(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 25 فروردین 1390- شماره 19901

حديث دشت عشق
ليگ برتر فوتبال به هفته سي ام رسيد بالا و پايين جدول به دنبال 3 امتياز سرنوشت ساز
اخبار كوتاه از فوتبال
صعود منچستر و بارسلونا به نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا
وزنه برداري قهرماني آسيا-چين عسكري صاحب مدال با ارزش نقره شد
30 كشتي گير به اردوي تيم ملي كشتي دعوت شدند معصومي ، تقوي و ميرزايي همچنان خارج از اردو
كوزه گري: او شناخت خوبي از هندبال آسيا دارد ريمانيچ اواسط ارديبهشت ماه در تهران



حديث دشت عشق

از نوشته «ميكائيل فضلي»
شهادت نزديكترين راه به خداست
خدايا براي سومين بار وصيت نامه ام را تعويض مي كنم شش سال است كه از جنگ تحميلي مي گذرد و در اين مدت شهادت را نصيبم نكرده اي البته شكي نيست كه تا به حال لياقت شهادت را نداشتم، خدايا به من كمك كن كه لياقت شهادت در راهت را پيدا كنم و آخرين وصيت نامه ام باشد كه مي نويسم. من به جبهه نيامده ام كه فقط بجنگم بلكه آمده ام در دانشگاهي درس بخوانم كه در آن برادر 13 ساله اي نارنجك به كمر مي بندد و خود را به زير تانك مي اندازد. سپاس مي گويم خداوندي را كه دشمنان اسلام را از احمق ترين آدم ها قرار داد كه با وجود هزاران تجربه هنوز اين جمله علي را درك نكردند كه (من صارع لحق صرعه).
خدايا تو شاهدي كه من چيزي عزيزتر از جانم ندارم كه فداي اسلام و قرآن كنم. خدايا مرا به درجه رفيع شهادت نائل گردان چون چشم و روح و روانم خميني بت شكن مي فرمايد درجه شهيد از همه افضل تر است پس اي خداي هستي مرا در رسيدن به اين فيض ياري ده.
من كه در اين مدت ناچيز در جبهه بودم پي به اين نكته بردم و خيلي هم ايمان نسبت به آن دارم كه شهادت نزديك ترين راه و سريع ترين راه تقرب به خدا مي باشد. من خودم را كبوتري رها شده كه به سوي سعادت پرواز مي نمايد حس مي كنم؛ خدايا اين شهادت را كه تنها آرزوي من است نصيبم بگردان.
بسيجي شهيد «ميكائيل فضلي»، سال 1348 متولد شد و در 4/1/1366 در منطقه عملياتي پاسگاه زيد به شهادت رسيد.
ستاد كنگره شهداي كسليان سوادكوه

 



ليگ برتر فوتبال به هفته سي ام رسيد بالا و پايين جدول به دنبال 3 امتياز سرنوشت ساز

هفته سي ام مسابقات فوتبال ليگ برتر در شرايطي برگزار مي شود كه همه به دنبالش پيروزي هستند، از سپاهان صدرنشين كه در انديشه جبران شكست هفته قبل مقابل مس كرمان است تا استيل آذين قعرنشين كه آخرين فرصت بقا در ليگ برتر را در برتري مقابل پيروزي مي بيند.
ليگ برتر به اوج حساسيت خود رسيده است. در بالاي جدول چهار رقابت نزديكي براي قهرماني دارند و در انتهاي جدول نيز جنگي تمام عيار براي بقا در ليگ برتر بين 9تيم در گرفته است. البته پنج تيم ديگر نيز با هدف بالا كشيدن خود در جدول به كمتر از پيروزي رضايت نمي دهند. با اين شرايط اگر مدعي شويم كه در هفته سي ام هيچ تيمي به كمتر از پيروزي رضايت نمي دهد، بيراه نگفته ايم. در زير نگاهي گذرا به ديدارهاي حساس هفته سي ام ليگ برتر خواهيم داشت:
راه آهن - استقلال
استقلال هفته گذشته در ديدار با تراكتورسازي پنجمين شكست خود در فصل جاري را متحمل شد و روياي قهرماني اين تيم كمرنگ تر شد. تيم مظلومي كه به زعم او، فتح الله زاده و ديگر استقلالي ها قرباني اشتباهات داوري در ديدار با تراكتورسازي تبريز شده است، براي جبران آن شكست عصر پنجشنبه به مصاف تيم نصف و نيمه راه آهن مي رود.
تيم راه آهن در يك هفته با شكست مقابل پاس همدان در بحران غرق شد. اين تيم ضمن سقوط به رده شانزدهم جدول با محروميت پنج بازيكن خود در ديدار با استقلال روبه روست كه چهارتاي آنها با حكم كميته انضباطي در بازي با استقلال روي سكوهاي ورزشگاه آزادي خواهند نشست. ابوذر رحيمي، ابراهيم كريمي، حامد نورمحمدي، ايمان رزاقي راد و كمال كاميابي نيا بازيكنان محروم تيم راه آهن هستند كه به جمع آنها مهدي تارتار و علي نيكخو، سرمربي و سرپرست زردپوشان را هم بايد افزود.
تراكتورسازي - سپاهان
بدون شك اين مسابقه حساس ترين ديدار هفته سي ام مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور است. دو تيم بالانشين جدول در كوره داغ ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز درحالي مقابل هم صف آرايي مي كنند كه نگاه تمام تيم هاي بالاي جدول به آنهاست.
در هفته اي كه گذشت تراكتورسازي برد و فاصله اش را با صدر جدول به اندازه سه امتياز كم كرد و سپاهان هم به مس كرمان باخت. با برد هفته گذشته تراكتورسازي به روياي كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا نزديك شد. تحقق اين رويا با پيروزي در ديدارهاي پيش رو محقق مي شود كه يكي از آنها جدال دشوار با تيم خوب و پرمهره سپاهان است.
پيروزي- استيل آذين
و در آخرين ديدار هفته سي ام عصر جمعه تيم فوتبال پيروزي در ورزشگاه آزادي از استيل آذين پذيرايي مي كند. اين بازي براي استيل آذين بازي مرگ و زندگي است كه اگر نبود ياوري نمي گفت: «اين بازي را ببريم در ليگ برتر مي مانيم.»
تا همين نيم فصل گذشته بازي پيروزي و استيل آذين يك مسابقه حيثيتي براي دو تيم به ويژه استيلي ها بود اما اين بار شرايط با گذشته فرق مي كند. ستاره هاي خاموش استيل آذين قعرنشين مطلق ليگ برتر هستند و خطر سقوط به ليگ دسته اول را بشدت احساس مي كنند. اين تيم ديگر نه كريمي را دارد و نه انگيزه اي براي نشان دادن قدرت خود به سرخپوشان اول تهران.
اما اتفاق مهم اين ديدار مي تواند رويارويي علي پروين سرمربي پيشين پيروزي با هواداران اين تيم باشد. پروين كه حالا با حكم حسين هدايتي همه كاره فوتبال باشگاه استيل آذين است اما به نظر مي رسد براي اين ديدار به ورزشگاه نبايد تا مقابل طرفداران پرسپوليس قرار نگيرد. برنامه ديدارهاي هفته سي ام مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
پنج شنبه: 25/1/1390
¤ ذوب آهن اصفهان- شهرداري تبريز(ساعت 17)
¤ راه آهن شهرري- استقلال تهران (ساعت19)
جمعه: 26/1/1390
¤ تراكتورسازي تبريز- سپاهان اصفهان (ساعت17)
¤ سايپاي البرز- نفت تهران (ساعت 45:17)
¤ ملوان بندرانزلي- پاس همدان (ساعت 45:17)
¤ صباي قم- مس كرمان (ساعت45:17)
¤ شاهين بوشهر- فولاد خوزستان(ساعت18)
¤ صنعت نفت آبادان- پيكان قزوين (ساعت18)
¤ پيروزي- استيل آذين (ساعت19)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ايران با 4 پله نزول در مكان 47 جهان
تيم ملي فوتبال ايران با 4 پله سقوط نسبت به ماه گذشته در مكان 47 جهان و چهارم آسيا ايستاد.
فيفا ديروز آخرين رده بندي بهترين تيمهاي فوتبال جهان را منتشر كرد كه بر اين اساس تيم ملي فوتبال ايران با 4 پله نزول و با 575 امتياز در مكان 47 جهان ايستاد و در ميان تيم هاي آسيايي هم در رده چهارم قرار گرفت. در ميان تيمهاي قاره كهن ژاپن، قهرمان جام ملتهاي آسيا همچنان با 961 امتياز و قرار گرفتن در رده سيزدهم جهان بهترين تيم آسياست. استراليا با 876 امتياز در رده بيستم جهان و دوم آسيا قرار دارد و كره جنوبي با 750 امتياز سوم آسيا و سي و يكم جهان است. رده بندي بهترين تيمهاي فوتبال جهان در ماه آوريل: 1- اسپانيا 1857 امتياز، 2- هلند 1702 امتياز، 3- برزيل 1425 امتياز و....
دومين پيروزي جهاني دانش آموزان ايران در برزيل
تيم فوتبال دانش آموزان ايران پس از دانمارك، ايتاليا را نيز شكست داد. دانش آموزان ايران كه براي حضور در رقابت هاي فوتبال دانش آموزان جهان در برزيل حضور دارند، در دومين ديدار خود در مرحله گروهي با تيم ايتاليا روبه رو شدند كه توانستند با حساب 2 بر صفر از سد حريف بگذرند. تيم ايران در اولين ديدار خود 4 بر 2 دانمارك را شكست داد.
برنامه ويژه سازمان ليگ براي 5 هفته پاياني ليگ برتر
رئيس سازمان ليگ از تدابير ويژه اين سازمان براي برگزاري هفته هاي پاياني ليگ برتر خبر داد. عزيز محمدي در اين باره گفت: «ما جلسه مهمي با محمد نبي، بهروان و عسگري داشتيم كه مقرر شد در دو هفته اي كه رقابتهاي ليگ برتر به خاطر ليگ قهرمانان آسيا تعطيل است، سازمان ليگ آزادگان رقابتهاي ليگ يك را به پايان برساند تا هم داوران خوب بتوانند رقابتهاي ليگ يك را سوت بزنند و هم بهترين داوران ما در رقابتهاي ليگ برتر هم بتوانند قضاوت كنند و در هر پنج هفته ليگ برتر داوران باتجربه بتوانند سوت بزنند.»عزيز الله محمدي در پايان گفت: «تمام موارد را به كار مي بنديم تا در هفته هاي پاياني شاهد فوتبال پاك باشيم و 5 هفته پاياني بدون هيچ مشكلي برگزار شود. در ضمن اگر شخص يا اشخاصي درباره تباني و روابط پشت پرده بدون سند و مدرك صحبت كنند و اتهام بزنند با آنها به شدت برخورد خواهد شد.
بازگشت بخشي زاده به ليگ برتر
كميته داوران فدراسيون فوتبال اسامي داوران ديدارهاي هفته سي ام ليگ برتر باشگاه هاي كشور را اعلام كرد كه بر اين اساس محسن قهرماني ديدار تيم هاي راه آهن شهرري و استقلال تهران را قضاوت خواهد كرد. همچنين ديدار تيم هاي پيروزي و استيل آذين تهران با داوري خداداد افشاريان برگزار خواهد شد. نكته جالب توجه در اعلام فهرست داوران ديدارهاي هفته سي ام ليگ برتر بازگشت سعيد بخشي زاده به جمع داوران حاضر در اين رقابتهاست. او كه پس از قضاوت ديدار جنجالي ذوب آهن اصفهان- مس كرمان با محروميت از سوي كميته داوران مواجه شده بود، پس از 11 هفته با قضاوت ديدار سايپاي البرز - نفت تهران به جمع داوران ليگ برتري بازمي گردد.
شجاعي: امكان ندارد به فوتبال آسيا برگردم
شجاعي بازيكن ايراني تيم اوساسوناي اسپانيا گفت: من تا آخر اين فصل قرارداد دارم و پس از آن بازيكن آزاد به حساب مي آيم. اما حتي يك درصد هم فكر اين را نكنيد كه من در اين سن و سال به ليگي آسيايي از جمله امارات باز گردم. اگر قرار بود در اين ليگ بازي كنم، همان زماني كه در اين ليگ بودم و با پيشنهاد بسيار فوق العاده خوب روبرو شدم در آنجا مي ماندم. ولي به اروپا آمدم چون دوست داشتم در بهترين ليگ اروپا بازي كنم .
سرمربي تيم ملي پول نگرفته است
روز گذشته خبرگزاري ايسنا مدعي شد با وجود گذشت 9 روز از امضاي قرارداد با كارلوس كي روش، فدراسيون همچنان در تلاش است تا امكانات لازم را براي اين مربي فراهم كند. جالب اينكه كي روش هنوز ريالي هم بابت امضاي قراردادش با فدراسيون دريافت نكرده است . عدم دريافت پول از سوي كي روش در شرايطي است كه اين روزها خبرهاي بسياري در خصوص بالا بودن مبلغ قرارداد اين مربي منتشر مي شود.
ادعاي عجيب مظلومي
مظلومي سرمربي تيم فوتبال استقلال با يادآوري اينكه از ابتداي فصل اعلام كرده بود دنبال قهرماني نيست، گفت: تلاش مي كنيم امسال سهميه ليگ قهرمانان آسيا را كسب كنيم. اين ادعاي عجيب مظلومي در شرايطي مطرح مي شود كه استقلال از تيم هايي است كه شانس زيادي براي رسيدن به عنوان قهرماني دارد.
بازيكنان راه آهن بخشيده مي شوند
سرمربي راه آهن گفت: قرار شده كميته انضباطي پس از تماشاي فيلم مسابقه راي صادر شده درباره بازيكنان ما را لغو كند. اين ادعاي سرمربي راه آهن در شرايطي مطرح شده كه كميته انضباطي فدراسيون فوتبال رأي خود را در مورد ديدار جنجالي راه آهن و پاس امروز صادر مي كند.

 



صعود منچستر و بارسلونا به نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا

در روز اول دور برگشت مرحله يك چهارم نهايي رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا تيم هاي منچستريونايتد و بارسلونا با برتري مقابل حريفانشان به مرحله نيمه نهايي راه يافتند.
در دو بازي برگشت مرحله يك چهارم نهايي رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا دو ديدار برگزارشد كه طي آنها منچستريونايتد و بارسلونا موفق شدند از سد حريفان خود بگذرند. در ديداري كه در ورزشگاه اولدترافورد منچستر برگزارشد شاگردان سرالكس فرگوسن موفق شدند با نتيجه 2 بر يك ازسد چلسي، ديگر تيم انگليسي اين مرحله بگذرند و به جمع چهارتيم پاياني رقابتها برسد.
دراين ديدار ابتدا شياطين سرخ با گل دقيقه 43 خاوير ارناندس از حريف خود پيش افتادند. نيمه اول با همين نتيجه به پايان رسيد، اما در نيمه دوم و در دقيقه 70 بازي راميرس بازيكن چلسي كارت زرد دوم را از داور مسابقه دريافت كرد و از زمين اخراج شد تا كار چلسي براي صعود سخت تر شود. 7 دقيقه بعد ديديه دروگبا مهاجم چلسي موفق شد بازي را به تساوي بكشاند تا آبي هاي لندني 10 نفره باز هم به ادامه بازي اميدوار باشند اما اين اميدواري تنها 30 ثانيه طول كشيد و جي سونگ پارك بازيكن كره اي يونايتدها نتيجه را دو بر يك كرد تا خيال ميزبان از صعود به مرحله بعد راحت شود.
به اين ترتيب منچستريونايتد با توجه به برتري يك برصفر ديدار رفت در ورزشگاه استمفوردبريج موفق شد در مجموع با نتيجه 3 بر يك از سد چلسي بگذرد و به نيمه نهايي ليگ قهرمانان برسد. در ديگر ديدار اين مرحله بارسلونا كه دور رفت و در ورزشگاه نوكمپ با نتيجه5 بر يك از سد شاختار دونتسك اوكراين گذشته بود درديدار برگشت كار چندان سختي در پيش نداشت. با اين حال آبي و اناري ها موفق شدند با تك گل دقيقه 43 ليونل مسي با نتيجه يك برصفر ميزبان اوكرايني خود را شكست دهند و به مرحله نيمه نهايي راه پيدا كنند.

 



وزنه برداري قهرماني آسيا-چين عسكري صاحب مدال با ارزش نقره شد

وزنه بردار دسته 56 كيلوگرم ايران در رقابت هاي وزنه برداري قهرماني بزرگسالان آسيا تيم كشورمان را صاحب مدال نقره كرد.
مجيد عسكري كه در مسابقات دسته 56 كيلوگرم در حركت يك ضرب وزنه 115 كيلوگرم را به نام خود ثبت كرده بود در حركت دوضرب ابتدا وزنه 140 كيلوگرم را بالاي سر برد اما در دو حركت بعدي خود نتوانست وزنه هاي 148 و 150 كيلوگرم را مهار كند تا با مجموع 255 كيلوگرم مدال نقره حركت يك ضرب، دوضرب و مجموع را از آن خود كند.
ووجينگ بيائو از چين با بالاي سر بردن وزنه هاي 130 كيلوگرم در حركت يك ضرب و 158 كيلوگرم در دوضرب، با مجموع 288 كيلوگرم مدال طلاي حركت يك ضرب، دوضرب و مجموع را به دست آورد.
ماكاروف ازبكستاني هم كه در حركت يك ضرب با ركورد 114 كيلوگرم سوم شده بود، در حركت دوضرب وزنه 140 كيلوگرم را بالاي سر برد اما از آنجايي كه 100 گرم از مجيد عسكري نماينده كشورمان سنگين تر بود در جايگاه سوم حركت دوضرب قرار گرفت تا با مجموع 254 كيلوگرم سه نشان برنز يك ضرب، دوضرب و مجموع را در كارنامه خود ثبت كند.
مدال نقره مجيد عسگري باارزش ترين مدال سبك وزن وزنه برداري ايران در مسابقات قهرماني بزرگسالان آسيا در سال هاي پس از پيروزي انقلاب به شمار مي رود. پيش از اين سيد مهدي پانزوان در بازي هاي آسيايي بانكوك تايلند در سال 1998، مدال برنز دسته 56 كيلوگرم را به دست آورده بود و مجيد عسكري پس از 13 سال توانست وزنه برداري ايران را دوباره در سبك وزن پيكارهاي آسيايي صاحب مدال كند.
چهره درخشان وزنه برداري ايران در سبك وزن هم محمد نصيري است كه آخرين بار در سال 1977 و در رقابت هاي قهرماني آسيا در بغداد، مدال طلاي دسته 56 كيلوگرم را براي ايران به ارمغان آورد.

 



30 كشتي گير به اردوي تيم ملي كشتي دعوت شدند معصومي ، تقوي و ميرزايي همچنان خارج از اردو

دومين اردوي آماده سازي تيم ملي كشتي آزاد براي شركت در رقابت هاي قهرماني آسيا در ازبكستان با حضور 30 كشتي گير از روز 26فروردين آغاز مي شود.
اسامي نفرات دعوت شده به اين اردو كه به مدت دو هفته درخانه كشتي تهران برگزار مي شود اعلام شد كه فردين معصومي، مهدي تقوي، جمال ميرزايي و مسعود اسماعيل پور همچنان بايد به دور از تيم ملي به تمرينات خود ادامه دهند.
30 كشتي گير دعوت شده به ترتيب زير هستند:
55كيلوگرم: حسن رحيمي (تهران) ياسر حيدرقلي نژاد (گلستان) فرزاد جعفري (البرز)
60 كيلوگرم: مصطفي آقاجاني (تهران) عباس دباغي (مازندران) ميلاد طهماسبي زاده (گلستان) هاشم مختاري (خراسان رضوي)- سينا اميني (مازندران)
66 كيلوگرم: مصطفي حسين خاني (تهران) محسن جهانبخشيان (تهران) سبحان محمدزاده- محمد يوسفي (مازندران)
74كيلوگرم: صادق گودرزي (همدان) مرتضي رضايي قلعه (مازندران) حسام مقدم (تهران) رضا افضلي (كرمانشاه)
84 كيلوگرم: احسان لشگري (قزوين) احسان اميني (كرمانشاه) حسن رحيمي (تهران) مسعود فيض اللهي (قزوين) ميثم مصطفي جوكار (همدان) حامد تاتاري (خراسان رضوي)
96 كيلوگرم: رضا يزداني (مازندران) عرفان اميري (كرمانشاه) عباس طحان- اباذر اسلامي (مازندران)
120 كيلوگرم: محمدرضا آذرشكيب (تهران) كميل قاسمي- سيدرضا موسوي (مازندران) پرويز هادي (آذربايجان شرقي)

 



كوزه گري: او شناخت خوبي از هندبال آسيا دارد ريمانيچ اواسط ارديبهشت ماه در تهران

رئيس فدراسيون هندبال گفت: براي راهيابي به رقابت هاي المپيك و قهرماني در جام ملت هاي آسيا به دنبال جذب يك سرمربي آشنا به هندبال آسيا مثل «ريمانيچ» هستيم.
جلال كوزه گري اظهار كرد: هدف فدراسيون از استخدام يك سرمربي خارجي راهيابي به رقابت هاي المپيك لندن و قهرماني در جام ملت هاي آسيا است. ما در هفته هاي گذشته با چند گزينه مطرح براي هدايت تيم ملي مذاكره كرده ايم، يكي از اين افراد ايويكا ريمانيچ سرمربي نروژي كرواسي الاصل سابق تيم ملي عربستان است كه مدتي هم در ژاپن سابقه فعاليت دارد. در جمع بندي با ساير مسئولان به اين نتيجه رسيديم كه او شناخت خوبي از هندبال آسيا دارد و به همين دليل مي تواند گزينه مناسب تري براي هدايت تيم ملي باشد. وي افزود: اگر مشكل خاصي پيش نيايد درنظر داريم براي مذاكره با ريمانيچ از وي دعوت كنيم تا در نيمه ارديبهشت ماه به تهران بيايد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14