ماده، از محل اعتبار فوق به دستگاه هاي اجرايي مربوط پرداخت مي شود، حداكثر تا پايان سال 1390تسويه كند.
همچنين براساس تبصره 1 اين طرح دو فوريتي و در صورت تصويب نهايي آن، بودجه شركت هاي دولتي، بانك ها و مؤسسات انتفاعي وابسته به دولت و رابطه مالي دولت و نفت براساس قانون بودجه 1389 كل كشور متناسب با زمان دوره مشابه قابل اجرا است.
طبق تبصره 2 اين طرح دو فوريتي و در صورت تصويب نهايي آن، با تصويب نهايي قانون بودجه سال 1390 دولت موظف است به نحو مقتضي اعمال حساب را براساس آن از تاريخ يك فروردين 1390 اقدام كند.
نظرات موافقان و مخالفان
در جلسه علني ديروز همچنين حميدرضا فولادگر نماينده اصفهان و يكي از طراحان طرح دو فوريت مذكور با بيان اينكه تنها راه حل باقيمانده براي جلوگيري از مواجهه دولت در اداره كشور تصويب اين طرح دو فوريتي است گفت: راه هاي ديگري براي رسيدگي به بودجه 90 در مجلس در هيئت رئيسه و كميسيون تلفيق مورد بررسي قرار گرفت اما تصويب اين طرح و اعطاي مجوز به دولت براي اداره كشور در دو ماه اول سال، طبق بودجه 89 بهترين راه ممكن بود.
وي گفت: اگر تكليف دولت را مشخص نكنيم دولت در سال جديد اجازه هيچ دخل و خرجي نخواهد داشت.
در اين ميان اما اقبال لاهوتي نماينده مردم لنگرود در مجلس كه به عنوان اولين مخالف دو فوريت طرح مذكور در صحن علني پارلمان سخن مي گفت، اظهار داشت: ماده 217 آئين نامه داخلي مجلس براي شرايط پيش بيني نشده، راهكارهايي را مشخص كرده است و بهتر بود دولت لايحه اي را تحت عنوان يك يا دو دوازدهم به مجلس ارائه مي داد و ما آن لايحه را مورد بحث و بررسي قرار مي داديم.
وي افزود: اگر كميسيون هاي تخصصي مجلس پس از ارائه لايحه يك يا دو دوازدهم از سوي دولت، به سرعت بررسي آن را به پايان مي رساندند ما امروز به سال 89 استناد نمي كرديم.
مصطفي كواكبيان نيز به عنوان دومين مخالف اين طرح گفت: براساس قانون ما بايد براي يك يا دو دوازدهم فوريت داشته باشيم و چه اشكالي دارد دولت لايحه دو دوازدهم بياورد و ما نمايندگان نيز تا 29 اسفند ماه به مجلس مي آمديم و آن را برسي و تصويب مي كرديم و اشكالي هم نداشت.
به گفته وي اصل 52 قانون اساسي و ماده 216 آئين نامه داخلي مجلس تصريح دارد كه در چنين شرايطي بايد دولت لايحه بياورد و تصويب اين طرح برخلاف قانون اساسي و در مغايرت با آئين نامه داخلي مجلس است اما چون دولت لايحه نياورده نمايندگان طرحي را ارائه دادند.
در ادامه علي لاريجاني با قرائت ماده 216 آئين نامه داخلي مجلس گفت: بررسي اين طرح در مجلس نه اشكال قانوني دارد و نه در مغايرت با آئين نامه داخلي قوه مقننه است.
اهالي بهارستان به علاوه ديروز، جزئيات اصلاح موادي از قانون استخدام نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران مصوب 1382 را بررسي و تصويب كردند.
جزئيات جلسه
غيرعلني مجلس
مجلسي ها همچنين صبح روز گذشته در جلسه اي غيرعلني، نحوه بررسي لايحه بودجه 1390 را مورد بحث و بررسي قرار دادند كه علي لاريجاني در آغاز جلسه علني روز دوشنبه مجلس توضيحاتي در مورد برگزاري اين جلسه غيرعلني ارائه كرد.
وي اظهار داشت: در اين جلسه غيرعلني محمدحسن ابوترابي فرد نايب رئيس اول كميسيون تلفيق گزارشي از روند بررسي لايحه بودجه سال آينده در اين كميسيون ارائه كرد.
وي اظهار داشت: به رغم اين كه لايحه بودجه دير به مجلس تقديم شد كميسيون تلفيق سعي مي كند رسيدگي به لايحه بودجه را به اتمام برساند.
وي يادآور شد: كليات اين لايحه در كميسيون تلفيق تصويب شده كه اين يك مرحله مهم است.
رئيس مجلس ادامه داد: كميسيون تلفيق شايد نتواند باقي مانده لايحه بودجه 90 را در دو سه روز باقي مانده تا پايان سال بررسي كند.
لاريجاني افزود: در جلسه غيرعلني امروز مجلس بحث هايي مطرح شد كه از چه طريق و راه حلي كاركنان دولت سال آينده ازنظر حقوق و مزايا و كارهاي اجرايي مشكل نداشته باشند و همين كه بررسي لايحه بودجه در زمان بندي محدود بررسي شود.
انتقاد كوچك زاده
از به ثمر نرسيدن
طرح نظارت بر نمايندگان
نماينده مردم تهران در مجلس هم خطاب به هيأت رئيسه و نمايندگان گفت طرح نظارت بر نمايندگان با وجود تاكيدات مقام معظم رهبري هنوز به سرانجام نرسيده است.
«مهدي كوچك زاده» در نطق ميان دستور خود در جلسه علني روز دوشنبه مجلس شوراي اسلامي افزود: اين نگراني وجود دارد كه در ديدار بعدي نمايندگان با رهبر معظم انقلاب درخصوص به سرانجام نرسيدن اين طرح، شرمنده ايشان شويم.
وي در بخش ديگري از نطق خود گفت: اگر پس از پيروزي انقلاب اسلامي لانه جاسوسي در ايران تعطيل نشده بود امروز ايران در كسب موفقيت هايش با موانع جدي رو به رو مي شد.
كوچك زاده اضافه كرد: مسئولان سياست خارجي كشور آگاه باشند كه انگليس به دنبال پر كردن خلأ لانه جاسوسي در داخل كشور است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي همچنين اظهار داشت: ملت هاي مسلمان بايد رمز پيروزي خود را شهادت قرار دهند و تابع قرآن باشند و انسان قرآني تربيت كنند.
وي اضافه كرد: چنانچه ملت هاي مسلمان منطقه بخواهند با دسته بندي سياسي و يا اجتماعات صوري براي رسيدن به پيروزي گام بردارند بدون توجه به رمز پيروزي يعني شهادت به نتيجه اي نخواهند رسيد.
حسن تاميني نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي هم طي نطق ميان دستور در صحن علني مجلس اظهار داشت: در طول سال گذشته كشور با فراز و نشيب هايي مواجه شد كه اين مسائل باعث صيقل داده شدن هرچه بيشتر كشور شد.
وي با اشاره به خيزش اخير كشورهاي اسلامي افزود: تحولات اخير جهان ثابت كرد كه فرمايشات امام خميني(ره) تحقق پيدا خواهد كرد و انقلاب اسلامي ما به تمام جهان صادر مي شود.
تاميني اظهار داشت: بهتر است در طول عمر باقي مانده از مجلس هشتم حاشيه ها و مسائل سياسي را كنار گذاشته و با اتحاد و همدلي به خدمت بيشتر به مردم فكر كنيم.
در همين زمينه ستار هدايتخواه نماينده مردم بويراحمد در مجلس هم طي نطق ميان دستور خود اظهار داشت: پايان سال فرصت مناسبي است تا به محاسبه اعمال، نيات و عملكرد خويش به عنوان نماينده مجلس شوراي اسلامي بپردازيم و از خود بپرسيم كه آيا در طول اين سال به وظيفه نمايندگي خود خوب عمل كرده ايم؟
وي افزود: بي ترديد پاسخ بسياري از قضاوت ها و پرسش ها پاسخ مناسبي نيست و بايد چاره اي براي اين مسئله انديشيد، لذا بهتر است در طول يكسال باقي مانده از عمر مجلس چاره اي انديشيده شود تا حداقل پاره اي از ضعف ها و نارسايي ها برطرف شود.
نماينده مردم بويراحمد در ادامه نطق خود گفت: سال 89 سال روسياهي بيش از پيش فتنه گراني بود كه پس از 32 سال پا بر جاي منافقين و سلطنت طلبان گذاشتند و با پيوندي ناميمون با جريان هاي ضد انقلاب حركتي ارتجاعي و تنفرآور را به نمايش درآوردند.
هدايتخواه اظهار داشت: سال گذشته، سال مردودي برخي خواص كم بصيرت و ساده لوحي بود كه برنامه ريزي و تلاش سازمان يافته دشمنان اسلام و در راس آنان استكبار جهاني را ناديده گرفتند و مانند خوارج فريب قرآن هاي بر سر نيزه رفته را خوردند.
عسگر جلاليان نماينده دير و كنگان هم ضمن قدرداني از مجلس به علت تصويب طرح هدفمندي يارانه ها، گفت: دولت به دليل پذيرفتن ريسك بالاي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها شايسته تقدير است.

 



محسن رضايي : هركس از مسير انقلاب و رهبري منحرف شود جاده صاف كن غرب است

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين كه اطاعت پذيري يعني در مسير رهبري حركت كردن كه همان مسير حق است گفت : مسير رهبري رابطه محبت آميز با دوستان و موضع گيري در مقابل دشمنان نظام است.
به گزارش ايسنا، محسن رضايي در ديدار مديران و كاركنان دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت : شرايط كشور در داخل و خارج بسيار مهم است و بايد حركتي را كه از 30 سال پيش شروع كرديم و در حال ادامه آن هستيم، با بيداري كامل ادامه دهيم و از فرصت هاي طلايي منطقه استفاده كنيم و تهديدات داخلي را خنثي نماييم .
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به دو نكته مهم اطاعت و تبعيت در زندگي اجتماعي، افزود: در قرآن به اطاعت و فرمانبرداري از يك طرف و تبعيت و پيروي كردن از ارزش هاي الهي ، اخلاق ، پيروي نكردن از هوي و هوس ، رضايتمندي خداي متعال سفارش بسيار شده است. در ادبيات قرآني اين دو مكمل و لازم و ملزوم يكديگر هستند .مثل نماز و روزه كه هر دو بايد ادا شود. اطاعت و تبعيت هم در قران مكمل هم هستند.
وي اطاعت را از جنس فرمانبرداري از حاكم اسلامي و رهبري الهي و تبعيت را از جنس پيروي از ارزش ها و الگوهاي اسلامي دانست و بر ضرورت اطاعت از رهبري و تبعيت از اخلاق و ارزش هاي الهي تاكيد كرد .
وي ادامه داد: متاسفانه عده اي اصل عدالت را رعايت مي كنند و تبعيت از اخلاق را ناديده مي گيرند و عده اي ديگر خلاف آن عمل مي كنند
رضايي با اشاره به حوادث اخير گفت : 25 بهمن سرآغاز توطئه جديد بوده و هست و آمريكايي ها تصميم گرفتند كه حادثه آفريني جديدي داشته باشند و آنرا با فضاي بيداري اسلامي شبيه سازي كنند، در حاليكه آنچه در جهان اسلام جريان دارد، با حوادث 25 بهمن متفاوت بود .
رضايي با اشاره به اقدامات ضد انقلابي و جاده صاف كني دشمن از سوي برخي از افراد در داخل كشور افزود : هر كس از مسير انقلاب و رهبري منحرف شود، بايد جلوي آنها ايستاد . آنها نبايد جاده صاف كن غرب باشند. افراد با سابقه انقلابي بايد بيش از ديگران به فكر نظام و مردم باشند.

 



حجت الاسلام ابراهيمي: اگر پادشاه اردن وارد ايران شود مجلس قطعاً با مسئولان ذي ربط برخورد مي كند

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تأكيد كرد: اگر پادشاه اردن وارد ايران شود مجلس قطعاً با مسئولان ذي ربط برخورد مي كند.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي نماينده مردم بيرجند و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با انتقاد شديد از دعوت از ملك عبدالله پادشاه اردن اظهار داشت: در اينكه پادشاه اردن شخصيتي ضد ديني دارد، ترديدي وجود ندارد بنابراين بايد توضيح داده شود كه با كدام دليل و منطق ملك عبدالله به ايران دعوت شده است.
وي با بيان اينكه دعوت از ملك عبدالله پادشاه اردن به تهران مقاومت در برابر اراده و خواست مردم اردن براي سرنگوني حكومت دست نشانده غربي در اين كشور است، تصريح كرد: مردم اردن با تاسي از انقلاب اسلامي ايران قيام كرده و اكنون در حال پيروزي هستند و ما نبايد با رفتارهاي غيرحساب شده در برابر اين پيروزي مردم اردن مقاومت كنيم.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه مجلس به عنوان نهاد نظارتي كشور نمي تواند در برابر رفتارهاي غلط برخي افراد سكوت كند، گفت: اميدواريم پادشاه اردن وارد تهران نشود كه اگر اينگونه شود قطعا با وزير خارجه و مسئولان مربوطه برخورد خواهيم كرد.
ابراهيمي افزود: ملك عبدالله مي خواهد با زيركي به تهران سفر كند تا مسلمانان اردن نسبت به وي بدبين تر نشوند اما پادشاه اردن بايد بداند كه ملت ايران بيدار است.

 



رسايي : گام برداشتن خلاف مسير رهبري حركت در راستاي دشمن است

يك نماينده اصولگراي مجلس تاكيد كرد: هركس برخلاف مسير رهبري گام بردارد حركتش در راستاي دشمن است.
حجت الاسلام حميد رسايي در گفت وگو با ايسنا در ارزيابي از سخنان اخير مقام معظم رهبري در جمع اعضاي مجلس خبرگان و تاكيد ايشان بر جلوگيري از هرگونه هتك حرمت و رفتارهاي غيراخلاقي و توهين آميز گفت: تاكيد مقام معظم رهبري در اين باره براي اولين بار صورت نگرفته است. ايشان به دفعات چنين تاكيدي را به كساني كه قلم به دست داشته يا تريبون در اختيار دارند مانند رسانه ها و سايت ها و حتي شخصيت ها داشته اند .
وي رعايت اين نكته را از بديهي ترين امور در دين دانست و عنوان كرد: اين مساله تنها به كساني كه رسانه دارند نيز اختصاص ندارد، بلكه همه بايد اين امور را رعايت كنند. به ويژه كساني كه در فراز و نشيب ها و بزنگاه هاي سياسي حضور دارند؛ چون ميدان سياست، ميدان لغزنده تري است و طبيعتا مراقبت بيشتري در اين باره نياز است .
وي هم چنين در ارزيابي از توصيه مقام معظم رهبري به جوانان درخصوص تفكيك مخالفت و رد كردن يك فكر سياسي و ديني با رفتارهاي غيراخلاقي و دشنام و هتك حرمت نيز گفت: مقام معظم رهبري با اين فراز از سخنان خود بين نقد و پرداختن به امور با هتاكي و فحاشي تفكيك قايل شدند و دقيقا ايشان با اين تاكيد بهانه هايي كه برخي پس از تذكر ايشان براي فشار به منتقدان مي آوردند را از آنها گرفتند .
وي ادامه داد: در واقع اگر ايشان تنها هتاكي را محكوم مي كردند، عده اي اين موضوع را بهانه قرار مي دادند و هركسي كه مبادرت به انتقاد سالم از يك جريان يا شخص داشت را هتاك محسوب مي كردند، ولي ايشان در بيانات خود بر اين كه انتقاد و نقد بايد شجاعانه و با صراحت عنوان شود؛ تاكيد داشتند، به اين دليل كه اين مسايل بصيرت جامعه را افزايش مي دهد و در مقابل تاكيد داشتند كه هتاكي و فحاشي نبايد وجود داشته باشد .
نماينده مردم تهران در مجلس هم چنين با اشاره به توصيه مقام معظم رهبري به بزرگان درخصوص مواضع درست گرفتن و پرهيز از تاثيرپذيري از خبرهاي دروغ نيز گفت: بخشي از اين رفتارهاي تند در جامعه نتيجه رفتارهاي غلط توسط برخي از شخصيت هاست.البته رفتار غلط كسي توجيهي براي اين نمي شود كه نسبت به او يا خانواده وي فحاشي صورت گيرد، اما به هر ترتيب در اين زمينه مقام معظم رهبري يك ريشه يابي كردند مبني بر اين كه اين نوع حركت هاي تند افراطي غلط به دليل يك سري رفتارهاي غلط ديگري است كه زمينه آن در جامعه ايجاد مي شود و برخي در اين راستا تحريك مي شوند؛ چون احساسات آنها به نوعي خدشه دار شده و مشاهده مي كنند ارزش هاي آنها توسط يك مجموعه يا جرياني زير سوال مي رود و برخي از بزرگان يك جريان هم از آن هتاكي نسبت به ارزش ها حمايت هم مي كنند. لذا شايد طرف مقابل با ادبيات و شعار نامناسب، بخواهد عقده هاي دل خود را خالي كند .
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس افزود: هرچند اين مساله توجيه درستي نيست، اما به هر ترتيب زمينه اين رفتارهاي غلط، رفتارهاي غلط ديگري را در پي دارد كه مقام معظم رهبري به آن اشاره كردند .
وي هم چنين در ارزيابي از تاكيد مقام معظم رهبري در زير سوال نبردن خدمات و تلاش هاي نظام و زحمات مخلصانه مسوولان از جمله دولت نيز گفت: ايشان خدمات و زحماتي كه دولت نهم و دهم در طول اين چند سال كشيده را مشاهده كرده و در عين حال هم مشاهده مي كنند كه متاسفانه هم چنان عده اي از شخصيت ها نه تنها اين زحمات و تلاش ها را نمي بينند بلكه با استفاده از جايگاه خود، به نوعي مشغول كارشكني هستند كه در اين رابطه مقام معظم رهبري تذكر دادند، هرچند كه تصور مي شود اين تذكرات خيرخواهانه رهبري باز هم متاسفانه توسط برخي شنيده نمي شود .
رسايي در پايان با بيان اين كه ملاك براي ما سخنان رهبري است، گفت: هركس برخلاف مسير رهبري گام بردارد حركتش در راستاي دشمن است. چه پرچم دوست در اختيارش باشد، چه پرچم ميانه و چه در جبهه دشمن باشد. در گذشته نيز رهبري تاكيد كرده بودند بر اين كه هر نوع هتاكي، فحاشي و برخوردهاي خارج از منطق مورد رضايت ايشان و اسلام نيست .

 



سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در گفت وگو با فارس:
حضور هريك از ديكتاتورهاي وابسته منطقه در شرايط فعلي در ايران مثبت نيست

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز گفت: حضور هركدام از ديكتاتورهاي وابسته منطقه در ايران و در شرايط فعلي تلقي مثبتي نخواهد داشت.
حجت الاسلام احمد سالك سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در گفت وگو با فارس در واكنش به برخي اخبار منتشر شده مبني بر دعوت از ملك عبدالله پادشاه اردن براي حضور در ايران گفت كه حضور هركدام از ديكتاتورهاي وابسته منطقه در ايران و در شرايط فعلي خلاف مسير خيزش اسلامي منطقه است. وي افزود: در حال حاضر كشورهاي منطقه در حال پيمودن حركتي اسلامي - انقلابي هستند و ديكتاتورهاي وابسته به آمريكا و رژيم صهيونيستي نيز يكي پس از ديگري در حال سقوط كردن هستند.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز همچنين يادآور شد: دعوت از پادشاه اردن براي حضور در ايران تلقي مثبتي براي مردم كشورمان و منطقه نخواهد داشت.
سالك در خاتمه با منفي ارزيابي كردن اين دعوت در اين شرايط كنوني، حضور هريك از ديكتاتورهاي منطقه را در اين مقطع زماني در كشورمان به مصلحت ندانست.

 



خبرنگار كيهان پيوستن خود به خبرگزاري ايسنا را تكذيب كرد

بابك اسماعيلي، عضو تحريريه روزنامه كيهان اخبار منتشر شده در رسانه ها مبني بر پيوستن خود به خبرگزاري ايسنا را تكذيب كرد.
در نامه بابك اسماعيلي به دكتر يادگاري، رئيس جهاد دانشگاهي تهران آمده است:
با تشكر از حسن ظن حضرتعالي نسبت به اينجانب، به اطلاع مي رساند انتشار اخباري مبني بر انتخاب و صدور حكم بنده به عنوان عضو شوراي سياستگذاري رسانه اي جهاد دانشگاهي در خبرگزاري ها و رسانه ها، آن هم پيش از انجام مذاكرات را سؤال برانگيز و به دور از اخلاق حرفه اي مي دانم.
اينجانب تنها ساعاتي پيش از مشاهده صدور اين حكم در رسانه ها، در جريان معرفي ام از سوي برخي دوستان به حضرتعالي قرار گرفتم و متاسفانه حكم صادره بدون در نظر گرفتن نظر مثبت و قطعي اينجانب صادر شده است.
بدين وسيله بار ديگر با تشكر از حسن ظن رئيس جهاد دانشگاهي اعلام مي دارم كه همچنان قصد دارم در مؤسسه كيهان به فعاليت رسانه اي خود ادامه دهم و برنامه اي براي پيوستن به خبرگزاري ايسنا يا ديگر رسانه هاي خبري را ندارم.

 



از 23 فروردين؛ اولين گروه متخصصان داوطلب به مناطق محروم اعزام مي شوند

رئيس كل سازمان نظام پزشكي در اولين جلسه مجمع درمانگران داوطلب (مدد) محرومان اين سازمان از اعزام اولين گروه از متخصصان داوطلب به مناطق محروم در هفته آخر فروردين سال آينده خبر داد.
اولين جلسه مجمع درمانگران داوطلب محرومان سازمان نظام پزشكي (مدد محرومان) با حضور سيدشهاب الدين صدر، رئيس كل سازمان نظام پزشكي، ابوالحسن فقيه رئيس جمعيت هلال احمر و جمعي از مسئولان سازمان نظام پزشكي، نمايندگان انجمن هاي علمي گروه پزشكي، نمايندگان بيمارستان هاي خصوصي و تعدادي از اساتيد دانشگاهي برگزار شد.
شهاب الدين صدر اعلام كرد: با تأمين نيروي انساني داوطلب و تجهيزات و امكانات لازم، اولين گروه درمانگران داوطلب مناطق محروم سازمان نظام پزشكي از 23 فروردين سال آينده و همزمان با روز دندانپزشكي در يكي از مناطق محروم كشور مستقر و خدمات تخصصي رايگان به مردم محروم ارائه خواهد داد.
وي افزود: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته از فروردين ماه سال آينده، هفته آخر هر ماه گروهي از متخصصان سرشناس و مطرح رشته هاي مختلف پزشكي به همراه جمعي از متخصصان محلي، در يكي از مناطق محروم كشور به ارايه خدمات رايگان خواهند پرداخت.
به گفته صدر، به زودي علاوه بر ستاد مركزي مدد محرومان، در همه سازمان هاي نظام پزشكي شهرستان ها و استان هاي كشور ستاد ويژه اي براي ساماندهي پزشكان و متخصصان داوطلب براي ارائه خدمات در مناطق محروم تشكيل مي شود تا فعاليت هاي مجمع درمانگر داوطلب محرومان با مشاركت آحاد جامعه پزشكي در كل كشور صورت پذيرد.

 



خارج از دستور

عضو هيئت رئيسه مجلس:
دولت بايد درباره فعاليت هاي منطقه فعال تر باشد
عضو هيئت رئيسه مجلس بر ضرورت حضور فعال دولت در تحولات كشورهاي اسلامي تاكيد كرد
در جلسه علني روز دوشنبه مجلس تذكر كتبي «محمدحسين فرهنگي» نماينده تبريز قرائت شد.
وي در اين تذكر يادآور شد: با وجود آنكه تحولات كشورهاي اسلامي در راستاي آرمان هاي انقلاب اسلامي ملت ايران بوده است و نظر به فعال شدن كشورهاي اروپايي و آمريكا؛ شاهد موضع گيري و فعاليت هاي ديپلماتيك براي حمايت از مردم مظلوم اين كشورها و طرح مسايل حقوقي بشري در كشورهاي مختلف و مجامع بين المللي نيستيم كه اين امر قابل توجيه نيست.
اين تذكر عضو هيئت رئيسه مجلس هشتم خطاب به دكتر «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهوري و «علي اكبر صالحي» وزير امورخارجه نگاشته شده است.
آمارهاي ارائه شده در مورد اشتغال بايدراستي آزمايي شود
نماينده مردم اردل و فارسان تاكيد كرد كه بايد آمارهاي ارائه شده در مورد اشتغال راستي آزمايي شود.
نورالله حيدري نماينده مرد اردل و فارسان در مجلس شوراي اسلامي طي تذكري شفاهي با استناد به بند 8 ماده 23 آيين نامه داخلي مجلس اظهار داشت: درخواست من اين است كه از ظرفيت بند 8 ماده 23 استفاده بيشتري شود.
وي افزود: عمل به اين بند كه اشاره مي كند هيئت رئيسه بايد از اشخاص حقيقي و حقوقي در موضوعات مبتلا به جامعه دعوت به عمل آورد، قطعا مي تواند در گشايش و رفع مشكلات كشور مفيد باشد.
نماينده مردم اردل در اين رابطه ادامه داد: بايد براي بررسي آمارهاي واقعي اشتغال، نحوه طرح هاي انتقال آب بين حوزه اي و همچنين شفاف كردن درآمدهاي نفتي و مصارف آن از مسئولين مربوطه دعوت به عمل آيد.
حيدري گفت: در مبحث ايجاد اشتغال پايدار و حتي غيرپايدار بنده هرچه دقت مي كنم، مي بينم در فاصله دو سال اخير اشتغال پايدار و محسوسي مشاهده نمي شود. وي اظهار داشت: بايد آمارهاي ارائه شده در مورد اشتغال راستي آزمايي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14