(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14 فروردین 1390- شماره 19891

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حركت اين سايه زآن شاخ گل است (يادداشت روز)
دومين جشن جهاني نوروز با حضور مقامات 16 كشور در تهران برگزار شد
لؤلؤ (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
رهبر معظم انقلاب درگذشت2 عالم رباني را تسليت گفتند
پروژه سوءاستفاده از مراسم ترحيم پدر موسوي شكست خورد
شيرين عبادي: هواداران جمهوري اسلامي ايران يك اقليت بسيار بزرگ هستند! (خبر ويژه)
آرزوي خاك شده اپوزيسيون در 4 اپيزود (خبر ويژه)
مصر كم بود آرژانتين هم به بدبياري هاي اسرائيل اضافه شد (خبر ويژه)
نيوساينتيست: ايران سريع ترين رشد علمي را در جهان دارد (خبر ويژه)
برژينسكي: فكر مي كنم همه واقعيت بد را درباره آمريكا فهميده ايم (خبر ويژه)
تحليلگران رسانه هاي مخالف رژيم به هر حقارتي تن مي دهند (خبر ويژه)



حركت اين سايه زآن شاخ گل است (يادداشت روز)

شايد برخي از سليقه هاي سياسي با برداشتي كه در اين يادداشت آمده است همراهي چنداني نداشته باشند و يا، آن را ادعاي خلاف و سخن گزاف تلقي كنند، اما «واقعيت »ها بيرون از سليقه ها جريان دارند و راه خود را فارغ از پسند اين و آن مي پيمايند. يادداشت پيش روي بر همين واقعيت ها تكيه دارد. واقعيت هايي كه براي ديرباورها نيز راهي جز باور باقي نمي گذارد. سخن درباره رخدادهاي بزرگ و سرنوشت ساز چند سال اخير است. اين رخدادها اگرچه در نقاط مختلف دنيا و منطقه اتفاق افتاده و ظاهراً جداي از هم به نظر مي رسند ولي ماهيت آنها نشان مي دهد كه رابطه اي مستقيم با يكديگر دارند و در بستري هماهنگ، تغيير مسير تاريخ به پرچمداري ايران اسلامي را دنبال مي كنند. واقعه عظيمي كه دشمنان تابلودار نيز نگراني خود را از وقوع آن پنهان نمي دارند. بخوانيد؛
1- سال گذشته، در اولين يادداشت روز كيهان بعد از پايان تعطيلات نوروزي -14/1/89- به فهرستي از دستاوردهاي بزرگ و بي نظيري پرداختيم كه فتنه 88 براي جمهوري اسلامي ايران و مردم پاكباخته اين مرز و بوم به ارمغان آورده است و براين باور بوديم كه اين موهبت الهي مقدمه يك جهش بلند و زمينه اي براي پرواز به سوي قله هاي ديگر است. اما، كدام قله؟ كسي نمي دانست و يا كمتر كسي از آن باخبر بود. شواهد برگرفته از تاريخ پر حادثه و 32 ساله انقلاب اسلامي، اين تلقي را در ذهن بسياري از صاحبنظران پديد آورده بود كه آن قله بلند و سنگر فتح نشده، هرچه باشد، خداي سبحان در فتح آن براي ايران اسلامي نقش ويژه اي رقم زده است.
2- دشمنان بيروني در فتنه 88 با تمامي توان سياسي و اقتصادي و تبليغاتي- و اهرم تهديد نظامي- به ميدان آمدند و همه ظرفيت هاي پيدا و پنهان خود را كه طي سال هاي متمادي انباشته و در جاي جاي نظام براي روز حادثه جاسازي كرده و كاشته بودند، به صحنه آوردند. مهره هاي از قبل خريداري شده و يا در مسير به فروش رفته، نظير موسوي و كروبي و خاتمي، جريانات سياسي به مأموريت گرفته شده مانند احزاب و گروههاي حاضر در جبهه مدعي اصلاحات، گروهك هاي تروريست و فراري، نظير منافقين، بهايي ها، سلطنت طلب ها، ماركسيست ها، خواص ساده انديش و بعضاً آلوده و ...
مثلث آمريكا، انگليس و اسرائيل كه مديريت اصلي فتنه را برعهده داشتند، با اطمينان احمقانه از پيروزي و يا تظاهر موذيانه به موفقيت، نه فقط تمامي رسانه هاي بين المللي تحت اختيار خويش را به پشتيباني تبليغاتي و رواني از فتنه اختصاص دادند بلكه صدها سايت اينترنتي و شبكه هاي راديو تلويزيوني جديد هم به همين منظور، راه اندازي كرده و به كار گرفتند، ضمن آن كه مقامات بلندپايه آمريكايي، اسرائيلي و اروپايي در سطح رئيس جمهور، نخست وزير، وزراي خارجه و دفاع و امثال آنها نيز، آشكارا در حمايت از فتنه به ميدان آمدند و اين هجوم همه جانبه را با بوق و كرنا بر بام دنيا فرياد زده و ماجراي اين جنگ احزاب را با زبان و قلم و قدم خود به گوش همه جهانيان رساندند.
3- اكنون به آساني مي توان تصور كرد كه وقتي فتنه اي با اين ابعاد گسترده به شكست و رسوايي مي انجامد، چه تصويري از ايران اسلامي در افكارعمومي جهانيان و مخصوصاً ملت هاي مسلمان منطقه شكل مي گيرد. آيا همگان را به اين باور قطعي و خالي از ابهام نمي رساند كه جمهوري اسلامي ايران از كارزاري تمام عيار در مقابل تمامي قدرت هاي استكباري جهان و دنباله هاي ريز و درشت آنها، پيروز بيرون آمده است؟ و اما، از سوي ديگر، آيا غير از اين است كه جمهوري اسلامي ايران در ميان تمامي مردم دنيا، با هويت «اسلامي» آن شناخته مي شود؟ حالا به آساني مي توانيد تصور كنيد پيروزي بزرگ بر فتنه اي كه با سازماندهي و برنامه ريزي- حداقل- 20 ساله و به كارگيري همه توان و ظرفيت بيروني و داخلي نظام سلطه بين الملل به صحنه آمده بود، چه راه كاري را براي رهايي از سلطه ديكتاتورهاي منطقه، پيش روي ملت هاي مسلمان مي گشايد؟
4- حضرت آقا از «واكسينه شدن» انقلاب و نظام اسلامي به عنوان يكي از بركات فتنه 88 ياد كردند. واكسن، ميكروب ضعيف شده و يا سم ترشح شده از ميكروب- توكسين- است كه براي پيشگيري از بيماري به بدن افراد سالم تزريق مي شود. گلبول هاي سفيد شخص سالم در واكنش به ميكروب يا سم تزريق شده ميكروب، پادزهر- آنتي توكسين- ترشح مي كنند و از اين طريق ضمن خنثي كردن عفونت ناشي از تزريق واكسن، سيستم دفاعي بدن را در مقابل هجوم ميكروب هاي قوي تر بعدي مقاوم مي سازند. فتنه گران در جريان فتنه 88 ميكروب هايي بودند كه مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس با هدف بيماري زايي و نهايتا تضعيف نظام اسلامي به پيكر انقلاب تزريق كردند ولي با لطف خداي سبحان و همت مردم خداجوي اين سامان، ميكروب هاي تزريق شده نه فقط بيماري و تضعيف در پي نداشتند، بلكه پيكر قدرتمند انقلاب، از آنها به عنوان واكسن استفاده كرد و ضمن پالايش عرصه كشور اسلامي از اين ميكروب هاي عفونت آفرين، براي مقابله با ميكروب هاي ديگري كه نمي دانستيم در راهند ولي در راه بودند، آمادگي بيشتري يافت. از اين روي معتقديم، فتنه 88، موهبتي الهي بود و پيشاپيش، نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را براي نقش آفريني و پرچمداري در انقلاب ها و خيزش هاي اسلامي منطقه واكسينه كرده بود. افشاي خط نفاق جديد، بازخواني انقلاب براي نسل هاي سوم و چهارم، مديريت الهي آقا، طلوع دوباره امام راحل(ره) و ده ها دستاورد ديگر نيز در همين راستا قابل ارزيابي است.
5- با نگاهي گذرا به گزارش خبرنگاران حاضر در صحنه خيزش هاي اسلامي منطقه و تفسير و تحليل هايي كه رسانه ها و مقامات غربي درباره اين خيزش ها و ماهيت آن ارائه مي كنند، به وضوح مي توان ديد كه گفتمان زير، رايج ترين و فراگير ترين گفتمان اين روزها در ميان ملت هاي مسلمان و انقلابي منطقه است؛ خلاصه گفتمان ياد شده به گزارش خبرگزاري هاي غربي چنين است؛
«سران كشورهاي اسلامي و قدرت هاي خارجي ما را فريب داده و تحقير كرده اند، آنها طي ساليان متمادي به مردم القا كرده بودند كه نتيجه تكيه بر آموزه هاي اسلامي در حاكميت، عقب افتادگي علمي و اجتماعي، و دور ماندن از حركت پرشتاب دنياي مدرن را در پي دارد، ضمن آن كه قطع وابستگي به قدرت هاي بزرگ، كشورشان را در مقابل زورگويي ها و قدرت طلبي هاي ديگران تنها مي گذارد و... اما موقعيت كنوني جمهوري اسلامي ايران كه بر آموزه هاي اسلامي در ساختار آن تكيه شده بر اين فريبكاري خط بطلان كشيده است، چرا كه امروزه ايران اسلامي، قدرتمندترين كشور منطقه است و در جديدترين درگيري با تمامي قدرت هاي بزرگ غرب - فتنه 88- پيروز ميدان بوده است، جايگاه علمي و پيشرفت هاي تكنولوژيك جمهوري اسلامي پهلو به پهلوي كشورهاي پيشرفته غربي مي زند و حال آن كه به قول عمرو موسي دبيركل اتحاديه عرب، در حالي كه ايران اسلامي سفينه به فضا مي فرستد، ما -دولت هاي عربي- در پي كشف و كور كردن تونل هايي هستيم كه از رفح به درون غزه كشيده شده است. ايران اسلامي، بزرگترين و قدرتمند ترين حامي مردم مظلوم فلسطين است و دولت هاي ما بار حقارت در برابر صهيونيست ها را به دوش مي كشند ...» و نكته در خور توجه بيشتر در اين گفتمان رايج كه خبرگزاري آمريكايي يونايتدپرس با تلويح به آن اشاره كرده و روزنامه اسرائيلي و انگليسي زبان «جروزالم پست» به تلويح از آن ياد مي كند، آن كه ملت هاي مسلمان منطقه با اشاره به تاريخچه سي وچند ساله جمهوري اسلامي ايران و از جمله، ماجراي چالش اخير داخلي- منظور همان فتنه 88 است- بر اين باورند كه تمامي دشمنان جمهوري اسلامي ايران، همان دشمنان شناخته شده اسلام هستند و از اين كه دولت هاي متبوع آنها در صف دشمنان اسلام قرار گرفته اند احساس شرمي آميخته به حقارت دارند.
6- تا اينجا و به گواهي شواهد و قرائن مورد اشاره، ترديدي باقي نمي ماند كه اولا؛ انقلاب ها و خيزش هاي منطقه، هويت اسلامي دارند، ثانياً؛ از انقلاب اسلامي در ايران الگو گرفته اند، ثالثاً؛ چالش هاي سه دهه گذشته ايران اسلامي با دشمنان بيروني و خصوصا؛ فتنه 88، نقش غيرقابل انكاري در برانگيختگي كنوني ملت هاي مسلمان منطقه داشته است و بالاخره؛ آن كه نگاه انقلابيون مسلمان در ادامه حركت خويش به ايران اسلامي دوخته شده است.
با توجه به چرخه ياد شده كمترين ترديدي باقي نمي ماند كه تلاش آمريكا و متحدانش براي دزديدن انقلاب هاي اسلامي مردم مسلمان منطقه و يا خاموش كردن و به انحراف كشيدن آن، راه به جايي نمي برد، چرا كه الگوي پيش روي ملت ها با اقتداري مثال زدني در ميدان حاضر و بي وقفه و پرشتاب در حركت است. تقلاي بي حاصل قدرت هاي استكباري يادآور ماجراي شكارچي احمقي است كه براي شكار عقاب تيزپرواز، سايه عقاب را نشانه رفته و به سوي آن تير مي انداخت و...
مرغ بر بالا پران و سايه اش
مي رود بر خاك پرّان مرغ وش
ابلهي صياد آن سايه شود
مي دود چندان كه بي مايه شود
تير اندازد به سوي سايه او
تركشش خالي شود در جستجو
بي خبر كاين عكس آن مرغ هواست
بي خبر كه اصل آن سايه كجاست
...
عقل جزء ما، از آن عقل كلّ است
حركت اين سايه زآن شاخ گل است
7- و اما، تدبير حكيمانه رهبر معظم انقلاب در انتخاب نام «جهاد اقتصادي» براي سال 0913 در بستري كه به آن اشاره شد، وضوح بيشتري مي يابد، حضرت ايشان با انتخاب اين نام از يكسو بر عبور ايران اسلامي از عقبه هاي تند و رسيدن به فراخناي ثبات و اقتدار در مقابل توطئه ها تاكيد ورزيده اند. از سوي ديگر به عنوان جلودار و قافله سالار انقلاب هاي اسلامي منطقه، فصل ديگري از حيات الگوساز و الهام بخش نظام اسلامي را پيش روي انقلابيون مسلمان و مردم اين مرز و بوم گشوده اند ضمن آن كه از چالش بعدي با دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها نيز خبر داده اند.
اين نكته هم گفتني است كه انتخاب نام جهاد اقتصادي پس از آن صورت گرفته است كه ايران اسلامي، ليبرال دموكراسي غرب را در چالش با الگوي مردم سالاري ديني و سكولاريزم را درمقابل الگوي موفق حاكميت ديني به زير كشيده است و اكنون نوبت جهاد اقتصادي و به زير كشيدن دو الگوي غرب ساخته كاپيتاليسيم و سوسياليسم است.
حسين شريعتمداري

 



دومين جشن جهاني نوروز با حضور مقامات 16 كشور در تهران برگزار شد

سرويس سياسي-
دومين جشن جهاني نوروز، هفتم و هشتم فروردين ماه در مجموعه سعدآباد تهران و تالار وحدت برگزار شد.
مراسم افتتاحيه دومين جشن جهاني نوروز روز يكشنبه هفتم فروردين ماه با حضور روساي جمهور ايران، تاجيكستان، عراق، افغانستان و تركمنستان، معاون اول، رئيس دفتر و مشاور ارشد رئيس جمهور كشورمان و نيز رئيس مجلس پاكستان، معاون رئيس جمهور زنگبار، معاونان نخست وزيران تركيه و آذربايجان، وزراي خارجه لبنان و عمان، وزير بهداشت، رفاه و خانواده هند، وزير فرهنگ قرقيزستان، معاون رئيس مجلس قزاقستان، دبيركل اكو و سفراي ازبكستان و سنگاپور در سعدآباد تهران برگزار شد.
دكتر محمود احمدي نژاد در مراسم رسمي جشن جهاني نوروز ضمن تبريك عيد نوروز به همه بشريت با بيان اينكه نوروز از مرزهاي جغرافيايي، نژادي، زباني فراتر رفته و جزو جدايي ناپذيري از فرهنگ الهي و انساني مردمان منطقه ما و بسياري ديگر از مردم جهان است، اظهار داشت: ارزشهاي نوروز از جمله نو شدن و حيات دوباره طبيعت، تولد و شروعي مجدد، زوال نوميدي و سستي و جوانه زدن اميد، جوشش دوستي ها و محبت ها و صله ارحام و تقويت روابط انساني از عناصر مشترك فهم و باور انساني و الهي و فرصتي براي درس گرفتن از گذشته و نگاه به آينده است.
رئيس جمهور افزود: نوروز به عنوان بخش تفكيك ناپذيري از فرهنگ مشترك همه ما، انسانها را به فراسوي مرزهاي جغرافيايي، نژادي و زباني منتقل مي كند، از اين رو در بسياري از كشورهاي آسيايي، آفريقايي، آمريكاي لاتين و حوزه بالكان جشن گرفته مي شود.
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه نوروز بر توحيد و احترام و عشق به انسانها بنا شده است، اظهار داشت: نوروز نماد يك فرهنگ متعالي است كه مي تواند به طور مستمر الهام بخش باشد و هر سال جلوه ها و معاني جديدي ارائه نمايد.
رئيس جمهور در ادامه با اشاره به اينكه مشكل جامعه بشري دوري برخي از دولتها از ارزشهاي انساني و متعالي است از گسترش دخالت بعضي دولتهاي خودخواه و استكباري در امور ملتها و كشورها اظهار تاسف كرد و خاطرنشان كرد: اين دولتها فقط به دنبال بسط سيطره خود و تامين منافع نامشروع خود هستند و هيچ ارزشي براي ملتها و انسانها قائل نيستند و علي رغم ادعاهاي انسان دوستي اجازه نمي دهند ملتها خودشان نسبت به سرنوشت خود تصميم بگيرند.
محمود احمدي نژاد در حاشيه اين مراسم يك فروند هواپيماي اسپرت دو نفره ساخت ايران را به «قربان قلي بردي محمداف» رئيس جمهوري تركمنستان اهدا كرد.
رئيس جمهور كشورمان همچنين در حاشيه برگزاري جشن نوروز با مقامات كشورهاي حوزه تمدني شركت كننده در اين مراسم ديدار و گفت وگو كرد.
محمود احمدي نژاد در ديدار حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان با اشاره به ضرورت توجه به ارزشها و آداب و سنن الهي اظهار اميدواري كرد روزي فرا برسد كه همه جهانيان در انديشه و رفتار، مانند كشورهاي حوزه نوروز عمل كنند.
روساي جمهور ايران و تاجيكستان هم اهميت توجه به نوروز را به عنوان عاملي موثر در تقويت هويت ملي و اتحاد و همبستگي ملتهاي منطقه مورد تاكيد قرار دادند.
احمدي نژاد در ديدار امامعلي رحمان با بيان اينكه دو كشور از فرهنگ و منافع مشترك برخوردار هستند گفت: نوروز به عنوان يكي از اشتراكات فرهنگي دو ملت از ظرفيت ها و قابليت هايي برخوردار است كه مي توان آن را به عنوان پاسخگوي اصلي نياز امروز بشريت، در مقابل فرهنگ منحط غربي ارائه كرد.
رئيس جمهور كشورمان در ديدار جلال طالباني رئيس جمهور عراق نيز با بيان اينكه همكاري هاي ايران و عراق با همدلي و همراهي دو كشور از روند مثبت و سازنده اي برخوردار شده است اظهار كرد: امروز همه شرايط و امكانات براي پيشرفت روزافزون دو كشور فراهم است.
وي با اشاره به اينكه تحولات جهاني به نفع ايران و عراق در حال رقم خوردن است گفت: ايران و عراق در آرايش جديد سياسي منطقه نقش برجسته اي دارند.
احمدي نژاد در ديدار رئيس جمهور تركمنستان هم با اشاره به اهميت گسترش همكاري هاي روزافزون دو كشور گفت: در شرايط كنوني جهان كشورهاي مستقلي مانند ايران و تركمنستان بايد تلاش كنند با افزايش اتحاد و همبستگي، زورگويان و سلطه گران را به عقب رانده و بدون احتياج به آنان نيازهاي خود را تامين كنند.
رئيس جمهوري اسلامي ايران همچنين در ديدار رئيس جمهور ارمنستان با بيان اينكه تهران محدوديتي براي ارتقاي سطح روابط و همكاري ها با ارمنستان ندارد گفت: دو كشور و دو ملت به عنوان همسايه يكديگر در يك حوزه تمدني قرار دارند و بايد با همدلي و دوستي در كنار هم زندگي كنند.
در ادامه اين ديدارها محمود احمدي نژاد با يكايك مقامات كشورهاي مختلف كه به منظور شركت در جشن جهاني نوروز به تهران سفر كرده بودند ملاقات و گفت وگو كرد.
گفتني است با توجه به كشتارهاي بي رحمانه ملتهاي منطقه و تلخ كامي حاصل از اين مصائب و همچنين اشاره رهبر معظم انقلاب به همين موضوع در پيام نوروزي، بسياري از محافل داخلي برگزاري جشن نوروز را مورد انتقاد و اعتراض قرار داده و خواستار توضيح از دست اندركاران اين مراسم شده اند.

 



لؤلؤ (گفت و شنود)

گفت: حاكمان آمريكايي بحرين، نماد ميدان «لؤلؤ» را تخريب كرده و از بين برده اند.
گفتم: حق دارند، چون ميدان لؤلؤ براي آل خليفه به لولو تبديل شده بود.
گفت: وزير خارجه حكومت آل خليفه گفته است؛ اين ميدان يادآور خاطرات تلخي براي مردم بوده است!
گفتم: خاطرات تلخ براي مردم يا دربار آمريكايي آل خليفه؟!
گفت: البته مردم بحرين هم گفته اند حاكميت آل خليفه را به زير مي كشند و به زباله دان تاريخ مي اندازند.
گفتم: دانش آموزي براي اين كه به مدرسه نرود دعا مي كرد معلمش بميرد. وقتي اين ماجرا به گوش معلم رسيد، او را صدا كرده و گفت؛ دعا كن بابات بميره، چون اگر معلم بميرد، يك معلم ديگر جاي او را مي گيرد اما اگر پدرت بميرد ديگر كسي نيست كه تو را به مدرسه بفرستد.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ ضمن تبريك سال جديد، آمادگي خود را براي دفاع از ملت بحرين تا پاي جان اعلام مي كنم.
ملكي از تهران
¤ با توجه به نقض حقوق ملت بحرين در لشكركشي به اين كشور كه با چراغ سبز استكبار صورت گرفت، مدعيان حقوق بشري كجايند تا جلوي آل سعودي كه تا به حال انتخابات مجلس نداشته است را بگيرند. چطور وقتي دو نفر مثل كروبي و موسوي به دنبال فتنه هستند حقوق بشري هاي غرب گوش فلك را كر مي كنند؟
سهرابي
¤ آمريكا و طرفدارانش پاسخ بدهند حقوق بشر ادعايي آنان چه حقوق بشري است كه نسبت به زنداني شدن يك زن بدكاره و قاتل شوهرش در ايران هياهو راه مي اندازند ولي در مورد قتل عام مردم مظلوم و بي گناه بحرين، يمن، ليبي و فلسطين ساكت هستند.
ميرزايي
¤ تحريم سي ساله استكبار و رويارويي مستقيم آن با مردم و توطئه هاي مختلف و جنگ تحميلي و ترور شخصيت ها و مخالفت با پيشرفت هاي علوم و فنون و جهش هاي علمي مختلف و انجام كودتاهاي رنگارنگ كه آخرين آن در سال 88 توسط مزدورانشان در داخل به شكست انجاميد باعث ارتقاي بصيرت مردم و غني تر شدن نظام گرديد تا بدانجا كه الگويي براي ملت هاي منطقه شده و ديكتاتورهاي دست نشانده در حال سقوطند. آنچه مسلم است ملت هاي مسلمان منطقه نبايد اجازه مداخله بيگانگان و ابرقدرتها را براي غارت منابع نفتي دهند. بي شك صبر و مقاومت و توكل و بيداري حرف اول را مي زند ملت ايران نيز در تمامي مراحل حامي آنهاست.
محمودي
¤ اين تراژدي كه در بحرين در حال وقوع است در تاريخ كم نظير و شايد بي نظير است. مردم بحرين حتي از مردم مظلوم غزه نيز مظلوم ترند. چرا كه نه سلاحي دارند و نه حتي سنگي و با دست خالي و با پوست وگوشت خود در برابر ددمنشي آل سعود و امارات و حاكمان خبيث و بي لياقت بحرين جانفشاني مي كنند. بايد جوانان و دانشجويان متعهد در كشورهاي اسلامي با تحصن و تجمع در برابر سفارتخانه هاي كشورهاي اسلامي و استكبار جهاني و سازمان هاي بين المللي مانع ادامه كشتار خونين ملت مظلوم و اكثريت شيعه بحرين شوند و موجبات عقب نشيني آل سعود و همقطارانش را فراهم آورند.
اصالت منش
¤ هر روزكه مي گذرد انقلاب اسلامي ايران در تقابل با جبهه استكبار جهاني، دست آوردهاي بيشتري پيدا مي كند. آمريكا و طرفدارانش بدانند از طريق گرفتن متمم بودجه سنا براي سنگ اندازي بر سر راه جريان حق نيز راه به جايي نخواهند برد. چنان كه مشاهده مي كنيم، قيام ملت هاي مسلمان منطقه و بيداري اسلامي بوجود آمده گلوي غرب را خيلي سخت فشار مي دهد.
9326---0937
¤ از يادداشت 24/12/89 مدير مسئول محترم كيهان در مورد سفر پادشاه اردن تقدير و تشكر مي كنم همچنين از دولت خدمتگزار براي لغو اين سفر متشكرم.
خانم خلج از كرج
¤ همه در برابر قانون يكسانند. بنابراين برخي از آقازاده ها كه در حق اكثريت مردم خيانتها و فسادهايي كرده اند بايد محاكمه شده و شديدتر از يك فرد عادي با آنها برخورد شود.
يك شهروند
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود كه توضيح دهند چه تفاوتي بين نظام راه دور با بزرگسالان وجود دارد؟ اگر سيستم هر دو يكي است چرا اين همه توسعه و سردرگمي؟ دراين صورت آيا بهتر نبود به جاي باز كردن باب جديد همان نظام بزرگسالان را تقويت مي كردند.
3754---0936
¤ از مداحان اهل بيت كه دل در گرو ولايت دارند و قشر جوان را به سمت گرايش بيشتر به قرآن و اهل بيت و ولايت رهنمون مي كنند تقدير و تشكر مي كنم و به مسئولين عرض مي كنم شايسته است همچون ديگر پيشكسوتان علم و هنر و معماري و اساتيد و نخبگان و... از اين افراد تأثيرگذار در هدايت جوانان نيز تجليل شود و تحت حمايت قرار گيرند.
خانم پناهي
¤ از مسئولين درخواست مي شود سري به پايانه هاي اتوبوس هاي شركت واحد از جمله پايانه صادقيه بزنند و ببينند كه مردم بايد 45 دقيقه معطل شوند و بعد هم براي سوار شدن از سر و كله هم بالا بروند.
3070---0938
¤ لطفاً مسئولين به وضعيت استخدامي كارمندان قراردادي شهرداريها رسيدگي كنند.
9918---0912
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود به وضعيت سرايداران كه حق شيفت مخالف را قطع كرده اند رسيدگي كنند. حقوق اندك ما پاسخگوي نياز زندگي روزمره نيست.
0045---0915
¤ بعضي از سريال هاي تلويزيوني با زندگي واقعي مردم فاصله دارد مردم دوست دارند زندگي يك كارمند، يك كارگر و يا يك كاسب معمولي را در تلويزيون تماشا كنند در اين صورت است كه برنامه تلويزيون مي تواند با مردم ارتباط برقرار كند.
5029---0919
¤ سازمان تامين اجتماعي از سال 87 براي كاركنان خود حكم حقوقي جديد نزده است و هفت هزار پرسنل آن تاكنون براساس حكم حقوقي سال 87 حقوق دريافت مي كنند. چرا بايد چنين باشد؟
1667---0913
¤ خانم مستمري بگيري هستم كه در خانه اي اجاره اي زندگي مي كنم. به دليل وارد نشدن شماره حساب در سامانه مربوطه ، يارانه اي به بنده تعلق نگرفته است. بنويسيد چگونه از عهده پرداخت پول آب و برق و گاز بربيايم؟
1852---0916
 



رهبر معظم انقلاب درگذشت2 عالم رباني را تسليت گفتند

رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي رحلت عالم پارسا و پرهيزگار حاج شيخ جواد حسنعلي را تسليت گفتند.
متن پيام به اين شرح است:
بسمه تعالي
جناب حجت الاسلام والمسلمين صدوقي امام جمعه محترم يزد
درگذشت عالم پارسا و پرهيزگار حاج شيخ جواد حسنعلي امام جمعه خدوم و انقلابي را به عموم مردم مومن و عزيز تفت و به جامعه علمي يزد و به همه ارادتمندان آن روحاني بزرگوار و مخصوصا به خاندان محترم و بازماندگان آن مرحوم تسليت عرض مي كنم و علو درجات ملكوتي ايشان را از خداوند متعال مسئلت مي نمايم.
سيدعلي خامنه اي
6 فروردين 1390
پيام تسليت در پي درگذشت آيت الله صادقي تهراني
همچنين رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي رحلت آيت الله حاج شيخ محمد صادقي تهراني را تسليت گفتند.
متن پيام به اين شرح است:
بسمه تعالي
جناب آقاي مهدي مصطفوي(دامت توفيقاته)
درگذشت عالم متفكر و بزرگوار مرحوم آيت الله آقاي حاج شيخ محمد صادقي تهراني را كه عمري به تلاش علمي و قرآني گذرانيدند و آثار فراواني از خود به يادگار گذاشتند، به جنابعالي و ديگر بازماندگان محترم ايشان تسليت عرض مي كنم و از خداوند پاداش نيك و مغفرت و رحمت واسعه براي آن مرحوم مسئلت مي نمايم.
والسلام عليكم و رحمه الله
سيدعلي خامنه اي
6 فروردين 1390

 



پروژه سوءاستفاده از مراسم ترحيم پدر موسوي شكست خورد

سرويس سياسي-
در حالي كه جريان ضدانقلاب نااميدانه تلاش داشت از مراسم ختم پدرميرحسين موسوي سوءاستفاده كرده و آن را تبديل به يك اغتشاش جديد نمايد، اين مراسم به سبكي كاملا معمولي و بدون هيچ گونه تنش برگزار شد.
مرحوم ميراسماعيل موسوي خامنه پدر ميرحسين موسوي در هفته دوم فروردين 90 به سبب كهولت سن دارفاني را وداع گفت. بلافاصله پس از اين اتفاق بدنه ضدانقلاب و بيروني مديريت كننده فتنه بدون ذره اي دغدغه نسبت به حفظ حرمت آن مرحوم و در حالي كه تصور مي كرد فرصتي جديد براي غائله آفريني به دست آورده تلاش كرد تا براي ايجاد يك ناآرامي جديد زمينه سازي نمايد.
اين رسانه ها با صحنه گرداني برخي اعضاي خانواده موسوي كه همچنان داراي ارتباطاتي با منافقين و مديران خارجي فتنه هستند در ابتدا سعي كردند اينگونه وانمود كنند كه موسوي و رهنورد اجازه حضور در مراسم تشييع و برگزاري مجلس ختم را پيدا نخواهند كرد. اما به فاصله اندكي روشن شد كه اين دو نفر بدون هيچ گونه مشكلي، امكان حضور در اين مراسم را يافته اند.
در مرحله بعد اين رسانه ها انتظار داشتند كه در مراسم تشييع پدر 102 ساله موسوي يك حضور مردمي فوق العاده انجام شود كه اين امر هم مثل همه موارد مشابه از 9 دي 88 به اين سو چيزي بيش از يك توهم از آب درنيامد و مراسم مذكور صرفا با حضور كاملا معمولي بستگان مرحوم برگزار شد.
فاز سوم متشنج كردن مراسم ترحيم و تشييع بود كه با صحنه گرداني زهرا موسوي يكي از خواهران ميرحسين موسوي، دختران وي و يكي دو نفر ديگر انجام شد. نكته جالب در اين زمينه آن است كه اين تلاش ها پيش از آنكه با برخورد ماموران مواجه شود با واكنش جدي خانواده موسوي مواجه شد و برخي چهره هاي مسن و جا افتاده با تندي از اين چند نفر خواستند حرمت پدر مرحوم خود را نگه دارند و از سياسي كردن يك مجلس ترحيم بپرهيزند.
اما نكته جالب در اين ميان عجله آقاي هاشمي رفسنجاني در صدور پيام تسليت خطاب به ميرحسين موسوي است كه نشان مي دهد وي همچنان به عدم مرزبندي با فتنه 88 اصرار دارد.
گفتني است هاشمي رفسنجاني به دليل عدم مرزبندي جدي با جريان فتنه و اطلاع از عدم رويكرد اكثريت قريب به اتفاق اعضاي مجلس خبرگان، ترجيح داد در انتخابات اسفندماه 89 هيئت رئيسه اين مجلس كانديدا نشود.

 



شيرين عبادي: هواداران جمهوري اسلامي ايران يك اقليت بسيار بزرگ هستند! (خبر ويژه)

يك سلطنت طلب همكار با محافل برانداز در غرب تصريح كرد ثبات ايران بدان خاطر است كه بسياري از ايراني ها به حكومت به واسطه اتكاي آن به دين احترام مي گذارند.
شيرين عبادي در گفت وگو با نشريه آلماني دي سايت ابتدا مدعي شد ثبات جمهوري اسلامي به خاطر سركوبگري سپاه بوده اما پس از آن ادعا كرد حكومت چون در جهان منزوي است(!؟) فشارهاي خارجي هم براي برهم زدن ثبات آن بي اثر بوده و اتفاق مصر در ايران تكرار نشده است. عبادي پس از آن كه در هريك از اين ادعاها با مخالفت خبرنگار دي سايت مواجه شد، اذعان كرد: هنوز دليل مهمي براي ثبات حكومت در ايران وجود دارد و آن دين است. بسياري از ايراني ها به حكومت به واسطه تكيه آن به دين احترام مي گذارند. اينها بيشتر اقشار كم درآمد هستند. آنها اقليت[!] بسيار بزرگي هستند.
اين ضد انقلاب فراري همكاري نزديكي با رژيم ديكتاتور پهلوي داشت و در اوج فوران خشم ملت ايران، انقلابيون را اوباش خوانده و از جلادان رژيم خواسته بود آنان را سركوب كنند. با اين حال، وي اكنون خود را در صف انقلابيون جا زده و مي گويد: اميدوارم انقلابيون عرب اشتباه ما را در ايران تكرار نكنند. ما در سال 1979 اشتباه كرديم و يك ديكتاتوري را سرنگون و يك ديكتاتوري ديگر را جانشين آن ساختيم.
يادآور مي شود اين حامي سينه چاك رژيم پهلوي بعدها با نزديكي به گروهك هايي چون سازمان تروريستي منافقين، خود را به محافل نومحافظه كار و تندرو آمريكايي در دولت بوش نزديك كرد و از اين طريق توانست جايزه سياسي نوبل را دريافت كند. گروهك متبوع عبادي(كانون مدافعان حقوق بشر) مشخصا يكي از گروه هاي تحت حمايت مستقيم دولت آمريكا بوده است.




 



آرزوي خاك شده اپوزيسيون در 4 اپيزود (خبر ويژه)

رسانه وابسته به دو گروهك «اتحاد جمهوريخواهان» و «فدائيان خلق» ادعاي آلترناتيوسازي براي جمهوري اسلامي در خارج از كشور را به سخره گرفت و نوشت: اي بسا آرزو كه خاك شده و پروژه آلترناتيوسازي در خارج، آشي كهنه و سي و سه ساله است كه فقط با جنجال گرم مي شود.
«اخبار روز» با اشاره به برخي تحركات تبليغاتي گروهك هاي ضد انقلابي طي سال گذشته در زمينه نگارش «طرح آلترناتيوسازي» نوشت: ويراست چهارم اين طرح از سوي «شبكه سكولارهاي سبز» در سال 89 در آشفته بازار سياست در خارج از ايران منتشر شد. شايد اين هم پرده چهارم از يك نمايشنامه تكراري باشد كه پرده نخست آن در همان ماه هاي پس از انقلاب از سوي هواداران بازگشت پادشاهي به نمايش درآمد و پرده دوم آن به كارگرداني مسعود رجوي. شوراي ملي مقاومت از همان فرداي ورود مسعود رجوي به پاريس اعلام كرد كه راه هاي مبارزه در ايران مسدود شده و اينك «وظيفه اداره امور مبارزه به خارج از كشور منتقل» شده است. و سرانجام پرده سوم را ايدئولوگ هاي نيوكان و شيفتگان ايراني ايشان به تماشاخانه سياست ايران ارمغان كردند. ده سال پيش بود كه همزمان با برنامه ريزي دولت بوش براي لشكركشي به عراق، تنور پروژه آلترناتيوسازي براي ايرانيان بار ديگر گرم شد. مايكل لدين به ياري مشاوران امنيتي، كنفرانس «ايران ناشناخته» را از دسته هاي قومي و ايلي كه بيشترشان در راهروهاي وزارت دفاع ايالات متحده سازمان يافته بودند، برگزار كرد. گروهي از نخبگان و نام آوران سياست و فرهنگ ايران هم كه بسياري از ايشان در فهرست نامزدهاي كنگره ملي نويسندگان «طرح آلترناتيوسازي» مي باشند، در پاريس گرد آمدند تا به ياري آقاي تيمرمن، «همبستگي» ايرانيان خارج را براي ايجاد يك آلترناتيو حكومتي بنا كنند. پس خود را فريب ندهيم كه گويا پروژه بديل يا آلترناتيو حكومتي در خارج از كشور، پروژه اي تازه و برخاسته از نيازهاي زمان است. سي سال است كه همين سخنان تكرار مي شود و شگفت اين كه در اين بازي آلترناتيوسازي، گروهي حرفه اي سي سال است كه در هربزنگاهي «حاضر» مي گويند.

 



مصر كم بود آرژانتين هم به بدبياري هاي اسرائيل اضافه شد (خبر ويژه)

اقدام دولت هاي سابقاً مخالف با ايران براي گسترش روابط با جمهوري اسلامي، خشم و نگراني رژيم صهيونيستي را به دنبال داشته است. مصر و آرژانتين از جمله اين دولت ها هستند. به دنبال اظهارات نبيل العربي وزير خارجه دولت موقت مصر مبني بر اينكه «ايران كشوري همسايه است كه روابط تاريخي و طولاني با مصر داشته و ما قصد داريم فصل تازه اي از روابط با اين كشور بگشاييم»، وزارت خارجه رژيم صهيونيستي و مطبوعات اين رژيم نسبت به رويكرد دولت مصر پس از انقلاب مردم اين كشور ابراز نگراني كردند. سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي با اظهار نگراني نسبت به اين تغيير موضع در مصر تصريح كرد: اظهارات نبيل العربي پس از آن صورت مي گيرد كه مصري ها به تازگي براي بهبود مناسبات با سوريه نيز اقدام كردند و ژنرال حسين طنطاوي وزير دفاع مصر اعلام كرد قصد دارد ديدار دوستانه اي از دمشق داشته باشد. اين احتمال وجود دارد كه سياست خارجي مصر كاملاً دگرگون شود. به ويژه آن كه نبيل العربي به اسرائيل هشدار داده كه فكر حمله دوباره به غزه نباشد.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص هم نبيل العربي رابه خاطر اظهار دوستي اش با ايران، يك عنصر ضد اسرائيل توصيف كرد و نوشت: بعد از رد و بدل شدن پيام هاي دوستي و مودت آميز بين قاهره و دمشق و اعلام آمادگي سپهبد «حسن طنطاوي» رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح براي بهبود روابط سوريه و مصر، اكنون نوبت «نبيل العربي» رسيده است تا دست خود را به سوي تهران دراز كند و بگويد كه مصر ديگر ايران را يك كشور دشمن نمي داند.
همزمان با نگراني گسترده رژيم صهيونيستي از بهبود روابط ايران و مصر، تمايل دولت آرژانتين براي بهبود و توسعه روابط با ايران نيز بر نگراني هاي تل آويو افزوده است.
روزنامه آرژانتيني پرفيل اخيراً گزارش داد: دولت بوئنوس آيرس به جمهوري اسلامي ايران پيام داده كه حاضر است ماجراي انفجار سفارت اسرائيل و كانون يهوديان در آرژانتين رابه دست فراموشي بسپارد و مناسبات كامل بين دو كشور از نو برقرار شود.
صهيونيست ها پيش از اين با فشار سياسي و نيز دادن رشوه به برخي اعضاي دولت وقت و يكي از قضات پرونده در آرژانتين، تلاش كرده بودند اتهاماتي را متوجه ايران كنند و به روابط دو كشور خدشه وارد نمايند.
گزارش روزنامه آرژانتيني پرفيل درباره امكان توسعه روابط با ايران و عقد قراردادهاي تجاري جديد، خشم رژيم صهيونيستي را موجب شده به نحوي كه اين رژيم از دولت آرژانتين توضيح خواسته است.
يگال پالمور سخنگوي وزارت خارجه اسرائيل گفت: اگر اين گزارش درست باشد، توهين و بي حرمتي آشكاري نسبت به ماست.

 



نيوساينتيست: ايران سريع ترين رشد علمي را در جهان دارد (خبر ويژه)

ايران سريع ترين رشد علمي را در جهان دارد.
نشريه علمي «نيوساينتيست» با انتشار اين خبر، نوشت «توليد علم در ايران در فاصله سالهاي 1996 تا 2008 (1375 تا 1387) هجده برابر رشد داشته است.» به گزارش اين مجله، تعداد مقاله هاي علمي منتشر شده از سوي ايران در فاصله سالهاي 1996 تا 2008 از 736 مقاله به 13 هزار و238 مقاله رسيده و ايران پيشگام رشد علمي در جهان است.
به نوشته نيوساينتيست پيشگام بودن ايران در رشد علمي در سطح جهان مي تواند موجب شگفتي به ويژه در كشورهاي غربي شود كه به پيشگام بودن در علم عادت داشته اند.
پيشتازي رشد سريع علم در ايران، چين، هند و برزيل براساس گزارشي است كه از سوي «انجمن سلطنتي بريتانيا» منتشر شده است. طبق اين گزارش، رشد علمي در ايران 11برابر نرخ متوسط جهاني و سريع تر از هر كشور ديگري است.
براساس آمار منتشر شده از سوي انجمن سلطنتي بريتانيا، برخي كشورهاي ديگر هم مانند ايران در حال پيشبرد فعاليتهاي پژوهشي خود هستند. براي مثال پس از آن كه بودجه تحقيق و توسعه در تركيه 6 برابر افزايش يافت توليدات علمي اين كشور 4برابر رشد كرد.
اين گزارش حاكي است آمريكا، اروپا و ژاپن همچنان نقش پيشگامان تثبيت شده علمي را حفظ كرده اند اگرچه جايگاه آنها توسط كشورهايي كه به سرعت در مسير صنعتي شدن حركت كرده اند، در حال ضعيف شدن است. در شرايطي كه نسبت مقاله هاي منتشر شده توسط نويسندگان آمريكايي از 26درصد به 21درصد كاهش يافته است چين با 2/10درصد مقاله هاي منتشر شده از جايگاه ششم رشد علم در جهان به جايگاه دوم صعود كرده است. هند و برزيل هم به سرعت روند رشد علمي را طي مي كنند.
نيوساينتيست همچنين در گزارش خود تاكيد مي كند: شمار مقالات دانشمندان ايراني در حوزه مهندسي هسته اي، پزشكي و تحقيقات كشاورزي هم رشد حيرت آوري داشته و در برخي رشته ها تا 250 برابر نرخ متوسط جهاني رشد كرده است.

 



برژينسكي: فكر مي كنم همه واقعيت بد را درباره آمريكا فهميده ايم (خبر ويژه)

مشاور اسبق امنيت ملي آمريكا گفت نفوذ آمريكا در منطقه خاورميانه رو به زوال است و در مقابل ايران در حال قدرت گرفتن است.
زبيگنيو برژينسكي در گفت وگو با سي ان ان خاطرنشان كرد: فكر مي كنم همه ما اين واقعيت را فهميده ايم كه نفوذ آمريكا در خاورميانه رو به افول و كاهش است. شايد اين، آغاز مرحله اي بزرگ مي باشد و قطعاً مردم منطقه ما را مورد ارزيابي قرار خواهند داد. ما ديگر نمي توانيم از نفوذ خود استفاده كنيم.
مشاور كارتر گفت: ما بايد بدقت عمل كنيم و مراقب قدرت گيري ايران و تركيه در اين بين باشيم. در اين ميان بيشتر بايد حواسمان به ايران باشد. عربستان سعودي براي ما بسيار نقطه حياتي مي باشد. اردن نيز همينطور، مصر نيز داراي پيمان با اسرائيل است. ما منافع مختلفي داريم. بايد اين مهم را درك نموده و البته از انگيزه قيام مردم عرب نيز غافل نباشيم.

 



تحليلگران رسانه هاي مخالف رژيم به هر حقارتي تن مي دهند (خبر ويژه)

«رسانه هاي فارسي زبان مخالف رژيم در وضعيت بسيار اسفناكي به سر مي برند.»
يك رسانه وابسته به ضد انقلاب خارج نشين ضمن انتشار خبر فوق و با اسم بردن از رسانه هايي چون صداي آمريكا، بي بي سي، صداي آلمان، راديو زمانه و... نوشت: استخدام نيروي انساني در كانال هاي تلويزيوني فارسي زبان غالباً نه براساس شايسته سالاري و داشتن توانمندي تخصصي بلكه براساس جهت گيري هاي سياسي و روابط شخصي صورت مي گيرد، بطور مثال شبكه فارسي بي بي سي اكثر كاركنان خود را از روزنامه نگاران و وبلاگ نويسان هوادار جريان معروف به اصلاح طلب استخدام كرده است، اين اقدام در حالي صورت مي گيرد كه مسئولان شبكه بي بي سي تأكيد خاصي بر روي بي طرفي و حرفه اي بودن شبكه خود دارند.
سايت ايران گلوبال همچنين نوشت: شايد يكي از مهمترين و حساس ترين موضوعات براي هر شبكه تلويزيوني انتخاب افراد مناسب براي حضور در ميزگردها و گفتگوهاي خبري باشد در اين مورد وضعيت رسانه هاي فارسي زبان مخالف رژيم بسيار اسفناك مي باشد به طوري كه مي توان با قاطعيت گفت بيش از 90 درصد افرادي كه به عنوان تحليلگر، روشنفكر، فعال سياسي در اين شبكه ها حضور پيدا مي كنند با سفارش دوست و پاره اي از سازمان ها مرتب به روي آنتن فرستاده مي شوند، اگر هم دوست و آشنايي در اختيار نداشته باشند به هر حقارتي تن مي دهند تا اين رسانه ها با اين افراد مصاحبه كنند يعني به جاي اينكه رسانه ها در پي مصاحبه با اين افراد باشند خود اين كارشناسان، روشنفكران، فعالان سياسي مي باشند كه با منت كشي، ارسال پيغام و تن دادن به هر حقارتي براي خود وقت مصاحبه مي گيرند در غير اين صورت شانس گرفتن مصاحبه با اين رسانه هاي جهان آزاد بسيار كم است اگر نگوييم امري غيرممكن است. مسئله فوق باعث سطحي و مخدوش شدن اكثر تفسيرهاي ارائه شده از سوي مفسران و فعالان سياسي حاضر در رسانه هاي فارسي زبان شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14