(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 21 فروردین 1390- شماره 19897

معاون دبير كل حزب الله : سران 14 مارس جاسوسان آمريكا در لبنان هستند
تيراندازي افراد نقابدار به سوي نيروهاي دولتي و مردم در جنوب سوريه
ميليون ها عراقي خواستار خروج نظاميان آمريكايي از كشورشان شدند
18 شهيد و 60 مجروح حاصل استفاده رژيم صهيونيستي ازبمب هاي فسفري عليه مردم غزه
افزايش 11هزار نفري نيروهاي سعودي در پي مقاومت مردم بحرين
مردم ليبي : ناتو فرشته نجات نيست همكار شيطان است
با برپايي تظاهرات در 15 استان مردم يمن :كار عبدالله صالح تمام است
تظاهرات گسترده مردم كشمير در واكنش به ترور يك روحاني برجسته
تظاهرات جوانان بيكار در پايتخت اسپانيا به درگيري با پليس انجاميد
سازمان ملل نسبت به وقوع فاجعه انساني در ساحل عاج هشدار داد
چگونه به يك عنصر انتحاري تبديل شدم



معاون دبير كل حزب الله : سران 14 مارس جاسوسان آمريكا در لبنان هستند

معاون دبير كل حزب الله لبنان گفت، سران گروه 14 مارس جاسوسان سفارت آمريكا در لبنان هستند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «شيخ نعيم قاسم» طي سخناني اظهار داشت، سران 14 مارس با دريافت كمك هاي زياد مالي و نظامي قصد داشتند عليه حزب الله و گروه 8 مارس كودتا كرده و با براندازي نيروهاي مقاومت، به آمريكا و رژيم صهيونيستي خدمت كنند.وي افزود: گروه 14 مارس از دايره قدرت خارج شده و در نتيجه درصدد تخريب و ويراني لبنان، كارشكني در امور دولت، ايجاد هرج و مرج، تحريك كشورهاي عربي و غيرعربي عليه لبنان و به تعطيلي كشاندن روابط بين المللي لبنان هستند.
«شيخ نعيم قاسم» تصريح كرد: گروه 14 مارس مي خواهند لبنان را عرصه خواسته هاي خود قرار دهند.

 



تيراندازي افراد نقابدار به سوي نيروهاي دولتي و مردم در جنوب سوريه

تيراندازي افراد نقابدار به سوي پليس و تظاهركنندگان در جنوب سوريه، 19 كشته و 94 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، وزارت كشور سوريه طي بيانيه اي اعلام كرد، جمعه گذشته شماري از نقابداران مسلح با هدف فتنه انگيزي و نابودي وحدت ملي، تظاهركنندگان را در شهر «درعا» هدف تيراندازي قرار دادند و همزمان با آن، به سوي نيروهاي پليس مستقر در محل نيز شليك كردند. طبق گزارش مذكور، اين تيراندازي، 19 كشته و 94 زخمي برجاي گذاشت.
طبق بيانيه فوق، افراد مسلح مذكور توسط خارجي ها حمايت مي شوند و با نفوذ در ميان تظاهركنندگان، درصدد ايجاد تفرقه و آشوب هستند و مي خواهند ميان شهروندان و نيروهاي امنيتي اختلاف و بحران ايجاد كنند.

 



با برگزاري تظاهرات در شهرهاي مختلف
ميليون ها عراقي خواستار خروج نظاميان آمريكايي از كشورشان شدند

منابع خبري از برگزاري تظاهرات ميليوني بر عليه اشغالگران در عراق خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، در هشتمين سالگرد حضور اشغالگران آمريكايي در عراق، به دعوت جريان صدر، ميليون ها نفر از مردم عراق در بغداد و برخي شهرهاي اين كشور دست به تظاهرات زدند.
تظاهركنندگان عراقي با سر دادن شعارهاي ضدآمريكايي و در دست داشتن پارچه نوشته اي، خواستار خروج اشغالگران از عراق شدند.
دست اندركاران مسائل عراق برگزاري اين تظاهرات را پيامي به اشغالگران آمريكايي از سوي مردم عراق عنوان كردند كه طي آن با هرگونه تمديد حضور نظاميان آمريكا در عراق مخالف هستند.
از سوي ديگر، هيئت علماي سني عراق روز جمعه اعلام كرد: از زمان اشغال خاك عراق به دست ارتش آمريكا تاكنون بيش از دو ميليون نفر در اين كشور كشته شده اند، كه سرنوشت بسياري از آنها مشخص نيست.
همچنين پنج ميليون كودك يتيم شده اند و هفت ميليون عراقي نيز، خانه و كاشانه خود را ترك كرده و در داخل يا خارج عراق آواره شده اند.

 



18 شهيد و 60 مجروح حاصل استفاده رژيم صهيونيستي ازبمب هاي فسفري عليه مردم غزه

با شهادت سه فلسطيني و مجروح شدن 10 نفر ديگر در نوار غزه آمار شهداي فلسطيني از روز پنج شنبه تاكنون 18 شهيد و شمار مجروحان به بيش از 60 نفر رسيد و جهاد اسلامي فلسطين در واكنش به اين حملات اعلام كرد كه قلب اسرائيل را هدف قرار خواهد داد.
حملات رژيم صهيونيستي به مناطق مختلف غزه همچنان روند تصاعدي به خود گرفته است و در آخرين مورد كه بامداد روز گذشته انجام شد يك مبارز گردان هاي عزالدين قسام به نام احمد محمد غراب به شهادت رسيد و دو كودك فلسطيني نيز به شهادت رسيده و 10 تن ديگر زخمي شدند.
بدين ترتيب از جنگ 22 روزه غزه تاكنون شديدترين حملات رژيم صهيونيستي به غزه صورت گرفته و آمار بالاي شهدا و مجروحان تاييد كننده افزايش جنايات رژيم صهيونيستي است.
جنگنده هاي رژيم صهيونيستي طي روزهاي اخير بر شدت حملات خود افزوده و مناطق مختلف غزه را هدف قرار داده اند كه طي آن شهروندان فلسطيني بي دفاع از جمله شش كودك و تعدادي زن و پيرمرد به شهادت رسيده و يا مجروح شدند.
وزارت كشور و امنيت ملي فلسطين اعلام كرد كه رژيم صهيونيستي د رجريان حملات خود عليه باريكه غزه از بمب هاي فسفري استفاده كرده است.
دولت منتخب فلسطين به نخست وزيري اسماعيل هنيه نيز خواستار برگزاري نشست فوري اتحاديه عرب به منظور بررسي موج اخير تشديد حملات رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه و دستيابي به ساز و كارهاي مناسب براي متوقف كردن روند اين تجاوزات شد.
دولت هنيه طي بيانيه اي، از تمامي احزاب و گروه هاي فلسطيني خواست كه با وحدت و يكپارچگي و اتخاذ اقدامات مناسب در تمامي زمينه ها، جلوي تجاوزات رژيم صهيونيستي را بگيرند.
دولت هنيه از موسسات حقوق بشر خواست كه جنايت هاي رژيم صهيونيستي را ثبت و ضبط كنند و خود را براي ارائه شكوائيه هاي قضايي به منظور محاكمه مقامات صهيونيستي به خاطر ارتكاب اين جنايت ها آماده كنند.
اين دولت همچنين از سران عرب و ملت هاي امت نيز خواست كه ضمن اعلام اعتراض و خشم خود در قبال اين تجاوزات و جنايت هاي رژيم صهيونيستي، تحركات سياسي و رسانه اي مناسبي را براي توقف تجاوزات عليه نوار غزه اتخاذ كنند.
قلب اسرائيل
هدف مبارزان فلسطيني
جنبش جهاد اسلامي فلسطين در واكنش به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه كه به شهادت 18 فلسطيني انجاميد هشدار داد كه «قلب اسرائيل» (تل آويو) را هدف حملات موشكي قرار خواهد داد.
به گزارش خبرگزاري قدس يكي از اعضاي جنبش جهاد اسلامي فلسطين اعلام كرد كه مبارزين گردان هاي القدس انتقام خون شهداي فلسطيني را خواهد گرفت.
اين عضو جهاد اسلامي گفت كه گروه هاي مقاومت تاكنون از تمام نيروي خود در مقابله با دشمن استفاده نكرده است ولي اگر دشمن صهيونيست به تجاوزگري ها ادامه دهد گروه هاي مقاومت نيز از تمام نيروهاي خود عليه نيروهاي اشغالگر استفاده خواهد كرد و «قلب اسرائيل» يعني تل آويو را هدف قرار خواهد داد.
شليك 80 موشك
به مواضع صهيونيست ها
گروه هاي مقاومت فلسطين در 48 ساعت گذشته در پاسخ به حملات گسترده رژيم صهيونيستي به نوار غزه بيش از 80 فروند موشك و خمپاره به مواضع صهيونيست ها در فلسطين اشغالي شليك كردند.
گروه هاي مقاومت فلسطيني در پاسخ به حملات هوايي و زميني ارتش رژيم صهيونيستي به نوار غزه كه به شهادت 18 فلسطيني در سه روز گذشته منجر شد، روز گذشته 18 موشك و خمپاره به مواضع صهيونيست ها شليك كردند.
گروه هاي مقاومت همچنين پنج شنبه و جمعه گذشته بيش از 50 موشك و خمپاره به شهرهاي اشغالي فلسطين شليك كردند.
گروه هاي مقاومت در بيانيه اي اعلام كردند كه شليك موشكها پاسخ طبيعي به جنايات رژيم صهيونيستي عليه فلسطيني ها است.
گردان هاي قسام شاخه نظامي حماس همچنين با شليك خمپاره و موشك پايگاه نظامي رژيم صهيونيستي در نزديكي رفح در غزه را هدف قرار دادند.
اين گردان ها بر ادامه راه مقاومت به عنوان تنها گزينه مقابله با تجاوزات رژيم صهيونيستي و آزادي سرزمين هاي اشغالي از اشغالگران تاكيد كرد.
ساير رويدادها
¤ نظاميان رژيم صهيونيستي با استفاده از گازهاي اشك آور و گلوله هاي پلاستيكي به تظاهركنندگان فلسطيني در كرانه غربي كه عليه ديوار حائل تظاهرات كرده بودند، حمله و تعداد زيادي را مجروح كردند.
¤ تركيه براي آشتي ميان گروه هاي فلسطيني در پي تشكيل نشستي در اسلامبول است.
¤رئيس ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي از شهرك نشينان صهيونيست خواست تا خود را براي روزهاي بدتر و دشوارتر آماده كنند.

 



افزايش 11هزار نفري نيروهاي سعودي در پي مقاومت مردم بحرين

عربستان سعودي در همدستي با خاندان آل خليفه و براي سركوب شديدتر مخالفان بحريني تعداد نيروهاي نظامي خود را در اين كشور به 11 هزار نفر افزايش داد.
در حالي كه آمارهاي رسمي از اعزام يك هزار سركوبگر سعودي به بحرين حكايت دارد پايگاه خبري صهيونيستي «دبكا» وابسته به دستگاه هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي فاش كرد كه 11 هزار سعودي براي مقابله با مردم بحرين به اين كشور اعزام شده است.
به اين ترتيب، اگر كوچكترين ترديدي در مورد اشغال بحرين توسط قواي سعودي وجود داشت با ارائه اين آمار تمام ترديدها برطرف مي شود.
گروه هاي مخالف رژيم آل خليفه اين اقدام رژيم آل سعود را به منزله اشغالگران كشورشان دانستند.
اين در حالي است كه پادشاه بحرين ضمن ارسال نامه اي به همتاي سعودي خود مراتب قدرداني خود را از عربستان در حمايت از خاندان آل خليفه ابراز داشت.
رژيم بحرين پس از ناتواني در سركوب تظاهرات گسترده مردمي از نيروهاي موسوم به سپر جزيره درخواست كمك كرد و اين نيروها به ويژه نيروهاي سعودي، قطري و اماراتي با اشغال بحرين، در كنار نيروهاي بحريني به طور بي سابقه اي به كشتار مردم پرداختند.
از سوي ديگر به موازات افزايش نيروهاي سعودي براي سركوب تظاهرات كنندگان پليس و نيروهاي امنيتي خاندان آل خليفه نيز به شدت خشونت خود در برخورد با مخالفان افزوده اند و با گلوله و گاز اشك آور به تظاهرات مردم بحرين حمله كردند.
مزدوران طرفدار رژيم آل خليفه نيز با حمله به مردم روستاهاي «نويدات» و «المعامير» به ضرب و شتم مردم پرداختند.
براساس آخرين گزارش ها، دست كم 500 فعال سياسي بحريني كه 17 زن نيز در ميان آنها وجود دارد توسط نيروهاي آل خليفه بازداشت شدند.
گزارش هاي ديگر حاكي از آن است كه خودروهاي زرهي بحريني براي سركوب تظاهرات مردم وارد روستاي بني جمره شده اند. نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه تاكنون 500 فعال بحريني از جمله 17 زن را بازداشت كرده اند.
اين در حالي است كه تظاهركنندگان بحريني اعلام كردند كه دست از تظاهرات برنمي دارند و به چيزي كمتر از سرنگوني آل خليفه راضي نمي شوند.
مخالفان بحريني همچنين اظهار داشتند كه سركوب شديد نيروهاي امنيتي آل خليفه كه با كمك و همدستي نظاميان سعودي و اماراتي صورت مي گيرد عزم و اراده آنان را براي سقوط نظام حاكم تغيير نمي دهد بلكه راسخ تر و محكم تر خواهد شد.

 



در اقدامي هوشمندانه و با برپايي تظاهرات گسترده
مردم ليبي : ناتو فرشته نجات نيست همكار شيطان است

در پي حملات مكرر نيروهاي ناتو به مخالفان ديكتاتور ليبي، مردم شهر «بنغازي» با برپايي تظاهرات صدها هزار نفري، شعار «مرگ بر ناتو» سر دادند.
به گزارش خبرگزاري ها مردم ليبي با برگزاري يك تظاهرات صدها هزار نفري در بنغازي، عليه دخالت ناتو در كشورشان شعار دادند. اين تظاهرات هوشمندانه و گسترده، كار غرب را در ليبي سخت تر كرده است.
مردم اعلام كردند ناتو براي آنها فرشته نجات نيست، بلكه دستيار شيطان (آمريكا) است.
به اعتقاد مردم ليبي، كه از عمق بيداري اسلامي آنها حكايت مي كند، غرب مي خواست نقش منجي مردم ليبي را بازي كند و با شعار حمايت از مردم در برابر ديكتاتور، وارد جنگ شده است، ولي خيلي زود دستش رو شد.
دغدغه اصلي اروپايي ها و آمريكا، نفت ليبي است و آنها مي خواهند انتقال قدرت در ليبي، به گونه اي باشد كه در روند صدور ارزان نفت اين كشور به غرب، اختلالي ايجاد نشود. به همين علت، نقش غرب در ليبي، كاملا منافقانه است.
برپايه اين گزارش، تظاهركنندگان تاكيد كردند كه حضور نيروهاي ناتو كارساز نيست و هواپيماهاي غربي مواضع نيروهاي قذافي را هدف حمله خود قرار نمي دهند، بلكه به جوانان و مبارزان ليبيايي كه براي آزادي از ديكتاتوري مبارزه مي كنند، يورش مي برند. اين در حالي است كه به گفته انقلابيون ليبي، در حمله روز پنجشنبه جنگنده هاي ناتو به مخالفان دولت ليبي در خارج از شهر «بريقه» بيش از 10 نفر از انقلابيون كشته شدند.
از سوي ديگر، در حالي كه معاون فرمانده عمليات نظامي ناتو، در ليبي از عذرخواهي در قبال كشته شدن تعدادي از انقلابيون ليبيايي در حمله نيروهاي اين سازمان خودداري كرده است، دبير كل ناتو از كشته شدن اين افراد اظهار تاسف كرد.
اوضاع اسف بار انساني
معاون دبير كل سازمان ملل در امور انساني اعلام كرد: اوضاع مصراته فاجعه آميز شده است و شهر نيازمند كمك هاي فوري است.
وي گفت: صدها تن در شهر مصراته كشته و زخمي شده اند در حالي كه بقيه ساكنان اين شهر كه تعدادشان 300 هزار تن است از كمبود مواد غذايي، دارويي و آب رنج مي برند.
يك مقام اتحاديه اروپا كه خواست نامش فاش نشود نيز گفت:اتحاديه اروپا ظرف چند روز آينده يك هيات انساني نظامي را به مصراته اعزام مي كند.
«حسن المصراتي» سخنگوي انقلابيون به رويترز گفت: درگيري ها همچنان ادامه دارد و اين درگيري ها عمدتا در مناطق مسكوني است. «سعدون المصراتي» عضو كميته اطلاع رساني جوانان انقلاب 17 فوريه نيز اعلام كرد: گردان هاي قذافي همچنان در مركز مصراته هستند و انقلابيون آنها را متحمل شكست هاي متعدد نمودند و بعضا آنها به اطراف شهر مصراته عقب نشيني كرده اند. وي متذكر شد: مناطقي كه ساكنان غيرنظامي در آنجا هستند، تبديل به محل درگيري شده است.
ساكنان شهر «الزنتان» در غرب ليبي هم اعلام كردند كه جنگنده هاي وابسته به سازمان ناتو انبارهاي تسليحاتي وابسته به سرهنگ قذافي را در نزديكي اين شهر هدف قرار دادند.
به گزارش شبكه خبري الجزيره، حملات ناتو، انبارهاي تسليحاتي وابسته به قذافي را كه در 15 كيلومتري جنوب شهر زنتان قرار داشت، هدف قرار داده و بر اثر آن 14 انفجار صورت گرفت. شهر مصراته از 45 روز پيش تاكنون در محاصره گردان هاي قذافي قرار دارد و به شدت گلوله باران مي شود.خبر ديگر اينكه در اقدامي جديد، اتحاديه آفريقا به منظور پايان دادن به جنگ داخلي در ليبي، هيئتي را به رياست «ژاكوب زوما» رئيس جمهور آفريقاي جنوبي به طرابلس اعزام خواهد كرد.

 



با برپايي تظاهرات در 15 استان مردم يمن :كار عبدالله صالح تمام است

سرويس سياسي
افزايش تظاهرات مردمي در 15 استان يمن عليه رئيس جمهور ديكتاتور روند قيام مردمي در اين كشور را با ابعاد گسترده تري مواجه ساخت.
شهرهاي مختلف يمن روزهاي اخير نيز شاهد تظاهرات گسترده مخالفان عليه علي عبدالله صالح رئيس جمهور ديكتاتور يمن بود.
تظاهرات مردمي در 15 استان اين كشور در شرايطي روبه افزايش گذاشت كه علي عبدالله صالح در پاسخ به طرح پيشنهادي شوراي همكاري خليج فارس مبني بر كناره گيري از قدرت اعلام كرد كه به هيچ وجه قصد كناره گيري را ندارد.
اظهارات علي عبدالله صالح بيش از پيش خشم شهروندان يمن را برانگيخت به طوري كه پس از برگزاري نماز جمعه نمازگزاران در استان هاي مختلف اين كشور شروع به تظاهرات و مخالفت عليه علي عبدالله صالح كردند.
نيروهاي امنيتي و اوباش طرفدار رئيس جمهور ديكتاتور در واكنش به موج گسترده اعتراضات مردمي با انواع سلاح سرد و گرم همچون باتوم، گاز اشك آور گاز سمي و تيراندازي به معترضين يورش بردند.
دست كم چهار معترض كشته و صدها نفر زخمي شدند كه بيشترين آمار كشته ها و زخمي ها به شهر تعز در جنوب يمن مربوط مي شود.
تظاهركنندگان با نامگذاري روز جمعه به عنوان روزخشم اعلام كردند كه اين تظاهرات ادامه خواهد يافت و تا سرنگوني رژيم علي عبدالله صالح خيابان ها را ترك نخواهند كرد.
گفتني است طي روزهاي اخير شهر تعز شاهد خونبارترين صحنه هاي اعتراضي عليه حكومت يمن بوده است.
شاهدان يمني اظهار داشتند كه صداي تيراندازي از گوشه و كنار اين شهر قطع نمي شود و نيروهاي امنيتي علاوه بر افزايش خشونت خود نسبت به تظاهرات كنندگان و ضرب و شتم آنان تعداد زيادي را دستگير و به نقاط نامعلومي انتقال مي دهد.
از سوي ديگر با افزايش ناآرامي ها در يمن دولت آمريكا كه در حال آغاز ارسال بسته كمك هاي خود به اين كشور بود برنامه خود را به حال تعليق درآورد. در تمام مدت اعتراضات واشنگتن با قاطعيت از صالح حمايت كرد اما اين هفته با تغيير سياست خود كناره گيري رئيس جمهور يمن را خواستار شد.
در همين رابطه وزارت خارجه آمريكا با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه آمريكا از ابتكار شوراي همكاري خليج فارس براي حل بحران سياسي در يمن استقبال مي كند.
در اين بيانيه آمده است: «همه طرف ها را به آغاز گفت وگوي ضروري و به صورت بسيار فوري براي ايجاد راه حلي كه از موافقت كافي مردم يمن برخوردار باشد، تشويق مي كنيم.»
وزارت خارجه آمريكا تأكيد كرد جدول زماني براي مرحله انتقال و ماهيت آن بايد در اين مذاكرات مشخص شود و همه طرف هاي شركت كننده در آن بايد به مطالبات مردم يمن از جمله آرمان هاي سياسي و اقتصادي آنها احترام بگذارند.

 



تظاهرات گسترده مردم كشمير در واكنش به ترور يك روحاني برجسته

در پي ترور يكي از رهبران برجسته كشمير، تظاهرات و اعتصاب هاي گسترده، ايالت جامو و كشمير را فرا گرفت.
به گزارش خبرگزاري ها، «مولوي احمد»، يكي از رهبران بزرگ كشميري، عصر روز جمعه در يك حادثه تروريستي در مقابل مسجد كشته شد.
اين حادثه تروريستي كه بر اثر انفجار بمب در يكي از مساجد كشمير رخ داد منجر به كشته شدن اين روحاني برجسته كشميري شد.
«مولانا شوكت شاه» از روحانيون برجسته سني منطقه و رئيس جمعيت اهل حريت كشمير بود كه عضو هيچ يك از جناح هاي كنفرانس حريت نبود، اما داراي رابطه خوبي با رئيس جبهه آزاديبخش جامو و كشمير محمد ياسين ملك بود.
برپايه اين گزارش، بلافاصله بعد از انتشار خبر قتل مولانا شوكت شاه، مردم جامو و كشمير دست به اعتصاب زدند، اما گزارشي از ناآرامي و درگيري با پليس و نيروهاي امنيتي هند در منطقه گزارش نشده است.
همچنين هزاران نفر از مردم سرينگر با حضور در مراسم تشييع جنازه مولانا شوكت شاه، اين اقدام تروريستي را محكوم كردند.
هنوز هيچ گروه و سازماني، مسئوليت ترور اين روحاني برجسته را به عهده نگرفته است.

 



تظاهرات جوانان بيكار در پايتخت اسپانيا به درگيري با پليس انجاميد

تظاهرات هزاران نفر از جوانان و دانشجويان اسپانيايي در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت به خشونت كشيده شد.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران نفر از جوانان و دانشجويان اسپانيايي جمعه شب با تجمع مقابل ميدان «آنتون مارتين» شهر «مادريد» و برخي خيابان هاي مركز شهر، عليه سياست هاي اقتصادي، «خوزه لوئيس رودريگز زاپاترو» نخست وزير اسپانيا تظاهرات كردند.
اين گروه كه با عنوان «جوانان بدون آينده» به خيابان ها آمده بودند خواستار تامين امنيت شغلي، تامين مسكن و بيمه و به طور كلي بهبود شرايط زندگي خود شدند. روي دست نوشته هاي تظاهركنندگان نوشته شده بود: «به بيكاران كمك كنيد ... ما خواستار سقف و كار بدون بردگي هستيم ... جوانان خانه مي خواهند ... بدون داشتن شغل نمي شود حق بيمه پرداخت كرد و حقوق گزاف ممنوع.»
بنا به گزارش هاي دريافتي در جريان اين تظاهرات كه بدون فراخوان قبلي صورت گرفت، پليس با گروهي از معترضان درگير شد.
نيروهاي ضدشورش با حمله به تظاهركنندگان، پس از مجروح كردن شماري از جوانان تعدادي را دستگير و روانه بازداشتگاه كردند.
گفتني است، تظاهرات مردمي عليه رياضت اقتصادي در اسپانيا در حالي صورت مي گيرد كه وزيرخارجه اين كشور پنج شنبه از افزايش نرخ بيكاري در سال جاري خبر داد: نرخ بيكاري در اسپانيا در حال حاضر 21 درصد گزارش شده است كه نزديك به پنج ميليون بيكار را شامل مي شود.
از اين تعداد يك ميليون و 300 هزار نفر در فقر شديد به سر مي برند.
«مادريد» از ماه ژوئن گذشته اقدام به اجراي رياضت اقتصادي كرده است. كاهش حقوق كاركنان دولتي، حذف برخي يارانه ها، كاهش كمك هزينه بيكاري، افزايش سن بازنشستگي و ... از جمله اقداماتي است كه اسپانيا براي بهبود اقتصاد بحران زده خود آنها را برگزيده است.
تظاهرات دانش آموزان ايتاليايي
صدها دانش آموز ايتاليايي نيز روز جمعه در اعتراض به سياست هاي آموزشي دولت تظاهرات كردند. دانش آموزان با تجمع مقابل ساختمان آموزش و پرورش «رم» و خيابان هاي مركزي اين شهر عليه اصلاحات آموزشي وزير آموزش و پرورش شعار دادند. براساس اين گزارش پليس ايتاليا براي كنترل تظاهركنندگان به مقابله با آنها پرداخت و مانع از ادامه آن شد. تجمع تظاهركنندگان و نيروهاي امنيتي باعث اختلال در رفت وآمد خودروها و در نتيجه ايجاد ترافيك سنگين در خيابان هاي منتهي به محل ساختمان آموزش و پرورش ايتاليا شد.دولت ايتاليا با تصويب يك لايحه، هشت ميليارد يورو از بودجه آموزشي را كاهش داده و با اين اقدام 133 هزار نفر از شاغلين را در خطر بيكاري قرار داده است. خصوصي سازي مدارس از ديگر سياست هاي آموزشي ايتالياست كه براي جبران كسري بودجه و با وجود مخالفت هاي گسترده مردمي در اين كشور در حال اجراست.

 



سازمان ملل نسبت به وقوع فاجعه انساني در ساحل عاج هشدار داد

سازمان ملل نسبت به وقوع فاجعه انساني در ساحل عاج هشدار داد.
به گزارش روزنامه فرانسوي «لوتلگرام» درحالي كه طرفداران دو رئيس جمهور خود خوانده ساحل عاج و نيروهاي فرانسوي در حال جنگ و كشت و كشتار هستند، اوضاع انساني در اين كشور فقير آفريقايي به وضع خطرناكي رسيده است.
بنابراين گزارش، مأموران تحقيق سازمان ملل ظرف24 ساعت گذشته بيش از يكصد جسد ديگر از قربانيان اين جنگ داخلي را كشف كرده اند كه گفته مي شود برخي از آنها احتمالا قرباني خشونت هاي قومي شده اند.
نماينده دفتر هماهنگي امور انساني سازمان ملل نيز اعلام كرد: غيرنظاميان ساحل عاج به شدت با كمبود آب و موادغذايي مواجه شده اند و در صورت ادامه اين ناآرامي ها، خيلي زود با يك فاجعه انساني ديگر مواجه خواهند شد. غارت فروشگاه ها و خانه ها در كناري تورم بسيار شديد نيز زندگي مردم اين كشور بحران زده را تهديد مي كند.
آخرين گزارش ها از ساحل عاج حاكي است، به رغم تنگ تر شدن حلقه محاصره بر «لوران گباگبو» در آبيجان، وي هنوز حاضر به تسليم شدن نيست.
گفتني است اواخر هفته گذشته گزارش هايي مبني بر محاصره محل اختفاي «گباگبو» از سوي طرفداران «حسن واتارا» كه مورد حمايت غرب قرار دارد منتشر شد. بي بي سي طي گزارشي از احتمال سقوط «گباگبو» طي چند ساعت خبر داده بود؛ اتفاقي كه تاكنون روي نداده است.
يادآور مي شود جنگ داخلي در ساحل عاج از آبانماه گذشته و پس از انتخاباتي شروع شد كه هر يك از كانديداها خود را پيروز آن اعلام مي كنند. فرانسه در اين جنگ با اعزام نيرو و سلاح در كنار «حسن واتارا» عليه «گباگبو» مي جنگد.

 



چگونه به يك عنصر انتحاري تبديل شدم

يك نوجوان 14 ساله پاكستاني كه عامل يكي از مرگبارترين حملات تروريستي در عبادتگاهي در ايالت پنجاب بود گفت كه 350 نوجوان براي اجراي حملات تروريستي به وسيله طالبان و القاعده آموزش ديده اند.
اين نوجوان كه «فدا عمر» ناميده مي شود هفته گذشته در عبادتگاهي در دير غازي از توابع ايالت پنجاب در يك حمله انتحاري شركت كرد كه طي آن 50 نفر كشته و بيش از 100 نفر زخمي شدند.
فدايي عمر در اين حمله انتحاري مجروح شد و در بيمارستان به افشاگري در مورد گروه طالبان و القاعده پرداخت.
وي اظهار داشت: به همراه 350 نوجوان هم سن و سال خود در مناطق قبيله نشين نزديك به مرز افغانستان از سوي شبه نظاميان طالبان آموزش ديده و قرار بود سومين انفجار انتحاري را در مركز صوفيان پاكستان انجام دهم.
عمر كه بازوي چپش به دليل اصابت گلوله پليس پاكستان مجروح شده و موفق نشده بود حمله انتحاري را كامل كند افزود: ما نمي دانستيم كه چه كساني را مي كشيم و به ما گفتند كه به جنگ افراد غير مسلمان مي رويد همين مسئله باعث شده بود كه با جديت بيشتري آموزش ها را پشت سر بگذاريم.
فدايي عمر اظهار داشت: شبه نظاميان طالبان پس از اينكه بسته هاي مواد منفجره را تحويل ما مي دادند به ما مي گفتند به زودي به بهشت مي رويد و خداوند به شما پاداش بزرگي خواهد داد.
وي گفت: علاوه بر نوجوانان، زنان جوان و دختران كم سن و سال نيز از سوي گروه هاي طالبان آموزش مي بينند.
«مينا گل» دختر 12 ساله پاكستاني نيز يكي ديگر از نوجواناني است كه فريب گروه هاي طالبان را خورده و افشا كرد كه از وي به عنوان يك بمب انساني استفاده شده است.
اين دختر پاكستاني در تشريح روند آموزش براي انجام حملات انتحاري گفت، عاملان انتحاري براي انجام حملات تروريستي در مرز پاكستان و افغانستان آموزش مي بينند و طي مراسمي به محل انجام ماموريتشان اعزام مي شوند.
وي در حين انجام عمليات توسط پليس پاكستان در منطقه موندا در شمال غرب پاكستان دستگير شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14