(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 25 فروردین 1390- شماره 19901

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پاي كنكور ظهور (يادداشت روز)
هشدار آيت الله مصباح يزدي نسبت به خطر نفوذي ها
شغال (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
32 مقام ايراني در فهرست تحريم اتحاديه اروپا
آقايان شوراي همكاري ! در اين سونامي غرق مي شويد (يادداشت ميهمان)
فلاكت سازمان تروريستي به روايت 3 منافق (خبر ويژه)
تقلاي بي حاصل «اسرائيل كوچك» مقابل قدرت فزاينده ايران (خبر ويژه)
فحش مي دهيم تا خنك شويم اما ايران همچنان پيش مي آيد (خبر ويژه)
عصاي شكسته آمريكا زيربغل اپوزيسيون خل و چل (خبر ويژه)
نويسنده نزديك به آل سعود: مردم عربستان هم هوادار ايرانند اينها را چه كنيم؟! (خبر ويژه)



پاي كنكور ظهور (يادداشت روز)

ظهور موعود(عج) نزديك است؟ چه پرسش سهل و ممتنعي! پرسشي كه مي تواند راه را نزديك كند، به همان اندازه مي تواند حاوي نكته و نشانه و آدرس انحرافي باشد. بهار 1390 شمسي با جوش و جنبشي كه در جان ملت ها افتاده، تداعي بهار جان ها را مي كند. اين ذات بهار است كه در اميد و ايمان به رويش بدمد و امسال اين اشتياق مضاعف شده است. با اين حال پرسش از «ظهور نزديك است؟» به همان اندازه كه روايتگر مشتاقي است مي تواند غلط انداز باشد. چرا؟ داستان، ماجراي ظرفيت قلب است كه با همه وسعت، گنجايش اضداد را ندارد.همان قصه آزمون جامعي است كه برگزار مي كنند تا گواهي بدهند ساليان آموختن و گفتن و شنيدن را. داستان مركبي است كه راهوار نباشد، تو پي ليلي و او پي فرزند... تازه اگر دلت پيش دلدار باشد.
همچو مجنون در تنازع با شتر
ميل مجنون پيش آن ليلي روان
يك دم ار مجنون زخود غافل شدي
عشق و سودا چون كه پر بودش بدن
آن كه او باشد مراقب، عقل بود
ليك ناقه بس مراقب بود و چست
فهم كردي زو كه غافل گشت و دنگ
چون به خود بازآمدي، ديدي زجا
در سه روزه ره، بدين احوال ها
گفت اي ناقه! چو هر دو عاشقيم
جان زهجر عرش اندر فاقه اي
جان گشايد سوي بالا بال ها
راه نزديك و بماندم سخت دير
سرنگون خود را ز اشتر در فكند
تنگ شد بر وي بيابان فراخ
آن چنان افكند خود را سخت زير
چون چنان افكند خود را سوي پست
پاي را بر بست و گفتا «گو» شوم
عشق مولا كي كم از ليلي بود
گوي شو، مي گرد بر پهلوي صدق
گه شتر چربيد و گه مجنون حر
ميل ناقه پس پي كرّه اش دوان
ناقه گرديدي و واپس تر شدي
مي نبودش چاره از بيخود شدن
عقل را سوداي ليلي در ربود
چون بديدي او مهار خويش سست
رو سپس كردي به كرّه بي درنگ
كاو سپس رفتست بس فرسنگ ها
ماند مجنون در تردد سال ها
ما دو ضد، بس همره نالايقيم
تن ز عشق خار بن چون ناقه اي
در زده تن در زمين چنگال ها
سير گشتم زين سواري، سير سير
گفت سوزيدم زغم تا چند چند
خويشتن افكند اندر سنگلاخ
كه مخلخل گشت جسم آن دلير
از قضا آن لحظه پايش هم شكست
در خم چوگانش غلطان مي روم
گوي گشتن بهر او اولي بود
غلط غلطان در خم چوگان عشق
ناقه ناهمراه را بايد پي كرد تا پي مقصود رفت و رسيد اما گاه چنان مي شود كه مهر و تعصب ناقه- از هر جنس- آدمي را از مقصد بازمي دارد. بسا بزرگاني كه ناقه و مركب سفر، قبله شان شد. يا بدتر، شدند قتيل الحمار! در كمال پختگي ميل به كودكي كردند و شدند «حلوم الاطفال»، پي رؤياهاي كودكانه دوان. خيال كردند آنچه با مشقت تا بدين جا ساخته و فراز آورده اند، خانه شني كنار درياست كه مي توان ساعت ها- با رنج تمام- ساخت و به اشاره اي فرو ريخت. نان پيامبر(ص) و علي(ع) خوردند و آخر سر، راه را براي معاويه هموار كردند، اگر به جبهه او نپيوستند.يا نان امام زمان(عج) خوردند و آمريكا و اسرائيل را سر هيجان آوردند.
ظهور نزديك است؟ چه پرسش سهل و صعبي! چرا ظهور ذخيره الهي (عج) نزديك نباشد حال آن كه از يك سو جهان انباشته از ستم شده و از ديگر سو، ملت هاي مسلمان به جنبش آمده اند. اصلا هر ساعتي كه از روزگار مي كاهد، ظهور نزديك تر مي شود. در اين ترديد و تخلفي نيست. مستأصل شدن ابرقدرت ها و سران جبهه استكبار گواهي مي دهد كه وعده حق نزديك است. به ميدان آمدن مرداني عزيزتر و نفوذناپذيرتر از پاره هاي پولاد در برابر طواغيت، داد مي زند بشارت ظهور را اما... ورزيده و مهيا كه نباشي چه تفاوتي مي كند همين فردا موعد ظهور امام عصر(عج) باشد يا جمعه 01 سال بعد. مهيا نبودن سهل است، گاه چنان رميده- به سياق نعل وارونه- مي دويم كه فرسنگ ها فاصله مي اندازيم تا ميقات و ميعاد. اين از مسلمات است كه باور و عمل مدام دگرگون شونده ما و مردمان ما و صاحب منصبان و سخن گويان ما، علي الدوام ظهور را نزديك يا دير و دور مي كند.
مي توان سنجيد اين دوري و نزديكي را، دست كم به دو روش. يك آزمون همان است كه ببينيم ائمه پيش از امام عصر (عليه السلام) چگونه فرمان راندند و فرمان آنها چرا پيش نرفت؟ بپرسيم كه اگر امروز حضرت ولي عصر- ارواحنا له الفدا- پرده غيبت كنار زند و براي عدالت و حق حكم براند، آيا حكايت پرغصه روزگار اميرمؤمنان و امام حسن و امام حسين عليهم السلام از جانب خواص و عوام تكرار مي شود يا نه؟ و روش دوم كه اسباب و مقدمه آزمون به شيوه اول است، اينكه بپرسيم و بكاويم با جانشين امام عصر(عج) كه حجت امام بر مؤمنان است، چگونه معامله كرده ايم؛ از صاحبان مناصب عالي حكومتي و دارندگان نفوذ و اعتبار و وجاهت بگيريد تا مردمان عادي؟ بكاويم آنجا كه دعوت به وحدت و الفت و عدالت، و مرزبندي و مبارزه با استكبار و فساد و فتنه و نفاق شد چه قدر مردم همراهي كردند- كه كردند- چه مقدار صاحب منصبان لبيك گفتند، كدام ها از خود گذشتند و كدام گرفتار خود و منصب و مركب و فرزند و مشاور و مال و باند و قبيله و حزب ماندند؟ بپرسيم كه كجا تعصب ورزيدند و كجا دست رد به سينه تعصبات باطل جاهلي زدند يا نزدند؟ از اين منظر ولايت فقيه، قبله نماي جاده انتظار است.
«آيا ظهور نزديك است؟» با همه آتش اشتياقي كه برمي افروزد، سؤال غلط اندازي خواهد بود اگر درباره جماعتي مطرح شود كه در يك دل، دو دلبر داشتند و آخر سر هم كم بهاترين را برگزيدند. دلباختگاني بودند كه به جاي منزل ليلي، سر به ناقه سپردند تا آنان را پي تعلقات خود ببرد. انتظار بي ملاك نيست، كاملا قاعده مند و داراي فرمول است. «ماجعل الله لرجل من قلبين في جوفه. خداوند در درون انسان دو قلب ننهاده است.»
رسم عاشق نيست با يك دل دو دلبر داشتن
يا ز جانان يا ز جان بايست دل برداشتن
يا اسير حكم جانان باش يا دربند جان
زشت باشد نوعروسي را دو شوهر داشتن
ملاك روشني در اين ميان وجود دارد، همان كه امير مؤمنان پس از ماجراي تلخ صفين و حكميت و با زبان سراسر عتاب و سرزنش به ياران خود فرمود: «ايها الناس المجتمعه ابدانهم المختلفه اهوائهم! اي مردمي كه بدن هاشان در كنار يكديگر جمع است و سوداي دل هاي آنان پراكنده! كلام شما سنگ سخت را سست مي كند و رفتارتان دشمنان را به طمع مي اندازد. آنجاها كه مي نشينيد رجز مي خوانيد اما هنگام مبارزه كه مي رسد، به زبان اهل گريز از جنگ مي گوييد اي جنگ از ما دور شو!...هر كس به وسيله شما به سوي دشمن تير انداخت، تيري شكسته و بي پيكان رها كرد» (خطبه 29 نهج البلاغه). ملاك، احساس هميشگي جهاد است و اقتضاي جهاد، بر دشمن متمركز شدن و سستي نورزيدن و راه رخنه را بستن و از حواشي گذشتن و تعصبات تفرقه آفرين را به دور افكندن است. امام پس از شنيدن هجوم لشكر معاويه به شهر انبار، جهاد را دري از درهاي ويژه بهشت براي اولياي خاص خداوند دانستند اما فرمودند «من شب و روز و پنهان و آشكار شما را به جهاد فراخواندم و گفتم با آنها بجنگيد پيش از آن كه با شما بجنگند، به خدا سوگند با هيچ قومي در خانه اش نجنگيدند مگر آن كه او را خوار ساختند. پس شما كار را به گردن هم انداختيد و يكديگر را خوار كرديد تا در نتيجه غارتگري، شما را متلاشي ساختند و بر شهرهاي شما مسلط شدند... يا اشباه الرجال و لارجال! حلوم الاطفال... اي مرد نمايان نامرد كه صاحبان رؤياهاي كودكانه ايد...» (خطبه 27 نهج البلاغه).
پرسش مهم تر از «آيا ظهور نزديك است؟»، اين سؤال است كه رفتار و گفتار امروز ما چه قدر بسترساز ظهور است و به چه ميزان حجاب مي شود و فاصله مي اندازد؟ حقيقي ترين پرسش اين است كه ما با جانشين امام عصر(عج) چه گونه معامله كرده ايم؟ كم فروشي نكرده ايم؟ طاقچه بالا نگذاشته ايم؟ امانتداري كرده ايم؟ ما در اين كنكور آزمايشي بزرگ كه در آستانه آزمون نهايي است چه قدر ورزيده و چابك و از سر توجه رفتار كرده ايم كه اگر فردا خبر پيچيد «امام زمان آمد» جا نمانيم؟ و الاّ اگر قرار باشد مانند خواب ماندگاني كه به صداي ناگهان از جا مي پرند و با لباس خواب به كوچه مي دوند و انگشت نماي خلايق مي شوند، خبردار ظهور شويم كه چه كاري است علي الدوام گفتن «ظهور نزديك است... آيا ظهور نزديك است؟»! آنان كه در هر امري به هر دليل خودمداري و اجتهاد خودبينانه پيشه مي كنند، در واقع زمام به دست غير سپرده اند. با هر گامي از مقصد دورتر خواهند افتاد و در آزمون خطير جا خواهند ماند. اين آزمون، معافي و راه دررو ندارد.
به طواف كعبه رفتم به حرم رهم ندادند
كه تو در برون چه كردي كه درون خانه آيي
تعصب باطل از يك سو و لجاجت و اصرار بر اين تعصبات از سوي ديگر، مقدمه بي تقوايي است كه پيامبراكرم(ص) فرمود «هركس تعصب بورزد يا به خاطر او تعصب [ناحق] بورزند، رشته ايمان از گردن خويش گشوده است» و باز فرمود «هركس كه در قلب او به اندازه دانه خردل عصبيت باشد، خداوند او را در روز قيامت با اعراب جاهلي مبعوث مي كند». اميرمؤمنان نيز ضمن تخطئه تعصب و لجاجت و بيان اين تعبير كه «لجاجت، انديشه را تباه مي كند، فرموده اند: «اگر چاره اي از داشتن تعصب نيست، بايد تعصب تان به خاطر خصلت هاي والاي انساني و كردار ستوده و امور نيكويي باشد كه اهل شرافت و بزرگواري در آنها بر يكديگر فضيلت و برتري مي جستند...» (خطبه 192 نهج البلاغه).
انسان جايز الخطاست، درست. انسان منتظر مي تواند خطا كند، قبول. اما واجب الخطا كه نيست. بايد از خطا و انحراف برگشت كه اگر اصرار در ميان باشد، عقل را تعطيل، و انديشه و تصميم را تباه مي سازد، چندان كه برخي رجال نقش آفرين در فتنه سال88 را به تباهي كشاند. به تعبير رهبر فرزانه انقلاب، نان امام زمان(عج) را خورده بودند و دشمن را شاد كردند. «دل انسان غمگين مي شود و مي شكند به خاطر اينكه چرا كساني كه نان انقلاب را خوردند، نان اسلام را خوردند، نان امام زمان را خوردند، دم از امام زمان زدند، دم از ائمه معصومين زدند، حالا طوري مشي مي كنند كه اسرائيل و آمريكا و سيا و هركسي كه در هر گوشه دنيا با اسلام دشمن است، برايشان كف بزنند. اين، انسان را غصه دار مي كنند ولي به شما عرض كنم، بشارت هاي الهي اين قدر زياد است كه هر غمي را از دل پاك مي كند. بشارت هاي الهي خيلي زياد است. نبايد خيال كرد كه اگر چهار نفر آدمي كه سابقه انقلابي دارند، از كاروان انقلاب كنار رفتند، پس انقلاب غريب ماند. نه آقا، همه انقلاب ها، همه فكرها، همه جريان هاي گوناگون اجتماعي، هم ريزش دارند، هم رويش دارند؛ ريزش در كنار رويش.»
جهان آبستن حوادث بزرگي است. در سدّ استكبار خلل افتاده است. نهال بيداري اسلامي، انقباض و انجماد حاكميت طواغيت را شكافته و جوانه آن سر بيرون آورده است. عطر و بوي بهار ظهور، پنهان كردني نيست اما زمان همت و تلاش مضاعف است، دوران سختكوشي و مجاهدت. ظهور نزديك است يعني بي خواب و بي تاب شدن و مراقبت و مجاهدت و پاييدن خويش از گامي كه از سر خواب و غفلت برداشته مي شود. يعني خود را در جبهه يافتن و هيچ چيز را جاي مسئله اصلي ننشاندن. يعني چشم به انگشت اشارت مقتدا داشتن و جديت در اطاعت را سرلوحه امور ساختن و نظرات ايشان را به مولوي و ارشادي تقسيم نكردن. يعني بي تفاوت از رنج ملت هاي انقلابي نگذشتن. يعني حلقه و قبيله و حزب را بر گرده حق و عدالت و تكليف بار نكردن. يعني گوي چوگان دوست شدن و ناهمرهان را پي كردن. يعني كه همه چيز را با قبله نماي حريم دوست سنجيدن. يعني كه بي عشق خميني و خامنه اي نتوان عاشق مهدي شد. بايد به اين باور رسيد كه مارقين و قاعدين و ناكثين و قاسطين، همه در بيراهه رفته اند.
محمد ايماني

 



هشدار آيت الله مصباح يزدي نسبت به خطر نفوذي ها

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به برخي اقدامات جريان انحرافي در دولت تاكيد كرد كه چگونه كسي كه در عمرش با هيچ عالمي ارتباط نداشته، هر روز به اسلام ضربه مي زند.
به گزارش فارس، آيت الله «محمدتقي مصباح يزدي» در ديدار جمعي از مسئولان شوراي عالي زنان در اين باره گفت: چگونه كسي كه در عمرش با عالمي ارتباط نداشته و علاوه بر آن هر روز ضربه اي به اسلام مي زند، مي تواند براي اسلام مفيد باشد و معلوم نيست چه شده كه برخي نيز به آن ها دل بسته اند.
استاد اخلاق حوزه علميه قم در ادامه هشدار داد: اگر تنبلي كنيم زماني از خواب غفلت بيدار مي شويم كه تيرگي فتنه همه جا را فرا گرفته است و مي بينيم همان كساني فتنه را آغاز كرده اند كه خود پرورش داده ايم. اين عزل و نصب ها از كجا درمي آيد؟ اين حرف هاي ملي گرايانه و مكتب ايراني، آن هم در زماني كه نهضت اسلامي در جهان اسلام در حال شكل گيري است، براي چيست؟ ملي گرايي و دم زدن از مكتب ايراني با چه انگيزه اي مي تواند صورت بگيرد؟
عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: اگر روزي از ما بپرسند چرا براي تساوي ارث زن و مرد كاري نكرديد شايد بتوانيم عذري بياوريم، ولي ا گر به ما بگويند چرا اساس اسلام را حفظ نكرديد؟ چه عذري مي توانيم بياوريم؟!
آيت الله مصباح يزدي با اشاره به تاريخ صدر اسلام گفت: همان كساني كه از اصحاب رسول خدا صلي الله عليه و آله بودند پس از رحلت ايشان علي عليه السلام را خانه نشين كردند، و بني اميه كه با نام اسلام بر سر كار آمدند كاري كردند كه بر همه منابر به لعن علي عليه السلام مي پرداختند و مجاهدان و ياران پيامبر صلي الله عليه و آله نيز اعتراضي نكردند؛ پس جاي تعجب نيست اگر برخي از ياران امام، روزي عليه اسلام و انقلاب به پا خيزند (همان گونه كه سران فتنه گذشته اين چنين كردند) و جاي تعجب نخواهد بود اگر برخي از كساني كه امروز دم از رهبري مي زنند و از ياران رهبري هستند، فردا فتنه بزرگ تري را به وجود آورند. رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) ادامه داد: خطري كه من احساس مي كنم شديدترين خطري است كه تاكنون اسلام را تهديد كرده است و آن هم از سوي نفوذي هايي است كه در بين خودي ها در حال رشد هستند.
وي همچنين با هشدار به مسئولان گفت: امروزه در درون جامعه ما تشكيلاتي فراماسونري در حال شكل گرفتن است و همان طور كه در دوران مشروطه، فراماسونري با شعار قرآن و اسلام پيش آمد، امروز نيز فراماسونري با شعارهاي انقلاب و اسلام جلوه مي كند و تحت پوشش آن حرف خود را بيان مي كند، يعني قالب را حفظ و محتوا را عوض مي كند.
آيت الله مصباح يزدي در پايان، طول عمر رهبر شايسته و مدبر نظام اسلامي را از خداوند مسألت كرد و گفت: بزرگ ترين نعمتي كه براي حفظ اسلام به آن اميد داريم، وجود مقام معظم رهبري است.

 




شغال (گفت و شنود)

گفت: پادشاه عربستان، ايران را به حمله نظامي تهديد كرده است!
گفتم: حيوونكي در آخرين روزهاي عمرش تصميم گرفته بدون غلط زيادي از دنيا نرود.
گفت: در اسناد ويكي ليكس آمده است كه «مئير داگان» رئيس سابق موساد به «نيكلاي برنز» معاون وقت وزير خارجه آمريكا گفته بود؛ اسرائيل از فروش اسلحه به عربستان نگراني ندارد چون اولا؛ آل سعود متحد اسرائيل است و ثانيا؛ توان استفاده از اين تسليحات را ندارد.
گفتم: در يكي ديگر از اسناد ويكي ليكس آمده كه «ارتش عربستان فقط مي تواند با مردم بدون سلاح روبرو شود» يعني همان كاري كه الان در بحرين مي كند.
گفت: از همه اينها گذشته، الان 32 سال است كه آمريكا و اسرائيل نتوانسته اند عليه ايران اسلامي هيچ غلطي بكنند، چه رسد به ارتش زهوار در رفته عربستان و پادشاه در حال مرگ آن.
گفتم: شغالي وسط جنگل عربده مي كشيد و مي گفت؛ ببر تكه پاره مي كنيم! فيل از وسط نصف مي كنيم!... پلنگ مي خوريم!... ناگهان چشمش به يك شير افتاد و در حالي كه از ترس مي لرزيد گفت؛ البته بعضي وقت ها يك چيز زيادي هم مي خوريم!!
 


ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ از مسئولان جمهوري اسلامي تقاضا مي كنم كه اگر با توجه به شرايط، امكان كمك به مردم تحت ستم بحرين وجود ندارد حداقل با كمك هاي مالي، مقاومت شيعيان انقلابي در برابر اين نسل كشي را تقويت كنيد.
مهاجري از آلمان
¤ از بازاريان محترم تقاضا مي كنيم كه براي حمايت از مردم ستمديده بحرين كالاهاي بحرين، امارات و عربستان سعودي را تحريم كنند. تجار متعهد و مومن ما بايد در اين اقدام انقلابي پيشگام باشند.
يك شهروند از تهران
¤ رژيم سعودي در حال تجاوز به حريم بحرين و كشتار در اين كشور است اما ما براي شركت در جام آسيايي تهران در فكر بازي فوتبال با عربستان هستيم. از دولت و مجلس خواهش مي كنيم كه يك فكري براي اينگونه اقدامات بكنند.
يك هم وطن
¤ يكي از راه هاي موثر جلوگيري از نسل كشي در بحرين توسط وهابيون وابسته به رژيم آل سعود قيام همزمان شيعيان جهان و اديان ديگر طرفدار حقوق بشر در كشورها و برگزاري راهپيمايي هاي پرجمعيت و تحصن و اعتصاب و بست نشستن مقابل سفارتخانه هاي كشورهاي جنايتكار انگليس، آمريكا و رژيم آل سعود در كشورهاست.
يك هم وطن
¤ رفتن به بحرين و كمك به شيعيان مظلوم چگونه ممكن است؟ ما جانمان را در راه اسلام عزيز فدا مي كنيم.
علي قاسمي از شهابيه خمين
¤ بين رژيم عربستان و رژيم اشغالگر قدس در تجاوز به جان و مال و ناموس مردم مظلوم و مسلمان فرقي وجود ندارد.
8495---0911
¤ ما مي توانيم به صورت عملي به مردم بحرين و يمن كمك برسانيم حتي اگر شده با تشكيل نيروهاي مردمي، اين كار را بايد بكنيم. هميشه كه نبايد حمايت ها به صورت معنوي باشد لذا با توجه به شيطنت هاي كشورهاي غربي و عربي در منطقه به نظر مي رسد كه بايد چنين طرحي جنبه عمل به خود بگيرد.
خانم كدخدازاده- تهران
¤ خطر نفوذ را بايد مسئولين اطلاعاتي و امنيتي جدي بگيرند همان طوري كه بارها در طول انقلاب ما از آسيب آنها در امان نبوده و بارها نيز ضربه خورده ايم مثل كشميري ها، كلاهي ها، مهدي هاشمي ها، هادي هاشمي ها، و اكنون امثال... ها.
8858---0919
¤ دستاوردهاي جديد دانش هسته اي بومي كشورمان بويژه فرآوري دي اكسيد اورانيوم را به ملت شهيد پرورمان شادباش مي گويم. اميدوارم مردم اين اصل مهم را در نظر داشته باشند كه اين موفقيت ها را با تلاش و مجاهدت دانشمندان جوان كشورمان كسب كرده ايم.
يك ايراني
¤ آيا بهتر نيست در اين شرايط حساس كه هنوز از تورم هدفمند كردن يارانه ها رها نشده ايم حذف چند صفر از پول را به تاخير بيندازيم.
2523---0913
¤ پيشنهاد مي شود در داخل محوطه در شرف تاسيس بوستان ولايت كه ساخت آن با حضور پربركت رهبر معظم انقلاب آغاز گرديده است به منظور ترويج و تبليغ مكتب مقدس اسلام اقدام به تاسيس دار القرآن، كتابخانه و غيره شود.
سليمان بلغار
¤ در روز 16 اسفند 89 با شكايت اداره راه و ترابري اهواز تمام املاك تجاري در محور جاده اهواز به ماهشهر تخريب شد و تاكنون هيچ جوابي در خصوص خسارت وارده به مردم محروم و هم اكنون بيكار شده منطقه نداده اند.
امين مشفقي- روستاي قيلانيه كوچك
¤ وقتي محاسبه پول آب، گاز و برق مصرفي مردم در دوره هاي 45 روزه تا دو ماهه مي باشد پرداخت يارانه ها به صورت ماهانه اقدام مناسبي نيست. پرداخت يارانه به صورت هر دو ماه يك بار براي ما مردم بهتر است.
تعدادي از هموطنان
¤ از وزير محترم بهداشت و درمان خواهش مي كنم كه نسبت به رعايت تعرفه هاي پزشكان خصوصي بويژه در شمال تهران نظارت جدي داشته باشند.
مظهري
¤ با تعرفه اي كه وزارت بازرگاني بر صادرات پياز بسته است كشاورزان پيازكار كشور دچار مشكل شده اند دردمان را به كدام مسئول بگوئيم كه تاثير داشته باشد.
8934---0913 از جيرفت
¤ چقدر خوب مي شد كه با نزديك شدن به روز ارتش جمهوري اسلامي ايران هر روز چند نفر از شهداي ارتش در بعضي از نشريات معرفي مي شدند.
2640---0913
¤ كارت ورود به جلسه آزمون دكترا را منتشر كردند بنده با اين كه حوزه امتحاني خود را تهران انتخاب كرده بودم اما بدون توجه به اين انتخاب ها كارت هر كس را براي شهرستان محل سكونت او صادر كرده اند لطفا پيگيري فرمائيد.
يزدي
¤ مدت 2 سال است كه حق استثنايي معلمان مدارس استثنايي حذف شده. از وزير محترم آموزش و پرورش تقاضاي رسيدگي داريم.
5954---0911
¤ در تاريخ 25/12/89 از جده به گرگان، از سفر عمره برگشتيم ولي متأسفانه وسايل و ساكهاي تعدادي از ما با گذشت قريب به يك ماه هنوز نرسيده است و گويا در فرودگاه مهرآباد گرد و غبارمي خورد.(پرواز شماره 1822) در فرودگاه گرگان نيز متأسفانه برخي افراد برخورد شايسته اي با زائرين نداشتند و براي حمل بار مسافرين با چرخهاي حمل بار از هر فرد هزار تومان دريافت كردند. در ضمن ورودي فرودگاه متأسفانه شن و ماسه و گل و لاي است. از مسئولين فرودگاه بين المللي گرگان انتظار رفع مشكل ياد شده را داريم.
ابراهيم مهرباني
¤ هر ساله در فصول خاص اقلامي چون سيب زميني و پياز و گوجه فرنگي كه جزء مصارف زياد مردم مي باشند كمياب و گران مي شوند كه پس از چندي شاهد ازياد و اغلب از بين رفتن همين اقلام در دست كشاورزان و توليدكنندگان آن هستيم كه جديدترين آن را در اخبار سيما در تاريخ 22/1/90 شاهد بوديم هم مردم دچار گراني هستند و هم كشاورز با اخذ وام هاي مختلف پس از توليد دچار ضرر و زيان مي شود. تا كي بايد اين قصه پس از سالها ادامه يابد.
محمودي
¤ از سازمان محيط زيست درخواست مي شود نسبت به تبديل وضعيت نيروهاي قراردادي اقدام نمايند. چرا دستور رياست محترم جمهوري اجرايي نمي شود.
محمد از خوزستان
¤ در استان البرز پرداخت وام مسكن مهر از بهمن ماه 89 متوقف شده است. اين در حالي است كه در اسفندماه نيز جلسه مديران بانك مركزي و مسكن و وزير محترم مسكن تشكيل و بر ادامه پرداخت وام تاكيد شد.
4280---0912
¤ اينجانب جانباز و مدت 12 سال به صورت شركتي غيرحجمي در معاونت محترم نظارت راهبردي در امور اداري مشغول خدمت هستم از رئيس جمهور محترم درخواست مي شود دستور فرمايند نسبت به تبديل وضعيت نيروهاي شركتي غيرحجمي اقدام لازم به عمل آيد.
اميري
¤ پياده روهاي اهواز علي رغم داغ بودن آفتاب در تابستان فاقد درختكاري است و مردم مجبورند كيلومترها در آفتاب داغ راه بروند حتي پارك ها نيز از درخت هاي مناسب برخوردار نيست از مسئولين شهر درخواست مي شود تدبيري بينديشند.
يكي شهروند اهوازي

 



32 مقام ايراني در فهرست تحريم اتحاديه اروپا

سرويس سياسي-
در پي تحولات منطقه اي و اعتراف رسانه هاي خارجي مبني بر الهام گيري ملت ها از انقلاب اسلامي ايران و پيش رفتن تحولات به سود تهران، اتحاديه اروپا با هدف كاهش اعتماد به نفس فزاينده منطقه اي ايران اسلامي 32 مقام كشورمان را تحريم كرد.
وزراي خارجه اتحاديه اروپا در نشست روز 23 فروردين 1390 (12 آوريل 2011) 32 مقام ايراني را به اتهام آنچه نقض حقوق بشر خوانده مي شود تحريم كردند اما ويليام هيگ وزير خارجه انگليس بلافاصله اعلام كرد هدف از اين تحريم ها اين است كه ايران نتواند از تحولات منطقه به نفع خود استفاده كند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از لوكزامبورگ، هيگ به خبرنگاران گفت: «ايران بر اين باور است كه با تغييراتي كه در حال حاضر در خاورميانه اتفاق مي افتد مي تواند از وضعيت بدحقوق بشر در اين كشور فاصله بگيرد».
اسامي اين 32 مقام ايراني
اعلام نشده است
منابع غربي ادعا مي كنند با اعمال اين تحريم ها دارايي هاي اين افراد مسدود خواهد شد و آنها اجازه سفر به اروپا را نخواهند داشت.
به گفته «هيگ» مقام هاي اتحاديه در جلسه روز سه شنبه خود اين تصميم را نهايي كرده اند و گفته مي شود مقام هايي كه مشمول تحريم واقع شده اند كساني هستند كه در برخورد با آشوبگران پس از انتخابات 88 در ايران نقش داشته اند.
گفتني است؛ نشريه اينترنتي پوليتيكو پيش از اين، يك فهرست 80 اسمي منتشر كرده و گفته بود كه اروپا قصد دارد به زودي اين افراد را تحريم كند. احتمال مي رود فهرست 32 نفره اي كه هيگ درباره آن سخن گفته است گزيده اي از آن فهرست باشد.
كارشناسان در تهران باور ندارند كه اين تصميم اتحاديه اروپا واجد هيچ ارزش واقعي باشد. مقام هايي كه تحريم شده اند نه حسابي در اروپا دارند و نه مانند برخي از غربگرايان ايراني دائماً به اروپا مسافرت مي كنند. در عوض، به نظر مي رسد هدف اصلي اروپا اين است كه در اقدامي منفعلانه اندكي از ضربه اي را كه تحولات منطقه به منافع حياتي غرب وارد آورده لااقل به لحاظ رواني و رسانه اي جبران كند. تقريباً اكثر تحليلگران غربي ايران را برنده اصلي اين تحولات مي دانند.
همچنين اروپايي ها تصور مي كنند اين تحريم ها به مخالفان داخلي ايران روحيه خواهد داد و اميدوارند ناآرامي ها در تهران مجدداً احيا شود. برخي اطلاعات موجود نشان دهنده اين است كه اين آدرس غلط از داخل ايران به اروپايي ها منتقل شده و برخي از چهره هاي اپوزيسيون ايراني مانند شيرين عبادي هم آن را تقويت كرده اند.
در عين حال، كارشناسان مي گويند ناتواني آمريكا از استوار كردن تحريم هاي جديد بر مسائل هسته اي، يكي از اصلي ترين علت هاي تمركز روي مسئله حقوق بشر است كه هرچه بيشتر تحريم ها را به سمت «حالت نمادين» سوق خواهد داد.
از سوي ديگر؛ پرويز سروري عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در گفت وگو با ايسنا، اقدامات اخير اتحاديه اروپا در وارد كردن نام 32 تن از اتباع ايراني در ليست تحريم ها را اقدامي در جهت سرپوش گذاشتن به نقض حقوق بشر در كشورهايي نظير بحرين دانست.

 



آقايان شوراي همكاري ! در اين سونامي غرق مي شويد (يادداشت ميهمان)

منوچهر متكي
رفتار سياسي و تعامل امنيتي كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در قبال قيام هاي مردمي- ديني در كشورهاي عربي خاورميانه و شمال آفريقا درخور تامل و بازخواني است. برخورد متفاوت اعضاي شورا با تحولات مصر، اردن، تونس، يمن، ليبي و تعامل آنان با آنچه كه در برخي كشورهاي عضو اين شورا به ويژه در بحرين در جريان است نشان مي دهد كه شوراي همكاري خليج فارس:
1- تحليل و ارزيابي درستي از عمق اين تحولات كه همانند زلزله اي اجتماعي پديدار گشته است ندارد. به عبارت ديگر حكمرانان اين كشورها علاقمند به شناسايي مطالبات مردم و به تبع آن پاسخگويي به مردم نيستند.
2- شورا هنوز تصور مي كند كه آمريكا و غرب قادر به برون برد اين كشورها از شرايط كنوني بوده و اوضاع را به نفع وضعيت سابق مديريت خواهند كرد. در حالي كه غرب و مشخصا آمريكا و اروپا از نگاه مردم منطقه در صف متهمين بوده و عملا در مقابل آنان ايستاده اند.
در سال 1370 شيخ وقت بحرين(پدر شيخ فعلي) در ملاقات با رئيس جمهور وقت كشورمان(هاشمي رفسنجاني) در حاشيه اجلاس سران كنفرانس اسلامي در سنگال مي گويد: ما اگر اختيار امور را به آقاي بوش، رئيس جمهور آمريكا(بوش پدر) بدهيم همه مشكلات منطقه را حل مي كند!!
3- نسبت دادن اعتراضات مردم به دخالت هاي خارجي شيوه شناخته شده اي است كه حكومت هاي ديكتاتور در نظام هاي غيردموكراتيك براي سركوب ملت هايشان از آن بهره برداري مي كنند.
طي سال هاي اخير رئيس حكومت يمن به جاي شنيدن صداي اعتراض و مطالبات مردم اين كشور از تاكتيك فوق و منتسب كردن اين اعتراضات به عوامل و كشورهاي خارجي استفاده كرده است.
همچنين رئيس حكومت ليبي در آغاز قيام فراگير مردم اين كشور، خطاب به كشورهاي غربي مدعي شد كه عوامل القاعده اقدام به ناامني نمودند. وقتي غربي ها با بررسي شرايط ليبي سقوط ديكتاتور را قريب الوقوع ديده و سناريوي حمايت ظاهري از انقلابيون را طراحي كردند، قذافي خطاب به مردم ليبي مي گويد غربي ها مي خواهند در كشور ما دخالت كنند!!
4- در حالي كه اعضاي شوراي همكاري بايد پاسخگوي مطالبات مردم خويش باشند نسخه هايي براي مردم برخي كشورهاي ديگر عربي مي پيچند كه مايه تعجب و تاسف و مخالف خواست و اراده ملت هاي آنان است. مثلا در چند روز گذشته شوراي همكاري مصوب نمود كه حكومت در يمن به معاون علي عبدالله صالح سپرده شود! كه بايد گفت؛
آقايان شوراي همكاري! اين مردم يمن هستند كه تصميم مي گيرند چه كساني را بر سر كار آورند. آنها مصمم هستند كه به حكومت خودكامه 32 ساله آن كشور خاتمه دهند. چرا در امور داخلي يمن دخالت مي كنيد؟ در سفر اخير وزير دفاع آمريكا به عربستان چه توافقاتي صورت گرفت؟ آيا اين خاكريز اول است و در گام بعدي مي خواهيد همانند بحرين نيروي نظامي به يمن اعزام نمائيد؟
آگاه باشيد، كساني كه دو دهه پيش زين العابدين بن علي را بر مردم تونس تحميل كردند و وزير خارجه آنها با هواپيماي شخصي بن علي به آن كشور تردد مي كرد نيز جرأت نكردند در فرار اين ديكتاتور به او در كشورشان پناه دهند.
سؤال اين است كه عربستان با چه تحليلي از رئيس فراري كشوري استقبال مي كند كه مردم تونس به دنبال محاكمه او هستند؟ چرا عربستان ميلياردها دلاري را كه بن علي از بيت المال مردم سرقت و به آن كشور برده است اعلام نمي كند؟ اين پول ها بايد به مردم تونس برگردد.
چرا تمام تلاش خود را در مقابل مردم مصر و در جهت حفظ پايه هاي لرزان حكومت حسني مبارك در آن كشور به كار گرفتيد؟ تماس هاي شما در اين زمينه با رئيس پيشين حكومت مصر و اوباما بر كسي پوشيده نيست. و امروز شاهد بوده و هستيم كه مردم مسلمان و از بند رسته مصر، بي اعتنا به نسخه هاي پيشنهادي شما، در پي محاكمه حسني مبارك هستند.
آقايان شوراي همكاري!
اظهارات آقاي شيخ خالد وزير امور خارجه بحرين را مرور كنيد. مي گويد نمادهاي ميدان لؤلؤ(مرواريد) را تخريب كرديم تا خاطره تلخي در ذهن مردم نماند. خاطره تلخ در ذهن مردم بحرين گلوله هايي است كه توسط سربازان شما بر سينه مردان و زنان بحريني مي نشيند.
خاطره تلخ در ذهن مردم بحرين تخريب مساجد، حسينيه ها و ديگر اماكن مقدس آنان است كه توسط نيروهاي اعزامي شما صورت مي پذيرد. خاطره تلخ در ذهن مردم بحرين، بازداشت هاي گسترده مردم بيگناه، كشتن آنان در زير شكنجه هاي قرون وسطايي كه اربابان انگليسي و آمريكايي آموزش داده اند و اخراج صدها نفري پزشكان، مهندسان و نخبگان جامعه از كار و اشتغالشان است.
به عنوان كسي كه سالها در مسئوليت هاي كاري با شما مراوده داشت و در چارچوب يك ديپلماسي صميمانه تلاش نمود تا مناسبات منطقه اي را براساس منافع مردم كشورهايمان گسترش دهد، اما تبعيت شما از سياست هاي سلطه جويانه قدرت هاي خارج از منطقه مانع از رسيدن به هدف فوق بود، مي گويم فرصت باقيمانده را از دست ندهيد و در تعامل با مردم خود طرح و ساختاري نو دراندازيد. اعتراضات مردم را كه ريشه در نحوه حكمراني شما و سياست هاي منطقه اي و جهاني شما دارد شناسايي و جدي بگيريد. مردم خواستار بركناري شما هستند. در مقابل اين خواست برحق مردم مقاومت شما بي فايده است. اين يك سونامي اجتماعي است كه از اقيانوس ملت هاي منطقه به راه افتاده است و تا بنيان نظمي نوين براساس اراده و اعتقاداتشان كه اسلام است ادامه خواهد يافت و همه آناني كه در مقابل اين اراده الهي مردم بايستند درهم كوبيده خواهند شد. وسيعلم الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون.
ــــــــــــــــــــــــ
¤ وزير پيشين امور خارجه

 



فلاكت سازمان تروريستي به روايت 3 منافق (خبر ويژه)

ميزگرد يك رسانه آمريكايي با حضور 3 تن از عناصر همسو با منافقين حاكي از آن است كه اين گروهك در وضعيت بن بست واقع شده و نه حق ماندن در عراق را دارد و نه به سادگي مي تواند به كشورهاي ديگر عزيمت كند.
اميرحسين گنج بخش در گفت وگو با راديو فردا اظهار داشت: واقعيت اين است كه دولتي در عراق است كه براساس همكاري هاي اين سازمان و صدام حسين با فشار ايران يا چند دليل ديگر نمي خواهد سازمان در اين كشور حضور داشته باشد.
وي همچنين گفت: متاسفانه سازمان يك سري شرط بندي هاي سياسي كرده كه روي اين شرط بندي ها موفق نشده و الان دارد هزينه هاي يك سري اشتباهات تاريخي اش را مي دهد. همكاري با صدام حسين براي مردم ايران زياد مورد علاقه نبود. اين را هم مي دانيد كه در عمليات مرواريد دوستان سازمان در مقابل كردها و شيعه ها ايستادند. نگراني و تلاش امثال من اين است كه بتوانيم فشار روي نيروهاي آمريكايي و اروپايي بگذاريم و اينها را به يك جايي منتقل كنند تا از بين نروند اگر من خودم بخواهم اگر زوري داشته باشم استفاده كنم مي گويم بايد جنبه انساني را تقويت كرد و موضوع تروريسم و اينها مسئله نيست(!) عبدالكريم لاهيجي(بغدادي) كه ساليان طولاني با سازمان منافقين همكاري داشته در اين ميزگرد گفت: تصميم صدام براي اينكه اين سازمان را آن هم در زمان جنگ ايران و عراق در خاك عراق بپذيرد و مسلح كند، يك تصميم سياسي بوده است. از سوي ديگر مي دانيم دولت عراق كساني هستند كه به عنوان مخالف صدام، مورد حمايت جمهوري اسلامي بودند و آنها هم از اين انتقال سازمان به عراق راضي نيستند.
وي اضافه كرد: كشورهاي اروپايي و آمريكا و كانادا هم به اينها ويزا نمي دهند چند سال پيش كه عده اي از اينها از سازمان جدا شدند، سالها طول كشيد كه پناهندگي بگيرند. بايد ببينيم با توجه به موازنه قدرتي كه الان در دنيا وجود دارد آيا ايجاب مي كند كه يك دولتي يكجا چند هزار نفر از اينها را به عنوان پناهنده بپذيرد. در شرايط فعلي كشورهاي اروپايي حتي حاضر نيستند تعدادي از اينها را به طور موقت بپذيرند.
كريم قصيم عضو شوراي مقاومت منافقين نيز در اين گفت وگو اظهار داشت: مسئله آسان نيست. يك موقع هست كه يك نفر مي خواهد جابجا شود يا اينكه يك گروهي به صورت متلاشي شده جابه جا شود، اسلحه اش را تحويل بدهد و امكاناتش را بدهد. هيچ بختي براي پذيرش اينها وجود ندارد. سفير عراق در سازمان ملل مي گويد عراق از كشورهاي اروپايي خواسته بود ساكنان پادگان اشرف را بپذيرند اما تاكنون اين كشورها پاسخ مثبتي نداده اند.



 



تقلاي بي حاصل «اسرائيل كوچك» مقابل قدرت فزاينده ايران (خبر ويژه)

نخست وزير رژيم صهيونيستي در ديدار چند سفير اروپايي از اينكه فشار عليه برنامه هسته اي ايران كاهش يافته است ابراز نگراني كرد.
بنيامين نتانياهو در اين ملاقات گفت:از رهگذر تلاطم و بحران سياسي خاورميانه، فشار جهاني بر جمهوري اسلامي كاهش يافته و اين واقعيت موجب شده تا حكومت ايران برنامه هاي هسته اي خود را شتاب بخشد.
نتانياهو افزود: ايران به خاطر اتفاقات اخير خاورميانه احساس مي كند كه ديگر در فشار و تنگنايي از ناحيه بين المللي قرار ندارد و سر دنيا به مسائل ديگري گرم شده است.
وي در مورد اظهارات اخير برخي مقامات مصري كه از احتمال تغيير رويكرد نسبت به اسرائيل و همچنين گسترش روابط با ايران سخن گفته اند، اظهار داشت: صداهايي كه به تازگي از قاهره مي رسد، خوشايند نيست.
در حالي كه رژيم صهيونيستي با از سر گيري شهرك سازي، آخرين دور مذاكرات با تشكيلات خودگردان را به بن بست رسانده، نتانياهو به سفراي اروپايي گفت: تلاش كنيد و فلسطيني ها را به ميز مذاكرات برگردانيد.
همزمان با اظهارات نتانياهو، آويگدور ليبرمن وزير خارجه رژيم صهيونيستي در گفت وگو با نشريه آلماني دي ولت به ابراز نگراني نسبت به انقلاب هاي منطقه و برنامه هسته اي ايران پرداخت. ليبرمن درباره اين ادعاي خبرنگار كه ايران در سايه انقلاب هاي عربي همچنان در رابطه با بمب اتمي فعال است، گفت: بمب، مهم ترين مشكل نيست. مسئله مهم تر دراز شدن دستان ايران به سوي بحرين و عربستان سعودي است كه منشأ انرژي در جهان هستند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه «آيا مي توان به نقطه اي رسيد كه روزي اسرائيل تاسيسات اتمي ايران را نابود كند؟» گفت: «اين در مسئوليت ما نيست و در چارچوب مسئوليت هاي جهاني قرار دارد. اسرائيل كوچك است و ما هيچ توهمي نسبت به امكانات خود نداريم. بمب اتمي ايران به همه از جمله آلمان ربط دارد.»
براساس اسناد منتشره از سوي ويكي ليكس، مقامات رژيم صهيونيستي از سال 2005 و در مذاكرات محرمانه معتقد بوده اند كه ديگر امكان حمله نظامي به برنامه هسته اي ايران وجود ندارد و اين فرصت از دست رفته است.
خاطر نشان مي شود روز گذشته شائول موفاز وزير دفاع سابق رژيم صهيونيستي هم نسبت به افزايش قدرت ايران ابراز نگراني كرده و به روزنامه سعودي الشرق الاوسط گفته بود: آنچه ما را نگران مي كند افزايش قدرت ايران در پي تحولات خاورميانه و شمال آفريقاست.
موفاز كه هم اكنون رئيس كميته خارجي و امنيت در كنست (پارلمان) اسرائيل است، مي گويد حوادث سال 2011 در كشورهاي عربي، دراماتيك ترين حوادث در عصر حاضر بود. اسرائيل نيز نتوانست اين تحولات را پيش بيني كند.
رئيس سابق ستاد ارتش رژيم صهيونيستي گفت: آنچه من را واقعاً نگران مي كند اين است كه قدرت ايران بيشتر شود. مطمئن نيستم كه ايران و هم پيمانان آن در حوادث كشورهاي عربي دست ندارند. تلاش هاي بسياري براي تقويت ايران وهم پيمانان آن در كشورهاي عربي صورت مي گيرد كه اين به نفع اسرائيل نيست.
از سوي ديگر سايت صهيونيستي دبكا در گزارشي از قول كارشناسان صهيونيست خاطر نشان كرد: انقلاب مردم مصر كه به سرنگوني مهم ترين متحد عرب اسرائيل منجر شد، همچنان در كانون توجه مقامات تل آويو قرار دارد.
اين كارشناسان گفته اند: مصر طي 30 سال گذشته محور اصلي ثبات منطقه از نظر اسرائيل بود، اما ناگهان و در يك چشم به هم زدن به كانون اصلي آتشفشاني مبدل شد كه گدازه هاي آن مي تواند سرنوشت اسرائيل را در هاله از ابهام فرو ببرد در حالي كه هيچ زماني براي خاموش شدن زبانه هاي اين آتش نيز نمي توان پيش بيني كرد.
«دبكا» از قول همين كارشناسان هشدار داد: نيروها و جريان معارض اسرائيل اگر شرايطي مهيا شود، مي تواند حادثه سال 1979 ايران را تكرار كنند و روي كار بيايند. آنها مخالف سازش با اسرائيل هستند.

 



فحش مي دهيم تا خنك شويم اما ايران همچنان پيش مي آيد (خبر ويژه)

محافل سعودي با وجود سركوب شديد ملت هاي انقلابي بحرين و عربستان و يمن، دچار سرگيجه و هراس شديد نسبت به ايران هستند و از حضور شبح ايران در همه تحولات سخن مي گويند!
روزنامه سعودي عكاظ در تحليل حوادث طوفاني منطقه از قول پايگاه «ايلاف» نوشت: آيا كسي مقالات ضد ايراني ما را در ايران مي خواند يا اين كه ما اين مطالب را براي خودمان منتشر مي كنيم تا از خشم نسبت به سياست هاي ايران خلاص شويم؟ خلاصه ماجرا اين است كه ايران با قدرت در بيشتر خانه هاي شطرنج عربي حاضر است، در لبنان، عراق، فلسطين، يمن و برخي از كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج(فارس) و تعجب آور نخواهد بود اگر كشف كنيم كه امروز جاي پايي در ليبي هم دارد. به هرحال ايران فقط با گروه هاي شيعه در كشورهاي عربي ارتباط ندارد بلكه با جنبش سني مذهب حماس در فلسطين نيز ارتباط دارد همچنان كه با حوثي ها در يمن مرتبط است. عكاظ با عصبانيت اضافه مي كند: ايران اكنون نيروگاه هسته اي دارد و كشوري است كه زيردريايي مي سازد و موشك هاي پيشرفته دوربرد توليد مي كند. ايران به مدد جنگ هاي كلامي ما به شبحي تبديل شده كه ما را مي بيند ولي ما او را نمي بينيم، ما مي دانيم كه او در باغ گردش مي كند ولي نمي دانيم كجاست و مي دانيم مقابله با اشباح كاري بيهوده و بي معني است. هيچ روزي نيست كه ما براي مقابله با ايران تلاش نكنيم اما دشنام دادن سودي براي ما ندارد.
تحليل توام با ماليخوليا و سرگيجه اين نشريه سعودي در حالي منتشر مي شود كه چند سال پيش نظاميان رژيم صهيونيستي نيز به هنگام جنگ با حزب الله گفته بودند تصور مي كنند با اشباحي مي جنگند كه آنها را نمي بينند اما آنها اين نظاميان را مي بينند و ضربه مي زنند.

 



عصاي شكسته آمريكا زيربغل اپوزيسيون خل و چل (خبر ويژه)

آمريكا به مهره هاي خود در سراسر جهان بخصوص منطقه خاورميانه در زمينه اينترنت و تلفن همراه خدمات ويژه مي دهد.
خبرگزاري فرانسه در گزارشي به نقل از «مايكل پوسنر»، معاون وزير امور خارجه آمريكا نوشت: «ما تلاش مي كنيم با ارائه فناوري آموزش و حمايت ديپلماتيك كه به افراد امكان دهد ديدگاه هاي خود را آزادانه بيان كنند، دست پيش را بگيريم.»!
گرفتن ژست حمايت از آزادي بيان از سوي آمريكا در حالي است كه حتي بزرگ ترين رسانه هاي غربي جنايات رژيم عربستان در بحرين را كاملا سانسور كرده و سياست سكوت را در قبال كشتار مردم بحرين در پيش گرفته اند.
خبرگزاري فرانسه در ادامه گزارش خود مي نويسد:
«مسئولان وزارت امور خارجه آمريكا تصريح كردند يكي از فناوري هاي در حال توسعه به اين منظور موسوم به زنگ هشدار به فعالان امكان مي دهد فهرست تماس هاي تلفن همراه خود را پيش از آنكه بازداشت شوند پاك كنند.
معاون وزير امور خارجه آمريكا گفت در صورتي كه شما اين برنامه را در اختيار داشته باشيد كه فهرست تماس هايتان را پيش از زنداني شدن پاك مي كند مي توانيد جان خود را نجات دهيد.
پوسنر افزود: اين فناوري جديد مي تواند در كشورهايي مانند سوريه جايي كه به اعتقاد وي مقامات فعالاني را كه تنها از تلفن همراه استفاده مي كنند بازداشت مي كنند مورد استفاده قرار گيرد.
وزارت امور خارجه آمريكا اعلام كرد به شركت هاي خصوصي كه بيشترشان آمريكايي هستند براي توسعه دهها ابزار مخصوص دور زدن اينترنت كمك مالي كرده است.
يكي از مسئولان وزارت امور خارجه آمريكا كه خواست نامش فاش نشود به خبرگزاري فرانسه گفت: «يكي از اين ابزار در ايران كارايي زيادي دارد و استفاده آن مي تواند در همه جاي خاورميانه گسترش پيدا كند اما از نام بردن از اين ابزار خودداري كرد».
گفتني است يكي از سايت هاي وابسته به مدعيان اصلاحات در انگليس طي هشداري خطاب به اپوزيسيون نوشته است؛ پيش از اين هم آمريكايي ها ادعا مي كردند فيس بوك و توئيتر، امنيت دارد ولي ديديم كه وزارت اطلاعات دوستان سبز ما را از همين طريق شناسايي و بازداشت كرد.

 



نويسنده نزديك به آل سعود: مردم عربستان هم هوادار ايرانند اينها را چه كنيم؟! (خبر ويژه)

يك نويسنده عربستاني از اين كه ايران نفوذي روزافزون در اين كشورها پيدا كرده و اين نفوذ حتي به درون خانه ها كشيده شده به شدت ابراز نگراني كرد.
سمر المقرن كه يك نويسنده وابسته به حكومت سعودي است در روزنامه الجزيره عربستان نوشت: «هر روزنامه انتقادآميزي به من و كساني كه ايران و سياست هاي صفوي مآبانه اين كشور را رد مي كنند مي رسد مرا به ضديت با شيعه متهم مي كنند و به شدت از انقلاب بحرين دفاع مي كنند. اين افراد بيش از شهروندان نظام ايران از اين كشور دفاع مي كنند. حتي يكي از اين افراد درباره سيدحسن نصرالله نظامي ايران گفته بود هر كسي كه منتقد سيدحسن نصرالله است بايد سرزنش شود.»
وي سپس با اشاره به اين كه افرادي هر روزه از نظام ايران و وابستگان آن حمايت مي كنند، نوشته است «ظاهرا از دست حكومت براي كنترل اين روند كاري ساخته نيست».
حكومت سعودي براي جلوگيري از قيام مردم اين كشور كه اعم از شيعه و سني مدت هاست از ظلم چند دهه اي آنها به ستوه آمده اند دست به سركوبگري هاي وحشيانه اي زده ولي امثال اين مقاله كه به قلم جيره خواران آل سعود نوشته شده نشان مي دهد سركوب قادر به مهار خشم فروخورده مردم نخواهد بود.
المقرن در بخش ديگري از مقاله خود آورده است: «ما شاهد اين هستيم كه شهرونداني از كشور ما عربستان به نفع ايران و نظاميان آن شعار مي دهند. اين افراد در رسانه ها نمي توانند به صراحت از ايران دفاع كنند بلكه از اينترنت براي انتشار افكار ويرانگر خود عليه عربستان استفاده مي كنند.»
اين نويسنده سعودي ادامه داد: «حتي برخي تلاش مي كنند از حق ايران در نام فارسي خليج فارس دفاع كنند. چنين افكار خطرناكي بيانگر وجود خط فكري در داخل جامعه ما است. اين افكاري است كه بزرگ ترين و خطرناك ترين دشمن ما در منطقه رواج مي دهد.»
برخي تحليلگران عقيده دارند با توجه به اين كه جنايت آل سعود اخيرا از مرزهاي اين كشور فراتر رفته و به سرزمين هايي مانند بحرين هم رسيده است، تنفر از اين رژيم به زودي به يك «پديده منطقه اي» تبديل خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14