(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 20 فروردین 1390- شماره 19896

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ظهور نزديك است يا انتخابات !؟ (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
جن (گفت و شنود)
نتانياهو: خيزش هاي منطقه از انقلاب اسلامي ايران الهام گرفته است
مجلس خبرگان رهبري: سكوت در برابر كشتار مظلومانه مسلمانان كشورهاي اسلامي حرام است
ارتش عراق به تروريست هاي پادگان اشرف حمله كرد
وقتي دم شغال نقش شاهد را بازي مي كند! (خبر ويژه)
رئيس اسبق «سيا» آدرس غلط مي دهد (خبر ويژه)
اپوزيسيون خارج نشين و حكايت هميشگي آفتابه لگن هفت دست (خبر ويژه)
دانشگاه آزاد آكسفورد؟! (خبر ويژه)
حمايت از سركوب شيعيان منافع امنيتي و اقتصادي غرب را به خطر مي اندازد (خبر ويژه)
روايت اميراحمدي از ميزان روابطش با مشايي (خبر ويژه)



ظهور نزديك است يا انتخابات !؟ (يادداشت روز)

اين روزها، تهيه يك فيلم به اصطلاح مستند با عنوان «ظهور نزديك است» و توزيع رايگان و گسترده آن در سطح كشور- سي دي- به يكي از مسائل بحث انگيز تبديل شده است. اين فيلم كه دست اندركاران تهيه و توليد آن كوشيده اند نام و نشان و رد پاي مشخصي از خود باقي نگذارند- و البته كيهان از هويت و انگيزه آنان باخبر است- از يكسو با مخالفت شديد و هشدار مراجع عظام تقليد و عالمان و كارشناسان برجسته ديني روبرو شده است و از سوي ديگر زمينه اي براي سوءاستفاده دشمنان فراهم آورده است. در پي توزيع گسترده سي دي هاي اين فيلم، مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم در يك نشست علمي تخصصي و با حضور اساتيد برجسته از جمله حضرت آيت الله طبسي به نقد مستند و عالمانه آن پرداخته و نشان داده است تهيه كنندگان اين فيلم به اصطلاح مستند تا چه اندازه از آموزه هاي اسلامي دور و بي خبر- و يا، باخبر و خداي نخواسته فتنه گر- بوده اند. اين مركز تخصصي در حوزه علميه قم، اگرچه مانند تهيه كنندگان «ظهور نزديك است» بودجه هاي كلان و بي حساب و كتاب در اختيار ندارد ولي اميد است سي دي نشست تخصصي مورد اشاره را در همان حد و اندازه بضاعت خود كه مي دانيم اندك است، تكثير كرده و توزيع كند، تا خيل عظيم حزب الله كه علي رغم تهي دستي، هيچگاه آبروي فقر و قناعت را نبرده اند، بازتوليد و توزيع بعدي آن را با بضاعت نفر به نفر خود برعهده بگيرند.
اين يادداشت اما، نگاه ديگري به ماجرا دارد و هر چند ترجيح مي دهد انگيزه تهيه كنندگان فيلم «ظهور نزديك است» را دغدغه امام زماني(عج) آنها و «شوق ظهور» تلقي كند ولي برخي از شواهد و قرائن موجود، نه فقط جايي براي خوش بيني باقي نمي گذارد، بلكه متاسفانه اين احتمال را قوت مي بخشد كه فيلم ياد شده يك ترفند تبليغاتي است و با هدف زمينه سازي انتخاباتي براي يك جريان منحرف سياسي توليد و توزيع شده است. جريان مرموز و مشكوكي كه چندان ناشناخته نيست و طي سال هاي اخير، بارها از نام مبارك مراد غايبمان، حضرت بقيه الله الاعظم-ارواحنا لتراب مقدمه الفداء- سوء استفاده كرده و مي كند و دراين باره گفتني هايي هست؛
1-از حضرت امير عليه السلام است كه «باطل از هر چيز ديگري به حق شبيه تر است» و اساساً اگر حق و باطل همانگونه كه هستند ارائه مي شدند، هيچكس به اشتباه دچار نمي شد. ولي به قول حضرت(ع)، فتنه انگيزان، اندكي از حق و بخشي از باطل را درهم مي آميزند و چنين است كه بدعت ها را شكل مي دهند، فتنه ها بر پا مي كنند و نهايتاً گمراهي مي آفرينند. (خطبه 50 نهج البلاغه). در سي دي موسوم به «ظهور نزديك است» نمونه هاي فراواني از اينگونه آميختگي حق و باطل به چشم مي خورد كه با توجه به نوع اين آميختگي ها به سختي مي توان احتمال تصادفي بودن آنها را باور كرد!
2- با توجه به نكته مورد اشاره، در پي آن نيستيم كه همه آنچه در سي دي ياد شده آمده است را نفي كنيم، بلكه سخن از آميختگي حق و باطل در ميان است و فتنه و بدعتي كه اين آميختگي مي تواند در پي داشته باشد. به عنوان مثال، دراين باره كه آيا «ظهور نزديك است»؟ بايد گفت؛ براساس آموزه هاي اصيل اسلامي، منتظران امام عصر- ارواحنا له الفداء- نه فقط در فلان سال و فلان دوره، بلكه هر صبح و شام- صباحاً و مسائاً- در انتظار ظهورند و منتظر واقعي و راستين بايد كه از همه آلودگي ها، گناهان و دلبستگي هاي اين جهاني دور بوده و هر صبح و شام، ظهور حضرتش را چشم به راه باشد. بنابراين، سخن درباره نزديكي ظهور نيست كه آرزوي همگان است، بلكه بنا به دلايل بسيار روشن ديني و عقلي تعيين وقت ظهور- توقيت- و نيز انطباق شخصيت هاي ياد شده در احاديث و روايات با شخصيت هاي حاضر در هر عصر و زمان، منع شده است، نه آن كه چنين آرزو و احتمالي در ميان نباشد، مگر نه اين كه همه مردم ايران و شيعيان جهان از ژرفاي دل آرزو مي كردند و براين باور بودند و بوديم كه حضرت امام راحل(ره) پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلي آن مي سپارند و بعد از رحلت ايشان در اين آرزو به سر مي بريم و با تمام وجود از خداي مهربان مي خواهيم كه اين مهم به دست مبارك رهبر معظم انقلاب به انجام برسد.
3- گفتني است در طول تاريخ نه يك بار و دوبار، بلكه بارها اتفاق افتاده است كه برخي از شخصيت ها را با شخصيت هايي كه از آنها در احاديث و روايات به عنوان شخصيت هاي زمان ظهور ياد شده است، انطباق داده اند و اين انطباق دادن ها براي جهان اسلام و عالم تشيع بي هزينه و خالي از آسيب نيز نبوده است. به عنوان يك نمونه نزديك؛ در سال هاي اوليه جنگ تحميلي از برادر عزيزمان سردار رحيم صفوي با عنوان شعيب بن صالح و يكي از سرداران سپاه امام زمان
- ارواحنا له الفداء- ياد مي كردند و مدتي بعد آيت الله هاشمي رفسنجاني را شعيب بن صالح ناميدند و... درباره «سفياني»، «سيد يمني»، «دجال» و برخي ديگر از شخصيت هاي زمان ظهور نيز نمونه هايي از اين دست را مي توان در تاريخ مكتوب- و نه حتي شفاهي- ملاحظه كرد. نمونه هايي كه در زمان خود، باورهاي كاذبي را در برخي از اذهان شكل دادند و بعضاً نيز بي آسيب نبوده اند.
4- تهيه كنندگان سي دي موسوم به «ظهور نزديك است» بيشترين تلاش خود را به انطباق شخصيت «شعيب بن صالح» با آقاي دكتر احمدي نژاد اختصاص داده اند كه صرفنظر از شخصيت مردمي و قابل احترام آقاي احمدي نژاد بايد گفت:
الف: بررسي ها و تحقيقات مستند اسلام شناسان و عالمان برجسته ديني نشان مي دهد در مجموعه احاديث و روايات، فقط 17 حديث درباره «شعيب بن صالح» نقل شده است كه غير از 3 روايت، بقيه از طريق علماي عامه و اهل سنت روايت شده. و از 3 حديثي كه راويان شيعه نقل كرده اند، دو حديث، فاقد رجال معتبر و اهل ثقه است و تنها يك حديث كه از حضرت امام رضا عليه السلام نقل شده مورد پذيرش قرار گرفته كه در آن روايت نيز فقط به نام شعيب بن صالح و اين كه از ياران حضرت امام زمان- ارواحنا له الفداء- و از طايفه «بني تميم» است، اشاره شده و ديگر هيچ! (از تحقيقات مستند مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم با ذكر اسناد مربوطه). اكنون بايد پرسيد ويژگي ها و خصوصياتي را كه تهيه كنندگان سي دي «ظهور نزديك است» به شعيب بن صالح نسبت داده و آن را در انطباق با آقاي احمدي نژاد مي دانند، از كجا آورده اند؟!
ب: بر فرض كه آنچه در روايات غيرمعتبر درباره خصوصيات شعيب بن صالح آمده است، صحت داشته باشد! در اين حالت، پرسش بعدي آن است كه چه رابطه و مشابهتي ميان ويژگي هاي «شعيب بن صالح» و «آقاي احمدي نژاد» وجود دارد؟
تهيه كنندگان فيلم به اصطلاح مستند «ظهور نزديك است» براي انطباق اين خصوصيات به استدلال هاي دم دستي و متأسفانه بي پايه و اساسي متمسك شده اند. به عنوان مثال مي گويند در روايات - همان روايات كه شرح آن گذشت- آمده است كه شعيب بن صالح يك فرمانده نظامي است و براي انطباق اين ويژگي با آقاي دكتر احمدي نژاد، استدلال مي كنند كه ايشان هم در جنگ تحميلي حضور فعال داشته است! و يا وقتي در روايات مورد اشاره، شعيب بن صالح را با دكتر احمدي نژاد همنام نمي بينند، به اين تفسير من درآوردي متوسل مي شوند كه «شعيب» در لغت، مصغر - كوچك شده- كلمه «شعب» است و شعب به معني مردم و خلق است و از آنجا كه آقاي احمدي نژاد يك رئيس جمهور مردمي است، بنابراين بايد همان شعيب بن صالح باشد! اين تفسير به راي در حالي است كه حتي در تفسير آيات شريف قرآن نيز، ظاهر آيه، «سنديت» و «حجيت» دارد و كسي نمي تواند مفهوم و تفسيري را به آن نسبت بدهد كه باظاهر آيه، مغايرت داشته باشد. بنابراين اگر مقصود از شعيب بن صالح، همان آقاي احمدي نژاد بود بايد نام ايشان در روايت مي آمد و حال آنكه نام آقاي احمدي نژاد «محمود» است و نام پدر مرحوم ايشان نيز «صالح» نبوده است. مطابق فرمول من درآوردي تهيه كنندگان سي دي ياد شده مي توان گفت «سيد» در لغت به معني «آقا» است. آيا با اين حساب مي توان نتيجه گرفت كه مثلاً «سيد يمني» ذكر شده در روايات ظهور، مي تواند «سيد» به معناي «از نسل رسول خدا(ص)» نباشد؟!... و قس عليهذا... اين چه نوع استدلالي است؟!
گفتني است در روايات ظهور نام خاص «سيد خراساني» و «سيد يمني» نيامده است و تنها به اين كه آن دو بزرگوار از نسل رسول خدا(ص)- سيد- و از اهالي «خراسان» و «يمن» هستند اشاره شده و اين دو فقره با «شعيب بن صالح» كه نام ايشان آمده است- البته براساس همان روايات كه به آن اشاره شد- متفاوت است.
5- در سي دي «ظهور نزديك است» با همان استدلال كذايي از «ملك عبدالله» پادشاه اردن به عنوان «سفياني» ياد شده است كه دشمن قهار حضرت صاحب الزمان- ارواحنا له الفداء- است و مطابق روايات معتبر اساساً براي جنگ با آن حضرت خروج مي كند.
خب! حالا بايد از تهيه كنندگان سي دي «ظهور نزديك است» پرسيد؛ در كجاي روايات آمده است كه «شعيب بن صالح» از «سفياني» براي حضور در جشن هاي نوروزي دعوت مي كند؟! مگر قرار نيست شعيب بن صالح، فرمانده يا يكي از فرماندهان سپاه حضرت ولي عصر(عج) باشد بنابراين بايد با «سفياني» سر جنگ و ستيز داشته و او را يكي از اصلي ترين دشمنان حضرت بداند، پس چرا با اين دشمن خوني حضرت صاحب الزمان- ارواحنا له الفداء- نرد دوستي مي بازد و از وي به عنوان ميهمان و براي حضور محترمانه در ايران اسلامي دعوت به عمل مي آورد؟! با پوزش از برادر عزيزمان جناب آقاي احمدي نژاد و صرفا از باب مزاح؛ بايد گفت كه ظاهرا «سفياني» سي دي ياد شده بيشتر از شعيب بن صالح مورد اشاره در همان سي دي، به رواياتي كه در سي دي آمده است اعتقاد دارد كه- به قول آقاي احمدي نژاد- اولا؛ دعوت شعيب بن صالح را نمي پذيرد! و ثانيا؛ به وزير خارجه و رئيس مجلس حكومت خود دستور مي دهد كه عليه جمهوري اسلامي ايران و رئيس دولت آن موضع گرفته و بد و بيراه بگويند!!
6- تهيه كنندگان سي دي «ظهور نزديك است» دست به اقداماتي زده اند كه نشان مي دهد اين فيلم را با اغراض خاص و آلوده اي تهيه كرده اند. از جمله
- و فقط يكي از آن نمونه ها- حذف بخشي از كلام رهبر معظم انقلاب است. آنها در سي دي مورد اشاره براي اثبات نظر خود از كلام حضرت آقا مايه گذاشته و به نقل از ايشان آورده اند؛ «من با اطمينان كامل مي گويم تحقق وعده الهي در راه است» و حال آن كه رهبر معظم انقلاب بعد از اشاره به بيداري جهان اسلام مي فرمايند؛
«من با اطمينان كامل مي گويم اين هنوز آغاز راه است و تحقق كامل وعده الهي يعني پيروزي حق بر باطل و بازسازي امت اسلامي در راه است. نشانه اين وعده تخلف ناپذير در اولين و مهم ترين مرحله، پيروزي انقلاب اسلامي در ايران و بناي بلند آوازه نظام اسلامي بود. احساس هويت و تشخص در اقليت هاي مسلمان در بيشتر كشورهاي غربي همه و همه نشانه هاي آشكار پيروزي اسلام در هماورد با دشمنان يعني در قرن 51 هجري است، ملت هاي مسلمان هنوز گردنه هاي دشواري پيش روي دارند».
همانگونه كه ملاحظه مي كنيد، تهيه كنندگان سي دي ياد شده، بخش هايي از كلام رهبر معظم انقلاب را حذف كرده اند تا بتوانند از بخش تحريف شده، براي اثبات منظور خود استفاده كنند. توجه كنيد آقا تاكيد مي كنند كه «اين هنوز آغاز راه است» و مي فرمايند «ملت هاي مسلمان هنوز گردنه هاي دشواري پيش روي دارند»و اين همه در همان پاراگراف از بيانات ايشان آمده است. اكنون بايد گفت كه آيا مي توان تحريف سخنان رهبر معظم انقلاب را- كه در همان سي دي از ايشان با عنوان «سيد خراساني» ياد شده است- اقدامي برخاسته از شوق ظهور و عشق به حضرت بقيه الله الاعظم(عج) دانست؟! و آيا نبايد اين اقدام و اقدامات مشابه ديگري از اين دست را نشانه سوءنيت تهيه كنندگان و ترويج كنندگان سي دي «ظهور نزديك است» تلقي كرد؟!
7- اشاره كرديم كه طي 23 سال گذشته، از برخي شخصيت ها به عنوان «شعيب بن صالح» ياد شده بود، از جمله آيت الله هاشمي رفسنجاني، سردار رحيم صفوي و... البته هيچيك از كساني كه بر اين باورها بودند مانند تهيه كنندگان سي دي «ظهور نزديك است» براي اثبات نظر خود به توليد فيلم و توزيع گسترده آن در سطح كشور دست نزدند، بلكه تنها حدس و گمان خود را در محافل خصوصي مطرح مي كردند و بديهي است كه نمي توان انطباق دهي آنان را ناشي از سوءنيت دانست و اگر چنين بود و قصد و غرض خاصي را دنبال مي كردند، به تهيه فيلم و آسمان ريسمان كردن هاي آنچناني روي مي آوردند.
و اما، به عنوان يك نمونه، فرض كنيد آنهايي كه آيت الله هاشمي را با توجه به مواضع آن دوران ايشان، شعيب بن صالح مي دانستند براي اثبات نظر خود فيلم و سي دي تهيه كرده و در سطح گسترده اي پخش مي كردند و باز هم فرض كنيد
- بر فرض محال- هيچكس هم به آن اعتراض نمي كرد. و نتيجه آن كه آيت الله هاشمي رفسنجاني در اذهان عمومي با عنوان شعيب بن صالح يعني يكي از فرماندهان سپاه حضرت حجت- روحي له الفداء- تلقي مي شد. خب! با اين حساب مي توانيد حدس بزنيد كه در جريان فتنه 88 چه اتفاقي مي افتاد؟! آيا كساني كه باور كرده بودند آقاي رفسنجاني شعيب بن صالح است، نظر و ديدگاه
- متاسفانه غيرقابل قبول ايشان- را نظر و ديدگاه حضرت صاحب الزمان(عج) تلقي نمي كردند؟!... بگذريم كه... .
8- با توجه به هويت تهيه كنندگان و توزيع كنندگان سي دي «ظهور نزديك است» كه شواهد و قرائن فراواني از وابستگي آنها به «حلقه حاشيه ساز دولت» حكايت مي كند و نيز، با توجه به نكته اي كه در بند 7 آمده است و سابقه شناخته شده اي كه حلقه ياد شده دارد، به نظر مي رسد فيلم «ظهور نزديك است» يك ترفند سياسي است كه با هدف تبليغات انتخاباتي براي يك جريان انحرافي تهيه و در سطح گسترده اي توزيع شده است. و تهيه كنندگان سي دي كه از بي اعتمادي مردم نسبت به خود باخبرند، قصد داشته اند با توزيع گسترده آن ابتدا آقاي دكتر احمدي نژاد را در اذهان عمومي همان «شعيب بن صالح» معرفي كنند و بعددر دوران انتخابات مجلس، رياست جمهوري و يا... با استناد به اين كه از افراد نزديك به آقاي احمدي نژاد و مورد وثوق و اطمينان ايشان هستند، ليست نامزدهاي مورد قبول خود براي مجلس و يا نامزد رياست جمهوري مورد نظر خود را، نامزد و نامزدهاي مورد تاييد حضرت بقيه الله الاعظم- ارواحنا له الفداء- جا بزنند!!
خوشبختانه ديروز حجت الاسلام والمسلمين آقاتهراني، نماينده مجلس شوراي اسلامي از مخالفت آقاي دكتر احمدي نژاد با معرفي ايشان به عنوان شعيب بن صالح خبر دادند كه از رئيس جمهور محترم جز اين نيز انتظاري نمي رفت.
و بالاخره اين كه، براساس آموزه هاي غيرقابل ترديد و مستحكم اسلامي و مخصوصاً دستور صريح و مكتوب- توقيع شريف- حضرت صاحب الامر ارواحنا له الفداء، وروديه آن حضرت در دوران غيبت كبري، ولي فقيه است و مردم ايران با لطف و عنايت خداي مهربان نشان داده اند كه در همه حال چشم دل و گوش جان به رهنمودهاي آن بزرگوار دارند و همه جا از او به يك اشاره بوده است و از مردم به سر دويدن، از اين روي مدعيان دروغين ارتباط با امام زمان(عج)، را به هيچ نمي انگارند. مردم مسلمان ايران و امروزه، همه ملت هاي مسلمان نه فقط به فراست و ديانت بلكه به تجربه نيز دريافته اند كه تنها در ركاب ولي فقيه از بد حادثه و ترفندهاي شيطاني در امانند...
حسين شريعتمداري

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ استكبار جهاني به سركردگي آمريكا و انگليس در تلاشند تا انقلابهاي منطقه را به انحراف بكشانند، يكي از راهكارهاي آنان سياست مهار دوجانبه است كه نمونه بارز آن را در ليبي مشاهده مي كنيد كه هم قذافي را سركوب مي كنند و هم مخالفان قذافي را تا در آينده نزديك كه قذافي حذف شد مردم نيز ديگر توان و رمقي نداشته باشند و تسليم خواسته استكبار شوند. و براي اينكه مردم منطقه صداي ايران را نشنوند به اقدام تروريستي در شرق و غرب كشور همت مي گمارند تا مسئولين ايراني را از توجه به خارج از مرزها باز داشته و به داخل كشور معطوف نمايند. لذا هوشياري و مراقبت مسئولين نظام دوچندان بايد شود.
218---88
¤ تجاوز به بحرين اسلامي و عزيز تجاوز به ايران محسوب مي شود. بايد به هر صورتي كه شده به مردم مظلوم بحرين كمك برسانيم.
3112---0914
¤ بيانيه قبلي شوراي حكام خليج فارس مبني بر بسته شدن پرونده جزاير سه گانه باجي بود كه اعضاي آن مي خواستند به ايران اسلامي بدهند تانظام اسلامي نسبت به كشتار مردم بي گناه و مسلمانان همسايه سكوت اختيار كند و بيانيه اخير اين شورا نشان داد كه عزت و اقتدار نظام اسلامي خريدني نيست و بيداري و هشياري مسلمانان منطقه باعث انزواي سردمداران دست نشانده نوكر صفت مي باشد و هر اندازه كه حكام ظالم از دين و مردم خود فاصله گرفته اند و به استكبار دل سپرده و نزديك شده اند منفورتر از قبل شده و در ميان ملت خود جاي ندارند پس هر گونه بيانيه اي از اين شورا فاقد هرگونه وجاهت و اعتبار لازم است. ديري نيست كه با دور شدن شيطان بزرگ از منطقه آنها نيز به قعر جهنم روانه شوند و به صدام و نامبارك بپيوندند.
محمودي
¤ با توجه به جنايتهاي رژيم آل سعود جا دارد ايران اسلامي كه هميشه پيشتاز حركتها بوده در تحريم اعلام نشده كالاهاي سعودي كه اكثراً خاندان آل سعود كارخانه دار آن هستند وارد عمل شود كه ضرر عمده اي به شاهزاده ها وارد خواهد شد. متأسفانه اكثر نوشيدنيهاي ظروف آلومينيومي مثل راني، پپسي و... از عربستان وارد كشورمان مي شود و بخش عمده اي از بازار ما را اشغال كرده كه اكثراً نيز غيرطبيعي و غير بهداشتي هستند.
اصالت منش
¤ از زائرين محترم حج عمره درخواست مي شود به خاطر جنايت و نسل كشي عربستان سعودي خبيث در بحرين از خريد سوغاتي جداً خودداري نمايند، اين كوچكترين راه اظهار برائت از استكبار است.
0216---0914
¤ شايسته است به پاسداشت شهداي مظلوم بحرين نماد ميدان لؤلؤ در يكي از شهرهاي جنوبي كشور به همان سبك و سياق ميدان لؤلؤ بحرين ساخته شود.
سليمي
¤ گزارش تكان دهنده اي كه از جنايت هاي آمريكا در افغانستان پخش شد حقيقتاً انسان را متأثر مي كند. اين آمادگي را داريم كه با اجازه مسئولين حق ظالمان راكف دستشان بگذاريم.
1752---0911
¤ بصيرت يعني اينكه بداني قاتل امام حسين(ع) جانباز جنگ صفين بوده است.
1837---0935
¤ از مدير شبكه پرس تي وي درخواست مي شود از پخش برخي اخبار خارجي مثل گزارش 16/1/90 تجمع دانشجويان در لس آنجلس با پوششهاي نامناسب دختران خودداري شود كه رعايت مسائل شرعي شده باشد.
7659---0913
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود در مورد برابري فوق العاده مديريت معاونان و مديران با مسئوليت و كار زياد تجديدنظر نمايند.
7567---0914
¤ دبير بازنشسته مرداد89 هستم كه با گذشت هفت ماه هنوز پاداش خدمت را دريافت ننموده ام.
3221---0912
¤ اكثر اوقات در اينترنت بانك سپه انتقال وجه از طريق ساتنا كه كارمزد ندارد امكان پذير نيست ولي در همان حال انتقال اينترنتي به شماره كارت كه كارمزد دارد انجام مي شود كه اين برخلاف تبليغات و سياستهاي دولت است.
6923---0912
¤ به عشق روزنامه كيهان در پايبندي به ارزشهاي انقلاب اسم پسرم را كيهان گذاشتم.
رسولي نيا
¤ دكتر احمدي نژاد در مصاحبه خبري 15/1/90 ميزان افزايش دستمزد كارگران در سال جاري را 9% اعلام داشت در حاليكه وزارت كار طي بخشنامه اي 6% ابلاغ نموده كداميك از اين دو مورد قابل اجراست. سخنان رياست محترم جمهور يا ابلاغ وزير كار؟
شمس، كارگر بخش دولتي
¤ چرا مسئولين وزارت بهداشت نسبت به پرداخت معوقه ها و ديون پرسنل مراكز بهداشتي و درماني (حق اشعه پرسنل پرتوكاري) اقدام نمي كنند؟
9445---0912
¤ چند روزي است كه ثبت نام سهام عدالت كارگران فصلي و ساختماني شروع شده است آيا اين ثبت نام شامل حال كارگران قنادي، نانوايي، تراشكاري و... هم مي شود؟ ما تحت پوشش تامين اجتماعي هستيم.
7468---0911
¤ بيشتر شركت ها در آگهي هاي تبليغاتي خود كه از تلويزيون پخش مي شود در استفاده از تصوير خانم ها افراط مي كنند. لطفاً بنويسيد جلوي استفاده ابزاري از زنان گرفته شود. حداقل در رسانه ملي كشور اين كار را نكنند.
5052:0916
¤ در خرم آباد قيمت بسيار بالاي گاز خانگي طعم شيرين يارانه ها را به كام مردم تلخ و ناگوار كرده است. مسئولين رسيدگي نمايند.
6503:0916
¤ از رسانه هاي گروهي بويژه صدا و سيما تقاضا مي كنم كه در برنامه ها و سريال هاي خود در خصوص احترام به سرپرست خانواده توسط همسر و فرزندان كار بيشتري بكنند. چرا كه به نظر مي رسد اين موضوع كم رنگ شده است.
يك شهروند- تهران
¤ آقاي رئيس جمهور 2 ماه پيش رسماً اعلام كرد كه ميزان حق يارانه ها را در سال 90 دو برابر خواهيم كرد . ولي اكنون اعلام مي شود كه ميزان يارانه ها هيچ تغييري نخواهد كرد. آيا اين دوگانگي در قول و قرارها نيست.
فرجي- قزوين
¤ چرا بانك ها زمان و مكان و چگونگي برگزاري مراسم قرعه كشي خود را اعلام نمي كنند.
يك شهروند
¤ از اداره راهنمايي و رانندگي منطقه5 تقاضا مي كنم كه بازديدي از كوچه 6متري بهنام دهم واقع در بزرگراه آيت الله كاشاني، خيابان بهنام بزنند و ببينند كه پارك غيرقانوني خودروها در اين كوچه تنگ چقدر باعث اذيت و آزار ساكنين مي شوند. اين در حالي است كه پارك خودرو در كوچه 6متري ممنوع مي باشد.
رباني
¤ در پاسخ به اظهارات اخير آقاي مهندس چمران رئيس شوراي شهر تهران كه به كنايه فرمودند شهرداري ها به چاه نفت متصل نيستند مي خواستم عرض كنم كه شهرداري ها شايد به چاه نفت متصل نباشند اما به مخزن فروش هوا متصل هستند چرا كه با فروش آن به ثروتي دست يافته اند كه چون ضوابطي براي مصرف درست آن وجود ندارد اين پول و ثروت به قدري بي انضباطي با خودش آورده كه اگر بخواهند يك روزي جمع و جورش كنند با مشكلات فراواني مواجه خواهند شد.
ميرزاخاني
¤ اعزام مأموران پليس110 در برخورد با اراذل و اوباش كه روزي چندين بار مزاحم نواميس مردم در محلات مي شوند و با ديدن موتور پليس وارد منزل خود شده و درب را مي بندند اختيارات لازم را ندارند. به اين صورت كاري از پيش نمي رود چون مي دانند كه مأموران ياد شده مجوز ورود به منزل براي بازداشت افراد خاطي را ندارند لذا جرأت اراذل و اوباش بر تشديد خطاهاي خود چندين برابر مي شود.
كريمي
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود با طرح «ستاره دخت ايران اسلامي و انتخاب دانش آموز دختر برتر» با تأمل و دقت بيشتري برخورد و اجرايي نمايند چرا كه اگر به جوانب امر با دقت نگريسته نشود بعيد نيست كه با برخي سوء تدبيرها شبيه طرح رژيم طاغوت براي انتخاب «دختر شايسته» عملي شود. چرا به دنبال انتخاب جوان برتر (چه پسر چه دختر) نباشيم؟!
امامي
¤ با توجه به حذف ماده 182 و عدم ارجاع پرونده به ديوان عالي كشور از رئيس محترم قوه قضائيه درخواست مي شود با نظارت خود مانع مزايده اي برخورد كردن قضات شوند تا به افراد مستضعف اجحاف نشود و افراد بتوانند به راحتي احقاق حق نمايند.
سهرابي از همدان
¤ از مسئولين صدا و سيماي ايلام و شوراي نظارت بر آن درخواست مي شود به محتواي برنامه هايي كه به بهانه شادي پخش مي شود دقت بيشتري نمايند. متأسفانه مدتي است پخش آهنگ هاي محلي مبتذل از مركز استان كليد خورده است.
8310:0936
¤ باتوجه به دريافت سهام عدالت و سپري شدن 2سال از تاريخ دريافت آن هنوز از سود آن خبري نيست. چرا؟
يك خانواده ايثارگر
¤ از رئيس جمهور محترم تقاضا مي شود قانون فرزند چهارم را با ارسال لايحه به مجلس اصلاح كند. همه فرزندان از يك مادر نيستند. زن دوم حق دارد كه فرزندش بيمه شود.
اميني
¤ ايادي شرق و غرب، موسوي و كروبي بدانند كه ما تا آخرين نفس در كنار رهبر فرزانه و آزاده خود ايستاده ايم و خواب را از چشمانشان خواهيم گرفت.
ابراهيمي- قائم شهر
¤ به داد ما مشتريان تعاوني وحدت برسيد. به خاطر طلب كارها كه هر روز زنگ منزلمان را مي زنند همسرم قصد طلاق گرفتن دارد.
3075:0911
¤ شركتي كه با نيم ميليارد جايزه اقدام به برگزاري جشنواره فروش مي كند حتماً چند برابر اين مبلغ از مشتريان خود اضافه دريافت كرده است تا كار او اقتصادي يعني با صرفه باشد. حال سؤال اين است كه نهادهاي نظارتي چرا با اين گونه سوءاستفاده ها برخورد قانوني نمي كنند.
0046:0912
¤ امت حزب الله تا توانست عليه بدحجابي در جامعه فرياد زد و اعتراض كرد ولي متأسفانه كاري نشد. آثار برنامه هاي سخيف ماهواره ها به صورت بدحجابي و بي حجابي در معابر قابل مشاهده است. تمام مسئولين گذشته و حال بدانند كه در اين مسئله مقصر هستند و روز قيامت بايد پاسخگو باشند.
5133:0912
¤ از اينكه دشمنان اسلام آقاي شريعتمداري مديرمسئول محترم روزنامه را در ليست تحريم هاي خود قرار داده اند تا آينه دقشان باشد كيف مي كنم. غير از اين بود بايد به كيهان شك مي كرديم.
6703:0919
¤ مطمئن هستم كه امام موسي صدر زنده است و با آزاد شدنش همه ما را خوشحال خواهد ساخت. در ضمن آمريكايي ها هم توسط مسلمانان منطقه لگدمال مي شوند.
9326:0937
¤ پل ارتباطي محله هشت بنگله و باشگاه مركزي شهرستان مسجدسليمان چندين سال است كه نيمه كاره رها شده و مشكلات زيادي براي شهروندان بوجود آورده است. حداقل به مردم توضيح بدهند دليل توقف پروژه چيست.
6279:0916
¤ رهبرا از شوق لبخند تو شادي مي كنيم
اذن تو باشد اگر عزم جهادي مي كنيم
كوري چشم تمام دشمنان بزدلت
سال نو را هم جهادي اقتصادي مي كنيم
4037---0914
¤ هر ساله عنوان هاي خاصي براي خط و مشي امور جاري كشور از سوي مقام معظم رهبري مطرح مي شود ولي آنچه امسال را از سال هاي ديگر متمايز مي كند عنوان «جهاد اقتصادي» است. طرح جهاد فراگير بودن اين مسئله براي هر فرد از آحاد كشور در اين خصوص است و تكليفي است بر گردن همه آحاد مردم و از طرفي سمت و سويي است كه براي اقتصاد كشور تعيين شده است. بي شك هر قدمي كه در اين جهاد برداشته شود علاوه بر ثواب اخروي هدايت و حمايت الهي را نيز دربردارد.
محمودي
¤ ضمن تبريك حلول سال نو به ملت قهرمان ايران و عرض خسته نباشيد به عوامل نيروي انتظامي و كاركنان وزارت راه و راهداري ها در حفاظت و حراست از جاده هاي كشور و كاهش چشمگير تصادفات نوروزي از ملت ايران تقاضا دارم در اين سال جهاد اقتصادي عدم تجمل گرايي و عدم اسراف در مصرف گاز و برق و آب دولت خدمتگزار را ياري نموده و دست دولت را در برنامه ريزي هاي كلان كشور باز بگذاريد تا در پايان برنامه هاي توسعه و پيشرفت كشور بر بام منطقه و آسيا بايستيم.
قاجار
¤ مردم هر كشور به اندازه اي رشد سياسي پيدا كرده اند كه براي تعيين سرنوشت خويش نيازي به دخالت سياست بازان دغل كار آمريكايي و انگليسي ندارند.
5790---0913
¤ صبح روز يازدهم فروردين امسال مستندي از يك دختر خانم موتورسوار از شبكه سوم سيما پخش شد و تمام اظهارنظركنندگان او را به عنوان الگو معرفي كردند. چرا صدا و سيما به جوانان كشور آدرس غلط مي دهد؟
2816---0918
¤ رئيس جمهور محترم كه خود را منتظر مي داند براي فراهم شدن ظهور انسان كامل تاكنون در مقابل تهاجم فرهنگي چه اقدام عملي انجام داده اند، شايسته است آن را تشريح نمايند.
8911---0915
¤ يا رب به علي و حضرت زهرايش
يا رب به حسين و حضرت سقايش
هر كس كه بد «سيدعلي» مي خواهد
در سال 90 تو از زمين بردارش
براي سلامتي امام خامنه اي صلوات
5373---0913
¤ باز هم بحث عقيل و مرتضي است
آهن تفتيده مولا كجاست
نه فقط حرفي ز مولا مانده است
شمع بيت المال روشن مانده است
4061---0917
¤ پيشنهاد مي كنيم براي كمك به ملت زلزله زده و سخت كوش و بااحساس و دوست داشتني ژاپن و توجه آنان به اسلام عزيز يك روز را اعلام عمومي كنيد، ضمن جمع آوري كمك قلوب آنان را به اسلام متمايل كنيم. به اميد مسلمان شدن تمام بشر و ظهور دولت يار حضرت حجت(عج).
3453---0919
¤ از وزير محترم مسكن درخواست مي شود در استان هاي شمالي مسكن مهر ويلايي يا حداكثر 3-2 طبقه باشد تا قشر محروم قدرت خريد داشته باشند نه 10-8 طبقه. ما 4 سال است در كردكوي گلستان چشم به خريد منزل ارزان دوخته ايم.
2664---0911
¤ قطع روابط ديپلماتيك با انگليس به كجا انجاميد. مگر خيانت هاي اين پديده شوم كم شده است.
1352---0936
¤ از مسئولين و دست اندركاران دلسوز رسانه ملي عاجزانه درخواست مي شود جوانان عزيز اين مرز و بوم و آينده ساز را كه بعضا سردرگم هستند را اهل زندگي و همراه با گذشت و سازنده و با برنامه براي اداره خانواده بار بياورند و نگذارند تهاجم غرب آنان را بي هويت و كلافه و مستأصل كند.
6957---0912
¤ دشمني استكبار جهاني و صهيونيسم بين الملل با ايران اسلامي به اين علت است كه اسلام درحال اجراء در ايران براي آينده بشر برنامه دارد. برعكس غرب كه به انحطاط و بن بست رسيده است.
2878---0919
¤ فتواي مفتي درباري آل سعود كه خود عامل و دست نشانده آمريكايي ها است مبني بر حرام بودن تظاهرات عليه نظام سلطه فاقد ارزش مي باشد و مردم منطقه نبايد به آن اعتنا كنند.
0767---0912
¤ طبق فتواي بي بي سي فارسي، ستيز با نظام و ولايت نوعي جهاد محسوب مي شود و افراد پذيراي چنين چيزي نزد آنان ارج و قرب دارند.
7977---0912
¤ در آبان ماه سال 89 براي گرفتن يارانه اقدام به ثبت نام اينترنتي كردم وعده دادند در اسفندماه يارانه به حساب مربوطه پرداخت مي شود ولي بعد معلوم شد كه چيزي به حساب ريخته نشده و خيلي راحت از كنار موضوع گذشتند. يعني مثل آب خوردن عدالت زير پا گذاشته شد.
5982---0915
¤ در برنامه تلويزيوني نفت كه اختصاص به موضوع ملي شدن صنعت نفت داشت فقط از دكتر مصدق نام برده شد و اسمي از مرحوم آيت الله كاشاني آورده نشد چرا؟ مگر غير از اين بود كه اگر حمايت هاي آيت الله كاشاني نبود مصدق به جايي نمي رسيد و كاري از پيش نمي رفت و آيا جدايي مصدق از آيت الله كاشاني يكي از علل موفقيت كودتاي 28 مرداد نبود؟
3453---0919
¤ مسئول راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي اعلام كرد مسافرين نوروز امسال 25درصد كمتر از سال قبل از خودرو شخصي استفاده كرده اند پس معلوم مي شود يكي از دلايل كاهش آمار تصادفات در مقايسه با گذشته كاهش تردد خودروهاي شخصي در جاده ها بوده است.
8911---0915
¤ تأكيد بر عضو شدن رژيم صهيونيستي در آژانس انرژي اتمي نوعي قانوني شمردن موجوديت اين رژيم جعلي محسوب مي شود بايد به جاي اين كار اصرار به بازرسي از تأسيسات اتمي و سلاح هاي هسته اي آن از طريق ديگري بشود.
8858---0919
¤ مسئولين اداره راه و ترابري كاشان و نطنز جهت استراحت و آرامش هر چه بيشتر مسافريني كه به روستاي توريستي ابيانه سفر مي كنند در اسفند ماه سال 89 اقدام به نصب تعدادي نيمكت در طول مسير روستاي مذكور كرده اند كه بدين وسيله از زحمتي كه كشيده اند تشكر مي كنيم.
شفيعي
¤ شنيده شده كه دولت قرار است طلب افراد بابت اجراي قانون مديريت خدمات كشوري (طلب سال 86 و 87) را با سهام پرداخت كند. خواستم بگويم بنده سه ميليون سهام دارم و حاضرم يك ميليون بفروشم و خريداري وجود ندارد. لذا از دولت خدمتگزار انتظار و درخواست داريم كه به جاي سهام عدالت پول نقد بدهند كه به شدت محتاجيم.
6112:0938
¤ چرا بهزيستي براي نوروز امسال در تهران بين مددجويان خود بن توزيع نكرد؟ لطفاً علت آن را توضيح دهيد.
4643:0936
¤ چرا مشكل قراردادهاي بيمه كارگزاران مخابرات و ict روستايي حل نمي شود. لطفاً در اين مورد گزارش تهيه كنيد.
3973:0937
¤ مسئولين پاسخ بدهند چرا سود وام هاي بانكي را براي استفاده اقشار ضعيف جامعه تك رقمي نمي كنند. تا كي بايد شاهد سلطه سرمايه پولي و مالي بر سرمايه توليد و كار باشيم.
گودرزي
¤ ريشه بسياري از بزه كاري ها و ناهنجاريهاي اجتماعي در كشور عدم اعمال قوانين بازدارنده در مورد مجرمين و خلافكاران است قانون خوب وقتي اجرا نشود چه فايده اي دارد؟
8516:0919
¤ براي انتقال بيمه دوران سربازي خود به بيمه تأمين اجتماعي مبلغ 600هزار تومان پول خواسته اند. حق اين است كه دوره سربازي در نزد مسئولين گرامي داشته شود.
5235:0912
¤ جهت اطلاع مسئولين امر بنويسيد مشكل ما كاركنان شركتي در شركت مخابرات هنوز حل نشده و تغيير وضعيت پيدا نمي كنيم. چرا؟
7251:0912
¤ در مجتمع هاي مسكوني براي اينكه در محاسبه پول آب و برق و گاز بين واحدها عدالت برقرار شود بهترين راه نصب كنتورهاي جداگانه است چرا كه اگر بر حسب نفرات هر خانواده نيز محاسبه بشود چه بسا يك خانواده كم جمعيت از خانواده پرجمعيت آب و گاز بيشتري مصرف بكند. چنان كه در مجتمع مسكوني كه ما در آن زندگي مي كنيم چنين چيزي وجود دارد.
خسروي
¤ از مسئولين سازمان آب و فاضلاب چالوس درخواست مي شود نسبت به رفع مشكل آب شرب روستاي مسده و 5روستاي اطراف آن از توابع شهرستان چالوس كه زندگي مردم را مختل كرده اقدام كنند.
محمد الياسي پناه
¤ تصور ما اين بود كه با اجرايي شدن طرح هدفمند كردن يارانه ها كيفيت پخت نان بهتر مي شود ولي در شهرشال از توابع قزوين اين تصور كاملا برعكس از آب درآمد. يعني اينكه پخت نان در نانوايي هاي اين شهر خيلي بد شده است.
يك هم وطن
¤ مسئولين برگزاري جشنواره فيلم فجر اگر انتقادپذير هستند توصيه مي كنم مطلب كيهان 19 اسفند امسال به قلم پژمان كريمي با عنوان «سه اقدام» را حتماً بخوانند. مطمئن هستم كه با مطالعه اين مقاله متوجه اشتباهات و انحرافات بوجود آمده در جشنواره امسال خواهند شد.
4988:0912
¤ در صفحه 13 آن روزنامه نوشته شده كه 14هزار كيلومتر از راه هاي روستايي بالاي 50 خانوار توسعه مي يابد اين در حالي است كه روستاي ما به نام شيخ چهارراه در همدان از جنوب به بخش كبوتر آهنگ و از شمال به بخش گل تپه منتهي مي شود و حدود 20كيلومتر از جاده آن 30 سال است كه خاكي است پس چرا اين جاده را توسعه نمي دهند. لازم به ذكر مي دانم كه اين روستا 200خانوار دارد و اخيرا دكل مخابراتي در اين روستا احداث كرده اند. اما كسي نمي آيد آن را افتتاح كند .چون كه دستگاه هاي لازم نصب نشده است.
اسدي
¤ در خصوص مطلبي كه درباره تحويل سبد كالا به راننده هاي تاكسي نوشته ايد توضيح دهيد كه به كدام يك از راننده هاي تاكسي داده اند. ما راننده تاكسي تلفني هستيم و تعدادمان هم 1300 نفر است بنويسيد كه به كدام يك از اين راننده هاي تاكسي سبد كالاي سال نو داده شده است.
خدمتي
¤ بازنشسته 70 ساله اي هستم با حقوق ماهيانه 400هزار تومان و خانواده 33نفره درجه يك هم دارم شامل زن و فرزندان و عروس و داماد و نوه كه همگي منتظر عيدي ما هستند. آيا انصاف است كه در حال حاضر كه براي 2نفر كه در يك ساختمان كوچك زندگي مي كنيم براي يك ماه 10برابر قيمت سال گذشته يعني مبلغ 213 هزار و 200تومان فيش گاز برايم آمده است. آيا اين مبلغ سزاوار است.
علي خليج- كرج
¤ در اين ايامي كه بارندگي اندكي زياد شده است به خاطر كيفيت پايين آسفالت خيابان ها چاله هاي عميق و خطرآفريني در كف خيابان ها ايجاد شده كه براي رانندگان ايجاد مشكل كرده است لطفا شهرداري به اين مشكل رانندگي كند.
قائم مقامي- تهران
¤ بيمه پارسيان اعلام كرده بود كه بيمه در صحنه تصادف تا زير مبلغ يك ميليون و پانصد هزار تومان پرداخت مي شود. پس چرا وقتي مراجعه مي كنيم قبول نمي كنند ما حتي موضوع خودمان را براي حل اختلاف هم برديم به طوري كه كارشناس دادگستري هم تاييد كرد. ولي آن ها اين خسارت را قبول ندارند. لطفا از بيمه پارسيان بخواهيد كه در اين باره توضيح دهند.
توكلي- شهريار
¤ از وزير محترم بهداشت درخواست مي شود كه فكري براي بيماران دياليزي كنند متاسفانه وقتي بيمار را به برخي شهرستانها از جمله يزد مي بريم اعلام مي كنند كه ميهمان نمي پذيريم پس ما مشكل خود را چگونه مرتفع كنيم.
9676-0935
¤ تفرقه، دروغ، غيبت، تهمت و... عامل بدبيني و اختلاف در جامعه و خانواده هاست براي ريشه كني آنها گام برداريد.
4096-0935
¤ بازنشسته شبكه بهداشت و درمان سال 83 هستم لطفا پيگير مطالبات ما بازنشسته ها باشيد.
بي باك از ايلام
¤ مدتي است كه شركت هاي اينترنتي كلاهبرداري جديدي راه انداخته اند و ضمن تماس با خانواده ها اعلام مي دارند كه برنده 2 ماه اينترنت رايگان شده ايد فقط لازم است پول پيك را پرداخت نماييد. مردم را نسبت به اين قبيل موضوع ها هشدار دهيد.
2617-0935

 



جن (گفت و شنود)

گفت: حزب اعتماد ملي اعلام كرده كه حساب اين حزب از كروبي جداست.
گفتم: چرا؟! واسه چي؟!
گفت: ظاهراً نمي خواهند آنهمه جنايت، وطن فروشي و خيانت كروبي به پاي آنها هم نوشته شود!
گفتم: ولي اعضاي حزب اعتماد ملي كه تا همين چند روز پيش يك كروبي مي گفتند و هزارتا كروبي از لب و لوچه شان آويزان بود.
گفت: كروبي را بگو كه خودش را زرنگ مي دانست و حالا اعضاي حزبش در زرنگي روي دست او بلند شده اند!
گفتم: چه عرض كنم؟! مي گويند شخصي از كنار جن رد مي شد، جن با ديدن او انگشت تعجب به دندان گزيد و از ترس چند بار گفت بسم الله...

 



در ملاقات با مركل اعتراف كرد
نتانياهو: خيزش هاي منطقه از انقلاب اسلامي ايران الهام گرفته است

سرويس سياسي -
نخست وزير رژيم صهيونيستي به الهام گرفتن انقلاب هاي منطقه از انقلاب اسلامي ايران تلويحا اذعان كرد.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره، بنيامين نتانياهو در برلين و در كنفرانس خبري به همراه آنگلا مركل صدراعظم آلمان گفت: «نمي دانيم كه آيا تحولات در كشورهاي عربي شبيه انقلاب هاي سال 1989 اروپاي شرقي عليه رژيم هاي اقتدارگرا بوده يا شبيه انقلاب اسلامي در سال 1979 است.
وي اضافه كرد: «البته اميدواريم اين تحولات شبيه نوع اول باشد ولي نمي توانيم در اين زمينه اطمينان داشته باشيم. سياست خود را براساس اين تحولات مشخص مي كنيم؛ 5 سال پيش انقلاب سدر در لبنان روي داد و يك ميليون لبناني به خيابان ها ريختند و به ايجاد تحولات دموكراتيك در اين كشور اميد بستند اما امروز پس از گذشت 5 سال با حزب الله روبرو هستيم. همچنين ما چند سال پيش از نوار غزه عقب نشيني كرديم و اينك مجبوريم با حماس روبرو باشيم.»
نتانياهو همچنين در ديدار با مركل اعلام كرد كه رهبران جهان بايد همانطور كه به كشورهاي ديگر كه در آنها جنبش هاي دموكراتيك به وجود آمده، اعمال فشار مي كنند به ايران نيز اعمال فشار كنند.
براساس اين گزارش، نتانياهو با مركل بحث و گفت وگوهايي را صورت داد و در خصوص طيف گسترده اي از موضوعات از جمله درگيري هاي فلسطينيان و صهيونيست ها، ايران و ناآرامي هاي خاورميانه گفت وگو كردند.
نخست وزير رژيم صهيونيستي با دخالت در امور داخلي ايران تصريح كرد كه رهبران كشورهاي جهان بايد به ايران فشار آورند.
وي همچنين درباره كنار كشيدن بانك مركزي آلمان از فرايند انتقال پول نفت از هند به ايران، به مركل فشار آورده است.
مركل نيز با تاكيد بر حمايت از راه حل دو دولت و با به رسميت شناخته شدن دولت يهودي توسط فلسطين، تصريح كرد كه تحولات كنوني در منطقه خاورميانه بيش از هميشه بر لزوم از سرگيري مذاكرات سازش ميان فلسطين و رژيم صهيونيستي تاكيد كرده است.
نخست وزير رژيم صهيونيستي البته پيش از اين هم نسبت به تكرار تجربه چند دهه پيش ايران در مصر ابراز نگراني كرده بود.
وي 12 بهمن سال گذشته و باز هم در كنفرانسي مطبوعاتي به همراه مركل گفته بود: دولت عبري با نگراني و دقت زيادي اوضاع مصر را دنبال مي كند و به شدت از تكرار انقلابي نظير انقلاب اسلامي ايران در مصر بيمناك است.
وي همچنين ابراز اميدواري كرد كه تغيير و تحولات اين كشور عربي تأثيري بر روي توافقنامه صلح امضا شده ميان طرفين مصري و صهيونيستي در سال 1979 نداشته باشد.
 



مجلس خبرگان رهبري: سكوت در برابر كشتار مظلومانه مسلمانان كشورهاي اسلامي حرام است

مجلس خبرگان رهبري با صدور بيانيه اي ضمن محكوم كردن سركوب خونين قيام هاي اسلامي كشورهاي منطقه، سكوت در برابر اين جنايات ددمنشانه را «حرام» دانست.
متن اين بيانيه به شرح ذيل است: امروز روزي است كه هر كس نداي ياللمسلمين را از سرزمين هاي اسلامي بشنود و پاسخ نگويد نمي تواند خود را از اهل اسلام و ايمان به شمار آورد.
امروز روزي است كه حوادث دردناك و خونين شمال آفريقا، خاورميانه و به ويژه ددمنشي زمامداران بحرين، يمن و ليبي شيريني پيروزي قيام عليه حكام زبون و وابسته را در برخي از مناطق جهان اسلام تلخ كرده است.
آيا مسلمانان حق دفاع از كيان اسلام و كشورهاي اسلامي را ندارند؟ آيا امروز روز سكوت عالمان دين است؟ و آيا امروز مي توان عافيت طلبي اختيار كرد؟
امروز روزي است كه اگر كسي فرياد «هل من ناصر ينصرني» را از مسلمانان بحرين، ليبي، مصر و فلسطين نشنود، نمي تواند خود را از زمره مسلمانان متعهد بداند.
امروز روز آزمون آناني است كه در سطح جهان خود را آزادي خواه مي دانند.
آيا هيچ آزادي خواهي مي تواند حمايت هاي خونين برخي كشورهاي وابسته منطقه از اين ددمنشي را تحمل كند؟
مسلمانان و آزادي خواهان راستين در سطح جهان، اين روزها با اخبار جگرسوز و دلخراش سركوب خونين مسلمانان بحرين، مواجه اند. تاسف بارتر اين كه اين واقعه خونين با دخالت غيرمشروع نيروهاي سركوب گر خاندان آل سعود و آل نهيان همراه است. در كجاي جهان، سركوب مردم مظلوم يك كشور توسط نيروهاي بيگانه به رسميت شناخته مي شود؟
عجيب آن كه مشروعيت بخشي به اين اقدامات از طريق سكوت يا حمايت علماي بهره مند از مواهب قدرت و حكومت طائفه اي و بهره مند از رانت هاي نفتي، تامين شده است.
برخي از علماي مدعي آزادگي و تعلقات فرافرقه اي و فرامذهبي، واقعه دردناك بحرين را به نزاعي طائفه ايش تقليل داده و بدين شيوه كشتار محبان اهل بيت(ع) را مشروع مي دانند! آيا اين شيعيان از مسلمانان نيستند؟ و اما آنان در محضر خداي متعال چه پاسخي خواهند داشت؟
بي ترديد نمي توان شكوه راستين در قيام هاي خداباورانه و ستم سوزانه مسلمانان در كشورهاي مختلف را ناديده انگاشت و به پيروزي آنان بر كفر جهاني دل نبست.
مجلس خبرگان رهبري به همراه علماء اسلام و حوزه هاي علميه در كنار ديگر مسلمانان و آزادي خواهان راستين از قيام خودجوش و دادخواهانه مسلمانان كشورهاي اسلامي عليه دولت هاي جائر و وابسته، و به ويژه قيام مردم مظلوم بحرين حمايت كرده و سركوب خونين آنان را محكوم مي كند و سكوت اثرگذاران و صاحب نظران و سياستمداران را حرام مي داند و بر لزوم ممانعت جدي سازمان هاي جهاني از اين رفتار ددمنشانه و دخالت هاي نامشروع بيگانه تاكيد مي كند.

 



صبح جمعه و علي رغم مخالفت
آمريكا ارتش عراق به تروريست هاي پادگان اشرف حمله كرد

سرويس سياسي-
بامداد روز جمعه ارتش عراق در راستاي اجراي تصميمات دولت و مفاد قانون اساسي اين كشور به اردوگاه گروهك تروريستي منافقين موسوم به اردوگاه اشرف حمله كرد.
پيش از اين نيز بارها مقامات ارشد دولت عراق خطاب به اين گروهك تروريستي هشدار داده بودند كه حضور آنها در عراق برخلاف قانون اساسي اين كشور است.
همچنين دادگاه عراق طي حكمي بر حضور غيرقانوني گروهك تروريستي منافقين در عراق و اخراج منافقين از اين كشور تصريح كرده بود.
مردم عراق هم در ماههاي اخير با برگزاري تجمعات اعتراض آميز در مقابل اردوگاه اشرف، خواهان خروج منافقين از خاك كشورشان شده بودند.
در همين حال، ديروز ارتش عراق دست به اقدامات عملي زد و به اردوگاه اشرف حمله كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از بعقوبه، يك مقام امنيتي عراق روز جمعه به تشريح جزئيات اين اقدام پرداخت.
«حسن التميمي» از ارتش عراق در بعقوبه مركز استان دياله در مركز اين كشور، با بيان اينكه حمله به اردوگاه اشرف در ساعت 40/4 صبح روز جمعه به وقت محلي آغاز شد اعلام كرد: نيروهاي مسلح با افراد سنگ پران در اردوگاه اشرف متعلق به گروهك تروريستي منافقين درگير شدند.
وي گفت: درگيري ها در پي موضع گيري ارتش در يك گورستان در داخل اردوگاه اشرف روي داد.
اين مقام نظامي عراق اعلام كرد كه در پي حمله به نيروگاه اشرف، 3 عضو گروهك منافقين كشته و 14 نفر ديگر زخمي شدند.
همچنين به گفته وي، 6 نفر از سربازان ارتش عراق نيز در اين درگيري ها زخمي شدند.
از سوي ديگر؛ «شهريار كيا» از اعضاي گروهك تروريستي منافقين با هدف مظلوم نمايي و بزرگ نمايي تعداد كشته هاي اردوگاه اشرف در جريان اين درگيري ها را 25 نفر اعلام كرد.
در همين زمينه، پس از حمله ارتش عراق به اردوگاه اشرف، مريم رجوي سركرده گروهك منافقين بار ديگر دست به دامان آمريكا شد و در نامه اي به هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا از وي خواست به اقدام فوري براي جلوگيري از آنچه كه آن را فاجعه انساني در اردوگاه اشرف ناميد مبادرت كند.
در همين حال، رابرت گيتس وزير جنگ آمريكا كه به عراق سفر كرده است ديروز در واكنش به گزارشهاي انتشار يافته پيرامون حمله ارتش عراق به اردوگاه اشرف تصريح كرد: درگيري هاي ارتش عراق با مخالفان ايراني من را بسيار نگران كرده است.
گيتس همچنين خواستار خويشتن داري نيروهاي عراقي شد!
در حالي كه آمريكا ادعا مي كند نام منافقين را در فهرست گروههاي تروريستي قرار داده اعضاي اين گروه در لابي هاي دولت و كنگره در آمريكا آزادانه رفت و آمد دارند. اخيرا و در پي خارج شدن نام اين گروهك از فهرست گروههاي تروريستي در اروپا، در آمريكا هم زمزمه هايي در اين باره به گوش مي رسد.
گروهك منافقين نقش مهمي در انجام عمليات تروريستي و اطلاعاتي عليه ايران و همچنين تغذيه سران فتنه در جريان فتنه 88 داشته است.
گفتني است؛ صرفنظر از تعارض فعاليت اردوگاه اشرف به عنوان پادگاني نظامي با حاكميت ملي عراق بايد گفت كه گروهك تروريستي منافقين نقش پررنگي در سركوب شيعيان و كردهاي عراق در روزگار حكومت صدام داشته است.
مزدوري منافقين براي استخبارات و ارتش صدام به قدري واضح است كه وب سايت رسمي دولت آمريكا هم به آنها اشاره كرده و يادآور شده است: «رابطه مجاهدين [منافقين] با رژيم عراق در دهه 90 ادامه پيدا كرد. در 1991 سازمان در سركوب خونين كردها و شيعيان عراق كه عليه حكومت طغيان كرده بودند به صدام كمك كرد. مريم رجوي با اين پيام كه «كردها را با تانك زير بگيريد» دستور خود را صادر كرده بود. بنابر اسنادي كه پس از سقوط صدام به دست آمده است، سازمان مجاهدين خلق در سال هاي 1999 تا 2003 در خلال برنامه نفت در برابر غذا ميليون ها دلار از رژيم صدام كمك دريافت كرده بود. علاوه بر اين 13 ليست از مدارك ارتباط هاي رژيم صدام و مجاهدين خلق و نيز ويدئوهايي از تحويل چمدان پول به رهبران شناخته شده سازمان و تربيت نيروهاي مجاهدين توسط ارتش عراق كشف شد».

 



وقتي دم شغال نقش شاهد را بازي مي كند! (خبر ويژه)

وزير خارجه تشكيلات خودگردان فلسطيني از سركوب رژيم هاي بحرين و كويت عليه ملتهاي مسلمان خود حمايت كرد.
رياض المالكي ضمن اعلام حمايت و همبستگي با حاكميت كشورهاي عربي خليج فارس و تخطئه ايران گفت: در اوج حوادث پيام حمايت و همبستگي به وزير خارجه بحرين فرستاديم و گفتيم كه در كنار دولت شما و در مقابل توطئه هايي كه عليه سرزمين شما مي شود، هستيم. پيام ديگري هم به همتاي كويتي فرستادم و از تمام اقدامات دولت كويت در مقابله با توطئه هاي مشابه حمايت كردم.
اظهارات وزير دولت خودگردان محمود عباس در محكوميت ملتهاي انقلابي منطقه علت روشني دارد چرا كه دولت خودگردان به شدت از سرنگوني حسني مبارك كه يكي از مزدوران خط مقدم در سركوب مقاومت فلسطين به شمار مي رفت، عصباني است. دولت بوش و اوباما نيز از محمود عباس و تشكيلات سرسپرده و سازشكار او به عنوان افرادي اصلاح طلب و دموكرات ياد مي كنند، همچنان كه پيش از آن محمود عباس وعده كرده بود مقدمات ارائه كمك 50 ميليون دلاري به گروهك هاي اپوزيسيون جمهوري اسلامي براي راه اندازي شبكه تلويزيوني را فراهم كند.
دولت محمود عباس در كرانه باختري رژيمي غيرقانوني و فاقد راي ملت مسلمان فلسطين به شمار مي رود. حماس اكنون دولت مشروع و دموكراتيك برآمده از راي مردم فلسطين را در اختيار دارد.
طبق برخي اسناد فاش شده دولت محمود عباس به عنوان مزدور و جاسوس عليه مقاومت فلسطين عمل مي كند و در موارد بسياري، اطلاعات مربوطه به موساد عرضه شده است.
گفتني است محمود عباس يك بهايي مهاجر به فلسطين و از نوادگان «عباس افندي» است. كه نام وي نيز برگرفته از نسب خانوادگي اوست بهايي بودن محمود عباس بارها از سوي مورخان بي طرف در فلسطين نيز مورد تاييد قرار گرفته و مقامات صهيونيستي هم نه فقط آن را انكار نكرده اند بلكه به آن اشاره صريح نيز داشته اند.

 



رئيس اسبق «سيا» آدرس غلط مي دهد (خبر ويژه)

روزير دفاع آمريكا گفت: واشنگتن بايد از نزديك مراقب اوضاع منطقه خاورميانه باشد.
گيتس ضمن سخناني در يكي از پايگاه هاي نظامي آمريكا در بغداد گفت: اكنون شرايطي وجود دارد كه ممكن است بنيادگراياني نظير القاعده و همچنين ايران به دنبال سوءاستفاده و گسترش نفوذ خود باشند.
رئيس اسبق سازمان سيا همچنين اظهار داشت: ما بايد مطمئن شويم كه چنين گروه هايي نمي توانند در سايه تحولات منطقه به خواسته خود برسند.
وي پيش از عزيمت به عراق، با ملك عبدالله شاه سعودي نيز ملاقات كرد و پس از آن در مصاحبه اي مدعي شد: ما شواهدي در دست داريم كه نشان مي دهد ايراني ها مي كوشند از ناآرامي هاي بحرين بهره برداري كنند. ما مدارك و شواهدي داريم كه نشان مي دهد ايرانيان مي خواهند در جاهاي ديگر نيز مشكل درست كنند.
گيتس در سفر به عربستان درباره انقلاب هاي منطقه به تبادل نظر پرداخت.
جف مورل، سخنگوي وزير دفاع آمريكا درباره اين سفر تصريح كرد: «ايران موضوع اصلي مذاكرات گيتس با مقامات سعودي است. جمهوري اسلامي تهديدي براي منطقه بوده و ما شاهد ايفاي نقش ايران در ناآرامي هاي اخير در منطقه هستيم.»
تلاش آمريكا براي برجسته كردن نقش جريان هاي سلفي و انحرافي نظير القاعده در انقلاب ملت هاي منطقه در حالي است كه رژيم سعودي و جريان وهابيون اين كشور نقش مهمي را در سازماندهي جريان هاي تروريستي مذكور ايفا مي كنند و در واقع سياهي لشكر آمريكا براي بدنام ساختن اسلام و ايجاد ارعاب در ميان افكار عمومي به شمار مي روند. به عبارت ديگر اگر آمريكا حقيقتاً نگران جريان هايي نظير طالبان والقاعده است، بايد سرنخ آنها را در استخبارات سعودي و حتي سازمان سيا و پنتاگون جست وجو كند و دست كم رژيم سعودي را در جايگاه اتهام قرار دهد ضمن اينكه خيزش ملت هاي خاورميانه از مصر و ليبي و تونس تا يمن و بحرين و عربستان را نمي توان به جريان هاي مصنوعي ساخته آمريكا و رژيم سعودي نسبت داد و سركوب كرد.

 



اپوزيسيون خارج نشين و حكايت هميشگي آفتابه لگن هفت دست (خبر ويژه)

شماري از گروهك هاي ضدانقلاب لائيك در همايشي تحت عنوان «كنگره دموكرات هاي سبز» در پاريس گردهم آمدند.
خبرگزاري فرانسه با انتشار اين خبر نوشت: گرايش هاي گوناگون مخالف جمهوري اسلامي در خارج از كشور، از سلطنت طلب مشروطه خواه تا جمهوري خواهان به استثناي سازمان مجاهدين خلق (منافقين) در اين همايش حضور داشتند. آنها از دموكراسي سكولار و جنبش سبز حمايت كردند.
خبرگزاري فرانسه نام گروه هاي شركت كننده را ذكر نكرد.
برخي گروهك هاي لائيك رويكرد منافقانه شبه اصلاح طلباني نظير حزب مشاركت و سازمان مجاهدين (انقلاب) را كه در خارج كشور در پوشش شوراي هماهنگي راه سبز اعلام موجوديت كرده اند و دم از اجراي قانون اساسي مي زنند، زير سوال مي برند و معتقدند كه رسميت دادن به قانون اساسي ولو به عنوان تاكتيك و سناريوي فريب، باعث زيرسوال رفتن جريان برانداز و آشوب طلب در نگاه افكارعمومي مي شود.
سرويس هاي جاسوسي غرب در عين تقويت منافقين جديد (شبه اصلاح طلب) مي كوشند جريان موازي (گروهك هاي لائيك قديمي تر نظير سلطنت طلبان، گروه هاي ماركسيستي، جبهه ملي و ...) را نيز مورد حمايت قرار دهند چرا كه فتنه سبز را ذاتاً ضدديني و ضد جمهوري اسلامي تلقي مي كنند و معتقدند اصلاح طلبان تنها جنبه مهمل را دارند.
در همين حال سايت ضدانقلابي خودنويس با اشاره به اينكه گروهك هاي ضدانقلاب هيچ كدام همديگر را قبول ندارند و موسوي و كروبي را به نوعي و رضا پهلوي و بني صدر و ديگران را به نوعي ديگر بي اعتبار و زير سوال معرفي مي كنند، نوشت: آن كسي كه ما به عنوان آلترناتيو دنبالش مي گرديم بايد در زمان كوتاهي بين تمام قطبهايي كه ما مي گوئيم بچرخد پس بنا به اصل هجدهم فيزيك آن چيزي كه ما دنبالش مي گرديم آلترناتيو نيست، اسم علمي اش آرميچر است! نتيجه ديگري كه بايد بگيريم اينكه ما كاملا مي دانيم كه چي مي خواهيم فقط رو نمي كنيم كه دست زياد نشود و نتيجه آخر اينكه اسب حيوان نجيبي است. يك آگهي هم داريم و آن اينكه « به يك فضانورد جهت پيدا كردن آلترناتيو براي ما در فضا نيازمنديم. روي زمين گشتم نبود، نگرد نيست!».

 



دانشگاه آزاد آكسفورد؟! (خبر ويژه)

تلويزيون دولتي انگليس اعلام كرد در مورد پذيرش مهدي هاشمي به عنوان دانشجوي دوره دكتراي آكسفورد، اتهامي متوجه نامبرده نيست.
سايت كلمه وابسته به شوراي هماهنگي راه سبز (فتنه گران فراري مقيم لندن و پاريس) با اشاره به گزارش بي بي سي نوشت: همزمان با انتشار بيانيه مسئول تحقيق دانشگاه آكسفورد درباره ادعاي مطرح شده مهدي هاشمي نيز بيانيه اي منتشر و هدف از طرح اين اتهامات را آلوده كردن نام خانواده وي عنوان كرد. مهدي هاشمي همچنين اعلام كرد كه پس از گذراندن يك پروسه طولاني و 9 ماهه، شامل بررسي مدارك تحصيلي و پروپوزال (طرح پايان نامه) و همچنين «چندين مصاحبه بااساتيد مربوطه» موفق به دريافت پذيرش دانشگاه آكسفورد شده است.
روزنامه گاردين اخيراً از قول فردي به نام كاوه موسوي، نوشته بود مهدي هاشمي شرايط ادامه تحصيل در اين دانشگاه را نداشته و از جمله فاقد تسلط لازم بر زبان انگليسي و سوابق علمي و كاري مرتبط و كافي است.
انتشار خبر تحصيل هاشمي در دوره دكتراي دانشگاه آكسفورد در حالي است كه چند ماه پس از خروج وي از كشور، اعلام شده بود او براي سركشي به دفاتر دانشگاه آزاد در خارج كشور و بنا بر مأموريت اداري از ايران خارج شده است.
به دنبال انتشار بيانيه پيتر نورت (مسئول تحقيق در مورد ادعاي مطرح شده عليه مهدي هاشمي)، برخي محافل اپوزيسيون مخالف شوراي هماهنگي راه سبز (از جمله خودنويس) پيشنهاد داده اند: اگر بيانيه صادره حقيقت دارد، آقاي مهدي هاشمي براي اثبات تسلط خود به زبان انگليسي، مصاحبه اي به همين زبان با خبرنگار يكي از تلويزيون هاي انگليسي انجام دهد تا حقيقت بر همگان آشكار شود، ضمن اينكه توضيح دهند چرا بيانيه مورد ادعا چرا روي سايت دانشگاه آكسفورد نيست؟... ايشان در صورت عدم پذيرش مصاحبه به زبان انگليسي مي تواند براي رفع سوء ظن ها، از دانشگاه آزاد آكسفورد فارغ التحصيل شود.

 



حمايت از سركوب شيعيان منافع امنيتي و اقتصادي غرب را به خطر مي اندازد (خبر ويژه)

معاون مركز مطالعات استراتژيك واشنگتن از دولت آمريكا خواست با امضاي نقض حقوق شيعيان در كشورهاي مختلف خاورميانه به منافع خود لطمه نزند.
شيرين هانتر در تحليلي كه وب سايت صداي آمريكا منتشر كرد، سناريوي متهم كردن شيعيان منطقه به عنوان دست نشاندگان ايران و توجيه سركوب آنها توسط رژيم هاي سركوبگر را ناقض منافع آمريكا مي داند و مي نويسد: شيعيان بحرين در چند هفته اخير نه تنها توسط نيروهاي امنيتي بحرين بلكه توسط نيروهاي اعزامي سعودي و اماراتي به شدت سركوب شدند. حتي يوسف قرضاوي شيعيان را مستحق سركوب معرفي كرد. بزرگ ترين اتهام شيعيان وفاداري شان به ايران است. حسني مبارك، رئيس جمهور سابق مصر زماني گفت شيعيان عرب تنها به ايران وفادارند. سران بحرين و عربستان سعودي نيز، شيعيان اين دو كشور را دنباله رو ايران مي دانند و سركوب مي كنند. در اين ادعا البته اغراق مي شود اما تبعيض عليه شيعيان در كشورهاي مختلف باعث علاقه اين گروه به ايران شده است.
معاون خاورميانه در مركز مطالعات بين المللي و استراتژيك واشنگتن مي افزايد: معناي علاقه شيعيان در كشورهاي مختلف به ايران اين است كه اگر برخي دولت ها از نفوذ ايران در ميان جمعيت شيعه خود نگرانند بايد با آنها رفتاري برابر، احترام آميز و غيرتبعيض آلود داشته باشند. اين مسئله درباره غرب هم صادق است. غرب نبايد در برابر تبعيض ها و نقض حقوق اوليه شيعيان در كشورهاي منطقه ساكت بماند.
استاد دانشگاه جرج تاون با اشاره به منافع راهبردي غرب هشدار داد: كشورهاي غربي نبايد در برابر رويدادهاي اخير بحرين با اين برداشت كه شيعيان بحريني عامل ايرانند، سكوت پيشه كنند. چنين نگرشي نه در راستاي ارزشهاي غربي و نه به سود منافع امنيتي و اقتصادي غرب است. يادمان باشد كه عمده منابع نفت و گاز حوزه خليج فارس در كشورهايي است كه يا اكثريت شيعه دارند و يا اين كه در مناطق شيعه نشين كشورها واقع شده اند از جمله در يك استان شرقي عربستان سعودي. حتي اكثريت جمعيت جمهوري آذربايجان نيز شيعه است.
برخي شركت هاي بزرگ غربي نظير بريتيش پتروليوم حضور گسترده در حوزه هاي نفتي جمهوري آذربايجان دارند.

 



روايت اميراحمدي از ميزان روابطش با مشايي (خبر ويژه)

هوشنگ اميراحمدي درباره ميزان ارتباطاتش با رحيم مشايي گفت: درباره اين رابطه اغراق و بي انصافي مي شود.
وي در گفت وگو با سايت انتخاب اظهار داشت: من آقاي مشايي را يك بار در ايران و چند بار در آمريكا ديده ام و با هم حرف زده ايم. از نظر من ايشان آدم معتدل، متعهد، و مردمداري است و هميشه سعي دارد كمك كند و مشكل را حل كند. من هيچ همكاري اقتصادي با ايشان يا دولت نداشته ام. من براي بازاريابي مناطق آزاد كيش و انزلي به مديريت هاي اين مناطق طرحهاي مفصل و مهمي داده ام و براي تهيه اين طرحها هم مبالغي هزينه كرده ام اما در ازاء آنها از دولت و از اين مناطق ديناري دريافت نكرده ام و پروژه اي هم نگرفته ام.
وي اضافه كرد: گاهي هم شباهت در نظرات من و آقاي مشايي باعث شبهه مي شود. مثلا، من 15 سال پيش در يك مقاله درباره جامعه مدني در ايران كه در مجله «ايران فردا» چاپ شد، نوشته بودم كه جمهوري اسلامي از مراحل «اسلام-اسلام» و «اسلام-ايران» گذشته و دارد وارد مرحله «ايران-اسلام» مي شود، و پيش بيني كرده بودم كه در دوره تكميلي خود، جمهوري اسلامي وارد مرحله «ايران-ايران» خواهد شد. حالا عده اي بحث «مكتب ايراني» آقاي مشايي را به اين ايده من نسبت مي دهند در حاليكه ما در اين باره با هم هرگز سخني نگفته ايم. اين را هم بگويم كه با بخشي از ديدگاه هاي آقاي رحيم مشايي، مخصوصا در ارتباط با همزيستي مسالمت آميز با دنيا و همكاري با ايرانيان خارج از كشور، موافق هستيم.
اين دلال بد سابقه مقيم آمريكا با معرفي خود به عنوان فردي فراجناحي، به موضوع همايش ايرانيان خارج كشور در تهران (مردادماه 89) گفت: من گفته بودم اظهارنظر درباره اينكه من به كنفرانس دعوت شده بودم يا نه را به مسئولان سپرده بودم. متاسفانه به خاطر انتقاد كيهان محافظه كاري و ملاحظه كاري كردند. واقعيت اين است كه مسئولين كنفرانس عمدا و يا سهوا از پيشنهاد من براي شركت در كنفرانس استقبال كردند ولي متعاقبا بدليل نگراني هايي كه بوجود آمده بود، دعوت كتبي خود را پس گرفتند و از من خواستند كه در كنفرانس شركت نكنم كه من هم استقبال كردم.
وي با تكذيب دريافت هزينه هاي سفر به تهران نوشت: مدارك منتشره تنها نشان مي دهد كه قرار بود هزينه ها پرداخت شود. در رابطه با طرح بازاريابي كيش و انزلي هم كه در نامه ام آمده هيچ شرطي مطرح نشده است و مي خواستم كمكي به پيشرفت اين مناطق كنم!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14