(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 21 فروردین 1390- شماره 19897

نصب تنديس تمام قد شهيد همت
بهره برداري از قطعه پاياني بزرگراه شهيد صيادشيرازي
دكتر صدر:سلب اختيار ازسازمان نظام پزشكي در تعرفه گذاري ازتخلفات برخي پزشكان جلوگيري مي كند
علي رغم خريداري دستگاه هاي انتقال درخت؛ شهرداري تهران درختان را به جاي انتقال، قطع مي كند
عباس طائب قائم مقام وزير علوم مي شود
رئيس سازمان پزشكي قانوني: مسئولان بلندپايه كشور و خبرنگاران در گروه دومصدور كارت ژنتيك قرار دارند
خاموشي هاي پي درپي خرم آباد به دنبال سرقت گسترده سيم هاي برق
28 عضو بدن يك بسيجي در علي آباد كتول اهدا شد
انهدام باند سارقان مسلح بانك هاي 3 استان كشور
تشكيل معاونت امور پرستاري در وزارت بهداشت
حوادث كوتاه از كشور
نشت گاز شهري در سرخس منزلي را به آتش كشيد
تصويب افزايش 15درصدي كرايه تاكسي ها در شوراي شهر
خسارت 320ميلياردي معتادان به جهان
گوسفندي كه رفتن ديكتاتور را نويد مي دهد
برخورد دهها خودرو در آلمان



نصب تنديس تمام قد شهيد همت

تنديس تمام قد شهيد محمدابراهيم همت سردار رشيد 8 سال دفاع مقدس در بزرگراه همت نصب شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران، دكتر سيدمحمدجواد شوشتري، مديرعامل اين سازمان با بيان اينكه تنديس شهيد همت از سطح زمين 8 متر ارتفاع دارد، گفت: طرح اين تنديس در فراخواني كه سازمان زيباسازي براي ساخت مجسمه اي از رشادت هاي شهيد همت داده بود، برگزيده شد و در مدت 10 ماه توسط هنرمند مجسمه ساز، نادر قشقايي، ساخته شد.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با اشاره به فيگور اين تنديس نيز گفت: تنديس شهيد همت، اين سردار شهيد را در حالت رزمندگي نشان مي دهد كه در سايه پرچم ايران قرار گرفته است. ارتفاع خود فيگور از پايه ايي كه شهيد بر روي آن قرار گرفته 4 متر و كل تنديس 8 متر است.

 



با حضور شهردار تهران صورت گرفت
بهره برداري از قطعه پاياني بزرگراه شهيد صيادشيرازي

قطعه پاياني بزرگراه شهيد صيادشيرازي صبح روز شنبه با حضور شهردار تهران به بهره برداري رسيد.
محمدباقر قاليباف در مراسم بهره برداري از قطعه پاياني بزرگراه شهيد صيادشيرازي با بيان اين كه افتتاح اين پروژه را در آغاز سال جهاد اقتصادي و در روز ميلاد حضرت زينب(س) و همچنين سالروز شهادت امير سپهبد شهيد صيادشيرازي به فال نيك مي گيريم، گفت: اگر روزها در وصف اين مرد بزرگ سخن بگوييم كم است و من به عنوان يك شاگرد و همرزم اين شهيد بزرگوار، مهمترين ويژگي او را در كنار ساير ظرفيت هاي اخلاقي اش، جوهره دينداري عنوان مي كنم كه موجب شد شهيد صيادشيرازي فردي شجاع، شهادت طلب و مخلص باشد كه در همه دوره ها با تمام توان انجام وظيفه كرد.
شهردار تهران در ادامه گفت: بازسازي و نوسازي بزرگراه شهيد همت سال گذشته آغاز شد و تا پايان فروردين كامل مي شود و همچنين به طور ويژه به بزرگراه آزادگان تا ميدان كلاهدوز و همچنين ميدان 9 دي تا بهشت زهرا(س) پرداخته شد و اقدامات زيادي در آن صورت گرفت.
قاليباف با بيان اين كه در 22 منطقه تهران، محروم ترين محلات در طرح استقبال از بهار مورد توجه قرار گرفت، افزود: به عنوان مدير بايد مشكلات را درون خود حل كنيم و گله مندي را به جامعه منتقل نكنيم تا مردم شاهد حل مشكلات باشند.
شهردار تهران در مراسم بهره برداري از قطعه پاياني بزرگراه شهيد صيادشيرازي گفت: تا پايان سال هر ماه دو قطار با 14واگن وارد خطوط مترو مي شود تا ظرفيت جابه جايي بالا رود و ميزان جابه جايي شهروندان با اين وسيله از دو ميليون سفر به سه ميليون سفر در پايان افزايش يابد.
قاليباف در جمع خبرنگاران با رد تحقق 5 برابري بودجه مترو تهران گفت: اين سؤال در مجلس نيز از من پرسيده شد، اما من به عنوان مدير شهر به طور روشن مي گويم كه تاكنون چنين پولي را دريافت نكرده ايم.
وي ادامه داد: اگر آماري و ارقامي وجود دارد، اعلام كنند، آمار و ارقام ما نيز روشن است و رسانه ها نيز به عنوان نمايندگان افكار عمومي آن را در اختيار دارند.
شهردار تهران در پاسخ به سؤالي در مورد اين كه قرار بود اين پروژه از ميدان سپاه به شكل دو طبقه دنبال شود، گفت: دو كيلومتر پاياني اين بزرگراه بسيار مشكل بود و معارضان زيادي داشت كه سال گذشته تلاش زيادي در اين مورد صورت گرفت تا مشكل گره ترافيكي اين پروژه حل شده و از ظرفيت شمال و جنوب آن به شكل كامل بهره برداري شود.
وي افزود: پيش از خيابان رسالت، مترو وارد اين اتوبان شده و تا انتهاي اتوبان از زير زمين در حال عبور است تا همه كساني كه در اين اطراف زندگي مي كنند بتوانند تا پايان سال 91 از اين امكان در خط 3 مترو بهره مند شوند.قاليباف با بيان اينكه اتوبان هاي شمالي و جنوبي از شمالي ترين و جنوبي ترين نقطه ادامه مي يابد، اظهار كرد: از جمله اين اتوبان ها اتوبان امام علي(ع) است كه از جنوبي ترين نقطه آن ادامه مي يابد و همچنين اين اتوبان نيز بايد اين قابليت را داشته باشد كه تا ميدان سپاه تمام نشود و تا اتوبان آزادگان ادامه يابد.
شهردار تهران تصريح كرد: سه گزينه مطالعه براي اين پروژه وجود دارد كه اولين آن احداث تونل تا اتوبان آزادگان است و اين كه يا يك تونل دو طرفه مانند تونل رسالت و توحيد باشد و يا تونلي دو طبقه باشد كه يك طبقه آن به سمت شمال و يك طبقه به سمت جنوب برود كه براي گزينه در حال تصميم نهايي هستيم اما هنوز قطعي نشده و در مرحله مطالعه قرار دارد.
قاليباف افزود: اين تونل دسترسي هاي متعددي دارد كه در خيابان هاي مهمي كه قطع مي شود امكان ورود و خروج را فراهم كند و بعد اين كه مشاور الگو را قطعي كرد كار اجرايي آن آغاز خواهد شد.
شهردار تهران در ادامه در خصوص دو طبقه شدن بزرگراه صدر نيز گفت: در هفته اول ارديبهشت كه كلنگ دو طبقه شدن اين بزرگراه زده مي شود در مورد جزئيات آن صحبت مي كنم.

 



دكتر صدر: سلب اختيار از سازمان نظام پزشكي در تعرفه گذاري از تخلفات برخي پزشكان جلوگيري مي كند

رئيس كل سازمان نظام پزشكي با اشاره به سلب اختيار تعرفه گذاري اين سازمان در قانون برنامه پنجم توسعه كشور گفت: اين سلب اختيار مي تواند فرصت مناسبي باشد تا جلوي تخلفات برخي از اعضاي جامعه پزشكي گرفته شود.
دكتر سيد شهاب الدين صدر در مراسم جشن ولادت حضرت زينب(س) با اشاره به رشد بودجه اين سازمان در سال جديد ابراز اميدواري كرد كه بسياري از مشكلات مالي مراكز سازمان نظام پزشكي در شهرستانها حل شود.
رئيس كل سازمان نظام پزشكي با اشاره به سلب اختيار تعرفه گذاري اين سازمان در قانون برنامه پنجم توسعه كشور اظهار كرد: با اين وجود در بحث تعرفه ها تعامل بسيار خوبي با دولت و دستگاههاي متولي تعيين و اعلام تعرفه ها داريم و نظرات كارشناسي و تخصصي خود را به آنها ارائه كرده ايم، ضمن اينكه اين سلب اختيار مي تواند فرصت مناسبي باشد تا از يك سو جلوي تخلفات برخي از اعضاي جامعه پزشكي گرفته شود و از سوي ديگر سازمان نظام پزشكي در حوزه هاي تازه اي براي فعاليت و ارائه نظرات كارشناسي طراحي و ايجاد كند.
به گفته صدر، تعامل و همكاري سازمان نظام پزشكي با دستگاه هاي قضايي و انتظامي در چند سال گذشته بسيار مناسب بوده كه باعث جلب اعتماد طرفين به يكديگر شده است.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به روند بررسي بودجه سال 90 در مجلس گفت: سازمان نظام پزشكي در بحث اعتبارات و مسائل كلان حوزه سلامت نيز اثرگذاري و ارائه نظرات كارشناسي را همواره در دستور كار دارد و اميدواريم با تخصيص اعتبارات كافي در اين حوزه مشكلات حوزه سلامت مرتفع گردد.

 



علي رغم خريداري دستگاه هاي انتقال درخت؛ شهرداري تهران درختان را به جاي انتقال، قطع مي كند

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با انتقاد از عملكرد شهرداري تهران در قطع درختان براي احداث بزرگراه ها در پايتخت گفت: شهرداري بايد به جاي قطع درختان نسبت به انتقال آنها به مكان هاي ديگر اقدام كند.
به گزارش خبرگزاري ها محمدي زاده، در نشست خبري ديروز خود با اشاره به اينكه در زمان معاونتش در شهرداري تهران دستگاه هاي انتقال درختان از كشور آلمان خريداري و وارد پايتخت شد، اظهار داشت: متأسفانه از آن زمان تاكنون نشنيده ام كه شهرداري تهران از اين دستگاه ها استفاده كند.
وي افزود: قطع درختان در تهران مربوط به مجوز شهرداري است و اين يك اشكال قانوني است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در ادامه به اجراي آزمايشي طرح پايش و ارزيابي منابع جنگلي كشور اشاره كرد و گفت: اين طرح در سال جاري در جنگل هاي شمال كشور اجرا مي شود.
محمدي زاده بر ضرورت خروج دام از جنگل تأكيد كرد و گفت: متأسفانه هم اكنون بيش از چهار برابر ظرفيت جنگل در آن دام وجود دارد كه در اين خصوص بايد نمايندگان مجلس وارد عمل شده و در اين راستا تبديل دامداري هاي سنتي به صنعتي و خروج دام از جنگل از جمله برنامه هاي ضروري در اين بخش است.
وي با اشاره به اينكه جنگل هاي كشور به ده سال تنفس نياز دارند، گفت: بايد بهره برداري از جنگل هاي كشور حداقل ده سال متوقف شود و تامين چوب صنايع مورد نياز نيز بايد يا از طريق واردات و مديريت آن صورت گرفته و يا آنكه كشت صنعتي چوب در كشور توسعه يابد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اينكه هم اكنون قانون به ما اجازه ممنوعيت بهره برداري از جنگل هاي كشور را نمي دهد، گفت: هم اكنون سياست ما محدودسازي در اين خصوص است اما نظر سازمان محيط حفاظت زيست اين است كه بايد حداقل بهره برداري از جنگل هاي كشور به مدت ده سال متوقف شود تا وسعت 14 ميليون هكتار جنگل كنوني كشور به 20ميليون هكتار افزايش يابد.
وي به تجهيز و ساماندهي مناطق تحت مديريت سازمان حفاظت محيط زيست طي سال هاي 90 و 91 اشاره كرد و گفت: هم اكنون 710 پاسگاه محيط باني در كشور وجود دارد كه حداقل به 600 پاسگاه ديگر نيازمنديم كه سعي مي كنيم طي سال جاري و سال آينده تمامي پاسگاه هاي مورد نياز احداث شود.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست استفاده از فناوري هاي پيشرفته در پايش را از ديگر طرح هاي سازمان حفاظت محيط زيست در سال جاري عنوان كرد و گفت: در عين حال صندوق ملي محيط زيست براي اولين بار در كشور راه اندازي مي شود كه در اين راستا دولت يكهزار ميليارد تومان اعتبار به حساب اين صندوق واريز كرده و از سوي ديگر كليه جرائم زيست محيطي و جوايز اهدايي به سازمان حفاظت محيط زيست نيز در اين صندوق واريز مي شود.
وي تأكيد كرد: بدين ترتيب سازمان حفاظت محيط زيست مي تواند با اجرايي شدن اين صندوق به واحدهايي كه در راستاي حفظ محيط زيست گام برمي دارند و طرح هاي زيست محيطي انجام مي دهند وام هاي كم بهره بدهند.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اينكه هم اكنون 4 هزار و 157واحد آلاينده در كشور داريم گفت: اين رقم 5 درصد از كل صنايع كشور را تشكيل مي دهد كه در سال 89 موفق شديم 10 درصد از اين ميزان صنايع آلاينده بكاهيم و براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته در برنامه پنجم توسعه يعني از سال جاري هر سال يكهزار واحد آلاينده يعني 20درصد از واحدهاي آلاينده كشور بايد كاسته شود.
وي با اشاره به تدوين طرح جامع مديريت پسماند در كشور گفت: براساس اين طرح سالانه بايد 0 2درصد دفن زباله در كشور كاهش يافته و زباله هاي كشور از طريق كمپوست يا زباله سوز امحاء شود. از سوي ديگر ميزان فاضلاب هاي شهري كشور نيز امسال بايد 10درصد نسبت به سال گذشته كاهش يافته و شبكه تصفيه فاضلاب در كشور توسعه يابد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از نهايي شدن سند ملي محيط زيست خبر داد و گفت: اميدواريم در سال جاري اين سند به مرحله اجرا گذاشته شود.

 



عباس طائب قائم مقام وزير علوم مي شود

عباس طائب رئيس سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران به زودي قائم مقام وزير علوم مي شود.
عباس طائب رئيس سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران به عنوان قائم مقام وزير علوم معرفي شد و همزمان با كناره گيري از رياست اين سازمان، به زودي فعاليت خود را در ستاد وزارت علوم آغاز خواهد كرد.
كامران دانشجو وزير علوم در آخرين جلسه اي كه سال گذشته با مديران وزارت علوم برگزار شد، موضوع قائم مقامي عباس طائب رئيس سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران را مطرح كرده است.

 



رئيس سازمان پزشكي قانوني: مسئولان بلندپايه كشور و خبرنگاران در گروه دومصدور كارت ژنتيك قرار دارند

رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور از صدور 2هزار كارت ژنتيك در كشور تا پايان سال 89 خبر داد و گفت: با استفاده از اين كارت مي توان با يك تار مو يا قطره خون به هويت افراد به خصوص مجرمان پي برد.
احمد شجاعي در گفت وگو با فارس، گفت: بحث صدور كار ژنتيك يك رويه اي جاري است كه در حال انجام بوده و ايجاد اين بانك اطلاعاتي بر حسب وظيفه اي كه براساس برنامه پنجم به عهده سازمان قرار دارد، در آينده نيز ادامه مي يابد كه اميدواريم با اختصاص بودجه لازم از طرف مجلس شوراي اسلامي برنامه صدور كارت ژنتيك به خوبي پيش رود.
شجاعي در پاسخ به اين پرسش گروه مورد نظر سازمان پزشكي قانوني براي صدور كارت ژنتيك در وهله نخست چه كساني اند و چه مقدار هزينه دربردارد، افزود: مجرمان سابقه دار جمعيت هدف نخست براي صدور كارت ژنتيك هستند كه اين امر تقريباً با افزايش 2 برابري امكانات موجود سازمان براي صدور كارت براي اين تعداد مجرم صورت مي پذيرد كه البته بحث افزايش دستگاه ها و همچنين تعداد متخصصان نيز در اين امر بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي بيان داشت: وقتي مجرم اطلاعاتش در بانك ژنتيك موجود باشد، مي توان از كمترين آثار آنان در صحنه جرم از جمله يك تار مو، يك قطره خون و از آثار باقي مانده از آنان به هويت مجرم پي برد كه اين امر به كاهش جرم نيز منتهي خواهد شد.
وي مرحله دوم صدور اين كارت ها را مختص افرادي دانست كه آسيب پذير هستند كه شامل مسئولان بلندپايه كشور، مقامات، نيروهاي انتظامي و امنيتي و در ادامه شغل هاي حساسي چون خبرنگاران نيز در اين گروه قرار مي گيرند.

 



خاموشي هاي پي درپي خرم آباد به دنبال سرقت گسترده سيم هاي برق

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
سرقت گسترده سيم هاي برق در خرم آباد موجب خاموشي هاي پي درپي در بسياري از مناطق اين شهر شده است.
برپايه اين گزارش فقط در مدت دو هفته اخير حدود 100 فقره سرقت سيم هاي انتقال برق از معابر عمومي خرم آباد موجب خاموشي هاي پي درپي در اين مناطق شده و شركت توزيع برق را با كمبود سيم مواجه ساخته است.
جمعي از مردم خرم آباد با مراجعه به دفتر سرپرستي روزنامه كيهان افزودند: سرقت سيم هاي انتقال برق در معابر عمومي اين شهر باعث بروز خاموشي در مناطق مختلفي شده كه گرچه با تلاش پرسنل شركت برق جبران مي شود اما سرقت گسترده سيم هاي برق آن هم از بالاي تيرهاي بلند و در مركز استان لرستان جاي شگفتي دارد و موجب ارتقاي احساس ناامني شده است.
آنان گفتند: فقط در مدت حدود دو هفته اخير حدود 100فقره سرقت سيم برق در خرم آباد رخ داده است.
مراجعان گفتند: كيف قاپي با توسل به زور به عنوان جرم مشهود از مواردي كه افزايش آن در اين شهر موجب نگراني شده است كه اميدواريم نيروي انتظامي با هوشياري و تلاش لازم به اين وضع خاتمه دهد.

 



28 عضو بدن يك بسيجي در علي آباد كتول اهدا شد

سرويس شهرستانها-
با رضايت خانواده يك بسيجي كه دچار مرگ مغزي شده بود 28 عضو او به بيماران نيازمند اهدا شد.
بسيجي مرحوم مجتبي دنكوب فرزند غلامرضا از بسيجيان پايگاه مقاومت بسيج مسجد امام حسن عسكري«ع» شهرستان علي آباد كتول، بر اثر سانحه تصادف هنگام رانندگي در تاريخ 9/1/90 دچار مرگ مغزي شد و بعد از تاييد و راي نهايي توسط تيم پزشكان مجرب بيمارستان امام خميني تهران، همسر و خانواده ايشان بسيار مخلصانه و فداكارانه در كوتاهترين زمان رضايت دادند، تعداد 28 عضو از اعضاي اين عزيز به بيماران نيازمند پيوند بخورد.
شايان ذكر است كه پدر متوفي از يادگاران دفاع مقدس و پاسدار بازنشسته ناحيه مقاومت بسيج علي آباد كتول است.

 



فرمانده انتظامي استان اصفهان اعلام كرد
انهدام باند سارقان مسلح بانك هاي 3 استان كشور

اصفهان- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان اصفهان از انهدام باند بزرگ سارقان مسلح 6 بانك در استان هاي اصفهان، فارس و البرز توسط كارآگاهان پليس آگاهي اين فرماندهي خبر داد.
«سرتيپ حسن كرمي» اظهار داشت: 7 عضو يك باند حرفه اي سرقت مسلحانه از بانك ها از سال 88 اقدام به سرقت كرده بودند كه سرانجام با تلاش تيم كارآگاهان پليس آگاهي استان اصفهان طي يك عمليات پيچيده و منسجم با همكاري دو استان ديگر تمامي اعضاي باند شناسايي و دستگير شدند.
وي درباره نحوه دستگيري اعضاي اين باند افزود: در آخرين روزهاي سال گذشته در حالي كه اين افراد قصد سرقت مسلحانه از يك دستگاه خودروي پول رساني بانك در استان البرز را داشتند نقشه آنها قبل از انجام كار خنثي و طي يك عمليات ويژه و هماهنگ شناسايي و دستگير شدند.
فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: اعضاي اين باند در حالي كه نقاب به صورت داشتند در زمان شروع ساعت كاري وارد بانك ها شده و با تهديد كارمندان، ميليون ها تومان پول نقد و چك پول را به سرقت مي بردند و با دزديدن خودروي يكي از كارمندان بانك پا به فرار مي گذاشتند.
وي با بيان اينكه در زمان دستگيري سارقان دو قبضه سلاح كلاشينكف به همراه 49 تير جنگي، آلات و ادوات مورد استفاده در سرقت و چند دستگاه گوشي تلفن همراه از آنان كشف و دو دستگاه خودرو نيز توقيف شده است، اضافه كرد: صرف نظر از عمليات مجرمانه در استان هاي فارس، اصفهان، البرز و تهران سارقان نيات پليد ديگري نيز داشتند كه با دستگيري آنان، موفق به اجراي اين اعمال نشدند.
رئيس پليس استان اصفهان گفت: متهمان تاكنون به 6 فقره سرقت مسلحانه از بانك هاي ملي شهرك صنعتي جي اصفهان، تجارت شيراز، صادرات كرج، ملت عاشق آباد اصفهان، تجارت برخوار و صادرات زفره فلاورجان استان اصفهان اقرار كرده اند كه ارزش ريالي سرقت ها 5 ميليارد ريال بوده است.
كرمي دليل اصلي سرقت هاي باند مذكور را اعتياد به مواد مخدر عنوان كرد و افزود: با توجه به اينكه مجرمان در چند استان كشور مخفي شده و هنگام اجراي نقشه هاي مجرمانه با يكديگر ملاقات مي كردند كارآگاهان اداره عمليات ويژه آگاهي استان اصفهان با استفاده از شيوه هاي علمي و نوين كشف موفق به شناسايي آنان در استان هاي فارس، گيلان و البرز شده و طي يك عمليات غافلگيرانه تمامي اين افراد را دستگير كردند.
وي اضافه كرد: تحقيقات جهت كشف ساير جرايم ارتكابي متهمان همچنان ادامه دارد.

 



وزير بهداشت در مراسم روز پرستار خبر داد
تشكيل معاونت امور پرستاري در وزارت بهداشت

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از تشكيل قائم مقام امور پرستاري در وزارت بهداشت خبر داد.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي، در مراسم روز پرستار با اشاره به قانون ارتقاي بهره وري و استخدام 23 هزار پرستار براي اجراي اين قانون گفت، در حال حاضر استخدام اين نيروها در مرحله گزينش قرار دارد و تا دو ماه آينده شاهد حضور 23 هزار پرستار در بخش هاي مختلف درماني خواهيم بود. «كه به اين ترتيب تعداد پرستاران كشور به حدود 170 هزار نفر خواهد رسيد.
به گفته وزير بهداشت، استخدام 23 هزار پرستار حدود 230 ميليارد تومان در سال براي دولت هزينه دارد و سالانه اين هزينه افزايش مي يابد. استخدام اين ميزان نيرو در طول تاريخ وزارت بهداشت بي سابقه است و حداكثر استخدامي كه در وزارت بهداشت صورت گرفته 14 هزار نيرو بوده است. اين موضوع را به عنوان پيروزي بزرگ جامعه پرستاري تبريك مي گويم.
وي افزود: در طول دولت نهم و دهم در جهت تخصصي شدن حرفه پرستاري اقدامات مناسبي انجام شد و امروز در 15 رشته پرستار تخصصي تربيت مي شود. با توجه به آنكه جمعيت كشور به سمت پير شدن در حال حركت است توسعه كارشناسي ارشد PhD پرستار سالمندي از اولويت هاي وزارت بهداشت است.
وي با اشاره به سهميه 10 درصدي در نظر گرفته شده براي ورود بهياران به كارشناسي پرستاري افزود:
ظرفيت پذيرش پرستاري براي مردان پيش از اين 20 درصد و براي زنان 80 درصد بود كه اكنون ظرفيت پذيرش براي مردان به 40 درصد افزايش يافته است تا به اين ترتيب بتوان نياز جامعه به پرستار مرد را برطرف كرد.
به گزارش ايسنا، وزير بهداشت در ادامه با اشاره به برنامه ريزي هاي انجام شده براي استفاده از پرستاران در برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع گفت: از 14 نفر اعضاي تيم پزشك خانواده، دو نفر آنها پرستار هستند تا بتوان از علم و دانش پرستاران براي بخش مشاوره و پيشگيري استفاده لازم را داشته باشيم.

 



حوادث كوتاه از كشور

انهدام باند متجاوزان به عنف
زنجان- خبرنگاركيهان: درپي شكايت زني در روزهاي پاياني سال گذشته مبني بر اينكه در يكي از جاده هاي فرعي شمال شهر ابهر مورد تجاوز چند شيطان صفت قرار گرفته است به لحاظ حساسيت موضوع اكيپي از كارآگاهان موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.
باتوجه به اطلاعاتي كه شاكي در اختيار پليس گذاشته بود و با اقدامات گسترده اعضاي اين باند دستگير و در بازجويي ها اعتراف كردند كه با كمين كردن در محل مذكور طعمه هاي خود را شناسايي و با حمله و ايراد ضرب و شتم اقدام به تجاوز به دختران و زنان كرده و از محل متواري مي شدند.
آتش سوزي در كارگاه
سمنان- فارس: مأموران آتش نشاني سمنان درپي اطلاع از وقوع حريق در كارگاه توليد موزائيك و كف پوش واقع در سمنان شهرك غرب بلافاصله به محل اعزام شدند.اكيپ هاي عملياتي و فرمانده عمليات در بررسي از صحنه آتش سوزي با سازماندهي نيروها و با استفاده از فوم و آب حريق را كنترل و از گسترش آتش جلوگيري كردند.علت حادثه در دست بررسي است.
كشف كود شيميايي تقلبي
شهريار- خبرنگاركيهان: به دنبال كسب خبري مبني بر اينكه در كارگاهي در روستاي دهشاد كود شيميايي توليد و عرضه مي شود بازرسي از اين واحد در دستور كار قرار گرفت.
در بازرسي از اين واحدمشخص شد كه با استفاده از ابزارآلات خاص كودشيميايي تقلبي درست شده و بسته بندي مي شد كه به همين دليل مالك كارگاه دستگير و از محوطه سوله بيش از چهارهزار تن انواع كودشيميايي فاسد شده كشف گرديد.
توقيف قايق موتوري غيرمجاز
گرگان- خبرنگاركيهان: مأموران گشتي يگان حفاظت پايگاه گميشان طي يك رشته عمليات داخل دريا، يك فروند شناور غيرمجاز سنگين 200قوه اسب بخار با سرنشيني 3نفر از صيادان كه درحال صيد در دريا بودند در عمق 8متري در فاصله تقريبي 12كيلومتري ساحل تحت تعقيب قرار داده و ضمن بازرسي از آن به دليل مجاز نبودن آن را توقيف كردند.
كشف برنج قاچاق
سمنان- فارس: مأموران يگان امداد حين گشت زني در يكي از محله هاي اين شهر به يك دستگاه كاميون كه درحال بارگيري محموله برنج از يك منزل بود، مشكوك شده و به بررسي موضوع پرداختند.
در بازرسي به عمل آمده پس از آنكه مالك محموله از ارايه مدارك گمركي خودداري كرده بود توسط مأموران بازداشت و به همراه محموله 10تني برنج قاچاق به مقر پليس آگاهي منتقل شد.

 



نشت گاز شهري در سرخس منزلي را به آتش كشيد

سرخس - خبرنگار كيهان:
بر اثر نشت گاز شهري در ميلان چهارم كشاورزي سرخس منزلي به آتش كشيده شد.
حادثه زماني اتفاق افتاد كه صاحب خانه به همراه خانواده اش از روستاي سنگر وارد منزل شد و كليد برق را زد كه انفجار صورت گرفت.
در پي وقوع انفجار در و پنجره هاي منزل از جا كنده و به بيرون پرتاب شد و اثاثيه منزل و مبلغ 2 ميليون تومان پول نقد موجود در منزل در آتش سوخت.
به دنبال اين حادثه بلافاصله نيروهاي اورژانس و آتش نشاني به محل رسيد و مجروحان حادثه كه 3 نفر بوده و از 40 تا 60 درصد دچار سوختگي مي شوند را به بيمارستان لقمان حكيم سرخس اعزام مي كند.
نيروهاي آتش نشاني سرخس هم پس از رسيدن به محل اقدام به نجات مصدومان و خاموش كردن آتش كردند و از سرايت آتش به منازل همسايگان جلوگيري به عمل آوردند.
سرعت عمل نيروهاي اورژانس، آتش نشاني و گازرساني در مهار گاز، اطفاي حريق و رساندن مصدومان موجبات خرسندي همسايگان و مردم را فراهم آورد، در اين حادثه به قرآن موجود در منزل آسيبي نرسيد.

 



تصويب افزايش 15درصدي كرايه تاكسي ها در شوراي شهر

مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران از تصويب افزايش 15درصدي كرايه تاكسي ها در شوراي شهر تهران و ارسال آن براي تائيد نهايي به فرمانداري خبر داد.
فضل الله اسلامي در خصوص افزايش نرخ كرايه تاكسي ها در سال جاري گفت: شهرداري تهران افزايش 25درصدي نرخ كرايه تاكسي ها را به شوراي شهر پيشنهاد داده بود اما شوراي شهر با افزايش 15درصدي نرخ موافقت كرد.
وي ادامه داد: افزايش نرخ كرايه ها براساس كار كارشناسي صورت گرفته است. همچنين نرخ تورم و مباحث ديگر نيز در اين افزايش ديده شده است.
مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران با بيان اينكه افزايش 15درصدي نرخ كرايه تاكسي ها بعد از تصويب شوراي اسلامي شهر به فرمانداري ارسال شده است به فارس گفت: منتظر نظر فرمانداري در اين خصوص هستيم.
اسلامي در پاسخ به اين پرسش كه افزايش نرخ كرايه تاكسي ها از چه زماني اعمال مي شود، گفت: معمولاً از اول ارديبهشت افزايش نرخ ها اجرايي مي شود.

 



خسارت 320ميلياردي معتادان به جهان

يك مقام عالي رتبه مكزيكي تعداد معتادان به موادمخدر در سراسر جهان را بيش از 284ميليون نفر و خسارت سالانه ناشي از مصرف مواد افيوني را حدود 320ميليارد دلار برآورد كرد.
به گزارش خبرگزاري ريانووستي، جناروگارسيا لونا، رئيس پليس فدرال مكزيك، در يك كنفرانس بين المللي كه درخصوص كنترل موادمخدر در شهر كامكون برگزار شد اعلام كرد: بيش از 284ميليون معتاد به مواد مخدر در سراسر جهان وجود دارند كه اين افراد سالانه 320ميليون دلار براي خريد موادمخدر صرف مي كنند.وي در سخنان خود گفت: مصرف ماريجوآنا بيش از ديگر موادمخدر در جهان رايج است و 119ميليون مصرف كننده دارد و پس از آن آمفتامين با 53ميليون مصرف كننده و ترياك و مشتقات آن با 22ميليون مصرف كننده قرار دارد.وي همچنين شمارمصرف كنندگان كوكائين را حدود 19ميليون نفر اعلام كرد.
گارسيا لونا همچنين مكزيك را مركز اصلي ترانزيت موادمخدر در آمريكاي لاتين اعلام كرد كه قاچاق موادمخدر و جرايم مرتبط با آن به مرز هشدار دهنده و جدي رسيده است.

 



گوسفندي كه رفتن ديكتاتور را نويد مي دهد

چند روز پيش خبري در رسانه ها و پايگاه هاي مختلف يمني منتشر شد كه به صورت گسترده انتشار يافت و به پايگاه هاي خبري عرب زبان ديگر كشورها نيز رسيد.
در اين خبر آمده بود: چند روز پيش گوسفندي در يمن متولد شد كه بر روي سر آن نوشته شده «ارحل» و اين به معني آن است كه اين بره گوسفند نيز خواهان بركناري ژنرال «علي عبدالله صالح» ديكتاتور يمن است زيرا لفظ «ارحل» بيشتر لفظي است كه در شعار مخالفان رژيم ديكتاتور يمن كه خواهان بركناري وي هستند، به كار مي رود.در اين مطلب رسانه هاي يمني آمده: اين لفظ نه تنها در يمن، بلكه در ديگر كشورهاي عربي مانند تونس و مصر كه ملت هاي آن به تلاش خود دست يافتند و انقلابشان به ثمر رسيد، نيز به كار مي رفت. اكنون در ليبي و بحرين و برخي ديگر كشورهاي عربي نيز اين شعار بر زبان قيام كنندگان است.
اين مطلب در ادامه مي افزايد: علاوه بر افكار عمومي جهان عرب، اين روزها حتي حيوانات نيز خواهان رفتن و بركناري سران ديكتاتور جهان عرب هستند. نمونه آن اين بره گوسفند است كه در استان «الضالع» يمن متولد شد.گفته مي شود پس از انتشار اين خبر، صدها تن از اهالي اين استان به منزل صاحب اين بره رفته تا آن را از نزديك ببينند و از آن عكس بگيرند. تعداد زيادي از خبرنگاران و گزارشگران نيز با حضور در منزل صاحب اين بره از آن گزارش تهيه كردند.
در همين راستا صاحب اين بره گوسفند در گفتگو با خبرنگاران گفت: تاكنون ده ها تن از داخل و خارج يمن با بنده تماس گرفته و پيشنهاد خريد اين بره را داده اند. قيمت هاي پيشنهادي بسيار خوبي هم داده مي شود اما بنده تا به اين لحظه تصميمي در اين باره نگرفته ام.

 



برخورد دهها خودرو در آلمان

پليس آلمان روز جمعه اعلام كرد طوفان شن در اين كشور موجب تصادفي زنجيره اي در بزرگراهي در شمال آلمان شد كه اين تصادف دست كم 10 كشته و 97زخمي برجاي گذاشت.
طوفان شن در بزرگراه برلين- بوستوك واقع در شمال آلمان روز جمعه دستكم 10كشته برجاي گذاشت. به گزارش شبكه تلويزيوني يورونيوز، اين طوفان موجب برخورد دستكم هشتاد خودرو با يكديگر شد و براساس گفته هاي پليس در اين حادثه دستكم يكصد نفر نيز مجروح شدند. براثر اين طوفان شن دستكم بيست خودروي حامل مواد حريف آتش گرفتند كه در اين ميان انفجار يك خودروي حامل هيدروژن خسارات زيادي برجاي گذاشت. مجروحان بلافاصله به نزديك ترين بيمارستان منتقل شدند. اين حادثه در حوالي ظهر به وقت محلي روي داد و طوفان گرد و غبار و شن هاي مزارع اطراف را به بزرگراه ياد شده منتقل كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14