(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 25 فروردین 1390- شماره 19901

گرد و غبار 20 استان را به تعطيلي كشاند
با پيام وزير بهداشت كنگره سلامت دهان و اپيدميولوژي برگزار شد
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر داد كشف سالانه 500 تن مواد مخدر در كشور
قتل به خاطر جاي پارك
مهد كودكي ها از مهرماه قرآن را فرا مي گيرند
آتش سوزي 2 خودروي سواري در پارك جنگلي شيان
اعضاي بدن بيمار مرگ مغزي بيجاري به 5 نفر جان دوباره بخشيد
8 ميليون تماس تلفني مزاحم به 110
حوادث كوتاه از كشور
ايالت هاي آمريكا در معرض خطر اتمي
تبليغ آخر الزمان در دبي
ادعاي پسر 56 سانتي!
رواج طلاق هاي پيامكي در تاجيكستان
فستيوال آب بازي !



گرد و غبار 20 استان را به تعطيلي كشاند

سرويس شهرستان ها -
حضور گسترده و نامتعارف ريزگردها و پديده گردوغبار در جنوب غرب و حتي شمال كشور سلامت هموطنان را با تهديد جدي روبرو و برخي استان ها را تعطيل و از حال عادي خارج كرد.
به گزارش خبرنگاران كيهان و خبرگزاري هاي رسمي 20 استان كشور بخصوص استان هاي خوزستان، ايلام، كرمانشاه، همدان، لرستان، مركزي، زنجان، اردبيل و آذربايجان شرقي و حتي گيلان ديروز شاهد پديده گردوغبار بودند.
سازمان هواشناسي نيز با صدور اخطاريه ويژه اي اعلام كرد: گردوخاك اغلب نقاط كشور را فرا مي گيرد.بر اساس اخطاريه سازمان هواشناسي، گرد و خاك غليظ در استان هاي خوزستان و ايلام همچنان باقي مي ماند و به تدريج غرب خليج فارس، استان هاي بوشهرو چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد و فارس را در برمي گيرد.
اين سازمان روز پنج شنبه نيز براي استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، كردستان، همدان، قم، مركزي، كرمانشاه، لرستان، البرز، قزوين، تهران، سمنان، اردبيل، گيلان، مازندران، اصفهان، خراسان رضوي و خراسان نيز گرد و خاك پيش بيني كرد.
گردوغبار كرمانشاه را
به تعطيلي كشاند
به گزارش خبرنگار كيهان از كرمانشاه به علت پديده گردوغبار شديد ستاد مديريت بحران استان در اطلاعيه اي كليه اماكن اداري و آموزشي را روز چهارشنبه تعطيل اعلام كرد. اين ستاد همچنين از شهروندان كرمانشاهي خواست براي حفظ سلامتي خود از منازل خارج نشوند.
همچنين بنا به اظهارات مديركل فرودگاه استان، آلودگي هوا پروازهاي كرمانشاه را لغو كرد.
بنا به گزارش ارسالي وضعيت هواي شهرستان مرزي قصر شيرين نيز ديروز در حالت بحران قرار داشت طوري كه ديد افقي در اين شهرستان به كمتر از 50 متر رسيد.
ايلام در تعطيلي گردوغبار
بر اساس اعلام اداره كل هواشناسي استان ايلام، گردوغبار غليظ ديد افقي در مناطق مختلف استان از جمله شهرستان هاي ايلام، مهران و دهلران را به كمتر از 50 متر كاهش داده است.
در همين رابطه مدير ستاد بحران ايلام گفت: گردوغبار در هواي استان به 43 برابر حد مجاز رسيده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي ايلام نيز با اشاره به بارش شديد گردوغبار از اعزام 128 ايلامي به بيمارستان خبر داد.
عبادالله فلاحي افزود: از اين تعداد مراجعه كننده 35 نفر مربوط به شهر ايلام بوده و مابقي مربوط به ديگر شهرستانهاي استان ايلام از جمله مهران، دهلران، ايوان و غيره بوده است.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان ايلام نيز از توزيع 21 هزار ماسك تنفسي ميان شهروندان خبر داد.
بارش خاك زرد
از آسمان خوزستان
به گزارش فارس بارش خاك و ريزگردهاي شديد در خوزستان از اواخر شامگاه سه شنبه و روز چهارشنبه اهواز و برخي شهرهاي اين استان را تعطيل كرد.
بر همين اساس، فرمانداري شهرستان اهواز به دليل بالا بودن ميزان آلايندگي و غلظت گرد و خاك در هوا ادارات، مدارس، دانشگاه ها را به جز مراكز درماني و فوريت هاي پزشكي تعطيل ا علام كرد.
استانداري خوزستان نيز در اطلاعيه فوري، ادارات و مراكز آموزشي شهرهاي اهواز، خرمشهر، دزفول دشت آزادگان، آبادان و باوي را تعطيل اعلام كرد. براساس همين اطلاعيه، تعطيلي ديگر شهرها بنا به تشخيص نماينده دولت در شهرستان به فرمانداران واگذار شده است.
شدت گرد و خاك به حدي بالاست كه آسمان اهواز را به طور كامل پوششي از خاك زرد رنگ فرا گرفته و ميدان ديد به شدت كاهش يافته است طوري كه پرواز فرودگاه هاي اهواز لغو شد و آلودگي به 60 برابر حد مجاز رسيد.
تعطيلي مناطق وسيعي از لرستان در پي گرد و غبار
به گزارش خبرنگار كيهان از خرم آباد پديده گرد و غبار در استان لرستان باعث شد بخش وسيعي از اين استان تعطيل شود.
رئيس روابط عمومي آموزش و پرورش لرستان گفت: بر اثر آلودگي شديد هوا به علت پراكنش گرد و غبار، مدارس روز چهارشنبه شهرهاي خرم آباد، زاغه، چغلوندي، ويسيان، كوناني، رومشكان، كوهدشت، طرحان، معمولان، پلدختر و چندين شهر مناطق جنوب و غرب استان لرستان كه شدت آلودگي بسيار بيشتر از حد مجاز است تعطيل شدند.
علي جهان آرا افزود: در ساير مناطق استان از جمله شهرهاي بروجرد و دورود به مسئولان امور اعلام شده با توجه به بالا بودن آلودگي هوا و استمرار آن نسبت به تعطيلي مدارس اقدام كنند.
جهان آرا گفت: با توجه به پيش بيني هواشناسي مبني بر عدم كاهش ميزان آلودگي در روز پنجشنبه مقرر شده در مناطقي از استان كه آلودگي هوا كماكان استمرار يابد مدارس تعطيل شوند.
برپايه اين گزارش مهندس بازگير مدير كل سازمان محيط زيست لرستان گفت: ميزان آلودگي هوا در پلدختر 5/35 برابر حد مجاز، در خرم آباد 12 برابر، بروجرد و دورود نيز 10 برابر حد مجاز است.
تعطيلي مراكز آموزشي
استان همدان
به گزارش خبرنگار كيهان از همدان، پديده گرد و غبار در استان همدان باعث شد ميزان آلاينده ها در مركز استان به 7 برابر حد مجاز برسد، طوري كه شعاع ديد به هزار متر كاهش يافت و شهروندان همدان شاهد بارش باران گل آلود شدند.
همچنين به گزارش ايرنا از همدان نيز حاكي است در شهرستان اسدآباد همه مدارس ابتدايي، راهنمايي و متوسطه اين شهرستان در روز چهارشنبه به تعطيلي كشيده شد.
آموزش و پرورش اسدآباد همه مدارس سه مقطع را در دو نوبت صبح و عصر تعطيل اعلام كرد.
تعطيلي مدارس زنجان
به علت آلودگي شديد هوا
به گزارش خبرنگار كيهان از زنجان كليه مدارس ابتدايي، راهنمايي و پيش دبستاني و مهدكودك زنجان مناطق 14 گانه استان زنجان به علت آلودگي شديد هوا بعدازظهر ديروز و صبح امروز تعطيل اعلام شدند.
به پيش بيني اداره كل هواشناسي استان زنجان اين شرايط جوي تا بعدازظهر پنجشنبه پابرجا و از بعدازظهر فردا شاهد كاهش ميزان آلودگي هواي استان خواهيم بود و روز جمعه اين آلودگي استان را ترك خواهد كرد.
گرد و غبار شديد
هواي شهر اراك را ناسالم كرد
به گزارش ايرنا مدير كل حفاظت محيط زيست استان مركزي از افزايش غلظت آلاينده ها و قرار گرفتن شاخص كيفيت هواي اراك در شرايط ناسالم طي شبانه روز گذشته خبر داد.
«امير انصاري» افزود: غلظت آلاينده هاي هواي اراك بويژه ريزگردها از روز سه شنبه رو به افزايش گذاشت و به حداكثر 595 واحد رسيد.
وي گفت: آلايندگي هوا در شبانه روز گذشته تا 5/6 برابر حد استاندارد نيز رسيده و غلظت آلاينده هاي هواي اراك در بامداد چهارشنبه 495 واحد بود.
وضعيت هواي تبريز بحراني شد
به گزارش ايرنا مدير كل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي گفت: ميزان آلودگي هواي تبريز در سال جديد براي دومين بار به وضعيت بحران رسيده است.
بيوك رئيسي اظهار داشت: گرد و غبار غليظ از بامداد چهارشنبه مناطق مختلف استان را تحت تأثير قرار داده و آلودگي هواي تبريز را حادتر كرده است.
وي ادامه داد: آمار نشانگر پنج برابر بودن ميانگين و 9 برابر بودن بيشترين حد ميزان ذرات معلق هوا نسبت به حد استاندارد در هواي تبريز است.
آلودگي هوا در كردستان
از مرز خطر گذشت
به گزارش مهر در سنندج، با فعال شدن چشمه هاي اصلي ورود گرد و غبار در كشور عراق از بعدازظهر سه شنبه وضعيت آلودگي هوا و ورود ريزگردهاي عربي به استان كردستان آغاز و هر لحظه هم بر ميزان اين آلودگي افزوده شد.
طوري كه عليرغم بارش مناسب باران ورود ريزگردهاي عربي و افزايش آلودگي هوا در استان كردستان متوقف نشد و براساس گزارش دستگاه هاي مسئول در روز چهارشنبه ميزان ديد در شهرستان هاي مريوان و سقز به زير 500 متر رسيده و در ديگر مناطق استان ميزان ديد حدود هزار متر است.
گردو غبار استان گيلان را نيز
فرا گرفت
پديده گرد و غبار كه وضعيت استان هاي غرب كشور را بحراني كرده تا ظهر چهارشنبه به استان گيلان نيز رسيد.
به گزارش ايرنا، گرد و غبار با غلظت بي سابقه اي در اكثر شهرهاي گيلان به خصوص در مناطق جنوبي اين استان مستقر شده و مشكلات تنفسي را براي مردم بويژه در شهر رشت ايجاد كرده است.
بنا به گزارش اين هواشناسي، اين گرد و غبار به خصوص در شهرهاي منجيل ، لوشان و رودبار از شدت بيشتري برخوردار بوده و باعث كاهش شديد ديد افقي شده است.
طبق پيش بيني اداره كل هواشناسي استان گيلان اين پديده تا پنجشنبه هم ادامه خواهد داشت.
20 استان ايران در معرض هجوم گرد و غبار قرار دارند
به گزارش خبرنگار كيهان، معاون سازمان حفاظت از محيط زيست كشور گفت: 20 استان در ايران با پديده ريزگردها و وجود گرد و غبار در هوا مواجه مي شوند.
محمدعلي شاعري، كه براي شركت در مراسم معارفه مديركل محيط زيست استان اردبيل به اين شهر سفر كرده است، افزود: علت اصلي وقوع پديده ريزگردها تخريب عرصه هاي طبيعي و نابودي پوشش گياهي اعم از جنگل ها و مراتع و گسترش بيابان در ايران و نيز در كشورهاي همسايه به ويژه عراق است.
وي اظهار داشت: منشأ اصلي ريزگردها و گرد و غبارهاي آلاينده ها در اكثر استان هاي ايران از بيابان هاي كشور عراق است ولي نبايد گسترش زمين هاي بياباني را در كشورمان نيز به عنوان يكي از علت هاي بروز اين پديده از نظر دور داشت.
وي با اشاره به اينكه قسمت وسيعي از ايران را سرزمين هاي خشك و نيمه خشك تشكيل داده اند، گفت: در زمان حاضر 32 ميليون هكتار بيابان در ايران وجود دارد و 40 ميليون هكتار از زمين هاي كشورمان نيز زير تاثيرات مناطق بياباني است.

 



با پيام وزير بهداشت كنگره سلامت دهان و اپيدميولوژي برگزار شد

دومين كنگره 3 روزه سلامت دهان و اپيدميولوژي ديروز با پيام وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در دانشكده دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي ايران آغاز به كار كرد.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي در پيامي خطاب به كنگره گفت: بررسي هاي اپيدميولوژيك در سطح كشور نشان مي دهد كه كودكان 12 ساله ايراني به طور متوسط 2 دندان پوسيده دارند. اين روند در بزرگسالي ادامه يافته و بالغين در سنين 35 تا 44 سالگي درگير مشكلات دهان و دندان جدي شده و نياز به درمان هاي پيچيده پزشكي دارند.
پروفسور رامون بائر نيز در اين كنگره اظهار داشت: بيشترين دندانپزشكان ايراني به صورت خصوصي فعاليت مي كنند و براي هر 11 هزار و 100 ايراني فقط يك دندانپزشك در كشور وجود دارد.
مشاور سازمان جهاني بهداشت اظهار داشت: تعداد دندانپزشكان ايراني براي حضور در مناطق محروم بايد بيشتر شود و در اين راستا هنوز مردم در گرفتن پذيرش براي ويزيت دندانپزشك مشكل دارند. بايد سياستگذاران به افراد جامعه از عواقب دريافت خدمات بهداشت دهان و دندان اخطار دهند و اطلاعات لازم را ارائه كنند.
مشاور سازمان جهاني بهداشت افزود: مسئله بهداشت دهان و دندان كودكان ايراني در حوزه پوسيدگي در وضعيت بسيار شديد نيست ولي در كشور ايران در سنين 35 سال تا 44 سال حداقل 13 درصد اين افراد مشكلات پوسيدگي دارند كه اين مسئله بسيار نگران كننده است.
بائر بيان داشت: در طول 20 سال از سال 1990 تا 2002 در جهان پوسيدگي ها روند كاهش را در برداشت ولي در كشورهاي در حال توسعه اين پوسيدگي ها براساس نبود رژيم هاي غذايي مناسب (مانند شكر و مواد قندي) روند افزايشي داشته است.
وي ادامه داد: هزينه هاي پيشگيري بيماري هاي دندان بسيار كم است و بايد افراد آگاه باشند كه بيماري هاي تنفسي و قلبي و بيماري هاي مزمن ارتباطات بسيار مستقيمي با بيماري دندان دارند.
دكتر محمدحسين خوشنويسان، رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در حاشيه اين همايش در جمع خبرنگاران اظهار كرد: پيشگيري از بيماري هاي دهان و دندان را بايد از كودكان زير 3 سال آغاز كنيم و با استفاده از تركيبات فلورايد، دندان هاي آنان را در برابر پوسيدگي مقاوم كنيم.
وي افزود: با تدابير اتخاذ شده كليه كودكان 6 تا 12 سال مي توانند با استفاده از دفترچه سازمان هاي بيمه گري مانند خدمات درماني، ارتش، تامين اجتماعي از سوي دندانپزشكان طرف قرارداد با اين بيمه ها معاينه شوند و خدمات لازم را در زمينه ترميم دندان ها دريافت كنند.
خوشنويسان با اشاره به بيمه ايرانيان كه زير نظر سازمان خدمات درماني است، اظهار كرد: اين بيمه نيز متناسب با وضعيت اقتصادي خانوارها صادر مي شود و هزينه آن كمتر از ساير بيمه ها مي تواند باشد و به كودكان 6 تا 12 سال نيز خدمات مربوط به دندانپزشكي را ارائه مي دهد.
وي در ادامه گفت: حدود دو هزار مركز بهداشت و درمان تحت پوشش وزارت بهداشت كه در سراسر كشور در زمينه دندانپزشكي نيز فعاليت مي كنند به اين گروه سني خدمات لازم را ارائه مي كنند.
وي افزود: مادران باردار يكي ديگر از گروههاي هدف ما هستند. چرا كه توجه به سلامت كودكان را از زمان بارداري مادر آغاز مي كنيم و مادر از نوزادي تا سه سالگي مسئول توجه به سلامت دهان و دندان كودك است. پس از سه سالگي نيز دندان هاي كودك تحت نظارت والدين مراقبت مي شود.
رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در ادامه گفت: سازمان هاي بيمه گر پوشش نسبتا خوبي در زمينه خدمات دندانپزشكي آغاز كرده اند و اميدواريم بتوانيم اين خدمات را تا سن 18 سالگي گسترش دهيم.

 



رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر داد كشف سالانه 500 تن مواد مخدر در كشور

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اعلام كشف سالانه حدود 500 تن مواد مخدر در كشور گفت: مصرف كراك و شيشه يكي از مشكلات جدي تهران است.
به گزارش ايسنا سردار حميدرضا حسين آبادي با اعلام دستگيري 231 هزار و217 نفر قاچاقچي و توزيع كننده مواد مخدر در سال 89، اظهار كرد: مكاني براي راه اندازي مركز نگهداري، درمان و كاهش آسيب معتادان در جنوب كشور شناسايي شده است تا ظرف دو ماه آينده خرده فروشان مواد مخدر كه مزاحمت هايي را براي مردم در شهرها ايجاد مي كنند توسط پليس جمع آوري شده و به اين منطقه منتقل شوند.
وي با بيان اينكه بيش از 390 تن انواع مواد مخدر در سال 89 كشف شده است، افزود: در سال گذشته يك هزار و901 باند قاچاق مواد مخدر در كشور متلاشي شد و در درگيري هاي صورت گرفته 89 شرور و قاچاقچي به هلاكت رسيدند.
حسين آبادي اضافه كرد: در سال 89، يك هزار و433 كيلوگرم شيشه در سراسر كشور كشف شد كه در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته اين ميزان افزايش 42 درصدي داشته است.
به گفته وي سهم كشف قرص روانگردان در اين مدت 3 ميليون و714 عدد بوده است.
حسين آبادي درباره مدت زمان رسيدن ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر در صحنه اظهار كرد: با توجه به اطلاع رساني سريع پليس 110 زمان حضور ماموران در صحنه بايد كمتر از ده دقيقه باشد.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا يكي از مشكلات جدي تهران را بحث مصرف مواد مخدر از نوع كراك و شيشه عنوان كرد و افزود: تغيير الگوي مصرف از مواد مخدر كم خطر به پرخطر در كشور اتفاق افتاده است كه دليل آن بازار مصرف، تقاضا، تبليغات اغواكننده و سهل بودن مصرف همچنين مشخص نبودن اعتياد در مدت زمان كوتاه آن است كه موجب مي شود افراد فكر كنند كه مواد مخدر صنعتي اعتيادآور نيستند.

 



قتل به خاطر جاي پارك

پسر جواني كه به خاطر جاي پارك خودرو مردي را به قتل رسانده بود به قصاص محكوم شد.
به گزارش فارس، شامگاه 24 مرداد سال 88، پسر جواني با كلانتري 114 غياثي تماس گرفت و مدعي شد دقايقي قبل در جريان درگيري، مردي را با چاقو مجروح كرده است.
وقتي ماموران به همراه پسر جوان به بيمارستان سوم شعبان مراجعه كردند، متوجه شدند كه ساعاتي قبل، مرد ميانسال به نام علي اكبر بر اثر شدت جراحات فوت كرده است.
با توجه به فوت علي اكبر، فرامرز به اتهام قتل عمد بازداشت شد و در اولين مرحله تحقيقات مدعي شد كه مقتول را به خاطر اينكه براي مادرش مزاحمت ايجاد كرده، به قتل رسانده است.
اما در دادگاه متهم در جايگاه قرار گرفت و با بيان اينكه اتهام قتل عمد را قبول دارد، گفت: اظهارات قبلي من دروغ بود به خاطر ترس از پليس مجبور شدم بگويم او براي مادرم مزاحمت ايجاد كرده بود، در حالي كه حقيقت چيز ديگري بود.
وي ادامه داد: داخل پارك به همراه دوستم مشروب مصرف كرده بودم كه خواهرم با من تماس گرفت و از من خواست به خانه بروم تا مادرم را به بيمارستان برسانم. بعد از اينكه به خانه رفتم، ابتدا با مادرم دعوا كردم و از او خواستم مقابل خانه برود تا من اورژانس را خبر كنم. وقتي از خانه بيرون آمدم، با مقتول بر سر جاي پارك خودرو درگير شدم كه يك ضربه چاقو به او زدم.
وكيل متهم هم در جايگاه قرار گرفت و گفت: لايحه دفاعيه خود را بر مبناي ادعاي موكل مبني بر ايجاد مزاحمت مقتول براي مادرش تنظيم كرده بودم كه با توجه به تغيير ادعاهايش در جلسه امروز، لايحه را پس مي گيرم و درخواست دارم كه موكل براي انجام تحقيقات پزشكي بيشتر در خصوص مشكلات رواني به كميسيون پزشكي معرفي شود. موكل من به خاطر مشكلات و اختلالات رواني، از انجام خدمت سربازي نيز معاف شده است.
در پايان جلسه دادگاه، قاضي تردست خطاب به حاضران گفت: بسياري از افراد جامعه دچار مشكلات روحي و رواني هستند. متهم اين پرونده هم با توجه به نظريه پزشكي قانوني دچار اختلالات رواني بوده است اما اين اختلالات در حد جنون و رافع مسئوليت هاي وي نبوده است.
وي ادامه داد: خانواده متهم هم نبايد اجازه مي دادند كه با توجه به مشكلات روحي و رواني، به مصرف مشروبات الكلي روي آورد. خانواده فرامرز در زمينه كنترل وي كوتاهي كردند و بايد با توجه به زمينه هاي رواني متهم، مراقبت بيشتري از او مي كردند.
رئيس شعبه 74 دادگاه كيفري خاطرنشان كرد: زمينه هاي خانوادگي و اجتماعي در اين فرد نامناسب بوده و مصرف مشروبات الكلي در پارك و انظار عمومي نشان دهنده اين موضوع است. خانواده متهم در بروز اين اتفاق قطعا بي تقصير نيستند.
قاضي تردست در پايان جلسه محاكمه و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، متهم را به قصاص محكوم كرد.

 



مهد كودكي ها از مهرماه قرآن را فرا مي گيرند

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور گفت: كودكان مهدهاي كودك وابسته به سازمان بهزيستي سراسر كشور، از مهرماه سال جاري آموزش قرآن و مفاهيم ديني را فرا مي گيرند.
«علي محمد زنگانه» افزود: امسال همه مربيان مهدهاي كودك سراسر كشور، آموزش ويژه نحوه ارائه مفاهيم قرآني به كودكان را فرا مي گيرند و از مهرماه، يك دانش آموخته قرآني به عنوان مربي در هر مهد حضور مي يابد.
وي اظهار داشت: آشنايي با قرآن كريم، تقويت حس مذهبي، معنويت، علائق مذهبي و اسوه هاي ديني از جمله اهداف اين برنامه است.
زنگانه به فعاليت 185 مهد قرآني زير نظر سازمان بهزيستي اشاره كرد و افزود: فعاليت مهدهاي كودك قرآني زير نظر سازمان تبليغات اسلامي نيست و همه مهدهاي كودك قرآني نيز موظف به اخذ مجوز از بهزيستي هستند.

 



آتش سوزي 2 خودروي سواري در پارك جنگلي شيان

آتش سوزي يك خودروي سواري در پارك جنگلي شيان منجر به وقوع حريق در خودروي ديگر شد.
به گزارش ايسنا وقوع آتش سوزي خودرو بعدازظهر روز سه شنبه به سازمان آتش نشاني اعلام شد و آتش نشانان ايستگاه 23 و 54 به محل حادثه واقع در پارك جنگلي شيان اعزام شدند.
مصطفي خوشبويي، فرمانده آتش نشانان اعزامي به اين عمليات در رابطه با اين حادثه گفت: يك خودروي سواري كه در حال حركت بود به علت نشت بنزين از لوله هاي انتقال سوخت و پاشيده شدن آن روي موتور داغ دچار آتش سوزي شده بود.
وي ادامه داد: با شروع آتش سوزي، راننده سراسيمه از خودرو خارج شده و خودرو آتش گرفته كه در شيب جاده قرار داشت به حركت درآمده و پس از برخورد با يك دستگاه خودرو سواري ديگر موجب آتش سوزي آن شد.
خوشبويي اضافه كرد: آتش نشانان با استفاده از تجهيزات ايمني و خاموش كننده، شعله هاي آتش اين دو خودرو را خاموش كردند.
بنابر اعلام سازمان آتش نشاني يكي از خودروهاي حادثه ديده گازسوز بود كه اتصالات آن شعله ور شده و در خودروي ديگر نيز سيلندر گاز پيك نيكي وجود داشت كه واكنش به موقع آتش نشانان از بروز انفجار جلوگيري كرد.

 



اعضاي بدن بيمار مرگ مغزي بيجاري به 5 نفر جان دوباره بخشيد

براي چهارمين بار در استان كردستان و شهرستان بيجار، خانواده يك بيمار دچار مرگ مغزي، اعضاي فرزند و عزيز خويش را به بيماران اهدا كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، جوان 20 ساله به نام علي نظام پور ساكن بيجار سه شنبه دچار سانحه رانندگي شد و به بيمارستان بعثت سنندج انتقال يافت.
پزشكان بخش اورژانس اين بيمارستان با مشاهده حال بيماري وي را در بخش ICU بستري كرده و شب گذشته نيز تيم پزشكي اين بيمارستان با انجام آزمايشات متعدد، مرگ مغزي بيمار را تاييد كرد.
خدادادي مسئول تيم اهداي عضو بانك اعضاي پيوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در خصوص وضعيت بيمار دچار مرگ مغزي، گفت: اين بيمار پس از انجام يك سري از آزمايشات ديگر، با آمبولانس مجهز و تحت مراقبت هاي پزشكي، براي اهداي اعضا به بيمارستان امام خميني تهران اعزام شد.
وي افزود: اعضاي بيمار در بيمارستان امام خميني جان 5 نفر را از مرگ حتمي نجات داده و به چند نفر ديگر نيز بهبود زندگي بخشيد.خانواده بيمار احساس خود را از اين اقدام خداپسندانه، حيات بخشيدن به زندگي بيماران نيازمند بيان كرد.

 



8 ميليون تماس تلفني مزاحم به 110

تبريز -خبرنگاركيهان:
حدود 8ميليون تماس تلفني با پليس 110 كشور را، تلفن هاي مزاحم تشكيل مي دهند.
معاون عمليات فرماندهي انتظامي آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق درتبريز گفت: بررسي آماري تماس هاي تلفني مركز فوريت هاي پليسي 110 سراسر كشور كه توسط سامانه «مرفوك» درمعاونت عمليات ناجا به ثبت رسيده است، نشان مي دهد كه از كل تماس هاي تلفني صورت گرفته با اين مركز 30 درصد يا 8ميليون تماس، عملاً ايجاد مزاحمت است.

 



حوادث كوتاه از كشور

متلاشي شدن باند جاعلان اسكناس در كرج
سرويس شهرستان ها: گروهي كه اقدام به جعل و توزيع اسكناس 2 و 5 هزار توماني در كرج مي كردند توسط كارآگاهان پليس آگاهي به دام افتادند.به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ گل صباحي رئيس پليس آگاهي استان تهران درباره نحوه دستگيري متهمان گفت: در پي ارجاع پرونده اي به پليس آگاهي به همراه متهم به نام (مهرداد- ص) مبني بر جعل و توزيع اسكناس اكيپي از كارآگاهان مبارزه با جعل و كلاهبرداري مسئول رسيدگي به پرونده شدند. سرهنگ گل صباحي افزود: در بازجويي و تحقيق، متهم اظهار داشت تعداد 9 برگ اسكناس جعلي را از شخصي به هويت (محمد- ع) دريافت كردم و هنگام خرج نمودن آن در بازار توسط پليس دستگير شدم. رئيس پليس آگاهي استان تهران گفت: علاوه بر اين متهم 2 نفر ديگر نيز در اين رابطه دستگير شدند و مشخص شد متهمان پس از جعل در ساعات انتهايي شب اقدام به توزيع اسكناس هاي جعلي مي كردند.
كشف 154 تن برنج قاچاق
نائين -خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي نائين گفت: مأموران ايست و بازرسي شهيد شرافت اين شهرستان حين كنترل خودروهاي عبوري به هفت دستگاه تريلي كه از بندر لنگه عازم تهران بودند مشكوك و آنها را متوقف كردند.
سرهنگ محمد علي يوسلياني افزود: مأموران در بازرسي از اين خودروها 15 هزار و 400 عدد كيسه 10 كيلويي به مقدار كلي 154 تن برنج خارجي كه به صورت قاچاق وارد كشور شده بود كشف و ضبط كردند. وي با بيان اينكه ارزش محموله كشف شده بالغ بر دو ميليارد و 210 ميليون ريال تخمين زده مي شود اظهار داشت: در اين رابطه 10 نفر از قاچاقچيان دستگير و محموله كشف شده به اداره گمرك نائين منتقل شد.
دستگيري كلاهبردار 10 ميلياردي در اروميه
سرويس شهرستان ها: با تلاش كارآگاهان پليس آگاهي آذربايجان غربي كلاهبرداري حرفه اي كه با راه اندازي يك شركت كاغذي در شهرستان اروميه تحت عنوان پيش فروش خودرو از شهروندان كلاهبرداري مي كرد شناسايي و دستگير شد.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، رئيس پليس آگاهي استان آذربايجان غربي در خصوص جزئيات اين پرونده گفت: فردي با ايجاد دفاتر ثبت نام تحت عنوان نمايندگي خدمات ماشيني اقدام به پيش فروش انواع خودروها كرده و با اين شيوه مبالغي از شهروندان اخذ و متواري شده بود كه اين فرد با هويت «محمد- الف» شناسائي و در يك عمليات غافلگيرانه دستگير شد.
سرهنگ نقي پور خاطرنشان كرد: متهم در طول تحقيقات انجام شده اعتراف كرد كه از تعداد 186 نفر به ميزان 10 ميليارد ريال تحت عنوان تحويل خودروي اقساطي اخذ و انگيزه خود را كلاهبرداري اعلام كرد.
دستگيري سارق مأمورنما در شهرستان بهار
همدان- خبرنگار كيهان: مأموران پليس آگاهي شهرستان بهار سارقي كه با لباس پليس اقدام به اخاذي از مردم مي كرد را شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه دستگير كردند.
سرهنگ زارعي پناه فرمانده انتظامي شهرستان بهار در اين خصوص گفت: مأموران پليس آگاهي اين فرماندهي در پي وصول چند پرونده مبني بر وقوع سرقت در لباس مأموران نيروي انتظامي، مراتب را در دستور كار اكيپ ويژه پليس آگاهي قرار دادند.
وي اعلام كرد: مأموران در ادامه تحقيقات خود به شگردهاي سارقان پي برده و با تلاش شبانه روزي و اجراي عمليات شناسايي يكي از سارقان سابقه دار را به نام محمود- خ شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضايي وي را در منزل خود دستگير و پس از بازرسي منزل نامبرده يك دستگاه خودرو پژو را نيز توقيف و به اداره آگاهي منتقل كردند. زارعي خاطرنشان كرد: متهم در بازجويي ها به جرم ارتكابي به همراه يكي از همدستان خود اعتراف كرد.
سرقت مسلحانه از بانك اليگودرز
خرم آباد-خبرنگار كيهان: سارقان مسلح در اليگودرز به ضرب گلوله كارمند بانك انصار را مجروح كردند و مبلغ 6 ميليون تومان از وجوه متعلق به بانك را به سرقت بردند. يك مقام مسئول در بانك انصار گفت: حسين لوني كارمند اين بانك در اليگودرز هنگامي كه با استفاده از اتومبيل حدود 20 ميليون تومان وجه نقد مورد نياز دستگاه خودپرداز بانك انصار را از بانك ملي اليگودرز حمل مي كرد و در بين راه دو سارق مسلح با سد كردن راه و شليك گلوله وي را مجروح كردند و حدود 6 ميليون تومان از پول هايي را كه حمل مي كرد به سرقت بردند.وي افزود: كارمند بانك بر اثر اصابت گلوله به شدت مجروح شد كه به علت شدت جراحات وارده و كمبود امكانات درماني در اليگودرز جهت مداوا به اصفهان اعزام شد.
اين مقام مسئول گفت: مهاجمان مسلح متواري شده اند كه تلاش براي شناسايي و دستگيري آنان ادامه دارد.
انفجار گاز پيك نيك در سرخس
سرخس- خبرنگار كيهان: انفجار يك گاز پيك نيك در سرخس يك منزل را به آتش كشيد و سه نفر اعضاي يك خانواده را به شدت مجروح كرد. ميزان سوختگي اين افراد 45 تا 70 درصد اعلام شده است. حادثه زماني اتفاق افتاد كه پدر خانواده در حال امتحان پيك نيكي بود كه به تازگي پر شده بود و به دنبال اين عمل پيك نيك منفجر شد و به طرف سقف منزل پرتاب شد كه به دنبال آن نيز سيم هاي برق جرقه و آتش گرفت و تمامي اسباب و لوازم منزل نيز آتش گرفت. علت اصلي انفجار، پرشدن بيش از حد پيك نيك اعلام شده است.

 



ايالت هاي آمريكا در معرض خطر اتمي

بررسي ها نشان مي دهند ايالتهاي نيويورك، لس آنجلس و شيكاگو سه ايالت پرجمعيتي هستند كه در صورت بروز بحراني مشابه ژاپن، شاهد تخليه جمعيت زيادي از ساكنانشان خواهند بود.
به گزارش مهر، دولت ژاپن شعاع تخليه مناطق اطراف نيروگاه فوكوشيما را به 30 كيلومتر افزايش داد، در حالي كه ايالات متحده آمريكا از شهروندان خود در اين كشور خواسته است از شعاع 80 كيلومتري اين نيروگاه فاصله بگيرند.در صورتي كه كه ايالات متحده بخواهد چنين سياستي را براي رفع بحران احتمالي در خاك كشورش اجرا كند سه ايالت از پر جمعيت ترين ايالتهاي آمريكا تحت تاثير آن قرار خواهند گرفت: نيويورك، لس آنجلس و شيكاگو.اين نقشه ها نيروگاه هاي اتمي كه در نزديكي اين ايالتها قرار دارند و نشان مي دهد، در صورت وقوع چنين رويدادي در نيويورك، بيش از 20 ميليون نفر از افرادي كه در اين كلانشهر زندگي مي كنند بايد شهر را تخليه كرده و از مناطقي مانند لانگ آيلند و برونكس خارج شوند.همچنين در صورتي كه رويدادي مشابه نيروگاه فوكوشيما رخ دهد وجود رودخانه هادسون در اين منطقه ميزان خطر را چند برابر خواهد كرد.در مركز شهر لس آنجلس بيش از 3 ميليون و 800 هزار نفر در مركز شهر به دور از دو نيروگاه موجود در اين شهر خواهند بود اما مناطق پرجمعيتي كه در اطراف لس آنجلس قرار دارند، به شدت تحت تاثير قرار خواهند گرفت.براساس گزارش گيزمودو، شيكاگو نيز در اثر وقوع حادثه اي مشابه شاهد تخليه حدود 10 ميليون نفر از شهر و مناطق پرجمعيت خواهد بود.

 



تبليغ آخر الزمان در دبي

به تازگي اغلب خيابان هاي اصلي شهر دبي از تابلوهاي بسيار بزرگي پر شده است كه روي آنها زمان دقيق وقوع قيامت را به مردم هشدار مي دهد.
به گزارش مشرق چندي پيش «هارولد كامبينگ» كشيش شهر اوكلند واقع در ايالت كاليفرنيا آمريكا در يك پيشگويي عجيب اعلام كرد كه 21مه سال 2011 (31 ارديبهشت ماه سال جاري) جهان به پايان مي رسد او حتي ساعت دقيق اين واقعه را ساعت 6 بعدازظهر اعلام كرده است!روزنامه «گلف نيوز» نوشت: يك گروه مسيحي آمريكايي به رهبري زني به نام «ماري شيهان» به تازگي در شهر دبي فعاليت هاي تبليغي اينگونه افكار را شروع كرده اند و با دردسرهاي فراواني توانسته اند يك شركت كه در اين گزارش نامي از آن ذكر نشده را قانع كنند تا اين تابلوها را در خيابان هاي اصلي دبي قرار دهد.براساس اين گزارش آنها روي اين تابلوها نوشته اند كه «آن روز بسيار نزديك و هولناك است و چه كسي توانايي ايستادگي خواهد داشت؟»لازم به ذكر است براساس قوانين كشور امارات متحده عربي تبليغ و نصب هرگونه پيامي كه با گفته هاي دين اسلام مغايرت كند ممنوع است بنابراين بعد از گذشت چند روز از نصب اين تابلوهاي بسيار بزرگ يكي از مسئولان شهرداري دبي گفت: در اسرع وقت اين تابلوها جمع مي شوند.

 



ادعاي پسر 56 سانتي!

يك پسر نوجوان فيليپيني با قد 56سانتيمتري مدعي است كوتاهترين مرد جهان است.
«ژانري بالاوينگ» كه با قد 56 سانتيمتري به اندازه يك پسر يك ساله است، هنوز به 18 سالگي نرسيده، اما مدعي است كه 11 سانتيمتر كمتر از «كاگندرا تاباماگار» 18 ساله نپالي است كه 67 سانتيمتر قد دارد.به گزارش ايسنا، اين پسر فيليپيني براساس قوانين كتاب ركورد در گينس بايد تا 18 سالگي صبر كند. اين پسر به دليل كوتاهي قدش نمي تواند زياد سرپا بايستد و بايد به مادرش تكيه دهد. سه برادر اين پسر همگي به مدرسه مي روند، اما او به دليل مشكل قدش در خانه به سر مي برد.به گفته مادر 35 ساله اين پسر نوجوان وي همواره بيمار است و بايد مدام تحت مراقبت باشد.

 



رواج طلاق هاي پيامكي در تاجيكستان

دولت تاجيكستان براي جلوگيري از افزايش آمار طلاق دست به دامن رهبران مذهبي اين كشور شده است.
به گزارش راشا تودي، طلاق هاي اس ام اسي در تاجيكستان به معضلي براي دولت اين كشور تبديل شده است. از اين رو مقام هاي مسئول در اين كشور دست به دامن رهبران مذهبي شده اند تا شايد بتوانند جلوي آمار رو به افزايش جدايي در اين كشور را بگيرند.مردان تاجيك بسياري با فرستادن پيامكي كه در آن سه بار كلمه طلاق نوشته شده، اقدام به جدايي از همسرشان كرده اند. به طوري كه به گزارش سازمان بين المللي مهاجرت در سال 2010 حدود 800هزار مرد تاجيك كه حدود 80 درصد آنها متاهل بوده اند، خانه و زندگي شان را رها كرده و براي كسب و كار به روسيه مهاجرت كرده اند.آمار رسمي ديگري نيز حكايت از اين موضوع دارد كه 30 درصد مردان مهاجر تاجيك هرگز به زندگي قبلي شان مراجعه نكرده اند و ترجيح داده اند در روسيه زن و زندگي جديدي براي خودشان دست و پا كنند.با اين وجود رهبران مذهبي تاجيك بارها اعلام كرده اند كه خانواده در اسلام مقدس است و نمي توان آن را با يك پيامك به نابودي كشاند.

 



فستيوال آب بازي !

تايلندي ها براساس يك سنت قديمي با مراسم ويژه آب بازي به استقبال سال نو رفتند.
فستيوال «سانگكران» كه به فستيوال آب هم شهرت دارد از ديروز در تايلند آغاز شد. اين جشنواره تايلندي ها صبح اولين روز سه روزه را با صداي شليك گلوله و آتش بازي آغاز كردند كه به معناي دور كردن بدي ها بود.در اين مراسم كه قدمت آن به صدها سال قبل بازمي گردد، تايلندي ها اغلب خانه تكاني مي كنند و لباس هاي نو مي پوشند.اما روز دوم آداب خاص ديگري دارد. در اين روز مردم بيشتر دقت مي كنند تا با رفتار با گفته هايشان موجب رنجش ديگري نشوند و در پايان روز هم ماهي ها يا پرنده هايي را كه قبلا گرفته بودند، آزاد مي كنند.پاشيدن آب به يكديگر هم در روز دوم شدت بيشتري به خود مي گيرد. در جشنواره امسال فيل هاي باغ وحش بانكوك هم در اين مراسم مشاركت كرده اند. آنها با خيس كردن بازديدكنندگان داخلي و گردشگران خارجي در جشنواره سنتي تايلند جايگاه ويژه اي يافتند.در روز سوم هم جوانترها پس از رفتن به معابد براي انجام وظايف عبادي و سر زدن به مقبره درگذشتگان، از بزرگترها به خاطر خطاهاي احتمالي شان پوزش مي طلبند و بزرگترها هم به آنها هديه مي دهند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14