(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 25 فروردین 1390- شماره 19901

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور: امسال 40 كارخانه بزرگ در سيستان و بلوچستان احداث مي شود
وزير امور خارجه: عدالت ،اساس توسعه انساني در كشور است
رئيس قوه قضائيه: حركت هاي انقلابي ملت هاي مسلمان عميق و آزادي خواهانه است
سفير ايران در عراق : فريب خوردگان ساكن پادگان اشرف در صورت نداشتن پرونده مي توانند به ايران بيايند
يك مبارز بحريني: مرجع تقليد اكثر مردم بحرين رهبري ايران است
وزير دفاع: نيروي هوايي ارتش بر منطقه اشراف كامل دارد
عسگراولادي : نتايج كار كميته سه نفره اصولگرايان نيمه دوم سال اعلام مي شود
امير دادرس : ارتش توانمندي هاي خود در زمينه ساخت رادار و موتور جنگنده را به نمايش مي گذارد
چشم به راه سپيده
تغيير ناگهاني مديرعامل و اعضاي هيئت مديره موسسه ايران
مخترع كرماني در مسابقات ارشميدس روسيه 11 جايزه گرفت
وزارتخانه هاي راه و ترابري و مسكن و شهرسازي ادغام مي شوند
مستند تلويزيوني علامه عسكري توليد مي شود
بودجه 90 هفته آينده به مجلس مي آيد
اختصاص 500 ميليارد ريال اعتبار براي آزادي زندانيان جرائم غير عمد كشور
همداني ها در حمايت از مردم بحرين راهپيمايي كردند
آغاز ساخت نخستين سامانه پرتودهي گاما در شهركرد
در سال جاري متولدين 1310 و قبل از آن به حج مشرف مي شوند
وزواني ها هر دو هفته يك بار نمازجمعه مي خوانند!
با حضور وزير نيرو سد سارادان ايرانشهر به بهره برداري رسيد



در جمع پرشور مردم زاهدان
رئيس جمهور: امسال 40 كارخانه بزرگ در سيستان و بلوچستان احداث مي شود

رئيس جمهوري با بيان اينكه دنياي استكبار در پي ايجاد دعواي عربي-ايراني و دعواي شيعه-سني است به ملت ها و دولت هاي منطقه هشدار داد كه در مقابل اين توطئه ها هوشيار باشند.
به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا، محمود احمدي نژاد كه ديروز در اجتماع باشكوه مردم سيستان و بلوچستان سخن مي گفت، تصريح كرد: همه بايد هوشيار باشند كه در زمين آمريكا و متحدانش بازي نكنند.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه عمر رژيم صهيونيستي به پايان رسيده است، گفت: ملت هاي منطقه بيدار شده اند ولي دنياي استكبار در پي ايجاد اختلاف ميان كشورهاي منطقه است.
رئيس جمهور گفت: در آينده نزديك خاورميانه جديد بدون حضور آمريكا و رژيم صهيونيستي و متحدان آنها شكل خواهد گرفت.
وي طرح ايجاد دو دولت در فلسطين را طراحي جعلي استكبار خواند و گفت: اين حق ملت ها است كه آزاد باشند و نوع حكومت خودشان را انتخاب كنند و انتخابات، عدالت، پاكي و فرهنگ حق ملت هاي جهان است.
رئيس جمهور تصريح كرد: ملت هاي جهان به دنبال عدالت، پاكي، توحيد و برادري هستند اما آنها به دنبال سوءاستفاده هستند و مي خواهند ملت هاي منطقه را به جان هم بيندازند و تاريخ و اعتقادات ملت ها را از آنها بگيرند.
احمدي نژاد تاكيد كرد: ملت ها با سلطه آمريكا با وجود رژيم صهيونيستي مخالف هستند و در تلاشند كه دعواي ايراني-عربي، شيعه-سني و يا منطقه اي از جهان با ساير مناطق را راه بيندازند كه همه بايد در اين زمينه هوشيار باشند.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي ايران گفت: شكست خوردگان در برابر بيداري و خداخواهي ملت ها، سلاح هاي خود را فروخته و پول آنها را گرفته اند و مي خواهند با دميدن آتش جنگ، سلاح ها مصرف شود تا دوباره دست نياز به سوي آنها دراز شود و آنها با درآمد فروش تسليحات كشور خود را بسازند.
احمدي نژاد افزود: امروز از زبان مردم زاهدان كه تجلي ملت ايران هستند، بدانيد كه ملت هاي منطقه پيشاپيش آنها ملت ايران از طراحي هاي استعماري و استكباري آمريكا و متحدان آن و همچنين از وجود رژيم صهيونيستي ناراضي هستند و همواره با اين رژيم مخالفت خواهند كرد و تا برچيده شدن سلطه آمريكا و رژيم صهيونيستي از منطقه به مبارزه ادامه خواهند داد.
رئيس جمهور خاطر نشان كرد: آنها مي خواهند شعار مرگ بر آمريكا و اسرائيل را از ملت هاي ما بگيرند و درگيري بين برادران را جايگزين آن كنند اما امروز خطاب به آمريكا مي گويم كه مردم زاهدان اين شعار خود عليه استكبار و آمريكا را فراموش نخواهند كرد.
حاضران در ورزشگاه شهداي 17شهريور زاهدان-محل ديدار مردمي رئيس جمهور-نيز با سر دادن شعار «مرگ بر آمريكا» سخنان احمدي نژاد را تاييد كردند.
وي ادامه داد: آنها خيال مي كنند با نقشه هاي جديد، مي توانند مطالبات و خيزش هاي مردمي را به نفع خود و صهيونيست ها مصادره كنند، اشتباه مي كنند؛ آن هم كساني كه دستشان به خون ملت ها آغشته و در كشورهاي خودشان ديكتاتوري موج مي زند.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از فقدان انتخابات آزاد در آمريكا و كشورهاي اروپايي گفت: مدت 50 سال است كه مردم آمريكا مجبور هستند كه به دو حزب راي بدهند و زماني كه رئيس جمهوري قبلي جنايت و فساد مي كند و مردم آمريكا را تحت فشار قرار مي دهد، مردم را مخير مي كنند كه به اين دولت راي بدهند يا به دولتي كه جانشين اين دولت است و آنها چاره اي جز انتخاب جنايتكار قبلي را ندارند.
احمدي نژاد با بيان اينكه در اروپا نيز وضعيت به همين گونه است اظهار داشت: آنها كه دوره استعمار را پشت سر گذاشته و دنبال اشغال سرزمين ها بوده اند امروز شعار حقوق بشر مي دهند حال آن كه كسي از تعداد زندان هاي مخفي در اروپا اطلاعي ندارد.
وي با اشاره به اقدامات اروپا در زمينه ترور انسان ها گفت: افغانستان و عراق را ببينيد كه چقدر ترور مي كنند، بمب مي گذارند و كسي مطلع نمي شود.
رئيس جمهور با اشاره به وضعيت ليبي نيز اظهار داشت: آنها در ابتدا اعلام كردند كه از مخالفان دولت حمايت مي كنيم و در لشكركشي خود، چند منطقه را بمباران كردند و سپس ديدند كه منفعت آنها در جاي ديگري است و از اين رو مردم مخالف دولت ليبي را بمباران كردند.
وي با بيان اين كه آنها اختلاف دو نفر در ساحل عاج را به صحنه توپ، مسلسل و جنگ تبديل كردند گفت: حال اين كشورها مدعي حقوق بشر و آزادي شده اند كه بايد گفت: اي آمريكا، امروز حناي تو براي ملت ها ديگر رنگي ندارد و تلاش شما براي نجات نظام سرمايه داري به شكست خواهد انجاميد و همه ملت هاي منطقه نيز از شما متنفرند.
احمدي نژاد گفت: آنها در همين منطقه خودمان تلاش هاي زيادي داشته اند كه مسلمان، مسلمان را بكشد و مسلمان قاتل مسلمان باشد و سود اين وضعيت در جيب آنها برود و آنها قراردادهاي چند ده ميلياردي ببندند.
رئيس جمهور با اشاره به حديثي از پيامبر گرامي اسلام(ص) به عنوان تجلي رحمت براي مومنان افزود: مسلمان برادر مسلمان است و اين طراحي شيطاني آمريكايي ها و صهيونيست هاست كه برادران ديني، مسلمانان و عدالتخواهان را به جان هم بيندازند تا آنها بتوانند سلطه خود را ادامه دهند كه البته اين دوران تمام شده است.
رئيس جمهور پيامبر اسلام(ص) را بهترين الگو براي بشريت دانست و تصريح كرد: نگاه انديشه، مرزبندي ها و معيارهاي پيامبر همگي الگوي جامعه اند و براي زندگي سعادتمند انسان سرمشق است.
وي گفت دولت اسلامي موظف است با پيروي از رسول الله(ص) بهترين زندگي و شرايط را در جامعه فراهم كند، احمدي نژاد اعتقاد به توحيد، تلاش براي ايجاد توحيد كلمه و عدالت، دفاع از مظلوم، مقابله با ظالم، صيانت از عزت و منافع ملي، استقلال، پافشاري بر كرامت انساني، عمران و آباداني كشور، ترويج مهرورزي بين مردم، ترويج سنت ها و رفتارهاي پسنديده، تلاش براي صيانت از آثار و ميراث فرهنگي كشور و تلاش براي ساختن جامعه را از وظايف دولت اسلامي ذكر كرد.
وي با بيان اينكه دو جبهه در دنيا شكل گرفته است، اظهار داشت: صف اول شامل موحدان، عدالتخواهان و نمازگزاران واقعي است و جبهه دوم انسان هاي بريده از آسمان و خالي از انسانيت و مرتبط به شيطان قرار دارند.
احمدي نژاد افزود: در هر جايي كه فتنه اي برپاست، به دست كساني انجام مي شود كه از خدا بريده اند و به شيطان پيوسته اند.
رئيس جمهور مخاطبان را به شرايط كنوني جهان ارجاع داد و گفت: صدها ميليون انسان را از خانواده و وطن جدا كردند و با تحقير به بيگاري كشيدند، استعمار خود را برپا كردند و ثروت ها را روي هم انباشتند.
احمدي نژاد به كشور هند اشاره كرد و توضيح داد: در هند كه كشوري صاحب تمدن و فرهنگي عظيم است، استعمار پير به نام عمران، كمك و آباداني آنجا را تصرف و تفرقه ايجاد كرد، آزاديخواهان را كشت يا دربند كرد و همه ثروت هاي اين سرزمين حاصل خيز(هند) را بيش از 100 سال غارت كرد.
رئيس جمهور با بيان اينكه در شرق و آفريقا نيز چنين اتفاقي رخ داد، اضافه كرد: آنها گفتند كه ما آمريكاي شمالي و جنوبي را كشف كرديم، گويي كه اين قاره گم شده بود و سپس ملت ريشه دار را كشتند و نابود كردند تا مسلط شوند و ثروت ها را غارت كنند.
وي گفت: ملاحظه كنيد كه ده ها سال چه تعداد كشور وجود دارد كه رهبران آنها بدون اينكه متوجه شوند، در خط مستكبران و استعمارگران، هويت، ثروت و استقلال ملتشان را در اختيار آنان گذاشته اند.
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود تصريح كرد: «امروز در منطقه ما نيز رژيم صهيونيستي را حاكم كرده اند تا بتوانند براي هميشه بر ملت ها و دولت هاي ما حاكم شوند».
رئيس جمهور در ادامه با اشاره به سفر قبلي خود به استان سيستان و بلوچستان و تصميمات اتخاذ شده براي توسعه و پيشرفت اين استان گفت: در دو سفر گذشته در بخش مسكن شهري و روستايي و همچنين حذف مدارس كپرنشين و ساختن مدارس جديد، بهداشت و درمان، راه سازي روستايي و راه آهن اقدامات خوبي انجام شد.
احمدي نژاد تاكيد كرد كه دولت بودجه هاي لازم را براي سرعت بخشيدن براي تمام طرح ها و پروژه هاي عمراني استان سيستان و بلوچستان تخصيص خواهد داد.
وي از جمله برنامه هاي مهم دولت براي اين استان را در بخش هاي صنعت، طرح ملي اكتشاف مس و كارخانه بزرگ كنسانتره مس ذكر كرد و گفت: به زودي اين طرح اجرايي خواهد شد.
رئيس جمهور همچنين ساخت 40 كارخانه بزرگ در سال جاري با حمايت دولت را از ديگر برنامه هاي در نظر گرفته شده دولت در سال جهاد اقتصادي براي پيشرفت و آباداني استان سيستان و بلوچستان برشمرد.

 



وزير امور خارجه: عدالت ،اساس توسعه انساني در كشور است

وزير امور خارجه گفت: عدالت اساس تكامل رشد و توسعه انساني است.
به گزارش فارس از هيرمند، علي اكبر صالحي در جلسه شوراي اداري اين شهرستان اظهار داشت: به فضل الهي رشد عدالت در كشور بعد از انقلاب به طور بسيار چشمگيري افزايش داشته است.
وي از رويه سياست رئيس جمهور در بازديد پي در پي از مردم قدرداني و افزود: اين امر نقطه عطفي در راستاي رفع مشكلات مردم و قوت قلبي براي ايرانيان است.
وزير امور خارجه بيان كرد: عزم دولت در استان مرزي و حساس و استراتژيك سيستان و بلوچستان رفع محروميت ها است و در اين راستا از هيچ كوششي فروگذار نخواهد شد.
وي ادامه داد: در سال جهاد اقتصادي دولت مصمم است تا حق را به حق دار رسانده و سازندگي را به گونه اي كه شايسته جاي جاي كشور مقدس جمهوري اسلامي ايران است به انجام برساند.
وي افتتاح طرح هاي مختلف را در زمينه هاي عمراني، اقتصادي، اشتغالزايي، آب، خاك و سياست خارجه مورد تاكيد قرار داد.
فرماندار هيرمند نيز در اين جلسه ضمن قدرداني از خدمات انجام گرفته دولت در منطقه اظهار داشت: هيرمند قبلا بخشي از شهرستان زابل بوده كه در دور دوم سفر رئيس جمهور به استان به شهرستان تبديل شد.
محمد گمركي زاده افزود: به شكرانه خداوند و با تلاش هاي دولت عدالت محور امروز شهرستان هيرمند از نظر آموزشي، پزشكي، بهداشتي و ... از امكانات 100 درصد برخوردار است.
حجت الاسلام ابراهيم گزمه امام جمعه شهرستان هيرمند نيز در اين جلسه به نقش و جايگاه والاي دارالولايه سيستان از ابتداي تاسيس اسلام تا به امروز اشاره كرد و گفت: با توجه به تهاجم هاي فرهنگي ،مسئولان بايد توجه بيشتري نسبت به اين شهرستان داشته باشند.
گفتني است ظاهراً براي نخستين بار است كه در سفر هاي استاني هيئت دولت ، شخص وزير امورخارجه حضوري فعال دارند .

 



رئيس قوه قضائيه: حركت هاي انقلابي ملت هاي مسلمان عميق و آزادي خواهانه است

آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به فجايع اخير در كشورهاي اسلامي و به خاك و خون كشيده شدن مسلمانان و مردم انقلابي كشورها از ستاد حقوق بشر قوه قضائيه خواست با افشاي عمق فاجعه و ارتباط با كشورهاي مختلف و مردم و ملتها بي گناهي و مظلوميت آنان را به گوش دنيا برساند.
به گزارش مهر، آيت الله آملي لاريجاني در ابتداي جلسه اين هفته مسئولان عالي قضايي با اشاره به اينكه در آستانه فرا رسيدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها به روايتي قرار داريم ضمن تسليت اين ايام حزن و اندوه به شيعيان و محبان اهل بيت اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) عصاره فضائل و الگو در صبر و مظلوميت بود در برخي از روايات ليله القدر به فاطمه زهرا (س) تفسير يا تأويل شده است.
وي افزود: اين تفسير عجيبي از انا انزلناه في ليله القدر، است. در اين آيه فاطمه زهرا (س) به ليله القدر تفسير شده است و اگر در اين معنا دقت كنيم بطوني از معاني از اين تعبير به دست مي آيد. در خود سوره قدر فرموده اند كه در ليله القدر، تنزل ملائكه و روح است و روح خلقي اعظم از ملائكه است و روح بر همه جا مسيطر است و بر همه چيز قدرت دارد و بر همه چيز آگاهي دارد.
رئيس قوه قضاييه با مشابهت اين معنا با آنچه كه در مورد اهل بيت آمده است اظهار داشت: اين ليله القدر كه «تنزل الملائكه و الروح فيها باذن ربهم من كل امر»، به فاطمه (س) تفسير يا تأويل شده است و از اينجا مشابهت اين معنا با آنچه كه در مورد اهل بيت آمده است كه مهبط وحي هستند و مختلف ملائكه هستند، ديده مي شود و به اين ترتيب عالي ترين مقام انساني براي حضرت فاطمه(س) اختصاص داده شده و بدان تأويل و يا تفسير شده است.
آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به ادامه وافزايش دامنه حركتهاي آزاديخواهانه كشورهاي اسلامي در هفته هاي گذشته اين حركتها را بسيار عميق دانسته و افزود: درهفته گذشته اين حركتها ادامه داشت، همه اينها نشان مي دهد كه منشأ اين حركتها عميق است و برخلاف توهم حكام جائر اين كشورها، مردم تقاضاها و خواسته هايشان خواسته هاي عميق ديني، اسلامي، آزاديخواهانه و انساني است و اين خواسته ها وقتي انباشته مي شود و در طول سالياني سركوب مي شود طبيعتاً با سركوب و كشتار مردم بي گناه هرگز فروكش نخواهد كرد.
رئيس قوه قضاييه نهضت هاي اخير را كه برخاسته از اعماق فطرت بشري اند شعله هاي زنده انسانيت دانست و اظهار داشت: اينها شعله هاي زنده بشري هستند و باقي خواهند ماند و ان شاءالله به نتيجه خواهند رسيد و حركتهاي دوگانه كشورهاي غربي در اين جريان بسيار آشكار است و بر همه مردم ظاهر شده، گويي حقوق بشر در اين كشورها اصلاً صدايي ندارد و مصداقي ندارد، نه فقط كشورهاي غربي بحث حقوق بشر را مطرح نمي كنند بلكه خودشان تحريك كننده حكام ظالم اين كشورها به خشونت هستند.
آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به سفر نماينده آمريكا به كشورهاي خليج فارس كه موجب شدت يافتن خشونت در منطقه شده است افزود: پس از اينكه نماينده آمريكا به كشورهاي خليج فارس سفر مي كند، بلافاصله فشارها بر مردم افزايش مي يابد و مردم را به خاك و خون مي كشند و همه اينها نشان مي دهد كه حقوق بشري كه غربيها عليه برخي از كشورها مثل كشور ما، با سر و صدا مطرح مي كنند جز ابزاري براي مطامع شخصي خودشان نيست.
رئيس قوه قضاييه حقوق بشر را ابزاري براي استفاده از منافع كشورهاي ديگر دانسته و اظهار داشت: اين كشورها براي منافع خودشان از ابزارهايي مثل حقوق بشر استفاده مي كنند و الا اگر بحث حقوق بشر واقعي مطرح باشد كشورهاي غربي نه فقط حقوق بشر را بلكه اخلاق را در اين كشورها به مسلخ نمي بردند. در بحرين كشتار مردم به آن وضع فجيع روي مي دهد همه شما ديده ايد كه چطور يك جواني را از چند متري به گلوله بستند و شهيد كردند، در عربستان هم همينطور و در ليبي با شدت بسيار بيشتري مردم بي پناه و بي سلاح را به خاك و خون كشيدند. اينها همگي نشان مي دهد كه در اين دوران و در اين عصر اخلاقيات براي كشورهاي غربي هيچ موضع واقعي ندارد و اگر صحبتي مي كنند فقط ابزاري بيش نيست.
آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به اين كه مردم آزاده دنيا و آنهايي كه حقيقت انسانيت را چشيده اند و به فطرت الهي خودشان آزاديخواهي دارند و به دنبال انسانهاي آزاده هستند طبيعتاً نبايد بي تفاوت از كنار اين حوادث عبور كنند، گفت: جمهوري اسلامي هم كه 30 سال است پرچمدار حمايت از ملتهاي مظلوم است همچنان در كنار ملتهاي مظلوم ايستاده است، در اين جريان هم حتماً در كنار مردم بي پناه يمن و بحرين و ليبي و مصر بوده و خواهد بود.
رئيس قوه قضاييه با تأكيد بر استمرار سياستهاي قاطع و مؤثر قوه قضاييه در سال جاري برخي از اين سياستها را بسترهاي خوبي براي اجراي جهاد اقتصادي كه از منويات مقام معظم رهبري در سال جاري است، دانسته و افزود: برخورد قاطع با مفسدان اقتصادي در كنار حفظ امنيت اقتصادي براي فعالاني كه مي خواهند با ثروت و اموال خودشان در بستر سالمي فعاليت داشته باشند به جهاد اقتصادي كمك خواهد كرد.

 



سفير ايران در عراق : فريب خوردگان ساكن پادگان اشرف در صورت نداشتن پرونده مي توانند به ايران بيايند

سفير ايران در عراق با اشاره به وضعيت اردوگاه اشرف تصريح كرد : دولت عراق ماندن اين افراد در اين كشور را غيرقانوني مي داند و اعلام كرده است چنانچه آنها به سرعت از عراق خارج نشوند به طور قانوني برخورد خواهد كرد.
حسن دانايي فر در گفت وگو با ايسنا، درباره وضعيت اردوگاه اشرف پس از درگيري هاي هفته گذشته ميان ارتش عراق و اين اردوگاه اظهار كرد: در حال حاضر وضعيت در اين اردوگاه به حالت عادي برگشته است .
وي گفت: درگيري هاي هفته گذشته چند ساعتي به طول انجاميد و دليل آن اين بود كه ارتش عراق در پي آن بود بخشي از اين اردوگاه را كه خالي و مورد ادعاي كشاورزان آن منطقه بود، در اختيار كشاورزان قرار دهد كه در حال حاضر براساس اخبار منتشر شده اين اتفاق افتاده است.
وي در پاسخ به اين سوال كه تكليف كساني كه در اين اردوگاه هستند اما مي خواهند اكنون از آن خارج شوند و به ايران بيايند چيست؟ گفت : اين مساله در وزارت خارجه كشورمان و نيز از سوي سفيران كشورهاي ديگر مقيم عراق مطرح شده است كه اين افراد در صورت تمايل و نداشتن پرونده قضايي در عراق و ايران مي توانند به ايران يا هر كشور ديگري بروند و پاسپورت نيز در اختيارشان قرار مي گيرد .
دانايي فر گفت: كمتر از 100 نفر از اين افراد پرونده قضايي دارند كه برخي از آنها به طور مشترك در ايران و عراق و برخي فقط در ايران پرونده دارند. در سال هاي گذشته بيش از 750 نفر از اين افراد از اردوگاه خارج شده و به ايران آمده اند .
سفير ايران در عراق با بيان اين كه دولت عراق در سال گذشته ميلادي تصميم گرفت كه اين افراد(سازمان منافقين) را از عراق خارج كند، تصريح كرد: دولت عراق سال گذشته تاكيد كرد اين افراد يا خودشان بايد از اين كشور خارج شوند و يا سازمان هاي بين المللي كاري برايشان انجام دهند و تعدادي كشور را به عنوان مقصد اين افراد چنانچه اين كشورها تمايل داشته باشند، تعيين كرد .
وي در پاسخ به اين كه در حال حاضر چه تعداد در اردوگاه به سر مي برند اين تعداد را سه هزار نفر عنوان كرد و افزود: رئيس جمهور عراق هم چنين از اتحاديه اروپا خواسته است تا نسبت به خروج قانوني اين افراد از عراق اقدامات لاز م را انجام دهد و اين ابلاغيه دو روز پيش صادر شده است. عراق اعلام كرده است كه ماندن اين افراد از نظر آنها غيرقانوني است و بايد اقدامات لازم به سرعت انجام شود وگرنه در موردشان اعمال قانون صورت مي گيرد. هم چنين پارلمان عراق در بيانيه اي نسبت به خروج اين افراد تاكيد كرده است.
دانايي فر خاطرنشان كرد: به طور ميانگين در يكسال گذشته ماهانه دو نفر از اردوگاه اشرف فرار و به ايران مراجعه كرده اند كه از سوي ايران مورد پذيرش قرار گرفته اند .
وي درباره رسيدگي به پرونده منافقيني كه در عراق و ايران جناياتي را مرتكب شده اند، تصريح كرد: براي برخي از اين افراد احكام صادر شده است البته دولت عراق بنابر ملاحظاتي هنوز آنها را اجرا نكرده است اما خبر داريم كه دولت عراق به دنبال اجراي اين احكام است .

 



يك مبارز بحريني: مرجع تقليد اكثر مردم بحرين رهبري ايران است

يكي از مبارزان بحريني اعلام كرد كه اكثر مردم بحرين شيعه هستند و رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران را به عنوان مرجع تقليد خود انتخاب كرده اند.
به گزارش فارس، شيخ «محمود صدوي» ديروز در جمع دانشجويان دانشگاه اصفهان با اعلام اين مطلب افزود: حاكمان زمان حكومت صفويه بحرين، علماي شيعي بوده اند كه اين خود نشان از ريشه دار بودن شيعه در اين كشور دارد.
وي تصريح كرد: استعمارگران كشور بحرين، پرتغالي ها و انگليسي ها بودند كه آل خليفه را از عربستان به بحرين آوردند تا استعماري غيرمستقيم از اين كشور ثروتمند داشته باشند و با اختلاف اندازي بين شيعه و سني حكومت كردند.
اين مبارز بحريني تاكيد كرد: زماني كه انگليسي ها آل خليفه را به بحرين آوردند، بحرين دو حكومت داشت، يكي شيخ خلف آل عثور حاكم شيعيان و ديگري آل خليفه حاكم اهل تسنن بود.
صدوي افزود: مبارزات مردم بحرين همين يكي دو ماه نيست بلكه از 20 سال پيش تاكنون در حال مبارزه با حكومت ظالم آل خليفه هستيم.
وي ادامه دد:: مردم بحرين ديگر نمي توانند مشاهده كنند كه حكومت خائن آل خليفه با دستگيري رهبران مبارز شيعي و مردم، آرامش مجدد را براي احياي حكومتش مهيا كند؛ اين بار مردم و علماي شيعه به ميدان آمده اند تا آل خليفه ظالم و خائن را بيرون كرده و يك حكومت اسلامي كه در سالهاي پيش داشتند را زنده كنند تا به آن حكومت مورد علاقه خود كه هميشه در ذهن خود داشتند برسند.
وي بيان داشت: ما به ايرانيان مي باليم كه 32 سال پيش مبارزه كردند و حكومت مورد علاقه خود كه اسلام بود را به دست آوردند و امروز هرچه را كه خواستند در اختيار دارند.
صدوي اظهار داشت: پيروزي مردم بحرين نزديك است و ما به مردم ايران مي گوييم كه حكومت اسلامي در بحرين به زودي به وجود مي آيد.
شيخ «عادل الهنان» يكي ديگر از مبارزان بحريني نيز در اين جلسه گفت: امروز مشاهده مي كنيم كه در بحرين 30 نفر كشته، 800 نفر در زندان و 400نفر زخمي شده اند كه در بين 800 زنداني، سه زن باردار وجود دارند كه اين نشان مي دهد حكومت آل خليفه نه اسلام را قبول دارد، نه حقوق بشر بين المللي را و براي بقاي حكومتش دست به هر كاري مي زند.

 



با بازديد از پايگاه دهم شكاري نيروي هوايي
وزير دفاع: نيروي هوايي ارتش بر منطقه اشراف كامل دارد

سردار احمد وحيدي اشراف كامل عملياتي فرماندهان، خلبانان و متخصصان پايگاه دهم شكاري نيروي هوايي ارتش بر اوضاع منطقه را ستود.
به گزارش وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كه براي شركت در هشتاد و نهمين سفر استاني هيئت دولت به استان سيستان و بلوچستان سفر كرده است، در جريان بازديد از پايگاه دهم شكاري نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در منطقه كنارك در جمع خلبانان اين پايگاه گفت: نيروي هوايي با آمادگي، هوشياري و مراقبت دائمي خود دشمنان ايران اسلامي را مرعوب و مايوس كرده است.
وي با تشريح اهميت منطقه استراتژيك درياي عمان اظهار داشت: اقتدار اين پايگاه نقش مهمي در بازدارندگي و دفاع از كشور دارد.
وزير دفاع همت بلند، تلاش بي وقفه، خلاقيت و نوآوري متخصصان سخت كوش پايگاه دهم شكاري نيروي هوايي ارتش در تعمير و نگهداري انواع هواپيماهاي جنگنده را ستود و تصريح كرد: متخصصان و خلبانان پايگاه دهم شكاري نيروي هوايي ارتش با اين روحيه بالا و آمادگي كامل، فرصت هرگونه اقدام را از دشمنان اين مرز و بوم سلب كرده اند.
وحيدي همچنين با تبريك 29 فروردين، روز ارتش جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: امنيت پايدار مرزهاي هوايي، دريايي و زميني كشور مرهون آمادگي، رشادت و هوشياري نيروهاي مومن و انقلابي ارتش جمهوري اسلامي ايران است.
وي در پايان با قدرداني از فرماندهان، خلبانان و متخصصان پايگاه دهم شكاري نيروي هوايي ارتش اشراف كامل عملياتي آنان را بر اوضاع منطقه ستود.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، وزير دفاع در ادامه برنامه هاي خود در شهرستان كنارك با حضور بر مزار 5 هزار شهيد گمنام به مقام شامخ شهداي استان سيستان و بلوچستان اداي احترام كرد.

 



عسگراولادي : نتايج كار كميته سه نفره اصولگرايان نيمه دوم سال اعلام مي شود

دبير كل جبهه پيروان خط امام و رهبري با تاكيد بر لزوم پرهيز از ورود زود هنگام به مباحث انتخاباتي مجلس نهم اعلام كرد كه نتايج اقدامات كميته سه نفره اصولگرايان در زمينه انتخابات احتمالا نيمه دوم امسال منتشر خواهد شد.
حبيب الله عسگر اولادي در گفت و گو با مهر ، درباره راهكار و مكانيسم اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم گفت: اصولگرايان بر اساس عقل جمعي وارد وادي تصميم سازي و تصميم گيري مي شوند و در چند انتخابات اخير نتيجه اين عقل جمعي ، اقبال مردم به اصولگرايان بوده است.
وي اظهار داشت: تا وقتي كه اصولگرايان به عقل جمعي بعنوان يك راهبرد اهميت مي دهند توفيقات هم تداوم خواهد يافت ، در حال حاضر نيز تلاش هايي صورت مي گيرد تا مسير همگرايي و وحدت را به راحتي طي كنيم.
عضو كميته سه نفره اصولگرايان همچنين درباره اينكه اين كميته در راستاي وحدت اصولگرايان تا كنون چه اقداماتي را انجام داده است گفت: كميته سه نفره تلاش هاي خوبي داشته و دارد و نتايج تلاش هاي خود را در زمان مناسب بيان مي كند.
وي ادامه داد : البته ما نمي خواهيم امسال به صورت زود هنگام وارد رقابت هاي انتخاباتي شويم، شايد نيمه دوم امسال برخي نتايج اين تلاش ها را بازگو كنيم.
كميته سه نفره اصولگرايان متشكل از حبيب الله عسگر اولادي ، علي اكبر ولايتي و غلامعلي حداد عادل آبان ماه سال 89 در پي نشست گروهي 30 نفره از چهره هاي اصولگرا با محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ، با هدف پيگيري وحدت اصولگرايان تشكيل شد.

 



امير دادرس : ارتش توانمندي هاي خود در زمينه ساخت رادار و موتور جنگنده را به نمايش مي گذارد

رئيس ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي با اعلام اينكه دستاوردهاي تازه اي در بخش هاي ساخت موتور هواپيماهاي جنگنده، رادارها و همچنين افزايش توانمندي شناورهاي سطح و زيرسطحي بدست آورده ايم از نمايش برخي از اين توانمنديها در روز ارتش خبر داد.
امير سرتيپ محمدحسين دادرس در گفت وگو با «مهر»، در خصوص ميزان آمادگي ارتش جمهوري اسلامي ايران در دفاع از مرزهاي ميهن اسلامي گفت: نيروهاي نظامي بايد همواره به تهديدات توجه داشته باشند و خود را آماده نگهدارند، بر اين اساس ما هميشه خود را در مقابل تهديدات احتمالي دشمنان آماده نگه مي داريم تا بتوانيم پاسخ به هنگام و قاطعي به متجاوزان بدهيم.
وي تصريح كرد: در حقيقت آمادگي نيروهاي مسلح پشتوانه حركت نظام در همه عرصه ها خواهد بود.
معاون هماهنگ كننده ارتش جمهوري اسلامي ايران با اعلام اينكه دستاوردهاي تازه در بخش هاي ساخت موتور هواپيماهاي جنگنده، رادارها و همچنين افزايش توانمندي شناورهاي سطحي و زيرسطحي بدست آورده ايم، گفت: بخش قابل توجهي از توانمنديهاي نظامي خود را در روز 29 فروردين كه بنا به فرمايش امام راحل روز ارتش نام گرفت ارائه خواهيم كرد.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
كي ميايي؟
جمعه اي ديگر شد و ما مانده ايم
از قطار عاشقان جا مانده ايم
كي ميايي؟ در كدام آدينه اي؟
بهر امداد دل غم ديده اي
¤¤¤
شب ابري
مولاي من! بايد به ارتفاع دل شما اقتدا كنم
تا اضطراب بي كسي ام را دوا كنم
من وسعتي شبيه كويري شكسته ام
بايد براي بارش اين شب ابري دعا كنم
¤¤¤
نام نجيب پيامبر(ص)
آقا سلام گرچه بلند است جايتان
مي خواهم از زمين بنويسم برايتان
يك نامه حاوي همه حرفهاي راست
يك نامه از كسي كه كمي عاشق شماست
يك نامه از بلندي انسان كه پست شد
يك نامه از كسي كه دچار شكست شد
اين نامه مدح نيست فقط شرح ماتم است
يك ذره از هزار نوشتم اگر كم است
بعد از شما غبار به آيينه ها نشست
شيطان دوباره آمد و جاي خدا نشست
پرپر شدند در دل طوفاني از بدي
گلهاي روسپيد هميشه محمدي
آمد به شهر فاجعه، اسلام راحتي
انسان منهدم شده، قرآن زينتي
بيمارهاي عشق خدا «بهتر»ي شدند
جلباب هايمان كم كم روسري شدند
خورشيد مرد و شام تباهي دراز شد
بر روي دشمنان در اين قلعه باز شد
در كسوت قديمي آزادي زنان
دنياي ما اگرچه گرفتار آمدست
اما هنوز تشنه نام محمد است
در انتهاي نامه خيسم سلام بر
نام بزرگوار و نجيب پيامبر

دل هاي خدايي
اي جان جهان بسته به يك نيم نگاهت
دل گشته چو گل سبز به خاك سر راهت
هم بام فلك پايگه قدر و جلالت
هم چشم ملك خاك قدم هاي سپاهت
عيسي به شميم نفست روح گرفته
دل بسته دو صد يوسف صديق به چاهت
دل هاي خدايي همه چون گوي به چوگان
ارواح مكرم همه درمانده جاهت
از عرش خداوند الي فرش، به هر آن
هستند همه عالم خلقت به پناهت
دائم صلوات از طرف خالق و خلقت
بر روي سفيد تو و بر خال سياهت
زيباتر و بالاتري از آنكه به بيتي
تشبيه به خورشيد كنم يا كه به ماهت
سوگند به چشمت كه رسولان الهي
هستند به محشر همه مشتاق نگاهت
زيبد كه كند ناز به گلخانه جنت
خاري كه شود سبز در اطراف گياهت
اين نيست مقام تو كه آدم به تو نازد
عالم به تو و خلق دو عالم به تو نازد
طلوع بهاران
بيا كه خانه دل بي تو سخت ويران است
ببين كه جاي تو اين غم نخوانده مهمان است
از آن زمان كه تو رفتي بهار دل پژمرد
كنون تمام وجودم فقط زمستان است
به احترام تو غم را ز دل نخواهم راند
كه غم نشانه دل بستگي به خوبان است
تو را طلوع بهاران ز ديدگان پيداست
مرا غروب خزان در نگاه پنهان است
تو اي ترانه اميد در خزان حيات بمان
كه باغ دلم بي تو برگ ريزان است
به ميهماني خورشيد مي روم اينك
كه جان خسته من بسته به عزيزان است.

 



تغيير ناگهاني مديرعامل و اعضاي هيئت مديره موسسه ايران

اعضاي هيئت مديره روزنامه ايران و مديرمسئول روزنامه ايران به طور ناگهاني تغيير كردند.
صبح روز چهارشنبه سامانه اطلاع رساني پيامكي شوراي اطلاع رساني دولت (پاد) با ارسال پيامكي به مشتركان خود اعلام كرد كه علي اكبر جوانفكر به سمت سرپرستي موسسه ايران منصوب شده است. كاوه اشتهاردي مديرمسئول روزنامه و مديرعامل موسسه ايران چند ساعت بعد در گفت وگويي با خبرگزاري مهر اعلام كرد از عزل خود بي اطلاع بوده و از طريق پيامك از آن اطلاع پيدا كرده است. كاوه اشتهاردي در واكنش به خبر انتخاب جوانفكر به عنوان سرپرست موسسه ايران و بركناري خود گفت: «من در اين زمينه صحبت خاصي ندارم و اگر از آقاي جوانفكر سؤال كنيد شايد توضيحات بيشتري در خصوص اين اقدام بدهد.»
وي در پاسخ به سؤالي در خصوص اين كه اين كناره گيري براساس خواست هيئت امنا يا به درخواست خود وي بوده است هم اظهار داشت: «در اين خصوص اسفنديار رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور، وزير ارشاد و علي اكبر جوانفكر به عنوان اعضاي هيئت امناي روزنامه ايران بايد پاسخگو باشند و من هيچگونه صحبتي در اين زمينه ندارم.»
لازم به ذكر است حيدر مصلحي وزير اطلاعات، ميثم نيلي و علي سعيدلو هم كه عضو هيئت مديره موسسه ايران بوده اند از سمت خود بركنار شدند.
گفتني است اسفنديار مشايي كه مديريت كامل امور رسانه اي دولت را در اختيار دارد از مدت ها قبل نسبت به عملكرد روزنامه ايران ابراز ناراحتي كرده بود. از جمله مشايي يك سال قبل در جمع تعدادي از روحانيون استان فارس گفته بود كه «دولت يك روزنامه به نام ايران دارد كه 4 سال است جرئت نمي كند حتي يك عكس از او در صفحه اول خود منتشر كند»!
به نظر مي رسد كه علي اكبر جوانفكر پس از آن كه وظيفه دشوار دفاع از مشايي در عرصه هاي رسانه اي را بر عهده گرفت، در حال فتح سنگر به سنگر مناصب رسانه اي دولت است.

 



مخترع كرماني در مسابقات ارشميدس روسيه 11 جايزه گرفت

دانشجوي رشته شيمي كرمان در مسابقات ارشميدس روسيه 2 مدال طلا، يك نقره، دو نشان افتخار، ديپلم افتخار و در مجموع 11 جايزه گرفت.
غلامرضا فروغي نعمت اللهي چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرمان با اشاره به حضورش در مسابقات ارشميدس روسيه در ماه جاري اظهار داشت: اختراع من مصالح بازيافتي جايگزين سيمان حاصل از زباله هاي پلاستيكي ريز تخريب ناپذير با مشاركت نخاله هاي ساختماني است كه مدت 5/1 سال گذشته روي اين پروژه به تنهايي كار كردم.
وي گفت: در مسابقات ارشميدس روسيه كه هر ساله به ميزباني اين كشور برگزار مي شود، مخترعان كشورهاي مطرح جهان از قبيل مالزي، آمريكا، تايوان و... حضور دارند.
دانشجوي دانشگاه آزاد كرمان تصريح كرد: در مسابقات ارشميدس روسيه دو مدال طلا، يك نقره، دو نشان افتخار، ديپلم افتخار و در مجموع 11 جايزه دريافت كردم.
فروغي نعمت اللهي افزود: در اين مسابقات هفت مخترع از ايران كه 6 نفر آنها از دانشگاه هاي دولتي بودند حضور داشتند و ديپلم افتخار، مدال نقره و يك نفر از آنها مدال طلا را احراز كرد.
وي تشكيل بنياد نخبگان كرمان و اعطاي تسهيلات به مخترعان براي اجراي طرح ها را از مسئولان استان خواستار شد.

 



وزارتخانه هاي راه و ترابري و مسكن و شهرسازي ادغام مي شوند

مدير عامل شركت توسعه و ساخت زيرساخت هاي حمل و نقل ايران گفت: كار ادغام دو وزارتخانه راه و ترابري و مسكن و شهرسازي به مراحل نهايي رسيده و انتظار مي رود تا پايان ارديبهشت ماه اجرايي شود.
به گزارش ايرنا، احمد صادقي صبح چهارشنبه در جريان بازديد از محور بندرعباس- سيرجان افزود: با ادغام اين دو وزارتخانه امور آنها چالاك تر و با كارآيي بيشتري اجرا خواهد شد.
وي، تشابه عملكردي در توسعه زيرساخت هاي كشور را از مهمترين عللي دانست كه اين ادغام را توجيه پذير مي كند.

 



مستند تلويزيوني علامه عسكري توليد مي شود

قم- خبرنگار كيهان:
مستند تلويزيوني علامه عسكري با انجام 110 مصاحبه با صاحبنظران و انديشمندان داخلي و خارجي در 13 قسمت توليد مي شود.
تهيه كننده اين مجموعه در گفت وگو باخبرنگاران در قم گفت: اين مستند 13 قسمتي با عنوان مرزدار مكتب اهل بيت به كارگرداني محمد رضاپور در حال توليد است.
همايون رضا عطاردي با بيان اينكه گفت وگوها از قبل آغاز شده بود عنوان داشت: فيلمبرداري اين مجموعه به صورت جدي از ماه مبارك آغاز شد و تا به حال فيلمبرداري از آشنايان، شاگردان و افراد مرتبط علامه در قم و مشهد انجام شده است.
وي ابراز داشت: در اين مصاحبه ها زندگينامه علامه عسكري، ارتباطات علامه عسكري با افراد، چگونگي سلوك علمي و رفتاري علامه، انديشه ها و افكار علامه، فعاليت هاي سياسي و اجتماعي علامه و اهداف علامه عسكري مورد بررسي قرار مي گيرد.
عطاردي تصريح داشت: در ابتدا تصميم داشتيم با 50 نفر مصاحبه بگيريم اما با گسترش ارتباطات تعداد افراد در نظر گرفته شده براي انجام مصاحبه به 110 نفر مي رسند.
وي مصاحبه با شخصيتهايي مانند آيت الله جوادي آملي، آيت الله سيدان، آيت الله رضازاده، سفيرعراق در ايران، دزفولي و... را از جمله اين گفتگوها دانست.
تهيه كننده مستند علامه عسكري گفت: فيلمبرداري در مشهد و قم انجام شده و در اصفهان، كرج، دزفول، بغداد، كاظمين و العماره هم صورت خواهد گرفت.
وي از همه كساني كه با علامه عسكري مرتبط بوده اند درخواست كرد تا با تماس با اين مؤسسه مطالب و آثار احتمالي از ايشان را در اختيار مؤسسه براي استفاده در اين مستند قرار دهند.

 



بودجه 90 هفته آينده به مجلس مي آيد

نماينده مردم آمل و لاريجان در مجلس شوراي اسلامي گفت: لايحه بودجه 90 براساس قانون، هفته آينده به مجلس مي آيد.
عزت الله يوسفيان ملا در گفت وگو با فارس در آمل بيان داشت: بررسي لايحه بودجه 90 همچنان در كميسيون تلفيق ادامه دارد.
وي افزود: لايحه بودجه سال 1390 آخرين روزهاي خود را در اين كميسيون سپري مي كند و برابر قانون بايد هفته آينده به صحن علني مجلس شوراي اسلامي در بين نمايندگان مردم بيايد.
يوسفيان ملا اظهار داشت: اگر هفته آينده لايحه بودجه 90 به مجلس نيايد خلاف قانون است و بيش از اين ديگر كميسيون تلفيق نمي تواند درباره آن وقت بگذارد.
نماينده مردم آمل و لاريجان در مجلس شوراي اسلامي گفت: مدت مشخصي براي اين كميسيون براي بررسي بودجه از قبل تعيين شده كه بايد در زمان مقرر با بررسي هاي لازم در بندهاي درآمدي و بندهاي هزينه اي و همچنين بعد از آن بررسي ماده واحده و بندهاي ماده واحده، نتيجه آن به مجلس شوراي اسلامي روانه شود.
وي در مورد زمان بررسي وزارت ورزش و جوانان افزود: بعد از لايحه بودجه 90 اين مسئله در مجلس مطرح مي شود زيرا هم اكنون كار بودجه تمام نشده و هر چه زودتر بايد بودجه از مجلس به دولت ابلاغ شود.
يوسفيان ملا در پايان گفت: بعد از ابلاغ بودجه، لايحه وزارتخانه ها به مجلس مي آيد تا بررسي هاي لازم درباره وزارت ورزش و جوانان انجام شود.

 



اختصاص 500 ميليارد ريال اعتبار براي آزادي زندانيان جرائم غير عمد كشور

مدير عامل ستاد ديه هرمزگان از اختصاص 500 ميليارد ريال از سوي نهاد رياست جمهوري براي كمك به زندانيان جرائم غيرعمد به ستاد ديه كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، احمد مرادي نژاد پيش از ظهر ديروز در نخستين جلسه ستاد ديه هرمزگان در سال 90 براي كمك به زندانيان جرائم مالي و غيرعمد اظهار داشت: براي كمك به زندانيان جرائم مالي و غير عمد بايد از تمام ظرفيت ها براي شناسايي زندانيان واجدالشرايط استفاده شود.
وي افزود: تحقق اين امر مستلزم بسيج امكانات و همكاري اعضاي ستاد به ويژه مددكاران زندان ها در راستاي شناسايي، تكميل و ارسال پرونده مددجويان واجد شرايط است.
مديرعامل ستاد ديه استان در ادامه افزود: مددجوياني مي توانند از اين تسهيلات استفاده كنند كه حداقل 50 درصد از مبلغ كل بدهي خود را تامين و با استفاده از اين تسهيلات موفق شوند از شكات خود رضايت بگيرند.

 



همداني ها در حمايت از مردم بحرين راهپيمايي كردند

همدان- خبرنگار كيهان:
جمع كثيري از مردم همدان در حمايت از مردم مظلوم بحرين دست به تجمع و راهپيمايي زدند.
در تجمع باشكوه مردم در ميدان امامزاده عبدالله همدان، حجت الاسلام والمسلمين احمد عظيمي زاده، امام جمعه شهر بهار با اشاره به موج بيداري در جهان اسلام، گفت: 32 سال پيش كه انقلاب اسلامي ايران با بيداري ملت ما روي داد، استكبار جهاني هرگز فكر نمي كرد كه پس از گذشت سه دهه موج بيداري در كشورهاي اسلامي ديگر به صورت حركتي عظيم نمايان و گسترش يابد.
وي تحقير مردم توسط حكومت هاي كشورهاي اسلامي، گام برداشتن حكومت ها در جهت خواست و اراده استكبار جهاني و نيز وضعيت معيشتي نامناسب مردم را از عوامل قيام هاي اخير مردمي دانست.
در اين تجمع كه با حضور آيت الله محمدي نماينده ولي فقيه و امام جمعه همدان، معاونان استاندار و ديگر مسئولان، روحانيان، دانشگاهيان و اقشار مختلف مردمي به صورت خودجوش برگزار شد، بيانيه اي در محكوميت آزار و اذيت و شكنجه مردم بحرين و اعلام حمايت از قيام مردم مسلمان آن كشور قرائت شد.
سپس حاضران با سر دادن شعارهاي مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل، تا ميدان امام خميني(ره) شهر همدان راهپيمايي كردند.

 



با حضور معاون سازمان انرژي اتمي ايران صورت گرفت
آغاز ساخت نخستين سامانه پرتودهي گاما در شهركرد

شهركرد - خبرنگار كيهان:
با حضور معاون سازمان انرژي اتمي ايران عمليات اجرايي ساخت سامانه پرتودهي چند منظوره گاما در شهرك صنعتي شهركرد آغاز شد.
در اين مراسم كه رئيس مركز طرح هاي كلان ملي فناوري، معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور و رئيس پژوهشكده كاربرد پرتوها و نيز جمعي از مسئولان دستگاههاي اجرايي استان چهارمحال و بختياري شركت داشتند معاون سازمان انرژي اتمي و رئيس پژوهشكده علوم فنون هسته اي ايران گفت: ايجاد سامانه پرتودهي چند منظوره گاما در شهركرد سومين طرح ملي هسته اي كشور است.
محمد قنادي افزود: با بهره برداري از اين سامانه تحول مطلوبي در بخش اقتصادي و اقدام بسيار مهم و موثري در خودكفايي كشورمان صورت خواهد گرفت.
وي شرايط اقليمي و توليد محصولات باغي و داروهاي گياهي در چهارمحال وبختياري را از جمله دلايل مهم ساخت سامانه پرتودهي چندمنظوره گاما در اين استان دانست.

 



در سال جاري متولدين 1310 و قبل از آن به حج مشرف مي شوند

مدير حج و زيارت استان قزوين گفت: متولدين 1310 و قبل از آن در سال جاري به حج مشرف مي شوند.
به گزارش فارس از قزوين به نقل از روابط عمومي حج و زيارت استان، حسين عبادي بيان داشت: با توجه به موافقت رياست سازمان در خصوص اعزام خارج از نوبت افراد كهنسال به حج تمتع در سال جاري، افراد مسن و كهنسال متولد 1310و ماقبل آن كه تا پايان اسفندماه سال 1386 در يكي از شعب بانك ملي براي تشرف به حج تمتع وديعه گذاري كرده اند، مي توانند براي انجام امور ثبت نام و اعزام به يكي از كاروانهاي اعلام شده مراجعه كنند.
وي ادامه داد:ملاك تاريخ تولد هر شخص مندرجات ثبت شده در شناسنامه وي است كه با مندرجات قبض وديعه گذاري مطابقت دارد و اسناد انتقالي مشمول تشرف نيز زودتر از موعد نخواهند بود.
مدير حج و زيارت استان قزوين با اشاره به نحوه فراخوان، پذيرش و ثبت نام در كاروانها توضيح داد: نحوه مراجعه و ثبت نام اينگونه افراد در كاروانها همانند ساير زائران فراخوان شده (بدون مراجعه اوليه به دفتر حج و زيارت) است و امكان مراجعه مستقيم به كاروانها براي ثبت نام (حضوري- غيرحضوري) وجود دارد.
مدير حج و زيارت استان قزوين يادآور شد: افرادي كه تاريخ تولد آنان در قبض وديعه گذاري سال 1310 و ماقبل درج شده است و برابر اسناد و مدارك شناسنامه اي متولد بعد از 1310 هستند، مديران كاروانها با مشاهده اين مغايرت بايد از افراد ثبت نام به عمل آورند.
عبادي يادآور شد: در صورت انتقال اينگونه اسناد به بستگان درجه يك، تشرف زودتر از موعد براي آنان به استناد به اين دستورالعمل مجوزي ندارد، همچنين ثبت نام و تشرف فرد كهنسال واجد شرايط از استان غير از محل ثبت نام اوليه بانكي در صورت درخواست و ارائه مدارك لازم سكونت يا به قصد تشرف به همراه بستگان و اقوام خود با رعايت ضوابط و گردش كار مذكور بلامانع است.
وي اعلام كرد: تمام كساني كه داراي قبض وديعه گذاري علي الحساب حج تمتع تا تاريخ بيستم فروردين ماه سال 1384 را دارند و همچنين تمام متولدان سال 1310 و ماقبل كه داراي قبض وديعه گذاري علي الحساب در يكي از شعب بانك ملي ايران تا تاريخ 29اسفند سال 1386 هستند، مي توانند از روز 25 فروردين ماه جاري به كاروانها مراجعه كنند.

 



وزواني ها هر دو هفته يك بار نمازجمعه مي خوانند!

وزوان - خبرنگار كيهان:
مردم شهر وزوان واقع در استان اصفهان هر دو هفته يك بار نماز عبادي سياسي جمعه را بجا مي آورند.
مردم شهر وزوان واقع در استان اصفهان به دليل فقدان امام جمعه مجبورند كه نماز عبادي، سياسي خود را هر دو هفته يك بار بجاي آورند.
وزوان و شهر همجوار آن يك امام جمعه دارد كه خطيب جمعه اين دو شهر مجبور است هفته اي در يك شهر و هفته بعد در شهري ديگر نمازجمعه را برگزار كند.
وزوان تنها شهر كشور است كه نمازجمعه آن هر دو هفته يك بار و نوبتي اقامه مي شود.

 



با حضور وزير نيرو سد سارادان ايرانشهر به بهره برداري رسيد

طي مراسمي سد سارادان ايرانشهر با حضور وزير نيرو مورد بهره برداري قرار گرفت.
بخشدار مركزي ايرانشهر در حاشيه اين مراسم به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: سد سارادان از نوع خاكي با هسته رسي و گنجايش مخزن بيش از 9 ميليون متر مكعب آب، داراي 373 متر طول تاج، هشت متر عرض تاج و 22 متر ارتفاع از پي است.
«رشيد پيراندوخت» افزود: سد سارادان در 27 كيلومتري شمال شرق شهر ايرانشهر و نزديكي روستاي سارادان احداث شده است.
وي اظهار داشت: اين سد با هدف كنترل سيلاب ها و تامين 12 ميليون متر مكعب آب در سال براي تغذيه دشت سر كهوران بنا شده است.
وي با بيان اينكه احداث اين سد 130 ميليارد ريال هزينه داشت، گفت: با بهره برداري از اين طرح عمراني سطح زير كشت زمين هاي كشاورزي منطقه از 250 هكتار به بيش از 500 هكتار افزايش مي يابد.
از سوي ديگر همين منبع خبري گزارش داد: طي مراسمي با حضور معاون اول رئيس جمهور موزه بزرگ زاهدان افتتاح شد.
مدير كل اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سيستان و بلوچستان گفت: موزه بزرگ زاهدان 10 هزار متر مربع زير بنا دارد و از بخش هاي كتابخانه، سالن رايانه،رمپ براي محققان و لابي تشكيل شده است. حسن علي شهركي با بيان اينكه موزه بزرگ زاهدان در چهار طبقه ساخته شده است گفت: براي احداث اين موزه 6 ميليارد ريال هزينه شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14