(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 24 اسفند 1389- شماره 19888

آماده باش نهادها براي چهارشنبه آخر سال
آماده باش 6ميليون هميار پليس در طرح نوروزي
تصادف 7 خودرو در بزرگراه امام علي(ع)
عاملان قتل دكتر سرابي امروز محاكمه مي شوند
مديرعامل امور ديه كشور: ستاد ديه تنها متولي آزادسازي زندانيان جرايم غيرعمد است
تسهيلات مترو براي انتقال شهروندان به بهشت زهرا اعلام شد
نظاميان آمريكايي در معرض تشعشعات شديد راديو اكتيو نيروگاه هاي ژاپن
كشف 6 كيلوگرم ماده مخدر شيشه از منزلي در فرديس
حوادث كوتاه از كشور
سرابيان اعلام كرد شماره تلفن 124 و پيامك 30009651براي واكنش سريع تعزيرات در تعطيلات نوروز
ايست بازرسي صهيونيست ها در پايتخت بلژيك
بركت سونامي براي مكزيكي ها
افزايش خودكشي در ميان زندانيان فرانسوي
پيرترين پرنده دنيا!
ركورد خنده شكست
واژگوني اتوبوس گردشگران



آماده باش نهادها براي چهارشنبه آخر سال

همزمان با فرا رسيدن چهارشنبه آخر سال دستگاه ها و نهادهاي مسئول آمادگي خود را براي اتفاقات و حوادث احتمالي اين روز اعلام كردند.
به گزارش ايسنا رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ با اعلام تمهيدات پليس تهران در مراسم چهارشنبه آخر سال و ايام عيد نوروز از كشف 200 عدد نارنجك دستي و دستگيري 119 نفر كه در امر تهيه و توزيع و استفاده از مواد محترقه و غيراستاندارد فعال بودند، توسط ماموران پليس پيشگيري تهران بزرگ خبر داد.
سرهنگ محسن خانچرلي دوشنبه درباره تمهيدات پليس در چهارشنبه آخر سال و ايام تعطيلات نوروز اظهار كرد: با توجه به شناسايي صورت گرفته در 111 نقطه تهران در مراكز تجاري، ماموران پليس در قالب پاس هاي پياده، گشت هاي موتوري و خودرويي حضور خواهند داشت تا امنيت براي شهروندان برقرار شود و مردم با آرامش خاطر به خريدهاي خود بپردازند.
وي ادامه داد: امنيت لازم براي مجتمع هاي تجاري برقرار شده است و تشديد حفاظت بانك ها و آموزش لازم به كاركنان بانك درباره كنترل دوربين ها، استفاده از آژير و غيره انجام شده تا اگر اتفاقي در بانك افتاد، تصوير فرد سارق وجود داشته باشد.
خانچرلي يادآور شد: وجود دوربين در مراكز تجاري كمك شاياني به پليس در رابطه با كشف جرايم در سال 89 كرده است.
وي با بيان اينكه سركشي هاي مستمر به طلافروشي ها يكي از اقداماتي است كه از سوي پليس پيشگيري صورت گرفته است، افزود: روساي كلانتري ها را ملزم كرده ايم كه بطور مستمر در طول 12 ساعت خدمتي كه در روز دارند به طلافروشي ها سركشي كرده و در صورت مشاهده موضوع مشكوك با آن برخورد كنند.
رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ در ادامه افزود: در تعطيلات نوروز ضمن آن كه پرسنل پليس از مرخصي و تعطيلات عيد استفاده خواهند كرد، با تزريق نيروهاي كمكي در اين ايام، امنيت لازم در سطح شهر برقرار خواهد شد.
وي ادامه داد: با توجه به هماهنگي هايي كه با مقام قضايي صورت گرفته است، پليس با افرادي كه به هشدارهاي پليس توجه نكنند و اقدامات آنان موجب سلب آرامش مردم شود، برخورد خواهد كرد، همچنين پليس پيگيري هاي جدي را در ارتباط با شكايت هاي خصوصي مردم خواهد داشت و افرادي كه در ملاعام اقدام به چنين كاري كنند، دستگير و به مقامات قضايي معرفي خواهند شد.
به گفته خانچرلي وسيله نقليه افراد دستگير شده تا آخر تعطيلات مهمان پاركينگ ها و اين افراد نيز مهمان پليس خواهند بود.
وي با بيان اينكه برگزاري مراسم چهارشنبه آخر سال بايد به صورت محله اي و در داخل كوچه ها صورت گيرد، افزود: اين مراسم در زير خطوط قرمز تعيين شده برگزار شود و افراد در كنار خانواده هاي خود باشند و وارد معابر اصلي نشوند، ترافيك ايجاد نكنند و آسيبي به مردم و بيت المال نرسانند.
به گفته رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ تاكنون مناطقي براي اجراي اين مراسم در پايتخت مشخص نشده است.
آماده باش اورژانس
در چهارشنبه آخر سال
رئيس مركز اورژانس تهران نيز از آماده باش كامل اين مركز براي امدادرساني به مصدومان احتمالي چهارشنبه آخر سال خبر داد.
دكتر رضا دهقانپور، اظهار كرد: براي پوشش امدادي حوادث احتمالي چهارشنبه آخر سال اقدام به استقرار كدها و نيروهاي خود در ميادين اصلي و مكان هاي پر از ازدحام شهر تهران كرده ايم.
وي با اشاره به محل هاي استقرار اورژانس در 140 نقطه از شهر تهران افزود: 140 دستگاه آمبولانس به همراه 350 نفر پرسنل عمليات در اين طرح شركت دارند.
مدارس تهران
امروز 2 ساعت
زودتر تعطيل مي شود
مديركل نوبت عصر مدارس شهر تهران امروز به دليل كاهش خطرات احتمالي چهارشنبه آخرسال، دو ساعت زودتر تعطيل مي شود.
سيدعلي يزديخواه در گفت وگو با فارس افزود: تعطيلي دو ساعت زودتر مدارس شهر تهران به منظور كاهش حوادث ناخواسته و دچار ترافيك نشدن دانش آموزان در چهارشنبه آخر سال، پيش بيني شده است.
وي ادامه داد: در محيط مدرسه، داشتن ترقه و انجام كارهاي خطرناك كمرنگ است و دانش آموزان در محيط هاي آموزشي اقدام به حركات خطرآفرين نمي كنند.
يزديخواه افزود: البته در هفته هاي گذشته بخشنامه اي به مدارس ابلاغ شد و آگاهي هاي لازم درخصوص خطرات چهارشنبه آخر سال ارائه شد ضمن اينكه به هر واحد آموزشي دو پوستر و حداقل يك لوح فشرده ارائه شد تا آموزش هاي لازم به دانش آموزان داده شود.

 



آماده باش 6ميليون هميار پليس در طرح نوروزي

سرويس اجتماعي-
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از آماده باش 6ميليون هميار پليس و پليس يار جوان در سراسر كشور خبر داد.
به گزارش كيهان سردار اسكندر مومني صبح ديروز در مراسم آماده باش همياران پليس در طرح نوروزي سال 90 با اعلام مطلب فوق افزود: بخش عمده اي از كاهش تلفات و آسيبهاي انساني در تلفات رانندگي مرهون تلاشهاي همياران پليس است.
وي گفت: كاهش تعداد كشته هاي ناشي از تصادفات از 27هزار در سال 232هزار كشته نتيجه زحمات همين همياران پليس است.
وي در حاشيه همايش آماده باش همياران پليس نيز با اشاره به 20هزار كشته ناشي از تصادفات در سال جاري گفت: سرعت غيرمجاز، سبقت غيرمجاز، انحراف به چپ، و صحبت با تلفن همراه علل بيش از 70درصد تصادفات هستند.

 



تصادف 7 خودرو در بزرگراه امام علي(ع)

تصادف 7 دستگاه خودروي سواري در بزرگراه امام علي(ع) يك مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش ايسنا، تصادف خودروهاي سواري در ساعت 14 و 50 دقيقه ديروز به سامانه 125 گزارش شد و آتش نشانان ايستگاه 17 به محل حادثه واقع در مسير جنوب به شمال بزرگراه امام علي(ع) اعزام شدند.
سيد جلال آشتياني فراهاني فرمانده آتش نشانان اعزامي به اين عمليات گفت: با توجه به بارش برف و لغزندگي سطح بزرگراه راهبندان زيادي ايجاد شده بود .
وي افزود: آتش نشانان با اجراي عمليات ايمن سازي و جلوگيري از نشت بنزين ازخودروهاي آسيب ديده امكان بروز هر حادثه و خطر احتمالي را برطرف كردند . آشتياني افزود: با توجه به اينكه در جريان اين حادثه يك شهروند زخمي شده بود و نياز به مداوا در مركز درماني داشت، تقاضاي آمبولانس از اورژانس شد كه با آمدن آمبولانس وي به مركز درماني انتقال يافت .

 



عاملان قتل دكتر سرابي امروز محاكمه مي شوند

رئيس شعبه 113 دادگاه كيفري از محاكمه عاملان قتل دكتر سرابي، صبح امروز در دادگاه كيفري استان تهران خبر دادند.
دكتر غلامرضا سرابي، متخصص قلب و عروق، شامگاه 31 شهريور امسال مقابل خانه اش در ميدان 53 نارمك با شليك دو گلوله موتورسواران ناشناس هدف قرار گرفت و به بيمارستان منتقل شد كه عليرغم تلاش پزشكان، بعدازظهر (2 مهر) در گذشت.
از آنجا كه سوءقصد به جان اين پزشك فقط 24 ساعت پس از قتل عبدالرضا سودبخش (پزشك متخصص عفوني) صورت گرفته بود با دستور معاون دادستان پرونده هر دو جنايت در اختيار شهرياري، بازپرس كشيك ويژه قتل قرار گرفت.
به گزارش فارس دكتر سرابي قبل از مرگ به پليس گفته بود كه از سوي خانواده يكي از بيماران فوت شده اش مورد تهديد قرار گرفته است بلافاصله تحقيقات براي شناسايي خانواده زن فوت شده آغاز شد.
كارآگاهان وقتي متوجه شدند فرزندان اين زن در كرمانشاه زندگي مي كنند با هماهنگي قضايي راهي اين شهر شدند و متهم اصلي را دستگير كرده كه او انگيزه قتل را انتقامجويي عنوان كرد.
با گذشت 6 ماه از جنايت هولناك، سرانجام در دي گذشته با تكميل تحقيقات بازپرس جنايي با صدور قرار مجرميت براي متهمان، سجاد (متهم اصلي)، را به اتهام قتل دكتر سرابي با اسلحه گرم و ايجاد رعب و وحشت مردم محارب شناخت و علي (همدست متهم) نيز به اتهام معاونت در قتل مجرم شناخته شد.
قاضي محمد سلطان همتيار، رئيس شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران در همين رابطه گفت: صبح امروز جلسه علني رسيدگي به اين پرونده، برگزار مي شود.

 



مديرعامل امور ديه كشور: ستاد ديه تنها متولي آزادسازي زندانيان جرايم غيرعمد است

مديرعامل ستاد مردمي رسيدگي به امور ديه و كمك به زندانيان نيازمند، بر نقش خيرين در آزادسازي زندانيان جرايم غيرعمد تاكيد كرد و گفت: تنها ستاد ديه متولي آزادسازي زندانيان جرايم غيرعمد در كشور است.
سيد اسدالله جولايي با بيان اين كه «با هيچ يك از رسانه هاي مكتوب و غيرمكتوب به منظور همكاري در آزادي زندانيان نيازمند جرايم غيرعمد تفاهم نامه اي امضا نشده است»، گفت: اگر رسانه اي اقدام به اين كار كند مورد تاييد ستاد ديه كشور نيست.
وي ادامه داد: ستاد ديه به عنوان تنها متولي آزادسازي زندانيان جرايم غيرعمد پذيراي كمك هاي خيرين در روزهاي پاياني سال است.
مديرعامل ستاد ديه گفت: ستاد ديه كشور از هر كمكي از سوي رسانه ها در اين زمينه استقبال مي كند اما در اين زمينه بايد اطلاعات صحيح به خوانندگان آن رسانه داده شود.
جولايي خاطرنشان كرد: چندي قبل يكي از روزنامه هاي كثيرالانتشار كشور در جهت دريافت كمك هاي مردمي خبري را با عنوان «چند سال حبس به دليل عدم پرداخت ديه» درج كرده بود كه بعد از بررسي هاي صورت گرفته از سوي ستاد ديه كشور مشخص شد اين زنداني داراي 13فقره جرم عمدي همچون سرقت، حمل و فروش موادمخدر و ... بوده است. متاسفانه اين روزنامه بدون درج اطلاعات صحيح، تقاضاي كمك جهت آزادي فردي كرده كه سال ها قبل اقدام به بزهكاري در جامعه كرده است.
وي در پايان با اعلام شماره حسابهاي 74/74 جام بانك ملت، 5555 بانك ملي شعبه آيت الله طالقاني شاخص 094 ، 7777 بانك تجارت شعبه مركزي و 2240 بانك رفاه كارگران شعبه مركزي خواستار كمكهاي خيرين براي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد شد.

 



تسهيلات مترو براي انتقال شهروندان به بهشت زهرا اعلام شد

شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) در روزهاي پنج شنبه 26 و جمعه 27 اسفندماه جاري براي رفاه حال شهروندان در راستاي زيارت اهل قبور در بهشت زهرا تمهيدات ويژه اي در نظر گرفته است.
در اطلاعيه شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) آمده است: در روزهاي پاياني سال و با نزديك شدن به سال نو از آنجا كه مردم تهران براساس يك سنت حسنه قديمي در روزهاي پنجشنبه و جمعه آخر سال براي زيارت اهل قبور به بهشت زهرا(س) مي روند، شركت بهره برداري راه آهن شهري براي رفاه حال شهروندان در آن روز تمهيداتي به عمل آورده است و به صورت برنامه ويژه در خدمت زائران خواهد بود.
براساس برنامه ريزي انجام شده براي نقل و انتقال مسافران به ايستگاه هاي شاهد و حرم مطهر در آخرين پنجشنبه سال 26 اسفند و جمعه 27 اسفند، قطارهاي خط يك به شرح زير به مقصد ايستگاه حرم مطهر و بالعكس اعزام خواهند شد:
- پنجشنبه: اعزام تمامي قطارهاي خط يك به ايستگاه حرم مطهر با فاصله گذر هر پنج دقيقه يك قطار.
- جمعه: اعزام يك در ميان قطارها به ايستگاه حرم مطهر.
لازم به توضيح است در صورت نياز اعزام قطارهاي فوق العاده نيز پيش بيني شده است.
ضمنا برنامه حركت قطارها در خطوط دو، چهار و پنج مترو تهران در روزهاي مذكور هيچ تغييري نداشته و طبق جداول زمان بندي قبلي خواهد بود.

 



روزنامه نيويورك تايمز گزارش داد
نظاميان آمريكايي در معرض تشعشعات شديد راديو اكتيو نيروگاه هاي ژاپن

يك روزنامه آمريكايي در گزارشي از قرار گرفتن نظاميان آمريكايي اعزام شده به ژاپن در معرض امواج شديد راديو اكتيو خبر داد.
به گزارش نيويورك تايمز، برخي مقامات دولت آمريكا اعلام كردند، انتظار مي رود وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) به زودي اعلام كند ناو هواپيمابر «رونالد ريگان» كه از اقيانوس آرام عازم سواحل ژاپن بود، از ابر راديواكتيو ناشي از نشت اين مواد و انفجار در نيروگاه هسته اي عبور كرده است.
بنا به اين گزارش، همين موضوع باعث شده تا نظامياني كه روي عرشه اين ناو بوده اند، در كمتر از يك ساعت به ميزان يك ماه در معرض امواج راديو اكتيو قرار بگيرند.
بنا به اعلام اين مقامات، بالگردهايي كه به همراه اين ناو عازم سواحل ژاپن بودند، نيز در فاصله 30 مايلي راكتورهاي آسيب ديده در معرض ابر راديواكتيويته قرار گرفته اند.
اين گزارش افزود: هيچ شواهدي از اثرات قرار گرفتن در معرض امواج راديواكتيو در سرنشينان اين بالگردها مشاهده نشده است و پزشكان در حال بررسي وضعيت سلامت نظاميان آمريكايي هستند.
بنا به اين گزارش ناو هواپيمابر ريگان براي عمليات جست وجو و نجات وارد آب هاي شمال شرقي ژاپن شده است.
رآكتور سوم هم منفجر شد
رسانه هاي ژاپن روز دوشنبه از انفجار در سومين رآكتور اتمي نيروگاه هسته اي فوكوشيما خبر دادند.
در همين حال خبرگزاري شينهوا نيز از وقوع يك زمين لرزه ديگر به قدرت 5 در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) در شرق منطقه «هون شو» ژاپن خبر داد.
اين زمين لرزه ساعت 22 دقيقه بامداد دوشنبه به وقت محلي مناطق زلزله زده را تكان داد.
آخرين گزارش هاي دريافتي از افزايش شمار تلفات و قربانيان زمين لرزه و سونامي مرگبار در ژاپن حكايت دارد.
رسانه هاي ژاپني نوشتند: شمار قربانيان از مرز 2 هزار نفر فراتر رفته است و همچنان از سرنوشت هزاران نفر از مردم مناطق زلزله زده خبري نيست.
نخست وزير ژاپن بر ضرورت تسريع در عمليات امدادرساني تاكيد كرده است اما اين كشور همچنان شاهد پس لرزه هاي قدرتمند و سونامي هاي جديدي است كه عمليات امدادرساني را با مشكل مواجه مي كند.
ششمين رآكتور اتمي
در حال انفجار
رسانه هاي رسمي ژاپن از احتمال انفجار ششمين رآكتور اتمي در نيروگاه «فوكوشيما» به دليل از دست دادن قابليت خنك كنندگي اين رآكتور خبر دادند.
چهار رآكتور در اين نيروگاه با مشكل مشابهي مواجه هستند؛ چرا كه از زمان وقوع زمين لرزه و سونامي امكان خنك كردن هسته اي اين رآكتورها وجود ندارد.
علاوه بر اين، دبير كابينه ژاپن در مصاحبه اي اعلام كرد كه به دليل وقوع انفجار در يكي از رآكتورها و بروز اختلال در سيستم خنك كننده نيروگاه «فوكوشيما» بخارات راديواكتيو در هوا متصاعد شده و انفجار در رآكتور شماره يك اين نيروگاه تمام سقف و ديواره هاي محفظه نگهدارنده را تخريب كرد.
براساس اعلام رسانه هاي رسمي ژاپن، در حادثه روز گذشته 7 نفر ناپديد و چهار تن زخمي شدند.
به گزارش ايسنا، «يوكيو ادانو» دبير كابينه ژاپن، نيز در ادامه به خبرگزاري كيودو گفت: در تلاشيم تا سيستم خنك كننده را با استفاده از آب دريا و اسيد بوريك به راه بيندازيم تا از فاجعه بعدي جلوگيري كنيم. با اين حال، وي نسبت به اين موضوع هشدار داد كه با وجود تخليه هزاران تن از سكنه نزديك به نيروگاه، هنوز 114 تن در منطقه مستقرند.
بنا بر اين گزارش آژانس مديريت بحران ژاپن هم تاييد كرد كه 15 تن تحت تاثير مواد راديواكتيو منتشره از اين نيروگاه قرار گرفته اند.
2 راكتور اتمي سرد شد
آژانس خبري «جي جي» ژاپن در گزارشي از سردشدن موفقيت آميز دو رآكتور در مجموعه «داي ني» خبر داد و گفت: براي سيستم خنك كنندگي اين مجموعه از آب دريا استفاده شده است. بر اساس اين گزارش، اين مجموعه در نزديكي نيروگاه «داي ايچي» در «فوكوشيما» قرار دارد.
دپارتمان مديريت بحران اين كشورنيز افزود: در پي وقوع دو انفجار در اين نيروگاه تاكنون 11تن جان خود را از دست داده اند.
پليس استان «مياگي» در ژاپن در گزارشي يادآور شد كه شمار تلفات سونامي و زمين لرزه جمعه در مناطق بحران به 5هزار تن رسيده است.
توكيو هم لرزيد
زمين لرزه اي به قدرت پنج و هشت دهم درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) بامداد دوشنبه در ساحل ژاپن و در فاصله 140كيلومتري شمال شرقي توكيو به وقوع پيوست و ساختمانهاي بلند پايتخت ژاپن را تكان داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از توكيو، هنوز گزارشي از تلفات و خسارات احتمالي اين زمين لرزه دريافت نشده است.
بنا به اعلام مركز زلزله نگاري آمريكا، شدت اين زمين لرزه كه در نزديكي منطقه ساحلي «ايباراكي» رخ داد و يكي از پس لرزه هاي فراواني بود كه از زمان زمين لرزه مهيب روز جمعه به وقوع پيوست،
8/5 درجه ريشتر بود.
شبانه روز كوتاه شد
زلزله ژاپن مدت زمان 24 ساعته شبانه روز در زمين را كاهش داده است.
اين زلزله علاوه بر تغييرات روي پوسته زمين، باعث كاهش زمان 24ساعته شبانه روز شده است.
ريچارد كراس ژئو فيزيكدان ناسا گفت: آزمايش هاي انجام شده روي اين زلزله نشان مي دهد كه حدود
8/1ميكرو ثانيه از زمان 24 ساعته روز در زمين كم شده است.
محققان ناسا در حال بررسي تأثيرات اين زلزله عظيم بر روي تغييرات جوي زمين هستند و تا قبل از اين اعلام شده بود كه 6/1ميكرو ثانيه از زمان شبانه روز كم شده، اما ناسا اعلام كرده كه داده هاي جديد به دست آمده از گسل مربوطه نشان مي دهد كه 8/1ميكرو ثانيه از 24ساعت كم شده است.
كراس در اين زمينه گفت: زلزله ژاپن روي محور زمين نيز تأثير گذاشته و باعث افزايش سرعت چرخش زمين به دور خود شده كه اين امر سبب كاهش ساعات شبانه روز در سياره ما مي شود.
ديگر اطلاعات به دست آمده نشان مي دهد كه جزيره ژاپن حدود 8 فوت و محور زمين نيز بيش از 10سانتي متر جابه جا شده است.

 



كشف 6 كيلوگرم ماده مخدر شيشه از منزلي در فرديس

كرج- خبرنگاركيهان:
ماموران انتظامي استان البرز و تهران در بازرسي از يك منزل مسكوني در فرديس كرج مقدار 6 كيلو و 300 گرم ماده مخدر شيشه كشف كردند.
فرمانده انتظامي استان تهران و البرز با اعلام اين خبر به خبرنگاران گفت: فردي در منطقه فرديس كرج با استفاده از خودرو پرايد اقدام به توزيع مواد مخدر شيشه مي كرد كه مورد شناسايي قرار گرفت.سرتيپ عليرضا اكبرشاهي افزود: با هماهنگي مراجع قضايي از منزل نامبرده كه آنجا را تبديل به انبار نگهداري مواد روانگردان كرده بود، بازرسي به عمل آمد كه در نتيجه اين بازرسي مقدار 6 كيلو و300 گرم مواد روانگردان از نوع شيشه، 60 برگ اسكناس 50 هزارريالي جعلي و 2 برگ ايران چك 500 هزار ريالي جعلي كشف و ضبط شد.
وي عنوان كرد: متهم دستگير شده به منظور چشم پوشي ماموران از جرم وي و رهايي از چنگال قانون، مبلغ 130ميليون ريال و خودرو پرايد خود را به ارزش تقريبي 70 ميليون ريال به عنوان رشوه به ماموران پيشنهاد كرد كه ماموران وظيفه شناس ضمن رد رشوه و صورتجلسه كردن مراتب، متهم را براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي دادند.
اكبرشاهي از كشف بيش از 50 كيلو مواد اوليه تهيه و توليد مواد محترقه و 2 هزار عدد انواع مواد محترقه توليد شده خبر داد و افزود: در اين رابطه 66 نفر از توزيع كنندگان مواد محترقه شناسايي و دستگير شدند و 51 واحد صنفي كه در امر تهيه، نگهداري و توزيع مواد محترقه فعاليت داشتند پلمب شدند.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف 355 كيلو موادمخدر
زاهدان - خبرنگار كيهان: ماموران مرزباني هنگ مرزي ميرجاوه با اطلاع از تحرك عده اي از سوداگران مرگ در حاشيه نوار مرزي به منطقه موردنظر اعزام شده و با مشاهده قاچاقچيان با رعايت قانون به كارگيري سلاح به اجراي آتش پرداختند.
در عمليات پاكسازي منطقه 260 كيلوگرم ترياك و 16 كيلو مرفين را كشف كرده و 2 نفر از قاچاقچيان را دستگير كردند.
در عمليات ديگري مقداري 79 كيلو و 800 گرم ترياك از قاچاقچيان كشف و ضبط شد.
تيراندازي در مراسم عروسي
برازجان - خبرنگار كيهان: در يك مراسم عروسي در تالار پذيرايي باغ پرندگان برازجان يكي از افراد با تفنگ 2 لول آمريكايي كه فاقد جواز بوده هنگام فشنگ گذاري به علت سهل انگاري 4 نفر را به ضرب گلوله به شدت مجروح كرد.
مجروحين حادثه به بيمارستان منتقل شده و فرد مجرم نيز اقدام به فرار كرد.
دستگيري شرور مسلح
تنكابن - خبرنگار كيهان: فرد شروري كه سابقه سرقت، شرارت و مزاحمت نواميس را داشت دستگير شد.
اين شرور كه در حال مزاحمت و تهديد مسلحانه نواميس مردم بود با مشاهده نيروي انتظامي در محل ارتكاب جرم به سوي مامورين تيراندازي و متواري شده بود كه در كمترين زمان ممكن به همراه 4 تن ديگر هنگامي كه در منزل در حال استعمال موادمخدر بود دستگير شده و در روز باراني در سطح شهر گردانده شد.
مرگ راننده كنار اتوبان
كاشان - خبرنگار كيهان: هنگامي كه راننده يك خودرو در پي نقص فني بوجود آمده در خودروي خود از خودرو پياده شده و مشغول تعمير آن بود يك خودروي سواري عبوري از اتوبان با سرعت بالا به اين راننده برخورد كرده و از محل حادثه متواري شد.
راننده مضروب بر اثر شدت جراحات وارده فوت كرد.
دستگيري سارق بيهوش كننده
سراب - فارس: در پي مراجعات افراد متعدد در دو ماه گذشته مبني بر اينكه فردي با خوراندن مواد خوراكي آنها را بيهوش كرده و سپس اقدام به سرقت اموال آنها مي كرد، رسيدگي به اين موضوع در دستوركار قرار گرفت.
ماموران پليس با انجام تحقيقات اوليه با شناسايي سارق و با هماهنگي مقام قضايي و اخذ مجوزهاي لازم به صورت غافلگيرانه در حين ارتكاب جرم دستگير شد.
متهم در بازجويي به جرم خود و همدستي دو نفر ديگر اعتراف كرد.

 



سرابيان اعلام كرد شماره تلفن 124 و پيامك 30009651براي واكنش سريع تعزيرات در تعطيلات نوروز

محمدحسن سرابيان مدير كل روابط عمومي و رئيس گشت هاي سيار سازمان تعزيرات حكومتي گفت: چنانچه تخلفي از سوي مردم، بازرسان بازرگاني، اصناف و ساير دستگاه هاي نظارتي در ايام تعطيلات نوروز گزارش شود، سازمان تعزيرات حكومتي به عنوان مرجع رسيدگي كننده در اسرع وقت رسيدگي و اقدام به صدور حكم خواهد كرد.
محمدحسن سرابيان در گفت وگو با ايسنا با اعلام تشكيل ستاد كشيك نوروزي در سازمان تعزيرات حكومتي، گفت: ادارات كل تعزيرات در سراسر كشور آماده خدمت رساني به مردم هستند.
وي با بيان اين كه طرح كشيك نوروزي از 12 اسفند ماه آغاز و تا 20 فروردين ماه سال آينده ادامه دارد، خاطرنشان كرد: سازمان تعزيرات حكومتي در ايام نوروز به صورت تمام وقت در خدمت مردم است و ادارات كل تعزيرات حكومتي نيز در ايام تعطيل پاسخگوي مراجعان هستند و چنانچه مردم شكايتي دارند مي توانند از طريق تلفن 124 بازرگاني و پيامك 30009651 سازمان تعزيرات حكومتي، منتقل كنند.

 



ايست بازرسي صهيونيست ها در پايتخت بلژيك

ايجاد يك ايست بازرسي با پرچم هاي رژيم صهيونيستي، در يكي از شلوغ ترين خيابان هاي بروكسل پايتخت بلژيك كه مركز اتحاديه اروپاست رهگذران را غافلگير كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم، 10 سازمان بلژيكي حامي فلسطين در ابتكاري، با ايجاد يك ايست بازرسي در خيابان پررفت و آمد «نيوستارت» بروكسل تلاش كردند تا شهروندان بلژيكي و گردشگران خارجي را با وضعيت دشوار فلسطيني ها هنگام عبور از ايست هاي بازرسي رژيم اشغالگر آشنا كنند.اين فعالان تأكيد كرده اند كه ايجاد اين ايست بازرسي، مردم را با اقدامات نژادپرستانه رژيم صهيونيستي آشناتر مي كند.ايست بازرسي مذكور شامل يك در فلزي است كه چند جوان با لباس هاي نظامي و سلاح هاي پلاستيكي جلوي آن ايستاده اند و در كنار اين در پرچم رژيم صهيونيستي نصب شده است.چند تن ديگر از فعالان در نقش فلسطيني ها تلاش مي كردند تا از ايست بازرسي ايجاد شده، عبور كنند.رهگذران بلژيكي و گردشگران خارجي با اين اقدام فعالان حامي فلسطين مشاهده كردند كه چگونه نظاميان رژيم اشغالگر بر سر فلسطيني ها فرياد مي زنند و وسايل آنها را قبل از بازرسي روي زمين پرت مي كنند.

 



بركت سونامي براي مكزيكي ها

سواحل شهر بندرگاهي آكاپولكو در ايالت گوئررو در جنوب مكزيك در روزهاي اخير مهمان جمعيت انبوهي از ماهي ها شده اند.
به گزارش ايسنا، تعداد ماهي ها به قدري زياد است كه از ارتفاع بالا مانند يك لكه نفتي بزرگ ديده مي شود.هزاران ماهي ساردين، كولي، راه راه و ماكرل در سواحل مكزيك موج مي زنند.بسياري معتقدند هجوم ماهي ها در اثر سونامي ژاپن اتفاق افتاده است. البته متخصصان هنوز در مورد آن اتفاق نظري ندارند.ماهيگيران خوشحال با قايق هاي چوبي خود به دريا رفته و بدون استفاده از تور يا قلاب تنها با اكتفا به يك سطل ماهيگيري مي كنند.ريچ بريج، يك زمين شناس سازمان زمين شناسي آمريكا در مورد اين واقعه مي گويد: اين پديده جزو وقايعي است كه انسان دوست دارد بين آنها ارتباطي ايجاد كند، امان كسي چه مي داند؟ سونامي مي تواند جريانات منطقه را تغيير دهد اما نمي توان به راحتي بين اين وقايع ارتباط ايجاد كرد.

 



افزايش خودكشي در ميان زندانيان فرانسوي

سازمان ملي نظارت بر جرم و مجازات هاي جزايي اعلام كرد در سال 2010 بيش از 109 زنداني در زندان هاي فرانسه خودكشي كرده اند.
به گزارش هفته نامه لوموند، اين سازمان همچنين اعلام كرده خودكشي زندانيان در خارج از محيط زندان هاي فرانسه در سال 2009 يك نفر بوده و در سال 2010 به 6 نفر افزايش يافته است.سازمان نظارت بر زندانها و اماكن نگهداري زندانيان فرانسه نيز كه مسئول تهيه آمار و گزارش در زمينه نظارت جزايي بر فوت در زندان يا بيمارستان است تعداد كل زندانياني كه در سال 2010 خودكشي كرده اند را مجموعاً 121 نفر اعلام كرد.اين موارد شامل خودكشي در خارج زندان (بيمارستان و مرخصي) نيز مي شود و براساس آمار و گزارشات، طي سال گذشته در هر سه روز يك زنداني در فرانسه خودكشي كرده و از آغاز سال 2011 تاكنون 15 نفر اقدام به اين كار كرده اند.به رغم تذكرات نهادهاي حقوق بشري، دولت فرانسه هيچ اقدام مؤثري براي برطرف نمودن ضعف ساختاري سيستم اداره زندانها نكرده است.

 



پيرترين پرنده دنيا!

يك مرغ دريايي سالمند با وجود داشتن حداقل 60 سال سن همچنان به تخمگذاري و به دنيا آوردن جوجه ادامه مي دهد.
به گزارش مهر، «ويزدم» نام يك مرغ دريايي ماده واقعا سالمند است كه حداقل 60 سال دارد اما با وجود اين سن بسيار بالا همچنان تخم مي گذارد و از جوجه هاي خود نگهداري مي كند.تصاويري كه ماه فوريه در منطقه «ميد-وي» در اقيانوس آرام از اين پرنده گرفته شد نشان مي دهد كه به تازگي مادر شده است.اين پرنده ماده تاكنون 5 نوار تشخيص هويت را به دور پاي خود ديده است كه آخرين آن به رنگ قرمز است.اين بدان معني است كه ويزدم تاكنون 5 بار مورد رصد زيست شناسان حافظ طبيعت قرار گرفته است. اين مرغ دريايي نخستين بار در سال 1956 توسط «چاندلر رابينز»، يك محقق سازمان زمين شناسي آمريكا شناسايي شد در حالي كه روي يك تخم خوابيده بود.رابينز در آن زمان محاسبه كرد اين پرنده حداقل بايد 5 سال داشته باشد. اين پايين ترين سني است كه اين نوع پرنده مي تواند در آن شروع به تخمگذاري كند. به طور معمول اين پرندگان با متوسط سن 8 تا 9 سال تخمگذاري را آغاز مي كنند.بنابراين، ويزدم نه تنها تا 60سالگي همچنان تخم مي گذارد، بلكه به نظر مي رسد كه مراقبت از جوجه ها را از سن پايين تر از سن استاندارد آغاز كرده است.هنوز مشخص نيست كه چرا اين پرنده تا اين سن زنده مانده و به خصوص همچنان قادر به تخمگذاري است. شايد به دليل اينكه از يك رژيم غذايي سالم استفاده كرده و يا شايد به خاطر تمرينات ورزشي خاصي بوده است!مرغهاي دريايي به طور متوسط همه ساله 50 هزار مايل را در فاصله بين هاوايي تا سواحل غربي آمريكاي شمالي مي پيمايند. بنابراين به نظر مي رسد كه ويزدم در طول زندگي خود حدود دو تا سه ميليون مايل مسافرت كرده است.

 



ركورد خنده شكست

سه كمدين مشهور انگليسي با خنداندن بي وقفه مسافران يك هواپيما ركوردشكني كردند.
به گزارش ايرنا، «دارا اوبرباين»، «جك وايتهال» و «جان ريچاردسون» كمدين هاي انگليسي به تازگي از سوي خطوط هوايي انگلستان براي اجراي برنامه در يك هواپيما دعوت شدند.كمدين هاي ياد شده 180 مسافر را كه مي خواستند از لندن به نروژ بروند در45 دقيقه برنامه بي وقفه خنداندند و ركوردشكني كردند. در اين برنامه 100 هزار پوند كمك براي يك موسسه خيريه جمع آوري شد.

 



واژگوني اتوبوس گردشگران

مقامات پليس آمريكا اعلام كردند كه در پي واژگوني يك اتوبوس حامل گردشگران در «نيويورك» 15 تن جان خود را از دست داده و 18 تن هم مجروح شدند.
در گزارش پليس ايالت «نيويورك» آمده است كه اين حادثه در ساعت 30:5 به وقت محلي در منطقه ساحلي «منتهن» اين ايالت رخ داد و باعث شد تا 15 تن از سرنشينان اين اتوبوس كشته شده و 18 تن هم مجروح شوند، به طوري كه وضعيت 5 تن از آنان وخيم گزارش شده است.به گزارش ايسنا، علت واژگوني اين اتوبوس پرازدحام هنوز مشخص نشده است و تحقيقات در اين رابطه ادامه دارد.گفتني است اكثر سرنشينان اين اتوبوس راگردشگران آسيايي و آمريكاي لاتين تشكيل مي دادند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14