(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 21 فروردین 1390- شماره 19897

روستاي چشمه سفيد در محروميت دست و پا مي زند
پرداخت وام 5/1 ميليارد ريالي به صنايع استان البرز
استاندار: نهضت ايجاد اشتغال در كشور از گيلان آغاز مي شود
كوتاه از ورزش شهرستانها
نمايش اشياي قديمي استان مركزي در اراك
معاون استاندار مازندران: آزادسازي سواحل 45هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد
از نگاه دوربين
چتر حمايت براي خرده فروشان و دستفروشان
اجلاسيه سرداران و شهداي فارس ارديبهشت ماه برگزار مي شود
نخستين جشنواره فرهنگي شهرهاي خواهرخوانده اصفهان برگزارشد
استاندار: احداث محور قم- گرمسار يكي از مطالبات تاريخي مردم استان سمنان بود
استاندار يزد خبر داد ايجاد 38 هزار فرصت شغلي در سال جديد
تجليل از افتخارآفرينان آباداني
2هزار نفر در نوروز امسال از غار مهديشهر ديدن كردند
با اختصاص 30 ميليارد ريال اعتبار صورت گرفت
آغاز عمليات اجرايي ارتقاء كلاس خط لوله گاز سرخس- نكا
برداشت 150 تن گل بيدمشك در كاشان
حمايت نيكوكاران از 6 هزار يتيم استان گيلان



روستاي چشمه سفيد در محروميت دست و پا مي زند

روستاي چشمه سفيد از توابع استان كرمانشاه در 2 كيلومتري شهر كرمانشاه واقع شده است. مردم اين روستا به دليل عدم امكانات رفاهي و حياتي مانند آب، برق، گاز، تلفن و بسياري نيازهاي ابتدايي همچون بهداشت در فقر و محروميت دست و پنجه نرم مي كنند.
درهمين راستا تعدادي از اهالي محروم اين روستا با مراجعه به دفتر نمايندگي كيهان در كرمانشاه و ارائه دست نوشته اي كه به تاييد دهياري و شوراي اسلامي روستا رسيده است از مسئولان استان خواستار مرتفع شدن مشكلات خود شدند.
در بخشي از اين دست نوشته خطاب به مسئولان نظام جمهوري اسلامي آمده است؛ اكنون كه از شدت مشكلات، ناتواني اقتصادي و نداشتن سرپناه در راستاي توصيه هاي رياست محترم جمهور از شهر به روستا پناه آورده ايم، انتظار مي رود مسئولان نيز به رنج ها و گرفتاري هاي ما در روستا توجه كنند.
در ادامه اين دست نوشته آمده است، متأسفانه علي رغم مراجعه مكرر به استانداري و فرمانداري كرمانشاه با پاسخ منفي اين مسئولان براي رفع محروميت مواجه شده ايم و اين درحالي است كه بنيانگذار انقلاب اسلامي محرومان و مستضعفان را ولي نعمت هاي انقلاب مي دانستند.
نكته قابل توجه اين كه علي رغم كوتاه بودن فاصله اين روستا تا شهر كرمانشاه و برخورداري از جمعيتي حدود 2 هزار نفر متأسفانه به وضعيت بهداشتي خانوارهاي روستا توجه نمي شود و زمينه براي ابتلا به انواع بيماري هاي عفوني و پوستي به طور گسترده اي فرزندان خردسال و كودكان اين روستا را تهديد مي كند.
كرمانشاه- خبرنگار كيهان

 



پرداخت وام 5/1 ميليارد ريالي به صنايع استان البرز

كرج - خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان صنايع و معادن استان البرز گفت: در راستاي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها وام يك ميليارد و 500 ميليون ريالي به صنايع اين استان پرداخت مي شود.
سعيد زرندي در جلسه كارگروه تنظيم بازار استان البرز گفت: اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها اهداف و برنامه هاي متعددي دارد كه بخش مهمي از آن مربوط به صنايع است.
وي افزود: براساس برنامه ريزي انجام شده در دولت، قانون هدفمند كردن يارانه ها بايد به نحوي اجرايي شود كه صنايع كشور به سمت رونق حركت كرده و در اين زمينه كشور به شكوفايي و خودكفايي دست يابد.
رئيس سازمان صنايع و معادن استان البرز به حمايت هاي دولت از بخش صنعت در اين استان اشاره كرد و اظهار داشت: پس از اجراي رسمي قانون فوق برخي برنامه هاي حمايتي در دستور كار وزارت صنايع و به دنبال آن ادارات تابعه استاني قرار گرفت كه يكي از مهم ترين آنها، تسريع در خدمات رساني به صنايع استان البرز است.

 



استاندار: نهضت ايجاد اشتغال در كشور از گيلان آغاز مي شود

رشت- خبرنگار كيهان:
نهضت ايجاد اشتغال در كشور از گيلان آغاز مي شود.
اين مطلب را استاندار گيلان در جلسه كار گروه اشتغال استان در رشت اعلام كرد و افزود: با توجه به تأكيدات مهم رئيس جمهوري در دور سوم سفر هيئت دولت به گيلان مبني بر رفع و ريشه كن كردن مشكل بيكاري و نهضت ايجاد اشتغال در كشور در سال جاري، اين نهضت از گيلان كليد مي خورد.
مهدي سعادتي با بيان اينكه براي دستيابي به افق نهضت ايجاد اشتغال در كشور بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب مي بايد همانند دوران دفاع مقدس اتاق جنگ تشكيل داد و شبانه روزي تلاش كرد گفت: در همين ارتباط و جهت شناسايي نقاط ضعف و قوت ايجاد اشتغال در استان و رفع بيكاري در منطقه بايد 90 هزار فرصت شغلي در گيلان ايجاد شود كه مستلزم صرف اعتباري معادل 27 هزار ميليارد ريال است.
وي با ذكر اين نكته كه سهم ايجاد اشتغال در اين استان در سال گذشته 27 هزار فرصت شغلي بود افزود: در اين راستا و تا پايان بهمن ماه سال 89 بالغ بر 35 هزار و 902 فرصت شغلي در گيلان ايجاد شد كه نشانگر عملكرد مثبت مسئولان در اين بخش است.
سعادتي گفت: براي رفع مشكل بيكاري در كشور نبايد فقط به اعتبارات دولتي تكيه و بايد از ظرفيتهاي صندوق توسعه ملي و سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي هم در ريشه كن كردن بيكاري استفاده كرد.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

مهرام آسيايي شد
كاشان- خبرنگار كيهان: ديدار دو تيم بسكتبال مهرام تهران و ذوب آهن اصفهان در مرحله رده بندي رقابت هاي باشگاه هاي غرب آسيا با پيروزي تيم مهرام و صعود اين تيم به مسابقات باشگاه هاي آسيا به پايان رسيد.
اين ديدار در سالن مرحوم كتابچي كاشان برگزار شد و در پايان با برتري 84 بر 78 تيم مهرام تهران به پايان رسيد.
مسابقات باشگاه هاي آسيا با حضور 6 نماينده از شرق و 4 تيم از غرب آسيا در فيليپين برگزار خواهد شد.
صعود به ليگ دسته اول
¤ رئيس هيئت بسكتبال كاشان از صعود تيم بسكتبال فرش چلسي كاشان به رقابت هاي ليگ دسته اول بسكتبال باشگاه هاي كشور خبر داد.
جعفر سايه آفتابي گفت: تيم بسكتبال فرش چلسي كاشان با كسب مقام سوم اين رقابت ها براي صعود به ليگ دسته اول كشور بايد در بازي پلي آف شركت مي كرد.
وي افزود: فدراسيون بسكتبال كشور پس از تغيير قانون در چگونگي تعداد تيم هاي صعودكننده، مجوز حضور تيم سوم رقابت ها بدون بازي پلي آف را صادر و تيم فرش چلسي كاشان به عنوان تيم سوم اين رقابت ها موفق به صعود شد.
برتري پينگ پنگ باز كاشاني
¤ محمد امين حنطه، پينگ پنگ باز كاشاني به عنوان پرامتيازآورترين بازيكن جوان جهان معرفي شد. فدراسيون جهاني پينگ پنگ، ملاك انتخاب محمدامين حنطه را حضور در رقابت هاي داخلي و برون مرزي اين جوان كاشاني و مجموع امتيازات كسب شده توسط وي در اين رقابت ها اعلام كرد كه او را بالاتر از حريفان صاحب نامش حتي در شرق آسيا قرار داده است.
محمدامين حنطه كه از سن 10 سالگي زير نظر مربيان خود «فرهاد فرهومند» و «عليرضا زبياكلام» ورزش پينگ پنگ را فرا گرفته است، اكنون در عضويت تيم پينگ پنگ اهواز در رقابت هاي ليگ برتر پينگ پنگ كشور حضور دارد.
آغاز بسكتبال دانش آموزي
گرگان- خبرنگار كيهان:سومين اردوي تيم ملي بسكتبال دانش آموزي به ميزباني شهرستان گرگان با 15 بازيكن و 2 مربي جهت آمادگي و اعزام به مسابقات جهاني چين آغاز شد.
سيدمجتبي حسيني مربي گلستاني تيم ملي دانش آموزي بسكتبال ايران گفت: اين ششمين اردوي آمادگي تيم ملي بسكتبال دانش آموزي و سومين اردوي آن است كه در شهر گرگان برگزار مي شود.
وي اظهار داشت: 30 فروردين اين تيم با 12 نفر از 15نفر حاضر در اردو به مسابقات جهاني چين اعزام خواهد شد و همچنين اين تيم با تيم بسكتبال شهرداري گرگان مسابقه تداركاتي خواهد داشت.
تجليل از ورزشكاران قهرمان
خرامه- خبرنگار كيهان: با حضور جمعي از مسئولان، ورزشكاران و پيشكسوتان ورزش خرامه از 110 نفر از قهرمانان ملي، كشوري و استاني ورزش خرامه در سالن تربيت بدني اين شهرستان تجليل و لوح سپاس و جوايزي به اين افراد اهدا شد.

 



نمايش اشياي قديمي استان مركزي در اراك

اراك - خبرنگار كيهان:
نمايشگاه اشياي قديمي استان مركزي در موزه مفاخر استان در اراك گشايش يافت.
در اين نمايشگاه 150 قفل قديمي دست ساز، راديو، اتو، آفتابه لگن، چراغ هاي گردسوز، گوشي هاي تلفن و شيرجوش هاي قديمي به نمايش درآمده است.
قدمت قفل هاي قديمي اين نمايشگاه بين 70 تا 120 سال تخمين زده شده است و قديمي ترين شي به نمايش درآمده نيز يك شيرجوش از دوره قاجاريه است كه 140 سال قدمت دارد.

 



معاون استاندار مازندران: آزادسازي سواحل 45هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد

ساري- خبرنگار كيهان:
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران گفت: آزادسازي حريم 60متري سواحلي كه در اختيار بخش خصوصي است به 45هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.
هادي ابراهيمي، در نشست خبري با رسانه هاي استان با اشاره به اين كه ستاد تسهيلات سفر را در حوزه اسكان و اقامت مورد ارزيابي قرار مي دهند، گفت: تلاش ستاد در سال90 اين بود كه خدمات را در بعضي حوزه ها برجسته تر كند كه اين مسئله در بخش اسكان بارزتر بود.
وي آمار كل مسافران مقيم تا پايان تعطيلات نوروزي در استان را بيش از 9ميليون بيان كرد و يادآور شد: اين آمار نسبت به سال گذشته 7درصد رشد داشته است.
ابراهيمي آمار كل مسافران و گردشگران ورودي به مازندران را تا روز 14فروردين بيش از 13 ميليون عنوان كرد و افزود: در اين مورد نسبت به سال 89 شاهد 2درصد رشد بوده ايم.
وي ايجاد خيمه هاي نماز در كنار پايگاه هاي هلال احمر را از فعاليت هاي فرهنگي ديني ستاد تسهيلات سفر مازندران عنوان كرد و اظهار داشت: اين كه حضور گردشگر سبب رونق اقتصادي مي شود يك امر اثبات شده است و رويكرد اقتصادي استان نيز توجه به اين صنعت مي باشد.

 



از نگاه دوربين
چتر حمايت براي خرده فروشان و دستفروشان

زنان زحمتكش كه عمدتاً از روي ناچاري و مشكلات موجود در كنار خيابان ها يا برخي مكان اقدام به دستفروشي يا خرده فروشي مي كنند از جمله اقشار آسيب پذير جامعه هستند كه وجود يك مكان ثابت و مشخص و داراي خدمات رفاهي نسبتاً مناسب علاوه بر ساماندهي اين افراد مي تواند بخش نسبتاً بالايي از مشكلات اين عزيزان را حل كند. در اين ميان اقدام براي بيمه اين افراد گام مهم ديگري است كه مسئولان مي توانند با اجرايي كردن آن، چتر حمايتي خود رابر سر خرده فروشان و دستفروشان باز كنند.
عكس از علي كفايي مهر - خبرنگار كيهان در بابل

 



اجلاسيه سرداران و شهداي فارس ارديبهشت ماه برگزار مي شود

شيراز - خبرنگار كيهان:
اجلاسيه سرداران و 14 هزار و 600 شهيد استان فارس با حضور مسئولان كشوري و لشكري ششم تا 17 ارديبهشت ماه جاري در شيراز برگزار مي شود.
سردار «غلامحسين غيب پرور» فرمانده سپاه فجر فارس با اعلام اين خبر گفت: تاكنون يك هزار و 150 يادواره شهدا در نقاط مختلف استان برگزار شده و بيش از دو ميليون نفر در اين يادواره ها شركت داشته اند. وي اظهار داشت: اين موضوع بيانگر اين است كه اجلاسيه سرداران و شهداي فارس يك اجلاسيه دولتي نيست و تكيه ما بر اين است كه در برپايي آن مردم و جوانان نقش آفريني كنند.
وي افزود: اين اجلاسيه بزرگترين رويداد فرهنگي استان است كه در يكسال اخير با كارشبانه روزي و فشرده مقدمات برگزاري آن فراهم شده است.
وي چاپ 80 عنوان كتاب در سطوح مختلف، انتشار 20 عنوان تمبر و سركشي از 5 هزار خانواده شهيد در يكسال اخير را از جمله پيش برنامه هاي اجلاسيه سرداران و شهداي فارس برشمرد و گفت: در نوروز امسال نيز 11 هزار نسخه ويژه نامه عاشورائيان و 20 هزار بسته فرهنگي در مبادي ورودي و نقاط مورد بازديد مسافران، بين ميهمانان نوروزي توزيع شد.
وي در پايان اظهار داشت: سخنان مقام معظم رهبري درباره شهدا براي ما حجت است و چون ما در رابطه با فرزندان انقلاب و امام تكليف داريم اجلاسيه سرداران و شهداي فارس را با قدرت و قوت برگزار مي كنيم.

 



نخستين جشنواره فرهنگي شهرهاي خواهرخوانده اصفهان برگزارشد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
نخستين جشنواره فرهنگي شهرهاي خواهرخوانده اصفهان با حضور مسئولان 13 شهر خواهرخوانده جهان دراين شهر تاريخي برگزارشد.
شهردار اصفهان با بيان اين كه نوروز سال90 اصفهان ميزبان بيش از 4ميليون گردشگر از مردم ايران اسلامي بود، گفت: برگزاري جشنواره فرهنگي شهرهاي خواهرخوانده اصفهان علاوه بر آشنايي با فرهنگ، جاذبه هاي گردشگري، آثار هنري هنرمندان و تبادلات علمي زمينه هاي بيشتر دوستي، مودت و برادري شهروندان اصفهاني، مردم شهرهاي ايران و نيز شهرهاي خواهرخوانده را فراهم كرد.
سيدمرتضي سقاييان نژاد با اشاره به شهرهاي خواهرخوانده اصفهان گفت: شهرداري اصفهان ازسال 1982 با شهر شيان در چين، نخستين پيمان خواهرخواندگي را به امضاء رساند و در آخرين آن درسال 2010 با شهر بعلبك لبنان قرارداد خواهرخواندگي منعقد كرده است.
وي افزود: تاكنون سيزده شهر شيان چين، كوالالامپور مالزي، فرايبورگ آلمان، فلورانس ايتاليا، ياش روماني، بارسلون اسپانيا، ايروان ارمنستان، كويت، هاوانا، كوبا، لاهور پاكستان، سن پترزبورگ روسيه- داكار در سنگال و بالاخره بعلبك در لبنان رابطه خواهرخواندگي با اصفهان برقرار كرده اند.
وي با اشاره به فعاليت ها و ارتباطات با شهرهاي خواهرخوانده اظهارداشت: اعزام هنرمندان در چندين نوبت به شهر فرايبورگ مشاركت در برگزاري هفته فرهنگي اصفهان درالجزاير با حضور 100 هنرمند اصفهاني، برگزاري نمايشگاه عكس و نقاشي شهر سن پترزبورگ در اصفهان در زمستان سال گذشته از جمله اين اقدامات است.

 



استاندار: احداث محور قم- گرمسار يكي از مطالبات تاريخي مردم استان سمنان بود

شاهرود- خبرنگار كيهان:
استاندار سمنان تسهيل در سفرهاي زيارتي را از مزاياي احداث محور قم- گرمسار خواند و افزود: با بهره برداري از محور قم- گرمسار مردم به يكي از مهمترين مطالبات تاريخي خود رسيده اند.
رهي عملكرد وزارت راه و ترابري را در احداث اين محور خوب توصيف و خاطرنشان كرد؛ اين تصميم بسيار هوشمندانه و يك اقدام صرفه جويانه است كه شبكه جاده اي با افتتاح اين پروژه در قسمت مركزي ايران خوب تكميل شده است.
وي در ادامه گفت: مسافراني كه از غرب و جنوب غربي كشور و حتي استانهاي جنوبي براي زيارت امام رضا(ع) مسافرت مي كردند 100 كيلومتر راه اضافه طي و حداقل 2 ساعت اضافه وقت صرف مي كردند تا به استان سمنان مي رسيدند اما راه ميانبر قم- گرمسار كار را بسيار آسان و هزينه سوخت را تا مقدار زيادي كاهش مي دهد. وي گفت: با احداث اين محور اشتياق مردم استانهاي شرقي و شمالشرق براي زيارت حرم حضرت معصومه(س) بيشتر شده و باعث مراودات بيشتر بين استانهاي شرقي به قم خواهد شد.

 



استاندار يزد خبر داد ايجاد 38 هزار فرصت شغلي در سال جديد

يزد - خبرنگار كيهان:
استاندار يزد در جمع خبرنگاران گفت: در سال جديد در استان يزد 38 هزار فرصت شغلي ايجاد خواهد شد.
به گفته محمدرضا فلاح زاده براي سال 89 بالغ بر 30 هزار فرصت شغلي را تعهد كرده بوديم كه بيش از 34 هزار فرصت شغلي ايجاد شد.
وي خاطر نشان كرد در سفر سوم هيئت دولت با رويكرد فرهنگي در استان 260 مصوبه داشتيم كه با افزودن فصل بندها اين تعداد به 416 مصوبه افزايش مي يابد.
فلاح زاده افزود: بودجه امسال عمراني در استان يزد 25 درصد افزايش داشته و رتبه استان از 28 به 29 رسيده است.
استاندار يزد با اشاره به رتبه موجود استان و اينكه يزد در جايگاه خوبي قرار ندارد از برخي نمايندگان ساير استانها در مجلس شوراي اسلامي انتقاد كرد.
فلاح زاده اظهار داشت: 262 ميليارد تومان بودجه ملي امسال به يزد تخصيص يافته و 300 ميليارد تومان هم از اعتبارات سفر رهبري در بخش عمراني در يزد هزينه شده است.
وي با اشاره به اتمام سند توسعه استان خاطرنشان كرد: اتمام اكثر پروژه مسكن مهر و برگزاري همايش سرمايه گذاران ايراني و خارجي در يزد و همچنين افتتاح چندين پروژه بزرگ صنعتي و صنايع جانبي از جمله برنامه هاي استان يزد در سال 90 است.
استاندار يزد با اشاره به اينكه در حوزه گازرساني هرچه مصوبه داريم در سال 90 اجرايي مي شود، افزود: خط انتقال گاز طبس به اتمام رسيده و مجوز انتقال گاز به شهرستان بافق نيز از وزير نفت دريافت شده است، همچنين گازرساني به ندوشن و چند روستاي ديگر نيز از خرداد آغاز مي شود.

 



تجليل از افتخارآفرينان آباداني

دزفول- خبرنگار كيهان:
از 313 دانش آموز دختر و پسر مقاطع مختلف تحصيلي در آبادان كه موفق به كسب رتبه هاي برتر در سطح استان خوزستان و كشور شدند، طي آييني قدرداني شد.
در آيين باشكوهي كه در محل سينما نفت آبادان برپا شد، از دانش آموزان افتخارآفرين عرصه هاي علمي، آموزشي، فرهنگي، هنري و ورزشي تجليل شد.
به گزارش كيهان از آبادان، رئيس اداره آموزش و پرورش در اين آيين، از تشويق و ترغيب دانش آموزاني كه در سال گذشته در زمينه هاي مختلف موفق به كسب عنوان در سطح استان و كشور شدند به عنوان هدف اصلي برپايي اين آيين نام برد.
سيدمحمد مولوي ايجاد انگيزه در دانش آموزان، توجه به دانش آموزان مستعد شهرستان و حمايت از توانمندي علمي در شهر، تعامل بيشتر خانواده ها و مربيان را به عنوان ساير اهداف اين آيين ذكر كرد.
به گفته وي 313 دانش آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصيلي در آبادان موفق به كسب رتبه هاي برتر در سطح استان خوزستان و كشور شدند كه از آنان قدرداني شد.

 



2هزار نفر در نوروز امسال از غار مهديشهر ديدن كردند

مهديشهر- خبرنگار كيهان:
شهردار مهديشهر گفت: نوروز امسال بيش از 2300 نفر مسافر و گردشگر از غار دربند مهديشهر ديدن كردند.
جعفر نخستين گفت غار در بند مهديشهر با 140 ميليون سال عمر دومين غار آهكي بزرگ در ايران بشمار مي آيد كه در قسمت مياني رشته كوههاي البرز قرار گرفته و دهانه غار در كمركش كوه زيبا و برافراشته اي در دره سرسبز دربند مهديشهر جاي گشوده است وي گفت: در گذشته مدخل ورودي غار بسيار باريك و صعب العبور بوده اما در سالهاي اخير با يك سلسله عمليات توسط شهرداري مهديشهر حفاري مدخل ورودي اصلاح شده و با اجراي سيستم تامين روشنايي دسترسي به غار و تماشاي مناظر شگفت انگيز و اسرارآميز آن آسان تر شده است.
وي گفت: هرچه امكانات رفاهي و زيربنايي در حاشيه اين غار بيشتر شود مي توان اميد داشت كه خيل گردشگران داخلي و خارجي به اين استان كويري سرازير شود.
شهردار مهديشهر گفت: عمليات اجرايي پروژه پله چيني غار در بند مهديشهر به طول تقريبي 420 متر و با هزينه اي معادل 600 ميليون ريال از محل اعتبارات شهرداري مهديشهر بپايان رسيده است.
وي گفت: اجراي طرح روشنايي غار دربند مهديشهر نيز با هزينه اي بالغ بر 200 ميليون ريال و عمليات پروژه نصب نرده جهت آسان شدن راه در اطراف غار نيز با پيشرفت فيزيكي 85 درصد با اعتباري بالغ بر 180 ميليون ريال در حال اجراست و اميد است با توجه به برنامه اي كه شهرداري مهديشهر در مجموعه پارك بزرگ سنگسر دارد در آينده گردشگران زيادي از اين منطقه خوش آب و هوا ديدن كنند.

 



با اختصاص 30 ميليارد ريال اعتبار صورت گرفت
آغاز عمليات اجرايي ارتقاء كلاس خط لوله گاز سرخس- نكا

چناران- خبرنگار كيهان:
عمليات اجرايي پروژه ارتقاء كلاس خط لوله 30 اينچ انتقال گاز سرخس- نكا در محدوده شهر چناران ديروز آغاز شد.
در اين مراسم مدير منطقه عمليات انتقال گاز نماينده مردم چناران و طرقبه در مجلس شوراي اسلامي، جمعي از مسئولان اجرايي شهرستان حضور داشتند.
مدير منطقه 4 عمليات انتقال گاز در اين مراسم با اشاره به اهميت رعايت ايمني گفت: به لحاظ رفاه حال و حفظ جان و مال مردم ملزم به رعايت حريم هستيم.
منبتي افزود: ارتقاء كلاس خط لوله گاز در محدوده چناران با پيگيري مسئولان شهرستان و درخواست مردم انجام مي شود.
وي افزود: در اجراي اين طرح كلاس لوله فعلي از A به D ارتقاء مي يابد يعني ضخامت جداره لوله از 9 ميليمتر به دو برابر افزايش مي يابد كه حاصل آن كاهش حريم لوله از 200 متر به كمتر از 25 متر از هر طرف و حل مشكل اراضي و منازل مسكوني اطراف مي شود.
وي افزود: براي اجراي اين طرح كه 2هزار و 300 متر طول دارد 30 ميليارد ريال هزينه از محل اعتبارات شركت ملي گاز پيش بيني شده و اميدواريم براساس قرارداد 5 ماهه اجرا و تا آغاز فصل سرما در پاييز آماده بهره برداري شود.

 



برداشت 150 تن گل بيدمشك در كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره توليدات گياهي جهاد كشاورزي كاشان از برداشت 150 تن گل بيدمشك و استحصال 418 تن عرق بيدمشك درجه يك در سال جاري خبر داد.
سيد مصطفي قمصري، سطح زير كشت بيدمشك شهرستان كاشان را حدود 45 هكتار و متوسط برداشت گل بيدمشك در هر هكتار را 5/3 تن اعلام كرد و گفت: اين محصول در باغ هاي بخش هاي نياسر، قمصر، برزك، مناطق فين، راوند، شهر كامو، شهر جوشقان و روستاي نشلج كشت مي شود.
وي افزود: با برداشت گل بيدمشك و آغاز به كار كارگاه هاي سنتي عرقيات و گلابگيري شهرستان كاشان بيش از يك هزار و 200 نفر به طور مستقيم و يك هزار نفر به طور غيرمستقيم مشغول به كار مي شوند.
قمصري، قيمت خريداري شده هر كيلوگرم گل بيدمشك از كشاورزان را 25 تا 30 هزار ريال ذكر كرد و گفت: يك ميليارد و 200 ميليون ريال درآمد ناخالص توليدكنندگان اين محصول در سال جاري است.
وي يادآور شد: فصل برداشت اين محصول از نيمه اسفندماه هر سال آغاز و تا اواسط فروردين ادامه پيدا مي كند.
رئيس اداره توليدات گياهي جهادكشاورزي كاشان با اشاره به اينكه اين شهرستان بزرگترين قطب صنايع توليد و فرآوري عرقيات گياهان دارويي و گل و گلاب كشور است، اظهار داشت: تاكنون 225گونه گياهان دارويي و معطر در دو اقليم آب و هوايي گرم و خشك و سرد و كوهستاني كاشان شناسايي شده است.

 



حمايت نيكوكاران از 6 هزار يتيم استان گيلان

رشت- خبرنگاركيهان:
مديركل كميته امداد امام خميني گيلان گفت: افزون بر 15 هزار و280 نفر از مردم نيكوكار داخل و خارج از اين استان حمايت از 6 هزار و540 يتيم را برعهده گرفته اند.
حسين عليمحمدي با اشاره به كمك و هديه 22 ميليارد و755 ميليون ريالي نيكوكاران و حاميان به ايتام در گيلان طي سال گذشته افزود: اجراي طرح بيمه مكمل 53 هزار و78 مددجوي بيمه شده شهري و رسيدگي به يك هزار و400 فقره از نامه هاي مددجويي دور سوم سفر رئيس جمهوري و هيئت دولت به گيلان از ديگر اقدامات اين نهاد انقلابي در سال گذشته بوده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14