(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14 فروردین 1390- شماره 19891

حديث دشت عشق
فاتح تريم هم شانس دارد سرمربي مطرح پرتغالي در يك قدمي نيمكت تيم ملي
اخبار كوتاه از فوتبال
صدرجدول به تسخير سپاهان درآمد استقلال، فاتح هفتادمين دربي تهران
دومين سهميه المپيك لندن براي تيراندازان ايراني
قرعه كشي جام جهاني 2014 اعلام شد جايي در ميان تيم هاي سرگروه نداشتيم!
17 فروردين آغاز مرحله پلي آف ليگ واليبال
اتفاقي كه در آخرين روز سال گذشته رقم خورد نايب قهرماني كشتي آزاد در مسابقات قهرماني جهان



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «احمد حاجي زاده»
نوجواني و شوق جبهه و جنگ
مدتي همدم تفنگم كرد
عشق به مكتب امامت و آموزه هاي اهل بيت عصمت و طهارت(ع)، احمد را رهسپار حوزه علميه نطنز نمود تا از خوان كريمانه معارف الهي بهره مند شود. ايمانش زبانزد خاص و عام بود. به حلال و حرام اهميت مي داد. نماز شب مي خواند و سعي مي كرد نماز اول وقت را از دست ندهد. كارهاي شخصي اش را خود انجام مي داد و شخصيت ساكت و آرامي داشت و اين همه او را به همجواري پروردگارش نزديك نموده و در جوار قرب او جاي داد. او در حال خواندن مقدمات دروس حوزه بود كه هر لحظه صداي شيپور جنگ بيشتر شنيده مي شد و جلوه هاي ايثار و شهادت توسط رزمندگان اسلام بيش از پيش نمود مي يافت و چنين شد كه عازم جبهه هاي نور عليه ظلمت شد و در كنار ساير رزمندگان به جهاد عليه صداميان كافر پرداخت و پس از مجاهدت ها و ايثارها در عمليات بدر در جبهه جنوب، سرخ جامه و خونين پيكر، افتخار مدال شهادت يافت و روستاي طلامه را به زينت شهادت آراست.
طلبه بسيجي شهيد «احمد حاجي زاده» در 23/12/1363 در عمليات بدر به شهادت رسيد.

 



فاتح تريم هم شانس دارد سرمربي مطرح پرتغالي در يك قدمي نيمكت تيم ملي

سرويس ورزشي -
به نظر مي رسد پس از كش وقوس هاي فراوان نيمكت تيم ملي فوتبال كشورمان به كارلوس كرش پرتغالي خواهد رسيد.
عليرغم آنكه مسئولان فدراسيون فوتبال اعلام كرده بودند كه نام سرمربي تيم ملي پس از تعطيلات نوروز رسانه اي خواهد شد در اوايل فروردين ماه خبرهايي مبني بر مربيگري كارلوس كرش در تيم ملي ايران منتشر شد؛ زمزمه هاي حضور اين مربي پرتغالي در حالي به گوش اهالي ورزش رسيد كه وي در سال 89 سفري به تهران داشت و عليرغم توافق با فدراسيون فوتبال از حضور در تيم ملي كشورمان انصراف داد.
كرش بخشيده شد
ششم فروردين ماه خبرگزاري هاي رسمي كشورمان از قول منابع نزديك به فدراسيون فوتبال از توافق اين مربي با فدراسيون و سفر قريب الوقوع كرش به تهران خبر دادند. گويا با بخشش محروميت اين مربي پرتغالي از سوي دادگاه بين المللي ورزش اين اميدواري براي مسئولان فدراسيون فوتبال ايران ايجاد شد كه بتوانند با جدي تر كردن مذاكرات در نهايت كارلوس كرش را روي نيمكت تيم ملي بنشانند و رسيدن به جام جهاني 2014 را به وي بسپارند.
قرارداد سه ساله با سرمربي پرتغالي
اما هشتم فروردين ماه رسما اعلام شد كه گزينه نهايي سرمربيگري تيم ملي فوتبال كشورمان پس از تعطيلات نوروز به همراه دو نفر ديگر وارد ايران خواهد شد تا قرارداد سه ساله اش با فدراسيون فوتبال ايران را امضا كند. در ادامه اين خبر آمده بود براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته قرار است ترابيان سرپرست كميته بين الملل فدراسيون فوتبال روز 13 فروردين ماه ( ديروز) راهي پرتغال شود تا روز 14 فروردين ( امروز ) به همراه كارلوس كرش به ايران بازگردد و مراسم معارفه سرمربي جديد تيم ملي فوتبال كشورمان روز 15 فروردين ماه ( فردا) برگزار شود. براساس توافقي كه مسئولان فدراسيون فوتبال با كارلوس كرش داشته اند، قرارداد اين مربي پرتغالي سه ساله و تا جام جهاني 2014خواهد بود و قرار است وي بر امور كليه تيم هاي ملي فوتبال ايران نظارت داشته باشد و حتي سرمربيان تيم ها در رده هاي مختلف با نظر اين مربي سرشناس انتخاب شوند.
كرش در راه تهران
دهم فروردين ماه خبرگزاري مهر مدعي شد اگر توافق نهايي ميان فدراسيون فوتبال و كرش حاصل شود اين مربي به همراه همسر و دو دستيارش روز 15 فروردين ماه به تهران خواهند آمد تا پس از گفتگوهاي نهايي با مسئولان فدراسيون قرارداد همكاري را به امضا برسانند.
تريم هم شانس دارد
خبرهاي منتشر شده در روزهاي نخست فروردين ماه حكايت از آن داشت كه به احتمال زياد كرش پرتغالي سرمربي تيم ملي خواهد شد اما اگر بنا به هر دليلي اين مربي حاضر به همكاري با فدراسيون فوتبال نشد ، فدراسيون نشين ها سراغ گزينه ترك خواهند رفت كه گفته مي شود نام او فاتح تريم است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي در راه ازبكستان
تيم فوتبال پيروزي در سومين ديدار از مرحله گروهي رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا روز سه شنبه (16 فروردين) به مصاف تيم بنيادكار ازبكستان مي رود. بر همين اساس، سرخپوشان پايتخت امروزراهي ازبكستان مي شوند و روز چهارشنبه هفدهم فروردين ماه به تهران باز مي گردند.تيم فوتبال پيروزي در ديدار نخست خود در رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا برابر الاتحاد عربستان تن به شكست داد و در دومين ديدار برابر الوحده امارات با نتيجه تساوي از زمين خارج شد.
جدايي گوارديولا از بارسلونا
پپ گوراديولا گفت تابستان سال 2012 از تيم فوتبال بارسلونا جدا خواهد شد. گوارديولا كه سال 2008 هدايت تيم فوتبال بارسلونا را برعهده گرفت گفت تابستان سال 2012 به همكاري خود با اين تيم پايان خواهد داد.اين مربي 40 ساله در گفتگويي اظهار داشت: فكر مي كنم زمان من در بارسا به سرآمده است. در باشگاهي مثل بارسلونا نمي توان براي مدت زمان زيادي حضور داشت. با اين شرايط بازيكنان و مربي از يكديگر خسته مي شوند. فصل آينده چهارمين فصل مربيگري پياپي من در بارسا خواهد بود.
عراق حريف تيم اميد شد
تيم فوتبال اميد ايران در مرحله دوم مسابقات مقدماتي المپيك 2012 لندن به ديدار عراق مي رود. مراسم قرعه كشي مرحله دوم مسابقات فوتبال انتخابي المپيك 2012 لندن در قاره آسيا روز چهارشنبه دهم فروردين ماه در مقر AFC برگزار شد كه طي آن تيم فوتبال اميد ايران در اين مرحله برابر تيم اميد عراق به ميدان مي رود.
هم گروهي نوجوانان با عراق و فلسطين
تيم فوتبال نوجوانان ايران در مرحله انتخابي مسابقات فوتبال قهرماني زير 16 سال آسيا با تيم هاي نوجوانان عراق، بنگلادش، قطر، فلسطين و سريلانكا همگروه شد. مراسم قرعه كشي مرحله انتخابي مسابقات فوتبال قهرماني زير 16 سال 2012 آسيا روز چهارشنبه دهم فروردين ماه در مقر AFC در كوالالامپور مالزي برگزار شد كه طي آن شاگردان علي دوستي مهر در گروه يك در كنار عراق، بنگلادش، قطر، فلسطين و سريلانكا قرار گرفتند.تيم نوجوانان ايران در منطقه غرب و بنابر عملكرد سال 2010 در سيد دوم قرار گرفته بود. اين بازي ها بصورت متمركز و دوره اي برگزار مي شود كه كشور ميزبان هرگروه متعاقبا مشخص مي شود.
تمديد قرارداد شمس با تيم ملي فوتسال
سرمربي تيم ملي فوتسال پس از تمديد قراردادش گفت: با فدراسيون قرارداد 2 ساله بستم. در اين قرارداد تمام موارد تا پايان جام جهاني 2012،يعني صعود به جام جهاني، صعود از مرحله اول، صعود به جمع 4 تيم و حتي رسيدن به فينال مشخص شده است.شمس درباره پيشنهاد هايي كه از ديگر تيم ها داشت گفت: از 3 كشور قطر، كويت و ازبكستان پيشنهاد داشتم كه ازبكستان از بقيه جدي تر بود.
تغييرات در باشگاه شاهين بوشهر
هيات موسسين باشگاه شاهين بوشهر با قبول استعفاي مديرعامل اين باشگاه «گزي» را به عنوان سرپرست معرفي كرد. گزي امور باشگاه شاهين را تحت نظارت 5 عضو هيات موسسين باشگاه اداره خواهد كرد. مجيد حسيني كنگاني پس از شكست خانگي شاهين بوشهر در هفته بيست و هشتم ليگ برتر برابر پاس از سمت خود استعفا كرد.
ذوب آهن بالاتر از سپاهان و استقلال
تيم فوتبال ذوب آهن در تازه ترين رده بندي سايت بين المللي تاريخ و آمار فوتبال به عنوان برترين تيم باشگاهي فوتبال ايران معرفي شده است.
طبق اعلام سايت بين المللي تاريخ و آمار فوتبال ( IFFHS )، تيم فوتبال اينتر ايتاليا از تاريخ اول آوريل سال 2010 تا 30 مارس سال 2011 با 292 امتياز به عنوان برترين تيم باشگاهي جهان معرفي شده است. بارسلوناي اسپانيا با 290 امتياز در رده دوم قرار دارد و رئال مادريد اسپانيا با 264 امتياز در جايگاه سوم است.بر پايه اين گزارش ، ذوب آهن اصفهان از ايران با 5/103 امتياز و با يك پله نزول در ميان 400 باشگاه حاضر در رده بندي سايت فوق، در رده 130 قرار دارد. سپاهان ، ديگر تيم ايراني اين رده بندي، با 90 امتياز جايگاه 183 را به خود اختصاص داده است. رتبه قبلي اين تيم 213 بود. استقلال هم با 5/67 امتياز در رده 311 ايستاده است. استقلال در رده بندي قبلي در رده 240 قرار داشت.

 



صدرجدول به تسخير سپاهان درآمد استقلال، فاتح هفتادمين دربي تهران

تيم فوتبال پيروزي كه ديدار رفت را به استقلال واگذار كرده بود، هفتادمين دربي تهران را هم به شاگردان پرويز مظلومي باخت تا علي دايي در دو بازي رفت و برگشت شش امتياز به استقلال هديه كند و تيمش همچنان بر روي نوار ناكامي گام بردارد.
هفتادمين ديدار تيم هاي فوتبال استقلال و پيروزي از ساعت 17 چهارشنبه (دهم فروردين ماه) به قضاوت محسن تركي در ورزشگاه آزادي آغاز شد كه در پايان شاگردان مظلومي با نتيجه يك بر صفر حريف سرخپوش خود را شكست دادند.
در اين ديدار كه تماشاگراني حدود 65 هزار نفر از آن استقبال كردند دو تيم فوتبال پاياپايي را به نمايش گذاشتند و صاحب موقعيت هايي نيز شدند اما اين استقلال بود كه در دقيقه 43 توسط آرش برهاني به گل دست پيدا كرد تا نيمه اول را با پيروزي به رختكن برود.
در شروع نيمه دوم پيروزي با ميل تهاجمي بيشتري بازي را آغاز كرد و صاحب موقعيت هاي خوبي نيز شد اما مشكلي كه در طول بيست و هفت هفته رقابتهاي ليگ برتر براي شاگردان علي دايي وجود داشت در اين بازي هم تاثيرگذار بود و مهاجمان اين تيم قدر موقعيت هايشان را ندانستند.
شاگردان علي دايي در دقايق پاياني با حضور وحيد هاشميان حملات بيشتري را روي دروازه استقلال انجام دادند و با حضور اشپيتيم آرفي در هشت دقيقه پاياني بازي تمام تلاششان را براي جبران گل خورده انجام دادند اما بازيكنان اين تيم قدر موقعيت هاي بوجود آمده را ندانستند تا بازي برگشت را هم مثل ديدار رفت يك بر صفر به رقيب آبي پوش واگذار كنند.
اما در ادامه ديدارهاي هفته بيست و هشتم هفت ديدار ديگر نيز برگزار شد كه در مهمترين بازي تيم سپاهان مقابل پيكان به برتري رسيد تا به يكه تازي خود در صدر جدول ادامه دهد.
نتايج هفته بيست و هشتم دهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر كه روزهاي دهم، يازدهم و دوازدهم فروردين ماه برگزار شد به شرح زير است:
¤ استقلال يك- پيروزي صفر
گل: آرش برهاني (43)
¤ سايپاي البرز 2- استيل آذين تهران 2
گل ها: عباس محمدرضايي (28) و كريم انصاري فرد (79) براي سايپاي البرز و سياوش اكبرپور (63) و مهدي مهدوي كيا (85)براي استيل آذين
¤ راه آهن شهرري صفر- شهرداري تبريز يك
گل: سعيد دقيقي (43)
¤ صباي قم 2- نفت تهران 2
گل ها: محسن بيات (10) و محسن بياتي نيا (88) براي صبا و ژوديفلي فريرا (16 و 79) براي نفت تهران
¤ سپاهان اصفهان 3- پيكان قزوين 2
گل ها: احمد جمشيديان (41 و 71)و ابراهيم توره (87) براي سپاهان و صالح صدير (65- پنالتي) و عليرضا عباسفرد (68) براي پيكان
اخراج: عليرضا عباسفرد (83- پيكان قزوين )
¤ تراكتورسازي تبريز يك- فولاد خوزستان يك
گل ها: علي عليزاده (7+90) براي تراكتورسازي و بختيار رحماني (18) براي فولادخوزستان
¤ شاهين بوشهر صفر- پاس همدان يك
گل: امير محبي (44- پنالتي)
اخراج: عبدالله كرمي (43- شاهين بوشهر)
¤ صنعت نفت آبادان يك- مس كرمان صفر
گل: روح الله عرب (65)
¤ ملوان بندرانزلي يك- ذوب آهن صفر
گل: مهرداد اولادي (45- پنالتي)

 



دومين سهميه المپيك لندن براي تيراندازان ايراني

الهه احمدي با كسب مدال نقره مسابقات جام جهاني تيراندازي دومين سهميه تيراندازي ايران براي حضور در بازي هاي المپيك 2012 لندن را از آن خود كرد.
در چارچوب مسابقات تيراندازي جام جهاني 2011 كه در سيدني استراليا برگزار شد روز سوم فروردين ماه در رشته تفنگ 10 متر بانوان الهه احمدي موفق شد با تفنگ قرضي صاحب مدال نقره شود. اين ملي پوش تيرانداز كشورمان تنها با 4/0 اختلاف نسبت به نفر اول و با امتياز 2/502 در رده دوم جدول رده بندي قرار گرفت.
مسابقات تيراندازي جام جهاني استراليا اولين رقابت هاي اين رشته در سال 2011 است كه به منظور انتخابي المپيك 2012 لندن برگزار مي شود. اين در حالي است كه تيراندازان كشورمان به دليل ممانعت پليس دبي سلاح هاي خود را در اختيار نداشتند و با تفنگ هاي قرضي با حريفان شان مبارزه كردند.
الهه احمدي دومين تيرانداز كشورمان است كه سهميه حضور در بازي هاي المپيك 2012 لندن را به دست آورده است. مه لقا جام بزرگ اولين تيرانداز كشورمان بود كه سال گذشته با حضور در رقابت هاي قهرماني جهان (آلمان) نخستين سهميه المپيكي را صاحب شد.

 



قرعه كشي جام جهاني 2014 اعلام شد جايي در ميان تيم هاي سرگروه نداشتيم!

مراسم قرعه كشي رقابت هاي فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 برزيل روز دهم فروردين در كوالالامپور مالزي برگزار شد كه براساس آن تيم ملي فوتبال كشورمان در نخستين ديدار خود در اين مرحله روز اول مرداد سال جاري به مصاف تيم ملي مالديو خواهد رفت.
مراسم قرعه كشي مسابقات فوتبال مقدماتي جام جهاني 2014 در مقر AFC برگزار شد كه طي آن 16 تيم درجه سوم آسيا در دور نخست طي ديدارهاي رفت و برگشت به مصاف همديگر مي روند كه تيم هاي برتر به مرحله دوم راه پيدا مي كنند.
از اين مرحله رقابت ها تيم ملي ايران به ميدان مي رود و در تاريخ اول و ششم مردادماه سال 90 برابر مالديو قرار مي گيرد.
طبق اعلام كنفدراسيون فوتبال آسيا 15 تيم پيروز اين مرحله، در مرحله سوم به پنج تيم رده بالاي سيدبندي(ژاپن، كره جنوبي، كره شمالي و بحرين) ملحق مي شوند تا در پنج گروه چهار تيمي به مصاف همديگر بروند.
در مرحله چهارم كه 2 تيم برتر گروه هاي پنجگانه در قالب دو گروه 5 تيمي به مصاف همديگر مي روند، دو تيم برتر هر گروه جواز حضور در جام جهاني برزيل را كسب خواهند كرد و تيم هاي سوم در بازي پلي آف مقابل هم قرار مي گيرند تا نماينده آسيا براي ديدار با نماينده يك قاره ديگر مشخص شود.

 



17 فروردين آغاز مرحله پلي آف ليگ واليبال

مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از 17 فروردين ماه با برگزاري ديدارهاي مرحله پلي آف پيگيري خواهد شد.
مرحله پلي آف مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با حضور هشت تيم برتر رقابت هاي دوره اي (رفت و برگشت) برگزار مي شود. اين مرحله از مسابقات به صورت 2 از 3 برگزار خواهد شد. سايپاي البرز، باريج اسانس كاشان، داماش گيلان و هيئت واليبال كرمان (گروه الف)، پيكان، كاله آمل، ابومسلم و اروميه (گروه ب) تيم هايي هستند كه به مرحله پلي آف مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور صعود كرده اند. دور نخست اين مرحله از مسابقات 17 فروردين ماه برگزار مي شود. دور دوم نيز 21 فروردين ماه برگزار خواهد شد. تاريخ 24 فروردين ماه نيز براي تيم هايي در نظر گرفته شده است كه با انجام ديدار سوم وضعيت خود را براي حضور در دور دوم پلي آف مشخص مي كنند.
همزمان با آغاز مرحله پلي آف مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور تيم هاي پنجم و ششم هر گروه نيز به صورت رودررو براي تعيين رده هاي نهم تا دوازدهم به مصاف هم مي روند. همچنين تيم هايي كه در پايان دور برگشت مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور قرار گرفتند نيز به صورت ضربدري و 2 از 3 و براي بقا در اين رقابت ها به مصاف هم مي روند.

 



اتفاقي كه در آخرين روز سال گذشته رقم خورد نايب قهرماني كشتي آزاد در مسابقات قهرماني جهان

تيم ملي كشتي آزاد ايران با شكست مقابل تيم قدرتمند روسيه نايب قهرمان جام جهاني شد.
تيم ملي كشتي آزاد ايران كه با شكست تيمهاي آذربايجان، منتخب مجارستان و قزاقستان، گرجستان و كوبا در مرحله مقدماتي به ديدار فينال راه يافته بود در ديدار نهايي مقابل تيم قدرتمند روسيه با نتيجه 5 بر 2 شكست خورد و عنوان نايب قهرماني دوره گذشته خود در اين رقابتها البته اين بار با يك تركيب جوان تكرار كرد.
در اين ديدار كه در آخرين روز سال گذشته برگزار شد تيم ايران با تركيب حسن رحيمي، مصطفي آقاجاني، مصطفي حسين خاني، حسن طهماسبي، احسان اميني، رضا يزداني و محمدرضا آذرشكيب حاضر شده بود كه حسين خاني و اميني كشتي گيران پيروز تيم ايران بودند. از حوادث مهم ديدار فينال شكست گوگايف و كتسويف كشتي گيران سرشناس روس مقابل حسين خاني و اميني بود. همچنين يزداني مقابل كتايف روس شكست خورد و دارنده مدال جهان با جبران ناكامي سال گذشته، قهرماني روسها را رقم زد.
در پايان اين رقابتها تيمهاي روسيه، ايران و آذربايجان با كسب عناوين اول تا سوم جايزه 100، 60 و 40 هزار دلاري را به خود اختصاص دادند. تيمهاي ازبكستان، كوبا، اوكراين، منتخب مجارستان و قزاقستان، قرقيزستان، گرجستان و بلغارستان نيز چهارم تا دهم شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14