(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14 فروردین 1390- شماره 19891

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سال جهاد اقتصادي در ايران دهه پيشرفت و عدالت در منطقه
در پيام نوروزي رهبر انقلاب اعلام شد سال90 سال جهاد اقتصادي
بازديد رهبر انقلاب از طرح هاي توسعه ميدان گازي پارس جنوبي در عسلويه
معاون استاندار كردستان خبر داد پخش تصاوير عوامل ترورهاي اخير سنندج
قبور شهداي گمنام شلمچه با گلاب ناب قمصر عطرافشاني شد
كاشان 30 ميليون قطعه ماهي زينتي روانه خانه هاي مردم كرد
دعاي آيت الله جوادي آملي براي بازگشت امام موسي صدر
يك جانباز شيميايي ديگر به آسماني ها پيوست
وزير مسكن و شهرسازي خبر داد ساخت 6/2 ميليون مسكن در سال 90
نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان: ولايت مطلقه فقيه بزرگترين نعمت خدا به بشر امروز است
اولين لوكوموتيو با موتور ديزل ملي رونمايي شد
اخبار ادبي و هنري



رهبر معظم انقلاب اسلامي در آغاز سال 1390 اعلام كردند
سال جهاد اقتصادي در ايران دهه پيشرفت و عدالت در منطقه

حضرت آيت الله خامنه اي در سخنان مهمي ابعاد و بايسته هاي حركت ملت ايران در سال 1390 را تشريح كردند.
همزمان با نخستين روز از سال 1390، رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع دهها هزار نفر از زائران و مجاوران بارگاه ملكوتي حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام در شبستان امام خميني(ره) و ديگر صحن ها و رواق هاي رضوي در مشهد مقدس، ضمن ارزيابي حركت كلي كشور در سال 89 بويژه در زمينه تحقق شعار همت مضاعف و كار مضاعف در عرصه هاي مختلف از جمله علم و فناوري، هدفمندسازي يارانه ها و برخورد هوشمندانه و قوي با تحريم هاي غرب، به تبيين شعار جهاد اقتصادي براي سال 1390 و شاخص و الزامات اين حركت عظيم اقتصادي پرداختند و در پايان نيز با بيان موضع جمهوري اسلامي در قبال حركتهاي مردمي اخير در منطقه، اقدامات مزورانه آمريكا و غرب را تشريح كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در ابتداي سخنان خود ضمن تبريك مجدد عيد سعيد نوروز به ملت ايران و همه ملتهايي كه اين عيد را گرامي مي دارند، به ارزيابي حركت كلي كشور در سال 89، بويژه در زمينه تحقق شعار همت مضاعف، كار مضاعف پرداختند و خاطرنشان كردند: ملت و مسئولان در سال گذشته حقيقتا، از خود يك همت والا و بلند نشان دادند و توانستند كار مضاعف انجام دهند كه البته نتايج آن در بلندمدت شناخته خواهد شد ولي در همين ماههاي اخير و كوتاه مدت نيز آثار آن در بخشهاي مختلف مشهود است.
ايشان عرصه علم و فناوري را يكي از نمونه هاي بارز تحقق همت مضاعف و كار مضاعف برشمردند و افزودند: حركت علمي برجسته اي كه از چند سال پيش در كشور آغاز شده، اكنون شتاب بيشتري گرفته و اين حركت فزاينده علمي نيز در جهت بدست آوردن دانش و فناوريهاي نو و برتر دنياست.
رهبر انقلاب اسلامي، بخشهاي زيست فناوري، هوافضا، نانو فناوري، سلولهاي بنيادي، توليد راديوداروهاي بسيار مهم، توليد داروهاي ضدسرطان، توليد موتورهاي توربين هاي بادي، توليد ابررايانه ها و انرژي هاي نو را از جمله دانش هاي نو و برتر دنيا دانستند و تاكيد كردند، دانشمندان جوان ايراني با حركتي شتابنده در حال پيشروي در اين عرصه ها هستند و براساس گزارش مراكز معتبر بين المللي، شتاب حركت علمي ايران بيشتر از شتاب جهاني است.
حضرت آيت الله خامنه اي در بيان ويژگي هاي حركت پرشتاب علمي كشور افزودند: حضور دانشمندان جوان با متوسط سن 35 سال، روحيه خودباوري و اعتماد به نفس بالا، و شكل گيري زنجيره تجاري سازي توليد علم و توليد ثروت ملي از نكات برجسته اين حركت علمي است.
ايشان در خصوص تجاري سازي توليد علم خاطرنشان كردند: اگر زنجيره توليد دانش، تبديل دانش به فناوري، توليد محصول و در نهايت تجاري سازي علم تكميل شود، مسير توليد علم، به توليد ثروت ملي كشور و پاسخگويي به نيازهاي ملت منتهي خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي هدفمندسازي يارانه ها را يكي ديگر از نمونه هاي تحقق همت مضاعف و كار مضاعف خواندند و افزودند: اجراي هدفمندسازي يارانه ها كه همه صاحب نظران اقتصادي بر آن متفق القول هستند، يكي از آرزوهاي سالهاي متمادي بود كه به لطف خداوند در سال 89 آغاز شد و همكاري دولت و ملت هم در اجراي آن عالي بود.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه آثار اجراي هدفمندي يارانه ها در بلندمدت آشكار خواهد شد، خاطرنشان كردند: در همين مدت كوتاه نيز برخي نتايج اجراي هدفمندسازي يارانه ها مشهود است.
ايشان از جمله اهداف هدفمندسازي يارانه ها را، توزيع عادلانه يارانه ها و گام بلند براي تحقق عدالت اجتماعي برشمردند و افزودند: از ديگر اهداف اين موضوع، مديريت مصرف انرژي و اصلاح واقعي الگوي مصرف و اصلاح ساختار اقتصادي كشور است.
رهبر انقلاب اسلامي افزايش صادرات غيرنفتي و نزديك شدن به هدف مهم قطع وابستگي بودجه كشور به نفت را از ديگر نمونه هاي تحقق شعار همت مضاعف و كار مضاعف در سال 89 دانستند و خاطرنشان كردند: نمونه ديگر برخورد هوشمندانه و مقتدرانه مردم و مسئولان با تحريم هاي غرب به سردمداري آمريكا بود كه خوشبختانه با تلاش زياد و كار متراكم مسئولان در بخشهاي مختلف، دشمن خلع سلاح شد و اكنون خود غربيها اذعان دارند كه تحريم ها ديگر اثري ندارند.
حضرت آيت الله خامنه اي اقدامات انجام گرفته در زمينه اشتغال زايي، ساخت مسكن شهري و روستايي، احداث بزرگراهها و راهها و ارتباطات الكترونيك را از ديگر نمونه هاي تحقق همت مضاعف و كار مضاعف در عرصه اقتصادي برشمردند و در جمع بندي حركت كشور در سال گذشته تاكيد كردند: سال 89 به معناي واقعي كلمه، سال همت مضاعف و كار مضاعف بود كه البته اين موضوع فقط به سال 89 اختصاص ندارد و امسال و سالهاي بعد نيز بايد اين موضوع ادامه يابد تا ملت ايران به جايگاه شايسته خود برسد.
بخش دوم سخنان رهبر انقلاب اسلامي به تبيين نامگذاري امسال يعني سال «جهاد اقتصادي» اختصاص داشت.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين بخش از سخنان خود ابتدا دليل انتخاب نام «جهاد اقتصادي» براي سال 90 را بيان كردند و افزودند: اگرچه در كشور كارهاي اساسي و ضروري بايد انجام شود اما صاحبنظران معتقدند يكي از مسائل داراي فوريت و اهميت بيشتر در اين برهه از زمان، مسائل اقتصادي و حركت جهادگونه در اين عرصه است؛ زيرا اگر نظام اسلامي توانايي خود را در حل مشكلات اقتصادي به دنيا و همه ملتها نشان دهد، اين موضوع در پيشرفت كشور و عزت ملت ايران تاثير بسيار زيادي خواهد داشت.
ايشان شاخص اصلي در حركت اقتصادي را رشد اقتصادي پيش بيني شده در برنامه پنجم توسعه دانستند و افزودند: در برنامه پنجم، حداقل رشد اقتصادي، 8درصد پيش بيني شده است كه بهره وري، نقش زيادي در تحقق اين رشد خواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه مسئولان بايد اهميت ارتقاي سهم بهره وري در رشد اقتصادي كشور را براي مردم تبيين كنند، خاطر نشان كردند: از جمله اقدامات ديگري كه بايد در عرصه اقتصادي كشور انجام شود عبارتند از: كاهش نرخ بيكاري و افزايش اشتغال، افزايش سرمايه گذاري بخش خصوصي و توانمندسازي بخش خصوصي با ايجاد تعاوني ها، آماده سازي زيرساخت هاي حقوقي و قانوني، حمايت از شكوفايي كار، ايجاد زمينه هاي لازم براي صرفه جويي در مواد اساسي به ويژه آب مصرفي در بخش كشاورزي و مشاركت مستقيم مردم در اقتصاد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر لزوم دادن اطلاعات به مردم در زمينه اقتصادي و توانمندسازي آنان براي مشاركت مستقيم در اقتصاد افزودند: رسانه ها و به ويژه راديو و تلويزيون، نقش مهمي در اين زمينه دارند و بايد مردم را در خصوص موضوعات و اطلاعات اقتصادي آگاه كنند، ضمن آنكه دولت هم بايد برخورد فعالتري داشته باشد.
ايشان در ادامه به بيان الزامات حركت عظيم اقتصادي در سال 1390 پرداختند و تاكيد كردند: انجام جهاد اقتصادي نيازمند روحيه جهادي، استحكام معنويت و تدين در جامعه به ويژه در ميان جوانان، پرهيز از مسائل حاشيه اي و حاشيه سازي ها در كشور، و حفظ اتحاد و انسجام ملي در ميان مردم و در ميان مسئولان است.
رهبر انقلاب اسلامي با تذكر و هشدار جدي به مسئولان سه قوه در خصوص طرح گله ها از يكديگر در سطح افكار عمومي، خاطر نشان كردند: گله مندي ميان مسئولان از ابتداي انقلاب اسلامي وجود داشته و طبيعت كار هم همين است اما اين گله ها را نبايد ميان مردم كشاند و آنها را ناراحت و مايوس كرد بلكه مسئولان بايد گله ها را ميان خودشان حل كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي يك تذكر ديگر هم در خصوص نحوه برخورد با نامگذاري هاي هر سال داشتند: در برخي مواقع نامگذاري ها و شعارهاي سال به صورت انبوه و با هزينه زياد در تهران و شهرهاي ديگر بر روي تابلوها و در خيابانها نصب مي شوند در حالي كه اين كار بي فايده و داراي اشكال، و خلاف هدف اصلي از نامگذاري هر سال است. ايشان تاكيد كردند: هدف از نامگذاري براي هر سال انجام اقداماتي عملي است، و نه نصب آن شعار و يا عكس هاي مربوط به آن بر روي تابلوها.
غافل نشدن از عرصه هاي غيراقتصادي در سال 1390، به ويژه عرصه علم و فناوري سومين و آخرين تذكر رهبر انقلاب اسلامي در اين بخش بود.
حضرت آيت الله خامنه اي سپس وارد بخش سوم سخنان خود يعني تحليل حوادث اخير منطقه و حركتهاي مردمي در تونس، مصر، بحرين، يمن و ليبي شدند.
ايشان اين حركتها را بسيار مهم و نشان دهنده يك تحول بنيادي در منطقه عربي- اسلامي و بيداري امت اسلامي دانستند و افزودند: دو عنصر مهم اين حركتها، حضور مردم در صحنه، و جهت گيري ديني آن است.
رهبر انقلاب اسلامي علت اصلي حركتهاي اخير در منطقه را جريحه دار شدن غرور و عزت انساني مردم منطقه به دليل عملكرد نادرست حاكمان ظالم آنان دانستند و خاطر نشان كردند: به عنوان مثال عملكرد حسني مبارك در مصر و انجام جنايت آميزترين كارها به نيابت از رژيم صهيونيستي به ويژه در موضوع غزه و همچنين عملكرد قذافي در ليبي و تحويل امكانات هسته اي اين كشور به آمريكا در مقابل تهديدهاي توخالي و وعده هاي ناچيز غرب، از جمله اقداماتي بودند كه غرور مردم را جريحه دار كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي در همين خصوص افزودند: تهديدها و فشارهاي غرب به سردمداري آمريكا در مورد ايران هم وجود داشت و همچنان نيز ادامه دارد اما مسئولان جمهوري اسلامي در مقابل اين تهديدها، نه تنها عقب نشيني نكردند بلكه امكانات هسته اي خود را هر سال بيشتر كردند.
ايشان به تشريح عملكرد و موضع گيري آمريكاييها در قبال حوادث منطقه پرداختند و افزودند: آمريكاييها ابتدا در مقابل اين حوادث متحير و بي تحليل بودند و بر همين اساس، مواضع متناقضي اتخاذ كردند.
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: حمايت از ديكتاتورها، رويه ثابت آمريكاييها است و از حسني مبارك هم تا آخرين لحظه دفاع كردند اما هنگامي كه متوجه شدند ادامه حضور مبارك امكان پذير نيست، او را همچون دستمالي به دور انداختند كه اين موضوع بايد درس عبرتي براي سردمداران وابسته به آمريكا باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي سقوط ديكتاتور مصر را ضربه بزرگي به سياستهاي خاورميانه اي آمريكا دانستند و افزودند: آمريكا هنگامي كه از حفظ بن علي و حسني مبارك مايوس شد، تلاش موذيانه و خباثت آلود و البته سطحي را آغاز كرد تا بتواند شاكله نظام هاي ديكتاتوري آنها را در تونس و مصر حفظ كند اما با ادامه قيام مردم اين ترفند شكست خورد.
ايشان خاطرنشان كردند آمريكاييها بعد از شكست در اين ترفند، دو ترفند فرصت طلبي و شبيه سازي را در دستور كار خود قرار دادند كه فرصت طلبي و مصادره انقلابها نيز با شكست مواجه شد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش آمريكا براي شبيه سازي حوادث منطقه در «ايران مردم سالاري ديني» و «ايران ملت» افزودند: آنها تلاش كردند تا با استفاده از عوامل فرومايه و گرفتار هواهاي نفساني، كاريكاتور مضحكي در ايران به وجود آورند كه ملت ايران به دهان آنها زد و اين ترفند هم شكست خورد.
حضرت آيت الله خامنه اي، عملكرد آمريكا در قبال حركتهاي مردمي در منطقه و ادعاي دفاع از ملتها را منافقانه خواندند و با اشاره به سخنان اخير رئيس جمهور آمريكا در خصوص حمايت از ملت ايران خاطرنشان كردند: ما نمي دانيم كه آيا رئيس جمهور كنوني آمريكا مي فهمد كه چه مي گويد يا اينكه غافل و گيج است. او مي گويد مردم در ميدان آزادي تهران، همان مردم مصر در ميدان التحرير هستند، در حاليكه مردم هر سال در 22 بهمن در ميدان آزادي تهران جمع مي شوند و شعار اصلي آنها هم «مرگ بر آمريكا» است.
ايشان تاكيد كردند: ادعاهاي آمريكاييها مبني بر حمايت از ملتها همواره دروغ است و آنها نه تنها به ملتهاي منطقه رحم نمي كنند بلكه در قبال ملت خود هم ترحمي ندارند؛ زيرا رئيس جمهور فعلي آمريكا در بحراني ترين شرايط اقتصادي اين كشور هزارها ميليارد دلار از پول مردم آمريكا را به كيسه كمپانيهاي اسلحه سازي و نفتي مي ريزد.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه تحليل حركتهاي مردمي اخير منطقه، به قضاياي ليبي اشاره كردند و افزودند: جمهوري اسلامي ايران در قضاياي ليبي، هم رفتار دولت اين كشور در كشتار مردم را محكوم مي كند و هم حملات آمريكا و غرب را صددرصد محكوم مي داند.
حضرت آيت الله خامنه اي، ادعاي آمريكا و غرب مبني بر اقدام نظامي براي حمايت از مردم ليبي را كاملاً غيرقابل قبول خواندند و تاكيد كردند: اگر آنها واقعاً طرفدار مردم ليبي هستند، چرا يكماه نظاره گر كشتار مردم بودند و كاري انجام ندادند؟
ايشان خاطرنشان كردند: آمريكا و غرب فقط بدنبال نفت ليبي و ايجاد جاي پا در اين كشور است تا بتواند دولتهاي آينده تونس و مصر را زير نظر داشته باشند.
رهبر انقلاب اسلامي عملكرد سازمان ملل متحد در قضاياي ليبي را نيز ننگي براي اين سازمان بين المللي خواندند و افزودند: سازمان ملل متحد بجاي آنكه در خدمت ملتها باشد، به آلت دست آمريكا و غرب تبديل شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه با اشاره به قضاياي اخير بحرين تاكيد كردند: ماهيت قيام ملت بحرين هيچ تفاوتي با قيام مردم در مصر، تونس، ليبي و يمن ندارد؛ زيرا مردم بحرين هم، خواستار حق راي در انتخاباتي آزاد هستند كه توقع زيادي نيست.
ايشان طرح موضوع شيعه و سني در قضاياي بحرين از جانب آمريكا و غرب را بهانه اي براي دخالت در مسائل منطقه دانستند و افزودند: آمريكاييها تلاش دارند تا با طرح موضوع شيعه و سني در بحرين، مانع از كمكها و حمايتهاي مردمي از قيام مردم بحرين شوند.
رهبر انقلاب اسلامي با اظهار تاسف از گرفتار شدن برخي افراد در اين دام آمريكاييها تاكيد كردند: طرح موضوع شيعه و سني در قضاياي بحرين بزرگترين خدمت به آمريكا و دشمنان امت اسلامي است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به حمايت جمهوري اسلامي ايران از ملت فلسطين بويژه در جنگ 22 روزه غزه خاطرنشان كردند: جمهوري اسلامي ايران در حالي از ملت فلسطين و همچنين حركتهاي اخير منطقه در تونس، مصر، ليبي و يمن حمايت كرده كه آنان شيعه نيستند، زيرا در اين قضايا بحث شيعه و سني مطرح نيست. بنابراين نبايد در قبال قضاياي بحرين به بهانه شيعه بودن مردم سكوت كرد.
ايشان با اشاره به دخالت حكومت سعودي در قضاياي بحرين افزودند: اوج وقاحت آمريكاييها و اذناب آنها در منطقه، آنجايي است كه حضور تانكهاي سعودي در بحرين را دخالت نمي خوانند اما اعتراض مراجع تقليد، علما و خيرخواهان به كشتار مردم بحرين را دخالت ايران مي نامند.
رهبر انقلاب اسلامي دخالت نظامي دولت سعودي در بحرين را اشتباه خواندند و تاكيد كردند: اين اقدام موجب منفورشدن حكومت سعودي در منطقه خواهد شد و قطعاً خسارات سنگيني براي عربستان در پي خواهد داشت.
حضرت آيت الله خامنه اي در جمع بندي تحولات اخير منطقه خاطرنشان كردند: حركت جديدي كه در منطقه آغاز شده است، حركت امت اسلامي، و با سمت و سوي اهداف اسلامي است و اين حركت، طبق وعده الهي قطعاً به پيروزي خواهد رسيد و به توفيق الهي سلسله شكست هاي آمريكا در منطقه ادامه پيدا خواهد كرد.
ايشان تاكيد كردند: موضع نظام جمهوري اسلامي در قضاياي منطقه، دفاع از ملتها و حقوق ملتها و مخالفت با ديكتاتورها و مستكبران است.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود، عيد نوروز را فرصت مغتنمي براي اجراي دستورات و احكام اسلام دانستند و افزودند: مردم ايران در طول سالهاي متمادي بويژه پس از پيروزي انقلاب اسلامي از عيد نوروز براي معنويت، معرفت و نزديكي به خدا استفاده كرده اند كه نمونه بارز آن دعا و توسل جمع زيادي از مردم به هنگام تحويل سال در بارگاه ها و زيارتگاه ها و مراكز ديني است.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: ملت ايران همواره از اين سنت و آيين براي دين و معنويت و اخلاق اسلامي بهره برداري كرده است.
در ابتداي اين ديدار آيت الله واعظ طبسي نماينده ولي فقيه در خراسان و توليت آستان قدس رضوي، ضمن تبريك سال نو، به رهبر انقلاب اسلامي خيرمقدم گفت.

 



در پيام نوروزي رهبر انقلاب اعلام شد سال90 سال جهاد اقتصادي

رهبرمعظم انقلاب اسلامي در پيام نوروزي خود سال 1390 را سال جهاد اقتصادي ناميدند.
بسم الله الرحمن الرحيم
يا مقلب القلوب و الابصار، يا مدبر الليل و النهار، يا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الي احسن الحال.
عيد سعيد نوروز و فرا رسيدن بهار و سال نو را به همه هم ميهنان عزيز مان در سراسر كشور و همچنين به همه ايرانياني كه در كشورهاي ديگر، در سراسر جهان ساكن هستند و همچنين به ملتهاي ديگري كه براي نوروز ارزش و احترام قائل هستند، تبريك عرض مي كنم. بخصوص تبريك مي گويم به افراد و خانواده هايي كه در خدمت كشور، در خدمت انقلاب و در خدمت نظام قرار دارند؛ خانواده شهيدان عزيز، جانبازان و خانواده هاي آنها، خانواده ماموراني كه در اين روزها كه همه در خانه هاي خود مجتمعند، آنها سر كارهاي حساس و مهم خود حضور دارند و از حضور در خانواده هاي خود محرومند. اميدوارم به فضل و رحمت الهي ان شاءالله ملت ايران سال شاد و سرشار از بركت و نعمت را در پيش داشته باشند و در همه ميدانها موفق و سربلند و پيروز باشند.
البته حوادث تلخي كه در برخي از كشورها نسبت به مردم انجام مي گيرد- در بحرين نسبت به مردم عزيز آنجا، در يمن، در ليبي- عيد را بر ما گوارا نمي كند و مانع از اين است كه انسان شادي عيد را بتمامه احساس كند. اميدواريم خداوند متعال براي اين ملتها- ملت بحرين، ملت يمن، ملت ليبي-فرج عاجلي برساند و دشمنان ملتها را با عقوبت خود مجازات كند.
عيد نشانه حركت طبيعي انسان در طول سال و ماه و روز و شب است و چون اين حركت بايد به سمت كمال و تعالي باشد، هر عيدي يك مقطعي است براي اينكه انسان بتواند يك مرحله جديدي را آغاز كند. ما ملت ايران به توفيق الهي و به فضل پروردگار در سال 89 توانستيم كارهاي بزرگي را انجام دهيم. ما سال 89 را به نام «سال همت مضاعف و كار مضاعف» نامگذاري كرديم. خوشبختانه در سرتاسر سال، اين شعار تحقق عملي پيدا كرد. مي توانم ادعا كنم كه يكي از شعارهايي كه در طول اين سالها بيشترين بهره را از توجه مردم و مسئولان و عمل آنها و انطباق وضعيت كشور با خود دارا بود و برد، همين شعار «همت مضاعف و كار مضاعف» بود، كه واقعاً ملت و دولت خوشبختانه در اين كار، در اين حركت ساليانه، همت مضاعف و كار مضاعف را نشان دادند. ما در زمينه هاي اقتصادي، در زمينه هاي سياسي، در زمينه حضور عظيم و پرشكوه مردم در عرصه هاي مختلف سياسي و انقلابي، در عرصه علم و فناوري و در عرصه سياست خارجي، در بخشهاي مختلف، خوشبختانه كارهاي بزرگي را شاهد بوديم كه هم مسئولين كشور، قوه مجريه، قوه مقننه و قوه قضائيه انجام دادند؛ بخصوص قوه مجريه در اين دوران يكساله كارهاي بزرگي را انجام دادند كه از جمله آنها همين مسئله حساس و بزرگ هدفمندي يارانه هاست، كه اين كار بزرگ را شروع كردند و اميدواريم ان شاءالله با موفقيت كامل اين كار به انجام برسد.
آنچه كه من از مجموع احساس مي كنم، اين است كه كشور ما بحمدالله در جاده پيشرفت و تعالي حركت خوبي را آغاز كرده است. البته اين حركت كه روز به روز هم شتاب بيشتري گرفته است، ناشي از زحمات و تلاشهاي مسئولان و ملت در طول ساليان متمادي است؛ اما خوشبختانه اين حركت هرچه گذشته است، شتاب بيشتري پيدا كرده است. مثلاً در عرصه توليد علم، طبق آمارهايي كه مراكز متخصص جهاني و مراكز بين المللي اعلام مي كنند، مشاركت كشور ما در پيشرفت علمي و توليد علم در دنيا بيش از يازده درصد پيشرفت داشته است. بنابراين پيشرفت كشور در عرصه هاي مختلف بحمدالله خيلي خوب بوده است. اين حركت شتاب آلود و همراه با جديت و همت، ان شاءالله بايستي ادامه پيدا كند.
آنچه كه در عرصه مجموعه مسائل كشور انسان مشاهده مي كند، كه در سال 90 بايد ما آن را وجهه همت خودمان قرار بدهيم، اين است كه از جمله اساسي ترين كارهاي دشمنان ملت ما و كشور ما در مقابله با كشور ما، مسائل اقتصادي است. البته در عرصه فرهنگي هم فعالند، در عرصه سياسي هم فعالند، در عرصه انحصارات علمي هم فعالند، اما در عرصه اقتصادي فعاليت بسيار زيادي دارند. همين تحريمهائي كه دشمنان ملت ايران زمينه سازي كردند يا آن را بر عليه ملت ايران اعمال كردند، به قصد اين بود كه يك ضربه اي بر پيشرفت كشور ما وارد كنند و آن را از اين حركت شتابنده باز بدارند. البته خواسته آنها برآورده نشد و نتوانستند از تحريم ها آن نتيجه اي را كه انتظار داشتند، بگيرند و تدابير مسئولان و همراهي ملت بر ترفند دشمنان فائق آمد؛ اما دنبال مي كنند. لذا اين سال جاري را كه از اين لحظه آغاز مي شود، ما بايستي متوجه كنيم به اساسي ترين مسائل كشور، و محور همه اينها به نظر من مسائل اقتصادي است. لذا من اين سال را «سال جهاد اقتصادي» نامگذاري مي كنم و از مسئولان كشور، چه در دولت، چه در مجلس، چه در بخشهاي ديگري كه مربوط به مسائل اقتصادي مي شوند و همچنين از ملت عزيزمان انتظار دارم كه در عرصه اقتصادي با حركت جهادگونه كار كنند، مجاهدت كنند. حركت طبيعي كافي نيست؛ بايد در اين ميدان، حركت جهشي و مجاهدانه داشته باشيم.
توجه داريد كه ما الان در اين ساعت داريم وارد سومين سال دهه پيشرفت و عدالت مي شويم. البته هم در زمينه پيشرفت و هم تا حدود زيادي در زمينه عدالت كارهاي خوبي انجام گرفته است، ليكن حركت ما بايد به نحوي باشد كه بتوانيم اين دهه را به معناي حقيقي كلمه مظهر پيشرفت و مظهر استقرار عدالت در كشورمان قرار بدهيم. خوشبختانه با اين حركتي كه در دنياي اسلام به وجود آمده است، انسان احساس مي كند كه اين دهه به توفيق پروردگار براي منطقه هم دهه پيشرفت و دهه عدالت خواهد بود.
اميدواريم خداوند متعال شما ملت عزيز را، شما مسئولان عزيز را، شما جوانان مومن و خوش روحيه و فعال و با استعداد را مشمول لطف خود و مشمول ادعيه زاكيه حضرت بقيه الله (ارواحنا فدا) قرار بدهد. ياد شهداي عزيزمان را، ياد امام بزرگوار را گرامي مي داريم و اميدواريم خداوند به بركت ارواح طيبه اين بزرگواران ملت ايران را مشمول رحمت و فضل و بركت و رضوان و غفران خود قرار دهد.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

 



بازديد رهبر انقلاب از طرح هاي توسعه ميدان گازي پارس جنوبي در عسلويه

رهبر معظم انقلاب اسلامي در هشتمين روز از سال جديد از طرح هاي توليد و توسعه صنايع نفت و گاز و پتروشيمي در منطقه پارس جنوبي در عسلويه بازديد كردند.
ميدان گازي پارس جنوبي، 47درصد ذخائر گاز ايران را كه حدود 8 درصد كل ذخاير گاز جهان مي شود، در خود جاي داده است.
در ابتداي سفر يك روزه رهبر انقلاب اسلامي، مسئولان منطقه پارس جنوبي موقعيت كلي صنايع مختلف اين منطقه را با استفاده از ماكت و نقشه تشريح كردند. براساس توضيحات مسئولان، در اين منطقه مهم صنعتي- اقتصادي، تاكنون 10 فاز به طور كامل به توليد رسيده و 19 فاز ديگر در دست طراحي يا اجراست. واحدهاي به توليد رسيده، در مجموع روزانه 210 ميليون مترمكعب گاز شيرين، 40 هزار بشكه ميعانات با ارزش گازي، و 200 تن گوگرد توليد مي كنند. ارزش ميدان پارس جنوبي، معادل صد و بيست سال صادرات نفت ايران است.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه سفر به منطقه پارس جنوبي، بيش از2 ساعت از واحدهاي مختلف صنعتي اين منطقه، بازديد كردند. در طول بازديد، مسئولان واحدهاي مختلف توضيحات لازم را بيان كردند. براساس اين توضيحات گاز ترش مورد نياز هر واحد صنعتي در اين منطقه، از ميدان عظيم گازي پارس جنوبي تامين و با بيش از 100كيلومتر لوله گذاري در بستر دريا به ساحل منتقل مي شود. در اين روند تاكنون حدود هزار و پانصد كيلومتر لوله گذاري در بستر دريا انجام شده است. گاز ترش در واحدها وتأسيسات مختلف به گاز شيرين و مواد مورد نياز مجتمع هاي پتروشيمي تبديل مي شود.
به گفته مسئولان منطقه، علاوه بر فازهاي دهگانه اي كه تاكنون در پارس جنوبي به توليد رسيده، امسال نيز، فازهاي 15، 16، 17 و 18 در اين منطقه به بهره برداري مي رسد.
مسئوليت فازهاي 15 و 16 را قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا بر عهده دارد و كليه مراحل طراحي- مهندسي و اجراي اين دو فاز به دست متخصصان ايراني انجام شده است. رعايت دقيق استانداردهاي علمي- صنعتي در اين دو فاز، موجب شده طراحي و مهندسي آنها، در ديگر فازهاي توسعه پارس جنوبي مبنا قرار گيرد.
مسئولان منطقه پارس جنوبي در بازديد رهبر انقلاب اسلامي همچنين اعلام كردند امسال با بهره برداري از فازهاي 17 و 18، پنجاه ميليون مترمكعب به ظرفيت گاز خانگي كشور افزوده مي شود كه اين گام بلند، تامين با ثبات و مطمئن گاز مورد نياز مردم در سراسر ايران و افزايش يك ميليون انشعاب گاز شهري و روستايي را امكان پذير مي كند.
علاوه بر دستگاه ها و وزارتخانه هاي مختلف، بيش از صد پيمانكار و شركت خصوصي نيز در طراحي و اجراي فازهاي 29 گانه توليد و توسعه پارس جنوبي فعالند و تنها در سال گذشته، حدود 11ميليارد دلار در اين منطقه سرمايه گذاري داخلي و خارجي شده است.
ميزان استفاده از تجهيزات ساخت داخل در واحدهاي صنعتي منطقه راهبردي پارس جنوبي، در اوايل بهره برداري يعني حدود يك دهه قبل، 15 درصد بود كه اين ميزان اكنون به 60 درصد رسيده است.
همچنين براساس اطلاعاتي كه مسئولان منطقه در طول بازديد رهبر انقلاب اسلامي براي ايشان بيان كردند ميانگين مدت اجراي پروژه ها 70 ماه بوده كه با مطالعات عميق علمي و تدابير پيچيده تخصصي اكنون به 35 ماه رسيده است.
حضرت آيت الله خامنه اي در بازديد از اين صنايع، بر رعايت موازين محيط زيست و تلاش مستمر بر توليد ارزش افزوده تأكيد كردند.
در منطقه پارس جنوبي همچنين، چندين مجتمع پتروشيمي احداث شده و يا در دست احداث است. پتروشيمي نوري يا برزويه كه عظيم ترين واحد آروماتيك كشور به شمار مي رود از جمله اين واحدها است. پتروشيمي نوري با توليد بوتان- پروپان و متان، نقش مهمي در تامين مواد مورد نياز صنايع مختلف كشور ايفا مي كند.
توليد بنزين با خلوص و اكتان بسيار بالا از جمله نوآوري هايي است كه در اين مجتمع پتروشيمي صورت گرفته و تهديد دشمن را براي تحريم فروش بنزين به ايران، پيشاپيش خنثي كرده است.
رهبر انقلاب اسلامي پس از بازديد از اين واحد پتروشيمي، گسترش روحيه ابتكار و نوآوري را، راهگشاي تسريع در پيشرفت كشور خواندند.
علاوه بر پتروشيمي نوري چندين واحد پتروشيمي ديگر در پارس جنوبي در دست احداث است كه پتروشيمي كاويان از جمله آنهاست. اين واحد عظيم صنعتي با ظرفيت سالانه 2 ميليون تن، بزرگترين واحد پتروشيمي در نوع خود محسوب مي شود. اين مجتمع كه تاكنون حدود 1ميليارد دلار در آن سرمايه گذاري شده امسال به بهره برداري مي رسد.
ضرورت انتقال دانش «طراحي- مهندسي- مديريتي و اجرايي» به نسل جوان از ديگر نكاتي بود كه رهبر انقلاب اسلامي در بازديد از فازهاي مختلف منطقه پارس جنوبي خاطرنشان كردند.
در حال حاضر حدود 53 هزار نفر در واحدهاي مختلف صنعتي- اقتصادي اين منطقه شاغلند كه ميانگين سني اكثر آنها حدود 30 سال است.
مسئولان منطقه پارس جنوبي در بازديد حضرت آيت الله خامنه اي از اين منطقه همچنين اعلام كردند تا سال 94، پنجاه و پنج ميليون تن ظرفيت نصب شده پتروشيمي در اين منطقه ايجاد خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي قبل از بازديد از واحدهاي منطقه پارس جنوبي، در جمع مديران ارشد و اجرايي صنعت نفت كشور و پيمانكاران طرحهاي مختلف توليد- توسعه پارس جنوبي حضور يافتند.
در اين ديدار كه وزراي اقتصاد، صنايع و معادن، رئيس كل بانك مركزي و شماري از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند وزير نفت با گراميداشت ياد شهيدان جهادگر صنعت نفت، اعلام كرد: براي استفاده از ظرفيت بسيار ارزشمند ميدان گازي پارس جنوبي 29 فاز پيش بيني شده است كه همه آنها در برنامه پنجم توسعه، به توليد مي رسد. صادرات گاز به خارج از جمله اهداف توسعه منطقه پارس جنوبي است كه وزير نفت به آن اشاره كرد.
ميركاظمي همچنين با اشاره به مطالعات دقيق كارشناسانه براي كوتاه كردن مدت اجراي فازهاي منطقه پارس جنوبي، درآمد سالانه صنايع منطقه پارس جنوبي را در پايان اجراي 29 فاز توليد و توسعه، بيش از 110ميليارد دلار اعلام كرد.
مير كاظمي با اشاره به ظرفيت صنايع پتروشيمي پارس جنوبي و عسلويه گفت: در پايان برنامه پنجم ظرفيت پتروشيمي كشور به 95 ميليون تن خواهد رسيد.
وزير نفت حضور موفق شركت هاي ايراني را در طرحهاي توسعه منطقه پارس جنوبي، بسيار نويدبخش خواند و گفت: با اتمام اجراي فازهاي پيش بيني شده ايران در صنايع نفت و گاز، داراي فناوري بومي خواهد بود و از توانايي صدور اين فناوري كاملاً ايراني به ديگر كشورها برخوردار خواهد شد.
وزير نفت در جمع بندي سخنان خود، سال نو را در صنعت نفت و گاز سالي بسيار پرنشاط و موفق پيش بيني كرد.
در اين ديدار همچنين مهندس سوري مديرعامل شركت نفت و گاز پارس گزارشي از روند پيشرفت طرحهاي مختلف توسعه و توسعه منطقه پارس جنوبي بيان كرد.
ياري جستن از چشمه جوشان ملت ، راه علاج همه دردها
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين در ديدار مهندسان، تكنسين ها و كارگران صنعت نفت در منطقه پارس جنوبي و جمعي از خانواده هاي معظم شهيدان اين منطقه، با اشاره به نامگذاري سال جديد به نام سال جهاد اقتصادي خاطرنشان كردند: ملت ايران، 32 سال در مقابل زورگويان جهاني ايستادگي كرده است و اين جهاد و مبارزه، به شكل پيچيده تر، عميق تر و حساس تر در عرصه اقتصادي ادامه خواهد يافت.
ايشان، آشنايي و دلبستگي ملت ايران به فرهنگ جهاد را از رموز پيشرفت مستمر كشور در عرصه هاي دفاع، علمي و سياسي دانستند و افزودند: تفاوت جهاد اقتصادي، با تلاش اقتصادي اين است كه جهاد اقتصادي، با توجه به حضور دشمن در عرصه مقابله با پيشرفت كشور و ملت معنا پيدا مي كند و در واقع مبارزه اي است كه آحاد مردم و مسئولان در آن سهيم اند.
رهبر انقلاب اسلامي، با اشاره به تلاش سلطه گران براي كارشكني در راه پيشرفت ملت ايران افزودند: كار عظيمي كه در منطقه پارس جنوبي صورت گرفته نوعي جهاد اقتصادي في سبيل الله است چرا كه با نيت «اعتلاي اسلام و كلمه حق» و افزايش عزت و پيشرفت ملت ايران انجام شده است.
ايشان با تشكر از همه متخصصان، كاركنان و فعالان طرحهاي توليد و توسعه پارس جنوبي افزودند: اين گونه كارهاي جهادي به علت اتكاي به توليد دانش بنيان، مي تواند شكوفايي پايدار كشور را تضمين كند.
ايشان، پيشرفت مستمر ملت ايران را در 32 سال اخير نشانه تحقق وعده تخلف ناپذير پروردگار مبني بر پيروزي جهاد في سبيل الله دانستند و افزودند: ملت، و مسئولان بخش هاي گوناگون كشور، امسال جهاد و مبارزه اقتصادي في سبيل الله را با تمام توان دنبال مي كنند و خداوند نيز به اين مبارزه بركت خواهد داد.
رهبر انقلاب اسلامي، «تكيه بر استعداد نسل جوان و تواناييهاي خودي»، احساس بي نيازي از بيگانگان و ياري جستن از چشمه جوشان اراده ملت را، راه علاج همه دردها و مشكلات خواندند و در تبيين مصاديقي از جهاد و مبارزه اقتصادي افزودند: مصرف درست و پرهيز از اسراف و تبذير- ايجاد فرهنگ كار و تلاش لله و تعليم اين فرهنگ كارگشا به جوانان- حركت در جهت پيشرفت و عدالت و «تلاش بي وقفه براي حل مشكلات و رفع نيازهاي مردم»، اجزايي از مجموعه جهاد همگاني ملت و مسئولان ايران در سال جهاد اقتصادي است.
ايشان اتحاد كلمه، همدلي، همكاري، احساس برادري و مجاهدت عمومي را رمز هميشگي فائق آمدن ملت بر دشمنان اسلام و ايران خواندند و خاطر نشان كردند: مسير ارتقاي عزت و عظمت ملت ايران همچنان ادامه خواهد يافت.
حضرت آيت الله خامنه اي با ابراز خرسندي از بازديد از طرحهاي منطقه پارس جنوبي و تاكيد بر ضرورت مطالعات عميق علمي در عرصه نفت و گاز افزودند: اين كارهاي بسيار عظيم نشان مي دهد «احساس توانايي»، سرمايه اصلي ملت ايران است و ملت با اتكاي به اين روحيه هر كاري را اراده كند، انجام خواهد داد.
رهبر انقلاب اسلامي، نفت و گاز را ثروت عمومي ملت ايران خواندند اما افزودند: نيروي انساني «با استعداد، علاقمند و توانا»، سرمايه عظيم و اصلي كشور در دستيابي به قله هاي رفيع پيشرفت و تعالي است.
ايشان، همچنين در بخش ديگري از سخنانشان، تاريخ مردم استان بوشهر را لبريز مجاهدت در راه استقلال و عزت ملي برشمردند و افزودند: خوشبختانه فضاي عمومي كشور فضاي كار و تلاش و همدلي است و ملت ايران فراموش نمي كند كه مجاهدت و ايثار «شهيدان، جانبازان و ايثارگران»، فرصت تاريخي پيشرفت را در اختيار او قرار داده است.
در آغاز اين ديدار آيت الله صفايي بوشهري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر ضمن خير مقدم به رهبر انقلاب اسلامي گفت: استان بوشهر يكي از عرصه هاي مهم جهاد اقتصادي است و مردم اين استان با وحدت، تلاش و جديت، در اين ميدان هم مانند ديگر ميدانهاي جهاد و مبارزه موفق خواهند بود.
ميركاظمي وزير نفت هم بار ديگر از طرف كاركنان صنعت نفت به رهبر انقلاب اسلامي خوش آمد گفت و افزود: تمام تلاش همكارانم در صنعت نفت پيشبرد اهداف بلند توسعه و عدالت است.

 



معاون استاندار كردستان خبر داد پخش تصاوير عوامل ترورهاي اخير سنندج

معاون سياسي امنيتي استاندار كردستان از شناسايي عوامل ترورهاي چند روز اخير سنندج خبر داد و گفت: احتمالا تا چند روز آينده تصاوير اين تروريست ها از طريق رسانه هاي استان پخش شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، ايرج حسن زاده در جشن ملي نوروز كه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه در چند روز اخير شاهد به شهادت رسيدن دو نفر از فرزندان اين آب و خاك به دست عده اي جنايتكار در سنندج بوديم كه با تلاش و همت مسئولان و ماموران امنيتي اين افراد شناسايي و به زودي معرفي خواهند شد.
وي خاطرنشان كرد: اين عوامل تروريستي شناسايي شده و احتمالا تصاوير آنان به زودي از طريق شبكه استاني به مردم نشان داده شود.
معاون سياسي امنيتي استاندار كردستان افزود: حوادث اخير سنندج به هم مرتبط و از سوي گروهي خاص و صرفاً براي ايجاد رعب و وحشت بين مردم و در راستاي جلوگيري از توسعه و پيشرفت استان صورت مي گيرد.
گفتني است 4 فروردين در جريان دو حادثه تروريستي از سوي افرادي ناشناس يك مامور انتظامي سنندجي و يك سرباز همداني به شهادت رسيدند و يك نفر نيز زخمي شد.
همچنين هشتم فروردين ماه نيز به سمت يك دستگاه خودروي راهنمايي و رانندگي در محله غفورشهر سنندج تيراندازي شد كه بر اثر آن يك تن از كاركنان اين نيرو از ناحيه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

 



قبور شهداي گمنام شلمچه با گلاب ناب قمصر عطرافشاني شد

كاشان- خبرنگار كيهان:
به مناسبت فرا رسيدن سال نو قبور شهداي گمنام در منطقه عملياتي شلمچه با گلاب ناب قمصر كاشان عطرافشاني شد.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج كاشان گفت: همه ساله قبور شهداي گمنام در منطقه عملياتي شلمچه توسط جمعي از بسيجيان راهيان نور اعزامي از اين شهرستان در چنين ايامي و در فضايي معنوي و روحاني با گلاب ناب قمصر كاشان عطرافشاني مي شود.
سرهنگ جواد نائيني افزود: در اين آئين كه جمعي از خانواده هاي معظم شهدا در آن شركت داشتند، بسيجيان با ذكر حضرت فاطمه(س) و خواندن سرود راهيان نور با اداي احترام به مقام شامخ شهدا بر آرمان هاي امام خميني(ره) رهبر معظم انقلاب و ادامه راه شهدا تاكيد كردند.
امسال بيش از 4هزار نفر در قالب گروه هاي دانش آموزي، دانشجويي، طلاب، خانواده شهدا، خانواده بسيجيان و مسئولان ادارات و نهادهاي دولتي شهرستان و طرح صالحين با عنوان كاروان راهيان نور كاروان شهداي دارالمومنين كاشان از ابتداي اسفند تا پايان تعطيلات نوروزي راهي مناطق عملياتي جنوب كشور شدند.

 



كاشان 30 ميليون قطعه ماهي زينتي روانه خانه هاي مردم كرد

كاشان- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي كاشان گفت: حدود 30 ميليون قطعه ماهي زينتي در يك هزار و500 استخر اين شهرستان تكثير و در نوروز امسال به سراسر كشور منتقل و عرضه شد.
مجيد كافي زاده در گفتگو با خبرنگاران افزود: اين تعداد ماهي عرضه شده به بازار فروش توسط 500 واحد توليد انواع ماهيان زينتي در اين شهرستان توليد شده است.
وي با اشاره به اينكه كاشان با پرورش و توليد 70درصد ماهيان زينتي كشور به عنوان قطب بزرگ توليد و تكثير اين نوع ماهي ها در سراسر كشور به شمار مي رود، اظهار داشت: ماهيان زينتي اين شهرستان حتي به كشورهاي حاشيه خليج فارس و آسياي ميانه نيز صادر مي شود.
وي با ذكر اين نكته كه در شهرستان كاشان بيش از يك هزار نفر به پرورش انواع ماهي زينتي اشتغال دارند و با اشاره به ساخت شهرك پرورش ماهيان زينتي در اين شهرستان ابراز اميدواري كرد با حفاري و بهره برداري از چاههاي آب در اين شهرك زمينه توليد و صادرات اين نوع ماهيان در اين منطقه افزايش يابد.

 



دعاي آيت الله جوادي آملي براي بازگشت امام موسي صدر

آيت الله جوادي آملي در پاسخ به نامه خانواده امام موسي صدر، در تماسي تلفني اعلام كرد كه براي آزادي امام موسي صدر دعا مي كند.
به گزارش ايسنا اين استاد حوزه اخيراً در تماس تلفني با خانم حورا صدر، فرزند امام موسي صدر بيان كرد كه در نماز جماعت خود امام موسي صدر را دعا كرده است.
وي افزود: همچنان كه در نامه اي كه چند سال پيش نوشته شد، اين جمله را ثبت كرديم كه «ثم جئت علي قدر يا موسي» اكنون نيز اميدواريم چنان كه خداوند درباره موسي كليم الله فرمود، انشاء الله اين عزيز نيز زودتر بازگردد.
اين مرجع تقليد همچنين در درس اخلاق هفتگي خود با اشاره به تحولات اخير در منطقه خاورميانه، گفت: خداوند تبارك و تعالي قلوب مردم بپاخاسته را منقلب كرده است تا از قدرت ها نهراسند.
اين مدرس درس خارج حوزه علميه قم ادامه داد: مقلب القلوب توفيق عطا كرده كه اينها از بيگانگان نهراسند و صحنه را رها نكنند و خداوند هراس را از قلوب اينها برداشت.

 



يك جانباز شيميايي ديگر به آسماني ها پيوست

يك جانباز 70 درصدي دوران هشت سال دفاع مقدس در شهرستان آران و بيدگل پس از سالها تحمل درد و رنج ناشي از مصدوميت شيميايي روز جمعه در سن 53 سالگي دعوت حق را لبيك گفت.
به گزارش ايرنا از كاشان «حسين عابدين زاده» در بمباران شيميايي منطقه فاو و در عمليات والفجر هشت در نهم اسفند ماه سال 1364 كه توسط رژيم بعثي عراق صورت گرفت به درجه جانبازي نائل شد.
شهيد عابدين زاده كه از مدت ها قبل به دليل عوارض شيميايي در بستر بيماري به سر مي برد، شامگاه 12 فروردين به خيل آسماني ها پيوست.
اين شهيد والا مقام 2 سال آخر عمر خود را در بيمارستان شهيد بهشتي كاشان سپري كرد.
پيكر پاك شهيد عابدين زاده روز 14 فروردين با حضور امت شهيدپرور از محل ستاد نماز جمعه آران و بيدگل به سوي گلزار شهداي آستانه امامزاده هلال بن علي(ع) تشييع خواهد شد. از شهيد جانباز حسين عابدين زاده تنها يك دختر 4 ساله به يادگار مانده است.
خاطرنشان مي شود، اين دومين جانباز سرافراز دوران هشت سال دفاع مقدس است كه در اين هفته به شهادت مي رسد.
سردار پاسدار علي اكبر حسني جانباز 70 درصد شهر مشكات كاشان هم ششم فروردين به شهادت رسيد.
وي در منطقه عملياتي غرب قطع نخاع شده بود كه پس از سالها تحمل درد و رنج ناشي از مصدوميت در سن 59 سالگي دعوت حق را لبيك گفت.
پيكر پاك اين جانباز دوران هشت سال دفاع مقدس نيز در شهر مشكات كاشان با حضور اقشار مختلف مردم تشييع و به خاك سپرده شد.

 



وزير مسكن و شهرسازي خبر داد ساخت 6/2 ميليون مسكن در سال 90

وزير مسكن با تاكيد بر افزايش نيافتن قيمت مسكن در سال جديد از برنامه اين وزارتخانه براي ساخت 6/2 ميليون مسكن در سال 90 خبر داد.
علي نيكزاد سرپرست وزارت راه و ترابري كه در حاشيه بازديد خود از ايستگاه راه آهن تهران با خبرنگاران گفت وگو مي كرد در پاسخ به سوالي درباره اولويت هاي دو وزارتخانه متبوعش در سال جديد گفت: استفاده از تكنولوژي هاي جديد و بومي در حوزه لوكوموتيو و واگن، توسعه ناوگان حمل و نقل هوايي، ايمني پرواز، توسعه بنادر و راه آهن و راه هاي اصلي در بزرگراه ها و راه روستايي از جمله اولويت هاي وزارت راه در سال جديد است.
وي ايجاد 2 ميليون و 600 هزار واحد مسكن در شهر و روستا و شهرهاي جديد و نيز در حوزه بافت هاي فرسوده را از برنامه هاي وزارتخانه مسكن در سال جديد برشمرد و گفت: تحقق اين موارد بالغ بر 34 درصد از اقتصاد ما را تشكيل مي دهد چرا كه 28 درصد مسكن و 7 الي 8 درصد راه را در برمي گيرد و همگي اين موارد در اشتغال تاثيرگذار است.
وزير مسكن و شهرسازي در پاسخ به سوالي درباره اينكه آيا در سال 90 افزايش قيمت مسكن نخواهيم داشت، تنها به بيان انشاءالله بسنده كرد.
وي در پاسخ به سوال ديگري درباره استفاده از انرژي هاي نو در ساخت و ساز مسكن مهر هم بيان داشت: اين كار هنوز انجام نشده است اما مقررات 19 را رعايت كرده ايم. قراردادهاي سال 90 بسته شده و كارها در حال پيگيري است و تسهيلات و زمين رايگان و نيز استفاده از تكنولوژي و صنعتي سازي در حوزه مسكن به سرعت پيش مي رود.
نيكزاد اين نكته را نيز يادآور شد كه مركز تحقيقات ساختمان از طرح هاي جديد در حوزه مسكن استقبال مي كند. وي در پايان خاطر نشان كرد: در 18 ماه گذشته در حوزه صنعتي سازي از يك درصد به 30 درصد رسيده ايم در حاليكه در برنامه چهارم اين امر 20درصد بوده و در 6 ماه دوم سال 88 دو درصد آن محقق شده بود كه الان به حدود 30 درصد رسيده است.
برنامه هاي وزارت مسكن
در سال جهاد اقتصادي
معاون امور مسكن و ساختمان وزير مسكن و شهرسازي نيز با اشاره به محورهاي بخش مسكن در سال «جهاد اقتصادي» گفت: افزايش ظرفيت توليد و عرضه مسكن مي تواند در تبيين و پيشبرد اهداف «سال جهاد اقتصادي» موثر باشد.
ابوالفضل صومعلو در گفت وگو با فارس درخصوص نامگذاري سال جاري به نام سال «جهاد اقتصادي» توسط مقام معظم رهبري گفت: سال جاري براساس پيام نوروزي مقام معظم رهبري «جهاد اقتصادي» نام گرفته و طبق فرمايش ايشان، انتظار است كه مسئولان كشور و ملت در عرصه اقتصادي با حركت جهادگونه كار و مجاهدت كنند.
وي افزود: حركت طبيعي در اين عرصه كافي نيست، بايد در اين ميدان، حركت جهشي و مجاهدانه صورت پذيرد چرا كه حركت بايد به نحوي باشد كه بتوانيم اين دهه را به معناي حقيقي كلمه مظهر پيشرفت و استقرار عدالت در كشور قرار دهيم.
صومعلو با اشاره به اينكه همزماني سال 1390 با آغاز اجراي برنامه پنجم توسعه و تداوم اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها، اهميت موضوع را دوچندان نموده است تاكيد كرد: اسناد فرادست و تدوين اين اهداف به سند چشم انداز، طرح جامع مسكن، قانون ساماندهي عرضه و توليد مسكن، برنامه پنجساله پنجم بخش مسكن، قانون بودجه سال 1390 و برنامه اجرايي سال 1390 اشاره دارد.
معاون امور مسكن و ساختمان وزير مسكن و شهرسازي با بيان اينكه افزايش ظرفيت توليد و عرضه مسكن مي تواند در تبيين و پيشبرد اهداف «سال جهاد اقتصادي» موثر باشد گفت: توليد مسكن در هر كشور نه تنها از مظاهر رشد اقتصادي آن كشور است، بلكه نيازهاي اجتماعي را نيز با توجه به وجود و ارتباطات پسين و پيشين قابل ملاحظه بخش مسكن با ساير بخش هاي اقتصادي برآورده و رشد بخش مسكن منجر به تحقق رشد اقتصادي قابل ملاحظه و تحريك و تسريع حركت چرخ هاي اقتصادي كشور خواهد شد.
صومعلو افزود: براي تحقق اين مهم ضروري است تا با برنامه هاي توليد و تامين مسكن با هدف تامين مسكن اقشار كم درآمد و زوج هاي جوان كه متشكل از مسكن مهر ( با تاكيد در بافت هاي فرسوده و استفاده از ظرفيت هاي موجود در اين بافت ها)، مسكن روستايي، مسكن جوانان و كمك به تكميل واحدهاي نيمه تمام است اين مراحل طي شود.
وي به روش هاي ديگر تبيين و پيشبرد اهداف «سال جهاد اقتصادي» اشاره و خاطر نشان كرد: شيوه هاي احداث مسكن با هدف ارتقاي كيفيت و كاهش مدت زمان ساخت و ساز و استفاده بهينه از منابع موجود با گسترش استفاده از فناوري هاي نوين با تاكيد بر صرفه جويي در انرژي، استفاده از ظرفيت انبوه سازان مسكن و رعايت الگوي مصرف مسكن(كوچك سازي) ميسر خواهد شد.
صومعلو روش هاي تامين مالي با هدف توانمندسازي خانوارهاي متقاضي مسكن را ديگر محور مهم بخش مسكن در سال جهاد اقتصادي عنوان كرد و افزود: اعطاي تسهيلات بانكي ارزان قيمت (اعطاي يارانه)، تشكيل صندوق هاي زمين و مسكن، انتشار اوراق مشاركت، انتشار گواهي سپرده عام و خاص، جذب سرمايه گذاري خارجي، استفاده از توانمندسازي هاي خيرين مسكن ساز و استفاده از ظرفيت هاي قابل توجه نهادهاي عمومي غير دولتي(كميته امداد، سازمان بهزيستي، شهرداري ها) مي تواند در روش هاي تامين مالي با هدف توانمندسازي خانوارهاي متقاضي مسكن برشمرد.

 



نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان: ولايت مطلقه فقيه بزرگترين نعمت خدا به بشر امروز است

نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان گفت: بزرگترين نعمتي كه خداوند به بشريت و شيعه عنايت كرده «ولايت مطلقه فقيه» است.
به گزارش ايرنا آيت الله عبدالنبي نمازي، اظهار داشت: در زمان غيبت كه بشريت دسترسي مستقيم به وجود مبارك امام عصر(عج) ندارد تنها رهبري شايسته ولايت مطلقه فقيه است.
وي با طرح اين پرسش كه در نظام هاي سياسي دنيا چه كساني حكومت مي كنند، گفت: كسي مانند اوباما مدعي اين است كه رهبر دنياست.
آيت الله نمازي تصريح كرد: آنان بر اين باورند كه بايد در مورد عراق، افغانستان، بحرين و ليبي تصميم بگيرند. اينها مانند فرعون خود را خداي دنيا مي دانند.
وي در بخشي از سخنان خود به پيام نوروزي رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: اين يك ابتكار كاملا حكيمانه بود كه نشان داد نظام اسلامي بايد از قدرت اقتصادي پيشرفته برخوردار باشد تا بتواند در برابر دنياي اقتصاد بايستد.
آيت الله نمازي تاكيد كرد: مردم ايران اسلامي همانطور كه در ساير مسائل در منطقه حرف اول را مي زند بايد در اقتصاد تحول بزرگي را خلق كنند.

 



اولين لوكوموتيو با موتور ديزل ملي رونمايي شد

مراسم رونمايي از اولين كاربرد موتور ملي بر روي لوكوموتيو با حضور برخي از مسئولان كشوري در نهمين روز از سال جديد برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور معاون اول رئيس جمهور، وزير صنايع، سرپرست وزارت راه، رئيس كميسيون صنايع و جمعي از نمايندگان مجلس و مسئولان راه آهن در تالار تشريفات راه آهن تهران برگزار شد، از اولين «لوكوموتيو» با موتور ملي كه به ناوگان ريلي كشور خواهد پيوست رونمايي شد.
براساس اين گزارش، با توجه به بررسي هاي صورت گرفته پروژه هاي طراحي، انتقال دانش فني و ساخت موتور ديزل سنگين ملي (طرح د87) در قالب توسعه خانواده د87 با عناوين موتور 12استوانه خورجيني ديزل و دوگانه سوز، موتور 8 استوانه خورجيني ديزل و موتور 6 استوانه خطي ديزل از سال 89 در دستور كار قرار گرفت.
12سيلندر، نوع موتور چهار زمانه مجهز به توربو شارژز، وزن خشك 3710كيلوگرم، دو هزار و 195 ميليمتر طول، هزار و 240ميليمتر عرض، هزار و 280 ميليمتر ارتفاع، هزار كيلو وات قدرت موتور، هزار و 500 دور در دقيقه دور موتور، 6 هزار و 360 نيوتن متر گشتاور ماكزيمم، هزار و 990 كيلو وات مصرف سوخت و نيز سيستم پيشرفته با سامانه پاشش الكترونيكي از جمله مشخصات فني طرح موتور ملي براي لوكوموتيوهاي داخلي است.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان سال 88 در آئين رونمايي از اولين موتور ديزل سنگين (ملي) كه در آمل برگزار شده بود، با اشاره به اين طرح ملي گفته بود كه ايران با توليد موتور سنگين ديزل به جمع دوازده كشور برتر جهان در اين زمينه اضافه شده است.
وي در اين زمينه افزوده بود كه طراحي و ساخت اين موتور در كشور در ابتداي راه است و متخصصان و كارشناسان ايراني براي بومي كردن قطعات اين خودرو بايد تلاش مضاعفي را داشته باشند.
در اين مراسم، معاون اول رئيس جمهور از شماري از مسئولين، دست اندركاران، متخصصان و كارشناسان ساخت موتور ملي با ارائه لوحي تقدير كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

هجوم سازمان يافته ضد انقلاب به «اخراجي ها3»
جريان ضد انقلاب داخلي و خارجي كه از تحريم فيلم «اخراجي ها3» به كارگرداني مسعود ده نمكي سرخورده و ناكام شده است، در واكنشي ضد اخلاقي اقدام به قرار دادن اين فيلم روي اينترنت و توزيع سي دي هاي قاچاق كرد. به گزارش خبرنگار كيهان، فتنه گران و حاميان ضد انقلاب آنها كه قادر به تحمل نگاه طنزآلود اين فيلم به وقايع دهمين انتخابات رياست جمهوري و انتقاد از فتنه را ندارند، از مدت ها قبل سعي در تخطئه اخراجي ها3 نمودند.
اين جريانات ضد مردمي و ورشكسته سياسي همچنين از مخاطبان سينما دعوت كردند تا با تحريم فيلم ده نمكي به استقبال «جدايي نادر از سيمين» بروند.
اما با آغاز اكران اين دو فيلم، «اخراجي ها3» با استقبال غيرمنتظره مردم مواجه شد و همين امر موجب شد كه فتنه گران و معاندين نظام، امكان دانلود اين فيلم را روي اينترنت فراهم كنند. از مشهد نيز خبر مي رسد كه گروهي از هواداران فتنه به خاطر نمايش فيلم اخراجي ها3 با سنگ به سينما هويزه هجوم بردند. با اين حال، سينماهاي نمايش دهنده «اخراجي ها3» همچنان با كمبود بليط براي اين فيلم مواجه هستند به طوري كه اين فيلم تاكنون بيش از دو ميليارد و پانصد ميليون تومان در كل كشور فروش داشته است.
جا دارد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با همكاري نهادهاي امنيتي براي مقابله با جرياني كه براي ضربه زدن به فيلم سازان حزب اللهي سازماندهي شده است، دست به اقدامي جدي و قاطع بزند.
تبرئه انگليس در شبكه وابسته به «ام آي شش»
شبكه تلويزيوني وابسته به سازمان جاسوسي انگليس «ام.آي.شش» در ايام نوروز امسال اقدام به نمايش سريالي مبتذل و مبلغ استعمار به نام «دايي جان ناپلئون» كرد. به گزارش خبرنگار كيهان، اين سريال به كارگرداني ناصر تقوايي، از توليدات تلويزيون رژيم پهلوي است. تلويزيوني كه عملاً توسط بهائيان اداره مي شد. در سريال ياد شده، ضمن توهين به جامعه ايراني، نفي مذهب و رسوم، توطئه ها و جنايات انگليس، توهم و خيال پردازي معرفي شده است. اين سريال برپايه رماني به همين نام و نوشته ايرج پزشكزاد ساخته شده است.پزشكزاد، نويسنده اي ملحد شناخته مي شود.
شبكه «من و تو» با مديريت خواننده فاسد و فراري فائقه آتشين مشهور به گوگوش، با هدف تقويت اهداف استعماري شبكه بي بي سي فارسي راه اندازي شده است و برخي از خبرنگاران روزنامه هاي اصلاح طلب با اين تلويزيون همكاري پنهان و آشكار دارند.
آتشين كه دختر يك ژانگلورباز بوده است، در دوران موسوم به اصلاحات و با حمايت يكي از آقازاده ها از ايران گريخت.
وي چند سالي با يكي از كارگردانان مشهور زندگي كرد. بعد از فرار نيز، موضوع ارتباط و دلبستگي وي به دو اهل موسيقي با نامهاي «ب.ا» و «م.آ»، باعث رسوايي او در محافل خارج از كشور شد.
وحشت دولت فرانسه از پوشش خبري صداوسيما
وزارت خارجه فرانسه گزارش هاي كامران نجف زاده، خبرنگار صداوسيما در آن كشور را مخل امنيت ملي فرانسه مي داند!
دولت فرانسه كه از پوشش خبري صداوسيما در آن كشور وحشت زده شده، اقدام به اخراج نجف زاده از آن كشور كرد.
عابديني، مديركل اخبار خارجي سازمان صداوسيما در واكنش به اين رفتار دولت فرانسه به ايسنا گفت: دولت فرانسه اكنون كه با عدم اقبال افكار عمومي بين المللي مواجه شده است، براي فرافكني تلاش مي كند. پيش از اين نيز فرانسه دختران 12 ساله را به اتهام داشتن حجاب از مدارس اخراج مي كرد. فرانسه بهتر است به جاي اين كه اسلام هراسي يا ايران هراسي را ترويج كند، پاريس را كه به كانون گروهك هاي تروريستي تبديل شده است، تغيير دهد. اين سياست هاي دولت فرانسه بايد تغيير كند.
صفدري مجري صداوسيما از دنيا رفت
«رضا صفدري» مجري باسابقه صداوسيما 11 فروردين دار فاني را وداع گفت.
وي متولد سال 1342 بود و از سال 64 وارد رسانه ملي شد.
اجراي برنامه هاي «هشت و نيم»، «شب هاي تابستان»، «شب هاي زمستان»، «تابستان 75»، «چراغ»، «30بهار» و، «صبح انقلاب» و كارگرداني سريال هاي «باغچه مينو»، «يه شب مهتاب» و تهيه كنندگي - كارگرداني و بازي در مجموعه «بازيگر» از جمله فعاليت هاي وي در تلويزيون بود. صفدري همچنين از سال 77 تا 81 اجراي نخستين برنامه زنده شبكه جهاني جام جم با نام «ارتباط» را به عهده داشت.
درگذشت بازيگر سينما و تلويزيون
«محمد ورشوچي» بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون نهم فروردين درگذشت. وي 86 سال سن داشت و در اثر كهولت سن از دنيا رفت.
ورشوچي در فيلم ها و سريال هايي چون «كمال الملك»، «هزاردستان»، «پهلوانان نمي ميرند»، «آرايشگاه زيبا» و... نقش آفريني كرده بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14