(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 21 فروردین 1390- شماره 19897

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
 9 گام بلند ديگر،ايران هسته اي بي وقفه پيش مي رود
پيام تقدير رهبر معظم انقلاب از خدمات علمي و قرآني خانم همايوني
آمريكا در گزارش سالانه خود ايران را به نقض حقوق بشر متهم كرد
انتقاد شديد آيت الله نوري همداني از دعوت پادشاه اردن براي سفر به ايران
علي مطهري : از ابزاري شدن مسئله امام عصر(عج) در دولت جلوگيري كنيد
فرمانده نيروي زميني ارتش خبر داد اجراي طرح تحول نيروي زميني تا پايان سال 90
تقدير از زحمات صالحي
رئيس شوراي عالي نظامي مصر: قاهره به تحكيم روابط با تهران مي انديشد
سرپرست كميته امداد: مستمري مددجويان در ماه هاي آينده افزايش مي يابد
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس: 3 هزار نقطه يادمان در كشور ثبت شده است



در روز جشن هسته اي اعلام شد
 9 گام بلند ديگر،ايران هسته اي بي وقفه پيش مي رود

رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در مراسم جشن هسته اي 20 فروردين 1390 9 خبر خوش هسته اي اعلام كرد.
خبر نخست كه نشان دهنده برداشته شدن يك گام فني بسيار بلند در برنامه هسته اي ايران است، آن است كه ايران براي اولين بار موفق به توليد پودر دي اكسيد اورانيوم شده كه در واقع سوخت مصرفي راكتور آب سنگين اراك محسوب مي شود. دكتر فريدون عباسي دواني طي سخنراني خود در اين باره گفت: «توليد دي اكسيد اورانيوم گريد سراميكي با غناي طبيعي در كارخانه فرآوري اورانيوم اصفهان به مرحله بهره برداري نزديك شد و خوراك دهي آن آغاز شد. در واحد توليدي ياد شده ماده اوليه مصرفي آن كه همان كيك زرد ( U3O8 ) يا سنگ معدن تغليظ شده اورانيوم است در يك فرآيند پيچيده شيميايي به پودر دي اكسيد اورانيوم طبيعي خالص ( UO2 ) با مشخصات ويژه و قابليت سراميكي شدن تبديل مي شود و به عنوان ماده اوليه براي توليد سوخت راكتور تحقيقاتي آب سنگين اراك مورداستفاده قرار مي گيرد. اين دستاورد گام مهمي در توسعه ابعاد تحقيقاتي فن آوري هسته اي و هم چنين راكتورهاي هسته اي به شمار مي آيد». راكتور آب سنگين اراك تا سال 2014 به بهره برداري خواهد رسيد و قرار است جايگزين راكتور تحقيقاتي تهران شود.
خبر دومي كه دكتر عباسي اعلام كرد مربوط به سوخت راكتور اتمي تهران است. وي گفت: «هم چنين مراحل تدوين دانش فني، طراحي فرآيند توليد U3O8 با غناي 20 درصد از UF6 با غناي 20 درصد جهت توليد سوخت راكتور تحقيقاتي تهران به پايان رسيده و سازمان انرژي اتمي ايران در حال ساخت و تامين تجهيزات جهت نصب و راه اندازي فرآيند مذكور است كه طبق برنامه زمان بندي به بهره برداري مي رسد». كشورهاي غربي تا كنون از عرضه سوخت راكتور تهران به ايران خودداري كرده اند.
خبر سومي كه عباسي اعلام كرد مربوط به كشف دخاير جديد اورانيوم در كشور است. عباسي در اين باره گفته است: «كشف ذخاير قابل توجه اورانيوم در منطقه اكتشافي ناريگان در استان يزد در اواخر سال 88 چشم انداز اميدبخشي را در دستيابي به معادن اورانيوم در سراسر ايران ايجاد كرده است».
و خبر چهارم افزايش ظرفيت توليد كيك زرد در ايران است. رييس سازمان انرژي اتمي ايران گفته است: «معدن زيرزميني ساغند در حوزه معدن، آماده سازي و تجهيزات از پييشرفت قابل ملاحظه اي برخوردار است و به موازات آن ساخت كارخانه توليد كيك زرد اردكان زمينه افزايش ظرفيت توليد اين ماده اوليه مورد نياز چرخه سوخت را در سال هاي آينده فراهم كرده است». ايران تاكنون وارد كننده كيك زرد بوده است اما از سال گذشته و با بهره برداري از مجتمع گچين در بندرعباس توليد داخلي در اين حوزه را آغاز كرده است. ظرفيت كارخانه اردكان و معدن ساغند به ظرفيت مجتمع گچين افزوده خواهد شد.
خبر پنجم درباره نسل سوم ماشين هاي سانتريفيوژ است. عباسي در سخنان خود از تست موفق ماشين هاي نسل سوم خبر داده و گفته است: «توليد اورانيوم غني شده با غناي كم تر از پنج درصد با به كارگيري سانتريفيوژهاي نسل اول با بالاترين راندمان ادامه دارد. در جهت بهينه سازي ماشين هاي سانتريفيوژ براي افزايش توان جداسازي، ماشين هاي نسل دوم نيز توليد و آزمايش شده اند. در ادامه اين تحقيقات همكاران توانمند ما در سازمان انرژي اتمي ايران در پرتو الطاف خداوندي توانستند ماشين نسل سوم را نيز طراحي كنند. اين ماشين آزمايش هاي خود را با موفقيت به پايان رسانده است».
خبر ششمي كه عباسي اعلام كرد درباره افزايش توليد آب سنگين در اراك است. وي گفته است: «در حال حاضر اين كارخانه طبق برنامه كاري تعيين شده جهت تامين نياز راكتور تحقيقاتي اراك مشغول به كار و توليد است و با بهينه سازي انجام شده توليد آن 10 درصد افزايش يافته است».
خبر هفتم درباره راديو داروهاست. عباسي در اين مورد توليد راديو داروهاي جديد گفته است: « ژنراتور راديودارويي گاليوم ـ ژرمانيوم براي نخستين بار در كشور توليد شد. همزمان با مراسم روز ملي فن آوري هسته اي، عمليات اجرايي استقرار سامانه هاي پرتودهي استان هاي چهارمحال و بختياري وآذربايجان شرقي با پشتيباني و حمايت مادي و معنوي معاونت علمي و فن آوري رياست جمهوري مراحل امكان سنجي و طراحي پايه آن صورت گرفته است آغاز مي شود. خبر مسرت بخش ديگر در اين حوزه توليد ژنراتور راديودارويي گاليوم ـ ژرمانيوم براي نخستين بار در كشور است. گاليوم 68 يكي از راديونوكلوييدهاي مهم و كاربردي در حوزه پزشكي هسته اي جهت استفاده از تصويربرداري به روش پت است كه امروزه از جايگاه ويژ ه اي در تشخيص بيماري ها به ويژه سرطان هاي سيستم نوروآندوكرين دارد. اين ژنراتور تنها در دو كشور جهان به توليد انبوه رسيده است اما در آسيا افتخار توليد اين ژنراتور براي نخستين بار به نام پژوهشگاه علوم و فنون هسته يي سازمان انرژي اتمي ثبت شده است. يكي ديگر از دستاوردهاي اين پژوهشگاه را توليد راديوداروي مس ـ 64 بوده است. اين راديو دارو يكي از مهم ترين راديوداروهاي مورد استفاده در روش نوين تصويربرداري با گسيل پوزيترون معروف به پت است كه تشخيص بافت كم اكسيژن توسط آن با موفقيت در بيماري هاي انساني در سه كشور جهان آزمايش شده است. تشخيص بافت كم اكسيژن در بسياري از بيماري ها از جمله سرطان ها، آنفاكتوس قلبي و مغزي حياتي است».
عباسي گفته است: «جمهوري اسلامي ايران پس از ژاپن دومين توليدكننده راديودارو در آسيا و چهارمين توليد كننده آن در جهان است».
خبر هشتم به ساخت طيف سنج جرمي 4 قطبي در كشور بوده است. عباسي در اين باره گفته است: «فاز تكميلي طراحي و ساخت دستگاه طيف سنج جرمي چهار قطبي انجام شد. اين دستگاه براي اندازه گيري غناي اورانيوم در فرآيند غني سازي از دستگاه طيف سنج جرمي استفاده مي شود كه بدون آن پي بردن به ميزان و درصد غناي اورانيوم در سايت غني سازي با دقت بالا امكان پذير نخواهد بود. زمينه تهيه اين دستگاه از طريق ديگر كشورها براي ما فراهم نبوده و با توجه به تحريم هاي اعمال شده در اين عرصه اهميت دستيابي به آن روشن است».
نهمين خبري كه عباسي اعلام كرد ساخت اولين شتابگر الكترواستاتيك با بيشينه انرژي 200 kev در ايران بود. وي گفت: «اين محصول در حال حاضر آماده تحويل به يك دانشگاه است و در سال جاري چند دستگاه ديگر ساخته شده و به دانشگاه هاي متقاضي تحويل مي شود».
احمدي نژاد: ايستادگي ملت ايران همه محاسبات جهاني را به هم زد
رئيس جمهور حركت در جهت به دست آوردن و تثبيت دانش هسته اي را در واقع صيانت از استقلال و خودباوري ملت ايران ارزيابي و تصريح كرد: با حركت ملت ايران پايه هاي اصلي سلطه مستكبران در هم شكسته شد.
محمود احمدي نژاد نيز ديروزدر مراسم سالروز فناوري هسته اي، با اشاره به اين كه در زمان ملي شدن صنعت نفت، عزت و استقلال ملت ايران تثبيت شد و گسترده تر از آن در موضوع ملي شدن انرژي هسته اي اتفاق افتاد، با طرح اين سوال كه چرا انرژي هسته اي براي ما مهم است؟ اظهار داشت: اين مقوله از دو جهت براي ما داراي اهميت است؛ اول از اين بابت كه يك علم است و تعالي يك انسان و جامعه بدون علم و فناوري ممكن نيست و در حوزه ورود به افق هاي بالا و فتح قله هاي بلند، علم است .
وي با تبريك دستاوردهاي جديد هسته اي كشور، از متخصصان خواست تا اين راه نوراني را با سرعتي بيشتر كه پاياني ندارد، ادامه دهند .
احمدي نژاد گفت: بايد به سمت بهره گيري از همه ظرفيت هاي هسته اي در مسير صيانت از عزت انساني و رفاه حركت كنيم و هيچ ظرفيتي در اين خصوص نبايد دور از دسترس متخصصانمان باشد. تمامي اين مسائل برازنده ملت ايران است كه تبديل به مركز صدوردانش هسته اي شود .
رئيس جمهور درخصوص بحث تبادل سوخت رآكتور تهران نيز گفت: در موضوع تبادل خيال مي كردند كه ما قادر نخواهيم بود تجهيزات لازم براي رآكتور تهران را توليد كنيم و يك مبادله را مي خواستند به بالاترين قيمت بفروشند . وقتي ما اراده كرديم جبهه دشمن وا رفت و گرد روسياهي و مرگ بر چهره بدخواهان ملت ايران پاشيده شد .
وي بار ديگر از متخصصان هسته اي خواست كه با تمام توان اين مساله را مورد پشتيباني قرار دهند و كشور به نقطه اي دست يابد كه ضمن استفاده از تمام ظرفيت هاي هسته اي، به پايگاه علم و دانش هسته اي تبديل شود .
رئيس جمهوردر ادامه سخنان خود در جشن سالروز فناوري هسته اي با تشكر از همه مجاهدان و تلاشگران اين عرصه گفت: ملت ايران منتظر است هر روز اخباري خوش از پيشرفت هاي جديد و از تلاش ها و فداكاري هاي شما بشنود.
وي در بخش دوم سخنان خود با واكاوي علت پيروزي ملت ايران در بحث فناوري هسته اي افزود: شناخت دلايل و عوامل اين پيروزي راه آينده را در همه زمينه ها روشن مي كند .
احمدي نژاد تصريح كرد: علت اول توكل بر خدا بود . يك ملت متوكل و پيوسته به آسمان، قدرت بي نهايت دارد چرا كه به كانون قدرت بي نهايت متوسل شده است. يك ملت متوكل بر خدا احساس عزت مي كند و از زرق و برق قدرت هاي بزرگ نمي هراسد و خود را باور دارد.
احمدي نژاد همچنين خاطر نشان كرد: ايستادگي بي نظير ملت ايران و رهبري گرانقدر و همدلي تاريخي، ما را پيروز كرد، البته بايد از ساحت مقدس امام عصر (ع) تشكر كنم كه تجلي اراده خدا و تجلي مديريت الهي است. من به عنوان كوچك ملت ايران و آخر صف خادمان ملت ايران كه در تمام جزئيات موضوع هسته اي حضور داشتم، مي گويم كه عنايات، هدايات و پشتيباني ويژه امام عصر (عج) در موضوع هسته اي مشهود بود .
وي با اشاره به اين كه بايد همين روحيه توكل برخدا، ايستادگي و مقاومت و اتصال به آسمان، همدلي و توجه به امام عصر (عج) را حفظ كنيم، گفت: اينها ما را در هر عرصه اي پيروز خواهد كرد .
رئيس جمهور يادآور شد: يادمان است كه شش سال قبل مي گفتند بايد تعليق كنيد هميشه بايد تاريخ را مرور كنيم. در مذاكرات پاريس بعد از چند ساعت مذاكره از موضع پررويي و بي ادبي مي گفتند نمي شود و بايد 10 سال مذاكره كنيم شايد بعد از آن اجازه داديم چند تاسيسات داشته باشيد. تازه به دوران رسيده هاي بي شخصيت كه همه سابقه شان آدم كشي و جنايت به بشريت است كه امروز نقاب آزادي و حقوق بشر به چهره شان زده اند، چنين مي گفتند كه البته خواسته آنها پذيرفته شد و تاسيسات اصفهان كه جزو هيچ تعهد و پادماني نبود، پلمب شد.
احمدي نژاد ادامه داد: آنها باور داشتند كه مي توانند جلوي ملت ايران را بگيرند و باور داشتند كه اگر فشار بياورند ملت ايران عقب نشيني مي كند، البته برخي هم از داخل حمايت مي كردند .
وي با تاكيد بر اين كه بايد ببينيم از كجا به كجا رسيده ايم، گفت: امروز چه كسي جرات دارد بگويد مي خواهيم به ملت ايران فشار بياوريم البته آنها اين آرزو را دارند كه به لطف خدا آن را با خود به گور خواهند برد. آنها دنبال اين بودند كه ملت ايران را ساقط كنند، اما توكل، ايستادگي و همدلي ما را به اينجا رساند و امروز عقلاي آنها مي دانند بزرگترين قدرت صالح و انساني، ايران است و اين برآمده از نهضتي است كه تحت عنوان هسته اي انجام شد.
احمدي نژاد ادامه داد: سال 86 در جلسه اي بحث بود كه چه خواهد شد، من همان موقع ايمان داشتم ايستادگي ملت ايران همه محاسبات جهاني را به هم خواهد زد، لذا راه همين است. متوكل به خدا و همدل باشيم بزرگترين تصميمات تاريخي را بگيريم حتما موفق خواهيم شد كه در قضيه يارانه ها آن را ديديم. يك ملت تصميم گرفت سنگين ترين گردنه اقتصادي را به سلامت به زيبايي و افتخار عبور كرد كه امروز چندين كشور از ما خواسته اند كارشناسانمان آنجا بروند و آموزش دهند و مديريت كنند .

 



پيام تقدير رهبر معظم انقلاب از خدمات علمي و قرآني خانم همايوني

رهبر معظم انقلاب در پيامي به مراسم تجليل از سركار خانم همايوني، وي را از مفاخر جامعه زنان ايران اسلامي دانستند.
به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، رهبر معظم انقلاب در پيامي به مراسم تجليل از سركار حاجيه خانم همايوني در اصفهان، وي را از مفاخر جامعه زنان ايران اسلامي دانستند و تاكيد كردند: «حضور تحصيل كردگان معارف ديني و قرآني در حد ايشان نشان دهنده آمادگي و استعداد زن ايراني براي پيمودن مدارج عاليه علم و معرفت ديني است. »
متن پيام رهبر معظم انقلاب به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
سركار حاجيه خانم همايوني جزو مفاخر جامعه زنان ايران اسلامي است. حضور تحصيل كردگان معارف ديني و قرآني در حد ايشان نشان دهنده آمادگي و استعداد زن ايراني براي پيمودن مدارج عاليه علم و معرفت ديني است.
بانوي بزرگوار استاد ايشان مرحومه سركار حاجيه خانم امين در عصر خود آيتي از استعداد و استقامت و ظرفيت هاي بالاي ذهني زنان تحصيل كرده ديني ما بوده است. رحمت خداوند بر ايشان باد. اكنون نيز ادامه كار آن بانوي بزرگوار به وسيله سركار حاجيه خانم همايوني مايه خرسندي است و اميد است با حضور ايشان به نحو شايسته و كامل در گسترش معارف اسلامي ميان بانوان استفاده شود.
سلامتي و طول عمر ايشان را از خداوند متعال مسئلت مي نمايم.
سيدعلي خامنه اي
19فروردين1390

 



آمريكا در گزارش سالانه خود ايران را به نقض حقوق بشر متهم كرد

در حالي كه گزارشات بسياري از نقض حقوق بشر در آمريكا منتشر مي شود، وزارت خارجه آمريكا از وضعيت حقوق بشر در ايران و بسياري از كشورهاي جهان ابراز نگراني كرد.
به گزارش شبكه «بي بي سي»، وزارت خارجه آمريكا در گزارش سالانه خود از وضعيت حقوق بشر در جهان، كشورهاي ايران، عراق، چين، ميانمار، ساحل عاج، زيمبابوه، اوكراين، روسيه و بلاروس را به نقض حقوق شهروندانشان متهم كرد.
وزارت خارجه آمريكا در حالي كشورهاي مذكور را به نقض حقوق بشر متهم كرده است كه در گزارش هاي حقوق بشري نهادهاي بين المللي نام آمريكا در صدر فهرست كشورهايي قرار دارد كه چه در داخل و چه در خارج از كشور خود مرتكب بيشترين موارد نقض حقوق بشر مي شوند، به طوري كه با شنيدن اسم حقوق بشر، همچنان تصاوير زندان «ابوغريب» در عراق، زندان پايگاه نيروي دريايي آمريكا در خليج گوانتانامو در كوبا موسوم به «زندان گوانتانامو» و «بگرام» در افغانستان، به ذهن خطور مي كند.
با اين حال وزارت امور خارجه آمريكا تاكنون گزارش هاي متعددي درباره نقض حقوق بشر از سوي ديگر كشورهاي دنيا منتشر كرده است و آنها را آماج تهمت هاي مختلف قرار داده است، در حالي كه از نقض گسترده حقوق بشر در كشور خود سخني به ميان نياورده است.
وزير امور خارجه آمريكا در گزارش سالانه اخير از وضعيت حقوق بشر خود گفت كه ايران در مواردي مدافعان حقوق اقليت هاي قومي را به عنوان تروريست معرفي و آنها را اعدام كرده است.
در اين گزارش همچنين درباره بحرين، ليبي و سوريه سه كشوري كه اكنون با ناآرامي مواجه هستند، آمده است كه نقض حقوق بشر در آنها «به ويژه جدي» بوده است.
گزارش حقوق بشر وزارت امور خارجه آمريكا درباره ايران حدود 70 صفحه است و ايران را به نقض حقوق بشر عليه شهروندانش متهم كرده است.

 



انتقاد شديد آيت الله نوري همداني از دعوت پادشاه اردن براي سفر به ايران

آيت الله نوري همداني ضمن تاكيد بر دشمني پادشاه اردن با انقلاب اسلامي، از دعوت وي براي سفر به ايران به شدت انتقاد كرد.
حضرت آيت الله نوري همداني از مراجع تقليد ظهر شنبه در ديدار با محمد جعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از دعوت از پادشاه اردن براي سفر به جمهوري اسلامي ايران انتقاد و اين مسئله را عجيب عنوان كرد.
وي ابراز داشت: پادشاه اردن با قذافي و پادشاه بحرين چه فرقي دارد، اينها همه با انقلاب اسلامي و ما مخالف هستند.
حضرت آيت الله نوري همداني گفت: اين يك مطلب واقعا عجيب است، پدر او ملك حسين از جمله كساني بود كه در جنگ تحميلي به صدام حسين بسيار كمك كرد.
پيش از اين احمدي نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگاري درباره سفر پادشاه اردن كه پيش تر رسانه ها از لغو آن به دليل قيام هاي مردم منطقه خبر داده بودند، تاكيد كرده بود: «من از پادشاه حكومت اردن براي سفر به ايران دعوت كردم و ايشان اظهار تمايل كرد اما سفر را به دلايلي عقب انداخت».
اين مرجع تقليد در ادامه سخنان خود رسالت معاونت مطبوعاتي ارشاد را بسيار مهم ارزيابي و با بيان توصيه هايي به مسئولان اين معاونت، ابراز داشت: شما بايد بر مطبوعات نظارت داشته باشيد و به رشد و ارتقاي كيفي آنها توجه و كمك كنيد.
وي گفت: شناخت دين مبين اسلام كار آساني نيست و مطالعات شما در اين حوزه بايد در سطح بسيار بالايي باشد تا بتوانيد از معارف اهل بيت عليهم السلام استفاده و اين آموزه ها را به مردم و دنيا منعكس كنيد.
اين مرجع تقليد ابراز داشت: از كساني كه عمق دين را درك مي كنند، استفاده كنيد و مطالب اسلامي را با قلم شيوا و رسا به مطبوعات و رسانه ها بدهيد و از آنها بخواهيد كه اين محتواها را منتشر و منعكس كنند.
وي خواستار ارتقاي كيفي مطبوعات و رسانه ها شد و گفت: در مطبوعات و رسانه ها، كميت ملاك نيست، بلكه كيفيت مهم است و بايد سعي كنيد محتواهاي استخراج شده از قرآن و نهج البلاغه را به رسانه ها بدهيد.
حضرت آيت الله نوري همداني كار فرهنگي را از مهم ترين كارها در اسلام دانست و تاكيد كرد: زندگي انسان از ابعاد مختلفي تشكيل مي شود كه مهم ترين بعد آن بعد فرهنگي است و هيچ كاري نيز مثل فرهنگ در ساختن جامعه و افراد موثر نيست و در اين راستا نيز حساسيت ويژه اي نياز است.
وي افزود: دين مبين اسلام راه رشد انسان و جامعه را مشخص كرده است تا جامعه از هر جهتي رشد و تعالي پيدا كند و مسئوليت دست اندركاران وزارت ارشاد در اين راستا بسيار مهم و سنگين است.
اين مرجع تقليد همچنين در ادامه با انتقاد از رواج بدحجابي در تعطيلات نوروز در برخي از شهرهاي كشور ابراز داشت: گلايه هاي زيادي در اين باره به ما رسيده است و ضرورت دارد به اين مسئله بيش از پيش توجه شود.

 



در نامه اي به احمدي نژاد مطرح شد
علي مطهري : از ابزاري شدن مسئله امام عصر(عج) در دولت جلوگيري كنيد

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي طي نامه اي به رئيس جمهور نسبت به سياست هاي فرهنگي دولت، برگزاري جشن نوروز، استفاده ابزاري از مسئله امام عصر(عج) و مسايلي از اين دست به شدت انتقاد كرد.
علي مطهري در نامه خود به احمدي نژاد با بيان اينكه اظهارات جناب عالي و آقاي مشايي درباره نوروز و اصرار بر تقدس بخشيدن به آن و معرفي نوروز به عنوان يك فرهنگ و مكتب اسباب تعجب همگان شده و سؤالاتي را در اذهان پديد آورده است نوشت: در سخنان خود آن قدر براي نوروز محاسن و كرامات قائل شده ايد كه به طور طبيعي اين سؤال براي انسان پيدا مي شود كه اگر نوروز چنين مكتبي است، چه نيازي به رسالت پيامبر اسلام و نزول قرآن و آن همه زحمات از روز بعثت تا به امروز براي زنده نگه داشتن اسلام و سپردن آن به نسل هاي بعدي بوده است؟ و فرضاً نيازي بوده، چرا پيغمبر اسلام از اين منبع انرژي معنوي و اكسير حيات به نام نوروز استفاده نكرده است و در دوره معاصر چرا امام خميني(ره) از اين عامل مؤثر بهره نبرده است بلكه به عكس، اولاً هيچ گاه تعبير «عيد» براي نوروز به كار نبردند و ثانياً هميشه با توجه به تقارن يا فاصله زماني نوروز با يكي از اعياد اسلامي درباره آن سخن مي گفتند، مثلاً مي فرمودند نوروز امسال بين دو عيد بزرگ اسلامي مبعث و نيمه شعبان واقع شده است و توجهات را به سوي اسلام جلب مي كردند.
مطهري در نامه خود خاطرنشان مي كند: استدلال شما و آقاي مشايي اين است كه چون از اسلام برداشت هاي مختلفي شده و مثلاً عده اي عقايد و روش القاعده را اسلام مي دانند، پس بهتر است ما از اسلام سخن نگوييم بلكه از فرهنگ نوروز و حداكثر از اسلام ايراني و برداشت ايراني از اسلام سخن بگوييم! اين يك فكر خطرناك و نوعي دست برداشتن از اسلام است و مانند اين است كه كسي در صدر اسلام بگويد «چون خوارج خود را مظهر اسلام دانسته و از اسلام سخن مي گويند، ما ديگر از اسلام سخن نمي گوييم و تعبير ديگري به كار مي بريم.» اين يك نوع عقب نشيني در مقابل گروه هاي منحرف است. هميشه بايد از اسلام دم بزنيم و مقصودمان هم اسلام واقعي است.
وي در بخش ديگري از نامه خود تصريح مي كند: مردم به شما به عنوان يك فرد حزب اللهي و حساس نسبت به مسائل فرهنگي و اخلاقي راي دادند اما امروز حرف هاي روشنفكرانه از جنابعالي مي شنوند و البته همه مي دانند كه اين حرف ها و فكرها از آثار ارادت و سرسپردگي فكري به آقاي مشايي است و الا شما در زمان تحصيل در دانشگاه علم و صنعت كه اين جانب نيز دو ترم با شما در آنجا بودم، اين افكار را نداشتيد.
نماينده مردم تهران خطاب به رئيس جمهور مي افزايد: برادرانه توصيه مي كنم كه بر روش فرهنگي خود پافشاري نفرماييد و اندك توجهي به هشدارهاي دلسوزانه مراجع عظام تقليد، علما و روحانيون، نمايندگان مجلس و بخش عظيمي از مردم بنماييد و سياست هاي فرهنگي دولت را براساس اسلام تنظيم نماييد نه براساس آراي آقاي مشايي. نوروز را در حد خودش ببينيد، به مسئله پوشش اسلامي كه همچنان رو به انحطاط است و ريشه آن بيشتر نطق تلويزيوني سال گذشته جناب عالي است، اهميت لازم را بدهيد.
وي همچنين اضافه مي كند: از ابزار شدن مسئله امام عصر عليه السلام در دولت خود جلوگيري كنيد. اخيراً لوح فشرده «ظهور نزديك است» در سطح وسيع توزيع شد و آقاي مشايي نيز افاضه فرمودند كه: «شناخت زمانه ظهور جزو الزامات منتظر بودن است و مهمترين مسئله براي دولت جمهوري اسلامي مديريت صحيح فرايند ظهور است» در حالي كه در روايات ما دستور تكذيب كساني كه براي ظهور زمان تعيين مي كنند، رسيده است و به علاوه، آقاي مشايي بايد از ظهور نگران باشد چون با توجه به اينكه ايشان فرهنگ نوروز و مكتب ايران را جايگزين اسلام كرده است، معلوم نيست برخورد امام زمان عليه السلام با وي چگونه باشد.

 



فرمانده نيروي زميني ارتش خبر داد اجراي طرح تحول نيروي زميني تا پايان سال 90

فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران از اجراي قسمت عمده طرح جامع ساختاري (تحول)نيروي زميني به عنوان يكي از ماموريت هاي اين نيرو تا پايان سال 90 خبر داد.
امير سرتيپ احمدرضا پوردستان در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: نيروي زميني علاوه بر ماموريت هاي روتين و جاري خود در سال 90 دو ماموريت اجراي طرح جامع ساختاري و احصاي مولفه هاي اقتصادي در رده هاي پايين و بالا را سرفصل فعاليت هاي خود و در دستور كار قرار داده است .
وي تصريح كرد: اجراي طرح جامع ساختاري نيروي زميني به عنوان يكي از اين ماموريت ها در شهريورماه سال 89 به تصويب فرماندهي معظم كل قوا رسيد كه اين طرح يك تغيير كلي در سازمان و ساختار نيروي زميني را به وجود مي آورد .
وي افزود: اجراي اين طرح، قابليت انعطاف و قدرت عملياتي نيروي زميني را براي ورود به عرصه نبردهاي آينده آماده مي كند و با توجه به ساختار و سازماني كه اين نيرو پيدا مي كند ما يك آمايش جديد را در سطح نيروي زميني شاهد هستيم .
پوردستان همچنين آمايش جديد را سبب مشاهده يك تغيير گسترده در پادگان هاي نيروي زميني دانست و افزود: اين تغييرات عمدتا در پادگان هاي مناطق مرزي و در مسيرهايي كه مورد نظر است مستقر مي شوند .
وي با اشاره به كار جانمايي انجام شده در سال 90 اظهار اميدواري كرد: با برداشتن گام بلندي در اين خصوص نيروي زميني بتواند قسمت عمده طرح جامع ساختاري را مورد اجرا قرار دهد .
به گفته وي نيروي زميني امسال جهاد اقتصادي را به عنوان هدف و ماموريت دوم خود برگرفته از تدابير حكيمانه و سخن نوراني فرمانده معظم كل قوا حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله العالي) در دستور كار خود قرار داده است.
وي با تاكيد بر اين كه نام جهاد اقتصادي با واژه تلاش فرق مي كند، خاطرنشان كرد: جهاد بر هر مرد، زن، پير، جوان و كوچك واجب است و نيازمند ورود تمامي اعضا و عناصر يك نيرو، مجموعه، سازمان و كشور است لذا نيروي زميني عمل به اين فرمايش معظم له و تحقق آن در رده هاي بالا و پايين خود را به عنوان ماموريت لحاظ كرده است .
پوردستان شناسايي و احصاي مولفه هاي جهاد اقتصادي را در نيروي زميني يادآور شد و گفت: صرفه جويي در مصارف آب، برق، گاز و تردد خودروها و حفظ تجهيزات و بيت المال كه باعث تحميل هزينه هاي اقتصادي به سازمان نشود مواردي است كه به سربازان در بخش هاي مختلف به عنوان رده هاي پايين ابلاغ شده است .
به گفته وي نيروي زميني بنا دارد پروژه هاي عظيم كشوري را با هماهنگي دولت بر عهده گيرد و در اين جهاد اقتصادي با اتكا به تدابير مقام معظم رهبري با تمام توان وارد شود ضمن اين كه از توجه به مولفه هاي بحث آمادگي رزمي و رصد دشمن نيز حتي يك لحظه غافل نشود .
بر اساس اين گزارش؛ امير سرتيپ احمدرضا پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران براي شركت در دومين شب برگزاري يادواره فاتحان فتح المبين به مناسبت سالروز شهادت امير سپهبد صياد شيرازي و سردار علي معمار به شهرستان كاشان سفر كرده بود .

 



تقدير از زحمات صالحي

رئيس سازمان انرژي اتمي در پايان جشن روز ملي فن آوري هسته اي از زحمات علي اكبر صالحي ـ رئيس پيشين سازمان انرژي اتمي ـ تقدير كرد .
همچنين جمعي از معاونان و مديران سازمان انرژي اتمي به پاس تلاش هاي صالحي لوح يادبوي را كه توسط آن ها به امضا رسيده بود تقديم وي كردند .
در مراسم تقدير از وزير امور خارجه كشورمان، نسرين سلطان خواه ـ معاونت علمي و فن آوري رياست جمهوري ـ و مرتضي تمدن ـ استاندار تهران ـ و تعدادي ديگر از مقامات و معاونان سازمان انرژي اتمي حضور داشتند .
صالحي در سخناني كوتاه اظهار كرد : بايد به خاطر سه نعمت خدا را سپاسگزار بود؛ اول آن كه خدا را شاكريم كه مسلمانيم، دوم ايراني هستيم چرا كه اين افتخار است كه امروز ناظر پيشرفت هاي كشورمان باشيم و سوم اين كه خداوند اين لطف را در حق بنده كرده است تا در دوره انقلاب اسلامي در بضاعت خود خدمتگزار ناچيز براي كشورم باشم .
رئيس پيشين سازمان انرژي اتمي گفت: هيچ گاه روزهاي خدمتم در سازمان انرژي اتمي در اين يك سال و چند ماه را از خاطر نخواهم برد و همواره اين خاطره خوش را به همراه خواهم داشت. به سهم خود از همكارانم و فرهيختگان و متخصصان سازمان انرژي اتمي تشكر مي كنم به خصوص از دكتر عباسي ـ رياست سازمان انرژي اتمي ـ كه اين فرصت را پيش آورد و بنده را مورد لطف قرار داد . صالحي تصريح كرد: در مسئوليت جديدم در حوزه هسته اي در بعد سياسي و در اين سنگر جديد با خانواده انرژي هسته اي همراهي داشته باشم و راه را براي شتاب بيش تر در صنعت هسته اي هموار سازيم .

 



رئيس شوراي عالي نظامي مصر: قاهره به تحكيم روابط با تهران مي انديشد

«محمد حسين طنطاوي » با تأكيد بر اينكه ايران كشوري اسلامي و به هيچ روي دشمن مصر نيست، نسبت به تحكيم روابط تهران ـ قاهره ابراز اميدواري كرد.
ژنرال «محمدحسين طنطاوي » رئيس شوراي عالي نظامي مصر در گفت وگو با هفته نامه آلماني «اشپيگل » با اشاره به جايگاه جمهوري اسلامي ايران در جهان اسلام گفت: «ايران كشوري اسلامي است و به هيچ روي دشمن مصر نيست».
وي با ابراز اميدواري در خصوص تحكيم روابط بين قاهره و تهران گفت: آرزومنديم در مرحله آتي در راستاي منافع دو كشور روابط دوجانبه ممتازي بين ايران و مصر برقرار شود.
پيش از اين «نبيل العربي» وزير خارجه قاهره در اولين نشست مطبوعاتي خويش با بيان اينكه كشورش ايران را دشمن خود نمي داند؛ ابراز اميدواري كرده بود كه به زودي صفحه جديدي در روابط دوجانبه دو كشور باز شود.
در همين راستا «علي اكبر صالحي» وزير خارجه كشورمان از تمايل تهران به برقراري روابط برادرانه با ملت مصر سخن گفت و افزود: علاوه بر روابط ريشه داري كه طي ساليان دراز دو ملت ايران و مصر را به هم پيوند مي زند، تهران مصر را كشوري اسلامي و داراي جايگاه بلند در جهان اسلامي مي داند.
چند روز پيش نيز رئيس دفتر حفاظت از منافع ايران در قاهره با وزير خارجه مصر ديدار و پيام وزير خارجه ايران را كه حاوي دعوت رسمي از همتاي مصري او براي سفر به تهران بود، تسليم وزير خارجه اين كشور كرد.

 



سرپرست كميته امداد: مستمري مددجويان در ماه هاي آينده افزايش مي يابد

سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) با اشاره به حمايت دولت از مددجويان دستگاه هاي حمايتي گفت: با توجه به افزايش اعتبارات نهادهاي حمايتي، مستمري پرداختي به مددجويان در ماه هاي آتي افزايش مي يابد.
حسين انواري تصريح كرد: رويكرد امداد از پرداخت مستمري، به سمت توانمند شدن افراد تغيير پيدا كرده است كه در اين راستا اميدواريم با توافقاتي كه با بانك ها صورت گرفته است، بتوانيم از وام هاي اشتغال براي اشتغالزايي مددجويان بهره ببريم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا امسال مددجويي براي دريافت خدمات، پشت نوبت است يا خير، بيان داشت: البته ما واژه پشت نوبتي را از امداد حذف كرديم چرا كه اعتقاد داريم قبل از اينكه نياز افراد جنبه اضطرار پيدا كند، بايد آن را برطرف كنيم كه در اين راستا نيز امسال افرادي هستند كه نياز فوري براي دريافت خدمات دارند.
عضو شوراي مركزي كميته امداد در واكنش به تصميم دولت مبني بر پرداخت مستمري دستگاه هاي حمايتي از طريق سازمان هدفمندسازي يارانه ها تأكيد كرد: اين تصميم منجر به ايجاد مشكلاتي براي اين افراد مي شود چرا كه نظارتي بر آن وجود ندارد.

 



رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس: 3 هزار نقطه يادمان در كشور ثبت شده است

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس گفت: سه هزار نقطه يادمان دوران دفاع مقدس در سراسر كشور ثبت شده است.
به گزارش ايرنا، سرتيپ پاسدار «محمد باقرزاده» عصر جمعه در نشست سياستگذاري برنامه هاي حوزه دفاع مقدس استان ايلام افزود: حدود يك پنجم از اين يادمان هاي به جاي مانده از دوران هشت سال دفاع مقدس مربوط به استان ايلام است.
وي با اشاره به وجود بيش از 400 كيلومتر مرز مشترك استان ايلام با كشور عراق گفت: ايلام به عنوان يكي از استان هاي مرزي كشور، از آوردگاه هاي دوران جنگ تحميلي محسوب مي شود.
باقرزاده در بخش ديگري از سخنانش بر تسريع در اجراي طرح احداث پارك موزه دفاع مقدس استان ايلام تاكيد كرد و گفت: در احداث اين مجموعه بايد توجه لازم به معماري سازه و ويژگي هاي دوران دفاع مقدس صورت گيرد.
گفتني است مردم مقاوم و ولايتمدار استان ايلام در دوران هشت سال دفاع مقدس دو هزار و 700 شهيد، 10 هزار جانباز و 332 آزاده تقديم اسلام و انقلاب كرده اند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14